Kategória: Automobil

  • Volkswagen-találkozó a Hungaroringen

    Volkswagen-találkozó a Hungaroringen

    Több ezer gyönyörű jármű és számos izgalmas program várja az autózás szerelmeseit a Volkswagen-találkozón, amelyet ezúttal szeptember 22-én rendez a márka hazai importőre a Hungaroringen. A mogyoródi versenypályán bemutatkozik az új Touareg és az új California, illetve ennek hazai piacra tervezett változata, a Balaton Edition, a legszerencsésebb látogató pedig ezúttal egy tökéletes állapotú Beetle-t vihet haza a Das WeltAuto jóvoltából.

    Hat évvel ezelőtt rendezett először találkozót a Volkswagen, akkor még kizárólag Golfok sorakoztak a Hungaroringen, idén, a hetedik alkalommal már tizenegy típus tulajdonosai (Bogár, Golf, Transporter, Passat, Polo, Lupo, Jetta, Bora, Vento, Scirocco, Corrado) vonulnak fel a mogyoródi versenypályán szeptember 22-én. Természetesen ezúttal is érkezik több gyári különlegesség, így megtekinthető lesz például a „Monster” audio- és az OZ Performance csomagjával megvadított Golf R Variant, a Polo R WRX illetve az Oettinger Golf 400R rendőrautó, továbbá egyedi kiállításon sorakozik majd Josef Juza 116 darabos Golf gyűjteményének három példánya is.

    A rendezvény központi helyszínét, a Paddockot már hagyományosan az a háromszáz Golf foglalja el, amelyeket a szakmai zsűri ítélt előzetesen a legszebbnek. A Bogarak és a Transporterek a Hippifaluban parkolnak, ahol családi játékok, Coca-Cola és MOL ugrálóvárak, valamint streetfood, hangulatos zene, Touareg-, Tiguan-, Amarok off-road tesztvezetés és T3 Syncro Forest Taxi várja az érdeklődőket. A többi típussal a Hungaroring előre kijelölt pontjain gyülekeznek majd a tulajdonosok.

    Ismét hazánkba látogat a Volkswagen-találkozó apropóján Ronny „C’Rock” Wechselberger, a kézifékes parkolás Guinness-rekorderere, aki idén egy Golf GTI Clubsport S volánja mögül szórakoztatja a látogatókat. A Volkswagen meghívására itt lesz Joachim „Jochi” Kleint többszörös rali Európa-bajnok is, így az autósportot kedvelőknek lehetősége nyílik arra, hogy személyesen is találkozzanak a híres versenyzővel, aki leghíresebb autóját, a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen induló, 652 lóerős, duálmotoros Golfját is elhozza magával.

    A gyerekeket többek között arcfestéssel, lufi hajtogatással, babajátszóval, bábszínházzal, valamint interaktív foglalkozással várják a szervezők, a hölgyek pedig előadásokon, exkluzív termékbemutatókon vehetnek részt, megmérhetik bőrük hidratáltságát, vagy kikapcsolódhatnak a mobil masszázsszékben.

    A Volkswagen-találkozón délután fellép az Anna and the Barbies, a koncertet követően pedig kiderül, hogy ki viheti haza a Das WeltAuto egyszám játékán az idei fődíjat, egy mindössze 43.000 kilométert futott Volkswagen Beetle-t.

    Az eredményhirdetés után a hagyományokhoz hűen a Hippifaluban folytatódik a program, ahol ismét lángra lobban az óriás máglya, és tűzzsonglőrök is szórakoztatják azokat, akik estére is kint maradnak a Ringen. Az előre regisztrálók a korábbi évekhez hasonlóan autójukban vagy sátorban alhatnak a rendezvény után az erre kialakított külön részen.

    A rendezvényről bővebb információ a www.volkswagen-talalkozo.hu honlapon és a rendezvény Facebook oldalán olvasható.

  • Megérkezett a Ferrari Monza SP1 és SP2

    Megérkezett a Ferrari Monza SP1 és SP2

    Két új modell gördült ki a Ferrari maranellói gyárából: a Ferrari Monza SP1, és a Monza SP2. Mindkét modell limitált darabszámban készült, és ezek az első modellek az olasz márka új „Icona” névre keresztelt projektjéből, melynek lényege, hogy a régi idők autói ihletik az dizájnt, az ikonikus autók jellegzetességeit integrálják be a modern igények és technológia közé.

    A Monza SP1 és SP2 ihletője többek között az 1948-as 166 MM volt, de inspirálódtak a 750 Monzából és a 860 Monzából is.

    Ferrari Monza SP1 SP2
    Fotó: Ferrari

    A Ferrari Monza SP1 egy együléses utcai autó, míg az SP2-ben már egy utas is beülhet a sofőr mellé. Utcai mivoltuk ellenére igencsak versenyautó-szerűek, hiszen nyitottak, de mégsem olyanok, mint a klasszikus értelemben vett kabriók, hiszen szélvédővel sem rendelkeznek. Az autók szénszálasak, ajtóik felfelé nyílnak, a motorháztető alatt pedig V12-es motor lapul.

    A Monza SP2 és SP2 tulajdonosok számára a Ferrari a Loro Piana és a Berluti luxusmárkákkal együttműködve egyedi ruházati cikkekkel és kiegészítőkkel is készült. Kapható például az autókhoz illő versenyoverál, pulóver, sisak, kesztyű, és cipő is.

    Ferrari Monza SP1
    Fotó: Ferrari
    Ferrari Monza SP1 SP2
    Fotó: Ferrari
  • Új Volvo Cars 360c autonóm tanulmányautó: miért repülne, ha autóval is utazhat?

    Új Volvo Cars 360c autonóm tanulmányautó: miért repülne, ha autóval is utazhat?

    Képzeljen el egy világot, amelyben repülőterek nélkül utazhatunk nagy távolságokra. Egy világot, ahol nem léteznek mágneskapuk, több órás sorban állások, zajos, zsúfolt repülőgépek. Mit szólna, ha ezek helyett otthonához gurulna személyre szóló, első osztályú kabinja, és abban utazhatna el a célállomásig?

    A Volvo Cars a közlekedés ezen holisztikus jövőképét mutatja ma be az új Volvo 360c tanulmány, egy autonóm, elektromos, hálózatba kapcsolt, biztonságos gépjármű képében. A jármű vadonatúj piacokat nyithatna meg a Volvo Cars előtt, beleértve az évente több milliárd dolláros forgalmat bonyolító, belföldi légiközlekedési iparágat.

    A 360c tanulmány alapját egy vezető nélkül közlekedő, teljesen önjáró, tisztán elektromos meghajtású gépkocsi. A tanulmány messzemenőkig kiaknázza a kormánykerék és a belső égésű motor elhagyásából fakadó, formatervezési szabadságot, és szabadon értelmezi újra az utasok két vagy három sorban történő, hagyományos elhelyezését.

    A 360c az autonóm gépjárművek négy lehetséges felhasználási területét (alvóhely, mozgó iroda, nappali szoba és szórakozásra szolgáló tér) térképezi fel, amelyek mindegyike újraértelmezi az utazás jelenleg érvényes fogalmát. A tanulmány egyben egy olyan, globális kommunikációs szabványra is javaslatot tesz, amelyen keresztül az autonóm gépjárművek biztonságosan cserélhetnek információt a közlekedés egyéb résztvevőivel.

    Volvo cars 360c
    Fotó: Volvo Cars Hungary

    „A következő néhány évben teljesen átalakul az iparág, és a Volvo ennek a változásnak az élén kíván állni.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Az autonóm mobilitás révén nem csak a biztonság terén érhetünk el hatalmas előrelépést: a technológia izgalmas új üzleti modelleket is teremt számunkra, lehetővé téve ügyfeleinknek, hogy kedvük szerint használják ki a fedélzeten töltött időt.”

    A 360c potenciálisan igen jövedelmező vetélytársa lehet a rövid távú légiközlekedésnek, amelynek több millió dolláros piacán jelenleg légitársaságok, repülőgépgyártók és egyéb szolgáltatók osztoznak. Különösen a rövidebb utak – ahol a kiindulási és célállomás közötti távolság kb. 300 kilométer – tűnnek rendkívül ígéretesnek arra, hogy alternatív közlekedési módozatokkal váltsuk ki a repülést.

    Az Egyesült Államokon belül például a tavalyi évben több mint 740 millióan utaztak belföldi járatokon, az USA belföldi légiközlekedése több milliárd dolláros éves forgalmat bonyolít. Ugyanakkor számos nagy forgalmú útvonal (pl. New York – Washington D.C., Houston – Dallas, vagy Los Angeles – San Diego) hosszabb időt vesz igénybe repülővel, mint autóval, ha a repülőtérre jutással, a biztonsági ellenőrzésekkel és várakozással töltött időt is számításba vesszük.

    Volvo cars 360c
    Fotó: Volvo Cars Hungary

    „A belföldi légi közlekedés elméletben nagyszerűen hangzik, de valójában cseppet sem az. A 360c teljesen újraértelmezi ezt a közlekedési módozatot.” – mondta Mårten Levenstam, a Volvo Cars vállalati stratégiáért felelős alelnöke. „Az alvófülke lehetővé teszi, hogy utasaink prémium szintű kényelemben, békésen utazzanak éjjel, majd reggel frissen, kipihenten ébredjenek a célállomáson. Ez a fejlesztés a világ vezető repülőgép-gyártóinak vetélytársává tehet bennünket.”

    Amellett, hogy potenciálisan egy teljesen új ügyfélcsoporttal teremthet kapcsolatot a Volvo Cars számára, a 360c koncepciója a közlekedés jövőjét, a várostervezést, az infrastruktúrát és a modern társadalom környezeti lábnyomát is megváltoztathatja. Nem csupán az utazás módját gondolja át, de azt is, ahogy út közben barátainkkal és családtagjainkkal kapcsolatot tartunk, és ahogy a jövő városaiban utazva hasznosan töltjük az időt.

    „Az autonóm járműtanulmány gyakran gyártóik technológiai felkészültségét fitogtatják, ahelyett, hogy a használat módját gondolnák újra.” – mondta Robin Page, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke. „A Volvo azonban emberközpontú márka. Ügyfeleink mindennapi életét tartjuk szem előtt, azt igyekszünk még tökéletesebbé tenni. A 360c is ezt a szemléletet képviseli.”

    A 360c a legelső, ámbár igen határozott lépés egy olyan párbeszéd felé, amelynek keretében azt igyekszünk felmérni, hogyan változtathatják meg alapvetően a társadalom szerkezetét az autonóm mobilitási technológiák.

    „Amikor a Wright fivérek repülőgépe 1903-ban először szállt fel a levegőbe, fogalmuk sem volt arról, hogy milyen lesz a modern légi közlekedés.” – tette hozzá Mårten Levenstam. „Mi sem tudjuk, mit tartogat számunkra az autonóm közlekedés, az azonban bizonyos, hogy alapjaiban fogja megváltoztatni az utazás módját, városaink képét és szerkezetét, és az infrastruktúra használatát. Meglátásunk szerint a 360c feladata, hogy párbeszédre hívja az érintett feleket. Amint tudásunkat gyarapítjuk, egyre több ötletet vethetünk fel, és egyre több válaszra lelhetünk rá.”

  • Különleges gyári autók érkeznek az idei Volkswagen-találkozóra

    Különleges gyári autók érkeznek az idei Volkswagen-találkozóra

    Idén sem lesz hiány különleges járművekből a szeptember 22-i Volkswagen-találkozón, ezúttal a Volkswagen Driving Experience Team speciális modelljei, a Volkswagen R GmbH tuning autói, a Pikes Peakre épített, duplamotoros Golf Mk2 és a bécsi Golf-gyűjtő, Josef Juza egyedi járművei érkeznek a Hungaroringre. Ezek mellett több újdonság, így az új Touareg, az új T-Roc és az új California is bemutatkozik a wolfsburgi márka seregszemléjén.

    A Volkswagen-találkozón évről évre több ezer Volkswagent tekinthetnek meg az autózás szerelmesei a Hungaroringen. A márkafanatikusok idős, fiatal, tuning vagy éppen gyári járművei mellett a szervezők is gondoskodnak arról, hogy igazi autós különlegességek sorakozzanak fel a mogyoródi versenypályán. Idén szeptember 22-én rendezik meg a hagyományos márkatalálkozót, s ezúttal is számos egyedi modell várható a helyszínen. A Volkswagen Driving Experience Team több Golf GTI Performance-t, egy Golf GTI TCR-t és egy Golf GTI Clubsport S modellt hoz a találkozóra. Utóbbival a korábbi évek hagyományához hűen Ronny „C´Rock” Wechselberger mutat majd be lélegzetelállító trükköket. A Volkswagen gyári tuning cége, az R GmbH révén megtekinthető lesz egy Golf R Variant („Monster“ audio- és OZ Performance csomaggal), egy Polo WRX, valamint a 400 lóerős Oettinger Golf 400R rendőrautó.

    A Hungaroringre érkezik továbbá az a duplamotoros Golf Mk2 is, amely 1987-ben a Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen indult a Volkswagen Motorsport színeiben. Az autóval együtt hazánkba látogat Klaus-Joachim „Jochi” Kleint korábbi német profi, Európa-bajnok raliversenyző is, aki a 31 évvel ezelőtti futamon vezette a 652 lóerős kocsit.

    De a sor itt még nem ér véget, a szervezők ugyanis Josef Juza 116 Golfból álló gyűjteményéből is elhoznak három egyedi modellt: két I-es és egy II-es Golfot. Az egyik I-es Golf egy 1973-as, sorozatgyártás előtti, tolóajtós változat – valószínűleg a világ legrégebbi Golf modellje –, a másik pedig egy CitySTROMer, amely az RWE német energetikai cég közreműködésével épült 1981-ben. Ez a modell volt az egyik első mindennapi használatra alkalmas elektromos autó, melyből 20 jármű került az energetikai cég flottájába. Szintén elektromos hajtású a II-es Golf is, amely már valamivel nagyobb mennyiségben készült.

    A különlegességek mellett újdonságokat is kiállít a márka hazai képviselete, a nagyközönség a Volkswagen-találkozón ismerkedhet meg először az új Touareggel és T-Roc – előbbit az off-road pályán ki is próbálhatják az érdeklődők –, valamint a vadonatúj Californiával és a California Balaton Edition változatával.

    A rendezvényről bővebb információ a www.volkswagen-talalkozo.hu honlapon és a rendezvény Facebook oldalán olvasható.

     

  • Autósegély-szolgáltatás ajánlattal erősít a megújult Shell ClubSmart

    Autósegély-szolgáltatás ajánlattal erősít a megújult Shell ClubSmart

    A Shell hűségprogramjának tagjai mostantól nemcsak digitális kártyával gyűjthetik pontjaikat mobiltelefonjukon keresztül, hanem sokkal szabadabban használhatják fel azokat. A program új autósegély-szolgáltatásának köszönhetően pedig nyugodtabban kelhetnek útra, így teljes mértékben a vezetés élményére koncentrálhatnak.

    Manapság egyre ritkábban látni, hogy valaki az út szélén saját maga áll neki kereket cserélni, vagy más autósokat int le segítséget kérni. Ez nemcsak a nőkre igaz – a férfiak is egyre kevésbé kezdenek neki utcai ruhában bíbelődni a pótkerékkel. Persze ez azzal is magyarázható, hogy a mai autók már bonyolult szerkezetek, és akár egy egyszerű akkumulátorcsere is komolyabb szakértelmet igényel.

    Pedig az olyan kellemetlen meglepetések, mint a defekt vagy hirtelen elfogyott benzin, mostanság is gyakran teszik próbára a gyanútlan autósok idegeit nemcsak hosszabb utazások, hanem a napi ingázások során is. „Az emberek általában azt gondolják, hogy velük semmi baj nem történhet, ezért amikor ez mégis bekövetkezik, nem tudják, mihez kezdjenek. Az új autók rendelkeznek valamilyen szintű autósegély-szolgáltatásra kiterjedő biztosítással, amelyet általában a vételár tartalmaz a garancia erejéig. A többiek számára jelenthet optimális megoldást a ClubSmart Program keretében nyújtott szolgáltatás, vagyis mobilitási garancia, amely leveszi a vállukról ezt a terhet” – mondta el a ClubSmart autósegély-szolgáltatás biztosítási partnere, az Allianz Assistance magyarországi vezetője, Nagy Róbert.

    „A tervezésnek nagyon fontos szerepe van. Sokkal nyugodtabban kelünk útra, ha megpróbáljuk tudatosan átgondolni, merre megyünk, hosszabb utazások alkalmával hol tankolunk, hol étkezünk, hol pihenünk, vagy hogy vészhelyzetben mi a teendő”– emelte ki Czebe Sándor, a Safedrive Kft. biztonságtechnikai trénere. Ideális esetben ennek része, hogy minden indulás előtt – a hétköznapokban is – körbejárjuk az autót, meggyőződünk a gumik épségéről, vagy, hogy nem történt-e kár időközben autónkban, illetve figyelünk arra, hogy hol parkolunk. „Mindenképpen egyszerűbb és biztonságosabb a parkolóhelyhez hívni a segélyszolgálatot” – hangsúlyozta a szakember. „Mindig figyeljünk a műszerfal jelzéseire – ha a kontrollámpa pirosra vált, vagy feltűnik az autó megváltozott viselkedése, mindenképpen álljunk meg. Természetesen az sem mindegy, hogyan tesszük ezt. Hirtelen reakcióra is szükség lehet, ilyenkor először ellenőrizzük a tükörben, hogy nem sodorjuk-e veszélybe a többi közlekedőt – sőt akár a vészvillogót is bekapcsolhatjuk. Műszaki hiba esetén szinte bárhol félrehúzódhatunk, és a megállás után azonnal állítsuk le a motort. Ha szükséges, féktávolságnyira tegyük le az elakadást jelző háromszöget, és menjünk a járműforgalomtól védett területre.”

    Ha biztonságosan leparkoltuk autónkat és magunkat is biztonságba helyeztük, már csak ki kell hívni a ClubSmart Allianz Assistance által üzemeltett autósegély-szolgálatát, akik onnan átveszik az irányítást és gondoskodnak arról, hogy minden gördülékenyen menjen. A program aktív tagjai számára elérhető autósegély-szolgáltatást defekt, akkumulátor lemerülés, téves üzemanyag tankolás, üzemanyag kifogyás esetén lehet igénybe venni, illetve tanácsadást is lehet kérni, például az autó sérülésével járó esetekben.

    „Sokat gondolkoztunk azon, hogyan tudnánk úgy megújítani a ClubSmart programot, hogy az olyan hasznos előnyöket kínáljon vásárlóink számára, amelyek örömtelibbé teszik és egyben megkönnyítik az utazásaikat. Tavaly mutattuk be továbbfejlesztett minőségi üzemanyagainkat, tavasszal új étel-ital kínálatot fejlesztettünk ki Fördős Zé-vel, és elindult a töltőállomásaink shopjainak átalakítása is, amelynek köszönhetően ma már sokkal modernebb környezetben pihenhetnek meg vendégeink – ezek mind-mind fontos összetevői a gondtalan utazásnak a nyaraláskor és a hétköznapokban egyaránt” – hangsúlyozta ki Bujdosó Andrea, a Shell Hungary Igazgatóságának elnöke. „A hozzánk betérőknek nemcsak különleges vásárlási élményt szeretnénk nyújtani, hanem elkísérni őket a teljes utazáson. Az Allianz Assistance közreműködésével biztosított új autósegély-szolgáltatás lehetővé teszi, hogy gondoskodjunk hűséges vásárlóinkról, utasaikról és autójukról, bármerre is vigye őket az útjuk. Az új, mobiltelefonon keresztül elérhető digitális kártyának köszönhetően a használat is sokkal egyszerűbb lesz, s az applikáció segítségével a pontok alakulásának nyomon követése is könnyebb.”

    Emellett a megújult ClubSmart program számos új meglepetéssel jutalmazza a hűséges vásárlókat – az időszakosan elérhető exkluzív ajándékok mellett újdonság, hogy a tankolással gyűjtött pontok kedvezményre válthatók a shopban található termékekre, szolgáltatásokra vagy üzemanyagra, és mostantól minden 10 pont 10 forint kedvezményt jelent a vásárlás végösszegének legfeljebb a feléig. Az új partnereknek köszönhetően pedig a Booking.com-on foglaláskor, és a Rentalcars.com-on autóbérlésnél is lehet már ClubSmart pontokat gyűjteni.

  • Elhalasztották az elektromos GT szezonkezdetét

    Elhalasztották az elektromos GT szezonkezdetét

    Az Electric GT szervezet bejelentése szerint a Teslákon alapuló Electric Production Car Series (EPCS) első szezonjának kezdetét 2019-re tolták.

    Az új elektromos széria áprilisban kiadott versenynaptára szerint az első fordulója november 3-4-én került volna sor Jerezben, és habár már kiszállították az első, versenyre kész Tesla Model S P100DL-t, vezető befektető hiányában el kellett halasztaniuk a szezonkezdetet. Hasonló helyzetre már volt példa korábban is, az EPCS-t eredetileg ugyanis 2017-ben tervezték útjára indítani.

    „Az elektromos mobilitás és a fenntartható energiaforrások terén tapasztalható gyors fejlődés nyomán hamarosan elérkezünk a Fénykorszakba” – olvasható az EGT vezérigazgatója, Mark Gemmell által kiadott nyilatkozatban. „A Fénykorszak nevű jövőkép iránti elkötelezettségünk hajtott minket három éven át az izgalmas és inspiráló Electric Production Car Series megalkotására, amely már a rajtvonalnál toporog. Majdnem mindennel készen vagyunk: három fantasztikus kategóriát alakítottunk ki [a Teslák mellett elektromos gokartoknak és eSportnak is lesz helye a programban – szerk.], megkaptuk az FIA engedélyét, valamint technikai és médiapartnereket szereztünk. Az utolsó simítás egy nagyszerű, a tiszta energia és közlekedést támogató vezető befektető megszerzése lenne, ami elengedhetetlen a bajnokság elindításához. A szezonkezdetet akkor véssük kőbe, amikor ezt a befektetőt bejelentettük. Mint minden start-up, mi is az aktuális piaci állapotokat figyelembe véve alakítjuk ki a stratégiánkat és az időzítést. Egy lebilincselő bajnokság képének megfelelve nyitottak szeretnénk maradni a rajongóinkkal és támogatóinkkal, ezért hoztuk nyilvánosságra az utolsó lépcsőfokot, ami a mindannyiunk által látni szándékozott versenyzés útjában áll.”

    A Motorsport.com értesülései szerint amennyiben sikerül megkaparintani a hőn áhított vezető befektetőt, az EPCS a 2019-es szezon első felében rajtolhat el. A szériához egyelőre csak egy csapat, az SPV Racing csatlakozott hivatalosan, ám a hírek szerint számos másik csapat is érdeklődik az EPCS iránt.

  • Jenson Button eladja McLaren P1-esét

    Jenson Button eladja McLaren P1-esét

    Jenson Button a közösségi médián keresztül tudatta rajongóival, hogy eladja McLarenjét.

    „Szóval úgy döntöttem, hogy eladásra kínálom McLaren P1-esemet, szóval valaki más is élvezheti majd őt.” – írta a brit versenyző. „Nehéz döntés volt, de mivel Amerikában élek, nem nagyon van lehetőségem vezetni ezt a gyönyörűséget. Utoljára Silverstone-ig hajtottam meg a WEC-re, előző hónapban.”

    A 903 lóerős, 1 600 000 fontért (~570 millió forint) kínált autó tippünk szerint már el is kelt, mivel már nem elérhető a Steve Hurn Cars által közölt link…

    https://www.instagram.com/p/BniLqDjlSL0/?utm_source=ig_twitter_share&igshid=3f8i7xcnsmkt

  • Üdvözüljük Hülkenburgban!

    Üdvözüljük Hülkenburgban!

    Az új Renault Mégane R.S. Trophy reklámjában Nico Hülkenberg szerepel, aki a videón a leggyorsabb városban, „Hülkenburgban” él. Nyugisan kávézgat, mikor a pincér figyelmezteti, hogy idő van. Nico autóba pattan, hogy időben odaérjen, de csak a videó végén derül ki, hogy hova. Renault-ja azonban olyan gyors, hogy menet közben még megáll a borbélynál, átveszi overálját a tisztítóból, és virágot is vásárol valakinek.

    S hogy hova rohant Nico? Nézzétek meg a videón. 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=mOXx4uSK2K0

  • Saját remixed lehet Dua Lipa dalához az alapján, ahogyan vezetsz

    Saját remixed lehet Dua Lipa dalához az alapján, ahogyan vezetsz

    Az énekes-dalszövegíró világsztár, Dua Lipa összeállt a Jaguarral, teljesen új, forradalmi technológia révén alkosson zenét.

    A Jaguar innovatív szoftvere személyre szabott remixeket készít Dua Lipa „Want to” című számához, három módon: a Jaguar PACE családjának járművei esetén a vezetési adatokból, a Spotify preferenciáid alapján, vagy egyszerűen csak a moobilodon való koppintások ritmusából. Több, mint egy millió remix megalkotása lehetséges így, hiszen mindig más és más lesz a dal hangulata, tempója, stílusa.

    A „Want To”-ból egy olyan verzió is készült, melyet az énekesnő vezetése alapján alkottak meg. Dua Lipa egy I-PACE-t vezetett, stílusát – ahogy gázt ad, ahogy fékez – pedig az autó intelligens szenzorai rögzítették, és segítettek meghatározni a dal tempóját. A szám „Dua Lipa x Jaguar” verziója felkerül a szeptember 7-én megjelenő „Dua Lipa The Complete Collection” albumra.

    „Nagyon izgalmas, hogy együttműködhetek a Jaugarral és eltörölhetjük a határokat a zene és a technológia között a rajongóim számára.” – mondta az énekesnő. „Eszméletlen, hogy bárki elkészítheti a ‘Want To’-ból az ő egyedi verzióját, azt által, hogy egy Jaguart vezet, vagy az alapján, hogy milyen zenét hallgat. Őrületes belegondolni, hogy az elektromos I-PACE vezetésem során az adatokat, át lehet formálni, hogy a zenémnek egy teljesen új és hihetetlen hangzást adjunk.”

    https://www.youtube.com/watch?v=wBRmR4q5EFM&feature=youtu.be

  • Az új, 2019-es Ford GT Heritage Edition a motorsport leghíresebb versenyautó-fényezését idézi

    Az új, 2019-es Ford GT Heritage Edition a motorsport leghíresebb versenyautó-fényezését idézi

    Az új, 2019-es Ford GT Heritage Edition modellváltozat az American Gulf Oil vállalat által szponzorált, legendás Ford GT40 előtt tiszteleg, felidézve a néhai versenygép azóta híressé vált fényezését, amit most több exkluzív elemmel is kiegészítettek a dizájnerek.

    “A Gulf Oil fényezés a motorsport leghíresebb grafikai elemévé vált,” mesélte Joe Hinrichs, a Ford globális tevékenységekért felelős elnöke. “Az 1968-as GT40 pillanatok alatt világszenzáció lett, miután a versenypályákon zsinórban négyszer is legyőzte európai vetélytársait, mi pedig azzal ünnepeljük meg e diadal 50. évfordulóját, hogy elkészítettük a Ford GT új, limitált példányszámú változatát.”

    A motorsport-rajongók által csak 1075-ös karosszériaként emlegetett, 1968-as GT azon kevés versenygépek egyike volt, amelyek egymás után többször is megnyerték a Le Mans 24 órás futamot.

    A Ford GT Heritage Edition vásárlói most egy opcionális csomagot is megrendelhetnek, hogy fényezetlen szénszálas elemekkel díszítsék autójuk karosszériáját és utasterét. 2019-ben a csomagban a 9. rajtszám szerepel, ami a gépháztetőn és az ajtókon, valamint – halványabb szellemképként – a belső ajtópaneleken látható. Ezt 2020-ban a 6. rajtszám váltja fel, mivel 1969-ben ugyanaz a versenygép nyert Le Mans-ban, csak éppen másik rajtszámmal.

    A Heritage Edition modellváltozat A-oszlopát fényezetlen szénszálas borítás fedi, és az autó egyedi, 20 colos keréktárcsái egy darabból kovácsolt alumíniumból készülnek. A látványt narancssárga féknyergek és ezüstszínű külső tükörburkolatok egészítik ki.

    Ébenfa színű Alcantara kárpit borítja az üléseket, a műszerfalat, az ajtóoszlopokat, a mennyezetet és kormánykereket. Az üléseken és a kormánykeréken kontrasztos kék és narancs öltések láthatók, az ülések párnázása pedig az eredeti, 1968-as Le Mans-győztes autó párnázását idézi, akárcsak a volán mögötti váltókarok fényes, eloxált felülete.

    A műszerfalat, az ajtópaneleket és a kabin x-alakú belső merevítéseit ragyogóra fényezett, sötét színű rozsdamentes acél dekorációs betétek díszítik.

    A korábbi Heritage modellváltozatokhoz hasonlóan a Ford GT Heritage Edition utasterében is megtalálható az egyedi sorozatszám-tábla. A vastag küszöböket és a középkonzolt fényezetlen, matt árnyalatú szénszálas burkolat fedi.

    “Örömmel működtünk együtt a Forddal a Gulf-stílusú Ford GT Heritage Edition életre keltésén. A Ford márka komoly szerepet játszott abban, hogy a Gulf neve egyfajta legendává vált az autózásban és a motorsportban – és ez fordítva is igaz,” vélekedett Ravi Chawla, a Gulf Oil Lubricants India Ltd. ügyvezető igazgatója. “A Gulf nevéhez kötődő összes Le Mans-győzelmet Ford versenyautók vívták ki, és a Ford 1966 és 1969 közti négy Le Mans-győzelméből az utolsó kettőt a Gulf Ford GT40-esek szerezték meg. Mi lehetne hát stílusosabb annál, mint hogy a két márka most közösen dolgozott e fantasztikus gép elkészítésén, megalkotva a lenyűgöző Gulf-Ford GT40-esek szellemi örökösét?”