Kategória: Automobil

  • Megérkezett a BMW M4 Cabrio Edition 30 Years különkiadás

    Megérkezett a BMW M4 Cabrio Edition 30 Years különkiadás

    A BMW M GmbH nagyteljesítményű kabriói immáron három évtizede testesítik meg a tökéletesen precíz vezethetőség, a lebilincselő menetdinamika és a határtalan szabadság magával ragadó egységét. A hamisítatlan versenysport-gének ötödik nemzedékét élő modelltörténetnek most egy exkluzív karosszériajegyekkel és kivételes felszereltségi tételekkel megáldott különkiadás állít emléket.

    A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH modellpalettáján kereken harminc esztendővel ezelőtt debütált az első nyitott tetős négykerekű: a BMW M3 Cabrio bemutatkozó generációja 1988 nyarának elején ünnepelte piaci premierjét, felkínálva a motorsport-rajongóknak a hétköznapi használatra is kiváló, letaglózó erejű sportautó és a zárt versenypályákon bizonyított motor-, illetve futómű-technológia egészen egyedülálló kombinációját. A mindmáig páratlan koncepció ötödik nemzedékét élő, legkorszerűbb értelmezése a BMW M4 Cabrio képében ölt testet (100 kilométerre vetített 8,7 – 9,5 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 203 – 218 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett), az immáron három évtizedre visszatekintő hagyománynak és a hamisítatlan modell exkluzivitásának pedig idén egy rendhagyó limitált széria állít emléket: bemutatkozik a BMW M4 Cabrio Edition 30 Years különkiadás.

    A mindössze háromszáz példányban elkészülő újdonság a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Cabrio műszaki alapjaira építkezik, a dupla turbóval lélegeztetett, soros hathengeres benzinmotor 331 kW / 450 lóerő maximális teljesítményével, M Sport kipufogórendszerrel, típus-specifikus SPORT üzemmóddal és extrém sportosra konfigurált dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) felvértezett, adaptív M futóművel, valamint aktív M differenciálművel kiegészítve. A csúcstechnikát kifejezetten a különkiadáshoz tervezett karosszériajegyek, utastéri stíluselemek és felszereltségi tételek hirdetik.

    Szembeötlő megjelenés és egyedi felszereltség

    A BMW M4 Cabrio Edition 30 Years különkiadás kétféle tradicionális karosszéria-fényezéssel debütál. A Macao Blue metálfény az első nagyteljesítményű kabrió harminc évvel ezelőtti premierjére utal, míg a Mandarin II árnyalat az 1994-ben bemutatott, második BMW M3 Cabrio extrafelszereltségi palettáján megtalálható Dakar Yellow karosszéria-fényezés opcióját eleveníti fel.

    A kerek jubileumot ünneplő limitált széria már az alapfelszereltség részeként megkapja a BMW Individual Magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomagot, amely a hűtőrács-pár dupla keretét, az első kerékjárati ívek mögé integrált légkivezető nyílásokat, a típusjelzést és a csillagküllő-dizájnú, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsákat is exkluzív fénybe öltözteti. A 20” méretű felnik a különkiadás sajátosságaként eközben Orbit Grey matt árnyalatban gurulnak majd a háromszáz egyedi kabrió alatt.

    Az utastér teljes Merino bőrkárpitozásának árnyalatát a BMW M4 Cabrio Edition 30 Years különkiadás karosszéria-fényezése határozza meg. A Macao Blue metálfénnyel Black / Fjord Blue vagy Black / Silverstone kéttónusú bőrkárpitozás harmonizál, miközben a limitált széria exkluzivitását a fejtámlákon megegyező színű kontraszt-varrás, a BMW M szőnyegek esetében pedig ugyanilyen szegélyezés nyomatékosítja. A Mandarin II karosszéria-fényezési árnyalathoz sárga kontraszt-varrással díszített Black bőrkárpitozás társul, az utastéri betétek pedig mindegyik változat esetében szénszálból készülnek, már az alapfelszereltség részeként.

    A küszöbléceken, a fejtámlákon és a műszerfal jobb első utas előtti részén a „30 Jahre Edition” felirat olvasható, utóbbi esetben ráadásul a háromszázig skálázott sorszámok is utalnak a limitált szériára.

    BMW M4 Cabrio
    Fotó: BMW AG

    A lélegzetelállító menetteljesítmény és a nyitott tetős vezetési élmény hagyományokkal átitatott párosa, avagy a BMW M3 / M4 Cabrio harminc éves története

    A BMW M4 Cabrio Edition 30 Years különkiadás a lélegzetelállító menetteljesítmény és a nyitott tetős vezetési élmény öt modellgeneráción át érlelt párosának végeredménye. A zárt versenypályákon edzett járműkoncepció és a motorsport élvonalából származó technológia már az első BMW M3 Cabrio karakterét is meghatározta.

    A 2.3 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes, katalizátorral kiegészített, 143 kW / 195 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor, az egyedi futómű-technológia és a kiszélesített kerékjárati ívekkel egybedolgozott, aerodinamikailag optimalizált karosszéria a kifejezetten a túraautó-futamokra kifejlesztett, keménytetős, kétajtós BMW M3 öröksége volt. A modellel Roberto Ravaglia, Wilfried Vogt és Eric van de Poele 1987-ben a túraautó-mezőny világbajnoki, Európa-bajnoki és németországi abszolút győzelmét is elhódította, az első BMW M3 iránti érdeklődés így ugrásszerű növekedésnek indult. Jóllehet, a motorsport élvonalának homologizációs előírásai okán a bajor prémiumgyártó eleinte a sportautó mindössze 5 000 darabos tömegtermelését tervezte, amikor azonban 1988 nyarán az első BMW M3 Cabrio (E30) is megérkezett a piacra, a keménytetős, kétajtós BMW M3 eladásai már a tízezres darabszámon túl jártak. Nyitott tetős testvérmodelljéből 1991-ig csupán 786 darab látott napvilágot, a BMW M3 / M4 Cabrio modelltörténetében így az első generáció a valaha készült legexkluzívabb kivitel. A XX. század végének egyik leggyorsabb nyitott tetős négyülésesét egy 158 kW / 215 lóerő maximális teljesítményű benzinmotor hajtotta.

    A BMW M3 Cabrio második modellgenerációja (E36) 1994-ben ünnepelte világpremierjét, magabiztos kiállással és fejlett biztonsági rendszerrel felszerelve. A motorháztető alatt dolgozó soros hathengeres benzinmotor 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítménye utánozhatatlan kabrióélménnyel ajándékozta meg a vezetés szerelmeseit. Két évvel később bemutatkozott a soros hathengeres szív továbbfejlesztett változata, immáron 236 kW / 321 lóerő maximális teljesítménnyel. A BMW M3 Cabrio hátsó fejtámlái mögé ezzel párhuzamosan egy borulásvédő rendszer is bekerült, amely automatikusan kiemelkedett, ha a gépkocsi ütközésérzékelő szenzorjai felborulás veszélyét észlelték. Az innovatív rendszer és az első szélvédő megerősített kerete együttesen minden vezetési szituációban optimális utasbiztonságot garantált.

    A BMW M3 Cabrio modelltörténete harmadik nemzedékével (E46) és egy új sorhatos benzinmotorral lépett be a XXI. századba. A 2001-ben debütált nagyteljesítményű kabrió feltűnően laposabb és szélesebb karosszériával érkezett meg az utakra, ahol a motorháztető alá épített erőforrás már 252 kW / 343 lóerő maximális teljesítménnyel forgathatta a hátsó kerekeket. A letaglózó vezetési élményt azonban nem csupán a magas fordulatszám-tartományig kalibrált benzinmotor, de a nyitás és zárás arányát folyamatosan változtató BMW M differenciálzár, a strapabíró sport fékrendszer és az integrált biztonsági övekkel felszerelt sportülések egysége keltette életre.

    A 2008-ban bemutatott negyedik nemzedék (E92) számára a BMW M GmbH tervezőmérnökei egészen újat alkottak: a motorháztető alá egy 309 kW / 420 lóerő maximális teljesítményű V8-as benzinmotor került, amely a zabolátlan erőtöbbletet rendkívül széles fordulatszám-tartományban állította elő. Mindehhez a nyolchengeres motorblokkok összetéveszthetetlen orgánuma társult, amely lenyitott tetővel még tovább borzolta a kedélyeket. A BMW M3 Cabrio negyedik modellgenerációja már egy elektrohidraulikus működtetésű keménytetőt viselt, amely nem csupán a nagyteljesítményű kabrió maximális versenypályás kihasználását, de a sportmodell egész éves használatát is lehetővé tette.

    A ma is kapható, ötödik nemzedék (F33) 2014-es bemutatkozása egybeesett a járműkoncepció átfogó névváltoztatásával. A BMW M4 Cabrio meghajtásáról egy M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, amely még a maximális fordulatszám közelében is azonnali gázreakcióval, elődmodelljéhez képest jelentős mértékben csökkentett saját tömeggel, az opcionális extrafelszereltség részeként Drivelogic-kal dolgozó, hétfokozatú BMW M duplakuplungos automataváltóval és aktív M differenciálművel nyűgözi le a bajor prémiumgyártó rajongóit. Mint ilyen, a BMW M4 Cabrio a zárt versenypályákon átélhető maximális vezetési élmény és a tökéletes hétköznapi használhatóság páratlan kettősét kelti életre.

  • Az Új Ford EcoSport megérkezett Magyarországra: tovább javított minőség, technológia és kényelem

    Az Új Ford EcoSport megérkezett Magyarországra: tovább javított minőség, technológia és kényelem

    Az új, sokoldalúbb és kifinomultabb stílusú Ford EcoSport kompakt SUV most még modernebb technológiákat kínál a magyar vásárlók számára.

    A dinamikusabb, keményebb kisugárzású, mégis kifinomultabb külsővel megjelenő új modell 12 látványos fényezéssel, és minden eddiginél több, a személyre szabhatóságot biztosító opcióval rendelhető meg; ez utóbbiak közé tartozik a kontrasztos árnyalatúra festett tető, tetőoszlop, felső ajtókeret, hátsó tetőlégterelő és külső tükörburkolat. A felhasználó-központú, frissebb hatású kabin komfortját ‘lebegő hatású’ 8 colos érintőképernyő és fűthető kormánykerék fokozza, nem beszélve az intelligens tárolási megoldásokról, amelyek közt a több szinten rögzíthető csomagtérpadló is szerepel.

    Először rendelhető meg a Ford Performance autói által ihletett, sportos EcoSport ST-Line modellváltozat, és az új EcoSport vásárlói olyan vezetősegítő technológiákra számíthatnak, mint a SYNC 3 kapcsolódási rendszer, az Állítható Sebességhatárolóval kiegészített Sebességtartó Automatika és a Tolatókamera.

    A Ford 20 legnagyobb európai piacán 2017-ben 27 százalékkal nőtt az iparág összesített SUV-értékesítése, és jelenleg az ilyen modellek teszik ki a régióban eladott új személygépkocsik több mint egynegyedét. A Ford előrejelzései szerint 2020-ra ez a szám 34 százalékra emelkedik. A Ford európai SUV-értékesítése 2016-ban több mint 30 százalékkal növekedett, 2017-ben pedig a növekedés mértéke meghaladta a 27 százalékot.

    A modell 2014-es bemutatása óta a Ford 166.000 darab EcoSport kompakt SUV-t értékesített Európában, és az autó eladásai tavaly 40 százalékkal nőttek. Magyarországon a kompakt SUV szegmens az összes új személyautó eladás 17 százalékát tette ki 2017-ben, ez a szegmens tavaly 53 százalékkal bővült.

    Az új Ford EcoSportot a romániai Krajova üzemben készül, amit 200 millió eurós befektetéssel készítettek fel a legmodernebb gyártási folyamatokra; az autó most jelenik meg az európai piacokon, kiegészítve a márka Ford Edge és a Ford Kuga modellekből álló SUV-kínálatát. Az év későbbi szakaszában, nyáron várható még a SUV-hangulatú Fiesta Active crossover bemutatkozása.

    Az új Ford EcoSport még karakteresebb stílust, még több kényelmet, sokoldalúságot és választási lehetőséget kínál a vásárlóknak – s mindezt egy SUV funkcionalitásával és egy városi kisautó praktikumával ötvözi.

    Az új Ford EcoSport kínálatában most szerepel első ízben a terepen és közúton egyaránt jobb tapadást kínáló Ford Intelligens Összkerékhajtás, amely az új, modern 1.5 literes EcoBlue dízelmotorral, 125 lóerős teljesítménnyel és optimális CO₂-kibocsátással* lesz elérhető.

    Erős és takarékos

    A 2018 közepétől megrendelhető Ford Intelligens Összkerékhajtásnak köszönhetően az új EcoSport még jobb vezetési élményt kínál. A technológiát a vadonatúj 1.5 literes Ford EcoBlue dízelmotor és egy hatfokozatú manuális sebességváltó egészíti ki; az erőforrás teljesítménye 125 lóerő, forgatónyomatéka pedig 300 Nm.

    A Ford Intelligens Összkerékhajtása észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között.

    A Ford vadonatúj 1.5 literes EcoBlue dízelmotorját arra tervezték, hogy csekélyebb CO₂-emisszió mellett is magasabb teljesítményt adjon le. A kifinomult négyhengeres blokkban innovatív technológiák működnek:

    • Alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezetés víz-levegő töltésű hűtőrendszerrel a hatékonyabb égésért és a csekélyebb károsanyag-kibocsátásért
    • Integrált szívórendszer a motor optimális levegőellátásához
    • Magas hőmérsékleti tartományokra tervezett rakétahajtóművek anyagából készített, kis tehetetlenségű turbótöltő a gyorsabb és kontrolláltabb turbó-reakciókért
    • Gyorsabb, csendesebb és precízebb üzemanyag-ellátást biztosító nagy nyomású üzemanyag-befecskendezési rendszer

    2018 közepétől jelenik meg a modell kínálatában egy 125 lóerős 1.5 literes EcoBlue dízelből és egy vadonatúj, kis belső súrlódású, hatfokozatú manuális sebességváltóból összeállított elsőkerékhajtású hajtáslánc, ami még csekélyebb CO₂-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást biztosít. Jelenleg ez az elsőkerékhajtású kombináció még a Ford 100 lóerős, 1,5 literes TDCi motorjával rendelhető, amelynek üzemanyag-fogyasztása 4,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 107 g/km.

    Ugyancsak szerepel a kínálatban a Ford többszörösen díjnyertes 1.0 literes EcoBoost benzinmotorjának 140 és 125 lóerős változata is 5,2 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 119 g/km CO₂-kibocsátással. A palettán 2018 közepén jelenik meg a 100 lóerős 1.0 literes EcoBoost blokk, amihez hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik.

    A 125 lóerős 1.0 EcoBoost verzióhoz egy hatfokozatú automata is választható lesz, amellyel a vezető kényelmesen, a kormányoszlopra szerelt váltófülekkel is kapcsolhatja a sebességfokozatokat. E változat üzemanyag-fogyasztása 5,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 134 g/km lesz.

    Az új EcoSport rugózását és irányíthatóságát kifejezetten az európai vásárlók elvárásaihoz igazították a mérnökök, optimalizálva a rugók, a lengéscsillapítók, a kormánymű, a hátsó csatolt lengőkar és az Elektronikus Stabilitásprogram beállításait és a kormányrásegítés mértékét.

    Kemény, mégis kifinomult stílus

    Az új Ford EcoSport külső megjelenését a merész és dinamikus SUV-stílus jellemzi, így méltó párja a közepes méretű Kugának és a nagyméretű Edge-nek.

    A középen domborúra formált motorháztető letisztultabbá varázsolja az autó orr-részének összhatását; annál is inkább, mert a fűtött ablakmosó-fúvókák a gépháztető alatt rejtőznek. Az EcoSport első részét az új, nagyméretű, trapéz alakú hűtőrács és a látványosan megdöntött fényszórók uralják; ez utóbbiak gázkisüléses technológiával működnek, és a stílusos LED nappali menetfényt is magukban foglalják. A ködfényszórók döntött foglalatának formájához a hátizsákok hevedere adta az ötletet, ami szintén egyértelmű dizájn-utalás az autó kalandkedvelő hangulatára.

    A formatervezők az EcoSport hátsó lökhárítóját és hátsó világítását is átalakították, hogy letisztultabb és harmonikusabb látványt teremtsenek. A vásárlók 12 mutatós fényezés közül választhatnak, köztük a Lightning Blue és Ruby Red színeket, illetve egy élénk narancssárga Tiger Eye árnyalatot; ráadásul az új, kontrasztos tetőfényezésekkel még inkább saját egyéniségükhöz alakíthatják az autó megjelenését.

    Az EcoSport különleges karakterét hatásosan hangsúlyozzák ki az új 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák, amelyek sokféle felülettel (Magnetic Low Gloss, Shadow Silver, Flash Grey és High Gloss Black) választhatók. Az autó képe még egyedibbé varázsolható a különleges, csomagtérajtóra szerelt pótkerék-opcióval.

    Könnyebben használható kezelőszerveivel és lágy tapintású anyagaival az utastér a kifinomultság új szintjét kínálja, ráadásul az ergonomikus kialakítású középkonzolon is kevesebb gomb található. Az új tervezésű ülések mind az első, mind a hátsó sorban kényelmesebbek lettek, és az opcionális részleges bőrkárpitozás minőségibb benyomást kelt. Az állítható kabinvilágítás segítségével az utasok pillanatnyi hangulatukhoz igazíthatják az utastér fényeit; ehhez hétféle szín közül választhatnak.

    Az utastér intelligens tárolási megoldásokat kínál, köztük az állítható magasságú raktérpadlót, amit magasabbra emelve növelhető a rejtett rakodórekesz mérete, lejjebb engedve pedig nagyobb – 334 literes – csomagtér alakítható ki. A különleges, acélnál is szilárdabb méhsejt-szerkezetű csomagtérpadló több mint 300 kilogrammal terhelhető. Az első ülések közti konzol tetején felnyitható és csúsztatható kartámasz található; a konzol ideális helyet kínál a tableteknek vagy a rágcsálnivalóknak, a CD-tartó pedig új helyre, a kesztyűtartó fölé került.

    Az új EcoSport kínálatában először jelenik meg a sportos EcoSport ST-Line kivitel, csatlakozva az Edge ST-Line, Fiesta ST-Line, Focus ST-Line, Kuga ST-Line, Mondeo ST-Line és S-MAX ST-Line modellváltozatok sorához. A merész kiállású verzió sportos menetdinamikájáról erős és takarékos EcoBoost benzin- és TDCi dízelmotorok gondoskodnak.

    Az EcoSport ST-Line látványos elemei a Ford Performance izomautóinak formavilágát idéző lökhárítók és oldalsó légterelő szoknyák, a feketére fényezett tetősínek és fényszórókeretek, a 17 colos Dark Tarnish könnyűfém keréktárcsák, az ST-Line emblémák, az eltérő színű tető és külső tükörházak; mindez az autó alapfelszereltségéhez tartozik. Az utastérből sem hiányozhatnak az ST-Line megoldások: a bőrborítású és alul lapított karimájú kormánykerék, a vörös ültésekkel varrott, környezetbarát reciklált poliészterből készült Miko®-Dinamica betétekkel díszített részleges bőrkárpitozás, a bőrborítású kézifékkar és váltógomb, az ST-Line emblémával díszített küszöbdíszlécek, valamint a rozsdamentes acélból készített sportpedálok.

    Kifinomult vezetősegítő technológia

    Az új Ford EcoSport erősségei közé tartozik a magas, SUV-stílusú üléshelyzet és az élvezetes Ford-menetdinamika, ám még ezek az előnyök is tovább fokozhatók a fejlett technológiák segítségével.

    A Ford kifinomult SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszere kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel. A SYNC 3 az EcoSport ‘lebegő kialakítású’ 8 colos érintőképernyőjéről vezérelhető, amit a felhasználók a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhetnek. A SYNC 3 rendszer 6,5 colos színes érintőképernyővel is megrendelhető, és a kínálatban egy 4,2 colos színes kijelző is szerepel Bluetooth-kompatibilitással és két USB-bemenettel.

    A zenehallgatás élményét egy új B&O PLAY hangrendszer emeli új szintre; a tíz hangszórót (köztük egy csomagtérben elhelyezett mélynyomót és egy műszerfalba épített középhang-sugárzót) kifejezetten az EcoSport utasteréhez kalibrálták, és a legmodernebb digitális jelerősítővel kötötték össze a precíz kiegyenlítés és hangkeverés, valamint a surround hanghatás érdekében.

    Az EcoSport kínálatában most először jelenik meg a sebességkorlátozások betartását segítő Állítható Sebességhatárolóval kiegészített Sebességtartó Automatika, valamint a magabiztos és biztonságos parkolást biztosító Tolatókamera is.

    Az automatikus fényszórók és az esőérzékelő ablaktörlők sok terhet levesznek az autós válláról, aki így jobban összpontosíthat a forgalomra, miközben élvezi a fűtött kormánykerék és az Elektronikus Automatikus Hőmérsékletszabályozás kényelmét. A vezetés kényelmét olyan megoldások is növelik, mint az új, 4,2 colos digitális műszeregység, amelyen könnyen áttekinthetők a legfontosabb információk, vagy a motorosan behajtható külső visszapillantók, amelyek fűthetők is, így az autós hamarabb indulhat útnak a fagyos reggeleken.

    A vezetősegítő technológiák kínálatában megtalálható még a Holttérfigyelő is, ami jelzi, ha egy autó jelenik meg a Ford holtterében, valamint az alapfelszereltséghez tartozó Borulásvédelem, ami a motor forgatónyomatékának szabályozásával segít, hogy a vezető mindig megőrizze uralmát a jármű fölött.

    Az utasvédelem elemei közt fontos megemlíteni a vezető- és utasoldali első légzsákokat, a vezetőoldali térdlégzsákot, az új oldallégzsákot, ami extra védelmet biztosít a mellkasnak, és különleges tervezésével elmozdítja az utasok testét a behatástól, valamint az új függönylégzsákot, ami maximális oldalirányú védelmet biztosít. Az EcoSport védelme is minden eddiginél hatásosabb lett: az alapfelszereltségnek a riasztórendszer is része.

    “Még jobb minőség, fejlettebb technológia és még sokoldalúbb szolgáltatások; az új EcoSportot minden szempontból a kompakt SUV-vásárlók legújabb elvárásaihoz formáltuk,” jelentette ki Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. “Az autósok minden eddiginél több SUV-t vásároltak tavaly, és várakozásain szerint az SUV szegmens idén is tovább növekszik. Ezért is vagyunk büszkék arra, hogy ebben a szegmensben a prémium Edge és a tavaly nagyon sikeresen bevezetett megújult Kuga mellé most egy ízig vérig európai kompakt SUV-t vezetünk be B szegmensbe” – tette hozzá Szamosi.

  • Szijjártó: hatmilliárdos beruházással hoz létre új K+F központot az Audi

    Szijjártó: hatmilliárdos beruházással hoz létre új K+F központot az Audi

    Ötödrészben kormányzati támogatásból, 6,15 milliárd forintból megvalósuló beruházással hoz létre új kutatás-fejlesztési központot (K+F) Győrben az Audi – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a járműgyártó magyarországi leányvállalata fennállásának 25. évfordulóján rendezett budapesti eseményen, hétfőn.

    Elmondta: az e-motorok és új generációs belső égésű erőforrások kutatásával, fejlesztésével foglalkozó létesítményben harminc új fejlesztőmérnök kap állást. Hozzátette, a járműipar a magyar gazdaság zászlóshajója, amelynek termelési értéke először tavaly haladta meg a nyolcezer milliárd forintot, ezzel az ipari kibocsátás 28,7 százalékát adva.

    Szijjártó Péter közlése szerint a magyarországi járműipar exportja két százalékkal, belföldi árbevétele hét százalékkal nőtt, az export aránya pedig 91,8 százalék volt.

    Kifejtette, aki sikeres az autóiparban, az sikeres az új ipari korszakban is. Úgy vélte, Magyarország helyes döntést hozott akkor, amikor az autóiparra helyezte a fókuszt, hiszen aki a mostani, modern ipari korszakban autóipari beruházásokat tud magához vonzani, az sikeres tud lenni a teljesen új versenyfeltételeket támasztó, teljesen új technológiai megoldásokra épülő ipari korszakban is.

    Elmondta, negyedszázada kevesen gondolták, hogy az Audi mostanra nyolcmilliárd eurónál nagyobb összeget ruház be Magyarországon. Aláhúzta, közvetlenül 12 ezer 300, a beszállítókkal együtt 30 ezer embernek ad munkát, a világ legnagyobb autóipari motorgyárát üzemelteti, és az ország egyik legnagyobb árbevételű és exportorientált cége.

    A miniszter „elképesztő sikersztorinak” nevezte az Audi negyedszázados győri jelenlétét.

    Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. ügyvezető elnöke arról beszélt: az Audi történelmet írt Magyarországon, amikor 1993-ban létrehozta első Németországon kívüli gyárát 65 ezer négyzetméteren, 700 alkalmazottal, napi kétezresre tervezett motorkibocsátással.

    Mint mondta, ma már 12 ezer 300-nál magasabb a munkatársak száma, akik tavaly – ötmillió négyzetméteren – 1 millió 965 ezer 156 erőforrást és 105 ezer 491 autót állítottak elő. Közölte, fennállásának negyedszázada alatt a győri gyárban 33 millió motor és – a gyártás 1998-as indítása óta – 1,15 millió jármű készült.

    A jövőről szólva kijelentette, „folytatjuk azt, amit a legjobban tudunk, motorokat és autókat gyártunk, a legmagasabb színvonalon”, jelezve, hogy ebben az évben kezdődik az elektromos erőforrások és a Q3-as modell sorozatgyártása Győrben.

    Achim Heinfling hangsúlyozta annak fontosságát, hogy a vállalatnak remek az együttműködése a várossal és a kormánnyal, és az ország kedvező gazdasági környezetének – benne az elkötelezett munkavállalóknak – komoly szerepe van abban, hogy az európai autógyártás egyik központja itt jött létre.

    Borkai Zsolt, Győr polgármestere az eseményen kiemelte: az Audi 25 évvel ezelőtti döntésében fontos szerepet játszott, hogy a vállalat számított a magyar emberek szorgalmára, tehetségére, kitartására, a városban rejlő lehetőségekre, hangsúlyozva, hogy mára a gazdaság mellett az Audi az élet számos területén jelen van a városban és együtt gondolkodik azzal, legyen szó a kultúráról, az oktatásról, a sportról vagy az egészségügyről.

    A polgármester kiemelte, ahhoz, hogy a vállalat és a város eredményesen működjön együtt, szükség volt a kormányzat megfelelő hozzáállására is, amellyel lehet közösen gondolkodni és cselekedni. Hozzátette, az Audi elkötelezett munkavállalói nélkül sem a gyár, sem a város, sem az ország nem lenne ennyire sikeres.

  • Visszatér a mozivásznakra a BMW 7-es sorozat

    Visszatér a mozivásznakra a BMW 7-es sorozat

    A luxuslimuzin hatodik modellgenerációja március 1-jétől Hollywood legújabb kémthrillerjének autós főszerepében brillírozik a filmszínházakban.

    A nemzetközi premier előtt egy nappal, 2018. március 1-jén érkezik meg a hazai mozikba a 20th Century Fox új kémthrillerje, az Oscar-díjas Jennifer Lawrence (X-Men, Az éhezők viadala, Utazók) nevével fémjelzett Vörös veréb, amelynek autós főszerepére a BMW 7-es sorozat hatodik modellgenerációját kérték fel.

    https://www.youtube.com/watch?v=iF6KDcrDOsU

    Legújabb alkotásában a 27 esztendős színésznő a világhírű orosz balettintézet, a Bolshoi Ballet egyik legkiválóbb prímabalerinájának bőrébe bújik. A történet akkor kezdődik, amikor az ígéretes karrier előtt álló Dominika Egorova végzetes sportsérülést szenved, a balettintézetben nevelkedett lány fényes jövőképét pedig pillanatok alatt a sivár kilátástalanság váltja fel. Elkeseredésében Dominika így egykettőre a Veréb Iskola névre hallgató, titkos hírszerzési szolgálat újonc növendékei között találja magát, ahol a fiatalokat kíméletlen módszerekkel arra képzik ki, hogy saját testüket és szellemüket minden élethelyzetben fegyverként használják. Az egykoron félszeg lány a Veréb Iskola valaha kinevelt legveszedelmesebb kémeként végzi el a kiképzést, amely után az egyre komplexebb és egyre fondorlatosabb megbízatások közepette végérvényes feladatok várnak rá: össze kell egyeztetnie új erejét és tudását a háta mögött hagyott lány énjével, el kell fogadnia önmagát és jövőképét, meg kell védenie szeretteit és ki kell igazodnia egy CIA ügynökön (Joel Edgerton – Zero Dark Thirty, A nagy Gatsby, Exodus: Istenek és királyok), aki minduntalan arról próbálja meggyőzni, hogy ő az egyetlen ember, akiben még bízhat.

    A 2017 januárja és áprilisa között, főként Magyarországon forgatott nagyszabású produkciót a Legenda vagyok, a Vizet az elefántnak és Az éhezők viadala rendezője, Francis Lawrence jegyzi. A kétszínű orosz tábornok szerepét az Oscar-díjas brit színész, Jeremy Irons (A szerencse forgandó, Mennyei királyság, Elizabeth), a Veréb Iskola vezető oktatóját az Oscar-díjra jelölt brit színésznő, Charlotte Rampling (A galamb szárnyai, Kémjátszma, 45 év), az orosz titkosszolgálat igazgatóját Matthias Schoenaerts (Piszkos pénz, Kéjlak, A dán lány), az amerikai informátort pedig Mary-Louise Parker (Hazugságok labirintusa, Az elnök emberei, Red) játssza.

    A Jason Matthews regényéből készült filmben az új BMW 7-es sorozat kíséri végig Dominika karakterét a magabiztos titkosügynökké válás útján. A luxuslimuzin a történet legfőbb momentumaiban tűnik fel a vásznon, így például akkor is, amikor Dominika először érkezik meg a Veréb Iskola kapuja elé. A hóval borított orosz tájon keresztülvezető utazás a főszereplő előkelő múltja és rejtélyes jövője közötti éles váltást szimbolizálja, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás segítségével.

    „Már egészen a kezdetektől izgatottan figyeljük a világhírű Vörös veréb adaptációjának fejleményeit. Jennifer Lawrence egyszerre elegáns, izgató, hűvös és erőteljes Dominika szerepében, a BMW 7-es sorozat és a luxus környezet tökéletesen illeszkedik hozzá” – nyilatkozta Uwe Dreher, a BMW nemzetközi márkakommunikációs vezetője.

    „Kitartóan kerestük a legkiválóbb projektet, amelyben megmutathatjuk a BMW 7-es sorozat hamisítatlan oldalát. Amikor elérkezett ez a lehetőség, valósággal beleborzongtunk a történet és az autó közötti ösztönös párhuzamba, valamint a film és a BMW egymást erősítő marketing-kampányának gondolatába” – tette hozzá Zachary Eller, a 20th Century Fox marketingkapcsolatokért felelős alelnöke.

    BMW 7 Vörös veréb

    A hollywoodi titkosügynökök történetében a BMW 7-es sorozat már számos alkalommal szerepelt a mozivásznon. Ki ne emlékezne az 1997-ben bemutatott, A holnap markában című James Bond-filmre, amelyben a BMW 750iL egy sor új technológiával felvértezve nyújtott legendás teljesítményt? A BMW márkaneve azonban az elmúlt évtizedek során nem csupán a James Bond-filmekkel, de a Mission: Impossible-epizódok cselekményeivel is szorosan összefonódott, miközben a bajor prémiumgyártó évről évre kizárólagos autóipari partnerként támogatja Hollywood és az Egyesült Államok egyik legnívósabb filmes eseményét, az Amerikai Rendezők Közössége (DGA – Directors’ Guild of America) által életre hívott díjátadó gálát.

    A 20th Century Fox oldalán kiépített partneri együttműködés részeként a BMW megannyi digitális csatornáján keresztül és nyomtatásban is népszerűsíti majd a Vörös veréb filmadaptációját.

     

  • Új váltó és motor az új Peugeot 308 kínálatban

    Új váltó és motor az új Peugeot 308 kínálatban

    A PEUGEOT 2018 első félévében is folytatja technológiai offenzíváját.
    Mostantól az összes PureTech 130 S&S, illetve BlueHDi 130 S&S motorral szerelt új PEUGEOT 308 modellhez rendelkezésre áll az új 8 fokozatú automata sebességváltó (EAT8).
    A PEUGEOT 308 GT modellek esetén az EAT8 váltó – most először – a nagy teljesítményű PureTech 225 S&S motorhoz is párosítható lesz.
    A PEUGEOT 308-at már eddig is nagyra értékelték a kényelmi és a menettulajdonságok kifogástalan összhangjáért, most forgalomba kerülő új változatai azonban még az eddigieknél is intenzívebb és örömtelibb vezetési élménnyel kecsegtetnek.

    Shift and Park by wire, elektronikus vezérlésű EAT8 váltó a még élményszerűbb és hatékonyabb vezetésért

    A terület japán szakértőjével, az Aisin céggel együttműködésben kifejlesztett EAT8 automata váltó eddig csak az új PEUGEOT 308 GT BlueHDi 180 S&S modellekhez állt rendelkezésre, hamarosan azonban már a BlueHDi 130 S&S, PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S erőforrásokhoz is választható lesz.
    Az Euro 6c szabványnak megfelelő motorokhoz készült új generációs váltómű az EAT6-hoz képest akár 7%-os fogyasztáscsökkentést tesz lehetővé, köszönhetően:

    • a korábbi 6 helyett immár 8 fokozatának,
    • az EAT6 váltóhoz képest 2 kg-mal alacsonyabb súlyának,
    • az automatikus N (Neutral) üzemmódba váltásnak (freewheeling), mely funkció – a szükséges feltételek teljesülése esetén – 25 és 130 km/h között áll rendelkezésre a PureTech családba tartozó motoroknál, ECO módban. Csak akkor léphet működésbe, amikor sem a gáz-, sem a fékpedálra nem helyeződik nyomás. Ez a vezető számára teljesen átlátható módon működő funkció csökkenti a váltóművön belüli súrlódást, és kb. 3%-kal visszafogja a gépjármű fogyasztását.

    Az újonnan kifejlesztett EAT8 váltó páratlanul kényelmes használatot és sebességváltásokat tesz lehetővé. A „puhább” nyomatékváltó minden sebességtartományban igazi vezetési kényelmet nyújt. A PEUGEOT 3008 és 5008 modelleken már több mint 180 000 példányban értékesített Shift and Park by wire automataváltó-vezérlőt magától értetődő, zökkenőmentes és ergonomikus használat jellemzi. A szériában kormányról vezérelhető sebességváltó manuális beavatkozásokra is lehetőséget nyújt a vezetőnek, anélkül hogy megszakadna az automatikus vezérlés. Fontos biztonsági szerepet lát el a Park funkció, amely a motor leállításakor automatikusan működésbe lép.

    Az új EAT8 sebességváltó karbantartása sem jelent problémát: a karbantartási terv egyetlen beavatkozást vagy olajcserét sem ír elő, az alacsony viszkozitású váltóolaj pedig a gépjármű teljes élettartamára garanciát jelent.

    Pure Efficiency motorok: az innovatív szellemiség csúcstermékei

    A 2017 szeptemberétől érvényes Euro 6c emissziós szabvány értelmében a motorok nitrogén-oxid-kibocsátása valós körülmények között nem haladhatja meg a típusjóváhagyás során megállapított érték 2,1-szeresét. A PSA Csoport tett egy önkéntes vállalást új motorjaira vonatkozóan, melynek értelmében már mostantól 1,5-szeresben maximálja ezt az értéket, ami igazából csak 2020-tól volna szükséges.

    BlueHDi 130 S&S: nagyobb hengerűrtartalmú motorokhoz méltó teljesítmény

    Az 1,5 literes BlueHDi 130 S&S motor már alacsonyabb fordulatszám mellett is nagyobb nyomatékával, illetve – 16 szelepes hengerfejének köszönhetően – a magasabb tartományokban is fenntartott teljesítményével olyan mutatókat produkál, amelyek a nála jóval nagyobb (2,0 literes) erőforrásoknak is becsületére válnának.
    Az 1.6 BlueHDi 120 S&S motorhoz képest 4–6%-kal alacsonyabb fogyasztás elsősorban a kisebb hengerűrtartalomnak, egy új, nagy hatékonyságú EGR hőcserélőnek, valamint a speciális kialakítású (szabadalom tárgyát is képező) égéstérnek köszönhető (utóbbi a 24 órás Le Mans-i autóversenyen szereplő PEUGEOT 908 modellen bizonyított).
    A motor karbantartását nagyban megkönnyíti, hogy az üzemanyag-betöltőnyílás közelében kialakított AdBlue®-betöltő nyíláson keresztül a vezető maga is gondoskodhat az adalékanyag utánpótlásáról.

    Az 1,5 l-es BlueHDi 130 S&S motor új NOx-kezelő rendszerrel rendelkezik, amely egy – a motor közelében elhelyezett – második generációs SCR-katalizátort és egy részecskeszűrőt (Diesel Particle Filter) foglal magában.

    PureTech 130 és PureTech 225 S&S: a legújabb generációs benzinmotorok

    A PureTech 130 S&S motorokat a korábbi változatokhoz képest 4%-os nagyságrendű fogyasztáscsökkenés jellemzi. Működésük optimalizálása az alábbiaknak köszönhető: magasabb arányú kipufogógáz-visszavezetés, 200 helyett 250 bar alatti közvetlen befecskendezés, alacsonyabb súrlódás és optimálisabb kialakítású turbókompresszorok.
    A PureTech 225 S&S EAT8 változat SPORT üzemmódja még gyorsabb fokozatváltásokat tesz lehetővé, DRIVE módban például a korábbi 850 ms-ról alig 500 ms-ra csökkenhet a váltási idő.
    A CO2 mellett a NOx és a HC (elégetlen szénhidrogének) kezelését is ellátó 3 utas katalizátor mellé a PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S motorokon egy passzív regenerációt alkalmazó részecskeszűrő (Gazoline Particle Filter) is alkalmazásra került.

    Új PEUGEOT 308: előtérben a kifinomult technológia

    Karakteres stílusával, legújabb generációs vezetéssegítő rendszereivel és a fent bemutatott új erőforrásokkal az új PEUGEOT 308 minden eddiginél jobb esélyekkel folytathatja diadalmenetét a – márka számára oly fontos – értékek, például a hatékonyság és vezetési élmények útján.
    A PureTech S&S 130 EAT8 és BlueHDi 130 S&S EAT8 kombinációk Active, Allure és GT Line felszereltségi szinten kerülnek forgalomba.
    A GT család a PureTech 225 S&S EAT8 változattal bővíti az eddig csak a BlueHDi 180 S&S
    EAT8-ből álló kínálatát.

    A modellek az alábbi időpontoktól kerülnek piacra a normál 5 ajtós, illetve SW változatban:

    • GT változat 2.0 BlueHDi 180 LE EAT8 váltóval: 2017. decembertől
    • Euro 6.c 1.2 PureTech motorok (110 és 130 LE): 2018. márciustól
    • Euro 6.c 1.5 BlueHDi motorok (100 és 130 LE): 2018. májustól
    • EAT8 váltó az 1.2 PureTech 130 és az 1.5 BlueHDi 130 motorokhoz: 2018. májustól
    • GT változat 1.6 THP 225 LE EAT8 váltóval: 2018. második félévében
  • Versenybe küldheti a McLaren a Sennát

    Versenybe küldheti a McLaren a Sennát

    A McLaren azt tervezi, hogy új, Senna névre keresztelt hiperautóját is versenybe küldi.

    A Senna bár közútra készült, mégis úgy néz ki, mint egy pályára szánt gép, így aztán a McLaren azt tervezi, hogy pályán is megmérettetné autóját.

    „Határozottan gondolkodom a versenyeztetésén.” – mondta a McLaren Automotive vezérigazgatója, Mike Flewitt. „Jelenleg még semmit nem tudok megerősíteni, de dolgozunk a terven. Aerodinamikai szempontból és az egyensúlyát tekintve nagyon, nagyon versenyképes lehet. Sosem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy a győzelemért tudunk menni, de más szándékból el sem indulunk.”

    McLaren Senna
    Fotó: McLaren Automotive Limited

    Azt még nem tudni, hogy a McLaren melyik versenysorozatban indítaná a Sennát. A GTE homologizációhoz mindössze 100 példányt kell gyártani az autóból, ám a Sennából 500 darabot terveznek, így ebből a szempontból Le Mans GT kategóriája sima ügy lehet.

    A WEC GTE kategóriájában jelenleg a következő márkák és autók vannak jelen: Ferrari (488 GTE), Porsche (991 RSR), Aston Martin (Vantage GTE), Ford (GT LM GTE), és BMW (M8 GTE), míg Le Mansban a Checrolet is rajthoz állítja a Corvettet.

  • Rekordnagyságú forgalmat és nyereséget ért el tavaly a Renault

    Rekordnagyságú forgalmat és nyereséget ért el tavaly a Renault

    Rekordnagyságú forgalmat és nyereséget ért el tavaly a Renault francia autógyártó, ami erősíti Carlos Ghosn elnök-vezérigazgató pozícióját a francia kormánynak az egyértelműbb utódlási tervre és a stratégiai partner Nissan japán autógyárral való mélyebb integrációra vonatkozó követeléseivel szemben.

    A konszern honlapján pénteken közzétett beszámoló szerint a Renault működési eredménye 17 százalékkal 3 milliárd 854 millió euróra emelkedett, míg az értékesítési árbevétel 14,7 százalékkal 58 milliárd 770 millió euróra nőtt az erőteljes európai kereslet hatására. A bevételarányos jövedelmezőség 0,2 százalékponttal 6,6 százalékra javult. Elemzők valamivel nagyobb, 59,25 milliárd eurós forgalom mellett 3,65 milliárd eurós működési nyereségre számítottak.

    A nettó profit 5 milliárd 210 millió euróra rúgott, több mint 47 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi 3 milliárd 543 millió euróhoz képest. A részvényesekre jutó nyereség 49,6 százalékkal 5 milliárd 114 euróra, részvényenként 18,85 euróra nőtt tavaly. 2016-ban 12,57 euró volt az egy részvényre jutó nyereség értéke.

    A vállalat vezetése a részvényenkénti osztalék mértékére tett javaslatát 12,7 százalékkal, 3,55 euróra emelte, és azt ígérte, hogy idén is tartani fogja a bevételarányos jövedelmezőség 6 százalék feletti szintjét, dacára a gyengülő árfolyamoknak, amelyek 303 millió eurót vittek el a tavalyi nyereségből. A Renault az argentin peso, a török líra és a brit font értékvesztését említette meg.

    A Renault részvényei 2,92 százalékos nyereségben forogtak péntek délelőtt, de napi maximumán 4,71 százalékos pluszban álltak a párizsi tőzsdén a rekorderedményeket tartalmazó gyorsjelentésnek köszönhetően.

    A Renault 2017-ben 3,76 millió autót értékesített, 8,5 százalékkal többet a 2016-os 3,47 milliónál, miközben az autók világpiaci forgalma 2,3 százalékkal emelkedett. A Renault eladásai tavaly már sorban az ötödik éve emelkedtek. A konszern piaci részesedése 0,2 százalékponttal 4,0 százalékra emelkedett.
    A Renault az idén a világpiaci forgalom 2,5 százalékos növekedésére számít, ezen belül Európában és Franciaországban egy százalékosra. Az orosz autópiaci forgalom idén 10 százalékkal, a brazil és a kínai több mint 5 százalékkal, az indiai pedig hat százalékkal nő.

    Az erős pénzügyi teljesítmény segíthet az elnök-vezérigazgatónak abban, hogy ellen tudjon állni a Renault legnagyobb részvényese, a francia kormány nyomásának. A francia állam 15 százalékos tulajdoni hányaddal és az igazgatótanácsban két hellyel rendelkezik, és a kormány azt akarja elérni, hogy a japán Nissannal fonják szorosabbra a kapcsolatokat. Ghosn azonban egyértelművé tette, hogy a két autógyártó nem akar egyesülni, különösen nem a francia feltételek alapján, és nem is lehetséges az egyesülés, amíg a francia állam a legnagyobb részvényes.

    A Renault igazgatótanácsa azt javasolja a júniusi közgyűlésen a részvényeseknek, hogy hosszabbítsák meg Carlos Ghosn elnök-vezérigazgatói megbízatását újabb négy évvel, amelynek leforgása alatt „döntő lépéseket tesz a (partner autógyártókkal való) szövetség visszafordíthatatlanná tételére” és „megerősíti a vezetési utódlás tervét”.

    A Renault 43,4 százalékos részesedést birtokol a Nissanban, amely a Mitsubishi Motors 34 százalékos tulajdonosa. A korábbi várakozások szerint Ghosn átadta volna az irányítást egy új vezérigazgatónak, és ügyvezetői jogkörökkel nem rendelkező elnökként felügyelte volna a Renault-Nissan-Mistsubishi szövetséget. Ezt az elképzelést ellenzi a francia kormány.

  • Időutazás: A Ford autós akrobatái

    Időutazás: A Ford autós akrobatái

    Ez a fekete-fehér felvétel 1939. június 17-én készült az angliai Surrey-ben, a világhírű Brooklands versenypályán, bemutatva, ahogy a Ford Prefect és V8 modellek dobbantóról ugratnak, üvegfalakon és fatáblákon törnek át – s mindez a Ford-rajongók 30 ezres tömege előtt történik.

    A Ford ezzel a rendezvénnyel mutatta meg személyautóinak szilárdságát és mozgékonyságát, s az esemény akkora sikert aratott, hogy a Brooklands történetének legemlékezetesebb napként jegyezték fel. A jegyeket a Ford márkakereskedők országos hálózatán keresztül árusították, és a rendezvény látogatói nemcsak izgalmas autós jelenetekre számíthattak, hanem saját Fordjukkal rajthoz is állhattak az aznapra szervezett versenyeken.

    Az 1907-ben épült Brooklands pálya a maga idejében a ’motorsport Ascotjának’ számított. A nagyobbik külső pálya 4,43 kilométer hosszú és 30,5 méter széles volt, két hosszú egyenessel, amit egy 10 méter magas peremű döntött kanyar kötött össze. Az utolsó futamot 1939-ben rendezték Brooklandsben, ahol napjainkra már csak a pálya néhány szakasza maradt fenn. Az építmény ma az autózás és a repülés múltját bemutató Brooklands Múzeum részeként működik, valamint oldtimer autókkal, motorkerékpárokkal és egyéb közlekedési eszközökkel kapcsolatos rendezvényeknek ad helyet.

  • Pokolból a Mennybe – Range Rover Sporttal!

    Pokolból a Mennybe – Range Rover Sporttal!

    Meg kell hagyni, a marketinges igazán jól végzi a Range Rover háza táján a munkáját. Hogyan másképp is lehetne bizonyítani a sportosabb terepjárójuk képességeit, minthogy extrém helyszíneken vetik be a legújabb autóikat, profi autóversenyzők kezei között?

    Így történt meg az, még 2016 év végén, hogy fogták a Range Rover Sportot, és kirakták gyakorlatilag a svájci Mürrenben az autót a hely tetejére, a volánnál Ben Collins-szal, akit esetleg korábban „Stig”-ként is ismerhettünk ugye. A feladat roppant egyszerű volt, az Inferno-ként azaz pokolként aposztrofált 14.9 kilométer hosszú sípályán kellett lemennie, az enyhén módosított utcai változatú terepjáróval. 2000 méternyit haladt lejjebb, olyan terepviszonyok között, amit 60%-ban esetenként jég, laza kőzet, iszap, törött aszfalt, fű és kavics borított. Az akkori produkció így sikerült, és miután ezt végignéztétek, érdemes megtekinteni azt is alább, hogy 2018-ban hogyan jutottak el hasonlóképp egy Range Roverrel a „Mennybe”!

    https://youtu.be/AzNOXjpr_i4

    Idén a Range Rover terepe Kínában a hírhedt Sárkány Útja, ami 11.3 kilométernyi, és 99 veszélyes kanyarral tűzdelt. Itt is a közel szalon állapotú terepjárót ismert versenyző vezeti, aki ezúttal Ho-Pin Tung, akit a magyar közönség is megismerhetett akár a megboldogult World Series by Renault sorozat keretein belül, hiszen bemutatózott is egy F1-es géppel nálunk a Hungaroringen. Itt azonban a történet kapott egy újabb csavart, hiszen az út végén egy 999 lépcsőből álló túra várt a derék kínai versenyzőre, ami nem máshova vezet a kínaiak szerint, mint a legendás Mennyország Kapujába.

    Pilótánk neki is iramodott ennek a kihívásnak is, és az ott megszokott tempóhoz képest őrült iramban vágtatott végig a Sárkány Útján, majd jött a lépcsőzés. Nézzétek meg az erről készült videót is, Ho-Pin mindenesetre ennyit fűzött hozzá a dologhoz:
    „Megtapasztaltam már azt, hogy milyen egy Formula E autó, egy Forma-1-es, és nyertem Le Mansban is a 24 óráson, de kétségtelenül ez volt az egyik legnehezebb vezetési kihívás, amivel valaha is találkoztam. A Range Rover Sport PHEV remekül működött, igazán biztonságban éreztem vele magamat a hegyen, és könnyedén felmászott a lépcsőn a Mennyország Kapujáig.”

     

  • ŠKODA KODIAQ L&K: A SUV-modell csúcsváltozata Genfben mutatkozik be

    ŠKODA KODIAQ L&K: A SUV-modell csúcsváltozata Genfben mutatkozik be

    A ŠKODA AUTO a Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatja be a ŠKODA KODIAQ SUV-modell csúcsváltozatát, a gyár alapítóiról (Václav Laurin és Václav Klement) elnevezett L&K kivitelt. Az elegáns megjelenésről többek között a krómozott hűtőrács, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák és a módosított első és hátsó lökhárító gondoskodnak. A belső térben bőrkárpitozás és zongoralakk dekorelemek csábítanak. Dinamikus benzin- és dízelmotorok, valamint első- vagy összkerékhajtás gondoskodik a magabiztos haladásról.

    Erőteljes motorok, fejlett összkerékhajtás, adaptív lengéscsillapítás szabályzás (DCC)

    Az L&K változat bevezetésével egyidejűleg a motorpaletta is megújul. Mostantól szerepel a kínálatban az 1,5 literes TSI 110 kilowattos (150 lóerő) és a 2,0 literes TSI 132 kilowatt (180 lóerő) teljesítményről 140 kilowattosra (190 lóerő) növelt verziója. Az új erőforrásokat részecskeszűrővel is ellátták, ez a KODIAQ többi kivitele számára is rendelkezésre áll. Most mutatkozik be a hétfokozatú kettős tengelykapcsolós váltó (DSG) legújabb generációja is, amely a benzinmotorokhoz és a 2,0 literes TDI 110 kilowattos (150 lóerő) verziójához rendelhető. A 2,0 literes TDI 140 kilowatt (190 lóerő) teljesítményű változata egészíti ki a motorválasztékot. A két erősebb motorhoz a szériafelszereltség része az összkerékhajtás a másik kettőhöz pedig rendelhető. A SKODA KODIAQ összkerékhajtású kiviteleihez extrafelszerelésként kérhető az adaptív lengéscsillapítás szabályzás (DCC-Dynamic Chassis Control).

    Nagy tér a stílus, a kényelem és az elegancia jegyében

    A ŠKODA KODIAQ L&K meggyőző helykínálatát és sokoldalúságát kifinomult stílussal ötvözi. Szériafelszereltségét gazdagítják a 19 colos „Sirius” könnyűfém keréktárcsák, a teljes LED-technikájú fényszórók és a függőleges lamellákkal ellátott, krómkeretes hűtőrács. A sárvédőket Laurin & Klement felirat díszíti.
    A belső tér eleganciájához a háromküllős multifunkciós bőrbevonatú kormánykerék és a választható fekete vagy bézs bőrkárpitozás is hozzájárul. Az üléseken és a műszerfal zongoralakk fekete dekorbetétjein, valamint az infotainment rendszer indítóképernyőjén diszkrét Laurin & Klement logó tűnik fel. A szériafelszereltséghez tartozik az elektromosan állítható, memóriás vezetőülés, a KODIAQ felirattal ellátott küszöbborítás, az alumínium pedálok, textilszőnyegek, az esőérzékelő szenzor, az automatikusan elsötétedő visszapillantó tükör, az „Ambiente” világítás és a CANTON hangrendszer.