Kategória: Automobil

  • PACE! – Nyereséges, elektromos és globális lesz az Opel/Vauxhall

    PACE! – Nyereséges, elektromos és globális lesz az Opel/Vauxhall

    Michael Lohscheller, az Opel Automobile GmbH vezérigazgatója ma bejelentette a pénzügyi hátteret helyreállító, valamint a fenntartható versenyképességet és növekedést javító PACE! stratégiai tervet. Valamennyi PACE! kezdeményezés hozzájárul ahhoz, hogy az autós üzletág pozitív szabad pénzforgalmat (cashflow) generáljon és az árbevétel-arányos működési eredmény elérje az első fázisban, 2020-ig a két százalékot, illetve a hat százalékot 2026-ig. Az erőforrások közös kihasználása évente 1,1 milliárd eurónyi szinergiát szabadít fel 2020-ra, és 1,7 milliárdot 2026-ra. Mindegyik lépés elősegíti az Opel/Vauxhall nullszaldós határának leszállítását évi 800 ezer járműre, előnytelen körülmények között is nyereséges üzleti modellt hozva létre.

    A Groupe PSA technológiáihoz való teljeskörű hozzáférésnek köszönhetően, az Opel/Vauxhall európai vezető szerepet fog játszani a CO2 csökkentés területén. 2024-re valamennyi európai személyautó-sorozata elektromos hajtást kap – a kínálatban lesz tisztán akkumulátoros-, valamint konnektoros hibrid is, hatékony belsőégésű motorral kiegészítve. 2020-ra négy villanyautó modellt visz piacra az Opel/Vauxhall, közöttük lesz a Grandland X plug in hybrid és az új generációs Corsa tisztán villanyautós változata.

    2020-ra a vállalat megerősíti versenyképességét azzal is, hogy autónként 700 euróval csökkenti a költségeket. A marketing költségeket több mint tíz százalékkal teszik hatékonyabbá. Az összesített hatékonyságot növeli valamennyi terület komplexitásának csökkentése, az általános adminisztrációs költség/árbevétel arány 5.6-ról 4.7 százalékra faragása, valamint az iparági élvonalat képviselő bérköltség/árbevétel arány kialakítása. A kutatás-fejlesztés és a tőkeberuházás 2020-ig előirányzott optimalizálása az autóértékesítési árbevétel, a gyártás és az adminisztráció 7-8 százalékánál, valamint 1,2 milliárd euró működő tőke felszabadítása 2022-ig szintén hozzájárul a szinergiák kihasználásához.

    A gyártóüzemek javuló versenyképessége új termék allokációt fog eredményezni, ami javítani fogja a kihasználtságot a következő évtizedben. Valamennyi Opel/Vauxhall üzemben gyártják majd a Groupe PSA által fejlesztett CMP és EMP2 padlóvázán alapuló modelleket. Először 2019-re az eisenachi gyárban terveznek egy EMP2-alapú SUV-ot előállítani; Rüsselsheimbe pedig egy ugyancsak EMP2 padlóvázra épülő D-szegmensbe tartozó jármű kerül.

    Az új hajtóművek gyártási helyének kijelölése az Opel/Vauxhall üzemekben párhuzamosan történik majd az átállással a GM motorjairól és sebességváltóiról a Groupe PSA gyártmányaira.

    “A PACE! felszabadítja teljes potenciálunkat. Ez a terv döntő jelentőségű a vállalat szempontjából, amely képes megvédeni alkalmazottainkat kedvezőtlen gazdasági körülmények között is, s amely fenntartható, nyereséges, globális villanyautós céggé teszi az Opel/Vauxhallt. Így lesz biztos a jövőnk, mi pedig az ismert német kiválósággal járulunk hozzá a Groupe PSA fejlődéséhez.  A tervek megvalósítása máris beindult, valamennyi csapatunk, munkatársunk eltökélt, hogy elérje a kitűzött célokat,” mondta az Opel elnök-vezérigazgatója, Michael Lohscheller.

    A tervet azzal a világos szándékkal állítottuk össze, hogy megőrizzük valamennyi gyártóüzemünket, és tartózkodjunk a kényszerű leépítésektől Európában. Az munka-költségek szükséges és fenntartható csökkentését átgondolt intézkedésekkel kell elérni, például innovatív munkaidő-koncepciókkal, önkéntes programokkal vagy előrehozott nyugdíjazásokkal.

    Valamennyi új Opel/Vauxhall járművet Rüsselsheimben tervezünk, amely a teljes Groupe PSA globális kompetenciaközpontjává alakul át. Már kijelöltük az első szakterületeket, például az üzemanyag cellát, bizonyos automatizált vezetési technológiákat és vezetőtámogató rendszereket. Ez továbbra is garantálja a német műszaki minőséget és a megfizethető innovációkat. Az Opel/Vauxhallnál összesen használt padlóvázak száma a jelenlegi kilencről kettőre csökken 2024-ig, a hajtómű-családoké pedig tízről négyre. “A jármű arhitektúrák és a hajtómű-családok összehangolása jelentősen csökkenti a fejlesztés és a gyártás komplexitását, ez nagyobb léptékeket és szinergiákat hoz magával, illetve hozzájárul az általános nyereségességhez,” – mondta Lohscheller.

    Az Opel/Vauxhall az eredetileg vártnál gyorsabban áll át a Groupe PSA hatékony és flexibilis járműkonstrukcióira. 2024-től kezdve valamennyi Opel/Vauxhall személyautó közös Groupe PSA padlóvázra épül. A következő ilyen járművek: a Combo 2018-ban, illetve a bestseller Corsa új generációja, 2019-ben. Ez az irányvonal folytatódik évente egy nagyobb járműbemutatóval. Valamennyi karosszéria- változatot beleértve kilenc új modellt hoz ki az Opel/Vauxhall 2020-ig. Az új modellsorral versenyképesebbé tehető az Opel/Vauxhall márkák árképzése, és négy százalékpontnyival csökken a különbség az irányadó szinthez képest.

    A markánsabb profilú és megerősödött Opel/Vauxhall márkák értékesítését támogatják olyan kezdeményezések, mint az eddigieknél is attraktívabb pénzügyi- és lízingajánlatok az Opel és a Vauxhall Financial Services pénzügyi szolgáltatótól.

    Továbbá az Opel húsz új exportpiacra lép be 2022-ig, majd középtávon globálisan megvizsgál egyéb nyereséges exportlehetőségeket is.

    A pénzügyileg attraktív könnyű haszonjármű üzletág növekedésének elősegítésére az Opel/Vauxhall új modelleket hoz ki, és új piacokon jelenik meg, azzal a céllal, hogy 2017-től 2020-ig 25 százalékkal fokozza a könnyű haszonjárművek értékesítését.

    PACE! programot az Opel/Vauxhall azzal a céllal alkotta meg, hogy már rövid távon is növelje a cég teljesítményét valamennyi alkalmazottjának a javára,” – mondta Lohscheller.

  • Virtuális élményekkel indul világkörüli turnéra az új BMW X2

    Virtuális élményekkel indul világkörüli turnéra az új BMW X2

    A bajor prémiumgyártó legkisebb terepkupéjának 2018 márciusi piaci debütálása előtt a modellt népszerűsítő bevezetőkampány számos országba ellátogat – a BMW és a Microsoft forradalmi együttműködésének köszönhetően egyedülálló valóságélményt kínálva.

    Az új BMW X2 nemzetközi bevezető kampányának részeként a bajor prémiumgyártó és a Microsoft a vezetés élményét az újdonság „Be the one who dares” mottójához hűen egyedülálló, csúcstechnológiás valóságélménnyé varázsolja. A Microsoft HoloLens forradalmi VR-technológiának köszönhetően a kézzelfogható valóság és az elképzelt digitális tartalom egészen egyedi összefonódása kel életre – a BMW közreműködésével az iparágban először.

    A BMW X2 Holo Experience valóságélmény a nemzetközi kampány keretein belül minden érdeklődőnek megadja a lehetőséget arra, hogy vadonatúj szemszögből, a kiterjesztett valóság interaktív módján ismerje meg az új BMW X2 modellt. A kézzelfogható valóság és az elképzelt digitális tartalom összefonódásaként izgalmas kihívások és kreatív elemek váltják egymást, az élményvadászat közben így az érdeklődőknek például egy labirintusból kell kivezetniük az új BMW X2-t, miközben a karosszéria színét a márciustól elérhető fényezési paletta bármelyik árnyalatára lecserélhetik. A BMW X2 Holo Experience valóságélmény új alapokra helyezi a nemzetközi modellbevezető kampányok lényegét, miközben a virtuális ismerkedés az érdeklődő és az új BMW X2 közös hologramos „szelfijével” zárul, amely bármelyik közösségimédia-felületen publikálható. Leendő ügyfeleink ráadásul ezt követően egy exkluzív tesztvezetésen testközelből is megismerkedhetnek az új modellel.

    „A BMW X2-vel egy viszonylag új célcsoportot célzunk meg: azokat a fiatalokat, akik már a digitális kor szülöttei, és mint ilyen, a kommunikáció egészen egyedi, kortárs élményét keresik. A BMW X2 Holo Experience valóságélmény megadja ezt a kívánt technológiai varázslatot, amellyel szórakoztató módon nyithatunk leendő ügyeleink felé” – mondta Uwe Dreher, a BMW nemzetközi márkakommunikációs vezetője.

    „A kézzelfogható valóság és az elképzelt digitális tartalom összefonódása lehetővé teszi a cégek számára, hogy a termékdigitalizáció területén új szintre lépjenek. A BMW X2 Holo Experience valóságélmény kiváló példaként szolgál arra, hogy a kreatív vállalatok miként kelthetik digitálisan életre egyes termékeiket, soha nem látott módon” – tette hozzá Michael Zawrel, a Microsoft Németország HoloLens technológiáért és összefonódó valóságért felelős termékmenedzsere.

    BMW X2A Microsoft HoloLens VR-technológiára épülő BMW X2 Holo Experience valóságélmény az elkövetkező hónapokban a világ számos BMW márkakerekedésében átélhető lesz, nem csupán exkluzív paravánok mögött, de a BMW X2 saját kiállítótermében is. Az élményt a látogatók a BMW berlini és müncheni márkakereskedéseiben, az Automag München márkakereskedésben és a BMW zürichi kiállítótermében máris átélhetik.

    A BMW X2 Holo Experience valóságélmény tökéletesen illik az új BMW X2 „Be the one who dares” mottójához, amely 2017 októbere és 2018 márciusa között végigkíséri a BMW X modellcsalád legújabb, feltűnően karakteres tagjának nemzetközi modellbevezető kampányát.

    Az új BMW X2 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 6,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 118 – 144 gramm / km)* eközben sokkalta több, mint egy újabb BMW X modell: minden részletében egyedi formanyelvével és sportos adottságaival nem csupán a kompakt méretű terepkupék szegmensében, de a BMW X modellcsaládon belül is hamisítatlanul egyedi szerepet tölt be. Az új BMW X2 a korban és lélekben fiatal célcsoport prémium igényeinek kielégítésére hivatott. Azon ügyfeleinkére, akik a metropoliszok forgatagában és az érintetlen természetben szerzik élményeiket, értékként kezelik a kirívó különlegességeket és hajszolják a vezetés élményét – egy pillanatra sem mondva le a digitális kapcsolatokról és a funkcionalitásról.

    Megannyi mélyreható piackutatás eredményeként a BMW célcsoportokra szabott, speciális tartalmakkal szólítja meg rajongóit és ügyfeleit. Az új BMW X2 célközönségének mindennapi élete a digitális világban teljesedik ki, filmek, zenék, játékok, közösségi oldalak és innovatív technológiák képében, amelyben a BMW X2 Holo Experience valóságélmény új aspektust vált valóra – maximálisan célcsoportra szabott tartalommal.

    Miközben a „Be the one who dares” mottó alatt futó nemzetközi kampány egyre több platformon eléri célközönségét, a bajor prémiumgyártó az elkövetkező hónapokban az új BMW X2 világkörüli turnéjának újabb elemeiről is lerántja a leplet.

    Az új BMW X2 és a Microsoft HoloLens technológia együttműködésével kapcsolatos bővebb információkért kérjük, látogasson el a http://news.microsoft.com/de-de/mixed-reality-bmw weboldalra.

    *Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok előzetes értékek, amelyeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint számoltak ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

  • Érkezik az új BMW M3 CS

    Érkezik az új BMW M3 CS

    A 460 lóerősre edzett négyajtós élsportoló 3,9 másodperces nulla-százas gyorsulással, 280 km/órás végsebességgel, alumínium futómű-alkatrészekkel, a legkorszerűbb járműtechnológiai rendszerekkel és kompromisszumoktól mentes felszereltséggel írja tovább a BMW M divízió legendás különkiadásainak sikertörténetét.

    A BMW M GmbH egy újabb exkluzív, limitált szériában készülő különkiadásról rántja le a leplet: bemutatkozik az új BMW M3 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 194 gramm / km)*, amely minden korábbinál sportosabb kiállásával a BMW M divízió legendás különkiadásainak 1988-ban, a BMW E30 M3 Evolution modell debütálásával kezdődött sikertörténetét folytatja. A négyajtós, nagyteljesítményű élsportoló a lélegzetelállító menetdinamika és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság tökéletes egységét kínálja fel.

    Az újdonság 3,0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotorját a mérnökök a BMW M3 Competition Package teljesítménynövelő csomagon túl további 10 lóerővel megerősítették, a csúcstechnológiás BMW M TwinPower Turbo technológiából kinyert 460 lóerő így mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsítja fel a modellt álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Az alapfelszereltség részeként M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal felvértezett különkiadás végsebességét az elektronika 280 km/óránál maximálja, miközben két darab egycsatornás turbófeltöltőjével, töltőlevegő-hűtőjével, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezésével, VALVETRONIC változó szelepvezérlésével és dupla VANOS változó vezérműtengely-állításával a soros hathengeres benzinmotor az abszolút menetteljesítmény új dimenzióját váltja valóra. Az alacsonyabb fordulatszám-tartományban felépülő nyomatéknak köszönhetően eközben a modell hatékonysága is kimagasló (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 194 gramm / km)*. Az erőforrás a vadonatúj, vörösre fényezett indítógombbal kelthető életre, az új BMW M3 CS karakteréhez hangolt, dupla ikervégződésű sport kipufogórendszer jellegzetes hangorkánja pedig minden rajongó számára felejthetetlen élmény.

    BMW M3 CS
    Fotó: BMW AG

    Az új BMW M3 CS modellt a bajor prémiumgyártó már az alapfelszereltség részeként önálló olajhűtővel kiegészített, Drivelogic-kal dolgozó, hétsebességes BMW M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) szereli fel, amely az automata sebességváltások mellett a kormány mögötti váltófülekkel manuális váltásokat is lehetővé tesz. A technológia a másodperc törtrésze alatt kapcsol a fokozatok között, mindezt ráadásul anélkül, hogy a teljesítmény-leadást egy pillanatra is megszakítaná. A hosszúra tervezett hetedik fokozatnak köszönhetően a négyajtós élsportoló még nagyobb sebességnél is alacsony fordulatszámon dolgozik, amely a hosszabb utazások alkalmával is hatékonyabb üzemanyag-fogyasztással kecsegtet.

    Az újdonság alatt a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M3 sport futóműve dolgozik, az első és a hátsó tengelyen egyaránt alumíniumból készült lengőkarokkal és kerékagyakkal. A rendkívül könnyű alkatrészek még tovább csökkentik az új BMW M3 CS rugózatlan tömegét, amely a kirobbanó menetdinamikára is jótékony hatással van. A mérnökök az új BMW M3 CS modell alá már az alapfelszereltség részeként adaptív M futóművet terveztek, amely közutakon és versenypályákon is kimagasló teljesítményt garantál. A minden vezetési szituációban kiváló tapadásról az M Dinamikus Móddal kiegészített (MDM – M Dynamic Mode) dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control), illetve az aktív M differenciálmű gondoskodik. Az adaptív M futómű, a dinamikus menetstabilizáló rendszer és az aktív M differenciálmű vezérlőrendszerét, valamint az elektromechanikus kormánymű hangolását az új BMW M3 CS még lendületesebb menetdinamikájának követelményei szerint állították be a tervezők, miközben a vezetőnek minden vezetési szituációban megvan a lehetősége arra, hogy az útviszonyok függvényében a kormánymű és a futómű karakterisztikáját saját preferenciái szerint újrahangolja. A különkiadás elöl 9J x 19”, hátul 10J x 20” méretű könnyűfém keréktárcsái a zárt aszfaltcsíkokon is otthon érzik magukat, kiváltképp az alapfelszereltség részeként kínált Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokkal felszerelve (elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretben). A közutakon is használható semi-slick abroncsok még a legmagasabb versenypálya-tempók mellett is felülmúlhatatlan tapadást és extrém oldalirányú stabilitást garantálnak. Az új BMW M3 CS Michelin Sport utcai gumikkal is megrendelhető.

    BMW M3 CS
    Fotó: BMW AG

    Az ajtók mögött az elefántcsont-fehér és fekete árnyalatban pompázó kéttónusú bőrözés, valamint a bőséges Alcantara-berakás kelt magával ragadó, egyszerre sportos és elegáns hangulatot. Az új BMW M3 CS vezetőjének pedig semmilyen téren nem kell kompromisszumot kötnie: a modell széleskörű alapfelszereltségének az automata klíma, a Harman Kardon zenerendszer és a BMW Professional navigációs rendszer is része. A BMW M GmbH tervezői ráadásul mindent megtettek annak érdekében, hogy az újdonság már első ránézésre is felgyorsítsa a szívverést: a jellegzetes BMW-frontrészt a nappali menetfény LED-technológiás dupla ikergyűrű-motívuma és az első lökhárító három nagyméretű légbeömlője nyomatékosítja, miközben a jármű körüli felhajtóerőt kifejezetten az új BMW M3 CS számára tervezett hátsó légterelő szárny, az első koptató és a hátsó diffúzor hármas egysége hivatott csökkenteni. Mindhárom alkatrészt az ultrakönnyű, rendkívül merev szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készítették el, ahogyan az új BMW M3 CS esetében a motorháztetőt és a tetőt is.

    A BMW M divízió legújabb különkiadása 2018 januárjától válik rendelhetővé, majd az első példányok 2018 márciusában látnak napvilágot. Az új BMW M3 CS modellből a bajor prémiumgyártó a tervek szerint hozzávetőlegesen 1 200 példányt készít el, a gyártási paraméterek függvényében.

    *Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok előzetes értékek, amelyeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint számoltak ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

  • Nem adtak használati utasítást a körforgalomhoz…

    Nem adtak használati utasítást a körforgalomhoz…

    Egy nyugat-szerb település, a nagyjából 60 000 lakost számláló Užice a napokban megkapta első körforgalmát. Ehhez ez térfigyelő kamerát is szolgálatba helyeztek, mely már az első napon furcsa dolgot rögzített.
    Gyanítjuk, hogy a körforgalomba az ellenkező irányba behajtó autó sofőrje nem találkozott még körforgalommal korábban….

     

  • A SEAT kapta a „SMARTBEST 2017” díjat az Amazon Alexa autóiban történő alkalmazásáért

    A SEAT kapta a „SMARTBEST 2017” díjat az Amazon Alexa autóiban történő alkalmazásáért

    Miután 2017-ben a SEAT Ateca elnyerte az AUTOBEST  “Az év legjobb autó-vétele Európában”  díját, a spanyol márka újabb elismerést kapott az európai szervezettől: az új SEAT Ibiza bekerült az idei verseny döntőjébe. Az AUTOBEST a nagy presztízsű az “Év legjobb autó-vétele Európában” díjánál azt mérlegeli, hogy az európai piacon melyik gépkocsit éri meg legjobban megvásárolni. Ennek során  nem csupán a formatervezést, a kényelmet, az utazási minőséget és a gépkocsi menettulajdonságait veszik  figyelembe,   hanem az ár-értékarányt, valamint az értékesítési hálózatot és a garanciális szolgáltatásokat is.

    Az AUTOBEST zsűriben 31 ország szakértői vesznek részt, így a képviselt országok száma alapján a  legnagyobb független autós értékelő testület a világon. November végén az AUTOBEST zsűrijét alkotó  31 autós szakújságíró az olaszországi  Variano tesztpályán teszteli a döntőbe került hat gépkocsit. Ott választják ki az AUTOSBEST az “Év legjobb autó-vétele Európában”  díj győztesét, a nyertes nevét  2017. december 15-én jelentik be.

    Az új SEAT Ibiza kiemelkedik abból a szempontból, hogy gyártása során a legfejlettebb technológiát alkalmazták a biztonság, a vezető rendelkezésére álló  segédrendszerek, valamint az összekapcsolhatóság terén. Mindezen túl annak köszönhetően, hogy a gépkocsit az új MQB A0 platformra építik, az új Ibiza  kívülről kompaktabbnak tűnik,  és mégis nagy belső teret kínál. Az új Ibiza 5 csillagos, tehát az elérhető legjobb minősítést kapta  az EuroNCAP törésteszten. Ennek során különösen jól szerepelt az utasvédelem és a vezető rendelkezésére álló segédrendszerek  hatékonysága  szempontjából.

    A SEAT elnyerte a SMARTBEST 2017 díjat

    Mindezek mellett említésre érdemes az is, hogy az AUTOBEST a SEAT-nak ítélte a SMARTBEST 2017 díjat, mert úttörő jelleggel integrálta modellkínálatába az Amazon Alexa hangvezérléses alkalmazását.  A SMARTBEST az első díj a világon,  amelyet az autóiparban az összekapcsolhatóság megvalósításáért ítélnek oda egy  gyártónak. A SEAT és az Amazon együttműködése a hangvezérlésű segédeszköz beépítése terén igazi mérföldkövet jelent  a vállalat számára, és egyben óriási lendítőerőt ad a digitális öko-rendszer és az összekapcsolhatóság fejlesztéséhez, és a spanyol márkát a gépkocsik összekapcsolhatóságát megvalósító gyártók élvonalába helyezik Európában. Azt is figyelembe  kell venni, hogy  az autók tulajdonosai között egyre jobban növekszik az igény a hangvezérlési segédprogramok iránt, így a fejlesztésekhez és az Amazon Alexa által kínált hangvezérlésű funkciók növeléséhez is igen jók a feltételek. Az Amazon Alexa alkalmazás a SEAT Atecában és a Leonban már 2017 végén elérhető,  míg az Aronába és az Ibizába 2018-tól építik be.

    Az európai autós szaksajtó elismerése visszaigazolja a spanyol márka jó eredményeit,  hiszen a SEAT nem csupán pozitív pénzügyi eredményeket  ért el, hanem mindezen túl az Ateca, a Leon, az Ibiza, az Arona és a 2018-ban az utakra kerülő nagy szabadidő autó (SUV) bevezetésével  történelmének mindeddig legnagyobb termékoffenzíváját valósítja meg.

    Az idei esztendő első kilenc  hónapjában a SEAT 354.900 gépkocsit értékesített, ami 13,4 %-os növekedést jelent az elmúlt év azonos időszakával összevetve, ez a SEAT legjobb értékesítési   eredménye 2001 óta. Az eladásokban 2017-ben tapasztalt  növekedés tükröződött a SEAT pénzügyi eredményeiben is. A vállalat  működési eredménye az év első kilenc hónapjában 12,3 %-kal nőtt a 2016-os esztendő azonos periódusával összehasonlítva, és elérte a 154 millió eurót.  Mindezek mellett a forgalom 11 %-kal emelkedett, így 2017 januárja és szeptembere között elérte a 7.255 millió eurót.

  • Minden eddiginél korábban elért mérföldkő – Már egymillió ŠKODA készült az idén

    Minden eddiginél korábban elért mérföldkő – Már egymillió ŠKODA készült az idén

    Jó úton az újabb rekord felé: a ŠKODA AUTO termelési partnereivel közösen világszerte már egymillió gépkocsit gyártott az idén. Ezzel sorozatban immár a negyedik alkalommal gördült le éves szinten e bűvös határ feletti számú jármű a szerelőszalagokról. Eddig még sohasem sikerült e mérföldkövet már a naptári év októberében elérni. A legnagyobb részben a ŠKODA OCTAVIA, FABIA és SUPERB sorozatai járultak hozzá a sikerhez, de a KODIAQ nagyméretű SUV-modell is további növekedést ígér 2017-re, s a ŠKODA KAROQ is újabb lendületet adhat. Utóbbi kompakt SUV-modell piaci bevezetése a márka SUV-offenzíváját folytatva jelenleg zajlik.

    „Az egymillió legyártott gépkocsi fontos mérföldkő számunkra az idén” – hangsúlyozta Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és logisztika területeiért felelős tagja. „Ez a máris elért jelentős volumen termelési helyszíneink teljesítőképességét, illetve kollektívánk magas szintű szakmai kompetenciáját igazolja. Az idén újabb termelési rekordot veszünk célba” – folytatta Michael Oeljeklaus.

    A ŠKODA AUTO globális termelési partnereivel közösen sorozatban immár a negyedik alkalommal produkált egymillió darabos termelési volument az üzleti éven belül. A nagy múltra visszatekintő Mladá Boleslav-i vállalat ez alkalommal minden eddiginél korábban érte el e mérföldkőnek számító mennyiséget. A nagy keresletnek örvendő „bestseller”, a ŠKODA OCTAVIA, valamint a FABIA és a SUPERB sorozatok mellett a ŠKODA KODIAQ sikeres piaci fogadtatása is nagyban hozzájárult a termelési volumen növeléséhez. A nagyméretű SUV-modell idén februári piaci bevezetésével vette kezdetét a „Stratégia 2025” program keretében a ŠKODA AUTO SUV-offenzívája. Jelenleg zajlik a ŠKODA-család legifjabb tagja, a ŠKODA KAROQ kompakt SUV-modell piaci bevezetése.

    Az október végén elért egymilliós termelési darabszám ismét a ŠKODA – különösen az utóbbi negyedszázad során elért – fejlődését igazolja. A Volkswagen-csoporthoz történt 1991-es csatlakozása óta az autógyártó meghétszerezte termelését, miközben regionális gyártóból stabil volumenmárkává lépett elő. Míg akkoriban egyetlen modellsorozat tagjai gördültek le a szerelőszalagról, ma hét sorozat összesen több mint 40 modellváltozata készül.

    Növekedési pályáján haladva a vállalat nagykapacitású nemzetközi termelési hálózatot épített ki. Hazájában, Csehországban, a márka a székhelyén, Mladá Boleslavban működő gyára mellett Kvasinyban és Vrchlabíban is termel. A ŠKODA autói mindezeken túl a Volkswagen-csoport gyáraiban vagy helyi partnerekkel közösen Kínában, Indiában, Oroszországban, Kazahsztánban, Ukrajnában, Algériában és Szlovákiában is készülnek.

    A ŠKODA AUTO a 2017-es éven túl is megnyitotta az utat hosszú távú növekedése előtt. Menetrendként „Stratégia 2025” programja szolgál, amellyel a cseh gyártó az autóipar előtt álló kihívásokra kíván felkészülni. Jövőre szóló stratégiája központi témái közé tartozik egyebek mellett az elektromos mobilitás, a vállalat digitalizációja, nemzetközi jelenlétének bővítése, illetve új mobilitási szolgáltatásai. A ŠKODA AUTO két dimenzióban is növekedni kíván: egyfelől járművei értékesítési volumenét kívánja tovább emelni, másfelől új üzleti területek – mint például a digitális mobilitási szolgáltatások – szolgálnának növekedési pályája még szélesebb bázisául.

  • IONITY: Összefogott a BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company, az Audi és a Volkswagen Csoport

    IONITY: Összefogott a BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company, az Audi és a Volkswagen Csoport

    IONITY: nagy teljesítményű töltőpontok egész Európát lefedő hálózata az elektromos mobilitás határainak kiterjesztésére

    A BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company, valamint az Audi és Porsche márkákat képviselő Volkswagen Csoport pénteken bejelentették IONITY nevű vegyesvállalatuk megalapítását, amelynek célja, hogy egy Európát lefedő, nagy teljesítményű töltőhálózatot (HPC) építsen ki az elektromos járművek számára. 2020-ig mintegy 400 feltöltő pont épül majd fel, ami nagyon fontos lépés az elektromos mobilitás szempontjából, hiszen egy ilyen hálózat segítségével már nagy távolságok is bejárhatók lesznek ezekkel az autókkal. Az IONITY vállalat Münchenben működik, vezérigazgatója Michael Hajesch, ügyvezető igazgatója pedig Marcus Groll. Az IONITY csapata már most is 50 embert számlál, és hamarosan újabb munkatársakkal bővül.

    “Az elektromos autók gyors elterjedéséhez létfontosságú egy nagy teljesítményű töltőhálózat kiépítése. Ezért is fontos mérföldkő az IONITY megalapítása, hiszen azt mutatja, hogy az autógyártók hogyan egyesíthetik erőiket egy ilyen cél megvalósítására. Az első páneurópai HPC hálózat felállításával lehetővé válik, hogy az elektromos autók tulajdonosai hosszú távolságoknak is nekivághassanak. Különös figyelmet fordítunk arra, hogy az egyes felhasználók gyorsan és kényelmesen tölthessék fel autójukat, és digitális megoldásokkal fizethessenek a szolgáltatásért,” mondta el Michael Hajesch.

    20 töltőállomás építése már 2017-ben megkezdődik

    2020-ig az IONITY körülbelül 400 gyorstöltő állomást épít fel és üzemeltet majd. Az első 20 állomás építése már 2017-ben megkezdődik Németország, Norvégia és Ausztria legfontosabb útvonalai mentén, egymástól mintegy 120 kilométeres távolságra. Ennek befejezése után az IONITY együttműködésre lép néhány fontos piaci szereplővel, például a “Tank & Rast”, a “Circle K” és az “OMV” vállalatokkal, előnyt kovácsolva kiterjedt hálózatukból. 2018-ban már több mint 100 elektromos töltőállomás működik majd, számos márkafüggetlen töltési lehetőséget kínálva az autósok számára, akik 2020-ra HPC csatlakozási pontok ezreire számíthatnak. A HPC hálózat az európai töltési szabványt, a Kombinált Töltési Rendszert (CCS) alkalmazza. Mivel a szolgáltatást minden márka elektromos autója használhatja, és mivel a töltőpontok Európa-szerte sok helyütt elérhetők lesznek, a kontinensen egyre több vásárló érzi majd úgy, hogy az elektromos autózás valódi, értékes alternatívát jelent.

    Közös erővel épül az európai hálózat

    A töltőállomások helyének megfelelő kiválasztása döntő fontosságú az IONITY hálózat sikere szempontjából, akárcsak a már meglévő feltöltési technológiák intelligens összekapcsolása. Az IONITY intenzív tárgyalásokat folytat a jelenleg is működő infrastrukturális kezdeményezésekkel.

    Azzal, hogy egy ilyen jellegű hálózat kifejlesztésébe invesztálnak, az autógyártók világosan jelzik elkötelezettségüket az elektromos mobilitás iránt. A szövetség arra számít, hogy munkájuk során támaszkodhatnak majd az iparágon belüli nemzetközi együttműködésre és erős partneri kapcsolatokra.

    Alapítóként a BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company és a Volkswagen Csoport azonos részesedéssel bírnak a vegyesvállalatban. A neves partnerek más autógyártókat is arra ösztönöznek, hogy aktívan vegyenek részt a HPC hálózat kiszélesítésében.

    További információ: www.ionity.eu

  • A Mercedes Maranellóba látogatott!

    A Mercedes Maranellóba látogatott!

    Az alábbi videót a Mercedes-Benz Italia készítette. A helyszín a maranellói tesztpálya, melyen a Ferrari szokott tesztelni. A kisfilm egy vörös lepellel letakart autóval indul, a pálya egy boxában. Hamar kiderül azonban, hogy nem egy Ferrari lapul alatta, hanem a Mercedes zöld „szörnyetege”, a Mercedes-AMG GT R. Száguld egyet az olasz versenypályán, elsuhan a Ferrari főhadiszállása előtt, és még egy fekete ló is rácsodálkozik az „oda nem illő” autóra.

    A videó nem fricska, sokkal inkább köszönet a Mercedestől a Ferrari számára. A Mercedes-Benz Italia ugyanis a következő mondattal zárja a videót:

    „A győzelem értéke az ellenfél nagyságában rejlik.”

    https://www.youtube.com/watch?v=wGMEPyE85G8

     

  • Bemutatkozik az új BMW X2

    Bemutatkozik az új BMW X2

    A bajor prémiumgyártó legkisebb terepkupéja az ikonikus és divatépítő stílusjegyek izgalmas elegyével, három hajtáslánc-változattal, valamint kategóriája legmodernebb digitális felszereltségével gurul be az aktív életmódot folytató nagyvárosi fiatalok érdeklődési körébe.

    Minden részletében egyedi formanyelvével és sportosra hangolt futóművével az új BMW X2 a vezetés mindeddig ismeretlen élményével ajándékozza meg a kompakt méretű terepkupék szegmensét. A bajor prémiumgyártó izgalmakban bővelkedő, magával ragadó és feltűnően karakteres újdonsága a dicső legendákat felélesztve, minden korláton átlépve érkezik meg az utakra – már 2018 márciusában.

    Az új BMW X2 a korban és lélekben fiatal célcsoport prémium igényeinek kielégítésére hivatott. Azon ügyfeleinkére, akik a metropoliszok forgatagában és az érintetlen természetben szerzik élményeiket, minden pillanatban aktív kapcsolatban a nagyvilággal.

    Elragad és megigéz: a vérpezsdítő karakter

    Az új BMW X2 minden szögből lebilincselő eleganciát sugall, miközben fellépése egy kidolgozott sportoló megjelenését idézi – a BMW X modellcsalád jellegzetesen erőteljes habitusával és a kupé modellek kecses sziluettjével karöltve. A hamisítatlan formanyelv összhangját a lekerekített kerékjárati ívek, a látványos kipufogóvégek, a hangsúlyos küszöbtoldatok, az elegánsan lejtő tetőív, a könnyed vonalvezetés és a keskeny ablaksáv egysége adja meg.

    A Sports Activity Coupé szegmens újdonsága büszkén viseli a BMW ikonikus modelljeinek stílusjegyeit, amelyeknek köszönhetően minden vezetési szituációban kimagaslik a tömegből. A most először elérhető M Sport és M Sport X felszereltségi csomagokkal ráadásul ügyfeleink még egyedibbé varázsolhatják az új BMW X2 vérpezsdítő karakterét.

    A figyelem középpontjában két rendkívüli dizájn-megoldás tündököl: a bajor prémiumgyártó modelltörténetében az új BMW X2 az első négykerekű, amely fejjel lefelé fordítva, az aszfalt felé szélesedve öltötte magára a márka védjegyének számító hűtőrács párosát, miközben a C-oszlopokra felhelyezett emblémák a BMW 2000 CS és a BMW 3.0 CSL örökségét hirdetik.

    Piaci bevezetés minimum 190 lóerővel

    A BMW TwinPower Turbo technológiával felvértezett erőforrások magabiztos alapot nyújtanak az új BMW X2 lendületesen sportos karakterének. A modell piaci bevezetésekor a palettára egy benzines és két dízelüzemű hajtáslánc-változat kerül fel: a 141 kW / 192 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X2 sDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,5 – 5,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 126 – 134 gramm / km)*, valamint a 140 kW-os / 190 lóerős BMW X2 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 121 – 126 gramm / km)* és a 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X2 xDrive25d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 133 – 139 gramm / km)*.

    A két dízelmotort már az alapfelszereltség részeként BMW xDrive intelligens összkerékhajtással és nyolcsebességes Steptronic automataváltóval társítja a gyártó, míg a benzinmotorhoz a duplakuplungos, hétsebességes Steptronic automataváltó sportosra hangolt változata jár. Bármelyikre essen is a választás, a három hajtáslánc-változat minden utazásból felejthetetlen kalandot varázsol.

    BMW X2
    Fotó: BMW AG

    2018 első felében ráadásul az új BMW X2 motorpalettája újabb hajtáslánc-változatokkal gazdagodik: érkezik a háromhengeres benzinmotorral szerelt BMW X2 sDrive18i, illetve a négyhengeres szívekkel megáldott BMW X2 xDrive20i, a BMW X2 sDrive18d és a BMW X2 xDrive18d. A Sports Activity Coupé szegmens lélegzetelállító nóvumának benzinmotorra épülő teljesítmény-tartománya a BMW X2 sDrive18i modell 103 kW / 140 lóerő maximális teljesítményétől (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,3 liter / 100 km (5,9 – 6,2 liter / 100 km)1; kombinált károsanyag-kibocsátás: 138 – 144 gramm / km (135 – 141 gramm / km)1)* a BMW X2 xDrive20i modell 141 kW / 192 lóerő maximális teljesítményéig terjed (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,1 – 6,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 138 – 142 gramm / km)*, miközben a dízelmotorral hajtott BMW X2 sDrive18d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,6 liter / 100 km (4,5 – 4,7 liter / 100 km)2; kombinált károsanyag-kibocsátás: 119 – 121 gramm / km (118 – 124 gramm / km)2)* és a BMW X2 xDrive18d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 128 – 137 gramm / km)* motorházteteje alá egyaránt 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítmény költözik.

    A hajtáslánc-változatokban rejlő kivételes agilitást és lendületes menetteljesítményt az új BMW X2 sportosra hangolt futóműve továbbítja az úttestre. A modellhez elérhető M Sport és M Sport X felszereltségi csomagok eközben már az alapfelszereltség részeként magukba foglalják a BMW M sport futóművet, amely feszesebb rugó- és lengéscsillapító-beállításokkal, valamint alacsonyabb hasmagassággal fokozza a vezetés élményét. Az opcionális extrafelszereltség részeként mindez az új BMW X2 bármelyik hajtáslánc-változatához elérhető. Az ugyancsak opcionálisan megrendelhető Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) további 10 milliméter hasmagasság-csökkentést kínál, amelyet ügyfeleink vezetési stílusa szerint személyre szabható, egyedi futómű-beállítási lehetőségek egészítenek ki.

    Kifinomult, modern és interaktív felszereltség

    A bajor prémiumgyártó már az alapfelszereltség szintjén prémium minőséggel kényezteti ügyfeleit. Az M Sport és M Sport X felszereltségi csomagok utastéri kiváltságai között az Alcantara-borítással kiegészített, látványos kontraszt-varrással ellátott, apró hatszög-mintázatú antracit szövetkárpit is megtalálható, amely a műszerfalra és a középkonzolra is kiterjed. A BMW digitális technológiák terén felhalmozott átfogó szakértelmét a látványos műszerfal és a nagyméretű kijelzők harmóniája hirdeti. Az opcionális extrafelszereltség részeként ráadásul az újdonsághoz nem csupán a színes BMW Head-Up kijelző, de a BMW Connected és a BMW ConnectedDrive teljes szolgáltatás-palettája is elérhető.

    Az új BMW X2 mindezeken felül csúcstechnológiás vezetést támogató rendszerekkel teszi egyszerre könnyebbé és biztonságosabbá a vezetést. Zsúfolt autópálya-szakaszokon például a torlódás-asszisztens (Traffic Jam Assistant) veszi le a sofőr válláról a monoton araszolás terhét. Az intelligens technológia az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető Driving Assistant Plus csomag része, számos kamera-alapú vezetést támogató rendszer társaságában. Az új BMW X2 vezetőjének életét az ugyancsak opcionálisan megrendelhető parkolóasszisztens (Parking Assistant) is jelentős mértékben megkönnyíti, hiszen párhuzamos parkolás esetén automatikusan megtalálja a számára elegendő méretű helyet, ahova igény szerint magától be is manőverezi az autót.

    *Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok előzetes értékek, amelyeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint számoltak ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

    1A zárójelben szereplő adatok a duplakuplungos, hétsebességes Steptronic automataváltóval felszerelt modellek értékei.

    2A zárójelben szereplő adatok a nyolcsebességes Steptronic automataváltóval felszerelt modellek értékei.

  • A „Robutt” névre hallgató robot az emberi hátsó mozgását utánozza, nagyban hozzájárulva ahhoz, hogy az ülések valóban hosszú életűek legyenek

    A „Robutt” névre hallgató robot az emberi hátsó mozgását utánozza, nagyban hozzájárulva ahhoz, hogy az ülések valóban hosszú életűek legyenek

    Elkészült a robot, amely úgy mozog, akár egy emberi hátsó, és tökéletesen képes utánozni, ahogyan a vezető és az utasok beleülnek az autóba, illetve kiszállnak onnan.

    A mérnökök nyomástérképek segítségével úgynevezett „ülési mintát” állítottak fel, amelynek adatai lehetővé teszik számukra, hogy a legjellemzőbb mozdulatokat szimuláló robotikus fenék, azaz Robutt segítségével teszteljék az ülésanyagok kopását és szakadását.

    „Az autóba történő beszállás pillanatában, az autó ülése alapján alakítjuk ki első benyomásunkat a kényelemről és a minőségről,” hangsúlyozza Svenja Froehlich, a Ford kölni központjában dolgozó, tartósságért felelős mérnök. „Korábban pneumatikus, függőlegesen mozgó hengereket használtunk. Robutt segítségével azonban már az emberi mozgás rendkívül pontos modellezésére is képesek vagyunk.”

    Az új Fiesta tesztelésének részeként (egy átlagos méretű, testes férfit alapul véve) a Robutt által tíz évnyi használat – azaz 25 000 beülés és kiszállás – szimulációja vált lehetségessé, mindössze három hét alatt. Az új tesztelési eljárást ezentúl a Ford összes európai modelljénél alkalmazni fogják.