Kategória: Automobil

  • Mario Karttá változott a Google Maps

    Mario Karttá változott a Google Maps

    2014-ben a Google összeállt a Nintendoval, hogy beágyazzák a Pokémon Go-t a Google térképekbe, ez pedig meglepően nagy népszerűségnek örvendett. Most a két cég ismét együtt dolgozik, hogy átalakítsa a Google Maps navigációját Mario Kart játékká.

    A Mario nap alkalmából (március 10 = MAR10) kapta meg az alkalmazás ezt az extrát, mely egy hétig lesz elérhető.

    Nem kell mást tenni, mint beírni a Google navigációjába a célállomást, majd alul a Super Marioból ismert kérdőjel ikonra kattintani, és a bajszos vízvezetékszerelő máris készen áll az útra! (Ha nem találod az alkalmazásban ezt a lehetőséget, frissítsd telefonodon az alkalmazást.)

    Utazás közben Mario is halad az általad kijelölt útvonalon, s indulhat a játék, lehet keresgélni a térképen megjelenő sárga kérdőjeleket.

    Mario Kart Google Maps

  • A jövő év elején már rendelhető lesz a Honda Urban EV

    A jövő év elején már rendelhető lesz a Honda Urban EV

    A Honda illetékesei kihasználták a lehetőséget, és a 2018-as Genfi Autószalonon tartott sajtótájékoztatón bejelentették, hogy a jövő év elejétől már felvesznek rendeléseket az Urban EV-re.

    Az eseményen Philip Ross, a Honda Motor Europe alelnöke is felszólalt: „Az Urban EV Concept szériagyártású változata csak 2019 végén érkezik az európai kereskedésekbe, de az óriási érdeklődés miatt úgy határoztunk, hogy már az év elején elkezdjük felvenni a megrendeléseket a típusra.”

    Urban EV Concept
    Az Urban EV Concept a Honda első tisztán elektromos üzemű járműve lesz az európai piacon. Egyszerű, kifinomult formavilágának legszembetűnőbb eleme a karcsú A-oszlopok között húzódó, hatalmas szélvédő, ami olyan hatást kelt, mintha a teljes frontrészt kitöltené.

    A beltér négy személynek nyújt teljes értékű helyet, méghozzá – elöl és hátul egyaránt – osztatlan üléseket felkínálva az utazóknak. Az igényes kárpitozás békés, nyugodt hangulatot áraszt, egyszersmind a minőségérzetet is a végsőkig fokozza, akárcsak a kortárs stílusban fogant fabetétek sokasága. A műszerfalon a panorámahatást keltő, ajtókra is átnyúló, digitális kijelzőé a főszerep. Ennek központi része a menetinformációkat és az akkumulátor töltöttségi adatait jeleníti meg, míg a – a külső tükröket kiváltó – széleken az autó mögötti részt figyelő kamerák képe látható.

    Az Urban EV Concept tanulmánymodellt a Genfi Autószalonon, a Honda standján tekinthetik meg az érdeklődők, a kiállítás 2018. március 8. és 18. között várja a látogatókat.

  • Az új BMW M2 Coupé Edition Black Shadow különkiadás

    Az új BMW M2 Coupé Edition Black Shadow különkiadás

    2017-ben a BMW M2 bizonyult a BMW M GmbH legsikeresebb élsportolójának, amelyből egy év alatt világszerte több mint 12 000 példány kelt el. A modellt övező világméretű népszerűség egy éjfekete különkiadás piaci bevezetésében teljesedik ki, még tovább nyomatékosítva a nagyteljesítményű kompakt sportautó lebilincselő menetdinamikáját.

    Versenypályán tökéletesített járműtechnológiájának és kirobbanóan sportos megjelenésének köszönhetően a BMW M2 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm / km) rekord sebességgel érkezett fel a prémium kompakt szegmens trónjára. A BMW M2 Coupé Edition Black Shadow különkiadás exkluzív karosszériajegyekkel hangsúlyozza ki a kompakt méretű élsportoló kivételes menettulajdonságait, már 2018 áprilisától.

    Precíz irányíthatóságával és letaglózó erőtöbbletével a BMW M2 egy csapásra rabul ejti a vezetés szerelmeseit. 272 kW / 370 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorjával, legendás hátsókerék-meghajtásával, valamint a motorsport élvonalában felhalmozott több évtizedes versenytapasztalatra épített futómű-technológiájával ráadásul a modell a hivatásos pilóták elismerését is elnyerte. Az élsportolóhoz az opcionális extrafelszereltség részeként a Drivelogic-kal dolgozó, hétfokozatú, duplakuplungos BMW M automataváltó is megrendelhető, amellyel a BMW M2 mindössze 4,3 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.

    A BMW M2 roppant rövid idő alatt vált az ügyfelek és a rajongók kedvenc élményautójává, miközben újabb célcsoportokat is meghódított. A modell 2017-ben ünnepelte első teljes értékű piaci évét, amelyben rögtön a BMW M GmbH legsikeresebb élsportolójává érett: csak a tavalyi esztendőben több mint 12 000 példányban talált gazdára világszerte.

    A BMW M2 Coupé Edition Black Shadow különkiadás exkluzív karosszériajegyekkel nyomatékosítja a kétajtós kompakt atléta erőtől duzzadó karakterét. A különkiadás kizárólag Sapphire Black metálfényezéssel válik elérhetővé, matt feketére fújt, 19” méretű, Y küllődizájnú könnyűfém keréktárcsákkal, amelyeken a két tengelyen eltérő méretű gumiabroncsok feszülnek.

    Az éjfekete fényezést és a sötét színű felniket szénszál-borítású külső visszapillantó-házak egészítik ki, amelyekkel párhuzamosan a BMW M hűtőrács-pár lamellái és az első kerékjárati ívek mögé integrált légkivezető nyílások is magasfényű feketében ragyognak. A szénszál-borítású diffúzor mögé épített sport kipufogórendszer fekete króm árnyalatú dupla ikervégződést visel, amely hamisítatlan stílusban erősíti tovább a BMW M2 Coupé Edition Black Shadow különkiadás motorsportos énjét.

    A BMW M2 Coupé Edition Black Shadow különkiadás 2018 áprilisában válik elérhetővé.

  • A nap legjobb nőnapi üdvözletét a Porsche követte el

    A nap legjobb nőnapi üdvözletét a Porsche követte el

    Miután mindenki kiszórakozta magát Zoltán Erikán, aki duplán is érintett a mai napon, érdemes figyelmünket a Porsche megoldására vetni. A németek nem vicceltek, igazán grandiózusan tolták a nőnapi üdvözlést, jól láthatóan. Miután szeretjük az ilyen kreatív megoldásokat, ezért veletek is megosszuk a dolgot.

  • Audi e-tron prototípus – Kitekintő a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű modelljére

    Audi e-tron prototípus – Kitekintő a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű modelljére

    A Genfi Autószalonon leplezi le az Audi első tisztán elektromos hajtásrendszerű modelljének prototípusát. A sportos SUV-modell a felsőkategóriás autók jellemzően tágas térkínálatát és színvonalas kényelmét a mindennapokban is jól használható hatótávval ötvözi. A sorozatgyártás beindításáig közel 250 kísérleti jármű futja világszerte extrém körülmények között tesztjeit. Most e különlegesen álcázott „álruhás királyfikkal” indul vadászat a minél látványosabb fotókra.

    Az Audi e-tron prototípus a négykarikás márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű modelljére kínál kitekintést. Az álcázott külső alatt sportos prémiumkategóriájú SUV-modell rejtőzik, akár öt személy és csomagjaik számára is bőséges térkínálattal. A beltér tágassága és kényelme egyaránt az Audi felsőkategóriás modelljeinek felel meg. A hosszú utazásokat is lehetővé tévő hatótáv és az átfogó töltőkínálat kompromisszumok kényszere nélkül kínálja az ügyfelek számára a tisztán elektromos autózást. Az Audi e-tron prototípusok sorozatgyártású változata a gyorstöltő-állomásokon akár 150 kW teljesítménnyel is „tankolható”, s nem egész 30 perc alatt készen állhat az újabb hosszú távú túrára. Az elektromos quattro rendszer immár új korszakot nyit az összkerékhajtás számára, mindenfajta útfelületen és talajon dinamikus menetteljesítményekről gondoskodva. Az Audi e-tron prototípusok sorozatgyártású változata 2018 végén érkezik az európai piacokra, gyártása a márka brüsszeli, széndioxid-semleges üzemében veszi kezdetét.

    „Az Audi első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje fontos mérföldkő a vállalat jövője szempontjából” – hangsúlyozta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „2020-ra már három tisztán elektromos modell szerepel majd kínálatunkban: a sportos SUV-modell mellett az Audi e-tron Sportback concept sorozatgyártású változataként egy négyajtós Gran Turismo, valamint egy alsó középkategóriájú modell. Még 2025 előtt több mint húsz tisztán elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű gépkocsival jelenünk meg a piacon, minden piaci szegmensre és koncepcióra kiterjedően” – folytatta az Audi-vezér.

    Középpontban a nagyfeszültségű technika – dizájn-álcafólia

    Az Audi e tron prototípus nem klasszikus álcázással közlekedik, hanem kifejezetten számára kifejlesztett dizájnfólia segítségével utal elektromos technikájára. Az autó teljes oldalán különleges e-tron felirat húzódik, amely olyan hatást kelt, mintha csak áram folyna benne. Az „e” betű az első sárvédő magasságában a töltőcsatlakozó fedelét fogja körül, a szó szoros értelmében „felvillanyozva”. A nagyfeszültségű hálózatokat idéző narancsszínű elemek jelzik, hogy az Audi e-tron prototípus tisztán elektromos hajtással közlekedik, az autó alsó részét így váltakozó narancs és fekete szegmensek borítják. A kifejező küszöbmotívumok színes betéteikkel jelzik, hol helyezkedik el az autó energiaközpontja, vagyis az akkumulátor.

    Négy kontinensen több mint ötmillió kilométer – tesztek extrém körülmények között

    Amíg a négykarikás márka első elektromos modellje az év végén megérkezik a piacra, a sportos SUV-modell négy kontinensen futja tesztjeit. Legyen szó Skandinávia jegéről, Afrika forróságáról, Ázsia hegyvidékeiről, a Nürburgring-Nordschleife aszfaltcsíkjáról, a kínai metropoliszok araszoló forgalmáról vagy éppen az amerikai sugárutak világáról, a tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modellnek extrém körülmények között, kompromisszumokat nem tűrő tesztek során kell bizonyítania sokoldalú képességeit. Az ügyfélüzemet idézve az Audi mindenfajta klímában, mínusz 20 Celsius fok alatt éppúgy teszteli előszériás modelljeit, mint plusz 50 fok felett, emellett – az akkumulátorhajtású modellek fontos biztonsági feltételeként – töltéstechnikáját is világszerte intenzív teszteknek veti alá. Ennek során próbapályákon és közterületeken egyaránt vizsgálja az egyes szabványok szerinti berendezéseket, hogy a különböző töltési lehetőségek teljes kínálatát kiértékelhesse. Összesen csaknem 250 Audi e-tron prototípus szerepel a tesztprogramban, amelyek mintegy 85 ezer üzemóra alatt több mint ötmillió kilométert teljesítenek – ezzel nagyjából 125 alkalommal kerülhetnék meg a Földet.

  • Sportautó ínyenceknek: az új Opel Insignia GSi

    Sportautó ínyenceknek: az új Opel Insignia GSi

    Élesebb, precízebb és még hatékonyabb lett az új Opel Insignia GSi. Vezetése maximális élmény! A különösen dinamikus hangolású futómű és a 20 colos alufelnikre kívánságra felszerelt Michelin sportgumik remekül fogják az utat. E kategóriában egyedülálló a Torque Vectoring összkerékhajtás – ennek köszönhetően élénkebben fordul rá az ívre a GSi, kiváló oldalvezetése nagyon stabillá teszi, és példás a vonóerő átvitele is. Még aktívabb vezetést tesz lehetővé, hogy a kormánykerék billentyűiről is kezelhető a nyolcfokozatú automatikus váltómű.

    Az Insignia aktuális generációjára a könnyűszerkezet, az alacsony súlypont és a kétliteres motor turbóerejének különleges kombinációja jellemző. Ebből adódik a remek egyensúly és az előnyös teljesítménysúly. Ennyi belső érték rendkívüli küllemet érdemel, ezért az Insignia GSi Grand Sport nagy, krómozott első designelemeket és a hátsó futóművet leszorító spoilert kapott. Az igazi hozzáértő értékelni fogja az Opelnél külön a GSi-hez kifejlesztett Opel Performance bőrülést, a sportkormányt és az alumínium pedálsort is. Ha valaki az egész családjára kiterjesztené a sportos érzést, nemcsak a Grand Sport limuzin-karosszériájával vásárolhatja meg Insignia GSi-jét, hanem tágas és praktikus Sports Tourer kombiként is. A Grand Sport GSi ára a 260 lóerős benzinmotorral 10 510 000 Ft, a Sports Tourer felára 200 000 Ft.

    Tesztelés a világ legkeményebb versenypályáján, a „Zöld Pokolban“

    Az Opel finomhangolása minden korábbit felülmúló hatékonyságú Insigniát eredményezett. A GSi sportosságának új nívóját nagyszerű útfogás és késéles precizitás jelzi – e jellemzőket nagyra értékelik a középkategóriájú sportos kocsik kedvelői, de leolvashatják a stopperóráról is. „A könnyű felépítés, a lengéscsillapító-hidraulika és a futómű-szoftver mélyreható fejlesztése, az egyedülálló összkerékhajtás és a nagyteljesítményű gumiabroncsok épp olyan precízzé és pengévé teszik a GSi-t, ahogy akartuk“, jelenti az Opel Performance Cars és motorsport igazgatója, Volker Strycek egy menet után a Nürburgringen. „Meg lehet nézni az eredményt: az új Insignia GSi Grand Sporttal a Nordschleife egy körén 12 másodperccel vagyok gyorsabb, mint az erősebb OPC-előddel – persze elejétől végig limiten hajtva. Minél igényesebb a pálya, például mert kanyargós vagy csúszik, tehát amikor különösen precíz reagálást és fordulékonyságot várunk el egy autótól, éppen akkor határozottan gyorsabb és jobban uralható a GSi.“

    Az Opel Insignia GSi a Nürburgring legendás Nordschleiféjén kapta meg végső csiszolását. Ahol anno az F1-es világbajnok Jackie Stewart „Zöld Pokolról” beszélt, az Opel mérnökei komplett új futóművet dolgoztak ki a GSi-hez. Rövidebb rugók tíz milliméterrel leültetik az autót, speciális lengéscsillapítók mérséklik még gyors körökön is minimumra a karosszéria mozgásait. Ehhez illeszkedve hangolták a harapós, négydugattyús Brembo fékeket és az eleve direkt kormányművet. Az Insignia GSi-ben széria az elektromechanikus FlexRide futómű, amely a másodperc töredéke alatt adaptálja a csillapítást és a kormányzást; továbbá megváltoztatja a vezérlést és a gázpedál jelleggörbéjét, illetve elcsúsztatja a széria nyolcfokozatú automata kapcsolási pontjait. A vezető három mód, a Standard, a Tour és a Sport közül választhat. Ennek megfelelően reagál lágyabban vagy direktebben a kormányzás és a gázvétel. A GSi exkluzivitása a kiegészítő verseny-mód (a kijelzőn: „Sportos mód “), amelyben az ESP-gomb kétszeri megnyomására nagyobb oldalkúszási szöget enged meg az ESP, és kikapcsol a kipörgésgátló – például egy élvezetes száguldáskor a Nordschleifén.

    A sportfutómű és a 20 colos felnire szerelt extra tapadású Michelin Pilot Sport 4 S gumi kombinációja meglepő útfogást eredményez. Az autó szédületes dinamikájában persze szerepet játszik az erős turbómotor és a széria Torque Vectoring összkerékhajtás is.

    „A csekély súly – különösen az első tengelyen –, a mély súlypont, a játszi könnyedségű vezethetőség, a széles tartományban kifejtett turbóerő és a kiváló útfogás összjátéka teszi ennyire gyorssá a GSi-t. Ez maga a hatékonyság! Az autó csak úgy ragad az útra, ami nemcsak a Nordschleifén fokozza az élményt és a biztonságot, hanem közúton is“, lelkesedik a túraautó-versenyző Strycek.

    Sportosság az Opel Performance üléstől a fekete tetőkárpitig

    Az új Opel Insignia GSi sportosságához jól illenek design- és műszaki elemei, tartozékai is. A lista élén persze az Opel saját fejlesztésű kagylóülése áll. Az AGR-minősítésű Opel-Performance sportülés a kiváló oldaltartást ötvözi hosszú távú kényelemmel és az Insignia-család valamennyi komfortjellemzőjével. A GSi integrálülése szellőztet, fűt, masszíroz (vezetőülés), és állíthatók az oldalpárnái. A támlát egybeépítették a fejtámlával, és példás az övvezetés a vállnál. A vevő két bőrkombináció közül választhat, mindegyiket GSi-logo díszíti.

    A stílusában felágaskodó királykobrát idéző ülésnek elektromosan állítható a hosszirányú helyzete, a magassága, a párnadőlése és a támladőlése. Szintén elektromosan fújódnak fel a négy irányban állítható deréktámasz és az oldalhurkák légpárnái. A vezetőoldalon mindez eltárolható a memóriában, manuálisan csak az ülésmélységet kell állítani. Az ülőpárnába és a támlába szellőzést és fűtést építenek, amihez hátmasszírozó járul. A sportos oldaltartás és a komfort ilyen páratlan összegződése a rüsselsheimi szakemberek munkáját dicséri.

    Mindez korántsem magától értetődő, hiszen az autógyártók rendszerint erre szakosodott beszállítóktól vásárolják az extra sportos integrálüléseket. Az Opel Insignia GSi esete azonban más, a márka nagy kompetenciát halmozott fel az ülésstruktúrák fejlesztésében. Az Insignia második generációjához eleve olyan modulrendszert találtak ki, amelynek legfelső lépcsőfoka a Performance-integrálülés. Ezáltal lehetett az összes komfortjellemzőt átvinni egy valódi sportülésbe. Ráadásul az Opel saját fejlesztőrészlege odafigyel a stílusra is: az ülés légbevezetői például hasonlítanak az Opel Insignia GSi elején levőkre.

    A Performance-sportülés alapfelépítése is az Opeltől származik. A lényegi acélelemeket Kaiserslauternben gyártják. Az új kagylóülés egységes fejlesztése és gyártása érezhető súlyelőnyt hozott: míg a néhány éve kapható Corsa OPC sportülése – a GSi komfortrészletei nélkül – 28 kilós, az Opel Insignia GSi minden funkcióval ellátott integrálülése alatt csak 26 kilogrammot mutat a mérleg. A sportos érzést alul lapított kormánykerék, alumínium pedálsor és fekete tetőkárpit fokozza.

    Dinamikus praktikum

    Miközben teljes sportmezt visel az Insignia GSi – krómozott első designelemek és kipufogóvégek, valamint megfelelő leszorító erőt keltő markáns hátsó spoiler a Grand Sporton –, jól szabott öltözéke alatt nagyon praktikus is. Bőséges férőhelyhez és nívós komforthoz járul a megszokottan élvonalbeli Opel-IntelliLink infotainment és a kiváló OnStar-csatlakozás[1].

    Az Insignia GSi Sports Tourer hátuljában ugyanakkora, 560 – 1.665 literes a csomagtér, mint az alapkivitelben – de még flexibilisebbé teszi a kívánságra 40:20:40 arányban lehajtható második üléssor. A rakodás a lehető legegyszerűbb: a szenzorvezérlésű csomagtérajtó a hátsó lökhárító alatti láblendítésre nyílik fel vagy csukódik le, úgyhogy hozzá sem kell nyúlni az autóhoz. Ráadásul az Insignia GSi vezetőjének is előnyére válnak az olyan csúcstechnikai megoldások, mint az IntelliLux LED® mátrix világítás, vagy a gyalogosfelismeréssel és automatikus vészfékezéssel kiegészített figyelmeztetés a frontális ütközésveszélyre. Ezektől lesz az új Insignia GSi Grand Sport kompromisszumot nem ismerő sportlimuzinná, illetve a Sports Tourer az egész család dinamikus, célszerű, de legfőképpen biztonságos mindennapi sporteszközévé.

    Az Opel GSi-modelljeinek 34 éve

    Az Insignia GSi hosszú hagyományt folytat: a GSi-megjelölésű sportos Opelekét. Elsőként 1984-ben a Manta GSi és a Kadett GSi (115 LE 1800 cm3-ből) kavarta fel az állóvizet. Alig négy évvel később jött ki a Kadett 2.0i GSi 16V, amely már két felülfekvő vezértengellyel és négyszelepes égésterekkel ért el 150 lóerőt. Ez a nagyteljesítményű motor jelent meg az utódmodellben, az első Astrában is. Alternatívája 1993-tól az Astra GSi lett (1800 cm3 és 125 LE). A különböző Corsa-generációknak is voltak GSi-modelljei: a 100 lóerős Corsa A-val kezdődött (1988), amely már régóta a keresett klasszikusok közé emelkedett. Az – egyelőre! – utolsó a Corsa D volt 2012 augusztusában.

  • Kétkerekű élmény egy ötletes csavarral: íme az új, összecsukható MINI kerékpár

    Kétkerekű élmény egy ötletes csavarral: íme az új, összecsukható MINI kerékpár

    Hamarosan beköszönt a tavasz, és vele együtt a kerékpáros szezon: az első napsugarak a MINI népes családjának minden tagját élményekben gazdag kirándulásokra invitálják. Elkészült hát a brit prémiumgyártó sokoldalú, összecsukható kerékpárjának (MINI Folding Bike) legújabb verziója, amely nem csupán az ikonikus márka rajongóit, de a dizájn-innovációk szerelmeseit is lenyűgözi. Az ötletes kétkerekű könnyedén befér bármelyik MINI modell csomagtartójába, így modern köntösbe csomagolva kínál bárhol egyszerre kényelmes és zökkenőmentes kikapcsolódást. Legyen szó akár egy rövid városi útról, vagy egy órákon át tartó vidéki túráról, a kerékpározás MINI-re jellemző élménye garantált.

    Az ötletes megoldás és a látványos formatervezés újabb összefonódása

    Az új, összecsukható MINI kerékpár a kimagasló funkcionalitás és a kortárs formatervezés újabb ékes példája. A vázszerkezet fő merevítő elemébe épített ötletes mechanika lehetővé teszi, hogy a könnyű alumíniumból készült, prémium minőségű váz másodpercek alatt összecsukható, majd igény szerint újra szétnyitható és rögzíthető legyen. A kerékpár így minimális tárolóhelyet igényel, sőt mi több, egy praktikus utazótáskában is könnyedén elfér. Az ezüstszínű elemekkel kiegészített, MINI logóval ellátott, matt sötétszürke váz egyszerre kelti elegáns és stílusos kerékpár benyomását, amellyel a konyak árnyalatú nyereg- és markolat-bőrözés kiváló kontrasztot alkot.

    Műszaki paraméterek és elérhetőség

    A bőrborítású, bélelt nyereg, a nyolc sebességi fokozat és a 20” méretű kerekek együttese rendkívül kényelmes kerékpározást kínál, miközben a jármű saját tömege kevesebb, mint 11 kilogramm. A lánc Teflon® bevonata távol tartja a mechanikától a rozsdát és a makacs szennyeződéseket, az új, összecsukható MINI kerékpár így esőben és napfényben egyaránt használható. Az első és a hátsó kerék fölött sárvédők védenek a felcsapódó víz és sár ellen.

    Az új MINI Folding Bike már megrendelhető a www.shop.mini.com weboldalon és a MINI kijelölt márkakereskedéseiben. A kerékpár ajánlott kiskereskedelmi ára 650 euró*. A jármű teljesen összeszerelve, használatra készen érkezik meg a brit prémiumgyártó ügyfeleihez. Az olyan kiegészítő felszerelések, mint például a MINI kerékpárlámpa (MINI Bike Light), ugyancsak a www.shop.mini.com weboldalon és a MINI kijelölt márkakereskedéseiben várják az érdeklődőket.

    *A kerékpár ajánlott kiskereskedelmi ára az egyes piacokon eltérhet.

    MINI Folding Bike
    Fotó: BMW AG
  • Az új Ford Mustang BULLITT nagyobb teljesítménnyel és egyedi stílussal tiszteleg a mozifilm-legenda előtt

    Az új Ford Mustang BULLITT nagyobb teljesítménnyel és egyedi stílussal tiszteleg a mozifilm-legenda előtt

    A filmtörténet egyik leghíresebb autós jelenete majdnem 10 percen át tart a Warner Bros. “Bullitt”, magyarul San Francisco-i zsaru című filmjében, amikor Steve McQueen egy 1968-as Mustang GT kupéval üldöz két bérgyilkost San Francisco utcáin.

    A legendás film bemutatójának 50. évfordulójára készült el a különleges Ford Mustang BULLITT, ami a mai Genfi Autószalonon lép először az európai közönség elé.

    Az idén januárban Detroitban megrendezett Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon debütált új Mustang Bullitt gyártása júniusban kezdődik meg az európai vásárlók számára.

    A Mustang Bullitt modellt a Ford 5,0 literes V8-asa hajtja, amit nyitott szívórendszerrel és szívócsonkkal, 87 mm-es fojtószelepházakkal és a Shelby Mustang GT350 modellből származó hajtáslánc-vezérlő modullal egészítettek ki a mérnökök, s így a motor várhatóan 464 lóerőnyi teljesítményt és 529 Nm forgatónyomatékot ad majd le.

    A Shadow Black vagy klasszikus Dark Highland Green fényezésekkel megrendelhető Mustang Bullitt 19 colos, Torq Thrust stílusú keréktárcsákon gördül, amelyek mögött vörösre festett Brembo™ féknyergek láthatók, a kör alakú tanksapkát pedig ugyanolyan logó díszíti, mint a mozifilmben.

    Az utastér meghatározó elemei a 12 colos, digitális LCD műszeregység és a Recaro sportülések. Az ülések, a középkonzol és a műszerfal-panel burkolatának varrásai ugyanolyan színűek, mint a karosszéria fényezése, és a műszerfal utasoldali részén a szokásos Mustang-embléma helyett a Bullitt változatba egy egyedi sorszámozással ellátott plakett kerül.

    Az új Ford Mustang Bullittban alapfelszereltségként jelenik meg a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiája, ami a simább visszakapcsolások mellett az erőteljes 5,0 literes V8-as “felhördülését” is biztosítja; és ha már a hanghatásoknál tartunk, ne feledkezzünk meg a prémium minőségű B&O PLAY audiorendszerről sem, aminek 1000 wattos teljesítményét 12 hangszóró sugározza.

    “Semmi sem tükrözi jobban a Mustang szellemiségét és energiáit, mint a ‘Bullitt’ legendás üldözési jelenete,” vélekedett Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke. „Feltuningolt teljesítményével és olyan új rendszereivel, mint a fordulatszám-szabályozás vagy a B&O PLAY audio, az új Mustang Bullitt ugyanolyan menő lesz, mint annak idején maga Steve McQueen volt.”

    Az új Mustang Bullitt európai bemutatóját Steve McQueen két unokája, Chase és Madison, valamint édesapjuk, Chad McQueen is támogatja, akik leforgatták saját autós üldözési jelenetüket a Genfet körülölelő Svájci Alpok szerpentinjein – vagyis pontosan ott, ahol a “Bullitt” című film híres száguldását felvették.

    “Otthon körülvesznek minket azok az emléktárgyak, amelyek nagyapánk szereplését idézik fel a Bullittban, és meg sem tudnám számolni, hányszor láttuk már a filmet, úgyhogy kifejezetten felemelő élmény számunkra, hogy mi is részesei lehetünk a harmadik generációs Mustang Bullitt európai bemutatkozásának,” nyilatkozta Chase McQueen.

    “Chad, az apánk Fordokkal tanított minket vezetni Kalifornia tengerparti útjain, ezért lelkesítő volt most együtt forgatni vele – és persze az új autóval. De az is csodálatos érzés volt, hogy a Ford és a Steve McQueen alapítvány közös árverésén az első új Mustang Bullitt VIN 001 300.000 dollárért kelt el, amit jótékony célra ajánlottak fel” tette hozzá Madison McQueen.

    Ford Mustang BULLITT
    Fotó: Ford Magyarország

    A különleges kiadású Mustang BULLITT

    Az új Ford Mustang Bullitt az 1968-as, azonos című Steve McQueen-filmben szereplő Mustang GT kupé előtt tiszteleg.

    A harmadik generációs Mustang Bullitt a 2001-ben és 2008-ban megjelent Bullitt-változatok nyomdokában jár, amelyeket szintén erős motorokkal, Torq Thrust stílusú keréktárcsákkal, egyedi dizájn-megoldásokkal és korlátozott számban kínált fényezésekkel – köztük Dark Highland Green árnyalatban – rendelhettek meg a vásárlók.

    Az új Mustang Bullitt hatfokozatú manuális sebességváltóját a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiája egészíti ki, ami a motor elektronikus vezérlésének segítségével rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz, hogy a váltás sima és zökkenőmentes legyen.

    Az alapfelszereltségként kínált 1000 wattos B&O PLAY prémium audiorendszer 12 nagy teljesítményű hangszórón át sugározza a zenét, amit minden utas tökéletes minőségben élvezhet, bármelyik ülésben is utazik. A tiszta basszusokról kéttekercses mélynyomó gondoskodik, és az első ajtókba épített nagy teljesítményű, háromutas hangszórók egyenletesen osztják el a kabinban a hanghatásokat.

    Az alapfelszereltség része még a 12 colos, digitális LCD-műszeregység is, ami minden olyan funkcióval rendelkezik, amit a még idén Európában is forgalomba kerülő vadonatúj Mustang kínál, ám ebben a változatban a gyújtás ráadása után a póni képe helyett egy különleges, az autót ábrázoló zöld Bullitt üdvözlő ikon jelenik meg a képernyőn. Az új modell fehér biliárdgolyó-váltógombja is stílusos főhajtás az eredeti autó emléke előtt.

    A zöld öltésekkel díszített standard ülések helyett (amelyekhez memória funkció is tartozik a vezetőoldalon) a Mustang Bullitt vásárlói fekete bőrkárpitozású Recaro® sportüléseket is rendelhetnek.

    A McQueen által vezetett autó hangulatát több más részlet is felidézi: a hűtőrács és az első oldalablakok finom krómkerete, valamint a hűtőrács különleges, fekete fényezése. Az autó tervezői kívül-belül egyaránt visszafogottan bántak az emblémákkal; kívül például a kör alakú tanksapka Bullitt-logója az egyetlen ilyen elem.

    „Ez a Mustang a kedvencem, pedig nincsenek rajta csíkok, légterelők vagy emblémák,” mondta el Darrell Behmer, a Mustang vezető formatervezője. „Ennek az autónak semmi ilyesmire nincs szüksége, hiszen már önmagában is nagyon dögös.”

    A vásárlók a Ford kifinomult MagneRide állítható futóművét is megrendelhetik; ebben a felfüggesztésben olyan lengéscsillapítók működnek, amelyekben a folyadék csillapító ereje elektronikusan szabályozható, így a futómű azonnal reagál az útfelület változásaira, a rugózási kényelem csorbítása nélkül optimalizálva az autó irányíthatóságát. Az alapáron kínált aktív szelepes kipufogórendszer jellegzetes, doromboló V8-as motorhanggal tölti meg az utasteret.

    Az európai vásárlók által megrendelt új Ford Mustangok kiszállítása még idén megkezdődik.

    Ford Mustang BULLITT
    Fotó: Ford Magyarország
  • Az új Mercedes-Benz CLS

    Az új Mercedes-Benz CLS

    Az új Mercedes-Benz CLS mintapéldája az egyedi formaterv és a prémium belső tér ötvözésének, mely gazdag felszereltséggel egészül ki. A szegmenst megteremtő, korábbi négyajtós kupé harmadik generációja 2018 márciusától rendelhető. Az új CLS ikonikus formáit modern soros hathengeres, robbanékony és kivételesen hatékony turbómotorok mozgatják, melyeket később a V8-as AMG változat követ.

    2003-ban a Mercedes-Benz CLS egy vadonatúj járműszegmenst alapítva elsőként egyesítette a kupé eleganciáját és dinamizmusát a szedán kényelmével és praktikumával. A harmadik generációs CLS-sel a Mercedes-Benz minden eddiginél erősebben épít erre a hagyományra, hangsúlyozva a trendteremtő modell különleges karakterét. Az új modell színtiszta CLS géneket örökölt az íjként feszülő övvonallal, az alacsony oldalablakokkal és sportosságával. Ugyanakkor mutatja az érzelmesen letisztult formavilág továbbfejlődését, az éles sarkok és vonalak finomítását. A jelenlegi Mercedes-Benz kupék családjába tökéletesen illeszkedő modellt mindössze 0,26-os légellenállási együtthatója teszi egyszerre áramvonalassá és széppé.

    A teljesen megújult CLS modellkínálat a piaci bevezetéskor négy soros hathengeres turbómotort kínál:

    • CLS 350 d 4MATIC (210 kW/286 lóerő, 600 Nm; vegyes üzemanyag-fogyasztás 5,6 l/100 km, vegyes CO2-kibocsátás 148 g/km),
    • CLS 400 d 4MATIC (250 kW/340 lóerő, 700 Nm; vegyes üzemanyag-fogyasztás 5,6 l/100 km, vegyes CO2-kibocsátás 148 g/km),
    • CLS 450 4MATIC (270+16 kW/367+22 lóerő, 500+250 Nm; vegyes üzemanyag-fogyasztás 7,8 l/100 km, vegyes CO2-kibocsátás 178 g/km),
    • Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ (320+16 kW/435+22 lóerő, 520+250 Nm; vegyes üzemanyag-fogyasztás 8,7 l/100 km, vegyes CO2-kibocsátás 200 g/km).

    A piaci bevezetéskor elérhető erőforrásokon kívül további belépő szintű, négyhengeres benzin- és dízelmotorok idén ősszel érkeznek, amelyek magas szintű hatékonyságot és vezetési élményt biztosítva az új Mercedes-Benz motorgeneráció képviselői lesznek.

    A CLS nemcsak sportos, hanem kényelmes is. Az AIR BODY CONTROL futómű, az ENERGIZING komfortvezérlés, valamint az új generációs infotainment rendszerek a Mercedes-Benz Link okostelefon-kapcsolódással és a vezeték nélküli töltés funkcióval együtt gondoskodnak a lehető legkevesebb fáradsággal járó de annál kényelmesebb utazásról. A csúcstechnológia egyik példája a középkonzoli érintőpad, amely haptikus és akusztikus visszajelzést is ad az egyes kényelmi funkciók és beállítások vezérlésekor.

    A CLS alapfelszereltsége különösen sokrétű. A modell szériában megkapja a LED-es High Performance fényszórókat, a 18 colos könnyűfém felniket hátul szélesebb abroncsokkal, a sávtartó -és sebességtartó asszisztens rendszereket, a 12,3 colos média kijelzőt, a megvilágított légbefúvókkal ellátott hangulatvilágítást, a Mercedes me connect szolgáltatásokat, valamint az LTE képes kommunikációs modult.

    Külső: magabiztos sportosság a Mercedes-Benz kupék stílusában

    „Az új CLS egy formai ikon, a négyajtós kupé műfaj archetípusa. Az érzelmesen letisztult formanyelv továbbgondolása, a DNS letisztult, sallangmentes átörökítése, amely elegáns szépségével érzelmileg is telített” – mondta Gorden Wagener, a Dailmer AG vezető formatervezője.

    Az erőteljes front egyik meghatározó alkotóeleme a Mercedes-Benz kupékra jellemző egylamellás hűtőrács, amelynek sziluettje kiszélesedik, a Mercedes-AMG GT kontúrjaira emlékeztetve. A különösen lapos és széles fényszórók dinamikusan követik a hűtőrács által felrajzolt vonalakat.

    Az oldalnézetet a magas, ívelt övvonal és a sportosan kevés üvegfelület határozza meg, keretnélküli ablakokkal. Az előrehajló orrkialakítás egy cápa orrára emlékeztet, amelyet a hosszan nyújtózó motortér követ. A kontúrok az érzelmes letisztultság nyelvét közvetítik: a vonalak és a sarkok száma lecsökkent, ezáltal az összképet az ívelt felületek uralják.

    A CLS karakteres jellemvonása az erőteljes, a hátsó végződésig lágyan ívelő vállrész is. A karakteres, kupés megoldások között megtaláljuk a kétrészes hátsó fényszórókat, a hátsó lökhárítóba elhelyezett fényvisszaverőket és rendszámtáblát, valamint a Mercedes csillagot a csomagtérfedél közepén. A felszereltség függvényében a tolatókamera ez alatt helyezkedik el.

    Az első fényszórókhoz hasonlóan a hátsó lámpák is LED-esek, az Edgelight technikának köszönhetően kristályos megjelenésűek, háromdimenziós hatással, alacsony elhelyezésükkel hangsúlyozva a jármű szélességét.

    Szélesvásznú belső tér

    A CLS Coupé luxussal teli belső tere letisztult vonalakkal nyűgöz le, miközben a külső érzelmes, ívelő kontúrjaira emlékeztet. Az összhangot a kimagasló anyagminőség és a magas szintű kidolgozás biztosítja.

    A sportosan széles cockpit, valamint a gondosan megválogatott színkombinációk különösen nagy tágasság benyomását keltik. A belső formaterv hullámszerű kialakítása egészen a hátsó ajtókig tart. A hangulatvilágítást ezúttal megvilágított légbeömlők teszik még látványosabbá, amelyek egy repülőgép sugárhajtóművére emlékeztetnek. A sportos benyomást tovább hangsúlyozzák az erőteljes kontúrral rendelkező, részleteiben kimunkált ülések. Kérésre nagyfelbontású Widescreen műszercsoport is elérhető, amely két 12,3 colos kijelzőből áll egyetlen közös üvegpanel alatt. A középkonzol nyílt pórusú vagy magasfényű fabetétje szinte lebegő hatást kelt.

    A teljesen digitális műszercsoport a vezetőt a vezetési körülmények függvényében látja el információkkal. Ízlés szerint három különböző megjelenítési stílus közül lehet választani, amelyek mindegyike a márkát meghatározó stílusban és eleganciával jelenik meg. A Classic és Sport a hagyományos kiosztást követik, míg a Progressive stílus egyetlen központi mérőműszerével futurisztikus megjelenítést biztosít.

    A hangulatvilágítás 64 színben állítható, beleértve a légbeömlőket is. A klímaberendezés hőmérsékletének változtatásával a megvilágítás is jelzi a hőfokszabályozás irányát: a melegebb beállítás vörös, a hidegebb kék színnel jelenik meg.

    Az ülések kimondottan ehhez a modellsorozathoz készültek, és felszereltségtől függően különböző varrásmintával is elérhetők. A hátsó külső ülések megjelenése egyezik az első ülésekével, a sportos különálló ülés benyomását keltve pedig az új CLS elsőként ötszemélyes kialakítást kapott. A hátsó háttámlák 40/20/40 arányban dönthetők, az 520 literes csomagtér így tovább bővíthető.

    Wellness a hosszú utakon: ENERGIZING comfort control

    Az opcionálisan válaszható ENERGIZING komfort vezérlés a jármű különböző szolgáltatásait fogja össze. Összehangoltan használja a klímaberendezés funkcióit (beleértve az illatosítást), valamint az ülések különböző opcióit (fűtés, szellőztetés, masszázs). A kormánykerék fűtésével, a megvilágítás és a zene változtathatóságával pedig már-már wellness hangulatot teremt az utazás során. A hat különböző program a közérzetet is javítja, annak érdekében, hogy az utasok a hosszabb utakon is végig frissek maradjanak.

    Intelligent Drive: asszisztens technológia az S-osztályból

    Az új CLS generáció számos funkciót örökölt az autóipar technológiai zászlóshajójától, az új S-osztálytól. Megkapta például a vezetési segédrendszerek legújabb generációját, amely útvonal alapú sebesség szabályozásra is képes.

    Az asszisztens rendszerek moduláris felépítésben elérhetőek, gazdag alapfelszereltséggel (Aktív fékasszisztens, Aktív sávtartó asszisztens, ATTENTION ASSIST éberségfigyelő rendszer, Aktív sebességkorlátozás asszisztens, valamint PRE-SAFE® utasvédelmi rendszer). Újdonság a szintén szériában járó PRE-SAFE® Sound, amely közvetlenül az észlelt baleset előtt készíti fel a hangszórokon keresztül sugárzott hanggal az emberi fület a balesetnél fellépő hirtelen nyomásváltozásra.

    Az opcionális Vezetői segédrendszerek csomag tartalmazza a DISTRONIC távolságtartó tempomatot, az aktív kormányzásasszisztenst, az aktív sebességkorlátozás asszisztenst, az aktív fékasszisztenst keresztirányú forgalom asszisztenssel, a kikerülés asszisztenst, a holttérfigyelő, az aktív sávváltás segítő asszisztenst, valamint a PRE SAFE® PLUS rendszert. A DISTRONIC aktív követési-távolságtartó asszisztens, valamint az aktív kormányzásasszisztens még kényelmesebben dolgozik a vezető keze alá a követési távolság betartásakor és kanyarban. A sebességet a rendszer automatikusan szabályozza kanyarok és kereszteződések előtt. Az aktív sávváltó asszisztens sokat fejlődött (az egyes funkciók országonként változhatnak). A Vezetői segédendszerek Plus csomag magában foglalja az oldalsó PRE-SAFE® impulzust, amely oldalirányból történő ütközés esetén az elöl ülőket az utastér közepe felé tolja, csökkentve a sérülés kockázatát.

    A továbbfejlesztett kamerás és radarrendszereknek köszönhetően az új CLS még jobb rálátást biztosít a környező forgalomra. A menetviselkedés kiszámításához elsőként használja a térképes és navigációs adatokat is.

    A műszercsoport „Assistance Graphics” menüje gyors áttekintést enged a vezető számára a kiválasztott asszisztens funkciókról, illetve arról, hogy a rendszer éppen milyen helyzetre reagál. Egyértelmű ikonok adják a vezető tudtára a rendszer működését a képernyők, valamint a szélvédőre vetített kijelzőn (HUD). Immár az összes funkció vezérelhető a kormánykerékről. Araszoló forgalomban autópályán, illetve ahhoz hasonló utakon 30 másodperces megállásokat is enged a rendszer, amelyet követően a CLS ismét automatikusan mozgásba lendül, a forgalmat követve.

    A MULTIBEAM LED fényszórók ULTRA RANGE távolsági fényszórója a törvényileg megengedett maximális fényerősséget biztosítja, amelynek köszönhetően a fényszórók akár 650 méterre is elvilágítanak. Úttörő vívmányként a Car-to-X kommunikáció is jelen van a fedélzeten.

    Felfüggesztés: háromféle variáció

    Az új CLS négylengőkaros első és ötlengőkaros hátsó futóművel rendelkezik. A dinamikus hangolású acélrugós felfüggesztés alapfelszereltség. Az opcionálisan elérhető DYNAMIC BODY CONTROL felfüggesztés sportos alapbeállítása mellett folyamatosan változtatható lengéscsillapítással rendelkezik az első és a hátsó tengelyen, amely Comfort, Sport és Sport+ üzemmódokban változtatható. Felár ellenében ugyancsak elérhető az AIR BODY CONTROL légrugózás, méghozzá továbbfejlesztett állítható, adaptív lengéscsillapítású kialakítással. A vezető a kényelmestől a sportosig állíthatja a jármű karakterét az üzemmódválasztó kapcsolóval.

    Új motorpaletta: elektromos rásegítés és 48 V-os elektronikus rendszer

    A Mercedes-Benz CLS harmadik generációja teljesen új erőforrásokat kapott – a forgalmazás soros elrendezésű, hathengeres dízel és benzinmotorokkal kezdődik. A négyajtós kupé összkerékhajtású 4MATIC modellek széles választékával elérhető.

    A háromliteres dízelmotor teljesítménye 286 lóerőtől és 600 Nm-től (CLS 350 d 4MATIC) egészen 340 lóerőig és 700 Nm-ig (CLS 400 d 4MATIC) terjed. A dízel motorcsalád csúcserőforrását kétlépcsős turbófeltöltés, valamint CAMTRONIC változtatható szelepvezérlés jellemzi. Az alumínium motorblokk és az acél hengerek kombinációja különösen finom és hatékony járást tesz lehetővé a továbbfejlesztett NANOSLIDE® burkolattal együtt a hengerek falán.

    Az induló kínálat legerősebb tagja a hathengeres benzinmotor. Az új, alapjaiban felvillanyozott soros hathengeres motor elektromos rásegítést kap (EQ Boost) az integrált indítómotor/generátor jóvoltából, amelyet 48 Voltos fedélzeti rendszer táplál a CLS 450 4MATIC esetében. A teljesítmény magáért beszél: 367 lóerő és 500 Nm, további 22 lóerővel és akár 250 Nm nyomatékkal kiegészítve az EQ Boost jóvoltából. Az EQ Boost névre keresztelt integrált elektromotor a belső égésű motort segíti például gyorsulás közben, továbbá lehetővé teszi a járó motor nélküli kigurulást („vitorlázás”), valamint kimagasló hatékonyságú rekuperációval tölti vissza lassításnál az akkumulátort. Ezáltal a korábban csak a nagyfeszültségű hibrid technológiára jellemző üzemanyag-megtakarítás érhető el. Az új soros hathengeres turbómotor a korábbi szívó V8-as erőforrások teljesítményét nyújtja, jóval alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett. A CLS 450 4MATIC alapfelszereltségként kap részecskeszűrőt.

    Teljesítmény és hatékonyság: a Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

    Az új Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ (vegyes üzemanyag-fogyasztás 8,7 l/100 km, vegyes CO2-kibocsátás 200 g/km) egyesíti a sportos formatervet, a nagy teljesítményt és a kiváló hatékonyságot. A modell szíve egy vadonatúj, soros hathengeres, 3-literes erőforrás, amely a kettős turbófeltöltés mellett egy elektromos kompresszort is kapott. A motor csúcsteljesítménye 435 lóerő (320 kW), maximális forgatónyomatéka pedig 520 Nm. Az integrált EQ Boost indítómotor-generátor egység időszakosan 22 lóerővel (16 kW) és 250 Nm-rel képes fokozni a teljesítményt és a nyomatékot, továbbá a 48 V-os fedélzeti elektromos rendszer táplálásáról egyaránt gondoskodik. A további technikai ínyencségek közé tartozik az AMG SPEEDSHIFT TCT 9G váltómű, valamint a teljesen variálható nyomatékelosztású AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás.

    Mercedes-Benz CLS

    Iroda az autóban (In-Car Office): a mobil iroda

    Az „In-Car Office” Mercedes me connect szolgáltatással az új Mercedes-Benz CLS vezetői a különféle irodai funkciókat gépjárművükben is használhatják, és olyan fontos adatokat is elérhetnek, mintha csak munkahelyükön ülnének. Az „In-Car Office” felismeri többek között a naptárbejegyzések helyszínadatait és automatikusan továbbítja azokat az autó navigációs rendszerébe.
    A felhasználó akár egy telefonkonferenciába is becsatlakozhat a naptárbejegyzések alapján. A rendszer még a szükséges belépési kódot (PIN-t) is felismeri, és automatikusan lehívja.

    Edition 1: kimondottan exkluzív különkiadás

    A CLS exkluzív megjelenése az Edition 1 különkiadással lesz igazán teljes. A harmadik generációs modellsorozat indulását ünneplő limitált széria csak egy éven át lesz elérhető, és megoldásai és különösen gazdag felszereltsége is kiemeli a hagyományos modellek sorából, mint például a gyémántmintájú varrással készült fekete bőrkárpitozás rézszínű kontrasztvarrással. Az Edition 1 különkiadás minden motorváltozattal elérhető.
    Kívül az AMG Line felszereltség biztosít határozott kiállást, amelyet a MULTIBEAM LED-es fényszórók és a feketére fényezett, 20 colos, többküllős
    AMG felnik koronáznak meg. Az Edition 1 különkiadás az első sárvédőíveken elhelyezett „Edition 1” feliratokról könnyen felismerhető.

    A legfontosabb belső Edition 1 ismertetőjegyek az AMG Line felszereltségen felül:

    • fekete nappa bőrborítással ellátott műszerfal
    • nyílt pórusú fekete kőrisfa betétek a középkonzolon és a műszerfalon
    • analóg IWC óra exkluzív hátlappal
    • fényes krómkerettel ellátott magas fényű fekete járműkulcs
    • 64-színű belső hangulatvilágítás, amely tartalmazza a megvilágított levegőbeömlőket is
    • tükör csomag
    • memória csomag
    • 40:20:40 arányban előredönthető hátsó üléstámlák
    • „Edition 1” logóval és rézszínű díszvarrással ellátott szőnyegek
    • krómozott „Edition 1” felirat a középkonzolon és „Edition 1” köszöntőszöveg a központi multimédiás kijelzőn
  • Sztárpilóták vezetik majd a rekorddöntési sorozatra készülő Honda Civic Type R-t

    Sztárpilóták vezetik majd a rekorddöntési sorozatra készülő Honda Civic Type R-t

    A Honda célja, hogy megerősítse a többszörös díjnyertes Civic Type Rvezető pozícióját a szegmensben, egyszersmind újfent, mindent kétséget kizáróan bebizonyítsa, hogy az utcai versenyautóként aposztrofált modell a mezőny leggyorsabbja.

    A különféle pályákon más és más ül majd a volánnál, és bizony nagy izgalmakra számíthatunk, a Honda ugyanis csupa sztárpilótát kért fel. A csapat legnevesebb tagja egyértelműen a korábbi F1-világbajnok Jenson Button (Egyesült Királyság) lesz, aki jelenleg a japán Super GT szériában versenyez egy NSX GT-vel. Mellette sorakozik fel a WTCR-ben induló Tiago Monteiro (Portugália) és Esteban Guerrieri(Argentína), valamint a szintén Super GT-ben szereplő Bertrand Baguette (Belgium).

    A Civic Type R előző generációja 2016-ban ejtette ámulatba a motorsport szerelmeseit és a vásárlóközönséget, akkor Estorilban, a Hungaroringen, Monzában, Silverstone-ban és a Spa-Francorchampson javított a pályacsúcsokon a BTCC- és WTCC-pilóták által vezetett sportkocsi.

    A 2018-as változat Estorilban (Portugália), Silverstone-ban (Egyesült Királyság) és a Spa-Francorchampson (Belgium) biztosan megméretteti magát, hogy a többi pálya melyik lesz, egyelőre nem hozta nyilvánosságra a japán vállalat.

    Az új Civic Type R a Honda nagy teljesítményű ferdehátúinak hagyományát viszi tovább, ennek megfelelően a kategória legdinamikusabban gyorsuló, legnagyobb végsebességű szereplője. A szokás szerint piros H-val jelölt Type R modellt a tizedik generációs Civic fejlesztési programjának részeként dolgozták ki a mérnökök, ez volt a Honda történetének legátfogóbb ilyen jellegű projektje. A vállalat szakemberei azt a célt tűzték ki, hogy a modell közúton és versenypályán is maga mögé utasítsa a kategória többi szereplőjét. Alapját kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszéria adja, ehhez kapcsolódik a kifinomult, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés, ami minimalizálja a hajtási befolyást, és nagy sebességnél, valamint csúszáshatáron vett kanyarokban is stabillá teszi az autót.

    A Civic Type R mozgatásáról kétliteres, 320 LE-s V-TEC TURBO erőforrás gondoskodik, aminek csúcsteljesítménye 6500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkezik, 400 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékát pedig 2500 és 4500 között aknázhatja ki a pilóta. A típus képességeiről sokat elárul, hogy végsebessége 272 km/óra, s mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. 2017 áprilisában 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe a Nürburgring Nordschleifén, így a leggyorsabb fronthajtású, sorozatgyártású szériaautónak bizonyult.

    „Type R Time Attack 2018” programot végrehajtó Civicet a Genfi Autószalonon, március 8. és 18. között tekinthetik meg az érdeklődők.