Kategória: Automobil

  • 2017-ben is a Mercedes-Benz értékesítette a legtöbb prémium személyautót

    2017-ben is a Mercedes-Benz értékesítette a legtöbb prémium személyautót

    A Datahouse hivatalos adatai alapján 2017-ben is a Mercedes-Benz értékesítette a legtöbb prémium személygépjárművet Magyarországon – a 2016-os rekord eredményeket is jelentősen túlszárnyalva. Tavaly hazánkban összesen 3223 darab Mercedes-Benz személyautót vásároltak, ez a 2016-os darabszámot 25 százalékkal haladta meg. A kishaszonjárművek értékesítése 82 százalékos, míg a truck üzletág 72 százalékos növekedést ért el 2016-hoz képest.

    A személyautós eredmények hátterében többek között az előző év termékoffenzívája, az ügyfélkiszolgálás színvonalának további emelése, a márkakereskedői hálózat folyamatos fejlesztése, a 4 éves költségmentes karbantartás, valamint a személyautókhoz járó ingyenes vezetéstechnikai tréning állnak. A volumen modellek közül leginkább a GLC eladása nőtt 108 százalékkal 472 darabra – ezzel jelentősen hozzájárulva a SUV modellek (GLA, GLC, GLE, GLS) közel 40 százalékos növekedéséhez, mely így összesen 1060 darabot jelentett 2017-ben. A hazai gyártású modellek (B-osztály, CLA és CLA Shooting Brake) továbbra is nagyon sikeresek, hiszen tavaly 25 százalékos növekedést produkálva összesen 551 darabot értékesített belőlük a Mercedes-Benz itthon. Ki kell emelni a C-osztály limuzin változatának eladásait: 355 darabbal a felső-közép kategória legsikeresebb prémium modellje volt tavaly hazánkban. A 91 darab eladott S-osztály pedig a legmagasabb számot jelentette itthon kategóriájában a prémium szegmensben. A legsikeresebb modell összességében a csillagos márka saját eladásain belül ugyanakkor az E-osztály limuzin változata volt tavaly, melyből 445 darab került hazánkban regisztrálásra (további 94 darab kombi változat mellett).

    2017-ben a Mercedes-Benz hasonlóan kiváló eredményeket könyvelhetett el a kishaszongépjárművek terén is, melyekből összesen 1462 darabot értékesített Magyarországon – rendkívüli, 82 százalékos növekedést produkálva 2016-hoz képest. Nem meglepő, hogy a legkeresettebb modell a Sprinter volt, melyből 924 darab talált gazdára tavaly. Fontos megjegyezni, hogy már az új X-osztály értékesítési számai is hozzájárultak a 2017-es év sikeréhez.
    A Mercedes-Benz truck üzletága is rekord évet könyvelhetett el 1090 regisztrált darabbal, mely 72 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest.

    „Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a tavalyi évet is rekord eredménnyel zártuk. A 2017-es Datahouse értékesítési számok minden termékkategóriában bebizonyították, hogy az új és megújult modellek bevezetése, a prémium minőségű ügyfélkiszolgálás folyamatos fejlesztése és bemutatótermeink megújulása rendkívül sikeres volt. A tavalyi eredmények és a nyolc rekord hónap ösztönöznek bennünket arra, hogy továbbra is a „legjobbat vagy semmit” elvet követve végezzük munkánkat vásárlóink maximális elégedettsége érdekében.” – mondta el Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

    Az előző évekhez hasonlóan a Mercedes-Benz 2018-ban is erőteljes termékoffenzívával készül, hiszen az új A-osztály mellett új modellként érkezik a CLS és a Mercedes-AMG GT4 is. Újdonságként mutatkozik be továbbá az
    S-osztály Coupé és Cabriolet, valamint a G-osztály ráncfelvarrott változata is. A haszonjárművek szegmensében az év termékújdonságának az új Sprinter ígérkezik.

  • A Norvégiában eladott autóknak már a fele elektromos vagy hibrid

    A Norvégiában eladott autóknak már a fele elektromos vagy hibrid

    A támogatásoknak köszönhetően a forgalomba helyezett új autóknak tavaly már több mint a fele elektromos vagy hibrid jármű volt Norvégiában az OFV autóipari üzleti tanácsadó vállalat adatai szerint.

    Norvégiában tavaly 52 százalékra emelkedett a forgalomba helyezett új autókon belül a tisztán elektromos és a hibrid járművek részaránya a 2016-os 40 százalékról az OFV (Opplysningsradet for Veitrafikken AS) kimutatása szerint.

    Norvégiában tavaly 158 ezer új autót helyeztek forgalomba, 2,6 százalékkal többet, mint 2016-ban. A forgalomba helyezett autók száma tavaly volt a harmadik legmagasabb az ország történetében az 1985-ös 159 ezer és az 1986-os 167 ezer után.

    Zéró-emissziós új autót 33 ezret helyeztek forgalomba tavaly Norvégiában, az összesnek a 20,9 százalékát a 2016-os 16 százalék után. A becslések szerint a zéró-emissziós járművek részaránya 2018-ban 25 százalékra emelkedik a forgalomba helyezett új autók között.

    Belsőégésű és elektromos motorral is rendelkező hibrid autót 49 ezret helyeztek forgalomba 2017-ben, az összes 31,3 százalékát. 2016-ban 29,2 százalék volt az arány.

    A dízelmotoros autók részaránya tavaly 23,1 százalékra csökkent a forgalomba helyezett járművek között a 2016-os 30,8 százalékról. Öt évvel ezelőtt, 2012-ben az arány még 64 százalék volt.
    Norvégiában az elektromos autók számos adó- és díjkedvezményt élveznek, mentesülnek például az autópályadíj és a parkolási díj megfizetése alól.

    Norvégiában az autóeladásokat a VW Golf (minden hajtás együtt) vezette tavaly, a második helyen a BMW i3 (elektromos és plug-in hibrid hajtás) autója áll, a harmadikon a Toyota Rav4 (hibrid és benzin hajtás), a negyediken pedig a Tesla Model X tisztán elektromos autó. A kisebbik Tesla, a Model S a nyolcadik az eladási rangsorban a Volkswagen Passat, a Mitsubishi Outlander és a Toyota Yaris után. A Top-10-es rangsort a Skoda Octavia és a Toyota C-HR zárja.

  • A Suzuki 13 százalék fölé növelte részesedését az új autók magyarországi piacán

    A Suzuki 13 százalék fölé növelte részesedését az új autók magyarországi piacán

    A Magyar Suzuki Zrt. 2017-ben 15 161 új autót értékesített Magyarországon, ezzel a piac 13,04 százalékát szerezte meg – közölte a vállalat kommunikációs vezetője kedden az MTI-vel.

    Ruska Viktória tájékoztatása szerint a japán márka modelljei közül a Vitara volt a legnépszerűbb 22 százalék feletti részesedéssel, 8786 vásárló választotta a sport-szabadidő autót. Az SX4 S-CROSS modellből 3407 darab kelt el Magyarországon.

    A nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 853, az Ignisből 920, Balenóból 770, Jimnyből 70, Celerióból 355 darabot regisztrált a 75 márkakereskedésre bővült Suzuki kereskedői hálózat országszerte.

    A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében 2017 áprilisában gyártotta le a 3 milliomodik autót.

    A társaság a 2016. március végén zárult üzleti évében 1,976 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, 28 százalékkal haladva meg az előző évit. Az export-értékesítés 2015-ben 1,854 milliárd euró volt. A Suzuki az elmúlt 25 év alatt 1,7 milliárd eurót ruházott be magyarországi érdekeltségébe.

    A 3000 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki tízezernél több embert foglalkoztat.

  • Nyolcadik éve piacvezető a Ford Magyarországon

    Nyolcadik éve piacvezető a Ford Magyarországon

    A Ford 2009 óta vezeti az eladott új gépjárművek hazai összesített listáját. A személyautók és kishaszongépjárművek piacán tavaly 16 033 gépjármű forgalomba helyezésével, 11,77% piacrészesedéssel 2017-ben ismét a Ford modelljei domináltak.

    A tavalyi gépjárműeladások 15,5% százalékkal növekedtek a személyautó és kishaszongépjármű kategóriákban*. A kiváló iparági eredményekhez a Ford modelljei kimagasló mértékben járultak hozzá. A márka vezeti az összesített eladásokat összesen 16033 eladott személy és kishaszonjárművel, és külön a haszonjármű kategóriát 4661 eladott kishaszongépjárművel, 23.37 százalékos piacrészesedéssel, megtartva közel 10%-os előnyét a második helyezett márka előtt.

    Külön említésre méltó a pick-up szegmens, amelyet egyértelműen a Ford Ranger ural közel 37%-os piaci részesedéssel, 1767 darabos értékesítéssel.

    1317 darab Ford Transit és 661 Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. kishaszonjármű (Small CV) szegmenset is. A sportkocsik előkelő listájának élén pedig 20,14%-os piacvezető részesedéssel a Ford Mustang áll, 10%-os előnnyel a második helyezett előtt.

    Az elmúlt kilenc év alatt nyolcadik alkalommal megszerzett piacvezető pozíciója a legjobb bizonyíték arra, hogy a megszokott megbízhatóság, kiemelkedő Ford minőség és az elmúlt években nagymértékben megújult, rendkívül széles modellpaletta mellett a Ford hosszú évek óta képviselt ügyfélélmény stratégiája rendkívül eredményes, és a márka sikerrel nyeri el és tartja meg minden 8. magyar autóvásárló bizalmát. 2017 folyamán bővült az értékesítési és szervízhálózatuk is. A Kaposváron és Budapesten nyílt új Ford szalonokkal immár országszerte 35 értékesítési helyszínen és 48 szervizközpontban állnak a vásárlók rendelkezésére.

    Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy „A hazai sikereinket elsősorban annak köszönhetjük, hogy a Ford nemcsak egy szegmensben nagyon jó. A gépjármű szegmensek talán legszélesebb spektrumát fedjük le, és szinte minden kategóriában az elsők között szerepelnek modelljeink. A Ford már nemcsak a hagyományosan erős a Transit-kategóriában kimagasló, de vezetjük a pick-upok és a sportautók eladási listáját is. Sőt, a 2018-as év új bevezetéseivel további szegmensekben is az első helyet célozzuk.”

    A Ford Magyarország idei éve azúj modellbevezetések éve lesz, hiszen 10 új vagy teljesen megújult modell érkezik a néhány hónapja bevezetett, kívül-belül megújult Fiesta mellé. Februárban megismerkedhetünk az Ecosport SUV teljesen megújult változatával.

    Modellfrissítésen esik át szinte a teljes Ford haszonjármű paletta. Megérkezik Magyarországra a megújult Transit és Tourneo Custom, illetve az új Connect és Courrier teher-, és személyszállító változata is.

    Az idei év tartogat meglepetéseket Fiesta fronton is, jön a várva várt Fiesta crossover Active és a csúcsmodell Fiesta ST is.

    2018 a Mustang éve lesz, májusban érkezik az amerikai ikon legújabb változata.

    A második félév legnagyobb sztárja a vadonatúj Focus lesz, mely szeptembertől lesz elérhető a magyar Ford márkakereskedésekben.

    Sok konkurensével ellentétben a Ford a válság hatására sem adta fel pénzügyi tevékenységét, vagyis a Ford Credit továbbra is maga finanszírozza a márkakereskedő járműbeszerzéseit, emellett pedig pénzügyi szolgáltatásokat kínál a vásárlók számára, beleértve a használt gépkocsik finanszírozását és a biztosításokat is. Az idei év örvendetes növekedést eredményezett a finanszírozott autóvásárlások terén, főleg a magánvásárlóknál tapasztalható a visszatérő bizalom, ez Ford Credit esetében azt jelenti, hogy az összes újautó értékesítés közel 20 százalékánál vettek igénybe az ügyfelek Ford Credit finanszírozási konstrukciót. Ford Credit a jövő évben is fejlődést prognosztizál a tavaly bevezetett Ford Bérletnek köszönhetően.

    A Ford idén újabb hosszú távú lépéseket tett a jelenlegi és jövőbeli vásárlóinak mind tökéletesebb kiszolgálása érdekében. 2017-ben elindította az országos Ford Karrierprogramot, mely az autószerelő szakma presztízsét hivatott visszaállítani, és a jól képzett, és motivált szerelő utánpótlást biztosítani az ország autószerelő szakmunkásképző intézményeivel való szoros együttműködésben. A programhoz idén 6 középiskola csatlakozott országszerte, jövőre pedig ezt a számot 10-re tervezik emelni.

    Ugyancsak 2017-ben indult Magyarországon a Ford világszerte nagy sikerű, fiatalokat célzó Ford Driving Skills for Life programja, melynek keretében tavaly 572 friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalt tanítottak a Ford vezetésbiztonsági szakemberei a biztonságos vezetésre, és a vezetés közben adódó vészhelyzetek elkerülésére. A program idén szintén folytatódik újabb fiatalokat tanítva a sokszor életmentő ismeretekre.

     

  • Jönnek a névre szóló MINI modellek

    Jönnek a névre szóló MINI modellek

    A brit prémiumgyártó utólagosan felszerelhető és végtelen alkalommal újabbra cserélhető extrafelszereltségi opcióként kínálja fel ügyfeleinek a minden korábbinál személyesebb autó-átalakítás lehetőségét. A MINI Yours Customised néven elérhető csomag innovatív oldalsó irányjelző-paneleket, exkluzív utastéri betéteket, világító küszöbtoldatokat és LED-technológiás alsó kivetítőket tartogat.

    A MINI által fémjelzett exkluzivitás új szintre lép: a brit prémiumgyártó a MINI Yours Customised névre keresztelt innovációcsomag képében 2018-tól minden ügyfelének felkínálja a lehetőséget, hogy saját maga által megtervezett, egyedi stílusú, személyre szabott dizájnelemekkel varázsolja minden korábbinál exkluzívabbá négykerekű kedvencét. A látványos csomag számos MINI modellhez megrendelhető lesz, nem csupán Európában, de a márka összes főbb piacán is. A MINI Yours Customised termékpaletta az oldalsó irányjelző panelektől, a jobb első ülés előtti műszerfal-betéteken és a világító küszöbtoldatokon át, egészen a LED-technológiás alsó kivetítőkig terjed.

    Az innovatív stíluselemek megtervezésére a MINI egy önálló online felületet hozott létre, ahol az ügyfelek kiválaszthatják, részletekbe menően személyre szabhatják és meg is rendelhetik a MINI Yours Customised termékportfólió bármelyik elemét. A rendelés leadása után az utólagosan felszerelhető alkatrészeket innovatív gyártási technológiákkal, így többek között háromdimenziós nyomtatással és lézergravírozással készítik el, amelyek szinte bármilyen ügyféligény kielégítését lehetővé teszik. Az online felületen megrendelt alkatrészek néhány héten belül megérkeznek a kívánt postacímre. A MINI Yours Customised csomag minden eleme tökéletesen illeszkedik az ügyfél MINI modelljéhez, a termékek így néhány egyszerű mozdulattal otthon is felszerelhetők. Az oldalsó irányjelző-paneleket, a jobb első ülés előtti műszerfal-betéteket, a világító küszöbtoldatokat és a LED-technológiás alsó kivetítőket egytől egyig úgy tervezték meg, hogy azok bármikor le- és felszerelhetők legyenek, a MINI Yours Customised csomag egyedi kiegészítői így végtelen alkalommal újabbra cserélhetők.

    A MINI által fémjelzett exkluzivitás

     

    A MINI Yours Customised csomag innovatív termékpalettája újfent a brit prémiumgyártó iránymutató exkluzivitását hirdeti, amely a digitális szolgáltatások szüntelen kiterjesztésével és az újabbnál újabb gyártási folyamatok alkalmazásával minden esetben ügyfelei igényeit és érdekeit tartja szem előtt. A MINI rajongói mindig is nagyra becsülték a márka hamisítatlan egyediségét és széleskörű személyre szabhatósági opcióit, a speciális extrafelszereltségi tételek és az eredeti MINI tartozékok kivételesen széles tárházának köszönhetően az ügyfelek milliónyi stílus- és dizájnelem közül válogatva varázsolhatják összetéveszthetetlenül egyedivé kedvenc MINI modelljüket. A tömegtermelési technológia fejlődésével az autó-átalakítás mára a gyártó és az ügyfél közötti kreatív együttműködéssé lépett elő, amelynek keretein belül a MINI 2018-tól minden ügyfelének felkínálja a lehetőséget, hogy kiválassza, megtervezze és saját kezűleg felszerelje a MINI modell egyes névre szóló kiegészítőit – miközben a márkára jellemző hamisítatlan formanyelv még tovább erősödik. A MINI Yours Customised csomag égisze alatt az ügyfelek megannyi színárnyalat, minta, felületkezelés és stíluselem közül választhatnak, sőt mi több, egyes kiegészítőket saját feliratokkal és aláírásukkal is elláthatják. Az autó átalakításának effajta határtalan szabadsága lehetővé teszi, hogy a brit prémiumgyártó ügyfelei a saját ízlésüknek megfelelően, kreativitásukat kiélve, tökéletesen a saját képükre formálják négykerekű kedvencüket, a MINI Yours Customised csomag tételei ráadásul bármikor, tetszés szerint többször újabbakra cserélhetők.

    A MINI elkötelezett a digitalizáció és az innovatív gyártási folyamatok széleskörű alkalmazása mellett, amelyekkel a legegyedibb ügyféligényeket is képes valóra váltani. Nemzetközi értékesítési hálózatán belül a brit prémiumgyártó egy vadonatúj, különálló értékláncot épített ki, amelynek elsődleges célja a speciális igények kielégítése és az ügyfelek közvetlen kiszolgálása. A MINI Yours Customised csomag egyedi kiegészítőkből álló, exkluzív termékportfóliójának gördülékeny tömegtermelését eközben a háromdimenziós nyomtatás és a lézergravírozás hatékonysága garantálja.

    A MINI ügyfelei a MINI Yours Customised kiegészítők megtervezésére létrehozott online felületen álmodhatják meg egyedi kiegészítőiket, a felhasználóbarát, rugalmas weboldal minden esetben az ügyfelek szempontjait helyezi előtérbe. Az online felület teljes mértékben új dizájnt, felépítést és háttérprogramot kapott, a személyre szabott kiegészítők elmentésekor és a rendelés elküldésekor a rendszer így egyenesen az adott elem elkészítéséért felelős gyártósorra és gyártási folyamatba továbbítja az adatokat. Az oldalsó irányjelző-panelek és az utastéri betétek legyártásakor például az online felület egyenesen a digitálisan vezérelt háromdimenziós nyomtatóba küldi az ügyfél által megrendelt elem paramétereit, a gyártás így megszakítás nélkül folyik. A MINI Yours Customised csomag kiegészítői kivétel nélkül a MINI németországi üzemeiben készülnek.

    A háromdimenziós nyomtatók egytől egyig rendkívül precíz, professzionális berendezések, amelyeket a Hewlett-Packard Inc., a Carbon Inc. és az EOS GmbH a BMW Group szigorú gyártási szabványai szerint működteti, a vállalatcsoporttal kialakított, átfogó stratégiai együttműködés részeként. A MINI Yours Customised csomag elsőként biztosít lehetőséget a brit prémiumgyártó ezen kiemelt partnereinek arra, hogy tömegtermelésben kínált MINI modellek alkatrészeit készíthetik el. A küszöbtoldatok számítógép által vezérelt lézergravírozását ugyancsak a MINI szigorú minőségi irányelvei szabályozzák. Mint ilyen, a MINI Yours Customised csomag kiegészítői kialakítás, funkcionalitás és minőség tekintetében is az eredeti MINI tartozékok prémium szabványai szerint készülnek el.

    Látványos sablonok és formanyelvek a határtalan kreativitás érdekében

    A MINI Yours Customised kiegészítők megtervezésére létrehozott online felületet az ügyfélközpontúság és a könnyed kezelhetőség kettőse jellemzi. A teljes mértékben egyedi termékek megálmodásakor a szoftver az adott elem minden egyes részletén keresztülnavigálja a brit prémiumgyártó ügyfelét, aki így maximálisan kiélheti kreativitását.

     

    Az oldalsó irányjelző-panelek és az utastéri betétek kialakításakor például az elem színe, felületkezelése és mintázata tetszőleges sorrendben kiválasztható. Sőt mi több, eme két kiegészítő esetében a felületkezelés mértéke és a mintázatok erőssége is tetszés szerint változtatható. A szoftver mindezeken felül előre összeállított sablonokat és formanyelveket is felkínál, amelyek speciális dizájnikonok és elegáns árnyalatok keveredését hordozzák. Az elemeken alkalmazott dizájnikonok mérete és elhelyezése az ügyfél igényei szerint változtatható. Az előre elmentett formanyelvek között utazási, szabadidős tevékenységi és márkatörténeti témák is fellelhetők, a MINI Yours Customised kiegészítők pedig saját feliratokkal és egyedi aláírásokkal is elláthatók. Az egyes betűk méretének és elhelyezésének ugyancsak az ügyfél kreativitása szab határt. Az innovatív szoftver segítségével lehetőség adódik egyedi üzenetek megjelenítésére is, így például a vezető és az első utas nevének kiírására, vagy épp a négykerekű kedvenc becenevének feltüntetésére. A MINI ügyfelei egészen a rendelés leadásáig tetszésük szerint barangolhatnak a különböző részletek között, így kedvükre módosíthatnak a színeken, a mintázatokon, a felületkezelésen és az egyedi felirat minden egyes aspektusán.

    A látványos formanyelvek legtöbb színe, mintája és dizájnikonja a világító küszöbtoldatokhoz és a LED-technológiás alsó kivetítőkhöz is megrendelhető, a saját feliratok megalkotása pedig ez utóbbi két elem esetében sem akadály. A MINI ügyfele itt is megannyi szín, minta és dizájnikon segítségével írhatja ki saját vagy autója becenevét, sőt mi több, a küszöbtoldatokra és a LED-technológiás alsó kivetítőkre az egyedi aláírások is felvarázsolhatók – akár világító kivitelben is.

    Amennyiben a MINI ügyfelei még tovább fokoznák az autó-átalakítás egyedi élményét, úgy egy gyors képernyőfotóval és a közvetlen hivatkozás kimásolásával játszi könnyedséggel megoszthatják barátaikkal az online felület tartalmát, a MINI népes közösségén belül így újabb és újabb ihletek találhatnak egymásra. Ha a MINI Yours Customised kiegészítők megtervezése közben bármiféle kérdés merülne fel, a brit prémiumgyártó ügyfelei bármikor felhívhatják a projektre szakosodott ügyfélszolgálatot, illetve e-mailben is segítséget kérhetnek.

    Személyre szabott oldalsó irányjelző-panelek: a színek, minták, felületkezelések, dizájnikonok és feliratok legváltozatosabb egysége

    BMW MINI, személyre szabott

     

    Az első kerékjárati ívek fölé helyezett indexpár keretét adó oldalsó irányjelző-panelek háromdimenziós nyomtatással készülnek, majd megkapják a MINI ügyfele által kívánt fényezést – Aspen White matt nyárfa-fehér, Chili Red matt vörös, Jet Black matt fekete, Melting Silver matt ezüst vagy White Silver matt fehérezüst árnyalatban. A különféle felületkezelési módok és mintázatok ugyancsak teljes mértékben személyre szabhatók. Az egyedi megoldások listáját négyféle formanyelv dizájnikonjai és egy szabadon kihasználható feliratmező zárja, a MINI ügyfeleinek ráadásul arra is lehetőségük van, hogy a két oldalsó irányjelző-panelt más-más felirattal lássák el – például a vezető és az első utas nevével.

    A MINI Yours Customised termékpaletta oldalsó irányjelző-paneljei minden esetben fehér indexekkel érkeznek házhoz és a háromajtós MINI, az ötajtós MINI, illetve a MINI Cabrio bármelyik motorváltozatához megrendelhetők. Az egyedi megrendelésre legyártott kiegészítők néhány egyszerű mozdulattal felszerelhetők, hiszen tökéletesen illeszkednek az eredeti alkatrészek felfogatási pontjaiba. Ez teszi lehetővé, hogy a MINI Yours Customised portfólió termékei bármikor újabbra cserélhetők és felszerelhetők legyenek.

    Személyre szabott utastéri betétek: maximális hely a kreativitásra

    A MINI Yours Customised paletta utastéri betétjei ugyancsak háromdimenziós nyomtatással készülnek. A műszerfal jobb első ülés előtti részére felszerelhető kiegészítő a háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio tulajdonosai számára biztosít jókora felületet a kreativitás kiélésére. Az utastéri betétek könnyedén, néhány mozdulattal beilleszthetők a gyári elemek helyére, szükség esetén pedig bármikor újabbakra cserélhetők. Az opció előfeltétele azonban, hogy az adott MINI modellnek cserélhető műszerfali betétet kínáló utastéri felszereltséggel kell rendelkeznie.

    A kiegészítő Aspen White matt nyárfa-fehér, Chili Red matt vörös, Starlight Blue matt kék, Moonwalk Grey matt szürke és Jet Black matt fekete árnyalatban rendelhető meg. Az exkluzivitást végtelen lehetőséget kínáló felületkezelési megoldások, grafikus minták és számos téma látványos dizájnikonjai teremtik meg. A felület egyedi feliratok megálmodására is lehetőséget biztosít, bármekkora méretben, az utastéri betét bármely részén.

    BMW MINI, személyre szabottSzemélyre szabott küszöbtoldatok: lépj be a MINI egyedi világába!

    A MINI Yours Customised csomag világító küszöbtoldatai már az ajtók kinyitásakor látványos fogadtatásban részesítik a brit prémiumgyártó ügyfeleit, akik az exkluzív kiegészítők megtervezésekor számos csiszolási felületkezelés, fekete alumínium bevonat és végtelen stílusú mintázat közül választhatnak. Az elemeket különféle formanyelvek dizájnikonjai teszik összetéveszthetetlenül egyedivé. A MINI ügyfelei ráadásul szó szerint alá is írhatják a világító küszöbtoldatokat, a változtatható feliratok mellett ugyanis a MINI Yours Customised az egyéni aláírásokat is képes megvilágítani.

    Mindezt professzionális lézergravírozás teszi lehetővé. A MINI Yours Customised paletta világító küszöbtoldatai a háromajtós MINI és a MINI Cabrio két-két ajtaja alá, illetve az ötajtós MINI és a MINI Clubman négy oldalsó ajtaja alá rendelhetők meg, motorváltozattól függetlenül. Az öntapadós hátlapnak köszönhetően az egyedi elemek könnyedén felhelyezhetők a küszöbök belső oldalára, a feliratok és aláírások ráadásul vezetékek nélkül világítanak: a küszöbtoldatok belső világítását az ajtók kinyitásakor egy mágneses kapcsoló aktiválja. A szállítási csomag része a belső világítás energiaellátásáról gondoskodó gombelem és két tartalék elem, plusz az elemek beszereléséhez szükséges eszközök. A MINI Yours Customised termék megalkotásakor a brit prémiumgyártó ügyfelének arra is lehetősége van, hogy minden ajtó alá egyedi küszöbtoldatot tervezzen, az ötajtós MINI és a MINI Clubman esetében azonban csak az első ajtókhoz felszerelt kiegészítők világítanak.

    BMW MINI, személyre szabottSzemélyre szabott alsó kivetítők: az egyéniség legerősebb szimbóluma

    A MINI Yours Customised termékpaletta LED-technológiás alsó kivetítői minden kétséget kizáróan az exkluzivitás egyik leglátványosabb és legeredetibb megoldásai, amelyek érkezéskor és kiszálláskor egyaránt személyre szabott üzenettel fogadják a brit prémiumgyártó ügyfeleit. Az első ajtók kinyitásakor és bezárásakor az ajtók aljából egyedi felirattal és mintázattal ellátott ábra világítja meg az aszfaltot, mintegy 40 – 50 centiméter átmérőjű körben. A feliratokon és mintákon felül a kivetítés színe is változtatható: a Chili Red vörös, a Starlight Blue kék, valamint a fekete és a fehér kombinációja is elérhető opció. A MINI ügyfele számos formanyelv különböző dizájnikonjaival varázsolhatja még egyedibbé a kivetítést, a feliratok és egyedi aláírások ráadásul egymástól függetlenül, külön-külön is ráférnek a kivetítési felületre. Sőt mi több, a MINI Yours Customised ez esetben is felkínálja a vezető- és utasoldali kivetítés eltérő megtervezésének lehetőségét.

    Az alsó kivetítők nem csupán a legújabb MINI modellgenerációk típusaiba, de a korábbi nemzedékek négykerekűibe is gond nélkül installálhatók. Az opció egyetlen előfeltétele, hogy az adott modell rendelkezzen gyárilag beszerelt alsó kivetítéssel vagy üdvözlőfénnyel. Amennyiben a jármű ajtajaiban már gyárilag megtalálható az alsó kivetítés, úgy a brit prémiumgyártó ügyfeleinek csak ki kell csúsztatniuk az eredeti sablont és becsúsztatni a helyére a MINI Yours Customised online felületén megtervezett opciót. Ha az adott modell csak üdvözlőfénnyel rendelkezik, a szállítási csomagban található átalakító szett segítségével az is könnyedén továbbfejleszthető. A beszerelés mindkét esetben csupán néhány egyszerű lépés.

  • Az okos közlekedés legnagyobb innovációs fórumát rendezik meg Budapesten

    Az okos közlekedés legnagyobb innovációs fórumát rendezik meg Budapesten

    Nemzetközi és hazai szakértők, vezető politikusok és gazdasági döntéshozók részvételével rendezi meg a harmadik think.BDPST innovációs konferenciát 2018 márciusában az Antall József Tudásközpont, együttműködésben a Külgazdasági és Külügyminisztériummal, a Nemzetközi Visegrádi Alap támogatásával – jelentette be Antall-Horváth Veronika, a Tudásközpont igazgatóhelyettese.

    Az autóipar ma Magyarországon közel 20 ezer embernek ad munkát, a hazai export 20, illetve a GDP 5 százalékát adja, az ágazat 7 év alatt 1700 milliárd forintról 4100 milliárd forintra nőtt 2017-re. A visegrádi országokban – Lengyelország kivételével – a járműgyártás a legfontosabb ágazat: évente 3,5 millió járművet gyártanak a régióban, ami az európai gyártás 20 százalékát adja, a beruházásokért pedig folyamatos verseny zajlik, nemcsak az egyes országok, hanem a különböző régiók között is.

    A digitalizáció, a közlekedés és a szállítmányozás fejlesztései, az e-közlekedés és az önvezető autók alapjaiban változtatják meg világunkat és a régió számára is kivételes lehetőségeket teremtenek – az Antall József Tudásközpont (AJTK) által szervezett, harmadik think.BDPST konferencia fő témái között is ezek a területek szerepelnek. A konferencia díszvendége Dél-Korea.

    A think.BDPST 2018. március 28–29. között immár harmadik alkalommal hozza Magyarországra az innováció legfontosabb szereplőit. Az évente megrendezett stratégiai innovációs fórum célja, hogy elősegítse a közép-európai régió fejlesztését, a legnevesebb politikai, tudományos és gazdasági szereplők bevonásával erősítve az üzleti, kormányzati és civil szféra közötti együttműködést. A régió legjelentősebb, a magyar fővárosban rendezett szakmai eseménye lehetőséget teremt Magyarország, a térség, valamint az Európai Unió innovációs lehetőségeinek újragondolására.

    „A járműgyártás és a szállítmányozás új technológiái nemcsak hatékonyabbá teszik az áruk és emberek mozgását, de a fejlesztések és az innovatív technológiák révén hatalmas gazdasági potenciált rejtenek a visegrádi országok számára” – mondta Antall-Horváth Veronika. „Egy, a think.BDPST-hez hasonló magas szintű fórum elindítását indokolja, hogy bár Magyarország eddig is jelentős eredményeket ért el az autóipari innováció területén, a folyamatos globális versenyben az együttműködés hatalmas versenyelőnyt jelenthet a térség országai számára.”

    „Nagy örömünkre Dél-Korea, a világ egyik legfontosabb innovációs centruma elfogadta felkérésünket és a konferencia kiemelt partnerországa lesz” – hangsúlyozta Varju Krisztina Dóra, a magyar V4 elnökség miniszteri biztosa. „Az országgal nem csak magyar-koreai kétoldalú alapon, de V4-es keretben is kifejezetten széleskörű az együttműködés. A magas színtű, miniszterelnöki és külügyminiszteri találkozókon túl Korea többek között támogatja a Nemzetközi Visegrádi Alap munkáját, rendszeresek a konzultációk a kutatás-fejlesztés terén megvalósuló tapasztalatcsere érdekében, míg a visegrádi országok a közép-európai demokratikus, piacgazdasági tranzíciós tapasztalatok megosztásával járulnak hozzá koreai szakértők ismereteinek bővítéséhez” – tette hozzá.

    A think.BDPST konferencia már visszaigazolt előadói között szerepel többek között Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter; Cséfalvay Zoltán, Magyarország OECD melletti Állandó Képviseletének vezetője, Magyarország OECD- és UNESCO-nagykövete; Dr. Pálinkás József, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnöke; Jacob Cohen, a NASA Amnes kutatóközpont vezető kutatója; Karel J. Gota, az Indeed Innovation vezérigazgatója; Chang Woon Lee a koreai közlekedési intézet elnöke; Prof. David Winickoff, az OECD bio-, nano- és konvergencia-technológiákkal foglalkozó munkacsoportjának titkára; John Ford, a GE Hungary Digital Hub igazgatója; Lord David Willetts, a UK Research and Innovation igazgatósági tagja; Szepessy Kornél, a HungaroControl Zrt. vezérigazgatója.

  • A Tesla elektromos pickup gyártására készül

    A Tesla elektromos pickup gyártására készül

    A Tesla elektromos pickup autók gyártására készül – hozta nyilvánosságra Elon Musk, a cég vezérigazgatója a Twitter közösségi oldalon csütörtökön.

    A Tesla azután lát hozzá a pickup-ok kibocsátásához, hogy forgalomba kerül a Model 3 szedán platformjára épülő Model Y.

    Különösen népszerűek a pickup-ok az Egyesült Államokban, ahol a három legnagyobb autógyártó évi 90 milliárd dollárért ad el belőlük.

    A Tesla terveit ecsetelő Elon Musk a Twitteren arról írt, hogy a tervezett pickup „valamivel nagyobb lesz” a népszerű Ford F-150-esnél, és lesz majd egy „forradalmian” új funkciója is, de ennek mibenlétét nem árulta el.

    A Tesla jelenleg három modellt – Model S, Model 3 és a Model X – gyárt.

    A Tesla rekordszintű, 619,4 millió dollár, részvényenként 3,70 dollár veszteséget szenvedett el a szeptemberrel zárult negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 21,9 millió, részvényenként 14 centes nyereséggel. A Tesla értékesítési árbevétele viszont az egy évvel korábbihoz képest 30 százalékkal, 2,98 milliárd dollárra emelkedett a negyedévben.

  • Évente több mint 20 százalékkal nőtt az autópiac Magyarországon a szakértő szerint

    Évente több mint 20 százalékkal nőtt az autópiac Magyarországon a szakértő szerint

    Az utóbbi időben évente több mint 20 százalékkal nőtt az autópiac Magyarországon, a 2012-es szinthez képest megduplázódott – mondta Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója csütörtökön az M1 aktuális csatornán.

    Hozzátette: az idén eladott személyautók száma meghaladja a 115 ezret. Az eladási statisztikák szerint idén a legtöbbet értékesített modell a Suzuki Vitara, a Skoda Octavia és a Dacia Duster. Megjegyezte, hogy Magyarországon az autók több mint egyharmada városi terepjáró kategóriába tartozik.

    A vásárlók szavai szerint kezdik felfedezni, hogy az elektromos autók ma már reális alternatívát képviselnek a belső égésű motorokkal szemben, ugyanakkor hangsúlyozta az állami támogatási rendszer fontosságát, mivel a piacnak még kevesebb mint a 0,5 százalékát fedik le az elektromosautó-eladások.

  • Győrben helyezett üzembe gyorstöltőt a Tesla

    Győrben helyezett üzembe gyorstöltőt a Tesla

    Győrben helyezett üzembe gyorstöltőt a Tesla, a berendezés egyszerre 4 Tesla-akkumulátor töltésére alkalmas – közölte az OMV szerdán az MTI-vel.

    A Tesla Supercharger az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, az OMV-kút területén kapott helyet, így a Bécs-Budapest, illetve a Pozsony-Budapest forgalmat szolgálhatja ki. Magyarország első ilyen berendezése a Tesla Model S, X és 3 típusok feltöltésére alkalmas, a 80 százalékos töltöttség mindössze 20 perc alatt érhető el – írták.

    A tájékoztatás szerint a gyorstöltőt a Tesla telepítette és üzemelteti az OMV-vel létrejött együttműködés keretében.

    Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy a társaság innovatív töltőállomásai üzemanyag-típustól függetlenül a legszélesebb vásárlói igényeket kielégítő szolgáltatóközpontként működhetnek – közölték. A tárgyalások jelenleg is folynak a további lehetséges együttműködésről – tették hozzá.

    A régió országai közül Szlovéniában, Horvátországban, Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban működik már hasonló berendezés. Európa más országaiban összesen csaknem 350, az Egyesült Államokban majdnem 450, a Távol-Keleten 230, Kanadában és Mexikóban mintegy 40 Tesla Supercharger üzemel – olvasható a közleményben.

  • Ünnepi autóreklámok karácsonyra

    Ünnepi autóreklámok karácsonyra

    A napokban már megmutattuk a Renault, az Audi, a Kia és a Mercedes idei karácsonyi reklámját, most azonban szemezgetünk a korábbi karácsony témájú autós reklámok közül is.

    Mindjárt itt van a Mercedes-Benz AMG egy korábbi reklámja, melyben szokatlan célból küldték pályára az autót.

    Az alábbi videóban Martin Tomczyk vitte el egy körre az Acapella Zürich tagjait, akiknek az volt a feladatuk, hogy a száguldás közepette énekeljék el a Jigle Bells-t. Lássuk, hogy sikerült:

    Az alábbi videóban egy Infiniti tulajdonos igyekszik kitolni BMW-s szomszédjával.

    A következő reklám a Hondáé, Michael Boltonnal, manónak öltözött lányokkal, éneklő gyerekekkel, és döbbent vásárlókkal.

    És azt tudtad, hogy a Mikulás Mercikre cserélte a rénszarvasait?

    https://www.youtube.com/watch?v=LpuUtgOqVLk

    Az alábbi Lincoln reklámban egy kislány kívánságai elevenednek meg.

    https://www.youtube.com/watch?v=_0LseZ5BlnI

    A Kiáéhoz hasonló az alábbi Tesla Model X reklám is, melyen az autók szinte „táncra kelnek”.

    A Skoda tavaly mesésre vette a figurát. A történet szerint egy színtelen, szomorkodó Skoda kisegítette a Mikulást, akinek meghibásodott a szánja. Cserébe Rudolf, a rénszarvas színt varázsolt az autóra.

    Az alábbi reklám üzenete az, hogy havat csinálni nem lehet, de egy Land Rover olyan helyre tud vinni, ahol van havas a táj. 🙂

    Végül, de nem utolsó sorban pedig egy igazi retró darab az 1960-as évekből, a Chevrolet-től.

    https://www.youtube.com/watch?v=r0NutljK1TU