Kategória: Automobil

  • Az oldalsó kameratükör rendszer szériatartozékként jár majd a Honda E-hez

    Az oldalsó kameratükör rendszer szériatartozékként jár majd a Honda E-hez

    A Honda bejelentette, hogy a Honda e Prototype tanulmánymodellen bemutatott Oldalsó Kameratükör Rendszer (Side Camera Mirror System – SCMS) alapfelszereltségként jár majd a márka új, városi elektromos autójának sorozatgyártású változatához. Ez a technológia elsőként jelenik meg a kompaktok szegmenségben, és a stílust illetően éppúgy komoly előrelépést jelent, mint a menetbiztonságra, az aerodinamikára és a kifinomultságra nézve.

    Az Oldalsó Kameratükör Rendszer a hagyományos visszapillantó tükröket váltja, méghozzá igencsak hatékony formában, ugyanis a közvetített képek két hatcolos képernyőn jelennek meg. A kijelzőket a műszerfal két szélén, ergonomikusan helyezték el a Honda mérnökei, így természetes érzetet és látványt nyújtanak, egyszersmind a menetbiztonságot is fokozzák.

    A következő generációs kameratechnológiának köszönhetően kifejezetten modern, letisztult és egyszerű lett a rendszer, nem mellesleg tökéletesen passzol a sík A oszlopokhoz és a rejtett kilincsekhez, melyek szintén szériatartozékok a Honda újdonságában. Szemben a hagyományos oldaltükrökkel, a kamerák nem növelik az autó szélességét, légellenállásuk pedig 90 százalékkal alacsonyabb, ami a teljes karosszériára nézve 3,8 százalékos csökkenést jelent. Ez az üzemanyag-hatékonyságot és a hatótávolságot is kedvezően befolyásolja, sőt a szélzaj is jóval kisebb nagy sebességnél.

    A kamerák házát úgy formálták, hogy ne kerülhessenek vízcseppek a lencsére, de ha ez mégis megesne, a vízlepergető bevonat garantálja, hogy gyorsan megtisztuljon az optika.

    Az Oldalsó Kameratükör Rendszer ideális elhelyezése megannyi előnnyel jár a menetbiztonságot illetően. Ilyen például, hogy a vezető választhat „normál” és nagy látószögű üzemmódok között, valamint, hogy előbbinél 10, utóbbinál 50%-kal kisebb a holttér, mint a hagyományos tükrök esetében. Szintén hasznos, ha tolatófokozatba kapcsol a pilóta, vezetővonalak jelennek meg a monitorokon, jelentősen megkönnyítve a manővert.

    A képernyők fényereje a környezeti fényviszonyoknak megfelelően, automatikusan változik. Az Oldalsó Kameratükör Rendszer bevezetését intenzív fejlesztési és tesztidőszak előzte meg, melynek során rossz időben, szürkületben és éjszaka is vizsgálták a berendezés működését. A lelkiismeretes munka gyümölcseként mindig tiszta képet kaphat a vezető a mögötte zajló eseményekről, a monitorok soha nem vakítják el és nincs glória a fényforrások körül.

    A Honda az új, kompakt elektromos autójával ismét nagyot lépett (előre) terveinek megvalósítása felé, miszerint 2025-ben már minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. A Honda e hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert, akkumulátorai pedig – a gyorstöltés funkciónak köszönhetően – 30 perc alatt 80 százalékra tölthetők.

    Kortárs stílusban berendezett, tágas beltere lounge-szerű hangulattal, intuitív vezetői környezettel és személyre szabható, két érintőképernyővel felszerelt műszerfallal fogadja az utasokat, ami arra is lehetőséget ad, hogy mindig kapcsolódhassanak az internethez, illetve a mobilkommunikációs hálózatokhoz. A hátsókerékhajtás, a fejlett elektromos hajtáslánc és a nagy teljesítményű akkumulátor dinamikus menettulajdonságokkal ruházza fel a modellt, egyszersmind magával ragadó vezetési élményt garantál.

    Honda e sorozatgyártású változatát valamikor az év hátramaradó részében mutatja majd be a vállalat.

  • Az első tisztán elektromos MINI felszállásra kész

    Az első tisztán elektromos MINI felszállásra kész

    A brit prémiumgyártó egy rendhagyó videóval vezeti be első tisztán elektromos meghajtású modellje, a MINI Cooper SE közösségimédia-kampányát, amelynek megjelenései a novemberben induló sorozatgyártást vetítik előre.

    Hangtalan, környezetbarát és erőteljes: az első tisztán elektromos meghajtású MINI néhány hónapon belül a brit prémiumgyártó hamisítatlanul egyedi menetdinamikájával és összetéveszthetetlen hangulatával fokozza tovább a személyes mobilitás zéró emissziójú élményét. A MINI Cooper SE legutóbbi „megmérettetése” hasonlóan új keletű volt: a háromajtós modell előszériás prototípusa a Frankfurti Nemzetközi Repülőtéren bizonyította mozgás közben a MINI stílusában kifejlesztett elektromos mobilitás képességeit. A MINI Cooper SE egy napra a repülőgépeket vontató járművek szerepébe bújt, hogy megmozgassa az egyik, üresen is mintegy 150 tonnás Boeing 777F áruszállító repülőgépet, a brit prémiumgyártó pedig a szokatlan „edzésről” videót is készített. A BMW Group és a Lufthansa Cargo együttműködése mentén kidolgozott, 45 másodperc hosszú alkotásban az első tisztán elektromos meghajtású MINI „izomautóként” vontatja keresztül a frankfurti repülőtéren a nála sokkal nagyobb és nehezebb áruszállítót. A rendhagyó reklámfilm a MINI Cooper SE világméretű közösségimédia-kampányának indulását jelöli, amelyet az elkövetkező hónapokban megannyi izgalmas és szórakoztató megjelenés követ majd. A modell piaci premierjét felvezető videók a BMW Group vállalati stratégiájának különböző pilléreit jelenítik meg.

    A MINI Cooper SE tömegtermelése idén novemberben veszi kezdetét a brit prémiummárka oxfordi üzemében. A modell műszaki alapját a háromajtós MINI adja, a márka által fémjelzett gokartos agilitást, prémium minőséget és összetéveszthetetlen megjelenést a vezetés zéró emissziójú élményével társítva. Az első tisztán elektromos meghajtású MINI a hosszú távon fenntartható személyes mobilitás új dimenzióját váltja valóra, amelyet a BMW Group vállalati stratégiája mentén abszolút vezetési élmény és korlátlan személyre szabhatóság jellemez. Az újdonság a müncheni központú vállalatcsoport hálózatról tölthető, prémium minőségű portfólióján – a BMW i3 után – a második tisztán elektromos meghajtású modellként ünnepli világpremierjét. A MINI immár hat évtizede a nagyvárosokban átélhető, lebilincselő mobilitási élmény négykerekű szimbóluma, amelynek hamisítatlan hangulata a jövőben teljes mértékben környezetbarát formában ölt testet. Az első tisztán elektromos meghajtású MINI így a jövőbe mutató járműtechnológiák hírnökeként érkezik meg az utakra.

    A MINI Cooper SE „izomautó-szerepének” megformálásában nagy segítséget jelentett a kimagasló menetteljesítmény-karakterisztikával felvértezett elektromos motor, amely már álló helyzetből is azonnali teljesítmény- és rendkívül magas szintű forgatónyomaték-leadást garantál. A BMW Group hálózatról tölthető modellpalettájának márkákon és szegmenseken átívelő, folyamatos bővítése a bajor prémiumgyártó „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyik olyan kulcsfontosságú területe, amely mentén a vállalatcsoport a személyes mobilitás jövőképét formálja.

    A látványos frankfurti produkcióban az első tisztán elektromos meghajtású MINI egy olyan áruszállító repülőgépet vontatott, amelyet a BMW Group néhány hónappal ezelőtt már reflektorfénybe gurított egyszer: 2018 szeptemberében a bajor prémiumgyártó a leghosszabb Föld körüli utazásokra is kiválóan alkalmas áruszállító repülőgépen mutatta be a média kiválasztott képviselőinek jövőbe mutató jármű- és technológiai koncepcióit. A BMW Vision iNEXT World Flight járműtanulmány öt nap alatt Münchenbe, New Yorkba, San Franciscóba és Pekingbe látogatott el. A fantasztikus előadássorozat előkészületei közben a Lufthansa Cargo és a BMW Group kiállítótér-építő specialistái a BMW Vision iNEXT exkluzív premier-színpadát varázsolták a világ egyik leghatékonyabb áruszállító repülőgépébe. A négykerekű tanulmány egy modellben egyesíti a BMW Group márkái által kifejlesztett járműtechnológiai innovációk legjavát. A bajor prémiummárka zászlóshajójaként érkező BMW iNEXT sorozatgyártása 2021-ben kezdődik a BMW Group dingolfingi gyárában. Az újdonság az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás ígéretét hozza el a jelenbe.

  • Bámulatos szóló: az Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este kétszeres győztese

    Bámulatos szóló: az Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este kétszeres győztese

    Az utolsó májusi hétvégén megrendezett felvonuláson az 1937-ben gyártott kupéklasszikus nem csupán a műértő zsűri, de a rajongó közönség elismerését is elnyerte.

    A közönség és a szakmai zsűri közötti tökéletes harmóniának köszönhetően az Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring kétszeres győztesként gurulhatott fel az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este képzeletbeli dobogójára. Egy nappal azután, hogy a Comói-tó partjára kilátogató közönség soraiban látványos diadalt aratott, az 1937-ben napvilágot látott, magával ragadó stílusjegyekkel és kifinomult technikai megoldásokkal felvértezett kétajtós kupé a történelmi járműkülönlegességek legendás szépségversenyeként megrendezett esemény idei felvonásának abszolút trófeáját is elhódította, „A Motorok Szimfóniája, avagy a Concorso d’Eleganza Villa d’Este és a BMW autómodelljeinek 90 éve” („The Symphony of Engines – 90 Years of the Concorso d’Eleganza Villa d’Este & BMW Automobiles“) mottó alatt életre hívott három nap így a milánói gyöngyszem kétszeres győzelmét hozta. A különleges modell tulajdonosa, az amerikai David Sydorick a zsűritől kiérdemelt „Best of Show” kitüntetés mellé az újratervezett Trofeo BMW Group trófeát is átvehette.

    A 2019-es Concorso d’Eleganza Villa d’Este kétszeres győztese már megszületésekor is igazi ritkaságnak számított: az Alfa Romeo 8C 2900B rendhagyó összeállításából 1937 és 1940 között mindössze harminc példány látott napvilágot Milánóban. A modell műszaki alapját az Alfa Romeo rendkívül sikeres versenyautói adták, meghajtásáról pedig egy teljes egészében öntvényből készült, soros nyolchengeres benzinmotor gondoskodott. A dupla vezérműtengely és a két turbófeltöltő 180 lóerő maximális teljesítményt varázsolt elő az erőforrásból, a kétajtós kupé exkluzivitását pedig hátratolt váltó és független kerékfelfüggesztések fokozták. A hosszított tengelytávolsággal gyártott öt modell első példányaként a kupékülönlegességet a Carrozzeria Touring manufaktúra Superleggera karosszériával látta el, amelynek tökéletesen harmonizáló stílusjegyei a kifinomult technikai megoldásokkal még 82 év után is hatalmába kerítik a műértőket – ahogyan az az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este színpadán is kiderült.

    A milánói ritkaság tulajdonosa már második alkalommal emelhette magasba a Trofeo BMW Group trófeát: 2015-ben David Sydorick előkelő gyűjteménye egy másik Alfa Romeo modelljével hódította el a show legjobbjának járó „Best of Show” kitüntetést. „Autómodelljeimmel számos díjat megnyertem már, de ez az az autó, amely minden vágyamat kielégíti. A Villa d’Este „Best of Show” trófeájának megnyerése számomra egy megkoronázással ér fel. Én és a feleségem a legőszintébb köszönetünket szeretnénk kifejezni ezért a díjért” – mondta az örömittas tulajdonos a díjátadó ceremónián.

    A klasszikus járműkülönlegességek nemzetközi szakértőkből álló zsűrijének és illusztris műértőinek kegyeiért folyó küzdelem idén így ismét hazai győzelmet hozott: az idei volt sorozatban a hatodik esztendő, amikor a Lorenzo Ramaciotti elnöklete vezette bizottság Olaszországban készült modellnek ítéli oda a legendás járműszépségverseny legnívósabb elismerését. A zsűri a „Best of Show” trófeáért folyó verseny döntőjébe két modellt szavazott be fej-fej mellett, mígnem az Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring mellett a modell letisztult, előkelő eleganciája döntött.

    Az izgalmas döntő előtti órákban a szakmai zsűri a nyolc kategóriában felvonuló történelmi járműkülönlegességek győzteseit és helyezettjeit hirdette ki a Villa Erba luxusszálloda parkjában. A legkülönbözőbb korszakok emlékeit idéző ötven autómodell között egy 1925-ös Vauxhall 30-98, egy 1963-as Fiat-Abarth Monomille GT, egy 1954-es Mercedes-Benz 300 SL, egy 1961-es Ferrari 250 GT California Spyder, egy 1971-es Lamborghini Miura P 400 S, egy 1949-es Ferrari 166 Mille Miglia és egy 1967-es Lamborghini Marzal is kategóriagyőzelmet ünnepelt.

  • Az új Renault MEGANE R.S. TROPHY-R rekordot állított fel a Nürburgringen

    Az új Renault MEGANE R.S. TROPHY-R rekordot állított fel a Nürburgringen

    A Renault új autótját a hétvégi F1 versenynapon mutatták be a nagyközönségnek.

    A francia márka ezen a hétvégén mutatta be a MEGANE R.S. TROPHY-R-t, a 15 évvel ezelőtt indult fejlesztéssorozat legújabb verzióját, amely egy fantasztikus rekord felállításával jó úton halad afelé, hogy a típus történetének ikonikus darabjává váljon. A MEGANE R.S. TROPHY-R, amely a Nordschleifén az elsőkerék-hajtású autók kategóriájában kiváló eredményt ért el idén, méltó módon képviseli a Renault Sport kihívások és teljesítmény iránti szenvedélyét.

    A Renault Sport új generációjába tartozó új MEGANE R.S. TROPHY-R nem pusztán a motor erejének köszönheti az elért kiváló teljesítményt. A 300 LE motor ugyanis a Megane R.S. Trophy szériában már az év elején megjelent. Az autót rendkívül rövid idő alatt, direkt versenyautónak fejlesztette ki egy szakértőkből álló, agilis módszertannal dolgozó csapat. A fejlesztések során a szakemberek három szempontra összpontosítottak: a maximálisan elérhető súlycsökkentésre (ami 130 kg mínuszt eredményezett a Megane R.S Trophy-hoz képest), az aerodinamikára és a hajtástengelyek radikálisabb fejlesztésére.
    Az ezekkel elért eredmény lélegzetelállító: 2019. április 5-én a MEGANE R.S. TROPHY-R új, hivatalosan elismert szériaautós rekordot állított fel a világ legelismertebb teljesítménytesztelésre alkalmas versenypályái közé tartozó Nürburgring Nordschleife körén. MEGANE R.S. TROPHY-R új rekordideje a 20.600 km-es Nordschleifén 07’40”100, a legendás pálya 2019 januárja óta hivatalos 20,832 km-es teljes körtávján pedig 07’45”389-es referenciaidőt futott.

    A MEGANE R.S. és a „Zöld Pokol” becenéven is ismert „Ring” közös története több mint 10 éve íródik. Még 2008-ban kezdődött, amikor a típus megfutotta első, 8’17’’-es körrekordját az elsőkerék meghajtású gyári autók kategóriájában. Ezt az időt 3 évvel később a második generációs Megane R.S. Trophy vezető tervezője és egyben fejlesztőpilótája, Laurent Hurgon döntötte meg (8’07”97). Neki sikerült először 8 perc alá szorítani a köridőt (7’54”36) MEGANE III R.S. TROPHY-R verziójával 2014-ben. És ő jegyzi az idei rekordot is az új generációjú MEGANE R.S. TROPHY-R-rel, ami annál is nagyobb dolog, hiszen napjainkban a teljesítménynövelésért, minden elnyert másodpercért a konstruktőrök óriási erőfeszítésére van szükség.
    Az autót, amelyből mindössze egy limitált szériát dob piacra idén a Renault, a Renault F1 csapatának pilótái, Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg mutatták be május 24-én Monacóban, a Forma-1 nagydíj pénteki szabadedzése előtt.

  • Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

    Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

    Az Audi elindítja a jármű és környezete (vehicle-to-infrastructure – V2I) között létrejövő „Traffic Light Information” (Közlekedési lámpa információ) szolgáltatását Európában. Júliustól az Audi új modelljei összekapcsolódnak az ingolstadti közlekedési lámpákkal, majd 2020-tól ez a kör további európai városokkal bővül majd. Ettől kezdve az autók jobb eséllyel érhetik el a „zöld hullámot” a városon belül: az Audi vezetői a műszerfalon láthatják a megfelelő sebességet, amely a következő közlekedési lámpa zöld jelzésének eléréséhez szükséges. Ha ez a megengedett sebességhatárokon belül nem lehetséges, akkor a rendszer visszaszámol a következő zöld jelzésig. Így a városi közlekedés még kényelmesebbé és hatékonyabbá válhat. Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi ügyfelei már 2016. vége óta használhatják ezt a szolgáltatást. Az Audi az első autógyártó a világon, amely sorozatgyártású modelljeit a városok közlekedési lámpáival hálózatba kapcsolja.

    „A városban araszoló forgalom borzasztóan idegesítő. Ezzel ellentétben igen jó érzés elcsípni egy „zöld hullámot”. Sajnos azonban ez túl ritkán történik meg. A „Közlekedési lámpa információ” funkcióval egyre inkább a vezetőké lesz az irányítás. Sokkal hatékonyabban és kényelmesebben közlekedhetnek, hiszen tudják, hogy a 250 méterre előttük lévő közlekedési lámpánál elérik még a zöld jelzést.” – nyilatkozta Andre Hainzlmaier, az Audi alkalmazások, hálózatba kapcsolt szolgáltatások és intelligens városok fejlesztéséért felelős vezetője. „A jövőben az autóinkból kinyert anonim adatok segítségével könnyebb lesz a városi közlekedési lámpák váltásainak beállítása és a forgalom áramlásának optimalizálása.”

    Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi ügyfelei két éve használják a „Time-to-Green” funkciót. Amennyiben a vezető piros jelzésnél érkezik a közlekedési lámpához, az Audi virtual cockpit digitális műszeregységen vagy a head-up display kijelzőjén elkezdődik egy visszaszámlálás a következő zöld jelzésig. Ez már több, mint 5 000 kereszteződésben elérhető az Amerikai Egyesült Államok különböző városaiban, így például Denver, Houston, Las Vegas, Los Angeles, Portland és Washington utcáin. A fővárosban egyedül közel 1 000 kereszteződés áll összeköttetésben a „Traffic Light Information” (Közlekedési lámpa információ) rendszerével.

    Február óta az Audi újabb funkcióval bővítette kínálatát Észak-Amerikában. Ennek kifejezett célja, hogy lehetővé tegye a „zöld hullám” elérését. A „Green Light Optimized Speed Advisory” (Zöld jelzésre optimalizált sebesség ajánlás – GLOSA) jelzi a vezető számára azt az ideális sebességet, amellyel a következő közlekedési lámpa zöld jelzését elérheti.

    Mind a „Time-to-Green”, mind pedig a GLOSA meghatározott Audi modellekben kezdi meg ingolstadti működését. Ebbe a körbe tartozik minden Audi e-tron modell, és a július közepétől gyártásba kerülő (2020-as modellévbe tartozó) A4, A6, A7, A8, Q3, Q7 és Q8 modellek. Működésének feltétele az Audi connect navigációs és infotainment csomag és az opcionálisan elérhető, a közlekedési táblákat kamera segítségével felismerő rendszer.

    Miért két évvel később érkezik ez a funkció Európába, mint az Amerikai Egyesült Államokba?

    „A szolgáltatás bevezetéséhez kapcsolódó kihívások itt sokkal komolyabbak, mint például az Egyesült Államokban, ahol a városi közlekedési lámpák rendszere nagy területen és egységesen került kialakításra. Európában ezzel ellentétben a forgalomszabályozó infrastruktúra inkább lokálisan és decentralizáltan, különböző technológiai megoldásokat alkalmazva fejlődött.” – fejtette ki Hainzlmaier. „Az, hogy milyen gyorsan kapcsolódhatnak további városok ehhez a technológiához, függ az adatok és a kapcsolódási felületek egységesítésétől illetve a városok közlekedési lámpáinak digitalizációjától.”

    Az Audi ezen a projekten a Traffic Technology Services (TTS) csapatával közösen dolgozik. A TTS a városi forgalomirányító központok nyers adatait készíti elő és továbbítja az Audi szervereire. Az információ innen egy gyors internet kapcsolat révén továbbítódik az autókba.

    Az Audi azon dolgozik, hogy a „Traffic Light Information” (Közlekedési lámpa információ) rendszere további németországi, európai, kanadai és egyesült államokbeli városokban is elérhető legyen az elkövetkező években. A legnagyobb kelet kínai városban, Wuxiban az Audi és partnerei egy fejlesztési projekt keretén belül vizsgálják az autók és a közlekedési lámpák közötti hálózati kapcsolatot.

    A jövőben az Audi ügyfelei számos további funkcióval gazdagodhatnak, ilyen például a „zöld hullám” bekalkulálása az ideális útvonal megtervezésénél. Szintén elképzelhető, hogy az Audi e-tron modellek a piros lámpához való gurulás során fokozottan hasznosíthatják a fékenergiát akkumulátoraik töltésére. Az előrejelzéssel összekapcsolt adaptív sebességszabályozással (Audi predictive adaptive cruise control; pACC) együtt az autók akár automatikus fékezésre is képesek a piros jelzésnél.

    Hosszú távon a városi forgalom csak nyerhet. Amikor az autók anonim adataikat továbbítják a városnak, akkor például a közlekedési jelzések működése is sokkal rugalmasabbá válik. Minden vezetőnek ismerős lehet a következő helyzet: éjszaka várunk a piros lámpánál, amikor közel s távol egyetlen autó sem látható. A hálózatba kapcsolt közlekedési lámpák ekkor igény szerint működnének. Más autómárkák vezetői is élvezhetnék az Audi által kifejlesztett „Traffic Light Information” szolgáltatás előnyeit. Ez jó hír a városoknak, akiknek az igazán hatékony forgalomirányításhoz nagyszámú autótól érkező, anonim adatokra van szüksége.

    A jövőben a jármű és környezete (vehicle-to-infrastructure – V2I) közötti kommunikációt lehetővé tevő technológiák, mint a „Traffic Light Information” támogatják az önvezető üzemmódot. „A város az egyik legösszetettebb környezet az önvezető autók számára. A járműnek ugyanis kezelnie kell a helyzetet, akár esőben és hóban is. Itt a forgalomirányítási rendszerrel való adatcsere kifejezetten fontos lehet.” – véli Hainzlmaier.

     

  • Idén ismét lesz Driving Skills for Life Budapesten

    Idén ismét lesz Driving Skills for Life Budapesten

    A Ford Alapítvány által világ 40 országában sikeresen működő Ford Driving Skills for Life elnevezésű ingyenes tréningsorozat 2017-es debütálása után idén harmadszor érkezik meg Magyarországra – jelentették be ma a Ford sajtótájékoztatóján.

    A Ford társadalmi szerepvállalási programjának célja, hogy segítse a 18-26 év közötti friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalokat a vezetési gyakorlat, rutin megszerzésében, hogy elkerülhessék az autóbaleseteket. Ebben az évben is 320 fiatalt várnak a szervezők az ingyenes gyakorlati vezetéstechnikai képzésre. A közúti közlekedés jelenti a legnagyobb veszélyt a fiatalokra: Magyarországon évek óta ez az első számú halálozási ok, a felmérések szerint korcsoport közel 15% százaléka okozott vagy szenvedett már el autóbalesetet.

    “Mellbevágó statisztikák bizonyítják, hogy a 18-24 éves korosztály közel kétszer akkora eséllyel veszíti életét a közutakon, mint a többiek, körükben Európa szerte ez a vezető halálok. Ezért is vagyunk nagyon büszkék, hogy a Ford Driving Skills for Life CSR-programot ismét Magyarországra hozhatjuk. Az ingyenes vezetéstechnikai oktatás során a vezetés közben adódó vészhelyzetekre próbáljuk felkészíteni a fiatalokat, hiszen a jogosítvány megszerzése csak egy dolog, a járművezetői rutin elsajátítása viszont hosszútávú folyamat. A 2019 szeptember 21-22-ére a Pólus Center parkolójába tervezett ingyenes vezetéstechnikai tréningünk már a világ minden táján bizonyított, így biztosra vesszük, hogy a fél napos képzést követően a tapasztalatlan fiatal sofőrökből is magabiztos autóvezetők válhatnak. Érdekes, kreatív és mindenekelőtt hatékony programmal várjuk a jelentkezőket.” – mondta Györke Orsolya, a Ford Driving Skills for Life magyarországi menedzsere.

    A Ford Driving Skills for Life programot 2003-ban az USA-ban, az amerikai közlekedési hatósággal együttműködve indította el az autógyár. Mostanra pedig 43 országban tartanak sikeres tréningeket világszerte, összesen több mint 1 000 000 fiatal számára biztosítva gyakorlati képzést. 2013-as európai bevezetése óta – 12 millió eurós befektetéssel – kontinensünkön is több mint 38 000 friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalnak segítettek már, és hazánkban is hosszútávra terveznek. A 4 darab, egyenként félnapos tréningre szeptember 21-22 kerül sor Budapesten, a Pólus Center parkolójában, de az érdeklődők már most is jelentkezhetnek rá a www.drivingskillsforlife.hu weboldalon. A Ford DSFL-hétvégén a fiatalok olyan veszélyhelyzetek megoldását tanulják, mint az alulkormányzottság (vizes/havas úton való megcsúszás), a vészfékezés, és manőverezés illetve a zavaró tényezők, mint a vezetés közbeni mobilozás hatásai. A tréningen kreatív szemléltetőeszközök és számítógépes szimulációk és VR élmény is segítik fejlődésüket.

    A Ford által fejlesztett ittas vezetést és droghasználatot sőt másnaposságot szimuláló öltözetének kipróbálása is a program része. A Ford európai kutatása szerint ugyanis a fiatalok 13% százaléka vezetett már ittasan, 8 százaléka illegális szerek hatása alatt, vagy 15 százalék pedig másnaposan.

    A 2019-es Ford Driving Skils for Life program fókuszában a városi biciklistákkal közös, biztonságos közlekedés áll. Európában még mindig a közúti baleset a fiatalok első számú halálozási oka.* Ráadásul a halálos balesetek száma (korosztálytól függetlenül) emelkedőben van a kerékpárosok körében: jelenleg ebből a csoportból kerül ki az ilyen balesetek áldozatainak 8 százaléka.** Európa útjain mintegy 250 millió kerékpáros közlekedik, és a kontinens legnagyobb városai úgy alakítják közlekedési stratégiájukat, hogy ösztönözzék a kerékpározást – ezért létfontosságú megtanítani az autósokat arra, hogy figyeljenek a két keréken közlekedőkre, és tartsák őket tiszteletben.

    Ahogy egyre többen kezdenek biciklivel közlekedni, úgy sokasodnak az európai nagyvárosokban az autósok és a kerékpárosok közti incidensek. Az eltérő tempóban közlekedő autókat és bicajokat biztonságosan elválasztó infrastruktúra fejlesztése nehezen tud lépést tartani ezzel a jelenséggel, ezért a Ford európai átfogó kampányt indít, amelynek célja, hogy segítsen biztonságosabbá, tisztábbá és kevésbé zsúfolttá tenni a városi utakat.

    A Ford ‘Share The Road’ vagyis ’Az út mindenkié’ kampánya, arra törekszik, hogy összhangot teremtsen a közlekedők közt, kihangsúlyozva a vállalat hitvallását, amely szerint mindenki számára előnyt jelentene, ha egyre több ember kerékpározna – különösen a rövidebb távokon –, ám ennek alapvető feltétele a megfelelő biztonság.

    A biztonságos közlekedés szemléltetésére a Ford egy teljesen újszerű virtuális valóság élményt dolgozott ki. A ‘WheelSwap’ segítségével a fiatalok a DSFL program keretében milyen hajmeresztő – és mennyire életveszélyes – a másik fél számára, ahogyan az úton viselkednek. Az első felmérések azt mutatják, hogy miután az emberek mindezt megélték a virtuális valóságban, szinte valamennyien azt mondták, hogy változtatniuk kell a közlekedési szokásaikon.

    A “Share The Road” Az Út Mindenkié kampány részeként beiktatott új modul résztvevői megismerik a “Dutch Reach” technikát is, ami segít elkerülni az olyan baleseteket, mint például a kerékpárosokkal való ütközés az ajtó nyitásakor,

    illetve megtanulják észlelni a holttérben felbukkanó kerékpárosokat és biztonságos távolságot tartani, amikor kikerülik őket.

    Az új kurzus értékesen egészíti ki a többi modult, ahol a résztvevők kis létszámú csoportokban, képzett vezetéstechnikai oktatóktól tanulják meg a veszélyhelyzetek felismerését, a jármű biztonságos kezelését, a sebesség és a követési távolság helyes megválasztását. A Ford 2013 óta 315 oktatási napon 16 európai ország 38.000 fiatal autóvezetője számára biztosította az ingyenes gyakorlati képzést. Magyarországon az elmúlt 3 évben közel ezer fiatal vett részt a tréningen.

    “Mindannyian emlékszünk még azokra a hibákra és veszélyhelyzetekre, amelyekkel kezdő autósként szembesültünk – annak ellenére, hogy a vizsgabiztosok alkalmasnak nyilvánítottak minket a vezetésre. A DSFL kiváló eszköz arra, hogy tovább javítsuk a fiatalok autóvezetői képességeit, különös tekintettel az európai közlekedés folyamatosan változó körülményeire. Ezzel ugyanúgy növelhetjük az ő biztonságukat, mint a többi közlekedő – köztük a kerékpárosok – biztonságát,” mondta el Györke Orsolya, a Driving Skills for Life magyarországi managere.

    A hazai közúti balesetekkel foglalkozó statisztikák szerint 2016-ban a hazai közutakon összesen 15 514 olyan baleset történt, amelyet járművezető okozott. Ezen balesetek 15%-át, 2272-t 25 évesnél fiatalabbak okoztak. A kezdő vezetők rutintalanságát, tapasztalatlanságát jól illusztrálja, hogy körükben a farolás, felborulás és pályaelhagyás miatti személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek, valamint az álló járműnek és szilárd tárgynak ütközés aránya különösen magas (az előbbinél közel 21 %, az utóbbinál mintegy 17 %).

    A Ford Driving Skills for Life képzés során azonban nemcsak a törvényileg szabályozott veszélyforrásokról esik majd szó, de a szervezők kiemelt figyelmet szentelnek a másnapos vezetés témájának, ami a részegséghez közeli mértékben befolyásolja a volán mögötti teljesítményt. Illetve a közösségi médiahasználatból és a telefonálási szokásokból adódó veszélyeknek is. A Ford kutatása szerint a 18-26 éves korcsoportba tartozó autóvezetők 13 százaléka ül autóba egy-egy buli után, és 43 százaléka SMS-ezik, 36 százalékuk telefonál, 11 százalékuk néz mobilon videókat vagy szelfizik vezetés közben.

    „Az európai fiatalok halálozási okai között az első helyen szerepel az autóbaleset, ezért kiemelten fontos, hogy a friss jogosítvánnyal rendelkező, rutintalan fiatalok minden segítséget megkapjanak ahhoz, hogy gyakorlott autóvezetőkké váljanak. A tréning programját a nemzetközi szakértőcsapattal közösen állítottuk össze, a magyar hatóságok bevonása mellett, így ténylegesen a hazai valóságra szabtuk az elméleti, a gyakorlati, illetve a demonstrációs részeket is. A képzés során a számítógépes játékok, és a virtuális valóság is a segítségünkre lesz, valamint a drogok és az alkohol hatásait demonstráló öltözettel, illetve a megváltozott útviszonyok és extrém időjárás által okozott veszélyek szimulálásával zajlik majd az izgalmas felkészülés.” – mondta Albert Péter vezetéstechnikai szakértő, a program vezető trénere.

    A Ford reméli, hogy a programban minél több magyar fiatal vesz majd részt, hiszen a közutak biztonsága mindannyiunk érdeke és a rutin megszerzése, illetve megtartása életeket menthet. A félnapos, ingyenes programra folyamatosan lehet regisztrálni a http://www.drivingskillsforlife.huweboldalon.

    # # #

    * 18-24 éves EU-állampolgárok.

  • A BMW i divízió bemutatta a világ első tető nélküli biztonsági autóját

    A BMW i divízió bemutatta a világ első tető nélküli biztonsági autóját

    Az ABB FIA Formula E bajnokság új biztonsági autójaként debütáló BMW i8 Roadster Safety Car a Monacói Nagydíj előestéjén, a Yacht Club de Monaco színpadán ünnepelte világpremierjét.

    A tisztán elektromos formaautókat rajtrácsra állító ABB FIA Formula E bajnokság hivatalos autóipari partnereként a BMW i divízó az ötödik versenyszezon kilencedik futamának előestéjén, a Yacht Club de Monaco színpadán leleplezte a sorozat új biztonsági autóját. A BMW i8 Roadster Safety Car vázát, karosszériáját és hajtásláncát a mérnökök kifejezetten a versenypályás használat követelményei szerint fejlesztették tovább testvérmodellje, a BMW i8 Coupé Safety Car mintájára. A hivatalos bemutatón Pierre Casiraghi, a Yacht Club de Monaco alelnöke, Alejandro Agag, a Formula E alapítója és elnök-vezérigazgatója, valamint Dr. Robert Irlinger, a BMW i divízió elnöke is tiszteletét tette.

    A BMW i divízió biztonságiautó-flottájához újonnan csatlakozó BMW i8 Roadster Safety Car (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km)* a világ első tető nélküli biztonsági autója, amelynek két leglátványosabb eleme a lerövidített első szélvédő és a versenyautós légterelő szárny.

    „A BMW i divízió és a Formula E elkötelezett az innováció mellett, ettől is illenek össze olyan kiválóan. A ma bemutatott biztonsági autó pedig egy újabb nagyon jó példa a két fél iránymutató szellemiségére” – mondta Dr. Robert Irlinger. A BMW i8 Roadster Safety Car megalkotásakor a BMW i divízió mérnökei, dizájnerei és kommunikációs munkatársai új távlatokba mertek tekinteni és egy abszolút egyedi járművet álmodtak valóra. A biztonsági autó mögött álló fejlesztőcsapat munkája olyan, akár egy startup cégé: tervezőmérnökeink a hétköznapi munka mellett, saját stílusuk szerint szerelték össze a modellt, ezért is van az, hogy valami egészen különleges produkcióra voltak képesek. Végtelenül hálás vagyok az FIA-nek és a Formula E sorozatnak, amiért ilyen mértékű rajongást mutatnak innovációink iránt és amiért lehetővé teszik számunkra, hogy a BMW i8 Roadster hivatalos biztonsági autóként dolgozzon” – tette hozzá a BMW i divízió elnöke.

    BMW i8 Roadster Safety Car, racingline, racinglinehu. racingline.hu

    „Szeretném megköszönni a BMW i divízió családjának és a Yacht Club de Monacónak az ABB FIA Formula E bajnokság eme újabb fantasztikus premierjét. A BMW i8 Roadster Safety Car lélegzetelállító alakot öltött – olyat, amely megkülönbözteti mindattól, amit eddig valaha láttunk, és mint ilyen, hol is lehetett volna stílususabban bemutatni, mint itt, a Monacói Nagydíjon. A BMW a kezdetek kezdetétől a sorozat hivatalos autóipari partnere, aki folyamatos támogatásával és most már versenyző gyártóként is bizonyítja az elektromos mobilitás iránti elköteleződését” – fogalmazott Alejandro Agag.

    Technikai módosítások a versenypályás használat követelményei szerint

    Kimagasló váz- és karosszériamerevségét tekintve a BMW i8 Roadster a biztonsági autó kiváló műszaki alapjául szolgált. A versenypályára szánt változatban jelentősebbre nem, csupán néhány apróbb változtatásra volt szükség. A BMW i8 Roadster Safety Car leglátványosabb módosítása a lerövidített első szélvédő, amely dinamikusabb kiállást kölcsönöz a modellnek. A biztonsági autó súlypontja mintegy 15 milliméterrel lejjebb került, az intenzív lassulásról BMW M karbon-kerámia sport fékrendszer gondoskodik, a biztonságot pedig FIA-által jóváhagyott bukókeret, míg a leszorítóerőt versenyautós légterelő szárny és impresszív első koptató fokozza.

    A biztonsági autónak azonban szerepköréből kifolyólag is át kellett esnie néhány módosításon. Tető híján a fényhíd a hátsó légterelő szárny fölé került, jelzései így a versenypálya minden szögéből jól láthatók. A BMW i8 Roadster Safety Car ezen felül kommunikációs antennát, GPS antennát, kiterjesztett belső kommunikációs rendszert és hátrafelé néző kamerát is kapott.

    A karosszériadizájn az elődmodell által kijelölt utat követi

    Az ABB FIA Formula E bajnokság új biztonsági autójának másik jelentős újítása a karosszériadizájn, amely a BMW emblémájának kék-fehér színeit a BMW iFE.18 versenyautó és a BMW i8 Coupé Safety Car mintájára, a nyitott tetős mobilitás és a látványos monacói vonalvezetés párhuzama szerint ábrázolja. A kék és a lila színek a nyers energia természetes színeit, míg a narancs és zöld árnyalatok a biztonsági autó fényjelzéseit idézik. Az autón körbefutó ibolyalila mintázat a karosszériadizájn „élő”, folyamatos kapcsolatát szimbolizálja, hogyan a BMW iFE.18 versenyautó esetében is.

    A BMW Group dizájnerei nagy sikerrel alkalmazzák versenypályára gurított autóikon a szélvédő előtti karosszériaelem matt fekete fényezését, amelynek tükröződésmentes felülete verőfényes napsütésben jelentősen megkönnyíti a pilóták dolgát. A BMW i8 Roadster Safety Car esetében a dizájnerek a matt felületet a „csomagtérajtó” utasoldali felére is kiterjesztették, a „szárnyszerű” mintázat így a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster ajtajainak felnyitott állását szimbolizálja.

    BMW i8 Roadster Safety Car, racingline, racinglinehu. racingline.hu

    Az ABB FIA Formula E bajnokság futamait biztosító BMW i flottáról

    A BMW i divízió az immár ötödik szezonját élő ABB FIA Formula E bajnokság hivatalos autóipari partnere. A futamokat biztosító biztonságiautó-flotta élén két modell áll: a BMW i8 Roadster Safety Car (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km)* és a BMW i8 Coupé Safety Car (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km)*. A flottában a versenyigazgatói autóként dolgozó BMW i3s (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km)* és az orvosi autóként szolgálatot teljesítő BMW 530e iPerformance (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,2 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,3 – 13,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 49 gramm / km)* is megtalálható.

    *Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

  • Hatodik alkalommal nyűgözték le a közönséget a klasszikus járműkülönlegességek a Balaton parton

    Hatodik alkalommal nyűgözték le a közönséget a klasszikus járműkülönlegességek a Balaton parton

    A nem kifejezetten kegyes időjárási viszonyok ellenére is több ezer nézőt kápráztatott el múlt hétvégén a Balatonfüred Concours d’Elegance, vagyis a régiónk egyik legnagyobb klasszikus járműkülönlegességeket felvonultató seregszemléje.

    A május 3-a és 5-e között, immár hatodik alkalommal megrendezett és az utóbbi években a legjelentősebb klasszikus járműkülönlegességek kiállításai közé emelkedő Balatonfüred Concours d’Elegance-ra idén közel ötven youngtimer és oldtimer jármű érkezett szerte Európából. A több ezer látogatót vonzó, a FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens / Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége) által akkreditált esemény idén is a BMW Group Magyarország kiemelt támogatásával valósult meg.

    A VI. Balatonfüred Concours d’Elegance-on felvonuló járműkülönlegességek között hagyományosan szépségversenyt tartottak. A fődíjat, az a Best of Show kitüntetést egy 112 éves soros, négyhengeres, 3 literes, 15 lóerős motorral szerelt, Csehországból érkező francia gyártmányú túramodell, egy Lorraine-Dietrich VVM/CI nyerte el, míg a bajor prémiumgyártó különdíját egy négyüléses GT kupé, a 1973-as Lamborghini Espada szerezte meg. Az ünnepélyes vörösszőnyeges záróeseményen a díjakat Valker Viktor, az esemény alapítója, Zoób Kati a Balatonfüred Concours d’Elegance fővédnöke és Salgó András, a BMW Group Magyarország kommunikációs vezetője adták át.

    Az autós szépségversenyt ötödik éve támogató BMW Group Magyarország újdonságai mellett igazi BMW ritkaságok érkeztek a Tagore sétányra: egy 1931-es Dixi DA-4, mely a Szervezők különdíját nyerte meg, egy, a Youngtimer kategóriát megnyerő 1990-es BMW Z1, a Balatonfüred különdíjat elnyerő 1988-as BMW M635CSI, valamint egy 1956-os BMW 502 is emelték az esemény fényét.

    A bajor prémiumgyártó hazai képviselete a Balatonfüred Concours d’Elegance-on mutatta be a nagyközönségnek több vadonatúj modelljét is, így a teljesen megújult 7-es BMW limuzint, az új luxus SAV modelljét, az X7-est, valamint a BMW 8-as Cabriot, melyek látványosan képviselik a BMW Group exkluzív, luxus vonalát. A Balaton parton láthatóak voltak az idén 60-ik évfordulóját ünneplő brit MINI újdonságai, valamint a BMW Motorrad legfrissebb kínálata is.

  • A T-Cross és Cara Delevingne – #MoreThan1Thing

    A T-Cross és Cara Delevingne – #MoreThan1Thing

    Európai kampányt indít a Volkswagen legújabb SUV-modellje, a T-Cross piaci bevezetése kapcsán, így május elején már Magyarországon is találkozhatunk a hirdetésekkel. Az integrált 360 fokos kampányban TV-szpot, nyomtatott hirdetés, illetve digitális és közösségi média tartalmak is szerepet kapnak. A T-Cross kampány arca és a modell nagykövete Cara Delevingne. A „#MoreThan1Thing” szlogen pedig egyszerre utal az autó és a terméket ajánló személy sokoldalúságára.

    Jürgen Stackmann, a Volkswagen márka igazgatótanácsának értékesítés, marketing és after-sales területekért felelős tagja szerint sokféle és sokszínű tevékenységével, érdeklődésével ideális választás a 26 esztendős brit hölgy. „Cara Delevingne és a T-Cross tökéletes páros,- mindkettő fiatal, cool és sokoldalú. Cara a T-Cross számára választott ‘#MoreThan1Thing’ szlogenünk megszemélyesítője. Nagyon örülök az együttműködésnek.”

    Cara Delevingne csaknem egy évtizede a legismertebb modellek egyike, de énekesnőként, színésznőként, aktivistaként és üzletasszonyként is sikeres. Magánemberként szeret szörfözni, szenvedélyes dobos és fotós. A Volkswagen új kampányában épp e sokoldalúsága révén lett a T-Cross ideális partnere,, hogy kreatív és élénk stílusban mutassa be az autó ezernyi arcát.

    Cara Delevingne az új T-Cross modellről a következőket mondta: „Szerintem a T-Cross hitelesen jelenít meg engem és személyiségemet. Élvezetes, fiatalos, változatos, sokoldalú, s olyan gyorsan repít egyik dologtól a másikig, ahogyan az neked kell … Gyors, ügyes, és úgy gondolom…minden benne van.”

    Az új T-Cross a Volkswagen SUV-családjának legújabb tagja. Tavalyi őszi világpremierje óta a kisautók piaci kategóriájában teszi teljessé a márka SUV-kínálatát. Jellegzetes stílusával, praktikumával, rugalmasságával, connectivity-szolgáltatásaival és gazdaságosságával a nagyvárosi crossover-modell több tekintetben is új utakra lép kategóriájában. E sokoldalúsága áll a „#MoreThan1Thing” hashtag alatt indított 360 fokos kampány középpontjában, amelyet a DDB Berlin, a DDB Hamburg és az adam&eve/DDB London ügynökségek készítettek és valósítanak meg.

    A TV-szpot április 26-tól látható Európa-szerte, míg Magyarországon május 4-től fut majd, először 60 másodperces, majd később 30 másodperces változatban. Ugyancsak május elején bővül majd a hazai weboldal – https://www.volkswagen.hu/az-uj-t-cross – sok-sok egyedi tartalommal.

  • Kivizsgálják a felrobbant Tesla esetét

    Kivizsgálják a felrobbant Tesla esetét

    A napokban egy sanghaji parkolóban felrobbant egy Tesla Model S. A térfigyelő kamera felvételén látható, hogy előbb füst szivárog ki az autó alól, majd felrobban az egész. Úgy tudni, senki nem sérült meg.

    A Tesla vizsgálatot indított az ügyben, hogy kiderüljön, mi is történt.

    „Azonnal odaküldtünk egy csoportot és segítjük a helyi hatóságokat, hogy kiderüljenek a tények.” – mondta a Tesla szóvivője a CNN Businessnek.

    Korábban is megesett már, hogy kigyulladtak Tesla autók, azonban azoknál mozgás közben, vagy baleset esetén jelentkezett a probléma.

    „Furcsa, hogy a nem töltésen lévő akkumulátor magától begyullad.” – mondta Tu le, a Sino Auto Insights tanácsadócég tulajdonosa.

    A Tesla korábban azt hangoztatta, hogy a benzines autók tízszer nagyobb eséllyel kapnak lángra, mint az elektromos autók.

    https://www.youtube.com/watch?v=SZrw1ePLp_0