Kategória: Automobil

  • Hamilton limitált kiadású Mercedes-AMG One-t tervezne

    Hamilton limitált kiadású Mercedes-AMG One-t tervezne

    Lewis Hamilton egyedi, saját verziót készítene a Mercedes-AMG One nevű hiperautójából, mely az „LH Edtiton” nevet kaphatná. Ezen elképzeléséről a TopGear.com-nak beszélt az ötszörös világbajnok versenyző.

    „Nem vezettem még, de fejlesztettem a motorját.” – mondta. „Nagyon büszke vagyok rá.”

    „Akarok egy különleges LH Edition-t. Már beszéltem velük erről, és megfontolják. Nincs értelme nem megcsinálni, tekintve, hogy megnyertük a világbajnokságot. A Ferrarikon mindig van világbajnoki matrica, nekünk is büszkének kéne lennünk a történelmünkre és része kellene, hogy legyen az autónak.”

    Hamilton arról is beszélt, hogy elképzelése szerint, hogy nézne ki a One LH Edition.

    „Valószínűleg módosítanék a kipufogórendszeren, kicsit hangosabbá tenném. Kérném Andy Cowellt (a Mercedes F1-es motorrészlegének vezetője), hogy adjon neki egy kicsit több erőt.” – meséli a brit versenyző, noha a One 1,6 literes turbó hibrid V6-osa így is több, mint 1000 lóerős.

    „Feltehetően változtatnék egy keveset a külsején is.”

    „Nem tudom mennyi teret tudnak nekem adni minderre, de határozottan megcsinálnám.”

    „Csinálhatnék mindegyiknek egyedi dizájnt bárkinek, aki végül megveszi az autót. Ez király meló lenne.” – mondta Hamilton mosolyogva.

  • A 2019-es Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét a Honda E Prototype

    A 2019-es Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét a Honda E Prototype

    Honda e Prototype néven, a 2019-es Genfi Autószalonon mutatkozik be a legendás japán márka új, városi elektromos járművének prototípusa. A modell a 2017-ben leleplezett Urban EV Conceptből nőtte ki magát, és a Honda Electric Vision névre keresztelt európai stratégiájának szerves része.

    Tervezésekor a modern életvitel igényeire fókuszáltak a Honda mérnökei, ennek megfelelően kimagasló használati érték, páratlan technikai fejlettség, valamint egyedi, vonzó megjelenés jellemzi a tanulmánymodellt, azon túlmenően, hogy – a fejlesztők elmondása szerint – magával ragadó vezetési élményt nyújt. Mindez a városi közlekedés tökéletes eszközévé teszi a Honda e Prototype-ot, nem csoda, hogy világszerte nagy az érdeklődés a Honda újdonsága iránt.

    Feltűnő, egyszerű formavilág

    Honda e Prototype tervezői nagy használati értékű, praktikus, egyedi megjelenésű jármű megalkotására törekedtek. Kifinomult kontúrjai megbonthatatlan formai egységbe kovácsolják a motorháztetőt és a panoráma-szélvédőt, egyúttal az aerodinamikai hatékonysághoz és a csendes üzemhez is nagyban hozzájárulnak, akárcsak maga – az A-oszlopokkal egy síkba hozott – szélvédő.

    A jellegzetes, letisztult megjelenést szolgálja a rejtett kilincs és tükrök helyett alkalmazott kamera-monitor rendszer is, ebben a géposztályban mindkét megoldás egyedülállónak számít. A Honda e Prototypetöltőcsatlakozója a motorháztető közepére került, így az autó mindkét oldaláról könnyen elérhető és mivel fedele átlátszó, könnyedén leolvasható a szomszédságában elhelyezett, köszöntőüzenetet megjelenítő töltöttségjelző is.

    Az első és hátsó, fekete paneleket egyedi, konkáv (homorú) profil teszi látványossá, a fényszórók pedig világító, kerek keretet kaptak, tiszta, egyszerű, már-már emberi arccal felruházva a modellt.

    A lélegzetelállító karosszéria vadonatúj, elektromos platformot takar, amihez – a könnyű városi manőverezhetőség és a dinamikus menetteljesítmények érdekében – viszonylag hosszú tengelytáv, széles nyomtáv és rövid első-hátsó túlnyúlás társul. Szintén meghatározó az alacsony, erőt sugárzó építésmód, amit nagy kerékjárati ívekkel és széles kerekekkel fűszereztek meg a Honda munkatársai.

    Kortárs belső fejlett technikai megoldásokkal

    A modern, minimalista irányzatot képviselő, kifejezetten tágas kabin megnyugtató, békés hangulattal várja az utasokat. Ezt a lounge-okat idéző miliőt többek között a melange-szürke szófakárpittal és egyéb jelenkori otthonokban használt, kellemes tapintású anyagokkal sikerült elérni, és az elöl-hátul egyaránt teljesen sík, kardánalagút nélküli padló is fokozza a térérzetet.

    Hogy az utasok mindig kapcsolatban maradhassanak a külvilággal, intuitív, személyre szabható, dupla képernyő fut végig a műszerfalon, ami intelligens alkalmazások, illetve szolgáltatások teljes sorát kínálja fel az elöl ülőknek. Ez a végtelenül szofisztikált, high-end kezelői felület átfogó választ ad a használhatóságra vonatkozó kérdésekre, egyszersmind rámutat, miként alakulhatnak át napjaink járművei a jövő közlekedési eszközeivé, és hogyan integrálódhatnak teljesen életvitelünkbe.

    A következő generációs digitális segédletek roppant kényelmesen és könnyedén kezelhetők, így a vezető nehézségek nélkül navigálhat a menükben és a párhuzamosan futó alkalmazásokat is pofon egyszerűen irányítása alatt tarthatja. A képernyőkön a külső visszapillantó-tükröket kiváltó Kameratükör Rendszer (Camera Mirror System) képei is megjelennek, méghozzá a széleken, ergonomikusan elhelyezve, hogy természetes érzetet nyújtsanak és még biztonságosabbá tegyék közlekedést.  Ráadásként a belső tükröt is kamerával váltották ki, így teljes és precíz képet kaphat tehát a pilóta a Honda e Prototypemögött zajló eseményekről.

    Sportos és hatékony ingázó

    Az első dedikált elektromos platformra épülő kompakt Honda hatékonyság, teljesítmény és használhatóság tökéletes egyensúlyát hozza el a városokban és az elővárosokban élők számára. Hatótávolsága meghaladja a 200 km-t és mindössze 30 perc szükségeltetik, hogy a gyorstöltő 80 százalékra töltse akkumulátorait. A vezetési élmény egyszerre szórakoztató és érzelmekkel teli, pláne, hogy meglepően erős villanymotor felelős a Honda e Prototype mozgatásáért, és ami tán még fontosabb, a hátsó kereket hajtja.

    Honda e Prototype március 5-én mutatkozik be a Genfi Autószalonon, gyártása várhatóan az év második felében kezdődik.

  • Új e-töltőállomások Székesfehérváron az E.ON beruházásában

    Új e-töltőállomások Székesfehérváron az E.ON beruházásában

    Az E.ON 5 új elektromos töltőállomást telepített Székesfehérvár forgalmas pontjaira, így egyszerűen és kényelmesen tölthetik fel elektromos járműveiket a városban élők és az arra utazók. A nyilvánosan elérhető adatok szerint a bővítéssel a főváros után Székesfehérváron lesz a legtöbb elektromos töltőállomás hazánkban.

    Újabb mérföldkőhöz érkezett az E.ON és Székesfehérvár környezettudatos és innovatív megoldásokra épülő együttműködése, 5 új helyszínen bárki számára elérhetőek az energiacég által telepített elektromos töltők a megyeszékhelyen. Ezek közül az Alba Regia Sportcsarnoknál elhelyezett egység egy villámtöltő, mellyel fél óra alatt 80%-osra tölthető fel egy elektromos autó akkumulátora. Az E.ON az állomások telepítésével is elektromos autózásra ösztönzi a várost és segíti a városlakókat a környezettudatos közlekedésben. A töltők használata ingyenes.

    A fenntarthatóságért folytatott közös munka nem ma kezdődött, egy éve adta át Jamniczky Zsolt az E.ON Hungária igazgatósági tagja a város első elektromos autókból álló flottájának kulcsait Cser-Palkovics Andrásnak, Székesfehérvár Megyei Jogú Város polgármesterének. Az E-flotta szolgáltatás keretében két elektromos autó és két kisteherautó segíti a városi intézmények munkatársainak napi tevékenységét. Korábban szintén a városban telepítette az energiavállalat az első e-töltőállomását, amelyet az E.ON székesfehérvári üzemének munkatársai teszteltek és használnak azóta is mindennapi munkájuk során.

    Cser-Palkovics András polgármester a töltőállomások átadása kapcsán elmondta: „Elkötelezettek vagyunk abban, hogy Székesfehérvár élhető és a fenntarthatóság jegyében fejlődő város legyen, ehhez pedig hozzátartozik a környezettudatosság, közte az elektromos közlekedés, valamint az alternatív közlekedési módok feltételeinek biztosítása. Az elkövetkező évek egyik legnagyobb kihívása a közlekedésszervezés, amelyben smart-megoldásokat is bevezetünk. A telepített töltőállomások egy újabb lépést jelentenek a környezetünk megóvásáért tett közös munkában.”

    „Az E.ON céljai között szerepel, hogy univerzális e-mobilitás szolgáltatóként minél több hazai város és üzleti partner számára biztosítsa a jövő közlekedését jelentő elektromos autózás élményét és az ehhez kapcsolódó kényelmi szolgáltatásokat.” – hangsúlyozta Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Zrt. Igazgatósági tagja az átadón tartott beszédében. „Székesfehérvár egy élen járó, bátor partnerünk, egy olyan város, amely elkötelezetten él a technológiai fejlődés kínálta előnyökkel. Kívánom, hogy örömmel használják a város lakói a töltőket, és egyre többen élvezzék a csendes és zöld autózást.”

    A székesfehérvári töltők helyszínei és típusai:

    Circontrol AC töltők (4 db):
    Horvát István u. 21. (épület mögött)
    Mátyás király krt. 16. sz. (épület mögött)
    József Attila u. 7.
    Rác utca 5531/56 hrsz.

    DBT  Villámtöltő (1 db):
    Alba Regia Sportcsarnok parkolója

    Az elektromos autók használatával jelentősen csökken az üvegházhatású gáz kibocsátása, a szálló por koncentrációja, az egyéb légszennyezés, illetve a zajterhelés is. Az E.ON E-flotta szolgáltatása egyéb előnyöket is biztosít partnerei számára: az elektromos autók üzemeltetése olcsóbb, mint a hagyományos üzemanyaggal működőké, továbbá a gépkocsik igénybe vételéért fizetett havi szolgáltatási díj tervezhetővé, kiszámíthatóvá teszi a gépkocsik fenntartásának költségeit. Emellett az elektromos autókkal ingyenes a parkolás és védett övezetekbe is be lehet hajtani.

    https://www.instagram.com/p/BuVxij4geyI/

  • Forma-1 inspirálta, limitált kiadású utcai Alfák készültek

    Forma-1 inspirálta, limitált kiadású utcai Alfák készültek

    Az Alfa Romeo különleges kiadású utcai autókkal állt elő, melyeket az Alfa Romeo Racing Forma-1-es csapat inspirált.

    Alfa Romeo Kimi Räikkönen Antonio Giovinazzi, racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: Alfa Romeo

    A csapat versenyzői, Antonio Giovonazzi és Kimi Räikkönen promótálja a limitált kiadású Giulia Quadrifoglio és Stelvio Quadrifoglio autókat, melyek a közönség előtt a Genfi Autószalonon mutatkoznak majd be.

    Az autók festése a Forma-1-es C38-asét idézik, és „Alfa Romeo Racing” embléma is található a belső terükben. Sparco versenyülések vannak bennük, piros varrással, valamint Alcantara kormány és szénszálas elemek.

    Az autók 2,9 literes V6-os bi-turbo benzinmotorja 510 lóerőre képes.

    Ki járna szívesen ilyen Alfával?

    Alfa Romeo Kimi Räikkönen Antonio Giovinazzi, racingline, racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: Alfa Romeo
  • Extrém teszten az Audi e-tron: kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán

    Extrém teszten az Audi e-tron: kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán

    Január végén az Audi felküldte első, tisztán elektromos SUV modelljét arra a pályára, ahol a világ legjobb síversenyzői küzdenek a Hahnenkamm verseny első helyéért. A speciálisan felszerelt Audi e-tron pedig megmászta a legendás „Streif’ sípálya „Mausefalle” vagyis „Egérfogó” névre hallgató szakaszát. 85 százalékos meredekségével ez a letörés a legmeredekebb része ennek az elképesztő lesiklópályának.

    „A tavalyi évben már számos Audi e-tron extrém eseményen bizonyítottuk, hogy elektromos SUV modellünk semmitől sem riad vissza. Pikes Peak csúcsától egészen Namíbia szikes talaján keresztül Berlin nagyfeszültségű tesztpályájáig az Audi e-tron prototípus a legnagyobb kihívásokat is teljesítette.” – nyilatkozta Peter Oberndorfer, az Audi termék és technológiai területek kommunikációjáért felelős vezetője. „Az „Egérfogón” való felhajtással még inkább kitoltuk ezeket a határokat és egy elektromos autóban mutathattuk be a quattro technológiában rejlő műszaki lehetőségeket.”

    85 százalékos meredekségével az „Egérfogó” a híres kitzbüheli „Streif” sípálya legmeredekebb szakasza. Ahhoz, hogy ezt a részt megmászhassa, az Audi e-tron technológiai prototípusát egy különleges quattro hajtásrendszerrel szerelték fel, ahol két elektromotor került a hátsó tengelyre, egy elektromos motor pedig az első tengelyen kapott helyet. Így a prototípus összteljesítménye 370 kW-ra nőtt, forgatónyomatéka pedig elérte a 8 920 Nm-t. Ezzel a maximális teljesítmény a meredek pályán is végig biztosított volt. Az Audi emellett módosította az autó szoftverét is a „Streif” sípálya különleges körülményeihez igazítva a nyomatékot illetve annak elosztását. A szöges gumikkal szerelt 19 colos kerekeket kifejezetten erre az eseményre fejlesztették ki, hogy biztosítsák a havas és jeges felületen való megfelelő tapadást.

    „Egy 85 százalékos meredekségű emelkedő meghódítása elsőre lehetetlennek hangzik.” – véli Mattias Ekström, aki az Audi e-tron prototípus kormánya mögött foglalt helyet. „Még engem is meglepett, hogy az autó milyen jól kezelhető egy ilyen nehéz terepen is.” –tette hozzá a rallycross világbajnok és kétszeres DTM bajnok, aki ezt az eseményt egyértelműen a legkülönlegesebb élményei közé sorolja.

    A lehető legbiztonságosabb lebonyolítás érdekében az Audi e-tron technológiai prototípusát bukókerettel és hatpontos biztonsági övvel szerelt versenyüléssel látták el. A járműhöz – a visszagurulást megakadályozandó – egy biztonsági kábelt csatlakoztattak, amelyhez azonban az autó felhúzására alkalmas eszköz nem kapcsolódott.

    Az Audi egy igen erős partnerre támaszkodhatott a projekt során az osztrák italgyártó Red Bull személyében. A két vállalat már hosszú ideje komoly támogatója a Hahnenkamm versenynek és ezt az eseményt is közösen szervezték meg. Az Audi e-tron prototípus különleges matricázása szintén ennek az együttműködésnek a jegyében készült.

  • 400 000 LEGO kockából építették meg a T2 Bulli mását

    400 000 LEGO kockából építették meg a T2 Bulli mását

    Két tapasztalt LEGO modellépítő 400 000 darab LEGO kocka felhasználásával készítette el a világ minden valószínűség szerint legnagyobb, LEGO elemekből készült lakóautóját.  A teljes méretű T2-t a Müncheni f.re.e. Szabadidő és Utazási Vásár során leplezték le. A f.re.e. Szabadidő és Utazási Vásárt (február20-24) felkereső fiatal és idősebb látogatók közvetlen közelről is megcsodálhatják a 700 kilogrammos Bullit. A modell mintájaként, „tervrajzaként” az 1967 és 1971 között gyártott T2 lakóautó szolgált, mely a világjárók számára a mai napig az igazi, ikonikus lakóautó.

    „Vajon sikerül-e megcsinálni, vagy pedig kifogyunk az építőkockákból?” Ezt a nyugtalanító kérdést fogalmazta meg magának René Hoffmeister, aki egy, a világon a hivatalos” LEGO modellépítői” minősítéssel rendelkező 12 személy közül. A kérdés-feltevés egyértelműen jogos volt, miután neki és kollégájának, Pascal Lenhardnak csupán egy hat hetes időszak állt rendelkezésükre, hogy megkíséreljék felállítani a nagyratörő világrekordot. Ez a próbálkozás egy T2 lakóautó megépítését jelentette LEGO kockákból a Müncheni f.re.e. Szabadidő Vásár kezdetére, beleértve a felugró tetőt is. A modellépítő páros 3D-s számítógépes programok felhasználásával előre elkészített egy építési tervet. Ebből pontosan ki tudták kalkulálni a szükséges építőkockák számát. Az oldalfalak szilárdsága és az ablakok egy másik olyan különleges tényező volt, amit a tartós stabilitás érdekében pontosan ki kellett számítani.

    Az építés zökkenőmentesen kezdődött, de amikor rájöttek, hogy a nagyon alapos, gondos tervezés ellenére is hiányzik a T2 ablakainak megépítéséhez szükséges 20 000 darab átlátszó építőkocka, és a kockakészletük minden figyelmeztetés, előrejelzés nélkül „kiapadt”, akkor a megjelölt határidő tartása okozott némi fejfájást a modellépítő szakembereknek.

    “Lényegében nekünk kilencnapos hetekre lett volna szükségünk”- emlékszik vissza Hoffmeister. „Miután ilyenek nem léteznek, az egyedüli lehetőség az éjszakai műszakok voltak.” Annak érdekében, hogy a kocsi összeépítésével a Müncheni f.re.e. Szabadidő Vásár kezdetére időben tudjanak végezni, Hoffmeister és Lenhard reggeltől éjszakáig LEGO kockáikkal „játszottak”., beleértve a hétvégeket is. a Az erőfeszítés nem volt hiába való, hiszen olyan egységeket is sikerült határidőre megoldani, mint a kempingezők körében olyan népszerű Westfalia felnyitható tető felszerelése, vagy a tolóajtó, ami műszakilag nagy kihívást jelentő feladat volt, és végül a belső szerelvények sem maradtak el.

    A méretek is lenyűgözőek: a LEGO lakóautó több, mint öt méter hosszú, 1.9 méter széles és közel 2 méter magas. Valójában a felnyitható tető kinyitásával a kempingautó nem kevesebb, mint három méterre magasodik!

    Mindkét lakóautót meg lehet csodálni a Müncheni f.re.e. Szabadidő Vásár C5 csarnokában, a 103-as standon A Volkswagen Haszonjárművek „igazi” kemping autóit a B4 csarnokban mutatják be a Christl & Schowalter (100/101 stand) és a MAHAG (401/501 stand) kereskedelmi partnerek.

    A csarnok február 20-a és 24-e között minden nap délelőtt 10 órától délután 16 óráig van nyitva.

    A Mmüncheni f.re.e. Szabadidő és Utazási Vásárról további információkat a következő címen lehet beszerezni: www.free-muenchen.de. 

  • A Ford és a LEGO® egy igazi klasszikussal jelentkezik a Creator Expert kollekcióban: itt új Ford Mustang készlet

    A Ford és a LEGO® egy igazi klasszikussal jelentkezik a Creator Expert kollekcióban: itt új Ford Mustang készlet

    Hamarosan egy igazi amerikai hős rúgja be az üzletek ajtaját: március 1-től kapható a LEGO Creator Expert Ford Mustang!

    A Creator Expert terméksorozat legújabb tagja, a Ford és a LEGO® Csoport közös munkájával megalkotott Ford Mustang a legendás 1967-es Fastback modellt mintázza. Az 1470 darabból összerakható nosztalgia-izomautó építőkészlete működő kormánykereket, fehér versenysávokkal díszített sötétkék karosszériát, gépháztető-légbeömlőt, nyomtatott Mustang hűtőrács-emblémát, GT-emblémákat, ötküllős keréktárcsákat és széles gumiabroncsokat tartalmaz.

    A több mint 10 cm magas, 34 cm hosszú és 14 cm széles modell izgalmas lehetőséget kínál építőinek, hogy az opcionális kiegészítőkkel a saját ízlésükhöz formálják ezt az amerikai legendát. A kiegészítők közt olyan elemek találhatók, mint a kompresszoros töltő, a hátsó légterelő, a látványos kipufogó-végződések, vagy egy nitrogénoxid-tartály – így a Mustang tényleg vérbeli izomautóvá alakítható.

    “Kevés olyan jellegzetes és azonnal felismerhető autó létezik, mint a Ford Mustang, ezért izgalmas élmény volt egy ilyen ikon gyönyörű formavilágát és legendás múltját LEGO-készletként életre kelteni,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.

    A minden részletében hiteles replika csomagtartójában akár apró tárgyak is elférnek, a gépháztetőt felnyitva pedig elgyönyörködhetünk a 6,4 literes V8-as blokk, a leömlők és légszűrő részletes kidolgozásában.

    Az autó magasabbra emelhető hátsó tengelye is izgalmas látványt tár a szemlélő elé. Az ajtók nyithatók, a tetőlemez pedig leemelhető, hogy láthatóvá váljon a klasszikus ülésekkel, rádióval, működő kormánykerékkel és a középkonzolon elhelyezett váltókarral kialakított utastér.

    Az igazán különleges LEGO Creator Expert modell építői nyomtatott Mustang hűtőrács-emblémával, GT-emblémákkal és többféle rendszámmal tehetik fel művükre a koronát.

    “A Ford Mustang a történelem egyik legendás és szimbolikus autója; igazán élvezetes feladat volt építőkészletet készíteni ebből a legendából, és megoldani, hogy a replika ilyen szinten személyre szabható legyen,” mondta el Jamie Berard, a LEGO Creator Expert terméksorozat vezető tervezője. “Alig várjuk már, hogy láthassuk, amint a LEGO- és Mustang-rajongók a kezükbe veszik ezt a készletet!”

    A LEGO Creator Expert: Ford Mustang készlet március 1-től vásárolható meg a LEGO üzletekben és a shop.LEGO.com/fordmustang honlapon.

  • A Mercedes-Benz megkezdi Kecskeméten az új CLA Coupé gyártását

    A Mercedes-Benz megkezdi Kecskeméten az új CLA Coupé gyártását

    A Mercedes-Benz megkezdi a CLA Coupé második generációjának gyártását, elődjéhez hasonlóan kizárólagosan Kecskeméten – tájékoztatta a német autógyártó csütörtökön az MTI-t.

    A kecskeméti gyárban eddig több mint 750 ezer első generációs CLA és CLA Shooting Brake gördült le a gyártósorokról – olvasható a közleményben. Az új Mercedes-Benz CLA Coupé számos technológiai újítást tartalmaz. Különleges opcióként az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédia rendszer már nem csupán beszédvezérléssel működtethető, hanem a mozdulatokat is felismeri. A CLA-hoz első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén a részben autonóm vezetés. Az új kompaktautó-modellek gyártásának elindítását komoly előkészületek előzték meg: megépült az új karosszériaüzem, ahol az újgenerációs modellekhez készülő ajtók, és motorház-, illetve csomagtartófedelek gyártása úgynevezett flex-cellákban történik. A cellák moduláris, cserélhető elemeinek köszönhetően a lehető legrövidebb időn belül végrehajtható a gyártott modellek közötti váltás. A kecskeméti Mercedes-Benz gyár jelenleg mintegy 4700 munkatársat foglalkoztat. Első modellként 2012-ben a B-osztály gördült le a szalagról Kecskeméten, ezt követte 2013-ban a négyajtós kompakt CLA, majd 2015-ben a CLA Shooting Brake. A két utóbbi modellt kizárólag itt gyártják az egész világ piacaira. 2018 májusa óta a termékpalettát az új A-osztály egészíti ki.

    A Mercedes 2017-ben több mint 190 ezer autót gyártott magyarországi üzemében.

    A társaság tavaly megkezdte a már meglévő mellett egy új autógyár építését is Kecskeméten. A beruházás egymilliárd euróból (mintegy 320 milliárd forint) valósul meg, és több mint 2500 új munkahelyet teremt. Az új gyárban a termelés a tervek szerint 2020-ban indul el.

  • Renault és Dacia újdonságok a 2019-es Genfi Autószalonon!

    Renault és Dacia újdonságok a 2019-es Genfi Autószalonon!

    • Először lép a nagyközönség elé az új Renault Clio: a márka legendás képviselője forradalmi újításokkal jelentkezik.
    • Először mutatkozik be az új Renault Twingo
    • A Dacia bemutatja Ultimate nevű új limitált szériáját

    Az új Renault Clio

    A nagyközönség elé lép az új Renault Clio, amely a legendás modell immár az ötödik generációja és amelyből eddig 15 millió talált gazdára világszerte. 1990-es első megjelenése óta a Clio a Renault-csoport legnépszerűbb modellje lett az egész világon. A franciák körében ez az autó nyerte el legtöbbször a legkedveltebb autó címet, 2013-tól pedig egész Európában a B-szegmens vezető modellje.

    Az „Evolúció és forradalom” kettős jelszavát követve az új Clio szokatlan változásokat hoz: a külső dizájn érettebb irányba mozdul el, míg a belső kialakítást teljesen újragondolták. Kiformáltabb vonalaival és határozottabb orrkiképzésével az új Clio dinamikusabbá és modernebbé vált. A belső tér alapjaiban átalakult. Az utastér megrajzolásakor a tervezők a felsőbb szegmenseket tartották szem előtt mind a rendelkezésre álló technológiák, mind az érzékelhető minőség tekintetében.

    Az új Clio a csoport első olyan modellje, amelyben megjelenik majd a Renault által kifejlesztett E-Tech hibrid technológia. A vezetés-támogató rendszerek (ADAS) páratlan kínálatával egy városi autóban is elérhetővé teszi mindazokat a technológiákat, amelyek már az önvezető autók felé mutatnak.

    Az új Renault Twingo

    Vidám és agilis jellegének megőrzése mellett az új Twingo új külsővel, kifinomultabb formával jelentkezik. A külső és a belső kialakítás a személyre szabhatóság új lehetőségeit kínálja. Ugyanakkor a legújabb innovációkat is elérhetővé teszi a Renault EASY CONNECT új ökoszisztémájához való kapcsolódása révén.

    A Dacia bemutatja Ultimate nevű új limitált szériáját

    A 2018-as rekordévet követően a Dacia itt állítja ki előzetesen az Ultimate elnevezésű limitált szériáját, amely egyes országokban Techroad néven ismert. A Duster, a Logan és a Stepway család (Sandero, Logan MCV, Lodgy és Dokker) tagjait egyesítő széria új, szokatlan árnyalatokban – Fusion vörös és Highland szürke – pompázik.

  • A Honda angliai üzemének bezárása nem lesz hatással az F1-re

    A Honda angliai üzemének bezárása nem lesz hatással az F1-re

    Mint az már ismert, a Brexit hatására a Honda bezárja az Egyesült Királyságban lévő gyárát. A japán márka azonban állítja, hogy ez nem fogja befolyásolni a Forma-1-es tevékenységeket.

    A Honda a Forma-1-ben idén a Red Bullt és a Toro Rossót látja el motorokkal, melyeket Sakurában, Japánban fejlesztenek, noha az F1-es műveletekért felelős központjuk az Egyesült királyságban található, közel Milton Keynes-hez, ahol a Red Bull Racing székhelye található.

    A Honda a héten jelentette be, hogy bezárja swindoni üzemét, ahol 3500 alkalmazott készített Honda Civic-eket.

    „A hírek (Swindon kapcsán) nem lesznek hatással a tevékenységekre Milton Keynes-ben, sem általánosságban a Forma-1-es programra.” – mondta a Honda szóvivője, a francia Ouest France című lapnak.