Kategória: Automobil

  • Szeptember 23.: Volkswagen-találkozó a Hungaroringen

    Szeptember 23.: Volkswagen-találkozó a Hungaroringen

    Idén szeptember 23-án rendezi meg a Volkswagen a hatodik márkatalálkozóját a Hungaroringen. A korábban megszokott programok mellett több újdonsággal készülnek a szervezők, és ezúttal is garantált, hogy sok ezer izgalmas old- és youngtimer, illetve tuning autó lepi el a mogyoródi versenypályát, mellettük pedig számos gyári különlegesség is látható lesz a helyszínen. Ezúttal egy VI-os Golfot vihet haza a legszerencsésebb látogató.

    Piros betűkkel szerepel a Volkswagen rajongók naptárában a szeptember 23-i dátum, ekkor rendezi ugyanis a márka hazai importőre az idei Volkswagen-találkozót. A rendezvény öt évvel ezelőtt Golf-találkozóként indult, de az összejövetel akkori sikerének köszönhetően több típus csatlakozott az eseményhez, így szinte „összmárkás” ünneppé nőtte ki magát a hagyományosan őszi seregszemle. Részben az érintett klubok gondozásában már tíz típus tart összejövetelt a Hungaroringen. A legszebb, legkülönlegesebb Golfok a Paddockon sorakoznak majd, ide háromszáz autót választ ki a szakmai zsűri. A Bogarak és Transportek az összes többi léghűtéses és haszonjármű modellel a Hippifaluban kapnak helyet. Mint ahogy a Passat, a Scirocco és Corrado, a Jetta, Bora és Vento, valamint a Polo modellek is egy csokorban parkolnak majd, más-más helyszíneken.

    A program friss elemekkel bővül, de a korábbi évek kedvelt eseményei ezúttal sem maradnak el. A Volkswagen-találkozón ismét bemutatkoznak új modellek, és a német gyár wolfsburgi központjából is érkeznek autócsodák. Új, extrém bemutatóval jelentkezik a Volkswagen Driving Experience csapata, akik a nap során többször látványos műsorral szórakoztatják a közönséget. Napközben számtalan gyermek és női programmal készülnek a szervezők, este pedig koncert zárja a szombatot. Délután ismét lesz autóátadó, a legszerencsésebb résztvevő ugyanis a Das WeltAuto jóvoltából egy VI-os Golffal mehet haza. Ezt követően a Hippifaluban zárhatjuk a napot, ahol kellemes zene és tábortűz várja a vendégeket, és a korábbi évekhez hasonlóan kint is alhatunk a Hippifaluban, a versenypálya közepén.

  • Gyűjthető kisautó kollekcióval ünnepel a Shell és a BMW

    Gyűjthető kisautó kollekcióval ünnepel a Shell és a BMW

    Első alkalommal öt egyedi BMW M modellautó érhető el és gyűjthető össze országszerte bármely Shell töltőállomáson.

    A Shell és a BMW AG a motorolajok után, 2015-ben terjesztették ki együttműködésüket a BMW M autókra és a BMW Motorsport csapataira. Ettől kezdve az olajcég a BMW csapat prémium technológiai partnere és a kizárólagos prémium motorolaj beszállítója a DTM, az USCC és a Nürburgringi 24 órás megmérettetésen, továbbá a Shell V-Power lett a BMW M autókhoz ajánlott üzemanyag.

    A töltőállomásokon öt BMW M modell érhető el: BMW M4 Convertible, BMW M2 Coupé, BMW M4 Touring Car, BMW X6 M, BMW M6 Gran Coupé. V-Power, FuelSave vagy AutoGas tankolása, vagy az autómosó használata során kapott matricából négy darabot kell a vásárlóknak összegyűjteni, hogy a sorozat egy-egy darabjához kedvezményes áron, 295 forintért juthassanak hozzá. 25 liter FuelSave vagy AutoGas üzemanyag tankolása esetén 1 matricát, ugyanennyi V-Power tankolása esetén 2 matricát lehet gyűjteni. Autómosás után szintén egy matrica jár.

     

    shell, bmw

    A matricákat 2017. augusztus 14. és 2017. október 29. között lehet gyűjteni, a matricák beváltása pedig november 5-ig tart. Az akció a készlet erejéig vagy visszavonásig érvényes. A különböző BMW M modellek készlete töltőállomásonként eltérő lehet.

    További részletek: http://www.shell.hu/autosok/offers-and-competitions/bmw-m-modellauto.html

  • Magyarországon is kiépül a BMW Group közreműködésével kifejlesztett intelligens járműtöltési infrastruktúra

    Magyarországon is kiépül a BMW Group közreműködésével kifejlesztett intelligens járműtöltési infrastruktúra

    Az Európai Bizottság támogatását élvező NEXT-E projekt konzorciumtagjai Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban és Romániában építik ki a 252 darab gyorstöltő állomásból álló közép- és délkelet-európai infrastruktúrát.

    Az Európai Bizottság 2017. június 23-án jelentette be, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF – Connecting Europe Facility) keretében 18,84 millió euróval támogatja a hálózatról tölthető járművek elterjedését célzó NEXT-E projektet, amely Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban és Romániában összesen 222 darab 50 kW teljesítményű, többféle szabvány szerint használható gyorstöltővel, 30 darab villámgyors, 150 – 350 kW teljesítményű töltőoszloppal, egy intelligens központi járműtöltési hálózattal és számos TEN-T kiegészítő ággal építi ki Közép- és Délkelet-Európában a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik jövőbe mutató járműtöltési infrastruktúráját. A közlekedésfejlesztés témakörében benyújtott 349 darab pályázat közül a NEXT-E projekt azon 152 sikeres kezdeményezés egyike, amelyek együtt az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 7,5 milliárd euró összértékű támogatását élvezik.

    A NEXT-E projekt a villamosipar, az autógyártás, valamint az olaj- és üzemanyag-szektor egyedülálló együttműködésének kiváló példája, amelynek célja egy olyan intelligens járműtöltési infrastruktúra kiépítése, amely gyártmánytól és szabványtól függetlenül mindegyik hálózatról tölthető gépkocsival kompatibilis, és így életképes háttértámogatásról biztosítja a belsőégésű erőforrással szerelt járművek alternatíváit. A konzorcium tagja a Szlovákiában, Csehországban, Magyarországon és Romániában is jelenlévő E.ON Group, a projekt által érintett mindegyik országban szereplő MOL-csoport, a horvátországi Hrvatska elektroprivreda villamosenergia-szolgáltató, a szlovéniai és a horvátországi PETROL töltőállomás-hálózat, valamint a Nissan és a BMW Group.

    A NEXT-E projekt összefogja az érintett országok járműtöltési hálózatfejlesztési terveit és amellett, hogy a hosszú távon fenntartható töltőoszlopok telepítésére alapozva egy közös regionális infrastruktúrát épít ki, a megújuló erőforrásokban rejlő lehetőségek kiaknázását, innovatív üzleti megoldások létrehozását és egyedülálló felhasználói csomagok kidolgozását is szorgalmazza. A projekt az egyes országok közlekedésfejlesztésért felelős minisztériumaival és az Európai Bizottsággal szorosan egyeztetve valósul meg, a konzorcium négy iránymutató ágazatában felhalmozott tapasztalatok lehető leghatékonyabb alkalmazása mentén.

    A projekt a legjobban kidolgozott, hosszú távon fenntartható infrastruktúra-stratégiákat, a leggazdaságosabb töltési lehetőségeket és a leginkább ügyfélközpontú kiegészítő szolgáltatásokat részesíti előnyben, hogy az egyszerűen és kényelmesen használható hálózat tovább fokozza az elektromos autózás élményét és népszerűségét. A járműtöltési hálózat és a hozzá kapcsolódó intelligens kommunikációs technológia részleteit bemutató tervek kidolgozása után a gyors és a villámgyors töltők kifejlesztésére, tesztelésére és telepítésére is sor kerül. Az idén indult projekttel már kezdetét vette a konzorcium tagjai közötti többéves együttműködés, amelynek előirányzott céljai a tervek szerint 2020. december 31-ig kézzelfogható valósággá válnak.

    A BMW Group az elektromos mobilitásra és a hosszú távon fenntartható technológiákra vállalati stratégiája egyik legfontosabb alappilléreként tekint. A BMW Group a személyes mobilitás jövőjének elsőszámú úttörője, aki a BMW i divízió termékeivel és a BMW iPerformance modellpaletta tagjaival a világ legsikeresebb, alternatív hajtáslánccal szerelt gépkocsikat gyártó vállalata. BMW i részlegével a BMW Group minden részletre kiterjedő alapossággal közelíti meg a jövő járműtechnológiáinak kérdéskörét: maximális hatékonyság szerint megtervezett koncepcióival és interaktív járműkapcsolatokat kínáló mobilitási szolgáltatásaival a BMW i divízió a hosszú távú fenntarthatóság prémium szintű újraértelmezését váltja valóra. A részleg a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modellel, a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval és a BMW iPerformance modellekkel a világ 54 országában van jelen. A BMW i és a BMW iPerformance gépkocsik a sajtóközleményben említett közép- és délkelet-európai országok mindegyikében kulcsfontosságú szerepet játszanak a vállalatcsoport több éve tartó, folyamatosan megújuló értékesítési sikertörténetében. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében jelenleg a BMW Group kínálja ügyfeleinek a legszélesebb portfóliót: a BMW i3 tisztán elektromos kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó mellett elérhető a BMW 225xe iPerformance, a BMW 330e iPerformance, a BMW X5 xDrive40e iPerformance, a hosszított tengelytávolságú karosszéria-változatban is megrendelhető BMW 740e iPerformance, a 2017 elején bemutatott BMW 530e iPerformance és az első plug-in hibrid MINI, a MINI Cooper S E Countryman ALL4. A BMW Group elkötelezett az elektromos mobilitás és a hosszú távú fenntarthatóság mellett, a paletta éppen ezért az elkövetkező években a BMW i8 Spyder modellel, valamint a tisztán elektromos meghajtású MINI-vel és az ugyancsak zéró emissziót kínáló BMW X3 modellel bővül.

  • Infiniti Prototype 9: az elektromos Grand Prix autó!

    Infiniti Prototype 9: az elektromos Grand Prix autó!

    Prototype 9
    Fotó: Indiniti Europe

    Az Infiniti neve eddig leginkább eddig az autósportban leginkább mint a Red Bull vagy jelenleg épp a Renault partnereként tűnhetett fel. Nincs különösen régebbi sportautós múltja a márkának. Így gyakorlatilag szabadon garázdálkodhatnak, és meg is tették ezt most a  -cel, ami egy háború előtti versenyautó formát hoz, de már egy 148 lóerős elektromotorral, kicsit hot-rodos beütéssel. Ugyan a ’30-as évek formavilágát hozza, mégis nagyon jövőbe mutató, és mindenképp tisztelgés egy olyan korszak előtt, aminek nem voltak a részesei. Általában az ilyen kísérletek sokszor kaotikusak lesznek a nagy megfelelési kényszer miatt, de itt szerencsére jól párosul a megdöbbentő design a régmúlttal, és nincs semmi hozzáadott sallang.

    A meghajtás és az akkumulátorok a következő generációs Nissan Leafből érkeznek, és nincs benne szervokormány sem, ahogy a rugózás és a tengelyek is végtelenül egyszerűek. Kifejezetten jól találkoznak a vintage/retro és a modern stíluselemek, köszönhetően a Protoype 9 tervezőinek egész harmonikus lett az összkép. Olyan az egész koncepció, mintha egy japán vidéki pajtában megtaláltak volna egy elkészült, de elfeledett Grand Prix versenyautót, még a háború előttről.

    Annak ellenére, hogy megnéznénk akár versenykörülmények között is, valójában inkább csak design funkciója van az alkotásnak: azt hirdetni, hogy az a cég, amelyik megépíti neked a Q50-es luxus szedánt, képes erre is.

    Prototype 9
    Fotó: Infiniti Europe
  • Louis Vuitton-Ferrarival nyomul a 15 éves dubaji fiú

    Louis Vuitton-Ferrarival nyomul a 15 éves dubaji fiú

    A YouTube-on Money Kicks néven jól ismert Rashed Saif Belhasa egy dubaji milliárdos, Saif Ahmed Belhasa fia, az online felületeken pedig büszkén hirdeti luxus életét, extravagáns stílusát, bár stílusról jobb nem vitázni…

    A 15 éves luxuscsemete ugyan még nem vezethet, korából kifolyólag, azért van egy vadiúj, 200 000 fontos (kb 67 millió forint) Ferrarirja, amit ráadásul Louis Vuitton/Supreme mintával boríttatott be. A műveletet fel is töltötte a YouTube-ra.

    A Ferrari, mely 6,3 literes V12-es erőforrással bír, végsebessége pedig 321 km/h, eredetileg sárga volt, mielőtt telematricázták.

    „Minden a részletekről szól.” – mondja Belhasa, akinek szinte mindenén ott virít a Louis Vuitton felirat.

    A The Sun szerint a fiúnak van egy 1 millió dollárt érő (260 millió forint) edzőcipő kollekciója, egy Yeezy inspirálta Cadillac Escalade-je is, többek között…

    [poll id=”19″]

  • Dízelbotrány – Kutatóintézet: egyszeri juttatás és a dízel üzemanyag adóelőnyének eltörlése megoldaná a problémát

    Dízelbotrány – Kutatóintézet: egyszeri juttatás és a dízel üzemanyag adóelőnyének eltörlése megoldaná a problémát

    (MTI) – A dízel üzemanyag adóelőnyének eltörlése és a dízelautó-tulajdonosoknak adott egyszeri juttatás meg tudná oldani a dízeles autózás környezeti problémáját Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutatóintézete, a CAR igazgatója szerint.

    Az egyetem autóipari tanszékének a vezetője úgy véli, hogy egy 2000 eurós (609 ezer forint) kuponnal autójuk utólagos átalakítására, vagy bontóba vitelére lehetne ösztönözni az öreg dízelautók tulajdonosait. Számításai szerint az autók kuponokkal finanszírozott átalakítása vagy bezúzása egyszeri 20,2 milliárd eurós költséggel járna.

    Évi 1,8 milliárd eurós bevételkieséssel járna emellett a dízelautók adójának a benzinesek szintjére való csökkentése, ámde a dízel üzemanyag literenként 18 centes adóelőnyének az eltörlése évente 9,9 milliárd euróval növelné a költségvetési bevételeket. A bevétel-növekedés ezáltal két és fél év alatt ki tudná egyenlíteni a kuponos többletkiadásokat – mutatott rá a Duisburg-Essen Egyetem autóipari tanszékének a professzora.

    Hangsúlyozta, hogy az általa javasolt megoldásnak csak nyertesei lennének: „az autógyártók gyorsan meg tudnának szabadulni a dízelautók ‘piszkos’ imázsától, el lehetne kerülni a dízelautók belvárosi behajtási tilalmát és a nagyvárosok lakosai is megszabadulnának a túl magas nitrogén-oxid-szennyezéstől.”

  • Új művészeti kezdeményezést indít útnak a BMW: bemutatkozik a BMW Open Work

    Új művészeti kezdeményezést indít útnak a BMW: bemutatkozik a BMW Open Work

    2017. október 5-8. között újabb szintre lép a BMW és a Frieze közötti úttörő együttműködés: a bajor prémiumgyártó új művészeti kezdeményezése a brit fővárosban megrendezendő Frieze London művészeti kiállítás idei felvonásán debütál. A BMW Open Work első kreatív művészének Olivia Erlangert kérték fel.

    A BMW és a Frieze idén egy új művészeti kezdeményezés világpremierjével mélyíti el hosszú távú partnerségét a Frieze London művészeti kiállításon. Az Attilia Fattori Franchini világhírű olasz kurátor által igazgatott BMW Open Work többszörösen összetett formátumban tárja a nagyközönség elé a kortárs művészet, a forradalmi dizájn és a jövőbe mutató technológia iránymutató ötvözetét, amelyet első ízben 2017. október 5-8. között a New York-i térdimenzió-művész, Olivia Erlanger prezentál.

    A BMW Open Work koncepciója

    Az Attilia Fattori Franchini szakmai vezetését élvező BMW Open Work évről évre felkér majd egy kreatív művészt, hogy jövőbe mutató multimédia-alkotásával magával ragadó élményben részesítse az iránymutató installáció közönségét. A merőben új művészeti kezdeményezés megbízott alkotói a BMW formai megoldásaiból, tervezőmérnöki szaktudásából és innovatív járműtechnológiáiból merítik majd az ihletet, mialatt a megvalósult és elméleti szinten létező technikákra a forradalmi újításokkal átitatott művészeti kísérletezés újragondolandó eszközeként tekintenek. Az évente bemutatott installációk rendre a Frieze London művészeti kiállításon ünneplik majd világpremierjüket, kiaknázva a digitalizációban rejlő lehetőségeket és ledöntve a fizika korlátait.

    A kezdeményezés elnevezését a világhírű olasz író, Umberto Eco 1962-ben, „The Open Work” címen publikált könyve ihlette, amelyben az író a művészetek tudatosításának szabadságát boncolgatja: újító szemlélete szerint az egyes ágazatok különböző alkotásait részben a véletlenek, részben a nagyközönség értelmezései és megállapításai határozzák meg, és mint ilyen, minden mű kötöttségek nélkül, szabadon értelmezhető.

    Attilia Fattori Franchini az első BMW Open Work kreatív művészének a nemzetközileg elismert New York-i térdimenzió-művészt, Olivia Erlangert kérte fel. „A BMW Open Work minden résztvevő művésznek megadja a lehetőséget arra, hogy közönségüket felkarolva eddig ismeretlen, váratlan utazásra induljanak. Rendkívül izgalmas, hogy eme újfajta művészeti kezdeményezést Olivia Erlanger személyében rögtön egy olyan tehetséges művésszel indítjuk útnak, akinek alkotása a technológia társadalomra és természetre gyakorolt hatásait illusztrálja majd, egy eddig soha nem látott dimenzióban” – mondta a világhírű olasz kurátor.

    „Ez a fajta merőben új művészeti kezdeményezés a BMW-vel kialakított együttműködésünk példaértékű elmélyítése, egyúttal a BMW kortárs művészetek iránt tanúsított hosszú távú elköteleződésének újabb ékes bizonyítéka. Nagyon boldog vagyok, amiért sikerült közösen elindítanunk ezt az új kezdeményezést, amely egészen egyedi lehetőséget kínál a felkért művészeknek. Már alig várom, hogy megismerjem Olivia Erlanger installációját az októberi Frieze London művészeti kiállításon” – nyilatkozta Victoria Siddall, a Frieze művészeti kiállításokat szervező Frieze Fairs igazgatója.

    „Fantasztikus ötletnek tartom, hogy a BMW kimagasló technológiai szaktudását és jövőbe mutató innovációit művészeti eszközökként egy-egy kivételes alkotó kezébe adjuk, akik így vadonatúj, soha nem látott műremekek képében egészen új dimenziókat tárnak fel előttünk. Akárcsak a BMW Group kultúra iránti elkötelezettségét élvező összes kezdeményezés esetében, úgy ezúttal is maximális alkotói szabadságot biztosítunk művészeinknek. Az elme teljes kibontakozása elképzelhetetlen lenne e nélkül, így külön öröm számunkra, hogy Attilia Fattori Franchinit üdvözölhetjük a fedélzeten. Izgatottan várjuk, hogy átfogó látásmódjával milyen irányba kalauzol el minket” – fogalmazott Dr. Nicolas Peter, a BMW AG igazgatótanácsának tagja.

    A BMW Open Work első művésze

    Attilia Fattori Franchini az 1990-ben született New York-i térdimenzió-művészt, Olivia Erlangert kérte fel az első BMW Open Work megalkotására. A fiatal alkotó kortárs szobrászati műremekei számos egyéni és csoportos kiállításon lenyűgözték már közönségüket. Olivia nemrégiben Luis Ortega Govela oldalán, társszerzőként jelentette meg „Hate Suburbia” című, építészeti stílusokat modern felfogás szerint elemző könyvét, amelynek folytatása a tervek szerint 2018 őszén érkezik meg a könyvesboltokba. A BMW Open Work művészeti kezdeményezés felkérésére alkotott „Body Electric” elnevezésű koncepciója magával ragadó, érzéki stílusban tárja fel a technológiai fejlődés természetre és társadalomra gyakorolt hatásait.

    „Miként az emberek hétköznapjait egyre inkább a társadalmat körülvevő gépek funkciói hatják át, a „Body Electric” az ember és gép közötti folyamatosan változó, egyre szorosabb kapcsolatra meghatározó élettérként tekint, amelyben a „természet” fogalma egyre átvittebb értelemben ölt testet, az ember természetes környezetét pedig az egyéni elképzelések szerint megtervezett tárgyak alkotják” – nyilatkozta Olivia Erlanger a BMW Open Work felkérésére készített kreatív alkotásáról. Az úttörő installáció világpremierjére 2017 októberében, a Frieze London művészeti kiállításon kerül sor.

    A projekttel kapcsolatos további információkért kérjük, látogasson el a https://frieze.com/bmw-open-work weboldalra.

  • Tíz százalékkal több nyári gumit adtak el idén

    Tíz százalékkal több nyári gumit adtak el idén

    (MTI) – Idén a nyári gumiabroncsok eladása 10 százalékkal meghaladta az előző évit, a magyar autósok 68 ezer forintot költöttek átlagosan új nyári gumi vásárlására – közölte az Automax Kft. saját értékesítési adatai alapján az MTI-vel.

    A cég szerint az eladások bővülése balesetmentesebb közlekedést hozhat. Minden 4. eladott új abroncs dél-koreai volt idén nyáron. Az Automax előrejelzése szerint a piaci bővülés a téli gumi vásárlásoknál is folytatódik majd.

    Három vásárlóból kettő választott a 10-20 ezres árkategóriában, az átlagos kosárérték is ennek megfelelően alakult: a tipikus magyar autós 68 ezer forintot költött 4 darab nyári gumira. A legolcsóbb vásárlás mindössze 32 ezer forint volt, ahol Kispolskira került a négyévszakos szett, míg a legtöbbet, 612 ezer forintot egy tuning BMW-re költötte a gazdája.

    Az Automax az elmúlt három évben több mint 2 millió új gumiabroncsot értékesített.

    Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) korábban közölt adatai alapján tavaly Magyarországon csaknem 2,4 millió új gumiabroncsot értékesítettek a gyártók összesen, ami hétéves rekord.

  • Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group

    Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group

    Az első tisztán elektromos MINI a brit prémiumgyártó háromajtós klasszikusának műszaki alapjaira épül majd, az adaptív járműstruktúra kiépítése pedig a vállalatcsoport összes modellsorozatának villamosítását lehetővé teszi.

    A hálózatról tölthető modellpaletta szisztematikus kiépítése és folyamatos fejlesztése a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyik alappillére, amelynek tükrében a vállalatcsoport 2017. július 25-én bejelentette, hogy a közeljövőben képes lesz összes márkája mindegyik modellsorozatát hálózatról tölthető típusokkal bővíteni, a belsőégésű erőforrással szerelt paletta oldalán így egyre több tisztán elektromos, illetve plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsi jelenik majd meg. A BMW Group következő generációs, adaptív járműstruktúrája egyre több tisztán elektromos meghajtású modell sorozatgyártását vetíti előre, a vállalatcsoport hálózatról tölthető portfóliója így már az elkövetkező években és 2020 után is újabbnál újabb modellekkel bővül.

    A BMW Group mindeközben azt is bejelentette, hogy a MINI modelltörténetének első, nagyteljesítményű akkumulátor-technológiával felszerelt, tisztán elektromos meghajtású négykerekűje a brit prémiumgyártó háromajtós klasszikusának műszaki alapjaira épül majd. A modell sorozatgyártása a tervek szerint 2019-ben kezdődik: az emisszió-mentes hajtáslánc elemeit a BMW Group elektromos mobilitásra szakosodott üzempárosa, a dingolfingi gyár és a bajorországi Landshutban működő létesítmény közösen készíti, a végső összeszerelés feladatát pedig a háromajtós MINI elsőszámú otthonának számító oxfordi üzem kapja meg.

    „A BMW Group elektromos mobilitásra szakosodott, globális kiterjedésű fejlesztőközpontjaként a Dingolfingban és Landshutban működő üzempáros a vállalatcsoport nemzetközi gyártási hálózatának két úttörő létesítménye. Rendkívül innovatív, rugalmas tömegtermelési technológiánk lehetővé teszi számunkra, hogy ügyfeleink folyamatosan változó igényeihez gyorsan és gördülékenyen alkalmazkodjunk, így amennyiben szükség van rá, a piac fejlődésével párhuzamosan az elektromos hajtáslánc erőforrásának alkatrész-gyártási volumenét is hatékonyan tudjuk növelni” – nyilatkozta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

    A BMW Group várakozásai szerint 2025-re a hálózatról tölthető modellek a vállalatcsoport egész éves értékesítésének 15-25 százalékát teszik majd ki, miközben az elektromos mobilitás világméretű elterjedését különféle tényezők, így többek között az eltérő piaci szabályozások, a járműtöltési infrastruktúra fejlesztése és a bevezetett állami kedvezmények határozzák majd meg. Annak érdekében, hogy a jövőben hálózatról tölthető modellpalettája tagjaival is gyorsan és hatékonyan tudjon reagálni a különböző értékesítési régiók eltérő ügyféligényeire, a BMW Group egy egyedülállóan adaptív járműstruktúrát és ezzel párhuzamosan egy globális méretű tömegtermelési rendszert fejlesztett ki, amely lehetővé teszi, hogy a vállalatcsoport üzemei a jövőben egy időben termeljék az adott modellsorozat belsőégésű erőforrással szerelt, plug-in hibrid hajtásláncú és tisztán elektromos meghajtású képviselőit.

    A BMW Group hálózatról tölthető modelljei jelenleg világszerte tíz létesítményben látnak napvilágot. 2013 óta a tisztán elektromos meghajtás főbb alkatrészeit a vállalatcsoport dingolfingi és landshuti üzemei gyártják, miközben Dingolfingban készülnek a BMW 5-ös sorozat és a BMW 7-es sorozat plug-in hibrid modellváltozatai, 2021-től pedig az automatizált járművezetés korszakát elhozó BMW iNEXT modell is. A BMW Group eddig összesen több mint 100 millió eurót invesztált a dingolfingi létesítmény elektromos mobilitásra kifejlesztett gyártósoraiba, a vállalatcsoport hálózatról tölthető modellpalettájának jövőbeni bővítésével párhuzamosan pedig ezen befektetések még tovább folytatódnak majd.

    Jönnek a BMW Group újabb hálózatról tölthető modelljei

    Az elkövetkező években a BMW és a MINI újabb hálózatról tölthető modellekről rántja le a leplet, amelyek közül az egyik meghatározó újdonság a brit prémiummárka modelltörténetének első tisztán elektromos meghajtású modellje lesz. 2018-ban a BMW i modellcsalád a BMW i8 Roadster képében új taggal bővül, míg a tisztán elektromos BMW X3 2020-ban, a BMW iNEXT modell pedig 2021-ben érkezik meg az utakra.

    Tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeit egyesítő portfóliója kilenc tagjával a BMW Group már most az iparág legszélesebb hálózatról tölthető palettájával büszkélkedhet. A lista a BMW i3 tisztán elektromos meghajtású prémium kisautótól egészen a vállalatcsoport legújabb hálózatról tölthető gépkocsijáig, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellig terjed (átlagos üzemanyag-fogyasztás és kombinált károsanyag-kibocsátás az EU-ciklus plug-in hibrid modelleket vizsgáló tesztkörének mérései szerint: 2,1-2,3 liter / 100 km; 49-52 gramm / km), amely a holland VDL Nedcar üzemében lát napvilágot. A BMW Group célul tűzte ki, hogy a hálózatról tölthető modellpaletta egész éves értékesítési mutatójával 2017 végén most először átlépje a 100 000 darabos értéket, amellyel a vállalatcsoport által forgalomba helyezett tisztán elektromos, illetve plug-in hibrid meghajtású modellek száma még idén kétszázezer fölé nő.

    A BMW Group a hálózatról tölthető hajtásláncok korai tanulmányozásával hatalmas előnyre tett szert a jövőbe mutató járműtechnológiai innovációk kifejlesztése terén. A vállalatcsoport elektromos járművekre épülő, úttörő tesztelése a MINI E modellel már 2008-ban megkezdődött, az évek során felhalmozott szaktudást pedig a tervezőmérnökök a BMW i3 és a BMW i8 modell későbbi megálmodásakor maradéktalanul kiaknázták, egy vadonatúj modellcsalád megszületését váltva valóra.

  • Budaörsön nyílik Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz bemutatóterme

    Budaörsön nyílik Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz bemutatóterme

    A Formula 1 Magyar Nagydíj időmérő edzése után a Mercedes-AMG Petronas Formula One Team pilótája, Valtteri Bottas ünnepélyes ceremónia keretében segédkezett a néhány hónapon belül megnyíló budaörsi Mercedes-Benz Hovány bemutatóterem alapkövének letételénél.

    A teljes mértékben magyar tulajdonban lévő Hovány Csoport július 29-én fektette le az új Mercedes-Benz Hovány bemutatóterem alapkövét. A létesítmény első építőelemeként szolgáló időkapszulába Valtteri Bottas az általa dedikált baseball sapkáját helyezte el.

    A pilóta nem csak egy tárgy képében hagyott személyes emléket a helyszínen, hiszen a tenyérlenyomatát is az időkapszulát külső természeti hatásoktól védő borításon hagyta. Hozzá a Hovány Csoport alapítója és tulajdonosa, Hovány Márton, valamint a Mercedes-Benz Hungária ügyvezető igazgatója, Jörg Schmidt is csatlakozott, akik csillag alakzatban hagytak tenyérlenyomatot a pilótáé mellett.

    A 22 ezer négyzetméteres telken hamarosan több mint 6500 négyzetméter területű bemutatóterem és szervizműhely építése veszi kezdetét, melynek célja a csillagos márka dinamikusan növekvő magyarországi eladásainak kiszolgálása, valamint a szervizkapacitás növelése. Európa egyik legkorszerűbb Mercedes-Benz szalonjában személygépkocsi és haszongépjármű értékesítés is zajlik majd.

    „Az értékesítéshez kapcsolódó összes szolgáltatás elérhető lesz a legújabb és eddigi legkorszerűbb szalonunkban, mely maximálisan kielégíti majd ügyfeleink igényeit. Többek között AMG Performace Center, valamint a smart értékesítése is helyet kap majd a Hovány Csoport számára mérföldkőnek számító, több mint 2,5 milliárd forintos beruházásban.” – mondta el Hovány Márton, a Hovány Csoport alapítója és tulajdonosa.

    A beruházás nem csak a két cég 10 évre visszanyúló együttműködése, hanem a hazai gazdaság szempontjából is jelentős. Az összesen 2,5 milliárd forintnyi befektetéssel az induláskor több mint 60 munkahelyet teremt a térségben a Hovány Csoport.

    „Rendkívül büszkék vagyunk erre a jelentős magyar beruházásra és a Hovány Csoport hosszútávú elköteleződésére. Biztos vagyok benne, hogy Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz bemutatótermének alapköve egy valódi sikertörténet kezdetét szimbolizálja.” – mondta el Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.