Kategória: Automobil

  • A Ford és egy okos testvérpár zöld megoldása a szélvédő tisztítására: újrahasznosított esővíz

    A Ford és egy okos testvérpár zöld megoldása a szélvédő tisztítására: újrahasznosított esővíz

    Egy ötlet, amivel egy szép napon akár több milliárd liternyi vizet* takaríthatunk meg: mi lenne, ha az autó szélvédőjéről nemcsak egyszerűen letörölnénk az esőcseppeket, hanem összegyűjtenénk és újrahasznosítanánk őket az ablakmosó rendszerben?

    Egy testvérpár, Daniel és Lara Krohn tavaly nyáron éppen a család autójában utaztak, amikor megnyíltak az ég csatornái. A volánnál ülő édesapjuk, Gerd megpróbálta lemosni a szélvédőre felcsapódó latyakot, de az ablakmosó tartály üres volt, és az üveg egyre koszosabb lett.

    Ekkor jutott a gyerekek eszébe az esővíz összegyűjtésének és újrahasznosításának ötlete, ami később első díjat nyert egy helyi tudományos vetélkedőn, mostanra pedig már egy valódi autóban folyik az új rendszer tesztje.

    “Igazi felhőszakadás volt, és mindenhol állt a víz – kivéve az ablakmosó tartályában. A húgommal arra gondoltunk, hogy ez igazán vicces helyzet, utána pedig hirtelen bevillant a megoldás. Egyszerűen csak fel kellene használni az esővizet,” mesélte a 11 éves Daniel, aki a németországi Jülichben él a családjával.

    “Csodálkozom, hogy ez korábban még senkinek sem jutott eszébe,” tette hozzá a 9 éves Lara. “Hogy kipróbáljuk az ötletünket, szétszedtük a játék tűzoltó autónkat, és a szivattyúját beszereltük egy kisautóba, amit beraktunk az akváriumba. Később egy szűrőrendszerrel is kiegészítettük, hogy a víz tiszta maradjon. Nagyon jól működött.”

    Az ötlet a Ford mérnökeinek képzeletét is megmozgatta, akik felajánlották, hogy elkészítik a szerkezet életnagyságú változatát, amit beszerelnek egy Ford S-MAX tesztautóba. A vizet a szélvédő aljához csatlakoztatott gumitömlők vezetik be az ablakmosó tartályba.

    “Daniel és Lara megoldása már évtizedek óta ott volt a világ autósainak orra előtt – és két gyerek szabad képzelete kellett ahhoz, hogy testet öltsön. Egy erősebb esőzés alatt alig öt perc kell ahhoz, hogy a tartály teljesen feltöltődjön,” mondta Theo Geuecke, a Ford Európa kiegészítő járműrendszerekkel foglalkozó részlegének vezetője.

    Mivel az autókban egyre több kamera és szenzor található – amelyeket szintén tisztán kell tartani –, a járművek vízfogyasztása a jövőben várhatóan tovább nő majd. A Ford mérnökei már eddig is dolgoztak olyan megoldásokon, amelyekkel összegyűjthető az eső- és a kondenzvíz, sőt a levegő páratartalma is kinyerhető, és megfelelő szűréssel az így nyert folyadék akár ivóvízként is használható: ez az On-the-Go H2O projekt.

    “Micsoda ragyogó ötlet! Az ehhez hasonló innovációk segítségével menet közben nyerhetünk vizet. A víztakarékossághoz mindannyiunknak változtatnunk kell a szokásainkon, és nyitottabbnak kell lennünk az olyan újdonságokra, mint Daniel és Lara ötlete,” vélekedett Nicci Russell, a Waterwise ügyvezető igazgatója.

  • A BMW Group jeles jubileumok emlékét idézi fel a 2018-as Techno Classica kiállításon

    A BMW Group jeles jubileumok emlékét idézi fel a 2018-as Techno Classica kiállításon

    A Münchenben székelő vállalatcsoport történelmi visszatekintésének középpontjában a legendás BMW M1 negyven évvel ezelőtti világpremierje és a nagyméretű bajor kupék korszakának fél évszázaddal ezelőtti beköszöntése áll. Az idén március 21-25. között nyitva álló esseni expó 14-es csarnokában a BMW Group Classic az ikonikus négykerekűek korhű környezetével és látványos bemutatókkal várja a látogatókat.

    A 2018-as Techno Classica kiállítás számtalan jeles évfordulónak ad otthont Essenben. A világ legnépszerűbb klasszikusautó-expója idén kereken harmincadik alkalommal szolgál a klasszikus autók iránt rajongó nemzetközi szcéna találkozási pontjaként. 2018. március 21-25. között egy sor legendás modell ünnepli jubileumi születésnapját az esseni vásárcsarnokban, ahol a BMW Group Classic a BMW M1 negyven évvel ezelőtti világpremierjét is feleleveníti. Az időtlen formanyelvbe oltott középmotoros sportautó 1978-as bemutatóját mind a mai napig a vállalatcsoport modelltörténetének egyik legfényesebb mérföldköveként tartják számon. Tíz évvel korábban a BMW 2800 CS modellel megkezdődött a nagyméretű bajor kupék korszaka, amelyet éppúgy a közutakon és a zárt versenypályákon átélt sikerek jártak át, mint a BMW M1 esetében.

    BMW
    Fotó: BMW AG

    BMW M1: az olasz formanyelv és a bajor hajtáslánc mesteri kompozíciója

    A középmotoros sportautó nem csupán sikereiben egyezett meg a bajor prémiumgyártó nagyméretű kupéival, de a kerekekre álmodott szépség és az abszolút sportosság kivételes összhangjában is. A BMW M1 karosszériája az olasz formatervező, Giorgio Giugiaro munkáját dicsérte, mindössze 1,14 méteres magassággal. A mesterművet ezzel ellentétben egy soros hathengeres bajor szív hajtotta, amely a versenypályákon aratott diadalok mellett a közutakon nyújtott vezetési élményről vált legendássá.

    A BMW M1 sorozatgyártásban kínált változata 204 kW / 277 lóerő maximális teljesítményre volt képes, miközben több mint 260 km/órás végsebességével az akkori leggyorsabb német sportautóként érkezett meg az utakra. 1979-ben és 1980-ban a Forma-1 európai fordulói előtt kifejezetten a BMW M1 versenypályára edzett változatainak rendeztek betétfutamokat, amelyeken a Forma-1 leggyorsabb pilótái ültek be a 490 lóerős gépek volánja mögé. A versenyszabályzatok függvényében alkalmazott turbófeltöltő azonban 850 és 950 lóerő közé is fel tudta tornázni a sportautó maximális teljesítményét.

    Fél évszázada kezdődött a nagyméretű BMW kupék korszaka

    A BMW merőben új formanyelvét dupla első fényszóró-pár, egy-egy oldalsó légkivezető nyílás és hosszan elnyújtott motorháztető jellemezte. A látványos vonalvezetés a bajor prémiumgyártó nagyméretű kupé modelljein kiváltképp hatásos stílusban öltött testet, a vékony tetőív és a B-oszlop hiánya egy csapásra osztatlan népszerűséget hozott a sorozatnak. A motorháztető alatt dolgozó, soros hathengeres benzinmotor maximális teljesítményét a kezdeti 170 lóerőről később 206 lóerőre emelték, amely méltó menetdinamikával ruházta fel a legnagyobb bajor kupékat. A paletta csúcsán a könnyűszerkezetes BMW 3.0 CSL tündökölt, amelyet a mérnökök kifejezetten a motorsport követelményei szerint fejlesztettek ki. A kétajtós sportautó típusjelzése a „kupé”, a „sport” és a „könnyűszerkezetes” szavak német megfelelőinek egymás mögé írt monogramjait viselte („Coupe”, „Sport”, „Leichtbau”). A legendás típusjelölés az 1970-es években a túraautó-bajnokságok számos fordulóját megnyerte, 1979-ig összesen hat Európa-bajnoki címet hódított el. Az utolsó bajnoki címet négy évvel a modell gyártásának leállítása után zsebelte be.

    1968: úttörő elképzelés a paletta csúcsán

    Miként a nagyméretű kupék, úgy a tekintélyes BMW limuzinok is 1968-ban ünnepelték világpremierjüket, eme úttörő elképzelés pedig még fél évszázaddal később is a bajor prémiumgyártó arculatának egyik meghatározó kulcspontja. Az első BMW limuzin négy évvel a halhatatlan legendává nyilvánított „Barokk Angyal”, a BMW 502 leköszönése után mutatkozott be, vadonatúj stílusban. A markáns vonalvezetés, a modern felszereltség és az erőteljes sorhatos benzinmotor egysége az elegancia, a kényelem és a sportosság olyan előkelő kombinációját kínálta fel, amely napjainkban is a BMW modellek egyik legfőbb ismérveként szolgál. A luxus szegmensben megnyitott új fejezet a BMW 2500 és a BMW 2800 modellpárossal vette kezdetét, a későbbiekben pedig újabb erőforrások, hosszított tengelytávolságú karosszériaváltozatok és exkluzív felszereltségi tételek színesítették a portfóliót. 1975-ben a BMW 3.3 Li vette át a zászlóshajó szerepét a palettán, innovatív üzemanyag-befecskendező rendszerrel és 200 lóerő maximális teljesítménnyel.

    A Monte Carlo Ralin aratott háromszoros győzelem alapjait a Mini Cooper S fektette le

    A 2018-as Techno Classica kiállításon a MINI a legapróbb sportautó-legenda megszületésének időpontját eleveníti fel. A Mini Cooper S ötvenöt esztendővel ezelőtt érkezett meg az utakra, ahol sportos ambícióival egy csapásra meghódította a vezetés szerelmeseit és a rali rajongóit. A klasszikus Mini legsportosabb változata 75 lóerő maximális teljesítményre volt képes, amely a sorozatgyártásban kínált alapmodell hatékonyságának több mint kétszeresének felelt meg. Az erőtől duzzadó apróság az épített utakon túl is kimagasló motorsport-sikereknek örvendett, amelyeknek abszolút tetőpontja a Monte Carlo Ralin aratott 1964-es, 1965-ös és 1967-es diadal volt.

    BMW
    Fotó: BMW AG

    Időtlen klasszikusok korhű környezetben

    A 2018-as Techno Classica kiállítás idejére a BMW Group Classic ismét az esseni expó 14-es csarnokába költözik be, amelyet a tekintélyes vásárcsarnok keleti bejáratánál találnak meg a látogatók. A jeles évfordulókat ünneplő kincsek mellett a Münchenben székelő vállalatcsoport az elmúlt száz esztendő különböző korszakainak négy- és kétkerekű ritkaságait is elhozza Essenbe, a változatos történelmi visszatekintést mindezen felül huszonegy BMW és Mini klub járműparkja garantálja.

    Idén összesen harminckét legendás gépkocsi és motorkerékpár gurul fel a BMW esseni standjára, ahol a korhű környezetről a BMW Group Classic nagyméretű poszterei és látványos bemutatói gondoskodnak.

  • Legújabb tudományos vívmányok az autómosás terén!

    Legújabb tudományos vívmányok az autómosás terén!

    Az autómosás, azt hinné az ember, hogy otthoni feladat, vagy ha másra is bíznánk az autónkat, akkor is egyszerű feladat, nem kell hozzá különösebb képzettség. Nos, rövidre fogva: ha minőségi megoldást szeretnénk ami akár tartós, akár hasznos, érdemes felkeresnünk egy prémium autómosót. Adja is magát a kérdés, hogy mitől prémium? Csak mert drágább? Koránt sem: elképesztő szinten áll már az élet ezen területe, komoly technológiai vívmányok törtek be erre a területre is. Magam részéről a leghasznosabbnak, – pláne ebben az időben, a vízlepergető hatású szereket tartom a legcélszerűbbnek, legyen nyár, vagy legyen tél, vagy az, ami most van épp. Azt gondolom, hogy a tavaszi felkészülés jegyében, bizony érdemes elmenni egy autómosóba is, és mi Budapesten a Star Wash-t ajánljuk. Rögtön kiderül az is, hogy miért, a tulajdonos, Szabó Péterrel beszélgettünk.

    A téli-tavaszi felkészülés talán nem csak abból áll, hogy gumit cserélünk, olajszintet ellenőrzünk stb. Ti mit javasoltok, milyen termékeket használjunk, ami a nagyobb hidegben is helyes üzemben tartást segíti elő?

    Mi télen-nyáron a legjobb termékeket használjuk. Van 6 programunk, ebből az első négy általános, az 5. és 6. némileg árban húzósabb, de a mi közönségünknek megéri rá áldozni. Kizárólag angol és svájci, prémium minőségű termékeket használunk. Télen érdemesebb többször mosatni, ugyanis jobban szennyeződik az autó ezekben a hónapokban, nyáron pedig a bogároldás, a szélvédők ápolása nagyon fontos.

    Ha jól tudom, nanotechnológiás termékekkel is dolgoztok…

    Így van, mi két nanotechnológiás termékkel foglalkozunk, érdemes ezeket használni, hiszen ha autópályán mész, de már 60-70 km/h fölött, szinte nem is kell használnod az ablaktörlődet, mert lepergeti a vizet. Érdemes ezekből a termékekből nem csak szélvédőre, hanem a kasznira is nyomni, az autó mosásával érzékelhetően hamarabb végzünk, mert a nanotechnológiás termékekkel kezelt felület a szennyeződést is hamarabb ledobja.

    https://www.facebook.com/star.wash.budapest/videos/1394463273899034/

    Miért jobb, ha egy autómosó szolgáltatásait vesszük igénybe, nem pedig otthon a slaggal vesszük kezelésbe az autónkat?

    Ha te otthon lemosod az autódat, megvan rá az esély, hogy belekarcolod a porokat, kárt tehetsz a fényezésben, tehát vannak a mosásnak fázisai. Előmosás, gőzborotva, sampon, majd újra lemosni.

    Milyen időközönként célszerű autót mosni?

    Van olyan vendégünk, aki havonta egyszer, de olyan is, aki heti kétszer hozza az autóját. Ez talán a két véglet, de én azt mondom, heti egyszer azért érdemes egy autót lemosni. Persze attól függ, mennyit használja az ember…

    Mi van akkor, ha valaki eladás előtt hozza be az autóját, és szeretné kicsinosítani? Van valamiféle speciális termék, amitől a fényezés feltűnőbb, csillogóbb lesz?

    Mindegy, hogy használjuk, vagy eladásra megy egy autó. Legyen szép minden esetben, de egyébként igen, vannak olyan vaxok, amik kifejezetten kiállításra vannak. Például van egy japán vaxunk, ami 12 hónapra csillogást kölcsönöz az autónak, de akkor tényleg álljon egy helyben. Persze vannak mindennapi használatra is termékeink.

    Prémium autómosóról beszélünk. A tiétek miben más, mint a többi?

    Ténylegesen minőségi termékeket használunk. Odafigyelünk az ügyfelek igényeire. Akár a teljes munkafolyamatot végig követheted, megnézheted milyen termékekkel, és hogyan dolgozunk.

    Átlagosan egy tisztítás mennyi időt vesz igénybe nálatok?

    Egy alap külső-belső tisztítás, körülbelül 45-50 perc, de egy ötös-hatos program, akár 1-2 óra is lehet. A nanotechnológiás kezelés akár 4-5 órába is beletelik, de ilyenkor szoktuk javasolni az ügyfélnek, hogy kora reggel érkezzen, és délután jöhet az autóért, vagy akár éjszakára is itt hagyhatja.

    Milyen autómárkák fordulnak meg nálatok?

    Szinte mindennel találkoztunk már. Rolls-Royce, Lamborghini, Bentley, Hummer…

    https://www.instagram.com/p/BeQD82VlRAA/?taken-by=starwash.budapest

    https://www.instagram.com/p/BWKyIJnFRn1/?taken-by=starwash.budapest

    Van esetleg valami érdekes sztori, ami a mosóban történt?

    Történt olyan, hogy az ügyfél a fóliázótól jött, leszedette a fóliát az autójáról, és nem mosták neki vissza a ragasztót. Eljött hozzánk és nekünk nem szólt, hogy a fóliástól jön. Leborotváltuk a kocsiját és rá ragadt a vegyszer. Majd mikor visszajött, rájött, hogy szólnia kellett volna. Alkohollal és minden egyébbel próbálta helyrehozni a fényezést…

  • A Geely behúzta a Polestart is!

    A Geely behúzta a Polestart is!

    A Volvo és a Polestar már nem használja a jövőben a Polestar Cyan Racing nevet, mert a Volvo tulajdonosa, a Geely Holding Group inkább egy új nevet hoz a köztudatba, amelynek neve Geely Group Motorsport. Ezt a csoportot is majd korábbi Polestar motorsport irányítója, Alexander Murdzevski Schedvin vezeti majd.

    Az új divízió máris megerősítette, hogy se Volvo, se Polestar néven nem indítanak autót az idei WTCR-ben, így a 2017-es bajnokuk, Thed Björk is az Yvan Muller Racing privát Hyundai i30 N TCR járgányát hajthatja majd.

    A Geely Holding kommunikációs igazgató helyettese, Victor Yang így jelentette be a hírt:
    „Megalakítottuk ezt a csoportot, ami a következő lépése a Geelynek a motorsportos tevékenységében. Így tudjuk az erőforrásainkat és a tapasztalatunkat egy helyre koncentrálni, sokkal hatékonyabbak tudunk lenni, és maximalizálni tudjuk a végeredményét a törekvéseinknek.”

    A Polestar Cyan Racing főnöke Christian Dahl továbbra is a hivatalos motorsport partnere marad a Geely Group Motorsportnak, miután az elmúlt két évben is gyakorlatilag már nekik fejlesztették az S60 TC1 bajnokautót. Ugyan nincs hivatalos bejelentés a motorsportos programjukról, te azt pletykálják, hogy készen lesznek egy TCR specifikus autóval a 2019-es szezonra.

  • Ezért zúzták össze a fehér Ferrarit!

    Ezért zúzták össze a fehér Ferrarit!

    Tegnap mutattunk nektek Facebookon egy videót, melyen egy hófehér Ferrari 458 Spidert zúznak épp szét. Szinte fájdalmas nézni, most azonban eláruljuk azt is, hogy miért semmisítették meg a 200 000 fontos (~70 millió forint) luxusautót.

    Történt ugyanis, hogy a Ferrari gazdája, Zahid Khan sikeresen a járdára parkolt a Birminghami Koronabíróságnál, ahol egyébként ő egy bírósági tárgyaláson vett részt. Pár héttel később a West Midlands rendőrség lefoglalta az autót, mert azt gyanították, hogy lopott.

    Mire Khan megjelent a papírokkal, hogy bizonyítsa, hogy övé az autó, azt már meg is semmisítették, mert nem volt érvényes biztosítása, ráadásul rossz biztosítási kategóriába is esett volna, ami arra enged következtetni, hogy komoly balesetei voltak már korábban, így az autót már nem is kellene közútra engedni.

    A 31 éves férfi állította, hogy ő az autó jogos tulajdonosa, és az autó minden alkatrésze hivatalos márkaszervizből való. Elmondása szerint jogi lépéseket fog tenni, amiért a rendőrség tönkretette az autóját.

    „Nem tudom elhinni, hogy tönkretették az autómat.” – mondta. „Imádom a szuperautókat, több is van a birtokomban és imádtam ezt az autót. Spóroltam, hogy megvehessem és kötődtem hozzá, ahogy a családom is. A rendőrségnek nem volt joga ahhoz, amit tett, ez nagyon sajnálatos, az a pénz jó célt is szolgálhatott volna. A Ferrari alkatrészei még többet is érnek, mint maga az autó. Volt rá ajánlatom, több, mint 250 ezer fontért tudtam volna eladni a Ferrari alkatrészeit. A bíróság elé fogom vinni a rendőrt, amiért jogellenesen tönkretette az autómat.”

    Korábban Khan állítólag azért járt a bíróságon, mert azt állította, hogy ki akarják tenni őt és családját a házból, amit bérelnek.

    A rendőrség azonban azt állítja, hogy nők és férfiak egy csoportja, beleértve Khant és testvérét, meghamisítják az autók papírjait és nagyértékű rendszámtáblákat lopnak, majd adnak el. A csoportot csalással vádolják.

  • Varázslatos új arca lett a Europcarnak

    Varázslatos új arca lett a Europcarnak

    A Europcar Autókölcsönző egy igazán különleges új arccal, Hajnóczy Somával, a kétszeres bűvész világbajnokkal folytatja az útját. Az együttműködés garantáltan kreativitásban és humorban gazdag lesz, és egyedülálló módon mutatja majd be az autókölcsönzést.

    Hazánk egyik leghíresebb bűvésze, Hajnóczy Soma lett a Europcar Autókölcsönző új arca, aki humoros és egyedülálló trükkjeiről vált világszerte népszerűvé. A Europcar a bűvész világbajnok személyiségével egy olyan arccal gazdagodott, aki hitelesen képviseli az autókölcsönzésben rejlő lehetőségeket és igazodik a cég „moving your way” filozófiájához.

    „Izgatottan vágunk bele ebbe az együttműködésbe. Soma már az első megbeszélésen szó szerint elvarázsolt minket. Mindig jó és motiváló egy olyan ember bevonása a vállalatunk életébe, aki teljesen más szemszögből és kreatív módon közelíti meg a Europcar által nyújtott szolgáltatásokat. Somától csak egy dolgot kértem, hogy bármilyen trükköt is készít majd az autónkkal, lehetőleg ne tűntesse el egy az egyben. Bízom abban, hogy ez az egyedülálló együttműködés mind a két fél számára sikeres lesz” – nyilatkozta a közös munka kapcsán Mag. Szabó Atilla, a Europcar Autókölcsönző ügyvezetője.

    „Nagy megtiszteltetés számomra, hogy egy olyan nagy nemzetközi cégnek leszek az arca, mint a Europcar. A munkámból adódóan folyamatosan úton vagyok, fellépések miatt járom az országot, ezért fontos számomra, hogy egy megbízható és kényelmes autóm legyen. Szerencsére szeretek is vezetni és új autókat kipróbálni. Érdemes figyelni a YouTube csatornámat és közösségi média felületeimet, mert tapasztalataimat és videós beszámolóimat ott fogom megosztani” – tette hozzá az együttműködés kapcsán Hajnóczy Soma.

  • A Pirelli titkosügynökös filmjében ismerős arcok!

    A Pirelli titkosügynökös filmjében ismerős arcok!

    Mindenki szereti a gyors autókat, a csinos nőket, és a kalandokat, nem volt ezzel másképp a Pirelli marketingosztálya sem. Le is forgattak gyorsan egy DZS kategóriás bő 4 perces reklámfilmet, ahol a cél az volt: odaérni a genfi autószalonra. Nagy baj nyilván nem lehetett, hiszen a luxus sportautókon Pirelli Connesso papucsok voltak, így mindenféle terepen volt megoldás.

    Íme, először magyar felirattal, 3 részletben a cselekmény.

    https://www.facebook.com/Pirelli.HU/videos/1333749356771839/

    https://www.facebook.com/Pirelli.HU/videos/1334589970021111/

    https://www.facebook.com/Pirelli.HU/videos/1335002693313172/

    Itt van angolul, egyben az egész, amiben azért több poén van.

    És akkor nézzük is meg jobban a szereplőket! Bizony, a szakállas „gonosz”, nem más, mint Josh Cartu, a Magyarországon élő ismert milliárdos üzletember, aki egyébként kanadai származású, és közismert Ferrari rajongó. Persze ettől még sok más luxusmárka is áll a playboy garázsában. A hölgyemény pedig nem más, mint Vicky Piria olasz autóversenyző, aki 2012-ben a GP3-ig jutott, de pontot szereznie ott már neki sem sikerült. Nekünk viszont sikerült mikrofonvégre kapnunk őt még a Salzburgringen, hiszen az azóta megboldogult Lotus Ladies Cupban indult azon a versenyhétvégén. Íme, az akkori riportunk vele.

    Jelentjük, mindenki sikerrel odaért:

    https://www.facebook.com/Pirelli/photos/a.168657149820334.37814.141406265878756/1860890303930335/?type=3&theater

     

  • A Toyota és a Lexus növeli a környezetbarát kocsik eladását a magyar piacon

    A Toyota és a Lexus növeli a környezetbarát kocsik eladását a magyar piacon

    A Toyota és Lexus 2018-ban együttesen 5150 hibrid elektromos autó értékesítésével számol Magyarországon, ezzel egyetlen év alatt 50 százalékkal növelné az idehaza újonnan eladott hibridek számát, és körülbelül 20 százalékkal bővítené a belföldi hibriautó-állományt – közölte a Toyota Central Europe Kft. az MTI-vel.

    A két japán márkát fogalmazó márkakereskedők a Datahouse adatai szerint tavaly 9684 Toyotát, valamint 656 Lexust adtak el. A Toyota-eladások közel egyharmadát teszik ki a hibridek, a Lexus esetében pedig ez az arány európai szinten is kiemelkedő, 97 százalékos.

    Széles környezetbarát modellportfóliónak köszönhetően a Toyota és a Lexus tavaly a piaci bővülés üteménél sokkal erőteljesebben növelte magyarországi eladásait: míg az előbbi 42,6 százalékkal, az utóbbi 52,7 százalékkal több új autót adott el az előző évinél a 15,5 százalékkal növekvő újautó-piacon – mutattak rá.

    Az importőr cég tájékoztatása szerint az elmúlt évben a magyarországi környezetbarát hibrid eladások 82,4 százalékát a két japán márka – a Toyota az eladások 65,8 százalékát, prémium márkája, a Lexus pedig az értékesítések 16,6 százalékát – jegyezte.

    A cég közleményében kifejti: a magyarországi környezetbarát hibrid elektromos járművek értékesítése mindössze négy év alatt nyolcszorosára nőtt: 2014-ben még 538 darab, 2017-ben pedig már 4167 új hibrid elektromos autó talált gazdára. Ez ugyan még mindig csak a teljes magyarországi újautópiac 3,3 százalékát tette ki tavaly, a tendencia azonban bizakodásra ad okot – jegyezték meg.

    Jelezték: 2000 és 2017 között összesen 10 537 új hibrid autó került a Magyarországi utakra, amelyből a Toyota 6545 darabot és a Lexus 2681 darabot jegyzett.

    A közleményben felidézik, hogy az európai és a magyarországi újautó-piacot alapjaiban rázta meg és rendezte át a dízelbotrány, amely hosszú távra kiható folyamatokat indított el az autóiparban és az autóvásárlási tendenciákban. Magyarországon például tavaly az újautó-vásárlásokban a dízelüzemű járművek aránya 28,8 százalékra csökkent a korábbi 34,4 százalékról. Az alternatív hajtásláncok részaránya viszont már 3,75 százalékra nőtt.

    A cég előrejelzése szerint rövid távon a hibridek a dízelek legjobb alternatívái, de a hibrid elektromos autók hosszú távon is a környezetbarát autózás egyik fő alternatíváját jelenthetik.

    A közlemény kiemeli: a két márka 2025-től már egyetlen olyan autót sem kínál majd, amely ne lenne elérhető a környezetbarát hajtások valamelyikével, 2030-ra pedig már azzal számol, hogy évente minimum 5 millió részben vagy teljesen elektromos autót értékesít majd, köztük 1 millió zéró kibocsátású (akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás) autót.

    A Toyota eredetileg 2020-ra tűzte ki a célt, hogy globális értékesítéseinek minimum 50 százalékát tegyék ki a hibridek, ám ez sokkal hamarabb is bekövetkezhet – jegyezték meg.

  • Ez most már TÉNYLEG Michelisz Norbert eladó Type R-je!

    Ez most már TÉNYLEG Michelisz Norbert eladó Type R-je!

    Nem is olyan rég, amikor Michelisz Norbi bejelentette, hogy márkát vált, rajongói körökben már futott egy Honda Civic Type R hirdetés, hogy eladó a Hyundaira váltó pilóta szolgálati gépjárműve, amit mi már akkor is gyanakodva méregettünk. Ugyan próbáltuk elérni a megadott telefonszámon a hirdetőt, de nem vette fel, végül annyiba is hagytuk. És milyen jól tettük ezt!

    Most eleve a magyar versenyző nevével hirdetik a 2017-es modellt. A hirdetés szerint 22.000 kilométernyit futott a fekete autó, amely limitált darab, és nem csak azért, mert Michelisz aláírta. A bő fél évet használt járgányt Norbi egyébként egy SUV autóra cserélte, immáron a Hyundai kínálatából, ami teljesen logikus lépés tőle, hiszen ismert, hogy hamarosan újra bővül a család.

    Aki élőben szeretné megtekinteni az autót, annak Budapesten az Üllői útra kell fáradnia, a XVIII. kerületbe.

     

    michelisz
    Michelisz Norbert eladó Honda Civic Type R GT-je, 2018-ban. Fotó: Hasznaltauto.hu

     

     

     

     

  • Elkészült Massa Chevrolet reklámja

    Elkészült Massa Chevrolet reklámja

    Nem is oly rég beszámoltunk arról, hogy Felipe Massa reklámfilmet forgatott a Chevrolet Brazília megbízásából. Nos, elkészült a mű, és összeállt a kép. Kaptunk egy igazi egy perces mesefilmet arról, hogy helyi vagány brazilok, Porsche 911-essel kihívták az Equinox-szal közlekedő Massát egy kis utcai versenyre, miután a brazil bevásárolt a családnak. Hogy mi történt ezután? A Halálos Iramban a kanyarban sincs! Érdemes megnézni, főleg a kisfilm csattanóját a végén…