Kategória: Automobil

  • Az Audi Hungaria felkészül az e-motorgyártásra

    Az Audi Hungaria felkészül az e-motorgyártásra

    Az Audi Hungaria felkészül a vállalat történetének legújabb korszakára: 2018-ban elindul az e-motorok sorozatgyártása Győrben. Az első gyártóberendezéseket már integrálták a gyártási folyamatba. Az elektromotorok jövőbeni sorozatgyártását három új vizsgálópad is támogatja a motorfejlesztésen.  

    „Az Audinak 2020-ra már három elektromos autója jelenik meg az utakon. Büszkék vagyunk, hogy e-motorjainkkal nagy mértékben hozzájárulhatunk ezen modellek gyártásához”, mondta Achim Heinfling, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke. „Az e-motorok gyártásával egy teljesen új kompetenciaterületet építünk fel, amellyel hosszú távon biztosítjuk vállalatunk versenyképességét.“ Az Audi Hungaria jelenleg benzin- és dízelmotorokat gyárt a Volkswagen Konszern több mint 30 telephelye számára, valamint az Audi szinte teljes motorpalettája Győrben készül.

    Az Audi Hungariánál az első e-motorok egy 8 500 négyzetméteres csarnokban készülnek, ahova a hetekben telepítik az első gyártóberendezéseket, robotokat, valamint a csavarozó- és mérőállomásokat. Itt elsőként alkalmaznak egy teljesen új gyártási koncepciót, a moduláris gyártást. Az erőforrásokat gyártószigeteken, moduláris elv mentén készítik, amely kiváltja a gyártószalagot. Annak ellenére, hogy a gyártási sorrend előre meghatározott, a moduláris gyártás több útvonalat és nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé. Ennek köszönhetően a magasabb gyártási volumen, valamint az új variánsok bevezetése gyorsabban megvalósítható anélkül, hogy az aktuális gyártási folyamatot hátrányosan érintené. Az alkatrészeket vezető nélküli szállítási rendszerek mozgatják az állomások között, amelyek lézerscannerek segítségével tájékozódnak a csarnokban, újfajta algoritmusok alkalmazásával.

    Az Audi Hungaria munkatársai számos képzésen vettek részt, melyek során lépésről lépésre építették fel kompetenciáikat. Az E-kompetenciaközpontban megismerkedtek az e-motorok technológiájával és az e-motorgyártás gyakorlati szakértőivé váltak.

    Az e-motorok prémium minőségének hosszú távú biztosítása érdekében az Audi Hungaria a sorozatgyártás előkészítése mellett, kifejezetten az e-motorok számára három új vizsgálópadot helyezett üzembe a műszaki fejlesztés területén. A hatékony és fenntartható vizsgálóberendezések az e-motorok tesztelését és tartós terhelését teszik lehetővé.

    A vizsgálóberendezések fontos elemei a környezeti tesztekre szolgáló  nagyteljesítményű klímakamrák, amelyek öregedési- és anyagvizsgálatokat tesznek lehetővé különböző klimatikus és mechanikai körülmények között. A hőmérsékleti tartomány -40 Celsius-foktól +160 Celsius-fokig terjed, a relatív páratartalom egészen 98 százalékig változtatható.

  • Hogyan találkozhatnak úgy a rákgyógyítás és az autóipar jó ötletei, hogy mind az autósok, mind a betegek a hasznát lássák?

    Hogyan találkozhatnak úgy a rákgyógyítás és az autóipar jó ötletei, hogy mind az autósok, mind a betegek a hasznát lássák?

    Amikor Mike Butlernél rákot diagnosztizáltak, a Ford igazgatóját lenyűgözte a gyógyítás folyamata – közben pedig rájött, hogy az általa jól ismert autógyári megoldásokkal még gördülékenyebbé lehetne tenni a kezelést.

    A Ford kölni összeszerelő üzemének minőségbiztosítási igazgatója és kollégái ezért kutatásba kezdtek, és végül olyan változtatásokat javasoltak, amelyeket most be is vezetnek Európa legnagyobb, kifejezetten rákos betegek kezelésével foglalkozó intézményében.

    Ám a történet hamarosan kétirányú ötletbörzévé változott, mivel a Kölni Egyetem Onkológiai Központjának (CIO) munkatársai is hasznos ajánlásokkal álltak elő azzal kapcsolatban, hogyan hasznosíthatná a Ford a klinika tapasztalatait a big data adatelemzés területén a jövő autóinak kutatásában.

    “Öt évet töltöttem a különféle kezeléseken, és közben azon gondolkoztam, hogyan tehetném kellemesebbé a páciensek életét,” mesélte Butler, aki éppen gyógyulófélben van a vastagbélrákból. “Egyszer csak belém villant, hogy az autógyárak zökkenőmentes működését biztosító renszerek egy kórházban is beválhatnának. Jelenleg egy erről szóló eszmecsere folyik, aminek a páciensek már ma is hasznát látják, és ami segíthet a kórházi munka hatékonyságának további növelésében. Minél többet dolgozunk együtt, annál több hasonlóságot fedezünk fel a Fordnál végzett munkánk és a rák kezelésének kihívásai között.”

    Egyébként már 2008-ban is egy egészségügyi csoportnak mutatták be először azokat a fejlett technológiákat és módszereket, amelyek a világ leghatékonyabb autógyárává avatták a kölni Ford Fiesta gyárat. A Ford-mérnökök 10-15 fős csapata egy kórházi adminisztrátorokból, betegekből, nővérekből és orvosokból álló csoportot vezetett körbe az üzemben; tulajdonképpen ezzel kezdődött meg a Ford és az egészségügy együttműködése.

    Annak érdekében, hogy a kezelés stresszmentesebb és gyorsabb legyen, színes csíkok futnak a kórházi padlókon és falakon, mutatva az utat a személyzetnek, a pácienseknek és a látogatóknak, míg az egészségügyi dolgozók egymás közti kommunikációját nagyméretű képernyők segítik. A csapat javaslatai közt rugalmasan alakítható szobák is szerepelnek, amelyek elmozdítható térelválasztókkal helyettesíthetnék a szilárd falakkal határolt osztályokat és nővérszobákat. Mindez már most is 30 százalékkal javította a betegek közlekedését és szállítását az intézményen belül.

    Ugyanakkor a kórház orvosai is bemutatták a Fordnak azt az eljárást, ami egészen újszerű módon teszi lehetővé a rák kezelését. Ennek eredményeképpen a vállalat most vezeti be a jövő autóival és új technológiáival kapcsolatban a “rugaszkodjunk el a megszokott-tól” szemléletet.

    “A gyógyítás egy örökké változó tudományág, ahol az apró változások is hatalmas hatást gyakorolhatnak a betegek életére,” vélekedett Prof Dr Michael Hallek, a Cancer Aid címmel többszörösen kitüntetett és első számú onkológiai központként ismert CIO igazgatója. “A Ford segítségével sikerült előre lépnünk, ami a következő években megkönnyíti betegeink életét és kezelését. Ahogy remélhetőleg a mi eljárásaink is segítenek a Fordnak, hogy kidolgozza a jövő mobilitását.”

  • Önvezető autókkal végeztek 300 kilométeres tesztet Magyarországon

    Önvezető autókkal végeztek 300 kilométeres tesztet Magyarországon

    Önvezető autókkal végeztek kísérletet szombaton Magyarországon, a járművekkel Nyíregyházáról Zsámbékra mentek úgy, hogy legnagyobb részben a robotpilóta vezette a személyautókat – hangzott el az M1 aktuális csatorna esti híradójában.

    A Tesla Model S-ek amellett, hogy képesek teljesen önvezető funkcióra, tisztán elektromos hajtásúak. Az amerikai gyártó 9 ilyen modelljével indultak el Nyíregyházáról úgy, hogy bár vezető ült az autóban, csak akkor avatkozott közbe, amikor arra a jármű fedélzeti rendszere utasítást adott.

    Gáspár Zsolt PR-menedzser a Híradónak azt mondta, a jármű autópályán képes a sáv tartására, de sávot is tud váltani, meg tud állni a Stop táblánál és le is tud kanyarodni egyik útról a másikra. Így tettek meg a járművek 290 kilométert, a szervezők a tesztet sikeresnek minősítették.

  • Az elektromos mobilitásra összpontosít Kínában a Daimler

    Az elektromos mobilitásra összpontosít Kínában a Daimler

    Az idei jó eredmények után a kínai piacon bizakodással tekint jövő év elé a Daimler, ahol az elektromos autókra összpontosítja fejlesztési erőfeszítéseit – jelentette ki a kantoni autószalonon Hubertus Troska, a német autóipari konszern kínai érdekeltségének az igazgatója.

    Elmondta: az év elejétől októberig az előző évihez képest 27 százalékkal közel félmillióra nőttek a Daimler eladásai Kínában és ezzel az Audit és a BMW-t is megelőzve a prémium kategóriában az ország legnagyobb gyártójává lépett előre. A Daimler azonban a megszerzett piacvezető rang megőrzése helyett inkább olyan hosszú távú szempontoknak ad prioritást fejlesztési terveiben, mint az elektromos mobilitási üzletág kiépítése Kínában – fejtette ki.

    „Ha van a világon egy ország, ahol érdemes elektromos autót fejleszteni, akkor az Kína” – fogalmazott. Ellentétben Németországgal, ahol az autósok inkább nagyobb távokat tesznek meg autóikkal, a kínai sofőrök többsége elsősorban nagyvárosokban használja autóját. Az elektromos mobilitásra való átállást gyorsítja Kínában a robbanómotoros autók belvárosi forgalomból való teljes, vagy a rendszám szerinti részleges kitiltása, valamint az autógyártókra bevezetett elektromos jármű kvóta is.

    Miközben a kínai autógyáraknak már vannak tisztán elektromos modelljeik, a Daimler ügyfeleinek még várniuk kell az első elektromos modellre: a német autógyár 2019-ben kezdi meg első tisztán elektromos városi szabadidő autó modellje, az EQC gyártását Kínában.

    Hubertus Troska a kantoni autószalonon jelentette be, hogy a Daimler megjelenik egy teljesen elektromos kompakt modellel is a kínai piacon.

  • BMW 6-os Gran Turismo premier Magyarországon

    BMW 6-os Gran Turismo premier Magyarországon

    Magyarországon is bemutatkozott a luxuslimuzinok komfortját a kupék lenyűgöző stílusával ötvöző új BMW 6-os Gran Turismo.

    Szintén a mádi sajtóbemutató alkalmával debütált hazánkban az új BMW 6-os Gran Turismo, mely a luxuslimuzinok hosszú távú menetkomfortját az elegáns kupék lebilincselő sziluettjével ötvözi, miközben a formanyelvből eredő funkcionalitás és a fejedelmi tágasság a vezetési élmény és a pihentető utazás azon harmonikus egységét kelti életre.

    A nagyközönség előtt 2017 szeptemberében, a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatkozó új BMW 6-os Gran Turismo piaci bevezetése 2017 novemberében veszi kezdetét. Az újdonság motorházteteje alá kezdetben a BMW Group legújabb motorcsaládjának három tagja közül választhatnak erőforrást az ügyfelek, két modellváltozathoz pedig az opcionális extrafelszereltség részeként a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is azonnal elérhető lesz.

    Az elődmodellhez képest 87 milliméterrel, immáron 5 091 milliméterre növelt hosszúságnak, a változatlan, 1 902 milliméteres szélességnek és a 21 milliméterrel 1 538 milliméterre csökkentett magasságnak köszönhetően az új BMW 6-os Gran Turismo lendületesen kecses karosszéria-arányokkal kel életre. A frontrész jellegzetesen erőteljes kialakítása már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórópárral egyesül, amelyek a méretes, vese alakú hűtőrácsokhoz vezetik a tekintetet. Az elnyújtott motorháztető, a hátratolt utastér, a 3 070 milliméter hosszú tengelytávolság, a keret nélküli ajtók és a messzire hátranyúló ablaksávok egységének köszönhetően a BMW modelljeire jellemző sportos elegancia oldalról nézve kerül leginkább előtérbe. A tetővonal elegánsan, kupészerűen mélyre ereszkedik, mígnem egybeolvad az immáron 64 milliméterrel alacsonyabban végződő hátsó résszel. A háromdimenziós hatású hátsó lámpák kivételesen látványos benyomást keltenek.

    Az alacsony övvonal mentén megrajzolt jármű-sziluett a modell aerodinamikai tulajdonságaira is jótékony hatással van, hiszen az aktív hűtőrács-lamellákkal, az Air Curtains légbevezető- és az Air Breathers légkivezető nyílásokkal, valamint az automatikusan kiemelkedő hátsó légterelő szárnnyal együtt az elődmodell 0,29-es értékéről 0,25-re csökkenti a karosszéria légellenállási együtthatóját.

    Az új BMW 6-os Gran Turismo utasterét vezetőre összpontosító műszerfallal és rendkívül tágas helykínálattal álmodták meg a tervezők. Az emelt üléspozíciónak köszönhetően a vezető minden irányba tökéletes kilátást élvez, miközben a hibátlan ergonómia szerint elrendezett vezérlőelemek a vezetés intenzív élményét is fokozzák. Az utastér vonalvezetése, anyaghasználata és kiváló összeszerelési minősége maximálisan kifinomult, prémium hangulatot áraszt. A hátsó üléssor három teljes értékű ülést és óriási lábteret kínál, miközben a minden korábbinál pihentetőbb utazásról az újratervezett hátsó ülések, a meredeken lejtő tetőív ellenére megnövelt fejtér és a még tovább javított hangszigetelés egysége gondoskodik. Az új BMW 6-os Gran Turismo hátsó ülései az opcionális extrafelszereltég részeként akár elektromosan, gombnyomással is állíthatók.

    Az új BMW 6-os Gran Turismo motorpalettájára kezdetben két benzines és egy dízelüzemű erőforrás kerül fel, a legmodernebb BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó motorokat pedig már az alapfelszereltség részeként nyolcsebességes Steptronic automataváltóval társítja a gyártó. A BMW 630i Gran Turismo motorházteteje alá szerelt 2.0 literes, négyhengeres benzinmotor 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítmény és 400 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amellyel a modell 6,3 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 6,2 – 6,6 liter*, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 142 – 152 gramm*.

    A BMW 640i Gran Turismo meghajtásáról egy 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményű és 450 Nm csúcs forgatónyomatékú, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinüzemű erőforrás gondoskodik. Az erősebb benzinmotorral felvértezett 6-os Gran Turismo 5,4 másodperc alatt tudja le a nulla-százas gyorsulást, miközben az intelligens összkerékhajtással szerelt BMW 640i xDrive Gran Turismo 0,1 másodperccel gyorsabban, 5,3 másodperc alatt abszolválja mindezt. A BMW 640i Gran Turismo átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,0 – 7,4 liter / 100 km*, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 159 – 169 gramm*. A BMW 640i xDrive Gran Turismo esetében ezen értékek 7,7 – 8,2 literre* és 177 – 187 grammra* módosulnak.

    A 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményre és 620 Nm csúcs forgatónyomatékra képes, háromliteres sorhatos dízelmotorhoz az opcionális extrafelszereltség részeként ugyancsak társítható BMW xDrive intelligens összkerékhajtás. A BMW 630d Gran Turismo és a BMW 630d xDrive Gran Turismo 6,1 másodperc alatt, illetve 6,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,9 – 5,3 liter*, illetve 5,5 – 5,9 liter*, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 129 – 139 gramm*, valamint 144 – 154 gramm*.

    Az új BMW 6-os Gran Turismo-ban is megjelennek a BMW Group legújabb infotainment és vezetés-támogató rendszerei, a 10,25 colos érintőképernyőként is funkcionáló központi kijelző, a 70%-kal nagyobb méretű és színes grafikájú Head-up kijelző, valamint a BMW Personal Copilot rendszer különböző elemei.

    „A BMW 6-os Gran Turismo modell  tökéletesen illeszkedik a nagy sikerű 5-ös Limusine és Touring, valamint a zászlóshajó, a BMW 7-es modellek közé. Az autó nagy fokú kényelmet, kategóriaelső utas és csomagteret kínál a BMW modellek sportos dinamikájával. 2008-ban az X6-ossal új szegmensben indult el a BMW, azóta a BMW 5 GT, a 6-os Gran Coupé, a 3-as GT, a 4-es Gran Coupé és a BMW X4 mind sikerrel bizonyították, hogy az új kategóriákba való belépés a legjobb döntésnek bizonyult. A legújabb 6-os Gran Turismo modellünkkel ezt az utat kívánja folytatni a bajor márka” – mondta el Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a mádi bemutató alkalmával.

    A BMW 6-os Gran Turismo árai (bruttó Ft):

    BMW 630i: 18 700 000,-

    BMW 640i: 20 550 000,-

    BMW 640i xDrive: 21 400 000,-

    BMW 630d: 20 200 000,-

    BMW 630d xDrive: 21 050 000,-

    BMW 640d xDrive: 22 300 000,-Ft

    *Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

    Az egyes erőforrások maximális teljesítményére és csúcs forgatónyomatékára, illetve a különböző hajtáslánc-változatok átlagos üzemanyag-fogyasztására és kombinált károsanyag-kibocsátására vonatkozó adatok előzetes értékek.

  • Megvan az elektromos GT-széria első csapata

    Megvan az elektromos GT-széria első csapata

    A 2018-ban rajtoló Elektromos GT-bajnokság (EGT) első bejelentett csapata a svéd-spanyol SPV Racing, amely két autóval vág majd neki a Tesla Model S EGT P100D-ken alapuló sorozatnak.

    Habár az EGT idén novemberre tervezte első versenyét a Paul Ricard-on, az FIA hivatalos megerősítésének késlekedése miatt a szervezők kénytelenek voltak 2018 közepére csúsztatni a szezonnyitót. Az SPV több évre szóló szerződést írt alá az elektromos szériával, két „fejlesztőpilótaként” pedig a spanyol Alvaro Fontest és szintén spanyol Javier Martinezt nevezte meg.

    Az SPV Racing két csapat összeolvadásával keletkezett – a Lars GV Lindberg által birtokolt Spirit Racingből és Raul Garcia SPV Motorsportjából –, jelenleg pedig az ELMS-ben üzemeltetnek csapatot azzal a céllal, hogy 2019-ben Le Mans-ban is elinduljanak.

    Mark Gemmell EGT-vezérigazgató „hatalmas előrelépésnek” titulálta az első csapat hivatalos bejelentését, amely Lucas di Grassi és Heinz-Harald Frentzen tesztvezetéseit követi.

    „Örömmel köszöntjük az SPV Racinget az EGT-család köreiben” – nyilatkozta Gemmell. „Már az első bemutatkozásoktól kezdve az SPV fennakadások nélkül tudta végezni a munkáját, mi pedig élvezünk olyan emberekkel dolgozni, akik hozzánk hasonló lázas türelmetlenséggel és izgalommal várják a versenyzést.”

    A pragmatikusabb Lindberg kiemelte, csapatának „rengeteg mindent kell majd tanulnia versenyzés terén”, de hosszútávú elkötelezettsége jeléül megemlítette, hogy szeretnének szimulátoros versenyzőket is nevelni az EGT által tervezett e-sport bajnokságra.

    „Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy elsőként jelenthettük be az Elektromos GT-bajnoksághoz való csatlakozásunkat” – mondta. „Izgatottan várjuk csapatunk történetének legújabb fejezetét, amely az elektromos autókkal való versenyzés kihívásait rejti magában.”

  • Az új BMW X3 megérkezett Magyarországra

    Az új BMW X3 megérkezett Magyarországra

    Magyarországon is bemutatkozott a minden terepen kimagasló menetdinamika és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság páratlan egységét kínáló BMW X3 harmadik generációja.

    Mádon, illetve Tokaj-Hegyalja festői szépségű dombjain mutatkozott be Magyarországon a BMW X3 harmadik modellgenerációja, mely minden korábbinál lendületesebb karakterével, látványos formai megoldásaival, erőteljes motorpalettájával, hatékony hajtásláncával és luxus színvonalú utasterével nyitja meg a 2003 óta íródó sikertörténet új fejezetét.

    A BMW X3 harmadik modellgenerációja tovább halad az elődei által megkezdett úton, sportos köntösben tárva az ügyfelek elé az emelt hasmagasságú, extrém rövid túlnyúlásokkal megrajzolt járműkoncepció off-road karakterét. Az ismerős karosszéria-arányok már első ránézésre kihangsúlyozzák a modell első és hátsó tengely közötti tökéletes, 50 : 50 arányú terhelés-elosztását, miközben az új BMW X3 erőteljes teljesítményére szemből nézve a jelentős mértékben megnövelt hűtőrácsok és a BMW X modellcsalád történetének első hatszög alakú ködlámpái utalnak. Hátul a háromdimenziós hatású, az opcionális extrafelszereltség részeként teljes LED-technológiával dolgozó lámpák kerülnek a figyelem középpontjába, a harmadik modellgeneráció sportos énjét pedig meredeken lejtő légterelő szárny és dupla kipufogóvég nyomatékosítja.

    A bajor prémiummárka tervezőmérnökei részletekbe menően fejlesztették tovább a BMW X3 futómű-technológiáját, hogy a harmadik modellgeneráció a lendületes vezetés, a precíz irányíthatóság, a stabilitás, a kormányvisszajelzések és a menetkomfort terén is új szintre lépjen. Az új BMW X3 így nem csupán sportosabb, de kényelmesebb is elődjénél. Mindehhez olyan futómű-opciók járulnak hozzá, mint az M sportfutómű, a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control), az M sport fékrendszer és a változó áttételű kormányrásegítés.

    Az új BMW X3 háromféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrással rendelhető meg. A portfólió csúcsán – a BMW X3 modelltörténetének első BMW M Performance tagjaként – a 265 kW / 360 lóerő maximális teljesítményű BMW X3 M40i áll (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,2 – 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 188-193 gramm / km)*. A benzines palettát színesíti a 185 kW / 252 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X3 xDrive30i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 168 gramm / km)* és a piaci bevezetés után nem sokkal elérhető BMW X3 20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,2-7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 165-169 gramm / km)*, 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményű benzinmotorral. A dízelüzemű erőforrások közül kezdetben a 140 kW-os / 190 lóerős BMW X3 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,0-5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 132-142 gramm / km)* és a 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X3 xDrive30d érhető el (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7-6,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 149-158 gramm / km)*. A BMW X3 20i modell az opcionális extrafelszereltség részeként BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is megrendelhető lesz. A bajor prémiumgyártó már az alapfelszereltség részeként mindegyik hajtáslánc-változathoz a nyolcsebességes Steptronic automataváltó optimalizált változatát társítja.

    A BMW EfficientDynamics járműfejlesztési stratégia szigorú alapelvei az új BMW X3 modell esetében nem csupán a hatékonyságra optimalizált hajtáslánc-változatokra, de a könnyűszerkezetes járműépítés intelligens módszereinek alkalmazására is kiterjedtek. A motortérben és a futóműben alkalmazott alumínium alkatrészek például jelentős mértékben csökkentették a modell saját tömegét, a BMW X3 harmadik modellgenerációja így megegyező hajtáslánccal szerelt elődmodelljéhez képest nem kevesebb, mint 55 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen. Az újdonság légellenállási alaktényezője ráadásul kategóriaetalon 0,29.

    A számos intelligens vezetést támogató rendszert magába foglaló, félig automatizált járművezetésre összpontosító BMW Personal CoPilot innovációival a BMW X3 harmadik modellgenerációja bebiztosítja vezető pozícióját az SAV modellek mezőnyében.

    „2003-ban, amikor a BMW X3 első generációja megjelent, a BMW úttörő volt a prémium SUV/SAV középkategóriában, mely az elmúlt 14 év egyik legnépesebb és legdinamikusabban növekvő szegmense lett. Az azóta eladott több mint 1,5 millió X3-as kiváló bizonyíték arra, hogy a márka nagyon jól ismerte fel az alakuló trendeket. Az autó Magyarországon is sikertörténetet ír, a második generációjából 2010 és 2017 szeptembere között több mint 1 300 db kelt el. Jelenleg az idei év első tíz hónapját tekintve a BMW X modellek értékesítési aránya 39% a magyar piacon, mely a nemzetközi trendeket is túlszárnyalja, így biztosak vagyunk benne, hogy az újdonság további sikereket ér el” – mondta el Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a bemutató kapcsán.

    A BMW X3 árai (bruttó Ft):

    • BMW X3 xDrive 20i: 13 350 000,-
    • BMW X3 xDrive 30i: 15 900 000,-
    • BMW X3 M40i: 20 050 000,-
    • BMW X3 xDrive 20d: 14 250 000,-
    • BMW X3 xDrive 30d: 17 000 000,-

    *Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

  • Az első hazai zéró emissziós téligumiteszt – Ford Focus Electric-kel tesztelték a teljes hazai téligumi kínálatot

    Az első hazai zéró emissziós téligumiteszt – Ford Focus Electric-kel tesztelték a teljes hazai téligumi kínálatot

    Az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu csapata 2012 őszén készítette első gumitesztjét, azóta is változatlan helyszínen, a mogyoródi Groupama Tanpályán mérik össze az aktuális legnépszerűbb téli és nyári gumiabroncsokat, továbbá az elmúlt években kánikulai gumiteszteket is készítettek – a magyar piacon legnépszerűbbnek számító 195/65 R15 méretben. „Míg az első teszten még 6 felniszettel és két autóval dolgoztunk, a szerelők pedig nem csak az autókon cserélgették a felniket, hanem azokon az abroncsokat is, már a második teszttől kezdve annyi felnivel készült számunkra a nonstopgumi csapata, ahány abroncsot próbáltunk, az idei évben már két furgonnal, összesen 76 szett érkezett a Tanpályához”- avat be a részletekbe Katona Mátyás, az Autónavigátor.hu főszerkesztője, avagy a legtapasztaltabb hazai gumitesztelő.

    Mivel a teszt egy, a magyar átlagautósok számára mérvadó valóságteszt, azt az itteni telekre jellemző fagypont körüli hőmérsékleten, éjszaka végzik. A száraz és nedves aszfalton, valamint a jeges útfelületéhez hasonló tapadási tényezőjű vizes műgyantán mért féktávokat és az azon mért kapaszkodási képesség eredményét évről évre közlik, de azokat arányosítva természetesen rangsort is felállítanak az abroncsok között. Az Autónavigátor olvasói ugyanakkor egyedi módon az egyes mérési eredmények súlyozását személyre szabva saját preferenciarendszerük alapján is megnézhetik, hogy melyik a számukra leginkább megfelelő gumiabroncs. Az idei téligumi teszt ugyanakkor nem csak ezért volt különleges: a korábban használt volt rendőrségi Ford Focus-ok helyett idén Ford Focus Electric modellekkel végezték a méréseket.

    „Az idei téligumi teszthez használt egyik Focus Electric épp az a példány volt, amivel júniusban az eTour villanyautó-versennyel bejártuk fél Európát, és el kell áruljam, nem ez volt az első villanyautós gumiteszt, hiszen nyáron már ugyanezen autókkal készítettük idei kánikulai tesztünket is, ugyanakkor kétségtelen, hogy ez volt az első villanyautós téligumiteszt” – meséli Katona Mátyás. Mint azt a szakember elárulta, az elektromos Focus-okra nemcsak környezetvédelmi okokból esett a választás, hanem azért is, mert a mai Focus-ok közül csak ezekre mennek fel a 15 colos felnik. Ugyanakkor az elektromos Focus-ok a teszthez szükséges 70 km/órás tempóig remek gyorsulásukkal az eddigi benzineseknél sokkal kényelmesebbek voltak, s bár a tesztcsapatból is voltak kételkedők, az autók bírták töltéssel az idei rekordmennyiségű, 19 garnitúrányi abroncs teszteléséhez is.

    Igaz, ehhez folyamatos áramellátást kaptak a szerelési időkben, ugyanakkor a két autó összesen 285 vészfékezést és az ahhoz való – száraz és nedves aszfalton 65, műgyantán 45 km/órára – gyorsítást abszolvált, hiba és persze emisszió nélkül. „Tesztünkkel 2012 óta minden autós figyelmét szeretnénk felhívni arra, hogy fontos az évszaknak megfelelő, jó gumiabroncs, idén ugyanakkor újabb üzenetet is tehetünk mellé: a villanyautó még extrém helyzetben, egy kemény teszten is jól tud szolgálni. A Focus Electric nem csak az európai körúton, gumitesztünkön is jól szerepelt.

    Igaz, itt is sikerült teljesen lemerítenünk, a teszt végére az egyik autóban csupán 1 kilométer hatótáv maradt, de a tesztet végigcsinálta” – jegyezte meg Katona Mátyás.

  • Lipcsében készül világpremierjére a BMW i8 Roadster

    Lipcsében készül világpremierjére a BMW i8 Roadster

    Az egyedülállóan progresszív sportautó a BMW i divízió lipcsei otthonában a sorozatgyártás előtti átfogó tesztelés utolsó fázisához érkezett.

    A bajor prémiumgyártó jövőbe mutató almárkája nagy várakozással tekint a BMW i modellcsalád harmadik tagjának világpremierje elé. 2018-ban a BMW i8 Roadster forradalmi úttörőként tárja fel a nyitott tetős vezetési élmény vadonatúj dimenzióját – a vérpezsdítő teljesítmény, a zéró emisszió és a háborítatlan csend magával ragadó érzését. Lessen be a lipcsei előkészületek mögé:

    https://www.youtube.com/watch?v=eRdHFP4PRvk

     

  • Szeretett volna azon spórolni, hogy maga végzi el a javítást?

    Szeretett volna azon spórolni, hogy maga végzi el a javítást?

    Mindig is szerette volna tudni, hogy meg tudná-e egyedül javítani autóját? Kíváncsi volt, hogy profi segítség nélkül is ki tudná-e cserélni az alkatrészeket? Szeretett volna azon spórolni, hogy maga végzi el a javítást? Ebben az esetben jó helyen jár – az Eualkatresz.hu  a legmegfelelőbb segítség, ha mindezt önállóan szeretné elvégezni! Az Eualkatresz.hu  ellátja Önt az összes szükséges cserealkatrésszel, eszközzel és autóalkatrésszel – így megkezdheti az önálló munkát!

    Az Euspares.hu nagy választékban kínál autóalkatrészeket, cserealkatrészeket, szerszámokat és szükséges tájékoztatással is szolgál. Először válassza ki autója márkáját, modelljét és típusát. Így már megkeresheti az autóalkatrészeket, melyekre szüksége van: választhat féket, felfüggesztést, szűrőt, motorokat, izzítás és gyújtásrendszereket, karosszériaelemeket, lámpákat, ablaktisztító rendszereket stb.

    Könnyedén válogathat több mint 1.000.000 elérhető alkatrészünk közül, versenyképes áron. Emellett több mint 50 neves gyártó termékeit kínáljuk, itt autójához minden szükséges autóalkatrészt megtalál, kiváló minőségben. Az összes szükséges autóalkatrészt megvásárolhatja az interneten, és ezeket egyszerűen házhoz szállítjuk. Fizessen egyszerűen PayPal, Klarma rendszereken keresztül, vagy bankkártyával. Megrendelését néhány napon belül megkapja.

    Online üzletünk autóalkatrészek, olajok, autó folyadékok és gumiabroncsok eladására szakosodott. Autóalkatrészeink széles választékának köszönhetően nagyon sok elégedett vásárlónk van. A legnépszerűbb autóalkatrészek között olyanokat találunk, mint a féktárcsák és fékbetétek, gyújtógyertyák és izzítógyertyák, szűrők, ablaktörlő lapátok, lengéscsillapítók, különböző rendszerek javítókészletei és még sok más. Ráadásul vállalatunk törődik vásárlói elégedettségével, és folyamatosan arra törekszik, hogy javítsa szolgáltatását.

    Az Eualkatresz.hu weboldalán nem csupán megfizethető áron vásárolhat alkatrészt, de szakértőink szakmai segítségét is igénybe veheti. Termékeink elérhetőségéről és a szállítási határidőkről azonnali tájékoztatást nyújtunk, és megrendelése státuszáról is folyamatosan kaphat információt. Emellett vásárlóinknak jogában áll a megrendeléstől számított két héten belül elállni a vásárlástól. Tehát ne vesztegesse tovább az idejét! Készüljön fel, hogy mindezt maga végzi el – spóroljon azzal, hogy kicseréli és megjavítja az autóalkatrészeket, és mi minden szükségeset megadunk, hogy segítsük célja elérésében!