Kategória: Automobil

  • Minttu Räikkönen gyorsabb az Alfával, mint a férje!

    Minttu Räikkönen gyorsabb az Alfával, mint a férje!

    Korábban már beszámoltunk róla, hogy az Alfa Romeo reklámfilmet készít a Räikkönen házaspár közreműködésével, melyben a 2020-as Giulia és Stelvio modelleket promótálják.

    A videó elkészült. A történet szerint Kimi és Minttu vacsorázni készül Monacóban. Külön autóval mennek a helyszínre, de Minttu előbb odaért, mert Kimi vezetés közben nézelődik, elcsodálja a monacói pálya egyes részeit.

    „Amikor versenyzem, kihasználom az időt, egyéb esetben pedig én használom fel az időt… (városnézésre).” – mondja a narrációban a finn versenyző.

    Mikor megérkezik, Minttu már az ajtóban vár, és az óráját mutogatja, utalva rá, hogy késett a férje. Erre Kimi viccesen megjegyzi: „Bocs, ez az első alkalom, hogy Monacóban vagyok…”

    Majd a legvégén az inas az ajtóban Kimit utánozva elsüti: „Hé, add ide a kesztyűm és a kormányt!”

  • A McLaren idei F1-es szereplése az autóeladásokat is segítette

    A McLaren idei F1-es szereplése az autóeladásokat is segítette

    A McLaren az elmúlt hét évének legjobb eredményét produkálta 2019-ben; negyedikek lettek a konstruktőri bajnokságban. Ez pedig jó hatással volt az F1-res csapatra és az autós divízióra is.

    A City A.M. információi szerint a McLaren autóértékesítésből származó bevételei 19.1%-kal nőttek, míg az új szponzorok és a pénzdíjak az F1-es csapat bevétele 23,6%-kal nőtt.

    A McLaren szupersportautókat gyárt, melyek ár 125 000 font és 750 000 font között mozog. A csúcs a Senna, mely a wokingiak ‘Ultimate’ sorozatának része. Belőle idén, az első kilenc hónapban több fogyott el, mint 2018-ban ugyanezen időszakban.

    Noha összességében az eladott autók száma 4,5%-kal csökkent, azonban az a tény, hogy a drágább autók voltak a kelendőbbek, a McLaren adózás előtti eredménye nőtt, vagyis korábbi 104,4 millió fontos veszteségük 68,2 milió fontra csökkent.

    A wokingi cég 2019-es profitját 165 és 180 millió font közé becsüli, míg a 2018-as, 1,3 milliárd fontos bevételt 1,45 milliárdra növelik.

    Az év első 9 hónapjában a cég 222,9 millió fontot fektetett be az új utcai autós projektjébe, és új modellekkel kiegészülve az a céljuk, hogy 2025-re 6000 darabra növelje a termelését. Az új modellek egyike az 1,8 millió fontos Speedtail és a kétüléses, 1,4 millió fontos Elva. A Speedtail állítólag már mind el is fogyott.

    Az F1-es bevételei is nőttek idén, köszönhetően a pénzdíjaknak és a nagynevű szponzoroknak, mint a British American Tobacco és Coca-Cola.

    Összességében az F1-es csapat „csak” a McLaren teljes bevételének 12%-át adja.

    A bahreini Mumtalakat, 57.7%-ot birtokol a McLarenből, a szaúdi TAG Group 14.7%-ot, Michael Latifi peidg 10%-ot. A fennmaradó rész a kisebbségi befektetők tulajdonában van.

  • A Racing Point közreműködésével épül meg a világ legfejlettebb aerodinamikájú autója

    A Racing Point közreműködésével épül meg a világ legfejlettebb aerodinamikájú autója

    Gordon Murray, a Brabham és a McLaren F1 legendás tervezője új projektet jelentett be, melyben a Racing Point nyújt neki segítséget.

    Murray tervezte a Brabham BT46-ost is, ez az az autó, mely egyetlen versenyen indult csak, méghozzá az 1978-as Svéd Nagydíjon. Egy hatalmas ventilátor volt a hátuljára szerelve, amely nagymértékben növelte a leszorítóerőt. Akkora előnyt jelentett ez az újítás, hogy egyből be is tiltották.

    A most épülő autó, a T.50 is egy hasonló, csak nyilván sokkal korszerűbb ventilátort kap majd, illetve a külsőt a McLaren F1 ihleti, ami Gordon Murray másik híres alkotása.

    Az úgynevezett ventilátor-autó tehát a legfejlettebb aerodinamikájú lesz a világon, és a Racing Point segít majd kifejleszteni, az ő szélcsatornájukban lesz tesztelve.

    „Az aerodinamikai specialistáink a szélcsatornánkat fogják használni a T.50 projekthez, emellett friss tudást és tapasztalatot biztosítanak. Ez már elég lesz arra, hogy a forradalmi koncepció teljes potenciálját ki lehessen aknázni” – nyilatkozta a Racing Point tulajdonosa, Lawrence Stroll az együttműködésről.

    Az autóban egy V12-es Cosworth motor fog dobogni, mely 700 lóerős teljesítményre képes. A tömeg 950 kg lesz. Elvileg 100 gépet fognak legyártani, és ha valaki szeretne egy ilyet, 2 millió font előleget kérnek egyért.

  • Mentális gyakorlatokkal segít túllendülni a BMW a kellemetlen vezetési helyzeteken

    Mentális gyakorlatokkal segít túllendülni a BMW a kellemetlen vezetési helyzeteken

    Egyedülálló megoldást kínál ügyfeleinek és minden autóvezetőnek a BMW Group Magyarország a vezetés élményét csorbító helyzetek kezelésére: a bajor prémiumgyártó olyan mentális gyakorlatok útmutatóit tette elérhetővé Spotify csatornáján, melyeket követve könnyebben kezelhetjük az autózás során felmerülő stresszes forgalmi helyzeteket.

    A BMW Group Magyarország különleges, vezetés közben végezhető mentális gyakorlatok végzésére biztató programot indított a hazánkban is nagy népszerűségnek örvendő zene és podcast streamelő szolgáltatáson, a Spotify-on.

    A BMW Mental Airbag projekt célja könnyebben kezelhetővé tenni az autóvezetés közben felmerülő mindennapos nehézségeket, úgy, mint a dugóban való araszolást vagy a feszült forgalmi helyzetek átélését. A mentális gyakorlatokon végigvezető hanganyagokat a bajor prémiummárka pszichológusok közreműködésével alkotta meg. Segítségükkel az autóvezetők az embert próbáló szituációkban is megnyugodhatnak, és adott esetben a hasznukra fordíthatják a forgalmi szituációkból adódó helyzeteket.

    Az öt hanganyagból álló és előfizetéstől függetlenül minden Spotify felhasználó számára elérhető BMW Mental Airbag csomag a https://open.spotify.com/playlist/5VBMpqX6XO74U3ZNKRywIR hivatkozáson érhető el. A BMW Mental Airbag projektet a BMW Group Magyarország és a Wavemaker közösen dolgozták ki.

  • A Ford és a McDonald’s együtt készítenek autóalkatrészt a kávészemek hulladékából

    A Ford és a McDonald’s együtt készítenek autóalkatrészt a kávészemek hulladékából

    A Ford Motor Company és a McDonald’s USA hamarosan koffeinlökettel dobja fel az autókat, méghozzá úgy, hogy a kávét használják fel bizonyos alkatrészek – például a fényszóróház – gyártásához.

    Évente több ezer tonnányi kávéhéj – a kávészemekről leváló száraz hártya – keletkezik a kávépörkölés melléktermékeként. A Ford és a McDonald’s innovatív, új alkalmazást találtak e hulladék hasznosítására, megállapítva, hogy kifejezetten erős és tartós anyag készíthető belőle. Ha a héjat magas hőmérsékleten és alacsony oxigénkoncentráció mellett műanyagba, illetve egyéb adalékanyagokba keverik be, majd pelletet készítenek belőle, akkor a keverék különféle formákba préselhető.

    A kávéhéj-kompozit jellemzői megfelelnek az olyan alkatrészekre érvények specifikációknak, mint a fényszóróház és más, a belső térben vagy a motortérben használt komponensek. Az így gyártott alkatrészek súlya mintegy 20 százalékkal kisebb, és előállításuk is 25 százalékkal kevesebb energiát igényel a formázás során. A Ford szerint a héj felhasználásával gyártott alkatrészek hőtani jellemzői lényegesen jobbak, mint a jelenleg alkalmazott anyagoké. Ez volt az első alkalom, hogy a Ford kávéhéj felhasználásával gyártott le bizonyos alkatrészeket.

    „Mély benyomást tett ránk a McDonald’s elkötelezettsége az innováció mellett, és mindez jól illeszkedik saját, jövőbe tekintő elképzeléseinkbe, illetve a fenntarthatóság érdekében tett lépéseink közé,” mondta el Debbie Mielewski, a Ford fenntarthatóságon és új anyagokon dolgozó kutatócsoportjának műszaki vezetője. „A fenntarthatóság immár 20 éve tartozik a kiemelt témák közé a Fordnál, és a mostani együttműködés jó példa arra, hogyan kooperálhatnak a különféle ágazatok, kicserélve egymás közt és hasznosítva a máskülönben értéktelennek számító melléktermékeket vagy hulladékokat.”

    A tervek szerint a McDonald’s az Észak-Amerikában keletkező kávéhéj jelentős részét a Fordhoz szállítja majd, hogy azt járműalkatrészekben használják fel.

    „A McDonald’s és a Ford egyaránt elkötelezett a hulladék-kibocsátás csökkentése mellett, és folyamatosan keressük az ezt szolgáló innovatív megoldásokat,” nyilatkozta Ian Olson, a McDonald’s globális fenntarthatóságért felelős igazgatója. „Azáltal, hogy módot találtunk a kávéhéj felhasználására, abban is előreléptünk, hogy két vállalat hogyan tud közösen hozzájárulni az önfenntartó gazdálkodás elterjedéséhez.”

    A Ford és a McDonald’s közötti együttműködés a legfrissebb példa arra az innovatív szemléletre, amit mindkét cég követ a termékfejlesztés és környezetvédelem területén. A projektben részt vesz még a fényszórókat gyártó Varroc Lighting Systems, illetve a kávéhéj feldolgozását végző Competitive Green Technologies vállalat is.

    A Ford a fenntartható anyagok egyre bővülő palettájával elkötelezetten halad abba az irányba, hogy világszerte újrahasznosított és újrahasznosítható műanyagokat használjon fel a járműveihez.

    A McDonald’s is azon dolgozik, hogy 2025-re már 100 százalékban megújuló, újrahasznosított, illetve tanúsított forrásból származó anyagokat használjon fel az éttermi csomagoláshoz. Emellett a McDonald’s a NextGen Cup Consortium and Challenge közreműködésével részt vesz egy újrahasznosítható és/vagy komposztálható pohár kifejlesztésében is. Mindkét projekt szerves részét képezi a McDonald’s Scale for Good kezdeményezésének; ez egy globális erőfeszítés arra, hogy a cég a valódi változások érdekében hatékonyan kihasználja méretét és termékei hatalmas darabszámát.

    A McDonald’s és a Ford tovább keresik a lehetőségeket a hulladékok közös hasznosítására, hogy ezzel is előmozdítsák fenntarthatósági céljaik megvalósítását.

  • Goodyear: Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat

    Goodyear: Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat

    Minden hópehely egy-egy egyedi alakzat, amelyet jégkristályok milliárdjai alkotnak. A hópelyhek összeállva sok örömöt okozhatnak a téli sportok szerelmeseinek, ám egyúttal sok bosszúságot is a közlekedőknek. A Goodyear elhatározta, hogy részletesen utánajár a hópelyhek titkának. A vezető abroncsgyártó vállalat luxemburgi kutatóközpontban található a legmodernebb technikával felszerelt hókutató laboratórium, ahol tudósok vizsgálják a hó és az abroncsok közötti kölcsönhatásokat, olyan megoldásokat keresve, amelyekkel még biztonságosabbá és élvezetesebbé tehető a téli autózás.

    A hó tudománya

    Minden hópehelyben van valami közös: mindegyikük hatszögletű, pontosabban hatszorosan szimmetrikus. De vajon miért? A válasz az, hogy a vízmolekulák mindig igyekeznek egymáshoz képest 60 vagy 120 fokos szögben elhelyezkedni. A hó számos különböző formában megjelenhet, a skótoknak például 421 különböző szavuk van rá[1]. A hó állapota valójában folyamatosan változik, mert az egymás melletti hókristályok az érintkezési pontokon összenőnek. A hó valójában folyamatosan változik, mivel a hókristályok a kapcsolódási pontjaikon együtt nőnek. Ezt a fizikai folyamatot szinterezésnek nevezzük. A száraz porhó sűrűsége megközelítőleg 30 kg/m³, a tömörödött régi hó sűrűsége a talajon az 500 kg/m³-t is elérheti, sőt a csonthó, más néven firnhó (összesűrűsödött, jéggé fagyott ) esetében ez az érték akár 800 kg/m³ is lehet. A hó izgalmas tudománya nagyon szorosan kapcsolódik a téli abroncsok fejlesztéséhez. A hó kimondottan sokféle lehet, emiatt a vezetés a havas utakon nem kevésbé sokrétű probléma. A hó szerkezete tehát közvetlen hatással van az abroncsok teljesítményére.

    Fizikaóra a havas úton

    A havas úton haladó jármű abroncsaira a hó a hókristályok összekapcsolódása miatt rátapad. A körülményektől függően a futófelületbe több-kevesebb hó ragad bele – ilyen behavazódott abroncsot valószínűleg már mindenki látott.

    Amikor friss porhóban vezetünk, az abroncsot a hó teljesen beborítja. Az összetömörödött hó ezzel szemben csak a mintaárkokba tapad bele, és emiatt a futófelület fekete-fehérnek tűnik. A keményre taposott hó nem tapad fel a futófelületre, ezért az abroncs fekete marad. A hó és az abroncs közötti kölcsönhatásokat ugyanakkor más tényezők, így a léghőmérséklet és a gördülési sebesség is befolyásolják.

    A téli abroncsok teljesítménye havas felületen tulajdonképpen akkor a legjobb, ha az összes tapadást biztosító él szabadon marad. Ha az abroncsra nem ragad rá a hó, a rengeteg kapaszkodóél ideális körülmények között fejtheti ki hatását. A 205/55R16 méretkategória téli prémiumabroncsai – mint például a Goodyear UltraGrip 9+ – az optimális tapadás biztosítása érdekében több mint 2500 speciális kialakítású lamellával rendelkeznek. A hó fizikájának, illetve a hó és az abroncs kölcsönhatásainak megértése éppen ezért alapvető fontosságú a téli abroncsok fejlesztése során.

    Csúcstechnológiás kutatás

    A Goodyear a világ egyik vezető abroncsgyártójaként folyamatosan fejleszti téli abroncsait. A vállalat lelkes kutatókból álló fejlesztői csapata a hó tulajdonságait és a hó és abroncs közötti kölcsönhatásokat a legapróbb részletekig elemzi.

    Pontosan erre a célra hoztak létre a közelmúltban egy csúcstechnológiás hókutató laboratóriumot a luxemburgi Goodyear Kutatóközpontban. „A levegő hőmérséklete az egyes szektorok között 0° és mínusz 40°C között változik” – magyarázza Dr. Frank Schmitz, az alkalmazott fizikai méréstechnológia csoportvezetője. A kutatási tevékenységek átfogó jellegűek, és a különböző formájú hókristályok generálásával kezdődnek. A mérnökök ezután mikroszámítógépes tomográfiával elemzik a hómintákat, és ennek alapján modern szoftverek segítségével 3D-s szemléltető modelleket állítanak elő. „Az eredmények segítségével jobban megérthetjük a hó morfológiáját és annak hatását a téli abroncsok teljesítményére” – fejti ki Dr. Schmitz. A fizikusok ezenkívül a különböző hótípusokat kombinálják is, így szimulálva a havas utakra jellemző körülményeket. A súrlódás és kopás tanulmányozására szolgáló tribométer és az ehhez hasonló mérőműszerek alkalmazásával az anyagtudomány képviselői az optimális futókeverékek, profilok és lamellaelrendezések kidolgozása érdekében intenzíven vizsgálják az abroncsok hóban mutatott súrlódását.

    A laboratóriumi eredmények tökéletesen kiegészítik azoknak a tesztpilótáknak a megfigyeléseit, akik az új abroncsokat valós körülmények között tesztelik svájci, skandináv és új-zélandi téli pályákon. A laboratóriumban és a gyakorlatban szerzett tapasztalatokat azonnal továbbítják a Goodyear UltraGrip abroncsok fejlesztőihez.

    A téligumi-tesztek első helyezettje

    A független tesztek évtizedek óta rendre igazolják a Goodyear UltraGrip sorozat abroncsainak kimagasló teljesítményét. A német autós magazin, az auto motor sport 2019-es téliabroncs-tesztjeinek aktuális eredményei alapján az újság a teszt győzteseként a Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsot nevezte meg, amely szintén az élén végzett az Auto Express és az Auto Bild sportcars tesztjein is.

    A Goodyear UltraGrip 9+ és a Goodyear UltraGrip Performance+ gumikeverékét a korábbi típushoz képest továbbfejlesztették. A speciális lágyító gyanták és növényi olajok biztosítják, hogy az abroncsok alacsony hőmérsékleten is rugalmasak maradjanak. A komplex futófelületi kialakítással és innovatív 3D lamellákkal együtt az UltraGrip abroncsok optimális tapadást és kényelmes vezetést biztosítanak a téli utakon minden körülmény mellett, legyen szó akár havas, jeges, nedves, vagy akár száraz útviszonyokról.

  • A BMW Group az alacsony emissziójú teherszállítmányozás térnyerését szorgalmazza

    A BMW Group az alacsony emissziójú teherszállítmányozás térnyerését szorgalmazza

    Az ENSZ madridi klímakonferenciája előtt a müncheni központú vállalatcsoport az autógyártók közül elsőként csatlakozott a „Getting to Zero Coalition” elnevezésű világméretű szövetséghez, amelynek egyik célkitűzése, hogy belátható időn belül szénkibocsátás-mentessé tegye a nemzetközi teherhajózást.

    A BMW Group újabb lépést tett a nemzetközi teherszállítmányozás hosszú távú fenntarthatósága felé vezető úton: a vállalatcsoport az ENSZ madridi klímakonferenciája előtt a több mint 80 vállalat szövetségére építkező „Getting to Zero Coalition” világméretű elköteleződéshez is csatlakozott, amellyel még tovább erősíti teljes értékláncára kiterjedő emisszió-csökkentési elköteleződését. A „Getting to Zero Coalition” elnevezésű világméretű szövetség egyik célkitűzése, hogy 2030-tól a nemzetközi vizeken kizárólag károsanyag-kibocsátástól mentes teherhajók közlekedjenek. A kezdeményezés a „Global Maritime Forum”, a „Friends of Ocean Action” és a „World Economic Form” közös partnerségeként öltött testet.

    „A tengereken történő teherszállítmányozás elengedhetetlen a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának folyamatos ellátásához és az új autók pontos leszállításához. A „Getting to Zero Coalition” más-más kormányzati szereplők, óriásvállalatok és különböző iparági képviselők egyedülálló szövetsége, amely lehetőséget biztosít arra, hogy hosszú távon csökkentsük a nemzetközi vizeken zajló teherszállítmányozás károsanyag-kibocsátását” – fogalmazott Jürgen Maidl, a BMW Group gyártási hálózatát és ellátóláncát felügyelő részleg alelnöke. „Büszkeséggel tölt el minket, hogy az autógyártók közül elsőként csatlakoztunk a kezdeményezéshez, amellyel újabb lépést teszünk a hosszú távú fenntarthatóság felé vezető úton” – tette hozzá.

    A BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának ellátóláncában a károsanyag-kibocsátás mintegy 50 százaléka a tengeri szállítmányozás számlájára írható. Globális szinten a nemzetközi teherhajózás termeli ki az üvegházhatású gázok hozzávetőlegesen 3 százalékát, ez az irány pedig folyamatosan emelkedik. A „Getting to Zero Coalition” részeseként a BMW Group teljes mértékben szénkibocsátás-mentessé kívánja tenni nemzetközi teherhajózását, amelyet szénmentes üzemanyagokkal, új típusú meghajtás-technológiákkal és optimalizált energiahatékonysággal érne el.

    A „Getting to Zero Coalition” kezdeményezés aktív résztvevőjeként a müncheni központú vállalatcsoport ráadásul logisztikája teljes területén az alacsony emissziójú működést szorgalmazza: teljes értékláncra kiterjedő, hosszú távon fenntartható stratégiája mellett a BMW Group holisztikus megközelítésének a nyersanyagoktól mentes tömegtermelési eljárások bevezetése és az elektromos mobilitás továbbfejlesztése is része.

    2006 óta például a BMW Group több mint 50 százalékkal csökkentette nyersanyag-kitermelését és új autói átlagos károsanyag-kibocsátását. Sőt mi több, a müncheni központú vállalatcsoport gyárait 2020-tól világszerte – még a Kínában üzemelő három BBA létesítményt is – kizárólag megújuló erőforrásokból kinyert energiák táplálják. 2017 óta a BMW Group európai gyárai 100 százalékban „zöld energiával” üzemelnek. Az elektromos mobilitásban rejlő lehetőségek idő előtti felfedezésével a bajor prémiumgyártó az iránymutató technológia úttörőjévé is vált, a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt pedig 2013 óta piacvezető a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő prémium modellek mezőnyében. A BMW hálózatról tölthető modellpalettáján jelenleg tizenkét gépkocsi sorakozik, amely az autóipar legszélesebb környezetbarát portfóliója. A BMW Group célja, hogy 2021-re egymillió darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje közlekedjen a világ útjain, miközben 2023-ra hálózatról tölthető modellpalettáját huszonöt tagúra bővíti fel.

    A BMW Group hosszú távon kötelezte el magát az ENSZ környezetvédelmi tevékenységei mellett

    Az ENSZ december 2-13. között tartja Madridban soron következő klímakonferenciáját (COP 25), amely előtt a BMW Group bejelentette, hogy az autógyártók közül elsőként csatlakozik a „Getting to Zero Coalition” szövetséghez. Nem véletlenül: a müncheni központú vállalatcsoport hosszú távon kötelezte el magát az ENSZ klímakonferenciáin való részvétel és a környezetvédelmi tevékenységek mellett. A BMW Group 2008 óta aktív szereplője minden egyes klímakonferenciának, idén pedig új ötletekkel és technikai betekintésekkel járul hozzá ismét a hosszú távú fenntarthatóság fejlődéséhez.

    Hosszú távú elköteleződése részeként a BMW Group december 10-én és 11-én a Fenntartható Innováció Fórumának (SIF – Sustainable Innovation Forum) főszponzoraként tart előadásokat. Az SIF immár hosszú évek óta az ENSZ klímakonferenciáinak egyik legmeghatározóbb fenntarthatósági konferenciaegyüttese, amelyen a politika, az ipar, a tudomány és a társadalom neves szereplői egyaránt képviseltetik magukat és amelyen a fenntarthatóság fejlődésének kihívásai kerülnek napirendre. A kétnapos rendezvényen a BMW Group az elektromos mobilitás fejlődésének aktualitásait tárja a nagyközönség elé, bemutatva, hogy az intelligens digitális technológiák miként segíthetnek elmélyíteni a hosszú távon fenntartható mobilitást.

  • „Így készült a Mustang Mach-E”: A nézők bepillanthatnak a kulisszák mögé

    „Így készült a Mustang Mach-E”: A nézők bepillanthatnak a kulisszák mögé

    A Ford a napokban mutatta be a Mustang-család legújabb tagját, a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E modellt, most pedig az Így készült a Mustang Mach-E című rövidfilmben osztja meg a vadonatúj SUV születésének történetét.

    A Ford első, igazán nagy hatótávolságú elektromos autója eredetileg nem egy Mustang lett volna, ám amikor Jim Hackett 2017 májusában átvette a vállalat elnök-vezérigazgatói posztját, azonnal létrehozott egy elektromos autókra szakosodott csapatot. Ez lett a Ford Team Edison, amelynek tagjai hihetetlen lendülettel láttak neki egy autó megalkotásának – és ez a gép lett a Mustang Mach-e. A csapat hónapokat töltött azzal az aprólékos munkával, hogy az autót összecsiszolják a Mustang fél évszázados hagyományaival, egyben pedig felvértezzék az új generációs technológiával.

    A 20 perces filmben több narrátor is megszólal: a Ford Team Edison néhány tagja, sőt Mustang-tulajdonosok is. A dokumentumfilm a Ford és egy londoni/detroiti székhelyű kreatív produkciós cég, a Chrome Productions közös munkájával készült.

  • #blessed: Négykerék-hajtású Dacia Duster lesz az új Pápamobil!

    #blessed: Négykerék-hajtású Dacia Duster lesz az új Pápamobil!

    A Renault Csoport ajándékaként Őszentsége Ferenc pápa egy speciálisan a pápai igényekre tervezett négykerék-hajtású Dacia Dustert vehetett át. Az autót tegnap adták át a Vatikánvárosban, a Pápa rezidenciáján rendezett találkozón.

    A Pápamobil fehér festést kapott, belül pedig a bézs színvilág dominál. A Dacia Duster alapjaira épült speciális modell 4.34 méter hosszú és 1.8 méter széles.

    Az autót a Prototípusokért felelős csapat és a Dacia speciális igényekre gyártott modelljeit tervező igazgatósága a román Romturingia céggel együttműködve hozta világra. A cég speciális felépítményeket készít. A modellben 5 ülés található, amelyből egy hátsó kiemelkedően magas kényelmet biztosít. A Vatikán által kért szintén különleges felszereltségek listáján szerepelnek még a hatalmas napfénytető, a levehető üvegezett felépítmény, 30mm-es hasmagasság a könnyebb beszállásért, és egyéb külső- és belső biztonsági elemek.

    A Pápamobil ajándékozásával a Renault Csoport ismét bizonyítani kívánja, hogy autógyártóként minden igény kielégítésére alkalmas modellpalettával és annak előállításához szükséges minden kompetenciával rendelkezik.

    „Azzal, hogy Őszentsége számára átadhattuk ezt a modellt, a Renault Csoport részéről megerősíthetjük azon elkötelezettségünket, amely a felhasználót helyezi törekvéseink középpontjába” – mondta el Xavier Martinet, a Renault Csoport olaszországi ügyvezető igazgatója.

  • Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec

    Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec

    Különösen innovatív gyorstöltő állomás próbaüzemét kezdte meg Prágában a ŠKODA AUTO DigiLab, amely a lendkerék-technikára épül és kétszer akkora töltőteljesítményt kínál, mint amekkora az elektromos hálózatról érhető el. A Prága-Letňany vásárterületen üzembe helyezett töltőállomás a Cseh Köztársaságban az első és világszerte is csupán a harmadik ilyen technika. Az innovatív töltéstechnika az izraeli Chakratec start-up cég fejlesztése, amelyet a ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd. fedezett fel, illetve nyert meg közös munkára.

    A ŠKODA AUTO a közelmúltban, az október végén Tel Avivban rendezett Smart Mobility Summit alkalmával számolt be az olyan innovatív mobilitási startup-cégekkel és technológiai vállalkozásokkal folytatott, új partneri együttműködésekről, amelyek az autóipar számára fejlesztenek hardver- és szoftver-megoldásokat. E vállalatok közé tartozik a Kinetic Power Booster feltalálója, a Chakratec is. Ez az innovatív töltőállomás ott is lehetővé teszi az elektromos járművek gyorstöltésű áramellátását, ahol eredetileg nem áll rendelkezésre elegendő töltőteljesítmény. A töltőállomás az elektromos hálózat terhelési csúcsait felvéve lendkerekeket gyorsít fel magas fordulatszámra, mozgási energia formájában tárolva az elektromos áramot. Elektromos hajtású gépkocsi csatlakoztatásakor a Kinetic Power Booster elektromos áramot szolgáltat, megduplázva az elektromos hálózat által önmagában kínált töltőteljesítményt. Az ötletes töltési megoldás egyaránt optimális például autókereskedések és bevásárlóközpontok számára.

    Andre Wehner, a ŠKODA AUTO digitális igazgatója hangsúlyozta: „A Chakratec vállalattal folytatott együttműködés jól mutatja, hogy a Tel Aviv-i ŠKODA AUTO Digilab Israel Ltd. cégünk révén hatékony felkutatással és célzott támogatással hogyan válhatnak konkrét projektekké az innovatív ötletek. Döntésünkkel, amellyel Prágába hoztuk a világ harmadik Kinetic Power Booster töltőállomását, egyértelműen jelezzük, hogy következetesen dolgozunk az ügyfeleinknek az elektromos mobilitás, illetve az integrált mobilitási szolgáltatások terén nyújtott kínálatunkon.”

    Vojtěch Fried, a PRE elektromos mobilitási menedzsere így egészítette ki: „A Chakratec technikája, amely az akkumulátorhajtású elektromos járművek gyorstöltéséhez szükséges teljesítményt biztosítja, további lépés az egyéni mobilitás elektromos jövője felé. A legnagyobb prágai töltőhálózat üzemeltetőjeként egyértelmű célkitűzésünk, hogy már a kezdetektől erős partnerként kísérjük a Kinetic Power Booster bevezetését.”

    Ilan-Ben David, a Chakratec ügyvezető igazgatója hozzátette: „A ŠKODA AUTO és a PRE vállalatokkal folytatott együttműködés mérföldkő számunkra. Állunk a kihívás elébe és készek vagyunk partnereinkkel közösen fejleszteni az elektromos mobilitást.”

    A Chakratec rendszere áramfelesleg idején energiát tárol, miközben csúcsidőben tehermentesíti a hálózatot. Az akkumulátoralapú töltőállomásoktól eltérően kapacitása mindvégig egyenletesen magas marad, emellett a tisztán mechanikus Kinetic Power Booster kémiai akkumulátorcellák nélküli, különösen környezetkímélő technika. Mintegy 200 ezer gyorstöltési és kisülési ciklust tesz lehetővé, ami nagyjából húsz évi élettartamnak felel meg.

    Műszakilag a töltőállomás szíve a speciális házban, vákuumban forgó tíz lendkerék, amelyek hálózati áram csatlakoztatásakor felgyorsulnak. Jármű töltése során elektromos áramot termelnek, miközben veszítenek fordulatszámukból. Az energiatároló egy ŠKODA CITIGOe iV és egy másik elektromos autó egyidejű töltéséhez is elegendő, mégpedig az elektromos hálózat által kínált teljesítmény kétszeresével. A töltési folyamatot követően a forgó tömegeknek idő szükséges ismét a megfelelő fordulatszámra gyorsulni, ami a 100 kilowattos prágai töltőállomáson mintegy 45 percet jelent.

    Prága-Letňany gyorstöltő állomását a Pre Group üzemelteti, hivatalos üzembe helyezését az e-SALON alkalmával jelenti be a ŠKODA AUTO és a PRE. Az elektromos mobilitási vásárt november 14. és 17. között Letňanyban, a Prágai Vásárközpontban rendezik.

    Jelenleg az elektromos járművek vezetői az új technika megismerése céljából díjmentesen tankolhatnak itt elektromos áramot, az üzemszerű használat árairól és a fizetési módokról később tájékoztat az üzemeltető. A tesztidőszak tapasztalataitól függően a partnerek további Chakratec-elven működő gyorstöltő állomások telepítését is tervezik Csehországban, illetve további országokban.