Kategória: Automobil

  • 300 Volkswagen up!-al elindult a MOL Limo szolgáltatása

    300 Volkswagen up!-al elindult a MOL Limo szolgáltatása

    Elindult Budapesten a Mol Limo, a Mol Bubi mintájára kialakított közösségi autómegosztó szolgáltatás.  Budapesten 200 darab benzines Volkswagen up!  és 100 darab elektromos Volkswagen e-up! modellt vehetnek majd igénybe az érdeklődők, valamint a cég elektromos töltőhálózat kiépítését is elkezdte a régióban.

    Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős igazgatója sajtótájékoztatón ismertette, hogy a Mol Limo szolgáltatási területe 60 négyzetkilométeren a főváros tíz kerületére, a frekventált belső és külső kerületekre terjed ki. Az autók közterületen történő parkolásáért a felhasználóknak nem kell fizetniük. Hozzátette, hogy terveik szerint a 300 automata váltós Volkswagen járművel induló flotta 2020-ra a duplájára nő, és a főváros egész területén igénybe lehet venni, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret pedig akár már idén elérheti.

    Néhány éven belül kivezetik a benzines autókat a flottából, amely attól kezdve kizárólag elektromos kocsikból áll, és az infrastruktúrafejlesztésnek köszönhetően a Mol töltőállomásain gyorsan és kényelmesen föl lehet majd tölteni.

    Ratatics Péter elmondta, a vállalat a NEXT-E konzorcium tagjaként az egész régióban fejleszti a hálózatot, három éven belül a Fekete-tengerig és az Adriáig 252 új elektromos töltővel biztosítja az átjárhatóságot az elektromos járművek számára.

    A sajtótájékoztatón arról is szó esett, hogy az autómegosztás (car sharing) kipróbált és bevált megoldás, Európában csaknem 5,8 millió felhasználó 68 ezer ilyen autót használ, ami a világ összes megosztott járművének körülbelül a fele. A tapasztalatok szerint minden megosztott használatú jármű 5-10 magántulajdonút vált ki, ami csökkentheti a forgalmat és a parkolási területet, ezzel több területet hagy a városok lakóinak, és hozzájárul a légszennyezés mérsékléséhez.

     

  • Nyolc Ford Performance autó + nyolc Ford GT-versenypilóta = lenyűgöző show a versenypályán

    Nyolc Ford Performance autó + nyolc Ford GT-versenypilóta = lenyűgöző show a versenypályán

    Egy futam, ahol minden kiderül: először állt rajthoz egy versenypályán a Ford Performance összes modellje, hogy a Ford Chip Ganassi Racing Team pilótáinak vezetésével összemérjék az erejüket.

    A Ford Performance egyik új videóját a Barcelona közelében fekvő Motorland pályán forgatták, méghozzá olyan szereplőkkel, mint a Ford F-150 Raptor, a Fiesta ST, a vadonatúj Fiesta ST, a Focus RS, az új Mustang GT, a Mustang GT350R, a Ford GT utcai változata és a Ford GT versenyautó. A Ford eddig még sosem hozott össze ilyen mezőnyt, hogy kiderítse, melyik autója futja meg leggyorsabban az 5,345 kilométeres kört.

    Az epizód a Castrol Edge együttműködésével készült, és a forgatásra alig négy óra állt rendelkezésre, mivel a Ford Chip Ganassi Racing Team pilótái éppen a Ford GT versenyautó gumitesztjeivel voltak elfoglalva.

    A Hosszútávú Világbajnokságon versenyző Andy Priaulx, Harry Tincknell, Olivier Pla és Stefan Mücke, valamint az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságból ismert Dirk Müller, Joey Hand, Richard Westbrook és Ryan Briscoe keményen meghajtották a Ford Performance-modelleket. Az autók először külön-külön rajtoltak el, majd egy utolsó futamban fej-fej mellett küzdöttek az utolsó kanyarokban és a célegyenesben. Ez a verseny volt a legelső – és alighanem az utolsó – alkalom, amikor kiderülhetett, hogy egy Fiesta ST képes-e lenyomni a Le Mans-győztes Ford GT versenygépet.

    A nagy leszámolást három stáb, valamint egy drón és 16 darab GoPro kamera filmezte. A közeli képeket egy különlegesen átépített Ford Fiesta ST kamerás autó rögzítette, méghozzá ultranagy, 4K felbontásban.

    A Ford Performance sokszínű kínálatában ugyanúgy megtalálhatók az extra pickupok, mint a telivér versenyautók – ám mindegyik gép ugyanolyan kifinomult technológiai megoldásokkal biztosítja a lehető legélvezetesebb vezetési élményt. És akkor még nem esett szó a fejlett EcoBoost motorokról, amelyek legkisebb változata ugyanúgy szerepel a palettán (például a vadonatúj Fiesta ST háromhengeres, 1,5 literes EcoBoost blokkja), mint a legnagyobb, 3,5 literes ikerturbós verzió, ami az F-150 Raptort, az országúti Ford GT-t, vagy éppen a Ford GT versenyautót hajtja.

    A Mustang GT350R motorházában egy 5,2 literes, 526 lóerős V8-as dübörög, az új Mustang GT-t pedig a márka legendás 5,0 literes V8-as blokkja repíti.

    A verseny után Harry Tincknell ezt mesélte: “Vidám kis forgatás volt. Nyolc autóversenyző kap egy-egy autót, hogy most azonnal versenyezzen vele. Ilyenkor bármi megtörténhet – és majdnem minden meg is történt! Hihetetlenül izgalmas volt, hogy én lehetek az egyik legelső ember, aki kipróbálhatta a vadonatúj Ford Fiesta ST-t, a világ egyik legnépszerűbb autóját, és elárulhatom, hogy olyan vezetni, mint az álom!”

    Richard Westbrooknak a Focus RS jutott: “Nagyon jó volt a saját csapattársaimmal egy egészen újfajta helyzetben egymás ellen küzdeni. Vérpezsdítő volt. A Ford Performance modelljei nagyon másfélék, mint az átlagos autók – és ez a különbség igencsak látványosan előjön a versenypályán.”

    Stefan Mücke szerint: “Remek dolog a vadonatúj Mustang GT utcai változatot a versenypályán vezetni. Különleges élmény volt számomra egyszerre látni a pályán a Ford Performace összes modelljét – nem beszélve arról, hogy ezeket az autókat most a legprofibb versenyzők vezették! Az utolsó kanyarokban komoly küzdelem bontakozott ki, és mindenki győzni akart. Nagyon jó buli volt!”

    Joey Hand: “Mindig is a Mustangot tartottam az egyik legdögösebb autónak, ráadásul a lóerők rajongója vagyok, úgyhogy nagyon drukkoltam, hogy nekem jusson a GT350R. A pályán kicsit nekivadultak a srácok, így aztán jól sikerült a buli. Bármikor újra megismételném!”

    Oliver Pla: “Nem is kérdés, hogy a Ford GT és a Motorland párosítása egyszerűen tökéletes. Itt érzi át az ember igazán, mennyire gyors is ez az autó. A Ford GT-vel a csúszáshatáron autózni egészen különleges élmény. Ez a gép igazi műalkotás!”

    Autók és pilóták

    Pilóta Jármű Motor Teljesítmény Vég-sebesség Gyorsulás 0-100 km/órára
    Ryan Briscoe F-150 Raptor 3.5 V6 EcoBoost 450 LE (amerikai specifikáció) N/A N/A
    Dirk Müller Fiesta ST 1.6 EcoBoost 182 LE 223 km/h 6.9 s
    Harry Tincknell Vadonatúj Fiesta ST 1.5 EcoBoost 200 LE N/A 6.7 s (várhatóan)
    Richard Westbrook Focus RS 2.3 EcoBoost 350 LE 268 km/h 4.7 s
    Stefan Mücke Új Mustang GT 5.0 V8 450 LE (várhatóan) N/A N/A
    Joey Hand Mustang GT350R 5.2 V8 526 LE (amerikai specifikáció) N/A N/A
    Olivier Pla Ford GT utcai változat 3.5 V6 EcoBoost 655 LE 347 km/h <3 s
    Andy Priaulx Ford GT versenyautó 3.5 V6 EcoBoost N/A N/A N/A

    Minden jelenet forgatása zárt pályán történt, a Ford biztonsági szakembereinek felügyeletével

  • Ford: Felejtse el a csókokat, a focit és a táncot – szerezzen inkább egy Focus RS-t!

    Ford: Felejtse el a csókokat, a focit és a táncot – szerezzen inkább egy Focus RS-t!

    Felejtsük el a románcot, a fine dining vacsorákat vagy a kellemes otthoni tévézést – egy új kutatás szerint ugyanis érzékeink felpörgetésére és az érzelmi feltöltődre az egyik legjobb módszer az, ha minden nap beülünk egy sportkocsi volánja mögé.

    A tanulmány készítői a “pörgős pillanatokat”, vagyis a közérzetünk alakulásában fontos szerepet játszó érzelmi csúcspontokat mérték önkéntesek bevonásával, miközben azok kedvenc focicsapatuknak drukkoltak, végigizgulták a Trónok Harca legújabb epizódját, szerelmükkel csókolóztak, vagy éppen intenzív salsa-leckét vettek. A vizsgálatból az derült ki, hogy csupán a hullámvasutazás leghúzósabb pillanatai múlták felül azt az intenzív örömöt, amit az okoz, ha valaki nap mint nap egy sportkocsival autózik.

    A Ford idegtudósokkal és dizájnerekkel együttműködve keltette életre a tanulmány megállapításait, megalkotva a különleges Ford Performance Buzz Car-t, vagyis egy egyedi kialakítású Ford Focus RS-t, amelynek mesterséges intelligenciája és a vezető testére szerelt érzékelői révén valós időben jeleníthetők meg az autó pillanatnyi érzései, méghozzá a jármű külsején.

    “Lehet, hogy egy hullámvasút magával ragadó élményeket nyújt, de aligha alkalmas rá, hogy ezzel járjunk munkába nap mint nap,” mondta Dr. Harry Witchel, a filozófia doktora és az averbális kommunikáció szakértője. “Ebből a tanulmányból kiderül, hogy egy izomautó mennyivel többet nyújt annál, mint hogy elvisz minket A-ból B-be. Egy nagy teljesítményű autó a közérzetünk javításában is fontos szerepet játszhat.”

    Miután az önkéntesek beültek egy Ford Focus RS, Egy Focus ST vagy egy Mustang volánja mögé, még a hétköznapi forgalomban is átlagosan 2,1 alkalommal éltek meg “pörgős pillanatokat”. Ezzel szemben a hullámvasutazás 3 ilyen pillanatot hozott, egy vásárolgatás 1,7-et, a Trónok Harca vagy egy focimeccs 1,5-öt, nem is beszélve a salsatánc, a fine dining étterem vagy egy szenvedélyes csók értékeiről, amelyek egyáltalán nem okoztak intenzív pörgést.

    A kutatáshoz a Ford és a Designworks közösen építettek át egy Focus RS modellt Buzz Car kísérleti járművé.

    A Buzz Car ötletének kidolgozása, az autó megtervezése és a szoftver kifejlesztése mintegy 1400 munkaórát vett igénybe, A vezető által átélt összes “pörgős pillanatot” egy, az empatikus technológiákra szakosodott Sensum cég által fejlesztett “érzelmi AI” rendszer elemzi, majd animációt alkot belőlük, amelyeket az autóba beépített közel 200.000 darab LED-dióda továbbít a külvilág felé.

    A Buzz Car további jellemzői:

    • Nagy teljesítményű Zotac VR GO játék PC
    • 110 x 500 lumen fényerősségű LED fényvezető elemek
    • 82 kijelző panel, amelyek 188,416 darab, egyenként vezérelhető LED-ből állnak

    Látni a vezető érzéseit

    A Ford németországi Kutatási és Innovációs Központjában már vizsgálják egy ideje, hogyan érthetnék meg jobban a járművek az autósok érzelmeit. Az EU által elindított ADAS&ME projekt keretében a Ford szakértői azt kutatják, hogy a jármű fedélzeti rendszerei hogyan figyelhetnének az emberi érzésekre, például a stressz szintjére, a zavaró hatásokra vagy a fáradásra, hogy javaslatokat tegyenek vagy figyelmeztetést küldjenek, vagy vészhelyzetben akár át is vegyék az irányítást az autóstól.

    “Azon gondolkodunk, hogyan lehetne az autóvezetés egy élvezetes, érzelemgazdag élmény,” magyarázta el Dr. Marcel Mathissen, a Ford Európa kutató tudósa. “A vezető mindenkori állapotát célzó kutatások révén a Ford és partnerei elérhetik, hogy az autózás biztonságosabb – és ami ugyanilyen fontos – egészségesebb tevékenységgé váljon.”

  • Tavasszal még tisztábbá válnak a BMW modelljei

    Tavasszal még tisztábbá válnak a BMW modelljei

    Miközben az AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszert számos modellsorozat összes dízelüzemű erőforrása megkapja, a részecskeszűrővel felszerelt benzinmotorok palettája még tovább bővül. 2018 márciusában a bajor prémiumgyártó a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval újabb modellek alapfelszereltségét gazdagítja, a BMW X3 xDrive25d modell pedig világpremierjét ünnepli.

    2018 tavaszától újabb alapfelszereltségi tételek és számos technológiai fejlesztés fokozza a BMW modellsorozataiban átélhető vezetési élményt. A BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es sorozat, a BMW 3-as sorozat, a BMW 4-es sorozat és a BMW X1 összes dízelmotorjának üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékét eközben a bajor prémiummárka saját fejlesztésű BMW BluePerformance technológiája javítja, amely már az alapfelszereltség részeként magába foglalja az AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszert (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció). A nagymértékű emisszió-csökkenést elősegítő részecskeszűrő ezzel párhuzamosan újabb benzinmotorokban kezdi meg működését. A BMW X3 harmadik modellgenerációjának motorpalettája egy kivételesen erőteljes dízelmotorral bővül, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval pedig a 3-as BMW és a 4-es BMW újabb hajtáslánc-változatainak alapfelszereltsége gazdagodik.

    2018 márciusától az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring prémium karakterét még átfogóbb alapfelszereltség nyomatékosítja, az év negyedik hónapjától pedig a BMW X3 M40i modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,2 – 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 188 – 193 gramm / km) lélegzetelállítóan dinamikus vezethetőségét M Sport differenciálmű helyezi új dimenzióba – az alapfelszereltség részeként. A megannyi távvezérlésű funkció piaci bevezetésével párhuzamosan ezalatt a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta alapfelszereltségi listája is minden korábbinál változatosabbá és egyedibbé válik, a Concierge Service szolgáltatás pedig új funkciókkal bővül.

    AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszer az alapfelszereltség részeként

    Dízelüzemű erőforrással felszerelt modelljei esetében a BMW a legkorszerűbb nitrogénoxid-megkötő katalizátorral és AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) garantálja a kipufogógázban található nitrogénoxid-mennyiség lehető leghatékonyabb mérséklését. A nagyfokú emisszió-csökkenést elősegítő innovációt is magába foglaló, házon belül kifejlesztett BMW BluePerformance technológiát a bajor prémiumgyártó 2018 márciusától a BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es sorozat, a BMW 3-as sorozat és a BMW 4-es sorozat összes dízelmotorjához az alapfelszereltség részeként kínálja. A technológiát a BMW X1 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 123 – 127 gramm / km), a BMW X1 xDrive18d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 124 – 129 gramm / km) és a BMW X1 sDrive18d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,1 – 4,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 109 – 114 gramm / km) modellek is megkapják. A BMW X1 xDrive18d és a BMW X1 sDrive18d modellpáros esetében a jelentős mértékű emisszió-csökkenést új, duplacsövezésű kipufogórendszer is segíti.

    Optimalizált emisszió-csökkentés a benzinmotorok részecskeszűrőjével

    2018 márciusától a BMW újabb benzinüzemű erőforrásai kapják meg a speciális részecskeszűrőt, amely minden korábbinál intenzívebb emisszió-csökkenést garantál. Miután 2017 júliusában a bajor prémiumgyártó a BMW 220i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,5 – 5,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 127 – 136 gramm / km), a BMW 230i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 5,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 131 – 134 gramm / km), a BMW 220i Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 133 – 141 gramm / km), a BMW 230i Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,5 – 6,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 138 – 143 gramm / km), a BMW X3 xDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,1 – 7,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 163 – 168 gramm / km) és a BMW X3 xDrive30i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,2 – 7,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 164 – 168 gramm / km) modellben is bevezette a kipufogógáz-tisztító technológiát, 2018 márciusától eme innovációt a BMW 420i Coupé és a BMW 420i xDrive Coupé modellpáros (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 134 – 161 gramm / km), a BMW 430i Coupé és a BMW 430i xDrive Coupé duó (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,9 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 138 – 151 gramm / km), a BMW X1 sDrive18i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,3 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 121 – 124 gramm / km), valamint a plug-in hibrid BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km) is megkapja.

    BMW X3: új dízelmotor és M Sport differenciálmű

    Néhány hónappal a világszerte sikeres piaci premier után az új BMW X3 motorpalettája egy újabb erőforrással gazdagodik. Az új BMW X3 xDrive25d modell orrában egy kiváltképp erőteljes, négyhengeres dízelmotor dolgozik, amelynek 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményét már az alapfelszereltség részeként nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás osztóművébe. A 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás legkorszerűbb BMW TwinPower Turbo technológiája kétlépcsős turbófeltöltési szisztéma szerint dolgozik, amelyet 2 500 bar maximális nyomáson üzemelő, rendkívül pontos Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer egészít ki. A dízelmotor csúcs forgatónyomatéka 500 Nm, amely 6,8 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre az új BMW X3 xDrive25d modellt (100 kilométerre vetített 5,8 – 6,1 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 154 – 160 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett; az értékek előzetes adatok, amelyeket a a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint számoltak ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

    A világszerte osztatlan népszerűségnek örvendő Sports Activity Vehicle portfólióján a BMW X3 M40i modell tölti be az abszolút etalon gépkocsi szerepét, 2018 áprilisától ráadásul a 265 kW / 360 lóerő maximális teljesítményű BMW M Performance modell már az alapfelszereltség részeként megkapja az M Sport differenciálművet. A hátsó tengely szándékos összezárásával a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) is együttműködő, elektronikusan vezérelt rendszer minden korábbinál vérmesebb kigyorsításokat tesz lehetővé. Sőt mi több, a BMW X3 M40i modellek idén tavasztól Sensatec bevonatú műszerfallal gurulnak le a gyártósorról.

    A nyolcfokozatú Steptronic automataváltó újabb modellek alapfelszereltségét színesíti

    2018 márciusától a BMW még tovább bővíti azon modelljei sorát, amelyeket már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval szerel fel. A technológia nem csupán fejedelmi menetkomfortot, de letaglózó gyorsulási dinamikát és kivételes belső hatékonyságot is garantál. A jövőben a BMW 320d xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 133 – 137 gramm / km), a BMW 320d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 136 – 141 gramm / km) és a BMW 320d xDrive Gran Turismo (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,2 – 5,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 138 – 141 gramm / km) is az alapfelszereltség részeként kapja meg a nyolcfokozatú Steptronic automataváltót.

    Idén tavasztól a nyolcfokozatú Steptronic automataváltót a BMW 4-es sorozat újabb modellváltozatai is megkapják az alapfelszereltség részeként. A technológiát a BMW 420i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,5 – 6,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 148 – 151 gramm / km), a BMW 430i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 137 – 140 gramm / km) és a BMW 420d xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 134 – 136 gramm / km) is felár nélkül örökli meg.

    Még gazdagabb alapfelszereltség az új BMW 5-ös sorozathoz

    2018 márciusától az új BMW 5-ös sorozat kényelmét, praktikumát és prémium utastéri minőségét újabb alapfelszereltségi tételek fokozzák. A jövőben az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring összes modell- és motorváltozata első és hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszerrel (PDC – Park Distance Control), LED-technológiás ködlámpákkal, riasztórendszerrel és kerékőr-készlettel gurul le a gyártósorról. Az új BMW 5-ös limuzin hátsó üléssorának háttámlája ráadásul mostantól 40 : 20 : 40 arányban dönthető.

    A BMW ConnectedDrive távvezérlésű funkciói már az alapfelszereltség részeként

    2018 tavaszától mindegyik új BMW modellben intelligens járműkapcsolati hálózat segíti a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta távvezérlésű funkcióinak hatékony működését. A bajor prémiumgyártó ügyfele mostantól nem csupán a gépkocsi helyzetét, aktuális üzemanyag-szintjét és egyéb járműállapotát tudja lekérdezni csatlakoztatott okostelefonján keresztül, de bekapcsolhatja az első fényszórók nappali menetfényét és reflektorát, elindíthatja a belső levegőkeringetést és aktiválhatja az ajtók zárjait is.

    Sőt mi több, 2018 márciusától a BMW ConnectedDrive paletta Concierge Service szolgáltatása is kibővül. A bajor prémiummárka ügyfelének személyes segédje, amely az utazás időtartama alatt egyetlen gombnyomással számtalan lényeges információval és kisegítő funkcióval szolgál, mostantól a kiválasztott mozikba is képes belépőjegyet foglalni.

    Megjegyzés: a sajtóközleményben szereplő újítások és fejlesztések, illetve az új modellek és modellspecifikációk a 2018 márciusi és / vagy áprilisi gyártástól kezdődően lesznek elérhetők

  • Jönnek a BMW M modellek exkluzív márkakereskedései

    Jönnek a BMW M modellek exkluzív márkakereskedései

    A bajor prémiumgyártó leggyorsabb négykerekűi világszerte egyre több bemutatóteremben ejtik ámulatba a vezetés szerelmeseit.

    A nagyteljesítményű gépkocsik iránt évről évre nagyobb érdeklődés mutatkozik, amellyel párhuzamosan az ügyfelek elvárásai is rendre újabb szintet lépnek. Modellpalettája folyamatos fejlesztése mellett a BMW M divízió ezért világszerte egyre több bemutatóteremmel igyekszik kielégíteni az egyre változatosabb piaci igényeket. Az elmúlt négy évben a BMW M GmbH által hitelesített márkakereskedések száma világszerte mintegy megduplázódott és ezzel több mint 850 tagúra bővült. Az első exkluzív bemutatóterem a Szingapúrban most megnyílt „Performance Munich Autos” márkakereskedés, ahol az ügyfeleket a BMW M és BMW M Performance modellek mellett egyedülálló BMW M atmoszféra fogadja.

    „A BMW M GmbH fennállása 45. születésnapját ünnepli, a divízió termékeit övező népszerűség pedig töretlen. Globális értékesítéseink tekintetében a 2017-es esztendő történelmi rekorddal ért fel, hiszen egy naptári éven belül most először adtunk el nyolcvanezernél több autót. A 80 795 darab modell 19,1 százalékkal múlja felül a BMW M divízió 2016-os mutatóját, az évtized végére pedig célunk, hogy e tekintetben átlépjük a százezres értékesítési határszámot” – nyilatkozta a szingapúri bemutatóterem megnyitója kapcsán Peter Quintus, a BMW M GmbH értékesítésért és márkamarketingért felelős alelnöke.

    „Az új márkakereskedés a BMW M divízió lendületes karakterét tükrözi és a legexkluzívabb ügyfél-igényeknek is maradéktalanul eleget tesz” – tette hozzá Paul de Courtois, a BMW Group ázsiai regionális központjának ügyvezető igazgatója.

    A 4 500 négyzetméternyi területen elterülő „Performance Munich Autos” márkakereskedésben a BMW M2 Coupé, a BMW M3 sportlimuzin, a BMW M4 Coupé és a BMW M4 Cabrio, az új BMW M5 sportlimuzin, a BMW M6 Gran Coupé és a BMW M6 Cabrio, valamint a BMW X5 M és a BMW X6 M modellek mellett a széleskörű BMW M Performance paletta két tagja, nevezetesen a BMW M760Li xDrive limuzin és a BMW X6 M50d is teljes életnagyságban várja a látogatókat. Az Individual Lounge elnevezésű szobában az ügyfelek a legapróbb részletekig megtervezhetik egyedi négykerekűjüket, amelyben kézbe vehető szín- és anyagminták, külső és belső kiegészítők, valamint számos bőrkárpitozási lehetőség is a segítségükre van.

    Az újautó-átvétel felejthetetlen élményéről a Delivery Suite elnevezésű, exkluzív átadószoba gondoskodik, amely a szükséges aláírások után félhomályban fogadja a bajor prémiumgyártó ügyfelét. Autó-átadás előtt a BMW M divízió egy személyre szóló videóban gratulál a vásárláshoz, amely üzenetet a vásznon a konkrét modell termékismertetője követ. A néhány perces vetítés után a szoba hangulatvilágítása fokozatosan felkapcsol, mígnem minden fénysáv a középen álló gépkocsira irányul. Az átvételt követően az ügyfél maga vezetheti ki új kedvencét az átadószobából, és így a márkakereskedésből.

    A Szingapúrban megnyílt exkluzív bemutatóterem a BMW Group márkakereskedésekkel szemben támasztott jövőbeni, szigorú kritériumait és a BMW M GmbH exkluzív világának sajátosságait egyesíti. A merőben új vásárlási élményt a luxus kategóriájú bútorok és berendezések, az exkluzív kiegészítőkkel felszerelt, teljes életnagyságban megtekinthető modellpaletta, a megannyi innovatív digitális eszköz, a maximálisan felkészült személyzet és a Virtual Product Presentation (VPP) elnevezésű, tökéletesen precíz virtuális termékbemutató együttesen garantálja. A kifejezetten táblagépekre lefejlesztett BMW M Mobile Customiser App okoskészülék-alkalmazás segítségével eközben az egyedi gépkocsi összeállítása is magával ragadó élmény: a bemutatóteremben az ügyfeleknek lehetőségük van vezeték nélkül átküldeni az alkalmazás képét egy nagyfelbontású képernyőre, ahol újra és újra körbenézhetik a megálmodott modell részletpontos, valósághű mását – miközben a színeket, az anyagokat, a kiegészítőket, illetve a BMW M és BMW M Performance modellekre szabott felszereltségi opciókat bármelyik pillanatban lecserélhetik.

    „A szingapúri márkakereskedés úttörő a maga nemében, amelyet hamarosan újabb hasonló bemutatótermek követnek, a BMW M GmbH által hitelesített márkakereskedések száma pedig még tovább nő” – zárta gondolatait Peter Quintus.

  • Az emberi agyat a járművel összekapcsoló Nissan technológia új irányt ad a vezetés jövőjének

    Az emberi agyat a járművel összekapcsoló Nissan technológia új irányt ad a vezetés jövőjének

    A Nissan egy olyan kutatást hozott nyilvánosságra, mely szerint lehetővé válhat, hogy a járművek értelmezzék a vezető agyából érkező jeleket – így átalakítva az emberek és autóik interakcióját.

    Az emberi agyat a járművel összekapcsoló (Brain-to-Vehicle vagy B2V) Nissan technológia lehetővé tenné a vezetők reakcióidejének felgyorsítását, továbbá az autók képesek lennének a folyamatos alkalmazkodásra a vezetési élmény javítása érdekében.

    A Nissan Las Vegasban, a 2018-as CES kiállításon mutatja be ennek az egyedülálló technológiának a képességeit. A B2V a Nissan Intelligent Mobility legújabb fejlesztése. Az Intelligent Mobility a Nissan azon jövőképe, mely összefoglalja a vállalatnak az autóhasználattal, az alkalmazott hajtásrendszerekkel, valamint az autók társadalmi integrációjával kapcsolatos fejlesztési terveit.

    „A legtöbb ember egy kifejezetten személytelen jövőt társít az önvezetéshez, ahol az emberek átadják az irányítást a gépeknek. Azonban a B2V-technológia pont ellentétes ezzel – a vezető agyából érkező jelek felhasználásával még érdekesebbé és élvezetesebbé teszi a vezetést” mondta el Daniele Schilacci, a Nissan Ügyvezető alelnöke. „A Nissan Intelligent Mobility-vel egy jobb, nagyobb önállóságot kínáló, még inkább az elektromosságra épülő és még jobban összekapcsolt világ felé törekszünk.”

    A Nissan áttörése az agy jeleit dekódoló kutatásra épül, mely lehetővé teszi a vezető cselekedeteinek előrejelzését és a kellemetlenségek észlelését:

    Előrejelzés: A vezetéstámogató technológiák gyorsabban avatkozhatnak be azáltal, hogy értelmezik az agy arra vonatkozó jeleit, hogy a vezető valamilyen mozdulatra készül – például a kormánykerék elfordítására vagy a gyorsítópedál lenyomására. Ez javíthatja a reakciót és hatékonyabbá teheti a vezetést.

    Észlelés: Önvezető módban a vezető kellemetlen érzéseit felismerő mesterséges intelligencia képes a vezetési konfiguráció és a vezetési stílus módosítására.

    „Egy másik lehetséges alkalmazási mód a jármű belső környezetének módosítása” mondta Dr. Lucian Gheorghe, a Nissan japán kutatóközpontjának vezető innovációs kutatója, aki a B2V-kutatási programot vezeti. Például az autó a kiterjesztett valóság alkalmazásával módosíthatja mit lát a vezető, így pihentetőbb környezetet hozhat létre.

    „A technológiában rejlő potenciális alkalmazási lehetőségek egyedülállóak” – mondta el Gheorghe. „Ez a kutatás a jármű belső terét érintő további fejlesztések alapjául szolgál majd a Nissan számára.”

    A Nissan B2V technológiája az első ilyen jellegű rendszer a világon. A vezető egy olyan eszközt visel, mely méri az agyhullámok aktivitását, majd ezeket az információkat autonóm rendszerek elemzik. A mozgási szándék előre jelzésével a rendszerek a vezetőnél 0,2-0,5 másodperccel gyorsabban megkezdhetik a műveleteket – pl. elfordíthatják a kormánykereket vagy lelassíthatják az autót – mindezt szinte észrevétlenül.

    A Nissan egy szimulátor segítségével mutatja be a technológia egyes elemeit a CES-en, ahol Gheorghe is jelen lesz, hogy válaszoljon a kérdésekre. A Nissan a Las Vegas Convention Center északi csarnokának 5431-es standján állít ki.

  • Dupla GUINNESS™ világrekordot ünnepel a BMW

    Dupla GUINNESS™ világrekordot ünnepel a BMW

    A bajor prémiumgyártó egyszerre döntötte meg a leghosszabb drift és a leghosszabb páros drift világrekordját az új és az előző generációs BMW M5 sportlimuzin-duóval.

    Az új BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm / km) nevéhez máris két világrekord fűződik: 2017. december 11-én, a dél-karolinai Greer városában található BMW Performance Centerben Johan Schwartz, a bajor prémiumgyártó vezetéstechnikai instruktora megállás nélkül, nyolc órán és 374,2 kilométeren keresztül tartotta folyamatos csúszásban az új sportlimuzint, amely a fellocsolt körpályán beállította a leghosszabb drift új GUINNESS™ világrekordját. Lélegzetelállító mutatványával Johan Schwartz a korábbi, 230,1 kilométeres világrekordot döntötte meg.

    A GUINNESS™ világrekordhoz szükséges, nyolc órán át tartó folyamatos csúszáshoz egy speciálisan erre a célra gyártott üzemanyag-utántöltő rendszer kifejlesztésére volt szükség, amelyet a BMW az észak-karolinai Detroit Speed műhellyel közösen készített el. A vadászrepülőgépek levegőbeni üzemanyag-utántöltési technológiájára épülő rendszer lehetővé tette az új BMW M5 drift közbeni tankolását, amelyet Johan Schwartz háttércsapatának kézzel kellett véghezvinnie. Tankoláskor a GUINNESS™ világrekordra törő BMW M5 mellé egy előző generációs testvérmodell csúszott be, amelynek hátsó üléssorából manuálisan töltötték újra a mutatványhoz szükséges üzemanyagot. A második BMW M5 modellt a BMW Performance Center vezető instruktora, Matt Mullins vezette. A manuális utántöltést a Detroit Speed műhely munkatársa, Matt Butts végezte.

    „Alaposan begyakoroltuk az üzemanyag-utántöltést a világrekord-kísérlet előtt, hiszen nagyon kicsi volt a hibahatár. Mind izgatottan vettünk részt Johan mutatványában és boldogok vagyunk, hogy segíthettünk a BMW-nek visszahódítani a rekordot” – fogalmazott Matt Butts.

    A bajor prémiumgyártó egyúttal a leghosszabb páros drift GUINNESS™ világrekordját is megdöntötte: a felvizezett pályán Johan Schwartz és Matt Mullins egy teljes órán át csúszott egymás mellett párhuzamosan, 79,3 kilométeren keresztül.

    A dupla GUINNESS™ világrekord beállításáról készített videókat itt tekintheti meg:

     

  • A BOSCH SG mostantól SEG Automotive

    A BOSCH SG mostantól SEG Automotive

    Lezárult a BOSCH indítómotorok és generátorok üzletágának eladása

    •  A vállalat tevékenységét mostantól önállóan, Magyarországon Starters E-Components Generators  Automotive Hungary Kft. néven folytatja
    • A vállalat folytonosságot, globális jelenlétet és széles termékskálát garantál
    • Innovációi tényleges CO2 kibocsátás-csökkentést tesznek lehetővé

    Miskolc, 2018. január 10. – A Bosch csoport indítómotorokat és generátorokat gyártó, nagy múltú részlege mostantól független társaságként működik tovább, Magyarországon Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. néven, globálisan a cégcsoport SEG Automotive-ként lesz ismert. Az új név az indítómotorok és generátorok fejlesztése és gyártása terén szerzett több mint egy évszázados tapasztalatra és a jövőbe mutató e-mobilitási megoldásokra egyaránt utal. Sikeres működését a társaság a Zhengzhou Coal Mining Machinery Group Co. Ltd., mint új tulajdonos és egy befektetési csoport irányítása alatt folytatja tovább. A Starters E-Components Generators Automotive Hungary szerves része a vállalat globális növekedési és termelési stratégiájának.

    „A név az új, de biztosítjuk a folytonosságot, különösképpen a telephelyi stratégia és munkavállalóink tekintetében.” – mondta Günter Schulze, a Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Dolgozóink vállalatunknál eltöltött több éves tapasztalata, szakértelmük és elkötelezettségük nagymértékben hozzájárul sikerünkhöz. A jövőben a miskolci telephely még fontosabb szerepet fog betölteni vállalatunk globális tevékenységében, és továbbra is vonzó munkaadó lesz a régióban.

    Az autóipar hajnalától a mobilitás jövőjéig

    A Bosch több mint egy évszázada, 1914 márciusában mutatta be első indítómotorját, amely az akkoriban elterjedt, de meglehetősen balesetveszélyes kézi forgatókar, a kurbli helyére lépett. Egy évvel korábban jelent meg a piacon a járművek világításához a Bosch első komplett – fényszórót és generátort is tartalmazó – elektromos készüléke, amely a ma is használt generátorok működési elvén alapult. Az azóta eltelt száz évben a Bosch részleg folyamatosan a személy- és tehergépjárművek indítómotorjainak és generátorainak hatékonyságjavításán és tökéletesítésén dolgozott, olyan forradalmian új megoldásokat vezetve be, mint például a start-stop rendszer. Napjainkban a BRM (Boost Recuperation Machine) energia-visszatápláló rendszerrel az autóipari beszállító a költséghatékony és környezetbarát hibrid technológiához vezető út alapjait fekteti le: a BRM a fékezési és motorféküzemben visszanyert energiát 48 V feszültségű rendszerbe táplálja vissza, csökkentve az üzemanyag fogyasztást, többlet teljesítményt biztosítva az előzésekhez, csendes és gyors motorindításokat biztosítva start-stop üzemben, illetve lehetővé téve a leállított motorral való haladást.

    CO2 kibocsátás-csökkentés minden motortípushoz

    Az új társaság elkötelezett a személy- és haszongépjárművek által kibocsátott CO2 mennyiség csökkentése és a környezetvédelem iránt – globálisan, meghajtási módtól függetlenül. Noha az e-mobilitás folyamatosan terjed, a belső égésű motor világszerte még hosszú ideig marad az egyéni közlekedés fő pillére. Ez komoly kihívások elé állítja a járműgyártókat, hiszen egyre nagyobb nyomás nehezedik rájuk a járműpark fogyasztásának csökkentése és környezetvédelmi célok elérésének (azaz a CO2-szabályozás) tekintetében.

    A BRM technológia révén a Starters E-Components Generators Automotive Hungary már jelenleg is egyszerű és költséghatékony megoldást kínál a benzin- és dízelüzemű motorok hibriddé alakításához. Önmagában a BRM használatával mintegy 15 százalékkal csökkenthető a belső égésű motorok üzemanyag-fogyasztása és CO2 kibocsátása. A modern start-stop technológia és hatékony generátorok használatával is jelentős megtakarítások érhetők el – valós hatékonyságnövelésről és fogyasztás-csökkenésről van szó, amely nem csak elméletben és nem csak a tesztpadokon létezik: vállalatunk technológiai megoldásai a való életben, hétköznapi körülmények között is csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és CO2 kibocsátást.

    Folytonosság a változás ellenére

    Létrejöttének első napjától az új társaság lesz az iparág egyik legjelentősebb beszállítója. A világszerte 16 helyszínen, több mint 8 000 alkalmazottat foglalkoztató és széles termékpalettát kínáló beszállító hatékonyan lesz képes a járműgyártók jelenlegi és jövőbeni igényeire és problémáira választ adni. A legfontosabb területeken a vállalat a folytonosság fenntartására törekszik: minden telephely megmarad, és továbbra is a kiváló termékminőség és a mérnöki szakértelmen alapuló innováció áll a társaság figyelmének középpontjában – és természetesen folytatódik az e-mobilitás felé vezető út kiépítése, amelynek alapkövét a BRM kifejlesztése jelentette.

    Az e-mobilitással kapcsolatos termékszegmens fontosságára az új cégnév is utal, hiszen a hagyományos „SG” (amely az indítómotor és a generátor angol nevének rövidítése) most egy „E” betűvel bővül, utalva az elektromos járművekhez gyártott alkatrészekre. Az SG-t az elmúlt években sikerre vivő vezetői csapat a jövőben is gondoskodik a hosszú távú és nyereséges növekedésről.

    Ulrich Kirschner, az SEG Automotive vezérigazgatója az új társaságról és stratégiájáról a következőket mondta: „Széles termékpalettánkkal világszerte hatékonyan segíthetjük a járműgyártókat a CO2 kibocsátás csökkentését célzó törekvéseikben, motortípustól függetlenül. Az új tulajdonossal, a ZMJ-vel karöltve komoly globális növekedési és innovációs potenciállal rendelkezünk, különösen a kiemelten fontos kínai piacon.”

    Az SEG Automotive vállalatról

    Az SEG Automotive története szorosan összefügg az autózás történetével. Az indítómotorokat és generátorokat gyártó, nagyhírű BOSCH részlegből 2018-ban alakult társaság több mint egy évszázados járműipari innovációt tudhat maga mögött, az indítómotoroktól, a generátorokon és a start-stop rendszeren át az lágy (mild) hibrid megoldásokig. Az SEG Automotive aktív szereplőként alakítja a járműipar robbanómotoroktól az elektromos meghajtásig vezető útját, hatékony CO2 csökkentést lehetővé tevő megoldások szállításával minden motortípushoz. Autóipari szempontból a világ 16 legfontosabb piacán jelen levő, több mint 8 000 alkalmazottat foglalkoztató SEG Automotive a legmagasabb színvonalú mérnöki megoldásokat és termékszakértelmet biztosító hálózatot működtet, Németországtól Kínáig. A társaság termékeit a legmodernebb technológiai megoldások és legmagasabb szintű minőségi standardok teszik egyedülállóvá: világszerte szinten minden autóipari OEM társaság az SEG Automotive testre szabott megoldásait használja személy- és haszongépjárművekhez egyaránt. Magyarországon a vállalat Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. néven működik.

    Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft.-ről

    A mintegy 100 éves múltra visszatekintő indítómotorok és generátorok üzletág 2003 óta van jelen Miskolcon. A vállalat autóipari termékek fejlesztésével és gyártásával foglalkozik. A folyamatos fejlődés eredményeként a legyártott termékek, és ezzel párhuzamosan a munkavállalók száma folyamatosan nő, a vállalat a régió egyik legfontosabb munkáltatójává vált, és folyamatosan fejlődik. A fejlesztési csoport az önindítók és generátorok fejlesztésén túl közreműködik a BRM, azaz a Boost Recuperation Machine fejlesztésében is.

    A ZMJ vállalatról

    A Zhenghou Coal Mining Machinery Group Cp., Ltd. (ZMJ) 1958-ban jött létre, jelenleg az egyik legnagyobb bányászati gépfejlesztő és gépgyártó cég. A ZMJ részvényeit jegyzik a sanghaji és a Hong Kong-i tőzsdén. Az egyik vezető kínai autóipari beszállító, az ASIMCO megvásárlásával a járműipar vált a társaság működésének második legfontosabb területévé. Az SEG Automotive felvásárlása logikus lépés a cégcsoport részéről a járműipari jelenlét további erősítésére. A vállalatcsoporthoz világszerte 22 leányvállalat, részvénytársaság és holding társaság tartozik.

     

  • Továbbra is a Volkswagen a világ legnagyobb autógyártója

    Továbbra is a Volkswagen a világ legnagyobb autógyártója

    Továbbra is a Volkswagen csoport (VW) a világ legnagyobb autógyártója, a német társaság tavaly minden korábbinál több gépjárművet adott el, és rekordnagyságú bevételre tett szert – írta a Bild am Sonntag című vasárnapi német lap a VW belső, előzetes adataira hivatkozva.

    A VW nem nyilvános számításai alapján nagyjából 10,7 milliót gyártmányt értékesítettek 2017-ben, ami történelmi csúcs és nagymértékű növekedés az egy évvel korábbi 10,3 millióhoz képest.

    A VW így második éve a világ legnagyobb autógyártója. A Toyota ismét a második, a japán társaság 10,4 millió autót adott el 2017-ben.

    A VW az árbevételben is új csúcsot állított be tavaly, első alkalommal érte el a 220 milliárd eurós (68 200 milliárd forint) határt. Egy évvel korábban 217,3 milliárd eurós bevételre tett szert.

    Az adózás utáni nyereségről még nincsenek adatok. Az első becslések szerint a profit bőven meghaladhatja a 10 milliárd eurót.

    A kiugró eredmények mindenekelőtt a robbanásszerűen fejlődő kínai piacon elért növekedésnek tulajdoníthatóak – írta a Bild am Sonntag. A csoport egyes márkáit tekintve nagyon jól teljesített a Skoda és a Seat, a dízelbotrány miatt válságba jutott Volkswagen eredménye pedig javult. Az Audi eredménye nem érte el a várakozásokat.

    A VW a névadó Volkswagen, az Audi, a Skoda és a Seat típusú személyautók mellett olyan luxusmárkák gyártója, mint a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, illetve a Ducati sportmotorkerékpár. Saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

  • Richard Hammond vizet tankolt egy McLarenbe!

    Richard Hammond vizet tankolt egy McLarenbe!

    A The Grand Tour triója vélhetően mindenki által jól ismert, ha másként nem, akkor úgy, mint a korábbi Top Gear házigazdái. Ők Richard Hammond, Jeremy Clarkson, és James May.

    A The Grand Tour legutóbbi epizódjában Hammond megnyerte a „Megtölteni egy szuperautó tankját vízzel” díjat.

    Hammond mondhatni szereti a szélsőségeket, és szeret kísérletezni. Nem régiben egy Rimac Concept One volánja mögött szenvedett balesetet; csoda, hogy megúszta. És hány hasonló esete volt már…!

    Most azonban másként tett tönkre egy szuperautót. Egy McLaren 720S-t…

    Elmondása szerint mikor alacsonnyá vált az üzemanyag szint, nem akart elmenni a legközelebbi benzinkúthoz, mivel az mérföldekre volt, inkább egy marmonkannához folyamodott. Amiben víz volt, ám ő ezt nem vette észre.

    Mikor Clarkson megkérdezte, hogy mégis mikor tűnt fel neki, hogy talán nem üzemanyagot töltött az autóba, Hammond így felelt: „Mikor a motor mondhatni bedöglött.”

    https://www.facebook.com/thegrandtour/videos/720063338192210/