Kategória: Automobil

  • BiTurbo dízel: az Opel Insignia új csúcshajtóműve

    BiTurbo dízel: az Opel Insignia új csúcshajtóműve

    Rüsselsheim. Indul az Opel Insignia új csúcshajtóművének gyártása: a nyári szünet után futószalagon készül a kétliteres BiTurbo dízelmotor, amelyet a Country Tourer mellett hozzáigazítottak a márka zászlóshajójának többi változatához is. Az Opel Grand Sport, a Sports Tourer és az új Country Tourer mellett még idén megrendelhető lesz az Insignia második nemzedéke az új erőforrással. A Country Tourer azokat szólítja meg, akik terepes küllemmel szeretnének egy stílusos, ugyanakkor praktikus kombit. Az új jövevény világpremiere a Frankfurti Autószalonon (IAA) lesz, szeptember 14. és 24. között.

    Az újonnan konstruált kétliteres dízel teljesítményét soros, kétfokozatú turbófeltöltés dobja fel 154 kW/210 lóerőre, 4000/perces fordulatszámon. A bivalyerős gép nyomatéka 480 newtonméter, már 1500/percnél (hivatalos fogyasztási adatok: Grand Sport 2.0 BiTurbo az Új Európai Menetciklus szerint városban 8,7 l/100 km, országúton 5,7 l/100 km, kombináltan 6,9 l/100 km, kombinált CO2-emisszió 183 g/km). Az Insignia Grand Sport BiTurbo mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 233 km/óra csúcssebességet ér el.

    Ennyi erőt intelligensen kell elosztani, ezért a csúcsmotor mindig a simán kapcsoló nyolcfokozatú automatához és a magas műszaki színvonalú, adaptív Torque Vectoring összkerékhajtáshoz kapcsolódik. A puszta teljesítményleadáson túlmenően az új,közös nyomócsöves dízelmotor tovább javítja a vezethetőséget (turbóerő minden élethelyzetben) és az autó viselkedését, a továbbra is kapható, nagyon népszerű, szimpla turbós kétliteres dízelhez képest (125 kW/170 LE; a fronthajtásos Grand Sport hivatalos NEFZ fogyasztása városban 6,7 l/100 km, országúton 4,3 l/100 km, kombináltan 5,2 l/100 km, CO2-emisszió 136 g/km).

    Fogyasztását a továbbra is törvényesen előírt NEFZ-adatok (Neuer Europäischer Fahrzyklus− Új Európai Menetciklus) közlik az ősztől érvényes Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (WLTP – világszerte egységes könnyűjármű-tesztelés) szerint is. Az utóbbival megállapított értékek (Grand Sport 2.0 BiTurbo WLTP-gázolaj-fogyasztása városban 12,2 – 6,2 l/100 km[1], kombináltan 8,0 – 7,5 l/100 km, CO2 209 – 196 g/km) sokkal közelebb állnak a gyakorlathoz, mint az eddig alapul vett NEFZ (Grand Sport 2.0 BiTurbo NEFZ-gázolaj-fogyasztása városban 8,7 l/100 km, országúton 5,7 l/100 km, kombináltan 6,9 l/100 km, CO2-emisszió 183 g/km). Ráadásul a WLTP figyelembe veszi a különböző vezetési stílusokat, ezáltal mindenki jól megbecsülheti, hogy ténylegesen mennyit fog fogyasztani a kocsija[2]. A realitásokhoz közeli WLTP-ciklus szerinti fogyasztási adatokról és magáról a mérési eljárásról bővebben: opel.de.

    Az új csúcsdízel – akárcsak a 125 kW/170 LE teljesítményű, egyszerű feltöltésű kétliteres dízelmotor – rendkívül hatásos, AdBlue-befecskendezéssel működő (SCR) kipufogógáz-kezelő rendszere nagyszerűen semlegesíti a nitrogénoxidokat (NOx): az ammóniáktartalmú (NH3) vizes karbamidoldat az SCR-katalizátorban reakcióba lép velük, és végül nem mérgező nitrogén, illetve víz keletkezik.

    Soros kétfokozatú feltöltés

    A hatékonyság és a vezetési élmény maximalizálása érdekében nem takarékoskodtak az Opel tervezői: az új dízelmotort sorba kapcsolt két turbó tölti fel. A beszívott levegőt az első nyomja elősűrítve a másodikba, amelyet az állítható vezetőlapátokon (Variable Turbinengeometrie – változó turbinageometria) átömlő kipufogógáz hajt. Ezáltal már alacsony fordulatszámon is nagy a nyomaték, majd felpörögve bőséges teljesítményt ad le a motor. A VTG csaknem párhuzamosan állítja be a lapátokat az áramlással, így csökken az ellennyomás, és vele együtt a fogyasztás. A nagymértékben sűrített és felforródodott levegő a töltőlevegő-hűtőn keresztül jut az égésterekbe, ahová akár tíz rész-dózisban fecskendezik be a gázolajat a hétfuratos porlasztók. A töltőnyomást, a fordulatszám és a terhelés függvényében, elektromos működtetéssel szabályozza a turbógeometria-állítómű és három megkerülő-szelep.

    Az új motor tervezésének fő szempontjai a hatékonyság javítása, a teljesítmény és a nyomaték növelése, a sima járás és a csekély zajkeltés voltak. Ezeket figyelembe véve alkalmaztak kovácsolt főtengelyt, kiegyensúlyozó tengelyt, merevített lendkereket és kétrészes olajteknőt, amelyek minimumra csökkentik a dízelekre jellemző rezgéseket és rezonanciákat. Tovább mérsékli a fogyasztást az igény szerint, elektromosan bekapcsolódó vízpumpa. Az új BiTurbo dízel közös futószalagon készül az ismert kétliteres motorral, az Opel kaiserslauterni üzemében.

    Opel Insignia
    Fotó: Opel Magyarország

    BiTurbo-dízellel kapható már az Astra, az Insignia, a Vivaro és a Movano

    Már 2012-ben debütált az első Insignia-nemzedékben egy kétliteres BiTurbo-dízelmotor, 143 kW/195 LE teljesítménnyel és 400 newtonméter nyomatékmaximummal. Ezt aztán megkapta az Astra, a Cascada, a GTC és a Zafira Tourer is. Az Insignia újonnan konstruált, 154 kW/210 LE teljesítményű és 480 newtonméter nyomatékú erőforrása remekül illik az Opel jelenlegi dupla feltöltésű dízelmotorjainak sorába:

    Az Astra – az európai Év Autója 2016 – szedán és Sports Tourer változata egyaránt kapható a különösen kompakt 1.6 BiTurbóval (118 kW/160 LE). A négyhengeres gép már 1500/percnél rendelkezésre bocsátja 350 newtonméternyi nyomatékmaximumát (hivatalos NEFZ fogyasztás: ötajtós városban 5,0 l/100 km, országúton 3,4 l/100 km, kombináltan 4,0 l/100 km, CO2-emisszió 106 g/km). Ezzel felszerelve a leggyorsabb dízel-Astra 8,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 220 km/órát ér el.

    Az Opel könnyű haszonjárműveit is dupla feltöltés segíti nagy teljesítményhez és kis fogyasztáshoz. A Vivarokombi- és furgon-változatához is két nagyon hatékony BiTurbo közül lehet választani: mindkettő 1600 cm3-ből hoz ki 92 kW/125 lóerőt és  320 newtonmétert (hivatalos NEFZ fogyasztás Combi L1 városban 6,4 l/100 km, országúton 5,1 l/100 km, kombináltan 5,6 l/100 km, CO2-emisszió 145 g/km), illetve 107 kW/145 lóerőt és 340 newtonmétert (hivatalos NEFZ fogyasztás L1, városban 6,6 l/100 km, országúton 5,4 l/100 km, kombináltan 5,9 l/100 km, CO2-emisszió 152 g/km).

    Ezeket is felülmúlja valamennyivel a nagy Opel Movano 2,3‑literes négyhengerese, szintén két változatban: adatai 107 kW/145 LE és 350 newtonméter (hivatalos NEFZ fogyasztás Combi1 városban 7,4 l/100 km, országúton 5,8 l/100 km, kombináltan 6,3 l/100 km, CO2-emisszió 165 g/km), valamint 125 kW/170 LE és ugyanúgy 350 newtonméter (hivatalos NEFZ fogyasztás zárt áruszállító L1 városban 7,4 l/100 km, országúton 5,8 l/100 km, kombináltan 6,3 l/100 km, CO2-emisszió 165 g/km).

    Komplett kínálat: az új Insignia-generáció dízelmotorjai

    Áttekintés az Insignia aktuálisan kínált dízelmotorjairól; valamennyi adat a négyajtós Opel Insignia Grand Sportra vonatkozik:

    Hivatalos NEFZ fogyasztás[i] CO2-emisszió[ii]
    Motor Teljesítmény Nyomaték városban országúton kombinált kombinált
    1.6 Diesel 81 kW (110 LE) 300 Nm 4,9 l 3,8 l 4,2 l 110 g/km
    1.6 Diesel
    ECOTEC
    81 kW (110 LE) 300 Nm 4,6 l 3,6 l 4,0 l 105 g/km
    1.6 Diesel 100 kW (136 LE) 320 Nm 5,2 l 4,0 l 4,5 l 118 g/km
    2.0 Diesel 125 kW (170 LE) 400 Nm 6,7 l 4,3 l 5,2 l 136 g/km
    2.0 BiTurbo 154 kW (210 LE) 480 Nm 8,7 l 5,7 l 6,9 l 183 g/km

     

    [1] Az említett tól-ig értékek a következőképpen keletkeznek: a kisebb érték a legkisebb a WLTP-ciklus négy fázisából, ez az adott járművel a mindenkori motor/váltómű-kombinációval elérhető legkedvezőbb fogyasztás. A nagyobb érték a legnagyobb a WLTP-ciklus négy fázisából, ez az adott járművel a mindenkori motor/váltómű-kombinációval elérhető legkedvezőtlenebb fogyasztás. A kapott adatok jó áttekintést adnak, és kiindulópontként szolgálhatnak a mindennapi fogyasztás becsléséhez.

    [2] A WLTP-menetcikluson alapuló értékeket szabványosított, előírt program szerint, próbapadon állapítják meg, így a tényleges fogyasztás a vezetési stílustól, a jármű igénybevételétől és egyéb tényezőktől függően eltérhet tőlük.

    [i] Valamennyi fogyasztási adat az NEFZ szerint. Valamennyi adat az EU-alapmodellre érvényes, széria-felszereléssel. A közölt adatokat az előírásos mérési eljárással (VO (EG) Nr. 715/2007), és a jármű benne rögzített menetkész tömegével állapítottuk meg.

    [ii] Valamennyi fogyasztási adat az NEFZ szerint. Valamennyi adat az EU-alapmodellre érvényes, széria-felszereléssel. A közölt adatokat az előírásos mérési eljárással (VO (EG) Nr. 715/2007), és a jármű benne rögzített menetkész tömegével állapítottuk meg.

  • Weboldalról a színpadra: a SEAT a márka legnagyobb újdonságait már egy héttel a Frankfurti Autószalon előtt bemutatta

    Weboldalról a színpadra: a SEAT a márka legnagyobb újdonságait már egy héttel a Frankfurti Autószalon előtt bemutatta

    Luca de Meo, a SEAT elnöke a közelgő Frankfurti Autószalonon bemutatkozó legfőbb újdonságokba engedett bepillantást a média képviselőinek egy webes médiakonferencia keretében.

    Különleges alkalom ez, amikor is az Arona és a Leon CUPRA R foglalja el a központi színpadot az első sajtónapon és a két újdonság bemutatása sem a hagyományos módon történik majd. A szeptember 12-én kedden 12 óra 15 perckor kezdődő SEAT sajtótájékoztató házigazdája Luca de Meo, a SEAT elnöke lesz, aki ismerteti a vállalat eredményeit, bemutatja az új Arona és a Leon CUPRA R modelleket illetve Alexát, a digitális asszisztenst, továbbá kihirdeti az új, nagyméretű SUV modell nevére érkezett pályázat döntőseit. Délután a végrehajtó bizottság tagjai vesznek részt két sajtóbeszélgetésen. 15 órakor Wayne Griffiths, a SEAT értékesítés és marketing területekért felelős alelnöke és Dr. Matthias Rabe, a SEAT kutatás és fejlesztés területéért felelős alelnöke ismertetik az új Leon CUPRA R modellt és beszélnek a jövőbeni CUPRA tervekről. 16 óra 30 perctől pedig Ned Curic, az Alexa by Amazon alelnöke és Dr. Matthias Rabe mutatják be Alexa, az új innovatív hangvezérléses digitális asszisztens alkalmazását a SEAT modellkínálatán belül.

    Vállalatként a SEAT történetének egyik legjobb időszakát éli. Az elmúlt négy évben a SEAT növekedése elérte a 30 százalékot, a tavalyi évben közel 410 000 kiszállítást teljesített, 143 millió eurós működési eredménye pedig a vállalat történetének eddigi legjobb eredménye. 2017-ben az első nyolc hónap során a SEAT több, mint 310 000 autót adott át ügyfeleinek, amely 13 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában elért darabszám. 2001. óta pedig eddig ez a legjobb eredménye a spanyol autógyártónak.

    A 2017-es év kiszállításainak emelkedése érezteti hatását a SEAT első féléves pénzügyi eredményében is. Az első hat hónapban elért 130 millió eurós működési eredmény 40,9 százalékkal haladta meg 2016. első félévében regisztrált összeget. Az év első hat hónapjában elért árbevétel pedig 12,7 százalékkal 5,054 milliárd euróra emelkedett.

    CUPRA R: a SEAT legerősebb, limitált kiadású exkluzív modellje

    Az új SEAT Leon CUPRA R egészen bizonyosan vonzza majd a látogatók tekintetét a 2017-es Frankfurti Autószalon SEAT standján. A SEAT történetének legerősebb utcai autója egyúttal a legegyedibb is a kínálatban, hiszen mindösszesen 799 darab készül belőle. Az új SEAT Leon CUPRA R kéziváltóval (310 LE teljesítménnyel) és kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóval (300 LE teljesítménnyel) is elérhető, hat sebességfokozattal és elsőkerék-hajtással. Érdemes kiemelni a karosszéria számos részletét, mint például az exkluzív karbonszálas elemeket az első és a hátsó lökhárítón, a küszöbidomokon és a hátsó diffúzoron. A visszapillantó tükrök háza és a könnyűfém felnik rézszínű megjelenésével a kerékjáratok és az autó orr része is teljesen új, még robusztusabb kinézetet kapott.

    A SEAT Leon CUPRA R a 2017-es év végétől érhető el és 799 szerencsés tulajdonos élvezheti majd a karbonszálas és rézszínű elemekkel díszített belső tér kényelmét valamint az alcantara borítású kormánykereket és váltógombot. A különleges modell három színben választható, a Midnight fekete és a Pireneus szürke szín (felár nélkül) mellett elérhető az exkluzív Matt szürke árnyalatban is.

    Az új Leon CUPRA R számos extrával érkezik. Az első tengelyen a kerekek dőlése illetve az adaptív futómű-szabályozás (DCC) is módosult, ehhez jönnek még a modellnél alkalmazott Brembo féktárcsák és az új kipufogó-rendszer is. Valóban sportosabb, de elsősorban egyedi és megismételhetetlen modell született, amely a márka 799, igazán igényes autóra vágyó ügyfelét várja.

    Az új SEAT Arona – világpremier

    Az új SEAT Arona modellel a SEAT belép a kompakt crossover szegmensbe. A Frankfurti Autószalonon történő bemutatkozás azonban más miatt is kiemelt fontosságú: az autó nyilvános bemutatkozásával egy időben indul a SEAT Arona értékesítése, így akár már azon a napon leadhatják az ügyfelek az első rendeléseket. Az első autókat november végén vehetik át tulajdonosaik, a németországi és spanyolországi induló ár pedig az első sajtónapon lesz nyilvános.

    Az Arona azokat a vezetőket célozza meg, akik extra izgalmas „hozzávalóval” gazdagítanák vezetési élményüket. Az Arona a SEAT SUV modellsorozatában az Ateca alatt foglal helyet és az Ibiza után ez a második autó a spanyol gyártó kínálatában, amely az MQB A0 platformot használja. A kizárólag Martorellben készülő autó kiemelkedő formatervével, kompakt crossover méreteivel, a személyre szabhatóság számtalan lehetőségével és az összekapcsolhatóság és biztonság terén kínált legkorszerűbb megoldásaival hódít.

    Az új SEAT Arona egy újabb típussal bővíti a márka kínálatát a SEAT eddigi legnagyobb modell offenzívájának keretében, melynek része a már piacon lévő SEAT Ateca, a megújult Leon és a jövőre megjelenő nagyméretű SUV modell is.

    Amazon Alexa, az Ön személyes virtuális asszisztense

    Az európai autógyártók közül először a SEAT márkának lesznek olyan járművei, amelyekben rendelkezésre áll az interaktív hangszolgáltatást nyújtó Amazon Alexa. A szolgáltatás először az év végén jelenik meg a Leon és Ateca modellekben, a következő évben pedig az Ibiza és az Arona modellekkel bővül a kör.

    A SEAT a Frankfurti Autószalonon jelenti be a spanyol márka és az Amazon Alexa hangszolgáltatás új kapcsolódási formáit. A SEAT és az Amazon Alexa együttműködésének célja, hogy okos szolgáltatásokat nyújtsanak a vezető számára, ezzel is optimalizálva az autóban töltött időt.

    A SEAT meglévő ismereteivel és Alexa alkalmazásával a vezetőnek csupán közölnie kell, hova indul, legyen az akár a legközelebbi autókereskedés vagy egy vacsora helyszíne. A legjobb azonban, hogy mindez csupán a kezdet, hiszen Alexának a SEAT kínálatán belüli integrációs lehetőségeit most kezdik el a felek komolyabban fejleszteni.

    Döntős csapat: a SEAT kihirdette a nagyméretű SUV modelljére érkezett névjavaslatok legjobbjait

    A SEAT nyilvános szavazása, amelyen következő, nagyméretű SUV modelljének nevét kereste, óriási lelkesedést váltott ki. A #SEATseekingName kezdeményezés során kilenc javaslat került kiválasztásra, amely a márka harmadik, nagyméretű, 2018-ban piacra kerülő SUV modelljének nevére pályázik. A kilenc ötlet mind egy-egy spanyol földrajzi nevet takar és 10 130 javaslat közül került a döntősök közé. A következő neveknek van esélye a végső győzelemre:

    Abrera — Alboran — Aran — Aranda — Avila — Donosti — Tarifa — Tarraco – Teide

    A márka a döntősök névsorát szeptember 12-én a Frankfurti Autószalonon teszi közzé. A kihirdetés pillanatától egészen szeptember 25-ig várják a szavazni vágyókat a seat.com/seekingname és a seat.es/buscanombre oldalakon, ahol mindenki támogathatja kedvenc jelöltjét. Amelyik név a legtöbb szavazatot kapja, azé a végső győzelem.

    Sűrített földgáz hajtja – az új 1.0 SEAT Ibiza TGI

    Végül, de nem utolsósorban a SEAT a Frankfurti Autószalonon is be kívánja mutatni a márka sűrített földgázzal (CNG) üzemelő modelljeiben rejlő lehetőségeket. A Leon és a Mii sorozatokban sikerrel bemutatkozott sűrített földgáz üzem ezúttal az új SEAT Ibiza modellben bizonyít. A Frankfurtban színre lépő új 1.0 SEAT Ibiza TGI egyértelmű bizonyíték a SEAT sűrített földgázba, mint tiszta és hatékony energiába vetett bizalmára. A sűrített földgáz olyan környezetbarát alternatíva, amely a hagyományos hajtásrendszerek és az elektromos motorok közti űrt képes kitölteni. Mindemellett a sűrített földgáz a dízel és a benzines világ legjobb tulajdonságait egyesíti, hiszen a dízel motoroknál 85 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot termel, ugyanakkor a benzines erőforrásokhoz képest 25 százalékkal mérsékli a széndioxid-kibocsátást illetve majdnem az összes levegőbe jutó szilárd részecskét.

    Az Ibiza 1.0 TGI ugyanazon a gyártósoron készül, mint a modellsorozat többi darabja. Köszönhető mindez annak a rugalmasságnak, amelyet az MQB A0 platform alkalmazása biztosít. Ennek megfelelően ugyanazok a vizsgálati szabványok vonatkoznak rá, így például a SEAT által garantált műszaki engedély vagy a minőséget és a tartósságot vizsgáló tesztek. Az új modell természetesen az Ibiza sorozat minden tulajdonságát magán hordozza, legyen szó biztonságról, összekapcsolhatóságról, formatervezésről, kényelemről, megbízhatóságról vagy a vezethetőségről.

    Az 1.0 Ibiza TGI három üzemanyag tartállyal rendelkezik, egy a benzin, kettő pedig a sűrített földgáz tárolására szolgál. Köszönhetően annak, hogy mindkét üzemanyagtípussal nagyszerűen működik az Ibiza motorja, a kombinált hatótávolsága megközelíti az 1 200 kilométert (390 km sűrített földgázzal), ahol a sűrített földgáz üzemnél mindössze 88 g/km széndioxid az autó károsanyag-kibocsátása. A hatótávot illetően egyetlen más technológia sem tudja megközelíteni az 1.0 Ibiza TGI teljesítményét, az elektromos járművekkel összehasonlítva pedig a modell nagy előnye, hogy nem kell aggódni amiatt, hogy elfogy az üzemanyag vagy lemerül az akkumulátor. A Style felszereltséggel kapható 1.0 Ibiza TGI fenntartási költsége igen alacsony, köszönhetően a sűrített földgáz kedvező árának illetve a motor üzemanyag-hatékonyságának.

  • Vegyen egy tökéletes VI-os Golfot, akár pár forintért!

    Vegyen egy tökéletes VI-os Golfot, akár pár forintért!

    Izgalmas játék várja az érdeklődőket a VI. Volkswagen-találkozón, amit szeptember 23-án rendeznek meg a Hungaroringen. A Das WeltAuto jóvoltából ugyanis egy VI-os Golfot vihet haza – akár pár forintért – az a látogató, aki helyesen tippeli meg azt a legkisebb pozitív számot, amire senki más nem voksol az esemény idején.

    Hagyománnyá vált az évek során, hogy a Volkswagen-találkozóról a legszerencsésebb látogató egy Golffal távozhat, a 2012 óta szervezett eseményen eddig minden évben egy autó volt a rendezvény tombolájának fődíja. Az elsőn egy I-es, a másodikon egy II-es Golfot lehetett megnyerni, s így ment ez az ötödik rendezvényig, ahol egy V-ös Golfot vihetett haza egy rajongó.

    A mechanizmuson ezúttal csavartak egyet a szervezők, s immáron nem csak a puszta szerencse, hanem a taktika is befolyásolhatja a végeredményt: a hatodik márkatalálkozón azé lesz a VI-os Golf, aki a Das WeltAuto játékán eltalálja azt a legkisebb pozitív számot, amire senki más nem voksol az esemény idején. Ez lehet például tizenhét, százkilencven vagy akár ezerkétszázöt forint is.

    A taktikai csata egy fehér színű, Trendline felszereltségű Volkswagen Golfért megy majd, az 1.4-es TSI motorral szerelt négykerekűt 2009 januárjában helyezték forgalomba, a kocsi első tulajdonosa a soltvadkerti Volkswagen márkakereskedésnél vásárolta a járművet. Később beszámított autóként került vissza a Porsche Hungaria márkakereskedői hálózatába, majd használt autóként a második tulajdonos kezébe. A törésmentes VI-os Golf 186000 kilométert futott, minden eleme gyári fényezésű, végig szervizelt, jól karbantartott.  A Das WeltAuto ezúttal is a Porsche Hungaria Parts Center és a Porsche Inter Auto Kft. segítségével cseréli ki a kopóalkatrészeket, ráadásul új, 17-es gyári alufelni, váltógomb, küszöb- és B-oszlop borítás, új kipufogó végek, gumiszőnyegek és nemesacél pedálok kerülnek a kocsiba általuk.

    A korábbi nyereményautókról

    Az első rendezvény tombolájának fődíja egy eredeti állapotban lévő, 1983-ban gyártott, könnyűfém-felnivel, napfénytetővel és egyéb extrákkal szerelt, 50 lóerős I-es Golf volt.

    A második Golf-találkozón egy II-es Golfot nyerhettek a látogatók, a kocsit egy idős úrtól vásárolták a szervezők. A kifogástalan műszaki- és esztétikai állapotban lévő autót még ennyi idő után is szervizkönyvvel vették át a kollégák, így 2013-ban is egy különlegességet vihetett haza a szerencsés nyertes.

    A harmadik találkozón már szinte az összes Volkswagen típus megjelent, de a hagyományok nem változtak: a harmadik évben a harmadik generációs Golf állt a színpadon a tombola húzásakor. Ezt a kocsit 1994-ben a Deák Ferenc téri Volkswagen márkakereskedésben vásárolta az első tulajdonosa. Az 1.4-es, 60 lóerős benzinmotorral szerelt, tűzpiros III-as Golfot 17 évig kizárólag rövid távon használta a féltő gazda, így történhetett az, hogy ennyi idő alatt mindössze 27000 kilométert futott a kocsi. A végig vezetett szervizkönyvű négykerekű 2011-ben került új tulajdonosához, ekkor a Golf napi feladatokhoz jutott: a III-as fiatalkorát meghazudtolóan kezdte róni az utakat. Második gazdája három év alatt majd 100000 kilométert tett az autóba, ám ő is sok figyelmet fordított szerzeményére, így kifogástalan állapotát megőrizte ez idő alatt.

    A gyári állapotú példányok sorát a negyedik találkozó fődíja sem szakította meg, azonban a 2015-ös nyereményautó a karosszéria kivitele miatt is különleges volt: egy vászontetős kabriót ajánlott fel akkor a Das WeltAuto. Az 1.6-os motorral szerelt, Trendline felszereltségű jármű még a Porsche Inter Auto Kft. egyik budapesti telephelyén vásárolta az első tulajdonos, majd többször is visszakerült a Porsche Hungaria hálózatának rendszerébe. Utoljára egy fogorvos használta második autóként, és rendszeresen karbantartotta szeretett négykerekűjét.

    Az V-ös Golfot első tulajdonosa 2006-ban vásárolta, ezt követően csak egy további tulajdonosa volt, aki az azóta eltelt tíz évben mindössze 90000 kilométert tett a gépkocsiba, tehát az 1.4-es benzines, Perfect felszereltségű (metálfényezés, könnyűfém-felni, gyári ablaksötétítés, automata légkondicionáló, elektromos ablakemelő) Golf szintén kiváló állapotnak örvendett. Az autó vezetett szervizkönyvvel, hibátlan múlttal rendelkezett, amikor átadták a szervezők 2016-ban.

    A rendezvényről bővebb információ a www.volkswagen-talalkozo.hu honlapon és a rendezvény Facebook oldalán olvasható.

  • Versenytempó kompromisszumok nélkül: a MINI John Cooper Works GP tanulmányautó

    Versenytempó kompromisszumok nélkül: a MINI John Cooper Works GP tanulmányautó

    A BMW Group a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon leplezi le a MINI kortárs versenyszellemének esszenciáját: bemutatkozik a MINI John Cooper Works GP tanulmányautó. A brit prémiumgyártó valaha készített legsportosabb koncepciója a Monte Carlo Rali pontosan fél évszázaddal ezelőtti futamán aratott legendás győzelem emlékét idézi, a zárt aszfaltcsíkok vérpezsdítő hangulatát és a kanyargós szerpentinek színtiszta vezetési élményét egyesítve.

    A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó a John Cooper Works GP versenycsomaggal felszerelt 2006-os MINI Cooper S modell és a 2012-ben bemutatott MINI John Cooper Works GP utódjaként gurul ki a reflektorfénybe. A modern koncepció elődmodelljei mindössze 2 000 példányban készített limitált szériaként feszegették a maximális menetteljesítmény végső határait.

    „A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó a vezetés határtalan élményét és a motorsport élvonalának abszolút teljesítményszintjét testesíti meg” – mondta Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért felelős tagja. „A koncepció a színtiszta vezetési élmény legőszintébb formája” – tette hozzá.

    Lebilincselő formanyelv a kompakt arányok és a sportos agilitás párosából

    A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó formanyelve az átható érzelmekre és a letisztultságra helyezi a hangsúlyt. Az aktuális MINI jelentősen kiszélesített karosszériájával a koncepció a letaglózó menetdinamika és az abszolút erő szimbóluma, amelynek magabiztos kiállását nagyméretű első és hátsó lökhárító, kiemelkedő tetőszárny és lendületesen ívelt küszöbök nyomatékosítják. Az élsportoló optimális teljesítmény / tömeg arányáról a könnyűszerkezetes anyagok és a szénszál átfogó alkalmazása gondoskodik, az első és a hátsó tengely közötti még kiegyensúlyozottabb súlyelosztás pedig új dimenzióba helyezi a MINI modellek legendásan gokartos vezethetőségét.

    „Aki ismeri a MINI-t, a márka évtizedekre visszanyúló, rendkívüli motorsport-sikertörténetét is ismeri” – fogalmazott Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője. „A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó egy csokorba gyűjti a MINI modelleket meghatározó stílusjegyeket és a lehető legizgalmasabb, legsportosabb köntösben tárja azokat a nagyközönség elé. A látogatók a maximális teljesítménnyel szembesülnek, a MINI maximalista, kompromisszumoktól mentes stílusában” – tette hozzá.

    Versenypályára tervezett klasszikus karakter

    A koncepció frontrészét a nagyméretű légbeömlők és a precízen megrajzolt légterelő elemek határozzák meg. A MINI modellek klasszikus sziluettjét éles karosszéria-kiegészítők szegélyezik, amelyek a MINI John Cooper Works GP tanulmányautó versenypályás adottságait hangsúlyozzák. A frontrész síkjából látványosan kiemelkedő légterelő elemek a háromajtós élsportoló lendületes kiállását erősítik, a MINI John Cooper Works karosszéria-fényezések legendás kontrasztja pedig ezúttal a szürkésfekete árnyalatban csillogó Black Jack Anthracite és a lemattított Curbside Red metálvörös színek kettősében kel életre. Az innovatív Curbside Red metálvörös árnyalat a MINI John Cooper Works modellek klasszikus piros színének újraértelmezése, amely még inkább előtérbe helyezi a koncepció kimagasló teljesítményét és a látványos karosszéria-kiegészítők formáját.

    A frontrész középpontjában a MINI ikonikus stílusjegyei találhatók, így az ellipszis alakú fényszórópár és a hatszögletű hűtőrács, amelyeknek köszönhetően a modell hovatartozása egy szempillantás alatt beazonosítható. A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó sportos kisugárzását a motorháztető „powerdome” domborulata, a hatszög alakú méhsejt-mintázatú hűtőrács és az első lökhárító hatalmas légbeömlői nyomatékosítják. A karosszéria szürkésfekete és metálvörös árnyalatban játszó fényezési kontrasztját az első fényszórópár és a nagyméretű légbeömlőket Highspeed Orange dinamikus narancssárga színű berakás egészíti ki.

    Az első lökhárító alja szinte súrolja az utat, mintha az innovatív tanulmány fel akarná falni az aszfaltot. A szemből is látványos kerékív-szélesítések és a velük párhuzamosan növelt nyomtávok eközben a versenyautós agilitás, a kivételesen precíz irányíthatóság és a lehető legdinamikusabb kanyarsebesség ígéretét hordozzák. A frontrész egyik legsportosabb eleme azonban a lökhárító, amelyet a koncepció saját tömegének csökkentése érdekében teljes egészében szénszálból formáltak meg a tervezők. A magasfényű lakkozás alatt közvetlenül látszódnak a szénszálak, amelyeket vörös árnyalatú hatszög-mintázat díszít.

    Főhajtás a legendás előd előtt

    A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó hátrafelé keskenyedő ablaksávja és emelkedő övvonala oldalnézetből ezúttal is a MINI modellek klasszikus ék alakját idézi, amely már álló helyzetben is erőteljes hajtáslánc benyomását kelti. Az övvonal alatt elegánsan elnyújtott felületek és szélesen terpesztő kerékívek olvadnak egymásba, az egyszerre agilis és dinamikus jármű-sziluett egyediségét pedig a klasszikus Mini 1959-es megszületése előtt tisztelgő 0059-es szám fokozza.

    A lendületesen ívelt küszöbök ugyancsak szénszálból készültek, a kerékíveket pedig 19” méretű, sűrűküllős Racetrack könnyűfém keréktárcsák töltik ki. A Curbside Red metálvörös felnik belsejét Highspeed Orange dinamikus narancssárgára fényezték, egyediségüket pedig a küllőkön viselt GP logó fokozza. Sőt mi több, a külső visszapillantó-házak és az ajtókilincsek is eme két exkluzív árnyalatban pompáznak.

    A brit gyökereket kifinomult stílusjegyek hirdetik

    A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó dinamikus vonalvezetése a hátfalon egy letisztult egységgé áll össze. Ahogyan a frontrész esetében, úgy a nagyméretű felületeket itt is látványosan kiemelkedő légterelő elemek szegélyezik, a karosszéria két szélére elhelyezett LED-technológiás hátsó lámpák pedig a koncepció dinamikus énjét nyomatékosítják. A háromajtós élsportoló kifinomult stílusjegyekkel tiszteleg brit gyökerei előtt, a két hátsó lámpa például együtt a brit zászló motívumában világít. A modell karosszériáját átjáró sportos kisugárzást a csomagtérajtó tetejére erősített tetőszárny zárja.

    MINI John Cooper Works GP
    Fotó: BMW AG

    A tervezők az első lökhárító és a küszöbök mintájára a hátsó lökhárítót is lendületes ívekkel rajzolták meg, szénszálból készült légkivezető nyílásokkal és légterelő karosszériaelemekkel kiegészítve. A hátsó ködlámpák a lökhárító két szélén kaptak helyet, hogy a MINI-t követő ellenfelek csapadékos időben is jól láthassák a kisportolt versenyzőt, amely ezúttal is büszkén viseli a MINI John Cooper Works modellek által fémjelzett, középen kivezetett dupla kipufogóvéget.

    Versenyautósan lecsupaszított utastér, elegáns részletekkel

    Ötpontos biztonsági övekkel felszerelt első kagylóülések, alumínium bukókeret, minimálisra tisztított műszerfal és sportkormány mögé helyezett váltófülek: a MINI John Cooper Works GP tanulmányautó utasterében még a legapróbb részlet is a kompromisszumot nem ismerő versenytempót élteti.

    A volán mögött ülve minden a vezetőről és a vezetés vérpezsdítő élményéről szól. A műszerfal digitális kijelző- és vezérlési koncepcióját MINI Head-Up kijelző egészíti ki, amely a vezetéshez kapcsolódó legfontosabb információkat közvetlenül a sofőr látómezejébe vetíti. Az ember és a gép közötti tökéletes összhangról számos területen a digitális, érintés-érzékeny vezérlőegység gondoskodik, így például a koncepció alatt dolgozó verseny futómű is a MINI klasszikus központi kijelzőjén keresztül állítható be. A tervezők a nagyfelbontású képernyő jobb oldalán helyezték el a technológia azonnali lekapcsolására szolgáló áramtalanító gombot, a középkonzol alsó felén pedig a MINI ikonikus billenőkapcsolói sorakoznak. Az analóg világot a vörösen pulzáló „Start / Stop” motorindító- és leállító gomb kapcsolja össze a digitális jövővel.

    A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó saját tömegének minimalizálása érdekében a mérnökök a hátsó üléssort, a tetőkárpitozást és a hagyományos ajtókárpitokat is feláldozták. Az ajtókat hamisítatlan versenystílusban, süllyesztett markolatok segítségével és szövetből készült pántokkal tudják kitolni, illetve behúzni az utasok.

    Az utastér lecsupaszított elemeit merész színek és látványos kiegészítők fokozzák, amelyek együtt a motorsport élvonalából ismert steril fülke és az exkluzív prémium minőség látványos kontrasztját eredményezik. A fehér háttámlák előtt a kagylóülések és a fejtámlák is elegáns fekete bőrkárpitozást viselnek, fekete-fehér középső béléssel és vörös szegély-varrással kiegészítve. A fényes, alumínium bukókeret mögött az ajtókárpitok és a műszerfal is matt fekete fényezést kapott, a modern, sportautós hangulat fokozásáról pedig ezúttal is hatszög-alakú mintázat gondoskodik. Az utastér fekete-fehér árnyalatát némely funkcionális elem esetében Curbside Red metálvörös, míg a biztonsági övek, az utastéri feliratok és a sportkormány kontraszt-varrása esetében Highspeed Orange dinamikus narancssárga árnyalatok egészítik ki. A koncepció saját tömegének minimalizálása és a modern technológia előtérbe helyezése érdekében a MINI John Cooper Works GP tanulmányautó műszerfalát és ajtókárpitjait könnyűszerkezetes háromdimenziós nyomtatással formálták meg a tervezők, a kagylóülések bélései pedig a vadonatúj, háromdimenziós öltés erényeit nyomatékosítják. Az utastér ezen innovatív megoldásaival a brit prémiumgyártó a speciális szerszámokat nélkülöző autógyártás jövőjét és az egyre extrémebb elképzelések kézzelfogható potenciálját vetíti előre.

    MINI + kimagasló teljesítmény + versenypályás hangulat = MINI John Cooper Works

    A MINI John Cooper Works GP tanulmányautót a brit prémiumgyártó immáron több mint ötvenéves múltra visszatekintő motorsport-öröksége járja át. A klasszikus Miniből elsőként a legendás sportautó-tervező, John Cooper varázsolta elő a hétköznapok lebilincselő vezetési élményének négykerekű szimbólumát, amely a versenypályákon és a ralis terepeken is rendkívüli sikertörténetet ért el. A kategóriateremtő kisautó motorsport-karrierje pontosan fél évszázaddal ezelőtt vette kezdetét és a klasszikus Mini háromszoros abszolút Monte Carlo Rali-győzelmével érkezett fel a csúcsra. A MINI John Cooper Works márkanév ma egyet jelent a motorsport élvonalában megszerzett szaktudásra és a brit prémiumgyártó kifinomult modelljeire épülő termékpalettával, amelynek köszönhetően a versenypályák vérpezsdítő élménye a mindennapok örömforrásává válik.

  • Az Alfa Romeo Giulia és a Ferrari csapat három bajnok pilótája: Videón kel életre a „La meccanica delle emozioni”

    Az Alfa Romeo Giulia és a Ferrari csapat három bajnok pilótája: Videón kel életre a „La meccanica delle emozioni”

    Az Olasz nagydíj alkalmából az Alfa Romeo lélegzetelállító videóval ünnepelte a Ferrari Racing Team-et.  A filmben minden idők legerősebb utcai Alfa Romeója, a Giulia Quadrifoglio volánjánál találkozhatunk a csapat három pilótájával: Sebastian Vettellel, Kimi Räikkönnennel és Antonio Giovinazzival.

    Az Armando Testa ügynökség által megálmodott, a Buddy Film által gyártott videó a Balocco-i (Vercelli) tesztközpont tesztpályájának madártávlati képével nyit, az izgalmasnak ígérkező eseményeket drámai zenei aláfestés készíti elő.

    A Ferrari Team pilótái egy-egy nagyteljesítményű, piros Giulia Quadrifoglio volánjánál gördülnek ki a pályára, ahol egymást kergetve demonstrálják a lélegzetelállító jármű erejét és dinamizmusát. Az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio teljesen alumínium szerkezetű, 510 lóerős, 2,9 literes BiTurbo benzinmotorja lenyűgöző menetdinamikát ígér: a modell végsebessége 307 km/óra, álló helyzetből mindössze 3,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a maximális forgatónyomaték 600 Nm már 2500/perc fordulatszámnál.

    Az új Alfa Romeo paradigmát és a „la meccanica delle emozioni” koncepciót megtestesítő, káprázatos Giulia Quadrifoglio számára nem ismeretlen környezet a versenypálya: tavaly új kategóriarekordot (7 perc 32 másodperc) ért el a Nürburgring legendás nagykörén – vagy ahogy a rajongók emlegetik: a Zöld Pokolban.

    https://www.youtube.com/watch?v=VA3W-uUyNVY&feature=youtu.be

     

  • Gyártási jubileum: legördült a 150 milliomodik Volkswagen a wolfsburgi üzem gyártósoráról

    Gyártási jubileum: legördült a 150 milliomodik Volkswagen a wolfsburgi üzem gyártósoráról

    Egy igazán kerek és meghatározó gyártási jubileum: több, mint 80 évvel ezelőtt alapították a Volkswagent. Azóta 150 millió jármű, köztük olyan ikonok, mint a Golf vagy a Beetle készültek világszerte 14 országban több, mint 50 gyártási helyszínen. A márka jelenlegi modellkínálata világviszonylatban több, mint 60 modellt ölel fel. A Volkswagen az emberek mobilitását segíti, szerte a világban. A jubileumi autó, egy kék Golf GTE volt, amely hálózatról tölthető (plug-in) hibridként a jövő szimbóluma és egy figyelemreméltó csapatmunka eredménye a Volkswagennél.

    A Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke, Dr. Herbert Diess a dolgozók előtt elmondott köszöntőjében megemlítette: „a 150 millió jármű – 150 millió alkalom, amikor lehetővé tettük, hogy teljesüljön egy saját autó álma a világ bármely pontján élő ügyfeleknek. Önök és az Önök mindennapi munkája ennek a sikernek a forrása. Az igazgatótanácsban ülő kollégáimmal együtt szeretnénk köszönetet mondani minden Volkswagen dolgozónak a világ összes üzemében. Ez a jubileum nem jöhetett volna létre az Önök elkötelezett munkája nélkül.”

    Egyedül 2017-ben a Volkswagen több, mint 10 új modellt mutat be világszerte. 2020-ra összesen 19 új SUV modell szerepel majd a kínálatban. A Moduláris Villanymotoros Platformot használó (Modulare Elektrifizierungsbaukasten, MEB) I.D. családdal indul a Volkswagen márka elektromos offenzívája 2020-tól. 2025-re egymillió elektromos Volkswagen járja majd az utakat. A digitalizációs technológiák, az egyre növekvő összekapcsolhatóság és az érzékelőtechnológiák alkalmazása teljesen új perspektívát nyit a fejlődésben. „A jelenlegi fázisban alapvetően fontos, hogy a Volkswagen tovább folytassa sikeres fejlesztéseit. Jó csapat vagyunk, aki kitűnő munkát végez és nagyszerű tervei vannak a jövőre nézve. Folyamatosan dolgoznunk kell a teljesítményünkön, hogy a jövőben is sikeresek maradhassunk. A múltban elért sikerek nem garantálják a jövőbeni elismerést.” – tette hozzá Diess.

    A Volkswagen Csoport üzemi tanácsának elnöke, Bernd Osterloh így nyilatkozott: „150 millió jármű – valóban elképesztő szám. 150 millió Volkswagen, amely több százezer kilométert tett meg utasaival, elkísérte őket munkába menet, a szabadidejükben, nyaralni vagy éppen üzleti útra. Ez a jubileum a bizonyíték arra, milyen remek munkát végeznek a kollégáink immár generációk óta. Itt a Volkswagennél csúcsminőségű autókat készítünk és ez a jövőben is így lesz. Dolgozóink okkal lehetnek büszkék erre a teljesítményre.”

    A Volkswagen márka sorozatgyártása 1945. december 27-én indult a Type 1 modellel. A háború utáni időszakban a Volkswagen Beetle modell volt az, amely kezdetben meghatározta az autóipart. Összesen 21,5 millió készült ebből a sokak által szeretett kisautóból mielőtt 2003-ban Mexikóban végleg befejeződött a gyártása.

    A Volkswagen azonban még a Beetle rekordját is túlszárnyalta. 2002-ben Wolfsburgban elkészült a 25 milliomodik Volkswagen Golf, amely 2013-ra elérte már a 30 millió darabot is. Jelenleg a Volkswagen a legnagyobb darabszámban értékesített modelljének hetedik generációjánál jár és a sikermodellből világszerte több, mint 34 milliót készített. Évtizedek óta a Golf modell szolgál a kompakt szegmens mércéjéül.

    A Volkswagen márka termékpalettája jelenleg több, mint 60 modellt ölel fel világszerte. A Golf és a Beetle modell mellett eddig több, mint 20 millió Passat, közel 19,5 millió Jetta és majdnem 17 millió Polo készült.

    A wolfsburgi központi üzem dolgozóinak munkája kulcsfontosságú volt ehhez a mostani jubileumhoz, hiszen a gyártás 72 évvel ezelőtti elindítása óta több, mint 44 millió jármű készült az ő kezük alatt.

  • A ŠKODA VISION E tanulmányautó európai premierjét a Frankfurti Autószalonon tartja

    A ŠKODA VISION E tanulmányautó európai premierjét a Frankfurti Autószalonon tartja

    A ŠKODA a szeptember 12 és 24. között megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatja be első, tisztán elektromos koncepcióautóját, a VISION E tanulmányt, amely már a 3-as szintű önvezetésre is képes. A Shanghaiban debütált tanulmány formatervét még tovább fejlesztették a világpremier óta. A tanulmány újabb lépést tesz előre a digitális jövő felé vezető úton és úttörő megoldásokkal jelentkezik az összekapcsolhatóság terén. A legfeltűnőbb formatervezési megoldás a B oszlop elhagyása és az ellentétesen nyíló ajtók alkalmazása. A ŠKODA modellekre jellemző vonás a nagyvonalú térkínálat, a korszerű vezetéstámogató rendszerek sora illetve a számos „Simply Clever” megoldás is.

    A VISION E tanulmány formaterve magán hordozza a ŠKODA új, elektromos járművekre megalkotott formanyelvének jellegzetes vonásait. Az ellentétesen nyíló ajtók és a négy egyenként kifordítható ülés igen feltűnő eleme a koncepció formavilágának. Az oldalsó visszapillantó tükör már a múlté, az autó körüli történéseket kamerák képein keresztül követhetjük a képernyőkön. A VISION E tanulmány tudatosa mellőzi a B oszlopot, ezzel is garantálva a még tágasabb belső térkínálatot. A Shanghaiban bemutatott koncepcióhoz képest a tanulmány orrkialakítását továbbfejlesztették, amely így még karakteresebb arculatot kölcsönöz az autónak.

    A VISION E tanulmánnyal a ŠKODA óriásit lép előre a digitális jövő felé vezető úton. A vállalat történetének első tisztán elektromos hajtású, önvezető tanulmányautója az összekapcsolhatóság új szintjét képviseli.

    A vezetőoldali kijelző mellett a műszerfal közepén található a központi érintőképernyős kijelző, amelynek segítségével a vezető és a mellette helyet foglaló utas a Škoda Connect minden lényeges funkcióját és szolgáltatását láthatja és vezérelheti. Emellett pedig minden utas saját képernyővel is rendelkezik. Az érintőképernyőkön keresztül számos kényelmi funkció, mint például a járműinformációk vagy a szórakoztató programok is vezérelhetők. Az okostelefonok indukciós töltését biztosító Phone Box az egyes ajtókba integrálva került kialakításra. Emellett a box segítségével lehetőség nyílik az utasok személyes beállításainak, adatainak és információinak az egyéni képernyőkre történő továbbítására.

    Számos további megoldás jelzi, hogy a jövő már elkezdődött. Erre példa az infotainment rendszer, amely hang- illetve gesztusvezérléssel is működtethető. A szemmozgás vizsgálat (Eye Tracking) kamerák segítségével figyeli folyamatosan a vezetőt és vizsgálja fittségét és éberségét. A fáradtságérzékelő funkció (Driver Alert) figyelmezteti a vezetőt fáradtság esetén. A VISION E fedélzetén még egy digitális orvos is helyet kapott: a pulzusmérő automatikusan lelassítja a járművet, amennyiben a vezetőnél bármilyen egészségügyi probléma jelentkezik. Számos sorozatgyártású Škoda modellhez hasonlóan a VISION E utasai is állandó összeköttetésben lehetnek a Wi-Fi hotspotnak és az LTE modulnak köszönhetően.

    A 4.668 mm hosszú, 1.924 mm széles és 1.591 mm magas ŠKODA VISION E tengelytávja 2.851 mm, mely magabiztos megjelenést ad az úton. A hosszú tengelytávnak és a rövid első és hátsó túlnyúlásoknak köszönhetően a formatervezők – a ŠKODA esetében megszokott módon – kiemelkedően nagyvonalú és kényelmes belső teret alakítottak ki. A Vision E igazán tágas térérzetét tovább erősíti az első és a hátsó részeken egyaránt hiányzó központi alagút.

    Elektromos motorjai összesen 225 kW (306 LE) teljesítménnyel hajtják a tanulmányautó mind a négy kerekét. Az akár 500 kilométeres hatótáv és a 180 km/órás végsebesség igen figyelemreméltó adat, de a VISION E emellett még az önvezető autózás 3-as szintjét is teljesíti. Ennek megfelelően autópályán önállóan gyorsít, kormányoz, fékez és elkerüli az akadályokat. A Car Park robotpilóta önállóan megkeresi a szabad parkolóhelyet és önállóan beparkol. A VISION E induktívan tölthető.

    A ŠKODA VISION E európai premierjét a Frankfurti Autószalonon tartja. A ŠKODA sajtótájékoztatója 2017. szeptember 12-én délben a 3-as pavilonban lesz.

  • Rendhagyó Mercedes-Benz-találkozó lesz a Korda Filmparkban

    Rendhagyó Mercedes-Benz-találkozó lesz a Korda Filmparkban

    Száznál is több különleges Mercedes várja az érdeklődőket szombaton, a filmgyártás világát bemutató Korda Filmpark területén, ahol az autógyár több évfordulójáról és a filmpark alapításának tízedik évfordulójáról is megemlékeznek.

    Az esemény apropóját a Mercedes autók második világháború utáni, 1947-es gyártásának újraindítása és az AMG manufaktúra működésének 20 évvel későbbi kezdete adja, amelyek a Mercedes-Benz történetének mérföldkövei – olvasható a szervezők MTI-hez eljuttatott közleményében.

    A Daimler AG vállalat 1937-től a hadiipar kiszolgálására kényszerült, repülőgépmotorok, tankok és tengeralattjárók alkatrészeinek gyártása és összeszerelése volt a fő feladata. Tíz évvel később azonban az üzemek rekonstrukciója mellett a személyautó- és haszonjármű-gyártás beindítását tartották a legfontosabb lépésnek. A Mercedes két korábbi mérnöke, Hans Werner Aufrecht és Erhard Melcher 1967. június elsején megalapították az AMG Motorenbau und Entwicklungsgesellschaft mbH-t egy átalakított malom épületében, a Stuttgarthoz közel található Burgstall an der Murr nevű településen.

    A stuttgarti márka minden típusának és évjáratának tulajdonosai mellett a rendezvény nyitott az autót mellőző piknikezők és az érdeklődő közönség előtt is, a stúdió látogatóközpontjában pedig a filmgyártás világát, a filmes trükkök hátterét tekinthetik meg az érdeklődők. A filmpark 10. születésnapja alkalmából a korábbi kiállítást felfrissítették és a Da Vinci Learning csatorna támogatásával friss és digitális elemekkel újították meg a tárlatot.

    A filmes képi és hangtrükkök, mint például a lódobogás a kalandfilmekben, a stop-motion animáció vagy az optikai illúziók mellett a látogatók megtudhatják mi az a tükörszoba, hogyan lehet a plafonon járni vagy mit jelent a 3D live puzzle. Mindezek mellett elsőként mutat be a filmgyár egy egyedülálló kiterjesztett valóság attrakciót, ahol a látogatók egy különleges digitális kísérletben vehetnek részt egy híres történelmi felfedező társaságában.

    A hétvégére esik továbbá az Etyeki Piknik is, amelynek megújult gasztrosétányán 23 helyszínen várják az érdeklődőket hideg-meleg ételekkel, musttal, sajttal, szüreti mulatsággal, kézművesekkel és népzenészekkel.

  • Ready to Roc! – az új T-Roc világpremierje

    Ready to Roc! – az új T-Roc világpremierje

    Történelme legnagyobb modelloffenzívájának keretében a Volkswagen a kínálatát egy alsó-középkategóriás crossover modellel bővíti: ez az új T-Roc. A Volkswagen új modellje friss lendületet hoz a kompakt szabadidő-autók kategóriájába. Ugyanis az új T-Roc maximálisan személyre szabható, innovatív módon digitalizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, valamint a legmodernebb vezetői segédrendszerekkel és dinamikus motorokkal bír, ám legfőképpen modern, kifejező formaterv jellemzi. Egy olyan autó, amely a városok világában éppúgy otthonosan érzi magát, mint az úttalan utakon.

    Dr. Herbert Diess, a Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke az olaszországi premier kapcsán a következőket mondta: „A T-Roc új mércét állít a szabadidő-autók rendkívül nagy növekedést megélő kategóriájában. Funkcionalitásával, menetdinamikájával és technikájával az összes jó Volkswagen-értéket megtestesíti. Szabadidő-autós offenzívánk mérföldköve a T-Roc.

    A szabadidő-autók eladásai kapcsán főként az alsó-középkategóriában láthatunk ugrásszerű növekedést. A szakértők becslése szerint ez a szegmens a következő tíz évben közel duplájára nő majd. Éppen ezért a Volkswagen a kompakt SUV-k (sports utility vehicle, szabadidő-autó) kategóriájába a Tiguan alá egy újabb vonzó modellt vezet be. Csomagolásával mércét állít, s egyaránt vonzó minden különböző életkorú ügyfél számára az egyedülállóktól az „üres fészkes” szülőkig (a gyermekek kirepülése utáni időszak). Sportosan modern formatervével a Volkswagen új, érzelemdús formai nyelvezetének első képviselője, s ezzel nemesíti a márka kínálatát.

    Lendületes vonalak és sportos méretek kívül, kimagasló funkcionalitás belül – ez az új T-Roc. Az elsőkerék-hajtással vagy összkerékhajtással választható mindenes egy szabadidő-autó szuverenitását egy sportos alsó-középkategóriás autó agilitásával ötvözi. Ennek kapcsán nevéhez méltóan valóban megmozgatja a kategóriát – felszereltsége és főként különleges színkombinációi függvényében különböző mértékben. A T-Roc a Volkswagen márka első szabadidő-autója, amely kétszínű fényezéssel is rendelhető majd – kontrasztárnyalatú tetővel, A-oszlopokkal és külső tükörházakkal.

    Több formai részlet is meghatározza az új ötülésest: Elöl ilyen a széles hűtőrács az integrált kettős fényszórókkal és a módosított világítási képpel, amely a T-Roc modelleket még éjszakai is összetéveszthetetlenné teszi. A hosszúra nyújtott sziluett vonalvezetését egy különösen markáns krómelem díszíti, amely oldalt a tetővonal teljes hosszában végigfut az A-oszloptól a C-oszlopig, és formájában egy kupéra emlékeztet. A terepjárós megjelenést körbefutó sötét színű műanyagbetétek fokozzák, amelyek védik a karosszériát a kerékjárati íveknél, a küszöböknél, valamint a jármű elejénél és hátuljánál.

    A belső igazodik a külső formatervhez: robusztus szabadidő-autós érzést kelt, valamint modern felületkezelés jellemzi. Az Active Info Display digitális műszeregység és a választott infotainment rendszer együttese új, digitális és interaktív műszerfalat eredményez. Egy okostelefon és a Volkswagen Car Net jóvoltából online szolgáltatások és alkalmazások széles körét használhatja a tulajdonos, s integrálhatja telefonját vagy médiagyűjteményét az autó rendszerébe. Ezenkívül a Volkswagen az új T-Roc modellben is kínálja a Security & Service (biztonság és szerviz) szolgáltatáscsomagot, amely többek között a Segélyhívás, az Automatikus Baleseti Jelentés és a Műszaki Segélyhívás szolgáltatásokat tartalmazza.

    Az új T-Roc modellt a Tiguan alá pozícionálja a gyártó, s akárcsak a Tiguan és az Atlas/Teramont, ez is a Moduláris Keresztmotoros Platformra épül (Modularen Querbaukasten, MQB). Amennyiben mind az öt ülőhely foglalt, akkor a hátsó ülések háttámlájának felső pereméig pakolt csomagtartó befogadóképessége 445 liter. A hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva dönthető le, így akár 1290 literre bővíthető a csomagtér kapacitása. E kategóriában kevés másik szabadidő-autó kínál ilyen nagyvonalú teret és hatékony csomagolást.

    Már a T-Roc nevű alapkivitel fedélzetén is megtalálhatók az olyan csúcstechnikájú rendszerek, mint a Front Assist környezetfigyelő rendszer, amely City vészfékező funkciót is és gyalogosfelismerést is kínál, a másodlagos ütközésvédelem, valamint a Lane Assist sávtartó rendszer. Az alapfelszereltségbe ezenkívül beletartozik még a légkondicionáló, a Composition Colour infotainment rendszer, a LED-technikájú hátsó lámpatestek, az alsó védőlemezre hasonlító karosszériaelem (fekete színben) és a lökhárítóba integrált LED-technikájú nappali menetvilágítás.

    Vezetői segédrendszerei jóvoltából kategóriájában egy külön, saját ligában játszik a T-Roc. Minden T-Roc esetében alapfelszerelés a másodlagos ütközésvédelem, a Lane Assist sávtartó és a Front Assist környezetfigyelő rendszer, amely gyalogosfelismerést és City vészfékező funkciót is kínál. Opcionálisan a szabadidő-autó tíz további vezetői segédrendszerrel specifikálható. Ezek között megtalálhatjuk az ACC adaptív sebességszabályzót, a Rear View tolatókamerát, a sávváltást segítő rendszert a Rear Traffic Alert hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetéssel együtt, a Blind Spot Monitor holttérfigyelő rendszert, a torlódásasszisztenst és az Emergency Assist vészhelyzeti asszisztenst. Ezenkívül a T-Roc e kategóriában szokatlanul széles kínálatot nyújt a kényelmi rendszerek tekintetében, így könnyedén az egyéni igényekhez igazható a jármű felszereltsége. A DCC lengéscsillapítás-szabályzás és a progresszív kormányzás mellett ezek között megtaláljuk a csomagtérajtó motoros működtetését és a Keyless Access kulcsnélküli ajtónyitás és indítás rendszerét is.

    Akárcsak a nagyobb Tiguan, az új T-Roc is hatékony turbófeltöltéses motorokkal – három benzinmotorral (TSI) és három dízelmotorral (TDI) – kerül piacra. Ezeket részben elsőkerékhajtással és manuális váltóval kínálja a gyártó, részben pedig elsőkerékhajtás vagy 4Motion összkerékhajtás (szériafelszerelésként tartalmazza a 4Motion meghajtás az  Active Control üzemmódválasztót) és hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltó kombinációjával.

    1 T-Roc – A jármű kereskedelmi forgalomban még nem elérhető, így nem esik a 94/1999/EK rendelet hatálya alá.

  • Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s

    Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s

    A zéró emissziójú vezetés forradalmi élményének egy innovatív modellpáros világpremierje ad újabb lendületet.

    A BMW i3 a személyes mobilitás új korszakának világszerte elismert szimbóluma, amely a vezetési élmény, a hosszú távú fenntarthatóság és az intelligens járműkapcsolati hálózat egyedülálló egységének köszönhetően a világpremierjét követő három évben a prémium kompakt szegmens legkelendőbb elektromos autójává vált. A BMW i3 sikertörténetében most újabb fejezet kezdődik, látványosan újragondolt stílusjegyekkel, csúcstechnológiás felszereltségi opciókkal, innovatív digitális szolgáltatásokkal és egy vadonatúj modellváltozattal: a világ első, tisztán elektromos meghajtású prémium kompaktjának második nemzedékével párhuzamosan az új BMW i3s is bemutatkozik. Nagyobb teljesítményével, sportosabb futómű-hangolásával, érezhetően dinamikusabb menettulajdonságaival és egyedülálló stílusjegyeivel az újdonság a BMW Group elektromos modelljeit jellemző, sportos vezetési élmény kiváltképp intenzív dimenzióját váltja valóra. A prémium minőség, a zéró emissziójú mobilitás és a minden korábbinál interaktívabb járműkapcsolati hálózat az innovatív modellpáros mindkét tagját átjárja, a jelenben kínálva fel a nagyvárosi közlekedés jövőbeni kérdéseire adható legoptimálisabb válaszokat.

    2014 óta a BMW i3 nem csupán Európában, de a világ minden táján a prémium minőségű elektromos autók eladási listájának egyeduralkodója lett, amely Németországban ez idő alatt a piac legkeresettebb elektromos autójává is előlépett. A sikertörténet hátterében nem csupán a BMW i divízió osztatlan népszerűségét meghozó modellpaletta forradalmi járműkoncepciói állnak, de a jövőbe mutató, hosszú távon fenntartható mobilitási megoldások és az elektromos közlekedést támogató innovatív szolgáltatások is. Ezen termékeivel és minden részletre kiterjedő, az autómodellek teljes életciklusát lefedő előállítási-, termelési-, használati- és újrafelhasználási stratégiájával a BMW i divízió a személyes mobilitás jövőjének abszolút úttörője.

    BMW eDrive hajtáslánc-technológia kétféle teljesítményszinttel és az opcionális extrafelszereltség részeként hatótávolság-növelő benzinmotorral

    Az elektromos mobilitás folyamatos térnyerésében a BMW i divízió modelljeinek vezetési élménye meghatározó szerepet játszik. Szisztematikus finomhangolásának köszönhetően az új BMW i3 és BMW i3s modellpárosban dolgozó BMW eDrive hajtáslánc-technológia a zéró emissziójú vezetési élmény, a rendkívül intenzív gázreakció, a hatékony energiafelhasználás, az optimalizált hatótávolság és a kiváló hétköznapi használhatóság forradalmi egységének ígéretét hordozza, amely jócskán felülmúlja a jövő nagyvárosainak minimális mobilitási igényeit. A modellpáros mindkét tagja a BMW Group által kifejlesztett, 94 amperóra tárolókapacitású és 33 kWh energiateljesítményű lítium-ion akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát, miközben a hatótávolság-növelő benzinmotor (REX – Range Extender) az új BMW i3 és az új BMW i3s opcionálisan elérhető extrafelszereltségei között egyaránt megtalálható.

    Az innovatív modellpáros a 2017. szeptember 14 – 24. között megrendezendő 67. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét, amely után a két újdonság piaci bevezetése 2017 novemberében veszi kezdetét.

    Minden korábbinál sportosabb kiállás

    Az új BMW i3 és az új BMW i3s a tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt jellegzetes karosszériajegyeit viseli, miközben továbbgondolt járműkoncepcióját és magával ragadó kisugárzását számos vadonatúj stílusjegy nyomatékosítja. A kategóriateremtő BMW i3 hamisítatlan dizájnnyelvezete a modell három és fél éves sikertörténetét övező megannyi fényes diadal között az iF terméktervezési díj arany trófeáját és az év járműipari formatervezési díjának számító World Car Design of the Year elismerést is elnyerte, az extravagáns formát pedig immáron számos, sportosan izgalmas vezetési élményre utaló dizájn-újítás fokozza.

    A BMW i modellek védjegyévé vált fekete karosszériasávot, amely a motorháztetőről indulva, a tetőn keresztül egészen az autó hátfaláig fut, az új BMW i3 és BMW i3s modellpáros esetében feketére fényezett A-oszlopok és tetőkeretek egészítik ki. A karosszéria többi elemére elérhető fényezési opciók listája eközben a Melbourne Red tűzpiros metál és az Imperial Blue királykék-metál árnyalatokkal bővül. A bajor prémiumgyártó ügyfelei eme két újítás mellett a Capparis White hófehér és a Fluid Black mélyfekete akril fényezések, valamint a Protonic Blue élénk kék metál és a Mineral Grey ásvány szürke metál árnyalatok közül választhatnak.

    Az újratervezett első és hátsó lökhárító a tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt szélességét hangsúlyozza, amely az innovatív modellpáros sportosságára és magabiztos vezethetőségére utal. A hátfalon keresztülfutó króm csík, illetve a csomagtérajtó két szélére helyezett „i3“ és „eDrive“ emblémák is ezt a hatást erősítik.

    Az új BMW i3 és az új BMW i3s már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás fényszórókat kap, amelynek a LED-es nappali menetfény, a LED-es tompított fény és a LED-es távolsági fény is része. Az első lökhárító kör alakú fészkeiben elhelyezett irányjelzőket vízszintesen megrajzolt, LED-technológiás irányjelző-csíkok váltják, amely azt jelenti, hogy az üvegborítású csomagtérajtóba épített LED-es hátsó lámpák mellett immáron a modellpáros mindegyik világító funkciója LED-ekkel dolgozik.

    Az új BMW i3: új stílusjegyek a még sportosabb eleganciáért

    Az új BMW i3 forradalmi dizájnnyelvezetének látványos fejlődése nem csupán a jövőbe mutató modell sportos karakterét, de kifinomult eleganciáját is előtérbe helyezi. Az első lökhárító immáron teljes egészében a karosszéria fényezését viseli, az „U” alakú fekete szegélyezés pedig a modell magabiztos kisugárzását nyomatékosítja. A karosszéria árnyalata és a csomagtérajtó fekete üvegborítása közötti kontraszt hátulnézetből ugyancsak energikus, határozott kiállást sugall.

    A tetőkeretek ezüstszínű betétje az új BMW i3 egyszerre elegáns és dinamikus karakterét hangsúlyozza, amely hátrafelé szélesedve a modell áramvonalas kialakítását és az oldalsó ablaksáv jellegzetes vonalvezetését is a figyelem középpontjába helyezi.

    Az új BMW i3s: a környezetbarát élsportoló

    Az új BMW i3s dizájnnyelvezetének minden részlete a modell dinamikus menetteljesítményére utal. Az újdonság az első és a hátsó lökhárító egyedi kontúrvonalairól azonnal felismerhető: elöl a lökhárító betétje és az „U” alakú szegélyezés is fekete fényezést visel, miközben a lökhárító két szélén BMW i kék vagy Frozen Grey szürke dekorcsíkok nyomatékosítják a modell szélességét. A BMW i3s esetében a zárt „hűtőrácsok” kerete is magasfényű fekete színben pompázik, amely a vese alakú dizájnelemek még erőteljesebb benyomását kelti. A hátsó lökhárítót ugyancsak egyedi vonalakkal rajzolták meg a tervezők, a karosszéria színére fényezett, extra széles lökhárító-betétet pedig itt is fekete dizájnkeret fogja közre. Az új BMW i3s modell esetében az A-oszlopok és a tetőkeretek is magasfényű fekete fényezést kapnak.

    Az új BMW i3s széleskörű alapfelszereltségének a 10 milliméteres hasmagasság-csökkentést kínáló sport futómű is része. A 40 milliméteres nyomtáv-szélesítést a kerékjárati ívek fekete szegélyezése nyomatékosítja, a féltengelyek végére pedig akár 20” méretű, duplaküllő-dizájnú könnyűfém keréktárcsák is felcsavarhatók, kéttónusú vagy Jet Black árnyalatban.

    Fenntartható anyagokból kialakított, tágas utastér

    Az új BMW i3 és BMW i3s modellpáros esetében nem csupán a karosszériát, de az utasteret is a forradalmi LifeDrive járműstruktúra jegyében álmodták meg a tervezők. A szénszál-erősítésű műanyagból készült utascellának köszönhetően a bajor prémiumgyártó ügyfeleit tágas utastér fogadja, a csúcstechnológiás anyag látható felületei pedig a könnyűszerkezetes járműépítés erényeit hangsúlyozzák. A LifeDrive járműstruktúra formatervezési alapelvei mentén megalkotott utascellában sem B-oszlopokra, sem váltóboxra, sem pedig kardánalagútra nincs szükség, a legkönnyebb be- és kiszállás érdekében pedig az oldalsó ajtók ellentétes irányban nyithatók.

    Az alapfelszereltséget kínáló Atelier alternatívájaként a Loft, a Lodge és a Suite felszereltségi szintek is elérhetők az új BMW i3 és BMW i3s modellpároshoz. A Lodge felszereltségi szinttől felfelé az ülések Solaric Brown mélybarna bőrkárpitot kapnak, cserzett olajlevél-kivonattal finomítva és gyapjú-alapú textillel kombinálva. A BMW i3 és a BMW i3s teljes életciklusára kiterjesztett előállítási-, illetve termelési stratégia ezen felül az alkalmazott anyagok gondos kiválasztásában, valamint az újrahasznosított műanyagok, a megújuló nyersanyagok, a növényi rostok és a fehérítetlen eukaliptuszfa széleskörű felhasználásában is tetten érhető. Az ügyfelek által látható és tapintható utastéri felületek több mint 80 százaléka újrahasznosított anyagok és megújuló nyersanyagok felhasználásával készül, amelyet az opcionális extrafelszereltség részeként BMW i kék színű biztonsági övek foglalnak keretbe. A BMW i3s esetében mindezt az első ülések előtti szőnyegeken exkluzív típusjelölés egészíti ki, már az alapfelszereltség részeként.

    Minden korábbinál intenzívebb vezetési élmény, immáron két teljesítményszinttel

    Az új BMW i3 elektromos motorja 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes, amelyet – az elektromos hajtásláncok sajátosságaként – már álló helyzetből rendelkezésre álló, 250 Nm csúcs forgatónyomaték egészít ki. A tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt a gázpedál érintésére egy soros hathengeres benzinmotor lendületével gyorsul, a megtorpanás-mentes, folyamatos teljesítmény-átvitelről pedig egy fokozatmentes automataváltó gondoskodik. A modell mindössze 7,3 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika 150 km/óránál maximálja.

    A padlólemezbe épített nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével a modell a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle), valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 290 – 300 kilométer*, illetve 235 – 255 kilométer**, hétköznapi használat során azonban minimum 200 kilométer*** megtételére képes. Az új BMW i3 kombinált energiafogyasztása a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint 13,1 – 13,6 kWh* 100 kilométerenként.

    Kimagasló menetdinamika az elektromos hajtáslánccal szerelt modellek között

    A BMW i3 agilis vezethetőségét a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) optimalizált változata még tovább fokozza. Az átfogó finomhangoláson átesett technológia minden vezetési szituációban gyorsabban reagáló tapadásvesztés-kiegyenlítést és ezáltal még inkább magabiztos vezethetőséget garantál. A bajor prémiumgyártó ráadásul az új BMW i3 és BMW i3s modellpáros hajtásláncát világszerte egyedülálló kerékforgás-szabályzó (WSL – Wheel Speed Limit) rendszerrel szereli fel, amely padlógázas gyorsulások és intenzív fékezések közben is mindvégig stabil kormányozhatóságot biztosít. Mindeközben a modell nedves, illetve havas útfelületen produkált tapadása is jelentős mértékben fejlődött. A dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC – Dynamic Traction Control) nagyobb sebességnél és sportos kanyarodás közben minden korábbinál agilisabb irányíthatóságot eredményez, miközben a rendszer a hátsó kerekek enyhe, mindvégig kontrollálható, biztonságos megcsúsztatását is lehetővé teszi.

    Az új BMW i3s az elektromos motor 135 kW-ra / 184 lóerőre növelt maximális teljesítményével és 270 Nm csúcs forgatónyomatékával a zéró emissziójú, hangtalan vezetési élmény még sportosabb formáját ígéri. A modell némileg módosított hajtáslánca a megnövelt erőhöz optimalizált teljesítmény-leadás mellett speciális görgőscsapágyakat és újrahangolt motorvezérlő elektronikát is kapott, amelynek eredményeképpen az új BMW i3s az elektromos motor legfelső fordulatszám-tartományában a kategóriateremtő elődmodellhez képest 40 százalékkal nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot képes leadni.

    Sőt mi több, a mérnökök az új BMW i3s alá típus-specifikus rugókkal, lengéscsillapítókkal és stabilizátorokkal dolgozó sport futóművet fejlesztettek, a bajor prémiumgyártó ügyfelei pedig a vezetési élménykapcsolón (Driving Experience Control) SPORT vezetési üzemmódot is aktiválhatnak, amely még közvetlenebb gázreakcióval és kisebb kormányzási szöggel fokozza a tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt sportosságát.

    BMW i3
    Fotó: BMW AG

    Az új BMW i3s modellnek csupán 6,9 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 160 km/órás végsebessége elérése előtt megfussa az álló rajtos nulla-százas sprintet, miközben a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC) típus-specifikus tesztkörének mérései szerint 100 kilométerre vetített kombinált energiafogyasztása mindössze 14,3 kWh. A modell a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint egyetlen feltöltéssel 280 kilométer*, illetve 235 – 245 kilométer**, hétköznapi használat során azonban minimum 200 kilométer*** megtételére képes.

    Az új BMW i3 és BMW i3s modellpáros opcionálisan elérhető extrafelszereltségei közé a 28 kW / 38 lóerő maximális teljesítményű hatótávolság-növelő benzinmotor (REX – Range Extender) is felkerül. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor alacsony töltöttsége esetén a kéthengeres erőforrás a modell működéséhez szükséges energia előállításáért felelő generátor meghajtását végzi, miközben állandó szinten tartja az akkumulátor töltöttségét. A 9 liter térfogatú üzemanyagtartálynak köszönhetően hétköznapi használat esetén mindez körülbelül 150 kilométerrel nyújtja meg a modellpáros hatótávolságát, amely így átlagos 180 kilométerről mintegy 330 kilométerre nő***. A hatótávolság-növelő benzinmotorral felszerelt új BMW i3 tisztán elektromos meghajtású, zéró emissziójú hatótávolsága a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC) tesztkörének, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint 225 – 235 kilométer*, illetve 190 – 200 kilométer**. Az új BMW i3s modell esetében mindez 220 kilométerre* (NEDC), valamint 185 – 195 kilométerre** (WLTP) mérséklődik.

    A legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC) típus-specifikus tesztkörének mérései szerint a hatótávolság-növelő benzinmotorral felszerelt új BMW i3 kombinált energiafogyasztása és átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 11,5 – 11,9 kWh, illetve 0,6 liter (kilométerenkénti 13 – 14 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)*. A hatótávolság-növelő benzinmotorral felszerelt BMW i3s modell esetében mindez 100 kilométerenkénti 12,5 kWh-ra és 0,7 literre nő (kilométerenkénti 14 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)*.

    Az elektromos meghajtású prémium kompaktok legintelligensebb vezetést támogató rendszerei

    Az új BMW i3 és BMW i3s modellpároshoz elérhető vezetést támogató rendszerek számos összetett forgalmi szituációban megkönnyítik a sofőr dolgát, sőt mi több, a jármű hosszanti és oldalirányú mozgásában is jelentős segítséget nyújtanak. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Parking Assistant csomag a parkolássegítő rendszert (PDC – Park Distance Control), a tolatókamerát és az intelligens parkolóasszisztenst (Parking Assistant) is magába foglalja: amint a technológia aktiválására a szenzorok az autó mellett párhuzamos parkoláshoz elegendő helyet érzékelnek, a parkolóasszisztens a gázpedál, a sebességváltó, a fékpedál és a kormánymű automatikus vezérlésével magától beparkolja az autót a kiszemelt parkolóhelyre.

    Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető Driving Assistant Plus csomagba ráadásul az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer (Collision and Pedestrian Warning with City Braking), az intelligens sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), az előrelátó vezetési segédlet (Proactive Driving Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), valamint a torlódás-asszisztens (Traffic Jam Assistant) is bekerült. Ez utóbbi a 0 – 60 km/óra közötti sebességtartományban nem csupán mindvégig megtartja az autó előtt haladó jármű mögött kijelölt követési távolságot, de ha kell, teljesen magától állóra is fékezi, majd újra mozgásba hozza az autót, miközben az úttest-felfestések, az adott forgalmisáv-szélesség és az autó előtt haladó járművek folyamatos térképezésével a forgalmi sáv követésére is figyel.

    A minden korábbinál intuitívabb iDrive operációs rendszer és a speciális BMW i ConnectedDrive funkciók egyesítése****

    Az új BMW i3 és az új BMW i3s a bajor prémiumgyártó legkorszerűbb iDrive operációs rendszerét is megörökölte, amely a legkülönfélébb járműbeállítási opciók, információ-szolgáltató tartalmak, kommunikációs megoldások és navigációs funkciók eddigi legközvetlenebb vezérlését teszi lehetővé. A BMW Professional navigációs rendszerrel felszerelt modellek esetében mindez ráadásul 10,25” átmérőjű, 1 440 x 540 pixel felbontású központi kijelzővel párosul, a menüpontok listaszerű elrendezését pedig élő csempeikonokkal dolgozó vízszintes rendszerezés váltja. A központi operációs rendszer még tovább fejlesztett élőbeszéd-felismerő funkciójának (Natural Language Understanding) köszönhetően az egyes menüpontok folyamatos beszéddel, egzakt kulcsszavak használata nélkül, minden korábbinál pontosabb hangutasításokkal is aktiválhatók, legyen szó akár egy adott zeneszám vagy kontakt kikereséséről, e-mail üzenetek megszerkesztéséről vagy egy SMS bediktálásáról. Újdonságként kerül fel az opcionális extrafelszereltségek listájára az Apple CarPlay előkészítés, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók az újabbnál újabb okostelefon-alkalmazásokat játszi könnyedséggel telepítsék fel az autó központi operációs rendszerébe.

    A BMW i ConnectedDrive még tovább bővített portfóliója mostantól az elektromos mobilitás szempontjai szerint kifejlesztett intelligens szolgáltatások összetett járműkapcsolati hálózatát kínálja, az elektromos meghajtású prémium kompaktok szegmensében egyedüli módon. A bajor prémiumgyártó által kifejlesztett felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás (On-Street Parking Information) most először válik elérhetővé a BMW Professional navigációs rendszerrel felszerelt BMW i3 modellhez, ráadásul rögtön a valós idejű forgalmi információk (RTTI – Real Time Traffic Information) naprakész adataival párhuzamosan. A központi kijelzőn megjelenő interaktív térkép mostantól nem csupán megmutatja az autó közelében található nyilvános járműtöltő pontokat, de pillanatnyi elérhetőségüket / foglaltságukat is jelzi. Az intelligens útvonaltervező funkció aktiválását követően a térkép a valós idejű forgalmi információk adatait felhasználva kiszámolja az egyes töltőpontokhoz vezető útvonalak energiaszükségletét, az autó nagyfeszültségű akkumulátorának aktuális töltöttségi szintjével párhuzamosan pedig a pontos adatokat folyamatosan a központ műszeregység digitális kijelzőjén mutatja. A térképen az autó nagyfeszültségű akkumulátorában tárolt energiamennyiséggel megtehető és a működéssel párhuzamosan változó hatótávolság-zóna is megjeleníthető. A digitális zóna nem csupán az autó működtetésétől és a vezetés stílusától, de a vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) aktuális állásától függően is változik. Az elektromos mobilitás szempontjai szerint kifejlesztett navigációs szolgáltatások között az intermodális útvonaltervezés is megtalálható, amely az autó mellett a tömegközlekedési eszközök aktuális menetrendjét és az átszállások lehetőségét is számításba véve kínálja fel az úti célhoz vezető leggyorsabb és leghatékonyabb útvonalakat. Az intelligens térképadatok folyamatos frissítéséhez ráadásul már közvetlen okostelefon-kapcsolatra sincs szükség, hiszen az új BMW i3 modell már aktív mobilinternet-kapcsolatot is kínál.

    2017 júliusában a bajor prémiumgyártó a BMW Connected+ égisze alatt számos vadonatúj szolgáltatást mutatott be, amelyek minden korábbinál személyre szabottabb mobilitási és hétköznapi információkat kínálnak. Az új BMW i3 és BMW i3s modellpárosban a BMW Connected és a BMW Connected+ teljes tárháza elérhetővé válik: a két innovatív szolgáltatás-paletta az elektromosság- és üzemanyag-töltő állomásokhoz vezető útvonaltervezést (Send my Routes to Car), a jármű aktuális helyzetének SMS-ben történő továbbítását (Share Live Trip Status), a személyre szabott járműinformációk kijelzését (BMW Onboard), a parkolás utáni navigációs információk okostelefonra vagy okosórára továbbítását (Navigate Door-to-Door), valamint az okoseszköz és a központi navigációs rendszer közötti egyszerű úti cél- és kontaktlista-szinkronizálást (My Destinations) is magába foglalja.

    Intelligens járműtöltési megoldások a BMW Digitális Töltési Szolgáltatás opcióinak köszönhetően

    A BMW Digitális Töltési Szolgáltatás (BMW Digital Charging Service) a jelenben adja a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek kezébe a jövő járműtöltési megoldásait. A BMW ConnectedDrive széleskörű szolgáltatásaival a járműtöltés a mindennapok digitális élményévé válik, amelynek eredményeképp az új BMW i3 és az új BMW i3s is tökéletesen alkalmazkodik a felhasználó hétköznapi életviteléhez. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei különböző szempontok szerint, így például a költséghatékonyság vagy a megújuló energiaforrások felhasználása alapján optimalizálják a hosszú távon fenntartható, környezetbarát járműtöltés folyamatát, amely az okostelefonról, asztali számítógépről és táblagépről egyaránt elérhető BMW Connected alkalmazásnak köszönhetően tökéletesen áttekinthető is. Az egyedülállóan innovatív BMW Digitális Töltési Szolgáltatás bevezetésével a bajor prémiummárka a világ első olyan autógyártójává lépett elő, amely ügyfelei hétköznapi életviteléhez alkalmazkodva váltotta valóra az elektromos mobilitást.

    360° ELECTRIC új töltőkábellel és BMW i Wallbox Connect intelligens fali töltővel

    A BMW a 360° ELECTRIC névre keresztelt digitális paletta égisze alatt fogja össze az elektromos mobilitás kényelmes, hétköznapi élményét biztosító termékeket és szolgáltatásokat. A BMW i3 hálózati töltéséhez használt szabvány töltőkábelt az új modellpáros érkezésére megerősítették és hőmérséklet-érzékelő szenzorral látták el, az otthoni járműtöltést megkönnyítő, végtelenül felhasználóbarát BMW i Wallbox fali töltő legújabb változata pedig óránként immáron 11 kW töltési sebességre képes. Mindez azt jelenti, hogy a rendszer a hozzávetőlegesen 180 kilométer megtételére elegendő energiamennyiséggel maximum három óra alatt, a szabvány töltőkábelhez képest ötször gyorsabban feltölti az új BMW i3 és az új BMW i3s nagyfeszültségű akkumulátorát. Az új BMW i Wallbox Connect intelligens fali töltő megjelenésével ráadásul a világszerte egyedülálló BMW Digitális Töltési Szolgáltatás tárháza is még tovább bővül, a technológia ugyanis lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele különböző szempontok szerint, így például a költséghatékonyság vagy a megújuló energiaforrások felhasználása alapján optimalizálja a járműtöltés folyamatát. Sőt mi több, a művelet okostelefon-alkalmazáson keresztül is nyomon követhető és egyéni felhasználókártya alkalmazásával is kivitelezhető, amelynek köszönhetően a regisztrált ChargeNow-felhasználók a világ legnagyobb kiterjedésű nyilvános járműtöltési infrastruktúrájába kapnak belépőt.

    BMW i divízió: a zéró emissziójú vezetési élmény úttörője a hosszú távon fenntartható járműkoncepció és a BMW eDrive hajtáslánc-technológia kettősével

    A BMW i divízió a hosszú távon fenntartható személyes mobilitás jövőjének kompromisszumot nem ismerő úttörője, amely a sorozatgyártásban kínált forradalmi modellekbe integrált egyedülálló járműkoncepció mellett a zéró emissziójú közlekedésre, az erőforrások felelős felhasználására, az alkalmazott nyersanyagok gondos kiválasztására és a mobilitást megkönnyítő digitális szolgáltatások kifejlesztésére is kiemelt figyelmet fordít. A BMW i3 vezetése egy magával ragadó közlekedési élmény, amelynek köszönhetően minden nagyvárosi utazás önfeledt pillanatok sokaságával kecsegtet. A tisztán elektromos prémium kompakt azonnali teljesítmény-leadása, sportos agilitása, jövőbe mutató formatervezési megoldásai és hamisítatlan stílusjegyei a személyes mobilitás új korszakának hajnalát idézik.

    BMW i
    Fotó: BMW AG

    A modell járműkoncepcióját már az alapoktól kezdve az elektromos mobilitás szempontjai szerint álmodták meg a tervezők, miközben a LifeDrive járműstruktúrához kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia azonnali teljesítmény-leadása és kivételes hatékonysága az egész iparágban egyedülállónak számít. És mialatt a BMW i3 egy csapásra a személyes mobilitás jövőképének lebilincselő előfutárává érett, a járműtechnológia folyamatos fejlődése a tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt vadonatúj nemzedékét és minden korábbinál sportosabb modellváltozatát is elhozta. Az új BMW i3 és az új BMW i3s még inkább a vezetés élményéről szól, megnyitva a BMW i divízió páratlan sikertörténetének következő fejezetét.