A magyar autósok negyede nyitott az elektromos autó vásárlásra; a szakértői becslések szerint az év végére már 5000 felett lehet az elektromos autók száma Magyarországon – közölte az Ipsos az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében, amelyet legfrissebb felméréséről adott ki.
A vizsgálat során megkérdezett 863, jogosítvánnyal rendelkező, saját vagy céges autót használó interjúalany mintegy harmada jelezte, hogy 2019-ig lecseréli jelenlegi autóját. Az új személyautó vásárlásakor 10-ből 9-en mérlegelnék egy alternatív meghajtású kocsi beszerzését – ismertette Kovács Balázs, a kutatási projekt vezetője a közlemény szerint.
A kutatócég becslése szerint a teljes autós célcsoport negyede, míg a viszonylag új (5 évnél fiatalabb) autót használók harmada venné számításba legközelebb az e-autó vásárlásának lehetőségét. A felmérés alapján a gyerekes családok és a diplomás autósok különösen nyitottak a tisztán elektromos hajtású gépkocsik vásárlására.
Az új technológia mellett nem csupán a racionalitás, vagy a környezetvédelem szól a megkérdezettek szerint, hanem az autózás újszerű élménye is. A legnagyobb félelmet a magas beszerzési ár és a korlátozott utazási távolság jelenti.
A felmérés szerint a többség túlbecsüli a villanyautók valós kapacitását, az elektromos autótól elvárt, egyetlen töltéssel megtehető minimális távolságot pedig átlagosan 375 kilométerben jelölték meg. A tényleges napi használatot felmérve ugyanakkor kiderült, hogy a legritkább esetben van szüksége egy átlagos magyar autóhasználónak erre a hatótávra.
Az Ipsos kutatói szerint az autóvezetők 54 százaléka számára egy korszerű elektromos autó már jelenleg is megoldást kínálna a hétköznapokban.
A kormányzat a következő években az elektromos autók átlagosan 65-68 százalékos bővülésével számol – emlékeztet az Ipsos.
Nem egy autógyártót megihletett az, hogy Elon Musk történelmi tettet hajtott végbe, és a világűrbe küldte a Tesla Roadsterét krúzolni. Az ISUZU például azzal fényezte magát, hogy inkább a Földön járnak a terepjárójukkal, de az i-re a pontot humorban egyelőre a Skoda francia leányvállalata tette fel.
Nem véletlen az, hogy hangsúlyozzuk kivételesen az országot is. Ahogy a SpaceX-szel is Amerikában, ők is egy missziót indítanak a Marsra – simán csak egy Skoda Superbbel. A körülmények igazán megadják a „close enough” életérzést, megvan a kilövés előtti feszültség, majd hasonló szögben követhetjük a cseh csoda útját, mint ahogy a Tesla kalandozik a világűrben. Van a középkonzol kijelzőjén szintén üzenet Elonnak, minden rendben halad, azonban alig 100 kilométer megtétele után meg is érkezünk… Marsba. Ami egy település, Franciaországban.
A Mars lakók örülnek, mindenki hepi, misszió teljesítve. Trollkodás, másfél percben kimaxolva. Erre már csak mi is ennyit tudunk mondani: Superb!
Valószínű, hogy több tízmillió éven át az űrben marad Elon Musk amerikai üzletember sportautója, mielőtt rázuhan a Földre vagy a Vénuszra – következtettek kanadai és cseh kutatók.
A Space X vállalat február 7-én bocsátotta fel új óriásűrhajóját, a Falcon Heavyt a floridai Cape Canaveralról, utolsó fokozata felvitte az űrbe hasznos rakományát, egy piros Tesla Roadstert, bizonyítva a rakétakísérlet sikerét és reklámozva Elon Musk vállalatait.
A kutatók úgy kalkuláltak, hogy Musk régi piros kocsija – a vezetőülésbe kötött, űrruhás bábuval – hat százalék eséllyel ütközik a Földnek, 2,5 százalékos eséllyel a Vénusznak a következő évmilliók során – számolt be a BBC hírportálja az Arxiv.org-on megjelent új tanulmányról.
A kutatók számítógépes szimulációi alapján igen kicsi a valószínűsége, hogy a kocsi a Nappal ütközik, a Marssal való találkozásnak pedig szinte semmi.
A kocsi a Nap körül elliptikus pályára állt, a csillagtól nagyjából akkora távolságra, mint a Mars.
Hanno Rein és kutatócsoportja 240-szer futtatta le a szimulációt, hogy lássák a piros kocsi pályájának alakulását a következő 3,5 millió évben.
„Nem tudtuk, mire számítsunk, mert más földközeli tárgyak, aszteroidák, amelyeket az űrben látunk, a Naprendszer távoli régióiból érkeznek. Most azonban az ellenkezője történik” – mondta a BBC-nek Rein, a Torontói Egyetem kutatója.
Két lehetőség volt: vagy itt marad a sportkocsi a Naprendszer belső bolygóövében, ahol a Föld is kering, vagy továbbszáguld a külső aszteroidavidékre, az úgynevezett Kuiper-övbe.
A kutatók arra voltak kíváncsiak, hogy a Jupiter nagyságú óriásbolygók és az autó közötti hosszú távú gravitációs kölcsönhatások vajon kifelé húzhatják-e a Teslát, ám a számítások nem ezt mutatják.
A kocsi pályáját mind a rövid, mind a hosszú időtávokat vizsgálva a Földdel való találkozások uralják, idővel azonban gyakoribbá válik, hogy a Tesla a Vénuszhoz kerül közel.
Azt az aggodalmat is eloszlatták a kutatók, hogy a Marsra zuhanva a földi jármű baktériumokkal szennyezheti be a vörös bolygót.
Ha visszazuhanna a Földre, valószínűleg tökéletesen elégne, bár talán egy kis része elérheti a talajt.
Annak is elenyésző az esélye, hogy aszteroidának ütközik. Külseje azonban „drámaian” megváltozhat az idők során, mivel sok apró mikrometeorit tapadhat hozzá.
Rein azt tartja valószínűnek, hogy a piros autó nagyjából 30 évente közelíti meg a Földet, 2091-ben halad el olyan közel, mint a Föld-Hold távolság.
„Viszonylag kicsi tárgy, ezért nem tudni, mennyire lesz könnyű észlelni akár egy év múlva is, szerintem nagyon halvány lesz. Amikor legközelebb, 30 év múlva viszonylag közel halad el mellettünk, izgalmas lesz figyelni, hogy megtaláljuk-e még” – tette hozzá Rein.
View from SpaceX Launch Control. Apparently, there is a car in orbit around Earth. pic.twitter.com/QljN2VnL1O
Negyedik értékesítési évében, több mint 415 ezer eladott példánnyal a C-osztályt méltán nevezik a Mercedes-Benz húzómodelljének. A négy kontinens négy gyárában gyártott, világszerte népszerű jármű következő generációja most számos újítással érkezik.
Az új AMG Line modellváltozat szériában gyémánt mintázatú hűtőráccsal kapható, emellett átalakultak a kivitelek és megújult az első lökhárító is. Míg az EXKLUZÍV modellek elegánsabbak, addig az AVANTGARDE verziókat a dinamikusság jellemzi. Az első lökhárító ezüstszínű (a szériamodellnél), krómozott (Avantgarde külső esetén), vagy háromrészes krómozott díszbetétet kapott. Az AMG külsőhöz átdolgozott első kötény, valamint diffúzor-optikával ellátott hátsó lökhárító jár, ezen felül pedig az összes modell hátsó lökhárítója új kidolgozást kapott.
Az első-hátsó fényszórók szintén új külsővel érkeznek. A C-osztályhoz szériában LED-es nappali menetfénnyel integrált halogén fényszórók járnak, opcionálisan pedig egy letisztultabb LED High Performance, vagy a modellsorozathoz első ízben elérhető, ULTRA RANGE távfénnyel kiegészített MULTIBEAM LED fényszórórendszert választhatnak a vásárlók.
Kibővült emellett a fényezések palettája is: a kínálatban újdonságként szerepel a Mojave-ezüstmetál és a Smaragdzöld metálfényezés.
Utastér: kifinomultság a részletekben
Az utastér kialakítása a modern luxus fogalmának újraértelmezése: a sportos belső tér a kategóriában egyedülálló értéket és stílust képvisel.
A középkonzol elegáns díszítőeleme különféle fabetétekkel, így például nyílt pórusú változatban is választható. A háromdimenziós kialakítású fafurnérok egyszerre modernek és hagyományőrzők. Az AMG kiviteléhez új beltéri színek (magmaszürke/fekete, valamint nyeregbarna) is igényelhetők.
A KEYLESS-GO start, kulcsnélküli indítás funkció az összes modell szériatartozéka. Megújult a turbina-optikájú indítógomb, valamint a járműkulcs is, amely három kivitelben, fekete színben, magas fényű króm kerettel, fehérben, króm kerettel, valamint fehérben, matt króm kerettel is elérhető.
Szintén új a Multikontúr üléscsomag, amellyel az oldaltámaszok, valamint a gerinctámasz egyedileg beállítható. Rendelkezésre áll továbbá a masszázsfunkció is. A Multikontúr ülések kibővült, pneumatikus funkciói a multimédiás rendszerről irányíthatók.
Új kijelző-koncepció: kívánságra teljesen digitális megjelenítés
Az aktuális S-osztály kijelző-koncepciójának örököseként a C-osztály egy új struktúrában, opcionálisan, teljes egészében digitális műszerfallal is kapható, három különböz(„Classic”, „Sport”, „Progressive”) megjelenéssel.
Képernyő-lehetőségek
Műszercsoport: az alapmodell a klasszikus kétcsöves műszercsoporttal kapható. A csőműszerek között 5,5 colos színes képernyő található (383 x 600 pixel felbontású), klasszikus megjelenítési stílussal.
Opcionálisan a modell teljesen digitális műszercsoporttal is igényelhető. 12,3 colos képátlóval (felbontása 1.920 x 720 pixel) és három eltérő megjelenítési stílussal („Classic”, „Sport” és „Progressive”). Az egyéni igényeknek megfelelően a műszercsoport további adatokkal, így például utazási vagy fogyasztási információkkal is kiegészíthető. Igényelhető továbbá a takarékos vezetést támogató navigációs és ECO kijelzővel is.
Központi kijelző: a középkonzol tetején található multimédiás képernyő két méretben érhető el, a szériában járó Audio 20 multimédiás rendszer esetében a képátló hét colos (felbontása 960 x 540 pixel), klasszikus megjelenítéssel.
Opcionálisan az Audio 20 rendszerrel első ízben kombinálható egy nagyfelbontású, 10,25 colos képátlójú központi kijelző, amely az ugyancsak opcionálisan választható COMAND csúcsmultimédiás rendszerhez szériában jár. A digitális műszercsoporthoz hasonlóan ez esetben is három megjelenítési stílus közül lehet választani.
A C-osztály új kormánykereke megegyezik az S-osztályban debütált új kormánykerék generációval, amelyben így a Touch Control-gombok is megtalálhatók. Működésüket tekintve az okostelefonok kijelzőihez hasonló felületek intuitív módon reagálnak az ujjmozdulatokra. Ezáltal a vezető anélkül is tudja kezelni a műszercsoport és a teljes multimédiás rendszer bizonyos funkcióit, hogy le kelljen vennie a kezét a volánról. A modell újdonsága a DISTRONIC távolságtartó tempomat kormánykeréken elhelyezett kezelőeleme is.
A haptikus visszajelzésnek köszönhetően a multimédiás rendszer irányítása beszédvezérléssel, továbbá a középkonzoli érintőpad (Touchpad) segítségével is irányítható. Az új C-osztályban már különböző járműfunkciók, így például az ülésfűtés is beszédvezérléssel irányíthatók. Az opcionális Head-Up Display (vetített kijelző) mostantól még nagyobb tartományban állítható.
Intelligent Drive: az aktív biztonság legmagasabb foka
Az új C-osztályban a Mercedes-Benz asszisztens rendszereinek aktuális generációja található, amely nagymértékben segíti a biztonságos vezetést. A C-osztály bizonyos helyzetekben részben autonóm vezetésre képes, így az autóban továbbfejlesztett, akár 500 méterre ellátó kamera- és radarrendszer is helyet kapott. Kiegészítő funkcióként a C-osztály asszisztens rendszerei immár a navigációs rendszer adatbázisát is használják. Ennek köszönetően a DISTRONIC aktív követésitávolság-tartó asszisztens, amely a Vezetői Segédrendszerek csomag része, számos szituációban előre képes meghatározni a sebességet a térképadatok alapján – például kanyarokhoz, útkereszteződésekhez, vagy körforgalmakhoz közeledve. Az új, kibővített csomagot olyan funkciók egészítik ki, mint például az Aktív kormányzásasszisztens, az intuitív módon dolgozó Aktív sávváltó asszisztens, vagy az Aktív vészmegállító asszisztens.
Az új C-osztály alapfelszereltségéhez tartozik a kibővített Aktív fékasszisztens, amely a közlekedési szituáció függvényében mérsékli, vagy teljes egészében elkerüli a ráfutásos ütközéseket, és megakadályozza a balesetet a gépjárművet keresztező gyalogosokkal és kerékpárosokkal.
MULTIBEAM LED fényszórók: optimális látás minden körülmények között
A C-osztályban szintén újdonság az opcionálisan elérhető MULTIBEAM LED fényszórórendszer. A két első főfényszóróban 84-84 darab egyenként, hatékonyan vezérelhető LED található, amelynek segítségével a menetfény a vezetés minden pillanatában, az aktuális közlekedési helyzethez igazítható.
Az eddig elérhető LED-es Intelligens világítási rendszerhez képest olyan új funkciókkal bővült a MULTIBEAM LED fényszórórendszer lehetőségeinek tárháza, mint például az útkereszteződési fény, a körforgalmi fény, a városi fény és a rossz időjárási fény.
Távolsági fény üzemmódban az adaptív távfény asszisztens minden helyzetben kiváló megvilágítást biztosít, anélkül, hogy a szembejövő vezetőket elvakítaná. Egyenes úttesten, 40 km/h sebesség felett, amennyiben a rendszer nem ismer fel a szembejövő forgalmat, az ULTRA RANGE (extra hatótávolság) távfény funkció automatikusan bekapcsol, ezzel akár az autó előtti 650 méteres távolságban képes biztosítani a tökéletes világítást. Szembejövő forgalom esetén a rendszer részben kitakarja a fénykévét, és U-formában biztosít tökéletes megvilágítást.
ENERGIZING komfortvezérlés a lehető legjobb közérzet érdekében
Az opcionálisan elérhető ENERGIZING komfortvezérlés a gépjármű több kényelmi funkcióját is egyesíti. Összepárosítja például a klímaberendezést (az illatosító funkcióval együtt), az ülésfűtést, a szellőztetést, a masszázst és a belső hangulatvilágítást, mindezt pedig megfelelő zenei aláfestéssel teszi teljessé, wellness-hangulatot idézve a belső térbe.
A felszereltség függvényében összesen hat program érhető el, egyenként maximálisan 10 perces időtartammal. A programokat a multimédiás rendszer vizuálisan is megjeleníti, grafikusan illusztrálva. A programonként előre beállított öt zeneszám fokozza a hatást. Az ENERGIZING komfortvezérlésbe hangulatvilágítás is tartozik. Opcionálisan egy 64-színű kibővített hangulatvilágítás is elérhető az autóhoz, amellyel a belső fényeket az éppen aktuális hangulathoz, és a saját ízlésvilághoz igazíthatják az utasok.
Fotó: Merecdes.Benz Magyarország
Multimédiás rendszerek: a személyre szabott lehetőségek széles tárháza
Az új C-osztályban az alapfelszereltség részét képezi az Audio 20 multimédiás rendszer két USB-csatlakozóval, egy SD-kártya olvasóval, Bluetooth-kapcsolattal, valamint egy médiainterfésszel.
Az opcionálisan igényelhető COMAND Online rendszer legújabb generációja többek között villámgyors, 3D-s merevlemezes navigációval, topográfiai térképmegjelenítéssel, fotorealisztikus 3D-s épület-megjelenítéssel és 3D-s térképforgatás funkcióval rendelkezik. A navigációs térkép számos információt jelenít meg: a valós idejű közlekedési adatok mellett a képernyőn jelennek meg a Car-to-X figyelmeztető üzenetek, az aktuális időjárás, a közelben található benzinkutak az aktuális üzemanyagárakkal együtt, valamint a szabad parkolóhelyek.
Az előfizetés függvényében elérhető Concierge Service (Személyi asszisztens) szolgáltatás a Mercedes me connect ügyfeleknek számos egyedi lehetőséget biztosít.
Könnyedén foglalhatnak asztalt egy étteremben, szobát egy hotelben, kérhetnek útvonaltippeket, illetve további kulturális vagy sporttal kapcsolatos információkat, de lehetőségük adódik arra is, hogy navigációs úticéljaikat közvetlenül a gépjárműben küldjék tovább.
Opcionálisan a mobilkészülékek menet közben történő vezeték nélküli töltése is lehetséges a Qi-standard segítségével. A telefonok elhelyezésére szolgáló tárolókban nagyobb készülékek is elférnek. A telefonok vételi jele opcionálisan egy külső antennával is erősíthető a lehető legjobb vételi minőség és adatátvitel elérése érdekében.
A kínálat egy új opcionális hangrendszerrel is bővült: a 9 hangszórós új hifirendszer összesen 225 W-os összteljesítményt kínál (a két Frontbass csatorna 50-50 W, a maradék öt csatorna egyenként 25-25 W teljesítményű), árban pedig a szériában járó hangrendszer, valamint a BurmesterŽ Surround hangrendszer között helyezkedik el.
A modern várostervező mérnökök és a vezető autógyártók szeme előtt egyre inkább kirajzolódik az önvezető technológiában rejlő környezet-átalakító erő, mely számos módot kínál arra, hogy együttműködve javítsák városaink működésén. A Ford most azon dolgozik, hogy tesztelje a jövő önvezető autóiban alkalmazandó technológia biztonságos és megbízható működését, garantálva ezzel, hogy önvezető autói majd az elvárt élményt nyújtják; és bizonyítva, hogy működőképes és hosszútávon életképes legyen az üzleti modell, aminek keretében majd alkalmazzák őket.
A Ford számára ez a három út idén összefut, amikor megkezdik az önvezető járművek tesztelését egy újabb amerikai városban – és egyben az első olyan településen, ahol ellenőrizni fogják az önvezető járművekre vonatkozó üzleti modell életképességét. A 2017-ben a Ford által megvásárolt Argo AI mesterséges intelligenciával foglalkozó céggel közösen kibővítik azon technológiák fejlesztését és tesztelését, amelyek lehetővé teszik egy jármű számára az önálló közlekedést. Emellett a Ford további kutatásokat végez a vásárlói élménnyel kapcsolatban, hogy ez is a segítségükre legyen egy vadonatúj, kifejezetten önvezetésre tervezett jármű kidolgozásában.
Egy 2017 végén újonnan indított együttműködés segít majd kipróbálni a Ford önvezető járművekre épülő üzleti modelljét olyan partnerek közreműködésével, mint a Domino’s Pizza, a Lyft és a Postmates. E partneri kapcsolatok segítenek elérni, és megérteni új ügyfélcsoportok igényeit, illetve azt, hogyan lehetnek hasznukra az önvezető járművek.
Idén a Ford erősít majd a várossokkal való együttműködés terén is. Új platformjuknak köszönhetően könnyebbé válik a közös munka és a kapcsolattartás partnereikkel, akik számára előnyös, hogy vásárlóik kiszolgálása érdekében tesztelhetik önvezető járműflottánkat. Például a Lyft már teszteli a platformot, amibe olyan konkrét kommunikációs protokollok szerepelnek, melyeket arra használnak majd, hogy az önvezető járműveket megrendeljék és kiküldjék a flottából – méghozzá mindig a pillanatnyi vásárlói igények szerinti időzítve, vagy éppen olyan területekre, amelyek kiszolgálása általában gyenge.
A Ford a jövőben önvezető járműeivel fogja kiegészíteni az ember vezette iránytaxi-szolgáltatásokat – igény szerint vetve be azokat –, és segít partnereiknek, hogy új területekre hatolhassanak be, s közben megfizethető szinten tarthassák áraikat. Emellett a partnervárosok segítségével azonosíthatják a közlekedési vakzónákat, ahol az emberek esetleg nem találnak módot a munkába járásra. A Brookings Institution szerint az USA-ban a munkahelyek 70 százaléka nem érhető el egy átlagos városlakó számára tömegközlekedéssel. Azon 30 százalék esetében, ami megközelíthető tömegközlekedéssel, a munkába járás átlagosan 90 percet vesz igénybe. A Ford most célul tűzte ki, hogy kielégítse az ilyen területeken élők és a városlakók igényeit, hozzáférési lehetőségeket biztosítva önvezető járműveihez.
Az árukézbesítés területén pedig a Ford Mobilitás részlege a jövőben megoldásokat fog kínálni azon a kis és közepes méretű vállalkozásoknak, melyek élnének a kézbesítőszolgálatok nyújtotta előnyökkel, de nincs pénzük összetett, drága logisztikai rendszereket igénybe venni. Segíthet azoknak a kisvállalkozásoknak, melyek esetleg nem tudnak fenntartani egy kézbesítő járművet, vagy olyan közepes méretű vállalkozásoknak, melyek egy gyengén kihasznált járművet tartanak fenn, aminek üzemeltetése ráfizetéssel jár. Az ilyen vállalkozások az önvezető járművek használatát is választhatják.
Ez azt jelenti, például hogy a Ford által üzemeltetett flotta extra támogatást tud majd nyújtani olyan éttermeknek, melyek a csúcsidőben akarnak ételt kiszállítani, illetve a helyi virágboltnak is, ami több megrendelést fel tudna venni, ha lenne kiszállító járműve. Azok az üzletek, melyek nem kínálnak kiszállítást, de érdeklődnek a szolgáltatás, mint növekedési lehetőség iránt, szintén igénybe vehetik majd a rendszert. A Ford mobilitás részlege által fejlesztett ügyfélkiszolgáló platform olyan léptéknövelést tesz majd lehetővé a helyi vállalkozások számára, ami korábban elképzelhetetlen volt.
A Ford Mobilitás részlege idén arra összpontosít, az újonnan kötött Postmates együttműködésen túl kibővítse a Lyfttel és a Domino’s-sal elkezdett munkát, mivel mindkét cég értékes segítséget nyújt a lehető legjobb vásárlói élmény megtervezésében. A tavalyi kutatás első szakaszában például kiderült, hogy a Domino’s vásárlóinak tetszettek az önvezető jármű hangszóróiból érkező hangutasítások, amik arra vonatkoztak, hogyan vehetik ki az autóból a pizzájukat. Sokan még el is köszöntek az autótól, amikor az távozott. Az ilyen meglátások segítenek új kísérleti elemek kidolgozásában – és nemcsak a kézbesítő járművekkel kapcsolatban, hanem az önvezető járművekkel létrejövő összes interakció tekintetében.
„Az önvezető járművek ígéretes lehetőséget hordoznak: lehetőséget arra, hogy változtassanak a városok működésén.” – mondta el Jim Farley, a Ford ügyvezető alelnöke és a globális piacokért felelős elnöke. „Ezek az autók nem csupán az utazni vagy szállítani vágyókra hatnak majd, hanem sokkal több emberre. Ha némi emberi vonással ötvözzük az önvezető járművek teljesítményét és hatókörét, az összetartóbb közösségek kialakulásához vezet, és erősebb kapcsolatot szül a vállalkozások és ügyfeleik között. A közös munka révén olyan jövőt építhetünk, ahol közösségünk mindenféle szállítási igényét ki tudjuk majd elégíteni.”
Kimaxolta a marketinget a Renault csoport, méghozzá úgy, hogy előrukkolt egy elektromos autót népszerűsítő, Valentin napi, bájos kis animációs filmmel.
A The Postman, azaz A postás című „mese” mindössze másfél perces, és arról szól, hogy kissé esetlen postásfiúnak megtetszik egy fiatal nő, akinek kivitt egy csomagot, a további kapcsolatteremtést azonban megnehezíti, hogy a postás régi, zajos járgányára mindig felfigyel a lány kutyája, aki nem engedi gazdája közelébe. Egy nap azonban a postásfiú új munkaeszközt kap, egy elektromos Renault Z.E.-t, amivel olyan halkan tud közlekedni, hogy a kutya nem veszi őt így észre. Így a fiú újra találkozni tud a csomag címzettjével.
Az innovatív, kedves reklámot az Akama stúdió rendezte, a WIZZ gyártotta és az NKI animálta.
Egyéniség, teljesítmény és innováció egy minden korábbinál összetettebb csomagban: megérkezett az új BMW X4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,4 – 9,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 142 – 209 gramm / km)*, amely új fejezetet nyit a prémium középkategória első Sports Activity Coupé modelljének sikertörténetében.
A prémium középkategória első Sports Activity Coupé modelljének sikertörténetében, mintegy 200 000 darab eladott példány után most új fejezet veszi kezdetét. A BMW X4 második generációja még nagyobb hangsúlyt fektet a sportos menetteljesítmény és a magabiztos kisugárzás kettősére, amely 2018 márciusában, a Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét.
Az új BMW X4 formanyelve az erőteljes agilitás és a határozott kiállás párosának hamisítatlan szimbiózisát kelti életre. Az 54 milliméterrel megnyújtott tengelytávolság mellett a karosszéria 81 milliméterrel hosszabb, 37 milliméterrel szélesebb és 3 milliméterrel alacsonyabb lett, a dinamikusan ívelt vonalvezetés és az extravagáns arányok így a BMW X modellcsalád egyik legszembetűnőbb tagjává emelik az újdonságot.
A bajor prémiumgyártó ügyfeleit modern kialakítású, prémium hangulat fogadja, az utasteret a precíz összeszerelési minőség és az elsőosztályú elegancia BMW által fémjelzett egysége járja át. A műszerfal ezúttal is a vezetőre összpontosít, a dinamikus vezetési élményről pedig újratervezett sportülések és térdvédő párnák gondoskodnak.
A tökéletes személyre szabhatóság lehetőségeit az xLine, M Sport X és M Sport felszereltségi csomagok teremtik meg, miközben a BMW X4 mostantól az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető BMW Individual tételekkel is felruházható.
Piaci bevezetés háromféle benzines és négyféle dízelüzemű erőforrással, amelyek maximálisan lefedik a 135 kW / 184 lóerő és 265 kW / 360 lóerő közötti teljesítmény-tartományt (100 kilométerre vetített 5,4 – 9,0 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 142 – 209 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)*. A motorok teljesítményét és forgatónyomatékát minden esetben a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás osztóművébe (mindkettő az új BMW X4 széleskörű alapfelszereltségének része).
Két BMW M Performance modell: a BMW X4 M40i és a BMW X4 M40d a letaglózó teljesítmény, az összetéveszthetetlenül egyedi megjelenés és a kivételesen gazdag felszereltség magával ragadó kombinációját kínálja fel az ügyfeleknek.
A típus-specifikus, kifejezetten az új BMW X4 menettulajdonságai szerint továbbfejlesztett és még tovább könnyített futómű-technológia érezhetően élénkebb menetdinamikával ruházza fel az új Sports Activity Coupé modellt. A prémium minőségű futómű-technológia alapfelszereltségi tételei és extrafelszereltségi opciói között a változó áttételű sportkormány, a Performance Control teljesítményvezérlő funkció, az adaptív M sport futómű, az M Sport differenciálmű és az M Sport fékrendszer is megtalálható.
A BMW EfficientLightweight stratégia alapelveinek széleskörű alkalmazásával a tervezőmérnökök az elődmodellhez képest mintegy 50 kilogrammal csökkentették a BMW X4 saját tömegét, amellyel párhuzamosan az új Sports Activity Coupé modell légellenállási együtthatója is tovább javult: 0,30-as (Cd) értékével az új BMW X4 vadonatúj mércét állít fel kategóriájában.
Az iDrive operációs rendszer legkorszerűbb változata mellett az intelligens hangvezérlés is a modell széleskörű alapfelszereltségének része. Az opcionális extrafelszereltség részeként a központi kijelző érintőképernyő funkciója és a BMW Gesztusvezérlés is megrendelhető.
Az utazás kényelmét és biztonságát csúcstechnológiás vezetést támogató rendszerek fokozzák. Az opcionális extrafelszereltségként elérhető Driving Assistant Plus csomag része a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), illetve az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens is (Lane Keeping Assistant with Active Side Collision Protection).
Martorell/Budapest, 2018. február 13. – Hajnali öt órakor kék fényének felvillanásával megkezdi munkanapját a SEAT martorelli gyárának 125 robotja közül az egyik, mely naponta 2 800 fordulót tesz meg.
Így működik a robotokkal történő gyáron belüli szállítás:
125 robot és 7 000 gyári alkalmazott: A robotok vonalkód leolvasásával azonosítják a megfelelő alkatrészeket, majd egy érzékelő kinyitja a raktár ajtaját, és a robotok folytatják útjukat. A 125 robot közül néhány ilyen módon kezdi a napját, rutinszerűen keresztezik egymás útvonalait, és 7 000 gyári alkalmazott munkáját segítik teljes összehangoltsággal. Az automatizált robotok motorokat, sebességváltókat, lökhárítókat és ajtók ablaküvegeket szállítják, terhelhetőségük egészen 1 500 kg-ig terjedhet.
Utazás a Holdra közlekedési lámpákkal és gyalogosokkal: Az automatikusan vezérelt járművek (automated guided vehicles) minden évben 436 000 kilométert tesznek meg, ami több, mint a Föld és a Hold közötti távolság. Amikor a robotok előre meghatározott útvonalukat futják, 360 fokos körpanorámás „látásuknak” köszönhetően pontosan tudják, mikor kell megállniuk egy piros lámpánál, vagy amikor egy dolgozó keresztezi az útvonalukat. A robotok „együttműködnek a gyalogosokkal”, és biztonságuk érdekében lézer jelzőfényekkel adnak riasztást.
Navigálás a „Robot Galaxy”-ban: Az automatikusan vezérelt járművek a martorelli gyárban 40 útvonalon futnak, amelyeket a padlóba épített mágneses nyomvonalakkal alakítottak ki. Mindegyik útvonal 1 és 7 perc közötti időtartamú. Ez idő alatt a robotok az irányító nyomvonalakat követik, és a kanyarokban automatikusan csökkentik sebességüket annak érdekében, hogy nehéz teherrel se veszítsenek stabilitásukból, és képesek legyenek betartani a biztonságos követési távolságot. A jövőben ezek az irányító nyomvonalak átadják majd helyüket egy GPS alapú navigációs rendszernek.
Távirányítás: Öt alkalmazott a vezérlőteremből irányítja – és amennyiben szükséges, távvezérléssel módosítja – az automatikusan vezérelt járművek útvonal beállításait. A központi szerver információkat gyűjt a robotokra telepített programokból, és pontos helyüket egy számkijelzőn vetítik ki a vezérlő teremben lévő képernyőkön. A zöld fény a robotok teljes erővel történő működését jelzi, és ez a fény borostyán színűre vált egy akadály miatti megálláskor, vagy az akkumulátorok feltöltésekor. A rendszer érzékeli a lehetséges műszaki problémákat is, és képes azokat azonnal megoldani.
Intelligencia-megosztás az Industry 4-en belül: A negyedik ipari forradalom az alkalmazottaknak lehetővé teszi, hogy a folyamatokat a döntéshozatal optimizálása érdekében külön vezéreljék, és így a velük együttműködő robotok a legnehezebb fizikai munkákat és a folyamatosan ismétlődő feladatokat is el tudják végezni. A SEAT a digitalizálás és az automatizálás ipari folyamataiban további olyan lépéseket is előirányoz, mint például a számítógépes programok és eszközök gyártásba és a logisztikába történő integrálása.
Mi a közös a James Bondot is alakító Sir Roger Moore-ban és a Depeche Mode énekesében Dave Gahanben? Magyarországi tartózkodásuk alatt mind a ketten abban a Lexust GS-ben utaztak, amit most az ország legnagyobb használtautókkal foglalkozó oldalán hirdetnek. Nem kell feltétlenül külföldre menni egy-egy ritka autóért, a 007-es ügynök rajongói, vagy a rockzene szerelmesei mellett a japánautó- és a hibrid-fanatikusok számára is különleges fogás lehet ez a sztárszállító limuzin.
Az autó előélete a leírás és a feltöltött dokumentumok szerint is makulátlan, a 3,5 literes V6-os benzinessel és villanymotorral – a hátsó kerekeinél – hajtott GS nem elsősorban a spórolásról szól, ez egy izomhibrid, 5,9 másodperces 100-ra gyorsulással, 250 km/órás végsebességgel és 7,9 literes – magyarán mindenképp 10 liter alatt tartható – vegyes fogyasztással. A hirdetés feladója egyetlen labdát nem csapott csak le, az alvázszám alapján alighanem ez a 879.-ként legyártott GS 450h.
Miként az a feltöltött dokumentumokból is látható, a 3,09 millió forintért hirdetett autóra e hó elején még költött 200 ezer forintot tulajdonosa, aki egyébként márkahű, ettől a szeretett autótól is csak egy újabb Lexus miatt hajlandó megválni.
Az Opel visszatérne a nemzetközi motorsport világába, de erre biztosan nem kerül sor 2020 előtt. Csakis akkor van erre esély, ha a német márka újra nyereséget tud termelni.
Az Opel és a Vauxhall márkákat tavaly vette át a PSA csoport, azzal a céllal, megszüntessék a 200 millió fontos veszteséget.
A PSA vezérigazgatója, Carlos Tavares elmondta, hogy a prioritás az, hogy az Opel „túléljen”, de ha ez sikerül, akkor fontolóra veszik a motorsportba való visszatérést is.
„Az Opelnek, mint a PSA csoport minden márkájának, lehetősége lesz motorsport programot indítani, amint megfordul a cég (anyagi helyzete).” – mondta Tavares.
„Jelenleg az Opel motorsportos jelentése nagyon gyér. Itt van az Adam R2, de az egy limitált, márkakupa (Opel Adam Rallye Cup) és nem jelent nagy költséget a vállalatnak.”
„A prioritás az, hogy az Opel túléljen. Ez a lényeg. Nem akarom, hogy elveszítsék a fókuszt.”
„A szívem azt súgja, hogy az igazat mondjam Önöknek, nem azt, amit hallani akarnak. Amint az Opel átfordul (nyereséges lesz), terv szerint 2020-ra, akkor újra beszélhetünk majd erről és szorgalmazni fogom, hogy a német mérnökök a motorsportban dolgozzanak, olyan mértékben, mint a francia, a spanyol és az angol mérnökök.”
Az Opel nincs számottevően jelen a rali-világbajnokságban a Kadet GSI óta, amivel 1988-ban Sepp Haider megnyerte az Új-Zéland Ralit és Louise Aitken-Walkeré lett 1990-ben az FIA Ladies’ Cup. Az utolsó működő motorosport program az Adam R2 előtt a DTM-es projekt volt, ami 2005-ben ért véget.
A Holzer német privát csapat bemutatott tavaly egy Opel Adam R5-öt, de nem volt gyári támogatásuk az Opeltől.
TCR-re épült még Opel Astra, fejlesztésében pedig az Opel mérnöki partnere a Kissling Motorsport működött közre.