Kategória: Automobil

  • Piacra lépett az ORLEN Magyarországon

    Piacra lépett az ORLEN Magyarországon

    A Grupa LOTOS csoport akvizícióját véglegesítő korrekciós intézkedéseket, valamint a MOL-csoporttal a töltőállomások egy részének átvételéről kötött megállapodást követően az ORLEN-csoport piacra lépett Magyarországon. Az ORLEN a jövőben összesen 143 hazai töltőállomást vesz át. Ebből 79 már most az ORLEN-csoport tulajdonába került, ezek jelenleg LUKOIL márkanév alatt üzemelnek. A teljes arculatváltás várhatóan jövő év márciusáig valósul meg, ennek során a töltőállomások az ORLEN arculati szabványainak és a vállalatcsoport piros-fehér színű dizájnjának megfelelő külsőt kapnak. A fennmaradó 64 töltőállomás átvételére és átnevezésére 2024 közepéig fokozatosan kerül sor. Eközben az ORLEN-csoport Szlovákiában 39 töltőállomást vesz át a MOL-csoporttól, így a vállalat a szomszédos országban összesen 91 töltőállomást fog üzemeltetni 2023-ban. Az ORLEN így mindkét piacon a négy legnagyobb szereplő egyikévé válik.

    „Számottevő mértékben bővítjük kiskereskedelmi hálózatunkat Európában: erősödő jelenlétünknek köszönhetően Szlovákiában bekerültünk a helyi piac négy legnagyobb üzemanyag-kiskereskedői közé. Emellett kereskedelmi hálózatunk egy új piacon, Magyarországon is terjeszkedik, ahol a nagykereskedelmi területen már korábban is jelen voltunk. Értékesítési hálózatunk sikeres bővítésének eredményeként nem csupán Lengyelországban, de az egész közép- és kelet-európai régióban biztosítjuk az üzemanyag- és energiaellátás biztonságát. Elkötelezettségünk és kiterjedt piaci tudásunk révén kifejezetten a helyi elvárásoknak megfelelően kialakított, elsőrangú minőségű termékeket és szolgáltatásokat tudunk kínálni új európai vásárlóinknak. Az ORLEN-töltőállomások december elején nyitják meg kapuikat a magyar közönség előtt” – mondja Daniel Obajtek, a PKN ORLEN igazgatótanácsának elnöke.

    A MOL-tranzakció lezárását követően az ORLEN-csoport összesen több mint 660 töltőállomást üzemeltet majd Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon. A vállalat Csehországban 430 töltőállomással piacvezető pozíciót tölt be. A csoport Szlovákiában 91-re, Magyarországon pedig 143-ra fogja növelni töltőállomásai számát, s ezáltal mindkét piacon a négy legnagyobb szereplő egyikévé válik. Az ORLEN hat európai országban – Lengyelországban, Németországban, Csehországban, Litvániában, Szlovákiában és immár Magyarországon is – összesen közel 3000 töltőállomást üzemeltet.

    ORLEN
    Fotó: ORLEN

    „Az ORLEN egy olyan erős, nemzetközi vállalat, amelynek közel 3000 töltőállomása stabil háttérrel rendelkezik, létesítményei pedig a tapasztalatok, valamint az innovatív megoldások megosztásával dinamizálják egymás működését. Magyarországi piacra lépésünkkel fellendítjük a helyi versenyt, s ennek előnyeit nemcsak vásárlóink, hanem a turisták és a nemzetközi közlekedési vállalatok is élvezhetik, hiszen korszerű Efecta és Verva üzemanyagainkat Közép-Európa egyéb országaiban is megtalálják majd” – mondta Tomasz Wiatrak, a szlovákiai és magyarországi terjeszkedést irányító ORLEN Unipetrol csoport vezérigazgatója.

    A szlovák és a magyar piacokra irányuló terjeszkedés kulcsfontosságú lépést jelent az ORLEN-csoport számára európai kiskereskedelmi hálózatának bővítésében. 2030-ig a vállalat 3500 ORLEN-márkanéven működő töltőállomás üzemeltetését tervezi, a célkitűzések alapján a külföldi töltőállomások teljes értékesítési hálózatban elért részesedése pedig várhatóan 37 százalékról 45 százalékra emelkedik majd.

  • Akár tizenötezer forintot is fizet a Goodyear azoknak az autósoknak, akik téli vagy négy évszakos gumit vesznek

    Akár tizenötezer forintot is fizet a Goodyear azoknak az autósoknak, akik téli vagy négy évszakos gumit vesznek

    A Goodyear kampányt indított, amelynek keretében akár 15 ezer forint készpénz-visszatérítéssel jutalmazzák a téli vagy négy évszakos gumiabroncsok vásárlását. Az ajánlatban különböző típusú és méretű gumiabroncsok szerepelnek, így minden autós számára nyitva áll, függetlenül attól, hogy személyautóval, terepjáróval vagy teherautóval közlekedik. Az akció 2022. december végéig tart.

    Ahhoz, hogy részt vegyen ebben a különleges akcióban, 3 egyszerű lépést kell követnie:

    1. Lépjen be a goodyear.hu weboldalra, és keressen egy önnek megfelelő kereskedést.
    2. Vásároljon 4 promóciós gumiabroncsot. Az akció a Goodyear téli és négy évszakos gumiabroncsaira vonatkozik 15 és 22 col közötti méretekben.
    3. Regisztrálja a vásárlási bizonylatot a Goodyear promotion 2022 weboldalon található űrlap segítségével. Az ellenőrzést követően készpénz-visszatérítésre jogosító igazolást kap.

    Csak olyan vásárlást igazoló bizonylatok (pl. nyugta vagy áfás számla) regisztrálhatók, amelyeken fel van tüntetve a gumiabroncs márkája és mérete. Azokat a vásárlási bizonylatokat, amelyek nem támogatott gumiabroncsra szólnak, nem áll módunkban elfogadni. Ezenkívül a vásárlást igazoló bizonylatnak tartalmaznia kell egy külön elemet, amely igazolja a gumiabroncsok felszerelését.

    Goodyear
    Fotó: Goodyear

    Az akció 2022. december 31-ig tart. A kampány szabályzata és részletei az alábbi weboldalon érhetők el: Goodyear promotion 2022.

    Az akciós ajánlat vonatkozik például a Goodyear egyik zászlóshajó-termékére, a Vector 4Seasons Gen-3 négy évszakos gumiabroncsokra. A Goodyear volt az első gyártó, amely bevezetett egy olyan négy évszakos modellt, amely megkapta a „Három hegycsúcs és hópehely” (3PMSF) tanúsítványt – ez a téli gumiabroncsoknál használt minősítés garantálja, hogy az abroncs megfelel a szigorú biztonsági és megbízhatósági előírásoknak havas körülmények között. Ezt igazolja a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 gumiabroncs számos győzelme is elismert magazinok – például az Auto Bild – tesztjein.

    A szezonális gumiabroncsok vásárlása iránt érdeklődő autósok – például azok, akik hosszabb távolságokat tesznek meg és különböző minőségű utakon közlekednek – az akciós ajánlatban megtalálják az UltraGrip Performance+ téli gumiabroncsokat, amelyek a Goodyear által alkalmazott két kulcsfontosságú technológiának köszönhetően garantálják a biztonságos közlekedést nedves, száraz és téli utakon. Alkalmazott a technológiák:

    • Traction Protect – egy új gyantát tartalmaz, amely a gumiabroncsoknak nagyobb deformálódási és eredeti formájukba való visszatérési képességet biztosít. Ez lehetővé teszi, hogy a fékerő jobban átalakuljon tapadássá.
    • Winter Grip – új gumikeveréket használ, amely alacsonyabb hőmérsékleten jobb rugalmasságot biztosít a futófelületnek, növelve a tapadást havas és jeges úton.
  • Ez a 7 autó esélyes a 2023-as „Év autója” címre!

    Ez a 7 autó esélyes a 2023-as „Év autója” címre!

    Bejelentették a 2023-as Év Autója címre jelölt hét autót, melyek közül a győztest a január 13-i brüsszeli autószalonon nevezik majd meg.

    A jelöltek a következők:

    Jeep Avenger

    Jeep Avenger
    Fotó: Stellantis

    Kia Niro

    Kia Niro
    Fotó: KIA MOTORS

    Nissan Ariya

    Nissan Ariya
    Fotó: Nissan Motor Co.

    Peugeot 408

    Peugeot 408
    Fotó: Stellantis

    Renault Austral

    Renault Austral
    Fotó: Greg Longerlinck/DPPI/Renault Group

    Subaru Solterra/Toyota bZ4X

    Subaru Solterra
    Fotó: Subaru of America, Inc.
    Toyota BZ4X
    Fotó: Toyota

    Volkswagen ID Buzz.

    Volkswagen ID. Buzz
    Fotó: Volkswagen AG

    A hét autót 27 autóból álló hosszú listáról választották ki, melyen többek között a BMW iX1, a Dacia Jogger, a Honda Civic, az MG 4, a Range Rover, a Toyota GR86 és a Vauxhall Astra is szerepelt.

    A toplistára került hét autóból öt elektromos. De a listán szerepel még a hibridként is kínált Niro, valamint az Ariya, amely a Nissan Leaf után mindössze a második elektromos Nissan. Elektromos a közösen fejlesztésű Solterra és bZ4X, amelyeknek közös a nevezése, valamint az ID Buzz, a híres VW lakóautó, amely az elektromos korszakban született újjá.

    Az Austral eközben egy új hibrid SUV, amely a Renault Kadjar helyébe lép.

    A tavalyi győztes a Kia EV6 volt (nyitóképen), és ez volt az első alkalom, hogy a koreai márka elnyerte a díjat.

  • Kölcsönös odafigyeléssel csökkenthető a közúti balesetek száma

    Kölcsönös odafigyeléssel csökkenthető a közúti balesetek száma

    Az őszi-téli közlekedés számos olyan veszélyforrást tartogat, amelyek nagyobb odafigyelést igényelnek mind az autóra, mind pedig a sofőrre vonatkozóan. A megváltozott időjárási körülmények, például a nyirkosabb időjárás és az, hogy jóval többet vezetünk sötétben nagyobb odafigyelést igényelnek a közlekedés minden résztvevőjétől. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., amelynek kiemelt feladata a közlekedésbiztonság javítása egyedülálló szemléletformáló, kampányt indított a balesetek számának radikális csökkentése érdekében.

    Az óraátállítást követő hetekben sok autósnak kell átállnia arra, hogy nappali világosság helyett már szürkületben vagy sötétben közlekedik. A látási viszonyok mostohábbak a korai sötétedés, a késői napkelte, a rendszeres csapadék és a páralecsapódás miatt. Mindez nagyobb odafigyelést kíván minden közlekedőtől. Mivel többet közlekedünk sötétben, ezért a világító berendezések átvizsgálása is szükséges. A közlekedés többi résztvevőjének, gyalogosnak, kerékpárosnak, motorosnak és mindenkinek ügyelnie kell a láthatóságra. Még a tél beállta előtt érdemes beszerezni megfelelő kiegészítőket; például fagyállót, téli ablakmosót, jégkaparót, esteleg zároldót. Ha a napi hőmérséklet tartósan +7 Celsius-fok alá esik, a legalább 4 mm profilmélységű téli abroncs használata erősen ajánlott. A közúti balesetek csökkentése közös érdek, amelyért mindenkinek érdemes tennie.

    „Nem vagy egyedül” mottóval indított egy hónapos, december közepéig tartó közlekedésbiztonsági kampányt a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Négy olyan reklámfilm látható a legnépszerűbb honlapokon és közösségi médiafelületeken, amelyeknek a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása a célja. Olyan mindennapi helyzetekre hívjuk fel a figyelmet, mint a vasúti átjárónál történő közlekedés, az autóvezetés közbeni figyelem, a megkülönböztető jelzést használó jármű azonnali elengedése és a mikromobilitási eszközök helyes használata.

    – Minden korosztályt meg akartunk szólítani, ezért egy közös nyelvhez, a szarkasztikus humorhoz és az iróniához folyamodtunk. A közlekedésbiztonság egy olyan terület, ahol mindenkinek fel kell keltenünk a figyelmét. Ezért is tartoznak eltérő korosztályba és társadalmi csoportba a reklámfilmjeink hősei. Az alapkoncepciónk az volt, hogy milyen könnyen kalandozhatnak el a gondolataink a vezetés során, pedig ez veszélyes üzem és állandó figyelemre van szükség. Nem csak önmagunkért, hanem egymásért is felelősek vagyunk, hiszen nem vagyunk egyedül az utakon – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.

  • Létrejött a HUMDA közreműködésével a Mobilitási Platform

    Létrejött a HUMDA közreműködésével a Mobilitási Platform

    A hazai autóipar és a közlekedési terület kiemelt szereplői a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és az Autós Nagykoalíció munkaszervezésében megalapították a Mobilitási Platformot. A kollaboráció célja, hogy szakmai, szakértői, partneri összefogással hozzásegítse Magyarországot ahhoz, hogy 2030-ra a mobilitás minden területén a világ élvonalába kerüljön.

    A Mobilitási Platform a közlekedés kiemelt problémáira, kihívásaira, megoldandó feladataira fókuszálva, ezekre megoldást keresve, széleskörű szakmai együttműködésre építkezve kezdi meg szakmai tevékenységét. A szövetség feladatának tekinti, hogy szakmai alapokon egységbe terelje a mobilitásban tágabb értelemben érdekelt és érintett piaci, állami, és civil szereplőket. Küldetése összehangolni az autóipari cégek, a közlekedésszervezők, valamint a mobilitásmenedzsment országos és városi szintű szervezőinek, döntéshozóinak és szakértőinek, továbbá a kapcsolódó és kiegészítő szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások érdekeit, igényeit, tapasztalatait.

    A szövetség alapító tagjaként a HUMDA legfőképp az autóipar előtt álló egyik legjelentősebb kihívás: a biztonságos, környezetbarát, energia- és költséghatékony közlekedési eszközök és módok előtérbe helyezésének kérdéskörére fordít kiemelt figyelmet. A kezdeményezés továbbá a minőségi, ügyfélközpontú, hatékony, elérhető árú és zöld mobilitás célkitűzéseinek elérése érdekében lehetőséget és keretet biztosít az innovációs, gazdasági, kutatási, oktatási és jogszabályi szintű együttműködésre.

    – Nemcsak az autó-motorsport, hanem az egész autóipar, sőt a környezetünkhöz és a mindennapi mobilitáshoz való viszonyunk is folyamatosan, soha nem látott tempóban változik. Annak érdekében tehát, hogy minél hatékonyabban tudjuk pozícionálni és megerősíteni Magyarország szerepét az átalakuló mobilitás korszakában, a lehető legtágabb kontextusban kell kezelni azt. Örömmel vettünk részt a Mobilitási Platform megalapításában, amelyben partnerünkkel, az Autós Nagykoalícióval közös missziónk a közlekedési személetformálás, a társadalmi tudatosság, valamint a közlekedők biztonságos és környezettudatos magatartásának erősítése. Célunk, hogy összefogjuk a terület hazai képviselőit, kutatóit, szakembereit, illetve nemzetközi és hazai cégeket, akiknek közös célja a közlekedés dekarbonizációjának előremozdítása, költségeinek csökkentése és az ellátási infrastruktúra aktuális kihívásokhoz való illesztése. Hiszünk abban, hogyha időben elkezdjük a munkát, akkor számos más ország előtt találhatjuk meg a választ a globális jövőnkkel kapcsolatos mobilitási kérdésekre – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

  • Autóversenyzőnek képzeli magát a dögös magyar színésznő

    Autóversenyzőnek képzeli magát a dögös magyar színésznő

    Nyári Dia színésznő a minap még a Celeb vagyok, ments ki innen című műsorban volt látható, most pedig egy autóreklámban tűnt fel.

    A SsangYong reklámfilmjében Dia egy Tivoli Grandot csomagtartójába pakol, majd elindul (a reklám szerinti) kislányáért az iskolában. Sport módba kapcsolja az autót, és máris úgy érzi magát, mint egy autóversenyző. Versenyző sisakban jelenik meg az autóban, persze ezt csak „képzeli”, de az autó sportos élményét hivatott szimbolizálni.

    A videó leírása szerint „a Tivoli Grand minden helyzetben megállja a helyét! Legújabb kisfilmünkben Nyári Dia tette próbára, aki elsősorban családanya, de mellette a sportos élet szerelmese is. A Tivoli Grand tökéletes választás, hiszen praktikus kialakítása mellett élvezetes vezetési élményt kínál, amivel könnyen rabul ejti a sofőrt. Dia vajon tényleg autózott a szerpentinen, vagy csak álmodta az egészet? Nézd meg Te is hova vezet az útjuk a Tivoli Granddal!”

    Neked mi álmaid autómárkája? És mid van? 🙂 Szavazások az alábbi cikkben:

    Alonso bájos osztrák barátnője spanyol autót reklámoz (szavazásokkal!)

  • Lamborghini vs Ferrari: újabb balhé az olaszok körül! – előzetes

    Lamborghini vs Ferrari: újabb balhé az olaszok körül! – előzetes

    A Ford vs Ferrari és Enzo Ferrari életrajzi filmje után a Lamborghini is előállt egy eredettörténet-feldolgozással.

    Brutális átváltozás: Így fest Ferrari szerepében a Star Wars sztárja

    Az új film a két olasz márka rivalizálását felelevenítő film, Lamborghini: The Man Behind The Legend [Ember a legenda mögött] november 18-án érkezik majd.

    Jó öt év után érkezett meg a Lamborghini alapítójáról szóló film előzetese, de új színészek szerepelnek benne.

    Az első hírek szerint még Antonio Banderas és Alec Baldwin játszotta volna a két főszereplőt. Most azonban Frank Grillo (Halálfej a Marvel-univerzumban) és Gabriel Byrne (a Vikingek című sorozat szereplője) játssza majd a Lamborghini alapítóját, illetve a rivális Enzo Ferrarit.

    Érdekes módon Baldwin azóta a DeLorean dokufilmjében tűnt fel, ami Vissza a jövőbe című film ikonikus autójának márkatörténetét mutatja be.

    Visszatérve a mostani filmhez, a legenda szerint a traktorgyártó ki akarta javítani a Ferrari egyik hibás alkatrészét, mire utóbbi ezen megsértődött, és visszaküldte a mezőkre a kollégáját. Ebből született a Lamborghini sportautó ága, és a rivalizálás a mai napig folytatódik…

    Egyelőre Amerikában sem biztos, hogy mozik fogják-e bemutatni a filmet, valószínűleg streaming szolgáltatókon lesz majd elérhető Magyarországon is.

  • Alonso bájos osztrák barátnője spanyol autót reklámoz (szavazásokkal!)

    Alonso bájos osztrák barátnője spanyol autót reklámoz (szavazásokkal!)

    A Forma-1 egyik spanyol sztárja, Fernando Alonso jelenleg az osztrák riporternővel, Andrea Schlagerrel jár.

    Az osztrák Servus TV tudósítója egyébként egy spanyol autómárkát reklámoz hazájában: A CUPRA nagykövete.

    Neked milyen márkájú autód van? És milyen márkájú az álomautód? Ha pedig legörgetsz, a szavazások alá, megnézheted Andrea pár CUPRA-s képét! 😉

    [poll id=”255″]

    [poll id=”256″]

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    CUPRA Österreich (@cupra_at) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    CUPRA Österreich (@cupra_at) által megosztott bejegyzés

  • Videó: F1-es versenyzőnek hitte magát, ripityára törte a traktort

    Videó: F1-es versenyzőnek hitte magát, ripityára törte a traktort

    Van olyan ember, aki a volán mögött ülve, sosem képzelte azt magáról, hogy versenyző és mindenkinél jobban vezet? Aligha.

    Van, akinek ez pusztán a fejében él ez a kép, és van, aki nekiáll száguldani egy traktorral. Legalábbis egy traktorhoz képest száguldani. Így tett a videón látható férfi is, azonban a lendületes előzés után rögtön az árokban kötött ki. A férfi simán megúszta, de járműve pedig miszlikre hullott szét.