Kategória: Automobil

  • A MINI a világ 87. legértékesebb márkájává lépett elő

    A MINI a világ 87. legértékesebb márkájává lépett elő

    A világmárkák piaci értékét vizsgáló Interbrand vállalatcsoport idén is összeállította a legértékesebb márkákat rangsoroló TOP 100-as listát, amelyen immáron több mint ötmilliárd amerikai dollárra becsült abszolút értékével a MINI a 87. helyen áll.

    A MINI minden kétséget kizáróan az autóipar legegyedibb stílusú márkája, amelynek termékeiből, szolgáltatásaiból és átfogó szemléletéből világszerte emberek milliói merítenek ihletet a hétköznapokban. A brit gyökerekből táplálkozó prémiumgyártó márkaarculatát emellett a termék- és szolgáltatáspaletta, az innovációkra való törekvés, a hamisítatlan egyéniség és a páratlan kommunikációs megoldások szüntelen újragondolása jellemzi, a MINI osztatlan népszerűsége pedig a világmárkák piaci értékét vizsgáló Interbrand vállalatcsoport legfrissebb felmérésének eredményében is visszaköszön: több mint ötmilliárd amerikai dollárra becsült abszolút értékével a brit prémiummárka a 87. helyre lépett fel a világ legértékesebb márkáit rangsoroló TOP 100-as listán.

    Az elmúlt évek során a MINI kimagasló márkaérték-növekedésről tett tanúbizonyságot: miközben 2014-ben még nem tudott betörni az Interbrand TOP 100-as listájára, 2015-ben már a 98. helyen debütált, amelyet egy évvel később a 88. helyre, idén pedig a 87. helyre javított fel. A stabil márkaérték-növekedés hátterében a MINI 2015-ben bejelentett átfogó márkaarculat-változása és modellpalettájának szisztematikus újrapozícionálása áll. Az új profil középpontjába a hamisítatlan stílus, az összetéveszthetetlen egyéniség és a kézzelfogható értékrend hármas egysége került, amely a márkakommunikáció exkluzív megoldásaiban is tetten érhető.

    „A MINI-nél valódi érdeklődést mutatunk az emberek élete, érdeklődési köre és szenvedélye iránt. Felülemelkedünk az üres frázisokon és kézzelfogható megoldásokat kínálunk. Meghallgatjuk ügyfeleinket és párbeszédbe elegyedünk a nagyvárosok fiatal, kreatív lakóival, akik céltudatos, teljes életre törekszenek” – mondta Sebastian Mackensen, a MINI márka alelnöke.

    A MINI márkatevékenységei messze túlmutatnak a négykerekű egyéniségek megtervezésén és tömegtermelésén. A brit prémiumgyártó dizájnerei és tervezőmérnökei közös asztalhoz ülnek a metropoliszok élhető jövőképén munkálkodó találékony generáció képviselőivel, hogy a márkára jellemző „kreatív helykihasználás” és „minimális alapterület” vadonatúj értelmet nyerjen. A hétköznapi erőforrások felelős felhasználásának egyre nagyobb jelentősége és az egyre szűkülő nagyvárosi terek kontrasztja forradalmi megoldások létrejöttét eredményezi: a MINI 2017 elején rántotta le a leplet a „MINI LIVING – Breathe (Lélegezz!)” installációról, amelyet a New York-i székhelyű SO-IL dizájncsapat kreatív építészeivel karöltve készített el. Az erőforrás-tudatos együttélés úttörő elképzeléseként megálmodott, minimális alapterületen felépített megoldás alapjaiban kérdőjelezi meg a metropoliszok hétköznapi élettereinek hagyományos szerkezeti koncepcióját, miközben bemutatja, hogy a kreatív építészet miként küzdheti le az egyre zsugorodó nagyvárosi területek és az egyre szűkösebb erőforrások égető problémáit.

    Termékpalettáján keresztül a MINI ráadásul már közel egy évtizede elkötelezte magát az erőforrások felelős felhasználása mellett: az elektromos mobilitás korszakának eljövetelét sürgető MINI E projektet 2008-ban indította útjára a brit prémiumgyártó, aki az elektromos hajtásláncok közúti tesztelésével felhalmozott szakmai tapasztalatok kiaknázásával 2017-ben első plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt négykerekűjét is bemutatta. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt 2019-ben a MINI történetének első tisztán elektromos meghajtású gépkocsija követi, amelyet a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a jövőbe mutató MINI Electric tanulmányautó harangozott be. Mint ilyen, a brit prémiumgyártó széleskörű portfóliója hamarosan innovatív plug-in hibrid és tisztán elektromos meghajtású modellekkel bővül.

    A MINI márkaérték-növekedésével párhuzamosan a gyártó termékpalettája iránt mutatkozó ügyfél-érdeklődés is kiegyensúlyozott fejlődést produkál: a 2017 első nyolc hónapjában világszerte eladott 230 925 darab új autó 3,1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi eredményt. A portfólió két legnépszerűbb modellje a MINI Countryman és a MINI Cabrio, amelyek iránt 12,9 százalékkal, illetve 20,3 százalékkal nagyobb érdeklődés mutatkozik, mint egy évvel ezelőtt.

    2017-ben az Interbrand immáron tizennyolcadik alkalommal állította össze a világ legértékesebb márkáit rangsoroló TOP 100-as listát, amelyet évről évre frissít. A vállalatcsoport folyamatosan vizsgálja, hogy mi minden határozza meg a világ vezető márkáinak sikerességét, az értékelés szempontjai között pedig az egyes vállalatok termékeihez és szolgáltatásaihoz kapcsolódó gazdasági növekedés, az ügyfélkörök visszajelzései és az adott márka globális szerepvállalása is szerepel.

  • ŠKODA FAVORIT: harminc éve lépett a siker útjára

    ŠKODA FAVORIT: harminc éve lépett a siker útjára

    Harminc évvel ezelőtt egy új korszak kapuján lépett be a ŠKODA a modern, ferde hátú FAVORIT bemutatásával. Az 1987. szeptember 16-án, a brnói Nemzetközi Gépipari Vásáron tartott premier fordulópont volt a nagy hagyományokkal rendelkező cseh vállalat számára. Korszerű formatervével és orrmotor-fronthajtás kombinációjával a ŠKODA FAVORIT a kategóriájában felvette a versenyt nyugati vetélytársaival. Az agilis, kompakt modell a raliversenyeken is remekelt.

    „A FAVORIT jelölte a ŠKODA dinamikus fejlődésének kezdetét, amely a mai napig is tart” – mondja a ŠKODA vezérigazgatója, Bernhard Maier. „Bár a körülményeket mindennek nevezhetnénk, csak kedvezőnek nem, szenvedélyes és lelkes mérnökök egy csoportja olyan járművet alkotott, amely azonnal versenyképes lett a nyugati piacon. A FAVORIT progresszív koncepciója, valamint a fejlesztők szakértelme és tapasztalata mind döntő tényező volt, amik miatt a Volkswagen-csoport érdeklődni kezdett Csehszlovákiában a ŠKODA márka iránt az 1989-es bársonyos forradalom után” – teszi hozzá.

    A modern, orrmotoros és elsőkerékhajtású személyautó projektje a csehszlovák kormány 1982. decemberi döntése nyomán született. A megvalósításra kivételesen szűk határidőket szabtak meg: a fejlesztési fázisra mindössze két és fél évet adtak (1985 júniusáig) a gyártást pedig öt éven belül kellett elkezdeni. A csapat vezetője, a tapasztalt mérnök Petr Hrdlička magasan képzett és motivált dolgozókat vett maga köré, akik mély személyes meggyőződéssel láttak munkához. Legalább nem kellett mindent az alapoktól kezdeniük, miután a mérnökök korábban már foglalkoztak egy ilyen koncepcióval, és kifejlesztették az elsőkerékhajtású ŠKODA 780 prototípusát.

    Modern technológia látványos külsővel: Bertone dizájn

    A dizájn fontos szerepet játszott az új autó kedvező fogadtatásában. Az 1980-as évek eleji trendet követve a ŠKODA úgy döntött, egy olasz dizájnert bíz meg az új kompakt jármű formatervezésével. A Stile Bertone torinói stúdiót választották a ferde hátú, a kombi, a szedán és a kupé karosszéria-változatok, valamint többféle belső kialakítás kidolgozására. Emellett a dizájnstúdiót összesen 19 különféle formatervű prototípus építésére is felkérték. A ŠKODA főhadiszállásáról, Mladá Boleslavból egy külön csapat felelt azért, hogy a dizájn a sorozatgyártásban is megvalósítható legyen. A cseh mérnökök ezen a területen is nagyfokú kreativitásról és szakértelemről tettek tanúbizonyságot: a hátsókerékhajtású ŠKODA 120 modellel összevetve sikerült 405-ről 227-re csökkenteni a préselt alkatrészek számát. Továbbá, a 35 mm-rel rövidebb FAVORIT belső tere 85 mm-rel hosszabb lett, és a csomagtartó űrtartalma is meghaladta az elődjéét. A ŠKODA FAVORIT teljes értékű családi autó lett, és kiváló alapot nyújtott az utána következő kombi változat, a ŠKODA FORMAN fejlesztéséhez.

    Sokrétű nemzetközi együttműködés

    A ŠKODA team szoros együttműködésben dolgozott a prágai Motoros Járművek Intézetével (ÚVMV), ahol többek között szimulált próbaüzemeket is végeztek, amelyek összesen heti 100 ezer kilométer tesztvezetésnek feleltek meg. Később a prototípusokat valódi utakon is tesztelték, és több mint negyedmillió kilométert tettek meg velük. Közúti tesztekre az Alpokban és az olasz Riviéra szívében is sor került. A fékek hatékonyságát és megbízhatóságát Ausztriában a Grossglockner alpesi panorámaúton és a Turracher Höhe magashegyi útjain tették próbára. A fejlesztési fázis során a ŠKODA mérnökei több külsős specialistával dolgoztak együtt. A Porsche szakértői például a motorfelfüggesztés és az első futómű geometriájának kidolgozásában, valamint a belső zajszint csökkentésében működtek közre. A ŠKODA FAVORIT fejlesztésének végső fázisában többek között menetdinamikai teszteket végeztek a Porsche tesztpályáján Weissach-ban.

    Az új modell „szíve” is jelentős figyelmet kapott. A már bizonyított négyhengeres OHV erőforrás került a FAVORIT orrába, 1289 köbcentiméteres hengerűrtartalommal, 43 kW (58 LE) vagy 46 kW (63 LE) teljesítménnyel. Eredetileg porlasztóval, 1993-tól pedig üzemanyag-befecskendezővel látták el. A ŠKODA az európai piacok magas igényeit is kielégítette a megbízhatóság és az új emissziós előírások terén; ehhez különösen ellenálló anyagból készültek a szelepülések, a dugattyúk acélmagot kaptak, kiváló minőségű hengerhüvelyeket, masszívabb hengereket és forgattyúsházat alkalmaztak, a motort edzett főtengellyel szerelték és számos további ponton optimalizálták.

    A nevezetes premier az 1987-es Nemzetközi Gépipari Vásáron Brnóban

    A ŠKODA FAVORIT hivatalos világpremierjét 1987. szeptember 16-án ünnepelték Brnóban, ahol az Európa minden szegletéből érkező kíváncsi autósok és újságírók százezrei vették alaposan szemügyre az új modellt. Eredetileg korlátozott számú jármű készült Vrchlabíban típusjóváhagyásra. A teljes gyártást 1987 december elején indították el. 1988 augusztusától a FAVORIT sorozatot a cég központjában, Mladá Boleslavban is gyártani kezdték. Az első FAVORIT 136 L (de Luxe) típusú autókat 1988 negyedik negyedévében szállították ki a kereskedésekbe, ahol az induló áruk 84 600 csehszlovák korona volt.

    A modernizált FAVORIT: folyamatos fejlesztések

    Az 1989 novemberi „bársonyos forradalom” és a rendszer piacgazdaságra alakulása után hamar nyilvánvalóvá vált, hogy csak egy erős külföldi partner biztosíthatja a ŠKODA hosszú távú versenyképességét. Miután intenzív tárgyalásokat folytattak több érdeklődő féllel, a ŠKODA a Volkswagen-csoport tagja lett 1991 tavaszán. A ŠKODA FAVORIT, az egykori keleti blokkban gyártott maroknyi modern konstrukciójú személyautó egyike a társulás után is kiváló alapnak bizonyult. Ekkortól a modellt továbbfejlesztették, úgy a technológia, mint a megjelenés és a minőség terén. Az első ráncfelvarráson átesett autó 1991-ben gördült le a gyártósorról, ezen az aszimmetrikusan elhelyezett emblémát a hűtőrács közepére helyezték. Az 1993 januári jelentős továbbfejlesztésre sok autóvezető a hatásos reklámkampány miatt emlékezhet: a ŠKODA 548 zászlót erősített a FAVORIT-ra – a kompakt autó minden egyes módosításához tartozott egy.

    A sikeres módosításoknak köszönhetően a FAVORIT-széria képes volt tartani az ütemet a vásárlók növekvő igényeivel a biztonság, a komfort és a dizájn terén. Ez biztosította a típuscsalád folyamatos sikerét a nagy kihívást jelentő piacokon; Németországban 1990 és 1991 között szinte megduplázták az eladásokat. A ŠKODA FAVORIT és a FORMAN kombi változat eladásai további lendületet kaptak az olyan különleges kiadások bemutatásával, mint például a Sport Line, a Black Line, a Marathon és az Excellent. 1987 augusztusa és 1994 szeptembere között 783 168 darab ŠKODA FAVORIT készült el. A FORMAN kombival és a haszonjármű kivitelekkel -mint a PICK-UP – a ŠKODA összesen 1 077 126 darabot gyártott ebből a típusból, mielőtt a ŠKODA FELICIA és a FELICIA COMBI átvették tőle a stafétát.

    Motorsport: ŠKODA FAVORIT a ralikon – siker a világkupában

    Az új FAVORIT megjelenésével a ŠKODA 1989 végén beszállt a rali-világbajnokságba, ahol azonnal folytatta a Mladá Boleslav-i legendás hátsókerekesek sikereit. 1990-ben a ŠKODA FAVORIT a rali-világbajnokság, az Európai ralibajnokság és a Csehszlovák ralibajnokság több futamában is részt vett. A ŠKODA fokozatosan erősítette jelenlétét a motorsportban; 1994-ben a FAVORIT első alkalommal már a világkupa összes futamán rajthoz állt. A modell legnagyobb sikerét a világ leghíresebb raliversenyén, a Monte Carlo Ralin aratta. A tapasztalt Pavel Sibera/Petr Gross páros a FAVORIT 136L volánja mögött egymás után négyszer nyert a saját kategóriájában 1991 és 1994 között. 1994-ben a nagy hagyományokkal rendelkező márka a legnevezetesebb sikerét aratta: a 2 liternél kisebb lökettérfogatú, elsőkerékhajtású autók kategóriájában a ŠKODA FAVORIT megszerezte a bajnoki címet az FIA Világkupa Formula-2 versenysorozatában.

    A ŠKODA AUTO a cég története szempontjából oly fontos típuscsalád évfordulóját egy különleges kiállítással ünnepli a Mladá Boleslav-i ŠKODA Múzeumban. Szeptember 18-tól számos különféle prototípus és dokumentum látható itt.

  • A magyar autósok többsége lehetségesnek tart egy autós hackertámadást

    A magyar autósok többsége lehetségesnek tart egy autós hackertámadást

    A magyar autósok 90 százaléka lehetségesnek tart egy autós hackertámadást, és 55 százalékuk szerint a hackerek a jövőben még komolyabb veszélyt jelentenek majd az autósokra nézve – derül ki az NRC Médiakutató és a globális autóipari szoftverbeszállító, NNG Kft. közös kutatásából, amelyet hétfőn küldtek el az MTI-nek.

    A reprezentatív kutatás szerint az autóval rendelkezők 90 százaléka – nagyjából 2,2 millió magyar -, az autóval nem rendelkezőknek pedig 80 százaléka – 2,7 millió lakos – mondta azt, hogy egy ilyen támadás veszélye már ma is valós.

    A felmérés szerint az autóval rendelkezők 63 százaléka, azaz több mint 1,5 millió ember úgy gondolja, hogy az ő autóját nem érheti hackertámadás. Az autótulajdonosok által birtokolt járművek 77 százaléka rendelkezik olyan felszereltségi elemekkel, amelyek kockázatot jelenthetnek: ilyen például az elektronikus lopásgátló rendszer; 44 százalék rendelkezik okos funkciókkal, 31 százalékukban van fedélzeti számítógép, 21 százalékuk pedig vezetést segítő funkcióval is rendelkezik.

    A lopásgátló feltörésére akkor van lehetőség, ha a hacker az autótól 10-30 méterre tartózkodik, és kívülről-belülről ismeri az ilyen jellegű rendszereket – hívta fel a figyelmet Ziv Levi, az NNG csoporthoz tartozó Arilou Cyber Security (Arilou Ltd.) ügyvezető igazgatója. Kifejtette: a navigációs rendszerek akár távolról is feltörhetők, és bár kritikus rendszerekhez ezeken keresztül nem lehet hozzáférni, az elérhető, hogy az eredeti cél helyett valami egészen más helyszínre navigálják a sofőröket. Az okos funkciók többnyire a telefon Bluetooth kapcsolatán keresztül irányíthatóak az autóban, mivel azonban a telefon internetkapcsolattal is rendelkezik, ezen keresztül gyakorlatilag bármekkora távolságról be lehet hatolni az autók rendszereibe.

    A közlemény szerint egyre többet lehet majd hallani az autóipari kibervédelemről. Az Amerikai Egyesült Államokban már jogszabálytervezet is készült arra vonatkozóan, hogy a közlekedési hatóságok szigorúbban szabályozhassák az autók rendszereire vonatkozó előírásokat, és ezzel is csökkentsék egy esetleges kibertámadás kockázatát. A digitális megoldások terjedésével, ezzel párhuzamosan pedig a kibertámadások kockázatának növekedésével az autógyártóknak is egyre nagyobb hangsúlyt és erőforrást kell tehát fordítaniuk a területre – mutat rá az NNG.

  • Új Guinness rekord a SEAT 600-assal

    Új Guinness rekord a SEAT 600-assal

    A SEAT 600-as piacra kerülésének 60. évfordulója alkalmából tűzte ki a SEAT azt a célt, hogy nem titkoltan új rekord felállításának céljával 600 kis SEAT-ot hív össze a Barcelona melletti versenypályára.

    Végül 787 – becenevén „labdácskának hívott – kis SEAT sorakozott fel a Montmeló-i F1-es pályán, így új Guinness rekord született. A felhívásra két hónap alatt 774 SEAT tulajdonos jelentkezett, és több mint 4.000 néző vett részt. A spanyol autózás megteremtésében kulcs-szerepet betöltő 600-as születésnapján felvonultatott 600-asok között számos több évtizedes korú jármű is volt, és valamennyi SEAT működőképes, tulajdonosaik által nagy becsben tartott jármű még napjainkban is.

    A SEAT elnöke – aki a Guinness rekord elismerő oklevelét is átvette – köszöntőjében kiemelte, hogy ” a SEAT 600-as a spanyol történelem részévé vált, és lényegében ez adta a lendületet az ország motorizáltságához és fejlődéséhez. Tulajdonképpen a SEAT ezzel az autóval lett a spanyol ipar meghatározó vállalata, és ezt a szerepét a mai napig megőrizte.”

  • Hungaroring Classic: A visszaszámlálás elkezdődött

    Hungaroring Classic: A visszaszámlálás elkezdődött

    Kecses Lotusok, vidám Bogarak és elegáns Mercedesek sorakoztak egymás mögött a Duna partján – mind-mind a hatvanas, hetvenes évekből, s mind tökéletes állapotban.

    Aki arra járt, megbámulta őket, az alsó rakparton haladók direkt elfelejtettek gázt adni, hogy minél tovább gyönyörködhessenek a látványban. Nem mindennap látni ugyanis ilyen klasszikus autókat a belvárosban. Péntektől vasárnapig ugyanezek az autók a mogyoródi F1-es aszfaltcsíkon köröznek a Hungaroring Classic keretében.
    Az esemény sajtótájékoztatóját kedden tartották a Duna Yacht Event rendezvényhajón, s a hajó elõtt sorakoztak a fentebb említett autók, körülöttük pedig a kor divatjának megfelelõ öltözékben elegáns hölgyek.
    A Classic Endurance Racing 2004 óta szerveződik a jelenlegi formájában – csokorba gyűjtve a historic-sorozatokat, vagyis a klasszikus autók versenyeit a sportág hőskorából. Élőben és versenykörülmények között, Közép-Európában először láthatjuk ezeket a klasszikus, korabeli autókat, amelyek késhegyre menő csatákat vívnak egymással a kontinens legendás aszfaltcsíkjain, köztük ettől az évtől kezdve a Hungaroringen.

    „A Hungaroring ma már a hagyományos pályák közé tartozik a száguldó cirkuszban, Monte-Carlo és Monza mögött a harmadik olyan helyszín, amely folyamatosan szerepel az F1-es versenynaptárban. Azokhoz a versenyautókhoz képest azonban, amelyek a hétvégén száguldanak az aszfaltcsíkján, üdítően fiatal a pályánk – mosolygott Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Hiánypótló rendezvény ez a pálya és a magyar autósport szempontjából is, a klasszikus autók szerelmesei megtalálják itt a számításukat. Jó lenne, ha hagyományt tudnánk teremteni vele, mert az öregbítené az autósport és a pálya hírnevét is.”

    Az ötlet, hogy hazánkba hozzák a sorozatot, akkor született meg a Dakar-versenyző Szalay Balázs fejében, amikor navigátorával, Bunkoczi Lászlóval tavaly Goodwoodban járt, a mára legendássá vált „sebesség ünnepén”.
    „Százhúszezer ember tolongott a pályán, sokan korabeli öltözékben, és olyan autók között sétáltunk, amelyekre gyerekkorom autós kártyáiról sejlettek fel az emlékezetemben. Szinte azonnal eldöntöttem, hogy egy ilyen eseményt Magyarországon is rendezni kell, és Rákosi Tamásban jó partnerre találtam ebben. Jól döntöttünk, mert hatalmas az érdeklődés” – árulta el Szalay Balázs.

    S hogy mivel egészítette ki Szalay mondandóját Rákosi Tamás? Ő arról beszélt, hogy ez az esemény mérföldkő lesz a hazai autósport történetében, s hogy szeretnének belőle hagyományt teremteni, hogy egyszer majd a híres klasszikus autós fesztiválok között emlegessék a Hungaroring Classicot.
    „Szenvedélyünk az autózás, az autóversenyzés, az égett benzinszag, s nagy álmunk válik valóra ezzel a rendezvénnyel, amelyből családi autósport-ünnepet szeretnénk teremteni – mondta Rákosi Tamás, a Hungaroring Classic másik ügyvezetője. – Emlékszem, tízévesen ráülhettem Jim Clark autójának kerekére, s ez hatalmas élményt jelentett számomra. Azt szeretnénk, ha a mai gyerekek is átélhetnék ezt az élményt, ha ők is közel mehetnének ezekhez az autócsodákhoz. S a Hungaroring paddockjában sétálva a korabeli hangulatot is megtapasztalhatják majd, mert arra kérjük a hölgyeket és urakat, a vendégeket és szurkolókat, hogy öltözékükkel képviseljék maguk is a hatvanas, hetvenes évek stílusát.”

    Szórád József értékesítési igazgató hozzátette, a hazai és környező országok klubjai és a kiállítók részéről is hatalmas az érdeklődés, az ötven kiállítói hely hamar megtelt, és ahhoz képest, hogy eredendően 500 klub jelentkezését akarták elfogadni, mostanra majdnem hatszáznál tartanak.
    A sajtótájékoztatóra hazánkba érkezett a sorozatot nemzetközi szinten már 14. éve szervező Peter Auto sportigazgatója, Pierre-Antoine Lecoutour is, aki elárulta, hét kategóriában 150-160 versenyautó áll majd rajthoz a péntektől vasárnapig tartó viadalon az ötvenes évek GT-autóitól a legendás F2-es verdákon keresztül a nyolcvanas évek sportautóig, amelyek főszereplői voltak a legendás Le Mans-i 24 órás viadaloknak. Az egyik legnagyobb név az ötszörös Le Mans-i győztes Emanuele Pirro, aki három évet eltöltött a Formula–1-ben is.
    „Hét kategória versenyeit hoztuk el a Hungaroringre, ahol legendás versenyautók tűnnek majd fel, s nem csupán feltűnnek, hanem késhegyre menő csatákat vívnak egymással. Alfa Romeók, Mercedesek, tízmillió eurós Ferrarik, Lola T-k, hogy csak néhányat említsünk a résztvevők közül, amelyek remek küzdelmet vívnak majd a Hungaroringen. A mezőny tagjai is nagyon várják már, hogy az új helyszínen is megmutathassák magukat, alig várják, hogy kipróbálhassák magukat a Hungaroringen.”

    A sajtótájékoztatón megszólalt a hétszeres abszolút ralibajnok ifjabb Tóth János (egy Peugeot 404-est vezet majd) és az örökös magyar bajnok Ferjáncz Attila fia, Ferjáncz András is, aki egy olyan Renault 17 Gordinit vezet majd, amilyennel az édesapja két bajnoki címet is szerzett. Ők ketten felvezető autók pilótájaként vesznek majd részt az eseményen.

     

  • Szombaton VI. Volkswagen-találkozó a Hungaroringen

    Szombaton VI. Volkswagen-találkozó a Hungaroringen

    Több ezer autó várható a VI. Volkswagen-találkozóra, amit ezúttal szeptember 23-án, szombaton rendez meg a márka hazai importőre a Hungaroringen. A hagyományos őszi összejövetelen a közönség által kedvelt gyermek, női, férfi programok mellett sok újdonsággal készülnek a szervezők, bemutatkozik az új Polo, a legszerencsésebb látogató pedig ezúttal egy VI-os Golfot vihet haza.

    Igazi Volkswagen ünneppé nőtte ki magát az ötéves hagyománnyal rendelkező Volkswagen-találkozó, amit idén szeptember 23-án szervez a márka hazai importőre a Hungaroringen. Míg öt évvel ezelőtt kizárólag Golfok randevúztak a mogyoródi versenypályán, idén már tíz típus (Bogár, Golf, Transporter, Passat, Polo, Jetta, Bora, Vento, Scirocco Corrado) klubja szervez találkozót a helyszínen.

    A szokásoknak megfelelően a Paddockot – azaz a rendezvény központi helyszínét – a szakmai zsűri által kiválasztott háromszáz legszebb Golf foglalja el, a Bogarak és Transportek – az összes többi léghűtéses és haszonjármű modellel – a Hippifaluban kapnak helyet, a többi típus külön szekciókban gyülekezik.

    Számtalan programmal készülnek a szervezők a mogyoródi versenypályán: lesz autófestés, Greenbox fotózás, autós szimulátor, közlekedésbiztonsági bemutató, ahol a gyerekek speciális foglalkozáson vehetnek részt. A kisebbeket kreatív workshop és alkotóház, valamint játszóház és arcfestés várja, a hölgyek szépségműhelyben és mobil masszázs során frissülhetnek fel, valamint aromaterápiás foglalkozáson és stílustanácsadáson is részt vehetnek. Egész nap üzemel a gokart-, és a vezetéstechnikai pálya is, utóbbin oktatásra is jelentkezhetnek az érdeklődők.

    A Hippifalu igazi woodstocki hangulatot idéz majd, ahol programokból sem lesz hiány: cirkuszi játszóház, kalapácsos erőmérő, minigolf, logikai játékok, pontrúgó kapu, hófánk vár mindenkire, Amarokkal autózhatunk a mobil off-road pályán, a vállalkozó kedvűek benevezhetnek a Bullimpiára, a Transporterekkel vívott látványos és szórakoztató versenyre. A szerelmesek egy igazi Bogaras esküvőn fogadhatnak örök hűséget párjuknak, no és persze Bogaruknak. Helyszíni regisztráció után off-road vezetésre is lehetőség nyílik: Touaregekkel, Amarokokkal, Tiguannal tesztvezethetünk a Hungaroring 30 hektáros erdőjében.

    A Volkswagen gyár jóvoltából Magyarországra érkezik két különleges hibrid autó is: a Golf GTE Performance Concept és a Golf GTE Variant ImpulsE, emellett pedig bemutatkozik az új Polo is. A Volkswagen Driving Experience Team ismét látványos bemutatókat tart, a Paddock részen található boxukban a látogatók betekintést nyerhetnek a TCR versenyek világába az ott kiállított GTI TCR modelleknek köszönhetően, délután pedig tizenkét szerencsés látogató beülhet pár körre a gyári csapat által hozott Golf R és Golf GTI Performance modellek egyikébe.

    A nap során DJ Palotai, valamint utcazenészek gondoskodnak a zenei aláfestésről, 16-órától a Wellhello lép fel a nagyszínpadon. A koncertet követően kerül sor az autóátadóra: ezúttal egy VI-os Golfot vihet haza az a látogató, aki helyesen tippeli meg azt a legkisebb pozitív egész számot, amire senki más nem voksol az esemény idején.

    A szombat esti programot Zacher Gábor előadása nyitja meg 18:15-kor a Hippifaluban, ezt követően óriási tábortűz és filmvetítés zárja a napot, az előre regisztrálók a korábbi évekhez hasonlóan autójukban vagy sátorban alhatnak a rendezvényt követően az erre kialakított külön részen.

    A Volkswagen-találkozóról bővebb információ a www.volkswagen-talalkozo.hu honlapon és a rendezvény Facebook oldalán olvasható.

  • Különleges hibrid autók érkeznek a Volkswagen-találkozóra

    Különleges hibrid autók érkeznek a Volkswagen-találkozóra

    Idén sem lesz hiány gyári különlegességekből a VI. Volkswagen-találkozón, ezúttal két, részben árammal hajtott koncepció autó érkezik ugyanis Magyarországra a Volkswagen gyár jóvoltából. A szeptember 23-i rendezvényen a Golf GTE Performance Concept és a Golf GTE Variant ImpulsE lesz megtekinthető, amelyek a jövő autózásába engednek betekintést a Hungaroringen. A speciális járművek mellett az új Polo is itt mutatkozik be a hazai nagyközönség számára.

    A múlt és a jelen mellett a jövő is randevúzik egymással a VI. Volkswagen-találkozón, hiszen a márkafanatikusok idős, fiatal, tuning vagy éppen gyári járművei mellett a gyár munkatársai olyan kocsikat hoznak hazánkba, amelyek koncepció autóként mutatnak jövőképet. A szeptemberi 23-i találkozóra ezúttal két hibrid modell érkezik, a Volkswagen jóvoltából a Golf GTE Concept és a Golf GTE Variant ImpulsE lesz látható a Hungaroringen. A különlegességek mellett egy szériagyártású négykerekű is itt debütál a magyar közönség előtt: a VI. Volkswagen-találkozón mutatkozik be az új, hatodik generációs Polo.

    Golf GTE Performance Concept

    A Volkswagen a 2017-es Wörthi-tónál szervezett GTI-találkozón a Golf GTE Performance Concept tanulmányautójában mutatta be, hogy miként lehet továbbfejleszteni azt a hibrid szériaautót, amely 50 kilométeres hatótávolsággal bír. A recept egyszerű, a végeredmény pedig igazán sportautós: a gyártó mérnökei első lépésként megnövelték a rendszerteljesítményt, aminek köszönhetően 204-ről 272-re gyarapodott a lóerő, valamint 350-ről 450 Nm-re nőtt a nyomaték. Ezt követően egyedi fehér, kék, fekete festést kapott a gép, majd a Golf GTI Clubsportnál alkalmazott, speciális hátsó spoilerrel szerelték, végül a nyomtávszélesítés után egy 19 colos fekete-kék felni került a 17 colos fékek fölé.

    Golf GTE Variant ImpulsE

    Három német felsőoktatási intézmény, tizennégy diákja fogott össze a már említett GTI-találkozó előtt azzal a céllal, hogy az e-mobilitást előtérbe helyezve, közösen alkossanak egy izgalmas járművet. A végeredmény a Golf GTE Variant ImplusE lett, amelybe a széria gyártású Golf GTE motorjait és a 7 fokozatú DSG váltót szerelték, de a 150 lóerős, 1.4 TSI motort és a hozzá kapcsolódó 102 lóerős elektromos erőforrást is megpiszkálták. Ennek köszönhetően a benzinmotor teljesítménye 170, a rendszerteljesítmény pedig 204-ről 224 lóerőre nőtt. A kocsi egyik különlegessége az egyedi fejlesztésű akkumulátor, a GTE 8,8 kilowattórás akksiját 16,8-asra cserélték a mérnökök, aminek köszönhetően a Golf GTE-hez képest megduplázódott, azaz megközelítőleg 100 kilométerre bővült az autó hatótávolsága tisztán elektromos üzemmódban. Az ötszínű festésben pompázó kocsi igazán látványos, amin többek között a méretes légbeömlők és a 19-es felnik is sokat dobnak.

    A Volkswagen-találkozóról

    A Volkswagen-találkozó egy olyan autós ünnep a Hungaroringen, ahol nem csak a márkafanatikusok, hanem a mobilizáció szerelmesei is igazi különlegességeket csodálhatnak meg. A legszebb, legkülönlegesebb Golfok a Paddockon sorakoznak a szeptember 23-i eseményen, ide háromszáz kocsit választott ki egy szakmai zsűri. A Bogarak és Transporterek az összes többi léghűtéses és haszonjármű modellel a Hungaroring területén kialakított Hippifaluban kapnak helyet. A Passat, a Scirocco és Corrado, a Jetta, Bora és Vento, valamint a Polo modellek is egy csokorban parkolnak majd, más-más helyszíneken. Az egyedi járgányok mellett a Volkswagen gyár ezúttal is több különleges négykerekűt hoz a rendezvényre, s a mogyoródi versenypályára érkezik a Volkswagen Driving Experience csapata is, akik egész nap izgalmas autós bemutatókkal szórakoztatják a közönséget. A szervezők emellett számtalan programmal készülnek, a hölgyekre és gyerekekre külön is gondoltak, ráadásul a legügyesebb, legszerencsésebb látogató a Das WeltAuto jóvoltából egy tökéletes állapotú VI-os Golfot vihet haza, akár pár forintért.

  • Letették a Mercedes-Benz gyár új képzési központjának alapkövét Kecskeméten

    Letették a Mercedes-Benz gyár új képzési központjának alapkövét Kecskeméten

    Letették a Mercedes-Benz gyár új képzési központjának alapkövét csütörtökön Kecskeméten, az intézmény elsősorban a duális képzésben részt vevő középiskolások és felsőoktatási hallgatók gyakorlatának helyszíne lesz. A több mint 3 milliárd forint összegű beruházást a magyar állam 622 millió forinttal támogatja.

    Az autógyár közvetlen szomszédságában felépülő képzési központ alapkövének elhelyezésén Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter elmondta: azzal, hogy a Mercedes-Benz gyár új oktatási központot, jövőre pedig új üzemet épít, kifejezi azt, hogy hosszú távon gondolkodik Kecskemétben, a régióban és Magyarországban is. A Mercedes magyarországi termelésének alakulása, munkavállalóinak száma, az itt gyártott autótípusok és a jövőre vonatkozó tervek egy világcég és Magyarország közötti szoros együttműködésről szólnak – fogalmazott a miniszter. Elmondása szerint ez kifejezi a német befektetőknek Magyarország és a magyar gazdaság fejlődésébe vetett bizalmát, a magyar kormány nagyrabecsülését és támogatását, valamint a magyar munkavállalók teljesítményének elismerését is.

  • Milyen járművei vannak otthon Gerhard Bergernek?

    Milyen járművei vannak otthon Gerhard Bergernek?

    A tízszeres F1-es győztes fiatalabb éveiben igencsak bohém volt. Az alábbi interjúban mesél az első autóiról, valamint arról, hogy bizony büszke tulajdonosa egy BMW M1-esnek is.

    – Mi volt az első autója?
    – Egy fekete BMW 528i. 14 napig volt meg. Aztán tizenegyet pörögtem vele, miután 210 km/óránál nyári gumival megcsúsztam a havon.

    – Totálkár?
    – Viccelsz? Teljesen. Aztán egy Porsche 911-esem lett. Annyira erős motorja volt, hogy később már a Forma-1 sem lepett meg igazán. Azzal tanultam meg keresztbe menni, driftelni.

    – Manapság?
    – Mára már lenyugodtam, nem akarok balhét a közúton. Állandó így is a feszültség, hogy valahol lefényképeznek, így meg már nem buli. Ezért is használok leginkább Mercedest, egy V osztályos kisbuszt, mert már nem én vezetek, hanem hagyom, hogy vigyenek,  hátul ülök. Ugyanez igaz a motorkerékpárokra is. Miután egyszer 180-nál lerepültem róla, eladtam a Honda Goldwingemet is. Nincsenek már ilyen hajlamaim, hogy gyorsan menjek közúton.

    – És amikor te ülsz a volán mögé?
    – Vidéken erre van egy Land Rover Defenderem, rövidebb utakra meg egy Yamaha T-Maxom. A korábban volt összes sportautómat eladtam. Ma már inkább az oldtimerek vonzanak.

    – Mint például?
    – Álmom egy Jaguar E-Type, és egy Ford Mustang Fastback.

    – Versenyautókat is gyűjtesz?
    – Megvan az a BMW M1-es, amivel Bruno Giacomelli és Elio de Angelis versenyzett a Procar szériában, két éve találtam rá Svájcban. Ez egy remek autó, egy  nagyszerű korszakból. Akkoriban a fél Forma-1-es mezőny indult betétfutamként a nagydíjhétvégéken ebben a szériában.

    – Forma-1-es autó is áll a garázsban?
    – Igen, az a Toro Rosso, amivel Sebastian Vettel 2008-ban nyert Monzában. Régen megvolt Alain Prost 1985-ös világbajnok McLaren autója is, és ez kifejezetten bosszantotta a korábbi csapatfőnöküket, Ron Dennist. Azóta jó áron túladtam rajta.

  • ŠKODA VISION E – Ismerd meg közelebbről a jövőt!

    ŠKODA VISION E – Ismerd meg közelebbről a jövőt!

    Egymással szemben nyíló ajtók és B-oszlop nélküli tágas tér jellemzi a ŠKODA VISION E tanulmányautót, amely a Volkswagen elektromos autókhoz kifejlesztett moduláris padlólemezére épített első ilyen modell a márka történetében, indukciós töltési lehetőséggel. Az autó elejét teljes szélességében LED világítótestek uralják, valamint a hátsó lámpák és az első fényszórók is egyaránt LED technológiát vonultatnak fel. A visszapillantó tükröket az autó környezetét teljes mértékben feltérképező kamerák helyettesítik.

    Az utastér tágasságát nagyban fokozza, hogy nincs kardánalagút, sem B-oszlop. A négy különálló ülés mindegyike elfordul a ki- és beszállás megkönnyítése érdekében. Számos kapacitív érintőkijelző gondoskodik a vezetőinformációs adatok és a szórakoztatórendszer képének megjelenítésére. A funkciók hangvezérléssel és kézmozdulatokkal is vezérelhetők, sőt szemmozgás-érzékelővel és a vezető fáradtságára figyelmeztető rendszerrel, valamint wifivel is ellátták a tanulmányautót. Külön telefontartókat helyeztek el az ajtókárpitokon.

    A ŠKODA VISION E hajtásáért két elektromotor felel, együttesen 306 lóerős teljesítménnyel. Az összkerékhajtású tanulmányautó végsebessége 180 kilométer/óra, hatótávolsága 500 kilométer. A közlekedési torlódás asszisztens jóvoltából a ŠKODA VISION E automatikusan araszol – gyorsít és lassít – forgalmi dugóban. A Park Assist rendszer megkeresi a parkolásra alkalmas parkolóhelyeket, sőt meg is jegyzi a vezető kedvenc parkolóhelyeit. A ŠKODA VISION E kommunikál a forgalom többi résztvevőjével.