Kategória: Automobil

  • Az 53 éves Lewis Hamilton a Mercedes idei karácsonyi reklámjában

    Az 53 éves Lewis Hamilton a Mercedes idei karácsonyi reklámjában

    A Mercedes ünnepi videójában a minden évben ugyanolyan, már-már unalmas családi, karácsonyi összejöveteleké a főszerep. Az 2038-ban játszódó reklám azonban felhívja azonban a figyelmet arra, hogy milyen gyorsan változik a világ körülöttünk. Így tűnik fel a már öregedő Mr Hamilton is, aki azért „még mindig jó formában van”.

    https://www.youtube.com/watch?v=f7i45QIY_60

     

  • A BMW Group Csehországban építi fel legújabb jármű- és technológiatesztelési létesítményét

    A BMW Group Csehországban építi fel legújabb jármű- és technológiatesztelési létesítményét

    A bajor központú vállalatcsoport több mint százmillió euró összköltségű beruházása munkalehetőségek százaival élénkíti fel Nyugat-Csehország gazdaságát a következő évtized elején. A mintegy félezer hektárnyi területen felépülő új központban a tisztán elektromos meghajtás, az intermodális digitalizáció és az automatizált járművezetés jövőbe mutató innovációit tökéletesítik majd a mérnökök.

    A BMW Group, a cseh kormány és a nyugat-csehországi Karlovy Vary tartomány képviselői 2017. december 15-én, Prágában közös sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a világ elsőszámú prémiumautó-gyártója a Münchentől két és fél órás autóútra található, csehországi Sokolov városában építi fel negyedik jármű- és technológiatesztelési létesítményét. A százmillió eurós nagyságrendű, több száz új munkahelyet teremtő beruházás a vállalatcsoport tervei szerint már a következő évtized elején rendszerbe áll.

    „A BMW Group élen jár a járműtechnológia fejlesztésében. Innovációs iránymutatóként célunk, hogy a legjobb és a legintenzívebb vezetési élménnyel ajándékozzuk meg ügyfeleinket, illetve hogy minden korábbinál átfogóbb digitális kapcsolatot hozzunk létre az emberek, a gépek és az intelligens szolgáltatások között. A Sokolov városába tervezett létesítmény felépítésével olyan úttörő területeken tökéletesíthetjük technológiai innovációinkat, mint a tisztán elektromos meghajtás, az intermodális digitalizáció és az automatizált járművezetés – vezetést támogató rendszereink finomhangolásával így például a valaha kínált legbiztonságosabb közlekedést váltjuk valóra” – fogalmazott Dr. Herbert Grebenc, a BMW AG humán erőforrási részlegének ingatlangazdálkodásért felelős alelnöke a Prágában tartott sajtótájékoztatón.

    A Münchenhez közeli Aschheim városában, a franciaországi Miramasban és a svédországi Arjeplog városban a BMW Group jelenleg összesen három jármű- és technológiatesztelési létesítményt üzemeltet, ezek azonban nem rendelkeznek elegendő kapacitással ahhoz, hogy maradéktalanul megfeleljenek a technológia fejlődésével párhuzamosan növekvő tesztelési és tökéletesítési követelményeknek. A vállalatcsoport az elmúlt időszakban ezért gőzerővel dolgozott Németországban és a környező régiókban a stratégiailag optimális helyszínek felkutatásán. „Sokolov városában találtunk rá az innovatív jármű- és technológiatesztelési folyamatainkhoz szükséges legideálisabb feltételekre. Azáltal, hogy néhány éven belül rendszerbe állítjuk átfogó teszthálózatunk első kelet-európai állomását, új lehetőségeket teremtünk és a BMW Group történetében újabb mérföldkőhöz érkezünk. A területet birtokló Sokolovská uhelná vállalattal és az összes politikai féllel kivételesen jó együttműködést építettünk ki, amely a kölcsönös bizalmon alapszik” – mondta Dr. Herbert Grebenc a csehországi helyszínválasztás körülményeiről.

    „A cseh kormány és a BMW Group már megkezdte az úttörő együttműködést lefektető megállapodás részletes kidolgozását, amelynek keretein belül a Karlovy Vary tartományban felépülő jármű- és technológiatesztelési létesítmény összes speciális aspektusát figyelembe vesszük. Minisztériumunk nagy örömmel köszönti az effajta beruházásokat, amelyek kimagasló szakmai ismeretekre épülő munkahelyeket teremtenek és jelentős hozzáadott értékként segítik a cseh gazdaságot” – nyilatkozta Tomáš Hüner, a Csehországi Ipari- és Kereskedelmi Minisztérium képviselője.

    Jana Vildumetzová, Karlovy Vary tartomány elnöke a sajtótájékoztatón a BMW Group új tesztlétesítményének régión belüli jelentőségét hangsúlyozta ki. „A BMW Group beruházása rendkívül fontos Karlovy Vary tartomány számára. Régiónk egyike annak a három csehországi területnek, amely a közeljövőben jelentős strukturális változások elé néz. Kevés a kutatás, a fejlesztés és az innováció, amelyek következtében munkalehetőségek hiányával küzdünk. Sokolov városában egyre inkább csökkennek a bányászatban rejlő lehetőségek, az emberek így új munkát keresnek. Azáltal, hogy a BMW Group nálunk építi fel negyedik jármű- és technológiatesztelési létesítményét, a régió fejlődésében újabb fejezet veszi kezdetét. A beruházás több száz embernek kínál majd vonzó munkalehetőséget, amely a lehető legjobb pillanatban érkezik. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy Karlovy Vary hosszú távon is a vállalatcsoport erős partnere maradjon és maximális támogatásunkról biztosítsuk a projektet.”

    Karel Kučera, a CzechInvest elnök-vezérigazgatója a sajtótájékoztatón a beruházás Csehországra gyakorolt jelentőségét emelte ki. „Ma egy két és fél éve tartó, részletes tárgyalássorozat végéhez érkeztünk, a sikeres együttműködés kiépítésén több mint kétszáz szakember munkálkodott. A BMW Group jármű- és technológiatesztelési létesítménye kimagasló hozzáadott értéket képvisel a cseh gazdaságban, amelynek fejlesztése a CzechInvest egyik elsődleges célja.”

    Új fejlesztőközpont Unterschleißheim városában és negyventagú tesztflotta az utakon

    A BMW Group 2016 decemberében jelentette be, hogy az intelligens járműkapcsolati megoldásokon és az automatizált járművezetés innovációi dolgozó fejlesztőrészlegeit egyetlen központban összpontosítja a München melletti Unterschleißheim városában. A komplexum teljes rendszerbe állítása után több mint kétezer szoftverfejlesztő mérnök dolgozik majd egymás mellett azzal a céllal, hogy valóra váltsák és valós körülmények között teszteljék a teljes mértékben automatizált járművezetés korszakát elhozó technológiákat. A fejlesztőközpont 2017-es megnyitásával egy időben a bajor prémiumgyártó egy negyven darab 7-es BMW-ből álló tesztflottát gurított ki az utakra, amely valós körülmények között, az Intel, a Mobileye és a BMW Group úttörő együttműködésének köszönhetően az Egyesült Államok, Izrael és Németország autópályáin, valamint nagyvárosaiban dolgozik a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés korszakát elhozó járműtechnológiák tökéletesítésén.

    A BMW Group Csehországban

    A BMW Group csehországi értékesítési hálózata 14 márkakereskedést ölel fel. A vállalatcsoport prágai fióktelepe 2006 júniusában kezdte meg működését. 2017 első tíz hónapjában országszerte összesen 6 985 darab vadonatúj BMW és MINI modell talált itt gazdára, amely 18 százalékkal múlja felül az egy esztendővel korábbi értéket. 2016-ban a BMW és a MINI összesített éves eladási mutatója Csehországban 7 013 darabon állt meg, amely éves viszonylatban 7,7 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg. A tavalyi év legkeresettebb modellje a BMW X5, a BMW 5-ös sorozat és a BMW X1 volt, amelyek a teljes értékesítés 14,3, 10,9 és 10,4 százalékát tették ki. A BMW Group számos kulturális eseményt támogat Csehországban, így többek között a Karlovy Vary városában megrendezett Nemzetközi Filmfesztivált és a Českẏ Krumlov-i Nemzetközi Zenei Fesztivált is.

    A BMW Group jármű- és technológiatesztelési létesítményei

    1971: a BMW Group megnyitja első tesztlétesítményét a Münchenhez közeli Aschheim városában

    1986: rendszerbe áll a vállalatcsoport második tesztlétesítménye a dél-franciaországi Miramasban

    2006: harmadikként csatlakozik be a hálózatba az észak-svédországi Arjeplog városban felépített tesztlétesítmény, amely az északi sarkkörtől mindössze 55 kilométerre délre található

    2015 szeptembere óta: a BMW Group ideiglenes bérleti szerződés keretében a németországi Hof-Plauen repülőtéren végzi egyes sorozatgyártás előtti jármű- és technológiatesztelési folyamatait (és többek között a vezetést támogató rendszerek átfogó tökéletesítését)

  • Fényes, rockos karácsonyi reklám a KIA-tól

    Fényes, rockos karácsonyi reklám a KIA-tól

    A Kia nem a megszokott módon hívta fel a figyelmet ünnepi akcióira. Nincs a videóban Mikulás, se kisgyerek, se kiskutya, mégis nagyon menő és ünnepélyes.

    https://www.youtube.com/watch?v=a9vFvnnozJE

  • Tesla szupertöltő-állomások jönnek létre Magyarországon

    Tesla szupertöltő-állomások jönnek létre Magyarországon

    A világ autóipara egy teljesen új korszak előtt áll, és ez különös kihívások elé állítja azokat az országokat, mint amilyen Magyarország is, ahol az autóipar rendkívül fontos szerepet játszik a gazdaság teljesítménye szempontjából – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter telefonon az MTI-vel, miután csütörtökön San Franciscóban tárgyalt informatikai és távközlési vállalatok, illetve a Tesla gyár vezetőivel.

    Szijjártó Péter szerint az Egyesült Államok nyugati partvidéke mind nemzetgazdasági, mind nemzetstratégiai szempontból különös lehetőségeket kínál Magyarország számára, ezért látogatta meg a nyugati partvidéken, San Franciscóban és a környékén a legjelentősebb IT-vállalatokat, és a Tesla gyárat.

    A tárcavezető meglátogatta a magyar nemzeti közösségek képviselőit is, felkereste a magyar katolikus missziót, ahol magyar bencés szerzetesek tartják fenn a nyugati part legjobb középiskoláját, találkozott továbbá a magyar református közösség tagjaival.

    Szijjártó Péter húsznál több Szilicium-völgyi informatikai vállalat vezetőivel találkozott, a Tesla gyárában pedig tárgyalt az üzletfejlesztési igazgatóval és a jogi kérdések igazgatójával. A tárcavezető hangsúlyozta, az új korszakban az elektromobilitás és az önmagukat vezető járművek jelentik a fókuszát az autóiparnak, és ez különös kihívások elé állítja Magyarországot is, mivel ipari kibocsátásának 29,5 százaléka az autóiparból származik. Ezért a gazdaság jövőbeni sikere szempontjából alapvetően meghatározó, hogy ebben az új autóipari világkorszakban Magyarország sikeres tud-e lenni – tette hozzá.

    „Ez pedig azon múlik, hogy milyen együttműködést tudunk kialakítani azon autóipari vállalatokkal, amelyek az új korszak meghatározó szereplő lesznek” – mondta a miniszter. Minden vitán felül áll szerinte, hogy a Tesla lesz az egyik meghatározó szereplője ennek a korszaknak mind az önmagukat vezető autók, mind az elektromobilitás tekintetében. A Tesla autói iránti igény világszerte rendkívül gyorsan nő, ezért a gyártási kapacitásait folyamatosan bővíti, a munkatársainak létszámát is rendkívül gyorsan növeli – közölte.

    „Ezért a mai tárgyalással az volt a célunk, hogy felhelyezzük Magyarországot arra a térképre, amely a Tesla-vezetők fejében van, mint az autóiparra komoly hangsúlyt helyező országok térképe” – mondta Szijjártó Péter. Felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarország az európai autóipar egyik zászlóshajója, s a Teslánál kifejezetten pozitívan értékelték a kutatás-fejlesztéshez és a beruházásokhoz adott adókedvezményeket, az alacsony adómértékeket, és azt, hogy Magyarország volt az első ország Közép-Európában, amely elektromobilitási stratégiát fogadott el.

    Magyarországon van a közép-európai országok közül a legtöbb (403) elektromos autótöltő, és a kormányzati program keretében 2019-re háromezernél is többre nő a számuk. A költségvetés támogatást ad az elektromos autók vásárlásához, a zöldrendszámmal pedig több kedvezmény is jár – mondta.

    Szijjártó Péter szerint ezeket a tényeket, Magyarország autóiparra helyezett hangsúlyát a Tesla kifejezetten pozitívan fogadta. A cég úgy döntött, hogy két szupertöltő-állomást hoz létre Magyarországon a következő esztendő végéig, egyet Győrben, egyet pedig Nagykanizsán. Ezeknek azért van komoly jelentősége, mert ilyenek jelenleg csak Európának a nyugati és északi felében működnek – húzat alá.

    „Közép-Európában az elsők között lehetünk, Tesla szupertöltő-állomások jönnek létre, amelyek nyilván egy új dimenziót jelentenek majd a vállalat és Magyarország kapcsolatában. Azt mindenképpen sikerült elérnünk, hogy a Tesla vezetői látják, Magyarország az autóipart kiemelten kezeli, az ország az autóipar egyik zászlóshajója Európában” – mondta Szijjártó Péter.

  • Még hogy ócskavas?! A ronccsá vált Ford Mustangok csúcskategóriás órákban kelnek új életre

    Még hogy ócskavas?! A ronccsá vált Ford Mustangok csúcskategóriás órákban kelnek új életre

    Mégis mi lehetne tökéletesebb karácsonyi ajándék egy autóbolond számára, mint egy kézzel készített óra, aminek alapanyaga valaha egy klasszikus Ford Mustang szerves része volt?

    Az ötlet Christian Mygh és Jonathan Kamstrup fejéből pattant ki, akik együtt járják az autóbontókat olyan oldtimerek után kutatva, amelyeknek egyes részegységei gondos megmunkálással egyedi karórákká alakíthatók – olyan órákká, amiért a gyűjtők örömmel fizetnek meg 1495 dollárt.

    A dán páros cége, az REC Watches a Mustang-rajongók számára akár vadonatúj, egyedi órát is készít; így született meg például a drift-világbajnok Vaughn Gittin Jr. karórája is, aminek szénszálas házához a versenyző 700 lóerős Ford Mustang RTR versenygépe szolgáltatott alapanyagot.

    “A legtöbb ember csak egy rakás rozsdás vasat lát, amikor megpillantja egy Mustang roncsát a telepen. Mi viszont egészen mást látunk benne: egy legendás autó lelkét, és egy történetet, amit érdemes megőrizni és elmesélni,” mondta Mygh. “Tehát nem arról van szó, hogy régi Mustangokat darabolok fel. Sokkal inkább arról, hogy visszahozom őket a feledésből, hogy aztán egy karóra formájában kelhessenek új életre.”

    És hogy tényleg elmesélhessék egy-egy Mustang történetét, az REC Watches alapítói gondosan utánajárnak minden autó múltjának: beszélnek a korábbi tulajdonosaikkal, régi sztorikat és fotókat gyűjtenek, és mindezt egy videóban foglalják össze.

    Mindegyik karórán feltüntetik az autó alvázszámát és gyártási évét. A kész órák klasszikus Mustang-dizájnelemeket idéznek: az elemek töltöttségét egy üzemanyagszint-mérőhöz hasonló műszer mutatja, de a mutatók és a számlapok is a legendás modell műszerfalának stílusát idézik. Amikor a két órásmester Svédországban járt, egy igen ritka 1966-os Raven Black modellre bukkantak; később ebből az autóból készült a korlátozott példányszámú, 250 darabos P51-04 sorozatuk.

    A második világháborús vadászgép után elnevezett, 1964-ben piacra dobott Mustang radikálisan új stílusa és lenyűgöző teljesítménye azonnal klasszikussá avatta az új modellt. Népszerűsége akkor ért a csúcsra, amikor Steve McQueen oldalán főszerepet kapott a ‘Bullitt’ című mozifilmben, s ezután számtalan sláger és film született a Mustangról, vagy a Mustang szereplésével. Az autó legújabb generációja számtalan technikai újítással, valamint a 450 lóerős, 5,0 literes V8-as és a 290 lóerős 2,3 literes EcoBoost motor elsöprő teljesítményével biztosítja, hogy a legenda tovább éljen.

     

  • Nőttek a Porsche Hungária eladásai 2017-ben

    Nőttek a Porsche Hungária eladásai 2017-ben

    Kedden a Porsche Hungária karácsonyi, évértékelő sajtótájékoztatóján jártunk, ahol Vérten Sándor kommunikációs vezető és Eppel János ügyvezető igazgató összegezték a cég 2017-es évét.

    Mint kiderült, az évet 35 ezer eladott személygépjárművel zárják, ami növekedést, jelent az előző évekhez képest, mindemellett kellően motiváló hatású 2018-ra nézve az a tény, hogy volt ez a szám annak idején ennél is nagyobb. A Porsche Hungária személygépjármű eladása így a magyarországi autópiac idei teljesítményének körülbelül 31%-át teszi ki.

    Eppel János azt is elmondta, hogy idén a korábbinál több járművet értékesítettek magánszemélyeknek: az összértékesítésük 40%-át.

    2017-ben legjobban a Volkswagen és a Skoda fogyott, valamint 200 elektromos jármű is értékesítésre került. Ezen kívül a Seat erősödése figyelhető meg.

    A Porsche Hungária 2018-ra az eladások további 8-10 százalékos emelkedését várja. Ennek segítségére lesz az újabb modellek megjelenése, javarészt SUV-k tekintetében. Ezen

    A cég 2017-es értékesítései, márkákra bontva:

    • 13 200 Volkswagen
    • 12 400 Skoda
    •   3 450 Seat
    •   3 050 Volkswagen haszongépjármű
    •   2 870 Audi
  • Káprázatos fényjátékot varázsol az égre a BMW és a Studio Drift

    Káprázatos fényjátékot varázsol az égre a BMW és a Studio Drift

    A FRANCHISE FREEDOM fantázianévre keresztelt repülő műalkotás háromszáz világító drón lélegzetelállító mozgáskölteményével nyitja meg az Art Basel művészeti kiállítás 2017-es miami felvonását.

    A kreativitás és a technológiai szaktudás összefonódása innovációkban gazdag műalkotásokat szül – miként az egyes művészeti ágakban, úgy az autógyártás területén is. A BMW ezúttal a Studio Drift csapatával fogott össze, hogy a miami Art Basel művészeti kiállítás idei felvonásán egy lenyűgöző installációval igazolja mindezt. Miközben a bajor prémiumgyártó a 2017. december 7-10. között megrendezendő tárlat reflektorfényeibe a 2018-ban érkező BMW 8-as Coupé előfutáraként megálmodott BMW Concept 8 Series tanulmányautót gurítja ki, az amszterdami székhelyű művészduó háromszáz világító drónnal varázsol káprázatos fényjátékot a miami tengerpart egére. A FRANCHISE FREEDOM fantázianévre keresztelt költemény meghatározatlan algoritmus szerint repülő drónjai a fellegekben keltik életre a mozgás varázslatos szépségét és végtelen szabadságát, amely az új BMW 8-as Coupé festői formanyelvében és kivételesen sportos agilitásában rejlő vezetési élményt vetíti előre.

    A BMW már közel fél évszázada karolja fel és biztosítja támogatásáról a legígéretesebb feltörekvő művészeti- és kulturális kezdeményezéseket. A vállalat segítségével az elképzelt álmok valósággá válnak, a korlátokat nem ismerő alkotói szabadság és a kreatív gondolkodás pedig időről időre megtalálja rajongó közönségét. Amikor a Studio Drift felkereste a BMW-t az ambiciózus projekt lehetőségével, a bajor prémiummárka – az Art Basel művészeti kiállítás kiemelt autóipari partnerként – nem hagyta elsikkadni az ötletet. A rá következő fél évben a BMW rendkívül gyümölcsöző együttműködést épített ki a Studio Drift csapatával, ahogyan korábban Jeff Koons, Olafur Eliasson és Cao Fei oldalán is tette. A partnerség ékeként a két fél által közösen életre hívott FRANCHISE FREEDOM repülő műalkotás 2017. december 6-án, a miami Art Basel művészeti kiállítás előestéjén ünnepli világpremierjét.

    A BMW progresszív művészekkel kialakított innovatív együttműködése kéz a kézben jár a bajor prémiumgyártó luxusszegmensben előirányzott átfogó modellfrissítő hullámával. Ahogyan a legkiválóbb művészek, úgy a BMW szuper-luxus modellpalettája is páratlanul egyedi, inspiráló élményekkel ajándékozza meg célközönségét: zászlóshajóival a bajor prémiummárka az exkluzivitás és a magával ragadó élmények felejthetetlen kombinációját váltja valóra, egy újratervezett márkalogó égisze alatt. Az öt fejedelmi modellt egyesítő portfólió esetében 2017 szeptemberétől a BMW klasszikus kör alakú emblémája fekete-fehér változatban jelenik meg, a márka teljes nevével ellátva: „Bayerische Motoren Werke”. Mindezt a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának részeként, amely a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált, rendszerbe kapcsolt, károsanyag-kibocsátástól mentes gépkocsik és szolgáltatások kifejlesztéséhez is hozzásegíti a vállalatot.

    A FRANCHISE FREEDOM fantázianévre keresztelt repülő műalkotás világpremierjére 2017. december 6-án, szerda este 21 órakor, a miami tengerparton álló Faena Hotel előtt kerül sor. Ha az időjárás megengedi, a BMW és a Studio Drift december 10-ig minden este bemutatja az installációt az Art Basel művészeti kiállítás feletti égbolton. Az időpontokat a Studio Drift a @studio.drift néven elérhető hivatalos Instagram-oldalán, a BMW pedig a @bmwgroupculture hivatkozással fellelhető hivatalos Facebook- és Instagram-oldalon jelenti be. A háromszáz drón csodálatos fényjátéka még kilométeres távolságból is látható lesz.

    Több mint tíz esztendőt felölelő alkotói munkássága során a Studio Drift időről időre az emberiség, a természet és a technológia közötti lélegzetelállító párhuzamra világított rá, nem egyszer a szó legszorosabb értelmében. A technológia villámgyors fejlődésével a művészduó eszköztára is folyamatosan bővül, amelyet újabbnál újabb vizuális élmények igazolnak. A művészeti kreativitás eme fantasztikusan sokrétű megnyilvánulása inspirálta a BMW-t arra, hogy hozzájáruljon a FRANCHISE FREEDOM projekthez.

    „Hisszük, hogy a siker mögött élethosszig tartó tanulás lapul, és mint ilyen, nagy örömmel építjük azon művészeti- és kulturális együttműködéseinket, amelyekből szüntelenül tanulhatunk. A legkiválóbb alkotók és művészek időről időre a kihívásokat keresik, túllépnek önmagukon és forradalmi innovációkat tárnak fel szakterületükön – ahogyan mi is tesszük a BMW-nél” – fogalmazott Hildegard Wortmann, a BMW márkaigazgatója. „A kreativitás és az innovatív technológia kihasználásával képesek vagyunk lélegzetelállító dolgokat teremteni. Luxusautóink megtervezésekor is ez a legfőbb vezérelvünk” – tette hozzá.

    A BMW és a Studio Drift közös értékrendjét egy exkluzív videoklip mutatja majd be, amelyet a készítők a közös projekt világpremierjére való felkészülés közben rögzítettek.

    A BMW Group kulturális együttműködései immáron több mint ötven esztendőre tekintenek vissza, a vállalatcsoport jelenleg száznál is több ilyen viszonyt ápol világszerte. A hosszú távú elkötelezettségek középpontjában a modern és kortárs művészetek, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a dizájn állnak. Három nagyszabású festményét Gerhard Richter 1972-ben kifejezetten a BMW Group müncheni székházának előcsarnokába készítette el. Azóta Andy Warholtól kezdve, Jeff Koons-on, Daniel Barenboim-on és Jonas Kaufmannon keresztül egészen Zaha Hadidig számos művész dolgozott együtt a BMW-vel. 2016-ban és 2017-ben az amerikai legenda, John Baldessari és a kínai multimédia-művész, Cao Fei készítette el a BMW Art Cars kollekció újabb két guruló műalkotását. Az olyan társ-kezdeményezések mellett, mint a BMW Tate Live programsorozat, a BMW Art Journey művészeti utazás, illetve a Berlinben, Münchenben és Londonban is életre hívott „Mindenki operája” ingyenes művészeti est-sorozat („Opera for All”), a vállalatcsoport világszerte számos nagyhírű múzeummal, előkelő művészeti kiállítással, legendás komolyzenekarral és világhírű operaházzal ápol hosszú távú partnerséget. A vállalatcsoport teljes körű alkotói szabadságot biztosít minden olyan kulturális tevékenység során, amelyben részt vesz – ez éppen olyan létfontosságú az úttörő művészeti munkák megalkotása szempontjából, mint a sikeres üzleti élet főbb innovációi terén.

  • Márka nagyköveteivel Dobó Katával és Kiss Gergellyel toboroz új munkatársakat legújabb filmjében a Ford

    Márka nagyköveteivel Dobó Katával és Kiss Gergellyel toboroz új munkatársakat legújabb filmjében a Ford

    A Ford munkatársai mellett Dobó Kata és Dr. Kiss Gergely is feltűnnek abban a filmben, amely pénteken debütált a Ford Magyarország Facebook oldalán.

    A kisfilm ezúttal nem csak a gyönyörű autókról, vagy piaci eredményekről, hanem Magyarország piacvezető márkájánál dolgozó több, mint 400 elkötelezett Ford munkatársról szól.

    A Ford első lépcsőben 2012-ben az európai pénzügyi terület Magyarországra hozatalával kezdte el bővíteni magyarországi csapatát, majd 2015-ben több európai, sőt globális pozíció Magyarországra kerülésével folyatódott a ma már több, mint 400 magyar munkavállalót foglalkoztató szentendrei Ford Üzleti Szolgáltató Központ kiépítése.

    Az elsősorban több nyelvet beszélő, fiatal gazdasági és műszaki diplomásokat foglalkoztató Ford Szolgáltató Központ végzi többek között az összes Ford modell piaci árazását valamennyi európai országra, a Ford európai gyártástervezését, marketing koordinációját, és a teljes európai Ford paletta termékmanagementjét. A szentendrei kollegák menedzselik továbbá a 22 európai Ford nemzeti vállalat és az EDM piacok – úgynevezett European Direct Markets, további 25 európai és ázsiai piac – pénzügyeit is.

    A Ford ma Budapesten a Duna Towerben működő irodájából szolgálja ki a magyar piacot, és végzi a 25 EDM ország koordinációját értékesítés, marketing és aftersales területeken, Szentendrén a Ford irodaházban működő Szolgáltató Központja pedig számos globális funkció mellett 42 különböző részleggel szolgálja ki a 22 Európában működő Ford Nemzeti Vállalatot Norvégiától Görögországig.

    „A Ford magyarországi szervezetében jelenleg 11 nemzetből vannak munkavállalóink, munkatársaink 18 különböző nyelvet beszélnek, 96 százalékuk diplomás fiatal. Büszkék vagyunk arra, hogy a mai pályakezdőknek, ill. a már tapasztalattal rendelkező jól képzett és motivált fiataloknak tudunk sokszínű, állandó fejlődési lehetőséget biztosító, versenyképes és érdekes munkahelyet biztosítani.” – mondta el Molnár Viktor, a Ford regionális igazgatója.

    A szentendrei központ a következő évben is jelentősen bővül, újabb közel 100 munkavállalónak kínálva hosszú távú, nemzetközi karrierlehetőséget.

    A Dobó Kata Fiesta és Dr. Kiss Gergely Mustang nagykövet főszereplésével készült Ford munkáltatói film pénteken debütált a Facebookon, és egyből rekord 62462 nézettséget ért el.

     

  • A világ első elektromos ride sharing-járművével a MOIA bemutatja ride-pooling koncepcióját

    A világ első elektromos ride sharing-járművével a MOIA bemutatja ride-pooling koncepcióját

    A MOIA a Volkswagen-csoport fiatal mobilitási cégeként mindössze egy évvel alapítását követően máris átfogó ride-pooling-koncepciót mutat be, amely már a jövő évtől alternatív mobilitási lehetőséget kínálva mérsékelheti jól érzékelhetően a nagyvárosok forgalmának terhelését. A vállalat az „Egymillióval kevesebb autó az utakon” („One Million Cars off the Road”) küldetése jegyében a berlini TechCrunch alkalmával mutatja be elsőként a ride-pooling számára kialakított, jövőbeni ökoszisztémáját. Ugyancsak világpremierjét tartja a MOIA saját fejlesztésű járműve is, amely tisztán elektromos hajtású és kifejezetten a pooling-szolgáltatások jegyében született.

    Egymillió autóval könnyítené a MOIA a nagyvárosok terhelését

    „Egy esztendővel ezelőtt azon vízió jegyében indultunk a londoni TechCrunch alkalmával, hogy a nagyvárosok partnereként növeljük a közúti közlekedés hatékonyságát. Olyan közlekedési problémákra szeretnénk megoldást kínálni, mint a torlódások, a légszennyezés, a zaj és a zsúfoltság, hatékonyan segítve a városokat hosszú távú fenntarthatósági célkitűzéseik megvalósításában. A legrövidebb idő alatt sikerült minden fontos alapfeltételt megteremtenünk ahhoz, hogy új mobilitási komponenssel egészíthessük ki a nagyvárosok közlekedését. Ride-pooling koncepciónk már 2018-tól készen áll a nemzetközi bevezetésre, illetve azon célunk megvalósítására, hogy 2025-ig egymillió autóval tehermentesítsük Európa és az Amerikai Egyesült Államok nagyvárosait” – hangsúlyozta Ole Harms, a MOIA vezérigazgatója.

    Egyik első projektünk keretében 2018 végén, Hamburgban áll üzembe a járműveket is magába foglaló, teljes ökoszisztéma. „Immár a teljes értékteremtési láncolatot kínáljuk a ride-pooling területén, vagy igény szerint annak egyes elemeit” – tette hozzá Ole Harms. Mint elhangzott, különböző üzemeltetői modellekre is lehetőség nyílik, amelyek a városokkal és más partnerekkel közösen alakíthatók ki.

    A nyilvánosság előtt első ízben a TechCrunch alkalmával bemutatkozó MOIA-jármű alapvető fontosságú, eddig még hiányzó elemként teszi immár teljessé a pooling rendszerét. Utóbbi az ügyfelek számára készült mobiltelefonos alkalmazást is tartalmaz, amellyel kényelmesen rendelhetnek járművet, illetve fizethetik ki utazásukat. Az alkalmazás már a megrendelést megelőzően tájékoztat, mikor állhat rendelkezésre jármű és mennyibe kerül majd az út. Különleges pooling-algoritmus gyűjti össze a hasonló úticélú ügyfeleket, illetve gondoskodik a járművek magas kihasználtságáról és a felesleges kerülőutak megelőzéséről. A teljes rendszer része továbbá egy járművezetői alkalmazás és az átfogó flottamenedzsment is.

    Világszerte egyedülálló elektromos ride-pooling-jármű, hat üléssel

    A MOIA-jármű tisztán elektromos hajtású gépkocsi, amely akár hat utas számára is kényelmes helyet kínál. Utastere kellemes és tágas környezettel szolgál, önálló ülésekkel, bőséges lábtérrel, valamint ahhoz is kellő hellyel, hogy minden ülés kényelmesen elérhető legyen. A járművet kifejezetten a ride-pooling szolgáltatások jegyében tervezték és alakították ki, így minden út kényelmes és kellemes élmény. Azon utasok is jól érezhetik magukat fedélzetén, akik nem kívánnak kommunikálni a többiekkel. Mindennek szellemében az ülések olyan különböző kényelmi funkciókat is kínálnak, mint például a tompítható olvasólámpa és az okostelefonok töltésére szolgáló USB-csatlakozó. Minden autó gyors WLAN-kapcsolatot is biztosít. A be- és a kiszállást kifejezetten e célra kialakított, automatizált ajtó és kapaszkodó könnyíti. A csomagok a vezető melletti tágas és jól belátható tartóban kaptak helyet.

    „Az abszolút kényelem jegyében született jármű a konzisztens szolgáltatási élmény meghatározó eleme. Ennek megfelelően a MOIA Co-Creation folyamat keretében több lépésben potenciális felhasználók minden korosztályra kiterjedő csoportjait is bevontuk a fejlesztésbe. Számos ötletük már e modellben is megjelent, de ezzel párhuzamosan további jövőbeni változatokon is dolgozunk” – fejtette ki Robert Henrich, a MOIA ügyvezetője.

    Fejlesztés rekordidő alatt az agilis munkaszervezésnek köszönhetően

    A MOIA-jármű tervezése, fejlesztése és legyártása a Volkswagen Haszonjárművek és a Volkswagen Osnabrück szakembereivel közösen rekord ideig, mindössze tíz hónapig tartott. Hatótávja a WLTP-szabvány szerint 300 kilométer felett alakul, akkumulátora pedig mintegy 30 perc alatt tölthető fel kapacitása 80 százalékáig. „A MOIA és a VW Osnabrück csapatával közösen valósággal újraértelmeztük az autógyártást” – véli Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek elnöke. „Büszkeséggel tölt el minket, hogy mindössze tíz hónap alatt új, s következetesen a ride-pooling céljaira kifejlesztett járművet alkothattunk.” Mint elhangzott, mindezt az osnabrücki gyár agilis munkaszervezése tette lehetővé. A jármű közúti premierjére a jövő év során Hamburgban kerül sor.

    A MOIA már 2017 októbere óta teszteli a szolgáltatást Hannoverben, valós üzemi körülmények között fejlesztve tovább az egyes komponenseket, amelynek szintén meghatározó részét képezi a MOIA Co-Creation. A tesztüzem jelenleg húsz Volkswagen T6 Multivan gépkocsival zajlik.