Kategória: Automobil

  • A Schumacher tábor cáfolja a Porsche pletykát

    A Schumacher tábor cáfolja a Porsche pletykát

    A Forma-1-es legenda Michael Schumacher köré épülő tábor tagadta, hogy valaha is Porsche Carrera GT-t vezetett volna.

    Napokkal ezelőtt széles körű médiafigyelmet keltett egy Porsche árverése, amelyet állítólag a hétszeres világbajnok „titokban” vezetett. Állítólag Schumachernek a Ferrarival kötött akkori szerződése miatt a remek német pilóta rábírta menedzserét, Willi Webert, hogy a Weber Management nevű cégén keresztül megvásárolja a Porschét.

    Schumacher későbbi menedzsere, Sabine Kehm ugyanakkor tagadta a történetet az auto Bildnek:

    „A közelmúltban különböző médiumokban olyan hírek jelentek meg, amelyek azt a benyomást keltik, hogy Michael Schumacher volt a tulajdonosa egy Porsche Carrera GT-nek, amelyet most eladásra kínálnak. Ez nem tényszerű. Michael Schumacher sem közvetlenül, sem közvetve nem állt kapcsolatban senkivel sem, aki ennek a Porsche Carrera GT-nek a tulajdonosa volt.”

    Michael testvére, Ralf még hozzátette:

    „Amennyire én tudom, soha nem vezetett Michael Porschét.”

  • Év végéig tartó országos közlekedésbiztonsági plakátkampányt indít a HUMDA

    Év végéig tartó országos közlekedésbiztonsági plakátkampányt indít a HUMDA

    Elindult a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. újabb közlekedésbiztonsági plakátkampánya, amely országszerte számos forgalmas útszakaszon, többek között autópályák mellett hívja fel a figyelmet a biztonságos közlekedés fontosságára. A kommunikációban a súlyos balesetek előtti elképzelt utolsó mondatokkal és a mindenki által ismert, ám nem mindig megfogadott tanácsokkal gondolkodtatja el az Ügynökség az autósokat és a motorosokat egyaránt. A gyorshajtás, illetve az ittas vezetés veszélyei, valamint a felelős közúti magatartás került a középpontba a HUMDA kampányában.  

    Tavaly 14 233 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt Magyarországon, melyek során 18 599-en sérültek meg és 544-en meghaltak a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján. Utóbbi jelentős javulás az 1990-es 2400 feletti adathoz képest, de a 2020-as 460-hoz képest növekedésnek számít – igaz, akkor a koronavírus járvány miatt sokkal kevesebben vettek részt a közlekedésben. 2019-ben 602-en haltak meg közúti közlekedési balesetben, ahhoz képest csaknem 10 százalékos javulás a tavalyi statisztika. Idén az első negyedévben 98 a halálos áldozatok száma. A HUMDA kiemelt célja a súlyos és halálos kimenetelű közlekedési balesetek számának radikális csökkentése. Ennek a munkának fontos eleme a társadalom széleskörű, szemléletformáló edukációja, amely a nemzetközi jó gyakorlatok megismerésével és átvételével, innovatív technológiák bevonásával, valamint az Európai Unió és az ENSZ balesetmegelőzési irányelvei figyelembevételével történik.  

    A HUMDA országos közlekedésbiztonsági plakátkampánya immár a harmadik ilyen figyelemfelhívó akciója az Ügynökségnek; ezúttal olyan veszélyekről kommunikálunk, mint a gyorshajtás, a szabályok be nem tartására, az ittas vezetés, valamint a felelőtlen közúti magatartás. Korábbi aktivitásainkkal szemben most nemcsak egy hónapig, hanem egészen év végéig láthatók lesznek az óriásplakátok számos forgalmas útszakaszon, többek között autópályák mentén.  

    – Sokkoló megoldást választottunk annak érdekében, hogy minél több közlekedőt el tudjunk gondolkodtatni autózás vagy motorozás közben. A nagyon súlyos balesetek fotói mellett olyan mondatok szerepelnek a plakátokon, amelyeket a sofőrök közvetlenül a baj bekövetkezte előtt mondhattak vagy gondolhattak. Ilyen a „mindjárt ott, nyomom neki”, „a gyorsabb sáv az enyém”, az „egy sör nem sör”, az „oda még beférek” vagy a „motorral nincs dugó”. Persze nem csak elrettenteni akartunk, így mindezek mellé hasznos tanácsokkal is ellátjuk a közlekedőket: a szabálykövető, felelősségteljes, defenzív vezetési stílus előnyeire hívjuk fel a figyelmet. Ezek olyan alapmondatok, amelyekkel mindenki tökéletesen tisztában van, de mégsem mindig fogadja meg. Ilyen a „Ne siess, nem éri meg!” a „Ne vezess ittasan!” vagy a „Ne hősködj a motoron!”. Bízunk benne, hogy ez a kampányunk jól kiegészíti számos más hiánypótló munkát végző szervezet hasonló tevékenységét és minél több embert ösztönzünk a szabályos közlekedésre. Ha csak egy balesetet meg tudunk ezzel akadályozni, már megérte megszervezni a kampányt – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.  

    Magyarországnak és az Európai Uniónak is célja, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés, 2030-ra pedig a jelenleginek a felére csökkenjen a végzetes kimenetelű balesetek száma. Az ilyen figyelemfelhívó kampányok is hozzájárulnak ahhoz, hogy ezeket a nagyívű célokat elérjük. Az autók vezetőinek, a motorosoknak, a kerékpárosoknak, a gyalogosoknak és a közlekedés minden résztvevőjének közös felelőssége, hogy biztonságosabbak legyenek az útjaink 

  • A VW két „Obi-Wan Kenobi” ihlette ID. Buzz típusú járművet mutatott be

    A VW két „Obi-Wan Kenobi” ihlette ID. Buzz típusú járművet mutatott be

    Két igazán különleges „Obi-Wan Kenobi” ihlette Volkswagen ID. Buzz is látható volt az idei Star Wars Celebration rendezvényen a kaliforniai Anaheimben (május 26–29.), a Volkswagen márka és az új, május 27-én a Disney+ streaming platformon debütált sorozat jelenlegi együttműködésének részeként. Az ID. Buzz „Light Side Edition” és az ID. Buzz „Dark Side Edition” bemutatójárművek, az Erő világos és sötét oldalát testesítik meg a Star Wars rajongók számára izgalmas és szemet gyönyörködtető látványvilággal.

    Mindkét ID. Buzz bemutatójármű látható volt a vörös szőnyegen az „Obi-Wan Kenobi” című sorozat premierjén. Meglepetésként érkeztek a rajongói rendezvényre, ahol a Volkswagen márkanagykövete és a sorozat sztárja, Ewan McGregor is jelen volt.

    A Volkswagen és a Lucasfilm tervezőinek első közös munkája

    A tervezők speciális ragasztófóliák segítségével olyan borítást készítettek az ID. Buzz járművek karosszériájára, amelyek az Erő két oldalát képviselik, inspirációt merítve
    Obi-Wan Kenobiból és Darth Vaderből, a közelgő sorozat két ikonikus karakteréből. A Lucasfilm és a Volkswagen tervezői szorosan együttműködve dolgoztak a különleges projekten.

    „A lehetőség, aminek köszönhetően felfedezhettük az „Obi-Wan Kenobi” és a Volkswagen márka járműben megtestesülő együttműködését, nagyon szórakoztató volt.” A jó és a gonosz, a fény és a sötétség nem feltétlenül olyan fogalmak, amelyeket a járművekre alkalmazunk. Az ID. Buzz-együttműködés egyedülálló lehetőséget kínált arra, hogy a járművek két ikonikus karakter képi megjelenésévé váljanak” – mondta Doug Chaing, a Lucasfilm alelnöke és kreatív igazgatója.

    „A Lucasfilmmel szoros együttműködésben az ID. Buzz időtlen és praktikus kialakítását ötvözzük Obi-Wan Kenobi lenyűgözően részletes világával” – magyarázta Jozef Kabaň, a Volkswagen vezető formatervezője. Ez a szemléletmód határozta meg a járművek hátulján található ID. Buzz feliratot is, amelyet a klasszikus Star Wars „Aurebesh” betűtípussal terveztek, a normál Volkswagen modellek betűtípusa helyett. A sorozat ihlette egyéb feliratok a sárvédőkön találhatók.

    Világos oldal – ID. Buzz „Light Side Edition”

    A „Light Side Edition” személyszállító változat alsó részének színe bézs, amelyet Obi-Wan Kenobi tunikájának árnyalata ihletett. A felső rész fényes krómja a Star Wars-univerzum űrhajóinak és droidjainak dizájnjára utal. Az oldalon végigfutó kék vonal, amely az ID. Buzz elején a fényszórókban és a fénycsíkban folytatódik, Obi-Wan kék fénykardját szimbolizálja. Az elektromos ID. Buzz üvegfelületeit átlátszó kék színben tervezték, amelyek tökéletesen harmonizálnak az alváz alatti világítással. A Lázadók Szövetségének logói az oldalablakokon, valamint a felnik középső részén láthatók. Az egyedi, 21 colos kerekeken is megmutatkozik az egész jármű egyedülálló arculata.

    Sötét oldal – ID. Buzz „Dark Side Edition”

    Az ID. Buzz Cargo szolgál a „Dark Side Edition” alapjaként. A fekete és a vörös baljós árnyalatain keresztül az ID. Buzz „Dark Side Edition” a sötét oldalt testesíti meg. A karosszéria alsó részén a fólia fényes fekete, míg a Buzz felső része matt fekete színű borítást kapott. Az oldalsó vonalak, a fényszórók, a fénycsíkok és az ablakfelületek piros árnyalatúak, Darth Vader fénykardjának ihletésére. A piros és a fekete kontrasztja a piros alváz alatti világításban folytatódik. Az egyedi tervezésű 21 colos felnik közepén és az ID. Buzz karosszériáján a Birodalom szimbóluma látható.

    „Obi-Wan Kenobi” és a Volkswagen együttműködése

    Ezeknek az egyedi bemutatójárműveknek a leleplezése a múlt heti bemutatót követő következő lépés a márka új sorozatának ünneplésében. „Ez két ikon egyesítéséről szól” – mondta Jozef Kabaň. „Az „Obi-Wan Kenobi” a Star Wars ikonikus karaktereinek visszatérését jelképezi, és biztosan világszerte generációkat fog összekötni – akárcsak a VW busz, amelynek mítosza az ID. Buzz-zal lép be az elektromobilitás új korszakába.”

    Az új partnerséggel a Volkswagen emellett a még több érzelemre összpontosít a márka pozicionálásakor, ami újabb lendületet ad a globális villamosítási stratégiájának. A széleskörű „Obi-Wan Kenobi” kampány saját reklámfilmmel indul, amely a Lucasfilm és az Industrial Light & Magic együttműködésében készült, és amiben az ID. Buzz a jól ismert Star Wars karakterek mellett szerepelt.

    Az „Obi-Wan Kenobi” című új  Star Wars-sorozat első évada Magyarországon 2022. június 14-től elérhető a Disney+ streaming platformon. Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo már rendelhető az európai piacokon.

  • Ilyenek lesznek az új magyar rendszámok!

    Ilyenek lesznek az új magyar rendszámok!

    (MTI) – Július elsejétől egy betűvel meghosszabbodnak az újonnan kiadott magyar rendszámok – közölte az Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára közösségi oldalán szerdán.

    Vitézy Dávid a változásokat azzal indokolta, hogy a jelenlegi karakterkészlet néhány éven belül kifutna.

    A már forgalomban lévő hatósági jelzéseket nem kell újakra cserélni, azok a továbbiakban is használhatók maradnak – hívta fel a figyelmet.

    A hosszabb rendszámok a járműállomány fokozatos megújulásával, felmenő rendszerben váltják majd fel a régieket.

    Az intézkedés miatt senki nem kényszerül felesleges utánajárásra, több ügyintézésre – hangsúlyozta. Az új típusú rendszámtáblák a már megszokott összegekbe kerülnek, a hatósági jelzések kiadásának tizenkét éve változatlan költségei júliustól sem emelkednek.

    Az újfajta rendszámok a latin ábécé két magánhangzójából vagy mássalhangzójából, majd újabb két betűjelből és három számjegyből állnak. Ékezetes magánhangzók, illetve a dz kivételével kétjegyű mássalhangzók nem szerepelhetnek rajtuk. A táblákon Magyarország címere mellett az európai zászlót jelképező kék mezőben tizenkét sárga csillag látható fehér H jelzéssel – ismertette.

    Hozzátette: a környezetkímélő járművek világoszöld alapszínű táblái és a gépkocsi kerékpárszállító eszközére szerelhető szürke alapszínű jelzések a hosszabb formátumban is kiadhatók lesznek.

    Magyar rendszám
    Fotó: MTI/Demecs Zsolt

    Vitézy Dávid közölte: egyszerűsödnek az ideiglenes rendszámtáblák, az eddigi „E”, „M”, „P”, „SP” és „Z” betűjelűek helyett egységesen „I” betűjelűeket adnak majd ki.

    A taxik a jövőben „TX”, a Magyar Honvédség járművei „HA”, a rendőrség járművei „RA”, az Országos Mentőszolgálat járművei „MA”, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal járművei „NA”, a büntetés-végrehajtási szervezet járművei pedig „BA” betűjelű rendszámtáblákkal közlekedhetnek – írta.

    Az előírások változatlanul lehetővé teszik az egyénileg kiválasztott vagy egyedileg előállított rendszámok engedélyezését – jelezte.

    Magyar rendszám
    Fotó: MTI/Demecs Zsolt
  • VIDEÓ: Gyorsabb lesz-e egy utcai autó, ha F1-es Pirelliket kap?

    VIDEÓ: Gyorsabb lesz-e egy utcai autó, ha F1-es Pirelliket kap?

    Támadt már valaha olyan őrült gondolatotok, hogy megnéznétek mi történik, ha egy utcai autóra Forma-1-es gumikat szerelnek? Abszurd gondolat, ugye? Szerintünk is, de nem kell tovább kételyek között élnünk, ugyanis a Driven Media YouTuberei kipróbálták!

    Egy Toyota MR2 kapott szokatlan „fejlesztési csomagot”, méghozzá egy szett F1-es Pirelli P-Zero Ultra Softs által. Az eredmény látványra meglehetősen vicces, a Toyota hirtelen olyan lett, mint egy animált mesefigura.

    Persze nem volt könnyű a felszerelés. Mint az a videón is látható, speciális kerékagy-adaptereket készítettek acélból, hogy centerlock kerékagyra tervezett F1-es kerekeket a Toyota négycsapágyas agyára szerelhessék.

    A küzdelem azonban itt nem ért véget. Míg a hátsó kerekek egészen jól illeszkedtek, elöl rengeteget kellett dolgozniuk, hogy az autó a szélesebb gumikkal is kormányozható legyen.

    A végeredmény azonban nem lett csodaautó. A hely szűkössége nem az egyetlen gond volt: az F1-es gumik hőtechnikai problémákat okoztak, hiszen ezeket úgy tervezték, hogy versenytempónál érjék el az ideális hőmérsékletet. A szóbanforgó autó azonban csak 130 lóerő, és képtelen üzemmeleggé varázsolni ezeket a gumikat. Így aztán a tapadás meglehetősen ismeretlen fogalommá vált ebben a helyzetben. Próbálkoztak gumimelegítő paplanokkal, mely 100 °C-ra melegíti elő a gumikat, de menet közben ez lecsökkent.

    Mindenesetre sikerült azért jobb időt futni, mint az utcai gumikkal, de mindössze 3,2 másodpercet nyertek az F1-es, ultralágy slickekkel.

    Ha F1-es gumikat akarnál felszerelni egy utcai autóra, alaposan gondold meg, hiszen át kell „faragni” hozzá az autód, gyorsabb nem lesz, költségesebb azonban igen.

    A videóban szereplő srácok költségei a következőképpen alakultak:

    • 2000 font (~900 000 forint): gumiszett
    • 2000 font (~900 000 forint): kerékagyadapterek megmunkálása
    • 5000 font (több, mint 2 millió forint): gumimelegítők
    • 1500 font (~700 000 forint): Toyota MR2, mely végül használhatatlan lett az átalakítás miatt.

    Mindez 10500 font – plusz az apró -, vagyis nagyjából 4,8 millió forint, ráadásul a használtautó.hu-n nem is találni ilyen olcsó MR2-t.

    A Driven Media ezt a „tesztet” korábban egy Caterhammel is elvégezték.

  • Autós jövőkép a filmvásznon: Megvalósult már, ami korábban fikció volt?

    Autós jövőkép a filmvásznon: Megvalósult már, ami korábban fikció volt?

    Porsche Engineering Magazine 1/2022-es számában jelent meg egy kiváló témájú írás arról, hogy az egykori fikciókat utolérte-e mára az autóipar. A válasz persze „igen”, de kérdés, hogy olyan formában-e, mint ahogy azt évekkel ezelőtt a filmrendezők megálmodták?

    Számos dolog természetes már számunkra, ami nem is olyan túl régen, a filmekben látva még elképzelhetetlennek tűnt. De nem is feltétlenül kell nagy dolgokra gondolnunk, ha olyan eszközöket keresünk, melyek korábban a sci-fikben már léteztek.

    Az egyik leglátványosabb ilyen terület a mobiltelefonoké és okoseszközöké. Tudtad például, hogy a kihajtható (flip) mobiltelefonokat a Star Trek ihlette? David Hasselhoff a Kinght Riderben pedig gyakorlatilag egy „okosorához” beszélt egy a ma Sirinek, Alexának, vagy Google Assistant-nek megfelelő „virtuális személyi asszisztenshez”. De a VR szemüveg is feltűnt már 1994-ben a Zaklatás című filmben.

    De mi a helyzet a járművekkel, autókkal? Ezt Christian Buck a Porschénak írt cikke nyomán járjuk körbe, 5 ismert film/sorozat példáján keresztül.

    Az ötödik elem (Luc Besson, 1997)

    A két főszereplő, Leeloo (Milla Jovovich) és Korben Dallas (Bruce Willis) a világ megmentése érdekében a kitartó gonosztevőtől olyan szállítóeszközökön utazik, mint egy repülő taxi, amely szükség esetén robotpilótával is képes navigálni a futurisztikus metropoliszban.

    Tényellenőrzés: Világszerte számos cég dolgozik már autonóm és elektromos meghajtású légi taxikon. A leggyakrabban említett felhasználási forgatókönyv a metropolisz központja és egy külterüketi repülőtér közötti légi uzatás, illetve a forgalmi dugók átrepülése. Az első szolgáltatók az elkövetkező néhány évben kívánnak piacra lépni. Technikailag az autonóm repülő taxik mindenképpen megvalósíthatók.

    Magunk is láttunk egy ilyet – bár nem működés közben – velokopter formájában a Formula E 2019-es berlini hétvégéjén. Az alábbi videóban látható:

    Knight Rider (TV-sorozat,1982-1986)

    A volt rendőr, Michael Knight (David Hasselhoff) bűnözők nyomába ered a K.I.T.T. (Knight Industries Two Thousand) nevű high-tech autóval. Az autó önvezető is tud lenni, automatikusan parkol, és egy karórán keresztül hívható.

    Tényellenőrzés: A nagymértékben automatizált vezetés egyik fejlesztése az automatizált parkolás: a jármű magától behajt egy parkolóhelyre, és később (például okostelefonon keresztül) vissza is hívható a vezetőhöz. Ahogy a „karórás hívás” is életszerű, a fent már említett okosorákhoz és virtuális asszisztensekhez hasonlatosan.

    Blade Runner 2049 (Denis Villeneuve, 2017)

    Ridley Scott sci-fi klasszikusának folytatása újra feleleveníti az emberek és a „replikánsok”, az emberhez hasonló androidok közötti nehéz kapcsolat témáját, akik harcolnak a jogaikért. A főszereplő, K rendőr (Ryan Gosling) egy replikáns és egy ember lányának üldözése közben egy repülő autóval utazik, amely szükség esetén saját maga is képes eljutni a célhoz. A fedélzeten mindig van egy drón is, amely szenzorai segítségével a levegőből is fel tudja fedezni a környéket.

    Tényellenőrzés: Az autonóm járművek és a drónok kombinációja mindenképpen hasznos lehet. Például madártávlatból térképet lehetne generálni az előttünk álló útvonalról, így az autopilóta mindig pontosan tudná, hogy mire számíthat a közeljövőben. A drónok átrepülhetnének a parkolók felett is, és megkereshetnék a szabad helyeket az automatizált parkoláshoz. Rengeteg ötlet van az ilyen fejlett szenzorok felhasználására, és a technikai megvalósítás gyorsan megvalósítható lenne. Jelenleg azonban nem ismert, hogy létezne ilyen jármű.

    Az emlékmás (Paul Verhoeven,1990)

    Az Arnold Schwarzenegger által alakított Douglas Quaid építőmunkás egy autonóm taxiban („Johnny Cab”) menekül, amelyet egy Johnny nevű robot vezet. Az android hangutasításokra reagál, és beszélgetni is tud.

    Tényellenőrzés: Az autonóm vezetés alapvetően megváltoztatja az utas és a jármű közötti kapcsolatot, utóbbi inkább a munkavégzés vagy a pihenés környezetévé válik. Az autóval folytatott csevegés tehát a jövőben a mindennapi élet részévé válhat. Az utastérben azonban valószínűleg nem lesz humanoid robot. A jövő járműve valószínűleg inkább valami guruló asszisztens rendszer lesz.

    Különvélemény (Steven Spielberg, 2002)

    John Anderton rendőrtisztet (Tom Cruise) gyilkosság elkövetésével vádolják a jövőben, ezért megpróbál elmenekülni az egyik automata Maglev (mágneses lebegés) járművel. A hatóságok azonban bele tudnak avatkozni az autó vezérlésébe, így az Anderton számára csapdává válik. Már nem képes kézzel irányítani a járművet.

    Tényellenőrzés: A biztonság központi szerepet játszik az autonóm vezetésben. Ha a technológia meghibásodna, külső beavatkozás is elképzelhető lenne. Kalifornia például 2018-ban úgy döntött, hogy a pedálok és kormánykerék nélküli autókat mobilhálózaton keresztül távolról is irányítani kell tudni. Egy operátor élő kameraképek segítségével venné át a kormányt – de csak vészhelyzetben és mindig az adatvédelmi előírások betartásával.

    Nektek milyen járművek (vagy más eszközök) jutnak még eszetekbe, melyek filmekben előbb megjelentek, mint a valóságban? Mi az a filmbéli eszköz, mely ma még nem létezik, de szerintetek a jövőben megvalósul?

  • Érdekeset lépett a Jaguar Instagramon

    Érdekeset lépett a Jaguar Instagramon

    A több, mint 12 millió követővel rendelkező Jaguar „lecsupaszította” Instagram fiókját.

    A profilról több, mint 10 évnyi poszt tűnt el a követők szeme elől. Persze nem biztos, hogy ezek ténylegesen törölve lettek, valószínűbb, hogy archiválták azokat.

    Az új bejegyzések mindegyike már elektromos járműveket hivatott népszerűsíteni, mivel a Jaguar közölte, hogy teljesen elektromos márkává alakul át.

    Pár éve Lewis Hamilton is „letakarította” már Insta oldalát, és sokan mások is szoktak bejegyzéseket törölni, leginkább egy új életszakasz kezdetén, például egy szakítás/válás után.

    Vajon jó ötlet törölni olyan bejegyzéseket, melyeket korábban gond nélkül vállalt az ember/márka (elvégre azért posztolta ki)? A Jaguar számára jó marketing fogás, hogy eltüntette „nem-elektromos” posztjait, vagy mellélövés?

    A Racingline.hu mindenesetre nem törli posztjait Instagramról, nyugodtan böngészhettek nálunk. 😀

  • Lencsevégre kapták az új 2023 Corvette Z06-ot! Brutális a hangja!

    A Chevrolet még nem kezdte meg a 2023-as Corvette Z06 megrendeléseinek fogadását, így különleges látni egyet az utakon.

    Az autót valahol az Egyesült Államokban kapták lencsevégre még május hónapban. Ami azonban ennél is fontosabb, hogy hallani lehet azt a csodálatos motort is, nem csak a szélzajt, a sofőr visszavált, és a gázpedálra tapos – írja az Auto Evolution.

    A Chevy lapos forgattyús V8-asának a Ferrari köszönheti a létezését, a Corvette ugyanis a fejlesztés megkezdése előtt megvásárolt az eBayről egy 4,5 literes szívó V8-ast, amely egy 458-ast hajtott.

    Körülbelül 25 000 dollárt fizettek érte, és tulajdonképpen meglepődtek, amikor megjelent a michigani gyárban. Ezt követően a cég mérnökei szétszedték, hogy megismerjék a titkait, majd ezt a tudást felhasználva megépítették a saját erőforrásukat.

    Az 5,5 literes lökettérfogat, a kovácsolt titán csatlakozórudak, az alacsony profilú kovácsolt dugattyúk, a titán szívószelepek, a CNC-műszerrel megmunkált nyílások és égéstér, a háromszoros tuningszelepek, a kettős fojtószelepek és így tovább, a Chevy által kifejlesztett V8-as nagyon erős.

    670 lóerőt ad le, ami az új Corvette Z06-ban mindössze 2,6 másodperc alatt teszi lehetővé a 0-100 km/órás (0-97 km/óra) gyorsulást.

    A tömegeknek szánt szuperautó jóval 300 km/h feletti sebességre képes, és a negyed mérföld megtételéhez körülbelül 10 másodpercre van szüksége.

    A 2023-as Corvette Z06 idén nyáron érkezik a kereskedésekbe. Az árképzés teljes részleteit még nem erősítették meg.

  • Bemutatjuk életed autóját, az új LEGO® Technic™ Ferrari Daytona SP3 szuperautót

    Bemutatjuk életed autóját, az új LEGO® Technic™ Ferrari Daytona SP3 szuperautót

    A sportautók rajongói mostantól kényelmesen elhelyezkedhetnek a Ferrari legújabb mesterművének, a LEGO® Technic™ Ferrari Daytona SP3 szuperautónak az ülésében. A 3778 elemből álló, részletekben és funkciókban gazdag modell az eredeti sportautó műszaki teljesítményét, valamint elegáns designját testesíti meg.

    Az 1:8 méretarányú LEGO Technic modell 8 sebességes kormányváltója és V12-es motorja, a mozgó dugattyúi, illetve a lenyűgöző lakkozott ezüst felnik tükrözik a Ferrari versenyszellemének lényegét. Építés közben a rajongók még közelebbről megcsodálhatják a tűzpiros Ferrari Daytona SP3 elegáns designjának minden részletét és lendületes aerodinamikáját.

    A felfelé nyíló ajtók betekintést engednek a modell valósághű utasterébe és annak elképesztő részleteibe, többek közt a fénylő Ferrari logóval ellátott kormánykerékkel, ami teljessé teszi a megjelenést.

    A LEGO Technic Ultimate Car szériájának negyedik modellje 14 cm magas, 59 cm hosszú, és 25 cm széles. A lelkes rajongók a www.LEGO.com/Ferrari-Daytona-SP3 weboldalon található exkluzív tartalmak segítségével még inkább elmélyülhetnek az építés részleteiben.

    LEGO® Technic™ Ferrari Daytona SP3
    Fotó: WELL PR Agency

    „Ez a modell a tökéletességre való törekvést testesíti meg, ami mind a Ferrari, mind a LEGO Csoport fő célja. Egyetlen részlet sem kerülte el a figyelmünket – mérnöki végzettséggel rendelkezőként kijelenthetem, hogy elámultam mennyire precíz munkát végeztek a tervezők egy ilyen kis méretarányú modellen. Nagyon szerencsések vagyunk, hogy együttműködhettünk a Ferrarival, és közösen segíthetünk a rajongóknak álmaik megvalósításában, miközben megépítik ennek az emlékezetes versenyautónak a valósághű mását” – mondta Niels B. Christiansen, a LEGO Csoport vezérigazgatója.

    A LEGO Technic Ferrari Daytona SP3 2022. június 1-jétől lesz elérhető a LEGO Store üzleteiben világszerte, a viszonteladóknál pedig 2022. augusztus 1-jétől lesz kapható.

    Emellett a sportautó-rajongók még több információt tudhatnak meg a modell designjáról a Ferrari és a LEGO Csoport közös exkluzív albumából. A könyv körüljárja az innováció és design részleteit, melyek összekötik a két brandet, és betekintést nyújt a közös ötletelés, tervezés valamint a kivitelezés folyamatába. Ezt egészítik ki a LEGO Csoport és a Ferrari designereivel, valamint a LEGO Csoport tulajdonosával, Kjeld Kirk Kristiansennel készült interjúk – utóbbiból az is kiderül, miért fontos Kristiansen számára ez a modell. Az exkluzív LEGO Technic Daytona SP3, The Sense of Perfection c. könyv 5000 példányban 2022. június 1-jétől lesz hozzáférhető a LEGO.hu weboldalon világszerte.

  • Csodálatos külső, és POKOLI belső jellemzi ezt a 71-es Camarot

    A kaliforniai Van Nuys műhelyben átlakított 71-es Camaro teljes mértékben izomautóvá vált, köszönhetően a 600 lóerős 454 LSX motornak.

    Ezt a 7,4 literes Camaro-t a kaliforniai Santa Fe Springs-i L & R Engines cég szerelte össze szakszerűen, és a 7,4 literes motor 543,4 font lábnyi (737 Nm) nyomatékot képes leadni.

    A 90 milliméteres Holley fojtószelep testtel, Mast Motorsports Black Label 305 hengerfejekkel és XRP tömlőkkel szépített port-befecskendezéses motor bronzkerámia bevonatú finomságokkal rendelkezik, amelyek közé tartoznak a hajtás tartozékai és a kipufogócsövek is.

    A hetedik és jelenlegi tulajdonosa által szeretettel „Infravörösnek” becézett autó EVOD Industries téglalapból készült hűtőráccsal, egy SpeedKore szénszálas első spoilerrel és egy karosszéria színű spoilerrel módosították hátul.

    Az átalakítás magában foglalja továbbá a megmunkált irányjelzőket és integrált légbeömlőket, a süllyesztett osztott lökhárítókat, a meghosszabbított lengőkarokat, a meghosszabbított hátsó küszöbön keresztül kilépő, fekete színű alumínium kipufogóvégeket és a Dapper Lighting nagy intenzitású fényszóróit.

    A háromrészes kovácsolt keréktárcsák is említést érdemelnek, a HRE S207H-ket Michelin PS4S 275/30 R19 és 345/30 R20 méretű gumiabroncsokkal szerelték fel.

    Az Aztec Gold színűre festett hatdugattyús Baer féknyergekkel kiegészítve az egy az egyben épített autó a 14 colos féktárcsáknak köszönhetően pillanatok alatt megáll.

    A hátsó részhez a tulajdonos egy Detroit Speed QuadraLink hegesztett készletet választott, amely a jobb kezelhetőség érdekében stabilizátorral rendelkezik. Minden sarkon állítható tekercses lengéscsillapítók kerültek felszerelésre.

    A belső tér a maga nemében egy műalkotás. A Classic Instrument műszeregységtől a Sparc Industries kormánykerékig, a Ferrari légbeömlőkig, az Audi TT vászonülésekig és a Lamborghini Nero Perseus bőrkárpitozásig sok mindent lehet szeretni ebben az autóban.

    A megvilágított kapcsolók a Ford GT stílusában és a 2,407 mérföldet (3,874 km) mutató kilométeróra összefoglalja ezt a klassz járgányt.