Kategória: Automobil

  • Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását

    Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását

    A világ egyik legnépszerűbb zeneszerzőjének sorozatgyártásban kínált alkotásai már 2020-ban megérkeznek az utakra.

    2019 júniusában Hans Zimmer és Renzo Vitale zeneművész a BMW Group #NEXTGen fesztiválján közösen mutatta be azt a modern hangdizájnt, amelyet a BMW Vision M NEXT tanulmányautóhoz komponáltak. Néhány hónappal később, 2019 novemberében a müncheni központú vállalatcsoport és a világ egyik legnépszerűbb zeneszerzője hivatalosan is bejelentette hosszú távú együttműködését: a BMW IconicSounds Electric márkanév égisze alatt Hans Zimmer a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzásvilágát komponálja meg. „Egészen egyedülálló lehetőségünk nyílik arra, hogy különleges hangokkal káprázatos élménnyé varázsoljuk a hálózatról tölthető BMW modellek vezetését. Várakozással tekintek eme nagyszerű kihívás elé, hiszen számomra a BMW Vision M NEXT tanulmányautóhoz, Renzo Vitale oldalán megkomponált hangdizájn létrehozása is egy inspiráló, vadonatúj élmény volt” – mondta Hans Zimmer.

    A közös munka első gyümölcsei már 2020-ban sorozatgyártásba kerülnek

    A Los Angeles-i Nemzetközi Autószalon megnyitását megelőző napokban Hans Zimmer és Renzo Vitale a Gladiátor, az Eredet és A sötét lovag zeneszerzőjének Santa Monica-i stúdiójában exkluzív betekintést engedett a korábbi együttműködés részleteibe, a BMW Vision M NEXT tanulmányautó hangdizájnjának megkomponálásába. A két művész legutóbb a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek rendszerkészenléti hangjelzéseit álmodta meg, amelyek már 2020-ban visszaköszönnek a bajor prémiumgyártó tömegtermelésben kínált négykerekűiben. „A magával ragadó hangzásvilág megkomponálásával lehetőségünk nyílt arra, hogy a BMW hálózatról tölthető modelljeiben eltöltött minden percet pozitív élménnyé varázsoljunk. A hajtáslánc és a fedélzeti rendszerek készenlétét jelző hangok már indulás előtt vidámságot és boldog gondolatokat csempésznek az utasokba, már rögtön beszálláskor és a „Start / Stop” gomb megnyomásakor” – fogalmazott Renzo Vitale.

    BMW IconicSounds Electric

    Az elektromos mobilitás legfőbb előnyeként gyakran a csendes suhanást szokás említeni. A hálózatról tölthető gépkocsik egyre növekvő „zöld” hatótávolságával párhuzamosan azonban a vezetés élménye iránti vágy is növekszik, a bajor prémiumgyártó így a BMW IconicSounds Electric márkanév alatt megkomponált hangzásvilág segítségével váltja valóra a vezetés élményének merőben új formáját. „Autóink hangzása az elmúlt évtizedekben emberek millióit ejtette rabul. Izgatottan tekintünk a Hans Zimmerrel való közös munkánkra, amely során a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzásvilágát dolgozzuk ki. Ügyfeleinket világszerte vadonatúj élményekkel ajándékozzuk meg, amellyel újraértelmezzük a vezetés élményének fogalmát” – nyilatkozta Stefan Ponikva, a BMW márka élményközpontú részlegének alelnöke.

    A BMW IconicSounds Electric zeneszerzőjeként és kurátoraként Hans Zimmer a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek megannyi különböző hangzását megkomponálja. Külön hangzást kapnak a tanulmányautók, a koncepciók, a sorozatgyártásban kínált modellek és minden egyes akusztikai jelzés, az elektromos mobilitás érzelmekben gazdag karakterét pedig a fedélzeti rendszerek élőbeszéd-hangzása fokozza majd.

    A BMW Group közel tíz éve fejleszti az elektromos mobilitás hangzását

    2009-ben, a kísérleti MINI E flotta bevezetésekor a BMW Group tervezőmérnökei olyan mesterségesen generált hangokat fejlesztettek ki, amelyek segítik a szinte hang nélkül suhanó gépkocsik észlelését. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt piaci debütálása óta a bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként meg is rendelhetik a modellbe az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszert.

    A törvényi előírásokkal párhuzamosan a mérnökök az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszert is továbbfejlesztették, így ma már számos tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modell alapfelszereltségének része (az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer beszerelésére vonatkozó törvényi előírások világszerte eltérnek). A technológia célja, hogy anélkül jelezze a közvetlen környezet számára a szinte hangtalanul suhanó gépkocsi jelenlétét, hogy azzal a gyalogosokat és a gépkocsiban ülő utasokat egy pillanatra is megzavarná.

  • Figyeljünk jobban az utakon: a Das WeltAuto tanácsai az őszi autózáshoz

    Figyeljünk jobban az utakon: a Das WeltAuto tanácsai az őszi autózáshoz

    A megszokottnál több balesetről számoltak be az elmúlt időszakban a hírekben, amely többek között arra utal, hogy sokan elfelejtették, ősszel más útviszonyok várják az autósokat. Az indiánnyár búcsúja után immáron nemcsak este és a hajnali órákban kell jobban figyelnünk az utakon, hanem már napközben is kockázatot rejthetnek a csúszós utak vagy például az útra hulló falevelek.

    Ősszel megváltoznak az útviszonyok, és erre idén is az a rengeteg baleset hívta fel a figyelmet, amelyek az utóbbi hetekben történtek az utakon. Januártól november elejéig 480-an veszítették életüket a közúti forgalomban, október pedig kiemelkedően rossz volt ilyen szempontból, mert a hónap közepén már 40 halállal végződő balesetet regisztráltak az illetékes hatóságok, az őszi szünet hetében pedig 13-an haltak meg az utakon.

    A rendőrségi vizsgálatok kimutatták, hogy ezek közül több olyan eset volt, amely abból következett be, hogy a gépjárművezető nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel hajtott. Ebben az időszakban a nedves aszfalt jóval rosszabb tapadást biztosít, és hidegben a nyárigumik sem úgy viselkednek, ahogyan azt a nyári időszakban megszokhattuk. Ráadásul az utakra hulló falevelek is megnehezítik a vezetést, így az autósok rosszul felmért sebesség esetén könnyen megcsúszhatnak, rosszabb esetben kisodródhatnak az útról, de a tévesen felmért féktávolság is gondot okozhat.

    „A nyár és a tél közötti átmeneti hónapokban a megszokottnál jóval figyelmesebben kell autóznunk, mert ilyenkor a gépkocsink teljesen másképp viselkedik, mint nyáron, száraz körülmények között. Sok kezdő vagy tapasztalatlan vezetőt ilyenkor váratlanul érhet ez a jelenség, de még a rutinosabb sofőrök is könnyen megfeledkeznek arról, hogyan reagál a kocsi vizes aszfalton. Éppen ezért ezekben a hónapokban már érdemes jóval megfontoltabban vezetni, főképp a reggeli és esti időszakban, de amint nappal is látjuk, hogy nedves az út, vegyük vissza a gázt.” – tanácsolja Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. „A megváltozott körülményekre egyébként érdemes tudatosan felkészülni, akár úgy, hogy elmegyünk egy vezetéstechnikai tréningre, ahol néhány órás képzés során begyakorolhatjuk, hogyan reagáljunk például megcsúszás esetén.”

    Az évszakra jellemző esős vagy ködös időben a láthatóság is fontos, így mindig érdemes odafigyelni arra, hogy az időjárásnak megfelelően világítsuk ki a kocsinkat. Rossz idő esetén nem elég a helyzetjelző vagy a LED-menetfény használata, hanem fel kell kapcsolni a távolsági fényszórót, szükség esetén az első-hátsó ködlámpát is. De a láthatóság nem kizárólag az autósoknál lényeges, hanem a biciklisták esetében is hatványozottan fontos. A gyalogosoknak is oda kell figyelniük arra, hogy a megváltozott fényviszonyok között nagyobb körültekintéssel közlekedjenek, és még a kijelölt gyalogosátkelőhelyen is csak akkor lépjenek az úttestre, ha meggyőződtek róla, hogy a közelgő jármű meg fog állni. Az autósok pedig akkor is lassítsanak a zebrához közeledve, ha első pillantásra szabadnak látják az utat.

    „Az őszi-téli autózásra nem csak önmagunkat, hanem a gépjárművünket is érdemes megfelelően felkészíteni, ugyanis sokan úgy indulnak el otthonról, hogy kopott az ablaktörlőlapát, nem működik a szellőzőrendszer vagy a fűtőszál az ablakban, továbbá még egy-két izzó is kiégett. Pedig így nem lenne szabad közlekednünk, hiszen saját magunkat és a többi autóst is veszélyeztetjük. Szánjuk rá a pénzt és az időt, és készítsük fel az évszaknak megfelelően négykerekűnket, hogy ne érjen minket baj útközben. A márkaszervizek ebben az időszakban számos kedvezményes ajánlattal várják az autósokat, érdemes ezt kihasználnunk.” – tette hozzá a márkaigazgató.

  • Hamilton megnézte, hogy szerelik össze a Mercedeseket és segített is

    Hamilton megnézte, hogy szerelik össze a Mercedeseket és segített is

    Lewis Hamilton a Mercedes sindelfingeni gyárában járt, ahol szemügyre vette az egyes munkafolyamatokat, sőt ő maga is segített egy kicsit az ott dolgozóknak.

    A látogatás még a nyáron történt, azonban csak most tette közzé a videót a csapat.

    „Elképesztő látni ezt a szaktudást. Nagyon üszke vagyok, hogy a részese lehetek ennek.” – mondta Hamilton.

    „Valaki, valahol a világon egy olyan Mercedest vezet, aminek építésében Lewis Hamilton is segített. Lehet, hogy te…” – írta a Mercedes F1-es csapata a videóhoz.

    https://www.instagram.com/p/B5QgH-SlP9b/

  • A főpróbán NEM tört be a Tesla Cybertruck törhetetlen üvege!

    A főpróbán NEM tört be a Tesla Cybertruck törhetetlen üvege!

    A heti mém- és móka alapot biztosította a Tesla Cybertruck, fa… khm, vasék egyszerűségűre formatervezett elektromos pickupja, melynek a bemutatóján történt az azóta híressé vált kínos malőr. Azóta is vita tárgyát képezi az, hogy a hivatalos prezentáción vajon direkt tört-e be kétszer is a törhetetlennek titulált üveg, avagy csak egy remek marketingfogás részesei vagyunk. A  tőzsdepiac mindenesetre nem értékelte jónak a produkciót, mert a Tesla részvényei hat százalékot estek az előadás másnapján.

    Elon Musk most gyorsan kirakta a Twitterére is azt a videót, amikor a Cybertruck főpróbáján is tesztelték fémgolyóval az ablakot, és akkor valóban ellenállt a behatásnak az üveg. Azt azért maga is elismerte, hogy a jelek szerint a végleges sorozat érett változaton még dolgozniuk kell.

    A marketing mindenesetre úgy néz ki, hogy már bejött, mert már több mint 145.000-et megrendeltek az egyébként Teslához mérten olcsó futurisztikus kinézetű járműből.

    A gyári promó film:

    És emlékeztetőül, maga a blama:

  • Az új MINI John Cooper Works GP

    Az új MINI John Cooper Works GP

    A motorsport-génekkel átitatott négykerekű ritkaság harmadik generációja új menetdinamikai mérceként érkezik meg a prémium kisautók szegmensébe: az új MINI John Cooper Works GP (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 167 gramm / km) a brit prémiumgyártó sorozatgyártásban kínált eddigi leggyorsabb modelljeként ünnepli világpremierjét.

    A motorháztető alatt egy 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor dolgozik, amely a háromajtós MINI műszaki alapjaira épített, kétüléses élsportolót 5,2 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az új MINI John Cooper Works GP a november 22. és december 1. között nyitva álló Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon gurul ki először a nagyközönség elé, majd ezt követően a MINI oxfordi gyárából egy 3 000 darabban legyártott limitált szériaként érkezik meg az utakra. A brit prémiumgyártó legnagyobb motorsport-rajongói 2020 márciusában vehetik át az újdonság első példányait.

    A kirobbanó teljesítményű menetdinamika a márka által kisautóba valaha épített legerősebb motorban gyökerezik, amelyhez a méltó futómű-technológiát a MINI John Cooper Works évtizedes motorsport-tapasztalatára támaszkodva finomhangoltak a mérnökök, a könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei szerint megtervezett karosszériát pedig nem csupán aerodinamikalilag optimalizálták, de végtelenül merevvé is tették. Az új MINI John Cooper Works GP páratlanul sportos menetteljesítménnyel és felülmúlhatatlan agilitással kecsegtet, amely a klasszikus Mini hatvan évvel ezelőtti bemutatkozása óta elválaszthatatlanul egybeforrt a tervezőmérnökként legendává érett John Cooper nevével. Az erőteljes motor és az agilis vezethetőség kettőse nem csupán az utakon, de a zárt versenypályákon is sikert sikerre halmozott: a brit prémiumgyártó négykerekűi a Brit Túraautó-bajnokság futamain, a Monte Carlo Ralin, a MINI Challenge verenysorozatban és a Dakar Ralin is aranyéremig jutottak.

    MINI John Cooper Works GP

    Az új MINI John Cooper Works GP exkluzív karakterét a vezetés extrém élményét szem előtt tartva alkották meg a tervezők. Kirobbanó teljesítményű erőforrásával és versenyautós menetdinamikájával az újdonság büszkén pózol a MINI és a MINI John Cooper Works modellpaletta trónján. Az élsportoló 55 kilowattal / 75 lóerővel licitál rá a MINI John Cooper Works modell maximális teljesítményére, amellyel sokkalta kimagaslóbb pozíciót tölt be a brit prémiumgyártó portfólióján, mint a 2 000 példányban legyártott két korábbi generáció képviselői. A MINI John Cooper Works GP felszereltségi csomaggal felvértezett MINI Cooper S 2006-ban, majd a MINI John Cooper Works GP 2013-ban ünnepelte világpremierjét, 160 kW / 218 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotorral, típus-specifikus futómű-technológiával, valamint exkluzív stílusjegyekkel és felszereltségi tételekkel. A MINI John Cooper Works GP harmadik, új generációja új szintre emeli a kisautókban átélhető vezetési élményt: a sorozatgyártás előtti tesztfázisban az élsportoló kevesebb, mint nyolc perc alatt ért körbe a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján, amely több mint fél perccel jobb idő, mint közvetlen elődmodelljéé.

    Az új MINI John Cooper Works GP főbb jellemzői

    • Soros négyhengeres, 2.0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával, 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménnyel és 450 Nm csúcs forgatónyomatékkal.
    • A MINI John Cooper Works modellhez képest 55 kilowattal / 75 lóerővel nagyobb maximális teljesítmény.
    • Gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 5,2 másodperc alatt.
    • Az új MINI John Cooper Works GP végsebességét nem szabályozza le a vezérlőelektronika, így 265 km/óra.
    • Típus-specifikus kenési- és hűtőrendszer a maximális teljesítmény elérése érdekében.
    • Típus-specifikus sport kipufogórendszer az érzelmekben gazdag, legmélyebb orgánum érdekében.
    • Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó az első tengelyen integrált mechanikus differenciálzárral.
    • Motorsport-kialakítású és -hangolású futómű-technológia, amely a MINI John Cooper Works modellhez képest 10 milliméterrel csökkenti az élsportoló hasmagasságát.
    • Kivételesen nagy teljesítményű sport fékrendszer.
    • Extrém merev karosszériaváz, feszes motorbeágyazás és kerékfelfüggesztések.
    • Típus-specifikus első és hátsó koptatók.
    • Duplaszárnyas hátsó légterelő szárny.
    • Szénszál-erősítésű műanyagból készült, erőteljes kerékjárat-szélesítések.
    • Versenyautós utastér két üléssel és típus-specifikus műszerfallal.

    A vérpezsdítő teljesítmény forrása: a MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó, négyhengeres benzinmotor

    Az új MINI John Cooper Works GP négyhengeres szívét a minél nagyobb maximális teljesítmény leadása érdekében tervezték meg a mérnökök, a MINI John Cooper Works modelleket fejlesztő mérnökök több évtizedes motorsport-tapasztalatára támaszkodva. A 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás a legkorszerűbb MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozik, a jelentős mértékben megnövelt teljesítmény pedig a MINI John Cooper Works modell erőforrásához képes alkalmazott megannyi apró módosítás eredménye. Ilyen többek között a megerősített főtengely, a típus-specifikus dugattyúk és hajtókarok, valamint az optimalizált hűtésű torziós rezgéscsillapító.

    A négyhengeres motor extrém teljesítményéhez mindezeken felül egy vadonatúj fejlesztésű turbófeltöltő is hozzájárul, amelyet a tervezők a kipufogócsonkba integráltak és a rendszerreakció optimalizálása érdekében légtelenítő szeleppel láttak el. Az új MINI John Cooper Works GP erőforrásának sűrítési aránya a turbófeltöltő nagyobb töltési nyomásával párhuzamosan 10,2-ről 9,5-re csökkent. A szívócső ugyancsak új: a nagyobb légbevezető nyílás és a vastagabb csőátmérő minden korábbinál intenzívebb levegő-ellátást biztosít.

    A közvetlen üzemanyag-befecskendezés legújabb generációja azonnali teljesítmény-leadást garantál. A vadonatúj tervezésű, többcsatornás befecskendezők és a szelepek közötti központi elrendezés nagyobb befecskendezési nyomást eredményez, amelynek következtében az üzemanyag 350 bar maximális befecskendezési nyomással érkezik meg az égéstérbe. A végtelenül finom porlasztási technika mérnökien precíz üzemanyag-adagolást tesz lehetővé, amely nem csupán tisztább égést, de hatékonyabb belső működést is eredményez. A MINI TwinPower Turbo technológia ezen felül a BMW Group által szabadalmazott VALVETRONIC változó szelepvezérlés és a kétoldali, dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás legkorszerűbb innovációit is kamatoztatja.

    Sőt mi több, az új MINI John Cooper Works GP erőforrásának optimális működését típus-specifikus kenési rendszer is segíti, hogy a benzinmotor még a legextrémebb vezetési szituációk közepette, a zárt versenypályák végtelenül dinamikus hossz- és oldalirányú gyorsulásai esetén is maximális teljesítménnyel üzemelhessen.

    MINI John Cooper Works GP

    Azonnali teljesítmény-leadás és zabolátlan tolóerő

    Az erőforrás és a MINI TwinPower Turbo technológia részletekbe menő módosításai minden korábbinál gyorsabb rendszerreakciókat hívtak életre, amelynek köszönhetően az erőforrás már a gázpedál legenyhébb érintésére is azonnali teljesítmény-leadással és még a legfelső fordulatszám-tartományban is bődületes tolóerővel reagál. A négyhengeres motor percenkénti 1 750 főtengely-fordulatnál adja le 450 Nm csúcs forgatónyomatékát és egészen percenkénti 4 500 főtengely-fordulatig fenntartja. A 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítmény percenkénti 5 000 és 6 250 főtengely-fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll.

    A motortérben dolgozó erőforrás maximális teljesítménye és csúcs forgatónyomatéka páratlan gyorsulási manővereket garantál. Az új MINI John Cooper Works GP 5,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, haladás közben pedig a motor rugalmasságának köszönhetően még a nagyobb kategóriájú sportautókat is képes maga mögé utasítani. A zabolátlan erő áramlását a motor vezérlőelektronikája sem töri meg, még a magasabb sebességtartományban sem. Az új MINI John Cooper Works GP végsebessége így 265 km/óra.

    Típus-specifikus sport kipufogórendszer az érzelmekben gazdag, legmélyebb orgánum érdekében

    Az erőforrás zabolátlan teljesítmény-leadását és a legmagasabb tartományba pörgő fordulatot az új MINI John Cooper Works GP típus-specifikus fejlesztésű, érzelmekben gazdag sport kipufogórendszere szólaltatja meg. Visszafogott, nyugodt haladás esetén a rendszer lágyan sportos hangzással operál, padlógáz esetén azonban a zárt versenypályák orgánumát varázsolja az utakra. A sport kipufogórendszer hangzása nagymértékben hozzájárul a brit prémiumgyártó ügyfeleinek felejthetetlen vezetési élményéhez.

    Az egycsatornás rendszer a hátsó tengely magasságában egy kifejezetten nagyméretű dobba csatlakozik, amelyből két matt felületű, rozsdamentes acélból készült, egyenként 90 milliméter átmérőjű kipufogóvég ágazik ki a hátsó lökhárító közepén. A versenyautós megoldás az új MINI John Cooper Works GP letaglózó menetteljesítményét nyomatékosítja. A sport kipufogórendszer károsanyag-kibocsátási értékének optimalizálását benzinüzemű részecskeszűrő segíti, amelynek köszönhetően az új MINI John Cooper Works GP az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány követelményeinek is maradéktalanul megfelel.

    Önálló hűtőrendszer egyenesen a motorsport élvonalából

    Az erőforrás kirobbanó teljesítménye nem csupán a zárt versenypályákon, de a hétköznapok útjain is vérpezsdítő menettulajdonságokat ígér, a megnövelt teljesítmény azonban extrém hőtermeléssel és mint ilyen, rendhagyó hűtési igényekkel jár. A tervezőmérnökök ezért az új MINI John Cooper Works GP motorterébe önálló hűtőrendszert fejlesztettek: az erőforrás minden vezetési szituációban optimális működését egy magas hőmérsékletű hűtőkör garantálja, amely két külső hűtővel, egy megnövelt térfogatú hűtővíz-tartállyal, típus-specifikus csövezéssel és egy nagyobb teljesítményű, elektromosan vezérelt hűtőventilátorral dolgozik.

    A benzinmotor bemelegedésének optimalizálása érdekében a forgattyúház hűtése egy új, osztott hűtőszelepnek köszönhetően ideiglenesen kikapcsolható. Az automataváltó ugyancsak önálló hűtőkörrel dolgozik.

    Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó integrált mechanikus differenciálzárral

    A nagyteljesítményű erőforrást a mérnökök keresztben építették be az új MINI John Cooper Works GP motorterébe, kirobbanó teljesítményét és kimagasló forgatónyomatékát pedig egy motorsport élvonalából átemelt technológia továbbítja az első kerekek felé. A brit prémiumgyártó új élsportolója már az alapfelszereltség részeként egy típus-specifikus karakterisztikájú, integrált mechanikus differenciálzárral ellátott, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval szerelve gurul le a gyártósorról. A technológiát még tovább fejlesztett belső hatékonyság és szélesebb fokozatkiosztás jellemzi, az áthidaló tengelykapcsoló pedig a váltások után azonnali összezárással fokozza a motor és a váltó közötti közvetlen kapcsolatot, amely precíz rendszerreakciót és abszolút vezetési élményt ígér. A kifejezetten sportos váltási stratégiát vadonatúj váltóvezérlő rendszer garantálja, a váltás akusztikáját és a simább fokozatváltásokat pedig vadonatúj fejlesztésű rezgéscsillapítás javítja. A nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltót a brit prémiumgyártó ügyfele egy típus-specifikus előválasztó karról vezérelheti, a manuális sebességváltásokat pedig a kormány mögé alapfelszereltségként szerelt váltófülek teszik lehetővé.

    A nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó típus-specifikus hangolása az új MINI John Cooper Works GP átfogó hajtáslánc- és futómű-technológiai innovációinak része, amelyet a tervezőmérnökök az egyedülálló menettulajdonságok érdekében, a maximális teljesítmény szempontjai szerint álmodtak meg. Utóbbi a rendkívül gyors fokozatváltásokban és a tökéletesen alkalmazkodó rendszerreakciókban is visszaköszön, a technológia ugyanis a közvetlen visszaváltásokra motorfékezéssel, a több fokozatot átugró visszakapcsolásokra pedig erőteljes teljesítmény-leadással reagál. Az automataváltó sport üzemmódjában (DS) ráadásul a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó magasabb fordulatszám-tartományig engedi pörgetni a motort, a manuálisan vezérelt fokozatváltásokat pedig a másodperc ezredrésze alatt elvégzi.

    Az automataváltóban egy integrált mechanikus differenciálzár gondoskodik arról, hogy dinamikus kanyarodás közben a bal első és a jobb első kerék is a lehető legoptimálisabb tapadást érje el. A technológia szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control), így laza terepen és mostoha időjárási körülmények közepette is képes optimalizálni az új MINI John Cooper Works GP tapadását, sportos vezetési stílusban vett kanyarodás esetén pedig a menetdinamika fenntartásáért felel. Terhelés alatt a rendszer akár 31 százalékos összezárásra is képes. Záró funkciójának köszönhetően a differenciálmű a motorból érkező erőtöbbletet mindig az optimális tapadás fenntartása érdekében képes elosztani a két első kerék között: az egyik kerék kipörgése esetén a differenciálmű a teljesítményt és a forgatónyomatékot automatikusan a másik oldalra terheli át, amellyel fenntartja a menetdinamikát és megelőzi a tapadásvesztést, még az azonos oldali kerekek eltérő súrlódási értékei esetén is. A differenciálzár intenzív kanyarváltások közben és a kanyaríveket követő padlógázas kigyorsításokkor is hasonlóképpen, a motorerő célzott átterheléseivel segíti az élsportoló agilitását.

    Extrém merev karosszériaváz, feszes motorbeágyazás és kerékfelfüggesztések

    Az erőforrás, az automataváltó és a futómű-technológia feszes kapcsolatának, valamint a karosszériaváz extrém merevítéseinek köszönhetően az új MINI John Cooper Works GP már a legkisebb kormánymozdulatokra és a legenyhébb gázpedál-érintésekre is azonnali, mérnökien precíz rendszerreakciókkal válaszol. Kivételes újítás e téren a típus-specifikus motorbeágyazás, amelyet a mérnökök kifejezetten az új MINI John Cooper Works GP modellhez fejlesztettek ki. A motor, a váltó és a karosszériaváz rendkívül feszes kapcsolata még tovább fokozza a hajtáslánc rendszerreakcióit.

    A kardánalagút helyén plusz merevítések támasztják meg az ugyancsak újratervezett hátsó tengelyt, amely körül egy négyszög alakú segédváz garantálja a legmagasabb szintű oldalirányú gyorsulás szerint hangolt kerékfelfüggesztési beállításokat. Az első tengelyen toronymerevítők hivatottak optimalizálni a futómű-rögzítéseket.

    Típus-specifikus futómű-hangolás és GP üzemmóddal kiegészített dinamikus menetstabilizáló rendszer

    Az új MINI John Cooper Works GP típus-specifikus hangolású futómű-technológiája a brit prémiumgyártó által fémjelzett, gokartosan agilis vezetési élmény új dimenzióját váltja valóra. A kerékfelfüggesztéseket a tömegtermelést megelőző intenzív tesztelések és finomhangolások során a fejlesztőmérnökök a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján és a világ számos versenypályáján igazították az élsportoló extrém teljesítményéhez: a szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztés és a többkaros hátsó kerékfelfüggesztés típus-specifikus változatát a strapabíró kialakítás, a sportautós kinematika és a csökkentett saját tömeg szempontjai szerint fejlesztették tovább, hogy a benzinmotor letaglózó teljesítménye vérpezsdítő vezetési élményként juthasson át az aszfaltra. Az agilitás fokozása érdekében kiszélesítették a nyomtávokat, az autó hasmagassága pedig a MINI John Cooper Works modellhez képest 10 milliméterrel lejjebb került. A típus-specifikus hangolású futómű-technológiának a speciális spirálrugók, lengéscsillapítók és stabilizátorok egyaránt részei. Az új fejlesztésű függőcsapok az első kerekek nagyobb szögű dőlését teszik lehetővé, a hátsó tengely egyedi kinematikájának köszönhetően pedig az élsportoló még a legdinamikusabban vett kanyarokban is képes továbbítani az oldalirányú gyorsulás mértékét. Az önkéntelen kormánymozdulatok közben mindkét tengelyen edzett stabilizátor-csapágyak optimalizálják a kerekek futását.

    Az új MINI John Cooper Works GP futóművében apró finomítások fokozzák a modell precíz irányíthatóságát, a tartócsapágyakban például az első és a hátsó tengelyen is merevebb gumik kaptak helyet. A hátsó tengely keresztlengőkarjait a külső végeken gumi helyett fémből készült gömbfejekkel szerelték, míg a belső csatlakozási pontokon merevebb gumik dolgoznak. A motortérben húzódó toronymerevítőt közvetlenül az első tengely tartócsapágyaihoz csavarozták.

    Az elektromechanikus szervokormány alap funkciói között a sebességfüggő szervo-rásegítés is megtalálható, amely alacsony sebességnél a kényelmes manőverezhetőséget, magasabb tempónál pedig a precíz irányíthatóságot hivatott fokozni. Az alapbeállítás alternatívájaként a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) GP üzemmódot is kínál, amelyet a brit prémiumgyártó ügyfelei egy billenőkapcsolóval aktiválhatnak. A technológia kitolja a fékrendszer és a motorvezérlő elektronika közbeavatkozási küszöbértékét, amely a mechanikus differenciálzárral együttműködve minden korábbinál agilisabb kormányozhatósággal ruházza fel az új MINI John Cooper Works GP modellt. A dinamikus menetstabilizáló rendszert vezérlő billenőkapcsolóval adott esetben ráadásul a DSC teljes mértékben ki is kapcsolható.

    Sport fékrendszer és kovácsolt könnyűfém keréktárcsák

    Az új MINI John Cooper Works GP sport fékrendszere még a legintenzívebb igénybevétel esetén is extrém lassulást garantál. Az első tengely végein dolgozó, 360 milliméter átmérőjű és 30 milliméter vastag féktárcsákat Chili Red árnyalatúra fényezett, MINI John Cooper Works logóval ellátott négydugattyús fix nyergek, a hátsó kerekek mögé szerelt tárcsákat pedig egydugattyús úszónyergek szorítják össze. A sport fékrendszert kivételesen magas fokú megbízhatóság és tökéletes adagolhatóság jellemzi.

    Az új MINI John Cooper Works GP már alapfelszereltségként 18” méretű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. A 8,0J x 18” méretű felnik kevesebb, mint kilenc kilogrammot nyomnak a mérlegen és eltérő méretű, kifejezetten a brit prémiumgyártó élsportolójához kifejlesztett, nagyteljesítményű gumiabroncsokkal szerelik őket. Az exkluzív keréktárcsák GP emblémával ellátott kupakot viselnek. A 225/35 R18 méretű gumiabroncsok tökéletesen pontos kormányozhatóságot és kiváló tapadást kínálnak, sportosan vett kanyarodások közben pedig még a legextrémebb oldalirányú erőhatásokat is bírják.

    Összetéveszthetetlen formanyelv és optimalizált aerodinamikai tulajdonságok

    Az új MINI John Cooper Works GP egyedülálló formanyelvvel büszkélkedhet, hogy már álló helyzetben is egy kisportolt atléta benyomását keltse. Az exkluzív stílusjegyek ugyanakkor az újdonság vezethetőségére is jótékony hatással vannak, hiszen a legdinamikusabb vezetési szituációkban növelik a modell iránystabilitását és tökéletes irányíthatóságát. A részletekbe menően finomított karosszériát úgy álmodták meg a dizájnerek, hogy a lehető legkiválóbb aerodinamikai tulajdonságokkal vértezzék fel vele a modellt, a hajtáslánchoz és a fékrendszerhez pedig optimális mennyiségű hűtőlevegő érkezzen. A tetőre szerelt nagyméretű, duplaszárnyas légterelő szárny, az első lökhárító és a típus-specifikus első koptató az új MINI John Cooper Works GP körüli felhajtóerőt hivatott csökkenteni. Az aprólékos módosításoknak köszönhetően az új MINI John Cooper Works GP első és hátsó tengelyére ható felhajtóerő jelentősen kevesebb, mint a MINI John Cooper Works modell esetében.

    Az első lökhárító ráadásul extrém méretű légbeömlőkkel dolgozik együtt. A tetőre szerelt légterelő szárny, amely jócskán túlnyúlik az autó oldalvonalán, nagymértékben segít optimalizálni az új MINI John Cooper Works GP menettulajdonságait. Fordított kialakításával a tetőszárny a lehető legalacsonyabb légellenállás mentén kínál maximális leszorítóerőt, amellyel az autót még a magasabb sebességtartományban is az úttestre ragasztja.

    Szénszál-erősítésű műanyagból készült kerékjárat-szélesítések

    Az új MINI John Cooper Works GP látványos és hamisítatlanul egyedi stílusjegyei közül az egyik leginkább szembetűnő újítás a mindegyik kerékjáraton alkalmazott extrém mértékű ívszélesítés, amelyek szélesebb nyomtávok és szélesebb keréktárcsák alkalmazását teszik lehetővé, miközben a jármű körüli légáramlatot is optimalizálják.

    A kerékjárat-szélesítéseket a BMW Group házon belül, speciális tömegtermelési eljárás szerint gyártja le, olyan anyagösszetétellel, amelyet első ízben a müncheni központú vállalatcsoport alkalmazott sorozatgyártásban. Az elemek külső héja szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült, a könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei és a hosszú távon fenntartható újrahasznosítás így kéz a kézben jár: a szénszál-erősítésű műanyagot a BMW i3 és a BMW i8 tömegtermelése során keletkező melléktermék újrahasznosításával állítják elő. A BMW Group a modellenként négy darab CFRP-elemet nedvespréseléses gyártási eljárással készíti el, a dupla matt fényezés egyik sarkában pedig a 3 000 példányban készülő limitált széria sorszáma is olvasható. Az új MINI John Cooper Works GP a BMW Group első olyan sorozatgyártásban kínált modellje, amelynek karosszériáján a tervezők látható formában alkalmazzák a szénszál-erősítésű műanyag matt változatát. A 0001 és 3000 közötti sorszámokat vadonatúj fejlesztésű fényezési eljárással viszik fel az első kerékjárati elemekre.

    Típus-specifikus stílusjegyek az őszinte sportosság jegyében

    Az új MINI John Cooper Works GP maximális teljesítményre összpontosító, őszinte karakterét számos egyedi stílusjegy nyomatékosítja. A karosszéria például kizárólag a Racing Grey metál árnyalatban rendelhető meg, miközben a tető és a külső visszapillantó-házak Melting Silver metál színben pompáznak. Az első lökhárító és a ködlámpával szerelt hátsó lökhárító egyedi formában öltött testet. A hatszögletű hűtőrács keresztmerevítőjét, az első lökhárító központi légbeömlőinek betétjét és a hátsó légterelő szárny belső felét Chili Red árnyalatúra fényezték a készítők, a látványos GP emblémát pedig – amely elöl és hátul, a tetőszárny zárólapjainak külső felén, a küszöbléceken és a küszöbtoldatok felett is látható – Rosso Red metál színben alkalmazták.

    Kiváló kontrasztot alkot mindezzel az első fényszórók és a hátsó lámpák karimáin, a hűtőrácson, a kilincseken, a tanksapkán, a motorháztető légbeömlő-nyílásán és a MINI logókon visszaköszönő fekete fényezés. Az első fényszórók fekete karimája, valamint a britzászló-motívumban világító hátsó lámpák erőteljes sötétítése ugyancsak az új MINI John Cooper Works GP vérpezsdítően sportos menettulajdonságait sejteti.

    MINI John Cooper Works GP

    Sportos utastér két üléssel és minimalizált zajszigeteléssel

    Az új MINI John Cooper Works GP utasterét két üléssel és minimalizált zajszigeteléssel álmodták meg a tervezők, hogy még sportosabbá tegyék a vezetés élményét és még tovább csökkentsék az autó saját tömegét. Az élsportoló alapfelszereltségének részei az Alcantara és bőr kettősével húzott MINI John Cooper Works sportülések, ezüst színű oldalbélésekkel, vörös kontraszt-varrással és biztonsági övekkel, az integrált fejtámlák alatt pedig egyedi hímzésű GP emblémával. A műszerfal utasoldali részének dekorbetétjén az adott modell sorszáma olvasható, amelyet háromezer példányban egyenként, háromdimenziós nyomtatással állítanak elő.

    A típus-specifikus MINI John Cooper Works bőrkormányt puha nappa bőrrel vonták be a készítők, amelyet vörös kontraszt-varrás egészít ki. A 12-órás jelzés és a kormány mögötti hatszögletű váltófülek háromdimenziós nyomtatással, fémből készültek. Utóbbiakon a jellegzetes GP logó mellett hatszögletű méhsejt-mintázat is kivehető. A sötét árnyalatú műszerfalat a szőnyegek vörös GP emblémái, az automataváltó előválasztó karján végigfutó dupla vörös csík és az ülések mögé erősített keresztmerevítő ellensúlyozza. Az alumíniumból készült, Chili Red árnyalatú elem célja, hogy hirtelen fékezés esetén meggátolja a csomagok elmozdulását.

    Digitális műszeregység és típus-specifikus kijelzőtartalmak

    Az új MINI John Cooper Works GP opcionális extrafelszereltségei között az automata légkondicionáló, a vezeték nélküli okostelefon-töltést is kínáló Connected Navigation Plus csomag és a speciális riasztó is megtalálható. A Connected Media csomag az alapfelszereltség része, a 6,5” képernyő-átmérőjű központi kijelző ráadásul típus-specifikus kijelzőtartalmakat is kínál. Az új MINI John Cooper Works GP alapfelszereltségének a kormányoszlop digitális műszeregysége is része. Az 5,0” képernyő-átmérőjű, nagyfelbontású kijelző skálázott kilométerórával és digitális számokkal is mutatja az aktuális sebességet, aktivált GP üzemmód esetén pedig pillanatnyi rendszerüzeneteket is küld. A képernyő tetején mindvégig látható a GP embléma, a motor beindítása előtt pedig GP logóval díszített, típus-specifikus animáció üdvözli a brit prémiumgyártó ügyfelét.

  • A luxus új formája: Az új Mercedes-Maybach GLS

    A luxus új formája: Az új Mercedes-Maybach GLS

    A Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC a luxus új formáját képviseli a SUV szegmensben.

    Az új modell a GLS műszaki alapjaira épülő csúcskategóriás luxusautóval bővíti ki a Mercedes-Maybach márka kínálatát. Tágas belső tere kimagasló minőségű anyagokkal rendelkezik, a rendkívül hatékony hangszigetelés pedig biztonságos és kellemes atmoszférát teremt. A széria AIRMATIC légrugózás mellett, opcionálisan rendelhető az E-ACTIVE BODY CONTROL futómű az új és különleges Maybach vezetési üzemmóddal együtt, amely még nagyobb komfortot biztosít hátul. A beszállás is igen kényelmes: ajtónyitáskor a légrugózás alacsonyabbra engedi a karosszériát, amely alól csendesen előtűnik a megvilágított, alumínium fellépő. A kimondottan a Maybach modell számára készült négyliteres, V8-as turbómotor 558 lóerő és 730 Nm leadására képes, amely diszkrét, de erőteljes mozgást biztosít az autónak. Az erőforrás 48 V-os EQ Boost kiegészítő hibrid rendszerrel is rendelkezik. A Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC piaci bevezetése 2020 második felében kezdődik.

    A Mercedes-Benz csillaga a motorháztetőn klasszikus formájában jelenik meg, miközben a Maybach hűtőrács aprólékosan megmunkált, függőleges króm lamellái elegáns hatást keltenek. Az ablakok körül és az oldalpaneleknél található króm betétek pedig méltóságot és eleganciát kölcsönöznek a modellnek. A 22 vagy 23 colos kerekek kimondottan a Mercedes-Maybach számára készültek, de a kipufogók egyedi kialakítása is a modell cseppet sem hétköznapi kialakítását erősíti. Ugyanez érvényes a márkajelzésre, amely a modell különböző pontjain, így például a D-oszlopon is megtalálhatók. Maybach-specifikus különlegességként a kéttónusú fényezés hétféle elegáns színkombinációban érhető el.

    Mercedes-Maybach GLS

    A Mercedes-Maybach GLS további látványos részei az elektromosan előbújó fellépők, amelyek lehetővé teszik a különösen kényelmes és biztonságos be- és kiszállást. Az alumíniumból készült fellépők fekete gumírozott betéteket és kiegészítő megvilágítást kaptak, különösen széles tartományban lefedve a hátsó ajtókat, amely nem csak praktikus, hanem különösen látványos is.

    A fellépők visszahúzott állapotukban (menet közben) láthatatlan módon megbújnak az oldalsó küszöbpanelek mögött. A hátsó ajtók nyitásával a fellépők automatikusan, egyetlen másodperc alatt felveszik helyzetüket, de ez az alapbeállítás meg is változtatható az MBUX központi rendszer speciális menüjében. A tágas hátsó helykínálat érdekében a Mercedes-Maybach GLS kizárólag két üléssorral érhető el.

    Mercedes-Maybach GLS

    A luxuskategória felszereltségei: puha bőr és elektromosan állítható ülések

    A Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC felszereltsége már alaphelyzetben is a luxust képviseli. A két hátsó ülés elektromosan hátradönthető. A műszerfal és az utastér számos része páránzott nappabőr borítást kapott, opcionálisan pedig számos különböző belső rendelhető. A sötétítővel ellátott, elektromosan nyitható/dönthető panoráma tetőablak szintén szériatartozék, a klimatizált, masszázsfunkcióval rendelkező ülésekkel együtt. Külön kérésre a fix középkonzol tágas négyüléses modellé alakítja a típust, amelynek hátsó traktusa tökéletesen alkalmas a munkára és a pihenésre egyaránt. A konzolban összecsukható asztalokat és hűtőt is találunk, elegendő hellyel a pezsgősüvegek számára. A hűtőhöz tökéletesen illeszkedő pezsgőspoharak a Mercedes-Maybach kiegészítőinek kínálatából érhetők el.

    Mercedes-Maybach GLS

    A Mercedes-Maybach GLS számára a márka saját illatot fejlesztett ki, amelyet az opcionális AIR BALANCE csomag a beállításoknak megfelelően adagol: a fehér osmanthus virág könnyed illatát a bőr hangsúlyosabb jegyei és a fűszeres tea teszik igazán egyedivé.

    Az erőátviteltől a futóművön át, egészen a fényszórókig, a Mercedes-Maybach GLS műszaki rendszerei a Mercedes-Benz SUV modellek legmagasabb kényelmi szintjének alapjaira épülnek. A Maybach hozzáadott értéke számos területen érezhető, így például a zajszigetelés tekintetében is, amely a hátsó ülések mögé beépített kiegészítő modul segítségével a csomagtér zajaitól is megkíméli az utasteret. A hátsó ülések különálló klímaberendezése is szériafelszerelés, amelynek kiegészítő légbeömlői és hősugárzói révén a kívánt hőmérséklet gyorsabban és huzatmentesen állítható be. A futómű és a hajtáslánc egyedi Maybach üzemmóddal is rendelkezik, amely főleg a hátsó ülésen helyet foglaló utasoknak kínál még nagyobb kényelmet a hagyományos modellekhez képest.

    A szériafelszereltséghez tartozó MBUX hátsó tablet, amely a középkonzolon vagy a hátsó ülések közötti könyöklőben kapott helyet, az intuitív vezérelhetőség mellett, kiegészítő kényelmi és szórakozási funkciókat is lehetővé tesz. Az utasok által használt digitális eszközök integrációjához pedig minden elterjedt szabvány rendelkezésre áll.

  • Még karakteresebb, még markánsabb –  Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

    Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

    Különleges sorozatból az alapprogramba: a hátsókerék-hajtású Audi R8 V10 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1 – 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 299 – 293) a modellpaletta állandó tagjává lép elő, amely során külső dizájnja még markánsabbá válik, s ugyanazon fejlesztéseket kapja, mint az R8 V10 quattro változatok**. Az itt 397 kW (540 LE) teljesítményű, V10-es középmotor, valamint a hátsókerék-hajtás a vezetés színtiszta élvezetét kínálja. Ezzel párhuzamosan érkezik a szériaközeli, ugyancsak hátsókerék-hajtású Audi R8 LMS GT4 versenyautó, mégpedig szintén új dizájnnal és jól érzékelhető menetdinamikai fejlesztésekkel. A nemzetközi GT4-kategória ügyfélsport-versenygépe a jövőben még finomabb hangolási lehetőségeket kínál a privát pilóták számára.

    „2018 elején korlátozott darabszámú sorozatként mutattuk be Audi R8 V10 RWS** modellünket” – hangsúlyozta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „Az R8 LMS versenyautóból származó hátsókerék-hajtásával és különleges dinamikájával egy csapásra meghódította ügyfeleinket, s most R8 V10 RWD** változatként az R8-család önálló tagjává vált, amivel ugyanazon karakteres külsőt is megkapja, mint az új R8 quattro modellek. A sorozatgyártású modellel egyidejűleg az R8 LMS GT4 versenyautó megjelenése is megújul.”

    A sorozatgyártású modell – az Audi R8 V10 RWD

    Az R8 V10 RWD dizájnja

    Új dizájnelemei tökéletesen kifejezésre juttatják a Coupé és Spyder kivitelben egyaránt kapható Audi R8 V10 RWD** dinamikáját. Singleframe hűtőrácsa még szélesebbé és alacsonyabbá vált, a motorházfedelének pereme előtt sorakozó nyílások pedig a márka Audi Sport quattro ikonját idézik.

    A légbeömlő nyílások, az első légterelőelem (splitter) és mindenekelőtt a hátsó légkilépő nyílás rácsozata szélesebb lett, a két ovális kipufogóvégcső által közrefogott diffúzor pedig még magasabbra nyúlik. A motortérben a levegőszűrő új fedél alatt helyezkedik el, amely igény szerint műanyagból vagy szénszálerősítésű műanyagból (karbon) készülhet.

    Az Audi R8 V10 RWD** oldalsó pengemotívumai (Sideblade) e modell különleges voltára utalnak, a felső ugyanis fényes Mítoszfekete árnyalatban, míg az alsó a karosszéria színében tűnik fel. Az első pengeelem (blade), az oldalküszöbök betétjei és a diffúzor alapkivitelben egyaránt fényes fekete bevonatot kap, alternatívaként pedig a szénszálerősítésű műanyag (karbon) elemek optikai csomagja, illetve a fekete elemek a Spyder számára összeállított, bővített optikai csomagja szolgál. Új árnyalatként a Kemora-szürke bővíti a színpalettát, s kívánságra az Audi-karikák és -feliratok fényes feketében is megrendelhetők. A beltérben a vezető és utasa bőr- és Alcantara-bevonatú sportülésben foglalhat helyet, az utas előtt pedig „RWD” feliratú plakett tűnik fel.

    A nagyteljesítményű sportautó szíve – az 5.2 FSI aggregát

    Az Audi R8 V10 RWD** nagyteljesítményű sportautó szíve az utascella mögött dobog. Az atmoszférikus V10-es erőforrás színtiszta vonzerő – semmi mással össze nem téveszthető hangjával, villámgyors gázadási reakcióival és különösen pörgős karakterével. Az 5.2 FSI aggregát teljesítménye 397 kW (540 LE) és 6500-as percenkénti fordulatszámnál 540 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, amit hétfokozatú S tronic sebességváltón és mechanikusan zárható hátsó differenciálművön keresztül juttat a hátsó kerekekre.

    Az R8 V10 RWD Coupé (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293 – 294) álló helyzetből mindössze 3,7 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, s a gyorsítás csupán 320 kilométer/óránál ér véget. A Spyder (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 298 – 299) megfelelő értékei 3,8 másodperc, illetve 318 kilométer/óra.

    Extrém menetdinamika ínyenceknek

    Az R8 V10 RWD** hátsókerék-hajtása a vezetés élvezetének egészen különleges formáját kínálja. Az elektronikus menetstabilizáló rendszerben (ESC) a sport-üzemmód aktiválásakor a futóműhangolás és a szabályzórendszerek a kontrollált driftre is lehetőséget kínálnak, miközben a szervokormány intenzív kapcsolatot biztosít az útfelülettel. Alapkivitelében az Audi R8 V10 RWD** 19 col peremátmérőjű, fekete, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákra szerelt, elöl 245/35, hátul 295/35 méretű gumiabroncsokon gördül. Emellett 20 colos keréktárcsák éppúgy rendelhetők, mint sport-gumiabroncsok, amelyek nagy terhelések és igénybevétel mellett még kedvezőbb dinamikai, tapadási és lassulási tulajdonságokat kínálnak.

    A tengelyterhelés-eloszlás 40:60 arányú, s a Coupé tömege (üresen, vezető nélkül) mindössze 1595 kilogramm. A kardántengely, a quattro összkerékhajtás lamellás tengelykapcsolója és az első differenciálmű elhagyása nyomán az R8 V10 RWD** mintegy 65 kilogrammal könnyebb, mint az R8 quattro, míg az R8 Spyder V10 RWD** 1695 kilogrammos tömege 55 kilogrammal marad az R8 Spyder V10 quattro** modellé alatt. Mint minden R8 változaté, a karosszéria ez esetben is az Audi Space Frame (ASF) technológiával alumíniumból és jelentős részben szénszálerősítésű műanyagból (CFRP) épül fel.

    Az R8 V10 RWD** túlnyomórészt kézi munkával az Audi neckarsulmi termelési helyszínén, a Böllinger Höfe területén működő manufaktúrában készül. A hátsókerék-hajtású, nagyteljesítményű sportautó 2020 elején érkezik az európai piacokra, a Coupé alapára várhatóan …, míg a Spyder változaté … alakul.

    A versenyautó – az Audi R8 LMS GT4

    A nagyjából 60 százalékban közös alkatrészekkel közvetlenül a sorozatgyártású modellből kialakított, s ugyancsak Neckarsulmban, a Böllinger Höfe területén működő Audi-manufaktúrában készülő GT4-versenyautót kizárólag a privát pilóták számára fejlesztették ki. Az elődmodell 2018 óta máris 17 versenysport-címet gyűjtött be világszerte, s most megérkezett a továbbfejlesztett változat. A megjelenésében közvetlenül a sorozatgyártású modellt idéző, új versenyautót még kedvezőbb menetdinamikai képességek jellemzik, s hajtásáról hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltón keresztül a versenyszabályoktól függően akár 364 kW (495 LE) teljesítményű, 5,2 literes V10-es aggregát gondoskodik.

    Két újdonság is segíti a pilótát, hogy nehéz körülmények között is sikerrel küzdhessen a pontokért és trófeákért. Első ízben kínál finomszabályzást a blokkolásgátlóval (ABS) ellátott fékrendszer és a kipörgésgátló (TC). A program-karakterisztikák egyaránt nyolc különböző, a vezető által egyénileg kapcsolható beállítást tesznek lehetővé, például az időjárás, a pálya jellemzői és a gumiabroncs tapadása versenyüzemi alakulása függvényében. Az Audi R8 LMS GT4 ehhez a GT2-es versenyváltozat kormánykerekét kapta meg. A blokkolásgátló (ABS) és a kipörgésgátló (TC) egy-egy forgatókapcsolója közvetlenül a vezető látómezejében, a kormánykerék közepén kapott helyet, így anélkül reagálhat azonnal az új kihívásokra és konfigurálhatja a két rendszerben személyes hangolását, hogy tekintetét le kellene vennie a pályáról. Mivel a legtöbb GT4-versenysorozat pilótacserét is előír, az egyéni preferenciák a boxkiállás előtt és után egyaránt könnyen és hibamentesen hívhatók le. Mindezen kibővített hangolási lehetőségekkel az Audi R8 LMS GT4 pilótái még versenyképesebbé válhatnak. Amerikában, Ázsiában, Ausztráliában, Európában és Dél-Afrikában jelenleg összesen 27 versenyzési lehetőség kínálkozik, többségében teljes szezonos bajnokságok formájában, de olyan önálló rendezvényeken is, mint a Nürburgring vagy Dubai 24-órás futama. Az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup Európában, míg az Audi Sport R8 LMS Cup ázsiai és ausztrál futamokon kínál lehetőséget a résztvevőknek, hogy azonos autókkal mérkőzzenek meg egymással. A további versenyeken az Audi R8 LMS GT4 más gyártók akár tizenegy modelljében találhat vetélytársra, s a GT4-versenyzésben akár negyven vagy még több induló sem számít ritkaságnak.

    További információ:

    A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!

    * A tartományként megadott üzemanyag-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek, illetve gazdaságossági besorolások az alkalmazott gumiabroncsok/keréktárcsák függvényében alakulnak.

    ** Az összes említett és a német piacon elérhető modell összegyűjtött üzemanyag-fogyasztási értékei a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.

    Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási adatai

    (A tartományként megadott üzemanyag-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek, illetve gazdaságossági besorolások az alkalmazott gumiabroncsok/keréktárcsák függvényében alakulnak.)

    Audi R8 Coupé V10 RWD:

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9
    Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293 – 294

    Audi R8 Spyder V10 RWD:

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1
    Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 298 – 299

    Audi R8 Coupé V10 performance quattro:

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1
    Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 297

    Audi R8 Spyder V10 performance quattro:

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,3
    Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 301

    Audi R8 Coupé V10 quattro:

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9
    Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293

    Audi R8 Spyder V10 quattro:

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,0
    Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 297

  • Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása

    Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása

    Az ID.3 a Volkswagen egy új korszakának, az elektromos mobilitásnak a kezdete. Az elektromos hajtást, amely a moduláris elektromos hajtásrendszer-platformján (MEB) alapul, a Volkswagen Group Components gyártja. Nem csak kevésbé összetett, mint egy hagyományos benzin- vagy dízelmotor, hanem elég kompakt is ahhoz, hogy beleférjen egy sporttáskába. De hogyan működik valójában a kasseli Components telephelyen gyártott elektromos hajtás?

    Az elektromos hajtás alkatrészei

    Minden villanymotoron van egy álló állórész, amelynek belsejében forog a forgórész. Az állórész réz huzaltekercsekből készül. Amikor elektromos áram áramlik ezeken a tekercseken, egy forgó mágneses mező jön létre az állórészben, amely a forgórész forogását okozza. A forgómozgás egyszerű fizikai elven alapszik: a mágnesben lévő ellentétes pólusok vonzzák egymást, míg az azonos pólusok taszítják egymást. Ezenkívül kétféle elektromos hajtás létezik: állandó mágneses, kefe nélküli motorok és az aszinkron motorok. Az állandó mágneses kefe nélküli motor erős állandó mágneses rotorral rendelkezik, amely szinkronban forog az állórész mágneses mezőjével. Aszinkron gépekben azonban a rotor az elektromos áramot használja saját mágneses mezőjének generálására, és ennek eredményeként a forgórész forgása elmarad az állórész mágneses mezőjének forgásától.

    Hajtű tekercselési technológia és következetesen könnyű konstrukció

    A Volkswagen új ID.3-ját APP 310 elektromos hajtással szerelték fel. Ez a meghajtó egy állandó mágneses, kefe nélküli motor. Az „APP” megjelölés a hajtás és a sebességváltó tengellyel párhuzamos elrendezéséből származik, míg az ezt követő szám megjelölés a 310 Nm-es maximális nyomatékból származik. Ennek a hajtásnak a fő alkatrészeit az egyedi gyártás és a Csoport gyártás kombinációjával állítják elő a Volkswagen Group Components különféle gyártóhelyein.

    A forgórészt és az állórészt a Salzgitterben található alkatrészgyárban gyártják. Az új hajtű módszerű tekercselési technológia megkövetelte egy innovatív gyártási folyamat alkalmazását az állórész összeszerelésében, amelynek során az állórész laminált magjában lévő tereket optimálisan kitöltik sík, előre kialakított réztekercsekkel. Ez növeli a nyomaték sűrűségét és az elektromos hajtás hatékonyságát, összehasonlítva a rézhuzal-tekercsekkel működő hajtással. A maximális nyomaték alacsony motorfordulatszám mellett is elérhető, ami azt jelenti, hogy az 1-sebességes sebességváltó elegendő a teljes fordulatszám-tartományhoz. Mind az elektromos hajtást, mind az 1-sebességes sebességváltót a kasseli alkatrészgyárban gyártják. A teljes hajtóegység és az 1-sebességes sebességváltó együtt elég kompakt ahhoz, hogy beleférjen egy sporttáskába. A hajtómű csak kb. 90 kg tömegű és legfeljebb 150 kW (204 LE) teljesítményt képes generálni az ID.3-ban.

    Elektromos hajtások Kasselből Európa és Észak-Amerika piacai számára

    A jövőben Kasselben gyártják majd az Európában és Észak-Amerikában az MEB alapjaira készülő járművek elektromos hajtásait. A termelést évi 500.000 darabos kapacitásra tervezték. Kassel szorosan együttműködik a kínai tianjini gyárral is, ahol a kínai piac számára párhuzamosan gyártják az elektromos hajtást. A két üzem együttesen 2023-tól évente akár 1,4 millió elektromos hajtóművet fog előállítani. Ez azt jelenti, hogy a Volkswagen Group Components a jövőben az elektromos járművek hajtóműveinek legnagyobb globális gyártója lesz.

  • Az AutoWallis csoport nyerte el a Jaguar Land Rover magyar értékesítési jogait

    Az AutoWallis csoport nyerte el a Jaguar Land Rover magyar értékesítési jogait

    Újabb országban, ezúttal Magyarországon nyerte el a Jaguar Land Rover járművek és alkatrészek exkluzív importőri jogát az AutoWallis Nyrt. leányvállalata, a Wallis Automotive Europe (WAE Kft.) – közölte az AutoWallis az MTI-vel hétfőn.

    A nemzetközi pályázat eredménye alapján 2020 áprilisában kezdi meg a magyar piacon a Jaguár és a Land Rover értékesítését a Wallis Automotive Europe, amely így kilenc országban lesz jelen a két patinás márkával.

    Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója a közleményben kifejtette: számításaik szerint a Jaguar Land Rover magyar piacának potenciális mérete közel akkora, mint a másik nyolc ország együtt, ahol 2018-ban összesen 1577 darab autót adtak el. Ezzel a lépéssel a csoport tovább erősíti piaci pozícióját a közép- és délkelet-európai régióban.
    Hozzátette, hogy az akvizíció jól illeszkedik az AutoWallis tavasszal meghirdetett stratégiájába, melyben 2024-ig organikus növekedéssel a pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) négyszereződésével, a tavalyi 65,5 milliárd forintos árbevétel duplázódásával, míg akvizíciókkal ennél is nagyobb növekedéssel számolnak.

    A megállapodás alapján jövő áprilisig még a holland székhelyű AutoBinck csoport képviseli a magyar piacon a Jaguar Land Rovert.

    A WAE a Jaguar és Land Rover mellett a japán Isuzut képviseli Magyarországon, míg a dél-koreai Ssangyongot Csehországban, Romániában és Szlovákiában. Az AutoWallis csoport által Magyarországon forgalmazott márkák közé tartozik még a BMW, valamint a MINI és a Maserati. A csoport által 2018-ban eladott új a utók száma meghaladta az 1700 darabot.

    Az AutoWallis részvényeit a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában jegyzik.

  • Elektromos ŠKODA 5 millió alatt? Íme, a CITIGOe iV!

    Elektromos ŠKODA 5 millió alatt? Íme, a CITIGOe iV!

    Az első elektromos ŠKODA verhetetlen árral, csekély fogyasztással, izgalmas vezethetőséggel, kiemelkedő utasbiztonsággal és okos megoldásokkal villanyozza fel a magyar autópiacot.

    Pont időben!
    A cseh márka 124 éves történetében egy teljesen új fejezetet nyit a CITIGOe iV, amely első a hamarosan több tagúra bővülő elektromos ŠKODA választékban. Hatótávja 225-274 kilométer (WLTP módszerrel mérve), teljes értékű négyszemélyes és ötajtós autó, akár 923 literesre bővíthető csomagtartóval és zéró-emisszióval. Bár csak 3,6 méter hosszú, kényelmes utasteret nyújt, igazi városi kisautó. A 61 kW-os, háromfázisú szinkron villanymotorjának legnagyobb forgatónyomatéka 212 Nm, álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 12,5 másodperc alatt gyorsul. Legnagyobb sebessége 130 kilométer/óra.

    Verhetetlen ár
    A ŠKODA CITIGOe iV a magyar piacra versenytársainál legalább egy millió forinttal alacsonyabb árral robban be. Induló ára Ambition felszereltséggel 6 549 390 forint, az autóra 21 százalékos állami támogatás igényelhető (maximum 1,5 millió forint). A ŠKODA CITIGOe iV Porsche Bónusz finanszírozással (300 000 forint kedvezménnyel) és állami támogatással akár 4,94 millió forintért is megvásárolható.

    A ŠKODA ezen felül bevezetési akciót is hirdetett: minden természetes személy, aki 2019. december 31-ig CITIGOe iV modellre szerződést köt, rendkívül kedvezményes áron vásárolhatja meg két tartozék egyikét. Az akcióban a kereskedések a MOON Wallbox Basic falitöltőt 3990 forintért, vagy négy, Continental TS860 185/60 R16 81H téli gumiabronccsal szerelt, 16 hüvelykes Scorpius könnyűfém keréktárcsát pedig 9900 forintért kínálnak.

    Professzionális töltés otthon
    A ŠKODA CITIGOe iV töltésére alkalmasak a városi gyorstöltőpontok, lehet háztartási konnektorból is tankolni, de hosszú távon a legkényelmesebb megoldás az otthoni falitöltő beszerzése. A ŠKODA az otthoni töltéshez a MOON töltési rendszereit ajánlja, amelynek forgalmazója a Porsche Hungaria. A termékpaletta részét képezik a háztartási kiserőművek, vagyis a napelem rendszerek, az ehhez kapcsolódó otthoni energiatárolók és a többféle kivitelben készülő villanyautó-töltők. Az akcióban forgalmazott MOON Wallbox Basic háromfázisú, 11 kW teljesítményű töltést tesz lehetővé gyorsan, egyszerűen és biztonságosan az ügyfelek garázsában.

    Utcai gyorstöltőn, CCS rendszerű töltőcsatlakozóval a ŠKODA CITIGOe iV teljesen lemerült 36,8 kWh kapacitású, 60 Ah-s, 168 cellából álló lítiumion-akkumulátorát nyolcvan százalékra egy óra alatt is fel lehet tölteni. MOON falitöltővel mindehhez kb. 4,5 órára, sima hálózati konnektorra csatlakoztatva pedig kb. 13 órára van szükség.

    Behálózva
    A ŠKODA CITIGOe iV természetesen mindenben megfelel a kor kihívásainak, modern, online és hálózatba kapcsolható. Egy okostelefon és a megfelelő alkalmazás (Move&Fun) segítségével számos hasznos funkcióval (zenelejátszás, telefonhívások kezelése, navigáció) bővíthető az érintőképernyős beépített Swing rádió. De ez nem minden, az applikáció révén a tulajdonos távolról is ellenőrizheti az autó töltöttségét, sőt a klímát is bekapcsolhatja, hogy lehűtse, vagy éppen felmelegítse az utasteret.

    A ŠKODA CITIGOe iV már rendelhető a hazai márkakereskedésekben, az első példányokat 2020 legelején vehetik át tulajdonosaik.