Kategória: Automobil

  • Befektetés a jövőbe: egyedülálló környezetvédelmi támogatások a BMW Group Magyarország jóvoltából

    Befektetés a jövőbe: egyedülálló környezetvédelmi támogatások a BMW Group Magyarország jóvoltából

    A környezetvédelem és a hosszú távú fenntarthatóság a BMW Group vállalati stratégiájának meghatározó alapköve, a világ elsőszámú prémiumautó-gyártója ezért 2017. augusztus 25-től exkluzív környezetvédelmi és innovációs hozzájárulásokkal ösztönzi az elektromos mobilitás közép-európai térnyerését, valamint az Euro 6 emissziós szabványnak megfelelő dízel- és benzinüzemű hajtáslánc-technológiák elterjedését.

    A BMW Group immár évek óta jövőbe mutató vállalati stratégiája egyik legfontosabb alappilléreként tekint a hosszú távon fenntartható járműtechnológiák kifejlesztésére, előállítására és népszerűsítésére, amelyet a vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik piacán kínált legszélesebb, kilenctagú modellpalettája is igazol. A BMW i3 tisztán elektromos kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó mellett a bajor prémiumgyártó a BMW 225xe iPerformance, a BMW 330e iPerformance, a BMW X5 xDrive40e iPerformance, a hosszított tengelytávolságú karosszéria-változatban is megrendelhető BMW 740e iPerformance, a 2017 elején bemutatott BMW 530e iPerformance és az első plug-in hibrid MINI-ként debütált MINI Cooper S E Countryman ALL4 modelleket egytől egyig sorozatgyártásban kínálja ügyfeleinek. Hálózatról tölthető hajtásláncaival és az Euro 6 emissziós szabványnak is megfelelő benzines és dízeltechnológiával a BMW Group kompromisszumot nem ismerő járműtechnológiai úttörőként formálja a személyes mobilitás jövőjét.

    „A fenntarthatóság éppúgy eggyé vált velünk, mint a vezetés színtiszta élménye” – fogalmazott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „A BMW i divízió létrehozásával a német autógyártók közül elsőként köteleztük el magunkat az elektromos mobilitás mellett, hiszen meggyőződéssel valljuk, hogy a vezetés élménye és a hosszú távon fenntartható mobilitás jövője egyet jelent. Az autóiparban úttörőként igyekszünk egyre inkább segíteni az elektromos mobilitás térnyerését, egyedülálló digitális szolgáltatásaink mellett elsősorban az autóiparban jelenleg elérhető legszélesebb hálózatról tölthető modellportfólióval” – mondta Harald Krüger a 2017 augusztusi berlini dízel konferencián, majd rámutatott, hogy a hosszú távon fenntartható megoldások nem merülnek ki az elektromos modellekben. „A személyes mobilitás jövőképe minden kétséget kizáróan a csúcstechnológiás dízelek megoldásaitól is függ, hiszen a környezetvédelemnek számos oldala van. Az egyik legfontosabb a klímaváltozás elleni küzdelem” – zárta gondolatait a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

    A személyes mobilitás jövőjébe történő befektetés részeként 2017. augusztus 25-től a BMW Group Magyarország átfogó környezetvédelmi támogatásokkal ösztönzi az elektromos mobilitás térnyerését, valamint az Euro 6 emissziós szabványnak megfelelő dízel- és benzinüzemű modellek elterjedését: új BMW vagy MINI modell vásárlása esetén a vállalat akár 640 000,- forint* környezetvédelmi hozzájárulással támogatja azon ügyfeleit, akik a vásárlásnál Euro 4 vagy alacsonyabb emissziós szabványnak megfelelő, dízelüzemű használtautójukat is beszámíttatják (a támogatás összege a megvásárolt modelltől függ, részletek a www.bmw.hu és www.mini.hu weboldalakon). Az egyedülálló környezetvédelmi támogatás a BMW i3 tisztán elektromos kisautó vagy bármely plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modell vásárlása esetén vehető igénybe, valamint a BMW Group azon modelljeinél, amelyeknek Euro 6 emissziós szabványnak is megfelelő kombinált károsanyag-kibocsátása maximum kilométerenkénti 130 gramm. A BMW Group Magyarország exkluzív környezetvédelmi hozzájárulása az állami támogatásokon felül értendő és más kedvezményekkel is összevonható. A vállalat innovációs bónuszt kínálva az új BMW X1-et akár 1 640 000,-ft* árelőnnyel teszi elérhetővé (mely magában foglalja a körneyezetvédelmi támogatást), a BMW 3-as limuzin pedig – amely az egyik legnépszerűbb BMW modell Magyarországon – környezetvédelmi támogatással együtt akár összesen 2 740 000,- forint* innovációs bónusz kedvezménnyel megrendelhető.

    A BMW Group Magyarország átfogó kezdeményezése 36 különböző MINI modellre is kiterjed, amelyek az Euro 6 emissziós szabványnak való megfelelés és a kilométerenkénti maximum 130 gramm kombinált károsanyag-kibocsátási érték függvényében akár 400 000,- forint* értékű innovációs bónuszt élvezhetnek, amennyiben a vásárló Euro 4 vagy annál régebbi emissziós normájú dízelüzemű személyautót számíttat be a vásárlás során.

    A vállalat egyedülálló környezetvédelmi támogatása kézzelfogható lehetőséget kínál azon használtautó-tulajdonosoknak, akik Euro 4 vagy alacsonyabb emissziós szabványnak megfelelő dízel gépkocsijukat a piacon jelenleg elérhető egyik legmodernebb, hosszú távon fenntartható járműtechnológiák egyikére cserélnék. A környezetvédelmi hozzájárulás a BMW Group Magyarország újabb, a hosszú távon fenntartható mobilitás térnyerését ösztönző kezdeményezése: a vállalat a jövőbe mutató modelleket kínáló BMW i almárkát 2014 novemberében vezette be Magyarországon, amely az elmúlt három évben a BMW i divízió egyik legsikeresebb közép- és délkelet-európai piacává érett. 2015 őszén a BMW i3 kapta meg elsőként a leginkább környezetbarát gépkocsikat megillető zöld rendszámot, 2016. december 23-án pedig az importőr az első állami támogatású BMW i3 modellt is átadta ügyfelének. A BMW Group Magyarország elkötelezett a hosszú távon fenntartható, környezetbarát mobilitás mellett, a vállalat exkluzív környezetvédelmi támogatása így egyre több elégedett ügyfélnek jelenthet megoldást, essen választásuk akár tisztán elektromos meghajtású, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt, vagy Euro 6 emissziós szabványnak is megfelelő benzin-, illetve dízelüzemű BMW vagy MINI modellre. A környezetvédelmi hozzájárulás a BMW széleskörű modell- és motorpalettájának jelenleg több mint 100 tagjára és több mint 35 különböző MINI modellre igénybe vehető*.

    A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelleket összesítő palettájáról a bajor prémiumgyártó ügyfelei jelenleg kilenc gépkocsi közül választhatnak. 2018-ban a portfólió az új BMW i8 Roadster modellel bővül, amelyet számos tisztán elektromos meghajtású modell világpremierje követ majd: 2019-ben a vállalatcsoport oxfordi létesítménye megkezdi a tisztán elektromos MINI sorozatgyártását, majd 2020-ban a zéró emissziójú vezetési élményt ígérő BMW X3 is megérkezik az utakra. A BMW Group vadonatúj, tisztán elektromos zászlóshajója 2021-ben mutatkozik be: a BMW iNEXT modell a vállalatcsoport dingolfingi gyárában lát majd napvilágot, a jövőbe mutató járműtechnológiák és az elektromos mobilitás abszolút fejlesztőközpontjaként erősítve meg Németország kulcsfontosságú szerepét, egy új korszak hajnalán.

    *A BMW Group Magyarország környezetvédelmi támogatásával kapcsolatos bővebb információkért kérjük, látogasson el valamelyik BMW és MINI márkakereskedésbe, vagy a www.bmw.hu és a www.mini.hu weboldalakra.

  • Kamion Eb – Szijjártó Péter: nagyobb figyelmet kaphat a tehergépjármű ipar

    Kamion Eb – Szijjártó Péter: nagyobb figyelmet kaphat a tehergépjármű ipar

    Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági miniszter szerint a gyorsasági kamion Európa-bajnokság sorozatban harmadik alkalommal sorra kerülő magyarországi versenyhétvégéje jó alkalom arra, hogy felhívják a figyelmet a magyar gazdaság gerincét jelentő autóipar tehergépjármű ágazatára.

    A miniszter a kamion Eb magyarországi állomásának vasárnapi versenynapján azt mondta az MTI-nek, hogy a járműipari beruházások ösztönzésénél a következő években jóval erőteljesebben fogják figyelembe venni tehergépjármű ipar fejlesztéseivel kapcsolatos kérdéseket.

    „Az, hogy Magyarország sportnagyhatalom, az az idei nyár után többé nem lehet kérdéses. A vizes világbajnokság mellett Forma-1-et, Győrben Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivált (EYOF) rendeztünk, most itt a kamion Eb mezőnye, a jövő héten pedig cselgáncs-vb lesz Budapesten” – mondta Szijjártó Péter. Hozzátette: a Hungaroringen ezen a hétvégén zajló esemény azért is fontos, mert az autóipar nem csak a személygépjárművek gyártásáról szól, a tehergépkocsik ágazata pedig a gépjármű ipar modernizálásának szempontjából az élen jár.

    „Könnyen lehet, hogy az elektromobilitás fejlesztései hamarabb jelennek majd meg a kamionokban, mint a személyautókban. Ezért is itt az ideje, hogy a magyar gazdaság gerincoszlopát adó autóiparon belül ugyanúgy koncentráljunk a tehergépjármű iparra is” – jelentette ki a miniszter. Szijjártó szerint a Magyarországon már most is jelenlévő járműipari vállalatokat meg kell győzni arról, hogy a tehergépjármű gyártás területén is jobban számítsanak az országra.

  • Újabb részleteket villant a BMW i8 Roadster

    Újabb részleteket villant a BMW i8 Roadster

    Az egyedülállóan progresszív sportautó a sorozatgyártás előtti átfogó tesztelés utolsó fázisába érkezett.

    A bajor prémiumgyártó jövőbe mutató almárkája nagy várakozással tekint a BMW i modellcsalád harmadik tagjának világpremierje elé. 2018-ban a BMW i8 Roadster forradalmi úttörőként tárja fel a nyitott tetős vezetési élmény vadonatúj dimenzióját – a vérpezsdítő teljesítmény, a zéró emisszió és a háborítatlan csend magával ragadó érzését.

    https://www.youtube.com/watch?v=Q7BxxOIWuuQ

     

  • Frankfurti premier – A ŠKODA KAROQ igény szerint programozható, digitális műszeregysége

    Frankfurti premier – A ŠKODA KAROQ igény szerint programozható, digitális műszeregysége

    Új, az egyéni igények szerint használható technika tartja premierjét a Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával a ŠKODA KAROQ modellekben. Az analóg műszerek helyett – ŠKODA modellben első ízben – immár digitális műszeregység áll rendelkezésre, amely egyénileg programozható és négy különböző megjelenítés választékával szolgál. Az utasok emellett folyamatos internet-elérést élvezhetnek, a ŠKODA Connect pedig az automatikus segélyhívás, a valós idejű navigáció és a jármű távelérésének szolgáltatásait is kínálja.

    Első ízben alakítható ŠKODA modell műszeregységének működése digitálisan az egyéni igények szerint. A ŠKODA KAROQ négy különböző megjelenítést – Classic, Digital, Infoprofile és Reduced – kínál, amelyek igény szerint alakíthatók. A négyféle elrendezés csupán a megjelenítés kereteit adja, a vezető a modulrendszerű infotainment-koncepció (MIB) interaktív kijelzőjének görgetőjével (scroll) adhatja meg, hogy pontosan milyen tartalmak, a panel melyik részén és milyen méretben jelenjenek meg. Az audio-rendszer, a telefon és a vezetői segédrendszerek információi, illetve a jármű-állapotjelzők a képernyő jobb és bal oldalán, illetve közepén is megjeleníthetők.

    A digitális műszeregység a következő elrendezéseket kínálja:

    A hagyományos elrendezésben (Classic) a sebesség- és a fordulatszámmérő egyaránt kerek körműszer formájában a kijelzőfelület jobb és bal oldalán jelenik meg. A köztük rendelkezésre álló terület egyénileg konfigurálható, például az éppen futó szórakoztató program vagy a navigációs térkép számára. Utóbbi igény szerint nagyítható (zoom).

    A digitális elrendezés (Digital) a panel teljes szélességében végighúzódó központi kijelzőfelületet kínál, például az éppen futó szórakoztató program vagy a navigációs térkép megjelenítésével. Alatta és felette kisméretű digitális kijelzők számára áll rendelkezésre hely, például a pillanatnyi sebesség, a sebességfokozat-ajánlás, a felismert közlekedési táblák kijelzése, a hátralévő távolság, a beprogramozott útvonal következő elágazásának távolsága vagy épp az úticél távolsága számára.

    Az információs elrendezés (Infoprofile) középen nagyméretű kijelzőfelületet kínál, amely egyebek mellett a navigációs térképet mutathatja. Balra, jobbra és a térkép felett igény szerint további információk jeleníthetők meg, köztük a pillanatnyi sebesség, a navigációs kijelző piktogramokkal, a sebességfokozat, a felismert közlekedési táblák (például sebességkorlátozások, előzési tilalmak) vagy a teljes menetidő.

    Az egyszerűsített elrendezés (Reduced) két nagyméretű mezőjén a sebesség és a rendelkezésre álló hatótáv látható. Emellett bizonyos alapadatok is megjelennek a kijelzőfelület alsó és felső részén. Aktivált útvonalvezetés mellett a navigációs nyíl középen tűnik fel.

    A ŠKODA a KAROQ sorozattal folytatja a márka SUV-offenzíváját. Az Ambition és a Style formájában két felszereltségi változat áll rendelkezésre, emellett az ügyfelek két benzin-, illetve három dízelmotor palettájáról válogathatnak. A ŠKODA KAROQ utasai folyamatos internet-elérést élvezhetnek, a ŠKODA Connect pedig vészhelyzetben automatikusan indít segélyhívást, a jármű távelérését is lehetővé teszi, s igény szerint aktuális kerülőútvonalat is ajánl.

    A ŠKODA KAROQ a Frankfurti Autószalonon (IAA) tartja kiállítási premierjét, ahol a ŠKODA sajtókonferenciájára 2017. szeptember 12-én 12 órakor, a 3-as pavilonban kerül sor.

     

  • Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását

    Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását

    A Volkswagen I.D Buzz tanulmány autót tovább fejlesztik annak érdekében, hogy sorozatgyártásba kerülhessen. Dr. Herbert Diess,  a Volkswagen igazgató tanácsának elnöke, és Dr. Eckhard Scholz,  a Volkswagen Haszonjárművek  márka elnöke  a gyártásról szóló döntést augusztus 19-én jelentették be a kaliforniai Pebble Beach-en tartott Concours d’Elegance versenyen kapcsán. Ez az esemény a történelmi autók és az új tanulmány autók bemutatójának egyedi eseménye. „Ez a legmegfelelőbb hely az I.D. Buzz számára”- mondta Dr. Herbert Diess. „Ez az autó fontos pillért jelent a Volkswagen  elektromos autókkal kapcsolatos programjában, és a kisbusz vezetés élményét viszi tovább a jövőbe.”

    Az I.D. Buzz a kompakt négyajtós I.D. modell után, 2022-ben érkezik meg a márkakereskedőkhöz.  A  Volkswagen főként az észak-amerikai, az európai és a kínai piacokat célozza meg az I.D.Buzz-zal , és mindenekelőtt az I.D. modell családdal.

    „A detroiti és a genfi autószalonokon történt bemutatkozás után sok levelet és e-mailt kaptunk az ügyfelektől azt kérve, hogy ”építsék meg ezt a gépkocsit!”- említette meg Pebble Beach-en Dr. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója. Az sem véletlen, hogy a VW igazgató tanácsa  Pebble Beach-et választotta ki a döntés bejelentésére, amint azt  Dr. Herbert Diess elmagyarázta: „A Mikrobusz, ahogyan a  Bullit hívják Amerikában, mindig részét képezte a kaliforniai életmódnak, életvitelnek. Most ezt hozzuk vissza azáltal, hogy kifejlesztjük a Volkswagen következő e-nemzedékét, és újraértelmezzük a Bulli-t, ez alkalommal már elektromos változatban”

    Ahogyan ez a Detroitban bemutatott autó esetében történt, az akkumulátorokat a gyártásra kerülő modellnél  is a gépkocsi fenéklemezére  rögzítik. Így az elektromos hajtás nem foglal el sok helyet, tehát az első és a hátsó tengelyeket is egymástól távolabbra lehet szerelni. Ezt azt eredményezi, hogy hosszú a tengelytáv és rövidek a túlnyúlások, ami több teret jelent a gépkocsin belül. ”Ennél fogva ez az autó kívülről úgy néz ki mint egy rövid kisbusz, még akkor is, ha valójában egy nagyobb mikrobusznak megfelelő bőséges belső teret kínál”- mondta Dr. Herbert Diess. Az eredmény pedig a vezetőnek és az utasoknak egyaránt nagyobb helyet kínáló, és kényelmes utazást adó autó lesz.

    Mindazok, akik ezt a modellt teherszállításra kívánják használni, ugyancsak megtalálják számításaikat: „ A minibusz verzió mellett egy I.D. BUZZ Cargo változatot is bevezetünk a piacra nulla emissziós értékkel a Level 3 szintű gépkocsik kategóriájában, ami nagymértékben automatizált vezetői képességgel is rendelkezik majd.”- mondta Dr. Eckhard Scholz,  a Volkswagen Haszonjárművek  márka vezérigazgatója. „ Ez egy ideális  elektromos haszonjármű lesz különösen a belvárosi forgalom számára.”

    Ben Pon, akinek családja sikeres Volkswagen  importőr Hollandiában, ugyancsak nagy érdeklődést mutatott  az I.D. BUZZ iránt Kaliforniában. Éppen Ben Pon édesapja volt az, aki az első VW Bulli (T1)  kifejlesztését inspirálta egy több mint 70 éve készített rajzával. Noha a Volkswagen legidősebb és a legfiatalabb többfunkciós MPV gépkocsiját több, mint hét évtized választja el egymástól, az I.D.BUZZ a híres előd génjeivel rendelkezik, miután  maximális tér kihasználhatóságot kínál egy közepes méretű személygépkocsiéval azonos méretben.  A gépkocsi hossza 4.942 mm, szélessége 1.976 mm, a magassága 1.963 mm, ez is jelzi a koncepció-autó nagy belső térkínálatát. A gyártásra kerülő változat az új, teljesen elektromos architektúrára épül, és a tanulmány autó sok formatervezési megoldását is magán fogja hordozni. Így változtatható lesz az ülések elrendezése, rendelkezni fog interaktív összekapcsolhatósággal, és magas fokú automatizált vezetési tulajdonsággal. Az elektromos autók kínálati skálájának kibővítése része a „Volkswagen Stratégia 2025”-nek, ami  2025-re több, mint 30 teljesen új elektromos Volkswagen kifejlesztését irányozza elő.

    Megjegyzés: az I.D. BUZZ még nincs kereskedelmi forgalomban, így az EK 1999/94 sz. Direktívája nem vonatkozik rá.

  • Középkategóriájú alternatívák – Immár g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5

    Középkategóriájú alternatívák – Immár g-tron változatban is rendelhető az Audi A4 és az A5

    Két új, hosszú távon fenntartható üzemű alternatívával is szolgál az Audi a középkategóriában. Az új A4 Avant g-tron és az új A5 Sportback g-tron hajtásáról egyaránt 170 lóerős, kettős üzemű 2.0 TFSI erőforrás gondoskodik, így – akárcsak a már kapható A3 Sportback g-tron – igény szerint a különösen klíma- és környezetkímélő Audi e-gas üzemanyaggal, normál földgázzal (CNG) vagy benzinnel is működtethetők. Mindkét modell máris megrendelhető a márkakereskedőknél.

    A4 Avant g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 4,4 – 3,8*; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km): 6,5 – 5,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 117 – 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 147 – 126*

    A5 Sportback g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 4,2 – 3,8*; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km): 6,3 – 5,6*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 114 – 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 143 – 126*

    A3 Sportback g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 3,6 – 3,3*; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km) 5,5 – 5,1*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 98 – 89*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 128 – 117*

    Sportos, környezet- és klímabarát, illetve takarékos – az új Audi A4 Avant g-tron és A5 Sportback g-tron maradéktalanul megfelel ezen elvárásoknak, miközben teljes körű mindennapos használhatóság jellemzi őket. Hatótávjuk akár a 950 kilométert is eléri, 500 kilométernyi gázüzemmel. Az A4 Avant g-tron alapára …, míg az A5 Sportback g-tron … jelenik meg az árlistán. Az Audi g-tron technikája szeptemberben a Frankfurti Autószalonon (IAA) is megtekinthető.

    Az új Audi A4 Avant g-tron és az új A5 Sportback g-tron orrában egyaránt 2.0 TFSI motor dolgozik, 125 kW (170 LE) teljesítménnyel és 270 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. Az új fejlesztésű aggregát az innovatív égésfolyamat jellemezte 2.0 TFSI benzinmotor műszaki alapjaira épül.

    Az új erőforrás kiemelkedően takarékos: az A4 Avant g-tron az S tronic sebességváltóval a szabvány szerinti menetciklus során mindössze 3,8 kilogramm földgázt igényel 100 kilométerre, szén-dioxid-kibocsátása ekkor kilométerenként 102 gramm (benzinüzem: 5,5 l/100 km, illetve 126 g/km). Csaknem ugyanilyen kiváló értékekkel büszkélkedhet az S tronic sebességváltóval szerelt A5 Sportback g-tron is, amely gázüzemben szintén csupán 3,8 kilogrammot fogyaszt 100 kilométerre, 102 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett kilométerenként, míg benzinüzemben a megfelelő értékei 5,6 l/100 km, illetve 126 g/km.

    A hajtásrendszer e magasfokú gazdaságossága kedvező üzemeltetési költségeket biztosít: a 100 kilométerenként mintegy négy euróra (Németország, 2017. augusztus) adódó üzemanyagköltségek jóval alacsonyabban alakulnak a vele összevethető benzinmotorokénál, a kis szén-dioxid-kibocsátás pedig adókedvezményt jelent az üzembentartó számára. Különösen kedvező üzemeltetési költségszintjük mellett az új g-tron modellek kiemelkedően tiszta üzeműek is, mégpedig a vezetés élvezetének kárára kötött kompromisszumok nélkül. A hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt A5 Sportback g-tron álló helyzetből mindössze 8,5 másodperc (A4 Avant g-tron: 8,5 másodperc) alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 226 kilométer/óra (A4 Avant g-tron: 223 km/h).

    A kettős üzemű g-tron modellek az NEDC-menetciklus során akár 500 kilométert is megtehetnek földgázzal. Amennyiben a gáztartály nyomása – mintegy 0,6 kilogramm gázmennyiséggel – 10 bar alá csökken, a motorszabályzás önműködően benzinüzemre vált át, így további több mint 450 kilométer hatótáv állhat rendelkezésre. A 200 bar nyomáson 19 kilogramm gázzal feltölthető, nagyszilárdságú és biztonságos gáztartályok anyaga szénszál- (CFRP) és üvegszál-erősítésű műanyag (GFRP), és az autó hátuljában, alul kaptak helyet. Mindkét modell teljesértékű csomagteret kínál, ami az A4 Avant g-tron esetében 415, míg az A5 Sportback g-tron hátuljában 390 liter térfogatú.

    Különösen is környezetkímélő a g-tron modellek üzeme az Audi e-gas szintetikus üzemanyaggal, amelyet megújuló energiaforrások felhasználásával vízből és szén-dioxidból, vagy szerves anyagokból, például szalmából és aprított zöldhulladékból állítanak elő. Gyártása során az Audi e-gas összességében pontosan olyan mennyiségű szén-dioxidot köt meg, amennyit a jármű közlekedése során kibocsát. Azon ügyfelei számára, akik 2018. május 31-ig rendelnek meg g-ton modellt, az Audi három évig alapszolgáltatásként kínálja ezt az üzemanyagot. Az ügyfelek bármely tetszőleges töltőállomáson megtankolhatják járműveiket a normál gázárat fizetve, miközben az Audi az elszámolt mennyiségnek megfelelő e-gas üzemanyagot a földgázhálózatba táplálva biztosítja a program „zöld előnyeit” és a szén-dioxid-kibocsátás megfelelő csökkentését. A vállalat ezzel akár 80 százalékkal** is mérsékelheti g-tron flottája gázüzemi szén-dioxid-kibocsátását. Az ügyfeleknek különleges üzemanyagkártyára sincs szükségük, az Audi a kimutatások és az autók szervizadatai alapján automatikusan számolja el az adott gázmennyiséget. A folyamatot a TÜV Süd német teszt- és minősítő intézet felügyeli és minősíti, a g-tron ügyfelek számára pedig autójuk Audi e-gas üzemanyaggal való ellátását igazoló, illetve a minősítésről tájékoztató dokumentumot állítanak ki.

  • Frankfurti premier – A felfrissített Golf Sportsvan közlekedési torlódás asszisztenssel, gesztusvezérléssel és új TSI-kínálattal

    Frankfurti premier – A felfrissített Golf Sportsvan közlekedési torlódás asszisztenssel, gesztusvezérléssel és új TSI-kínálattal

    Mindazoknak, akik a Golfra esküsznek ám magasabb üléspozícióra, illetve nagyobb variálhatóságra és térkínálatra vágynak – 2014 közepe óta immár a Golf Sportsvan modelleket is választhatják. A Volkswagen most felfrissítette kompakt egyterűjét, amely első ízben a Frankfurti Nemzetközi Autószalon (2017. szeptember 12-24.) alkalmával tekinthető meg. Műszakilag az új Golf Sportsvan egyebek mellett három új TSI benzinmotorral, vezetői segédrendszerek bővített kínálatával, infotainment-rendszerek új generációjával (a csúcsberendezés gesztusvezérléssel) és gazdagabb szériafelszereltséggel mutatkozik be. Megjelenésében a Golf Sportsvan még precízebb és karakteresebb vonalvezetésével tűnik ki.

    Golf sorozatát követően a Volkswagen most Golf Sportsvan családját vetette alá széleskörű modellfrissítésnek. Az új Golf Sportsvan még precízebb vonalvezetésével kelt erőteljesebb benyomást, a külső fejlesztések között említhetők az új tervezésű lökhárítók, a LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített, új halogén fényszórók, a xenon-technikát felváltó teljes-LED fényszórók, valamint a mindegyik változaton az alapkivitelhez tartozó LED-technikájú hátsó lámpák. Öt új könnyűfém keréktárcsa (16, 17 és 18 col peremátmérővel) és új külső színek – mint például a Cranberry vörös – teszik teljessé a külső megjelenés frissítését, míg az utastérben új dekorbetétek, szövetek és bőrülések keltenek még nemesebb összhatást.

    A Golf Sportsvan modellfrissítését mindenekelőtt műszaki fejlesztései határozzák meg. Külön kiemelendő e tekintetben az új, 9,2 col képátlójú monitorral szerelt Discover Pro rádió-navigációs rendszere, amely gesztusvezérléssel is kezelhető. A megszokott gombokat és szabályzókat itt már hiába keresnénk, az érintéses vezérlés kizárólag az érintőképernyő és az új infotainment-rendszer bal oldalán sorakozó öt kapacitív mező segítségével zajlik.

    A Media Control App formájában a Volkswagen a táblagépek és az okostelefonok számára kínál igényes csatlakozási lehetőséget az infotainment-rendszerhez. Az alkalmazással az infotainment-rendszer számos funkciója vezérelhető kényelmesen a tabletről is, függetlenül a járműben elfoglalt üléshelytől. A számítógép ekkor egyszerűen WLAN-hotspot segítségével kapcsolódik a Discover Media vagy a Discover Pro berendezésekhez.

    A Volkswagen mindemellett a Security & Service szolgáltatáscsomagot is kínálja Golf Sportsvan modelljéhez, amely a legkülönbözőbb szituációkban biztosíthat hatékony segítséget. Különlegességei között említhetők például olyan szolgáltatások, mint az automatikus balesetjelentés, a műszaki segélyhívás és a szervizidőpont egyeztetés.

    A fokozott biztonság és kényelem szolgálatában a Golf Sportsvan palettáján olyan új vezetői segédrendszerek is szerepelnek, mint – a városi vészfék-funkcióval (City Emergency Braking System) kiegészített Front Assist technikájának részeként – a gyalogos felismerés (Pedestrian Monitoring), az araszoló (Stop-and-Go) forgalomban 60 kilométer/óráig részlegesen automatizált vezetést kínáló közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist), a vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist), a parkolási asszisztens (Park Assist) és a proaktív utasvédelem (Proactive Occupant Protection) legújabb generációja, valamint a vontatmány-asszisztens (Trailer Assist) (a parkolási asszisztenssel együtt), amely az utánfutóval végzett tolatásos manővereket könnyíti jelentősen.

    Három high-tech TSI benzinmotor, illetve két különösen gazdaságos dízelmotor alkotja a tervezett motorpalettát. A két erősebb TSI erőforrás aktív hengermenedzsmenttel (Active Cylinder Management) működik, amely meghatározott üzemállapotokban kettőt automatikusan leállít a négy henger közül, így mérsékelve jelentősen az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

    A felfrissített Golf Sportvan előzetes értékesítése idén ősszel indul Magyarországon.

    Golf Sportvan1) – E modell egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban, így nem tartozik az 1999/94/EG irányelv hatálya alá.

     

  • Bemutatkozik a BMW Concept Z4 tanulmányautó

    Bemutatkozik a BMW Concept Z4 tanulmányautó

    A kaliforniai Pebble Beach Concours d’Elegance idei felvonásán a bajor prémiumgyártó a végtelen szabadság négykerekű szimbólumának progresszív előfutárát gurítja reflektorfénybe.

    A BMW Group a 2017. augusztus 20-án megrendezendő Pebble Beach Concours d’Elegance nagyközönsége előtt tartja a legendás BMW roadster-család legkorszerűbb újraértelmezésének koncepció-világpremierjét. A vérpezsdítő menetdinamika, a progresszív kiállás és az ellenállhatatlan stílus hamisítatlan egységeként megálmodott BMW Concept Z4 tanulmányautót karcsú vonalak, kompakt karosszéria-arányok, lendületes jármű-sziluett és érzelmekben gazdag formai megoldások jellemzik. A szemet gyönyörködtető koncepció a 2018-ban bemutatkozó új BMW roadster hivatalos hírnöke.

    „A BMW Concept Z4 tanulmányautó a vezetés élményének abszolút szimbóluma, amely minden ízében kizárólag a lényegre összpontosít, hogy a sofőr a vezetés végletekig közvetlen élményének legapróbb részleteit is érezhesse. Így válik a négy keréken átélhető szabadság érzése felejthetetlen élménnyé” – fogalmazott Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.

    Az önfeledt vezetés élményének szimbóluma

    A letaglózóan sportos és jövőbe mutatóan progresszív BMW Concept Z4 tanulmányautó képében a BMW Group valaha készített legmodernebb roadsterének formabontó előfutára mutatkozik be. „A BMW Concept Z4 tanulmányautó minden szemszögből és minden részletében a BMW új dizájnnyelvezetét hirdeti, a dinamikus frontrésztől kiindulva, az elegánsan emelkedő övvonalon keresztül, egészen a letisztult hátfalig: a jármű-sziluett minimalista vonalai és a felületek közötti apró játékok együtt a magával ragadó erő és a mélyen gyökerező érzelem átható kettősét keltik életre” – tette hozzá Adrian van Hooydonk.BMW Concept Z4

    A BMW roadster-családjának több évtizednyi hagyománya, minden részletében újragondolva

    A BMW Concept Z4 tanulmányautó a BMW roadstereinek klasszikus stílusjegyeit örökölte, a hosszú tengelytávolság, az alacsonyan rajzolt vonalvezetés, az elegánsan elnyújtott jármű-sziluett és a kompakt hátfal így egy modernkori, magabiztos egységet alkot, amelyet a BMW klasszikus és kortárs dizájnnyelvezetének ötvözete jár át. A csapott motorháztetőnek és a rövid karosszéria-túlnyúlásoknak köszönhetően az üléssor ezúttal is szinte pontosan az első és a hátsó tengely közé került, amely már első ránézésre is teljesítményre összpontosító, agilis sportautó benyomását kelti. A legújabb roadster-koncepció oldalirányú körvonala egy hátrafelé emelkedő ék alakot formál, amely már álló helyzetben is a BMW Concept Z4 tanulmányautó dinamikus menettulajdonságait hirdeti. Az ülések mögött domborodó modern, nagyméretű ívek a szélvédőkerettel kiegészülő bukókeretként szolgálnak, miközben a mélyen ülő koncepció sportos énjét nyomatékosítják.

    A formabontó dizájnnyelvezet magabiztos kisugárzása

    A BMW Concept Z4 tanulmányautó elegánsan kidolgozott, cápaorr-motívum szerint megrajzolt frontrészét és rövid hátfalát hosszan elnyújtott, meredeken emelkedő övvonal fogja össze. A BMW új dizájnnyelvezete a koncepció karosszériáján a markáns vonalvezetés és a nagyméretű, letisztult felületek kölcsönhatásában köszön vissza, amely a kétüléses sportautó sziluettjét és erőteljes karakterét helyezi a figyelem középpontjába, modern stílusban, az érzelmekre hatva. Az autó két oldalának elegánsan kidolgozott felülete az első kerékívek mögött elhelyezett Air Breathers légkivezető nyílásokból indul, amely így olyan benyomást kelt, mintha a karosszéria elemeit a kiáramló levegő formálná. A koncepció oldalán végigfutó övvonal emelkedő hatását a karosszéria oldalelemeinek fény-árnyék játéka erősíti még tovább, az ék alakú vonalvezetés pedig a hátsókerék-meghajtás klasszikus hírnökeként mindkét oldalon erőtől duzzadó, nagyméretű hátsó kerékívekben teljesedik ki. A jellegzetes formájú, mélyre húzott küszöbök látszatra még inkább az aszfaltra ragasztják a karosszériát és a koncepció alacsony hasmagasságát erősítik.

    A markáns vonalvezetés és a nagyméretű, letisztult felületek fény-árnyék játéka a karosszéria exkluzív, Energetic Orange törtnarancssárga árnyalatú fényezésében teljesedik ki, amely a duplaküllő-dizájnú, 20” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúrával kiváló kontrasztot alkot.

    BMW Concept Z4Mélyre húzott és látványosan progresszív kiállás: a frontrész

    A BMW Concept Z4 tanulmányautó frontrésze a sportautók minden vonását a génjeiben hordozza. A mélyre rajzolt, széles hűtőrácsok és a föléjük pozícionált, éles fényszórók szándékosan a BMW Z8 dizájn-örökségét hirdetik, felettébb feltűnő stílusban. A hűtőrács-lamellák helyét gondosan kidolgozott fémháló tölti ki, amelynek függőleges elrendezése a BMW 328 Mille Miglia által fémjelzett korai BMW roadsterek sportos hűtőrácsaira emlékeztet. A bajor prémiumgyártó klasszikus stílusjegyeitől eltérően a BMW Concept Z4 tanulmányautó fényszórópárjában elhelyezett ikergyűrű-motívum ezúttal függőleges elrendezés szerint kapott helyet, ráadásul két-két, egymással átfedett hüvelyben. Az átlósan meghúzott irányjelzők a hűtőrácsok felé mutatnak, mintegy kihangsúlyozva a koncepció frontrészének sportos karakterét. A lefelé domborodó motorháztető kopoltyú alakú légbeömlői az első keréktárcsákra vezetik a tekinteteket, látványos keretbe foglalva a kétüléses sportoló formabontó orr-részét.

    Az első lökhárítót a vérbeli sportosság és a művészi dizájnnyelvezet jegyében formálták meg a tervezők. A három nagyméretű légbeömlő a motortérben dolgozó erőforrás vérpezsdítő teljesítményére utal és mint ilyen, a lendületes vezetési élmény ígéretét hordozza. A központi légbeömlő szénszálból készült betétje egyenesen a motorsport élvonalából származik, a könnyed kialakítás mellett ráadásul a koncepció esszenciáját is hirdeti. A BMW Concept Z4 tanulmányautó formabontó és legendás karosszériaelemei egy rendkívül modern, figyelemreméltó és emlékezetes egységgé állnak össze, a múltbéli BMW roadsterek örök legendája előtt tisztelegve.

    Sportos és szemet gyönyörködtető lezárás: a hátfal

    A BMW Concept Z4 tanulmányautó karosszériája a bajor prémiumgyártó roadster-családjának számos ikonikus stílusjegyét magán hordozza, kortárs elvek szerint frissített formában. A mélyen ülő, szélesre húzott hátfal a karosszéria összes ívét csokorba gyűjti, hogy végül egy letisztult, elegáns felület képében zárja le a koncepció vonalvezetését. A kerékjárati ívek izmos terpesztésére építő hátfal szélességét vékonyra húzott „L” alakú hátsó fényszórók nyomatékosítják, amelyeket elegánsan kiemelkedő légterelő szárnnyal ellátott, elnyújtott csomagtérajtó fog össze. A hátsó lökhárító két oldalán dinamikus légkivezető nyílások hangsúlyozzák a koncepció dinamikus karakterét, a hátfal legmélyebb elemeként pedig a szénszálból készült diffúzor von sportos párhuzamot az autó eleje és hátulja közé.

    A karosszéria és az utastér tökéletes harmóniája

    A karosszéria és az utastér közötti kivételes harmónia nem csupán a színekben, de a formai megoldásokban is visszaköszön. A BMW Concept Z4 tanulmányautó utasterének dizájnnyelvezete egyértelműen a külső kialakítás erőteljes, háromdimenziós karakterét és lendületét idézi, miközben a belső elrendezés nagy része árnyalatában is igazodik a karosszériához. A külső és a belső közötti tökéletes összhangot elegáns króm dekorcsík hozza kontrasztba.

    Középpontban a vezetés élménye

    A tökéletes harmónia mellett a BMW Concept Z4 tanulmányautó utasterében minden részlet a vezetés élményéről szól. A vezetőoldali ülés, az ajtókárpitok, a műszerfal és a vezető felé forduló középkonzol teljes egésze fekete anyagokból készült, a kabinrész így messze kitűnik a karosszéria és a többi utastéri elem törtnarancssárga egységéből. A kormánykerék körüli fekete anyagok egyfajta belső burokként ölelik körbe a vezetőt, aki így kizárólag a vezetés átható élményére koncentrálhat. A tanulmány „ékeként” megtervezett fekete utastéri rész minden egyes eleme az erőteljes teljesítményt hangsúlyozza.

    A műszerfal hagyományos központi műszeregységét a központi kijelzőhöz hasonló, nagyfelbontású színes kijelző váltja, amelyeknek köszönhetően letisztult, elegáns, minimalista utastér-kialakítás születhetett meg. A két kijelző szinte ugyanabba a magasságba, egymás közvetlen közelébe került, kikapcsolt állapotban az egység így egyetlen nagyméretű kijelző benyomását kelti. A digitális központi műszeregység és a központi kijelző a vezetés minden pillanatában együttműködik, hogy a sofőr kizárólag a vezetéssel kapcsolatos adatokat és azon információkat lássa, amelyeket külön előre beállított. A BMW ügyfele az érintőképernyőként működő központi kijelzőről szimpla érintésekkel emelheti át a műszeregységre a kívánt tartalmakat, a legfontosabb információkat pedig kérésre a Head-Up kijelző a vezető látómezejébe is kivetíti.

    Sportosan emelkedő műszerfal és egybefüggő ajtókárpitok

    A vezető oldalán meredeken emelkedő műszerfal hirdeti a BMW Concept Z4 tanulmányautó sportos karakterét, a nagyméretű utastéri felületeket pedig ötletesen elrendezett funkciók és elegáns szegélyek kötik össze. Az erőteljes teljesítményt és a vezetési élményt nyomatékosító belső kidolgozás a kétüléses roadster fülkeszerű atmoszférájában teljesedik ki, a műszerfallal egybefüggő ajtókárpitok ugyanis mindkét ülésen zárt, körülölelő hangulatot varázsolnak az utastérbe.

    Minimalista stílus, csak a lényegre összpontosítva

    A letisztult, kizárólag a lényegre összpontosító elrendezés jegyében a koncepciót vezérlő összes gomb, kapcsoló és funkció egyetlen közös „kontroll-szigeten” kapott helyet, hogy a vezetés élményét semmi se zavarja meg. Az utastérben alkalmazott anyagok ugyancsak a minimalista elvet követik, az elegánsra csiszolt króm betétek és az üléseket díszítő hatszögletű motívumok kettőse ráadásul kiváltképp exkluzív hangulatot teremt. A sportos atmoszféráról mindezeken felül a szénszálból készült küszöblécek, valamint az ülések és a műszerfal aszimmetrikusan kidomborított emblémái gondoskodnak.

  • Nagyvárosi expedícióra indult az új BMW X2

    Nagyvárosi expedícióra indult az új BMW X2

    Jóllehet, van még idő az új BMW X2* várva várt világpremierjéig, a BMW X modellcsalád legújabb Sports Activity Coupé modellje a sorozatgyártást megelőző egyik utolsó fejlesztési fázisban máris belevetette magát leendő felségterülete sűrűjébe – a nagyvárosi dzsungelbe.

    A bajor prémiumgyártó hamarosan érkező legkisebb terepkupéja ráadásul kiváló öltözetet választott eme izgalmas kalandhoz: sportosan divatos vonalait látványosan álcázó terepmintázat mögé bújtatta, amely kiváló választásnak bizonyult a nagyvárosi expedícióra. Az élénk sárga, szürke és fekete árnyalatok keveredése az új Sports Activity Coupé sokoldalúságát tükrözi, a szokatlan köntös alapját pedig a BMW Group által már számtalanszor alkalmazott digitális mintázat adta, a vállalatcsoport innovációs erősségét és jövőbeli irányvonalát hangsúlyozva.

    Nem meglepő tehát, hogy bármerre is járt, az új BMW X2 azonnal a figyelem középpontjába került. A nagyvárosi túra alkalmával mindenkit, akivel keresztezte útját, magával ragadt a rejtélyes nóvum extravagáns stílusa, modern öltözködése és sportos kisugárzása – nagyszerű első benyomást keltve az igényes megjelenésre adó, aktív életmódot folytató fiatalok körében.

  • Elnézte a lehajtót, lezúgott az autó a lépcsőn

    Elnézte a lehajtót, lezúgott az autó a lépcsőn

    Chilében történt az eset, mi szerint egy autós lépcsős lejárót egy mélygarázs lehajtójának nézett, és ráfordult az autójával. Mikor észlelte, hogy valójában lépcsőre hajtott, „kimenekült” az autóból, az pedig lezúgott a lépcsősoron. Személyi sérülés nem történt, az autó viszont nem köszönte meg az esetet.

    https://www.youtube.com/watch?v=0dDNEghZc2c