Kategória: Automobil

  • Netrisk: Majdnem 100 éves autómatuzsálemtől a 2,2 milliárdos ingatlanokig

    Netrisk: Majdnem 100 éves autómatuzsálemtől a 2,2 milliárdos ingatlanokig

    Egy Mercedesre évi közel 1,9 millió forint CASCO-díjat fizet a tulajdonosa, a legidősebb kötelezővel rendelkező autó pedig 1923-ban készült – derül ki a Netrisk.hu összeállításából, amely a jelenleg is élő szerződések alapján mutatja be az idei biztosítási legeket. A lakásbiztosítások porondján egy 2,2 milliárd forint értékű ingatlan áll a toplista élén, a legtöbbet utazónak több mint 40 szerződése volt eddig, és a ritkán látogatott célpontok közé tartozik például a Kajmán-szigetek.

    Bár jellemzően az átlagdíjak állnak a biztosítási hírek középpontjában, az év vége apropóján a Netrisk a biztosítási legekről készített összeállítást, amely a még élő, vagy az idén megkötött szerződések alapján mutat be figyelemre méltó számokat a lakás-, autó- és utasbiztosítások piacáról.

    Autómárkák sorrendben

    A kötelező felelősségbiztosítások esetében a legrégebbi, élő kötelezővel rendelkező autót 1923-ban gyártották, azaz jövőre ünnepli a 100. születésnapját. A casco esetében pedig a legöregebb autó évjárata 1989-es, de egy 2021-es Mercedes is kiemelkedik a mezőnyből. Ennek az éves CASCO biztosítási díja majdnem 1,9 millió forint, ez havi átlagban több mint 158 ezer forintos tételt jelent. A legidősebb, CASCO-s autótulajdonos 92 éves, a legfiatalabb pedig 18 éves, míg a KGFB szerződéseknél 16 és 97 év közöttiek a szerződéssel rendelkezők.

    A márkákat nézve, a KGFB szerződéseknél az Opel áll a márkarangsor élén, majd a Suzuki, a Ford és a Volkswagen következik. A CASCO biztosításoknál pedig a Suzuki a listavezető, a második a Ford, megelőzve a Toyotát és az Opelt.

    „A ranglista eredménye nem meglepő, hiszen ezek a legelterjedtebb autómárkák Magyarországon. A hivatalos adatok szerint a tavalyi több mint 4 milliós autóállomány 52 százalékát adják ezek a márkák. Az autóárak és a szervizköltségek emelkedése, valamint a fokozódó autóforgalom miatt egyébként a személygépkocsik KGFB átlagdíja is emelkedett idén, 47 292 forintra a 2021-es 47 035 forintról” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója.

    2,2 milliárdtól a Kajmán-szigetekig

    A lakásbiztosítási számokból az látszik, hogy 2,2 milliárd forintos a legértékesebb, ma is élő szerződéssel rendelkező ingatlan, miközben a másik oldalon egy olyan ingatlan áll, amelynek mindössze 1,4 millió forint az értéke. Ingóság esetén volt, aki közel 224 millió forintra kötött biztosítást, míg a másik véglet 50 ezer forint volt a Netrisknél.

    Az utasbiztosítások esetében sem maradtak el a rekordok: a toplista tetején egy igazi világutazó áll több mint 40 szerződéssel. Érdekes továbbá az az országlista is, ahova mindössze egy-egy utasbitosítást kötöttek. Ilyen desztináció többek között Bissau-Guinea, Haiti, Libéria, a Marshall-szigetek, Suriname, a Kajmán-szigetek és Vanuatu.

  • Rosberg egy 2000 lóerős autócsodával lepte meg magát karácsonyra – VIDEÓ

    Rosberg egy 2000 lóerős autócsodával lepte meg magát karácsonyra – VIDEÓ

    Nico Rosberg nemrégiben egy Rimac Nevera volánja mögött szelte Monte Carlo utcáit. 2016 világbajnoka a sétakocsikázásáról és a hiperautó tesztjéről egy videót is készített a YouTube csatornájára.

    A Rimac Nevera jelen pillanatban világ leggyorsabb elektromos autójának számít a mag 1914 lóerőjével és 2300 Nm-es nyomatékával. A karbonszálból készült karosszériának is köszönhetően az autó mindössze 2268 kilogrammot nyom, ami lehetővé teszi, hogy röpke 2 másodperc alatt elérje a 60 km/órás sebességet álló helyzetből. A 120 kW/órás akkumulátor segítségével pedig egyetlen töltéssel akár 482 kilométert is kibírhat az autócsoda.

  • Háborús vadászbombázó motorja rejlik a világ legveszélyesebb autójában

    Háborús vadászbombázó motorja rejlik a világ legveszélyesebb autójában

    Az ausztrál Alexandra Mary Hirschi autós vloggerként, Supercar Blondie néven vált világhírűvé. Facebookon 49 millió követője ban, Youtube-on pedig egy komplett magyarországnyi, 10 millió feliratkozója van, és minden videóját százezrek nézik meg.

    A 37 éves Blondie a minap egy igazán extrém, veszélyes autót csodált meg testközelből.

    A Brutus névre keresztelt monstrumot a világ legveszélyesebb autójaként tartják számon a maga 47 literes, 12 hengeres BMW-motorjával, mely eredetileg repülőgépekbe készült.

    Az erőforrás 750 lóerő leadására képes 1700-as fordulatszámon és egy American LaFrance (ALF) kaszniba került. Ez egy 12 hengeres BMW VI, 60°-os V motor, olyan típusokon használták, mint a második világháborús Dornier Whale DO-17, a Focke-Wulf A-29, a Heinkel HE-111 és HE-70.

    Az ALF váz 1907-1908-ban eredetileg 14 literes motorhoz készült. Ugyanebből az autóból való a Brutus első és hátsó tengelye, a sebességváltója és a kuplungja is.

    Az autó 200 km/h-ra képes, de eddig állítólag mindössze egy ember volt, aki mert is ennyivel menni vele. Tekintve, hogy a brutális és forró motor mögött ül a sofőr, egyáltalán nem veszélytelen száguldani vele.

    A videó végén még egy kolbászt is megsütnek a motor lángnyelveinek segítségével. 😀

    Egy csinos szőke vitte el egy körre Hamiltont

  • Emily nem csak Párizst járta meg, egy McLaren-t is népszerűsített

    Emily nem csak Párizst járta meg, egy McLaren-t is népszerűsített

    A McLaren egyik kiemelkedő konstrukciója is szerepelt az Emily in Paris című sorozatban.

    Ha a francia divatról van szó, Emily mindig tettre kész. Nem csak parfümöket, éttermeket vagy kampányokat menedzsel, hanem luxus autókkal és még a McDonald’s-al is foglalkozik.

    A népszerű netflixes sorozat harmadik évadjának hatodik epizódjában egy ismerős név is szerepelt. A provence-i levendulamezők mentén egy lila McLaren Artura is főszerepet kapott. Lily Collins (Emily) és Lucien Laviscount (Alfie) az epizód végén ki is próbálta a sportautó. A brit színész nem félt a gázpedálra taposni, egy kicsit meg is szólaltatta a „fenevadat”.

    Az epizódban Tim Davies, a McLaren vezére is „megjelenik” David Coburn segítségével. Az amerikai színész alakította ugyanis a jól ismert márka vezetőjét.

    A McLaren a rész megalkotásánál szorosan együttműködött a Netflixszel, így mind a két fél profitált a kapcsolatból. Az Emily in Paris egy újabb nagy nevet húzott be, míg a különleges jármű több emberhez „eljutott.”

    A konstrukciót korábban Daniel Ricciardo és Lando Norris is megtáncoltatta.

  • Meghoztuk az autómárkák idei karácsonyi videóit!

    Meghoztuk az autómárkák idei karácsonyi videóit!

    A reklámiparban jelentős fontosságú a karácsonyi időszak, és ez alól az autóipar, az autómárkák sem kivételek.

    Minden évben jobbnál-jobb karácsonyi autós reklámfilmek készülnek, melyek közül egyesek még klasszikussá is válnak idővel.

    Idén az alábbi autós, karácsonyi videókat gyűjtöttük össze nektek:

    (Ha van kedvenced a korábbi évekből, írd meg nekünk Facebookon kommentben! 😉 )

    A Toyota a Mikulás házát keresi

    https://www.youtube.com/watch?v=tYyNzhwH7lM

    Félreértett karácsonyi ajándék a BMW-től

    Mercedesszel közlekedő Mikulás és felesége

    https://www.youtube.com/watch?v=QA7lsMUXcL0

    Az Audi nagyon modern „Mikulással” rukkolt elő

    https://www.youtube.com/watch?v=HsHhbUA13rM

    Itt pedig egy ráadás:

    Emlékszel még a kedves nénis Volkswagen reklámra? Itt a folytatása!

  • Emlékszel még a kedves nénis Volkswagen reklámra? Itt a folytatása!

    Emlékszel még a kedves nénis Volkswagen reklámra? Itt a folytatása!

    Nagyot ment 12 évvel ezelőtt a Volkswagen azon szpotja, amelyben egy kedves néni adta el egy fiatalembernek a „megkímélt” autóját.

    A klasszikus idős hölgytulajdonos, maradjunk annyiban, hogy nem csak a templomba járt vele, és mondhatni nem bánt kesztyűs kézzel a járgánnyal, de mivel a fater is az áldását adta rá, mehetett a bolt.

    Idén a VW folytatta a történetet, gyakorlatilag a régi reklámfilm utolsó képkockáitól indítunk, még ha a főszereplő hölgyet már más is játssza. Amit viszont tesz, az nagyon is ismerős…

     

  • Mától intelligens zebrán közlekedhetnek a tataiak

    Mától intelligens zebrán közlekedhetnek a tataiak

    A 4iG Nyrt. átadta az intelligens zebra fejlesztését Tatán, amivel jelentősen biztonságosabbá válik a közeli általános iskola tanulói, a szülők és minden gyalogos átkelése a város egyik legforgalmasabb, belvárost átszelő útján.

    Az intelligens zebra lehet az okos város felépítésének első eleme. Az okosváros megoldásaival jelentős idő és pénz takarítható meg: az átfogó forgalomirányítási rendszerrel a közlekedési idő 10-25 százalékkal csökkenhet, illetve mérsékelhetők az energiaköltségek és a fényszennyezés.

    Az intelligens zebra jelentősen csökkenti a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett gázolásos balesetek számát. Magyarországon évente több ezer gázolásos baleset következik be, amelyek ötöde súlyos, 5 százalékuk pedig halálos kimenetelű. Ezeknek a baleseteknek a többsége jellemzően a nem megfelelő látási viszonyok vagy figyelmetlenség miatt következik be, így figyelmeztető rendszerekkel – mint például az intelligens zebra – számottevően csökkenthető a balesetek száma és súlyossága.

    A 4iG új IT-megoldása a gyalogos átkelők biztonságát és védettségét segíti, meghibásodás esetén riasztást küld és jelzi a közelgő karbantartási igényeket is” – mondta Nagy Tamás, a 4iG Nyrt. project vezetője az intelligens zebra átadóján. „A 4iG a rendszerből kinyert adatokkal tovább javíthatja az átkelő biztonságát és a később telepített intelligens zebráknál is felhasználhatóak a megszerzett tapasztalatok.” – tette hozzá a projekt vezetője.

    Fenntartható módon gondoltuk újra az intelligens zebra koncepcióját, 100 százalékig magyar fejlesztésű és gyártású megoldást kínálunk a 4iG-vel közösen a magyar településeknek” – hangsúlyozta Nagy László, a Visible Crossing ügyvezető igazgatója a gyalogátkelő átadóján. „Az intelligens zebránk napelemmel, vezeték nélkül üzemeltethető, és más rendszerekkel ellentétben az útburkolat megbontása nélkül telepíthető. A korábban üzembe helyezett rendszereink átkelőhelyeinél a telepítésük óta nem volt gázolásos baleset” – fűzte hozzá a Visible Crossing ügyvezető igazgatója.

    A 4iG okosváros mintaprojektje Győrött indult, amely a dugók megelőzését, a közlekedés biztonságosabbá tételét, az energiafogyasztás mérséklését, a közműfogyasztás észszerűsítését tűzte ki célul. A közműfogyasztási, illetve energiafelhasználási megoldások nemcsak komplett városoknak, hanem közintézmények, irodaházak, ipari parkok, bevásárlóközpontok számára is elérhetőek. A 4iG győri mintaprojektjének különlegessége, hogy a forgalmat irányító mesterséges intelligenciát a város digitális úthálózati modelljén, valós forgalmi, tömegközlekedési adatokra építve tanítják be, ezzel optimalizálható a közlekedés irányítása.

    • A 4iG átadta az első, 100 százalékig magyar fejlesztésű és gyártású intelligens zebrát Tata belvárosában, amely radikálisan csökkentheti a gázolásos balesetek számát.
    • Az energiatakarékos intelligens átkelő villanófénnyel jelzi az autósok számára, hogy a zebrán éppen egy gyalogosok kel át, valamint éjszaka lézerfénnyel világítja meg az áthaladók cipőjét.
    • A 4iG korábban Győrött indította el okosváros mintaprojektjét, amely a közlekedésirányítás és a közműfelhasználás optimalizálását célozza.
    • Az intelligens zebra átadása az első lépés Tatán az okos város (smart city) kiépítéséhez, amellyel modernebb, fenntarthatóbb település jöhet létre – csökkenthetőek a dugók és biztonságosabbá tehető a közlekedés minden formája.
  • A ZalaZONE és a HUMDA összefog a Széchenyi István Egyetemért Alapítvánnyal

    A ZalaZONE és a HUMDA összefog a Széchenyi István Egyetemért Alapítvánnyal

    A ZalaZONE Járműipari Tesztpálya és a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. alapítói és fenntartói jogai az Országgyűlés döntése értelmében a győri Széchenyi István Egyetemet fenntartó Széchenyi István Egyetemért Alapítványhoz kerülnek. A meghatározó hazai mobilitási szereplők így hatékonyabban tudnak kiegészülni, együttműködni az egyetemi, képzési, tudományos világgal.

    Egységes mobilitási ökoszisztémát alkotva az eddigieknél is komplexebb módon lesznek képesek kapcsolatot teremteni az állami és a piaci szereplők között. Az ipar igényeinek megfelelő megközelítéssel a teljes hazai mobilitási szegmens sokkal inkább jövőbemutató megoldásokat tud majd felmutatni, amelynek előnyei már középtávon jelentkezhetnek a foglalkoztatottságban és ezáltal az egész gazdaság működésében.

    Az összefogás révén komplexebb módon lehet megközelíteni a mobilitás, a járműipar, a közlekedésbiztonság, a zöld mobilitás, illetve a kutatás-fejlesztés világát. A HUMDA tervei között szerepel, hogy a Hungaroringgel együttműködve európai szinten is kiemelkedő autóipari centrumot alakítson ki. Ott épülhet meg a HUMDA kutatóközpontja, egy technológiai park, valamint az autóipari gyártóknak és beszállítóknak megfelelő tesztkörnyezet. A zalaegerszegi ZalaZONE tesztpályával együtt a hazai „autóipari Szilícium-völgy” részét képezik majd ezek a létesítmények. Célunk, hogy a jövőben egy Magyarországon működő vagy ide készülő külföldi járműgyártó minden követelményének meg tudjon felelni az ország.

    A műszaki-mérnöki területeken nagy hagyományokkal és tudásbázissal rendelkező Széchenyi István Egyetem a járműipari képzések, kutatások és együttműködések meghatározó hazai felsőoktatási intézménye. Az egyetem a szektor számos vállalatával ápol szoros partnerséget, köztük mintegy két és fél évtizede az Audi Hungaria Zrt.-vel. E kapcsolat mérföldköveit a Practing gyakorlatorientált mérnökképzési program elindítása, a Belsőégésű Motorok Tanszék, majd az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar és az Audi Hungaria Külső Tanszék létrehozása jelentik. Az Audi Hungaria az intézmény első számú ipari partnere. Emellett a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja az autonóm közlekedési rendszerekkel és elektromobilitással kapcsolatos kutatások egyik hazai fellegvára. E tevékenységeket nemcsak az intézmény győri, hanem ZalaZONE-on kiépülő infrastruktúrája is segíti. Az egyetem nagy hangsúlyt fektet a tehetséggondozásra is, járműiparhoz kapcsolódó hallgatói csapatai Európa legjobbjai közé tartoznak. Az intézmény portfóliójában olyan különleges képzés is megtalálható, mint az integrált motorkerékpár- és versenyszakmérnök szak.

    Ez a sokrétű tevékenység egészül ki a ZalaZONE Járműipari Tesztpályával és a HUMDA-val. Az értéklánc szinte minden eleme, az egyetemi világ, az autógyártás, a globális szinten is kiemelkedő kutatás-fejlesztés, az egyedülálló járműipari tesztkörnyezet és a hazai mobilitási piac meghatározó szereplője közösen dolgozik azokért az eredményekért, amelyek mindannyiunk hétköznapi életét határozhatják meg hosszú évtizedekre. A HUMDA Lab a HUMDA kutatás-fejlesztési és innovációs leányvállalata nemzetközi partnerekkel együttműködve folyamatosan új műszaki megoldásokat, új technológiákat tesztel, ezáltal segítve, hogy hazánk vonzó befektetési, vállalatalapítási és teszthelyszínné válhasson az autóiparban és autó-motorsportban érdekelt technológiai cégek számára.

    Az együttműködés szinergiákat jelenthet az autóipari szakemberek utánpótlásában, a járműipari fejlesztésekben, a zalaegerszegi tesztpálya, az autó- és motorversenyzés, valamint a közlekedésbiztonság mellett számos területen. Az alapítványi fenntartás rugalmasabb működést tesz lehetővé a mobilitási területen, és így hatékonyabban lehet kiszolgálni az autóipari szereplőket, akik gyorsabban tudnak döntéseket hozni egy-egy beruházásról, fejlesztésről.

    Európai szinten is egyedülálló konstrukcióban készülhet fel az ország a jövő kihívásaira a mobilitás szinte minden részterületén. Az elektromos meghajtás térnyerése, a szintetikus üzemanyagok és a hidrogénhajtás lehetőségei révén ennek energetikai vetülete is kiemelkedő.

  • Netrisk: 14 százalékos átlagdíj-emelkedéssel zárul az év végi kgfb-kampány

    Netrisk: 14 százalékos átlagdíj-emelkedéssel zárul az év végi kgfb-kampány

    Több mint 27 ezer forintos átlagdíjon kötötték meg az érintettek az új, kötelező biztosításaikat az év végi kampányban, ez 14 százalékos növekedést jelent a Netrisk.hu adatai szerint. A kampányban érintett autók átlagéletkora 20 év, a márkák toplistáját pedig a Suzuki vezeti az Opel és a Volkswagen előtt. A Netrisk.hu adataiból az is kiderült, hogyan lehet három- vagy hatszoros különbség is az átlagdíjak között.

    December elsejével ér véget az idei kötelező kampány, amelynek során a 2010 előtt vásárolt autók tulajdonosai, üzembentartói mellett azok vehettek részt, akiknek december 31-én lesz a kötelező biztosítási évfordulója. November 1. és 29. között több mint 19 ezer új kötelező szerződést kötöttek az autósok, ami 4 százalékkal elmarad a tavalyi szinttől. Az átlagdíj pedig 14 százalékkal 27 631 forintra emelkedett.

    A Netrisk.hu, Magyarország piacvezető biztosítási portálja szerint a 2010 előtti kgfb-kötések esetében 20 év az autók átlagéletkora. Az érintett autómárkák toplistáját a Suzuki vezeti, a második helyen áll az Opel, a harmadikon pedig a Volkswagen, majd a Skoda és a Ford következik. A top 10-ben helyet kapott még a Toyota, a Renault, Peugeot, a Fiat és a Daewoo is.

    Emelkedő átlagdíj

    „A tavalyi 24 ezer forintosnál magasabb átlagdíj több tényezővel magyarázható. A kárkifizetések – a balesetek számának növekedéséhez köthető – emelkedése mellett az alkatrészek drágulása áll a háttérben” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója.

    Az év végi kgfb-kampányban érintett autósoknak december elsejéig van lehetőségük arra, hogy eldöntsék: jelenlegi szerződésüket folytatják a jövő évben is, vagy új biztosításra váltanak. A döntésben kulcsszerepe van a meglévő biztosító által a következő évre megajánlott indexdíjnak, amit az érintettek november 11-ig kaptak meg.

    Háromszoros vagy hatszoros is lehet az eltérés

    A Netrisk.hu adataiból az is kiderült, hogy az autósoknak igencsak megéri a balesetmentes közlekedés.

    A teljes idei kötésállományt nézve a bonus kategóriákba tartozó autósok esetében az átlagdíj közel 37 ezer forint volt az idén. A ranglétra tetején lévő B10-es osztályzatú autósoknál azonban ez már lecsökkent 27 ezer forintra. Az okozott balesetek miatt malus kategóriába sorolt autótulajdonosoknál és -üzembentartóknál ellenben már több mint 110 ezer forintra ugrik a kötelező felelősségbiztosítás átlagdíja, azaz a bonusos értéknek majdnem a háromszorosára. A legmagasabb díjkategóriát jelentő malus 4-es osztályba tartozó kötelezős átlagdíj pedig az idén megközelítette a 163 ezer forintot, ez a hatszorosa a legalacsonyabb, B10-es átlagértéknek.

    Besnyő Márton azt is elmondta, hogy az autódrágulás, a szervizköltségek és az alkatrészek árának emelkedése miatt azoknak az autósoknak, akik még nem rendelkeznek vele, megfontolandó a CASCO biztosítás megkötése is. A CASCO éves átlagdíja ugyanis a legtöbb esetben töredéke egy töréskár javításához kapcsolódó kiadásnak. Ráadásul sok biztosítónál a kötelezővel együtt megkötött CASCO esetén kedvezményeket kaphatnak az érintettek, különösen azok, akik évek óta igazoltan kármentesen vezetnek.

    Debütált az Audi vadiúj logója! Neked hogy tetszik?

  • Saját biztonságunkkal másokra is vigyázunk – 5+1 tipp a biztonságos közlekedésért

    Saját biztonságunkkal másokra is vigyázunk – 5+1 tipp a biztonságos közlekedésért

    A közelgő téli, egyre ködösebb és esősebb időjárás fokozott figyelmet igényel az utakon, ezért kifejezetten fontos, hogy a sofőrök ügyeljenek magukra és utasaikra. Az elővigyázatosság, az előkészületek és a másokra is ügyelő vezetés az utakon pedig általánosan biztonságosabbá teszi a közlekedést. Ehhez gyűjtöttünk össze hasznos tippeket, amelyeket mindig fontos észben tartani.

    Bár a hivatalos statisztikák[1] szerint a legsúlyosabb, halálos áldozatokkal is járó közúti közlekedési balesetek száma az elmúlt 5 évben folyamatosan csökkent, a híradásokat figyelve mégis szinte naponta látunk közúti balesetekről beszámolót. A téli időjárás fokozott óvatosságra inti az útnak indulókat, ezért bár egyértelműnek tűnik, nem lehet elégszer hangsúlyozni, mire figyeljünk a volán mögött saját és utasaink biztonsága érdekében.

    1. Ép autóban ép utazók

    A járművek műszaki állapota az egyik legfontosabb, amit még az utazás megkezdése előtt ellenőrizni kell. A kerékgumikban a levegő, a lámpák és égők, a biztonsági övek állapota mind kiemelkedően fontos és elkerülhetetlen a biztonságos közlekedéshez. Fontos, hogy kialakítsunk egy rutint, és rendszeresen megvizsgáljuk ezeket a triviálisnak tűnő, de létfontosságú tényezőket: ha az úton szembesülünk egy problémával, abból már nagyobb gond lehet. Nem elég az autó rendszeres, kötelező műszaki ellenőrzése, ezen kívül évszakváltáskor mindenképp érdemes átnézetnünk akár szakemberrel is a gépjárművet.

    2. Ha fúj, ha csúszik, legyünk résen

    Hiába vagyunk elővigyázatosak, ha a természet kedvezőtlen feltételeket kínál az utazáskor. Az eső, a hó és az ezekből keletkező jég csúszóssá, sikamlóssá teheti az utakat. A szakértők szerint bár ezen a területen is javul az arány, még mindig sokan vannak, akik nem az évszaknak megfelelő autógumit használnak. Pedig az időjárási viszonyok erőteljesen befolyásolják a gumik tapadását, így a fékutat is, ami pedig hatással van a biztonságos közlekedésünkre.

    A ködben csökkennek a látási viszonyok, amelyek este egyébként is jóval gyengébbek, mint napközben. Ilyenkor fokozottan résen kell lennünk, hogy elkerüljük a bajt és ne okozzunk balesetet. Érdemes figyelnünk a fényszórók és ködlámpák használatára is, hiszen nem elég, ha látunk az utakon, de nekünk is látszódnunk kell a különféle időjárási viszonyok miatt.

    Nagyon fontos figyelnünk a szélvédők, ablakok jég- és páramentesítésére is, hiszen ezek is erőteljesen befolyásolják, milyen gyorsan tudunk reagálni egy közlekedési helyzetre

    3. A KRESZ-tábla nem csak ajánlás

    Akár gyalogosként, akár sofőrként közlekedünk, nem hagyhatjuk figyelmen kívül az előírásokat és szabályokat. Egy-egy tábla figyelmen kívül hagyása komoly balesetekhez vezethet, és ezért is fontos, hogy ha nem ismerős környéken járunk, körültekintőnek kell lennünk: akár nehezebben észrevehető helyen van egy jelzés, akár jobbkéz-szabály érvényesül a területen. Ugyanez igaz a sebességkorlátokra is: elég egy rossz pillanat – egy másik figyelmetlen sofőr, egy csúszós útszakasz –, és megtörtént a baj.

    4. Figyeljünk saját állapotunkra is!

    Az autó mellett magunkat is ismerünk kell. Ha fáradtak vagyunk, vagy este kevésbé vezetünk magabiztosan, akkor ha tehetjük, ne vágjunk neki az útnak. Ugyanez igaz, ha alkoholt fogyasztottunk, ugyanis reakcióidőnk minimális csökkenése vagy egy elfelejtett apróság is komoly gondot okozhat. Ez fokozottan igaz akkor, ha mások is utaznak velünk: nem érdemes kockáztatni az ő biztonságukat, főleg, ha tudatában vagyunk saját korlátainknak és állapotunknak.

    5. Nem mindegy, kikkel és hogyan utazunk

    A sofőr felelősséggel tartozik utasaiért, és ez kifejezetten igaz akkor, ha gyerekeket szállít. Felnőttként a biztonsági öv bekötése már önmagában fontos, de kiskorúak esetében nemcsak biztonságuk miatt kell ügyelni erre, hanem azért is, hogy náluk is kialakuljon az odafigyelés rutinja. Igaz ez akkor is, ha nem saját autónkkal, hanem például taxival utazunk. A jogszabályok is szigorúan meghatározzák, milyen életkorú gyermek milyen biztonsági felszerelésekkel utazhat autóban. A gyermekhordozó, a megfelelő méretű gyerekülés vagy ülésmagasító lehetővé teszi a legkisebbek biztonságos utazását is. Azok a családok, akik saját személygépkocsival utaznak, rendelkeznek is ilyennel, de előfordul, hogy valaki taxival utazna a gyermekével közösen.

    A Bolt ezt az igényt felismerve tette december elejétől szélesebb körben elérhetővé a Kisgyermek kategóriát, amit a taxi rendelésekor az alkalmazásban lehet kiválasztani, és így biztosan olyan autó érkezik, amiben egy állítható, kényelmes gyerekülés található. „Felelős vállalatként első és legfontosabb szempont számunkra utasaink biztonsága és kényelme” – mondta el Fejes Áron, a Bolt magyarországi Country manager-e. „Bízunk benne, hogy a most kiterjesztett funkcióval az utasaink bátrabban fognak útra kelni a gyermekeikkel.”

    +1 Öltözködjünk rétegesen

    Első hallásra meglepőnek tűnhet, de nem mindegy az sem, hogyan öltözünk fel a vezetéshez. A szakértők a réteges öltözködést javasolják, hiszen induláskor az autó hideg utasterében még jólesik a nagykabát is. Később azonban érdemes ezt levenni egy megálló alkalmával, hogy komfortérzetünk mellett a mozgásban se akadályozzon.


    [1] https://www.autoklub.hu/klub/hirek/baleseti-statisztikak/