Kategória: Automobil

  • Az Év Női Autója verseny zsűrije szerint a vadonatúj Ford Fiesta a legjobb vétel a kedvező árú autók kategóriájában

    Az Év Női Autója verseny zsűrije szerint a vadonatúj Ford Fiesta a legjobb vétel a kedvező árú autók kategóriájában

    A vadonatúj Ford Fiesta minden eddiginél modernebb, kifinomultabb és stílusosabb, ráadásul ár-érték aránya is díjnyertes – állapította meg az Év Női Autója szakértő zsűrije.

    A Fiesta lett a Kedvező Árú Autók kategóriájának győztese a 2017-es Év Női Autója versenyen – a világ egyetlen olyan autóipari megmérettetésén, ahol kizárólag nők szavaznak.

    A világ 20 országát képviselő 25 zsűritag egyértelműen a Fiestát tartotta a legjobbnak a kategória 10 döntőse közül, amelyeket 420 különféle autóból választottak ki.

    “Gratulálunk a Fordnak a győzelméhez, amelyhez pillanatnyi kétség sem fért,” nyilatkozta Sandy Myhre, az Év Női Autója zsűritagja. “A Fiesta stabil jelölt volt a bírák körében – olyannyira, hogy még a csúcskategóriát jelentő Supreme szegmensben is több szavazatot szerzett, mint például az Aston Martin DB11 and Range Rover Velar.”

    Az Év Női Autója verseny győzteseit olyan szempontok alapján választják ki, mint a biztonság, az ár-érték arány, a stílus, a tárolóhelyek, a gyerekbarát kialakítás, a könnyű vezethetőség, a csekély környezeti terhelés és a vonzerő.

    A vadonatúj Ford Fiesta immár egész Európában számos különböző változatban kapható, és a kínálatban olyan változatok is szerepelnek, mint a stílusos Fiesta Titanium, a Ford Performance modelljei által ihletett Fiesta ST-Line és a fényűző kivitelű Fiesta Vignale.

    A Fiesta kifinomult vezetősegítő technológiái és fejlett berendezései közt olyan tételeket találunk, mint a SYNC 3 fedélzeti csatlakozási rendszer, a baleseteket éjjel is megelőző Gyalogosészlelés, vagy éppen az első Ford Aktív Parkolóasszisztens, ami automatikus fékezéssel akadályozza meg a koccanásokat, miközben az autó a vezető kormánymozdulatai nélkül beáll a parkolóhelyre.

    A Fiesta modern motorkínálatának egyik népszerű tagja az akár 140 lóerős teljesítménnyel is megrendelhető, többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotor, de a vásárlók 1,5 literes TDCi dízelt is választhatnak, amelynek legerősebb változata 120 lóerős.

  • Az új BMW i8 Roadster és az új BMW i8 Coupé

    Az új BMW i8 Roadster és az új BMW i8 Coupé

    Feltárul a tisztán elektromos sportautózás és a nyitott tetős vezetési élmény vadonatúj dimenziója.

    A világ legnagyobb példányszámban értékesített plug-in hibrid sportautójának megújulásával a BMW i8 páratlan sikertörténetében újabb lebilincselő fejezet veszi kezdetét: a 2014-ben bemutatott progresszív négykerekű palettájára az új BMW i8 Roadster is megérkezett. Elektromosan működtethető vászontetejével a kétüléses modell a határtalan szabadság, a vérpezsdítő teljesítmény és a zéró emissziójú mobilitás egyedülálló kombinációját váltja valóra, megnyitva az utat a nyitott tetős vezetési élmény vadonatúj dimenziója felé.

    Miként az új BMW i8 Coupé, úgy az új BMW i8 Roadster is a BMW i divízió jövőbe mutató LifeDrive járműstruktúrájára épül, amely az alumínium alváz és a szénszál-erősítésű műanyagból készült utascella egyedülálló kettősét rejti. Mindkét újdonságban a forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia továbbfejlesztett változata dolgozik, egy jelentős mértékben megnövelt cellakapacitású és energiatárolású, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorral, valamint egy minden korábbinál erőteljesebb elektromos motorral. A végeredmény érezhetően dinamikusabb menetteljesítmény, még tovább csökkentett üzemanyag-fogyasztás és még nagyobb elektromos hatótávolság.

    A karosszéria kidolgozása, vonalvezetése és arányai a sportautók új korszakának hajnalát idézik, amelyet az új BMW i8 Coupé élsportra edzett 2+2 üléses atlétaként, az új BMW i8 Roadster pedig a szabadság kétüléses szimbólumaként hoz el a jelenbe. A két modell C-oszlopain a „Coupe”, illetve a „Roadster” feliratok olvashatók, miközben a karosszéria mostantól akár E-Copper rézmetál vagy Donington Grey fémmetál árnyalatban is ragyoghat.

    Az új BMW i8 Roadster: hamisítatlan, érzelmekben gazdag formanyelv

    A BMW i divízió markáns stílusjegyei egy vadonatúj járműkoncepció képében öltöttek új formát, amelynek minden részlete lélegzetelállítóan egyedi, varázslatosan elegáns és mámorító szenvedélyt ébreszt. A vászonból készült tető már ránézésre is tovább csökkenti az új élsportoló önsúlyát, miközben az alacsony súlypont okán a szinte aszfaltot ölelő járműsziluett egyik leginkább meghatározó eleme. Profilból ráadásul a karosszéria látványos, dinamikus ék alakja is tetten érhető.

    Nyitott állapotban az új BMW i8 Roadster széles teteje teljes egészében a két ülés mögé húzódik, a forradalmi tetőmozgató mechanika rendkívül kis helyre, merőleges pozícióba hajtja hátra a vásznat. A mindössze 15 másodpercet igénylő, kiváltképp csendes művelet egészen 50 km/órás utazósebességig végrehajtható, a tető lenyitására pedig a hátsó ablak körülbelül 30 millimétert megemelkedik, amely így optimális aerodinamikai pozícióban hatásos szélfogóként funkcionál. A két ülés mögött még nyitott tetővel is hozzávetőlegesen 100 literes csomagtér kínálkozik.

    Innovatív könnyűszerkezetes járműépítés a jelentős súlycsökkenésért

    Az első két BMW i modell esetében alkalmazott könnyűszerkezetes járműépítési alapelveket a tervezőmérnökök az új BMW i8 Roadster sajátos jellemzői szerint részletekbe menően újragondolták. Mint ilyen, a nyitott tetős kétüléses vadonatúj fejlesztésű, keret nélküli sirályszárnyas ajtói szénszál-erősítésű műanyagból készültek, alumínium külső borítással. Az első szélvédő keretét emellett teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból formálták meg, így a kivételesen merev, ultraerős innovatív anyag még felborulás esetén is maximális utasbiztonságot garantál.

    Szénszál-erősítésű műanyagból készültek továbbá a nagyméretű keresztmerevítőkkel ellátott küszöbök is, a karosszéria merevségét pedig az első és a hátsó tengelyen egyaránt toronymerevítők fokozzák. Az új BMW i8 Roadster saját tömege így 1 595 kilogrammnál megáll, amely a nyitott tetős sportautók mezőnyében figyelemreméltóan alacsony érték és mindössze 60 kilogrammal múlja felül az új BMW i8 Coupé önsúlyát.

    Még kiforrottabb BMW eDrive hajtáslánc-technológia: a vezetés élményének erőteljesebb, takarékosabb és intelligensebb formája

    A forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia részletes továbbfejlesztésének és az intelligens energiamenedzsment még tovább optimalizált működési stratégiájának köszönhetően az elektromos motor mostantól jelentősen több vezetési szituációban tudja átvállalni a meghajtást. Az új BMW i8 Coupé iránymutató karaktere ezzel még tovább erősödik, az új BMW i8 Roadster volánjánál pedig teljes csendben kel életre a nyitott tetős vezetés károsanyag-kibocsátástól mentes élménye.

    A tisztán elektromos meghajtás intenzitását a BMW i8 számára kifejlesztett lítium-ion akkumulátor új változata fokozza. A nagyfeszültségű egység az alumínium alváz közepén kapott helyet, cellakapacitása 20-ról 34 Amperórára, míg bruttó energiatárolási képessége 7,1-ről 11,6 kilowattórára emelkedett (nettó 9,4 kilowattóra). Mindez azt jelenti, hogy az elektromos motor számára minden korábbinál több energia áll rendelkezésére, miközben maximális teljesítménye plusz 9 kW-tal / 12 lóerővel 105 kW-ra / 143 lóerőre nőtt.

    Alapértelmezett módban a hajtáslánc aktiválásakor először az elektromos motor lép működésbe, mellyel a tisztán elektromos meghajtás immáron egészen 105 km/órás sebességig fenntartható (az első BMW i8 esetében maximált 70 km/órával szemben). A belsőégésű erőforrás csupán efölött, illetve intenzívebb gyorsulásnál kapcsolódik be a hajtásba, majd egyenletesen tartott tempónál ismét kikapcsol. Az eDrive gomb megnyomásával a tisztán elektromos meghajtás egészen 120 km/órás sebességig fenntartható. A legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint az új BMW i8 Coupé egyetlen feltöltéssel 55 kilométert*, míg az új BMW i8 Roadster 53 kilométert* képes megtenni tisztán elektromos meghajtással.

    BMW i8
    Fotó: BMW AG

    Minden korábbinál tisztább belsőégésű erőforrás

    Az új BMW i8 Coupé és az új BMW i8 Roadster érkezésére a belsőégésű erőforrás is átfogó optimalizáláson ment keresztül. Az 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor maximális teljesítménye 170 kW / 231 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 320 Nm. Működés közben az egység még sportosabb hangorkán kíséretében pörög fel, a kipufogógáz károsanyag-tartalma pedig még tovább csökkent.

    Maximális terhelés esetén a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor rendszerteljesítménye 275 kW / 374 lóerő, amely az új BMW i8 Coupé-t 4,4 másodperc alatt, az új BMW i8 Roadstert pedig 4,6 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Az elektronika mindkét modell végsebességét 250 km/óránál maximálja. A legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint az új BMW i8 Coupé 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 1,9 liter*, kombinált energiafogyasztása pedig 14,0 kWh*, mialatt kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása csupán 42 gramm*. Az új BMW i8 Roadster esetében mindez 100 kilométerre vetítve 2,1 literre* és 14,5 kilowattórára*, valamint kilométerenkénti 46 grammra* nő.

    Hibrid-specifikus összkerékhajtás és finomhangolt futómű-technológia

    Az új BMW i8 Coupé és az új BMW i8 Roadster hibrid-specifikus összkerékhajtásának részeként az elektromos motor az első kerekeket, míg a belsőégésű erőforrás a hátsó tengelyt hajtja, a rendszer összehangolt, hatékony működését pedig az intelligens energiamenedzsment vezérli. Hibrid üzemmódban indított erőteljes gyorsulás esetén az elektromos motor intenzív teljesítmény-többlettel támogatja a belsőégésű erőforrást, majd lassulás és fékezés közben a felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza. Szükség esetén a benzinmotor nagyfeszültségű indítógenerátora is képes a benne eltárolt energiatartalék leadására, ezzel biztosítva, hogy az új BMW i8 Coupé és az új BMW i8 Roadster elektromos hajtásláncában minden vezetési szituációban elegendő energia álljon rendelkezésre.

    Amennyiben a navigációs rendszer útvonaltervező funkciója aktív, az intelligens energiamenedzsment gondoskodik róla, hogy energiafelhasználás szempontjából az elektromos motor a lehető leghatékonyabban vegyen részt a hajtásban. A rendszer előre elemzi az úti célhoz vezető teljes útvonalat, a hajtáslánc vezérlő elektronikáját pedig úgy állítja be, hogy a hátralévő úton – különös tekintettel az utazás lassabb tempójú szakaszaira – maximális hatékonyság szerint használja ki a nagyfeszültségű akkumulátorban tárolt energiát.

    A futómű-technológia és a lengéscsillapítók átfogó finomhangolása, a típus-specifikusra konfigurált kormánymű-karakterisztika, a feszesebb stabilizátor-beállítás, valamint a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) paramétereinek célzott módosítása együttesen garantálja, hogy az új BMW i8 Roadster a kategóriateremtő plug-in hibrid sportautó hamisítatlan vezethetőségét és menetteljesítményét örökölte. Az új modellpáros széleskörű alapfelszereltsége eközben a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzást (DDC – Dynamic Damper Control) is magába foglalja. Az új BMW i8 Roadster alatt már az alapfelszereltség részeként 20” méretű könnyűfém keréktárcsák gurulnak, amelyek könnyűszerkezetes kialakításuknak köszönhetően mintegy 1 kilogrammal könnyebbek az első BMW i8 felnijeinél.

    Exkluzív felszereltség innovatív stílusban

    Az új BMW i8 Coupé és az új BMW i8 Roadster alapfelszereltségének a Carpo fantázianévre keresztelt utastéri kialakítás is része, amely a Coupé esetében elefántcsont árnyalatú, míg a Roadster esetében elefántcsont / fekete kéttónusú bőrkárpitot is magába foglal. Az opcionális extrafelszereltségek listája a Halo utastéri kialakítással, valamint az Amido fekte/ E-Copper rézmetál kárpitozást kínáló Accaro utastéri kialakítással bővül. Az innovatív modellpáros alapfelszereltségébe a váltófülekkel felszerelt, multifunkciós bőr sportkormány, az elektromosan állítható és fűthető ülések, a multifunkciós műszerfali kijelző, a Surround View funkcióval kiegészített Driving Assistant csomag, a BMW Display Key okoskulcs, illetve a BMW Professional navigációs rendszer is beletartozik. A központi kijelző vadonatúj menürendszere vízszintesen elrendezett csempe-ikonok képében kel életre.

    Az opcionális extrafelszereltségek közé a típus-specifikus BMW Head-Up kijelző, a BMW Selective Beam fényvezérlő funkcióval ellátott, elvakítás-mentes BMW Laserlight lézerfényszóró és az akusztikus gyalogosvédelem is felkerült.

    Könnyed kapcsolódás a BMW Connected és a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-palettáinak köszönhetően

    A BMW ConnectedDrive teljes körű szolgáltatás-palettája ugyancsak az új BMW i8 Coupé és az új BMW i8 Roadster átfogó alapfelszereltségének része. A portfólió olyan exkluzív szolgáltatásokhoz kínál hozzáférést, mint a valós idejű forgalmi információk (RTTI – Real Time Traffic Information), a felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás (On-Street Parking Information), valamint a Concierge Services. A személyes mobilitás digitális segédjeként működő BMW Connected eközben az Open Mobility Cloud rugalmas felhőalapú platformon keresztül a bajor prémiumgyártó ügyfelének bármely digitális eszközét, így például az okostelefonját, okosóráját és táblagépét is képes a gépkocsi központi operációs rendszeréhez csatlakoztatni.

    Az elektromos mobilitás széleskörű támogatására létrehozott 360° ELECTRIC portfólió számos további termékhez és intelligens szolgáltatáshoz nyújt hozzáférést, amelyek minden korábbinál kényelmesebbé és praktikusabbá teszik a BMW i8 Coupé, illetve a BMW i8 Roadster társaságában átélt hétköznapokat. A bajor prémiummárka már az alapfelszereltség részeként mindkét modellt kétféle járműtöltő kábellel szereli fel. Az alapkábel a hagyományos háztartási aljzatokhoz csatlakoztatható, amelyen keresztül a jövőbe mutató modellpáros nagyfeszültségű akkumulátora mintegy négy és fél óra alatt teljesen feltölthető. Az erősebb, 3,6 kW teljesítményű kábel a BMW i Wallbox fali töltőhöz csatlakoztatható, amely mindössze három óra alatt teljesen feltölti az akkumulátort. A vadonatúj BMW i Wallbox Connect segítségével ráadásul a BMW i divízió ügyfele a világszerte egyedülálló BMW Digitális Töltési Szolgáltatás (BMW Digital Charging Service) innovációit is kihasználhatja, amely az okosotthon napelemeinek kiaknázásával egyszerre intelligens és költséghatékony járműtöltést tesz lehetővé.

    A piaci bevezetéskor elérhető modellváltozatok:

    BMW i8 Roadster

    • Hajtáslánc: forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia egy elektromos motor és egy belsőégésű erőforrás összehangolásával
    • Az elektromos motor maximális teljesítménye: 105 kW / 143 lóerő
    • Az elektromos motor csúcs forgatónyomatéka: 250 Nm
    • A belsőégésű erőforrás típusa: háromhengeres benzinmotor BMW TwinPower Turbo technológiával
    • A belsőégésű erőforrás összlökettérfogata: 1 499 ccm
    • A belsőégésű erőforrás maximális teljesítménye: 170 kW / 231 lóerő
    • A belsőégésű erőforrás csúcs forgatónyomatéka: 320 Nm
    • Összkerékhajtás: hibrid-specifikus összkerékhajtás, amelyben a belsőégésű erőforrás a hátsó kerekeket, az elektromos motor pedig az első tengelyt hajtja
    • Maximális rendszerteljesítmény: 275 kW / 374 lóerő
    • Gyorsulás 0 – 100 km/óra: 4,6 másodperc
    • Végsebesség: 250 km/óra
    • Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter / 100 km*
    • Kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km*
    • Kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km*
    • Tisztán elektromos hatótávolság: 53 kilométer*

    BMW i8 Coupé

    • Hajtáslánc: forradalmi BMW eDrive hajtáslánc-technológia egy elektromos motor és egy belsőégésű erőforrás összehangolásával
    • Az elektromos motor maximális teljesítménye: 105 kW / 143 lóerő
    • Az elektromos motor csúcs forgatónyomatéka: 250 Nm
    • A belsőégésű erőforrás típusa: háromhengeres benzinmotor BMW TwinPower Turbo technológiával
    • A belsőégésű erőforrás összlökettérfogata: 1 499 ccm
    • A belsőégésű erőforrás maximális teljesítménye: 170 kW / 231 lóerő
    • A belsőégésű erőforrás csúcs forgatónyomatéka: 320 Nm
    • Összkerékhajtás: hibrid-specifikus összkerékhajtás, amelyben a belsőégésű erőforrás a hátsó kerekeket, az elektromos motor pedig az első tengelyt hajtja
    • Maximális rendszerteljesítmény: 275 kW / 374 lóerő
    • Gyorsulás 0 – 100 km/óra: 4,4 másodperc
    • Végsebesség: 250 km/óra
    • Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km*
    • Kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km*
    • Kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km*
    • Tisztán elektromos hatótávolság: 55 kilométer*

    *Az üzemanyag-fogyasztási, károsanyag-kibocsátási, energiafogyasztási, illetve hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek, amelyeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint számoltak ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

  • A Ford bemutatja első, kifejezetten a rendőrség és más hivatalos szervek számára készített plug-in hibrid modelljét

    A Ford bemutatja első, kifejezetten a rendőrség és más hivatalos szervek számára készített plug-in hibrid modelljét

    A Ford az idei év elején lépett piacra a világ legelső hibrid hajtású járőrautójával – ma pedig a vállalat bemutatta a bűnüldöző szerveknek a jármű még gazdaságosabb, plug-in hibrid változatát, ami benzinfogyasztás nélkül is képes megtenni 34 kilométert.

    A Ford első plug-in hibrid hajtású szolgálati autója, a Special Service Plug-In Hybrid Sedan kifejezetten rendőr- és tűzoltóparancsnokok, nyomozók és más, nem egyenruhás bűnüldöző szervek munkatársai számára készült, akik autóval végzik a munkájukat.

    „Ez az első Ford-rendőrautó, amivel akár egy egész szolgálatot végig lehet csinálni a benzinmotor beindítása nélkül,” mondta el Stephen Tyler, a Ford rendőrségi részlegének marketingigazgatója. „Az autót bárki rákapcsolhatja egy közönséges fali konnektorra, ha üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül akar közlekedni vele.”

    A jármű 3,3 kW-os fedélzeti töltőberendezésével egy 240 voltos csatlakozóról mindössze 2,5 óra alatt teljesen feltölthető a 7,6 kWh-s akkumulátor, bár a Ford biztos benne, hogy a legtöbb szolgálat számára elég lesz az USA-ban elterjedt 120 voltos hálózat is. A lítium-ion akkumulátorral az autó 34 kilométert tehet meg egy töltéssel, és akkumulátoros hajtással 137 km/óra végsebességet érhet el. Ha pedig az akkumulátor lemerül, az autót a benzin-elektromos rendszer hajtja tovább mintegy 800 kilométeren át, így sosem kell attól tartani, hogy a jármű töltés hiányában vesztegelni kényszerül.

    A kifejezetten a szolgálathoz kialakított utastérben strapabíró szövetkárpit borítja az alacsony oldalpárnázású első üléseket, amelyeknek támlájában golyóálló lemezek védik az utasokat; a hátsó üléssort és a padlót műbőr, illetve műanyag borítás fedi.

    Az autó különleges felszereltségét megerősített felső rakodótálca, fém fegyverrögzítő konzol, a fej fölötti konzolba épített vörös-fehér villogó fény, a rendőri munkához hangolt alapjárat-beállítás, egyedi könnyűfém keréktárcsa és a csomagtérbe épített kiegészítő elektromos csatlakozó egészíti ki.

    A Special Service Plug-In Hybrid Sedan megrendelői több különleges opció közül is választhatnak; ilyen például a kereső reflektor, a csomagtéri zárt tárolódoboz, a csomagtér-szellőztetés vagy a hátsó ajtónyitás letiltása. Ha felderítés közben árulkodó lehet a fény, egy speciális elsötétítő rendszer lekapcsolja a kabinvilágítást és a műszerfal megvilágítását; a járműhöz emellett többféle olyan fényhíd is rendelhető, amelyeket már rendszeresítettek a szokványos Ford rendőrautókban.

    Az új Special Service Plug-In Hybrid Sedan mellett a vállalat idén két további rendőrautót is bemutatott már: a Ford Police Responder Hybrid Sedan

    és az F-150 Police Responder modelleket. Mindkét jármű kiválóan teljesített a Michigani Állami Rendőrség és a Los Angeles Megyei Sheriff Hivatal szigorú szakmai tesztjein, amelyeket a michigani Grattan versenypályán, illetve a kaliforniai Auto Club versenypályán végeztek.

    A hivatalos szervek decembertől rendelhetik meg a Special Service Plug-In Hybrid Sedan modellt, és az első autók jövő nyáron állhatnak szolgálatba.

  • A pickup és a szabadidő-autó találkozása: bemutatkozik a Mercedes-Benz X-osztály

    A pickup és a szabadidő-autó találkozása: bemutatkozik a Mercedes-Benz X-osztály

    Hazánkban a Villányi borvidék dűlői között mutatkozott be a Mercedes-Benz első pickup modellje, mellyel új szegmensbe lépett a német autógyártó. A résztvevők terepen és közúton is megbizonyosodhattak az új X-osztály – kategóriájában eddig – egyedülálló tulajdonságairól.

    Az új Mercedes-Benz X-osztály egyedülállóan sokoldalú felhasználási lehetőségeket kínál – kiválóan helyt áll elnyűhetetlen pickupként, de akár családi szabadidő-autóként is, amellyel kitolja a hagyományos pickup kategória határait. A középkategóriás pickup tulajdonságait a Mercedes-Benz modellekre jellemző menetdinamikával, kényelemmel, formavilággal, biztonsággal, modern kapcsolódási lehetőségekkel és személyre szabott megoldásokkal fokozza. Ezzel a Mercedes-Benz kiszolgálja a folyamatosan változó ügyféligényeket, és új szegmensbe lép. Három különböző formaterv- és felszereltség-változat közül lehet választani, a kínálatban pedig négy- és hathengeres motorok, hátsó, valamint kapcsolható és állandó összkerékhajtás, továbbá hatfokozatú kézi, illetve hétfokozatú automataváltó is rendelkezésre áll. A hat különböző üléskárpittal (közülük két bőrkárpitozás), a három különböző belső formavilággal, valamint a Mercedes-Benz által fejlesztett kiegészítők széles választékával a modell minden igényt kielégít, a kategóriában soha nem látott sokszínűséget biztosítva a személyre szabhatóság tekintetében. Az európai piaci bevezetés 2017 novemberében kezdődik.

    Az X-osztály a kategóriájában egyedi módon látszólagos ellentmondásokat old fel: a modern formaterv kompromisszumok nélküli robosztussággal találkozik, valódi terepjáró-képességek fonódnak össze kimagasló menetdinamikával, a stílusos komfort találkozik a kivételes praktikummal.

    Az új modell a pickup kategória Mercedese, amely minden elvárásnak megfelel – a menetdinamika és a menetkényelem tekintetében is. Ez a kényelemre hangolt futómű érdeme, amelyet a Mercedes-Benz mérnökei tökélyre csiszoltak. A modell a kategóriatársaihoz hasonlóan robosztus létra-alvázzal és többlengőkaros hátsó merevtengellyel rendelkezik, de első független kerékfelfüggesztése és tekercsrugói kimagasló képességűvé teszik.

    „A középkategóriás pickupok szegmense megérett egy prémium modellre. Az X-osztállyal új ügyfélcsoportok felé nyitunk, épp úgy, ahogyan a terepjárók szegmensét 20 évvel ezelőtt új alapokra helyeztük az M-osztállyal. A pickupunk meggyőző teljesítményt nyújt igáslóként, de legalább ennyire brillírozik családi szabadidő-autóként is. Röviden, az X-osztály a pickup kategória Mercedese” – mondta Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG felügyelőbizottságának elnöke és a Mercedes-Benz Cars vezetője.

    Mercedes-Benz X-osztály
    Fotó: Mercedes-Benz Hungária Kft.

    A Mercedes-Benz X-osztály rövid áttekintése

    • A pickupok Mercedese: a Mercedes-Benz X-osztály a pickupok hagyományos jellemzőit (robosztusság, praktikum, erő és terepjáró képességek) egyesíti a Mercedes-Benz modellek tulajdonságaival, mint például a látványos formaterv, a kényelem, a menetdinamika és a biztonság.
    • Könnyen azonosítható SUV formaterv: középen elhelyezett csillag, karakteres hűtőrács, erőteljesen domborodó motorháztető és a kerékjárati ívek felé nyúló lámpatestek: az X-osztály megjelenésében tökéletesen beleillik a Mercedes-Benz kínálatába.
    • Prémium minden téren: háromféle belső burkolat-típus, hatféle üléskárpit, köztük kétféle bőrborítással, valamint kétszínű tetőkárpit biztosítja a kategória legszélesebb körű személyre szabhatóságát.
    • Egy pickup különböző életstílusokhoz és munkahelyzetekre: PURE alapváltozat klasszikus igénybe vételre, PROGRESSIVE variáns a magasabb minőségi és kényelmi elvárásokra és POWER kiadás a szabadidő modellek csúcsaként.
    • A szegmens legerősebb motorja: a 258 lóerős V6-os dízelmotor 2018 közepén érkezik, vezető helyet foglalva el a pickup szegmensben. A piaci bevezetés a dízel X220d-vel (163 lóerő) és X250d-vel (190 lóerő) kezdődik, valamint bizonyos piacokon egy 165 lóerős benzinmotor is elérhető lesz.
    • Személyre szabás számos Mercedes-Benz kiegészítővel: a piaci bevezetéstől kezdve az ügyfelek számára elérhető vadrács, oldalsó védőelem, csomagtartó, különböző burkolatok és sokoldalú rakodási és terepjárási kiegészítők – melynek mindegyikét a Mercedes-Benz fejlesztette.
    • Személyautós vezetési élmény: a széles nyomtávnak, a Mercedes-Benz modellekre jellemző, kényelemre hangolt futóműnek, a tekercsrugónak, valamint az elől-hátul megtalálható tárcsafékeknek köszönhetően az X-osztály az első pickup, amely nem csak terepen, de közúton is kiváló teljesítményt nyújt.
    • Összkerékhajtás minden felületre: a kapcsolható 4MATIC összkerékhajtás osztóművel és opcionális hátsó differenciálzárral bármilyen terepen jól boldogul. Jövő év közepétől állandó összkerékhajtás is elérhető lesz a V6-os motorváltozathoz.
    • Csillagos biztonság: a Mercedes-Benz többi modelljéhez hasonlóan az X-osztály is kiemelkedő színvonalú passzív és aktív biztonsági rendszerekkel rendelkezik. Ez magában foglalja többek között a fékrásegítést, a sávtartó asszisztenst és a táblafelismerő rendszert is.
    • Az első intelligensen összekötött pickup: a Mercedes me connect révén az X-osztály ügyfelei mindig kapcsolódhatnak járművükhöz okostelefonon keresztül – olyan hasznos információkat letöltve, mint például a jármű földrajzi helyzete vagy az üzemanyagszint.

    Három modellváltozat minden igényre

    Ugyanazon alapokra épülve az X-osztály három különböző modellváltozatban érhető el a különböző életstílusok által támasztott igényeknek megfelelően.
    Az X-osztály PURE alapváltozat a funkcionális felhasználás jegyében készült, eleget téve az „igáslóként” történő felhasználás követelményeinek. Ugyanakkor kényelme és formája a magáncélú felhasználást is lehetővé teszi. Az X-osztály PROGRESSIVE olyan embereket szólít meg, akik robosztus pickupra vágynak magasabb presztízsű megjelenéssel és kényelmi funkciókkal. Egy autóra saját üzletük fellendítésére, amely kényelmes és presztízsben gazdag megoldásként szolgál magánhasználatra is. Az X-osztály POWER a felszereltségi lehetőségek csúcsát jelképezi. Olyan ügyfeleknek szól, akik számára a stílus, a teljesítmény és a kényelem különösen fontos. A változat egy igazán különleges szabadidő-autó, amely jól boldogul civil felhasználásban, sportos, szabadidős programokon, és akár az útról letérve is.

    Robosztus karakter dinamikus karizmával

    Progresszív formatervével a Mercedes-Benz X-osztály kivételes egyensúlyt teremt a robosztus és a stílusos megjelenés között, tökéletesen megfelelve a márka letisztult formaterv-filozófiájának. Az X-osztály akár 1,1 tonnát is szállíthat, akár 3,5 tonnát vontatva – utóbbi akár egy nyolcméteres yacht is lehet.
    Az orrész a Mercedes-Benz SUV modelljeire emlékeztet – a középen elhelyezett csillag, a lamellás hűtőrács, a magasan ívelő motorháztető és a hátranyúló lámpák ezt a hatást erősítik. Mindezt pedig a személyre szabhatóság fokozza: kilenc vonzó külső szín, egyedi 17, 18 és 19 colos keréktárcsák, valamint különböző belső kiegészítők választhatók a három felszereltségi változat mentén.
    A megjelenés is sokszínű. A PURE alapváltozat például fényezetlen, míg a PROGRESSIVE felszereltségi szint a jármű színére fényezett lökhárítókkal érkezik, miközben a POWER verzió az utóbbit már króm alsó betétekkel is kombinálja. Ehhez hasonlóan változik a hátsó lökhárító is: PURE változatnál fekete, PROGRESSIVE kiadásban pedig a jármű színére fényezett. A POWER króm lökhárítója pedig igazán stílusos megjelenést biztosít. A csomagtérhez való könnyű hozzáférés érdekében a lökhárítóban beépített fellépő található. Amennyiben pedig az alaphelyzetben 90 fokban nyíló csomagtérajtó nem elég, opcionálisan hátsó lökhárító nélkül, 180 fokban nyitható csomagtérajtóval is elérhető az X-osztály.

    Az X-osztály méretei
    Hosszúság 5340 mm
    Szélesség 1920 mm
    Magasság 1819 mm
    Tengelytáv 3150 mm
    Plató hossza 1587 mm
    Plató szélessége 1560 mm
    Plató magassága 474 mm
    Maximális terhelhetőség 1042 kg
    Fékezett vontatási kapa-citás (motorváltozattól és felszereltségtől) függően) 1650–3500 kg

    Új mérce a kényelem és a minőség terén

    Belül az X-osztály új szintre emeli a kényelmet és a minőséget a középkategóriás pickupok mezőnyében. A műszerfal kialakítása a Mercedes-Benz többi modelljére emlékeztet, amelynek teljes hosszában díszbetét fut – a szegmensre korábban nem jellemző nemes vonásként. Matt fekete, alumínium vagy barna matt fahatású betét is választható.
    A minőségérzetet tovább emelheti a műszerfal felső részének ARTICO műbőrborítása, amely a fekete mellett dióbarna színben is elérhető.
    Az alaphelyzetben 5,4 colos központi kijelző a valósidejű forgalmi jelentésekre is képes, a COMAND Online multimédiás rendszer megrendelése esetén 8,4 colos lesz, amely a szegmens legnagyobb kijelzőméretét jelenti. 960×540 pixeles felbontásával és IPS technológiás megjelenítésével a kijelző különlegesen éles képet nyújt, fokozva a navigációs térképek és az opcionális 360 fokos kamerarendszer képminőségét.
    Az ülések kényelmének is fokozott figyelmet szenteltek a tervezők. A számos irányban beállítható, komfortos ülések az X-osztály POWER esetében elektromosan állíthatók, és kétirányú gerinctámasszal rendelkeznek.

    Nagy nyomaték, élvezetes menetteljesítmények négy- és hathengeres motorokkal

    A piaci bevezetéskor kétféle erőteljes és hatékony fogyasztású erőforrás lesz elérhető. A 2,3 literes common-rail dízel hajtáslánc két teljesítményszinten érhető el. Az egyturbós X 220 d 163 lóerőt, míg a dupla turbós X 250 d nem kevesebb, mint 190 lóerőt teljesít. Mindkét dízelmotor elérhető hátsó és kapcsolható összkerékhajtással is. Bizonyos piacokon elérhető lesz a benzines X 200 is, 165 lóerős teljesítménnyel és hátsókerék-hajtással. Az erőforrások közös jellemzője a halk, alacsony vibrációjú működés, valamint a kivételes teljesítményleadás és hatékonyság. Az erőt alaphelyzetben hatfokozatú kézikapcsolású váltó továbbítja, de az X 250 d esetében opcionálisan hétfokozatú automataváltó is elérhető.
    A különösen nyomatékos V6-os motor 2018 derekán érkezik, emelt szintű menettulajdonságokról gondoskodva. A háromliteres erőforrás 258 lóerőt és 550 Nm nyomatékot teljesít. Ezzel az X 350 d vezető helyen áll a szegmensben. Az X-osztályok csúcsa állandó 4MATIC összkerékhajtással és 7G-TRONIC PLUS hétfokozatú, kormányról vezérelhető automata váltóval érkezik.
    Az X-osztályhoz a DYNAMIC SELECT üzemmód-választás is elérhető, amely lehetővé teszi a váltást különböző vezetési üzemmódok között a vezető szándéka szerint. Az öt program a következő: Comfort, ECO, Sport, Manual és Offroad. Ezek a motorkarakterisztikát, az automata váltó programját és az ECO start-stop funkciót módosítják.

    Dinamika és kényelem a Mercedes-Benz személyautók színvonalán

    Az X-osztály az első pickup, amely terepen és közúton ugyanolyan jól helyt áll. Széles nyomtávja, nagy tengelytávja és kényelmes, Mercedesre jellemző futómű hangolása kivételesen dinamikussá és élvezetessé teszi közúton – anélkül, hogy ez a terepképességeket hátrányosan befolyásolná. A kategória különlegessége: az első és a hátsó tengelyen is használt tekercsrugók, amelyek gondoskodnak a harmonikus kényelemről. A komfort futómű elől kettős keresztlengőkaros első tengelyt, hátul pedig többlengőkaros merev tengelyt kapott, amely ideális nagy terhelés és terepjárás esetén. Ez a kombináció kényelmes közlekedést és biztonságos viselkedést biztosít bármilyen terheltségi szint esetén.
    1632 mm-es első és 1625 mm-es hátsó nyomtávjával az X-osztály a legtöbb konkurensénél nagyobb nyomtávval rendelkezik. Ez ideális feltételeket teremt az optimális stabilitás és a nagy kanyarsebességek szempontjából. A kategóriatársak átlagánál nagyobb, 3150 mm-es tengelytáv csökkenti a vibrációkat és jó egyenesfutást tesz lehetővé. A Mercedes-Benz a szegmens egyetlen gyártójaként minden tengelyen tárcsaféket használ. Elől 320, hátul pedig 308 mm-es tárcsákat találhatunk, melyek rövid féktávot, gyors reakciót és magas hőellenállást biztosítanak.
    A komfort futómű szériafelszereltség lesz az európai piacon. A modell szabad hasmagassága ezzel 202 milliméter, de opcionális extraként (Európán kívül mindenhol szériában) 20 mm-rel magasabb futómű is elérhető. Az emelt hasmagasság még inkább javítja a terepképességeket, magasabb üléspozíciót és látványos off-road megjelenést is lehetővé téve. A Mercedes-Benz modellekre jellemző biztonságos és kényelmes vezethetőség a magasabb futóműnél is megmarad.

    Kapcsolható vagy állandó 4MATIC összkerékhajtás minden terepre

    Az X 220 d 4MATIC és X 250 d 4MATIC modellek esetén elérhető kapcsolható 4MATIC összkerékhajtás minden terepen otthon van. Az első kerekek szükség szerint elektronikusan kapcsolhatók be a hajtásba. 2018 közepétől a Mercedes-Benz pickupja állandó összkerékhajtással is elérhető lesz, amellyel az X-osztály maximális teljesítményt és tapadást nyújt még nagysebességű haladásnál is közúton. Az állandó összkerékhajtás csak a V6-os dízelmotorral lesz elérhető. Terepen mindkét 4MATIC hajtásrendszer kiváló képességekkel rendelkezik az osztóműnek és az opcionális hátsó differenciálzárnak köszönhetően.

    Kiváló terepképességek
    Merülési mélység 600 mm
    Szabad hasmagasság Első tengely: 202 mm
    Hátsó tengely: 221 mm emelt hasmagasságú futóművel
    Első és hátsó terepszög 28,8°/23,8°
    30,1°/25,9° emelt hasmagasságú futóművel
    Maximális oldaldőlés 49,8°
    49° emelt hasmagasságú futóművel
    Rámpaszög 20,4°
    22° emelt hasmagasságú futóművel
    Maximális kapaszkodóképesség 100%

    Átfogó biztonsági felszereltség

    Mint minden Mercedes-Benz modell, az X-osztály is kivételesen magas biztonsági színvonallal rendelkezik. A csillagos pickup kényelmi és biztonsági felszereltségei kivételesek a kategóriában. Az X-osztály kimagasló utasvédelme a kivételesen merev karosszériának, a magas szilárdságú utascellának, valamint az elől-hátul egyaránt nagyméretű energiaelnyelő zónáknak köszönhető. A passzív biztonságot tovább fokozza a szériában érkező hét légzsák, valamint a két gyerekülés-rögzítő rendszer. Az első utasok légzsákjai kétlépcsős kioldási mechanizmussal rendelkeznek.
    Az aktív biztonságról három vezetési segédrendszer is gondoskodik. Az aktív fék-asszisztens figyelmeztet ráfutásos baleset esetén, a sávtartó rendszer, valamint a táblafelismerő pedig tovább gondoskodik a biztonságos közlekedésről. Továbbá pótkocsi-stabilizálás, abroncsnyomás-ellenőrző rendszer, vészhívó rendszer, tempomat, valamint a szegmens legjobb LED-es fényszórója is elérhető. Szükség esetén a tolatókamera funkcióját 360 fokos kamerarendszer egészíti ki.

    Az első intelligensen behálózott középkategóriás pickup

    Az X-osztály az első középkategóriás pickup, amely beépített SIM kártyás kommunikációs modullal is elérhető. Ez lehetővé teszi az átfogó Mercedes me connect szolgáltatások használatát, valamint a járműhöz való hozzáférést okostelefon segítségével. Az X-osztály vezetői 21 európai országban kaphatnak információt telefonjuk képernyőjén az üzemanyagszintről vagy az abroncsnyomásról, megnézhetik autójuk pozícióját, valamint ellenőrizhetik, hogy járművük mozgásban van-e.
    A Mercedes-Benz személyautókban sikerrel használt vezérlő és kijelző rendszerek ebben a szegmensben is elsőként mutatkoznak be. Ezek között megtaláljuk a többfunkciós touchpadet, a merevlemezes, teljesen integrált COMAND Online multimédiás rendszert, a LINGUATRONIC hangalapú vezérlést és az okostelefonon keresztüli internet-hozzáférést.

    Portfólió-bővítés a Renault-Nissan szövetséggel együttműködésben

    A csillagos pickup a Renault-Nissan szövetséggel kötött termelési együttműködés keretén belül készül. Az X-osztály az európai, ausztrál és dél-afrikai piac számára a Nissan spanyol gyárában készül, Barcelonában. A pickuppal a Daimler AG és a Renault-Nissan szövetség még tovább bővíti hét éve megkezdődött stratégiai együttműködését.

    A villányi bemutatóhoz a minden terepen kiválóan teljesítő gumiabroncsokat a Continental biztosította.

  • Íme az Audi idei karácsonyi reklámja!

    Íme az Audi idei karácsonyi reklámja!

    Ti szeretitek, vagy épp utáljátok a karácsonyi bevásárlást? Időben letudjátok, vagy az utolsó pillanatra hagyjátok? Az Audi  2017-es karácsonyi reklámja leginkább az utóbbi kategóriába tartozóknak vázol ismerős helyzetet, azonban humoros formában!

  • A leggyorsabb elektromos töltővel erősít a Shell Európában

    A leggyorsabb elektromos töltővel erősít a Shell Európában

    A Shell megállapodott a nagyteljesítményű töltőponthálózatot üzemeltető IONITY-vel, így kezdetben tíz európai ország 80 legnagyobb autópályán található töltőállomásán teszi lehetővé, hogy az autósok az eddiginél biztosabban tehessék meg a nagy távolságokat.

    A nagyteljesítményű töltők átlagosan 5-8 perc alatt töltik fel a legmodernebb elektromos járműveket, háromszor gyorsabban, mint a jelenleg használatban lévő bármely más töltők.

    Az IONITY vegyesvállalatot a BMW Csoport, a Daimler AG, a Ford Motor Company és a Volkswagen Csoport az Audival és a Porschéval hozta létre azzal a céllal, hogy 350 kW erősségű töltőpontokból álló hálózatot építsen ki a főbb európai autópályákon.

    “Az autósok hosszabb utakra is szeretnének menni az elektromos járműveikkel és biztosak akarnak lenni abban, hogy közben megbízható, kényelmes és alkalmas helyen, gyorsan feltölthetik azokat – mondta Kapitány István a Shell globális ügyvezető alelnöke. – Az európai autópályákra telepített elektromos töltőállomás iránti igény gyorsan növekszik. Ennek megyünk most elébe azzal, hogy az IONITY egyik legnagyobb partnereként elérhetővé tesszük a leggyorsabb töltőpontokat 10 európai országban.”

    A megállapodás része a Shell azon globális törekvéseinek, hogy még több és tisztább energetikai megoldásokat nyújtson. Ugyanezt szolgálta ezt megelőzően, hogy felvásárolta az Európa legnagyobb elektromos töltőállomáshálózatát üzemeltető NewMotiont, majd az Egyesült Királyságban a kijelölt Shell töltőállomásokra gyorstöltőket telepített, hogy mind megbízhatóbb töltési megoldásokat kínálhasson az elektromos autóval rendelkezőknek, akár otthon, munkában vagy úton vannak.

    Ezért a Shell úgy véli, hogy többen döntenek majd az elektromos járművek vezetése mellett, ha megbízható és kényelmes töltési megoldásokhoz férhetnek hozzá, akkor és ott, ahol szükségük lesz rá.

    Az elektromos autótöltő megoldások csak egyik módjai annak, amivel a Shell több és tisztább energiát szeretne biztosítani napi 30 millió kiskereskedelmi fogyasztójának. Emellett folyamatosan dolgozik a hagyományos üzemanyagok hatékonyságának növelésén is és támogatja az olyan alacsony kibocsátású, közlekedésben használt
    üzemanyagok fejlesztését, mint amilyen a hidrogén, a bioüzemanyagok és a földgáz.

    „Az IONITY és a Shell közös célja az, hogy megbízható és gyors töltési infrastruktúra biztosításával, elektromos járművel is lehetővé tegyék a kényelmes és hosszú távú utazásokat Európában – mondta Dr. Michael Hajesch, az IONITY vezérigazgatója. – Erőink egyesítésével a Shell kiskereskedelemben régre nyúló történelmét és tapasztalatát ötvözzük a mi modern, gyors töltési technológiánkkal. Ez jelentősen megnöveli majd az elektromos járműveket vezető vásárlóink elégedettségét.”

  • Időutazás: Az első Ford Escort

    Időutazás: Az első Ford Escort

    Emlékszik még az első generációs Ford Escort kólásüveg-sziluettjére? Majdnem ötven éve már, hogy az első ilyen autó legördült a Ford Halewood üzem szerelőszalagjáról.

    Az első generációs Ford Escortot 1967 végén mutatták be az Egyesült Királyságban, míg szélesebb közönség előtt az 1968 januári Brüsszeli Autószalonon mutatkozott be. A Ford európai részlege a hosszú időn át gyártott, sikeres Anglia leváltására tervezte a modellt. Az Escort gyártása elsőként Angliában, a halewood-i gyárban kezdődött meg, 1967 utolsó hónapjaiban, míg az Európa kontinentális részére szánt bal kormányos változatok gyártása 1968 szeptemberében indult be, Genkben, Belgiumban. Az Egyesült Királyságban gyártott darabok eleinte némileg eltértek az Európa többi részén kaphatóktól, például az első futómű hangolása és a kormányáttétel is más volt, továbbá a Genkben készülő Escortok dupla hidraulikakörös fékeket kaptak és szélesebb felnik kerültek rájuk. 1970-től az Európa kontinentális részén értékesített modellek gyártása áttevődött Németországba, az új saarlouis-i gyárba.

    Az Escort Európa több részén is sikeres modellé vált, de a legkomolyabb sikereket az Egyesült Királyságban érte el, ahol az 1960-as évek legsikeresebb modellje lett. 1974 júniusában a Ford bejelentette a kétmilliomodik Escort elkészültét. Ezt a mérföldkövet korábban egyetlen Egyesült Államokon kívüli Ford modell sem érte el.

    Az Escort a média körében is azonnal hatalmas sikert aratott. A kritikusok értékes családi autónak nevezték, külön kiemelve gazdag alapfelszereltségét, amiben olyan luxustételek szerepeltek, mint a műbőr üléshuzat, a gumiszőnyegek, az egy sebességfokozatú ablaktörlő vagy a műbőr ajtópanelek.

    A honestjohn.co.uk nevű brit honlap szerint: „Az Escort dögös autó volt, és mágnesként vonzotta azokat a fiatalokat, akik egy kisméretű lépcsőshátú kocsira vágytak. Az autó igazi sláger lett, hiszen egyszerű szerkezetéhez, jó megjelenéséhez és élvezetes teljesítményéhez visszafogott fogyasztás társult – nem véletlen, hogy a Cortina után ez lett a Ford második bestsellere az Egyesült Királyságban. Még az 1098 köbcentis alapváltozat is élvezetes vezetést kínált, amire a fogasléces kormánymű, a briliáns sebességváltó és a hatékony MacPherson első rugóstag jelentett garanciát.”

  • A Volkswagen több mint 34 milliárd eurós fejlesztési programot indít

    A Volkswagen több mint 34 milliárd eurós fejlesztési programot indít

    Több mint 34 milliárd eurós (10,6 ezer milliárd forint) fejlesztési programot indít a Volkswagen AG (VW), hogy lépést tartson az autóipar átalakulásával – közölte pénteken a német gépjárműgyártó csoport.

    A társaság közleménye szerint Matthias Müller vezérigazgató a felügyelőbizottság ülésén hangsúlyozta, hogy „éppen most találják fel újra az autót”, ezért a 2018-2022-es időszakban több mint 34 milliárd eurót fordítanak az elektromobilitás, az autonóm vezetési technológiák, az új típusú közlekedési szolgáltatások és a digitalizáció területére.

    A fejlesztéseket az „aktuális technológiák” elhanyagolása nélkül kell végrehajtani, „mert a belátható időben még ezekkel keresünk pénzt” – tette hozzá Matthias Müller.

    Kiemelte, hogy a következő években az egész autóipar alapvetően átalakul, ami „nagy lehetőségeket kínál, de hatalmas erőfeszítéseket is követel”. Ezért a VW átfogó offenzívát indít. Ennek révén 2025-re nagyjából minden negyedik gyártmánya elektromos meghajtású lesz, és 2030-ig eléri, hogy a csoport valamennyi – nagyjából 300 – modelljének legyen legalább egy elektromos változata. Ezt a cél szolgálja a társaság történetének egyik legnagyobb szabású beszerzési programja is, amely több mint 50 milliárd eurót irányoz elő akkumulátorok vásárlására – áll a közleményben.

    A VW a legnagyobb európai gépjárműgyártó. A névadó Volkswagen, az Audi, a Seat és a Skoda típusú személyautók mellett olyan luxusmárkák gyártója, mint a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, illetve a Ducati (motorkerékpár). Saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

  • Az Audi aktívan folytatja a szintetikus üzemanyagokkal kapcsolatos kutatásokat

    Az Audi aktívan folytatja a szintetikus üzemanyagokkal kapcsolatos kutatásokat

    Az Audi lépésről lépésre szisztematikusan építi e-üzemanyag stratégiáját. Az Ineratec GmbH. és az Energiedienst Holding AG partnerekkel közösen a vállalat egy új kísérleti létesítmény létrehozását tervezi, amely a svájci Aargau kantonban található Laufenburgban jönne létre az e-dízel gyártására. A szükséges energiát most először megújuló forrásból, vízenergia segítségével biztosítják. A tervezett létesítmény éves kapacitása eléri a közel 400 000 litert.

    Több éve már, hogy az Audi kutatásokat folytat olyan klímabarát, szén-dioxid alapú üzemanyagok kapcsán, mint például az e-gas, az e-benzin vagy a szintetikusan előállított e-dízel üzemanyag. A vállalat most újabb lépést tett az e-dízel előállításának útján. „Laufenburgban – köszönhetően egy új technológiának – képesek leszünk az e-dízel előállítását hatékonyan, kompakt egységekben kivitelezni, így még gazdaságosabbá válik ez a megoldás. A kísérleti létesítmény lehetőséget kínál a különböző szektorok társítására, mint például az energiaszektor különböző, áram, hő és mobilitás területén működő szereplőinek az összekapcsolására, továbbá lehetséges lesz a megújuló energia tárolása is.” – nyilatkozta Reiner Mangold, az AUDI AG fenntartható termékfejlesztésért felelős vezetője.

    Az Audi e-dízel képes arra, hogy a hagyományos belsőégésű motorokat szinte teljesen szén-dioxid semlegesen működtesse. Előállításához a vízierőművekből származó energiát alakítja szintetikus üzemanyaggá. Működése egy kémiai alapelvet követ: a vízierőműben helyben előállított zöld energia elektrolízis révén hidrogént és oxigént állít elő a vízből. A következő lépésben a hidrogén reakcióba lép a szén-dioxiddal egy új és igen kompakt mikroeljárási technológia révén. A szén-dioxid származhat a légkörből vagy biogén füstgázokból és ez jelenti – az Audi e-üzemanyagok esetében mindig – az egyetlen szénforrást, amelyből hosszú láncú szénhidrogének jönnek létre. A folyamat utolsó lépéseként ezeket különválasztják, így jön létre az Audi e-dízel illetve az ipar egyéb területein felhasználható viasz.

    A tervek szerint az első liter e-dízel a következő évben készülhet el Laufenburgban. Az Audi és a projektben résztvevő partnerei, az Ineratec és az Energiedienst AG néhány héten belül nyújtja be a létesítmény építéséhez szükséges engedélykérést. Az építkezés várhatóan 2018. elején indul majd.

    Ez a második partneri együttműködés, amelyben az Audi egy kísérleti Power-to-Liquid („elektromos energiából cseppfolyós energiahordozó”) alapelven működő létesítmény létrehozásában működik közre. Az Audi és a sunfire energia-technológiai vállalat már 2014. óta dolgozik együtt Drezdában. Itt a sunfire a fenti alapelvek mentén, de különböző technológiákat alkalmazva állítja elő az e-dízel üzemanyagot. A másik Audi e-üzemanyag projekthez kapcsolódóan önálló Power-to-Gas („elektromos energiából gáz”) üzem működik az észak-németországi Werlte községben, ahol az Audi e-gas – más néven szintetikus metán – készül az A3, A4 és A5 g-tron modellek számára. Az ingolstadti autógyártó szakértő partnerek bevonásával dolgozik az e-benzin előállításán is.

    A fent említett modellek üzemanyag fogyasztása:

    A3 Sportback g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 3,5 – 3,3*; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km) 5,4 – 5,1*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 96 – 89*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 126 – 117*

    A4 Avant g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 4,3 – 3,8*; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km): 6,5 – 5,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 117 – 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 147 – 126*

    A5 Sportback g-tron – CNG-fogyasztás (kg/100 km): 4,2 – 3,8*; benzinfogyasztás, kombinált (l/100km): 6,3 – 5,6*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (CNG): 114 – 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km) (benzin): 143 – 126*

    *: Az üzemanyag-fogyasztásra és a széndioxid-kibocsátásra vonatkozó információk az alkalmazott gumiabroncsoktól illetve kerekektől függően változhatnak.

    szintetikus üzemanyag
    Kép: Audi
  • A SEAT a Smart City Expo kiállításon mutatja be a Leon Cristobal modellt, a márka történetének legbiztonságosabb autóját

    A SEAT a Smart City Expo kiállításon mutatja be a Leon Cristobal modellt, a márka történetének legbiztonságosabb autóját

    A SEAT négy legfőbb, az okos városok jövőbeli mobilitását segítő fejlesztését mutatja be a hetedik Smart City Expo Világkongresszuson. A kezdeményezések kereteit a barcelonai városi tanács által kiadott, a biztonságos, hatékony, fenntartható és egyenlő mobilitást megcélzó Városi Mobilitási Terv irányelvei tartalmazzák.

    A SEAT elnöke, Luca de Meo kijelentette, hogy „a SEAT elkötelezetten támogatja a városi mobilitás fejlesztését, elsősorban olyan megoldásokkal, amelyek innovatívak, egyszerűek, ugyanakkor intelligensek, csakúgy, mint a Smart City Expo törekvései.” Ezen kívül de Meo hangsúlyozta: „célunk, hogy tovább erősítsük kötelékeinket a Smart City mércéjéül szolgáló Barcelonával. Éppen ezért olyan kezdeményezéseket mutatunk be, amelyek összhangban állnak a város mobilitási tervének négy fő pillérével.”

    A biztonságos mobilitást szem előtt tartva a vállalat a három napos eseményen mutatja be a SEAT Leon Cristobal modellt, amely a márka történetének legbiztonságosabb autója. Ez az “őrangyal” tanulmányautó hat vezetéstámogató biztonsági rendszerrel igyekszik a közúti balesetek legfőbb okainak visszaszorításához hozzájárulni. Ilyen például a figyelmetlenség, a fáradtság, a gyorshajtás vagy az alkoholfogyasztás, amelyek jelenleg a balesetek 80 százalékáért felelősek. A Leon Cristobal a következő funkciókkal rendelkezik:

    1. Drive-lock: ez a rendszer egy beépített leheletelemző szondát tartalmaz, amely pozitív eredmény esetén blokkolja az autót.
    2. Drive-coach: egy olyan hangvezérelt asszisztens, amelynek segítségével teljes mértékben személyre szabhatóvá válnak a biztonsági figyelmeztetések.
    3. Őrangyal mód: ebben az üzemmódban a járműben található mind a 15 aktív és passzív biztonsági rendszer aktiválva van.
    4. Visszapillantó kijelző: visszapillantó tükör, amely egy hátsó kamerával kiküszöböli az esetleges holttereket.
    5. Fekete doboz: információkat és képeket gyűjt a vezetés során, amelyeket baleset esetén egy kiválasztott okostelefonra továbbít.
    6. Mentor: egy alkalmazás, amely lehetővé teszi a szülők számára, hogy amikor a gyermekük vezeti az autót, szabályozzák a jármű sebességét illetve láthassák a tartózkodási helyét.

    Az utazók védőszentje után elnevezett SEAT Leon Cristobal akár 40 százalékkal is csökkentheti az utakon előforduló balesetek számát, amennyiben az utakon közlekedő járművek több, mint fele a Cristobal tanulmányban elérhető funkciókkal van felszerelve.

    Ezen kívül – szem előtt tartva a hatékony városi mobilitást célzó megoldásokat – a SEAT Metropolis:Lab Barcelona bemutatja a tavaly áprilisi alapításakor indított első projektjének eredményeit. Az „About It” alkalmazás célja, hogy mobilitási asszisztensként segítse a jármű vezetőjét Barcelona városában. Több egyéb funkció mellett az alkalmazás képes jelezni az elektromos járművek töltésére alkalmas helyeket, a Bicing kerékpármegosztó (közbringa) állomásokat vagy azokat a fekete pontokat, amelyek a leginkább balesetveszélyes utakra figyelmeztetnek Barcelonában.

    A fenntarthatóságot illetően az eseményen bemutatásra kerül a 10 darabos eMii prototípusokból álló flotta egy része, amelyet hamarosan a Metropolis:Lab Barcelona és a Pier 01 munkatársai használhatnak egy közös járműhasználatot lehetővé tévő program keretében. Ez a szolgáltatás bepillantást enged a márka elektromos technológiájába. Az autókat pedig olyan digitális hozzáférési lehetőséggel szerelték fel, hogy a felhasználók képesek legyenek okostelefonjaikon keresztül hozzáférni a járműhöz. A háromnapos konferencia látogatói tesztvezetésen tehetik próbára a SEAT zéró emisszióval működő prototípusát a kiállítási terület melletti parkolóban.

    Az intelligens városok egyenlő mobilitását célzó új fejlesztések szintén szerepelnek a kongresszus programjában. A fórumot biztosító Virtual Mobility Lab projekt a CARNET vezetésével jött létre, amely az egyetlen Barcelonára koncentráló, városi mobilitással foglalkozó kutatóközpont. A CARNET létrehozói a SEAT, a Volkswagen Csoport kutatási részlege illetve a Katalán Műszaki Egyetem voltak. Az általuk bemutatott szimulációs eszköz a Barcelonával kapcsolatos mobilitási programok hatásait vizsgálja és értékeli, továbbá lehetővé teszi a következtetések levonását még az előtt, hogy bármilyen kísérleti tapasztalatszerzés történt volna.

    Egyik első tesztje során a Virtual Mobility Lab igazolta, hogy 500 on-demand shuttle alkalmazásával 2000 magántulajdonban lévő járművet tudnának kiváltani Barcelona utcáiról, amely mind a forgalom nagyságát, mind a környezetszennyezés mértékét javítaná a városban.

    Az Autonóm Vezetési Kihívás döntője

    A jövő városi mobilitásának javítására kifejlesztett különböző megoldások mellett a CARNET egy olyan felhívást is közzétett, amely a robotika területén gyakorlati képzésben résztvevő diákoknak szól. A CARNET a legjobb ifjú tehetséget keresi, a résztvevők célja pedig az autonóm közlekedést lehetővé tevő funkciók kifejlesztése.

    A projekt idén áprilisban indult és a hat hónapos periódus során a 9 résztvevő spanyol egyetemről 50 diákot bíztak meg azzal a feladattal, hogy fejlesszen olyan szoftvert, amely lehetővé teszi az önvezető modellautók számára, hogy sikeresen teljesítsenek egy zárt pályát.

    Erre az alkalomra a CARNET létrehozott ez olyan zárt pályás vezetési környezetet, amelyet Barcelona városa ihletett, és amely a döntő helyszíne lesz. A járműveknek le kell küzdeniük minden akadályt és bizonyítaniuk kell, hogy önállóan is sikerrel közlekednek a városi környezetben.

    Ezeket a fejlesztéseket később aztán felhasználhatják és a valóságban is alkalmazható önvezető algoritmusként szolgálhatnak, a diákoknak pedig lehetőségük nyílik ennek a jövőbemutató mobilitási koncepciónak a megalkotásában részt venni.

    Díjazták a SEAT márkát az akadálytalan mobilitási stratégia elismeréseképp

    A városi mobilitás javításának folyamatos népszerűsítéséért a Smart City Expo Világkongresszus szervezői a Mobilitás kategóriában World Smart City Award díjjal tűntették ki a vállalatot. A SEAT akadálytalan mobilitási stratégiája többek között olyan úttörő projekteket takar, mint a Google intelligens navigációjának, a Waze alkalmazásnak az integrációja, az Amazon Alexa virtuális asszisztensének illetve a Parkfinder vagy a Travipay megoldásoknak az alkalmazása.