Kategória: Automobil

  • Száz autós jelentkezhet a HUMDA ingyenes vezetéstechnikai tréningjére

    Száz autós jelentkezhet a HUMDA ingyenes vezetéstechnikai tréningjére

    November 4-én ingyenes vezetéstechnikai képzést szervez a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. 100 autósnak a zsámbéki DrivingCamp tanpályán. Az instruktorok felkészítik az autósokat a megváltozott késő őszi, téli időjárási körülményekre. A képzésre a humdadrivesafety.hu oldalon lehet jelentkezni október 21-től.

    A csaknem száz autós csoportokra bontva vehet részt a kétórás képzésen saját autójával. Többek között a szlalomozást, a vészfékezést, a lejtőn és a hegymenetben való közlekedést fejleszthetik a sofőrök szakértő instruktorok közreműködésével. A vízátfolyáson való megcsúszás megfelelő kezelését is gyakorolhatják rántópados tesztpályán, és arról is szó lesz, hogy mit kell tenni hátsó durrdefekt esetén. Az autósok kiismerhetik gépjárművük viselkedését vészhelyzetben. A régóta vezetők és a friss jogosítvánnyal rendelkezőknek is olyan hasznos tapasztalatokat szerezhetnek, amelyek mindegyike átültethető a hétköznapi közlekedésbe.

    A HUMDA autós vezetéstechnikai tréningjére a humdadrivesafety.hu oldalon lehet jelentkezni október 21-én 12 órától. A rendezvényen való részvétel feltétele a megfelelő nyilatkozatok kitöltése és az előírások betartása mellett az érvényes műszaki engedéllyel rendelkező saját gépjármű, illetve a vezetői engedély megléte. A képzésre kizárólag személygépjárművel lehet érkezni.

    – Mindent megteszünk azért, hogy érdemben és tartósan csökkenjen a halálos közúti balesetek száma. Ez közös felelősség, amelyre a közlekedés minden szereplőjének munkájára szükség van. Ezért tartottunk motoros közlekedésbiztonsági képzéseket, amelyen csak idén több mint ezren vettek részt. A gyerekekre is odafigyelünk, országjáró Road Safety programunkon már több mint nyolcvanezren tanulhattak. Teherautósofőröknek is tartottunk képzéseket, de szemléletformáló kampányainkat is érdemes megemlíteni. Az autósok különösen sokat tehetnek azért, hogy kevesebb baleset történjen, így az ő megfelelő képzésük, tudásuk elmélyítése emberéleteket menthet – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

  • Tüntetők csúnyán megrongáltak egy Aston Martin szalont

    Tüntetők csúnyán megrongáltak egy Aston Martin szalont

    Klímaaktivisták egy forgalmas londoni utat zártak el a minap, transzparenseket függesztettek ki és megrongáltak egy Aston Martin szalont. A  Just Stop Oil tüntetői a Hyde Park közelében lévő Park Lane-en  összefújták narancssárga festékkel az autószalont.
    A forgalom megállítása persze jobban dühítette az embereket.

    Az egyik dühös autós, aki egy fekete taxit vezetett, azt kiabálta az ülő tüntetőkre, hogy „az embereknek van ki******* munkájuk”, míg volt, aki a kórházba próbált volna eljutni.

    A 19 éves Chloe Thomas várandós kampányoló így nyilatkozott a vandalizmusról: „Ma együtt vagyunk itt az úton, és követeljük, hogy ne legyen több olaj.”

    „Hogyan fogom elmagyarázni a lányomnak az elkövetkező években, hogy hová tűntek az állatok, hová tűnt a kultúra, hová tűnt a szépség, miért nincsenek méhek, és miért nem tudok ételt tenni a pocakjába? Ugye tudja, hogy ez rossz?”

    „Állampolgárként, emberként, szülőként és gyerekként a brit törvények értelmében felelősségünk és jogunk van megvédeni magunkat és azokat, akiket szeretünk.”

    A 67 éves nyugdíjas Patrick McCarthy hozzátette: „Kérem, értsék meg, hogy ezek az intézkedések egyikünk számára sem könnyűek.”

    „Kényelmetlen, néha ijesztő és anyagilag is megterhelő, akkor miért csináljuk?”
    „Az igazi kérdés inkább az, hogy miért nem állnak milliók civil ellenállásban, semmint az, hogy én miért vagyok itt.”

    A tiltakozásokra azután került sor, hogy Suella Braverman belügyminiszter „gengsztereknek” nevezte az ökocsoportot. Megfogadta, hogy lecsap a tüntetőkre, akik hamarosan bírósági végzéssel néznek szembe, ha a tiltakozások a mentőautók áthaladásának megakadályozásával veszélyeztetik a közbiztonságot.

    Az új intézkedések részeként a környezetvédelmi aktivistákra hat hónap börtön vár, ha ragasztót visznek magukkal azzal a szándékkal, hogy autópályákra vagy egymásra ragasztják magukat. Csak október eleje óta több mint 350 Just Stop Oil tüntetőt tartóztattak le Londonban.

     

  • Ez durva! Elektromos Dodge lesz a Fast & Furious főszereplője

    Egy elektromos Dodge Charger-t láttak a közelgő film forgatásán, ami arra utal, hogy a főszereplő már ezzel az autóval fog száguldozni.

    A legújabb videók és fotók a Fast & Furious franchise következő részének forgatásáról – a sorozat 10. filmjéről, amely a „Fast-X” címet viseli majd – felfedtek egy listát azokból a járművekből, amelyek a neves autós filmes franchise-ban szerepelhetnek – írja a carscoops.

    A Los Angeles Angelino Heights negyedében forgató „German in Venice” nevű YouTube-csatorna által készített videón két készülő EV-koncepció autó és a Dominic Toretto (Vin Diesel alakítja) karakteréhez régóta kapcsolódó Dodge Charger látható.

    Az első koncepcióautó, amelyet egy, a film forgatása miatt lezárt utcán láttak elhajtani, a nemrég bemutatott Dodge Daytona SRT EV. Az autó ugyanabban a „Greys of Thunder” nevű árnyalatban látható, mint a nemrég bemutatott autó leleplezésekor.

    Lóerő- és nyomatékadatokat egyelőre nem árultak el a gépről, amely gyakorlatilag a benzinmotoros Challenger helyébe lép. A hírek szerint meghaladja majd az SRT Hellcat motor teljesítményét.

    Mivel a Fast & Furious sorozat az első film óta a Dodge Chargerhez kötődik, logikus, hogy a Dodge ezt az elektromos koncepciót választja a sorozat tizedik és egyben utolsó részében.

    A Fast 10 vagy Fast-X néven készülő film a sorozat utolsó előtti filmje lesz. A film 2023. április 7-én kerül a mozikba, és a forgatási helyszíneket körülvevő lakosok körében némi frusztrációt váltott ki, akik szerint a film jelenléte veszélyes mutatványok végrehajtására ösztönözte a rajongókat a környékükön. Valójában a videó eredetileg a film körüli tüntetésekről készült.

  • Räikkönen felesége egy pofás, féktelen vidéki oldalán tűnt fel

    Räikkönen felesége egy pofás, féktelen vidéki oldalán tűnt fel

    Kimi Räikkönen felesége, Minttu a napokban Finnországba utazott, a posztjai alapján elsősorban üzleti célból.

    Mint a Gugguu nevű finn gyermekruházati márka nagykövete, bemutatta az új kollekciót, friss fotóján pedig az látható, hogy egy igencsak mutatós, féktelen vidéki mellett mutatkozik, festői környezetben.

    Nyugi, nem a férjét cserélte le, hanem egy MINI-t reklámoz, a MINI Countryman SE ALL4 Unamed Editiont.

    „Jól felszerelt és nagyon szép kinézetű, MINI féktelen kiadás 🤩. Ez az új, különleges kiadású modell a finn őszre hangolódik. A természetes színek és az egyedi dizájn a MINI utasterében a vezető számára is élvezetes pillanatokat nyújt👌.” – írta a képhez.

    Az plug-in hibrid induló ára egyébként 42 750 euró, vagyis körülbelül 17 800 000 forint.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Minttu Räikkönen (@mintturaikkonen) által megosztott bejegyzés

     

  • Az Alpine máris leleplezhette a Hypercar-ját – GALÉRIA

    Az Alpine máris leleplezhette a Hypercar-ját – GALÉRIA

    Csak két év múlva indul versenybe az Alpine által fejlesztett Hypercar, a franciák mégis közzétettek egy sejtelmes grafikát, ami már nagyban hasonlíthat a végleges autóra.

    Az Alpenglow (tehát „alpesi izzás”) névre hallgató projekt elég látványosra sikeredett. A márka közleménye szerint „az utca és a versenypálya figyelembevételével tervezték” az új autót.

    „A prototípus magán viseli a márka jövőbeli utcai és versenyautóinak jegyeit is. Valamit jelzi az elköteleződésünket a fenntarthatóság iránt.”utalnak itt az LMDh autók hibrid hajtásláncára.

    Továbbá erősíti meg a feltételezést, hogy a Le Mans-ban induló Hypercar is hasonló lesz majd, hogy a jelenleg bemutatott koncepció az Alpine Endurance Team közösségi médiás oldalain jelent meg. Ráadásul #LEMANS felirattal.

    A franciák 2024-es programját a Signatech csapat fogja üzemeltetni, akik jelenleg holtversenyben vezetik a WEC-tabellát visszafojtott LMP1-es autójukkal.

  • Magyar sofőr lett Európa legjobb kamionvezetője a Goodyear tesztpályáján tartott versenyen

    Magyar sofőr lett Európa legjobb kamionvezetője a Goodyear tesztpályáján tartott versenyen

    A Goodyear folytatta együttműködését a DAF Trucks kamiongyárral, így október első hétvégéjén a vállalat által megrendezett sofőrverseny, a DAF Driver Challenge 2022 abroncsszállítója volt. Az évente megrendezett, egész Európát felölelő verseny célja megtalálni a legrátermettebb kamionsofőröket.

    A versenyt október 1-jén és 2-án rendezték meg Luxemburgban, a Goodyear tesztpályáján. 18 ország több mint 1000 versenyzője vett részt a regionális megmérettetéseken, és 15 sofőr versenyzett végül a döntőben. Az esemény partnere és kizárólagos abroncsszállítója a Goodyear volt.

    A verseny győztese magyar sofőr, a 31 éves dabasi Szabados Gábor lett. Európa legjobb kamionsofőrje a győzelemhez vezető út során számos kihívással nézett szembe a pótkocsi csatlakoztatásától és a tolatástól egészen az üzemanyagtakarékos vezetésig és a napi műszaki ellenőrzésekig, ami magába foglalta az abroncsok állapotának nyomon követését is.

    A kétnapos esemény színtere a Goodyear tesztpályája volt, amelyet jelenleg a személy- és tehergépkocsi-abroncsok tesztelésére használnak, hogy biztosítsák a teljesítmény és a hatékonyság legmagasabb szintjét. A döntősök hét műszaki és kezelhetőségi workshopon vettek részt, hogy megismerkedjenek azokkal a teszttípusokkal, amelyeken az abroncsokat vizsgálják azok fejlesztése során.

    Maciej Szymański, a Goodyear teherabroncs üzletágának – európai marketingigazgatója elmondta: „A Goodyear számára megtiszteltetés, hogy egy ilyen rangos verseny partnere lehetett, mivel ez illeszkedik értékeink közé, melyek szerint mindig a legjobb eredményre törekszünk. Büszkék vagyunk partnerségünkre a DAF vállalattal, mely elkötelezett aziránt, hogy a teljesítmény terén hozott kompromisszum nélkül érje el fenntarthatósági törekvéseit. A Goodyear nevében szeretnék gratulálni minden sofőrnek, aki részt vett a DAF Driver Challenge 2022 versenyen, különösen Szabados Gábornak, a viadal győztesének.”

  • Aston Martin részvényeket vásárolt a kínai óriás

    Aston Martin részvényeket vásárolt a kínai óriás

    A kínai Zhejiang Geely Holding Group (Geely) kínai autógyártó vállalat bejelentette, hogy 7,6 százalékos részesedést szerzett az Aston Martin Lagondában – jelentették be Kínában.

    Az Aston Martin főleg az új technológiák és termékek terén kívánta megerősíteni együttműködését a Geelyvel, mivel a brit autógyártó 2025-ben tervezi első akkumulátoros elektromos járművének (BEV) piacra dobását. A cég 2026-tól tervezi, hogy minden modellből elektromos hajtásláncú változatot is kínál majd.

    A Geely már többségi részesedéssel rendelkezik a Volvo Cars és a Lotus Cars vállalatokban, 49%-os részesedéssel a Proton Holdingsban, és 16,7%-kal a Daimler legnagyobb részvényese.

    Az Aston Martin többségi részvényese a Yew Tree befektetési alap, amelyet a Forma-1-es versenyző Lance Stroll édesapja irányít, 18,3%-os részesedéssel, majd a szaúdi állami befektetési alap következik 16,7%-kal. Lawrence Stroll, az Aston Martin ügyvezető elnöke közleményben méltatta a Geelyt, mint új részvényest.

    Daniel Donghui Li, a Geely vezérigazgatójaként elmondta, hogy cége komoly eredményeket ért el a más autógyártókkal való új termékkel kapcsolatos együttműködésekben, és saját technológiája hozzájárulhat az Aston Martin jövőbeni sikereihez:

    „Nagyon várjuk, hogy megvizsgáljuk a lehetséges lehetőségeket az Aston Martinnal való együttműködésre, miközben a vállalat folytatja a hosszú távú, fenntartható növekedést és a nyereségesség növelését célzó stratégiájának megvalósítását.”

    Helyi elemzők szerint a Geely az Aston Martinnak a Polestar EV és a Lotus Cars-nál is ismert nagy teljesítményű elektronikai technológiához való hozzáférést is felajánlhatja, valamint hozzáférést biztosíthat az EV hajtáslánc ellátási láncához.

    A kínai autógyártók jelenleg agresszívan terjeszkednek a tengerentúli piacokon, miután négy éve stagnál a kereslet a hazai piacon, és igyekeznek kihasználni az elektromos autózásban rejlő erejüket.

  • Értékes adatokat loptak a Ferraritól

    Értékes adatokat loptak a Ferraritól

    Kiberbűnözés áldozata lett a Ferrari, értékes belső dokumentumokat tulajdonítottak el a honlapjukról.

    A RansomEXX dark webes felületén jelentek meg a luxus autókkal foglalkozó vállalt adatai. A hackerek hirdetése alapján adatlapokat, javítási kézikönyveket és egyéb fontos információkat szedtek le az olasz autógyár hivatalos weblapjáról.

    Közel 7 GB adatot tulajdonítottak el. A zsarolóvírusokkal foglalkozó csoport egy képernyőképet is feltett az internetre az egyik zsákmányról. A dokumentumokon a „bizalmas információ” szó jó láthatóan szerepel, valószínűleg az egyik modell adásvételi szerződését sikerült nyilvánosságra hozniuk.

    Az év elején a Ferrarit meg akarták akadályozni abban, hogy belépjen az NFT piacra. A fenyegetők át is vették a vállalat aldomainjeit, és NFT átverések tömkelegét indították el. Ezután jelentették be a maranellóiak, hogy tokenek segítségével fogják védeni az adataikat.

    A RansomEXX egy héttel azután hozta nyilvánoságra a belső dokumentumokat, miután a Ferrari F1-es csapata leszerződött a román Bitdefender kiberbiztonsági céggel.

  • Egy TikToker 5XL-essé tett egy VW-t; a motor csak egy kereket hajt

    Egy TikToker 5XL-essé tett egy VW-t; a motor csak egy kereket hajt

    Egy kínai TikToker lenyűgöző méter szélesre „húzott” egy VW Lamandót, így most tíz utas fér el benne.

    A kínai piacon forgalmazott középkategóriás Volkswagen modellt, amely technikailag megfelel a Jettának, és általában nem tekintik tuningalapnak. A kínai TikToker azonban mégis átszabta és új szélességére utalva „5XL”-re keresztelte.

    A Justinbuildscars felhasználónévvel rendelkező kínai TikToker majdnem három méter szélesre nyújtotta a Lamando L-t, amely alapesetben csak 1,83 méter széles lenne. Az egyéb méretei változatlanok maradnak az eredetihez képest.

    A jármű bővítésének köszönhetően a motortérben nagy rés keletkezett, akkora, hogy be tud oda állni egy felnőtt ember. A motor tehát a helyén maradt, de már csak a vezetőoldali első kereket hajtja. A tényleges vezetőülés is megmaradt a szokásos helyen. Az újonnan nyert helyet ülésekkel és egy további kijelzővel töltötték fel az utasok számára.

    Összepréselve a Lamando 5XL-ben akár tíz ember is elfér.

    Nem meglepő módon a Lamando 5XL nem használható a közúti forgalomban. Az autó nemcsak nagyon széles, de a legfeljebb 30 km/h-s sebességével meglehetősen lassú is. Nem beszélve arról, hogy szélessége miatt megelőzni sem könnyű.

    @blackma__

    It’s not a photoshopped car. But it messed up my brain. #fypシ #volkswagen #carsoftiktok #cartok #CapCut

    ♬ original sound – Black Ma

    @blackma__

    Can I call this the real “widebody”? #fypシ #widebody #volkswagen #carsoftiktok #cartok #CapCut

    ♬ Love You So – The King Khan & BBQ Show

     

  • Räikkönen borít egy SCANIA nyergesvontatót

    Räikkönen borít egy SCANIA nyergesvontatót

    Juha Ristimaa neve már régóta ismert Európában, ha egyedi kamionokról van szó. Mint kiderült, tavaly egy SCANIA-t mutatott be, melynek minden négyzetcentimétere a 2007 Forma-1-es világbajnokára, Kimi Räikkönenre utal.

    A téma ötlete 2018-ban született, amikor Juha először látott élőben egy Forma-1-es versenyt az olaszországi Monzában. Az élménytől lenyűgözve Juha még nagyobb rajongója lett Räikkönennek, és egy Räikkönen-témájú kamion ötlete fogalmazódott meg benne.

    Mint Ristimaa minden projektje esetében, az egyedi alkatrészeket a Härmä Finland biztosította, a külső megjelenésért pedig Perttu Papunen felelt. Hogy inkább sportos, semmint tuning hatást keltsen, igyekeztek a nyerget áramvonalasabbá tenni és a legtöbb fényes, rozsdamentes acél alkatrészeket szénszálas felületre cserélni.

    „A téma nagyon tetszett nekem, és mindent megjegyeztem, amit az interneten találtam Kimiről” – mondta Papunen.

    „A kamion grafikájához a Forma-1-es versenyző sisakjain látható grafikákból merítettem ötleteket. A fő színnek a Candy vörösnek kellett lennie, de egyébként Juha szabad kezet adott nekem.”.

    „A grafikának sebességet és versenyszellemet kellett sugároznia. Olyan területeket készítettem, amelyek mintázata a szénszálas mintát utánozza, valamint egy Paisley-mintát, amelyet Kimi néhány éve viselt a sisakján. Az oldalakon különböző korszakokból származó képek vannak Kimiről, valamint a leghíresebb idézetei.”

    „A hátulján Kimi 21 győzelmét, valamint a 2007-es bajnoki évét láthatjuk. Képek láthatók 2007-ből, valamint azon versenypályák profiljai, ahol Kimi egy vagy több alkalommal győzni tudott.”

    „A színösszeállítás azoknak a csapatoknak a színeiből áll, amelyekben Kimi versenyzett” – magyarázta Papunen.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Perttu Papunen (@ppdart) által megosztott bejegyzés