Kategória: Automobil

  • Ti milyen autóval járjátok az utakat?

    Ti milyen autóval járjátok az utakat?

    Kíváncsiak vagyunk, melyik a legnépszerűbb autómárka a Racingline.hu olvasóinak körében. 🙂 Alább két szavazást találtok.

    Facebookon kommentben pedig írjátok le nekünk, hogy mi lenne az álomautótok! 😉

    [poll id=”88″]

    [poll id=”89″]

    [poll id=”90″]

    [poll id=”91″]

  • Véget ért az Automotive 2018 Hungary – számok, eredmények

    Véget ért az Automotive 2018 Hungary – számok, eredmények

    Sikerrel zárult a 6. AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás és a 27. AUTÓTECHNIKA-AUTODIGA Nemzetközi járműfenntartó-ipari szakkiállítás a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. A kiállításra szervezett szakmai konferenciák telt házzal zajlottak, és a résztvevők szerint különösen eredményes volt a beszállítói fórum, ahol számos üzlet köttetett.

    Az eddigi évek egyik legsikeresebb járműipari kiállításcsokra ért véget október 19-én. A három napos rendezvényen 15 országból, 255 kiállító vett részt, ami 2017-hez képest 16%-os emelkedést mutat. A megnövekedett érdeklődés a látogatószámon is megmutatkozott, hiszen átlagosan napi 20%-kal haladta meg a tavalyit. Bruttó 20 ezer négyzetméteren a 4 magyarországi autógyár mellett számos, a saját területén meghatározó cég volt jelen: TIER1-es, TIER2-es és TIER 3-as beszállítók, az iparághoz kapcsolódó szolgáltatók, állami szervezetek és a szakmát képviselő szövetségek.

    Az AUTOMOTIVE HUNGARY társrendezvénye ezúttal is az AUTÓTECHNIKA-AUTODIGA szakkiállítás volt. A hazai autójavító és -fenntartó ipar legjelentősebb szakmai fórumán a diagnosztika, a garázsberendezések és a gépjárműalkatrészek, valamint a szolgáltatások kínálatát egy fedél alatt tekinthették meg a gépjárműjavító szakma szereplői.

    „Forradalom részesei vagyunk”

    „Szintet lép a magyar autóipar, cél, hogy a gyártás mellett Magyarország élen járjon a technológiák fejlesztésében is” – mondta Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a kiállítás megnyitóján. A miniszter, aki az esemény fővédnöke is hozzátette: a kormány támogatja, hogy a magyar tulajdonú kis- és középvállatok az autóiparban is a termelési és értékláncban minél magasabb hozzáadott értéket tudjanak előállítani, saját szellemi termékkel legyenek képesek megjelenni. Dr. Palkovics László hangsúlyozta: az autóipar a magyar gazdaság hajtómotorja, lehetővé teszi, hogy a gazdaság növekedése tartósan 4 százalék felett legyen.

    Az ágazat a legutóbbi „forradalom, az ipar 4.0 indulása óta nem egyszerűen követője, de motorja a változásoknak. Ezt már Ganczer Gábor, a HUNGEXPO Zrt. vezérigazgatója mondta. „Kiállítás-szervezőként és cégvezetőként, büszke vagyok arra, hogy részesei lehetünk ennek a forradalomnak a HUNGEXPO-val. Magyar emberként pedig arra vagyok büszke, hogy Magyarország ennek a forradalomnak az egyik éllovasa, immár nem csak, mint az autógyártás helyszíne, hanem mint a változás alakítója is” – tette hozzá a vezérigazgató.

    Szakmai találkozók, képzések, verseny

    A kiállítás és a hozzá kapcsolódó konferenciák középpontjában a mesterséges intelligencia, a 3D nyomtatás, az elektromos hajtás és az ipar 4.0 állt. A szakmai találkozók közül kiemelkedett az Innováció – az autóipar hajtóereje konferencia, az Innovációs és Technológiai Minisztérium szervezésében, a Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia, valamint Az e-mobilitás másképpen 4. konferencia, melyet a Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara szervezett.

    A MAGE – MAJOSZ – HIPA B2B beszállítói fórumon 16 beszerző -, 31 beszállító céggel 140 tárgyalást kezdeményezett.
    A látogatók különböző szakmai képzéseken vehettek részt, melyek közül is kiemelkedően sikeres volt idén a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdon-védelmi Szakmai Egyesülete, valamint a Maróti Könyvkereskedés Kft. által szervezett Továbbképzés a szellemi tulajdon védelmében – Fókuszban a BMW című rendezvény és a Schneider Electric által szervezet villanyszerelő képzés.

    A kiállításra időzítették a Látni és látszani országos közlekedésbiztonsági akció hivatalos megnyitóját és az ehhez kapcsolódó sajtótájékoztatót.

    Idén a BME Formula Racing Team csapata nyerte a mérnökhallgatók ötödik alkalommal meghirdetett TechTogether versenyét, amelyen ezúttal 8 egyetem 15 csapata vett részt. A verseny célja – az ismeretek felmérésen túl – szorosabb kapcsolatot teremteni a műszaki felsőoktatásban tanulók és a járműipari cégek között. Ezen felül a kiállító járműépítő csapatok népszerűsítik a műszaki pályát a középiskolás fiatalok számára.

    A HUNGEXPO évek óta elkötelezett támogatója a hazai munkaerő piac javítását célzó elképzeléseknek, így idén is felajánlotta internetes felületeit a kiállítóknak, akik több mint 150 nyitott pozíciót hirdettek meg, melyekről a kiállításon érdeklődhettek az álláskeresők.

    A „négy nagy” az AUTOMOTIVE HUNGARY-n

    Több ezren keresték fel a három nap alatt a négy magyarországi autógyár standjait, ahol megtekinthették a legújabb fejlesztéseket. Az AUDI HUNGARIA elhozta a szinte teljes egészében Magyarországon tervezett és gyártott nagy teljesítményű motorját, amelyet a többi között a Roadster autókba szerelnek, valamint az új elektromos motorját, amelynek borítása szintén a győri üzemben készül. A Mercedes-Benz kecskeméti gyárának standján idén két különleges autó is várta az érdeklődőket: egy sportos új Mercedes-Benz A-osztály, amelyet első Németországon kívüli helyszínként Kecskeméten kezdtek gyártani 2018-ban, és egy luxus-felszereltségű, extravagáns Mercedes-AMG GT Roadster. A gyár standjának népszerű eleme volt az autóverseny-szimulátor, valamint a VR-szemüveg segítségével tett virtuális gyárlátogatás. A világhírű autógyártó kecskeméti telephelyén 2012-ben indult be a termelés, és azóta Magyarország meghatározó vállalatává vált. A gyár ma Magyarország egyik legnagyobb foglalkoztatója. Idén is bemutatkozott a kiállításon az Opel Magyarország, amelynek szentgotthárdi üzeme a cég legnagyobb európai motorgyára, ahol évente több mint 600 ezer motort állítanak elő. Az Opel elhozta az AUTOMOTIVE-ra két népszerű modelljét, a CROSSLAND-X-et és a GRANDLAND-X-et is. A Magyar Suzuki Zrt. standjának fontos eleme a Magyarországon legnagyobb darabszámban értékesített, hazai gyártású Vitara megújult változata volt.

  • Autós újdonságok a Budapest Auto Show-n október 26-28. között

    Autós újdonságok a Budapest Auto Show-n október 26-28. között

    Október 26-28. között rendezik meg második alkalommal a Budapest Auto Show-t a Millenáris B épületében. Az őszi autós szemlén mutatkozik be hazánkban a vadonatúj Audi Q8, az új Peugeot 508, a CUPRA Ateca és a Citroën Berlingo is, de ezek mellett számos autós különlegesség várható a helyszínen. A kiállítási példányokon túl tesztautókkal is készülnek a hazai importőrök, így a regisztrálók ki is próbálhatják az újdonságokat.

    Kilenc márka közel ötven autója várja az érdeklődőket a Budapest Auto Show-n, a Millenáris B épületében. Október 26-28-án az újdonságoké lesz a főszerep a belvárosi kiállítótérben, ahol a látogatók nemcsak megtekinthetik az Audi, a Citroën, a CUPRA, a Honda, a Peugeot, a Renault, a Škoda, a Suzuki, a Volkswagen legfrissebb modelljeit, hanem helyszíni regisztráció után ki is próbálhatják a kocsik jelentős részét.

    Több bemutatóval is készülnek a kiállítók a hétvége során, az Audi a Q8-at, a Peugeot az 508-at, a Citroën az új Berlingót leplezi le a hazai nagyközönség előtt, míg a SEAT itt mutatja be a sportos négykerekűit gyűjtő új, különálló márkáját, a CUPRA-t is, amelyet a 300 lóerős CUPRA Ateca képvisel a rendezvényen.

    A show részeként a szervezők számos, kicsiknek és nagyoknak szóló látogatói programmal is készülnek. A kiállítás színpadán például a háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázóval, dr. Kiss Gergellyel, a háromszoros olimpiai és háromszoros világbajnok kajakozóval, Kammerer Zoltánnal, a háromszoros világ- és kétszeres Európa-bajnok magyar úszóval, Gyurta Dániellel, a mindössze 17 éves autóversenyző tehetséggel, Keszthelyi Viviennel, Németh Kristóf színművésszel, Iszak Eszter műsorvezetővel, divattervezővel vagy az olasz étteremtulajdonos, televíziós műsorvezető Giannival is találkozhatnak az érdeklődők, de hallhatnak vezetéstechnikai előadást, használt autós tippeket, a Michelin jóvoltából pedig téli abroncsokkal kapcsolatos tanácsokat is. A legszerencsésebb látogatók a Budapest Auto Show mindhárom napján egy-egy teljes szett Michelin-gumiabronccsal távozhatnak.

    Kiállított márkák és modellek:

    AUDI: Audi Q8 (új modell), Audi A6
    CITROEN: C4 Cactus, Citroen Berlingo (hazai premier!)
    CUPRA: CUPRA ATECA (hazai premier!)
    HONDA: Honda CR-V Honda HR-V
    PEUGEOT: Peugeot 508 (hazai premier!), Peugeot 3008, Peugeot Rifter
    RENAULT: Renault Megane GT Line, Renault Talisman, Renault Zoe
    SKODA: Skoda Fabia Monte Carlo (megújult), Skoda Kodiaq Scout, Skoda Karoq
    SUZUKI: Suzuki Vitara, Suzuki S-Cross, Suzuki Sport Swift
    VW: Volkswagen Passat, Volkswagen Tiguan, Volkswagen Arteon, Volkswagen Touareg

    A Budapest Auto Show-ról

    Nyitvatartás:
    • október 26-án, pénteken: 15.00 – 18.00,
    • október 27-én és 28-án: 9.00 – 18.00.

    Jegyárak:
    • elővételben online a broadway.hu-n: 1000 Ft,
    • a helyszínen: 1500 Ft.
    A belépés 12 éves kor alatt ingyenes.

    A rendezvényről részleteket az alábbi linken talál: https://budapestautoshow.hu

  • Gyulladásveszély miatt hív vissza 1,6 millió autót a BMW

    Gyulladásveszély miatt hív vissza 1,6 millió autót a BMW

    Hűtőfolyadék-szivárgás által okozott gyulladásveszély miatt világszerte 1,6 millió autót hív vissza a szervizekbe ellenőrzésre a BMW – számolt be kedden az Automobilwoche német hírportál.

    A BMW keddi közleménye szerint a visszahívási akció a 2010 augusztusa és 2017 augusztusa között gyártott dízelautókat érinti a kipufogógáz-visszavezető rendszer hűtőfolyadékjának esetleges szivárgása miatt. A BMW hasonló okból az idén nyáron már visszahívott ellenőrzésre 480 ezer járművet Európában és Ázsiában.

    További belső minőségellenőrzések során azonban a BMW mérnökei megállapították, hogy a szivárgási probléma más modelleknél is felléphet, ezért a visszahívási akciót most 1,6 millió autóra terjesztették ki.

    A BMW vizsgálatai szerint egyes modelleknél a kipufogógáz-visszavezető berendezés hűtőfolyadékjának esetleges szivárgása a dízelmotorokra jellemző koromlerakódással és a kipufogórendszerek magas üzemi hőmérsékletével együtt egyes alkatrészek felizzásához, extrém esetekben pedig a jármű gyulladásához vezethet.

    A visszahívási akció során a járművek kipufogógáz-visszavezető (exhaust gas recirculation, EGR) berendezését vizsgálják át és szükség estén kicserélik a meghibásodott alkatrészeket.

  • Első ízben kínál betekintést KODIAQ GT modelljére a ŠKODA

    Első ízben kínál betekintést KODIAQ GT modelljére a ŠKODA

    ŠKODA KODIAQ GT újdonsága dizájnrajzaival kínál első ízben bepillantást a ŠKODA a kínai piacra készülő, jövőbeni csúcsmodellje formavilágába. A ŠKODA KODIAQ nagyméretű SUV-modell dinamikus kupéváltozata kizárólag Kínában szerepel majd a kínálatban. Kína ezzel az egyedüli piac lesz, ahol a KAMIQ, a KAROQ, a KODIAQ és a KODIAQ GT formájában a márka összesen már négy SUV-modellt kínál.

    A dizájnrajzokról is jól érzékelhetően letisztult és pontosan meghúzott vonalak alkotta, s immár a kupékat idéző oldalnézete kimondottan sportos és dinamikus karaktert kölcsönöz az új ŠKODA KODIAQ GT számára. A márka nagyméretű SUV-modelljének kupéváltozata mindenekelőtt farkialakításában tér el a ŠKODA KODIAK sorozat tagjaitól. Első ajtói mögött tetővonala enyhén ereszkedni kezd, majd az erősen megdöntött csomagtérajtóban folytatódik. A cseh gyártó modellpalettájának első SUV-kupéja zászlóshajó és imázshordozó szerepében érkezik a kínai piacra.

    Kína – a ŠKODA világszerte legjelentősebb piaca

    Az elektromos mobilitás és a digitalizáció területei mellett a SUV-modellek offenzívája a „Stratégia 2025” program egyik fő pillére. E piaci szegmens mindenekelőtt Kínában – ahol a ŠKODA KAMIQ mellett az új ŠKODA KODIAQ GT lesz a márka másik kifejezetten e piacra szánt SUV-modellje – képvisel jelentős növekedési potenciált. Kína már ma is a ŠKODA világszerte legnagyobb piaca, jelenleg minden negyedik ŠKODA gépkocsit Kínában szállítják ki. Egy öt évre szóló beruházási terv keretében, amelyről Hszi Csin-ping, a Kínai Népköztársaság elnöke 2016-os csehországi állami látogatása alkalmával született szándéknyilatkozat (Memorandum of Understanding), több mint kétmilliárd eurót fordítanak a márka SUV-palettájának bővítésére, valamint alternatív hajtásrendszerű ŠKODA modellek fejlesztésére.

  • Tegnap megnyitotta a kapuit az Autótechnika és Automotive Hungary 2018

    Tegnap megnyitotta a kapuit az Autótechnika és Automotive Hungary 2018

    A szakmai és sajtó nappal kezdetét vette a tegnapi nappal legnagyobb őszi autós szakkiállítás, az Autótechnika és Automotive Hungary 2018. És rögtön meg is cáfolnám magam. Amikor mindenféle robotok sertepertélnek körülöttem a standok közötti folyosókon, és csápok elöl „menekülök”, akkor azt hinné az ember, hogy valami rossz sci-fi akciófilmbe csöppentünk, pedig ez ma már egyre inkább a valóság.

    Őszintén mondom, egyáltalán nem a „kommersz” autóipar, és a beszállítóik nyűgöztek le, hanem tényleg az, hogy egyre hangsúlyosabb helyet követel magának egy ilyen szakkiállításon a robotika például, Amikor egyelőre mosolyogva nézzük mondjuk a Boston Dynamics egyre kevésbé esetlenebb robotjait a YouTube-on, és egy hasonló, de kezdetlegesebb szerkezet elviharzik melletted, tényleg azon kapjuk magunkat, hogy 10 éven belül a háztartásban a kutya, macska, gyerek (kívánt rész aláhúzandó) mellett már a robotjainkat is elkezdhetjük oktatni.

    Hasonlóan markáns megjelenéssel bírtak a 3D nyomtatók. Olyan precizitással végzik már a munkájukat ezen szerkezetek, elképesztő formákban és már színekben is, igen komoly részletesség mellett, hogy komolyan aggódom a kétkezi szobrászok jövőjéért. Amikor méretarányosan a kezében tarthatja az ember akár a barátnőjét részletes kidolgozottsággal, árnyékolással, stb. akkor teljesen új perspektívája nyílik meg a személyre szóló ajándékok piacán is.

    Szinte egymást túllicitálva találkoztunk a kiállítóterem bármelyik szegletében elektromos töltők mindenféle formájával. Sima egyszerű otthoni fali konzoltól kezdve a szabadtéri utcai akár több autó kiszolgálását is biztosító változatig volt mindenféle megoldás, és a technológia egyre elérhetőbb országszerte. Tényleg megkerülhetetlen az elektromos autózás.

    autótechnika, eon
    Egy két töltős rendszer. Fotó: Vámosi Péter

    A jármű felhozatalról meg tényleg elég csak annyi, hogy simán megfért egymás mellett a Honvédség igényeinek megfelelően kifejlesztett RÁBA teherautó, és az egyetemisták által kifejlesztett pneumatikus versenyautó, csak hogy két extrém példát emlegessek. Száz szónak is egy a vége: irány a Hungexpo!

  • Aláírták a BMW Group magyarországi beruházásának első szerződéseit

    Aláírták a BMW Group magyarországi beruházásának első szerződéseit

    A Debrecen északnyugati oldalán található területen már 2019 elején megkezdődnek az építkezést megalapozó munkálatok.

    A BMW Group tovább bővíti gyártási hálózatát Európában: 2018. október 12-én Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, Dr. Papp László, Debrecen polgármestere és Oliver Zipse, a BMW AG Igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja a Debreceni Egyetemen megrendezett hivatalos eseményen aláírta a vállalat magyarországi beruházásával kapcsolatos első szerződéseket, köztük a Debrecen északnyugati részét érintő területvásárlási szerződést. A müncheni központú vállalatcsoport új európai gyárának Debrecen ad majd otthont, az építkezési munkálatok pedig már 2019 végén megindulnak.

    „Debrecen térségében egy rendkívül versenyképes régióra leltünk, ahol elkötelezett hatósági együttműködés, jó infrastruktúra, megalapozott beszállítói bázis, illetve megfelelő földterületek teszik lehetővé egy teljes értékű járműgyártó létesítmény működését” – nyilatkozta Oliver Zipse a szerződések aláírását követő ünnepségen. „Fantasztikus feltételek ezek egy innovatív, fejlett technológiákkal dolgozó autógyár felépítéséhez. A BMW Group debreceni üzeme tökéletes lenyomata lesz mindannak az autógyártási szaktudásnak, amellyel rendelkezünk” – tette hozzá.

    A pénteki eseményen Oliver Zipse bejelentette, hogy a BMW Group debreceni gyárának igazgatója Michele Melchiorre lesz, aki az autóiparban és a repülőgépipari területen szerzett széleskörű tapasztalatával érkezik a vállalatcsoport új létesítményének élére.

    Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere beszédében hangsúlyozta: „A világgazdaságban olyan gyors és mély változások zajlanak, amely alapján modern kori ipari forradalomról lehet beszélni, ahol az új technológiák folyamatosan változtatják meg a siker kritériumait. Ebben az új korszakban a vállalatok versenyben állnak az új technológiák alkalmazásáért, az országok pedig a beruházásokért. Éppen ezért történelmi siker a BMW debreceni beruházási döntése, mely által végérvényesen összefonódott a német járműipar a magyar szaktudással és amely beruházás nem csupán hozzájárul Magyarország versenyképességének növeléséhez, hanem egyben a magyar gazdaságpolitika eredményességének bizonyítéka is.”

    Dr. Papp László, Debrecen polgármestere az ünnepélyes aláírás alkalmával úgy nyilatkozott: „a BMW a város és a régió jövőjét tekintve történelmi jelentőségű beruházást hajt végre. Gazdasági hasonlattal élve az új gyár Debrecen és a régió fejlődésének energiaforrása lesz. Debrecen új fejlődési pályára állt. A szerződés aláírása után az lesz a feladatunk, hogy a várost minden tekintetben alkalmassá tegyük történelmi szerepének betöltésére. Debrecen a 2030-as évekre egy gyarapodó, erős polgársággal rendelkező európai középváros és Magyarország új üzleti, gazdasági központja lesz.”

    Csúcstechnológiás autógyártás az új üzemben

    Beindítását követően a BMW Group debreceni gyárában évente akár 150 000 darab új autó is készülhet. Az üzem közvetlenül több mint 1 000, beszállítói- és szolgáltatóhálózatán keresztül pedig közvetetten számos további munkahelyet teremt – az új létesítmény területén és a teljes északkelet-magyarországi régióban egyaránt.

    A Debrecen külterületén felépülő gyár mind a digitalizáció, mind a fenntarthatóság, mind pedig a rugalmasság tekintetében új járműipari mércét állít fel, sőt mi több, az automatizált járműgyártás terén alkalmazott innovatív megoldásaival, csúcstechnológiás segédberendezéseivel és rugalmas logisztikai hálózatával azonnal technológiai iránymutatóvá lép elő. A BMW Group rendkívül nagy rugalmasságot támogató tömegtermelési rendszerének megfelelően, az új üzem a hagyományos erőforrással szerelt és az elektromos meghajtású modellek gyártására is képes lesz, egyazon gyártósoron.

  • Nincs többé piros lámpa?

    Nincs többé piros lámpa?

    A Ford olyan jövőt képzel, amelyben elfelejthetjük a kereszteződésben álldogálást.

    Képzeljünk el egy világot, ahol az útkereszteződésekben nem kell piros lámpáknál várakozni, és az egyetlen ok a megállásra az, hogy megérkeztünk.

    A Ford azt kutatja, hogy az egymással kommunikáló autók technológiái közül melyik válthatja ezt valóra – valahogy úgy, ahogyan az emberek utat adnak egymásnak a járdán, lelassítva vagy felgyorsítva lépéseiket, hogy ne ütközzenek egymásnak, de közben egy pillanatra se kelljen megtorpanniuk.

    A brit kormány által támogatott UK Autodrive program keretében ezen a héten került sor az angliai Milton Keynes utcáin a Kereszteződési Elsőbbségadás Irányítás (IPM) próbájára, aminek lényege, hogy az autósok folyamatosan haladhassanak, és ne kelljen szükségtelenül megállniuk a kereszteződésekben. Az új megoldás hatékonyabbá teszi a forgalom áramlását, növelve a biztonságot és mérsékelve a járművek üzemanyag-fogyasztását.

    Ford piros lámpa
    Fotó: Ford Magyarország

    “Nem titok, hogy sok autóvezető utálja a kereszteződéseket és a forgalmi lámpákat,” mondta el Christian Ress, a Ford Kutatási és Fejlett Tervezési részlegének vezetéssegítő technológiákért felelős vezetője. “Ezen a héten az egymással kommunikáló autók segítségével bemutattuk, milyennek képzelünk egy világot, amelyben a járművek jobban figyelnek egymásra és környezetükre, s ezáltal képesek intelligensen együttműködni az utakon és az útkereszteződésekben.”

    Egy átlagos autós minden évben két teljes napot tölt el a közlekedési lámpáknál várakozva. A kereszteződések ráadásul nemcsak idegesítők, hanem veszélyesek is, hiszen itt történik a közúti balesetek mintegy 60 százaléka. Ha nem kellene a kereszteződésekben ácsorogni, azzal nemcsak időt spórolnánk, hanem üzemanyagot is, mivel az autók állóra fékezése és újra felgyorsítása erősen növeli a fogyasztást.

    Az IPM a járművek közti kommunikáció (V2V) segítségével hangolja össze az egymás közelében tartózkodó autók mozgását, jelezve az optimális sebességet, amivel az autók biztonságosan áthaladhatnak egymás előtt anélkül, hogy meg kellene állniuk a kereszteződésnél.

    A kísérlet idejére a tesztautókat V2V kommunikációs rendszerrel szerelték fel, ami közvetíti a jármű pontos helyzetét, irányát és sebességét. A fedélzeti IPM rendszerek érzékelik, ha a jármű kereszteződéshez közeledik, és azt is, hogy a többi autó milyen nyomvonalon közelít. A berendezés ekkor minden jármű számára kiszámítja az optimális sebességet, amivel megállás nélkül is biztonságban áthajthatnak.

    A kísérletben részt vevő autókat emberek vezetik, de könnyű elképzelni, hogy a technológia az önvezető autók esetében is milyen hasznos lehet. Az automatizálás, aminek köszönhetően a járművek összehangoltan haladhatnak át kereszteződéseken, egy nap azt eredményezheti, hogy teljesen fölöslegessé válnak a közlekedési lámpák és az útjelzések. Napjainkban az önvezető járművek ugyan önálló, független egységként, érzékelők és térképadatok alapján mozognak, ám a járművek egymás közti (V2V) és minden más rendszerrel (V2X) való kommunikációja közelebb hozhatja a vezető nélküli autók megjelenését.

    Az IPM működését más, a Ford és projektpartnerei által kidolgozott autókommunikációs technológiák is támogatják. E megoldások kifejlesztése a 20 millió angol font költségvetésű UK Autodrive program keretében történt, amelynek célja, hogy az önvezető járművek és az egymással kommunikáló autók technológiái a tesztpályákról átkerüljenek a közutakra.

    Az ezen a héten véget érő, kétéves program során bemutatott technológiák közt szerepel a Kereszteződésben Ütközésre Figyelmeztető jelzés, ami felhívja az útkereszteződésbe behajtó autós figyelmét egy lehetséges balesetre, illetve a Zöldhullámhoz Használható Optimális Sebességválasztó (GLOSA), ami összehangolja az autók sebességét a közeli közlekedési lámpák működésével, hogy ne kapjanak piros jelzést.

    Hasonlóan figyelemre méltó megoldás az Egymást Segítő Parkolás, amely közösségi adatgyűjtéssel térképezi fel a szabad parkolóhelyeket, valamint a Megkülönböztető Jelzéssel Haladó Járműre Figyelmeztető rendszer, ami tájékoztatja az autósokat, hogy pontosan honnan és milyen távolságból érkezik egy szirénázó autó.

  • Ásványolaj szövetség: maradnak a benzinkutakon az üzemanyagok megszokott jelölései is

    Ásványolaj szövetség: maradnak a benzinkutakon az üzemanyagok megszokott jelölései is

    Európai uniós irányelv írja elő péntektől minden tagországban az egységes üzemanyag-jelölő címkék bevezetését, de megmaradnak a benzinkutakon az üzemanyagok megszokott helyi jelölései is – mondta Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) főtitkára csütörtökön az MTI-nek.

    Az uniós irányelv alapján elkészített, egységes méretű és formátumú címkék segítik majd a tájékozódást a benzinkutakon az Európai Unió összes országában. Emellett kötelező a címke alkalmazása a 2018. október 12. után forgalomba hozott vagy nyilvántartásba vett új járműveknél, a jelölés az üzemanyag-tanksapka közvetlen közelében található.

    A címke egyszerű vizuális eszköz, amely segítséget nyújt az autósoknak, hogy helyesen válasszák ki az üzemanyagot a járművükbe. A fogyasztó a járművön található címkét össze tudja vetni a töltőállomás kútoszlopainak és töltőpisztolyainak jelölésével.

    A részletek szabályozása nemzeti hatáskörbe tartozik, a magyar jogszabály a napokban jelenik meg – közölte Grád Ottó.

    A MÁSZ főtitkára hangsúlyozta: vannak olyan, elsősorban nemzetközi láncokhoz tartozó benzinkutak, ahol már megkezdték a jelölések kihelyezését, a szövetséghez tartozó többi társaságnál, illetve töltőállomáson ez folyamatosan történik majd, és rövid időn belül mindenhol kint lesznek a címkék.

    A benzint a kör, a gázolajat a négyzet, az üzemanyag gázokat pedig a rombusz formájú matrica jelöli.

    A Magyarországon kapható benzinfajtáknál egységesen az E5 jelölést alkalmazzák. Az E az etanol rövidítése, az E5 pedig azt jelzi, hogy az üzemanyag legfeljebb 5 százalék etanolt tartalmaz, az országban jelenleg csak ilyen benzin típusú üzemanyagot forgalmaznak.

    A dízelt a B7 matrica jelöli. A szakértő szerint Magyarországon ez eleinte okozhat félreértéseket, de a megszokott jelölések segíteni fognak a tájékozódásban. A B betűs jelölés a bio-komponens tartalomra utal.

    Az egységes európai üzemanyag-jelölő címkék plusz információt jelentenek, amelyek minden európai uniós országban egyértelműek – emelte ki Grád Ottó.

    Az EGT-országokban, Izlandon, Liechtensteinben és Norvégiában, valamint Macedóniában, Szerbiában, Svájcban és Törökországban szintén alkalmazzák a jelöléseket. Az Egyesült Királyság maga dönt arról, hogy az EU szabályait hogyan alkalmazza a Brexit után, de a gyártósorokon az új járművekre felhelyezik a címkéket, tehát az Egyesült Királyság piacára belépő járművek is rendelkezni fognak a címkékkel. Ezért feltételezhető, hogy az Egyesült Királyságban is minden töltőállomás használja majd a címkéket.

  • 2019-ben újra lesz Hungaroring Classic!

    2019-ben újra lesz Hungaroring Classic!

    Az első osztatlan sikert aratott, a másodikat pedig a résztvevők legalább ugyanannyira várják, mint a szurkolók. A Hungaroring Classic jövőre visszatér – már a dátuma is megvan: 2019. július 12-14. –, s várhatóan még nagyobb érdeklődést vonz, mint tavaly. Ebben bízik Szalay Balázs, a verseny egyik megálmodója.

    „Vádoljanak elfogultsággal, de úgy gondolom, hogy a Hungaroring Classic 2017-ben a legszebb autósport-rendezvény volt a mogyoródi pályán – nyilatkozta a Dakar ralikról ismert Szalay Balázs. – Kortól és nemtől függetlenül imádták az emberek, nagyon jó érzés volt látni a boldog arcokat. Sokan beöltöztek a kor szellemét idéző ruhákba, és imádták, hogy gyerekkori álomautóik között sétálhattak. Ezeket annak idején csak a televízióban, autós kártyákon vagy matchbox formájában csodálhattak meg, most pedig versenyezni is láthatták őket. A fiatal korosztály ugyanakkor megismerhetett egy olyan autóparkot, amelyekkel a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas években a világ legizgalmasabb versenyeit vívták.”

    A világszínvonalú mezőnyt jövőre is a Peter Auto hozza el hazánkba, csakúgy, mint 2017-ben, amikor a három nap alatt összesen 24 ezren voltak kíváncsiak a hazánkban első alkalommal megrendezett klasszikus autóversenyre. „Nagy várakozással és szervező kedvvel tekintek a viadal elé, s bízom benne, hogy jövőre sikerül megduplázni a tavalyi nézőszámot – tette hozzá Szalay. – A csapatunk változatlan, s azt látom kollégáimon, ők is alig várják, hogy nekiláthassanak a 2019-es Hungaroring Classic megszervezésének, ami még nagyobb szabású, még különlegesebb és még elegánsabb lesz, mint a tavalyi.”

    [Best_Wordpress_Gallery id=”143″ gal_title=”Hungaroring Classic, 2017″]