Kategória: Automobil

  • Margot Robbie a Nissannal üzen – videó

    Margot Robbie a Nissannal üzen – videó

    Az Oscar-díjra jelölt Margot Robbie, a Nissan Elektromos jármű és Fenntarthatósági nagykövete búvárruhát öltött a márka legújabb reklámfilmjében, és nyílt levelet fogalmazott meg, hogy ösztönözze az embereket arra, hogy sokkal tudatosabb döntéseket hozzanak az energiafelhasználás tekintetében.

    A kisfilmben Robbie önmagát alakítja, amint meglovagolja a reggeli hullámokat, és arról beszél, hogy teremtsünk jobb világot magunknak, és az „utánunk jövőknek”.

    „Remélem, hogy egy kis szerepem lehet abban, hogy arra inspiráljam az embereket, szerte a világon, hogy fedezzék fel az alternatív energiákat és váltsanak, annak érdekében, hogy mindenkinek jobb jövője legyen. A lényeg az, hogy mind tudunk változtatni és nem kell arra várnunk, hogy ezt mások tegyék meg helyettünk.” – mondta Robbie.

  • A rendőrség továbbra sem kéri a műszaki vizsgálati bizonyítványt

    A rendőrség továbbra sem kéri a műszaki vizsgálati bizonyítványt

    A rendőrség továbbra sem kéri a műszaki vizsgálati bizonyítványt az autósoktól – közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) kommunikációs szolgálata pénteken a rendőrség honlapján, cáfolva a témában megjelent sajtóhíreket, amelyek szerint a május 20-a után vizsgáztatott gépjárművek esetében a forgalmi engedély mellett a műszaki vizsgálati bizonyítványt is be kell mutatni a helyszínen az ellenőrzést végző rendőrnek.

    A közleményben hangsúlyozták, egy rendeletmódosítás alapján a műszaki vizsgálati bizonyítvány bemutatása kizárólag jármű-honosítási eljárásra értendő.

    A közúti közlekedési ellenőrzés során a bizonyítvány bemutatására továbbra sem kötelezhető a járművezető, így a rendőrség május 20-át követően sem kéri a műszaki vizsgálati bizonyítvány bemutatását az ellenőrzéskor – emelték ki.

    Hozzátették, ha az intézkedő rendőrnek a forgalmi engedélyben vagy a vezetői engedélyben foglaltakon túlmenően további adatra van szüksége, azt a rendelkezésre álló nyilvántartásokból fogja megállapítani.

  • Csütörtökön kezdődik a 40. Nemzetközi Mini Találkozó

    Csütörtökön kezdődik a 40. Nemzetközi Mini Találkozó

    A 2018. május 17-21. között megrendezendő jubileumi fesztiválnak a portugál tengerparton elterülő Praia de Mira üdülőváros ad otthont. A szervezők a klasszikus Mini és az újkori MINI modellek több ezer rajongóját várják az eseményre, a világ minden tájáról.

    A vezetési élmény és az összetéveszthetetlen stílus jegyében megszervezett fesztiválhétvége idén a portugáliai Praia de Mira üdülővárosba invitálja a Nemzetközi Mini Találkozó (IMM – International Mini Meeting) résztvevőit. 2018. május 17-21. között az Atlanti-óceán partján, a Portótól mindössze 100 kilométerre délre elterülő tengerparti kempingben gurulnak egymás mellé a legendás brit kisautó legszebb európai képviselői és a világ minden szegletéből érkező MINI-rajongók. A Nemzetközi Mini Találkozó idén ünnepli fennállása negyvenedik évfordulóját, a négynapos fesztiválhétvégének pedig Portugália most először ad otthont.

    Az eseményt a portugáliai Mini fanklub (Clube Mini de Portugal) vezetői hozzák tető alá, akik a hétvégére több ezer, saját autóval érkező rajongót várnak. Praia de Mira utcáit és füves területeit csütörtöktől vasárnapig az 1959-ben bemutatott klasszikus Mini és a 2001 óta gyártott modern MINI ezernél is több képviselője veszi birtokba.

    A hosszan elterülő, homokos tengerparttal kecsegtető kemping területén a szervezők koncertekkel, sportversenyekkel, járműkiállításokkal és vásártérrel is készülnek, miközben a hétvégét csoportos környéki túrák és autós felvonulások színesítik majd a tengerparton.

    A Nemzetközi Mini Találkozók középpontjában évről évre a kategóriateremtő brit kisautó hamisítatlan, végtelenül sokoldalú karaktere áll. A nyár egyik legnívósabb szezonnyitó rendezvénye minden évben a márka nemzetközi rajongótáborának egyik legjelentősebb eseménye, amelyre a résztvevők sok száz, többször ezernél is több kilométert vezetnek saját, gondosan ápolt és féltve őrzött kedvencükkel. A felejthetetlen fesztiválhangulatról a rendhagyó Mini-ikonok és az egyedi MINI modellek varázslatos kavalkádja gondoskodik.

    Az idei, jubileumi felvonás szervezői a fesztiválhétvége mindegyik napját a klasszikus Mini más-más legendás modelljének szentelik, így többek között a Mini Moke, a Mini Clubman és a Mini Van névre keresztelt különlegességeknek. Sőt mi több, a Praia de Mira üdülővárosában találkozó rajongók a márka közel hat évtizedre visszatekintő történetének két fontos évfordulójáról is megemlékeznek.

    A brit prémiumgyártó kereken 55 esztendővel ezelőtt mutatta be az első Mini Cooper S modellt, amely több mint megduplázott, immáron 70 lóerősre növelt maximális teljesítményével a klasszikus Mini legerősebb változataként debütált. A kimagasló teljesítmény megzabolázásáról szervo-rásegítéssel kiegészített, megerősített fékrendszer gondoskodott. A Mini Cooper S 1963-as világpremierje a gyártó legendás motorsport-sikertörténetét is útnak indította, amely a Monte Carlo Rali háromszoros abszolút győzelmével érkezett fel a csúcsra, 1964-ben, 1965-ben és 1967-ben.

    A Mini Cabrio világpremierje óta eközben pontosan 25 év telt el. A klasszikus Mini nyitott tetős változatának gyártása a Rover Group alatti időszak utolsó éveiben kezdődött, amikor a legendás kisautó vadonatúj karosszériaváltozatának 1991-es leleplezése olyannyira lenyűgözte a vállalatcsoport vezetőségét, hogy a szigetországi Longbridge-ben üzemelő létesítményben azonnal sorozatgyártásba is küldték. A klasszikus Mini rajongói 1993 nyarán vehették át az első, nyitott tetős vezetési élményt kínáló modelleket.

  • Újabb rekordév a magyarországi Mercedes-Benznél

    Újabb rekordév a magyarországi Mercedes-Benznél

    A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ismét sikeres évet zárt: a termelés az elmúlt esztendőben 4,1 százalékkal haladta meg a 2016-ost, több mint 190 ezer Mercedes-Benz kompakt autó készült Kecskeméten. A vállalat nettó árbevétele meghaladta a 3,5 milliárd eurót. A profitot teljes mértékben az újabb magyarországi beruházásokra fordítja a vállalat. A Mercedes-Benz gyár társaságként és munkaadóként 2017-ben összesen 23 millió eurónyi adót és járulékot fizetett a magyar állam, illetve a kecskeméti önkormányzat részére.

    „Az árbevétel, a termelési számok és az eredmény tekintetében is növekedést értünk el. Minden mutatószám azt igazolja, hogy jó döntés volt hosszú távon befektetni, és Magyarországot választani kompakt autóink egyik gyártóhelyszíneként” – mondta Josip Niksic, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. pénzügyi igazgatója.

    „Az elmúlt esztendő nemcsak a jó üzleti eredmények miatt mérföldkő, hanem azért is, mert olyan beruházásokat indítottunk el, amelyek a jövő generációit szolgálják mind munkavállalói, mind pedig vásárlói oldalon. A magyar munkavállalók értékelése szerint a Mercedes-Benz gyár lett idén a legvonzóbb hazai munkáltató. Ez is azt igazolja, hogy jó úton haladunk, és valódi, vonzó közösséggé formálódott a kecskeméti csapat” – hangsúlyozta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

    2017-ben elkészült a gyár új, 99 ezer négyzetméteres karosszériaüzeme, ahol idén áprilistól az új A-osztályt gyártják. Ugyancsak tavaly kezdődtek meg a Mercedes-Benz második gyárának előkészítő, és tereprendezési munkálatai. Az 1 milliárd eurós beruházás eredményeként egy csúcstechnológiával rendelkező, ipar 4.0-ás, hatékony gyártási egység létesül az évtized végére. Az új „full-flex” gyárban digitális folyamatvezérléssel, rugalmas termelési rendszerben első- és hátsókerék-meghajtású személygépkocsik is készülhetnek majd. A második Mercedes-Benz gyár nagyban hozzájárul majd a dolgozói létszám és a beszállítók számának, illetve megrendelés-állományának növekedéséhez a régióban.

    A Mercedes-Benz gyár számára stratégiai kérdés a jelenlegi munkavállalói állomány, és a majdan itt karriert építő fiatal szakemberek képzése. 2017 szeptemberében megkezdődött a nyolcezer négyzetméteres képzési központ – a Mercedes-Benz Academy Kecskemét – építése. Az intézmény elsősorban a duális képzésben résztvevő középiskolásoknak és főiskolai hallgatóknak biztosítja majd a legkorszerűbb oktatási eszközöket és technikákat. 2018 szeptemberétől mintegy 250 tanuló és hallgató kezdi majd tanulmányait a duális képzési rendszer keretében. Az elmúlt évben zárult le az első – Magyarországon egyedülálló – művezető képzés, amellyel a Mercedes-Benz gyár új képzési kategóriát teremtett. A gyár tizenöt szakembere tett sikeres vizsgát, és vette át a magyar-német diplomáját.

    Rekordévet zárt a Mercedes-Benz Hungária is

    Közel 101 milliárd forintos forgalmával 2017-ben is eredményes évet zárt a Mercedes-Benz magyarországi értékesítési képviselete, 26 százalékkal múlva felül a 2016-os számokat.

    „Büszkék vagyunk arra, hogy a 2017-es rekorderedményekkel a Mercedes-Benz megtartotta piacvezető pozícióját a prémium személyautó szegmensben. Ehhez a munkatársak hatékony munkája mellett az új és megújult modellek érkezése, a magas színvonalú ügyfélkiszolgálás folyamatos fejlesztése és a márkakereskedői hálózat bővítése is hozzájárult. Természetesen idén is mindent megteszünk ügyfeleink elégedettsége érdekében. A márka megújulásra való képessége, a sokszínű szolgáltatások fejlesztése, a csapatunk és hálózatunk reményeink szerint hozzájárulnak ahhoz, hogy a jövőben is sikeresen szembenézzünk a kihívásokkal és továbbra is az autóipar zászlóshajói maradjunk” – mondta Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

    A kishaszongépjárművekből tavaly 1462 darabot értékesített a vállalat, rendkívüli, 82 százalékos növekedést produkálva. A teherautók esetében 8 rekordhónapot könyvelhetett el a Mercedes-Benz. A hat tonnás össztömeget meghaladó haszonjárművek eladásai 72 százalékkal növekedtek 2016-hoz képest. Az eredeti alkatrész értékesítések forgalomnövekedése 15,2 százalékos volt.

    Az eladási rekordok megdöntéséhez jelentősen hozzájárult a vállalat országszerte több mint 1200 munkavállalót foglalkoztató partnerhálózata.

    Folytatva az előző év tendenciáit, a Mercedes-Benz 2018 első negyedévében is remek eredményeket produkált. Továbbra is piacvezető a prémium személyautók szegmensében összesen 863 értékesített darabbal, amely 2017 azonos időszakához képest 33 százalékos növekedést jelent.

    2018 is a termékújdonságok éve. A márkára jellemző termékoffenzíva része a Kecskeméten is gyártott, új A-osztály, a CLS és a Mercedes-AMG GT négyajtós Coupé, valamint az S-osztály Coupé, S-osztály Cabriolet, G-osztály és C-osztály ráncfelvarrott változata. A smart electric drive immár gyorstöltős kivitelben is elérhetővé válik. A haszonjárművek szegmensében az év termékújdonsága a sokoldalú Sprinter új generációja.

    A modellek debütálása mellett a vállalat életében az idei év legmeghatározóbb eseménye az új Mercedes-Benz értékesítési rendszernek megfelelő, minden tekintetben jövőbe mutató, budaörsi Mercedes-Benz Hovány márkakereskedés megnyitása lesz. A 6500 négyzetméteres bemutatóteremben és szervizműhelyben személygépkocsik és haszongépjárművek értékesítése zajlik majd, illetve helyet kapnak a smartok és a sportos Mercedes-AMG modellek is.

    A Mercedes-Benz tervei szerint 2022-re több mint ötven modell lesz megvásárolható elektrifizált meghajtással – teljes egészében elektromos vagy hibrid változatban.

    A kecskeméti családokat segíti a Mercedes-Benz felajánlása

    A jövő generációi iránt érzett felelősség vezérelte a Mercedes-Benz magyarországi vállalatait, amikor úgy döntöttek, hogy közhasznú célra, az Együtt a Kecskeméti Családokért Alapítványnak ajánlják fel az új A-osztály első kecskeméti sorozatgyártott darabját. Az önkéntes védőnői hálózat kisgyermekes, rászoruló családoknak nyújt segítséget Kecskeméten és a környező településeken, tanyákon. A Mercedes-Benz magyar vállalatai büszkék arra, hogy a távolságok leküzdésében ezentúl egy hazai gyártású A-osztály segíti majd a szervezetet.

    A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.

    A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. közel 4000 munkavállaló számára biztosít munkahelyet. 2017-ben a kecskeméti gyár több mint 190.000 Mercedes-Benz kompakt autót gyártott. Az első típus, ami Kecskeméten legördült a gyártószalagról, egy B-osztály volt. Ezt követte 2013-ban a négyajtós CLA coupé, illetve 2015 januárjában a CLA Shooting Brake. Ez utóbbi két típust kizárólag itt Magyarországon gyártják az egész világ részére. 2018-ban az új A-osztály is csatlakozik a magyar helyszín gyártási termékpalettájához.

  • Világpremier a GTI-találkozón – A Wörthi-tónál mutatkozott be az új Golf GTI TCR Concept

    Világpremier a GTI-találkozón – A Wörthi-tónál mutatkozott be az új Golf GTI TCR Concept

    Új fejezet nyílik a Golf GTI történetében: a 213 kW/290 LE1 teljesítményű Golf GTI TCR Concept világpremierjekor Jürgen Stackmann, a Volkswagen AG igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja a nemzetközi TCR-sorozat azonos nevű versenygépének utcai változatát leplezte le. A premiernek május 10-én, a legendás GT-találkozó keretében az osztrák Reifnitz am Wörthersee adott otthont. Amint Jürgen Stackmann kiemelte: „Közvetlenül a versenysportból származó sportmodellként a Golf GTI TCR Concept egyelőre tanulmány, az év végére azonban valóra kívánjuk váltani e GTI-víziónkat”.

    Formavilágában, erejében és menetteljesítményeiben a Golf GTI TCR Concept egyaránt a klasszikus sportkocsi-iskola szerint készült. Már 1600-as percenkénti fordulatszámtól 370 newtonméter forgatónyomatékot kínáló turbófeltöltésű motorja alapkivitelben hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóhoz (DSG) csatlakozik, majd zárható differenciálművön át továbbítja tekintélyes teljesítményét az útra. A sorozatgyártású kivitel végsebessége 250 kilométer/óra lesz, ám az elektronikus vmax-határolást opcióként 264 kilométer/óráig is emelhetik majd. Ezzel e Golf a márka modellpalettájának leggyorsabb GTI-tagjaként mutatkozhat be.

    Számos egyéni felszerelés járul hozzá az új Volkswagen különösen sportos karakteréhez. A jövőbeni sorozatgyártású változat 18 col peremátmérőjű „Belvedere” kovácsolt könnyűfém keréktárcsákkal készül, de extrafelszerelésként 19 colos kerekek is rendelkezésre állnak majd. A tekintélyes méretű kerekek mögött perforált féktárcsákkal kialakított, nagyteljesítményű fékek biztosítanak a TCR-versenygépekéhez hasonló lassulást a sorozatgyártású modell számára. A megnövelt motorteljesítménynek megfelelő hűtés érdekében a Golf GTI csúcsmodell két kiegészítő vízhűtőt kapott.

    A különösen sportos stílusú vezetők kívánságra speciális csomagot is rendelhetnek, amely még inkább a versenypályára adaptálja az újdonság képességeit, s az elektronikus vmax-határolás feloldása, valamint az új 19 colos könnyűfém keréktárcsák mellett még dinamikusabb hangolású sportfutóművet és adaptív futóműszabályzást (DCC) is tartalmaz. Utóbbival gombnyomásra változtatható az elektromosan állítható lengéscsillapítók karakterisztikája.

    A szériaközeli Golf GTI TCR jól mutatja, hogy a jövőbeni sorozatgyártású változat már megjelenésében is egyértelművé teszi kiemelkedő pozícióját. Elöl határozott kontúrokkal kiformált alsó légterelővel (splitter) szerelt, új tervezésű lökhárító jelzi a Golf GTI modell TCR-változatát. Szintén újdonság az oldalsó küszöbborítás, amely egészen az autó faráig húzódik, ahol a diffúzorelem és a kipufogórendszer végcsöveinek együttesében folytatódik. Ugyancsak az oldalnézet feltűnő motívuma a küszöb feletti „TCR” felirat, amely opcióként a GTI jellegzetes méhsejt-mintázatának dekorációjával tehető még egyénibbé. A Golf-újdonság különösen hívogató ajtajának kinyitásakor, amikor TCR-logót vetít az aszfaltra. A nemesacél küszöbléceket vörösen világító díszítőelem teszi egyedivé.

    Az utastérnek új tervezésű mikroszálas szövettel kárpitozott csúcs-sportülések kölcsönöznek még nemesebb összhatást, de az ajtókárpit-betétek és a váltókar-mandzsetta is mikroszálas anyagból készült. Az ülések középső szövetsávján vörös (Flashred) sáv húzódik, amely egyebek mellett a sportkormány vörös kontrasztárnyalatú díszvarrásaival harmonizál. A volánt – akárcsak a versenysportban – vörös „12 óra” jelzéssel látták el.

  • Különleges MINI egy különleges alkalomra

    Különleges MINI egy különleges alkalomra

    A brit prémiumgyártó egy kerekeken guruló ajándékkal készül az év esküvőjére: Harry herceg és Meghan Markle menyegzőjét egy kívül-belül egyedi élményautó köszönti.

    A brit prémiummárka a háromajtós MINI egyszeri, hamisítatlanul egyedi különkiadásával emlékezik meg Harry herceg és Meghan Markle tíz nap múlva esedékes esküvőjéről, az exkluzív négykerekű ráadásul az ifjú pár által választott alapítvány működését is támogatja: a május 19-re kitűzött menyegző után az egyetlen példányban elkészített MINI-különlegességet egy nyilvános aukción árverezik el, a bevételt pedig teljes egészében a HIV-fertőzött gyermekeket támogató CHIVA alapítványnak (Children’s HIV Association) utalják át.

    „Ikonikus, lassan hat évtizednyi sikertörténetre visszatekintő brit márkaként külön büszkeséggel tölt el minket, hogy egy ilyen exkluzív ajándékkal emlékezhetünk meg a közelgő hercegi esküvőről. A különleges alkalomra a MINI formatervezői egy különleges autót alkottak: a tetőre rajzolt komplex minta egyediségét háromdimenziós nyomtatással készített utastéri- és karosszéria-kiegészítők fokozzák, miközben az összetéveszthetetlen MINI-egyéniségről speciális hímzésminták is gondoskodnak” – mondta Oliver Heilmer, a MINI vezető formatervezője.

    BMW MINI
    Fotó: BMW AG

    Színtiszta elegancia hamisítatlan stílusjegyekkel

    A különleges modellnek Crystal White karosszéria-fényezést választottak a készítők, amelyet a jellegzetes megjelenés érdekében ezüstösen csillogó kék csíkok egészítenek ki, a karosszérián körbefutó fekete sáv pedig kéken ragyogó matt ezüst árnyalatot visel. A MINI által fémjelzett stílusjegyek, így a hűtőrács hatszögletű kerete, az első-hátsó fényszórók karimája és az ajtónyitó kilincsek is kékesfekete lakkal bevont krómozást kaptak, amelyek a modern frissesség benyomását keltik. Az összetéveszthetetlen egyediségről a brit zászló motívumait idéző hátsó lámpatestek és a sötétkék matt metálra fényezett könnyűfém keréktárcsák gondoskodnak.

    Kézzel rajzolt tetőminta és háromdimenziós nyomtatás

    Az ünnepélyes négykerekű karosszériájának leglátványosabb eleme minden kétséget kizáróan a tető, amelynek fényezéséhez számtalan árnyalatot használtak fel a készítők. A rendkívül komplex mintát aprólékosan, mindvégig kézzel, több rétegben vitték fel az elemre, amely Nagy-Britannia zászlajának és az Egyesült Államok nemzeti lobogójának összeolvadásával Harry herceg és Meghan Markle egybekelését szimbolizálja. Az első kerékjárati ívek fölé tervezett oldalsó irányjelző-paneleket háromdimenziós nyomtatással hozták létre, benne az M és a H monogrammal, egy szívmotívummal és két gyűrű jelképével. Az egyedi MINI az ajtók kinyitásakor exkluzív, „Just Married” („Friss házasok”) feliratot vetít ki a földre.

    A brit prémiumgyártó a MINI Yours Customised termékpaletta égisze alatt idén januártól minden ügyfelének felkínálja a lehetőséget arra, hogy saját maga által megtervezett, egyedi stílusú, személyre szabott dizájnelemekkel varázsolja minden korábbinál exkluzívabbá négykerekű kedvencét. A portfólióban háromdimenziós nyomtatással elkészíthető dizájnelemek sorakoznak, az oldalsó irányjelző-panelektől kezdve, a jobb első ülés előtti műszerfal-betéten és a világító küszöbtoldatokon át, egészen a LED-technológiás alsó kivetítőkig.

    Magával ragadó utastér az exkluzivitás jegyében

    A különleges MINI utasterébe Satellite Grey színű bőrkárpitozást választottak a tervezők, amely ideális kontrasztot alkot a MINI egyedi utastéri kiegészítőivel. A karosszéria krómozott elemeinek kékesfekete lakkbevonata az ajtók mögött is megjelenik. A jobb első ülés előtti műszerfal-betét nagyméretű felületét a menyasszony és a vőlegény keresztneve, a május 19-i dátum és egy jókívánság díszíti, a kézzel rajzolt tetőminta motívumai pedig az ajtók belső elemein, az üléseken és a fejtámlákon is visszaköszönnek. Utóbbi párosába Nagy-Britannia zászlajának és az Egyesült Államok nemzeti lobogójának absztrakt vonásait varrták bele a készítők, külön-külön a két oldalon.

    BMW MINI
    Fotó: BMW AG
  • Kamionos Fesztivál 2018 – ezúttal Győrben!

    Kamionos Fesztivál 2018 – ezúttal Győrben!

    A kamionos találkozót kettős céllal hoztuk létre. Egyrészről, hogy ne csak futtában, parkolókban pihenő idő alatt találkozhassanak a szakma szereplői. Lehetőség legyen jobban megismerkedniük egymással a cégeknek, vezetőiknek, munkavállalóiknak, szervizeseknek. Közelebb hozzuk egymáshoz főnököket – beosztottakat , álláskeresőket – munkaadókat, szolgáltatókat – ügyfeleket. Kikapcsolódjunk munkatársainkkal, családokkal, barátokkal.

    Másrészről, hogy közelebb kerüljenek egymáshoz a kamionosok és az autósok, biciklisek, gyalogosok. Szeretnénk a “civileknek” is betekintést nyújtani a kamionos életformába. Törekedünk a fiatalok pálya választási ismereteinek szélesítésére.

    Fontosnak tartom megemlíteni társadalmi szerepvállalásunkat is hiszen a rendezvény jótékony célokat szolgál. Idei évben a győri Gyermek Intenzív Osztálynak egy infúzió adagoló pumpát vásárolunk aminek a segítségével hatékonyabban tudják ellátni a kicsiket.

    2017-ben a Rába Ring szolgált helyszínéül a fesztiválnak. Remek hétvége volt. Nagyon sok kellemes élménnyel, tapasztalattal és számos új kapcsolattal gazdagodtunk.

    kamionos fesztivál 2018

    2018-ban a RÁBA régi gyártelepén (Győr,Budai út 9.) szervezkedünk. A könnyebb behatárolás miatt ez a Győri Műszaki SZC Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma és a szeszgyár közötti terület. Ez már önmagában is ritkaság, ilyen közel a városközponthoz még nem volt kamionos találkozó. A területet alaposan átalakítjuk, felkészítjük az eseményre. A győri helyszínt azért céloztuk meg mert fontosnak tartjuk a kamionos szakma, életforma bemutatását a város lakosságának.

    Rengeteg programmal, bemutatóval , különleges látványosságokkal, értékes nyereményekkel, finom ételekkel, jó zenékkel készülünk.

    Látványosságok : tengeralattjáró, harckocsik, tankok,katasztrófavédelem speciális eszközei, autódaruk, veterán járművek, legújabb kamionok

    Programok: főzőverseny, kamionos felvonulás, Convoy Truck küldetés, kamionhúzó verseny, Daru Unió bemutatója, katasztrófavédelem bemutatója, Szabi-car műszaki mentés, gyerek programok (légvár, autós szimulátorok, gyermek rajz verseny, cukoreső)

    Várunk szeretettel! Széles utat!

    Az esemény Facebook oldala: https://www.facebook.com/events/1905356199775044/

  • Kamionnal a biztos megélhetés felé – Egységes állásponton a fuvarozói szakmai szervezetek és cégek

    Kamionnal a biztos megélhetés felé – Egységes állásponton a fuvarozói szakmai szervezetek és cégek

    Bár sokak számára nehezen elfogadható életforma, de napjainkban nagyon keresettek a fuvarozók, kamionosok. Magas jövedelem, biztos foglalkoztatottság és gyors előrelépés hívogatja a munkavállalókat.

    Még mindig kevés a kamionos

    Napjainkban egyre több szektorra jellemzőek az emberi erőforrás hiányából adódó nehézségek. Ez a tendencia sajnos nem kerülte el a kamionosokat sem.
    A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint a járművezetőket is magába foglaló foglalkoztatottsági csoportban mintegy 25 százalékkal nőtt az alkalmazotti állomány, de a fuvarozói kategóriában ezt nem tükrözik vissza a tapasztalatok.
    Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) kommunikációs vezetője szerint az utóbbi években jelentősen megnőtt a munkaerőhiány a fuvarozói szektorban. Ennek egyik oka, hogy magas a nyugdíjas korba lépő sofőrök száma, és nem biztosított a folyamatos utánpótlás. Ugyancsak elmondható, hogy jóval kevesebben választják a gépjárművezetést szakmájuknak, mint például a 70-80-as években, amikor a kötelező katonai szolgálat alatt ezrek szerezték meg a hivatásos jogosítványt.

    A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NIT) szerint a kamionos szakma nem mondható, hogy egyértelműen vonzó lenne a fiatalok körében.
    A kalandvágy még ma is sok fiatalt motivál, illetve a modern, már digitális fókuszú kamionok is vonzóak, de messze nem választja ezt a pályát hivatásként annyi fiatal, mint amennyire szükség lenne.

    Sokan és sokat dolgoznak azon, hogy ezt megváltoztassák. A 2017-es év egyik kiemelkedő sikerének könyvelhető el például, hogy a gépkocsivezetés önálló szakmává vált. „Jelenleg is zajlik hazánkban az államilag támogatott hivatásos gépjárművezető-képzés (a 2015-ben indított OFA-program), amelynek keretein belül tavaly év végéig több mint 2500-an szereztek hivatásos jogosítványt térítésmentesen” – emeli ki Somogyi Gábor, MKFE-főtitkár.

    Hivatásos jogosítványt – teherjárműre vagy autóbuszra – ma tanfolyami és OKJ-s keretek között szerezhetnek a jelentkezők. A megszerzéséhez elegendő a nyolc osztályos, általános iskolai végzettség. A jelenleg élő szabályozás szerint a „C+E” kategóriás jogosítvány már 18 éves kortól megszerezhető, azonban 21 éves korig csak belföldön vezethet vele kamiont a fiatal sofőr – hívja fel a figyelmet Iklódi András a Révész Automotive Trans Kft. ügyvezető igazgatója.

    Számos motivációs tényező inspirálja a kamionosokat

    Kiss Norbi, kétszeres Európa-Bajnok kamionversenyző 20 évesen kezdte a versenyzést.

    Az elmúlt 12 évben megmutatta, hogy a legnagyobb szenvedélye a sebesség és a küzdelem, legyen az szimulátor, formula autó, gokart, túraautó vagy éppen versenykamion. Ez idő alatt megtanulta, hogy mi az igazi kitartás, elkötelezettség és szenvedély.

    „Minden fiatalt, akit vonz ez a világ, biztatok, hogy csapjon a kerekek közé. És nem kell versenyzőnek lenni ahhoz, hogy élvezzük ezt a csodát! Ami ráadásul egy egyre stabilabb életpályamodell felé vette az utóbbi években az irányt. Júniusban a FIA Kamion Európa-bajnokság és Fesztiválon közelebbről is megismerhetik ezeket a járműveket, és én is szívesen beszélgetek bárkivel, ha kérdése van a témában” – mondja Norbi.

    A pálya azonban nem csak a fiataloké. Az említett OFA-programban a rengeteg pályakezdő mellett sok 40-es, 50-es éveiben lévő jelentkező is jogosítványt szerzett, akik eredeti szakmájukat hátrahagyva új hivatás után néztek. Sokuk számára a biztos munkalehetőség volt a motiváció, illetve, hogy magasabb jövedelemre tehetnek szert.
    Somogyi Gábor, MFKE főtitkár szerint ma Magyarországon viszonylag könnyen elhelyezkedhet valaki, ha sofőrként akar dolgozni.
    Mai napig vannak, akiket az utazás, a világjárás vonz. Bizony előfordul, hogy feleséggel az anyósülésen indul munkába és egyben felelősségteljes kalandra a sofőr.

    Kiemelkedő jövedelem

    A keresetek kiemelkedőek a magyar átlagjövedelmek vonatkozásában. Természetesen vannak különbségek, de általánosságban elmondható, hogy egy nemzetközi fuvarokat teljesítő kamion- vagy autóbuszsofőr magasabb fizetést visz haza, mint egy belföldi viszonylatban dolgozó kollégája. Előbbi akár 450-600 ezer forintot is megkeres a napidíjakkal együtt, viszont nem szabad elfelejteni, hogy ezek a sofőrök akár 2-4 hétig is távol vannak az otthonuktól. Általában a belföldön dolgozók, vagy azok, akik nemzetközi viszonylatban rövidebb, 2 nap alatt megjárható, oda-vissza fuvarokat visznek, azt emelik ki pozitívumként, hogy a hétvégéken, illetve egy héten több este a családjukkal lehetnek.

    Az Y generációnak vonzó a magas jövedelem és a gyors előrelépési lehetőség

    „Az utóbbi években, a pályakezdő fiataloknak extrém módon megnövekedtek az anyagi igényei (mobil, internet, autó, szórakozás, ruházkodás stb.), ezért a minden más pályánál létező ranglétra alsóbb fokain kezdeni az életet már nem opció számukra. Ezzel párhuzamosan itt a 0 km-es pályakezdő is már igen komoly, versenyképes fizetéssel indul. Tehát, aki az iskolapadból kikerülve máris a szülei jövedelmének többszörösét várja el az élettől, minimális befektetéssel, annak abszolút vonzó ez a pálya.” – vélekedik Iklódi András.

    Előrelépés, de merre?

    Számos példát láthatunk arra, hogy valaki sok éves járművezetés után, kihasználva az utakon szerzett tapasztalatait, diszpécserként, fuvarszervezőként folytatja a pályáját.
    Áchim Mihály Miklós, az MKFE árufuvarozói tanácsának elnöke szerint a fuvarozóvállalkozások szeretik az ilyen múlttal bíró munkaerőt, hiszen ők rugalmasabban, gyorsan reagálva tudják ellátni a munkát. Vannak, akik logisztikai munkakörökben helyezkednek el, de az MKFE tagjai között számos kolléga található, akik saját céget alapítottak vagy egy fuvarozócég ügyvezető igazgatójaként dolgoznak. Ismerünk olyan egykori sofőrt, aki 20 év után oktatóként épített karriert, mára pedig jó nevű autósiskolája van.

    Az idén 4. alkalommal megrendezésre kerülő FIA Kamion Európa-bajnokság és Fesztivál szervezői partnereikkel, az MKFE, továbbá a NIT szakmai együttműködésével közösen azon dolgoznak, hogy minél több fiatal vagy pályaváltó megismerje ezt a szakmát és a benne rejlő lehetőségeket. Többek között erre is lehetőség adódik június 16-17-én a Hungaroringen.

  • Hondával a versenypályán… és immáron közúton is

    Hondával a versenypályán… és immáron közúton is

    Pierre Gasly és Brendon Hartley, a Red Bull Toro Rosso Honda Formula 1 csapat két versenyzője is Honda Civic Type R-rel rója az utakat, ha éppen nem a versenypályán száguld.

    A Honda swindoni üzemegységében készülő, 2017-es Civic Type R ideális választás a számukra, az „utcai versenyautóként” aposztrofált modell ugyanis valóban szélvész gyors – tavaly áprilisban 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe a Nürburgring Nordschleifén, így a világ leggyorsabb fronthajtású, sorozatgyártású autójának bizonyult.

    Gasly és Hartley élete első teljes szezonját futja Formula 1-ben, 2017-ben csupán öt, illetve négy futamon indultak. Ennek dacára kiváló teljesítményt nyújtanak, Gasly például pontszerző helyen zárta a múlt hónapban rendezett bahreini GP-t, így megszerezte élete első F1-pontjait és a Red Bull Toro Rosso idei első pontjait is.

    Persze Gasly és Hartley egyéb kiemelkedő sporteredményekre is büszke lehet. Pierre 2016-ban elhódította a GP2-sorozat bajnoki trófeáját, Brendon pedig kétszer is győztesként zárt a FIA Endurance Világbajnokságban.

    Honda Civic Type RGasly, aki a Team Mugen versenyzőjeként második lett a japán Super Formula bajnokságban a múlt hónapban vehette át Civic Type R-jét, és az alábbiakat nyilatkozta: „Nagyon boldog vagyok, hogy egy Type R-ben tölthetem a hétköznapokat. Alig várom, hogy végre kipróbálhassam a legendás dél-franciaországi Route Napoleonon, no meg persze valamelyik versenypályán, ahol a végsőkig kiaknázhatom lenyűgöző teljesítményét.”

    Az új-zélandi Hartleynak tinédzser éveit juttatta eszébe az új Honda Civic Type R. – Első utcai autóm egy 1996-os évjáratú Honda Civic volt – árulta el, – szóval sok szép, felejthetetlen emlék köt a modellhez. Más kérdés, hogy idén 21 GP vár rám és az F1-en kívüli időbeosztásom is igen szoros, így sajnos nem lesz annyi időm közúton kocsikázni, mint amennyit szeretnék – tette hozzá.

    A 2.0 VTEC TURBO motorral hajtott Civic Type R-t 2017-ben mutatta be a Honda, méghozzá azzal a nem titkolt céllal, hogy minden idők legélvezetesebb Type R modelljével örvendeztesse meg a száguldás szerelmeseit. Egyedülállóan hatékony motorjának 320 lóerős csúcsteljesítménye 6500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkezik, míg 400 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékát 2500 és 4500 között aknázhatja ki a vezető. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is ámulatba ejtő, nem kevesebb, mint 272 kilométer/óra.

  • A Shell bemutatja: deli by Shell

    A Shell bemutatja: deli by Shell

    A fogyasztói szükségletek és szokások folyamatosan változnak, de a Shell célja és elkötelezettsége az állandó átalakulás ellenére is örök: az utazás kellemes élménnyé tétele. A Shell nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a vásárlói igényeknek megfelelve aktívan alakítsa a benzinkutak shopjait és megformálja a jövő töltőállomásait. E törekvés részeként a Shell Hungary bevezette a deli by Shell márkát, amelynek keretében Fördős Zével, a Street Kitchen házigazdájával együttműködve új ételkínálatot hozott létre, az eltérő vásárlói igényekhez igazodva pedig megújítja shopjait.

    Az utazás élményét nemcsak az autóban töltött idő, hanem egyre inkább az út közben tartott pihenők is jelentik. Tavaly a Shell új szintre emelte a vezetési élményt azzal, hogy új üzemanyagokat vezetett be. A vállalat célja, hogy minden területen minőséget nyújtson, így komoly erőforrásokat fektet a töltőállomásokon található üzletekbe is, hogy kényelmes és frissítő megállót kínáljon – mindezt ellenállhatatlan gyorsétel-választékkal kiegészítve.

    “Figyeljük a fogyasztói igények és szokások változását, éppen ezért az üzemanyagfejlesztés mellett nagy figyelmet fordítunk a benzinkutak shopjaira is. 2015-ben indult el a shop üzletágunk fejlesztését célzó stratégia, amelytől azt várjuk, hogy az elkövetkező években üzletünk egyik fő mozgatórugója lesz. A stratégia a vállalat globális irányát követi, mindezt úgy, hogy figyelembe vesszük és kiaknázzuk helyi adottságokat és lehetőségeket. A tervek szerint 2025-re a Shell kiskereskedelmi üzletága jövedelme felét nem-üzemanyag termékek értékesítéséből éri el” – mondta Bujdosó Andrea, a Shell Hungary értékesítési igazgatója.

    Könnyen elérhető, észbontó ízek egy profitól

    Amikor az úton levők megállnak egy benzinkútnál, többnyire nemcsak tankolni szeretnének, hanem a rövid pihenőidőt kellemesen eltölteni – és ízletes ételeket enni. A Shell ezért úgy döntött, hogy a legjobb szakembert hívja segítségül, hogy az új deli by Shell márkanév alatt megalkossa a lehető legfinomabb ételkínálatot, amelyet minőség és széles választék jellemez.

    A magyarok ízlését, a piacot meghatározó ételtrendeket és a Shell sokéves tapasztalatát figyelembe véve Fördős Zé, a Street Kitchen házigazdája új ízkombinációk sorát alkotta meg, legyen szó meleg fogásokról vagy szendvicsekről.

    Megtisztelő és izgalmas kihívás volt egy nemzetközileg elismert márka ételkínálatát továbbfejleszteni. A fogyasztók egyre fogékonyabbak a magasabb színvonalú gasztronómiai élmények iránt, a töltőállomások pedig egyre komplexebb szolgáltatóhellyé alakulnak, ahol az ételek legalább olyan vonzerővel bírnak, mint a minőségi üzemanyag. Hónapokon át kísérleteztünk, hogy a deli by Shell kínálat a megszokottól eltérő, de közkedvelt ízekkel, könnyen és kényelmesen elfogyasztható formában debütálhasson a töltőállomások vendégei előtt. Az ételek fejlesztésekor a jó minőségű és ízletes alapanyagok mellett fontosnak tartottuk azt is, hogy gyorsan elkészíthetők legyenek, és a töltőállomáson történő időzést ne árnyékolja be hosszú várakozási idő” – árulta el Fördős Zé.

    Talmácsi Gábor, Fördős Zé
    Talmácsi Gábor és Fördős Zé pizzát sütnek. / Fotó: WELL PR Ügynökség

    A közös munka eredményeként a deli by Shell új és ínycsiklandó választékkal várja a töltőállomásra betérőket, legyen szó akár helyben készült hideg és meleg fogásokról, mint például paninikről, hot dogokról, vagy előre csomagolt szendvicsekről, amelyek sokszínű választékát Zé exkluzívan a deli by Shell részére alkotott meg. A Street Kitchen házigazdája új pizzareceptekkel is készült, amelyek a nagyobb állomásokon érhetőek el. A teljes felfrissülésről pedig a deli by Shell gyümölcslevek és frissítő kávék is gondoskodnak a finom ételek mellett. 

    A kiváló hozzávalók és a technológia jelentik a minőség garanciáját

    Azért, hogy az új alapanyagokból összeállított termékek és ízkombinációk megfeleljenek a deli by Shell által képviselt magas minőségi elvárásoknak, az új ételkínálat kidolgozása során a Shell és Fördős Zé csapatához a Khell Food szakemberei is csatlakoztak.

    „A deli by Shell sokszínű ízvilága elsősorban a Shell Hungary és Fördős Zé munkáját dicséri. A mi feladatunk a szendvicsválaszték minőségének és gyártásának biztosítása volt. A csapattal közös teszteléseink során fokozatosan rajzolódtak ki az egyes alapanyagok közös ízhatásai, láttuk, hogy mi az, ami egy friss és mi az, ami egy előre csomagolt termék esetében működhet. Az aprólékos egyedi tervezés mellett gyártási technológiánk is a minőség garanciája, üzemünk Európa legelismertebb élelmiszer-higiéniai és folyamatirányítási rendszere, az IFS6 szerint működik” – avatott be a részletekbe Kelényi Zoltán, a Khell-Food ügyvezető-tulajdonosa.

    Frissítő megálló, pihentető környezetben

    Meghatározó élmény az is az utazók számára, hogy mennyire nyugodt, kényelmes az a környezet, ahol a kiválasztott ételt elfogyasztják, éppen ezért nemcsak az ételkínálat, de a benzinkutak belső tere is megújul. A Shell különböző koncepciójú shopokat alakított ki elhelyezkedésük, méretük és a helyi vásárlói igények figyelembe vételével. „A globális terveinkhez igazodó, az üzemanyag mellett a shop üzletágat is fókuszba helyező beruházások megvalósítását tavaly indítottuk el. Ez egy jelentős változási folyamat, amelynek részeként eddig már 25 töltőállomást alakítottunk át az új formátumoknak megfelelően. Célunk, hogy 2020-ra szinte az összes magyarországi shopunk az új koncepció szerinti kialakítással várja a vásárlóit” – mondta Gyúrós Péter, a Shell kelet-közép-európai shop üzletág vezetője.

    Az on-the-move típusú, autópályák mentén lévő töltőállomásokon a vendégek modern környezetben pihenhetnek meg, miközben jó minőségű, ízletes és könnyen elérhető ételkínálatból választhatják ki a számukra legmegfelelőbb falatokat.

    A városi kávézó formátumú shopok a trendi kávézók hangulatát idézik meg. Az új ételválaszték mellett jó minőségű kávé- és süteménykínálat várja a vendégeket, így számukra nem csupán megállóként, hanem úti célként is szolgálhat a shop, hiszen kényelmes helyszíne lehet üzleti vagy akár személyes találkozóknak is.

    A quick stop shopok is új, modern külsőt kaptak. Ezeken a töltőállomásokon továbbra is a tankolás áll a fókuszban, hiszen a shopok kialakítása és termékválasztéka a gyors és kényelmes vásárlás szempontjainak megfelelően lett megtervezve.

    A töltőállomások shopjaiban – formátumtól függetlenül – a deli by Shell termékkínálaton kívül, kényelmes kialakítású ülőhelyek, elektromos csatlakozók és ingyenes wifi-szolgáltatás áll a betérők rendelkezésére.