Kategória: Automobil

  • Petrov Mercedes kamiont vezet, de Kiss Norbinak nincs mitől tartania

    Petrov Mercedes kamiont vezet, de Kiss Norbinak nincs mitől tartania

    Vitalij Petrov már évek óta a Mercedes oroszországi nagykövete, így elég sok csillagos járgányt hajthatott már.

    Ezúttal kapott végre egy Oroszországhoz méltó nagy vasat, és egy Actrossal vágott neki a moszkvai versenypályának. A bemutatót láthatóan évezte a viborgi rakéta, de nem kell tartania Kiss Norbinak attól, hogy orosz ellenfele lenne a közeljövőben a FIA ETRC-n.

    https://www.facebook.com/VitalyPetrovOfficial/videos/1360854484045467/

  • 248%-kal hatékonyabb a Shell és az AirFlow közös kamionja

    248%-kal hatékonyabb a Shell és az AirFlow közös kamionja

    A Shell és az AirFlow Company azzal a céllal tervezte és építette meg a Starshipet, a különlegesen hatékony kamiont, hogy megmutassa, mit lehet elérni az energiafelhasználás csökkentése terén a szállítmányozásban. A legmodernebb technológiával felszerelt tehergépkocsi 3700 km hosszú – Kaliforniától Floridáig tartó – küldetése alatt 68,9 tonnakilométer per liter teherszállítási hatékonyságot ért el, amely 2,5-ször nagyobb, mint a 27,8 tonnakilométer per literes észak-amerikai átlag . Az alkalmazott teherszállítási hatékonyság mutató egy sokkal relevánsabb mérőszáma az energiafelhasználásnak a szállítmány A-ból B-be történő eljuttatása esetén, mivel egyidejűleg veszi figyelembe a szállítmány súlyát, illetve a mozgatáshoz felhasznált üzemanyagot. A viszonyítási alapként használt amerikai adatok valahol az ázsiai és európai átlagadatok között középen helyezkednek el.

    Mi több, a 33 112 kg súlyú Starship (mely súlyból 18 098 kg volt a rakomány ) összesített átlagfogyasztása 3,8 km/l volt, ezzel szintén felülmúlva az amerikai 2,7 km/l átlagot , a legjobb fogyasztás az út alatt pedig 4,2 km/l volt. Emellett azt is kiszámolták, hogy ha mind a kétmillió amerikai kamion a Starship teherszállító hatékonyságával rendelkezne, akkor évente 229 millió tonnával kevesebb lenne a széndioxid-kibocsátás az országban.

    Starship, shell, airflow
    A jövő a szállítmányozásban? Fotó: WELL PR

    Ezeket a méréseket egy független szervezet, az Észak-Amerikai Tanács a Hatékony Teherszállításért (NACFE) auditálta, egy fedélzeti telematikai rendszer segítségével. Az eredmények nagyon időszerűek, hiszen a globális szállítmányozási szektor régóta keresi a megoldást arra, hogyan csökkentse az üzemanyagfogyasztást a maximális rakomány mellett, úgy hogy közben csökkentik a költségeket és megfelelnek az üzemanyagfogyasztási előírásoknak.

    „Nagyon örülünk, hogy a Starship kamion ilyen sikeresen teljesítette első útját, valós szállítmányozási keretek és feltételek mellett, beleértve a viharos esőzéseket is. A tervünk ezzel a kezdeményezéssel az volt, hogy elkezdjék felülvizsgálni a szállítmányozási ágazatban a teherszállítási hatékonyság meghatározását, és további párbeszédet kezdeményezzünk az AirFlow Truck Company-val, illetve a többi gyártóval” – monda Robert Mainwaring, a Shell Kenőanyagok innovációért felelős technológia menedzsere.

    Ezt a kiemelkedő teherszállítási hatékonyságot a Shell kenőanyagok és a fokozott aerodinamikai kialakítás – a speciálisan kialakított, szénszálas vezetőfülke, a teljes oldalsó takarás a pótkocsi teljes hosszában, a Cummins X-15 motor, az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok és az intelligens vezetési megoldások – együttesen tették lehetővé. Kenőanyagként a Shell egy alacsony viszkozitású, teljesen szintetikus, nagy teljesítményű motorolaját használták, amely védelmet nyújt a kopás, a lerakódások és az olajlebomlás ellen, valamint az átviteli olajokat, a differenciálmű olajokat és a kerékagyolajokat is a Shell adta. Ezt a motorolaj-technológiát már világszerte tesztelik az OEM-ek és ugyanolyan viszkozitást mutat, mint a Shell Rimula Ultra E +.

    A Starship kezdeményezés egy következő lépés azon az úton, amely ahhoz vezet, hogy megtaláljuk a választ a világ energetikai kihívásaira – ez a technológia mind a szállítmányozási szektor mind pedig a szélesebb környezete számára előnyökkel jár majd.

  • Kirobbanóan nagyot szól a BMW M2 Competition kettős rekordja

    Kirobbanóan nagyot szól a BMW M2 Competition kettős rekordja

    A BMW M GmbH digitális kampányához megtervezett rendkívüli mutatványok maximálisan kiaknázták a nagyteljesítményű kompakt sportolóban rejlő teljesítmény-potenciált.

    A bajor prémiumgyártó legújabb digitális kampányának főszereplője szokatlanul látványos eszközökkel állította be kettős rekordját: egy égetően erős lézer és egy precíziós penge párosának segítségével. A BMW M2 Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,8 – 10,0 liter / 100 km [9,0 – 9,2 liter / 100 km]; kombinált károsanyag-kibocsátás: 224 – 227 gramm / km [206 – 209 gramm / km])* lélegzetelállító rekordvideói a BMW és a BMW M divízió közösségimédia-oldalain népszerűsítik a nagyteljesítményű kompakt sportoló kvalitásait.

    BMW M2 Competition: a lézer rekord:

    https://www.youtube.com/watch?v=QzJeQOibd5s

    A BMW M2 Competition a rekordok megdöntésére született. Hogy igazolja ezen ígéretét, a kétajtós sportautó a legkiválóbb emberek által felállított világrekordokból merített ihletet, olyanokból, amelyek ráadásul első ránézésre összeegyeztethetetlenek egy gépkocsi kvalitásaival: pengével átvágni egy perc alatt több mint 87 darab bambuszköteget, illetve lézerrel kidurrantani 60 másodperc alatt 63-nál több léggömböt.

    „A BMW M2 Competiton a legőszintébb formában testesíti meg a BMW M GmbH értékeit. Egy egészen kivételes autó, amelyet rendkívüli menettulajdonságokkal, letaglózó kisugárzással és versenyautós precizitással vérteztünk fel. Legújabb digitális kampányunkkal pontosan ott szólítjuk meg a modell célközönségét, ahol szabadidejüket töltik és informálódnak a világról: a közösségi médiában. A BMW M2 Competition számára felépítettük a tökéletes színpadot, hogy magával ragadó stílusban mutathassa be képességeit” – nyilatkozta Uwe Dreher, a BMW, a BMW i és a BMW M márkák nemzetközi kommunikációs vezetője.

    A látványos kihívások leküzdésére – amelyeket világszerte most először kíséreltek meg – a müncheni vállalatcsoport egy érintőlegesen átalakított BMW M2 Competition modellt gurított be egy, a Dél-afrikai Köztársaság fővárosában felépített filmstúdióba. A rekordkísérlet főszereplőjének hajtáslánc- és futómű-technológiája mindenben megegyezett a sorozatgyártásban kínált BMW M2 Competition modellekével, csupán a kettős rekord érdekében előre egy égetően erős lézert, míg hátulra egy precíziós pengét szereltek fel.

    A rekordkísérlet mérnökien pontos megtervezése és a heteken át tartó fokvárosi tesztek után a felépített pálya, a pilóta és a négykerekű sportoló is készen állt: a bambuszkötegeket félkörívekben, a héliummal töltött léggömböket pedig sorokba rendezve állították egymás mellé, hogy a pilóta az előbbiek félbe vágását pontos csúsztatásokkal, utóbbiak kidurrantását pedig haladás közben abszolválhassa. A sorba rendezett léggömbök egymásutánjából a vezetés szerelmesei azonnal kiolvashatják a világ legerősebb betűje, az M formáját.

    A színfalak mögött:

    https://www.youtube.com/watch?v=2THZHbdji8g

    Technikai szempontból a BMW M2 Competition már sorozatgyártásban kínált formájában is mindent tud ahhoz, hogy vérbeli rekorder váljon belőle: motorházteteje alatt egy, a BMW M3 / M4 sportmodell-páros soros hathengeres benzinmotorjának műszaki alapjaira megálmodott, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, vadonatúj fejlesztésű szív dobog, amely 410 lóerő maximális teljesítményével 4,4 másodperc alatt gyorsítja fel a kétajtós sportolót álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A mérnökök a BMW M2 középkonzoljára most először egy kapcsolósort is terveztek, amellyel a tulajdonosok közvetlenül állíthatnak az erőforrás karakterisztikáján, a kormányrásegítés mértékén, a hétfokozatú duplakuplungos M DCT automataváltó esetében pedig a Drivelogic funkció beállításán. A BMW M2 Competition mindezeken felül már ránézésre is a legsportosabb oldalát helyezi előtérbe: a módosított első lökhárító, a magasfényű feketére fényezett, megnövelt méretű, újratervezett hűtőrács-pár és a vadonatúj, exkluzív Hockenheim Silver metál karosszériafényezés minden korábbinál magabiztosabb és erőteljesebb kisugárzást garantál.

    „Kivételesen trükkös vezetői manőversorozatnak nézünk elébe, amely jóformán lehetetlen” – mondta Marc Higgins kaszkadőrkoordinátor a rekordkísérletre felépített pályáról. „A BMW M2 Competition hatalmas elvárásokkal néz szembe. Minden egyes csúsztatásnak mérnökien pontosnak kell lennie, mert a hibahatár a nullával egyenlő. Az erőteljes kisugárzás és a versenyautós agilitás ugyanakkor nagyon sokat segít” – tette hozzá.

    „A hónapokon át tartó előkészületek után a kihívás végre fináléjához érkezett. A pilóta a szakma egyik legjobbja, de még így is elengedhetetlenül fontos, hogy az autó még a legkisebb beavatkozásokra is pontosan reagáljon. Ha az autó nem megfelelően viselkedik, nem lesz meg az új rekord” – fűzte hozzá a kettős rekordról készített videókat rendező Oison Tymon.

    És a BMW M2 Competition maradéktalanul igazolta az ígéreteket: a nagyteljesítményű kompakt sportoló a kihívás összetettsége ellenére is megdöntötte mindkét korábbi rekordot. A modell néhány próbálkozás után 117 bambuszköteget vágott ketté és 79 léggömböt durrantott szét – mindkettőt pontosan 1 perc alatt.

    A kettős rekord hitelességét drónnal készített felülnézeti felvétel bizonyítja:

    https://www.youtube.com/watch?v=L_LjpR1201Y

    A BMW M2 Competition kettős rekordjáról készített videók az „Egyazon utca. Eltérő játék.” („Same street. Different game.”) elnevezésű marketingkampány égisze alatt készültek el, látványviláguk pedig tökéletesen beleillik a koncepció fő üzenetébe. A sötét háttér, a digitális óra és az éles fények a videojátékok világát idézik: a BMW M2 Competition digitális premierje óta rajongók milliói élhetik át a kétüléses sportoló kvalitásait az okoskészülékekre kifejlesztett CSR Racing 2 autós játékban.

    *A szögletes zárójelekben szereplő értékek az opcionális extrafelszereltségként elérhető, hétfokozatú M DCT duplakuplungos automataváltóval felszerelt BMW M2 Competition modellre vonatkoznak.

    Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

  • A Ford a 10 milliomodik Mustang megszületését ünnepli

    A Ford a 10 milliomodik Mustang megszületését ünnepli

    A Ford a 10 milliomodik Mustang legyártását ünnepli; a legendás modell 50 éve számít Amerika legkelendőbb sportkocsijának, és immár a harmadik egymást követő évben viseli a világ legnagyobb darabszámban értékesített sportkocsijának címét.

    A 10 milliomodik Ford Mustang egy high-tech kivitelű, 460 lóerős, Wimbledon White fényezésű GT V8 változat; a hatfokozatú manuális sebességváltóval és a legújabb vezetősegítő technológiákkal felszerelt kabrió a Ford michigani Flat Rock összeszerelő üzemében gördült le a gyártószalagról. A legelső sorozatgyártású, 001-es alvázszámú Ford Mustang 1964-ben készült el ugyanilyen színben és kivitelben, és az autó 164 lóerős, V8-as motorjához háromfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódott.

    “A Ford a szívét-lelkét beleadta a Mustangba, így nem csoda, hogy az egész világ kedvence lett,” nyilatkozta Jim Farley, a Ford Motor Company globális piacokért felelős elnöke. “Amikor egy Mustangot látok végigsuhanni Detroit, London vagy Peking utcáin, ugyanazt a borzongást érzem, mint amikor megvettem az első autómat – egy 1966-os Mustangot, amivel tizenévesként végigautóztam az egész országot. A Mustang nevének hallatán a világon mindenütt elmosolyodnak az emberek.”

    A Ford és munkatársai a dearborni központban és a Flat Rock üzemben nagyszabású ünnepségeken emlékeznek meg a mérföldkőnek számító 10 milliós darabszám eléréséről: Dearbornból az elmúlt öt évtized Mustang-modelljeiből álló konvoj indul a gyártásnak jelenleg helyet adó Flat Rockba, és a menetet három, második világháborús P-51 Mustang vadászgép kíséri.

    Történetének 54 éve alatt a Mustangot a kaliforniai San Joséban, a New Jersey államban fekvő Metuchenben és a legelső helyszínnek számító Dearbornban is gyártották.

    MustangA legkelendőbb sportkocsi

    Az IHS Markit adatbázisának (1966-2018-as összesített amerikai újautó-eladások az összes sportkocsi-szegmensben) elemzése alapján a Ford Mustang már több mint 50 éve Amerika legnagyobb számban értékesített sportkocsija.

    A Ford több mint 38.000 Mustangot adott Európában, mióta a modell értékesítése 2015-ben elkezdődött a régióban.

    A Mustang értékesítése tavaly túlszárnyalta a Porsche 911 eredményét 13 európai országban, köztük az Egyesült Királyságban és Spanyolországban. 2017-ben a Mustang legerősebb piaca Németország. az Egyesült Királyság, Franciaország, Belgium és Svédország volt

    Jobb, mint valaha

    A legújabb Ford Mustang minden eddiginél több technológiát, lenyűgözőbb teljesítményt és személyre szabhatóságot kínál.

    Az új Ford Mustang még atlétikusabb külsővel, elegánsabb utastérrel és 12 colos digitális műszeregységgel lépett piacra. A továbbfejlesztett motorkínáltban a Ford 450 lóerős, 5,0 literes V8-asa is szerepel, amely a 10 fokozatú automata sebességváltóval párosítva 4,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az autót. Az új modell üzemanyag-fogyasztása ezzel a hajtáslánccal 12,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 270 g/km.* A hatfokozatú manuális sebességváltót a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiája egészíti ki, ami sportos gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol.

    Az autó fejlett technológiái közt szerepel az állítható MagneRide® futómű, a válaszható üzemmódok és az új Aktív Szelepes Kipufogó, amelynek innovatív Jó Szomszéd üzemmódja kora reggel és késő este érezhetően visszafogja az erőteljes motorhangot. A Mustang vezetőjének nyugodt autózását olyan technológiák támogatják, mint a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer és a Sávtartó Asszisztens.

    Mindemellett a Ford néhány hónapja mutatta be az új, különleges Ford Mustang Bullittváltozatot; a feltuningolt, 5,0 literes V8-as motorral hajtott autó a Warner Bros. stúdió 50 évvel ezelőtt forgatott legendás mozifilmjének állít emléket.

    A Ford immár a modell hatodik generációját gyártja. Amellett, hogy hosszú ideje ez a legkelendőbb sportkocsi, a Mustang más téren is rendkívül népszerűnek bizonyult, hiszen több Facebook-követője van, mint bármely más autónak a világon.

  • Sziget – Faros Ikarus és Trabant 601 a Közlekedési Múzeum sátránál

    Sziget – Faros Ikarus és Trabant 601 a Közlekedési Múzeum sátránál

    Egy „faros” Ikarus 66-ost és egy Trabant 601-est is kiállít a Sziget fesztiválon szerdán megnyílt sátra mellett a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum.

    A jellegzetes formájáról ismert Ikarus 66 a magyar autóbuszgyártás legendás típusának számított; a Szigeten egy frissen felújított, egykor az NDK-ban üzemelt példánnyal találkozhatnak a látogatók – mondta el a helyszínen tartott szerdai sajtótájékoztatón Vitézy Dávid főigazgató.

    trabant
    Fotó: Közlekedési Múzeum

    A Közlekedési Múzeum vezetője hozzátette: az 1960-as évek közkedvelt Ikarusára a fesztiválozók fel is ülhetnek, mellette pedig egy világoskék Trabant 601 idézi fel a régi nyaralások hangulatát a Retro Design Centertől kölcsönzött, korabeli tárgyakkal megpakolva.

    Az intézmény célja, hogy a közlekedéstörténet emlékein, a régi járműveken keresztül a korábbi Magyarországról is meséljen a látogatóknak, akiket múzeumpedagógusok, kreatív alkotótér, pihenőzóna, dizájn fal, kvízek és ajándékok is várnak – hívta fel a figyelmet a sátor programjára.

    A főigazgató szót ejtett a múzeum jövőjéről is: elmondása szerint a napokban jelenik meg az Európai Unió hivatalos értesítőjében az intézmény új otthonának kialakításáról szóló nemzetközi építészeti tervpályázat.

    A Közlekedési Múzeum leendő épületét a Kőbányai Járműjavító egyik csarnokában alakítják ki, Magyarország valaha volt legnagyobb rehabilitációs tervpályázata során – emlékeztetett Vitézy Dávid.

    ikarus
    Fotó: Közlekedési Múzeum
  • Ilyen kilátás még nem nyílt a Sziget nagyszínpadra

    Ilyen kilátás még nem nyílt a Sziget nagyszínpadra

    Pazar panorámát nyújtó terasz, DJ pulttá avanzsált X-osztály, hatalmas méretű, A-betűt formáló kapu, és egy több méter magasan kiállított, új A-osztály: a Mercedes-Benz ismét számos meglepetéssel készül a Sziget VIP-ben.

    Idén is különleges installációval várja a Mercedes-Benz a Sziget Fesztivál VIP részlegébe a látogatókat, melynek fókuszában a csillagos márka újgenerációs kompakt autója, az idén debütált A-osztály áll. A vendégek egy 8,5 méter magas, „A” betűt formáló kapun juthatnak be, ahol a hazai gyártású A-osztállyal 4 méter magasan a fesztivál területére panorámát nyújtó teraszon készíthetnek fotókat – háttérben a nagyszínpaddal.

    A csillagos márka a hangulatról is különleges programelemekkel gondoskodik. Esténként a Mercedes-Benz pickup, az X-osztály platóján kialakított DJ pultból szólnak a legnevesebb előadók slágerei. Ugyanitt péntek este egy különleges, 60 perces buli lesz a Mercedes-Benz VIP fő attrakciója, melynek során Lotfi Begi a hazai zenei élet legmenőbb előadóival együtt egy erre az estére összeállított produkcióval szórakoztatja a közönséget. A vizuális élményt a DJ pulttá varázsolt X-osztály mellett egy eddig nem látott, LED függönyre vetített látványshow fokozza.

    A Mercedes-Benz számára kiemelt fontosságú a brand képessége a megújulásra, valamint az, hogy lépést tartson a folyamatosan változó ügyféligényekkel. Ezzel a szellemiséggel összhangban a márka 6 éve képviselteti magát a Sziget Fesztiválon, illetve annak VIP részlegében. 2016-ban egy valódi, függőlegesen a falra szerelt Formula-1-es autót csodálhattak meg a vendégek, tavaly pedig egy több mint 2,5 tonnás, 45 fokban döntött, 5 méter magas rámpára felhelyezett Mercedes-Benz G-osztály varázsolta különlegessé a Sziget VIP-et.

  • Hamilton, plüssállatok, és az új 4 ajtós AMG GT

    Hamilton, plüssállatok, és az új 4 ajtós AMG GT

    Lewis Hamilton a legújabb Mercedes reklámfilmben hivatalos volt egy gyermekzsúrra, ugyanakkor versenyezhetnékje is támadt az új 4 ajtós AMG GT-vel. Nem volt mit tenni, gondosan Szujó Zoltán tanácsa nélkül is becsatolta a három mókás képű plüssállatot, és a versenypályára hajtott. Ott találkozott a GT család többi jeles képviselőjével, így láthatunk egy GT3-ast, GT4-es, es GT R-t, és egy GT S-t versenyben a négyszeres világbajnokkal.

    Miután kijátszotta magát Lewis, időben megérkezett a családhoz is, a gyermekek legnagyobb örömére. A plüssállatok is egyben maradtak, pedig kapta az ívet a maci a rázókövön. Remek vágás, aranyos koncepció, nézzétek meg most!

  • Műanyaghulladékból hoz létre szabadidőparkot az Audi Környezetvédelmi Alapítvány

    Műanyaghulladékból hoz létre szabadidőparkot az Audi Környezetvédelmi Alapítvány

    Recycled Island Foundation projektpartnerével közösen nyitott meg az Audi Környezetvédelmi Alapítvány egy úszó parkot (Floating Park) Rotterdam Rijnhaven kikötőterületének vizén. A parkhoz szükséges műanyaghulladékot saját tervezésű gyűjtőmedencéivel szűrte ki a projektpartner a Nieuwe Maas folyó vízéből, amit azután – válogatását követően – műanyagszigetekké dolgozott fel. A növényekkel betelepített felület máris a környékbeliek és a látogatók kedvelt pihenőhelyévé vált.

    Világméretű probléma a tengerek műanyagszennyezése, az Audi Környezetvédelmi Alapítvány pedig Recycled Island Foundation projektpartnerével közösen járul hozzá a megoldáshoz. Lényege, hogy a folyókban és kikötőkben műanyagfelfogó medencék hivatottak megakadályozni a műanyag kijutását a tengerbe. A hulladék több mint 98 százaléka már az első méteren, túlnyomó része pedig már az első fél méteren a vízfelszín alá süllyed, így hálóval lehetővé válik begyűjtése. Speciális felfogó akadályozza meg, hogy az erős hullámverés ismét kimossa a gyűjtőmedencéből. Az így nyert hulladékot új és innovatív célra használják fel a projekt résztvevői: különböző technológiák, köztük sajtolás, hegesztés és háromdimenziós nyomtatás alkalmazásával hatszögletű műanyagszigeteket állítanak elő belőle, amelyek hosszú távon javítják a környékbeliek, illetve a folyók halállományának és más élőlényeinek életkörülményeit.

    Az első műanyaghulladékból épült úszó parkot Rüdiger Recknagel, az Audi Környezetvédelmi Alapítvány ügyvezető igazgatója és Ramon Knoester, a Recycled Island Foundation alapítója további jelentős projektpartnerek, köztük Rotterdam város és a Rijkswaterstaat, azaz a holland infrastrukturális és vízgazdálkodási minisztérium képviselői jelenlétében nyitotta meg szerdán, a rotterdami kikötőben. „Új technikák – mint például ez is – felhasználásával szeretnénk élhetőbbé tenni környezetünket” – hangsúlyozta Rüdiger Recknagel. „A műanyaghulladék újrahasznosítása pontosan megfelel alapítványunk célkitűzéseinek. Tevékenységünk célja az élhető jövő, emberek, állatok és növények számára egyaránt.” Amint Ramon Knoester hozzátette: „Hálásak vagyunk, hogy támogatóként nyerhettük meg az Audi Környezetvédelmi Alapítványt és közösen nyithatjuk meg Rotterdamban az első úszó parkot.”

    A rotterdami műanyagsziget összfelülete 140 négyzetméter, amit öt négyzetméteres műanyagelemekből állítottak össze a projektpartnerek, majd telepítettek be növényekkel. E célra moha éppúgy használható, mint akár többméteres fák. A legtöbb blokk nyitott szerkezetű, amelyen áthatolhatnak a növények gyökerei, a vízfelszín alatt sűrű szövedéket alkotva. Ez algáknak és más vízinövényeknek is ideális élőhely, de élelemforrásként is szolgál a folyó élővilága számára. A szigetek mozgathatók, így különösen sokrétűen használhatók, s ebédszünet alatti kiülőként vagy épp a kikötőbeli szabadtéri koncertek színpadául vagy nézőteréül is szolgálhatnak.

    A tervek között máris szerepel a projekt további helyszínekre szánt bővítése, így a hulladékgyűjtő medencék még az idén Brüsszelben, a Charleroi-csatornán, illetve az indonéziai Ambon szigetén is megjelenhetnek.

     

     

  • Európa egyik legkülönösebb autóstúra-útvonala, amiről még sosem hallott

    Európa egyik legkülönösebb autóstúra-útvonala, amiről még sosem hallott

    Az új Ford Fiesta ST látványos erőpróbát rendezett egy lenyűgöző helyszínen: 400 méterrel a földfelszín alatt, Európa egyik legnagyobb sóbányájában.

    A filmet egy titkos helyen vették fel, és a Rally Világbajnokság pilótája, Elfyn Evans magabiztosan uralta a Fiesta ST-t, miközben az autó vadul csúszkált, farolt és ugratott a porban. A 200 lóerős, 1,5 literes EcoBoost motor hangját vad dübörgéssé erősítették fel a falak, amikor a gép végigszáguldott a tárna szűk bejáratán.

    “A só tulajdonképpen pont olyan, mint a finom szemcséjű murva, és elárulhatom, hogy piszokul tud csúszni, főleg az országúti gumikkal,” mesélte Evans. “Az ember azt hinné, hogy nyomasztó érzés itt autózni, pedig éppen ellenkezőleg: hihetetlen élmény volt a bányában meghajtani az új Fiesta ST-t.”

    A Ford által forgatott Európa legszebb autó túra-útvonalai című sorozatban a Ford izomautói – köztük a Ford GT, a Ford Focus RS és a Ford Mustang Convertible – bejárják a kontinens legszebb tájait, a norvég sarkvidéktől kezdve a napsütötte mallorcai hegyi utakig. Ám egészen idáig minden helyszín a földfelszín fölött volt.

    A Ford egy új TV-reklám, az ‘Undertrack’ felvételéhez választotta ki titkos helyszínként ezt a sóbányát, ahol az autó hatalmas lendülettel száguldhat a bánya 60 kilométernyi, zegzugos folyosóin. A járatokban állandóan 16 Celsius fok a hőmérséklet, és a szigorú biztonsági előírások miatt a három napos forgatást minimális létszámú csapattal kellett végigcsinálni.

    “A bányajáratok drámai hatása és az esély, hogy egy egészen másféle útfelületen mutathatjuk be a Fiesta ST képességeit – ezek voltak a legfőbb okai annak, hogy éppen ezt a különleges helyet választottuk,” mondta el Leo Roeks, a Ford Performance igazgatója. “Ez nem egy szokványos versenypálya, hanem olyan hely, ahol a teljesítmény minden morzsáját kicsikarhattuk ebből a remek autóból.”

    Így készült a reklámfilm: 

  • Egy Beetle-ért játszhatnak a látogatók a szeptemberi Volkswagen-találkozón

    Egy Beetle-ért játszhatnak a látogatók a szeptemberi Volkswagen-találkozón

    Idén is egy Volkswagent vihet haza a Hungaroringről az a szerencsés látogató, aki eljön a szeptember 22-i Volkswagen-találkozóra, és részt vesz az egyszámjátékon. A feladat egyszerű: el kell találni azt a legkisebb pozitív egész számot, amire senki más nem tippel a helyszínen. Ezúttal egy használt, ám hibátlan állapotú Volkswagen Beetle találhat új gazdára a Das WeltAuto jóvoltából.

    Szeptember 22-én rendezi meg a márka hazai importőre a hetedik márkatalálkozót, s a különleges autócsodák, női, férfi, gyermek programok mellett azért is érdemes ellátogatni a Hungaroringre, mert a szokásokhoz hűen olyan játékkal is készülnek a szervezők, aminek egy autó lesz a tétje, egészen pontosan egy Volkswagen Beetle.

    A 2012 óta – kezdetben Golf-találkozóként – szervezett eseményen öt évig a tombola fődíjaként nyerhettek autót a látogatók, 2017-ben azonban csavartak a szervezők egyet a rendszeren, s a tombola helyett a klasszikus egyszámjátékkal lehetett a Das WeltAuto által felajánlott autóhoz hozzájutni. A szerencse – vagy a profi taktika – tavaly egy Pest megyei játékosnak kedvezett, aki 138 forintért vihette haza a négykerekűt. Ez volt ugyanis az a legkisebb pozitív egész szám, amire senki más nem tippelt az online felületen.

    Érdekes kérdés, hogy ennél vajon kisebb vagy nagyobb szám lesz-e a nyerő tipp idén, mindenesetre a hetedik találkozón is ez a játék vár a résztvevőkre, ám ezúttal egy 2006-os évjáratú, 1.6-os szívóbenzines, 102 lóerős, automataváltós Beetle-ért folyik majd a taktikai csata. A mindössze 43 000 kilométert futott, kifogástalan állapotú, a kezdetektől Magyarországon futó gépet idén is a garanciális használt gépkocsikat értékesítő, országos márkakereskedői hálózattal rendelkező Das WeltAuto ajánlotta fel, aminek második (!) tulajdonosa lehet a nyertes.

    Az eredményhirdetésre a délutáni nagykoncert után kerül sor, és kizárólag olyan tippelő veheti át a járművet, aki telefonon elérhető lesz és a helyszínen tartózkodik.

    A rendezvényről bővebb információ a www.volkswagen-talalkozo.hu honlapon és a rendezvény Facebook oldalán olvasható.