Kategória: Automobil

  • A Lotus és a Williams stratégiai technikai partnerségre lépnek!

    A Lotus és a Williams stratégiai technikai partnerségre lépnek!

    A Lotus és a Williams Advanced Engineering bejelentették, hogy stratégiai technikai partnerséget kötnek, melynek keretén belül, megosztják egymással a kutatási eredményeiket, valamint a fejlett meghajtással kapcsolatos technológiáikat.

    A Lotus Engineeringnek már kiterjedt és bizonyított tapasztalati tőkéje van az új technológiák implementálásában, akár a Lotus Cars esetében, vagy a számtalan globális partnerüknél. Elismert a vezető szerepük a könnyű építésű struktúrák és anyaghasználat terén.

    A Williams Advanced Engineering is már szerzett tapasztalatokat a hagyományos autószektorban is, sőt azon túl is, amit ez a partnerség csak megerősít. Ez a szakértői bázis fejlett meghajtórendszereket szintén épített már, és díjnyertes munkát végeztek az akkumulátor technológia csúcsát igénybe vevő Formula E-ben, négy szezonon át.

    Phil Popham, igazgató, Lotus Cars nyilatkozata:

    „A technológiai partnerségünk a Williams Advanced Engineeringgel azon stratégiánk része, hogy növeljük a tudásunkat a gyorsan változó automobil iparban. A fejlett meghajtási rendszerek alkalmazása számtalan izgalmas kihívást rejt több autós szektorban is. Egyesítvén a tapasztalatainkat nagyon magas szintű mérnöki bázis jött létre technikai szinten, és képviseljük vele a brit úttörő szerepet is.”

    Craig Wilson, ügyvezető igazgató, Williams Advanced Engineering nyilatkozata:

    „A Williams Advanced Engineering mindig is büszke volt azon innovációkra, amit nyújt a vásárlóinak, ami gyors megoldásokat jelent, köszönhetően a Forma-1-es múltunknak. A jövő generáció erőforrásait azonban már új partnerünkkel, a Lotusszal fejlesztjük együtt.”

  • Rosberg megtekerte Sennát, amit még a rendőrök is megcsodáltak

    Rosberg megtekerte Sennát, amit még a rendőrök is megcsodáltak

    Nico Rosberg egyre több autógyár csúcsragadozóját próbálhatja ki, ezúttal a McLaren Senna került a kezei közé. A legújabb vlogjából kiderül, hogy ennek az autónak már a garázsban csodájára járt Mika Häkkinen is, akinek szintén lesz egy Sennája, de még az nem készült el. Nico neki is eredt, és elment tesztelni megfelelő körülmények közé Paul Ricardra a közúti versenyautót, ám út közben némileg el is tévedt a kollégájával, így rendőrökbe botlottak.

    Nem lőnénk le azonban mindent, inkább nézzétek meg a videót!

  • A virtuális valóságban utazhatunk hamarosan az Audik fedélzetén

    A virtuális valóságban utazhatunk hamarosan az Audik fedélzetén

    Az Audi újradefiniálta Las Vegasban, a Consumer Electronics Show-n (CES) az autós szórakoztatást. A jövőben a hátsó ülésen utazók VR szemüveg használatával filmezhetnek, videójátékozhatnak vagy interaktív tartalmakat fogyaszthatnak, minden eddiginél élethűbb módon. A prémium márka olyan technológiát mutatott be, amely az utazás során igazodik a jármű valós mozgásához: amikor a kocsi jobbra kanyarodik, a virtuális űrhajó, amelyen a játékban utazunk ugyanezt a mozgást követi. Az Audi leányvállalatán keresztül alapította meg a „holoride” nevű start-upot, a fejlesztésükhöz pedig nyitott forráskódú platformot használtak, így a jövőben minden autóipari- és szoftverfejlesztő cég számára elérhetővé válik a megoldás.

    Egy Marvel produkcióval mutatta be legújabb fejlesztését az Audi a Consumer Electronics Show-n (CES), amit ezúttal is Las Vegasban rendeztek január közepén. A magával ragadó, futurisztikus technológiát a Disneyvel közösen alkották meg a négykarikás márka mérnökei, amely egy VR szemüveg segítségével a virtuális valóságba repíti az Audi e-tron hátsó utasait. A szemüveget felvéve egy lenyűgözően ábrázolt világűrbe kerülnek a hátul ülők, ahol a kocsi a Galaxis Őrzőjének űrhajójává változik, s a 2019 tavaszán megjelenő Bosszúállók sorozat, Végjáték című filmjében is szereplő Mordállyal együtt halad át egy aszteroida mezőn. Az élmény különlegességét az adja, hogy az űrhajó, – amelyben a virtuális valóságban utazunk –, leköveti az e-tron mozgását: ha a kocsi jobbra fordul, az űrhajónk jobbra megkerül például egy szemből érkező, csillagközi járművet, ha az e-tron gyorsít, akkor az űrhajó is ezt utánozza.

    Annak érdekében, hogy az autós szórakoztatás legújabb műfaját minél gyorsabban elérhetővé tegyék a vásárlók számára, az Audi új megközelítést alkalmazott: holoride néven start-up céget alapított, amelyben leányvállalatán, az Audi Electronics Venture-ön keresztül rendelkezik kisebbségi tulajdonnal. A holoride fejlesztette a technológiát, s ezen a cégen keresztül szabadalmaztatták a megoldást. A programhoz nyílt platformot használtak, így más autógyártóknak és fejlesztő cégeknek is lehetőségük nyílik arra, hogy saját tartalmat programozzanak. „A kreatívok arra fogják használni a platformunkat, hogy olyan virtuális valóságot hozzanak létre, amely a monoton utazást igazi kalanddá varázsolják” – mondta Nils Wollny, az Audi digitális részlegének vezetője és a holoride jövőbeli vezérigazgatója. – „A jövő új szórakoztatási lehetőségét kizárólag a jármű-, eszköz- és tartalomgyártók együttműködésével tudjuk továbbfejleszteni.”

    A játéktermi programok adaptálásától kezdve, a víz alatti kalandokon és az űrkutatáson át, történelmi városokon vezető túrán vagy az emberi véráramot bemutató utazáson keresztül szinte bármi megvalósítható ezen a felületen. A holoride egy olyan szoftverfejlesztői csomagot biztosít a partnereknek, amely a jármű adataihoz biztosít interfészt és azokat változtatja virtuális valósággá. Ez pedig lehetőséget ad a programozóknak arra, hogy olyan világot hozzanak létre, amely az összes érzékszervünkre hat. Mivel a vizuális élmény és a felhasználók érzései szinkronban mozognak, a hagyományos filmek, sorozatok vagy prezentációk úgy tekinthetőek meg menetközben, hogy szinte minimális az esélye a rosszullétnek.

    A holoride várhatóan három éven belül vezeti piacra a terméket. Hosszútávon, a közlekedési infrastruktúra elemei közötti (Car-to-X) információcsere fejlődésével a forgalmi helyzetek is élményelemmé változhatnak: ha például megállunk a lámpánál, akkor egy váratlan tárgy bukkanhat fel a játékban, vagy például egy oktatóprogramot egy kvíz szakíthatja meg.

    Az Audi és a Marvel Studios – a Marvel univerzum filmek kezdete óta – szoros kapcsolatban állnak egymással, a 2008-ban bemutatott Vasemberben például a főszereplő Tony Stark egy Audi R8 segítségével küzdött meg az ellenségeivel. A két vállalat együttműködésre építve hozták létre közösen az új VR játékukat: a „Bosszúállók: Mordály menekülése” (Rocket’s Rescue Run) című program azt mutatja be, hogy mennyire élvezetessé lehet varázsolni egy utazást a VR technológia segítségével.

    „Az Audi, a Marvel és a Disney ezzel a programmal ünnepli a Marvel Studios fennállásának tizedik évfordulóját, amely az egyedülálló tartalmat ötvözi az innovatív technológiával” – mondta Mike Goslin, a Disney Games and Interactive Experiences alelnöke. – „A játék a CES-re készült és pusztán a kísérletezés és a felfedezés hajtott minket. Folyamatosan keressük az új technológiai megoldásokat, hogy érdekesebbé tehessük a történeteinket.”

  • Óceánba hajtott a Ferrarival, mert Jézus ezt mondta neki

    Óceánba hajtott a Ferrarival, mert Jézus ezt mondta neki

    Múlt hónapban napvilágot látott pár fotó és videó, melyen az látható, hogy egy Ferrari 360 Modena tanyázik az óceánban, Floridánál.

    Mostanra az is kiderült, hogy került oda.

    Egy bizonyos James A. Mucciaccio Jr volt a sofőr, aki feltételezhetően mentális betegségben szenved. Látszólag ok nélkül hajtott a vízbe, ő azonban magyarázattal szolgált.

    Még az eset előtt odament hozzá egy rendőr, mikor a hajódokkon parkolt és dolgokat pakolt ki az autóból, amit azzal magyarázott, hogy egy barátja hamarosan érte jön hajóval. Mikor aztán a rendőr azt mondta neki, hogy álljon el onnan, Mucciaccio a vízbe hajtott a Ferrarival.

    Ferrari 360 Modena
    Fotó: Ferrari

    „Jézus mondta nekem, hogy hajtsak át a kapun.” – mondta.

    „Jézus a Föld legokosabb emberévé tett engem, ez pedig nagy felelősség. A pénz két nap múlva már jelentéktelen lesz, emlékezz a mosolyra.”

    Az őt a vízből kimentő halásznak a férfi azt mondta, azért hajtott a vízbe, mert a rendőr, akivel beszélt, egyiptomi volt és nem hitt Jézusban.

    A rendőr egyébként már eleve azért ment oda Mucciaccio-hoz, mert korábban egy kerékpáros jelezte, hogy egy sötét színű Ferrari száguldozik a North Ocean Boulevardon.

    Mucciaccio a halásznak azt is mondta, hogy a highlandi rendőrség üldözte őt, de végül elengedték, mert Keresztény.

    A rendőrség búvár csapatának úszó „zsákokat” kellett 75 000 dolláros Ferrarira akasztaniuk, hogy vissza tudják emelni a szárazföldre. A becsült kár 50 000 dollár.

    Mucciaccio sértetlenül megúszta az esetet, a rendőség szerint pedig alkohol- és drogtesztje is negatív lett.

    Azt egyelőre nem tudni, hogy letartóztatták-e.

  • A vadonatúj Shelby GT500 lesz az eddigi legfejlettebb Mustang modell

    A vadonatúj Shelby GT500 lesz az eddigi legfejlettebb Mustang modell

    A Ford Performance által valaha tervezett legjobb póniautó, a vadonatúj Shelby GT500 több mint 700 lóereje és modern teljesítménynövelő technológiái minden eddiginél dinamikusabb gyorsító képességgel ruházzák fel a Mustang (közutakon is használható) csúcsváltozatát.

    „Szerintem Carroll, aki mindig a következő, még gyorsabb Shelby megalkotásán dolgozott, minden korábbi változatnál jobban imádná ezt a Mustangot,” vélekedett Jim Farley, a Ford globális piacokért felelős elnöke. „Az új Shelby GT500 kompresszoros feltöltésű motorja, Ford Performance versenytechnológiája és az autóból sugárzó magabiztosság izgalmas meglepetést tartogat a szupersportkocsi-tulajdonosok számára.”

    Az ugyancsak telivér versenygépnek számító Shelby GT350 mellett idén ősszel Amerikában megjelenő Shelby GT500 tervezői igazi csúcsgépet akartak építeni, ami minden sportágban favorit lehet. A gyorsulási versenyek világát igencsak felkavarja majd, hogy a várhatóan 700 lóerőnél is magasabb teljesítményt egy, a kategóriában elsőként alkalmazott kettős tengelykapcsolós váltómű továbbítja a kerekekhez, így az autó hihetetlen gyorsulást kínál az egyenesekben. A versenypályákon minden eddiginél jobb eredményeket biztosít majd a versenyhangolású futómű, az autóhoz tervezett Michelin gumiabroncskészlet, és az amerikai sportkupék történetének eddigi legnagyobb átmérőjű első féktárcsája. Az országutakon pedig az áramvonalas formaterv és a Ford Performance technológiái gondoskodnak arról, hogy az autó vezetésének minden pillanata igazi élmény legyen.

    A Ford eddigi legerősebb sorozatgyártású autója

    A Ford Performance azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a vadonatúj Shelby GT500 legyen minden idők leggyorsabb, közúton is használható Mustangja, ezért exkluzív hajtásláncot építettek az autóba, ami új szintre emeli a gép teljesítményét és a forgatónyomatékát.

    „Szupersportkocsi-szintű hajtásláncával a Shelby GT500 olyan teljesítményt honosít meg a hatodik generációs Mustang kínálatában, ami eddig csak az egzotikus modellek kiváltsága volt,” mondta Hermann Salenbauch, a Ford Performance globális igazgatója. „A Mustangnak most a saját súlycsoportja fölött kell kihívókat keresnie. Ezért kapta meg az autó az eddigi legerősebb V8-asunkat, plusz a modell eddigi leggyorsabban kapcsoló sebességváltóját.”

    A Shelby GT500 erőműve egy kézi munkával összeszerelt, kompresszoros feltöltésű, 5,2 literes alumínium blokk. A szívóoldali levegőhűtő és az alacsony súlypont megtartása érdekében a mérnökök fordítva szerelték be a motortérbe a 2,65 literes Roots-fúvós, levegő-folyadék rendszerű közteslevegő-hűtős kompresszort.

    Ahogy a Shelby GT350 esetében, az alumínium motorblokkban itt is kis tömegű hengerperselyek, nagy átfolyású alumínium hengerfejek és nagyobb méretű, kovácsolt hajtókarok találhatók, és a motor hatékonyabb kenési és hűtési rendszert kapott. Alul egy speciális olajteknő fokozza a blokk szerkezeti merevségét és csökkenti a rezgéseket, és egy szabadalmaztatott aktív terelőrendszer gondoskodik arról, hogy az olaj minden szükséges helyre eljusson.

    A Ford Performance a Ford GT szupersportkocsi kettős tengelykapcsolós sebességváltójának tervezése során szerzett ismereteket is felhasználta ahhoz, hogy a motor teljesítményét és forgatónyomatékát a lehető leghatékonyabban juttassa el a különleges, karbonszálas kardántengelyre. A mérnökcsapat választása egy hétfokozatú TREMEC® kettős tengelykapcsolós sebességváltóra esett, ami bármelyik manuális egységnél gyorsabban, mindössze 100 ezredmásodperc alatt képes fokozatot váltani. Ez a váltómű ráadásul számos üzemmódot kínál, például normál, sport, csúszós út, gyorsulási verseny és versenypálya beállításokat, sőt a választható Versenypálya Alkalmazásokkal a line-lock és rajtautomatika funkciók is aktiválhatók a rendszerben.

    A Mustang evolúciója a Ford GT és a Mustang GT4 örökségét hordozza

    Az eddigi legerősebb országúti Mustang teljesítményének és forgatónyomatékának kiaknázásához aktív futómű-technológiára, versenypálya-körülményekhez tervezett Michelin gumiabroncsokra és Brembo® fékekre volt szükség.

    A Shelby GT500 futómű-geometriáját áttervezték, és az autó új elektronikus szervokormányt, valamint könnyített első-hátsó tekercsrugókat kapott. Az új generációs MagneRide™ felfüggesztés és a Ford Performance legmodernebb hajtásmód-technológiái gondoskodnak arról, hogy a Mustang minden eddiginél nagyobb oldalirányú gyorsulásokat is kontrollálni tudjon, ami nagyban növeli a versenypályán nyújtott teljesítményt és a magabiztos irányíthatóságot.

    A csúcstechnológiájú futómű méltó társa az egyedi Ford Performance specifikációk szerint tervezett Michelin Pilot Sport 4S és a még agresszívebb Pilot Sport Cup 2 gumiabroncskészlet, amelyek különleges keverékkel és futófelülettel készülnek. A versenypályán elvárt stophatásról masszív, az amerikai sportkupék világában eddig legnagyobbnak számító, 420 mm-es, kétrészes féktárcsák, valamint nagyobb és merevebb, hatdugattyús Brembo féknyergek gondoskodnak. A Shelby GT350-esnél 20 százalékkal nagyobb hűtött felület révén ezeknek a fékeknek több mint 30 százalékkal nagyobb a hőelnyelő tömegük.

    A vadonatúj Shelby GT500 vásárlói két kiegészítő csomag közül választhatnak majd a tengeren túlon, ha még tökéletesebben szeretnék uralni autójukat. Az egyik a rugóstag állítható felső bekötési pontját és a Gurney-szárnyas légterelőt tartalmazó Irányíthatóság Csomag, a másik pedig a Karbonszál Versenypálya Csomag, amiben 20 colos, látszó felületű karbonszálas keréktárcsák, 0,5 collal szélesebb hátsó kerekek, egyedi Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok, állítható, látszó szénszálas, versenypályára tervezett GT4 hátsó szárny, első-alsó légterelő és a leszorító erőt fokozó első légterelő lapok találhatók. A tömegcsökkentés érdekében a hátsó üléssort kiszerelték az utastérből.

    Funkcionális, mégis karakteres formaterv a Ford Performance szakértelmével

    Mivel a Ford Performance dizájnerei mindig szorosan együttműködnek a mérnökökkel, a 2020-as Shelby GT500 formaterve nemcsak egyértelműen tükrözi az autó kimagasló teljesítményét, hanem kifejezetten funkcionális is.

    „Kettős nyílású hűtőrács, a Shelby GT350-nél 50 százalékkal nagyobb hűtőlevegő-kapacitás, az eddigi legfejlettebb aerodinamikai elemek és leszorítóerő… A Shelby GT500 dizájnjának legapróbb eleme is a teljesítmény növelését szolgálja,” mondta el Melvin Betancourt, a Ford formatervezési igazgatója.

    A nagyméretű, szögletes hűtőnyílások és az erőteljes formavilágú gépháztető miatt az autó olyan fenyegető látványt nyújt, mint egy modern sugárhajtású vadászgép. A szélesebb első sárvédők és a kerékjárat-toldatok határolta térben GT500-specifikus, 20×11 colos kerekek forognak, hátulra pedig akár 20×11,5 colos keréktárcsák is beférnek. Az alapfelszereltségként járó új hátsó légterelő és a kompozit anyagból készült hátsó diffúzor hatásosan javítja a légellenállást és a hűtést.

    A tervezőcsapat alaposan kihasználta az észak-karolinai Ford motorsport műszaki központ és a szélcsatorna kínálta lehetőségeket, hogy tökéletesre csiszolják a Shelby GT500 dizájnját. Az orr-rész beömlő nyílásai több mint kétszer nagyobbak, mint a Shelby GT350 esetében, és a mérnökök hat hőcserélőt is beépítettek, amivel több mint 50 százalékkal sikerült javítani a hűtés hatékonyságát. A hűtőlevegő áramlását – és ezzel együtt a leszorítóerőt – egy masszív, 31×28 colos, lamellás gépháztető-hűtőnyílás is javítja.

    Még igényesebb kidolgozás, több technológia és magasabb szintű komfort

    A Shelby GT500 céltudatosan kialakított cockpitje a versenyautók által inspirált, prémium minőségű anyagokból készül – olyan színvonalú kidolgozással, ami méltó az autó világszínvonalú teljesítményéhez. A vásárlók karbonszálas műszerfalbetétet, vagy hangsúlyos öltésekkel díszített, Dark Slate Miko® velúr borítású új ajtópaneleket is rendelhetnek. Az opciós listán magas oldalpárnázású, többpontos biztonsági övvel kiegészített Recaro versenyautó-ülések is szerepelnek. Akik még több kényelemre vágynak, azok motoros állítású, Miko velúr bőrrel kárpitozott üléseket is kérhetnek az autójukhoz.

    A vadonatúj Shelby GT500 volánja mögött egy 12 colos, színes LCD műszegység található, a zenét pedig akár az egyedi hangolású, 12 hangszórós B&O® Play prémium hangrendszer is szolgáltathatja. Ezeket a rendszereket a 8 colos SYNC® 3 érintőképernyőről lehet kezelni, ami SiriusXM és FordPass Connect™ szolgáltatásokat is kínál.

    A 2020-as modellév új színei a Red Hot, a Twister Orange és az Iconic Silver. A vadonatúj Shelby GT500 fényezéséhez festett sávok is rendelhetők.

    A Shelby-örökség

    Carroll Shelby híres volt arról, hogy ő formálta át a Ford Mustangokat domináns országúti gépekké. Az amerikai autóversenyző és sikeres vállalkozó 1967-ben fejlesztette ki a legendás Mustang GT350 modellből az első generációs Shelby GT500-ast; az autó 7,0 literes V8-as motorjának átalakítását valódi versenytapasztalatok alapján végezték, hiszen Shelby csapata mindhárom dobogós helyet megszerezte Le Mans-ban.

    Carrol Shelby úgy emlegette az eredeti Shelby GT500-ast, mint „az első igazi autót, amire tényleg büszke vagyok.” Örökségét most méltóképpen gazdagítja a harmadik generációs, 2020-as Mustang Shelby GT500 – minden idők legerősebb és legfejlettebb Mustangja.

  • A Lada hosszú távon 3 százalékos piaci részesedés elérését tervezi Magyarországon

    A Lada hosszú távon 3 százalékos piaci részesedés elérését tervezi Magyarországon

    A Lada Hungary Kft. rövid távú célja, hogy a márka piaci részesedése elérje az 1 százalékot Magyarországon, hosszú távon pedig a 3 százalék megszerzésére törekszenek – mondta Pataki András a cég vezetője az MTI-nek.

    Hozzátette, a társaság tavaly 879 új autót értékesített Magyarországon, így a Lada a piac 0,6 százalékát fedte le. Ez az eredmény némileg elmarad a társaság 2017-es teljesítményétől, amikor 1065 járművet tudtak eladni.

    Pataki András kiemelte, a piaci részesedés növelése érdekében ki kell bővíteni az orosz járműgyártó az Avtovaz által gyártott Lada személyautók magyarországi termékpalettáját. Ezen felül a gyártónak a motorizáció fejlesztésére is nagy hangsúlyt kell fektetnie, ugyanis jelenleg az Avtovaz az európai piacaira – Magyarország mellett Németországba, Bulgáriába és Szlovákiába – csak euro6-os benzin motorral felszerelt autókat exportál.

    Pataki András ugyanakkor megjegyezte, a Lada márka ismertsége, népszerűsége töretlen, az ügyfelek nagy része valamilyen formában kötődik a márkához, ár-érték arányban pedig a legjobb kínálattal rendelkezik a piacon.

    Véleménye szerint ezt támasztja alá, hogy a Lada márkajelzésű új típusú autók (amelyek között találhatóak terepjárók és családi autók is) ára 3,1 millió forint és 5,1 millió forint között mozog. A tavalyi, alacsonyabb értékesítési mennyiségnek az egész autópiacot érintő, új károsanyag-kibocsátási normára való átállás, és az ennek következtében történő gyártáskiesés volt az oka – mondta a cégvezető.

    Felidézte, a kft. 2015 decemberében kezdte meg a Lada személyautók forgalmazását Magyarországon. Az akkor 9 tagú országos márkakereskedői hálózat létszáma mára elérte a 22-t. Az elmúlt alig több mint három év alatt 3000 új Lada talált Magyarországon gazdára, és már 17 ezren látogattak el a Lada márkakereskedésekbe.

    A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Lada Hungary Kft.-nek a 2017-es lezárt üzleti évben 2,82 milliárd forint volt a nettó árbevétele, ami 20,68 millió forinttal haladta meg a 2016-os évét. A társaság 2017-ben 4,49 millió forint adózott eredménnyel zárt, ami 29,68 millió forinttal maradt el a 2016. évitől.

  • Az Audi e-tron, mint a rejtvény megfejtése: új élményeket kínál az Audi a müncheni repülőtéren

    Az Audi e-tron, mint a rejtvény megfejtése: új élményeket kínál az Audi a müncheni repülőtéren

    Az izgalom garantált: a müncheni repülőtéren helyet kapó különleges fejlesztésű stratégiai játék középpontjában ugyanis az új Audi e-tron áll. Ezen keresztül az ügyfelek és minden érdeklődő játékosan fedezhetik fel az első tisztán elektromos Audi modellt és tudhatnak meg többet az elektromos mobilitás témájáról. A „szabadulószoba”, mint új programelem a myAudi Sphere szobáiban kapott helyet és egészen március közepéig látogatható lesz.

    A látogatóknak több szobát kell végig járniuk a nyomok után kutatva és számos feladatot is meg kell oldaniuk, köztük olyanokat, amelyek kapcsolódnak az Audi e-tron által képviselt technológiához. Mindegyik kérdés egy titokzatos kirakós játék darabjait járja körbe, amely egy, az Audi e-tron modellen dolgozó szakember személyét rejtegeti. Az extrafelszerelésként elérhető virtuális külső visszapillantó tükrökkel szerelt elektromos modell része a kalandnak és kulcsfontosságú szerepe van a kirakós játék végső megoldásában. Hogy igazán „felvillanyozó” élményt kínáljanak az ötletgazdák minden érzékszerv számára, a játékot futurisztikus hangeffektekkel és lenyűgöző fényjátékkal gazdagították.

    Időpontfoglalás a myAudi Sphere területén található szabadulószobába az interneten a http://www.audietronroom.de/ oldalon illetve az Audi további digitális elérhetőségein, például a www.audi.com/e-tron-room oldalon lehetséges.

    Ezzel párhuzamosan a müncheni repülőtérnél található Audi Tréning Központban zajlott a központi Audi e-tron bemutatkozó tréning, amelyre a világ minden tájáról összesen 9 500 munkatárs érkezett. A tréning célja, hogy első kézből szerezzenek tapasztalatot az Audi e-tron modellről statikus és dinamikus szempontból egyaránt illetve részletesen megismerkedjenek az általa képviselt technológiával és a jármű teljes ökoszisztémájával. A résztvevők a speciálisan az Audi e-tron számára kialakított beltéri terepes pályán fedezhették fel a tisztán elektromos autó vezetési jellemzőit.

  • A Volkswagen az új évvel bemutatja mobil elektromos töltőállomás rendszerét

    A Volkswagen az új évvel bemutatja mobil elektromos töltőállomás rendszerét

    Az új évvel a Volkswagen betekintést ad a vállalat jövőbeni mobil elektromos gyorstöltő állomás rendszerébe. Ezeket önállóan, az energia forrásától függetlenül ott lehet felállítani, ahol szükség van rájuk: például a városok parkolóiban, vállalati területeken, vagy nagyszabású rendezvények ideiglenes töltőállomásaiként. A mobil töltőállomás a mobil telefonokat használók által ismert, az energia tárolására alkalmas power bank-ként is működik, de ez az elektromos autók kiszolgálására alkalmas. 360 kWh-ig terjedő teljesítménye akár 15 elektromos hajtású autó töltésére is képes, és alkalmas az új I.D család autóinak töltésére is.’

    A gyorstöltési technológiának köszönhetően a töltési folyamat “ átlagosan 17 percet vesz igénybe. Amennyiben az integrált akkumulátor rendszer energia töltöttségének foka 20%-ra esik, a kimerült töltőrendszer szerepét automatikusan egy feltöltött egység veszi át. Ha a töltőállomás legalább 30 kW-os váltóáramú energiaforráshoz kapcsolódik, a töltőrendszer automatikus feltölti magát. Ugyanakkor, ha az energiaforrás megújuló, azaz szél- vagy napenergia által termelt energiaforráshoz kapcsolódik, a töltőállomás alkalmas a fenntartható energia ideiglenes tárolására is, és ezzel a széndioxid-mentes mobiltás támogatására.

    ‘ – ez a tanulmányautó nincs kereskedelmi forgalomban, így nem esik az EU 1999/94 direktíva hatálya alá

    “ – megközelítőleg 28 kWh töltés esetén, ami a jelenlegi e-Golf töltési kapacitását jelenti

  • Senna ihlette egyedi McLaren P1 GTR!

    Senna ihlette egyedi McLaren P1 GTR!

    Ayrton Senna első világbajnoki címének a 30. évfordulójára a McLaren elkészítette az egyedi és speciális festésű P1 GTR-t. Az autó tulajdonosa hatalmas Senna rajongó, és valamilyen módon emlékezni akart a brazil első bajnoki címére, és annál kézenfekvőbb ötlet nem is lehetett, mint hogy az MP4/4-es festését kapta az új autó. A színösszeállítás emlékeztethet mindenkit a Marlboro színezésre, az elkészítése 800 munkaórát vett igénybe. Megtalálható persze még a brazil zászló, a Senna logó és az ismert „Driven to Perfection” szlogen. Természetesen a 12-es rajtszám is felfestésre került, amellyel 1988-ban Senna versenyzett.

    McLaren P1 GTR, racingline. racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: McLaren

    A változások nem csak a külső megjelenést érintették. A belső térben is tetten érhető a branding, a kagylóülések a McLAren Sennából származnak, Az Alcantara által gyártott kormánykerék pedig olyan színben pompázik, ahogy az volt az MP4/4-ben is. Természetesen a cég egy megfelelő sisakot is gyártatott a tulajdonosnak, a teljes élmény kedvéért.

    Technikailag is történt némi változás. Fejlettebb aerodinamikát kapott az autó, hogy nagyobb leszorítóerőt termeljen, a motorhoz is hozzányúltak, ami a tulaj szerint kifejezetten élvezetes, az alapból is 986 lóerőnyi standard kivitelhez képest.

    McLaren P1 GTR, racingline. racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: McLaren
  • Lefogyott a Mikulás, hogy lecserélhesse járművét

    Lefogyott a Mikulás, hogy lecserélhesse járművét

    Az alábbi amerikai Audi reklámban az látható, amint a Mikulás irigykedve nézi az Audival érkezőket. Megállapítja, hogy testalkatánál fogva ő aligha tudna ilyen autóval járni, ezért elhatározza, hogy lefogy. A Mikulás tehát teljesen megújul, majd Audival kezdi kihordani a gyerekek ajándékait.

    https://www.youtube.com/watch?v=QpKZAFxZvVo