Kategória: Automobil

  • Öt aranyszabály az autós nyaralás előtt

    Öt aranyszabály az autós nyaralás előtt

    Június közepén véget ért a tanítás, megkezdődött tehát a szabadságolások ideje. A családok jellemzően ilyenkor indulnak útnak, a statisztikák alapján legalább 50 százalékuk autóval teszi mindezt. Mivel a hazai járműállomány átlagéletkora 14 év feletti, jó eséllyel többen idős gépkocsival veszik nyakukba a sátorfát, amely alapvetően nem jelent problémát, feltéve, hogy megfelelően felkészítették a gépkocsit az utazásra. A Das WeltAuto öt pontban összeszedte, figyeljünk oda, ha négykeréken vágunk neki a nagyvilágnak.

    Hónapokat készülnek a családok az egy-kéthetes kikapcsolódásuk előtt az utazásra, hiszen jó érzés kiszakadni a mindennapokból egy rövid időre, így az iskola szünet kezdetével sokan indulnak útnak, hogy kipihenjék az egész éves fáradalmaikat. A Gfk Hungária korábbi elemzéséből már kiderült, hogy a hazai lakosság 54 százaléka tervez nyári kirándulást, és a legnépszerűbb utazási eszköznek továbbra is az autó számít. Mivel sokan mennek kocsival, fontos tudni, hogy mire érdemes odafigyelnünk az indulás előtt, mert ahhoz, hogy a tervek szerint célba érjünk megfelelő előkészületekre van szükség.

    1. Vizsgáltassuk át a gépkocsit egy márkaszervizben
    A márkaszervizek évszakonként kínálnak az adott időszaknak megfelelő átvizsgálást, amely során néhány ezer forintból felmérhetjük autónk állapotát. Amennyiben szükséges, itt orvosolni is tudják a problémákat. Fontos, hogy a futómű, az abroncsok, a fékek, a légkondicionáló megfelelő állapotban legyen az utazás előtt, de ugyanúgy lényeges, hogy ellenőrizzék a folyadékok szintjét (pl. fék, hűtő, ablakmosó), az izzókat és a pótkerék állapotát. A guminyomást a csomagok és az utasok számának megfelelően korrigáljuk, amennyiben többen utazunk a gépkocsiban, sok holmival, nagyobb nyomásra van szükség a kerekekben. Alacsony nyomás esetében a gumik szabálytalanul kophatnak, és szélsőséges helyzetben az alakváltozásból eredő súrlódás miatt felmelegedő abroncsok akár fel is robbanhatnak.

    2. Ellenőrizzük a kötelező és a javasolt tartozékokat
    Az autóban kötelező magunkkal vinni egy elsősegélydobozt és az elakadásjelző háromszöget, több országban elvárás a tűzoltókészülék, javasolt a láthatósági mellény, az izzókészlet és a vontatókötél.

    3. Kössünk biztosítást
    Az indulás előtt kössünk nemzetközi biztosítást a gépjárműre, és ne feledkezzünk el az utasok betegség és poggyász biztosításáról sem, mert ezek hiánya komoly költségeket vonhat maga után.

    4. Pakoljuk be szakszerűen a csomagokat
    Hirtelen fékezésnél vagy egy balesetnél komoly problémát okozhatnak a rosszul rögzített csomagok, éppen ezért érdemes odafigyelnünk arra, hogyan pakolunk. Tegyük alulra a nagyobb, nehezebb holmikat, felülre mehetnek a kisebb, könnyebb pakkok. Az éles tárgyakat rögzítsük hevederrel, s a csomagtartó tartalmát fedjük le egy pokróccal. Amennyiben az utastérben is nagyobb tárgyat szállítunk, akár biztonsági övvel le is köthetjük azt, a kisebb tárgyakat helyezzük el az erre kialakított rekeszekbe, kesztyűtartóba. De arra is figyeljünk, hogy az utasok, legfőképp a gyerekek szabályosan foglaljanak helyet a kocsiban.

    5. Ezekre figyeljünk az utazás során
    Mielőtt útnak indulunk, nézzünk utána a külföldi országok szabályainak, mert azok nem ismerete nem ment fel minket az elkövetett szabálysértések alól. Azt is térképezzük fel, hol, milyen autópálya matricára lesz szükségünk. Még otthon tápláljuk be a célállomásunkat a navigációba, s ügyeljünk arra is, hogy engedélyezzük az autópálya használatot a szoftver számára. Menetközben ne arra menjen ki a játék, hogy minél kevesebb megállással érjük el a célállomást, hanem iktassunk be pihenőket.

  • Elhunyt Lee Iacocca, az amerikai autóipar legendás alakja

    Elhunyt Lee Iacocca, az amerikai autóipar legendás alakja

    Kedden este 94 éves korában Parkinson-kórban elhunyt Lee Iacocca, aki az 1980-as években megmentette a csődtől a Chrysler autógyárat, és az amerikai gazdaság sztárjává vált.

    Iacocca olasz bevándorlók gyermeke volt, éttermet működtető családja igen szerény körülmények között élt a pennsylvaniai Allentownban. Karrierjét 1946-ban a Fordnál kezdte, először mérnökként, majd a marketingrészleg vezetőjeként. 1978-ban kiváló eredményei ellenére is eltávolították a cégtől, akkor szegődött el a Chryslerhez.

    Az állandóan szivarozó mérnök-menedzsert keménykezű vezetőként tartották számon. A The Wall Street Journal című lap méltatása szerint csaknem egyedülálló eredményeket ért el az 1960-as évek autóiparában. Ő irányította az azóta ikonikussá vált – és minden idők egyik legsikeresebb amerikai autójaként emlegetett – Ford Mustang kifejlesztését. Az autót 1964-ben mutatták be, és az akkor 40 éves Iacocca hosszú ideig folyamatosan a világlapok címoldalán szerepelt.

    A bemutatása utáni másfél évben több mint egymillió Ford Mustangot adtak el. Az 1980-as években – már a Chryslernél – ő találta ki a „minibusznak” nevezett gépkocsitípust, amely szakértők szerint forradalmasította az autóipart és az amerikai autóvásárlási szokásokat is. Ez lett az amerikai családi gépkocsi.

    Az 1990-es évek elején a Chrysler eladásai ismét csökkentek, Iacocca összetűzésbe került az igazgatótanáccsal és a felső vezetéssel, és ekkor – 1992-ben – nyugdíjba vonult. Három évvel később ő egyengette Kirk Kerkorian útját a Chryslerhez, ami végül ahhoz vezetett, hogy a német Daimler Benz felvásárolta a céget.

    Önéletrajzot és több könyvet is írt, valamennyi bestseller lett. Anyagilag támogatta a New York-i Ellis Islanden lévő Szabadság-szobor felújítását, és amíg beteg nem lett, rendszeres vendége volt televíziós talkshow műsoroknak. Két lánya van. Harmadik feleségétől elváltan, egyedül élt.

  • Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban

    Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban

    Az innovatív áruszállító jármű, amely a fenntartható mobilitási megoldások élvonalába tartozó ABB-technológiát alkalmazza,  évente 400 tonnával járul hozzá a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.

    Júniusban először közlekedett a svájci főváros, Bern utcáin az ABB technológiai megoldását alkalmazó, kibocsátásmentes e-tehergépkocsi, amely jelentős előrelépést jelent a fenntartható városi logisztikai megoldások fejlesztése terén.  

    Az ABB az e-tehergépkocsit a kísérleti teherautók gyártására szakosodott partnerével, az E-Force One-nal közösen fejlesztette ki.  A jármű kifejlesztése azt a célt szolgálja, hogy az ABB 2022 végére villamos meghajtású járművekből álló áruszállító flottát alakítson ki.  

    A tehergépkocsi, amellyel az ABB Formula E „Gen2” versenyautót szállították az ABB FIA Formula-E autóverseny berni futamának nyitóeseményére, az ABB által gyártott villanymotorral, inverterrel, hajtás- és akkumulátorrendszerrel van felszerelve. Az akkumulátorok töltését az ABB Terra 54 villámtöltők biztosítják. A feltöltött akkumulátorok maximum 300 km hatótávolságot biztosítanak a jármű számára.  

    Az első két tehergépjárművet az ABB-nek az észak-svájci Turgiban működő teljesítményelektronikai gyárában fogják szervizelni. A több hónapig tartó tesztelési fázist követően, az ABB jelenleg 11 dízel üzemű járműből álló flottáját a következő három évben egyetlen üzemeltető által kezelt, e-tehergépkocsikból álló flottára kívánják lecserélni. A többletköltséggel nem járó átállásnak köszönhetően a becslések szerint évi 400 tonnával csökkentik a flotta szén-dioxid-kibocsátását.

    Morten Wierod, az ABB Hajtások üzletágának vezetője szerint az e-tehergépkocsi jól példázza az ABB technológiai innováció iránti elkötelezettségét.  Wierod így nyilatkozott: „A teherautókhoz kifejlesztett új hajtáslánc jelentős előrelépést jelent a nehézjárművek e-mobilitási technológiája terén. Jól jelzi azt a jelentős fejlődést, amit a jobb energiahatékonyságú és alacsonyabb karbon-kibocsátású technológiák terén elértünk. Terveink szerint az e-teherautót a napi üzleti tevékenységeinkben is használni fogjuk.”  

    Svájcban az ABB lesz az első vállalat, amely kísérleti jelleggel teljes körűen villamos hajtású tehergépkocsikra alapozza az áruszállítását. Az e-járművek a tesztelési időszakban az ABB létesítményeket összekötő útvonalakon közlekednek majd. A tervek szerint a Svájcon belüli leghosszabb áruszállítási útvonal 235 km lesz, amely még belül van a kísérlethez kiválasztott háromtengelyes EF26 járművek hatótávolságán. Ha a járműveket a jelenleg rendelkezésre álló legnagyobb kapacitású akkumulátorokkal szerelik fel, a hatótávolság akár 500 km-re is megnövelhető. 

    A 25 tonnás prototípus járműveket 310 kWh-ás akkumulátorral szerelik fel, amelyek éjszakai töltését a Turgiban lévő járműtelepen végzik majd. Egy akkumulátor feltöltéséhez 6 órára van szükség. Az ABB 360 kW-os motorjai 2700 Nm nyomatékot adnak le, és lehetővé teszik, hogy az e-tehergépkocsi biztonsággal tudjon vonatni egy 12 tonnányi teherrel megrakott trélert. A jármű maximális sebessége 85 km/h. Eltekintve a gumiabroncsok által generált zajtól, a jármű menetzaja elhanyagolható.   

    Marcel Schütz, az ABB Transport & Trade Switzerland vezetője hozzátette: „Az e-tehergépkocsik naponta közel azonos távolságot tesznek majd meg, így kifejezetten az ABB igényei szerint tervezhetők. Ezek a járművek számunkra tökéletes logisztikai megoldást kínálnak.”   

    A Turgiban lévő járműtelepen működő töltőállomások energiaellátását – köszönhetően a gyárban már kiépített napelemtábláknak és invertereknek – fenntartható energiaforrásból tudják majd biztosítani. Az e-tehergépkocsi-flottának az ABB logisztikai tevékenységébe történő integrálása jelentősen hozzájárul a vállalat globális kibocsátás-mentesség iránti kötelezettségvállalásának teljesítéséhez, amely alapján az ABB azt az ambiciózus célt tűzte ki, hogy karbonsemleges és energetikailag önellátó ökoszisztémákat fejleszt ki az ipar, az otthonok és a nagyvárosok számára.

    Az ABB (ABBN: SIX Swiss Ex), amely vezető szerepet játszik a legmodernebb technológiák fejlesztése és szállítása terén, termékek és megoldások széles skáláját kínálja a digitális iparágak számára. Az innováció terén több mint 130 éves múlttal rendelkező ABB napjainkban meghatározó szerepet tölt be a digitális iparágak fejlődésében az ABB AbilityTM digitális platform által támogatott négy, vevőközpontú, világviszonylatban is vezető szerepet játszó üzletágával, az Energetika, Ipari Automatizálás, Hajtások, Robotika és Gyártásautomatizálás üzletágakkal. Az ABB a piacvezető Energetikai Hálózatok divízióját 2020-ban eladja a Hitachinak. Az ABB több mint 100 országban működik, és 147 000 főt alkalmaz. www.abb.com

  • A BMW Vision M NEXT tanulmányautó

    A BMW Vision M NEXT tanulmányautó

    A BMW Vision M NEXT tanulmányautó a BMW M divízió elképzelt jövőképébe enged idő előtti betekintést – egy lélegzetelállító formanyelvvel megáldott, hálózatról tölthető sportautó képében.

    A közeli jövő autóvezetőinek már lehetőségük lesz arra, hogy eldöntsék, tényleges vezetőként vagy utasként kívánnak-e beülni a kormány mögé. A BMW Vision M NEXT tanulmányautóval a BMW Group arra a kérdésre ad választ, hogy milyen formát ölthet a jövőben a vezetés azon kézzelfogható élménye, amelyet a bajor prémiumgyártó ügyfelei a saját irányításuk mentén váltanak valóra. A koncepció a BMW M divízió hálózatról tölthető jövőképébe is betekintést enged, a vezetés legendás élményét éltető sofőrt helyezve a középpontba. A fedélzeten dolgozó, intelligens vezetést támogató rendszerek eközben átfogó, biztonságos közreműködéseikkel gondoskodnak a vezetés élményének intenzitásáról.

    A BMW Vision M NEXT tanulmányautó exkluzív világpremierjének a BMW Welt #NEXTGen fesztivál alkalmából felállított infotainment-színpada ad otthont. A müncheni központú vállalatcsoport rendhagyó eseménye a személyes mobilitás „BMW Group által valóra váltott” („made by the BMW Group”) megoldásaira helyezi a hangsúlyt, újabb állomással gazdagítva a BMW Group autószalonokkal, illetve technológiai- és jövőkiállításokkal tarkított nemzetközi naptárát. A vállalatcsoport itt tárja elsőként a nagyközönség elé az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás terén kifejlesztett legkorszerűbb technológiai innovációit, amelyeket a BMW Vision M NEXT tanulmányautóhoz hasonlóan látványos modellek világpremierje övez.BMW Vision M NEXT racingline, racinglinehu, racingline.hu

    „A BMW Vision M NEXT tanulmányautó a sportos vezetési élmény jövőjébe enged bepillantást” – mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője. „Ahol a BMW Vision iNEXT tanulmányautó az automatizált járművezetés korszakának érkezésével párhuzamosan változó utazási szokásainkat prezentálta, ott a BMW Vision M NEXT tanulmányautó a csúcstechnológiáknak köszönhető, minden korábbinál tisztább és intenzívebb vezetési élményt testesíti meg. Mindkét modell a bajor prémiumgyártó ügyfeleit helyezi a középpontba. A dizájn és a technológia adta lehetőségek kiaknázásával az „EASE” és a „BOOST” élmények egyre természetesebbé és átfogóbbá válnak” – tette hozzá.

    BMW Vision M NEXT racingline, racinglinehu, racingline.hu

    A BMW Vision M NEXT tanulmányautó főbb jellemzői

    • A BMW Vision M NEXT tanulmányautó a BMW M divízió elképzelt jövőképébe enged idő előtti betekintést – egy lélegzetelállító formanyelvvel megáldott, hálózatról tölthető sportautó képében.
    • Középpontban a vezető: a BMW Vision M NEXT tanulmányautó iránymutató technológiája az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás jövőbe mutató alappilléreire épül – a bajor prémiumgyártó volán mögött helyet foglaló ügyfelét helyezve a vezetés abszolút középpontjába.
    • A BMW Vision M NEXT tanulmányautó maradéktalanul kiaknázza a bajor prémiummárka „BOOST” élménykoncepciójában rejlő lehetőségeket, amelyek a vezetés felülmúlhatatlan élményét váltják valóra. Az élményközpontú technológia a BMW Vision iNEXT tanulmányautó innovációinak úttörő hasonmásaként lát napvilágot: a BMW Vision iNEXT tanulmányautó a bajor prémiumgyártó „EASE” koncepcióját hozta el a jelenbe, bemutatva mindazon élményeket, amelyeket a teljes mértékben automatizált járművezetés esetén élhetnek át a márka ügyfelei.
    • Exkluzív világpremier a BMW Group #NEXTGen fesztiválján – a személyes mobilitás „BMW Group által valóra váltott” („made by the BMW Group”) vadonatúj, rendhagyó infotainment-színpadán, amely a hónapok óta várt eseményeknek is reflektorfényt biztosít.
    • Átemelt gének a BMW telivér sportautóiból: az olyan dizájnmegoldások, mint az alacsony vonalvezetésű, ék alakban megrajzolt jármű-sziluett, az összetéveszthetetlen karosszériafényezési árnyalat és a sirályszárnyas ajtók, egytől egyig a BMW Turbo és a BMW i8 jövőbe mutató örökségei.
    • Az erőteljes plug-in hibrid hajtáslánc-technológia – amelynek első és hátsó tengelyén egy-egy elektromos motor dolgozik – károsanyag-kibocsátástól mentes, tisztán elektromos hátsókerék-meghajtást és (aszfaltra tapadó) összkerékhajtást hív életre. Szükség esetén a hátsókerék-meghajtásba egy erőteljes négyhengeres benzinmotor is be tud kapcsolódni. A 600 lóerőnyi maximális rendszerteljesítmény három másodperc alatt abszolvált nulla-százas gyorsulást eredményez, miközben a jövőbiztos nagyvárosi közlekedést egyetlen feltöltéssel is 100 kilométer zéró emissziójú hatótávolság garantálja.
    • A BOOST+ üzemmód egyetlen gombnyomással elérhető többlet-teljesítménnyel kecsegtet. Az autó minden esetben figyelmezteti a vezetőt, amikor elérkezettnek látja az időt a BOOST+ üzemmód aktiválására.
    • Színsémák: az autó eleje és hátulja matt neon árnyalatú Thrilling Orange színben pompázik, amely élénk kontrasztot alkot a karosszéria többi részén alkalmazott, selymesen matt Cast Silver metál árnyalattal.
    • A BMW Vision M NEXT tanulmányautó frontrésze két ikonikus BMW-stlíusjegy, a vese alakú hűtőrács-pár és a dupla ikergyűrű-motívummal világító első fényszórók egyszerre magabiztos és korszerű újraértelmezése mentén öltött testet. Az innovatív BMW Laser Wire lézerfény-technológia debütáló kialakítása látványos fénykoncepciót képvisel. A frontrész versenyautós hangulatát újrahasznosított szénből készített első koptató és nagyméretű légbeömlők teremtik meg.
    • Kéttónusú, vízszintesen elkülönített elrendezésével a hátsó rész az autó szélességét nyomatékosítja. A hátsó kialakítást a BMW Laser Wire lézerfény-technológia látványos fénykoncepciója foglalja keretbe. A modern, kétdimenziós formában alkalmazott BMW embléma párosa a BMW Turbo és a BMW M1 öröksége, amelyet olyan hatás mentén alkalmaztak a tervezők, mintha a hátsó lámpákban lebegnének.
    • Az elegánsan áramló utastér-kialakítás a vezető köré öleli az autót. Az integrált kagylóülések – amelyek memóriahabos anyagból készültek – minden vezetési szituációban tökéletes oldaltartást és kiválóan kényelmes üléspozíciót garantálnak.
    • A vezető és az autó közötti állandó, interaktív kapcsolatért a BOOST Pod vezérlőkoncepció felel, amely a vezető előtti három vizuális felületen egyesíti a fedélzeti technológiák összes járművezérlő és információ-szolgáltató funkcióját. Az első felület a két kisebb kijelzővel dolgozó, vízszintesen elrendezett kormány, a második a forradalmi innovációként debütáló, kormányt körülölelő, ívelt üveglapra vetített kijelző, a harmadik pedig a teljes szélvédőre vetített, kiterjesztett valóságot is magába foglaló BMW Head-Up kijelző.
    • A BMW Vision M NEXT tanulmányautó fókuszálási logikája a BMW által fémjelzett, vezetőre összpontosító kialakítás következő szintjét testesíti meg, amelynek értelmében a vizuális felületeken kijelzett információk az autó sebességéhez igazodnak: az intelligens technológia a haladás tempójának emelkedésével párhuzamosan az adott vezetési szituáció szerint egyre relevánsabb információkat egyre inkább a vezető látómezejének középpontjába vetíti.
    • Innovatív anyagkombináció: a Midnight Blue színű, egyedi stílusban szőtt, bőrhatású szintetikus rostok, a meleg árnyalatú, ragyogó tónusú titán és a festett felületek egysége egyszerre modern és luxus atmoszférát teremt. A karosszériaelemeken is visszaköszönő Thrilling Orange kontraszt-árnyalat következetes alkalmazása még tovább fokozza az utastér sportos hangulatát.
    • Delegált Parkolási Szolgáltatás (Visionary Valet Parking Service): a bajor prémiumgyártó ügyfelének célba érkezésekor egy parkolási illetékes veszi át a vezetőtől az autót, amelyet gondosan leparkol, majd a kívánt időpontra ismét előáll vele. Mindehhez csupán a MyBMW okostelefon-alkalmazás egyszerű és gyors használatára van szükség.
  • Az Audi és a Sony Pictures Entertainment együtt készíti a „Pókember: Idegenben” című film digitális tartalmát

    Az Audi és a Sony Pictures Entertainment együtt készíti a „Pókember: Idegenben” című film digitális tartalmát

    Az Audi és a Sony Pictures Entertainment összeállt, hogy a nyáron bemutatásra kerülő „Pókember: Idegenben” filmhez exkluzív digitális tartalmat jelentessen meg. A rövidfilm címe „Tudományos kiállítás”, ahol Peter Parker (Tom Holland) és legjobb barátja Ned (Jacob Batalon) az iskolai tudományos versenyen kerül szembe igen komoly versenytársakkal. Prezentációjuk megmentése érdekében Peter versenyt fut az idővel, hogy megszerezze a tökéletes tudományos fejlesztést: a tisztán elektromos Audi e-tron GT tanulmányt.

    „A Sony Studios vállalatával való együttműködésünk tökéletes lehetőséget biztosít az Audi elektromos offenzívájának egy igen látványos környezetben történő bemutatására és arra, hogy egy igen nagyszámú és elkötelezett közönségnek mutathassuk be ezt fontos technológiát. Éppen ezért a termékelhelyezés lényeges szerepet játszik az új márkastratégiánkban.” – nyilatkozta Sven Schuwirth, az Audi márka, a digitális üzletág és az ügyfélélmény területeiért felelős vezető.

    A „Pókember: Idegenben” című filmben az Audi termékelhelyezése kiterjedt a tisztán elektromos Audi e-tron modellre, a teljesen új Audi A7 modellre, de szerepet kapott az Audi Q8 modell is. Az Audi járművei szintén feltűnnek majd idén nyáron a „Pókember: Idegenben” című film hollywoodi premierjén is.

    A „Pókember: Idegenben” című filmről

    A „Bosszúállók: Végjáték” eseményeit követően Pókembernek új fenyegetésekkel kell szembeszállnia egy teljesen megváltozott világban. A rendező Jon Watts, a történet írói Chris McKenna és Erik Sommers. Készült a Stan Lee és Steve Ditko által írt MARVEL képregény alapján.

    Producerek: Kevin Feige és Amy Pascal

    Executive producerek: Louis D’Esposito, Victoria Alonso, Thomas M. Hammel, Eric Hauserman Carroll, Rachel O’Connor, Stan Lee, Avi Arad és Matt Tolmach

    Szereplők: Tom Holland, Samuel L. Jackson, Zendaya, Cobie Smulders, Jon Favreau, JB Smoove, Jacob Batalon, Martin Starr, Marisa Tomei és Jake Gyllenhaal

    *A fent nevezett modellek fogyasztási adatai:

    Audi e-tron:

    kombinált elektromosáram fogyasztás kWh/100 km: 26,4 – 22,6 (WLTP ciklus szerint), 24,6 – 23,7 (NEFZ ciklus szerint); kombinált CO2 kibocsátás g/km: 0

    Az elektromosáram illetve üzemanyag-fogyasztás és a CO2 kibocsátás függ az aktuálisan választott felszereltségtől.

    Audi Q8:

    üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 9,1 – 6,4 (kombinált), CO2 kibocsátás g/km: 207 – 169 (kombinált)

    Az üzemanyag-fogyasztás, a CO2 kibocsátás és a hatékonysági osztály függ a választott keréktárcsa/gumiabroncs kombinációjától.

    Audi A7 Sportback:

    üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 7,3 – 4,4 (kombinált), CO2 kibocsátás g/km: 167 – 115 (kombinált)

    Az üzemanyag-fogyasztás, a CO2 kibocsátás és a hatékonysági osztály függ a választott keréktárcsa/gumiabroncs kombinációjától.

     

  • Eláruljuk, melyik a leggyakoribb autómárka a Racingline.hu olvasóinak körében

    Eláruljuk, melyik a leggyakoribb autómárka a Racingline.hu olvasóinak körében

    Mint azt már megszokhattátok, Facebook csoportunkban minden szombaton hozunk egy témát, kérdést. Pár hete arról kérdeztünk titeket, hogy milyen márkájú autótok van (típus nélkül).

    Rögtönzött „kutatásunk” eredménye alapján a leggyakrabban előforduló autómárka az Opel, a „dobogóra” pedig a Volkswagen és a Suzuki fért fel.

    Alább mutatjuk a top 10 sorrendjét:

    1. Opel
    2. VW
    3. Suzuki
    4. Ford
    5. Alfa
    6. BMW
    7. Toyota
    8. Audi
    9. Skoda
    10. Peugeot
    11. Honda
    12. Lada
    13. Mazda
    Kövessetek minket Instagramon is! –> @www.racingline.hu
    Instagram oldalunk érdekessége, hogy nálunk nem találsz az internetről szedett fotókat, minden képünk egyedi, saját kollégáink által készülnek az egyes versenyeken! ?

  • Aludt a sofőr, míg a Tesla vezette magát

    Aludt a sofőr, míg a Tesla vezette magát

    Aludni látták menet közben egy Tesla sofőrjét, noha erre nem egy baleset hívta fel a figyelmet.

    Pénteken a Los Angeles-i NBC4 számolt be róla, hogy láttak egy férfit, amint abszolút elaludt a volán mögött, míg Teslája autopilóta üzemmódban haladt.

    Azonban nem annyira ritka az ilyen látvány, mint kellene. Ugyanis bár van önvezető funkció az autóban, ettől még szabálysértést követ el az alvó sofőr, mivel felügyelnie kell az autó működését, hogy vész esetén átvehesse az irányítást az autopilótától. A Tesla önvezető funkciója ugyanis igényli is, hogy a sofőr azért figyeljen, és kezei a kormányon legyenek.

    Aki levideózta a férfit, az NBC4-nak azt mondta, úgy látszott, hogy valami a kormány köré van tekerve, vélhetően így akarta a sofőr „átverni” a rendszert, hogy az azt higgye, az autó gazdája fogja a kormányt.

  • Megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés

    Megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés

    Ünnepélyes keretek között adták át az első CUPRA márkakereskedést hazánkban, a Duna Autóban, így már hivatalosan is megkezdődött az új, kifinomult, egyedi márka értékesítése Magyarországon. Kezdetben két típus, a CUPRA Ateca és a Leon CUPRA R vásárolható meg a budapesti márkakereskedésben. Idén várhatóan 25-30 CUPRA találhat gazdára hazánkban.

    CUPRA néven egy új, saját identitással rendelkező márkát indított a SEAT 2018-ban, amely a korábbi paletta legsportosabb, azaz CUPRA felszereltségű modelljeit gyűjti egy kalap alá, így az egész motorsport és verseny részleget is, amely eddig a SEAT Sport keretein belül működött.

    A SEAT az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában, pénzügyileg és értékesítésben is történetének legjobb eredményét érte el tavaly: összesen 517.600 járművet adott el 2018-ban, amely 10,5 százalékkal haladta meg a 2017-es teljesítményüket. Ezzel párhuzamosan az üzemi nyerség 2017-hez képest 33,4 százalékkal 254 millió euróra nőtt, s a márka forgalma 3,1 százalékkal 10,2 milliárd euróra gyarapodott, így minden adott volt a CUPRA beindításához.

    „A SEAT évek óta jelentős erőforrásokat fordít kutatás-fejlesztésre, ennek eredménye az autóink minőségében és a vásárlói visszajelzésekben érzékelhető igazán, hiszen Európa szerte, így hazánkban is szép sikereket érünk el. Ami pedig különösen fontos, hogy ilyen eredményekkel nagy stabilitással vághatunk neki azoknak a kihívásoknak, amelyeket az elektromos autózás támaszt a gyártók elé – tájékoztatott Papp Zoltán, a SEAT márkaigazgatója a márkakereskedés ünnepélyes megnyitóján. – A márka fejlődésének következő lépcsőfokát jelenti a CUPRA bevezetése, amellyel azokat a vásárlókat célozzuk, akik nem szeretnének volumen modellt vásárolni, de német prémium autóban sem ülnének szívesen, hanem olyan egyedi autót keresnek, amely nem jön velünk szembe minden nap az utakon. Idén várhatóan huszonöt-harminc CUPRA találhat gazdára hazánkban.”

    A tervek alapján Európában a SEAT márkakereskedések 20 százaléka kap jogot arra, hogy hivatalos CUPRA kereskedéssé váljon, ez megközelítőleg 260 értékesítési pontot jelent majd az öreg kontinensen. Hazánkban az adottságainak köszönhetően a Duna Autót választotta a Porsche Hungaria erre a szerepre, így az óbudai SEAT kereskedést alakították át a CUPRA előírásoknak megfelelően. Ettől függetlenül a hazai SEAT márkakereskedések is értékesíthetik a bevezetést követően az új márkát.

    Az SUV-k népszerűségének köszönhetően a CUPRA az Atecával lépett elsőként piacra, amely a 300 lóerős, 2.0 literes TSI motorjának, feszes futóművének, a 4Drive összkerékhajtásnak és a nagy teljesítményű Brembo fékeknek köszönhetően igencsak népszerűnek bizonyult a különleges formákat és sportos autókat kedvelő, ám mégis egyedi modelleket kereső vásárlók körében. Így röviddel a márka bevezetését követően már 14.400 darabot értékesítettek 2018-ban a négykerekűből. Az Ateca mellett a Leon CUPRA R is újdonságként érkezik a kínálatba, amely szintén a 300 lóerős, 2.0 literes TSI motorral, 4Drive összkerékhajtással és 7-sebességes DSG váltóval kapható.

    „Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a Porsche Hungaria minket választott a CUPRA hivatalos magyarországi értékesítési partneréül – mondta el Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója. – Június hatodikától a CUPRA Ateca kedvezményes finanszírozással vásárolható meg kereskedésünkben: harminc százalékos önrész befizetésével és harminc százalékos maradványértékkel, harminchat hónapos futamidővel, százötvenkilencezer-kilencszázkilencven forintos havi díjért juthatnak hozzá a vásárlók.”

    Jövőre három újabb modell érkezhet a kínálatba, az új Leon alapjaira épülve bemutatkozhat az ötajtós és a kombi CUPRA Leon, valamint a CUPRA Formentor is, amely a legkorszerűbb technológiát és a vezetés élményét egyesíti a nagy teljesítményű plug-in hibrid motorral. Az előzetes információk alapján a Formentor a beépített akkumulátor csomaggal tisztán elektromos módban 50 kilométer megtételére lesz képes WLTP menetciklusban.

  • Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon

    Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon

    Európa-szerte több ezer diák dolgozik azon, hogy energia-hatékony járműveikkel új rekordot állítsanak fel az idei Shell Eco-marathon Europe versenyen. A megmérettetést, valamint kísérőprogramját, a Make the Future Live-ot ebben az évben július 1. és 5. között rendezik meg a Weybridge-i Mercedes-Benz Worldben, London külvárosában.

    2019-ben 25 ország 161 csapata kapott meghívást Európából és azon túlról, hogy két versenyszámban tegye próbára műszaki és tervezői tudását. Az első, az 1985 óta megrendezett távolsági verseny, amely azt méri, mely csapat tud a legtávolabb eljutni a legkevesebb energiával, a másik pedig a pilóták versenye. Magyarországról idén három csapat – a győri SZEnergy, a kecskeméti Kandó Electric és a szegedi STECO team – vesz részt, akik ebben az évben az Innovációs és Technológiai Minisztérium védnöksége alatt utaznak Londonba.

    Norman Koch, a Make the Future Live igazgatója kiemelte: „A Shell Eco-marathon inspirálni szeretné a tudományos, a technológiai, a mérnöki és a matematikai pályára készülőket – ezek a területek meghatározó szerepet játszanak a jövő formálásában. A program lehetőséget teremt a diákcsapatok számára, hogy egészséges versenyhelyzetben teszteljék az energia-hatékonysághoz kapcsolódó elméleteiket, amely újabb lökést adhat az innovatív gondolkodásban. Minden év új eredményeket hoz, és izgatottan várom, hogy a csapatok idén milyen innovációs megoldásokkal állnak elő.”

    „A világszerte növekvő keresletnek köszönhetően a közlekedési ágazatok számára kulcsfontosságú kihívást jelent a jelenleg használt mobilitási megoldások energia-hatékonyabbá tétele, valamint új fenntartható technológiák fejlesztése. A Shell Eco-marathon kiváló platform a jövő mérnökei számára, hogy új ötletekkel álljanak elő, és megvalósítsák, valamint leteszteljék azokat. Örömünkre szolgál, hogy ebben az évben is köszönthetünk magyar diákokat a versenyzők között. Minden évben nagyon büszkék vagyunk a hazai csapatokra, ezúton is sok sikert kívánok nekik az idei londoni versenyhez” – tette hozzá Bujdosó Andrea, a Shell Hungary Igazgatóságának elnöke.

    A győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata teljesen új járművet épített az idei versenyre, amelyik számításaik szerint még energiahatékonyabb, mint az előző konstrukció. A győri diákok a városi koncepció kategóriában versenyeznek egyedüli magyar csapatként. Az új, elektromos autó leglátványosabb eleme a cseppalakú áramvonalas karosszéria minimális homlokfelülettel és optimalizált orrkúppal.

    Szintén elektromos, de a prototípus kategóriában indul járművével a kecskeméti Kandó Kálmán Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájának Kandó Electric csapata az idei Shell Eco-marathonon. A csapat összetételének folyamatos változása jelenti számukra az egyik legnagyobb kihívást, azonban reményeik szerint a motoron elvégzett fejlesztéseknek köszönhetően idén a mezőny élvonalában végezhetnek majd.

    A Szegedi Tudományegyetem STECO csapata két év után tér vissza a versenybe ugyanebben a kategóriában. A jobb hatásfok érdekében kicserélték a motort, és az azt vezérlő elektronikát is átalakították. A csapat az elmúlt időszakban a tesztelésekre helyezte a hangsúlyt, hogy még energia-hatékonyabbá tegyék elektromos autójukat, és így megdönthessék korábbi rekordjukat.

    A tavalyi távolsági versenyen a francia Microjoule-La Joliverie csapat autója egy liter üzemanyaggal 2 324 km-t tett meg. Az idei verseny kihívást jelent a már rutinosnak számító csapatok számára is. A legnagyobb újdonság a teljesen új helyszín és ismeretlen versenypálya, amely nem csak technológiailag állítja kemény feladat elé a járműveket és a tervezőiket, hanem a csapat stratégiáját is pórbára teszi.

    Az esemény ad otthont a Vezetői Világbajnokságnak is, amelynek fináléjában fej-fej melletti versenyben csapnak majd össze a városi koncepció kategóriában induló legjobb európai, amerikai és ázsiai csapatok autói. Itt a bizonyított energia-hatékonyságnak találkoznia kell a stratégiai gondolkodással, valamint a pilóta rátermettségével és gyorsaságával. Cél, hogy az autó elsőként lépje át a célvonalat anélkül, hogy kifogyott volna belőle az üzemanyag.

  • A hétvégén Kamionos Fesztivál Győrszemerén!

    A hétvégén Kamionos Fesztivál Győrszemerén!

    Összeállt a 2019-es győri Kamionos Fesztivál programja, amire újfent érdemes lesz kimenni. Innentől a szervezőké a szó:

    „Fontosnak tartjuk, hogy az eseményünknek legyen társadalmi szerepvállalása. Az előző évekhez hasonlóan a fesztivál jótékonysági rendezvény. A támogatóink felajánlásaiból és a belépőjegyek értékesítéséből a Győri Gyermekotthonnak nyújtunk segítséget a működésükhöz. Nagy örömünkre szolgál, hogy tavaly a Gyermek Intenzív osztály részére vásárolt infúzió adagoló pumpával sokkal hatékonyabban tudják ellátni a kicsiket. Köszönjük.

    A jótékonyságon túl, természetesen további céljaink is vannak az esemény létrehozásával.

    Teret adunk, hogy a szakma képviselői jobban megismerkedhessenek, együtt szórakozhassanak. Közelebb hozzuk egymáshoz főnököket a beosztottakkal, szervizeseket ügyfeleikkel , eladókat vásárlóikkal.

    Lehetőséget nyújtunk fuvarozóknak bemutatni, népszerűsíteni vállalkozásukat, amit az aktuális és komoly munkaerő, hiány miatt érdemes kihasználni. Lehetősége van arra is, hogy adott esetben meglepjék munkatársaikat vagy partnereiket egy hasznos, szórakoztató hétvégi programmal, ahol jól érezhetik magukat, és a gyermekeiket sem kell otthon hagyniuk.

    A rendezvényen a szakmán kívüliek is megismerhetik a kamionos életformát, így talán a jövő nemzedéke nagyobb kedvvel lép egy ilyen izgalmas szakma irányába.

    Eseményünket a kamionos élet bemutatása és a család összetartozása vezérli.

    Programjaink

    Gyerek programok: légvár, quadozás, arcfestés, rajz verseny, cukoreső, kincskeresés, gyermek foglalkoztató

    2019.06.07.Péntek
    gyülekező az ETO park parkolóban
    kivonulás a helyszínre
    Járművek parkoltatása , táborok kialakítása
    Zene, Buli

    2019.06.08.Szombat
    Főzőverseny
    Truck Driver Küldetés I :
    (sorverseny, vetélkedő)
    Kamionos felvonulás
    Kamionhúzó verseny (OB)
    Tűzoltók bemutatója
    Kamion szépség verseny
    Eredmény hirdetés
    zenei programok
    karaoke
    Kamion fény show

    2019.06.09 Vasárnap
    Darus bemutató
    Driver Küldetés II :
    (sorverseny, vetélkedő)
    Kamion műszaki mentés bemutató
    Kamionos gyorsulás verseny
    Eredményhirdetés
    Sátorbontás

    Jó utat, balesetmentes közlekedést!