Kategória: Automobil

  • Ilyen autója van a legtöbb Racingline.hu olvasónak

    Ilyen autója van a legtöbb Racingline.hu olvasónak

    Igencsak szeretjük ezeket a szavazásokat, mindenféle témában, így egy kicsit jobban megismerhetjük olvasóközönségünket.

    Nemrégiben arra voltunk kíváncsiak, hogy, milyen márkájú autója van a legtöbb olvasónknak. Nos, viszonylag fölényesen az Opel nyert, a Ford és a Skoda előtt. Valamint 15%-ot kapott az „egyéb” kategória is. Aki erre kattintott, facebook oldalunkon kommentben elárulhatja, neki milyen márkájú járgánya van – ha nem titok. 😀

    Íme a szavazás végeredménye:

    Opel 26%
    Egyéb 15%
    Ford 9%,
    Skoda 8%
    Volkswagen 6%
    Suzuki 6%
    Renault 5%
    Honda 5%
    Citroen 4%
    Fiat 3%
    Audi 3%
    BMW 3%
    Mercedes 2%
    Peugeot 2%
    Toyota 2%
    Dacia 1%

  • Mérföldkőhöz érkezett a ŠKODA AUTO – 20 millió legyártott gépkocsi

    Mérföldkőhöz érkezett a ŠKODA AUTO – 20 millió legyártott gépkocsi

    Kvasiny gyárában legördült a szerelőszalagról a ŠKODA AUTO húszmilliomodik gépkocsija. A jubileumi példány egy ŠKODA KAROQ. A gyártás jelentős mérföldköve egyértelműen igazolja a ŠKODA AUTO modelloffenzívájának sikerét. A vállalat különösen a Volkswagen-csoport 1991-es belépése óta produkált példaszerű fejlődést.

    „Húszmilliomodik legyártott gépkocsink különleges mérföldkő a vállalat történetében” – hangsúlyozta Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke. „Az idén ismét gyártási és értékesítési rekordot készülünk felállítani, s e fejlődést szeretnénk folytatni az elkövetkező évek során is. Mindennek alapjául ’Stratégia 2025’ programunk szolgál, amely hosszú távon fenntartható módon hivatott felkészíteni a ŠKODA AUTO szervezetét a társadalom és az autóipar változásaira” – folytatta Maier.

    „Húszmillió okunk van a büszkeségre” – jelentette ki Michael Oeljeklaus, a ŠKODA igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja.” Ez a jubileum csehországi és nemzetközi termelési helyszíneink teljesítőképességét, illetve csapatunk szakértelmét igazolja.”

    A ŠKODA AUTO a világ egyik legrégebbi ma is termelő autógyártója. A vállalat még 1905-ben kezdte meg Mladá Boleslavban autógyártói tevékenységét, mégpedig az alapítói, Laurin és Klement által kifejlesztett Voiturette A modellel. A ŠKODA AUTO azóta 20 millió gépkocsit gyártott csehországi és nemzetközi gyáraiban. Akkoriban az egyéni mobilitás éppúgy fordulópont előtt állt, mint napjainkban. A huszadik század elején indult az automobil diadalmenete az egyéni közlekedés más módjaival szemben, nem sokkal később pedig beköszöntött a tömeges motorizáció korszaka. Az autóipar napjainkban is mélyreható változások előtt áll, amelyet elsősorban az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés és a connectivity témakörei határoznak meg.

    „Stratégia 2025” programjával a nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka kiválóan felkészült e kihívásokra. A ŠKODA AUTO ennek megfelelően következetesen folytatja modellpalettája elektromossá alakítását, s 2025-re már összesen öt tisztán elektromos hajtásrendszerű modellt kínál különböző piaci szegmensekben. ŠKODA VISION E tanulmányával a gyártó az elektromos és önállóan közlekedő járművekről szóló vízióját mutatta be a Frankfurti Autószalonon (IAA).

    Ismét felemelkedő volumenmárka

    Különösen a Volkswagen-csoport 26 évvel ezelőtti belépése óta büszkélkedhet a ŠKODA példa nélkül álló fejlődéssel, amely időszak során – jelenleg immár hét modellsorozat összesen több mint 40 tagjával kínálatában – különösen gyorsan vált ismét nemzetközileg is sikeres volumenmárkává.

    Növekedési pályáján haladva a ŠKODA AUTO immár jelentős teljesítményű, nemzetközi szintű termelési hálózatra támaszkodhat. A ŠKODA gépkocsik jelenleg nyolc ország összesen tizenöt termelési helyszínén készülnek. A cseh gyártó az elmúlt évek során egyre tovább bővítette termelési kapacitását, 1991 óta egyedül Csehországban több mint 300 milliárd cseh korona értékben invesztált gyártási folyamataiba és üzemeibe.

    A ŠKODA AUTO 2014-ben gyártott először több mint egymillió gépkocsit egy naptári év alatt, 2016 decemberében pedig székhelyén, Mladá Boleslavban a gazdag hagyományokkal rendelkező cseh márka 19 milliomodik autója is legördült a szerelőszalagról.

    A ŠKODA AUTO az elkövetkező években is tovább kíván haladni növekedési pályáján. Növekedési stratégiájának aktuális motorja tavaly bejelentett SUV-offenzívája. A modellpaletta legújabb tagja a ŠKODA KAROQ, amely mércéül szolgálhat a dinamikusan bővülő SUV-szegmensben, és amelynek előértékesítése szeptemberben kezdetét vette. A ŠKODA SUV-családjának tagja továbbá a ŠKODA KODIAQ, amely idén februárban érkezett a piacra.

    A ŠKODA AUTO* termelésének főbb mérföldkövei:

    › 1991.                                   5 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

    › 2006. július 13.                  10 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

    › 2009. április 8.                   12 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

    › 2011. október 12.              10 millió ŠKODA gépkocsi a Mladá Boleslav-i gyárból

    › 2012. január 30.                14 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

    › 2013. február 5.                15 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

    › 2013. július 9.                    egymillió ŠKODA gépkocsi Kínában 2007 óta

    › 2013. augusztus 26.         4 millió ŠKODA OCTAVIA

    › 2014. március 19.             11 millió ŠKODA gépkocsi a Mladá Boleslav-i gyárból

    › 2014. december 10.         elkészül az egymilliomodik 2014-es autó, amellyel első ízben éri el a ŠKODA AUTO éves termelése az egymillió darabot

    › 2015. november 24.         12 millió ŠKODA gépkocsi a Mladá Boleslav-i gyárból

    › 2016. január 19.                18 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

    › 2016. december 19.         19 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

    › 2017. szeptember 26.      20 millió ŠKODA gépkocsi 1905 óta

    * A termelési adatok az L&K gépkocsikat is tartalmazzák

     

  • Ábel Anita sem fog többet vezetés közben telefonálni

    Ábel Anita sem fog többet vezetés közben telefonálni

    Ábel Anitát, azaz mindenki Julcsiját elvitte egy körre legújabb lovagja, azaz Herczig Norbert, és a ŠKODA ralis csapata. Anita, ahogy sok más celeb is, szokott a volán mögött szelfiket készíteni. Ez, vagy text üzenetek küldözgetése kifejezetten balesetveszélyes, sőt, egyáltalán az olvasásuk is, nos erről készített a cseh márka hazai képviselete egy kisfilmet.

    Anita úgy néz ki, hogy tanult az esetből, arról nem is beszélve, hogy a KRESZ szerint is szigorúan tilos mobiltelefont használni vezetés közben, de mint az látható lesz, Norbert mellett utasként sem egyszerű a három telefonos feladatot teljesíteni…

    Werkfilm:

  • „Made in Győr”: félmillió autó az Audi Hungaria új járműgyárából

    „Made in Győr”: félmillió autó az Audi Hungaria új járműgyárából

    Az Audi Hungaria járműgyártása fontos mérföldkőhöz érkezett: elkészült az 500 000. autó, egy Audi TT S Győrben és indult Nagy-Britannia felé, új tulajdonosához. Az autó „viperazöld” színű egyedi lakkozást kapott és egy 2,0 literes négyhengeres benzinmotor hajtja, amely szintén az Audi Hungariánál készült.

    A járműgyártás hosszú hagyományra tekint vissza az Audi Hungariánál. „Az első Audi TT modellek gyártása közel 20 évvel ezelőtt, 1998-ban kezdődött Győrben. 2013-ban nyitottuk meg a teljes gyártási folyamatot lefedő új járműgyárunkat, ahol azóta 500 000 négykarikás autót gyártottunk az első csavartól az utolsóig“, mondta

    Arnd-Robert Sponagel, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja. „Emellett a következő évben a prémiumkategóriás kompakt SUV-val, az Audi Q3 modellel tovább bővítjük termékpalettánkat, majd egy évvel később megkezdjük az újabb, teljes egészében Győrben készülő modell, az Audi Q4 gyártását. Ezzel a modellel az Audi belép a Compact Utility Vehicles (CUV) szegmensébe.“

    A járműgyártás 4 000 munkatársa jelenleg az Audi TT Coupé és Roadster, valamint az Audi A3 Limousine és Cabriolet modelleket gyártja Győrben. Sportos testvéreik, az Audi TT RS Coupé és Roadster, valamint az Audi RS 3 Limousine szintén a győri gyártósorról gördülnek le.

    Az előkészületek már gőzerővel folynak az Audi Q3 sorozatgyártására.

    Az új Q-modellek gyártásához egy 80 000 négyzetméteres karosszériagyár épül Győrben.

  • Jöhet egy újabb egy tétel a bakancslistára? Ford GT-vel az úton, ahol nem megy le a Nap, és ahol néha úgy tűnik, hogy az út a semmibe fut

    Jöhet egy újabb egy tétel a bakancslistára? Ford GT-vel az úton, ahol nem megy le a Nap, és ahol néha úgy tűnik, hogy az út a semmibe fut

    Egy lenyűgöző mérnöki teljesítmény, amit majdnem 24 órán át beragyog a nyári napsütés – és ami egész évben készen áll arra, hogy megdobogtassa az autósok szívét.

    Norvégiában, az Éjféli Napfény országában nyújtózik végig a tengerparton a világ talán leglátványosabb útvonala, ami nyolc hídon keresztül köti össze Kårvåg és Vevang városát. Kell némi bátorság ahhoz, hogy itt autózzon az ember, mert ha rossz az idő, az út egyes szakaszait gyakorlatilag elnyeli a pára, és az ember ilyenkor úgy érzi: a semmibe tart.

    Az Európa legszebb autóstúra-útvonalai című videosorozat legújabb helyszínét egy Ford GT szupersportkocsi szélvédőjén keresztül láthatják a nézők, később pedig azt is végigélvezhetik, ahogy az autó köridő-rekordot állít fel a világ legészakibb, a Sarkkörtől mindössze 30 kilométerre fekvő versenypályáján.

    “Az Atlanti út egy csoda, amit minden vérbeli autósnak érdemes egyszer megtapasztalnia. Olyan szépségeket rejt, ami csak a legkérgesebb lelkű embereket hagyja hidegen,” vélekedett a világszerte ismert autós újságíró, Steve Sutcliffe, aki az útifilm-sorozatban végigkalauzolja a nézőket a kontinensen, miközben az egyes helyszínek történelmi és kulturális érdekességeibe is bepillantást nyújt. „Ezen az úton fel kellett rúgnom az értékelési rendszerünket, és egyszerűen muszáj volt tízből 11 pontot adnom. Mégis mi mást tehettem volna egy olyan helyen, ahol autózás közben bálnákban gyönyörködhet az ember?”

    A norvég utazás a hetedik epizód az Európa legszebb autóstúra-útvonalai című videosorozatban. A műsor készítői minden utat aszerint pontoznak, hogy mennyire izgalmas, mennyire könnyű megközelíteni, és hogy milyen vendéglátásra számíthat az utazó. Az Atlanti út 53 pontot kapott a maximális 60-ból. Az új epizódban a Ford Chip Ganassi versenyzője, a Le Mans-veterán Stefan Mücke tehetségét is megcsodálhatjuk, amikor új köridő-rekordot állít fel a Sarkköri Versenypályán a 665 lóerős Ford GT-vel, amelynek végsebessége 347 km/óra.

     

  • Az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio elhódította a világ leggyorsabb sorozatgyártású SUV címet

    Az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio elhódította a világ leggyorsabb sorozatgyártású SUV címet

    Az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio elhódította a világ leggyorsabb SUV-jének járó címet, és új mércét állított a legendás németországi Nürburgringen, újabb trófeával gyarapítva a Quadrifoglio versenyhagyományait, és az Alfa Romeo több mint egy évszázados történetét.

    A Stelvio Quadrifoglio 7 perc 51,7 másodperc alatt tett meg egy kört a 20,8 kilométeres Nordschleifén (északi kör.) Ez az új szintidő nyolc teljes másodperccel gyorsabb, mint az előző sorozatgyártású SUV rekord.

    A rekorder Stelvio Quadrifoglio volánjánál az a Fabio Francia ült, aki annak idején ugyanitt a Giulia Quadrifoglióval 7 perc 32 másodperces idővel megdöntötte a négyajtós szedánok nürburgringi rekordját. Az Alfa Romeo márka több mint egy évszázados történetének legelső SUV-je maradéktalanul testesíti meg a márka szellemiségét: a jellegzetes olasz formatervezést, az ultramodern, innovatív motorokat, a tökéletes tömegelosztást, az egyedülálló műszaki megoldásokat, valamint a lehető legtökéletesebb tömeg/teljesítmény arányt.

    Az olasz szenvedéllyel, kézműves minőséggel és innovációval átitatott, vadonatúj Alfa Romeo Stelvio arra született, hogy meghódítsa az utat, amelyről nevét kapta.

    A Stelvio Quadrifoglio gyártásánál széles körben felhasznált ultramodern, kis tömegű anyagok tökéletes, 50/50 arányú tömegelosztást, kategóriaelső torziós szilárdságot, a kategóriában egyedüliként alkalmazott, szénszálas hajtótengelyt, valamint a létező legközvetlenebb kormányzást kínálja.

    A nagy teljesítményű szabadidőjármű szíve és lelke egy teljesen alumínium szerkezetű, közvetlen befecskendezéses, 2,9 literes, 24 szelepes, V6-os ikerturbós motor köztes töltőlevegőhűtővel, 510 LE teljesítménnyel és 600 Nm forgatónyomatékkal. Ehhez a motorhoz most először csatlakoztatták a modellhez alapkivitelben kínált Q4 összkerékhajtású rendszert. A motor ereje nyolcfokozatú automata sebességváltón át jut a kerekekhez; a váltó Race (Verseny) üzemmódban mindössze 150 milliszekundum  alatt kapcsol.

    A Stelvio Quadrifoglio kategóriájának legjobb lóerő/liter arányával büszkélkedhet.

    A vadonatúj, kistömegű Alfa Romeo platformhoz tervezett, teljesen alumínium szerkezetű, 2,9 literes V6-os ikerturbós benzinmotor kompakt, 90 fokos hengerszögű szerkezetet kapott, kialakításakor elsődleges szempont volt, hogy tömegközéppontja minél lejjebb kerüljön a vázban.

    A Stelvio Quadrifoglio exkluzív, fejlett technológiái között megtalálható a négyállású Alfa DNA Pro üzemmód-váltó kapcsoló (Race üzemmóddal), a nyomatékvektor-szabályozás, a Quadrifoglio hangolású, adaptív felfüggesztés, valamint a takarékosabb üzemet szolgáló hengerlekapcsolás.

    A Stelvio Quadrifoglio ultranagy teljesítményű opciói között említést érdemelnek a következők:

    • Rendkívül csekély tömegű, szénszálas vázú Sparco versenyülések, amelyek agresszívebb oldalsó párnázásuknak köszönhetően szélsőséges kanyarsebességek mellett is maximális oldaltartást kínálnak, és amelyek nem csak kategóriájuk legkönnyebb képviselői, de hosszú távú utazás esetén is kényelmesek.
    • Ultranagy teljesítményű Brembo karbon-kerámia (CCM) fékrendszer

     

  • Mercedes-Benz biztonsági tippek: Ne érje váratlanul a tél!

    Mercedes-Benz biztonsági tippek: Ne érje váratlanul a tél!

    A hűvös, esős idő nem csak a ruhatárunkra van hatással, az utakon is fel kell készülnünk a jeges, téli körülményekre. A csúszós utak sokszor még a rutinos sofőröknek is feladják a leckét – figyelmeztet a Mercedes-Benz, mint a biztonságos vezetés elkötelezett támogatója.

    A gyártó idén is megrendezte a Star Experience Roadshow-t, ahol Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője a Mercedes-Benz közlekedésbiztonsági nagyköveteként bemutatta, hogy melyek a leggyakoribb vezetéstechnikai hibák, amelyek kis odafigyeléssel és tudatossággal elkerülhetőek.

    Téli szett az autónak is

    Hamarosan aktuálissá válik a nyári gumik cseréje, így a pótkerékkel együtt 5 téli gumival kell rendelkeznünk. Ugyan sokan még mindig félvállról veszik, de a hólánc is elengedhetetlen a téli hónapokban, hiszen akár a lejtős utakon, vagy a mellékutcákból való kijutáshoz is jó szolgálatot tehet.
    További fontos lépés, hogy a fényszórókat, valamint a lámpákat gyakrabban tisztítsuk ezekben a hónapokban, mert a sűrű hóesés, ónos eső nem kedvez a látási viszonyoknak.

    Elevenítsük fel az alapokat 

    Csúszós úton általában a fékezés többet árt, mint használ, és sokszor veszélybe sodorhatja a vezetőt. A sebességváltást célszerű mindig a lejtők előtt elvégeznünk, mert könnyedén irányíthatatlanná válhat az autó. Sík terepen is ügyeljünk a sebességváltásra, az előzésre, és a kormánykerék hirtelen elmozdítására, mert könnyen megpördülhet a gépjármű. Ha mégis megcsúszna az autó, ne essünk pánikba! A gázpedált felengedve fordítsuk a kormányt a csúszás irányába, így könnyebben megtaláljuk majd az egyensúlyt. Itt is mellőzzük a hirtelen fékezést – a lassú, higgadt vezetéssel elkerülhetjük a nagyobb bajt.

    „A téli időjárás okozta csúszós utakon fokozottan figyelnünk kell, és ezzel együtt a megváltozott időjárási körülményekre felkészített autóval kell az utakra mennünk, hiszen az esetek többségében ezekkel az óvintézkedésekkel megelőzhetők a súlyosabb kimenetelű balesetek.” – figyelmeztet Győrfi Pál, Országos Mentőszolgálat szóvivője.
    Ne csak az autónkat, magunkat is készítsük fel a téli hónapokra

    Amennyiben szeretnénk biztonságos és nyugodt körülmények között megismerni a zord időjárás okozta helyzeteket, érdemes évente elvégezni a tél beköszönte előtt egy vezetéstechnikai tréninget. Ezeken a képzéseken ugyanis instruktorok közreműködésével elsajátíthatjuk a helyes vezetési technikát a csúszós, jeges utakon, vagy éppen azt, hogy mit tegyünk akkor, ha megpördül az autónk az ónos esővel borított úton.

    „Magam is nagy odafigyeléssel járom az utakat, főleg, ha jeges, ónos időről van szó. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy minden jogosítványát aktívan használó vezető vegyen részt évente legalább egyszer vezetéstechnikai tréningen, melynek hála nemcsak az autónk, de az elménk is felkészül a megváltozott időjárási körülményekre.” – tette hozzá Győrfi Pál.
    Óvjuk a kicsiket!

    A legkisebbek biztonságára fokozottan ügyeljünk a téli hónapok alatt is, ezért minden indulás előtt ellenőrizzük a gyermekülés rögzítését. A vastag kabátról, anorákról lecsúszhat az öv, ezért inkább azután takargassuk be őket, ha már feszesre állítottuk a biztonsági övet. Csak könnyű, puha játékokat válasszunk a legkisebbeknek, ugyanis a kemény tárgyak komoly sérülést okozhatnak egy kisebb koccanás, ütközés során.

  • Fantasztikus versenyek (és hangulat) a Hungaroring Classicon

    Fantasztikus versenyek (és hangulat) a Hungaroring Classicon

    Különleges hétvége volt, különleges hangulatban telt, különleges – hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évekbeli – versenyautók részvételével.
    Korábban sohasem tartottak még ilyen jellegű viadalt Közép-Európában, s hogy jó ötlet volt idehozni, arra nem kell jobb bizonyíték a rengeteg lelkes nézőnél (a három nap alatt összesen 24 ezren voltak kíváncsiak a rendezvényre, csak vasárnap pedig 13 ezren fordultak meg a lelátón és a paddockban), a Hungaroring Classicot az év legjobb versenyeként emlegető 160 külföldi versenyzőnél, valamint a 600 gyűjtőnél, akik rettentően boldogok voltak, hogy megmutathatták a nézőknek féltve őrzött kincseiket.

    A paddockban és a szebbnél szebb oldtimerekkel teletűzdelt parkolókban egész nap pezsgett az élet, kalapos hölgyek és nyakkendős-tweedzakós urak csevegtek egymással, a hangulatos aláfestést élőzene szolgáltatta, a klubok felvonulásán pedig az is ráhajthatott a Formula–1-es versenypálya aszfaltjára, akinek egyébként erre (pláne ilyen autókkal) nem lenne lehetősége.
    Az eseményeket 180 magyar és 30 külföldi újságíró követte, és a világ bármely pontjáról, bárki bekapcsolódhatott a versenyekbe a stream segítségével.
    Mert persze a hétvége fő attrakciója azért mégiscsak az volt, amikor a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évek versenyautói hét kategóriában megmérkőztek egymással a Hungaroring aszfaltján.

    Új élmény volt ez számukra, hiszen a legtöbben nem ismerték a pályát – Monza után (amelyet a sebesség templomának is szoktak nevezni) a Ring trükkös, technikás kanyarjaiban egész más beállításokra és vezetési stílusra volt szükség.
    A Group C-s autóknál a szárnyaik állításával elérték a lehető legmagasabb leszorító erőt, a többiek azonban (akik autójánál erre nem volt lehetőség) egyszerűen a vezetési stílusukkal alkalmazkodtak a teljesen más körülményekhez.

    A Le Mans-i 24 órás viadalon ötször győzedelmeskedő Emanuele Pirro, aki egy Alfa Romeo T33 volánja mögött szállt harcba a CER1-es kategóriában így fogalmazott: „Nagyon élveztem a vezetést ezen a pályán. A csúszós aszfalt fekszik az autóinknak, jó lehetett vele driftelni a kanyarokban. A körítés és a környezet pedig egyszerűen fantasztikus. Az utóbbi két alkalommal Formula–1-es sportfelügyelőként jártam a Hungaroringen, örülök, hogy versenyzőként is visszatérhettem.”

    S így van ez még akkor is, ha mindkét versenyből (a CER1-ből és a CER2-ből) kénytelen volt kiállni, mert amint fogalmazott az autójával kapcsolatban: „Az ilyen idős hölgyekkel, ha nem tudjuk, mi a gond, jobb megállni, nehogy nagyobb bajt csináljunk.”
    A győzelmet egy gyönyörű Chevron volánjánál így Martin O’Conell szerezte meg – ugyanő nyerte egyébként az Endurance Racing 1 versenyét is vasárnap délelőtt.

    A mezőny legértékesebb autója, a Ferrari 250 GT Breadvan, amelynek mindenki a csodájára járt a hétvége folyamán (tízmillió eurót ér, méghozzá azért, mert mindössze egyet építettek belőle) sajnos szintén kiesett a Trofeo Nastro Rosso kategória versenyéből, itt a győzelmet egy 1960-as, gyönyörűségesen kecses Maserati T61 volánjánál Guillermo Fierro szerezte meg.

    A Group C kategória futamán a Mercedes C11 és Kriton Lendoudis kétséget sem hagyott afelől, hogy a mezőny leggyorsabbja (ahogyan arról korábban már írtunk, ez az a Sauber Mercedes, amely azért viseli még mindig az oldalán Michael Schumacher nevét, mert annak idején a legendás német pilóta egy éven keresztül tesztelte, fejlesztette). Ez a versenygép, ha pályára gurul, mindig eszelős tempót diktál, most is majdnem másfél kört vert a második helyezett Porsche 962C-re.

    A Heritage-kupa maradt a végére, s tartogatott ez is drámát: Sean Brown sokáig vezetett egy 1975-ös Ford Escorttal, amelynek azonban körülbelül féltávnál nemes egyszerűséggel kiszakadt a bal első kereke. Jött a biztonsági autó, és következtek a boxkiállások, amelyek alaposan megkavarták a sorokat, s a győzelem végül a BMW 3.0 CSL-t irányító, az adódó lehetőséget jól kihasználó Dominik Roschmanné lett.

  • Életre kelt a múlt – és száguld!

    Életre kelt a múlt – és száguld!

    Hogy melyik autóval készült a legtöbb közös fotó a Hungaroring Classic szombati napján? Természetesen a Ferrari 250 GT Breadvan-nel. S hogy miért? Mert mindössze egyetlenegy van belõle a világon, így azután senkit sem érdekelt, hogy „csak” másodikként ért célba a Trofeo Nastro Rosso kategória szombati versenyén, amelyet Gullermo Fierro nyert meg egy Maserati T61-essel.

    A fenti mondatból kiderülhet: már nem csupán edzések, hanem vérbeli versenyfutamok is zajlanak a Hungaroring Classicon, amelyet elõször rendeznek meg Magyarországon. A hétvége folyamán hét kategóriában zajlanak a versenyfutamok a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évek versenyautóinak részvételével, s ezek egyike a fentebb említett, 1962-ben gyártott Ferrari külön is megér egy misét. A franciák kis kamionnak, az angolok kenyeres kocsinak becézik, méghozzá a fura kinézete miatt. A története is meglehetõsen cifra. Az ötvenes évek végén volt a Ferrarinak egy fõmérnöke, úgy hívták, hogy Giotto Bizzarrini. Kirúgták a Ferraritól, gróf Volpi azonban rögtön felkérte, hogy építsen neki versenyautót. Amikor ezt Enzo Ferrari megtudta, kijelentette, hogy grófnak soha többé nem ad el kocsit.

    Nem is kellett, ugyanis a zseniális mérnök által épített (egyébként Ferrari motorral és váltóval felszerelt) versenygép a Le Mans-i 24 óráson legyõzte az akkoriban legmenõbbnek számító Ferrari GTO-t… Pedig eleinte fura formája és egyenes hátulja miatt (ami akkoriban kuriózumnak számított) kevesen hittek benne. Hiba volt.

    A legendás Group C-kategória viadalát is egy különösen érdekes jármû nyerte meg: Kriton Lendoudis vezette azt a Mercedes C11-est, amelyet 1989-ben gyártottak, s amelynek az oldalára fura módon a versenyzõ nevéhez az van írva, hogy: Michael Schumacher. Hogy miért? Ebbõl a Sauber Mercedesbõl mindössze hatot gyártottak, ebbõl három a Mercedes múzeumban található, három pedig magánkézben van. A Hungaroringen látott ezüst verdáé közülük az elsõ kasztni – ez volt a fejlesztõ és tesztautó. S tudják, ki tesztelte egy éven keresztül szinte folyamatosan? Igen, Michael Schumacher. 900 lóerõs, pokoli gyors, és annak ellenére, hogy majd’ harminc éve gyártották, jó néhány mai versenygéppel is felvenné a versenyt köridõ tekintetében. Itt a második helyen Michel Lecourt egy nemkülönben érdekes formájú Porsche 962C-vel végzett.

    Láttak már Shelby Cobrát? És verseny közben? Ha nem, akkor vasárnapra mindenképpen váltsanak jegyet a Hungaroring Classicra, mert ezt nagyon nagy kár lenne kihagyni! S a hungaroringi viadalon, a Sixties Endurance kategóriában indul belõlük hat. Az elsõ, kétórás versenyt egy 1963-as gyártású géppel Andrew Beverley nyerte meg, de talán nem lepõdik meg senki azon, hogy a dobogó második és harmadik fokán is ennek a típusnak a pilótái (Ben Gill és Charles Firmenich) ünnepeltek.

    Volt még egy kategória, amelyben gyõztest hirdettek szombaton: a sorozatban idén debütáló Formula–2-es kategóriában egy March (úristen, emlékeznek még erre a gyártóra?) volánjánál Martin Stretton nyerte meg a Rondelt (!) vezetõ David Tomlin elõtt.

    S hogy mi jön vasárnap? Ugyanezen kategóriák induló lenyomnak még egy menetet, s verseny közben is bemutatkozik a Classic Endurance Racing kategória mindkét mezõnye. Õket eddig csak edzeni láttuk, de az is elég volt, hogy megállapítsuk, késhegyre menõ csatát vívnak majd.

    Közben persze amellett sem lehet szó nélkül elmenni, ami a paddockban, s a Hungaroring lenti parkolóiban zajlik, mert az valami csoda: összegyûltek itt az ország minden tájáról (és a környezõ országból) a szebbnél szebb old timerek, amelyeket tulajdonosaik büszkén mutatnak be a nagyközönségnek, és napjában kétszer a Formula–1-es aszfaltcsíkra is felgurulnak velük.
    Amikor pedig visszatérnek, hallgatják az élõzenét, társalognak az ismerõsökkel, és persze élvezik a hangulatot. Ugyanis a vendégek és a nézõk közül is egyre többen hallották meg a rendezõk hívó szavát azzal kapcsolatban, hogy öltözékükkel, frizurájukkal és kalapjukkal, sáljukkal, nyakkendõjükkel is képviseljék hatvanas, hetvenes éveket.
    Így láthatunk hippiket, pin up girlöket, pöttyös szoknyákat és fejkendõket, kalapokat, minden mennyiségben. S ez teszi még különlegesebbé ezt a rendezvényt, ezt az egy hétvégére szóló, izgalmas idõutazást.

  • Keressük a leggyakoribb autómárkát a Racingline.hu olvasóinak körében!

    Keressük a leggyakoribb autómárkát a Racingline.hu olvasóinak körében!

    Ezúttal arra vagyunk kíváncsiak, hogy milyen márkájú autóval járnak a legtöbben, legalábbis olvasóink között.

    [poll id=”28″]