Az újrahasznosítás egy különleges formáját alkalmazza használt gumiabroncsokon Baráth Gábor. Mutatjuk is, micsoda szobrokat alkot!

Fotó: MTI/Sóki Tamás

Fotó: MTI/Sóki Tamás

Fotó: MTI/Sóki Tamás

Miközben a világ jelenleg az elektromos motorokat, így a Formula E-t támogatják egyre inkább, a Forma-1 a szintetikus üzemanyagok irányába tervez elmozdulni. Azonban mindkét kategóriában jelentős maradhat az óriás olajvállalatok szerepe.
A Shell például évtizedek óta szponzorálja a Ferrarit a Forma-1-ben, de jelen vannak a Formula E-ben is a Nissannál és a Mahindránál. Ahogy a Total is ott van az elektromos bajnokságban a DS Techeetah csapatnál.
„A legtöbben úgy tekintenek a Formula E autókra, vagy az elektromos utcai autókra, hogy nincs kapcsoltuk az olyan vállalatokhoz, mint a miénk.” – idézte Richard Tuckert, a Shell Lubricants Technology ügyvezető igazgatóját a Reuters újságírója, Alan Baldwin. „De a kenőanyagok és hűtőfolyadékok továbbra is részét képezik ennek a technológiának és mi úttörők szeretnénk lenni ezen a területen.”
„A villamosítás komoly téma az egész autóiparban, szóval több különböző tekintetben is hiteles része akarunk maradni ennek az utazásnak.” – mondta Tucker.
Az ilyen vállalatok persze más irányokba is nyitnak, így a Shell például egyre többet fektet a szélenergiába, a Total pedig a napenergiába való befektetéseit hangsúlyozza a Techeetah weboldalán.
Tucker azt is hangsúlyozta, hogy a Shellt érdekli az úgynevezett „E fluids”, vagyis „E folyadékok” kifejlesztése az által, hogy természetes gázokat alakítanának át folyadékká, katari üzemükben.
„Ha töltöd a telefonod, tudod, hogy egy kicsit felmelegszik. Ha ezt nagyobb léptékben csinálod, főleg ha gyorsan akarod az autódat tölteni…, akkor ezt a hőt el kell vonni az akkumulátorokból.” – mondta. „Sok változata van ennek a témának, de mi azt gondoljuk, hogy a győztes (technológia) a jövőben az úgynevezett merítéses hűtés lesz, mivel az akkumulátorok közvetlen kapcsolatban vannak a folyadékkal, mely számodra egy hőátadó közeg.”
„Tehát többféle folyadékot fejlesztünk merítéses és közvetlen hűtéshez.”
Az elektromotorok zsírzást igényelnek, míg a kenőanyagoknak komoly habzásgátló tulajdonsággal kell rendelkezniük, mivel a sebességváltó gyorsan forog.
A Formula E és a hamarosan debütáló Extreme E alapítója Alejandro Agag üdvözli az olajvállalatokat.
„Ez nagy változás. Ezeknél a vállalatoknál vana kulcs a nagy változáshoz, mivel nem azok fognak változást elérni, akik otthon nézik a tévét.” – mondta Agag a Reutersnek.

Közel 50 százalékkal nőtt a 2019-ben Simple applikáción keresztül vásárolt autópálya-matricák száma a 2018-as eredményekhez viszonyítva az OTP Mobil adatai szerint. A havi matricák száma ugrott meg leginkább 2018-hoz képest, de az éves megyei e-matricák is kelendőnek bizonyultak az óévben. Darabszámot tekintve a tíznapos matricák állnak a dobogó legfelső fokán. A tavalyi éves matricák január 31-én járnak le, az újakat változatlan áron lehet megvásárolni 2020-ban is.
Várakozáson felüli eredményt hozott az óév mobilos autópálya-matrica vásárlása: közel kétszer annyi vignettát vásároltak a felhasználók Simple alkalmazáson keresztül 2019-ben, mint a megelőző évben. Az OTP Mobil adatai alapján 2018-ban összesen mintegy 276 ezer matrica fogyott, míg ez a szám tavaly 45,5 százalékkal, 402 ezerre emelkedett. Ez azt jelenti, hogy az applikáció felhasználói átlagosan 3,3 matricát vásároltak 2019-ben.
A népszerűségi lista dobogósai
A növekedés minden kategóriában tapasztalható: tíznapos, havi, éves megyei és éves országos matricából is több fogyott az alkalmazáson keresztül a 2018-as évhez képest. Időtartamot tekintve a havi és az éves megyei matricák eladása nőtt leginkább: előbbié 60 százalékkal, utóbbié 51,8 százalékkal; ezzel meghaladva a 114 ezres darabszámot. Az eladási listát a tíznapos matricák vezetik, ezekből fogyott a legtöbb 2019-ben: a végeredmény közel 208 ezer eladott vignetta, ami az összes értékesített matrica több mint felét teszi ki. A regionális dobogóra a Pest, a Fejér és a Győr-Moson-Sopron megyei matricák fértek fel, ezek bizonyultak a legkelendőbbnek.
„Látható, hogy egyre többen ismerik fel az alkalmazáson keresztüli matricavásárlás előnyeit. A folyamat gyors, egyszerű és még az autóból sem kell kiszállnunk az e-matrica megváltásához. A Simple-nek rendkívül erős autós felhasználói közössége van, az alkalmazásban többszázezer rendszámot mentettek már el. Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy kihasználják, nálunk egyetlen regisztrációval számtalan szolgáltatást igénybe tudnak venni: a matricavásárláson túl a parkolás, az ételrendelés, a koncert- vagy mozijegyvásárlás is sokkal gördülékenyebb az appal, ezen felül a Simple-ösöknek QR-kódos csekkfizetésre is lehetőségük nyílik. Elsősorban parkolnak, ételt rendelnek, és mozijegyet vásárolnak a Simple segítségével” – mondta el az éves eredmények összegzéseként Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója.
Változatlan díjszabás az autópályákon
Az idei év elején a matricák típusait és díjaikat érintően nincs változás – továbbra is az eddig ismert vignetták vásárolhatók meg, amiknek a díjai nem emelkedtek 2019-hez képest. Szintén változatlan, hogy fizetés nélkül használhatók azon, egyébként díjköteles útszakaszok a terelés idején, amelyeket a közútkezelő terelőútként jelöl ki.
Fontos tudni, hogy amennyiben valaki matricavásárlás nélkül vesz igénybe díjköteles útszakaszt, a büntetés egy órán belül még elkerülhető: a türelmi időnek köszönhetően ugyanis a felhajtástól számítva 60 perc áll rendelkezésre a vignetta pótlására. Megyei matrica esetén érdemes figyelni a megyehatárokra, hiszen a régió legutolsó lehajtója után már büntetést von maga után a pályahasználat. Amennyiben egy baleset vagy útépítés miatti terelés érinti az autópályát, de a járműre nincs érvényes matrica, a következő lehetséges kijáratnál le kell hajtani. Ha valaki mégis tovább szeretné használni a sztrádát, okostelefonnal akár egy pihenőben is megvásárolhatja a szükséges matricát.

Jubileumi év a ŠKODA AUTO számára: 2020-ban ünnepli az autógyártó alapítása 125 éves, emellett autógyártása kezdetének 115. évfordulóját, de a márka számos történelmi jelentőségű modellje is idén tartja jubileumát.
Amint Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta: „A ŠKODA AUTO a világ legrégebbi, ma is termelő autógyártói közé tartozik. Ezen egyedülálló sikertörténet sarokkövei alapítóink, Václav Laurin és Václav Klement bátorsága és találékonysága, ami egyszerre kötelezettség és ösztönzés is számunkra, hogy virágzó jövő felé vezessük a vállalatot. Pontosan ezt tesszük ’Stratégia 2025’ programunkkal, puszta autógyártóból ’A legjobb mobilitási megoldásokat kínáló Simply Clever vállalattá’ (’Simply Clever Company for the Best Mobility Solutions’) alakítva át a ŠKODA AUTO szervezetét.”
Ennek megfelelően a ŠKODA AUTO 2020-ban is következetesen folytatja útját az elektromos mobilitás felé, s az év első felében bemutatja a VISION iV sorozatgyártású változatát. Ezzel a vállalat megalapításának 125. évfordulója egyben új korszak kezdetét is jelenti a márka számára, e tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modell ugyanis az első olyan gépkocsija, amely a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. Jelenlegi termékoffenzívája keretében 2019-től 2022 végéig a ŠKODA harminc új modellel jelenik meg a piacon, amelyek közül több mint tíz részben vagy tisztán elektromos hajtásrendszerű.

Annak alapjait, hogy a ŠKODA mára nemzetközileg is sikeres autógyártóvá válhatott, alapítói, Václav Laurin és Václav Klement még 1895 decemberében fektette le, amikor a közép-csehországi Mladá Boleslav városában kerékpárok javításával és gyártásával kezdtek foglalkozni. A róluk elnevezett Laurin & Klement vállalat már rövidesen több tucat változatban két- és háromkerekűek sokaságát kínálta, a motorkerékpárok gyártása pedig 1899-ben vette kezdetét. Műszakilag innovatív modelljeik hamarosan többek között Angliában, az egyik legigényesebb exportpiacon is keresettnek számítottak.
A Voiturette A formájában már 1905-ben bemutatkozott az első Laurin & Klement gépkocsi, amely gyorsan a mindennapok igényes minőségű, s előnyös ár/érték-arány jellemezte autójává lépett elő. Az L&K széleskörűen bővítette modellkínálatát, s hamarosan nagyteljesítményű sportkocsikat, illetve haszonjárműveket is kínált, amelyek szerte a világon meggyőzték a járművezetőket. 115 év múlva az autógyártó immár több mint száz piacon aktív és évente 1,24 millió járművét szállítja ki világszerte ügyfeleinek.
A sikertörténet folytatásának alapjául a Laurin & Klement és a Škoda gépgyártó konszern 1925-ös egyesülése szolgált, amellyel biztosított volt a további növekedéshez szüksége tőke. Ettől kezdve tűnt fel a Mladá Boleslav-i járművek márkaemblémáján a szárnyas nyíl motívuma.
A ŠKODA AUTO számos tevékenységgel, akcióval és eseménnyel ünnepli 2020-ban 125 esztendős évfordulóját, a vállalat dolgozói, valamint a márka és az autózás rajongói számára egyaránt. Ennek keretében például a vállalat történelmi szempontból meghatározó modelljei vezetéssel egybekötött rendezvényeken vesznek részt Kínában, Indiában, illetve más nemzetközi piacokon. Az ünnepi év csúcspontjaként a világhírű Cseh Filharmonikus Zenekar különleges koncertje szerepel a tervekben, de a ŠKODA széleskörű marketing- és kommunikációs kampányt is indít a jubileumi év alkalmából, többek között az autógyártó a közösségi hálózatokon működő összes csatornáján és a vállalat saját ŠKODA Storyboard weboldalán – a „Vezető leleményesség 1895 óta” („Driving inventiveness since 1895”) szlogen alatt.
A cég története során immár számos történeti szempontból is jelentős ŠKODA modell gördülhetett ki a csehországi és a nemzetközi termelési helyszínekről, amelyek közül néhány szintén 2020-ban ünnepli világpremierje vagy piaci bevezetése jubileumát. 85 évvel ezelőtt, 1935-ben mutatta be például a ŠKODA áramvonalas karosszériájú, izgalmas 935 Dynamic modelljét, míg 60 esztendeje, 1960 szeptemberében a Brnói Nemzetközi Gépipari Vásáron debütált az első ŠKODA OCTAVIA COMBI. A 2+2-üléses, elegáns ŠKODA 110 R kupé 1970-ben jelent meg, s idén immár húsz esztendeje a nagysikerű FABIA COMBI első generációja piaci bevezetésének. A ŠKODA AUTO gazdag versenysport-hagyományait idézi Václav Bobek és Jaroslav Netušil indulásának 70. évfordulója Le Mans 24-órás versenyén, akik 1950-ben egy ŠKODA Sport volánja mögött a gyári csapat színeiben álltak rajthoz.

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára Yann Vincent, a PSA alelnöke és Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd vezérigazgatója nézi, ahogy egy robot behozza az új motorokat a PSA fejlesztésű, háromhengeres, benzines turbómotorok sorozatgyártásának megkezdése alkalmából rendezett ünnepségen a szentgotthárdi Opel gyárban 2020. január 9-én.
A motorok gyártását egy 38 millió eurós – több mint 12 milliárd forintos – beruházásnak köszönhetően kezdték meg ezen a napon, ami azt is jelzi, hogy a francia tulajdonos hosszú távon számít a szentgotthárdi gyár dolgozóinak munkájára.

Új modell gyártását kezdte meg a frissen elkészült sanghaji Tesla autógyár – jelentették be Sanghajban egy keddi ünnepségen, amelyen Elon Musk, a vállalat ügyvezetője is részt vett a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna internetes oldalán megjelent tudósítás szerint.
A kaliforniai székhelyű, elektromos autókat gyártó vállalat 2019. január 7-én kezdte meg Sanghajban első, az Egyesült Államokon kívüli üzemének építését, amely egyúttal a legelső, teljes mértékben külföldi kézben lévő autógyár Kínában. A rekordidő alatt elkészült óriásüzemben gyártott első 15 járművet a vállalat alkalmazottainak adták át múlt hétfőn, bő egy héttel később pedig hivatalosan is megkezdték a kínai gyártású Tesla Model 3 típusú személyautók átadását. Musk az ünnepélyen tíz Model 3 kulcsát adta át a megrendelőiknek.
Az eseményen bejelentették: a sanghaji gyár egyúttal megkezdte a Model Y gyártási programját is. Musk szerint a modell iránti kereslet túl fogja szárnyalni a Tesla többi típusa iránti összkeresletet.
A cégvezető azt is elmondta, hogy egy tervező és mérnöki központ kialakítását tervezik Kínában abból a célból, hogy a vállalat ott egy teljesen új típusú járművet fejleszthessen ki.
Hozzátette: a Tesla tovább kívánja növelni beruházásait Kínában.
A mintegy 2 milliárd dollárból felépített sanghaji gyárban a Tesla Model 3 személyautó két típusát gyártják, amelyek kizárólag Kínában kerülnek piacra. Miután a kínai gyártású Tesla járművek ráadásul felkerültek a 10 százalékos gépjármű beszerzési adó alól mentességet élvező járműtípusok listájára, emellett pedig egy szintén decemberi döntésnek köszönhetően vásárlóik járművenként csaknem 25 ezer jüannyi (1 millió forint) állami támogatásban részesülhetnek, a Tesla múlt pénteken a kínai Model 3 induló árát az eredetileg tervezett 350 ezer jüanról (közel 15 millió forint) 299 ezer jüanra (12,7 millió forint) csökkentette.

Rekordszámú elektromos autót adott át a Tesla a negyedik negyedévben.
Az amerikai autógyártó az amerikai értékpapír-felügyeletnek (SEC) pénteken átadott tájékoztatójában közölte, hogy 112 ezer autót szállított le, amiből 92 550-re rúgott a legkeresettebb típus, a Model 3 száma. A Model S és a Model X autókból 19 450 darabot adtak át a negyedik negyedévben.
Elemzők ennél kevesebb autó, mintegy 105 ezer jármű leszállítására számítottak. A vártnál jobb adat annak köszönhető, hogy erősödött a kereslet a „tömegterméknek” szánt Model 3 iránt.
A tavalyi utolsó negyedévben a Tesla 104 891 autót gyártott, ebből 86 958 volt Model 3, a Model S/X autók száma pedig 17 933-ra rúgott.
A tavalyi egész évben a Tesla mintegy 367 500 elektromos autót szállított le megrendelőinek, 50 százalékkal többet az előző évinél.
A Tesla 360-400 ezres értékesítési célt tűzött ki a 2019-es évre. Az október végén közzétett, harmadik negyedéves beszámolóban a Tesla menedzsmentje úgy fogalmazott, „nagyon bízik abban, hogy idén meghaladja a 360 ezret” eladott autóinak száma.
New Yorkban a tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben a Tesla 2,15 százalékos pluszban, 439,49 dolláros árfolyamon forgott.

(MTI): Romániában átlagosan 32 banival (22 forinttal) csökkent január elsejétől az üzemanyagok literenkénti ára, miután január elsejétől eltörölték az üzemanyagokra 2014-ben kivetett többletadót.
Így a Petrom román nemzeti kőolajtársaság töltőállomásainál jelenleg átlagosan 5,26 lejt (363 forint) kell fizetni egy liter benzinért, és 5,45 lejt (377 forint) egy liter gázolajért.
Hasonlóak az árak a többi kőolajtársaság kútjainál is.
Az árcsökkenés két ellentétes hatású törvénymódosítás együttes eredménye. A parlament decemberben törvényi úton eltörölte a Ponta-kormány által bevezetett többletadót, de a Pénzügyminisztérium meg is emelte a tavalyi infláció mértékével az üzemanyagok jövedéki adóját.
Amint a Pénzügyminisztérium illetékesei magyarázták, a többletadó eltörlésével az EU által megszabott alsó határa alá csökkent volna az üzemanyagok jövedéki adója. Így a forgalmazóknak jelenleg ezer liter benzin után 1773,46 lej (122723 forint), ezer liter gázolaj után 1625,37 lej (112475 forint) jövedéki adót kell fizetniük.
Az üzemanyagra kivetett 7 eurócentes többletadót 2014-ben ideiglenes jelleggel vezette be Victor Ponta szociáldemokrata kormánya arra hivatkozva, hogy az így keletkező többletbevételt autópályák építésére fordítják. Az ideiglenes intézkedést 2016-ban nem hosszabbította meg a Dacian Ciolos által vezetett technokrata kabinet, de 2017-ben a szociáldemokrata Mihai Tudose vezette kormány megerősítette az előző szociáldemokrata kabinet döntését.
A többletadó eltörlését a novemberben kormányra került liberálisok kezdeményezték, miután megállapították, hogy a baloldali kormányok nem rendeltetésszerűen, hanem az adócsökkentések, valamint a bér- és nyugdíjemelések fedezésére használták a többletbevételeket.

A kormány döntése értelmében szerdától emelkedik a biológiai eredetű összetevők bekeverendő aránya az üzemanyagokban, az intézkedéssel Magyarország is csatlakozik a környezetbarát E10-es üzemanyagot használó államokhoz. A régi típusú autót használóknak célszerű ellenőrizni, hogy lehet-e kocsijukba az új üzemanyagból tankolni.
A 95-ös oktánszámú benzin bioetanol-részaránya a kormányrendelet szerint legalább 6,1 százalék lesz 2020. január 1-jétől, a dízelhez kevert biodízel minimális részaránya 6,4 százalékról 8,2 százalékra nő.
Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára az MTI-nek elmondta, hogy a töltőállomásokon kicserélik a matricákat, a 95-ös benzint E10-es matrica jelzi az eddigi E5-ös helyett. December végén a legtöbb helyen az autósok már az új jelzésekkel találkozhatnak. Annak érdekében, hogy az átállás zökkenőmentes legyen, a töltőállomások jelentős részénél a decemberben kiszállított üzemanyagok összetétele már megfelelt a 2020. január 1-jétől életbe lépő előírásoknak.
Több európai uniós országban is átálltak a magasabb bioetanol-tartalomra és a tapasztalatok szerint mindez nem okozott műszaki problémát – hangsúlyozta a főtitkár, aki ugyanakkor megjegyezte, hogy esetleg a régi típusú gépkocsiknál szükség lehet a járműre vonatkozó előírások ellenőrzésére.
Grád Ottó közölte, hogy az E10-es benzin használatával a járművek fogyasztásában lényeges változást nem lehet majd érezni.
A következő linken ellenőrizhetitek, hogy a ti autótok kompatibilis-e az E10-es üzemanyaggal (német nyelvű oldal, de nyelvtudás nélkül is érthető): https://www.e10tanken.de/

A történelem első Clásico mérkőzésének játékosai szerepelnek abban a reklámfilmben, amelyet a CUPRA a december 18-i mérkőzés előtt küld adásba. A SEAT új márkája, amely tavaly augusztusban az FC Barcelona hivatalos autós- és mobilitási partnerévé vált az elkövetkező öt szezonra, a két csapat első mérkőzéséig tekint vissza, hogy kiemelje az olyan értékeket, mint a szenvedély, az ambíció és az elszántság.
A CUPRA ezzel a kisfilmmel mutatkozik be a Barcelona-Real Madrid mérkőzés előtt, és 100 évvel viszi vissza a nézőt az 1902-ben sorra került első mérkőzésre. Ez a 20. század elejei Madrid által ihletett művészeti és történelmi alkotás azt kívánja bemutatni, hogy a legnagyobb eredmények az „úttörők” kis csoportjának meggyőződéséből erednek. A reklámfilm másik célja az olyan értékek hangsúlyozása, mint a tisztességes játék, a sportszerűség, a csapatmunka és a szakmai tisztelet.
Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója szerint „a nagy álmok néhány hittel rendelkező emberrel kezdődnek. Noha a labdarúgás nem volt népszerű sportág 1902-ben, a sportot szenvedélyesen szerető 22 férfi összegyűlt Madridban, hogy lejátsszák az első Clásicot. Ehhez a történelmi mérkőzéshez hasonlóan, a CUPRA is az emberek egy csoportjának meggyőződésében született, hogy korszerű márkát hozzanak létre, amelyet kifejezetten az autó szerelmeseinek terveztek ”
A Madrid ikonikus helyein, például a Vasúti Múzeumban forgatott film narrátora a spanyol születésű német színész, Daniel Brühl. A filmet Spanyolországban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Mexikóban is leadják a televízióban. A márka üzenetét egy digitális CUPRA kampány keretében is megerősítik ebben az öt országban, és az Egyesült Királyságban, Ausztriában, Svájcban, valamint az FC Barcelona közösségi médiájában.

A CUPRA Garázs bővítése
A reklámfilmben egy CUPRA Formentor Concept szerepel, az a modell, amelyiket kifejezetten ennek a márkának fejlesztettek. Ezt a nagy teljesítményű, plug-in hibrid motor hajtotta gépkocsit Martorell-ben gyártják majd, és a piaci bevezetésére a jövő évben kerül sor. Ez az első modell, a CUPRA Ateca bevezetése után, és a márka a CUPRA Formentor és a CUPRA Leon 2020-ban történő bevezetésével megerősíti termékkínálatát azzal a céllal, hogy következő néhány évben megduplázza az értékesítést.
E cél elérése érdekében a márka ebben az évben megerősítette szervezeti struktúráját, átszervezte a vezetői gárdát, és 50% -kal növelte munkatársainak számát. Ezenkívül a CUPRA befejezi új, 2400 négyzetméteres központi épületnek építését is, amely a jövő évben SEAT központja mellett nyílik meg. Mindezen túl a márka felújította versenyautó műhelyét, hogy létrehozza a CUPRA Racing Factory-t, azt a létesítményt, ahol a jövő versenyautóit gyártják majd. A CUPRA versenyautó gyára volt a helyszíne a CUPRA Formentor Concept Clásico mérkőzésre forgatott reklámfilmjének.
Különleges megállapodás
A CUPRA és az FC Barcelona tavaly augusztusban globális szövetségben egyesítette erőit. Ezen újító jellegű megállapodás révén a SEAT új márkája a labdarúgó klub hivatalos autós- és mobilitási partnerévé vált. Annak érdekében, hogy javítsák Barcelona városának megítélését a világban, hogy támogassák a tehetségeket és az innovációt, valamint azért hogy a rajongóiknak világszerte egyedi élményeket szerezzenek, a két szervezet, a CUPRA és az FC Barcelona együttműködik az elkövetkezendő öt szezonban.
Mindezen túl az innováció mobilitási ágazatban való előmozdítása érdekében a SEAT, a CUPRA és az FC Barcelona közös mikro-mobilitási és elektro-mobilitási megoldásokat fejleszt, és ezeket rövidesen bejelentik.
A helyes úton
A CUPRA jó úton halad a felé, hogy a második egymást követő üzleti évet is értékesítési rekordokkal zárja. Az új gyártó összesen 22 800 CUPRA-t értékesített 2019 novemberéig, ami 74% -kal volt több, mint az előző év azonos időszakában elért eredmény. Annak érdekében, hogy a márka tovább haladjon a nemzetközi terjeszkedés útján, tavaly novemberben a CUPRA Mexikóvárosban megnyitotta a világ első CUPRA Garázsát. Ezt a létesítményt kizárólag a márkának szentelték, és a ma már meglévő 248 CUPRA sarokhoz csatlakozik, hogy kiegészítse a CUPRA globális értékesítési hálózatát.
https://www.youtube.com/watch?v=gzS0CHep91Y