Kategória: Automobil

  • Bereznay Dani kívül-belül bemutatta nektek a Tesla Model S-t!

    Bereznay Dani kívül-belül bemutatta nektek a Tesla Model S-t!

    Bereznay Dani nem régiben már jelentkezett egy autóbemutatós videóval, most pedig már meg is érkezett a következővel!

    Most egy elektromos autót járt körbe, egy Tesla Model S-t.

    Az elektromos autókat számos kritika éri, rendre összehasonlítgatják a belsőégésű motoros autókkal, de Dani amellett, hogy remekül és érthetően mutatja be az autót, kimondja a lényeget is: az elektromos autó nem feltétlenül jobb, vagy rosszabb, csak más.

    Videójából az is kiderül, hogy a Tesla még a humorra is gondolt, és „pukipárnával” is „felszerelte” a négykerekűt! 😀

  • A Ford saját szórakoztató portállal és mesefelolvasással is csatlakozik a #maradjotthon kampányhoz

    A Ford saját szórakoztató portállal és mesefelolvasással is csatlakozik a #maradjotthon kampányhoz

    A Koronavírus járvány sokunk életét változtatta meg alapjaiban. Főleg a kisgyerekes családoknál jelent kihívást az izgő-mozgó, kíváncsi, mindig újra vágyó kicsik figyelmének lekötése. Nehéz, hogy nem láthatják a barátaikat, nem mehetnek ki a játszótérre, a szülőket is frusztrálja, hogy nem igazán tehetnek semmit a dolgok visszaállításának érdekében. A Ford is szembesült ezzel a problémával, hisz itthon közel 600, Európa-szerte pedig több ezer munkatársa dolgozik lassan egy hónapja otthonról.

    „A jelenlegi nehéz helyzetben sokszor a legtöbb, amit tehetünk, hogy otthon maradunk. Azonban megértjük, hogy ez néha kihívás lehet.
    Ezért hoztunk létre a FordFamilyFunHub oldalt, ami telis-tele van játékokkal – kicsiknek és nagyoknak egyaránt, hogy kellemesen teljen az együtt töltött idő! Az első körben a home office-ban dolgozó Fordos munkatársak gyerekeinek készült játékgyűjtemény rövid időn belül olyan sikeres lett kollegáink körében, hogy annak publikálása, közkinccsé tétele mellet döntöttünk.” – mondta el Györke Orsolya a Ford Kommunikációs igazgatója.

    http://www.fordfamilyfunhub.com/ címen található portálon az egyszerű színezőtől a bonyolultabb útvesztőkig és memória játékokig minden kicsi talál magának egy kis kikapcsolódást jelentő szórakozást. A nagyobbak pedig egy igazi autótervező helyébe képzelhetik magukat, ahogy pontról-pontra összekötve a Mustang Mach-E, a Ranger vagy épp az új Puma rajzait, a szemük előtt alakul ki a kész kép. Sőt a vállalkozó kedvűek papírból is elkészíthetik a Puma origami mását. A portál tartalmát folyamatosan bővítik a Ford munkatársai, a legújabb felkerült darab, egy Stop Motion video a Stay home rally, mely a követendő higiénés szabályokról szól, persze Ford módra kivitelezve…

    A Ford a héten azt is bejelentette, hogy a Ford Alapítvány és a Ford Motor Company vezérigazgatója, Bill Ford együttes erőfeszítésével létrehozott COVID-19 Adományozási program, várhatóan egymillió dollárt gyűjt majd a járvány ellen világszerte küzdő csoportok számára.

    A Ford Alapítvány új “Olvasd és vedd fel” önkéntes virtuális projektjének keretében pedig a Ford munkatársai szerte a világon megtehetik, hogy az anyanyelvükön íródott gyermekkönyveket felolvassák, és ezt videóra véve megosztják másokkal. Ez a kezdeményezés lehetővé teszi a Ford-dolgozóknak, hogy otthonuk biztonságában maradva is hasznos dolgot tegyenek – összhangban a Ford Alapítvány azon törekvésével, hogy népszerűsítse az olvasás szeretetét.

    Az online könyvtárat a nyelvek alapján fogják katalogizálni, és a több nyelven is jól beszélő munkatársakat arra bátorítják, hogy az angolon kívül más nyelven is olvassanak fel. A Ford Alapítvány azt tervezi, hogy a könyvtárat megosztja majd a gyermekek és családok segítségére szakosodott jótékonysági szervezetekkel.

  • A Ford 15 személygépkocsit bocsát a humanitárius segélyszervezetek rendelkezésére

    A Ford 15 személygépkocsit bocsát a humanitárius segélyszervezetek rendelkezésére

    A Koronavírus járvány Magyarországot is elérte, és a járvány számos területen okoz nehézségeket. A veszélyhelyzet leküzdésére több vállalt fogott össze a magyarországi humanitárius szervezetekkel, segítséget ajánlva a krízis elhárításában. A Ford Magyarország azon a területen segít, mely a szakterülete. 15 személyautó és személyszállító kisbusz használatba adását ajánlotta fel a Nemzeti Humanitárius Koordinációs Tanácsnak, amely szervezet a legnagyobb segélyszervezetekkel együttműködésben juttatja el a gépjárműveket azokra a területekre, ahol leginkább szükség van rájuk.

    Így a Ford Magyarország által felajánlott Focusok, Kugák, Mondeok és Tourneo Custom kisbuszok a Magyar Vöröskereszt, Katolikus Karitász, Ökomenikus Segélyszervezet, Magyar Máltai Szeretetszolgálat, Baptista Szeretetszolgálat, Magyar Református Szeretetszolgálat, és a Heim Pál Gyermekkórház, valamint a Szent László Kórház használatába kerülnek, hogy segítsék a szervezetek logisztikai, szállítási feladatait.

    „Nehéz idők járnak Magyarországra és az egész világra. Eljött a cselekvés és az együttműködés ideje. Több iparág összekapcsolásával komoly segítséget nyújthatunk a rászorulók és a válsághelyzet élvonalában küzdő emberek számára,” nyilatkozta Szabó Attila, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. „A Ford elkötelezetten lép fel e helyzetben – ahogy az már máskor is előfordult cégünk 117 éves története során. Büszkék vagyunk arra, hogy a Ford világszerte segítő kezet nyújt a világjárvány idején” – Tette hozzá Szabó Attila – „A Ford Motor Company egyik michigani gyártóüzemében április elején kezdte meg a Levegőszűrős Légzőkészülékek (PAPR) nagy sorozatú gyártását, és plymouthi üzemében hetente több mint 100.000 darab műanyag arcvédő pajzsot szerel össze. A Ford Angliában az Airbus-szal és a Rolls-Royce-szal közösen szintén levegőszűrő készülékek fejlesztésén dolgozik, és több európai országban a Ford Magyarországhoz hasonlóan számos személygépkocsit és haszonjárművet ajánlottunk fel a vírus elleni küzdő szervezetek mobilitásának biztosítására.”

    A Ford által felajánlott gépjárművek a márciusban meghirdetett veszélyhelyzet visszavonásáig állnak majd a kórházak és a karitatív szervezetek szolgálatában, segítve elsődlegesen az egészségügyi személyzetet, illetve a kórházak és karitatív szervezetek bármely, a veszélyhelyzettel összefüggő feladatának ellátását.

  • Járműveket bocsátott rendelkezésre a koronavírus elleni küzdelemhez a Renault Hungária

    Járműveket bocsátott rendelkezésre a koronavírus elleni küzdelemhez a Renault Hungária

    A koronavírus elleni küzdelemben segítő Magyar Vöröskeresztnek adott használatra járműveket a Renault Hungária. A márka hazai importőre ezzel is szeretné segíteni a szervezet napi munkáját a rendkívüli helyzetben.

    Az átadott 7 gépjármű egy részét a Magyar Vöröskereszt szociális gondozói használják az idősek, rászorulók mindennapi támogatásához. Az autók egy másik részét emellett a szervezet a már levett koronavírus-tesztek szállítására használja a vidéki városok és tesztközpontok között. Az autók között Renault és Dacia modellek egyaránt megtalálhatók, személy- és kishaszonjármű kivitelben is.

    A jelenleg fennálló rendkívüli helyzetben rengeteg helyen van szükség a segítségre. Hisszük, hogy ebben az időszakban csak közös erővel, összefogva leszünk képesek valódi eredményeket elérni. Mi azzal tudjuk ebből elsősorban kivenni a részünket, hogy hozzájárulunk: az első vonalban küzdők mielőbb célba érjenek az ország egész területén. Ez a törekvés vezérelt minket, amikor használatra ajánlottuk flottánk egy részét a Magyar Vöröskereszt számára, remélve, hogy ily módon is hozzájárulhatunk a koronavírus elleni minél hatékonyabb küzdelemhez” – mondta Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója.

  • Koronavírus – Több mint 100 milliárd dollárt veszíthetnek az autógyártók

    Koronavírus – Több mint 100 milliárd dollárt veszíthetnek az autógyártók

    Szakértői becslés szerint több mint százmilliárd dollár bevételkiesést szenvedhetnek el az autógyártók, ha nem tudják újraindítani a termelést április végéig az új koronavírus által okozott járvány miatt Európában és Észak-Amerikában leállított gyáraikban.

    Ian Henry, az AutoAnalysis nevű, szakági elemzéseket és előrejelzéseket készítő brit kutató központ tulajdonosa a Financial Times című londoni üzleti napilapnak adott nyilatkozatában elmondta, hogy számításaik szerint az európai gyártók 2,6 millió autó kiesése miatt 66 milliárd dollárt veszíthetnek, az észak-amerikaiak pedig 2 millió autót, azaz 52 milliárd dollárt bukhatnak el április végéig.

    Ez a becslés a 2020-ra vonatkozó, eddigi gyártási előrejelzéseken alapul, beleértve az új modellek kibocsátását és a kereslet várható alakulását.

    Minden nagy európai és észak-amerikai autógyártó felfüggesztette a termelést március folyamán a munkavállalók egészségének védelme, illetve a kereslet zuhanása miatt. Egy sor vállalat pedig el is halasztotta el a termelés újraindítását, amelyet korábban március végére, április elejére tervezett. A japán Nissan, az amerikai gyártók közül pedig a Ford és a General Motors csak annyit közölt, hogy meghatározatlan időre zárva maradnak üzemei.

    A termelés szüneteltetése Európában minden egyes héten további 8 milliárd dolláros, Észak-Amerikában pedig 7,5 milliárd dolláros kiesést jelent az autógyártók bevételeiben.

    Ian Henry megítélése szerint május előtt nem várható a helyzet normalizálódása, és az is a legkorábbi időpont.

    Nyugat-Európában márciusban durván kétharmaddal csökkent az új autók értékesítése, az Egyesült Államokban pedig tízéves mélypontra zuhant. Az április pedig ennél is súlyosabb veszteségeket hoz majd a fogyasztók mozgásszabadságának korlátozása, illetve az autószalonok kényszerű bezárása miatt.

    Jóllehet a szigorú korlátozások feloldása után megugorhat az új autók forgalmazása, az elhalasztott vásárlásoknak valószínűleg csak egy részét realizálják a fogyasztók, mivel a járvány után várható kedvezőtlen gazdasági és a munkanélküliségi helyzet tompítani fogja a keresletet.

    Kínában a legsúlyosabb pillanatban gyakorlatilag senki nem vett új személyautót, és a rendelkezésre álló legújabb adatok is azt mutatják, hogy a koronavírus-járvány előtti szinthez képest 40 százalékkal alacsonyabb az új autók forgalmazása.

  • Koronavírus – Pirelli alelnök: azonnali tőkeinjekcióra van szüksége a nyugati piacoknak

    Koronavírus – Pirelli alelnök: azonnali tőkeinjekcióra van szüksége a nyugati piacoknak

    Kínában már részlegesen újraindította termelését az abroncsgyártó Pirelli, a nyugati piacokon pedig a gazdaság minél gyorsabb talpraállítását szorgalmazta a „háborús piaci helyzet” elkerülésére Marco Tronchetti Provera, a vállalat alelnöke, ügyvezető igazgatója szerdán.

    Marco Tronchetti Provera a nemzetközi sajtónak, köztük az MTI-nek adott interjúban azt mondta, hogy a kínai-olasz nagyvállalat most esik át másodjára a koronavírus-járványon: először kínai gyárait, most pedig európai és amerikai üzemeit érintik a Covid-19 következményei.

    Amikor a járvány Kínában tombolt, a csoport termelését – ötezer helyi dolgozóval – először húsz százalékosra csökkentették, majd újraindították. Jelenleg a dolgozóknak naponta kétszer megmérik a lázát, szájmaszkot viselnek és munkavégzés közben is betartatják velük a több mint egyméteres biztonsági távolságot egymástól.

    Az Európában és az Egyesült Államokban található Pirelli-gyárak ezzel szemben a járvány miatt teljesen leálltak. „Precedens nélküli, hogy a világ leggazdagabb részét lezárták” – fogalmazott az alelnök. Megjegyezte, nem tart az autópiac zuhanásától, mivel „a közlekedési ágazatra és gépjárművekre mindig szükség lesz”.

    Az 1872-ben alapított Pirelli alelnöke, ügyvezető igazgatója úgy látta, az európai és nyugati gazdaság újraindulása fokozatos lesz, de ehhez minél gyorsabb tőkeinjekció kell a kormányok és központi bankok részéről. „Ha az emberek azt érzik, hogy a járvány végetértével ha lassan is, de újraindulhatnak, mert a bankok a segítségükre sietnek, akkor a gazdasági rendszer helyreáll, ha nem is lesz olyan mint korábban. Ha viszont úgy érzik, nincsen pénz, egyedül maradtak és a félelem uralkodik el rajtuk, akkor háborús helyzetre kell számítani” – jelentette ki Marco Tronchetti Provera hangsúlyozva, hogy ez a háború a világháborúnál is „kegyetlenebb” lesz, mivel a járvány senkivel sem ír alá tűzszünetet.
    Kifejtette, az olasz gyáriparosok szövetsége hat százalékos GDP-csökkenéssel számol, amennyiben az olasz gazdaság már húsvét után újraindulhat. Ha az újraindulás későbbi lesz, magasabb lesz a visszaesés is.

    Az alelnök „lehetőségnek” nevezte a járvány utáni időszakot az Európai Unió számára. Hangsúlyozta, hogy Európa képviseli a világ legnagyobb fogyasztói piacát, de eddig nem volt képes egységes gazdasági szerkezet kialakítására. Példaként a megosztott európai energetikai politikát említette. „Sok függ Németországtól, amely reméljük, felismeri a koronavírus-fertőzés teremtette rendkívüli helyzet gazdasági lehetőségeit a közös újrainduláshoz” – mondta Marco Tronchetti Provera.

  • A Ford tanácsai: hogyan tegyük autónkat biztonságos, higiénikus környezetté?

    A Ford tanácsai: hogyan tegyük autónkat biztonságos, higiénikus környezetté?

    Európa-szerte szigorú intézkedésekkel próbálunk védekezni a COVID-19 vírus ellen, ám ezek főképp a személyes higiéniára és a tömegközlekedésre vonatkoznak. De mi a helyzet az autóinkkal?

    Mivel a tisztaság manapság nagyon fontos kérdés, nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy az autónk olyan terület, ahol a vezető és az utasok egyaránt rengeteg felülethez hozzáérhetnek – méghozzá minden egyes utazás során.

    Az ajtók nyitásától kezdve a fűtés beállításán át egészen a világítás felkapcsolásáig vagy a sebességváltásig sok olyan érintkezési pont létezik, ahol autónk szinte vonzza a szennyeződéseket és a kórokozókat.

    „Alapvető fontosságú, hogy mindenki kövesse a hivatalos javaslatokat, például 20 másodpercen át alaposan mosson kezet szappannal és vízzel. Ám akkor is legyünk ugyanilyen tudatosak, amikor az autónkat kell használnunk, ezért a jármű mindenképpen legyen tiszta és higiénikus, különösen a COVID-19 járvány idején,” mondta Dr. Jennifer Dodman, a Ford Nagy-Britannia orvosigazgatója.

    A biztonsági övek minden autós tisztító listájának élén kell hogy szerepeljenek, hiszen ezeket minden alkalommal használjuk, amikor autóba ülünk. Az öv állítgatásának gyakorisága attól is függ, hányan használják, de általában három érintkezési ponttal kell számolnunk. És mivel az öv keresztezi a testet, nagy eséllyel tapadhatnak meg rajta a köhögés-tüsszentés folyadékcseppjei – ahogyan a kormánykeréken is, ami közvetlenül a vezető előtt helyezkedik el.

    Jó hír viszont, hogy nincs szükség speciális eszközökre és szerekre ahhoz, hogy autónk higiénikus legyen, hiszen itt is beválnak azok a fehérítőmentes antibakteriális tisztítószerek, amelyeket otthonunkban is nap mint nap használunk.

    A fentiek mellett sok egyéb pont létezik (például a kerékszelepek porvédő kupakjai vagy a fejtámlák), amelyeket ritkábban érintünk meg, így aztán elég hosszú listát állíthatunk össze a tisztítandó területekről. Kellemes takarítást!

    KÜLSŐ

    • Ajtókilincsek
    • Ablakkeretek és tető
    • Csomagtérajtó kilincs
    • Üzemanyagtöltő nyílás fedél
    • Kerékszelepek és porvédő kupakok

    UTASTÉR

    • Ajtó/motorház/csomagtér nyitó kilincsek és fogantyúk
    • Kalaptartó
    • Rögzítő fülek a csomagtérpadlón
    • Elektromos ablakemelők gombjai
    • Napfénytető gombjai
    • Ajtózsebek
    • Biztonsági övek és csatlakozóik
    • Kormánykerék
    • Ülésállítás gombjai vagy karjai
    • Kürtgomb
    • Kapcsolókarok a kormány mögött
    • Szellőzőnyílások
    • Műszerfal
    • Motorindító gomb
    • Kulcsok
    • Sebességváltó
    • Kézifék
    • Multimédia kijelző
    • Fűtés kezelőszervei
    • Kesztyűtartó/tárolórekeszek
    • Felhasználói kézikönyv
    • Pohártartók
    • Visszapillantó tükör
    • Kabinvilágítás
    • Fejtámlák
    • Ülészsebek

    A MOTORHÁZTETŐ ALATT

    • Motorháztető nyitó kar
    • Motorburkolat
    • Nívópálca
    • Mosófolyadék betöltő nyílás kupakja
    • Olajbetöltő nyílás kupakja
  • „Sz*rolasz”? Bereznay Dani autóteszt videóval jelentkezett!

    „Sz*rolasz”? Bereznay Dani autóteszt videóval jelentkezett!

    Bereznay Dani YouTube csatornáján megannyi esport videót láthattatok már, de most valami mással jelentkezett.

    Elkészítette ugyanis első autóteszt videóját, melyben egy 2004-es Alfa Romeo GT-t mutat meg nektek és mondja el róla a véleményét!

  • Puzzle: kirakhatod Schumacher menő autóit

    Puzzle: kirakhatod Schumacher menő autóit

    A ma hozott kép Michael Schumacher saját kiállításán készült.

    Kellemes időtöltést kívánunk hozzá!

    További unaloműző ötleteinket ide kattintva találjátok!

    Fotó: Magyar Gábor

  • A Ford a 3M-mel, GE-vel és UAW-vel együttműködve gyárt légzőkészülékeket

    A Ford a 3M-mel, GE-vel és UAW-vel együttműködve gyárt légzőkészülékeket

    A Ford a 3M-mel, GE-vel és UAW-vel együttműködve dolgozik az egészségügyi dolgozóknak szánt légzőkészülékek és a koronavírus-fertőzöttek számára létfontosságú lélegeztetőgép gyártásának előmozdításán.

    A Ford Motor Company egyesíti erőit más cégekkel – többek közt a 3M és a GE Healthcare vállalatokkal –, rendelkezésre bocsátva gyártói és tervezői tapasztalatait, hogy gyorsabban bővülhessen a rendkívül fontos egészségügyi felszerelések gyártása, amelyek az egészségügyi dolgozók, a mentőszolgálatok és a koronavírus-fertőzött betegek számára szükségesek.

    Emellett a Ford azt tervezi, hogy hetente több mint 100.000 darab műanyag arcvédő pajzsot szerel össze, és rendelkezésre bocsátja saját 3D-nyomtatási kapacitását, hogy egyszer használatos légzőkészülékeket állítson elő az egészségügyi dolgozók számára.

    „Nehéz idők járnak Amerikára és az egész világra. Eljött a cselekvés és az együttműködés ideje. Több iparág összekapcsolásával komoly segítséget nyújthatunk a rászorulók és a válsághelyzet élvonalában küzdő emberek számára,” nyilatkozta Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke. „A Ford elkötelezetten lép fel e helyzetben – ahogy az már máskor is előfordult cégünk 117 éves története során.”

    Levegőszűrős légzőkészülék

    A Ford munkatársai együttműködnek a 3M csapatával, hogy kibővítsék a levegőszűrős légzőkészülékek (PARS) gyártási kapacitását; a szakemberek emellett összehangoltan dolgoznak egy új dizájnon, ami lehetővé tenné a két vállalat alkatrészeinek felhasználását, hogy kielégítsék a mentőszolgálatok és az egészségügyi dolgozók sürgős igényét. Az új légzőkészüléket az UAW dolgozói gyártanák a Ford egyik üzemében.

    A lehető leggyorsabb megoldás érdekében a Ford és a 3M csapatai rövid időn belül beazonosították azokat a raktárkészleteket – például a Ford F-150 ülésszellőztető ventilátorát és a 3M HEPA légszűrőit – amelyek alkalmasak a levegőben lebegő szennyező anyagok, például a vírusokat hordozó folyadékcseppek kiszűrésére, illetve azokat a kéziszerszám-akkumulátorokat, amelyek akár nyolc órán át is képesek működtetni ezeket a légzőkészülékeket.

    A Ford már azt szervezi, hogyan állíthatja elő ezeket az új generációs PAPR eszközöket Michigan egyik gyártóüzemében, a tízszeresére növelve ezzel a 3M gyártási kapacitását.

    „A 3M és a GE embereivel együttműködve felpörgettük mérnökeink és formatervezőink munkáját, hogy felkészültségük és kreativitásuk segítségével felgyorsítsuk e létfontosságú berendezés gyártását,” mondta Jim Hackett, a Ford elnök-vezérigazgatója. „Folyamatos kapcsolatban álltunk a szövetségi, állami és helyi tisztviselőkkel, hogy tisztábban lássuk, mely területeken van a legnagyobb szükség a segítségre. Erőinket arra összpontosítjuk, hogy növeljük a légzőkészülékek, arcvédő pajzsok és lélegeztetőgépek mennyiségét, hiszen ezek alapvetően szükségesek az egészségügyi dolgozók, a mentőszolgálatok, a veszélyes helyeken dolgozók, valamint a vírus által megfertőzött emberek számára.”

    „Minden lehetőséget számba veszünk, hogy tovább bővítsük a 3M gyártási kapacitását, és hogy minél hamarabb biztosítsuk az egészségügyi ellátást azokon a helyeken, ahol arra a legnagyobb szükség van. Éppen ezért partneri kapcsolatokat létesítünk más nagy cégekkel, például a Forddal is,” nyilatkozta Mike Roman, a 3M igazgatótanácsának elnök-vezérigazgatója. „Rendkívül fontos, hogy az élet védelme és a betegség legyőzése érdekében minden erőforrást mozgósítsunk, és hihetetlenül hálás vagyok Fordnak és munkatársainak az együttműködésért.”

    Lélegeztetőgépek

    A Ford emellett a GE Healthcare céggel is együttműködik, hogy a GE egy már létező lélegeztetőgépének egyszerűsített változatát nagyobb volumenben lehessen gyártani, a lehető legtöbb beteget mentesítve így a COVID-19 vírus okozta nehéz légzés veszélyeitől. A GE létesítményei mellett ezeket a lélegeztetőgépeket egy Ford-üzem is képes lesz gyártani.

    „Lelkesítő érzés megtapasztalni, hogy a különféle iparágak vállalatai milyen gyorsan mozgósítják erőiket, hogy együttesen nézhessünk szembe a COVID-19 jelentette kihívással,” vélekedett Kieran Murphy, a GE Healthcare elnök-vezérigazgatója. „Büszkék vagyunk rá, hogy klinikai és műszaki tapasztalatainkat is kamatoztathatjuk a Forddal való együttműködésbe, és ennek révén egyre több emberen segíthetünk ezzel az életmentő technológiával.”

    Légzőkészülékek és arcvédő pajzsok

    Mindeközben a Ford amerikai dizájnerei gyorsan megterveztek és tesztelni kezdtek egy átlátszó, az egész arcot takaró védőpajzsot az egészségügyi dolgozók és a mentőszolgálatok számára. A pajzs teljes egészében megakadályozza az arcra és a szemekbe jutó cseppfertőzést, és ha együtt használják az N95 típusú légzőkészülékkel, akkor sokkal hatékonyabban véd a fertőzés ellen, mint a légzőkészülék csupán önmagában.

    Az első 1000 darab pajzs tesztje ezen a héten történik meg a Henry Ford Egészségügyi Központban és a detroiti Sinai-Grace Központi Kórházban. Várhatóan már ezen a héten elkészül mintegy 75.000 ilyen pajzs, és a Ford egyik leányvállalata, a plymouthi Troy Design and Manufacturing több mint 100.000 darabot gyárt majd belőle hetente.

    A redfordi Fejlett Gyártási Központban a Ford rendelkezésre bocsátja saját 3D-nyomtatási kapacitását, hogy egyszer használatos légzőkészülékeket állítson elő az egészségügyi dolgozók és a mentősök számára. Az illetékes egészségügyi szervek engedélyének megszerzése után a Ford havi 1000 darabbal indítja majd el a termelést, a lehető leggyorsabban növelve a darabszámot.

    A Ford mérlegeli, hogy a GE-től függetlenül az Egyesült Királyság kormányával közösen is beindítsa további lélegeztetőgépek gyártását.

    Kínában a Ford Kína vegyesvállalati partnere, a Jiangling Motors tíz különlegesen felszerelt Transit mentőautót adományozott a vuhani kórházaknak, ahol a koronavírus-járvány kezdődött. A Ford most 165.000 darab FFP2 teljes arcmaszkot kap vissza Kínából; ezeket eredetileg a Ford küldte az országba az év elején, hogy segítsen a koronavírus elleni küzdelemben.

    A Ford felállított egy munkacsoportot, hogy segítsen felkutatni és beszerezni a kórházak számára sürgősen szükséges műtéti és N95 légzőkészülékeket. A Ford azt is vállalta, hogy 40.000 sebészeti maszkot küld a Henry Ford Egészségügyi Központból, emellett pedig igyekszik további forrásokat felderíteni.

    Azok a vállalkozások és magánszemélyek, akik szeretnének hozzájárulni ehhez az erőfeszítéshez, itt adhatják meg az információkat: www.fordnewideas.com.