Kategória: Automobil

  • Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda

    Bezárja angliai üzemét három éven belül a Honda

    Hétfői brit médiaértesülések szerint három éven belül bezárja angliai gyárát a Honda. A Sky News brit hírtelevízió és a BBC közszolgálati médiatársaság forrásai szerint a japán autóipari óriáscég várhatóan kedden jelenti be hivatalosan a döntését.

    Az egybehangzó értesülések szerint a Honda 2022-ben zárja be a délnyugat-angliai Swindonban működő, 3500 alkalmazottat foglalkoztató üzemét, ahol évente több mint 100 ezer Civic modellt gyártanak a globális piac számára.

    Ez a cég egyetlen autógyára az Európai Unió területén, az Egyesült Királyság azonban a jelenlegi menetrend érvényesülése esetén március 29-én kilép az EU-ból, és egyelőre nincs elfogadott megállapodás a kilépés feltételrendszeréről.

    A Honda – több más autógyárral és a brit autóipar szakmai szervezeteivel együtt – az elmúlt hetekben többször is figyelmeztette a brit kormányt a megállapodás nélküli Brexit súlyos termelési és versenyképességi kockázataira.

    A vállalat szakértői nemrégiben, a londoni alsóház szakbizottsági meghallgatásán felhívták a figyelmet arra, hogy a cég angliai üzeméhez hétpercenként érkeznek a kamionok az uniós beszállítóktól származó részegységekkel, és a raktárakban mindössze egynapi termeléshez szükséges készlet van.

    A Honda illetékesei szerint ha az Európai Unióból érkező részegység-behozatalt az esetleges megállapodás nélküli Brexit miatt vámvizsgálatnak kell alávetni, a beszállítási folyamat ebből eredő minden negyedórányi késedelme éves szintre számolva 850 ezer font (csaknem 310 millió forint) halmozott veszteséget okozna a cégnek a tovagyűrűző fennakadások miatt.

    A Honda a minap bejelentette azt is, hogy áprilisban hat napra leállítja angliai üzemének termelését, annak érdekében, hogy a gyár felkészülhessen a lehetséges logisztikai és határellenőrzési problémákra, mindenekelőtt a beérkező részegységek esetleges szállítási késedelmére.

    A cég azonban eddig nem tett utalást arra, hogy hosszabb távon angliai termelésének teljes leállítását tervezi.

    Két hete egy másik japán autóipari óriáscég, a Nissan bejelentette, hogy az eredeti tervekkel ellentétben mégsem az angliai Sunderlandben működő üzemében kezdi meg új X-Trail modelljének gyártását.

    Gianluca de Ficchy, a Nissan európai részlegének elnöke közölte: a döntésnek üzleti okai is vannak, de az Európai Unióhoz fűződő jövőbeni brit kapcsolatrendszer bizonytalanságai sem segítik a Nissan és más hasonló vállalatok további angliai tevékenységének tervezését.
    A Ford múlt heti közleménye szerint „katasztrofális” hatást gyakorolna a cég kiterjedt nagy-britanniai gyártási és szolgáltatási tevékenységére a brit EU-tagság megállapodás nélküli, szabályozatlan megszűnése.

    Az autóipari óriáscég közleményének előzményeként a The Times című konzervatív brit napilap olyan – a vállalat által nem cáfolt – értesülést közölt, hogy a Ford egyes nagy-britanniai gyártókapacitásai külföldre telepítésének lehetőségére figyelmeztette Theresa May brit miniszterelnököt, arra az esetre, ha Nagy-Britannia szabályozatlan körülmények közepette lép ki az Európai Unióból.

    A brit autógyártók és -kereskedők szövetségének (SMMT) minap ismertetett éves beszámolója szerint tavaly 9,1 százalékkal ötévi mélypontra zuhant a Nagy-Britanniában gyártott személyautók száma, a brit autóipari beruházások értéke pedig 46,5 százalékkal esett vissza 2018-ban az előző évi szintről, egyértelműen a Brexit-folyamat teremtette bizonytalanság miatt.

  • Ennek nincs ki a négy kereke!

    Ennek nincs ki a négy kereke!

    Sokféle autós, autózós videót láttunk már, amint valaki valami nagyot bénázott, vagy extrém peches volt, de ilyet még nem láttunk. 😀

    https://www.facebook.com/wotdahelldat/videos/vb.240817269409229/292565604695796/?type=2&theater

  • A Ford egy fényjelzés-alapú vizuális nyelvet tesztel, aminek segítségével az önvezető autók kommunikálhatnak a gyalogosokkal

    A Ford egy fényjelzés-alapú vizuális nyelvet tesztel, aminek segítségével az önvezető autók kommunikálhatnak a gyalogosokkal

    Ma még elég, ha az autós egy bólintással vagy egy intéssel jelzi a gyalogosnak vagy a kerékpárosnak, hogy átmehet előtte az úton. Igen ám, de mi lesz, ha megjelennek a forgalomban az önvezető járművek, amelyek volánjánál nem ül majd ember, aki a megszokott módon kommunikálhatna velük?

    A Ford egy olyan ötletet tesztelt, amelyben fényjelzések mutatják, mit csinál éppen a jármű, és mi lesz a következő lépése. Mindez fontos része a vállalat kutatásának, aminek célja egy kommunikációs interfész kifejlesztése, hogy segítségével az önvezető járművek egyszerűen és érthetően kommunikálhassanak a közlekedés többi résztvevőjével.

    Hogy a teszt a lehető legvalósabbnak és legtermészetesebbnek tűnjön, a vállalat elkészített egy “autóülés-álruhát”, és beépítette azt egy Transit Connect kisáruszállítóba. Mivel a vezető így szinte láthatatlan, a jármű első pillantásra tényleg önvezetőnek tűnik, ezért a külső szemlélők leginkább a szélvédő fölé szerelt fényhíd jelzéseire figyeltek, ami fehér, lila és türkiz színű fényekkel mutatta, hogy az autó éppen elindulni készül, vagy hogy megadja az elsőbbséget.

    “Nagyon fontos, hogy az emberek megbízhassanak az önvezető járművekben, ennek kulcsa pedig az egységes vizuális kommunikáció kidolgozása. Éppen ezért egy munkatársunkat ‘emberi autóülésnek’ álcáztuk, mert ez volt a legjobb és a leghatékonyabb módszer arra, hogy veszély nélkül mérjük fel, honnan kell kiindulnunk az ember és a gép közötti kommunikáció kutatásához,” mondta Thorsten Warwel, a Ford Európa fénytechnikai részlegének igazgatója.

    A német Chemnitzi Műszaki Egyetemen elvégzett teszt eredményeit kiegészítették egy korábbi, Amerikában elvégzett kísérlet tapasztalataival is. A kutatók az akkor használt fehér fény mellett most két másik szín hatékonyságát is megvizsgálták, és a korábban a szélvédő felső peremén elhelyezett fényhidat most az autó tetejére szerelték. Mindemellett az autó már jóval nagyobb, akár 500 méteres távolságból is képes volt fényjelekkel kommunikálni, ha az adott helyzetben erre volt szükség.

    A felmérés során megfigyelt 173 ember 60 százaléka tényleg önvezető autónak hitte a Transit Connectet. Emellett további 1600 ember reakcióit is felmérték, és ennek alapján kiderült, hogy a türkiz szín hasznosabb a kommunikációhoz, mint az eddig használt fehér és a most kipróbált lila – főleg mivel ez utóbbit könnyű összetéveszteni a piros színnel. A teszt megmutatta, hogy az emberek jól megértik és elfogadják a fényjelzéseket, ez pedig jó kiindulási pont a kutatók számára a vizuális nyelv továbbfejlesztéséhez.

    “A szemkontaktus tényleg fontos, de a tanulmányból kiderült, hogy az első és legfontosabb dolog, amire a közlekedők figyelnek az az, hogy mit csinál a jármű. A következő lépés annak kidolgozása lesz, hogyan alakíthatjuk a fényjelzéseket egyértelműbbé és ösztönösen felismerhetővé mindenki számára,” magyarázta el Dr. Matthias Beggiato, az egyetem pszichológia tanszékének vezetője. Az egyetem együttműködik a Forddal az “InMotion” projektben, amit Németország Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztériuma hívott életre 1 millió eurós támogatással a Közúti Közlekedés Automatizálása és Konnektivitása című kutatási program részeként.

    Az „autóülés-álruhában” rejtőző vezetők különleges képzésen vettek részt, hogy így is biztonságosan vezethessenek. A tesztpilóták egy fejtámlának álcázott burkolaton keresztül látták az utat, és egy speciális kar segítségével kapcsolták ki-be az egyes kommunikációs jelzéseket. Az autó hátsó részében egy operátor rejtőzött, aki szintén a forgalmat figyelte.

    Ezzel párhuzamosan a Ford egy másik tesztet is elvégzett az autóipari világítástechnika és elektronika specialistája, a HELLA segítségével, melynek során azt vizsgálták, hol helyezhetnék még el a fényjelzéseket, például az autó hűtőrácsán vagy a fényszórókon.

    A Ford célkitűzése, hogy 2021-re (elsőként az észak-amerikai piacon) bemutathasson egy kifejezetten önvezetésre tervezett járművet, ezért a vállalat számára fontos, hogy az emberek megbízzanak az ilyen autókban. Ennek kulcsfontosságú eleme a közlekedési kommunikációt egyértelmű keretekbe foglaló iparági szabvány kialakítása. Ennek érdekében a Ford több szervezettel is együttműködik (például az ISO Nemzetközi Szabványügyi Szervezettel és az Autóipari Mérnökök Közösségével), és más autóipari és technológiai vállalat részvételét is örömmel fogadja a szabvány megalkotásában.

    Detroitban, Pittsburghben és a Miamiban jelenleg is folynak tesztek, és ezekben a Ford partnere az Argo AI, vagyis a legelső cég, amely önvezető autókat tesztelhet Washington D.C.-ben. Kínában a Ford részt vesz az Apollo programban, amit az ország legnagyobb keresőprogram-üzemeltetője, a Baidu vezet, és aminek keretében Peking és más kínai városok erre kijelölt útjain már idén megkezdődhet az önvezető autók tesztje.

  • Brexit – Ford: „katasztrófa” lenne a megállapodás nélküli kilépés

    Brexit – Ford: „katasztrófa” lenne a megállapodás nélküli kilépés

    A Ford szerint „katasztrofális” hatást gyakorolna a cég nagy-britanniai tevékenységére a brit EU-tagság megállapodás nélküli, szabályozatlan megszűnése.

    Az autóipari óriáscég szerdai közleményének előzményeként a The Times című konzervatív brit napilap olyan értesülést közölt, hogy a Ford egyes nagy-britanniai gyártókapacitásai külföldre telepítésének lehetőségére figyelmeztette Theresa May brit miniszterelnököt, arra az esetre, ha Nagy-Britannia megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból.

    A lap szerdai kiadásában közölt értesülés szerint a Ford ezt egy minapi telefonos konferenciahíváson közölte a kormányfővel.

    A The Times forrásai szerint az autógyár illetékesei a telekonferencián – amelyen a brit üzleti szektor több más nagyvállalatának képviselői is részt vettek – közölték azt is, hogy a cég már gyorsítja előkészületeit egyes gyártókapacitások áttelepítésére.

    A Ford brit részlege rövid szerdai közleményében nem erősítette meg a sajtóértesülést, de leszögezte: bármilyen szükséges lépést megtesz európai versenyképességének megőrzése végett.
    A közlemény szerint a Ford – amely brit üzemeiben összesen 13 ezer alkalmazottat foglalkoztat – többször is felhívta a brit parlament és a kormány figyelmét arra, hogy a megállapodás nélküli Brexit katasztrofális hatást gyakorolna a Ford nagy-britanniai gyártási tevékenységére és az egész brit autóiparra.

    A The Times forrásai szerint a konferencia-beszélgetésben részes más üzleti vállalkozások is hasonló véleményeket fejtettek ki a brit kormányfőnek.
    A brit kormányt az utóbbi hetekben sorra figyelmeztetik a brit gazdaságban jelenlévő legnagyobb iparvállalatok és üzleti szervezetek a megállapodás nélküli Brexit súlyos kockázataira.

    Tom Enders, a legnagyobb európai repülőgépgyártó konzorcium, az Airbus vezérigazgatója minapi videóüzenetében kijelentette: tévedés az a Brexit-pártiak által hangoztatott „őrültség”, hogy az Airbus úgysem tud kivonulni a brit gazdaságból, mert hatalmas üzemei vannak ott. Enders szerint sok más olyan ország van, amely „boldogan gyártana” például szárnyakat az Airbus repülőgépekhez.

    Az Airbus a walesi Broughtonban, legnagyobb brit üzemében gyártja összes modelljének szárnyait. A cég közvetlenül 14 ezer, közvetve további 110 ezer alkalmazottat foglalkoztat Nagy-Britanniában.

    A Nissan japán autóipari óriáscég a múlt héten bejelentette, hogy az eredeti tervekkel ellentétben mégsem az angliai Sunderlandben működő üzemében kezdi meg új X-Trail modelljének gyártását.

    Gianluca de Ficchy, a Nissan európai részlegének elnöke közölte: a döntésnek üzleti okai is vannak, de az Európai Unióhoz fűződő jövőbeni brit kapcsolatrendszer bizonytalanságai sem segítik a Nissan és más hasonló vállalatok további angliai tevékenységének tervezését.
    A brit autógyártók és -kereskedők szövetségének (SMMT) minap ismertetett éves beszámolója szerint tavaly 9,1 százalékkal ötévi mélypontra zuhant a Nagy-Britanniában gyártott személyautók száma, a brit autóipari beruházások értéke pedig csaknem a felével esett vissza egyetlen év alatt, egyértelműen a Brexit-folyamat teremtette bizonytalanság miatt.

    Mark Carney, a Bank of England – a brit jegybank – kormányzója a héten, egy londoni üzleti rendezvényen kijelentette: a kilépésről döntő, 2016-ban tartott népszavazás óta nem nőtt, sőt az elmúlt egy évben 3,7 százalékkal visszaesett a brit gazdaságban végrehajtott üzleti beruházások értéke.

    Carney szerint a brit gazdaság beruházási szempontból drámaian alulteljesítő történelmi és térségi összehasonlításban egyaránt.

  • A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében

    A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében

    A Renault francia autógyártó csütörtökön bejelentette, hogy jelezni fogja a hatóságoknak: a Japánban pénzügyi visszaélések vádjával letartóztatott Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató 50 ezer eurós „személyes kedvezményt” kapott a Versailles-i Kastéllyal kötött szponzori szerződés keretében.

    A gyanú szerint Carlos Ghosn a Versailles-i Kastélyban 2016-ban rendezett esküvőjét a Renault-val fizettette ki.
    „Azonosítottuk, hogy 50 ezer eurós értékben, a Versailles-i Kastéllyal kötött szponzori szerződés keretében, Carlos Ghosn személyes kedvezményhez jutott” – olvasható az autógyár közleményében.

    A Renault „úgy döntött, hogy a jogi szervek tudomására hozza ezt a tényt” – áll a közleményben egy nappal azután, hogy a Le Figaro című napilap nyilvánosságra hozta a szerződés tartalmát. Az újság szerint az összeg a volt elnök-vezérigazgató esküvői ünnepségét fedezte, amelyet 2016. október 8-án a Versailles-i Kastélyparkban található Grand Trianon kastélyban tartottak.

    A Le Figaro azt írta, hogy a Renault a Grand Trianon 50 ezer eurós bérleti díját a két fél között 2016 júniusban aláírt szponzori szerződés ellentételeként rögzítette.

    Az esküvőt szervező cég számlája alapján megállapítható, hogy a bérleményt a Versailles-i Kastély „felajánlotta”, ami arra utalhat, hogy az ajándékot közvetlenül az elnök-vezérigazgatónak szánták.

    A nehezen értelmezhető kitételt a Renault tavaly novemberben egy belső vizsgálat során találta meg, nem sokkal azután, hogy a volt elnök-vezérigazgatót Japánban pénzügyi visszaélések gyanújával letartóztatták.

    Ghosn ellen december elején emeltek vádat Japánban amiatt, hogy a 2015-től 2018-ig terjedő időszakban 2,9 milliárd jen jövedelmet szerepeltetett az értékpapír-felügyeletnek benyújtott beszámolókban a tényleges 7,2 milliárd jen helyett. Az ügyészség azzal is megvádolta a 64 éves üzletembert, hogy nem megfelelően látta el a vezérigazgatói feladatokat és megkárosította a Renault céggel szövetségi viszonyban álló Nissant, amelynek szintén elnöke volt.

    A japán cég vezetői posztjától még novemberi letartóztatásakor megfosztották Carlos Ghosnt, a Renault vezetéséről azonban csak január végén mondott le.

  • Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során

    Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során

    Azzal a legtöbben egyetérthetünk, hogy gyerekekkel a legkényelmesebben autóval lehet közlekedni, még akkor is, ha ilyenkor több mindenre kell odafigyelni. A Europcar legújabb mini-kutatásából többek között az is kiderült, hogy amikor a vezetők a gyerekükkel utaznak, 58%-uknál be van kapcsolva a gyerekzár, és a válaszadók 90%-a visz magával ételt és italt az útra.

    Legyen szó akár rövidebb vagy hosszabb utazásról, amikor gyerekekkel ülünk autóba, az mindig nagyobb odafigyelést igényel. A Europcar legújabb, a közösségi média felületén végzett kutatásában arról kérdezte a kitöltőket, hogy milyen módon utaznak a gyerkőcökkel. A kitöltők több mint 90%-a nő, és 55%-uk életkora 36-45 év közé esik. A legtöbb válaszadónak egy vagy két gyermeke van, és 76%-uk napi rendszerességgel ül családjával az autóba.

    Arra a kérdésre, hogy mivel viszik reggelente bölcsödébe, óvodába vagy iskolába a gyermeküket, a válaszadók 83%-a válaszolta azt, hogy autóval, és csupán 11%-uk viszi gyalog, 8%-uk pedig tömegközlekedéssel.

    Annak érdekében, hogy biztonságban legyenek, a kitöltők 58%-a maga köti be a gyerekeket. A gyerekülések és gyerekmagasítók állapotát a válaszadók 36%-a ellenőrzi minden nap, 21%-a havonta, 26%-a pedig félévente. A felmérésből továbbá kiderült az is, hogy a válaszadók közel fele (45%-a) a jobb hátsó ülésre ülteti a gyerekeket.

    Érdekes eredmény, hogy közel egyenlő arányban oszlik meg a kitöltők válasza arra kérdésre, hogy változik-e vezetési stílusuk, amikor a gyermekük is velük utazik. A válaszadók 49%-a ugyanúgy vezet, amikor vele van a gyermeke, 48%-a óvatosabban vezet, és csupán a 3%-uk vezet sokkal lassabban.

    A gyerekek általálban eltérő ideig bírják az autózást, és ezt a feltevést a válaszok is alátámasztják: 36%-uknak az aktuális kedvétől függ, hogy mennyit bírnak autóban tölteni, 29%-uk kibír 1,5-2 órát is az autóban, 21%-uk pedig akár 3 órán keresztül is elviseli az utazást. Valójában ez leginkább a gyermek hangulatától, valamint életkorától függ.

    A kérdőívből egyhangúan kiderül, hogy a legtöbben (90%), akik gyermekkel utaznak, mindig visznek magukkal ételt és italt az útra. Ezen kívül 44%-uk valamilyen játékot, 33%-uk váltóruhát, 16%-uk pedig tabletet visz magával.

    „Szerencsére azok közé a szülők közé tartozom, akik sokat utaznak a gyermekükkel, így már nagyon rutinos vagyok. Amikor hosszabb útra megyünk, nálunk igazi kaland az autózás mert olyankor átalakul az autónk egy guruló játékszobává. Mindent előre odakészítek a kislányomnak karnyújtásnyi távolságra, annak érdekében, hogy én teljes mértékben a vezetésre tudjak koncentrálni. Azon kívül, hogy lekössem a gyermeket az utazás során, fontosnak tartom, hogy kényelmesen üljön illetve az, hogy biztonságos és megbízható autóval vágjunk neki az útnak”– nyilatkozta a kutatásban résztvevő Posgay Rita, blogger anyuka.

    A felmérés még arra is kitért, hogy hogyan viszonyulnak a szülők a gyerekek autóban való evési szokásaihoz. A válaszadók 57%-a minden esetben engedélyezi a kocsiban való evést, 34%-uk csak akkor, ha hosszabb útra mennek, 9% pedig egyáltalán nem ad utazás közben ételt a kicsiknek.

    Gyermekkel az autóban minden út más és más, hát még ha egyszerre több kicsi is utazik velünk, de mindenkinek megvannak a bevált módszerei, amivel le lehet lekötni őket. A válaszadók 35%-a közös énekléssel, 26%-uk különböző játékokkal, 14%-uk pedig a többi autó figyelésével szórakoztatja gyermekét.

  • Tuning élőben: Ford Mustang lesz a fődíj a nagyszabású márciusi autó show-n!

    Tuning élőben: Ford Mustang lesz a fődíj a nagyszabású márciusi autó show-n!

    A WestEndben épül át az Automobil és Tuning Show nyereményautója

    Idén is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt tuningverdát sorsolnak ki a belépőjeggyel regisztrált, nyereményjátékban résztvevő látogatók között az AMTS zárónapján, március 24-én. A hagyomány és a feltételek változatlanok, az eddigi német autós sormintát azonban most egy vérbeli amerikai sportkocsi töri meg.

    A nemzetközi Automobil és Tuning Show (AMTS) szervezői ismét a bevált recept szerint főznek. Repertoárjukban évek óta állandó program már a nyilvános autóépítés, melynek ezúttal is a WestEnd City Center adott otthont. Az sem újdonság, hogy a március 22-24. között zajló show belépőjegye összesen tíz egyidejű rendezvényre érvényes, továbbá esélyt jelent egy vérbeli amerikai sportkocsi megnyerésére!

    Az AMTS Autó Show szakemberei számos exkluzív járművel birkóztak már meg pályafutásuk során. Az elmúlt két évben Audi TT, előtte BMW Z4 Roadster, korábban pedig többek között egy Volkswagen Scirocco és a Volkswagen EOS került átalakításra, majd kisorsolásra. Az idei alany pedig egy ötödik generációs, 4000 köbcentis V6-os motorral ellátott Ford Mustang Coupé volt, melyet hatalmas érdeklődés mellett, mindössze négy nap leforgása alatt varázsoltak teljesen újjá – mindenki szeme láttára, élőben!

    Az autó számos típusazonos alkatrésszel, sportosabb kasztni-elemekkel, ültetett futóművel és nagyobb felnikkel, valamint design és multimédia terén is teljesen megújult utastérrel lett gazdagabb. A pontot az i-re az egyedi, kétárnyalatú fóliázás teszi fel, de szerencsés új tulajdonosa akár a környezettudatos közlekedés oltárán is áldozhat majd, hiszen a csomagtéri installációban egy, az autó akkumulátoráról tölthető elektromos roller is helyet kapott.

    Az egyedi Ford Mustang Coupé kisorsolására a nagyszabású show harmadik napján (március 24-én), közjegyző jelenlétében kerül majd sor. Maga a rendezvény is rengeteg újdonságot tartogat a látogatók számára: a 2006-os start óta ez már nemcsak Magyarország, de a kelet-közép európai régió legjelentősebb szezonnyitó autókiállítása és vására is a Hungexpón.

    Az idén 14. alkalommal megrendezésre kerülő nemzetközi Automobil és Tuning Show öt pavilont és hatalmas külső területet tölt meg élménnyel, múlt, jelen és jövő autócsodái kíséretében. A rengeteg, látnivalókban gazdag kiegészítő program, verseny és bemutató garantáltan kivételes szórakozást kínál valamennyi korosztálynak, a család minden tagjának!

    Az Automobil és Tuning Show ideje alatt egyetlen belépővel megtekinthető:

    • hu Tuning Show – hazánk legnagyobb autótuning showja
    • Új autók kiállítása – szalonautók, márkaimportőrök és koncepciók bemutatkozása
    • EV-GreenTech – elektromos autó kiállítás és az elérhető kínálat bemutatkozása
    • Classic Automobil Show – restaurált klasszikus autók, veteránok, oldtimerek
    • Magyarok a világ járműgyártásában – hazánk nagyjai az autó- és motoriparban
    • DRIFT és GYMKHANA Bajnokság – A látványos autósportok exkluzív versenye
    • OFF-ROAD Show – Minden, ami terep, épített, látványos pályán
    • Hot Rod Show – döbbenetesen átépített veterán járművek kiállítása
    • Tuning találkozó és kiállítás – több száz magánépítő és klub bemutatkozása
    • Gyári Csúcsmodellek – exkluzív tárlat a márkák sportmodelljeiből
    • SUV Zóna – szabadidőautó kiállítás és az elérhető kínálat bemutatkozása
    • Egész napos programok kültéren és beltéren egyaránt, az egész családnak

    Az Automobil és Tuning Show nyitva tartása:
    március 22-23: 9:00-19:00 óráig március 24: 9:00-18:00 óráig.

  • Kiváló évet zárt 2018-ban a Ferrari!

    Kiváló évet zárt 2018-ban a Ferrari!

    A Ferrari lezárta a 2018-as pénzügyi évüket, és elmondható az, hogy jól teljesítettek a maranellóiak. A mérleg kiváló, az ágaskodó lovacskás cég 9251 autót értékesített tavaly, 853-mal többet, mint 2017-ben.

    A megnövekedett értékesítés azt jelenti, hogy az olasz gyártó 3.5 milliárd eurós forgalmat bonyolított, ebből a nettó nyereségük 787 millió euró, ami 2017-hez képest 46%-os növekedést jelent. Ez a gazdaságilag pozitív hatás tetten érhető lesz majd a forma-1-es csapatuk működésében is, amely idén elég fontos év előtt áll.

    A pénzügyi kimutatás közzététele után sok befektető gyorsan reagált: több mint 10%-ot növekedett a Ferrari jegyzett részvényeinek kibocsátási ára, amely jelenleg 127 eurónál jár.

  • Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját, veszélyeztetve ezzel magát, utasait és a többi közlekedőt

    Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját, veszélyeztetve ezzel magát, utasait és a többi közlekedőt

    A kutyák sok helyen családtagnak számítanak. Ám míg a legtöbb embernek álmában sem jutna eszébe, hogy gyermekeit biztonsági öv és gyermekülés nélkül ültesse be az autóba, a kutyákkal kapcsolatban gyakran fel sem merül ilyesmi.

    A Ford által nemrégiben megrendelt felmérés szerint a gazdik 32 százaléka nem törődik kedvence biztonságos szállításával.* Pedig sok országban létezik erre külön előírás, és az sem titok, hogy ez nemcsak az állatok, hanem a vezető, az utasok és más közlekedők biztonságát is veszélyezteti. Egy baleset során a nem biztonságosan szállított kutyák teste kontrollálatlanul mozog az utastérben, növelve mind az állatok, mind az autó utasai és a többi közlekedő sérülésének veszélyét

    Amikor Rene Berns, a Ford mérnöke a vadonatúj Focus kombin dolgozott, munkája legérdekesebb mozzanata az volt, hogy hároméves ausztrál juhászkutyája, Emil segítségével tervezhetett olyan autót, amelyben biztonságosabban utazhatnak kedvenceink.

    Emil volt a tesztalany ahhoz, hogy kialakítsák a lehető legnagyobb kutyaszállító ketrecet, ami befér a Focus kombi csomagterébe. Végül sikerült egy olyan ketrecet készíteni, amiben még a világ legmagasabb kutyája, egy ír farkas is kényelmesen utazhat.

    “Aki kutyát tart, az ugyanúgy gondoskodjon kedvence biztonságáról, mint a család többi tagjáéról,” mondta erről Graeme Hall, a ‘Dogfather’ becenéven is ismert kutyakiképző. “Lily kutyám mindig a csomagtérben elhelyezett ketrecben utazik, amiben kényelmesen körbefordulhat, és mindenki biztonságban van. Meggyőződésem, hogy ez a legjobb megoldás.”

    A felmérés során a kutyatartók közel egyharmada mondta azt, hogy nem mindig szállítják biztonságosan az állataikat; 32 százalékuk azért nem, mert kedvencük nem szereti ezt a megoldást, 31 százalékuk szükségtelennek ítélte, mert csak rövid utakra viszi magával a kutyáját, 14 százalék pedig azért, mert az autójában nem fér el egy kutyaketrec.

    A fenti válaszadók több mint egynegyede tapasztalta már, hogy a kutyájuk kidugja a fejét az ablakon (26 százalék). Néhányan arról is beszámoltak, hogy kedvencük kiugrott az ablakon, és emiatt elpusztult vagy megsérült. Többekkel az is előfordult már, hogy balesetet okoztak az utastérben zavaróan ugráló kutya miatt, vagy mert az állat véletlenül bekapcsolta az irányjelzőt, eltakarta a kilátást vagy megharapta az utasokat.

    A biztosítók akár el is utasíthatják az esetleges kárigényt, ha az autós nem megfelelően szállította a kutyáját, és az is komoly veszélyt jelent, hogy egy 40 km/órás sebességű ütközésnél a helytelenül szállított kutya teste a tömegénél 40-szer nagyobb erővel csapódhat neki a többi utasnak.**

    Rene és kölni csapata a tetőbélés habrétegének tömörítésével, az ajtózsanér-csavarok hosszának megváltoztatásával és az ajtónyílás átformálásával sikeresen növelte meg a Focus kombi csomagterének kihasználhatóságát.

    “Nagyon sokat jelent számomra, hogy bárhová megyek is, Emilt mindig magammal tudom vinni, és büszke vagyok rá, hogy ő is segített más kutyásoknak abban, hogy kedvenceiket biztonságban és kényelemben szállíthassák,” mondta Berns.

    A Magyarországon már kapható a vadonatúj Focus kombi, méghozzá igazán átfogó kínálattal, amelyben ugyanúgy szerepel a stílusos Focus Trend és Titanium változat, mint a sportos Focus ST-Line, az előkelő Focus Vignale, valamint a most először kapható, SUV-karakterű Focus Active crossover kivitel is.

  • Visszatér a buggy – mégpedig elektromos formában!

    Visszatér a buggy – mégpedig elektromos formában!

    Legendát hív újra életre a Volkswagen – március elején a modern buggy első tisztán elektromos hajtásrendszerű tanulmányát mutatja be a wolfsburgi vállalatcsoport. A népszerű amerikai strand-buggy mintájára készülő koncepciómodell a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) műszaki alapjaira épülve érzékelteti annak sokoldalúságát.

    „A buggy több mint autó, valójában egyfajta autós életérzés. Az új E-Buggy is ezt tükrözi, egyben jól mutatja, hogyan fest egy ilyen klasszikus jármű modern, retromentes interpretációja – s mindenekelőtt azt, milyen érzelemdús is lehet az elektromos mobilitás” – hangsúlyozta Klaus Bischoff, a Volkswagen márka vezető formatervezője.

    A tisztán elektromos hajtásrendszerű buggy koncepciója eredeti kaliforniai példaképeire összpontosít, ám míg akkoriban a Bogár technikája szolgált alapként, ma a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) bizonyul hasonlóan sokoldalúnak. A vérbeli buggy újszerű megfogalmazása stílusosan nélkülözi a szilárd tetőt és a hagyományos ajtókat, összhatását emellett terepes gumiabroncsokkal szerelt, szabadon álló kerekek és nyitott oldalküszöbök határozzák meg.

    A MEB-alapokra épülő új tanulmány jól bizonyítja, hogy a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) korántsem kizárólag nagysorozatú modellekhez használható, hanem – akárcsak egykor a Bogár technikája – egyéni kisszériás autók építésére is lehetőséget kínál.

    A Volkswagen-technikájú élményautók története igencsak hosszú, a Bogár Kabriótól az olyan gyártók különleges karosszériáin át, mint a Hebmüller és a Rometsch, egészen a teljesen nyitott változatokig – mint a Meyers Manx Buggy – évtizedeken át kreatív és részben exkluzív különleges megoldások egész sora született a Bogár műszaki alapjaira. Egészen a nyolcvanas évekig világszerte mintegy 250 ezer kissorozatú és egyedi különlegesség készült így.

    A legújabb egyedi modell, azaz a tisztán elektromos buggy-tanulmány pedig a 89. Genfi Nemzetközi Autószalon (2019. március 7-17.) alkalmával tartja világpremierjét. A Volkswagen márka sajtókonferenciája a 2-es csarnokban, március 5-én 10:20 órakor kezdődik.