Kategória: Automobil

  • Klasszikus autó, karácsonyi köntösben

    Klasszikus autó, karácsonyi köntösben

    Egy férfit megihletett a Coca-Cola karácsonyi, feldíszített kamionja, és úgy döntött, hogy hasonlóképpen díszíti fel 1964-es Morris Minorát. A 41 éves Calvin Lee két hetet töltött el azzal, hogy 10 000 ledfénnyel díszítse fel autóját. Az autó tetejére egy igazi fenyő is került, a volánnál pedig egy mű Mikulás ül.

  • Gondoltad volna, hogy egy Lotusszal is lehet karácsonyfát szállítani?

    Gondoltad volna, hogy egy Lotusszal is lehet karácsonyfát szállítani?

    A Lotus Cars az alábbi videóval bebizonyította, hogy nem csak nagy autókkal, tetőcsomagtartóval vagy utánfutóval lehet leszállítani egy karácsonyfát, hanem egy Lotusszal is. A fa és az autó bejárják és körbedriftelik gyárat, ahol még egy F1-es Lotus is feltűnik.

    https://www.facebook.com/LotusCars/videos/2193652907619731/UzpfSTE0NTc0MTk1ODEyMjI5NDM6MjAxNjQ0Mjc3MTk4NzI4NQ/

  • Az autóipar irreálisnak tartja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére kitűzött célt

    Az autóipar irreálisnak tartja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére kitűzött célt

    Túlzott és irreális célkitűzésnek tartják az autóipari vállalatok a hétfőn este Brüsszelben született megállapodást a járművek szén-dioxid-kibocsátásának 37,5 százalékos csökkentéséről 2030-ig.

    Az uniós tagállamok és az Európai Parlament megbízott tárgyalói hétfőn este megállapodtak, hogy 2025-től csak a 2021-eshez képest átlagosan 15,0 százalékkal, 2030-tól pedig 37,5 százalékkal kevesebb szén-dioxidot kibocsátó új járművek kerülhetnek forgalomba az Európai Unióban. A jelenleg érvényes szabályok szerint 2021-től kilométerenként átlagosan 95 grammot meg nem haladó szén-dioxid-kibocsátású új járművek helyezhetők csak forgalomba az EU-ban.

    A csökkentési előírás szigorúbb lett, mint arra az autóipar számított, és ténylegesen csak akkor lesz teljesíthető, ha a belsőégésű motorok mellett nagy tömegben kerülnek az utakra zéró károsanyag-kibocsátású járművek, például elektromos autók. Az autógyártók tehát szerkezetátalakítási kényszerbe kerülnek, ami szerintük tetemes munkahelyvesztéshez vezet majd.

    Az uniós tagországok eredetileg a szén-dioxid-kibocsátás 35 százalékos csökkentését tervezték előírni 2030-ra, Németország pedig ennél is kisebbet, 30 százalékosat. Az Európai Parlament viszont 40 százalékos csökkentési követeléssel szállt be az alkuba. A hétfőn este kihirdetett kompromisszumos megállapodás az átlagos 37,5 százalékos csökkentés mellett könnyű haszongépjárművek esetében 31 százalékos csökkentést irányoz elő. A köztes cél pedig 2025-ig átlagosan 15 százalékos csökkentés minden járműkategóriára.

    Az európai autóipar szakmai képviselete, az Acea kritikus hangot ütött meg kommentárjában: „a szén-dioxid-kibocsátás 37,5 százalékos csökkentése 2030-ig jól hangzik ugyan, valójában azonban a jelenlegi helyzetet alapul véve teljességgel irreális célkitűzés. A szakma mélységesen elítéli az ilyen tisztán politikai indíttatású, technológiai és társadalmi-gazdasági szempontokat teljes mértékben figyelmen kívül hagyó döntéseket” – fogalmaz a szervezet közleménye.

    „Az ACEA tagjai természetesen mindent megtesznek járműveik szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében, de ezek a kitűzött határértékek nagy terhet fognak róni az európai autóiparra” – jelentette ki Erik Jonnaert, az ACEA főtitkára. Hozzátette: a kitűzött határértékeket a jelenlegi helyzetben realisztikusan megvalósíthatónál sokkal több elektromos és más alternatív hajtású autó piacra juttatásával lehetne csak teljesíteni.

    Az autóipar mindent megtesz, hogy növelje portfóliójában az alternatív hajtású autók részarányát, piaci elterjedésüket azonban még számos tényező, így például a magas beszerzési ár vagy a töltőállomás-hálózat hiánya hátráltatja – mutatott rá az ACEA főtitkára. Hangsúlyozta egyúttal, hogy feltétlenül szükséges lenne ezért, hogy az uniós tagországok minden tőlük telhetőt megtegyenek az alternatív hajtású járművek terjedését elősegítő infrastruktúra kiépítése érdekében.

    Rámutatott: ezek az „extrém módon ambiciózus” célkitűzések „földrengésszerű” hatással lesznek a foglalkoztatásra az autóipar teljes beszállítói vertikumában, ami jelenleg 13,3 millió alkalmazottat foglalkoztat szerte Európában. A döntés negatív hatásainak tompítása érdekében a politikai döntéshozóknak késedelem nélkül cselekedniük kell a foglalkoztatási és átképzési igények szociálisan elfogadható kezelése érdekében.

    A szén-dioxid-kibocsátásról született megállapodás még az Európai Bizottság jóváhagyására vár és az Európai Parlament elé kerül szavazásra

  • Bemutatták az Ikarus első elektromos autóbuszát Székesfehérváron

    Bemutatták az Ikarus első elektromos autóbuszát Székesfehérváron

    Bemutatták az Ikarus és a kínai CRRC Urban Traffic magyarországi vegyesvállalata, az Electrobus Europe első, kínai-magyar kooperációban készült, tisztán elektromos meghajtású buszát Székesfehérváron kedden.

    Széles Gábor, az Ikarus elnöke elmondta, hogy több mint egyéves munka előzte meg a prototípus bemutatását, amelyben „a CRRC elektromos hajtásláncokkal kapcsolatos világszínvonalú ismeretei összekapcsolódnak az Ikarus vázgyártási tapasztalatával”. Jelezte, hogy jövőre indul a sorozatgyártás.

    Ku Ji-feng a CRRC igazgatósági elnöke hangsúlyozta, hogy a típussal elindulhat „a magyar nemzeti márka” újbóli felfutása, és még több munkahely jöhet létre az Ikarusnál. A termékkel megcélozhatják az európai piacokat – tette hozzá.

    A CityPioneer nevű, alacsonypadlós jármű meghajtásáról egy 240 kilowattos állandó mágneses szinkronmotor gondoskodik, a 313 kilowattos akkumulátorcsomaggal 200-260 kilométer megtételére alkalmas, a teljes töltöttséghez 5-6 óra szükséges.

    A sajtótájékoztató keretében együttműködési megállapodást írt alá Székesfehérvár önkormányzata, az Ikarus vállalatcsoport és a CRRC a város zöld közlekedési stratégiájának megalkotásáról és a CityPioneer busz 2019-es tesztüzembe állításáról.

    Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester ezzel kapcsolatban elmondta: a közösségi közlekedés egyre inkább felértékelődik a világban és Székesfehérváron is, a megállapodás tehát a jövő felé fordulást jelenti. Reményét fejezte ki, hogy a jövőben lesznek pályázatok a dízel buszok kiváltására, elektromosra cserélésére.

    Tuan Csie-lung, a Kínai Népköztársaság nagykövete úgy vélte, az Ikarus és a CRRC együttműködése újabb lépés a kínai-magyar kereskedelmi kapcsolatok erősödésében, amely „soha nem volt ennyire jó”. „Magyarország az unión belül az egyik legjobb barátunk” – fogalmazott, hozzátéve: az országban jó a befektetési környezet, alacsonyak az adók, ami vonzó a kínai cégeknek.

    Vargha Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium polgári hírszerzésért felelős államtitkára emlékeztetett arra, hogy a dízelbotrány óta a világ még inkább elmozdult az elektromos hajtás irányába, és ebben az Ikarus és kínai partnere is részt kíván venni. Reményét fejezte ki, hogy az első elektromos buszukat sok másik követi a városban és az országban.

    Az MTI kérdésére Széles Gábor elmondta: egy 12 méteres, dízelmotoros autóbusz ára 70-80 millió forint között van, az elektromos buszuk körülbelül 120 millió forintba kerül majd. Megjegyezte, hogy az e-busz megtérülési ideje azonban jóval rövidebb.

    Közölte, hogy jövőre minimum 200 elektromos buszt fognak gyártani, azt következő évben ezret, majd szeretnék felfuttatni az éves gyártást háromezerre.

    Azt is elmondta: Székesfehérvár mellett Szeged, Zalaegerszeg és Miskolc is érdeklődik az e-busz iránt, ám előbb bizonyítaniuk kell a volántársaságok felé, hogy a busz alkalmas a menetrend szerinti, városi használatra.

    A sajtóanyag szerint az IC 1211 U típusú elektromos busz 2019 elején tesztelési céllal járja majd Székesfehérvár útjait, ezt követően bekapcsolódik az utasforgalomba az arra legalkalmasabbnak ítélt vonalakon.

    Az Electrobus Europe Zrt. 2019 folyamán további kínai-magyar fejlesztéseket tervez, várhatóan 2019 második felében egy midi és egy csuklós elektromos busz prototípusa is megérkezik a most bemutatott jármű mellé.

    Fotókért klikkelj az alábbi képre!

    ikarus crrc,
    Fotó: electrobus.hu
  • SEAT mérnökök az északi sarkkörön

    SEAT mérnökök az északi sarkkörön

    Martorell / Budapest, 2018. december 17. – Reggel hét óra van az északi sarkkör melletti helyszínen. Gonzalo Giménez, a SEAT fékek és aktív biztonsági rendszerek területéért felelős vezetője megnézi az időjárás előrejelzést abban a reményben, hogy legalább a nap süt odakint, ha már a hőmérséklet fagypont alatt van 25 fokkal. Itt minden évben akár 90 autó is megküzdhet a hóval, jéggel és az extrém hőmérséklettel. A cél az, hogy a szakemberek garantálhassák, minden rendszer tökéletesen működik, mielőtt az ügyfelek birtokba veszik járművüket.

    Irodájuk, egy befagyott tó: Gonzalo és 16 mérnökből és kutatást végző szakemberből álló csapata úton van ahhoz a helyszínhez, amelyet évi 10 héten keresztül az irodájuknak hívnak. A lábuk alatt elterülő hat négyzetkilométer nagyságú tavon a 60 centiméter vastag jég gondoskodik róla, hogy az tesztre alkalmas pályaként szolgáljon számukra.

    Az autózás határait feszegetik: ezek a mérnökök akár 60 különböző tesztet is elvégeznek lappföldi tartózkodásuk során. Ezúttal a nap első tesztje az ESC menetstabilizáló rendszer különböző fokozatokban történő, majd teljes kikapcsolása lesz. Ha a jármű elhagyja az utat, biztosítani kívánják, hogy a rendszer stabilizálja a kerekeket, így az autó visszatérhet a pályájára.

    A fékek és minden egyéb rendszer működjenek: előttünk egy 200 méter hosszú pálya, amelynek egyik fele aszfaltozott, a másik pedig jég, ezzel is szemléltetve a jó és kevésbé jó tapadást nyújtó útfelületeket. Az északi országok útjain ez jelentős és mindennapi probléma. Gonzalo többször is megteszi oda és vissza az utat, egyszerre fékezve mindkét felületen. Így történik az ABS rendszer tökéletesítése, amely a vezetőt segíti az autó stabilitásának megtartásában.

    Az adatok fontossága: Gonzalo szerint a legnagyobb változás az, „ahogy a technológia fejlődött. Hatalmas lett a különbség a jármű rendszereinek hatékonyságában és a rendelkezésünkre álló, egyre erőteljesebb és gyorsabb munkaeszközök tekintetében”. Amikor a nap véget ér, megvizsgálják a tesztekből kinyert adatokat és az eredmények ismeretében végeznek módosításokat a különböző rendszereken.

    Az alkalmazkodás képessége: Gonzalo a SEAT Zona Francaban található gyárában 1992 óta dolgozik, mióta befejezte tanulmányait. „Mikor átkerültem a Technikai Központhoz Martorellbe, lehetőségem nyílt különböző részlegeknél dolgozni, én pedig az alvázvizsgálatot választottam. Ehhez a munkához elengedhetetlen, hogy rajongj az autókért, hajlandó legyél folyamatosan úton lenni és tudd, hogyan alkalmazkodj bármilyen körülményhez.” – vallja Gonzalo.

    Tesztek a világ minden részén: a tesztelések nyáron újraindulnak, amikor a Technikai Központ mérnökei a sivatagos térségeket veszik célba három hétre. Az év során mind az öt kontinensre ellátogatnak, hogy tanulmányautóikat mindenféle időjárási tényező mellett és minden típusú talajon próbára tegyék. Ennek eredményeként a SEAT ügyfelei biztosak lehetnek benne, hogy bármilyen úton, akármilyen helyzetben biztonságosan haladhatnak autójukkal.

  • Így pörög egy Tesla a hóban

    Így pörög egy Tesla a hóban

    Ti milyen autóval „játszanátok” szívesen a hóban? 😀

    https://www.youtube.com/watch?v=dmL6-3QkjNA

  • Így szedd le a sok havat pikk-pakk az autódról! De csak ha utálod a szomszédokat…

    Így szedd le a sok havat pikk-pakk az autódról! De csak ha utálod a szomszédokat…

    Belepte a hó az autódat? Feltekert hangerővel gyorsan megtisztíthatod a kocsidat. Persze ennek a módszernek nem valószínű, hogy örülni fognak a szomszédaid, főleg ha reggel 6-kor alkalmazod, munkába induláskor. 😀

  • Téli vezetés: nem gyerekjáték!

    Téli vezetés: nem gyerekjáték!

    Hó, jég, eső, sötétség, szél és vakítóan alacsonyan járó Nap… még a legrutinosabb autósokat is próbára teszi. Nem csoda, ha a rutintalanabb fiatal sofőrök sem szeretnek télen vezetni.

    Nagy-Britanniában a halálos kimenetelű autópálya-balesetek fele éjszaka történik, méghozzá esőben vagy havas, jeges úton, és ugyanez a helyzet a lakott területeken is. A téli balesetek során a leggyakoribb hiba, hogy az autósok a körülményekhez képest túl gyorsan hajtanak, és ez fokozottan igaz a fiatal, tapasztalatlan autóvezetőkre.

    Néhány elgondolkodtató tény ezzel kapcsolatban:

    • Az Európai Bizottság egyik jelentése megállapítja, hogy egy tipikus fiatal autós péntek vagy szombat este 8 és hajnali 2 óra között (vagyis a legsötétebb órákban) szenved balesetet a legnagyobb eséllyel.
    • Az Európai Közlekedésbiztonsági Megfigyelőközpont elemzése szerint a fiatal autósok baleseteinek leggyakoribb oka a nem megfelelő tervezés. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vezetőnek nem állnak rendelkezésére a szükséges ismeretek, illetve hogy elképzelései nem felelnek meg a valóságnak, és nincs megfelelő vezetési rutinja.
    • Az európai utakon történt halálos kimenetelű gyalogosgázolások legnagyobb része október és március között történik.

    A Ford Driving Skills for Life programjának legújabb animációja, mely elsősorban a fiatal korosztálynak készült, bemutatja, hogy melyek a téli autózás leggyakoribb veszélyei, a lenti tippek pedig segítenek majd, hogy felkészülten vágjanak neki a téli utaknak:

    • Látni és látszani: tisztítsd meg az ablakfelületeket, a fényszórókat és a hátsó lámpákat, hogy jól láss és mások is jól lássanak – különösen akkor, amikor fékezel.
    • Lassíts: csökkentsd a sebességet, és hagyj elég helyet az autó előtt a biztonságos megálláshoz. A behavazott vagy csúszós utakon minden másodperc számít.
    • Ne fröcskölj: ha az út vizes, neked pedig egy nagy pocsolyán kell áthajtanod, lassíts le és kapcsolj vissza, hogy a motor magasabb fordulaton járjon.
    • Autózz alacsonyabb fokozatban: ha alacsonyabb sebességfokozatot választasz, azzal a havas vagy csúszós utakon javíthatja a kerekek tapadását. Ha nem tudsz elindulni a jeges úton, a magasabb sebességfokozat segíthet mozgásba hozni az autót, de utána kapcsolj vissza.
    • Csak visszafogottan: kezeld finomabban a gázpedált, a féket és a kormánykereket, így jobban uralod majd autódat.
    • Csak semmi pánik: ha az autó megcsúszik a jeges, behavazott vagy vizes úton, finoman kormányozz ellen, – a ahogy a Driving Skill for Life tréningen tanultad – vagyis ha az autó hátulja balra tör ki, kormányozz te balra, és kerüld az erős fékezést. A tréning online videoi, és egyéb hasznos, életmentő vezetési tippek letölthetők innen: https://www.drivingskillsforlife.hu/video-gallery/56/

    https://www.youtube.com/watch?v=mojJQVrslHI

  • Minden autó elszabadult a havas lejtőn

    Minden autó elszabadult a havas lejtőn

    Mi ez, dodgem? Bowling autókkal? Áh, inkább curling!

    https://www.youtube.com/watch?v=O1u_X3MDHW4

  • A Ford ‘Alvás öltözéke’ megmutatja, hogy az álmos sofőrök ugyanolyan veszélyt jelenthetnek, mint az ittas vezetők

    A Ford ‘Alvás öltözéke’ megmutatja, hogy az álmos sofőrök ugyanolyan veszélyt jelenthetnek, mint az ittas vezetők

    Nem ritkaság, hogy valakit lebeszélnek a barátai a vezetésről, ha egy végigbulizott éjszaka után autóba akar ülni. De mi van akkor, ha az illető egyáltalán nem ittas, hanem egyszerűen csak fáradt egy nehéz nap után?

    A közúti balesetek egyötöde egyértelműen a fáradtságra vezethető vissza, és a szakértők szerint ha valaki 18 óránál hosszabb ideig marad ébren, akkor a képességei hasonlóképpen csökkennek, mint ha a véralkoholszintje magasabb lenne a legtöbb országban megengedett határnál.

    Éppen ezért a Ford megalkotta az ‘Alvás öltözéket’, amelynek viselői megtapasztalhatják, milyen mértékben rontja az autóvezető figyelmét a fáradtság. A fiatal korosztályok elsődleges halálozási oka a közlekedési baleset, és a vállalat ezentúl az új öltözéket is felveszi a 17-24 éves autóvezetők Driving Skills for Life (DSFL) képzési programjának eszköztárába.

    “Aki fáradtan autózik, az úgy vezet, mint egy zombi; veszélyt jelent önmagára, utasaira és minden más közlekedőre,” jelentette ki Dr Gundolf Meyer‑Hentschel, a Meyer‑Hentschel Intézet vezérigazgatója, aki szintén részt vett az ‘Alvás öltözék’ kifejlesztésében. “A fiatal felnőttek gyakran szándékosan kerülnek alváshiányos állapotba, túl hosszú ébrenlétre kényszerítve magukat a pörgős társasági élet, a túlfeszített munka vagy az iskolai vizsgák miatt.”

    Az öltözék fontos része egy speciális szemüveg, ami szélsőséges kimerültséget szimulál, beleértve a mikroalvást is, ami már a fáradt test kontrollálhatatlan állapotát jelenti. A mikroalvás miatt az autóvezető akár 10 másodpercen vagy még hosszabb időn át is vakon vezet (bár a szeme nyitva van), és ennyi idő alatt az autó több száz métert is megtehet. Az autós később egyáltalán nem emlékszik arra, mi is történt körülötte ezalatt.

    Az okostelefonos alkalmazással összekapcsolt szemüveg beállítható arra, hogy szimulálja, ahogyan az agy kikapcsol, és az autós gyakorlatilag semmit sem lát maga előtt egy fél másodpercig, majd ez az idő fokozatosan növelhető 10 másodpercre. Mindeközben a vezető egy speciális sapkát, mellényt, valamint kar- és lábsúlyokat visel, hogy az összesen 18 kilogrammos öltözék segítségével minden szempontból átérezhesse az ‘ólmos’ fáradtságot. Az USA-ban a legtöbb, elalvásból származó karambolt 25 évnél fiatalabb autóvezetők okozzák.

    “Szerettük volna felhívni a figyelmet arra, milyen veszélyes álmosan vezetni, és az ‘Alvás öltözék’ tökéletes eszköz ennek bemutatására,” mondta el Jim Graham, a DSFL menedzsere. „Sokan nagyon hálásak, amikor egy buliban valamelyik barátjuk vagy rokonuk elvállalja, hogy ő vezet majd hazafelé. Ám pusztán az, hogy ezek az emberek nem fogyasztottak alkoholt, nem jelenti azt, hogy biztonságosan fognak vezetni, hiszen előfordulhat, hogy ők is ébren voltak egész éjjel.”

    Szóval mitévők legyünk, ha úgy érezzük, hogy túl fáradtak vagyunk a vezetéshez? Dr Gundolf Meyer-Hentschel a következő lépéseket javasolja:

    • Álljunk félre, amíg még biztonságosan megtehetjük
    • Igyunk egy koffeintartalmú italt, és szundítsunk 20 percet
    • Ha felfrissülve ébredünk, már folytathatjuk is az utat. (Ha mégsem, akkor ideje más megoldást keresni a hazajutáshoz.)