Kategória: Automobil

  • Az új ŠKODA KODIAQ RS rekordot döntött a Nürburgringen

    Az új ŠKODA KODIAQ RS rekordot döntött a Nürburgringen

    Sokszínűség, dinamizmus, vezetési élmény: ezek a tulajdonság forrtak össze az RS jegyeivel a ŠKODA új modelljében. A cseh autógyártó nagyteljesítményű SUV-ja, a ŠKODA KODIAQ RS már piacra kerülése előtt bebizonyította, hogy megállja a helyét a világ egyik legnehezebb versenypályáján, a Nürburgringen. A Sabine Schmitz vezette ŠKODA KODIAQ RS volt a leggyorsabb a hétszemélyes SUV-k között a Nordschleifén. Az RS újból megmutatta, mire is képes, és a KODIAQ RS-sel egy újabb, kifejezetten sportos modell kerül a ŠKODA Rally Sport család választékába.

    Videó Sabine Schmitz köréről:

     

  • Dízelbotrány – Előzetes letartóztatásba helyezték az Audi igazgatótanácsának elnökét

    Dízelbotrány – Előzetes letartóztatásba helyezték az Audi igazgatótanácsának elnökét

    Előzetes letartóztatásba helyezték hétfőn az Audi német autógyártó társaság igazgatótanácsának elnökét a tulajdonos Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányával összefüggésben.

    A müncheni ügyészség közleménye szerint Rupert Stadlert bűncselekmény nyomai eltüntetésének veszélye miatt kellett előzetes letartóztatásba helyezni.

    A társaság ellen szabálytalan motorvezérlő rendszerrel felszerelt dízelautók európai értékesítése miatt folytatnak eljárást. Rupert Stadler május végén került a gyanúsítottak közé, akiknek száma így húszra emelkedett. Köztük van az igazgatótanács egy tagja, akinek nevét nem hozták nyilvánosságra. Nála és Rupert Stadlernél házkutatást is tartottak. Csalással és hamis állítások okirati hitelesítésében való közreműködéssel gyanúsítják őket.

    A VW dízelbotrányának 2015-ös kezdete óta az Audi – részben a német közúti közlekedési hatóság (KBA) utasítására, részben önként – több mint 200 ezer autót hívott vissza szervizre a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló megoldások miatt.

    A VW botránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a társaságot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az érintett csaknem 11 millió járműből 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

    A Győrben motorgyárat működtető Audi tavaly 60,128 milliárd euró (19240 milliárd forint) árbevételt ért el, ami 1,4 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Az adózás utáni eredménye 2,07 milliárd euróról 3,48 milliárd euróra emelkedett. A kiszállított járművek száma 0,6 százalékkal 1 867 738 darabra emelkedett.

  • Hyundai, foci vb és Maroon 5

    Hyundai, foci vb és Maroon 5

    A Hyundai, a 2018-as oroszországi FIFA labdarúgó-világbajnokság™ hivatalos partnere, felkérte a többszörös platinalemezes és GRAMMY díjnyertes együttest, a Maroon 5-ot, hogy vegyék fel a Bob Marley & The Wailers ikonikus, jó életérzést sugárzó ‘Three Little Birds’ című himnuszának egy új változatát. A dalon keresztül, a Hyundai azt az üzenetet kívánja átadni, hogy intelligens technológiáival a vásárlók elfelejthetik gondjaikat, és élvezhetik a pozitív vezetési élményt mind az autóban, mind azon kívül.

    https://www.youtube.com/watch?v=-E-c7ta67-M

    Az új kampány először a 2018-as oroszországi FIFA labdarúgó-világbajnokság™-on, egy új televíziós reklámkampánnyal indul útjára. Továbbá, a Hyundai új, hidrogén-üzemanyagcellás, elektromos modelljének, a NEXO-nak a szereplésével egy videoklip is készült a Grammy díjnyertes Joseph Kahn rendezésében.

    A televíziós reklám, amely a Hyundai intelligens technológiáit hangsúlyozza, a 2018-as oroszországi FIFA labdarúgó-világbajnokság™ alatt kerül sugárzásra. A reklámot egy futballstadion előtt vették fel, amely előtt a zenekar a Three Little Birds című számot játssza saját verziójában.

    A reklámban szereplő intelligens technológiák között megtalálható az Elülső ütközésre figyelmeztető rendszer, amely megakadályozza, hogy a sofőr nekiütközzön egy, a futballstadion előtt álló buszba és a Biztonságos kiszállás-asszisztens, amely automatikusan lezárja az ajtókat, amikor olyan helyzetben próbálják kinyitni az utasok, amely a biztonságukat veszélyeztetné.

    Az autógyártók egyre több biztonsági funkciót kínálnak, hogy ezzel még kényelmesebbé tegyék a vezetést. Ezeknek a változtatásoknak az ünneplése és támogatása céljából a Hyundai egy új kampányt indított 2018-ban, így közvetítve márkaüzenetét.

    A videoklipet egy reggae stílusú világban forgatták, hogy az tükrözze a Maroon 5 előadásának lelkületét. A zenekar tagjainak sziluettjei természetes anyagokból készültek, többek között fából, kőből, tollakból és ékkövekből, a férfi és női táncosokkal forgatott jelenetek pedig energiát visznek a zenébe. Majd a táncosok teste átalakul több száz új, hidrogén-üzemanyagcellás elektromos Hyundai NEXO miniatűr modelljévé, amelyek a zene ütemére mozognak, mielőtt körvonalaikat a sötét háttér előtt kivehetővé teszik a fényszórók fénysugarai.

    A Maroon 5 így nyilatkozott: „Bob Marley a zene történetének egyik legnagyobb művésze, aki tényleg egy zseni volt, ezért izgatottak voltunk, hogy megkaptuk a lehetőséget arra, hogy a ”Three Little Birds” című számot feldolgozzuk a Hyundai új kampányához.”

    A Three Little Birds nyugodt és pozitív hangvételének köszönhetően egy tökéletes dal arra, hogy a futball rajongókat arra ösztönözze, hogy a bajnokság egészére összpontosítsanak és azt a sport ünnepléseként fogják fel, ne az egyes mérkőzések csúcs- és mélypontjaira koncentráljanak.

    Minsoo Kim, a Hyundai Motor Company marketingrészlegének vezetője a következőket nyilatkozta: „A Hyundai hosszú időre visszanyúló kapcsolatot ápol a labdarúgással, mivel 1999 óta büszke támogatója a FIFA-nak. A Hyundai végtelen erőfeszítéseket tesz a márka megerősítésének érdekében, hogy az egy intelligens és innovatívabb jövőt sugározzon. A 2018-as oroszországi FIFA labdarúgó-világbajnokság™-ra a Maroon 5-val készített Three Little Birds modern feldolgozása azt sugallja az embereknek, hogy felejtsék el a gondjaikat; ez visszatükröződik a Hyundai új „A Hyundai azért van, hogy minőségi időt vigyen a mindennapi életbe’ elnevezésű kampányában, amely azt kívánja közvetíteni vásárlói irányába, hogy intelligens technológiáink használatával biztonságban és gondtalanul érezheti magát utazás közben.”

    Ebben az évben, amellett, hogy a Maroon 5-val együtt dolgozva elkészítették a Three Little Birds című dalt, a Hyundai létrehozta a ’FIFA Nemzetközi Labdarúgó Múzeum’-ot is, amely bemutatja a labdarúgás történetét és a szurkolói kultúrát a rajongók számára. A szurkolók számos izgalmas játékban is részt vehetnek a világbajnokság során, amelyeken nagyszerű díjakat nyerhetnek: ‘Hyundai Cheering Stadium’, ‘Be There With Hyundai’, ‘Hyundai Predictor’ and ‘Hyundai Goal of the Tournament’. (’Hyundai Szurkoljon a Stadion’, ’Legyen ott a Hyundai-jal’, ’Hyundai Jós’ és ’Hyundai a világbajnokság legszebb gólja’). További információkért az egyes játékokról és az azokon történő részvételről, látogasson el a worldcup.hyundai.com oldalra.

  • Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi

    Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi

    2016 áprilisában a világ 6506 autórajongója jelentkezett, hogy az első 500 darab Ford GT szupersportkocsi tulajdonosa lehessen. Az egyetlen szerencsés magyar jelentkező számára most jött el a pillanat, hogy végre átvehesse az legelső Magyarországra szállított Ford GT kulcsait.

    A 3,5 literes, V6-os EcoBoost motorral hajtott országúti Ford GT a márka eddigi leggyorsabb sorozatgyártású modellje.

    Teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm, vagyis a Ford új, 3,5 literes V6-osa erősebb, mint bármely más sorozatgyártású EcoBoost motor, így a Ford GT az eddigi leggyorsabb autó, amely valaha is a Kék Oval emblémát viselte. A motor forgatónyomatékának 90 százaléka már 3500 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll.

    A 347 km/órás végsebességre képes szupersportkocsi versenyautó-változatát arra tervezték, hogy 50 évvel a legendás győzelem után ismét rajthoz álljon és nyerjen a Le Mans-i klasszikus 24 órás futamon. Ezt a történelmi bravúrt 2016-ban, a bejelentés évében véghez is vitte a Ford és Chip Ganassi csapata. Az utcai kivitel is sokban hasonlít a versenygéphez, hiszen karosszériája ugyanúgy karbonszálas anyagból készül, és egy 647 lóerős, 3,5 literes V6-os EcoBoost motor hajtja, hogy – még a közlekedési szabályok betartása mellett is – hasonló élményt kínáljon a közúton, mint a versenypályán.

    Az autó aktív aerodinamikája a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően változik; erre szolgál többek közt az orr-rész különleges légbeömlője, vagy a nagyméretű, kihajtható légterelő szárny. A hidraulikus futómű az optimális teljesítményhez igazítja az autó hasmagasságát, a vezető pedig az öt egyedi üzemmód (Normál, Vizes út, Sport, Versenypálya, V-Max) segítségével a mindenkori helyzethez hangolhatja az autó viselkedését.

    A Ford GT karbonszálas építési módja nemcsak a tömegcsökkentést szolgálja, hanem e megoldással olyan karosszériaforma alakítható ki, ami acélból vagy alumíniumból megoldhatatlan lenne.

    Kevesebb, mint 1400 kg üres tömegével a Ford GT teljesítmény-tömeg aránya 2,14 kg/lóerő.

    A futóműben és az aerodinamikában alkalmazott aktív dinamikai rendszerek minden sebességtartományban optimális leszorító erőt, légellenállást és kiegyensúlyozottságot biztosítanak, így az autó bármilyen felkészültségi szintű vezető számára biztonságosan kínálja az igazi sebesség élményét.

    Az Ontario állambeli Markhamban működő, kisszériás Multimatic üzemben készülő egyedi sorszámozott Ford GT az országúton is a Le Mans-győztes versenygép vezetésének élményét kínálja, s ehhez több mint 50 különféle szenzor ellenőrzi folyamatosan a jármű teljesítményét és működését, a külső környezetet és persze a vezető utasításait.

    Az ultranagy teljesítményű Ford GT szenzorai valós idejű információkat adnak az olyan tényezőkről, mint a pedálok, a kormánykerék és a kiemelkedő hátsó légterelő pozíciója, a levegő páratartalma vagy éppen a napsütés erőssége.

    A Ford GT számos szenzora gondoskodik arról, hogy a szupersportkocsi motorteljesítménye, elektronikus stabilitásvezérlése, F1-technológiájú aktív futóműve és aktív aerodinamikája mindig megfeleljen a vezető által választott üzemmódnak, hogy az autó minden vezetési helyzetben tökéletesen teljesítsen.

    A Ford mérnökei és dizájnerei olyan modern, 10 colos digitális műszer együttest alkottak a műszerfalra, amelynek szöveges információi és versenyautós grafikái kevésbé vonják el a vezető figyelmét

    A digitális kijelző automatikusan igazodik az 5 egyedi üzemmódhoz (a Normáltól a Versenypálya beállításig), hogy a vezető az adott helyzetben mindig a legkönnyebben olvashassa le a lényeges információkat.

    A 10 colos digitális műszerfal személyre szabható, elegáns, és az egyes üzemmódokhoz tartozó adatok kiválasztásával lehetővé teszi, hogy a vezető a megfelelő információk alapján gyorsan és hatékonyan hozhasson fontos döntéseket, tökéletesen kiaknázva a Ford GT képességeit.

    A Ford GT-ben több innovatív megoldás is szolgálja a versenyautós teljesítményt és a 347 km/órás végsebességet; az egyik ilyen dolog a fix üléspozíció. A vezetőülés talapzatát szilárdan rögzítették abban a pozícióban, ami lehetővé tette, hogy a Ford Performance mérnökei a lehető leglaposabb orr-részt alakíthassák ki a karbonszál-erősítésű karosszérián, optimalizálva ezzel az autó aerodinamikai teljesítményét.

    A vezető az ülés előre-hátra tolása helyett a pedál bekötési pontjának változtatásával és a multikontúr kormánykerék mozgatásával tudja beállítani az ideális üléshelyzetet.

    A Ford GT karbon-kerámia féktárcsái rendkívül kis tömegűek: több mint 50 százalékkal könnyebbek egy hasonló méretű öntöttvas tárcsánál. A fékrendszer technológiája a Formula 1-es versenygépek karbonszálas féktárcsáiból származik, és a fékfolyadék kismérvű mozgásával működik, ami jobb pedálérzetet eredményez. A Ford és a Brembo együttműködésével optimalizált beépített hűtőrendszer a legkülönfélébb terhelések mellett is tökéletes fékhatást biztosít.

    A Ford kínálatában most jelenik meg először azon a színskála, aminek révén a Brembo féknyergek is egyedivé varázsolhatók; a karbon-kerámia féktárcsákra markoló, egy tömbből mart, hatdugattyús féknyergek alapfényezése eloxált fekete, de a kínálatban ezüst, kék, narancs és vörös szín is szerepel.

    A Magyarországon most átadott Ford GT modell fehér színű, klasszikus kék dupla csíkozással, kék Brembo féknyergekkel.

  • A BMW idén is segít leküzdeni Tom Cruise lehetetlen küldetését

    A BMW idén is segít leküzdeni Tom Cruise lehetetlen küldetését

    Augusztus 2-án debütál a hazai mozikban a Mission: Impossible – Utóhatás, amelyben Ethan Hunt egy sor különleges BMW modell volánjánál indul akcióba. Vászonra gurul az új BMW M5 sportmodell, az 1986-os BMW 5-ös limuzin, a legújabb 7-es BMW és a BMW R nineT Scrambler motorkerékpár is. (tovább…)

  • A ŠKODA SUNROQ: a ŠKODA szakmunkásképző intézetének tanulói bemutatták ötödik tanulmányautójukat

    A ŠKODA SUNROQ: a ŠKODA szakmunkásképző intézetének tanulói bemutatták ötödik tanulmányautójukat

    Helyet kérünk a színpadon a ŠKODA SUNROQ számára: a tanulmányautó a ŠKODA diákok projektjének eredménye. A ŠKODA szakmunkásképző intézetének 23 diákja nyolc hónapot dolgozott a ŠKODA KAROQ kompakt szabadidő autó (SUV) nyitható tetős változatán, amelynek külseje bíbor-vörös, üléseinek borítása pedig fehér és vörös színű eredeti bőr. A formatervezés főbb vonásai, beleértve a finoman megvilágított ŠKODA logókat és a háttér-megvilágított   sárvédő íveket,  a tanulmányautó különleges jellegét hangsúlyozzák. A SUNROQ nevet sok-sok javaslat közül választották ki, amelyeket a közösségi háló csatornáin küldtek be a ŠKODA ügyfelek és rajongók.

    Az elmúlt, megközelítőleg nyolchónapos időszak során  huszonhárom,   17 és 20 év közötti diák dolgozott a ŠKODA SUNROQ projekten. A hét különböző tanulmányi szakterületről jött diákokat az iskola tanárai, valamint a ŠKODA műszaki fejlesztési, formatervezési és termelési részlegeinek szakértői segítették.

    A gépkocsi nevének kiválasztására, a diákok a ŠKODA ügyfeleket és rajongókat kérték fel azzal, hogy a közösségi háló csatornáin  keresztül küldjenek javaslatokat. A SUNROQ nevet végül  több száz javaslatból választották ki. A győztes javaslat „gazdáját” meghívták a SUNROQ hivatalos sajtóbemutatójára, ahol  találkozott a diákokkal, és  volt szerencséje még egy kört is tenni a  kocsival.

    „Nagy élmény, hogy bemutathatjuk a SUNROQ-ot a nagyközönségnek”- mondja Michal Bydzovsky,  a projektben részt vett 23 szakmunkásképzős diák egyike. „Az elmúlt nyolc hónap nagy kihívást jelentett az egész csapat számára, de azt hiszem, kiváló munkát végeztünk”- tette hozzá.

    Carsten Brandes, a ŠKODA Akadémia vezetője  kiemelte, hogy “a project eredménye  bizonyítja a ŠKODA szakmunkásképző intézetében megszerzett szakképesítés minőségét. Világosan látható diákjaink szakértelme, és az a nagy  szenvedély, amelyet a SUNROQ megalkotásába fektettek”.

    Az első lépések  a ŠKODA SUNROQ karosszériájának megerősítését, illetve a tetőépítmény eltávolítását jelentették. Ehhez mind a négy ajtó módosítására, és a lenyitható hátsó rész  teljes újratervezésére volt szükség. A sorozatgyártású ŠKODA KAROQ  521 literes csomagterével összehasonlítva a ŠKODA SUNROQ még nagyobb csomagtérrel büszkélkedhet. Ezen túl a csapat  új ajtóborítást dolgozott ki az A-oszlopokon  és teljesen eltávolította a B-oszlopokat, aminek következtében a biztonsági övek közvetlenül az első üléseken keresztül kellett átvezetni. A módosított első és hátsó lökhárítók  teszik teljessé a gépkocsi karosszériáján megvalósított változtatások sorát. A 2 638 milliméteres tengelytáv  változatlan maradt,  ugyanúgy, mint a gépkocsi hossza (4 382 milliméter) és szélessége (1 811 milliméter), míg a SUNROQ magassága 1 480 milliméter lett.

    A bíbor-vörös külső fényezés a Skoda SUNROQ-nak magabiztos látványt kölcsönöz, miközben belső terében a fehér és piros bőrborítás tökéletesen összhangban van a  kabriolet egyéniségével. A diákok  nagy figyelmet szenteltek az apró részleteknek, és elsősorban a fényhatásokra  összpontosítottak.  Az autóban LED-ek adják a háttér-világítást, valamint az ajtókilincsek és a sárvédő ívek megvilágítását. Az első és a hátsó lökhárítóban, valamint az ajtókban lévő lámpák diszkrét ŠKODA logót vetítenek a talajra,  és a logó akkor is megjelenik, amikor a csomagtartót kinyitják.

    A ŠKODA SUNROQ-ot 1,5 TSI, négyhengeres benzin üzemű motor hajtja. A motor vezérlésében alkalmazott módosításoknak köszönhetően  a közvetlen befecskendezésű benzinmotor most  120 kW (163 LE)-t ad le, maximális  nyomatéka 279 Nm.  Ez lehetővé teszi, hogy a ŠKODA SUNROQ 195 km/órás csúcssebességet érjen el, és  8.6 másodperc alatt gyorsuljon 0-ról 100 km/órára. A sportos  külső érdekében a   tanulmányautót 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal látták el. A ŠKODA OCTAVIA RS-tól kölcsönzött lengéscsillapítókkal  a karosszériát 50 milliméterrel lejjebb süllyesztették, és a módosított kipufogó rendszer is sportosabb motorhangot ad.

    A ŠKODA 1927-ben alapított, és most 900 nappali tagozatos tanulóval bíró Mladá Boleslav-i szakmunkásképző intézetének diákjai  2014 óta minden évben megalkottak egy tanulmányautót. Az első egy kétüléses ŠKODA CITIGO volt, 2015-ben jött a ŠKODA FABIA pick-up, 2016-ban alkották meg a ŠKODA RAPID SPACEBACK coupét, 2017-ben pedig aŠKODA CITIGO elektromos  buggy-t.

     

  • 114 bizonyíték a rajongásra: egy bécsi kéményseprőé a világ talán legnagyobb Golf gyűjteménye

    114 bizonyíték a rajongásra: egy bécsi kéményseprőé a világ talán legnagyobb Golf gyűjteménye

    Ki mondta azt, hogy a szeretetet nem lehet számokban kifejezni? A Volkswagen esetében ez a szám 114. Az osztrák Josef Juza imádja a Golfot, ezért tart 114-et belőle. Azonban ez csak a jelenlegi állapotot tükrözi, ez a szám ugyanis még mindig nőhet. A gyűjtő már nem kutat új különlegességek után, de néha olyan Golfokat ajánlanak neki, amelyeknek nem tud ellenállni.

    „Amikor életemben először ültem Golfban, úgy éreztem, ez az autó egyedül nekem készült. Az ülés, a vezetési élmény, a használhatóság, minden tökéletes volt nekem” meséli Josef Juza.

    A kéményseprő munkába egy Caddyvel járt, nyáron egy Golf Cabrio, télen egy Country volánja mögé ült, GTI-t vezetett ha kocsikázni akart, a családi utakra pedig egy normál Golfot használt. „Ez vikt a mottóm: minden alkalomra a megfelelő Golfot.” – mondta Juza. Az első gyűjtői Golfot a kilencvenes évek elején vásárolta, egy Oldtimer bemutatón szeretett bele a régebbi modellekbe.

    Josef Juza kollekciójának van néhány különleges darabja, melyek igazi autócsodának számítanak. Ezek közé tartozik egy sorozatgyártás előtti darab 1974-ből, amelynek vezető oldali ajtaja tolóajtó. Egy másik egy kézzel készült, mindössze 71 példányban gyártott 210 lóerős Golg G60. Juza egy Rally Golffal is büszkélkedhet, amely a Golf második szériájából készült, mindössze 5000 példányban. Juza tulajdonában van egy CitySTROMer is, amely egy RWE nevű energiacég közreműködésével készült 1981-ben. Ez a modell volt az egyik első mindennapi használatra alkalmas elektromos autó, körülbelül 25 darab készült belőle. A gyűjtemény értékes darabja egy olyan Golf is, amellyel már egymillió kilométert tettek meg.

    Josef Juza jövőbeli terve az, hogy az autókat ne csak ő, hanem mások is megcsodálhassák. Juza ugyanis egy Golf múzeumot tervez nyitni gyűjteményéből, melynek ő lenne az igazgatója. A múzeum a tervek szerint 2019 tavaszán nyílik majd meg a látogatóknak.

     

  • A Mercedes-Benz Cars egymilliárd eurót fektet magyarországi személyautógyárába

    A Mercedes-Benz Cars egymilliárd eurót fektet magyarországi személyautógyárába

    A Mercedes-Benz Cars Kecskeméten megkezdi az első full-flex gyár építését. A vállalat az új személygépkocsi-gyárba összesen egymilliárd eurót invesztál, és több mint 2.500 új munkahelyet teremt. A full-flex gyár a következő lépés az okosgyártás felé vezető úton: a februárban bemutatott Factory 56 elvén épül fel, azaz teljes mértékben digitalizált, fenntartható termelést valósít meg, és az embert állítja a középpontba.

    „Az egymilliárd eurós beruházás keretében a Mercedes-Benz Cars világméretű termelési hálózatának első full-flex gyárát hozzuk létre Magyarországon. A gyárban rugalmasan, egyazon gyártósoron állíthatók elő a legkülönbözőbb járműmodellek a kompakt autóktól a hátsókerék-meghajtású limuzinon át a különböző meghajtással rendelkező járművekig, az elektromos autókat is beleértve. Ezzel továbbfejlesztjük a Factory 56 gyártási koncepcióját”, mondta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja.

    Az új kecskeméti személygépjármű-gyár présüzemből, karosszériaüzemből, felületkezelő és összeszerelő üzemből áll majd. A gyár csúcshatékonysággal fog működni, és széndioxid-semleges energiaellátással rendelkezik. A full-flex gyárral a Mercedes-Benz Cars a jövő járműveinek rugalmas gyártásához szükséges kapacitást és technikai feltételeket teremti meg. Ez a legkülönbözőbb felépítésű és meghajtású személygépkocsikat foglalja magában. Gyárthatók lesznek Kecskeméten a hagyományos meghajtású autók, de a legújabb technológiának megfelelő, önvezetésre is alkalmas elektromos autók is – az érvényes biztonsági előírások és törvényi rendelkezések figyelembevételével.

    A kecskeméti telephely második gyárának alapkőletételére 2018. június 5-én a politika és a gazdasági élet képviselői gyűltek egybe. Markus Schäfer mellett Szijjártó Péter magyar külgazdasági és külügyminiszter, Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét Megyei Jogú Város polgármestere, valamint Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója vett részt az ünnepségen.
    Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter: „Az autóiparnak ma kulcsszerepe van abban, hogy Magyarország mennyire tud sikeres lenni az új világgazdasági korszakban. Ez a beruházás egyértelmű jele annak a bizalomnak, amelyet a Daimler a magyar gazdaságba, a magyar befektetési környezetbe, de mindenekelőtt a magyar emberekbe helyezett.”

    A Factory 56 alapeszméje egy teljes telephelyre kiterjesztve

    A Mercedes-Benz Cars februárban Factory 56 néven mutatta be Sindelfingenben a világ egyik legmodernebb autógyártási koncepcióját. Ez az új gyártási mód az embert helyezi a középpontba, mindemellett minden elemében rugalmas, digitális és zöld. Alapvető eleme valamennyi berendezés és folyamat teljes összekapcsolása, egy papírmentes gyár komplex megvalósítása, valamint az anyagáramlás digitális vezérlése. A munkatársak mindennapi munkáját tabletek, elektronikus kézi eszközök (PDA-k), okostelefonok és okosórák segítik. A Factory 56 alapelvei mentén megvalósuló új kecskeméti gyár – az ipar 4.0 értelmében – teljesen digitalizált, és összeköttetésben áll a globális termelési hálózat többi egységével.

    A Factory 56 alapeszméjét a vállalat most egy komplett gyárra kiterjesztve valósítja meg. Mivel mindegyik gyáregység – a présüzemtől az összeszerelő üzemig – újonnan épül fel, a teljes folyamatlánc optimálisan összehangolható. Az első- és hátsókerék-meghajtású járművek rugalmas termelése mellett ugyanazon a gyártósoron állíthatók elő más-más meghajtási változatok, például elektromos meghajtású autók is. A termelés a következő évtized elején indul majd el Kecskeméten.

    Az új full-flex gyár létrehozásához 972.700 m3 földet kell megmozgatni. A beépített terület nagysága 382.033 m2 lesz. Ez körülbelül 54 futballpálya méretének felel meg. A kecskeméti telephely második gyárának építéséhez több mint 17.000 tonna acélt használnak fel. Ebből az acélmennyiségből körülbelül 1,7-szer lehetne felépíteni a párizsi Eiffel-tornyot.
    „A Mercedes-Benz már működő kecskeméti gyára a termelés 2012-es indulása óta igazi sikertörténet. Elsőkerék-meghajtású kompakt autókat gyártunk itt a világ minden részére. Ma tovább írjuk a történelmet, hiszen a második kecskeméti gyár nemcsak hozzájárul Magyarország járműipari szárnyalásához, de a jövő generációi számára is biztosítja a nemzetközi tudáshoz való közvetlen hozzáférést, s hosszú távon teremt vonzó munkahelyeket” – hangsúlyozta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

    A legmodernebb gyártási technológiák

    A rugalmas termelésre tervezett kecskeméti gyárat már a tervezési szakaszban is teljes mértékben digitálisan alakították ki és optimalizálták. A teljes gyár megfelel a jövő követelményeinek: az új présüzem, a karosszériaüzem, a felületkezelés és az új, flexibilis összeszerelési rendszer – az ipar 4.0 jegyében – a jármű típusától és meghajtási formájától függetlenül teremti meg a rugalmas gyártás előfeltételeit.
    A gyártás az ún. lean, azaz csúcshatékony gyártás normáin fog alapulni: ideális termelési rendszert valósít meg, rövid utakkal és átfutási időkkel a maximális hatékonyság eléréshez. A teljes gyártás ezáltal azonos ritmusban zajlik majd. Ez magában foglalja az ember és gép együttműködését, illetve a digitálisan támogatott folyamatokat, beleértve a munkaszervezést, a logisztikát és minőségbiztosítást is.

    A karosszériaüzem is új gyártási koncepciókkal rendelkezik: a gyártási láncolat már a legelső alkatrésztől kezdve úgy illeszkedik össze, mint egy gyöngysor szemei. A jövő karosszériaüzemében az egyes állomások rugalmasan kombinálhatók egymással. Ennek a rugalmasságnak köszönhetően egy-egy gépjármű-sorozat különböző változatait egyidejűleg lehet előállítani. Jelenleg ugyanehhez több speciális gyártósorra van még szükség.

    A rendszerbe modern logisztikai megoldások is illeszkednek: az új komissiózó (alkatrész-válogató és -előkészítő) területeken a legmodernebb „pick-by-light” vagy „pick-by-voice” technológiákat alkalmazzák. Míg a pick-by-light esetében a kommissiózó munkatárs a beépítendő cikkek típusát és mennyiségét a kivételi polc feletti kijelzőn keresztül kapja a rendszertől, addig a pick-by-voice esetében a dolgozó a megbízásokat a raktárkezelő rendszertől rádión keresztül, hangutasításban kapja.
    Valamennyi tevékenységnél az ember áll a középpontban: a munkatársak ergonomikus kialakítású munkahelyeken dolgoznak, és tevékenységükben digitális eszközök segítik őket. Az intelligens ember-gép együttműködésnek köszönhetően lehetőség van a részleges automatizációra a munkatársak tehermentesítése érdekében. A munkahelyek és pihenőzónák kialakítása szintén az ergonómiai elvekhez igazodik, és új kommunikációs formákat tesz lehetővé a modern belső térben.

    Fenntartható és energiahatékony autógyártás a Mercedes-Benz Cars-nál

    A jövő autógyártására, és ezzel a kecskeméti telephely második gyárára is moduláris épületszerkezetek lesznek jellemzőek, amelyek energiahatékony és környezetbarát megoldásokat jelentenek. Ezenkívül a hulladéktermelés megelőzése és a vízfogyasztás csökkentése is az egész gyárra jellemző lesz. A kecskeméti telephely második gyára megújuló energiaforrásokat fog használni, s ennek köszönhetően széndioxid-semleges energiaellátással rendelkezik majd.

    Németországban és Európában a Mercedes-Benz Cars élen jár a zöld gyártási megoldások terén. 2022-ig valamennyi németországi gyárának széndioxid-semleges energiaellátással kell rendelkeznie. Az új európai gyárakat már jelenleg is eleve széndioxid-semleges energiaellátással tervezik.

    A Mercedes-Benz Cars Operations

    A Mercedes-Benz Cars Operations világszerte több mint 30 telephely személygépjármű-gyártásáért felel, ebből hármat jelenleg is építenek. Egy rugalmas és hatékony, mintegy 78.000 főt foglalkoztató gyártási hálózaton belül ide tartoznak az olyan központi feladatkörök, mint a gyártástervezés, a TECFABRIK – egy, az új ötletek és koncepciók kipróbálására szolgáló fejlesztési központ –, a logisztika és a minőségbiztosítás. Az elmúlt évben a Mercedes-Benz Cars a Mercedes-Benz és a smart márka több mint 2,4 millió személygépkocsiját állította elő, és ezzel sorozatban hetedik rekordját állította fel. A hálózat az elsőkerék-meghajtású (kompakt autók) és hátsókerék-meghajtású (például S-, E- és C-osztály) sorozatok, valamint a SUV- és sportkocsi-modellek gyártását foglalja magában. Ehhez jön a hajtásláncok (motor, hajtómű, tengelyek, alkatrészek) gyártási hálózata. Valamennyi típus gyártási hálózatának középpontjában egy-egy vezető gyár áll, amely a gyártásbevezetés, a technológia és a minőségbiztosítás szakértői központjaként működik. A Mercedes-Benz Cars készen áll az elektromobilitásra: már világszerte épülnek azok a központok, amelyek az elektromos járműveket és azok akkumulátorait gyártani fogják. A mindennapi munka fókuszában a modern gyártási eljárások folyamatos tökéletesítése, továbbfejlesztése áll, amelyek lehetővé teszik a jövő hightech-járműveinek hatékony, rugalmas és környezetbarát előállítását a megszokott Mercedes-Benz minőségben. A középpontban a munkatársak állnak a maguk szakmai felkészültségével, munkájukat pedig a munkahely ergonomikus kialakítása, valamint az intelligens automatizáció segíti. Saját gyártóhálózatai mellett a Mercedes-Benz a növekedés jegyében egyre nagyobb hangsúlyt fektet a külső együttműködésekre is.

    A Mercedes-Benz kecskeméti gyára

    A kecskeméti Mercedes-Benz gyár jelenleg mintegy 4.000 munkatársat foglalkoztat. 2017-ben több mint 190.000 Mercedes-Benz kompakt autót állítottak elő. Első modellként 2012-ben a Mercedes-Benz B-osztálya gördült le a szalagról. Ezt követte 2013-ban a négyajtós kompakt CLA kupé, majd 2015-ben a CLA Shooting Brake. Ez utóbbi két modellt az egész világon kizárólag Kecskeméten gyártják. 2018 májusa óta az új A-osztály egészíti ki a magyar gyártóhelyszín termékpalettáját.

  • Ford: Új világrekord született

    Ford: Új világrekord született

    Különleges világrekord kísérlet helyszíne volt a hétvégén a Millenáris.

    A LEGO Store szervezésében és a Ford Magyarország támogatásával a KidFest 2018 családi esemény keretében, a hétvégén megkísérelték megdönteni az 5 éve fennálló LEGO kígyó építési világrekordot.

    A program pénteken egy különleges sajtóesemény keretében indult, ahol a közismerten nagy LEGO rajongó Kiss Gergely háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, a Ford Mustang nagykövete is segédkezett a kígyó testéül szolgáló, első gyűrűk elkészítésében.

    A kígyó farka a közreműködő gyerekek és újságírók segítségével már pénteken délután szépen körbe fonta a kiállított különleges Orange Fury Mustangot, vasárnap délutánra pedig egy hatalmas, 321 méteres LEGO kígyó foglalta el a Millenáris park nagy részét. A hétvégén több mint 5000 résztvevő gyerek segítségével 232 darab 4 x 2 es klasszikus LEGO kocka összeépítésével 881 600 db 4×2-es Lego kockából rakták össze az új világrekorder 321 méteres LEGO kígyó testét.

    Ford Mustang LEGO
    Fotó: Ford Magyarország

     

  • Az új autók értékesítésének korlátozására kényszerült a Porsche

    Az új autók értékesítésének korlátozására kényszerült a Porsche

    Az új autók értékesítésének átmeneti korlátozására kényszerült a Porsche, a német gyártó pénteki közleménye alapján a fennakadást az okozta, hogy a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP).

    A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című lap a hírportálján pénteken azt jelentette, hogy a Porsche teljes egészében felfüggesztette az újautó-értékesítést Európában, mert rosszul mérte fel az átálláshoz szükséges technikai műveleteket.

    A társaság cáfolta a FAZ értesülését, német hírportálokon ismertetett állásfoglalása szerint csak korlátozzák a kínálatot. A gyártó szerint a fennakadás annak tulajdonítható, hogy a törvényhozó nem adott elég időt a felkészülésre. A WLTP-ről szóló jogszabály csak tavaly júliusban lépett érvénybe, holott rendszerint nagyjából három év a felkészülési idő – hangsúlyozták.

    Az NEDC (New European Driving Cycle – új európai vezetési ciklus) szabványt felváltó WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures – világszinten összehangolt könnyűjármű-tesztelési eljárások) szabvány a várakozások szerint az eddiginél pontosabban mutatja meg, hogy egy autó a mindennapi használat során mennyi üzemanyagot fogyaszt, és mekkora a károsanyag-kibocsátása. Az Európai Unióban 2017. szeptember 1-jétől a WLTP alapján megállapított értékeket kell megadni az új fejlesztésű modelleknél, és 2019-ig fokozatosan a korábban kifejlesztett, de új gyártású személygépkocsikra is kiterjesztik a WLTP szabványt.