Kategória: Automobil

  • Új mérföldkőhöz érkezett a Mercedes-AMG és a Cigarette Racing

    Új mérföldkőhöz érkezett a Mercedes-AMG és a Cigarette Racing

    Különleges módon ünnepli a Mercedes-AMG és a Cigarette Racing immár tizenegy éve tartó töretlen együttműködését. A legmodernebb technológiák alkalmazásával a miami székhelyű cég a Mercedes-AMG Project One sportautóból inspirálódva alkotta meg Cigarette Racing 515 Project One motorcsónakját.

    A Cigarette Racing 515 Project One immár a kilencedik, a Mercedes-AMG és Cigarette Racing partnerségéből született különleges vízi jármű. Teljesítménye lenyűgöző, 225 km/órás sebességét a modell kialakításakor használt Kevlar, E-glass és a különböző karbon anyagok széleskörű felhasználása teszi lehetővé. A korábban tervezett 50 „Marauder modellhez képest több mint 30 százalékkal tágasabb és két tonnával könnyebb is. Az 5,6 méter hosszú és 2,9 méter széles motorcsónakban akár hatan is kényelmesen elférnek.

    A Cigarette Racing Team szoros együttműködésben dolgozott Gorden Wagenerrel, a Daimler AG vezető tervezőjével. „A legdögösebb és legvagányabb szuperautóként, amelyet valaha megalkottunk, a Mercedes-AMG Project One kiváló inspirációként szolgált a Cigarette Racing 515 Project One-hoz. A két modell a tökéletesség megtestesítője, így minden adott ahhoz, hogy dizájn ikonokká váljanak” – mondta Gorden Wagener.

    A Mercedes kétajtós szupersportos koncepció autója, a Mercedes-AMG Project One a legújabb Formula 1 hibrid technológiát hozza el a versenypályáról az utakra. A több mint 1000 lóerős modell 350 km/h elérésére is képes. Az 1,6 literes V6 hibrid benzinmotor közvetlenül Mercedes-AMG Petronas Formula 1 versenyautóból származik, akárcsak a plug-in hibrid hajtásrendszer. Az autó gyártása a Mercedes-AMG High Performance Powertrains motorosport szakembereivel együttműködésben az angliai Brixworth-ben valósul meg.

    A Mercedes-AMG és a Cigarette Racing 2007 óta valósít meg közös, elsősorban ügyfél- és marketingtevékenységeket. Legyen szó szárazföldről vagy vízről, mindkét vállalat fókuszában a legjobb teljesítményű modellek megalkotása áll. A Mercedes-AMG sportautóhoz hasonlóan a Cigarette Racing 515 Project One motorcsónak is a világ leggyorsabb és legkülönlegesebb járműveit erősíti.

  • A Mercedes-Benz a legértékesebb európai márka

    A Mercedes-Benz a legértékesebb európai márka

    43,9 milliárd dolláros márkaértékével a Mercedes-Benz lett a legértékesebb európai márka a Brand Finance nemzetközi 500-as listáján. A 15. helyen szereplő prémium autómárka az előkelő besorolást többek között azzal érte el, hogy tartalommarketing stratégiájával a márkaépítésre fókuszálva az ügyfelekre helyezi a hangsúlyt.

    Az 1996-ban alapított Brand Finance több ezer világmárkát értékelve és vizsgálva állítja össze listáját minden évben. A vezető független márkaértékelési és stratégiai tanácsadó a Mercedes-Benz kapcsán értékelésében kiemelte a márka fiatalabb vásárlók felé történő jelentős nyitását. A német márka felismerte, hogy ezeknek a korosztályoknak az autóválasztását a social media felületek, valamint a word-of-mouth befolyásolják leginkább, így egy jóval személyesebb és könnyedebb márkamegközelítéssel szólítja meg őket.

    „Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy a Brand Finance listáján a legelsők vagyunk az európai márkák között. A rangsor újabb lendületet ad abban, hogy a „Legjobbat vagy semmit” márkamottónkkal összhangban továbbra is a legnagyobb élményt nyújtsuk ügyfeleinknek. Ennek érdekében hazánkban is folyamatosan szélesítjük marketingaktivitásainkat az ATL és a BTL területén. Itthon is jelentős hangsúlyt fektetünk a fiatalabb generációk felé történő nyitásra, melyre jó példa, hogy a Sziget Fesztivál kiemelt szponzorai vagyunk” – mondta Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR-vezetője.

    Az autómárka a hazai piacon is remekül teljesít: a Datahouse hivatalos adatai alapján 2017-ben is a Mercedes-Benz értékesítette a legtöbb prémium személygépjárművet Magyarországon – egészen pontosan 3223 darabot. A kishaszonjárművek értékesítése 82 százalékos, míg a truck üzletág 72 százalékos növekedést ért el 2016-hoz képest.

  • Ki lehet tiltani a régebbi dízelautókat a szennyezett levegőjű német városokból

    Ki lehet tiltani a régebbi dízelautókat a szennyezett levegőjű német városokból

    Ki lehet tiltani az Euro 6-osnál régebbi, korszerűtlenebb dízelmotorral működő járműveket a szennyezett levegőjű városokból Németországban a szövetségi közigazgatási bíróság kedden kihirdetett döntése alapján.

    A lipcsei testület szerint az önkormányzatok a hatályos jogszabályok alapján megtilthatják a dízelüzemű járművek használatát azzal a céllal, hogy a település levegőjének minősége megfeleljen az európai uniós előírásoknak, de ügyelniük kell az arányosság elvének betartására, és csak végső megoldásként rendelhetik el a tiltást.

    A döntés több millió tulajdonost érinthet Németországban, járműveik értéke a használat korlátozásának lehetősége miatt csökkenhet, és ebbe Andreas Korbmacher tanácsvezető bíró szavai szerint bele kell törődniük, kártérítést nem követelhetnek.

    A motor átalakítása a gyártókat terhelheti meg milliárd eurós nagyságrendű költségekkel.

    A bíróság két város, Stuttgart és Düsseldorf ügyében döntött, de az ítélet irányadó a többi 17 nagyvárosnak is, ahol a főleg a dízelmotorok üzemelése révén keletkező nitrogén-oxid-szennyezés meghaladja a levegőminőségi előírásokban rögzített határértéket.

    A bíróság arra kötelezte az önkormányzatokat, hogy vegyék fel a dízelüzemű járművek kitiltásának lehetőségét a levegőminőség javítását célzó intézkedési tervükbe.

    Stuttgart esetében kikötötték, hogy első lépésként a régebbi – például az Euro-4 környezetvédelmi besorolású – motorral működő járművek kitiltását kell mérlegelni, és az Euro-5 besorolású motorral szerelt járművek használatát legkorábban 2019 szeptember 1-jétől korlátozhatják.

    Azt is meghagyták, hogy bizonyos foglalkozási csoportokra és az érintett területek lakosságára kivételeket kell meg megállapítani.

    Németországban nagyjából 15 millió dízelautót tartanak forgalomban, többségük hazai gyártmány. Az esetleges tiltások nem érintenék a nagyjából hatmillió Euro-6 besorolású járművet, így mintegy kilencmillió autó használatát lehet korlátozni. Azonban több millió dízelüzemű kisbusz, autóbusz, teherautó és kamion is közlekedik a német utakon.

  • Több mint ezren vehetnek részt ingyenes vezetéstechnikai tréningen

    Több mint ezren vehetnek részt ingyenes vezetéstechnikai tréningen

    A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Vezess biztonságosan! kampányának alapvető célja, hogy felhívja a figyelmet a vezetéstechnikai tudás fejlesztésének és szinten tartásának fontosságára. Idén elsőként a márciusi ingyenes tréningekre adhatóak le a jelentkezések online űrlapon 2018. február 26-ától.

    Az eseménysorozat a korábbi évek „Jól vezess!” programjához hasonló felépítésű: a márciustól júniusig összesen több mint ezer fő számára térítésmentesen biztosított képzéseken a vész- és konfliktushelyzetek felismerésére, elhárítására készítik fel a járművezetőket.

    A szervezők idén is fokozott figyelmet fordítanak a nemrégiben jogosítványt szerzett autósokra. Esetükben ugyanis a gyakorlat, tapasztalat hiányát gyakran tetézi túlzott kockázatvállalási hajlandóság, ami súlyos balesetekhez vezethet. Ebben a kategóriában tavasztól a nyár elejéig 160 jelentkező vehet részt a hungaroringi Groupama Tanpályán tartandó vezetéstechnikai tréningen. A csoportba életkori megkötés nélkül olyan járművezetők jelentkezhetnek, akik 12 hónapnál nem régebbi, de legalább 4 hónapos vezetői engedéllyel rendelkeznek. A következő két kategóriában a 60 év alatti személygépkocsi vezetők és a 60 év feletti szenior vezetők regisztrációját várják az összesen közel 400 helyre.

    Uniós adatok szerint a közlekedés résztvevői közül a motorkerékpárosok baleseti kockázata csökkent a legkevésbé az elmúlt években. A programban ezért áprilistól motorosok is elsajátíthatják a vészhelyzetek elhárítására szolgáló helyes technikákat. A már márciusban induló junior tréningeken 22 fiatal ismerkedhet meg szakemberek irányítása mellett a biztonságos motorozás alapjaival.

    A harmadik kiemelt célcsoport a hivatásos járművezetőké, a négy hónap alatt összesen 100 busz- és teherautósofőr mélyítheti el tudását vezetéstechnikai képzésen.

    A Vezess biztonságosan! program szakmai koordinátora a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A jelentkezés részletes feltételei és az online regisztrációs űrlapok 2018. február 26-tól találhatóak meg a www.hungaroring.hu/vezessbiztonsagosan oldalon. Az elsőként elérhető márciusi időpontokat a regisztrációk beérkezésének sorrendjében töltik fel. A kimaradók sem esnek el végleg a lehetőségtől, hiszen a későbbiekben havonta új helyek nyílnak majd meg az érdeklődők előtt.

  • Nürburgring 2.0 épül Japánban

    Nürburgring 2.0 épül Japánban

    A Toyota egy hatalmas tesztlétesítményt épít Japánban, amelyhez egy Nürburgring-másolat is tartozik majd.

    A Nikkei Asian Review értesülései szerint a japán gyártó egy monumentális kutatási és fejlesztési központ megépítését fontolgatja Aicsiban, a Honsú-sziget középső részén. A tesztlétesítmény 11 különböző pályából fog állni, amelyek közül egy a németországi Nürburgring kisöccse lesz. A pálya természetesen nem egy-az-egyben másolat lesz: a 20,7 kilométeres Nordschleife helyett a Toyota verziója „csak” 5,3 kilométert számlál majd, ám a negyedolyan hosszú pálya a legendás Zöld Pokol számos kanyarját és szintkülönbségét tartalmazni fogja. A keletiesített Nürburgring nehéz körülményei között az új autók kormányzási és fékezési képességeit tesztelik annak érdekében, hogy a friss termékek megfeleljenek a világ minden táján érvényben lévő szabályoknak, legyen szó az Egyesült Államokról vagy Európáról, vagy esetleg az olyan feltörekvő piacokról, mint India és Dél-Amerika.

    Ami a költségvetést illeti, a hírek szerint a Toyota több mint kétmilliárd fontot hajlandó az építkezésekre áldozni, amire a gyártó alternatív meghajtású autók tervezését megcélzó törekvései miatt égető szükség is van, a fentebb említett tizenegy pálya többségén ugyanis főként elektromos járműveket tesztelnek majd. Az itthoni viszonyokhoz képest meglehetősen rövidre szabták a határidőt: a létesítményt, ahol 3300 (plusz később még 550) alkalmazott juthat majd munkához, 2023-ban már meg akarják nyitni.

  • Felipe Massa Chevrolet Equinox reklámfilmet forgat

    Felipe Massa Chevrolet Equinox reklámfilmet forgat

    Nem sokáig maradt nyugton Felipe Massa, és ha nem is a versenyzés, de a reklámfilmezés világába máris belevetette magát. A felkérés a General Motors Brazíliától érkezett, a főszereplő a Chevrolet Equinox amelyet a „reklámfiú” Massa hajt. Az egykoron majdnem F1 világbajnokká vált brazil pilóta ismerős helyszínen is terelgette a gépet, hiszen Interlagos Forma-1-es pályáján is megküldte a Camaróból érkező 2 literes 262 lóerős autót, aztán elment vele bevásárolni is a helyi szupermarketbe.

  • Virtuális Honda Civic Type R egy igazi ellen ugyanazon pályán egy időben!

    Virtuális Honda Civic Type R egy igazi ellen ugyanazon pályán egy időben!

    A Honda mindig is szeretett kísérletezni olyasmivel, hogy „idegen” technológiát hoznak össze a motorsporttal, elég csak, ha az emlékezetes videójukra gondolunk, amikor hangfalakból szólt Ayrton Senna egykori suzukai suhanása, az eredeti helyszínen kiépített rendszerből. Ezúttal két nem is annyira távoli világot hoztak össze: Road Atlanta pályáján Graham Rahal IndyCar győztes küldte meg a piros Civic Type R-t, míg a Microsoft főhadiszállásán Redmondban Peter Jeakins, aki professzionális játékosnak lett titulálva. Igazi szimulátorosok tudjuk, itt csukták be most ezt az ablakot, mert mi is tudjuk: a Forza Motorsport 7 nem szimulátor, és Petert se nevezzük ki profi szimulátorosnak, de ezeken a bökkenőkön most elegánsan lépjünk is túl. (A játék rajongói viszont örüljenek, mert hátha ez a kísérlet azt is jelenti, hogy érkezik a játékba a Civic a következő csomagban.)

    A móka abból állt, hogy egyszerre indult a két különböző helyszínen a két versenyző, de az igazi Civicben kivetítették szélvédőre azt, hogy a virtuális testvére épp merre jár, így gyakorlatilag megvalósítva azt, hogy egy igazi versenybe beszállt valaki a „fotelből”. Egyelőre a dolog egyirányú, de nem nagy wasistdas ezt megvalósítani visszafelé is, hogy a virtuális játékos lássa a saját játékában a versenyzőt az igazi versenypályáról. És hogy ki nyert? Nézzétek meg a videót…

    https://youtu.be/v2DPAnkOPkA

  • A Geely 10%-os tulajdonrészt szerzett a Daimlerben

    A Geely 10%-os tulajdonrészt szerzett a Daimlerben

    A kínai gyártó immáron a Daimler legnagyobb részvényese. A Geely 9 milliárd dollár értékben vett Daimler részvényeket, ezzel a német márkánál 10%-os részesedést ért el. Ezzel a lépéssel tovább növelte a távol-keleti cég a befolyását az európai autómárkáknál. A Geely a tulajdonosa 2010 óta a Volvo Carsnak, és a közelmúltban bevásárolta magát a Lotusba is.

    A Daimler a Bloombergnek annyit mondott csak, hogy üdvözli az újabb nagy befektetőjét, és úgy tekintenek rá, mint egy újabb cégre, akik bizalmat szavaztak nekik. Jörg Howe, a Daimler globális kommunikációjáért felelős vezető ennyit nyilatkozott:
    ” Li Shufu, a Geely elnöke egy olyan kínai vállalkozó, aki jól ismeri a Daimlert, és nagyra értékeli a versenyképességét, és a jövőbeli fejlesztésekre koncentrál. A Daimlernek már így is erőteljes a jelenléte Kínában, hiszen van egy nagyon erős helyi partnerünk, a BAIC Motor.”

    A befektetésnek köszönhetően a Geely olyan lehetőségekhez és előnyökhöz juthat, amivel világszinten segítheti az elektromos- és önvezető autózás elterjedését, pedig a két cégcsoport még nem említ közös projekteket vagy szellemi tulajdonmegosztást.

  • A Tarraco nevet kapja a SEAT új szabadidő autója

    A Tarraco nevet kapja a SEAT új szabadidő autója

    SEAT Tarraco – ez lesz a neve a márka harmadik szabadidő autójának. 134 ország 146 124 szavazója vett részt a #SEATseekingName szavazáson, melyen a Tarraco név lett a befutó. A döntő szakaszba jutott nevek közül a Tarraco 51 903 szavazattal, az érvényes szavazatok 35,52%-ával győzött, utána az Avila következett 41 993 szavazattal (28,74%), a harmadik legnépszerűbb az Aranda lett 39 321 jelöléssel (26,91%), a sort pedig az Alboran zárta 12 907 voksot szerezve (8,83%).

    A Tarraco – a többi névhez hasonlóan – tükrözi a SEAT értékeit, és teljesen megfelel az új típus karakterének. A név a mai Tarragona, a félsziget legrégibb római kori településének neve, Tarraco volt akkor Hispánia legnagyobb települése. Ez a mediterrán város a kultúra, a fiatalosság, a történelem és az építészet megtestesítője, ezeket az értékeket jelenítik meg a SEAT autói is.
    A SEAT a Tarraco kiválasztásakor először adott nevet autójának a nagyközönség bevonásával, és ez a tizennegyedik SEAT, amely spanyol helységnevet kapott. 36 év telt el azóta, amióta az első autó, a SEAT Ronda megkapta egy spanyolországi város nevét még 1982-ben. Ezt 12 további spanyol város nevét viselő típus követte: Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea, és a két legújabb, Ateca és Arona.

    Sikeres projekt volt a #SEATseekingName

    A #SEATseekingName kezdeményezés minden várakozást felülmúlt. A vállalat nyilvánosan is szeretne köszönetet mondani mindenkinek, aki részt vett a szavazásban, és különösen Avila, Aranda és Alboran városoknak, ahol nagy aktivitást mutattak, és jelentős erőket mozgósítottak. Az első szakaszban összesen 133 332 javaslat érkezett be a SEAT hívektől 106 országból, ezek a javaslatok a márka által meghatározott irányelveket követve 10 130 különböző spanyol helységnevet tartalmaztak. A következő szakaszban a javaslatokat nyelvészeti és jogi szempontból is megvizsgálták, és fókusz-csoportos kutatás után az egyes piacokon is teszteknek vetették alá a javasolt városneveket, mielőtt a négy döntős nevet jóváhagyták.

  • GUINNESS WORLD RECORDS™ a Fordnak ítélte a Világ Legnagyobb Óriásplakátja címet

    GUINNESS WORLD RECORDS™ a Fordnak ítélte a Világ Legnagyobb Óriásplakátja címet

    A Ford immár hivatalosan Guinness-világrekordernek számít a Legnagyobb Óriásplakát kategóriában, mivel a vállalat egy 5.265 négyzetméteres – azaz 20 teniszpályának megfelelő méretű – felületen reklámozza az új Ford EcoSport SUV-t a híres madridi Espana Building homlokzatán.

    A 2000 kilogramm súlyú plakátot a GUINNESS WORLD RECORDS hivatalos bírája ellenőrizte, megerősítve, hogy a Ford plakátja nagyobb, mint az eddig világrekordnak számító 3,000 négyzetméteres hirdetés, ami a szaúd-arábiai Dhahranban volt látható.

    “A Legnagyobb Óriásplakát kategóriában felállított Guinness-világrekordunk jól példázza a Ford kreativitását,” vélekedett Elena Burguete, a Ford Spain marketing-igazgatója. “A Ford legfőbb üzenete a ‘Go Further’, ahogy mi is előre törekszünk az új EcoSport kampányával. Így adhatjuk át leghatásosabban az Az élet odakinn vár rád. Készen állsz’ üzenetet a lehető legtöbb embernek itt, Madrid szívében.”

    Az óriásplakát február végéig marad a helyén, majd pedig a fogyatékossággal élők foglalkoztatási központjaként működő Apascovi Alapítványhoz kerül adományként, ahol feldolgozzák az anyagát.

    A városi autózásra és hosszú utazásokra egyaránt alkalmas új Ford EcoSport forgalmazása most kezdődik az európai piacokon. Az autó kínálatában először jelenik meg a Ford Performance-modellek hangulatát idéző EcoSport ST-Line változat. A vásárlók megrendelhetik a Ford Intelligens Összkerékhajtási rendszerét, valamint olyan modern vezetősegítő technológiákat is, mint a SYNC 3 csatlakozási rendszer vagy a tolatókamera.

    A Guinness World Records

    A GUINNESS WORLD RECORDS (GWR) egy világrekordokat hitelesítő szervezet. Az 1955 óta minden évben kiadott Guinness Rekordok Könyvét 20 nyelvre lefordítva, 136 milliós példányszámban adják el több mint 100 országban. Emellett a szervezet 2007 óta a Guinness Gamer Világrekordok című könyvet is kiadja, ami több 4 milliós példányszámban kel el.

    A Guinness World Records globális tévéműsora 750 millió nézőt ér el évente, és több mint kétmillióan követik a GWR YouTube-csatornáját, ami több mint 300 milliós megtekintést ér el évente. A GWR honlapjára 18 millióan látogatnak egy évben, és a szervezetet körülbelül 10 millióan követik a Facebookon.

    https://www.youtube.com/watch?v=_sIokcsBFAE