Kategória: Automobil

  • A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld

    A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld

    A Lexus 30. születésnapját egy az elektromos járművek jövőjét megalapozó merész koncepcióautóval ünnepli. A Lexus LF-30 Electrified kialakítása páratlanul dinamikus vezetési élményt ígér. A Tokiói Autószalonon debütált, majd idén márciusban a közönség számára is bemutatott járművet kifejezetten erre a célra fejlesztett Goodyear koncepcióabroncsokkal szerelték fel.

    A Goodyear koncepcionális abroncsa mindenben a modern, áramvonalas és sportos Lexus igényeihez igazodik. Az abroncsok kompatibilisek az elektromos meghajtással, kialakításuk fokozza a kényelmet és javítja az autók teljesítményét.

    „Büszkék vagyunk rá, hogy ebben a projektben együtt dolgozhattunk a Lexusszal, amely 30 éve élen jár az innovatív mobilitási megoldások terén. Együttműködésünk ismét csak azt bizonyítja, milyen fontos szerepet játszanak az abroncsok a jövő elektromos közlekedési megoldásainak kialakításában – nyilatkozta Mike Rytokoski, a Goodyear Europe alelnöke és marketingvezetője.

    Az LF-30 Electrified számára készült koncepcionális abroncs főbb jellemzői:

    • Elektromos járművek motorjának hűtése: A Goodyear aerodinamikai szakértelmét kihasználva a koncepcionális abroncsokat úgy alakították ki, hogy javítsák az elektromos motorok hűtését. A hideg levegő az elülső lökhárító szellőzőrácsán át jut el az abroncsokhoz, ahol a terelőelemek a levegőáramot a kerekek mögött elhelyezett elektromos motorokhoz irányítják. Az általuk felhevített levegő az LF-30 Electrified felnijének külső széle felé áramlik.
    • Csökkentett légellenállás: Az abroncs kialakítása és külső formája a légellenállás csökkentése révén javítja a Lexus aerodinamikai jellemzőit, így fokozva a teljesítményt és az akkumulátor hatótávolságát.
    • Zajcsökkentés biomimetikus módszerekkel: A Goodyear a természetből merített ihletet a koncepcionális abroncs kifejlesztéséhez. A hűtőbordák belépőéleit bársonyosan finom anyag borítja, amelyet az éjszaka hangtalanul lecsapó baglyok szárnyának szerkezete inspirálta. A biomimetikus kialakítás révén az abroncsok gördülése során keltett zaj minimálisra csökkenthető.

    A Lexus LF-30 Electrified autóra kifejlesztett Goodyear koncepcionális abroncs 285/35R24-es méretben készült.

    Lexus LF-30 Electrified Fotó: WS Hungary

  • A Volkswagen Személyautók márka a koronavírus-válság miatt csütörtökön felfüggeszti a termelést

    A Volkswagen Személyautók márka a koronavírus-válság miatt csütörtökön felfüggeszti a termelést

    A Volkswagen Személyautók márka fokozatosan leállítja gyártói tevékenységét európai gyáraiban. Ez a Volkswagen Group Components gyárait is érinti. Ez a márka válasza a kereslet gyors csökkenésére a gépjárműpiacon. A beszállítók ellátási láncaival kapcsolatos kockázatok szintén növekednek. Ennek oka a koronavírus-fertőzés jelentősen felgyorsult mértéke és az ebből következő, a hatóságok által megtett intézkedések. Ezért a gyárak kezdetben várhatóan két hétig bezárnak. Az érintett német üzemekben az intézkedéseket csütörtökön a délutáni műszak végétől kell alkalmazni.

    Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka üzemeltetési igazgatója szerint: „A koronavírus Európában való elterjedése egyre inkább káros hatással van a keresleti helyzetre. Ugyanakkor egyre nehezebb lesz beszállítói alkatrészekkel ellátni üzemeinket. Ezért úgy döntöttünk, hogy csütörtökön a délutáni műszak végétől összehangolt módon leállítjuk a termelést. Meggyőződésünk, hogy ez azon alkalmazottaink érdekeit is szolgálja, akik egyre inkább aggódnak a koronavírus elterjedése miatt. ”

    Gunnar Kilian, a Volkswagen Csoport HR igazgatósági tagja hangsúlyozta: „Átfogó egészségvédelmi intézkedéseinket számos egyéb intézkedéssel is kiegészítettük. Megértjük alkalmazottaink aggodalmait. A kínai koronajárvány kezdete óta következetesen azon az elv alapján működünk, hogy az egészség az elsődleges prioritásunk. Munkatársaink erre támaszkodhatnak. ”

    Bernd Osterloh, az Üzemi Tanács elnöke üdvözölte a termelés felfüggesztését: „Olyan esetekben, amikor az emberek már nem találkozhatnak játszótéren vagy koncerteken, nem mehetnek templomba vagy este egy étterembe, és már nem vásárolnak autót, illetve a Volkswagennek beszállítási problémái vannak, a termelés nem mehet egyszerűen úgy, mintha semmi sem történt volna. A gyártásban dolgozó kollégáink számára tehát nincs más alternatíva mint a gyártás ellenőrzött felfüggesztése. Az összes nyitott kérdést tisztázni kell a társaság és az Üzemi Tanács között. ”

    Munkavállalóinak védelme érdekében a Volkswagen további intézkedéseket hajt végre a koronavírus terjedésének megakadályozására. A mai naptól kezdve bezárják a vállalat étkezdéit, önkiszolgáló üzleteit, kávézóit, bisztróit, éttermeit és vendéglátó-ipari szolgáltatásait. Általános elvként az összes találkozót Skype-on vagy videón keresztül tartja meg. Az összes főbb eseményt törölték.

    Ezenkívül különös védelmet kell alkalmazni azon munkavállalók esetében, akik a szívet vagy tüdőt érintő korábbi esetek miatt különleges egészségügyi kockázatokkal rendelkeznek, és ez többek között a gyengült immunrendszerrel rendelkező munkavállalókra is vonatkozik.

    Ezenkívül azon munkavállalók számára, akik március 14. után térnek vissza más országokból Németországba, azonnali hatállyal tilos belépni a Volkswagen AG üzemeibe és egyéb létesítményeibe a 14 napos inkubációs időszak alatt.

    Annak érdekében, hogy a vírus terjedése a lehető legalacsonyabb legyen, nagymértékben kerülni kell az érintkezést. A vezetőknek és az alkalmazottaknak át kell vizsgálniuk a mobil munkavégzés lehetőségeit, például az otthoni munkát. Általános elv: a mobil munka akár heti öt nap is lehet.

    Az intézkedések magukban foglalják az üzleti utak általános megállítását – minden üzem és más országok számára is. Ez vonatkozik az üzemek közötti utazásokra is. Az egységek közötti belső ingajáratot már leállították.

  • Koronavírus – A Dacia is leállítja a termelést a romániai üzemében

    Koronavírus – A Dacia is leállítja a termelést a romániai üzemében

    A francia Renault tulajdonában levő Dacia felfüggeszti április 5-ig tevékenységét a dél-romániai mioveni-i üzemében – közölte szerdán a gyártó.

    A gyár leállításáról szóló döntés csütörtöktől lép érvénybe. A vállalat becslése szerint a tevékenység hamar újraindul az egészségügyi válság után. A Digi.24 hírtelevízió szerint a dolgozók kényszerszabadságra mennek, a kollektív munkaszerződés értelmében a felfüggesztés idején megkapják a bérük 85 százalékát. A Daciának 14 ezer dolgozója van.

    Kedden az amerikai Ford is bejelentette, hogy kényszerszabadságra küldi 6 ezer alkalmazottját és felfüggeszti a dél-romániai craiovai gyárának tevékenységét a koronavírus terjedésének megfékezése érdekében bevezetett korlátozások miatt.

    Romániában két autógyár működik, a Dacia és a Ford. Tavaly egész évben 490 412 járművet gyártottak, ebből mintegy 350 ezret a Dacia, 140 ezret a Ford. A Dacia az első, a Ford a második legnagyobb vállalatnak számít a román exporthoz való hozzájárulást tekintve.

  • Koronavírus – Leáll az esztergomi Suzuki gyár

    Koronavírus – Leáll az esztergomi Suzuki gyár

    A társaság a döntést a koronavírus-járvány terjedésének növekvő kockázatával indokolta.

    Az autógyár kedden még azt jelentette be, hogy a termelésben a délelőttös műszakot megtartják, a délutános műszakot törölték, a 60 év felettiek nem állhatnak munkába.

    A munkatársak a leállás alatt is kapnak fizetést, zajlik az intézkedés részleteinek kidolgozása – mondta el az MTI érdeklődésére Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a vállalat kommunikációs vezetője.

    A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A társaság 2018-ban 171 885 járművet értékesített 123 országban, ezek 95 százaléka Esztergomban készült.

    A Magyar Suzuki nettó árbevétele 2018-ban 1,953 milliárd euró volt, ezzel az ország 9. legnagyobb árbevételű cége. Ebből a belföldi árbevétel 280,4 millió eurót tett ki, 18,6 százalékkal bővült. Az adózás előtti eredmény 2018-ban elérte a 82 millió eurót, némileg elmaradva a 2017. évi 90,8 millió eurótól.

  • A Ford ideiglenesen felfüggeszti európai gyártási tevékenységét a koronavírus miatt, segítve a fertőzés elszigetelését

    A Ford ideiglenesen felfüggeszti európai gyártási tevékenységét a koronavírus miatt, segítve a fertőzés elszigetelését

    A koronavírus egyre erőteljesebb terjedése miatt a Ford Motor Company ideiglenesen felfüggeszti a jármű- és motorgyártást a kontinentális európai üzemeiben. Ez az intézkedés március 19-én, csütörtökön lép érvénybe, és a felfüggesztés várhatóan több hétig tart majd.

    A Ford azt követően döntött így, hogy az Egészségügyi Világszervezet közölte: a koronavírus-járvány új epicentruma Európa, ahol a bejelentett esetek száma az elmúlt napokban jelentősen növekedett, és várhatóan továbbra is gyorsan növekszik majd. A Ford döntése, hogy ideiglenesen leállítja a termelést, hozzájárul a vírus elterjedésének megakadályozására irányuló erőfeszítésekhez.

    “Bár létesítményeink működését a koronavírus eddig szerencsére korlátozottan befolyásolta, a járvány mégis példátlan hatással van alkalmazottainkra, márkakereskedőinkre, beszállítóinkra és vásárlóinkra, illetve az egész európai társadalomra,” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. “Ez a krízis drámai hatást gyakorol az európai piacra és a beszállítói iparágra. A nemrégiben több ország által is bevezetett intézkedések, amelyek korlátozzák az alapvető utazási és személyes kapcsolattartási lehetőségeket, és bizonyos országokban az áruk szállítását együttesen teszik indokolttá, hogy ideiglenesen felfüggesszük gyártási tevékenységünket a legnagyobb kontinentális európai üzemeinkben.”

    A Ford gyártóüzemeibe irányuló alkatrész-beszállítás egyre szakadozottabbá vált az elmúlt időkben, a járműértékesítés pedig az egész iparágban csökkent, mivel a márkakereskedéseket több országban is arra kötelezték, hogy ideiglenesen zárjanak be. Ugyanakkor a járművek javítása fontos társadalmi igény, ezért a Ford-márkaszervizek az egész kontinensen továbbra is elvégzik az alapvető karbantartásokat és javításokat.

    A németországi Kölnben és Saarlouisban, illetve a romániai Krajovában március 19-től, csütörtöktől áll le ideiglenesen a termelés. A Ford spanyolországi Valencia összeszerelő üzeme és motorgyára már március 16-tól, hétfőtől ideiglenesen felfüggesztette a termelést, miután három dolgozónál koronavírus-fertőzést állapítottak meg az elmúlt hétvégén. Az üzemekben csupán a legfontosabb munkákat – például a karbantartást és a biztonsági felügyeletet – végzik el.

    Az érintett európai dolgozókat elöljáróik tájékoztatják a helyi üzemre érvényes intézkedések részleteiről.

    Bár a Ford reményei szerint a leállásra csupán rövid időn át lesz szükség, a felfüggesztés pontos időtartama sok tényezőtől függ. Ezek közé tartozik például a koronavírus terjedésének sebessége, a nemzeti kormányok és az Európai Unió által bevezetett mozgáskorlátozások, beleértve a határok lezárását is, a beszállítói iparág képessége a szállítások biztosítására, illetve a vásárlók visszatérése a márkakereskedésekbe, amelyek közül sok már jelenleg is zárva van a nemzeti szintű intézkedések értelmében.

    A ma bejelentett intézkedések a múlt heti döntések sorát követik, amelyek értelmében minden alkalmazott távmunkában dolgozik, kivéve, ha üzleti szempontból kritikus fontosságú feladatot lát el, amit a helyszínen kell elvégezni. A távmunka mindaddig folytatódik, amíg a vállalat erről további döntést nem hoz, ezzel is támogatva a vírusfertőzés visszaszorítására irányuló folyamatos erőfeszítéseket. A Ford számos elővigyázatossági intézkedést vezet be annak érdekében, hogy gondoskodjon azon kevés munkatársának biztonságáról, akik nem tudják otthonról végezni a munkájukat.

    “Az ilyen nehéz időkben egyesíteni kell erőinket, és az emberek érdekeit kell előtérbe helyeznünk,” tette hozzá Rowley. “Mi a Fordnál az elkövetkező hetekben igyekszünk, hogy segítsünk kezelni a krízist, mérsékelve a vírus terjedését, és ahol csak lehetséges, enyhíteni a járvány hatásait.”

  • Koronavírus – A Volkswagen-csoport leállítja európai gyárai többségét

    Koronavírus – A Volkswagen-csoport leállítja európai gyárai többségét

    A koronavírus-járvány miatt felfüggeszti a termelést európai üzemeinek többségében a német Volkswagen-csoport, a világ legnagyobb autógyártó társasága – jelentették kedden német hírportálok Herbert Diess vezérigazgatóra hivatkozva. Ugyancsak a termelés felfüggesztéséről tett bejelentést a Mercedes-Benz márka tulajdonosa, a Daimler.

    A Volkswagen-csoport vezetője wolfsburgi tájékoztatóján elmondta, hogy két-három hétre felfüggesztik a termelést a legtöbb németországi és európai üzemben.

    A spanyolországi, portugáliai, olaszországi és szlovákiai üzemek már a héten leállnak – tette hozzá Herbert Diess.

    Kiemelte, hogy az új típusú koronavírus terjedése miatt egyre csökken a kereslet, és bizonytalan a gyártáshoz szükséges termékek, alkatrészek ellátása.

    A sajtójelentések szerint az üzemi tanács egy levélben arról tájékoztatta a munkavállalókat, hogy a pénteki műszakzárással áll le a termelés a legtöbb üzemben Németországban és Európa más országaiban.

    A beszámolók szerint a napokban több üzem dolgozói között regisztráltak fertőzötteket, és megszigorították a higiéniai, járványvédelmi előírásokat.

    A wolfsburgi tájékoztatón Frank Witter pénzügyi igazgató kiemelte: nem tudni, hogy a járvány milyen súlyosan és milyen hosszan hátráltatja a vállalatcsoportot, ezért szinte lehetetlen előrejelzést adni a pénzügyi hatásokról.

    A Volkswagen-csoport tavaly 10,97 millió járművet értékesített, így sorrendben a hatodik éve szerezte meg az első helyet az autógyártó társaságok rangsorában. A második a japán Toyota 10,74 millió eladott járművel.

    A német cég a legutóbbi, februári előrejelzésében még azzal számolt, hogy 2020-ban is hasonló nagyságrendben értékesít gyártmányokat.

    A csoporthoz a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a Volkswagen gyártja.

    A Daimler stuttgarti központjának kedd délutáni közleménye szerint a koronavírus-világjárvány miatt felfüggesztik „a termelés nagy részét” és egyes adminisztratív területek működését Európában. Az intézkedés még a héten életbe lép és egyelőre két hétre szól.

    A termelés felfüggesztése ” a személygépkocsikat, a szállítógépjárműveket és a haszongépjárműveket gyártó európai üzemekre” vonatkozik – áll a közleményben, amely szerint a további intézkedések a járványügyi helyzet alakulásától függenek.

    A koronavírus-járvány gazdasági hatásait egyelőre nem lehet felmérni vagy megbízhatóan megbecsülni – tették hozzá.

    A termelés felfüggesztésével a német társaság hozzájárul az alkalmazottak védelméhez és a járvány megfékezéséhez. A döntés azt is szolgálja, hogy a cég felkészüljön egy átmeneti időszakra, amelyet az „alacsony kereslet” jellemez majd, és „biztosítsa pénzügyi erejét” – közölték.

    A Daimler tavaly 3,344 millió járművet értékesített, ami minimálisan kevesebb az egy évvel korábbi 3,352 milliónál. Az első számú üzletág, a személygépkocsikkal foglalkozó Mercedes-Benz Cars rekordszámú, 2,385 millió járművet adott el.

    A legismertebb német ágazati elemző, Ferdinand Dudenhöffer a ZDF országos köztelevíziónak nyilatkozva kiemelte: az utóbbi hónapokban „összeomlott” a kínai piac, most az európai hanyatlik, a következő pedig az amerikai lehet, vagyis az autóipari termelés három legfontosabb felvevőpiacán egyszerre zuhanhat a kereslet.

    Erre az ágazat történetében nem volt példa. A most bontakozó folyamatok „megítélésünk szerint a legsúlyosabb válságot jelentik a második világháború óta” – mondta a duisburgi-esseni egyetem (UDE) autóipari kutatóintézetének (Center Automotive Research – CAR) társigazgatója.

  • Zöld elektromosságra váltanak a Bridgestone gyárak

    Zöld elektromosságra váltanak a Bridgestone gyárak

    A japán Bridgestone tatabányai üzemében márciustól megújuló energiaforrásokból fedezik a gyár teljes villamos energia igényét, ezzel havonta 2300 tonna szén-dioxid-kibocsátástól mentesítik a környezetet – közölte a társaság szerdán az MTI-vel.

    A gumigyár tájékoztatása szerint korábban három spanyol üzeme állt át megújuló energiaforrásból származó áramra, ehhez csatlakozik a két lengyel és a tatabányai abroncsgyár is, ahol havonta átlagosan 6,6 millió kilowattóra elektromos energiát használnak fel.

    A Bridgestone európai gyáraiban a mostani intézkedéssel a felhasznált áram megújuló forrásokból származó aránya már eléri a 90 százalékot – ismertette a vállalat.

    A társaság eddig 130 milliárd forintot fordított tatabányai gyárának felépítésére, gépparkjának kialakítására és fejlesztésébe, amivel a létesítmény az egyik legmodernebb európai Bridgestone egységgé vált. A gyártásban és a minőségellenőrzésben mesterséges intelligencián alapuló eljárásokat is használnak.

    Az üzemben prémium kategóriás gépjárművekre szánt, nagy sebességindexű, személyautó, SUV és kisteherautó abroncsok készülnek több mint 230 féle méretben. A dolgozók létszáma eléri az 1200 főt.

    A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. beszállítói hálózatát mintegy 750, döntő részben magyar kis- és középvállalat alkotja, amelyektől a cég 2018-ban 4,6 milliárd forint értékben vásárolt árukat és szolgáltatásokat. A vállalat éves árbevétele 2016-ban 36 milliárd forint, 2017-ben 53,1 milliárd, 2018-ban pedig 66,5 milliárd forint volt.

  • A Ford néhány hónap alatt megtervez és felépít egy autót, amivel pályára is lép

    A Ford néhány hónap alatt megtervez és felépít egy autót, amivel pályára is lép

    … és ebben a gamerek segítenek, akik vezetik a gépet

    Volt már olyan, hogy kedve támadt versenyautót tervezni? A Ford most lehetőséget kínál a gamereknek, hogy részesei legyenek egy kőkemény versenygép megalkotásának.

    A Ford első, teljesen tiszta lappal tervezett virtuális versenyautója nem egy létező modellen alapul majd, hanem az autógyártó és a játékosok közössége formálja meg, méghozzá egy teljesen újszerű módszerrel.

    A “Team Fordzilla P1” kódnevű projekt közvetlen résztvevői között ott lesznek a francia, német, olasz, spanyol és brit Fordzilla esport-csapatok kapitányai is. A Ford Európa dizájnerei szintén aktívan közreműködnek majd, méghozzá a gamer-társadalom széles rétegeitől kapott ötletek alapján dolgozva.

    “Egy virtuális világ számára tervezett versenyautón dolgozni igazi élvezet, hiszen ilyenkor szabadon szárnyalhat a fantázia. A játékosok tapasztalata nagyon fontos számunkra, hiszen így alkothatjuk meg azt a gépet, ami tényleg a legdögösebben mutat majd a startvonalon,” nyilatkozta Amko Leenarts, a Ford formatervezési igazgatója.

    A projekt dizájn-fázisát egészen egyedülálló együttműködés jellemzi majd ki a világ néhány legszebb és legnépszerűbb autóját jegyző Ford szakemberek és a virtuális versenypályák sztárjainak számító gamerek között.

    A dizájnerek a @TeamFordzilla által közzétett, és a széles játékos-közösség számára nyitott Twitter-szavazások alapján hozzák meg a legfontosabb döntéseket az autó formavilágáról. Több ilyen szavazás is lesz, és mindegyik egy-egy kulcsfontosságú területre vonatkozik, a motortól kezdve egészen a cockpit kialakításáig.

    A Ford a valódi autóinál is eredményesen alkalmazza az Emberközpontú Tervezést, ami azt jelenti, hogy egy jármű megalkotásának minden egyes lépésénél figyelembe veszik az emberi szempontokat. Az ezen a héten induló projektet az érdeklődők a @TeamFordzilla Twitter és Instagram csatornákon követhetik.

    “Mindannyian örömmel állnánk rajthoz a saját álomautónkkal, csakhogy a mostani e-versenyautók nem mások, mint a való világban kapható modellek klónjai,” mondta el Angelo Bülow, a német Fordzilla csapat kapitánya. “Éppen ezért hihetetlenül izgalmas lesz először beülni a #TeamFordzillaP1 volánja mögé, tudván, hogy nemcsak az autó megalkotásában segédkeztünk, hanem hogy eddig még senki nem vezette ezt a gépet.”

  • A Volkswagen Haszonjárművek bemutatja az elektromos mobilitás korai úttörőjét

    A Volkswagen Haszonjárművek bemutatja az elektromos mobilitás korai úttörőjét

    A Volkswagen Haszonjárművek „villamosítja” a március 25–29 között Essenben tartandó Techno Classica 2020-at: a T2-esen alapuló elektromos VW kisteherautó formájában a hannoveri székhelyű vállalat ténylegesen megmutatja a jövőbeli ID.BUZZ elődjét. Az 1978 áprilisában a berlini önkormányzat közlekedési szolgálata által kiadott engedéllyel rendelkező kisbusz, most a VW Haszonjárművek Oldtimer kollekciójának részét képezi. Ez a Bulli több, mint egy furgon, ez egyike a kevés, nulla CO2 kibocsátású, klasszikus járműveknek, a világ bármely részét is vegyük figyelembe.

    Ez az autó 50 éves ugrást jelent az időben. Ugyanis visszatérést jelent oda, amikor a  Volkswagen  Wolfsburgban lefektette az első alapokat a jövő elektromos mobilitásához: 1970-ben a Bulli és a Beetle feltalálói Wolfsburgban egy fejlesztési osztályt hoztak létre, amely megalkotta az első elektromos hajtású Volkswagent.  Már akkor is az volt a cél, hogy alternatív energiaforrásokat vegyen igénybe annak érdekében, hogy kevésbé függjenek a fosszilis tüzelőanyagoktól, és hogy a városban nulla kibocsátású járművekkel közlekedhessenek.

    Volkswagen
    Fotó: Henning Scheffen/ Volkswagen

    1972-ben a cég az első prototípust a Hannoveri Vásáron mutatta be. Ez egy pick-up formájú gépkocsi volt nyitott raktérrel.  Röviddel később megkezdődött a VW elektromos kisteherautójának rövid ideig tartó gyártása, melyet nem csak pick-upként, hanem mikrobuszként és furgonként is kínáltak. Teherbírása 800 kg volt.annak ellenére, hogy maga az akkumulátor  880 kilogrammot nyomott.

    A flotta kipróbálásának egyik helyszíne Berlin volt, a városi hatóságok hét elektromos furgont vásároltak meg. Az egyik egy T2 volt, amelyet 1972-ben gyártottak és 1978. április 14-én engedélyeztek a berlini városi közlekedési szolgálat csatorna fenntartási részlegénél. A kisteherautóra felcímkézett jelmondat az „Elektromos hajtású és környezetbarát” volt.  Való igaz, hogy Berlin nagyon komolyan vette a próbákat: a Tiergarden kerületben felállítottak egy akkumulátor-cserélő állomást, ahol az üres akkumulátor egységet öt percen belül egy teljesen feltöltöttre lehetett cserélni. Ezt úgy lehetett megvalósítani, hogy a raktér alá beépített, újratölthető akkumulátort egyszerűen ki lehetett húzni. A Volkswagen az akkumulátor feltöltési és cserélési technológiát a Rhenish-Westphalian Electricity (RWE) és a General Electric Street Vehicles Co. (GES) cégekkel együttműködve fejlesztette ki.

    Volkswagen
    Fotó: Henning Scheffen/ Volkswagen

    Alternatív megoldásként a Varta ólomakkumulátort a Bulli hátulján lévő interfészen keresztül is lehetséges volt feltölteni.  Több mint négy évtizeddel ezelőtt a jövőt jelentő kisteherautó fedélzetén már volt energia-visszanyerő rendszer is, amelyen keresztül fékezéskor a kinetikus energiát tárolhatták. Az akkumulátor teljesítménye 21,6 kWh volt, ami elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy az elektromos VW kisteherautó akár 85 kilométer távolságot is megtehessen. A hajtást a Bosch (később Siemens) külső áramfejlesztésű egyenáramú motorja biztosította. Állandó teljesítménye 16 kW (22 LE) volt, és rövid időn belül el tudta érni a 32 kW (44 LE) teljesítményt.  Ezen kívül maximális nyomatéka is jelentős, 160 Nm-es volt.

    Volkswagen
    Fotó: Henning Scheffen/ Volkswagen

    Ilyen elektromos hajtással a 2.170 kg súlyú kisteherautó 75 km / h maximális sebességet tudott elérni, ami elég gyors volt, hiszen a gépkocsit legfőképpen a városban használták. A gépkocsi még ennél is többet elért: az elektromos VW kisteherautó volt a kezdet, amely elindította azt a fejlesztési folyamatot, amelyben a mérnökök generációi dolgoztak a nulla kibocsátású Bulli sorozatgyártásának beindításán. Ami viszont az évtizedek során valóban hiányzott, az az igazán praktikus akkumulátor-technológia volt. Manapság a dolgok már másképpen állnak. A Volkswagen Haszonjárművek által már forgalmazott e-Crafter egy nagy és korszerű, zéró kibocsátású kisteherautó. És 2022-ben az ID. BUZZ és az ID. BUZZ Cargo is „beindul”, tehát minden készen áll a mobilitás jövőjére.

  • VÁLTOZÁS: Szezonzáró lesz az idei AMTS!

    VÁLTOZÁS: Szezonzáró lesz az idei AMTS!

    Az AMTS közleményét változtatás nélkül közöljük:

    Habár az utolsó pillanatig reménykedtünk benne, hogy az eredetileg tervezett időpontban megtarthatjuk az idei Automobil és Tuning Show-t, a koronavírus kapcsán kialakult nemzetközi helyzet miatt, hosszas gondolkodást, az illetékes hatóságokkal, valamint kiállítóinkkal történt egyeztetést követően fájó szívvel, de azt a döntést kellett meghoznunk, hogy az idei Automobil és Tuning Show-t idén egy őszi időpontra halasztjuk.

    ÚJ IDŐPONTUNK: 2020. SZEPTEMBER 25-27., HUNGEXPO

    A vírust és a terjedését illetően jelenleg napról-napra változó helyzetben nem tehetjük ki sem kiállítóinkat, sem látogatóinkat egy esetleges fertőzésveszélynek, melyet nemzetközi tömegrendezvényként – ahová több mint 16 országból érkeznek mind látogatók, mind kiállítók – nem tudunk kontrollálni. Szervezőként, az AMTS-en résztvevő több tízezer látogatónk, valamint minden egyes kiállítónk egészségéért felelőséggel tartozunk, ami minden más szempontot felülír.

    Az AMTS-t az elmúlt 15 évben tőlünk megszokott minőségben és színvonalban az őszi időpontban tudjuk biztonságosan megrendezni. 

    A látogatóink által korábban megvásárolt kedvezményes, a rendezvény bármely napján felhasználható belépőjegyek természetesen az őszi rendezvényünkre is érvényesek és ugyanúgy megnyerhető velük idei nyereményautónk, az egyedi Porsche Boxster S, melyet a rendezvény harmadik napján sorsolunk ki.

    Fájdalomdíjként, minden látogatónknak, aki 2020. március 6. előtt vásárolt kedvezményes árú jeggyel vesz részt az őszi AMTS-en, a jegy mellé egy további, limitált kiadású 15. éves jubileumi AMTS kulcstartót adunk ajándékba a rendezvényen.

    A kedvezményekkel élni nem kívánó látogatóink számára természetesen visszatérítjük a belépőjegyek árát – felületünk március 9-től él, az ezzel kapcsolatos pontos információkat hamarosan megtaláljátok hivatalos weboldalunkon, vásárlóinkat pedig e-mailben külön is értesítjük.

    Szervezőként érthetően most rendkívül csalódottak vagyunk, a jó hír viszont, hogy kiállítóink és partnereink szinte mindegyike mellettünk áll az őszi felvonást illetően, így ha pár hónap csúszással is, de minimum ugyanazt a nagyszabású show-t tudjuk prezentálni Nektek, amit most márciusra terveztünk.

    Ősszel találkozunk!
    Üdv,

    az AMTS szervezőcsapata