Kategória: Automobil

  • A Ford Fiesta is négyévszakos Vredestein abroncsokat kap

    A Ford Fiesta is négyévszakos Vredestein abroncsokat kap

    Egymás után jelentik be azokat a modelleket, amelyekre alapfelszereltségként Vredestein abroncsok kerülnek. A Ford az EcoSport modell esetében egyszer már mellettük döntöttek, most pedig a legújabb Fiesta modellhez választották a Vredestein Quatrac 5 abroncsot alapfelszereltségként.

    A Ford Fiesta modellt Európában a Quatrac 5 abroncs 17 hüvelykes verziójával (205/45R17 88V XL) fogják felszerelni. Ez a 2014 óta gyártott abroncstípus, ami több teszten is bizonyított, kiválóságát az Apollo Vredestein négy évszakos szegmensben meglévő több évtizedes tapasztalatának köszönheti. A Vredestein Quatrac 5 abroncs remek tapadást biztosít a kanyarokban, valamint nedves útfelületen is kiváló gyorsulást tesz lehetővé. Az abroncs emellett kiérdemelte a hármas hegycsúcsot és hópelyhet formázó szimbólumot, amivel megfelel azon országok előírásainak, ahol a téli abroncsok használata kötelező.

  • Ma 110 éves a világ első népautója, a Ford T-Model

    Ma 110 éves a világ első népautója, a Ford T-Model

    1908 október 8-án a Ford Motor Company szerelőcsarnokból első alkalommal gördült ki Ford T-modell, a világ első népautója, melyből évtizedek alatt több mint 15 millió „Bádog Böske” készült, ahogy akkor becézték a szalagszerű szereléssel és gyártással készült gépkocsit. Az 1999-ben az Évszázad Autójának választott Ford T- Model-t a XX. század legjelentősebb technikai újításaként tartják számon, nem véletlenül.

    Ez a Ford modell valósította meg Henry Ford álmát, miszerint „Szeretném kerekekre tenni Amerikát”. A T-Model koncepcióját, melyben egy olcsó, megbízható, járt és járatlan úton is vezethető, könnyen javítható automobil képét festette le Henry Ford egy lelkes magyar tervezőcsapat valósította meg 1907-ben.

    Galamb József a szintén magyar Farkas Jenővel, Kaltenberger Gyulával, és Balogh Károllyal együtt alkotta meg a híres Ford T-modell alkatrészeinek tervét. Ez egy egyszerűen kezelhető, olcsón előállítható autó volt. A szerkezeti tervek elkészítése során jelentős műszaki újításokat alkalmaztak.

    A T-Model tervezése 1907-ben kezdődött és 1908. október 8-án, 110 évvel ezelőtt gördült le a szalagról az első prototípus, mely megváltoztatta Amerika, és majd a világ hétköznapjait. Az autó Otto-rendszerű négyhengeres motorjának legnagyobb teljesítménye 15 kW, legnagyobb sebessége 65 km/h volt. A Galamb tervezte bolygóműrendszerű sebességváltó működtetése két lábpedállal, szalagfékekkel és több lemezes tengelykapcsolóval történt. A korábbi tolókerekes váltó helyett alkalmazott Galamb által feltalált új külső fogazású bolygóműves sebességváltó kiküszöbölte a korábbi pontatlan gyártástechnológia miatt gyorsan kopó fogaskerekek miatti gyakori meghibásodásokat. A külső fogazású bolygóművet lényegesen könnyebb és olcsóbb volt gyártani, mint elődjeit, ami nagyban hozzájárult, hogy ez a modell olyan hamar meghódította a világot. Az új bolygóműves sebességváltó különlegessége pl. az volt, hogy az előremenet és hátramenet pedált egymás után lehetett működtetni, amivel az autót ki lehetett hintáztatni pl. a legmélyebb kátyúkból is.

    1913-ban Galamb vezetésével a Ford gyár áttért a mozgó összeszerelő szalagon történő sorozatgyártásra. E forradalmi újításnak köszönhetően a T-Model a világ első népautója lett. Húsz évig gyártották, közel 15 és fél millió darab készült belőle.Az autó páratlan sikerének alapja a konstrukció egyszerűsége és célszerűsége volt, amelyet az akkori viszonyok között újdonságnak számító anyagok és technológiai alkalmazások is segítettek. Népszerűségének okán több mint tizenötmillió darabot gyártottak belőle. 1914-ben a Ford több autót gyártott, mint az összes többi járműgyártó együttvéve. A gyártókapacitás csúcsát 1925 jelentette, amikor napi 9–10 ezer autó gördült le a gyártósorról, és ez éves szinten már a kétmilliót is meghaladta. Még 2000-ben is 100 000 működőképes darab volt fellelhető a világon, ebből 3 működőképes Touring modell 1917-ből, 1919-ből és 1921-ből az MVKSE jóvoltából Makó városában található.

    T-Model bemutatásával váltak valóra Henry Ford és Galamb József álmai arról, hogy egy elfogadható árú, megbízható és jól működő autót gyártsanak. Ez a jármű egy új korszak kezdetét jelentette a személyszállításban – egyszerű volt vezetni, egyszerű volt a karbantartása, az egyenetlen utakon is jól kezelhető volt, és azonnal sikert aratott.

  • Rómától Párizsig 8:18 perc alatt

    Rómától Párizsig 8:18 perc alatt

    Röviddel a hivatalos, 2018-as Párizsi Autószalonon tartott világpremiert megelőzően, a vadonatúj i30 Fastback N már át is haladt a Párizsban található célvonalon, egy Rómából induló rekord felállítását célzó versenyt követően. A Hyundai Motorsport profi versenyzői, Thierry Neuville és Gabriele Tarquini, világrekordot állítottak fel a C-szegmens első ötajtós sport-kupéjával. A vállalat a hagyományostól eltérő gondolkodásmódját követve, a Hyundai egy váratlan csavart adott a történetnek: Neuville és Tarquini az autó határait feszegette – de nem az olasz fővárosból a francia fővárosba tartó úton, hanem egymás ellen a nyugat Dániában található Rome és Paris nevű települések közötti kanyargós utakon versenyezve. Az i30 Fastback N volánja mögött ülve, mindössze 8:18,49 percet vett igénybe, hogy megtegyék a két híres nevű dán falu közötti távolságot. Neuville, aki jelenleg is vezeti a WRC pilóták bajnokságát, és a több, mint 25 évnyi versenytapasztalattal rendelkező autósport legenda, Tarquini volt a tökéletes választás erre a lezárt úton vívott párbajra. A nagyteljesítményű kupé tiszta ereje jól látható abban a videoklipben, amely valódi versenyhangulatot teremt az erőteljes motorhanggal és az izgalmas vezetést bemutató képi világával.

    A vadonatúj i30 Fastback N a Hyundai második nagyteljesítményű modellje Európában. A modell az i30 N ötajtós változatát követi, amely a piacra kerülése óta soha nem látott sikereket ért el, meghaladva ezzel a kezdeti értékesítési várakozásokat. Majdnem 3000 db i30 N ötajtós modell került értékesítésre 2018 első felében Európában. A 100 db First Edition változat 48 óra alatt kelt el Németországban.

    „A vadonatúj i30 Fastback N-nel a Hyundai ismét új mércét szeretne felállítani a piacon, megerősítve ezzel a márka megítélését az erősen emocionális termékek terén,” – nyilatkozta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Az i30 N értékesítési eredményei tisztán igazolják azt, hogy az N modellekkel nem csupán autókat kínálunk, hanem érzést is teremtünk – a különleges N érzést, amely azt a bizonyos különleges mosolyt csalja vásárlóink arcára. Bármerre is vezet ügyfeleink útja, ugyanazt a vezetési élményt érezhetik a gyönyörű GT autókhoz hasonló formájú új sport-kupéval!”

    https://www.youtube.com/watch?v=Nx4j2uWiYNE

    Elegáns és merész formaterv

    Kifinomult és merész karakterének visszatükröződéseként, a vadonatúj i30 Fastback N több dizájnelemet is átvett ötajtós rokonától. Kívül, az elegáns i30 Fastback alakja egyesítésre került az ötajtós i30 N dinamikus elemeivel. Ennek eredményeként, az i30 Fastback N modellen is megjelent a dinamikus megjelenést sugalló N hűtőrács és az N első lökhárító, valamint az egyedi hátsó lökhárító, amelyek alatt végigfut az autó jellegét hangsúlyozó vörös díszléc. A leültetett karosszéria feketére fújt oldalsó küszöbjei tovább hangsúlyozzák a modell sportosságát. Továbbá az autó hátulján található a dupla kipufogóvég és a hátsó ajtóba integrált, nagyvonalúan ívelt hátsó légterelő. A hátsó légterelő további hangsúlyozása érdekében egy fényes fekete betét is beépítésre került, még inkább megerősítve ezzel az egyedi N megjelenést.

    A vadonatúj i30 Fastback N beltere letisztult és kifinomult. Központi eleme az exkluzív N kormánykerék, amelyet a modellre jellemző vörös színű N varrással láttak el. A koherens színvilág részeként, a vörös varrás megjelenik az i30 Fastback N belterében található több elemen is, mint például a váltógombon és az üléseken. A sportos beltéri kialakítás azonban nem veszélyezteti a mindennapi használhatóságot: példának okáért a 450 literes csomagtér bőséges és az ülések lehajtásával 1351 literre bővíthető.

    Nagyteljesítményű motor a sportos vezetéshez

    A vásárlók a 2.0-literes turbófeltöltős motor két teljesítményszintű változata közül választhatnak, amelyek először az ötajtós i30 N változattal kerültek bemutatásra. Az alapfelszereltségű motor 250 LE-s (kombinált üzemanyag fogyasztása: 7,0 l/100 km; kombinált CO2 kibocsátása: 159 g/km*), míg a Performance csomag részeként elérhető motor maximális teljesítménye 275 LE (kombinált üzemanyag fogyasztása: 7,1 l/100 km, kombinált CO2 kibocsátása: 163 g/km*). Mindkét változat 353 Nm maximális nyomatékot biztosít és 250 km/ó végsebességre képes. A túltöltési (overboost) funkcióval a nyomaték egészen 378 Nm-ig növelhető. Ennek aktiválására a maximális nyomaték elérésekor kerül sor. A 250 lóerős változat 6,4 másodperc* alatt gyorsul 0-ról 100 km/ó sebességre, a 275 lóerős változat pedig ugyanezt a sebességet 6,1 másodperc alatt képes elérni*. Továbbá, a vadonatúj i30 Fastback N fel van szerelve az N Grin rendszerrel, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy öt különböző vezetési mód közül választhasson. A beállítások között a kormánykeréken található dedikált gombokkal választhat: Eco, Normál, Sport, N és az egyénileg beállítható N Custom. A vezető hangulatától függően, a különböző vezetési módok megváltoztatják a jármű karakterét.

    A Hyundai N modellpalettáját az autósport ihlette, és a vállalat FIA Rally Világbajnokságban (WRC) és Túraautó-világbajnokságban (TCR) történő sikeres szereplésének eredményeként született meg. Az „N” modellcsalád Namyang városában, Koreában született, ahol a Hyundai globális K+F központja található, és a Hyundai európai tesztközpontjának otthont adó Nürburgringen került továbbfejlesztésre és tesztelésre.

    Intelligens kapcsolódási funkciók és élvonalbeli aktív biztonság

    A vadonatúj i30 Fastback N horizontális kiosztású, elegáns benyomást keltő műszeregysége kétfajta infotainment rendszerrel érhető el: 8”-os kapacitív, érintőképernyős LCD-vel, integrált dinamikus tolatókamerával, és Bluetooth kapcsolódási lehetőséggel ellátott Display audiorendszerrel vagy egy 8”-os, kapacitív érintőképernyővel és a LIVE szolgáltatásokra érvényes hétéves ingyenes előfizetéssel ellátott navigációs rendszerrel. Mindkettő esetében biztosított az Apple CarPlay és az Android Auto támogatás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy csatlakoztassák okostelefonjaikat az autóhoz és a zenehallgatási-, telefonálási- vagy navigációs funkciókat a képernyőn kezeljék. A speciális N-mód képernyőmenü beállításokat kínál a motor, a fordulatszám-illesztés, a kipufogóhang és a Performance csomag beállításainak testreszabásához.

    A vadonatúj i30 Fastback N rendelkezik a Hyundai SmartSense aktív biztonsági- és vezetéstámogató technológiáival, amelyek a legmagasabb európai biztonsági szabványoknak is megfelelnek: elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (alapfelszereltség), vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (alapfelszereltség), aktív sávtartó asszisztens (alapfelszereltség), távolsági fényszóróasszisztens (alapfelszereltség) és intelligens sebességhatároló.

  • Oscar-díjas színésszel és szóviccel reklámozza elektromos autóját a KIA

    Oscar-díjas színésszel és szóviccel reklámozza elektromos autóját a KIA

    Jobb reklámarcot nem is találhatott volna a KIA a tisztán elektromos Niro-hoz. Az e-Nirót ugyanis nem más promótálja az alábbi videóban, mint… Robert De Niro. Magaslabdás poén, valóban kár lett volna kihagyni. 😀

    „Teljesen elektromos hajtású, tágas, kényelmes, praktikus utasterű és a ma elérhető elektromos hajtású autók többségével ellentétben hatótávjával sem kényszeríti kompromisszumokra vásárlóit.” – állítja a gyártó.

    Az e-Niróval ugyanis 450 km-t lehet megtenni egy töltéssel, ez pedig már valóban egészen kecsegtetően hangzik.

    De Niro beharangozója pedig arra enged következtetni, hogy a két Nirót hamarosan együtt is láthatjuk majd.

    https://www.youtube.com/watch?v=Dq9694qgQJo

     

  • A Mercedes átkeresztelte hiperautóját

    A Mercedes átkeresztelte hiperautóját

    A Mercedes-AMG bejelentette, hogy hiperautójukat átkeresztelik, jobban mondva „Project One” helyett ez után egyszerűen csak „One” a neve.

    „A Forma-1 a közútra viszi a hibrid technológiát.” – magyarázza a névváltást az autógyártó. „Mercedes-AMG ONE a portfólió csúcsa, az abszolút csúcskategóriás modell, így logikusan utalhatunk rá ‘One’-ként.”

    A Mercedes-AMG ONE ugyanolyan 1,6 literes V6-os erőforrás van, mint a Mercedes F1-es autójában. 1000 lóerőre és 11 000-es fordulatszámra is képes, azonban a motort 50 000 kilométerenként újjá kell építeni.

  • Megkezdődött a téli kerékcsere szezon, drágultak a gumiabroncsok

    Megkezdődött a téli kerékcsere szezon, drágultak a gumiabroncsok

    A szokottnál korábban kezdődött az idén a téli kerékcsere szezonja, a gumiabroncsok az elmúlt évhez képest csaknem 5 százalékkal drágultak – közölte az Abroncs Kereskedőház az MTI-vel.

    A közlemény szerint a cég 11 budapesti szervizében már most több mint 70 százalékos a szerelőállások kihasználtsága, és a nagy rohamot a következő hetekre várják.

    Pollák Péter, az Abroncs Kereskedőház kereskedelmi és marketingigazgatója a közleményben elmondta, hogy a tavalyinál 20 százalékkal több szerelőállással készülnek a szezonra, mert arra számítanak, hogy a következő hetekben szervizeiket több tízezer autós keresi fel.

    Megjegyezte: az országosan tapasztalható munkaerőhiány miatt biztosan lesznek olyan országrészek, ahol csak jelentős, akár több hetes várakozás után tudják lecseréltetni a nyári gumit az autósok.

    A gumiabroncsok az idén mintegy 5 százalékkal drágultak egyrészt a forint folyama, másrészt a gyártáshoz szükséges alapvető nyersanyagok – szénszármazékok, a szintetikus és természetes gumi, valamint az acél árának – újabb világpiaci növekedése miatt. Így két év alatt az áremelkedés egyes termékeknél elérheti a 10 százalékot is – áll a közleményben.

    Az 1995-ben alakult Abroncs Kereskedőház Kft. több mint 30 gyártó termékeit forgalmazza, szezonális forgalma eléri a félmillió darabot. A több mint háromszáz szakembernek munkát biztosító cég jelenleg 7 saját tulajdonú kiskereskedelmi telephelyet, 4 bevásárlóközponti abroncsszervizt és két logisztikai raktárbázist üzemeltet.

    Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) korábban közölt adatai alapján 2016-ban Magyarországon csaknem 2,4 millió új gumiabroncsot értékesítettek a gyártók, ami hétéves rekord volt.

    A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint az Abroncs Kereskedőház 2017-ben 25,877 milliárd forintos árbevétel mellett 404 millió forint adózott eredményt ért el, az előző évi 22,396 milliárd forint nettó bevétel és 394,9 millió forint profit után.

  • Lemond posztjáról Dieter Zetsche

    Lemond posztjáról Dieter Zetsche

    Lemond Dieter Zetsche, aki a Mercedes anyacégének, a Daimernek az elnöke.

    A Financial Times jelentése szerint a következő év májusában fog távozni jelenlegi pozíciójából. Helyére egy másik igazgatósági tag, Ola Kallenius kerül majd.

    Zetsche ez után a felügyelőbizottság élére kerül. A Daimler szerint erre a változásra az autóipar változásainak kihívásai miatt van szükség.

  • A zord időjárás ellenére is tízezren látogattak el a Volkswagen-találkozóra

    A zord időjárás ellenére is tízezren látogattak el a Volkswagen-találkozóra

    Az eső és a szél sem tántorította el a márka-fanatikusokat a Volkswagen-találkozótól, amelyet szeptember 22-én rendezett a Porsche Hungaria, ugyanis a tavalyi látogatószámot 410 fővel meghaladva, tízezernél is többen érkeztek a nap során a Hungaroringre. Az autós programok mellett számos kimondottan nőknek és gyermekeknek szóló lehetőség várta az érdeklődőket, a legszerencsésebb tippelő pedig 140 forintért vihette haza a Das WeltAuto játékán a Volkswagen Beetle-t.

     A Volkswagen tulajdonosok idén is tanúbizonyságot tettek arról, hogy mennyire elkötelezett hívei a márkának, ugyanis a rossz idő ellenére is több, mint tízezren látogattak el a Hungaroringre, a Volkswagen-találkozóra. A Porsche Hungaria ezúttal szeptember 22-én rendezte a szokásos őszi autós összejövetelt, amely az évek során a Volkswagen tulajdonosok ünnepévé nőtte ki magát. A hat évvel ezelőtt Golf-találkozóként indult eseménysorozaton idén már összesen 11 típus tulajdonosai képviseltették magukat, újdonságként a Lupo rajongói csatlakoztak a rendezvényhez.

    A korábbi gyakorlathoz hűen a Paddockot ezúttal is a szakmai zsűri által kiválasztott Golfok foglalták el, a Bogarak és a Transporterek a Hippifaluban sorakoztak, míg a többi típus rajongói (Passat, Polo, Lupo, Jetta/Bora/Vento, Scirocco/Corrado) modellenként csoportosultak autóikkal a versenypálya más-más pontjain. A boxok megteltek autós különlegességekkel, hazánkba érkezett például az a 652 lóerős, duálmotoros Golf, amellyel Klaus-Joachim „Jochi” Kleint versenyzett az 1987-es Pikes Peak-i hegyi felfutó versenyen. Nem mellékesen pedig maga Kleint is ellátogatott a Hungaroringre. Megtekinthető volt továbbá Josef Juza 116 darabos Golf gyűjteményének három példánya, egy sorozatgyártás előtti, tolóajtós I-es Golf, valamint egy elektromos I-es és egy II-es Golf is.

    Az egyik boxban egy teljes GTI sorozatot állítottak ki, a másikban a Volkswagen Driving Experience Team autóit lehetett megcsodálni, amelyek a versenypályán is látványos tempóban rótták a köröket. A gyári csapat képviseletében ismét nálunk járt Ronny „C’Rock” Wechselberger, a kézifékes parkolás Guinness-rekorderere ezúttal is hajmeresztő pontossággal manőverezte a Golf GTI Clubsport S-t.

    A gyerekeket többek között arcfestéssel, lufihajtogatással, babajátszóval, bábszínházzal, interaktív foglalkozással várták a szervezők, a hölgyek pedig előadásokon, exkluzív termékbemutatókon vehettek részt.

    A Hippifaluban szintén rengeteg gyerekprogram színesítette a rendezvényt, a felnőttek az új Touareggel, Amarokokkal off-roadozhattak az erdőben, vagy utasként élvezhették a T3 Syncro-k teljesítményét az erdei „taxizás” során.

    Délután az Anna and the Barbies zenélt a színpadon. Dalnoki Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója a koncertet követően bejelentette, hogy azok, akik a zord időjárás ellenére ellátogattak a Volkswagen-találkozóra, jövőre ingyen látogathatják a rendezvényt az idei karszalaggal. A márka rajongói pedig már most bevéshetik a naptárba az időpontot, 2019-ben szeptember 28-án, szombaton rendezi az importőr az autós összejövetelt.

    A koncert után kiderült, ki nyerte a Das WeltAuto egyszámjátékát. A kiírás egy Szegedről érkező játékosnak kedvezett, aki 140 forintos ajánlatot tett a kocsiért, ez az összeg bizonyult végül a győztes tippnek. Mint ismert, az a látogató nyerhette meg a kocsit, aki eltalálja azt a legkisebb egész számot, amire senki más nem tippelt a vwlicit.hu oldalon.

    A Volkswagen-találkozó idén is a Hippifaluban zárult, ahol óriási tábortűz és filmvetítés búcsúztatta a napot, a legbátrabbak pedig kint is alhattak a ringen, közel félszáz lakóautó így vasárnapig maradt a versenypályán, a hétvégére felállított kemping területén.

     

  • Elektromos járműveket is gyárt a jövőben az Audi Hungaria Zrt.

    Elektromos járműveket is gyárt a jövőben az Audi Hungaria Zrt.

    Az Audi Hungaria idén ünnepli fennállásának 25 éves jubileumát. A csütörtökön megtartott jubileumi rendezvényen Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, Borkai Zsolt, Győr Megyei Jogú Város polgármestere, Bram Schot, az AUDI AG igazgatótanácsának megbízott elnöke és Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke méltatták a közösen elért sikereket, valamint kiemelték az Audi Hungaria vezető szerepét a magyar járműiparban. A rendezvény keretében első alkalommal mutatkozott be az új Audi Q3 a hazai publikumnak.

    „Az Audi Hungaria konszernünk meghatározó oszlopa, valamint a magyar járműipar legnagyobb beruházója és munkaadója“, mondta Bram Schot, az AUDI AG igazgatótanácsának megbízott elnöke. „Küldetésünk az elektromobilitás: 2025-ig az Audi valamennyi modellsorozatában elérhető lesz egy elektromos változat vásárlóink számára. Ennek jegyében a jövőben az Audi Hungaria is gyártani fog elektromos meghajtású autókat.”

    Az Audi Hungariát 1993-ban alapították, a termelés a négyhengeres ötszelepes motorok gyártásával indult. A következő években a vállalat folyamatosan bővítette teljesítményspektrumát: a motorgyártás mellett 1998-ban a legendás Audi TT-vel útjára indult a járműgyártás Győrben. Ma az Audi Hungaria több mint ötmillió négyzetméteren 9 000 motort és 700 autót gyárt naponta. Emellett Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára. A vállalat műszaki fejlesztésén mintegy 400 szakember dolgozik különböző fejlesztési projekteken.

    „Az elmúlt 25 év közösen elért eredményei erőt adnak, hogy sikereinket a jövőben is folytassuk“, mondta Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke. „Az Audi Hungaria mindig bizonyította magas fokú kompetenciáját, teljesítőképességét és rugalmasságát. High-tech termékeinkkel és magasan képzett munkatársaink elkötelezett munkájának köszönhetően tovább írjuk vállalatunk sikertörténetét.“

    1993 óta az Audi Hungaria 34 milliónál is több motort és mintegy 1,21 millió autót gyártott. Jelenleg 12 900 munkatárs dolgozik a vállalatnál. A szolgáltató cégeken és a beszállítókon keresztül az Audi Hungaria több mint 30 000 embernek biztosít munkahelyet, mellyel a vállalat a magyar járműipar legnagyobb munkáltatója. Az elmúlt 25 évben az Audi Hungaria több mint 8,9 milliárd eurót fektetett be a győri gyártótelephelybe. A magyar szériabeszállítók száma évről évre növekszik: jelenleg az Audi Hungaria 90-nél is több magyar beszállítóval dolgozik együtt.

    A vállalat felkészül a jövő kihívásaira és konzekvensen halad az elektromobilitás és a digitalizáció útján: júliusban kezdődött Győrben az elektromos motorok sorozatgyártása. Ezzel tovább bővült a vállalat motorpalettája: a folyamatosan továbbfejlesztett belsőégésű motorok és a CNG-motorok mellett immár elektromos motorok is készülnek Győrben. Ennek köszönhetően a vállalat jubileumi évében az e-motorgyártás központjává vált az Audi-Konszernben. Az e-motorgyártásban bevezetett új gyártási koncepció, a moduláris gyártás még nagyobb rugalmasságot és a hatékonyságot eredményez.

    Néhány héttel ezelőtt indult el az első Győrben gyártott SUV-modell sorozatgyártása: az Audi Q3 új generációja az Audi Hungaria járműgyártásának ötödik modellje. Az Audi A3 Limousine és Cabriolet, valamint az Audi TT Coupé és Roadster mellett az új Audi Q3 is ugyanazon a gyártósoron készül, teljes gyártási mélységben. A következő évben pedig indul egy újabb SUV-modell sorozatgyártása Győrben, mellyel a vállalat tovább erősíti hosszú távú versenyképességét.

  • Húszéves a Tanpálya!

    Húszéves a Tanpálya!

    Húsz éve nyitotta meg kapuit a Hungaroring területén a Vezetéstechnikai Centrum, amely a közúti közlekedés biztonságosabbá tételét tűzte a zászlajára – hazánkban elsőként! Azóta körülbelül 7500 tréninget tartottak meg a Tanpályán, ahol körülbelül 100.000 ember pallérozódott tapasztalt instruktorok irányításával, s ahogy ők fogalmaznak: ha csak egy balesetet sikerült megelőzniük, már megérte.

    A Tanpálya 20. születésnapi ünnepségén Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, két évtizeddel ezelőtt a vezetéstechnikai centrum bizonyos szempontból ugyanúgy forradalmi áttörést jelentett, mint 1986-ban a Hungaroring, amely az első Formula–1-es pálya volt a vasfüggöny mögött.

    „Büszkék vagyunk arra, hogy a Hungaroring területén épült húsz éve hazánk első vezetéstechnikai centruma, amelynek célja a közlekedés biztonságosabbá tétele volt, és az ma is – mondta Gyulay Zsolt. – Bárki, aki próbára teszi magát Tanpályánkon, legyen az friss jogosítványos vagy tapasztalt sofőr, azonnal rájön, hogy van még mit tanulnia. Tapasztalt instruktor kollégáink segítenek ebben, akiknek köszönöm a munkáját, a Tanpályának pedig boldog születésnapot kívánok.”

    Az elmúlt két évtizedben számtalan újítást vezettek be az 1998-ban Frank Tamás és Gerstl Péter által alapított Tanpályán, egyrészt a vendégek visszajelzései alapján, másrészt pedig figyelembe véve a nemzetközi és hazai trendeket, ugyanakkor építve szakemberek tapasztalatára és tudására. Ez idő alatt felépült a KRESZ Park, a Miniring program, az Off Road Centrum és a Motoros Akadémia. A Tanpálya az elmúlt nyolc évben a szervezet átalakításával és működést támogató rendszerek bevezetésével hatékonyabbá vált és a kezdetek óta nyereséggel üzemel.

    A születésnapi ünnepségen dr. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára baleset-megelőzés témaköréhez kapcsolódóan elmondta, Magyarország gyorsforgalmi úthálózata folyamatosan fejlődik, s nő a járművek száma is, ezért is van kiemelt jelentősége a gépjárművezetők képzésének.

    „A statisztikai adatok szerint tízből kilenc közlekedési baleset emberi hibából következik be, ezért is van nagyon fontos szerepe a közúti közlekedés biztonságosabbá tételében a Tanpályának – mondta Mosóczi László. – A tapasztalatok szerint a vezetők többsége a jogosítvány megszerzése után nem mélyíti el, nem fejleszti tudását, ami természetesen nem jó hozzáállás, főleg azért, mert a tizenhét-huszonkilenc éves fiatalok első számú haláloka a közlekedési baleset. Ők ugyanis rutin hiányában gyakrabban hoznak rossz döntéseket.”

    A Minisztérium számára az ő képzésük kiemelten fontos, ezért biztosítanak számukra ingyenes vezetéstechnikai képzéseket, de az ő fejlődésüket szolgálja például a tavaly életre hívott KRESZ-Faktor vetélkedő is, amely kimondottan a friss jogosítványosok biztonságos közlekedését szolgálja.

    Óberling József rendőr ezredes, az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottságának elnöke elmondta, a Groupama Vezetéstechnikai Centrumot még vonzóbbá teszi az a tény, hogy hazánk Formula–1-es versenypályáján épült fel, s hogy vannak olyan tréningek, amelyek során a résztvevők megtapasztalhatják, milyen érzés a Hungaroring aszfaltcsíkján vezetni. A világon kevés helyen található ilyen komplexum.

    Az ünnepség végén elhelyeztek Tanpályán egy olyan időkapszulát, amelybe a mogyoródi iskolások rajzai kerültek, méghozzá abban a témakörben, hogy a diákok szerint milyen járművekkel közlekednek majd az utakon 100-200 év múlva. A „tervezők” jutalma az erkölcsi elismerésen kívül az volt, hogy kaptak egy szeletet a Tanpálya születésnapi tortájából.

     

    Tanpálya
    Fotó: Groupama Tanpálya