Kategória: Automobil

  • Több mint háromszázezer Renault elektromos jármű kelt el eddig Európában

    Több mint háromszázezer Renault elektromos jármű kelt el eddig Európában

    A Renault több mint háromszázezer elektromos járművet értékesített Európában, ugyanakkor több mint százezer Renault ZOE-t helyeztek forgalomba Franciaországban. Ez a duplázódás még hangsúlyosabban mutatja a Renault vezető szerepét az európai elektromosjármű-piacon.

    A márka Magyarországon csak 2020-ban két és félszer annyi elektromos autót adott el, mint tavaly egész évben. Az idén már 2,5 millió forintos állami támogatásnak köszönhetően még nagyobb érdeklődésre számít a forgalmazó a következő időszakban is.

    Úttörő az elektromos mobilitás területén Európában 2010 óta

    Úttörőként és piacvezetőként a Renault csoport az elektromos járművek széles körű  bevezetésén dolgozik. 2020 első felében a Renault márka volumene 40%-kal nőtt, több mint 42 000 eladott járművel. A ZOE értékesítése Európában közel 50%-kal, 37 540 darabra nőtt. Ezek az eredmények az elektromos modellek terén a ZOE számára 16,6%-os piacrészt jelentenek, míg a márkák megoszlásában a Renault 18,3%-os részt ért el az idei év első hét hónapjában Európában.

    Hazánkban a Renault Hungária megtartja a modellre nyújtott 1,5 millió forintos kedvezményét, amelyet az állami támogatáson felül biztosított. Ennek is köszönhető, hogy idén két és félszer annyi elektromos autót adott el itthon, mint tavaly egész évben. Az idén már 2,5 millió forintos állami támogatásnak köszönhetően még nagyobb érdeklődésre számít a forgalmazó a következő időszakban is.

    A támogatás mellett itthon a Renault Hungária tovább folytatja a Nagy ZOE Próba nevű egyedi tesztvezetési programját is, amelynek célja, hogy az érdeklődők – szemben a klasszikus rövidtávú kipróbálási lehetőséggel – egy egész hétvégén át használják az autót, és a saját rutinjukhoz és életstílusukhoz illesztve azt, megtapasztalják az elektromobilitás előnyeit. Az érdeklődők választ kaphatnak olyan, az elektromos modellekkel kapcsolatos kérdésekre is mint a töltési lehetőségek vagy a teljesítmény. Ez a hosszútávú tesztelési lehetőség csak a Renault-nál érhető el ilyen feltételekkel.

    Renault ZOE, egy igazi sikertörténet

    A modell értékesítési számai évről évre növekszenek, ami a városi közlekedést segítő technológiák folyamatos fejlődésének és az ezt hordozó megnyerő külsőnek is köszönhető. Az összes generációt figyelembe véve a ZOE továbbra is piaci viszonyítási pontnak számít a tavaly Európában forgalomba helyezett 48 ezer darabnak köszönhetően. A modell így mára az elektromos mobilitás egyik referencia modellje lett, a Renault Csoport pedig vezető szakértői szerepet tölt be e területen.

    Ez a tapasztalat tükröződik a modellben kezdetektől alkalmazott innovációkban, mint például hőszivattyú beépítése a klímához, a gördülési ellenállás csökkentésére kifejlesztett speciális gumiabroncsok, vagy a kinetikus- és fékenergiát visszanyerő rendszer. Alig három évvel a modell bevezetése után a gyártó bemutatta a ZOE-t 41 kWh-os akkumulátorral, amelynek hatótávolsága gyakorlatilag megkétszereződött 300 km-re. A Cameleon töltő számos töltési lehetőséget kínál, az egyszerű háztartási aljzattól a 22 kW-os töltőállomásig, lehetővé téve a járművezetőknek, hogy akár 80 kilométerre elegendő áramot töltsön vissza akár 30 perc alatt is.

    Az új ZOE-t 2019 végén mutatták be a hazai piacon, és számos újítást kínál a vezetési kényelem és élmény fokozására. Az új belső tér két nagy képernyővel, egy 10”-os műszerfallal és 9,3”-os navigációs- és multimédia rendszerrel segíti a vezetőt. Az új modellverzió oly módon is segíti az utazást, hogy megmutatja, az útvonalon hol érhetők el töltőállomások, valamint lehetővé teszi a hatótáv és a hátralévő töltési idő valós időben, okostelefonról történő ellenőrzését. Az új 52 kWh-os akkumulátor a lehető legjobb hatótávot nyújtja a 395 km-es WLTP szerinti értékével, míg az új 100 kW (135 LE) R135 motor nagyobb dinamikát biztosít az autópályákon és az autóutakon történő használathoz.

    A Cameleon töltőn kívül lehetőség van egyenáramú terminálon történő töltésre 50kW teljesítményen, így 30 perc alatt akár 150km-nyi hatótáv is elérhetővé válhat. Az új ZOE ily módon is folytatja sikertörténetét a személyautók és kishaszonjárművek körében vezető elektromos Renault modellek terén.

  • „Mercedes-Benz Made in Kecskemét” néven új tantárgy indult a kecskeméti egyetemen

    „Mercedes-Benz Made in Kecskemét” néven új tantárgy indult a kecskeméti egyetemen

    (MTI) – „Mercedes-Benz Made is Kecskemét” néven a kecskeméti autógyár felépítését és működését, valamint az autógyártás területén alkalmazott legújabb technológiákat megismertető tantárgyat indított a Mercedes-gyár és a kecskeméti Neumann János Egyetem.

    Christian Wolff, a Mercedes-Benz gyár gyárigazgatója szerdai, a Kecskeméti Campuson megtartott nyitóelőadásán elmondta: a kurzus során a gyár munkatársai bemutatják majd a hallgatóknak, hogy nagyjából 30 óra alatt hogyan lesz egy acéllemeztekercsből egy négy keréken guruló autó, és hogyan gördülhet le kétpercenként a gyártósorról egy Mercedes.
    A gyárigazgató beszélt arról is, hogy a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-nél nagy hangsúlyt fektetnek az utánpótlásnevelésre. Az autógyártással és a vállalattal kapcsolatosan már egészen korán megpróbálják a gyermekek, a fiatalok érdeklődését felkelteni. Ezt szolgálja a Mercedes-gyár területén 2015-ben megnyílt Csillag Bölcsőde és Óvoda, a 2009-ben alapított Mercedes-Benz Iskola, amely kezdetben a Németországból érkező családok gyermekeinek oktatását szolgálta, majd 2015-ben megnyitotta kapuit a magyar anyanyelvű tanulók előtt is.

    Emlékeztetett, hogy a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2009-ben hozta meg stratégiai döntését a duális szakképzés bevezetéséről, ezért együttműködve Kecskemét önkormányzatával, az akkori Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Karával és helyi szakiskolákkal, Magyarországon elsőként vezette be a német mintájú duális szakképzést és főiskolai oktatást. A gyárban 2011-óta működik a duális képzés, amely az elméleti tudást professzionális gyakorlati ismeretekkel teszi teljessé.
    Hozzátette, hogy két évvel ezelőtt megnyitott a Mercedes-Benz Academy Kecskemét is a gyár területén. Az oktatási központ szakközépiskolás diákoknak, főiskolai és egyetemi hallgatóknak, jelenlegi és leendő Mercedes-Benz dolgozóknak biztosít helyet a gyakorlatorientált képzésre.

    A most indult, szabadon választható kurzust a kecskeméti Mercedes-gyár és a kecskeméti Neumann János Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Kar Anyagtechnológia Tanszéke közösen indította.

    Az egyetem tájékoztatása szerint a féléves tantárgy keretében a különféle egységek működését maguk a Mercedes-gyár munkatársai mutatják majd be. A tantárgyat az egyetem mindhárom, így a gazdaságtudományi, a kertészeti és vidékfejlesztési, illetve a GAMF műszaki és informatikai karának hallgatói is felvehették. A 150 fővel zajló kurzus a félév végén vizsgával zárul, az előadásokat rendszeresen látogatók pedig egy gyárlátogatáson is részt vehetnek, amennyiben a járványhelyzet ezt lehetővé teszi.

  • Paddy Hopkirk: úriember, legenda és a The Beatles ötödik tagja

    Paddy Hopkirk: úriember, legenda és a The Beatles ötödik tagja

    Sajtóközlemény: Az észak-írországi versenyző az 1964-es Monte Carlo Ralin elért eredményével egy csapásra az Egyesült Királyság leghíresebb raliversenyzőjévé vált, aki a klasszikus Minit is vérbeli motorsport-ikonná emelte. A márkára jellemző vezetési élmény még 87 évesen is hatalmába keríti a legendás pilótát, aki bármikor képes farkasszemet nézni a kanyargós országutak kihívásaival.

    A nyolchengeres Ford Falcon 17 másodperc előnnyel vezetett az élen, Paddy Hopkirk azonban előhúzta a Mini Cooper S rejtett tartalékait és elképesztő hajrával nyerte meg a „Hosszú kések éjszakáját”. 1964-ben a Monte Carlo Rali etalon megmérettetésnek számított a versenyautó-pilóták között, akiknek küzdelmét a tévé is élőben sugározta. Az autógyártók ekkoriban kezdték felfedezni a ralisportban rejlő marketinglehetőségeket, a legkülönbözőbb kategóriájú versenyautók eltérő saját tömegei, hengerűrtartalmai és teljesítményei jelentette hendikepeket pedig a versenybírók megfelelő mértékű kompenzációkkal ellensúlyozták. Amint a 87 éves pilóta feleleveníti fantasztikus eredményét a 37-es rajtszámú klasszikus Minivel, a motorsport hamisítatlan varázsa is egy csapásra életre kel.

    A klasszikus Mini vezethetősége mind a mai napig izgalomba hozza a legendát. „A Mini már akkor is rendkívül fejlett versenyautó volt. Elsőkerék-meghajtása és keresztben beépített motorja jelentős előnyöket tartogatott, akárcsak az apró méretei, hiszen az út keskeny volt és rengeteg kanyarral tűzdelt” – emlékszik vissza legnagyobb diadalára Paddy Hopkirk, aki, amint megpillantja a Col de Turini szoros lábánál álló, British Racing Green árnyalatú kisautót, egy szempillantás alatt a volán mögött terem és padlóba tapossa a gázpedált. Az úttestet ezúttal nem borítja hó, ereszkedés közben pedig előtűnik a völgy ölelésében ragyogó Monte Carlo. A legendás pilóta azonban nem lassít, széles mosollyal az arcán találja meg egymás után a legideálisabb íveket. Az 56 évvel ezelőttre visszanyúló emlékek mentén a vezetés őszinte élménye sejlik fel.

    A legendás diadal története valójában Minszkből indult, hiszen 1964 telén Patrick „Paddy” Hopkirk és brit másodpilótája, Harry Liddon a fehérorosz fővárosból vágott neki a Monte Carlo Ralinak, a gyári színekben induló hat Mini és a privát versenyzők ugyanis csak a franciaországi Rheims városában találkoztak. Paddy Hopkirk ekkor már büszke versenykarriert tudhatott magáénak, számos hegyi felfutón aratott diadallal és ötszörös „Circuit of Ireland”-győzelemmel. A legendás pilóta a holland „Tulip Rally”-n, az osztrák „Alpine Rally”-n és a „Safari Rally”-n is előkelő helyezéseket ért el. 1962-ben harmadik helyre hozta be a Monte Carlo Ralin a Sunbeam Rapier versenyautót, és mivel hajtotta a kalandvágy és addig egyáltalán nem versenyzett orosz úton, privát színben jelentkezett a Minszkben rajtoló 1964-es szezonra.

    Tökéletesen kezdte a megmérettetést, közte és a Ford Falconnal versenyző, svéd Bo Ljungfeldt között már Franciaországban éles párbaj alakult ki. A legnagyobb összecsapást a Col de Turini szoros tartogatta, amelynek nyertese az abszolút párbaj győztesét is joggal vetítette előre. A Monte Carlo Rali előtti napon óriási hómennyiség esett le, amely jelentősen lelassította az erős motorral hajtott, ámde nagyméretű versenyautókat. Nem úgy a legkisebb versenyzőt. „A Mini kiválóan szerepelt az ereszkedő szakaszokon: amit felfelé menetben elvesztettünk, visszanyertük a lefelé vezető úton” – meséli Paddy Hopkirk.

    Minden mást a versenybírók szabályrendszere döntött el. Bo Ljungfeldt 17 másodperces előnyt halmozott fel a „Hosszú kések éjszakáján” és mintegy fél perccel gyorsabban teljesítette a Monte Carlo Rali nagydíját, ez azonban nem volt elegendő ahhoz, hogy a megfelelő mértékű kompenzációkat ellensúlyozva elhappolja Paddy Hopkirk elől az abszolút győzelmet. A célba érkezés után eltartott egy ideig, amíg a versenybírók minden egyes induló pontszámát összesítették és felállították a végső sorrendet, végül azonban a klasszikus Mini megszerezte első abszolút győzelmét a Monte Carlo Ralin.

    A meglepő eredmény világszerte osztatlan elismerést váltott ki a motorsport-rajongókból, az Egyesült Királyságban pedig lázas ünneplés vette kezdetét. A klasszikus Mini egy csapásra legendává érett és Paddy Hopkirk azonnal a szigetország leghíresebb raliversenyzőjévé vált. A díjátadó ünnepség után a pilóta és a versenyautó is hazatért az Egyesült Királyságba, ahol a rendkívül népszerű televíziós showműsor, a „Sunday Night at the London Palladium” is vendégül látta őket. A rajongók és a hírességek mellett még a brit kormány is táviratban gratulált a győzelemhez. Paddy Hopkirk legértékesebb ilyen emlékét egy autogram-kártya őrzi, amelyet a The Beatles tagjaitól kapott, az alábbi üzenettel: „Most már egy vagy közülünk, Paddy!”

    A Mini Cooper S a következő években is uralta a Monte Carlo Rali mezőnyét: 1965-ben Timo Mäkinen, 1967-ben pedig Rauno Aaltonen aratott abszolút győzelmet a legendás hegyi szerpentinen. A motorsport-rajongók a triót a mai napig a „három muskétásként” emlegetik, 2010-ben pedig a három legenda elsőként került be a finn „Ralihírességek Csarnokába”.

    Paddy Hopkirk 1967-ben hatodikként, egy évvel később pedig ötödikként érkezett be a Monte Carlo Rali céljába, az ütemes fejlesztéseket egyre inkább előtérbe helyező megmérettetés pedig már ekkor éreztette a rajongókkal, hogy a Mini tündöklését hozó néhány éves korszak a végéhez közeledik. Paddy Hopkirk ezt követően más autókba ült át és számos futamot, köztük az „Acropolis Rally”-t is megnyerte. 1968-ban végtelenül fair sportemberként és úriemberként erősítette meg hírnevét, amikor a London-Sydney maratonon navigátora, Tony Nash oldalán az élről autózva állította meg Austin versenyautóját, hogy kimentse vetélytársait egy súlyos baleset következtében kigyulladt autójukból.

    Fotó: BMW PressClub Hungary

    Az 1970-es évek elején Paddy Hopkirk befejezte profi pályafutását és otthonában, Észak-Írországban autóbehozatallal és saját neve alatt értékesített kiegészítő termékek népszerűsítésével épített újabb karriert. Az ezredforduló környékén tanácsadóként segítette a BMW Group szakembereit a MINI márka felélesztésében, és mind a mai napig számos tiszteletbeli tevékenységet ellát. Aktív versenyzői pályafutása során Paddy Hopkirk rengeteg közút-biztonsági kampányban részt vett, a veterán pilóta ma is az IAM RoadSmart jótékonysági szervezet nagykövete. Tevékenysége részeként aktívan közreműködik a brit versenyzők klubjának igazgatótanácsában és teljes mellszélességgel támogatja a kézihajtású kerékpárosok versenysportját menedzselő WheelPower egyesületet. 2016-ban a legendás pilótát Anna brit királyi hercegnő a Brit Birodalom Rendje lovagrend tagjai közé is beemelte.

    Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

    További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)

  • A Goodyear nyerte az Auto Express nyáriabroncs-tesztjét

    A Goodyear nyerte az Auto Express nyáriabroncs-tesztjét

    Az új Goodyear EfficientGrip Performance 2 lenyűgözte az Auto Express szakértőit, és elnyerte a 2020-as díjat.

    Az Egyesült Királyság legnépszerűbb heti autós magazinja, az Auto Express. A magazin közzétette éves nyáriabroncs-tesztjének eredményeit, melynek győztese idén a Goodyear lett.

    A teszt a világon a legnagyobb számban eladott abroncsméretre, a 205/55R16 termék típusra összpontosít. Tíz különböző abroncsmárkát vetettek össze a szakértők a legfontosabb jellemzők, köztük a nedves és száraz utakon tapasztalható kezelhetőség, a fékezés, a vízen felúszás, a zajszint, a gördülési ellenállás és az ár terén.

    Az abroncs a Wet Braking és a Dry Stability Plus technológiákat ötvözi, így nem meglepő, hogy az első helyen végzett a száraz úton tapasztalható kezelhetőség terén az Auto Express tesztjén.

    A teljesítmény ezen területeit Adams így értékelte: „Nedves úton is jó érzés volt a kormány mögött ülni: az első kerekek megőrizték erejüket a hátsó kerekek feletti irányítás elveszítése nélkül. A száraz pályára váltva a legújabb EfficientGrip igazán elemébe jött. Jól fordult a kanyarokban, és a többi abroncsnál nagyobb hajtóerők mellett állt ellen a kisodródásnak. Legtöbb vetélytársához képest tapadását is később veszítette el.”

    Az igen elismert teszten az abroncs a gördülési ellenállás és a zajszint tekintetében is győzelmet aratott.

    Mike Rytokoski, a Goodyear Europe marketingvezetője az eredmény kapcsán megjegyezte: „Rendkívüli öröm számunkra, hogy az új EfficientGrip Performance 2 az első helyen végzett ezen a fontos abroncsteszten. Egyrészt bizonyítottuk, hogy abroncsunk jól teljesít az Auto Express vizsgálati kritériumokat illetően, másrészt tudjuk, hogy új termékünk egyik legnagyobb előnyét potenciális futásteljesítménye adja.” A szakember kifejtette, hogy a Mileage Plus technológiának köszönhetően futásteljesítménye 50%-kal nagyobb elődjéhez viszonyítva, illetve 20%-kal jobb a második helyen álló vetélytársához, a Michelinhez képest – amint azt a TÜV SÜD független vizsgáló szervezet igazolta.* „E termékünk rendre dobogós helyezéseket szerez az abroncsteszteken szerte Európában, az Auto Express tesztjén aratott győzelme pedig újabb trófeával gazdagítja eme gyűjteményt.” – összegezte a Goodyear szakembere.

  • Egy legenda nyomdokain: a MINI John Cooper Works Monacóban

    Egy legenda nyomdokain: a MINI John Cooper Works Monacóban

    A prémium kisautók között a MINI John Cooper Works az extrém vezetési élmény megtestesítője, amelynek sportos génjei a klasszikus Mini legendás mesterhármasának helyszínén, a Monte Carlo Rali aranykorában gyökereznek.

    Nürburgring, Le Mans, Indianapolis, Monte Carlo: mindegyik helyszín ikonikus a motorsport történetében és mindenki, aki valaha is győzelmet szerzett ezek egyikén, örökre beírta magát a legendák sorába. Azok pedig, akik nem csupán egy, de három diadalt is arattak az ikonikus helyszínek valamelyikén, egyenesen a Hírességek Csarnokába költöztek. A klasszikus Mini a Provence-i speciális tesztek során, Col de Turini kanyargós útjain és hajtűkanyarjaiban, valamint a Monaco utcáin keresztülvezető nagydíjakon hódította meg a motorsport-rajongók szívét: 1964-ben, 1965-ben és 1967-ben a brit apróság abszolút győzelmet szerzett a Monte Carlo Ralin. A klasszikus megmérettetés azóta elválaszthatatlanul összeforrt a legendás márka és John Cooper nevével. A ’60-as évek meglepetés-nyertesének méltó utódja, a MINI John Cooper Works (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,9 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 157 – 162 gramm / km) most visszatért a dicső helyszínre, hogy kilométerről kilométerre bizonyítsa vitathatatlan örökségét.

    A 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményre képes, MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros négyhengeres benzinmotor, a sport kipufogórendszer, a típus-specifikus futómű-technológia, a sport fékrendszer és a 17” méretű MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsák a prémium kisautó-szegmens abszolút etalonjává, az extrém vezetési élmény négykerekű megtestesítőjévé varázsolják a MINI John Cooper Works modellt, amely 6,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A kétajtós élsportoló 5,6 szekundum alatt ugrik fel 80 km/órás tempóról 120 km/órára, amely a nagyteljesítményű sportautók menetteljesítmény-territóriuma.

    Paddy Hopkirk (1964), Timo Mäkinen (1965) és Rauno Aaltonen (1967) is hasonlóan vérpezsdítő körülmények közepette aratta kimagasló sikerét, jelentősen nagyobb és erősebb ellenfelek ellen. Hiszen ez volt az a korszak, amikor a Monte Carlo Ralin a legkülönbözőbb kategóriájú versenyautók szálltak szembe egymással, az eltérő saját tömegek, hengerűrtartalmak és teljesítmények jelentette hendikepeket pedig megfelelő mértékű kompenzációkkal ellensúlyozták. Ez tette lehetővé, hogy a klasszikus Mini agilitása, megbízhatósága és pilótái vakmerősége még más autógyártók erősebb indulóival szemben is sikerrel vegye fel a kesztyűt.

    Aki a dél-franciaországi hegyeken keresztül, autóval érkezik Monacóba, az elmúlt évtizedek legendás ralipilótáinak nyomdokaiban halad. Mert hiába a nyári körülmények és a jó látási viszonyok, még a rendkívül erős fékrendszerrel, korszerű menetstabilizáló rendszerekkel és automata légkondicionáló berendezéssel felszerelt MINI John Cooper Works volánja mögött is közvetlenül érezhetők a hegyi útvonal azon kihívásai, amelyekkel szembenéztek a versenyzők. Több mint fél évszázaddal ezelőtt ilyen volt a legendás „Hosszú kések éjszakája” is: a sötétség és a Col de Turini szoroshoz vezető meredek emelkedő jeges útfelületei nagy adag bátorságot és rutint követeltek meg a pilótáktól.

    A Francia Alpokból ereszkedve gyönyörű táj tárul az utazók elé, akik elsőként Monaco kikötőjét pillantják meg. A hegyi szerpentint keskeny utcák és vízparti korzók váltják fel, az utak pedig végig a vízparti sétánnyal párhuzamosan futnak. Az Avenue Agerbol és a Route de la Moyenne Corniche számos lehetőséget kínál a pihenésre, a fényképezésre és a panorámában való gyönyörködésre.

    Monaco déli részén, a Port de Fontvieille kikötő és az AS Monaco stadionja között a MINI John Cooper Works a fantasztikus rózsákat termő Roseraie Princesse Grace parkot is érinti: a színes kert II. Albert monacói herceg édesanyjának, Grácia hercegnének állít emléket. Nem messze található innen a hercegi palota és Monte Carlo belvárosa. A jachtkikötő bejáratánál és a Monte Carlo kaszinó előtti parkolóban a MINI John Cooper Works büszkén, a klasszikus Mini önbizalmára emlékeztető magabiztossággal pózol az olasz sportautók, a német limuzinok és a brit luxusautók között. Az alapfelszereltségként kínált MINI John Cooper Works aerodinamikai csomag tételeivel és a látványos légterelő szárnnyal felszerelve a kétajtós élsportoló kétséget sem hagy afelől, hogy a minimális alapterületen kínált legnagyobb vezetési élmény hozzávalóit hordozza.

    Hiszen Monte Carlo a legoptimálisabb helyszín arra, hogy a MINI John Cooper Works bebizonyítsa: a versenypályák hamisítatlan vezetési élménye a hétköznapi forgalomban is maradéktalanul átélhető. Végtére is, ez az a város, ahol a vezetés szerelmesei városnézés közben legendás nagydíjak helyszínén gurulhatnak. De természetesen csak az óramutató járásával ellentétes irányban, ahogy az a versenyhétvégéken is lenni szokott. Vigyázz, kész, rajt, és már jön is a híres jobbra fordító Sainte-Dévote sarok, majd a kaszinóhoz vezető emelkedő. Az út két oldalát legendás versenyautók és híres pilóták bronz szobrai díszítik, a MINI John Cooper Works pedig még a Forma-1 nagyágyúit rendre megtréfáló hajtűkanyarhoz érkezve sem jön zavarba. Nem sokkal ezután következik a Fairmont Hotel alatti alagút, majd a medencét megkerülő Piscine sarok és végül a Rascasse étterem előtti híres ráfordító. A típus-specifikus műszerfallal és MINI John Cooper Works sportülésekkel felszerelt élsportoló a legendás útvonal minden megtett méterét felejthetetlen élménnyé varázsolja, a vezetés modernkori intenzitását tradicionális motorsport-örökségekkel fűszerezve – még a sebességhatárok betartása mellett is.

    Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

    További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)

  • Mindenkor biztonságban az úton – a ŠKODA Care Connect révén

    Mindenkor biztonságban az úton – a ŠKODA Care Connect révén

    Bárhol, bármikor – gombnyomásra állnak rendelkezésre a műszaki segítségnyújtás és a járműinformációk

    › A telefonos ügyfélközpont éjjel-nappal tanácsokkal és segélyszolgálattal támogatja a ŠKODA-vezetőket

    › íz évig díjmentesek a Proaktív Care Connect szolgáltatások

     Budapest, 2020. szeptember 1. – Az Európai Unió országaiban már 2018 óta minden új gépkocsiban kötelező vészhívás (eCall) szolgáltatása mellett a cseh autógyártó minden modellje – a ŠKODA CITIGOe iV kivételével – már alapkivitelében két további lehetőséget is kínál útközben a tanács-, illetve segélykérésre: az információkérés és a műszaki segélyhívás gombjaival a telefonos ügyfélközpont munkatársával vehető fel a kapcsolat.

     Lehetnek autóinknak olyan felszerelései is, amelyeket reméljük, sohasem kell használnunk – mégis megnyugtató, hogy rendelkezésre állnak a fedélzeten. Mindez az automatikus segélyhívás (eCall) funkciójára is érvényes, amely 2018 óta minden új gépkocsi kötelező felszerelése az Európai Unió országaiban. A ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásai emellett minden jelenlegi ŠKODA modellben – a CITIGOe iV kivételével – további hasznos funkciókat is kínálnak, amelyeket proaktív szolgáltatásokként a Care Connect terület fog össze. Gépkocsijukkal kapcsolatos minden kérdéssel kapcsolatban hatékonyan támogatják a vezetőt, ám mindenekelőtt két funkció járulhat hozzá nagyban, különösen a nyári utazások időszakában a nyugodt autózáshoz: az információkérés és a műszaki segélyhívás, amelyek gombjai – „i”, illetve csavarkulcs jelöléssel – a tetőmodulon, a vészhívás vörös gombja mellett találhatók.

    Ha az autó egyes funkcióival vagy az ŠKODA Connect online-szolgáltatásokkal kapcsolatban merülne fel termékjellegű kérdés, elegendő megnyomni az információs gombot és a beépített eSIM-kártya segítségével máris létrejön a kapcsolat a telefonos ügyfélközponttal. Itt képzett munkatárs segít minden kérdésben, például használható-e az autóban E10-üzemanyag. Az ügyfélszolgálati munkatárs az adott ország nyelve mellett rendszerint angolul is beszél. Ám ha épp külföldön jár az autós, könnyen áthidalhatók az esetleges nyelvi akadályok, kívánságra ugyanis a ŠKODA-sofőrt országa telefonos ügyfélközpontjába is kapcsolhatják, ahol immár anyanyelvén folytathatja a beszélgetést.

    A ŠKODA az autó műszaki meghibásodása esetén sem hagyja cserben ügyfeleit. A műszaki segélyhívás gomb megnyomására szakértő munkatárs jelentkezik be, aki tanácsadással, illetve segítség küldésével is rendelkezésre áll. A járműtulajdonos beleegyezésével a rendszer pillanatnyi tartózkodási helyét, valamint az autó vonatkozó adatait is továbbíthatja a műszaki segélyszolgálat felé, amelynek munkatársai így könnyebben megállapíthatják a hiba okát, illetve egyeztethetik a vezetővel a szükséges lépéseket és szervezhetik meg a szükséges intézkedéseket. Amennyiben az autó nem folytathatja útját, a segélyszolgálat műhelykocsiról is gondoskodik, s az érkező szerelő a helyszínen háríthatja el a hibát, de a segélyhíváson keresztül például a legközelebbi ŠKODA-márkaszervizzel is egyeztethető időpont. Különösen praktikus megoldás, hogy amennyiben infotainment-rendszer is rendelkezésre áll a fedélzeten, a ŠKODA-szervizpartner címe a navigációs rendszeren jelenik meg. A legjobb azonban, hogy a Care Connect a vezetőt számos helyzetben támogató, proaktív szolgáltatásai tíz éven át díjmentesen vehetők igénybe.

  • A Hyundai Kona Electric új hatótávolság-rekordot állított fel

    A Hyundai Kona Electric új hatótávolság-rekordot állított fel

    Sajtóközlemény: A Hyundai Motor elektromobilitási elképzeléseinek sikerét igazolva hatótávolság-csúcsot döntött a Kona Electric három példánya. A kihívás egyszerű volt: akkumulátoruk egyetlen feltöltésével mindhárom autónak legalább 1000 kilométert kellett megtennie. A tisztán elektromos, szubkompakt szabadidőjármű magabiztosan teljesítette a feladatot: a tesztautók pontosan 1018,7, 1024,1 illetve 1026,0 kilométer megtétele után álltak meg. Az akkumulátor 64 kWh-os kapacitásának fényében mindhárom érték önmagában is rekordnak számít, hiszen az autók energiafogyasztása (6,28, 6,25, illetve 6,24 kWh/100 km) messze kedvezőbb volt, mint a WLTP norma szerint mért, szabványos 14,7 kWh/100 km érték.

    Mindhárom Kona Electric gépkocsi teljesen széria állapotban érkezett meg a Lausitzring versenypályára: ez a WLTP norma szerint 484 kilométeres hatótávolságot jelent. A 150 kW / 204 LE teljesítményű városi crossovereket a három napos tesztprogram során váltott sofőrök vezették, a gépkocsik segédrendszereinek beállításához nem nyúltak. Ez a két tényező fontos előfeltétele volt a Hyundai hatótávolság-kihívásának. A Lausitzringet 2017 óta működtető Dekra szervezet gondoskodott arról, hogy a takarékossági rekordkísérlet során minden a tervek szerint menjen végbe. A Dekra mérnökei folyamatosan felügyeletük alatt tartották a járműveket, és mind a 36 vezetőcserét feljegyezték.

    Energiatakarékos vezetés, mint kihívás

    Mivel egyetlen más tömegpiaci autógyártó sem hajtott végre ilyen gyakorlati tesztet, az előzetes becslések meglehetősen óvatosak voltak. A Hyundai szerelői és Thilo Klemm, az alkatrészpiaci képzési központ vezetője kidolgoztak egy szimulációt, amelyben a belvárosi forgalom átlagsebességét alapul véve 984 és 1066 kilométer közé tették az elméleti hatótávolságot. A kihívás igazi csapatmunka volt, hiszen az energiatakarékos vezetési stílus nyáron mindenkitől koncentrációt és türelmet követelt meg.

    A Lausitzringen három csapat versenyzett egymással: az egyik az ismert autós szakfolyóirat, az Auto Bild tesztpilótáiból állt, a másikban a Hyundai Motor Deutschland alkatrészpiaci részlegének szerelői álltak rajthoz, míg a harmadik csapatot a vállalat sajtóosztályának és termékmarketing részlegének a munkatársai közül toborozták. Noha a versenykiírás nem tiltotta a klímaberendezés használatát, egyik csapat sem akarta megkockáztatni, hogy a 29°C-os külső hőmérséklet mellett értékes kilométereket veszítsenek a légkondicionáló működtetésével. Ugyanebből a megfontolásból nem kapcsolták be a Kona Electric multimédia rendszerét; az akkumulátorokban tárolt energiát kizárólag és teljes mértékben a járművek hajtására fordították. A közúti közlekedés szabályaival összhangban a járművek felkapcsolt nappali világítással közlekedtek. Mindhárom autón a gyárilag felszerelt, csekély gördülési ellenállású Nexen Nfera SU1 abroncsokat használták, 215/55 R17 méretben.

    A csapatok az 1000 kilométert meghaladó távon 29 és 31 km/óra közötti átlagsebességgel haladtak. Ez első hangzásra lassúnak tűnhet, ám a teszt során a belvárosi közlekedésre jellemző körülmények között (csúcsforgalmi dugók, lámpaváltások, 30 km/órás lakó-pihenő övezetek) haladtak a versenyzők. „Ezzel a teszttel a Kona Electric hitelesen demonstrálta azon képességét, hogy takarékos, környezetbarát életmód-szabadidőjárműként álljon ügyfeleink rendelkezésére.” – mondta Jürgen Keller, a Hyundai Motor Deutschland GmbH ügyvezető igazgatója. „A teszt bebizonyította, hogy a modell alkalmas a mindennapi használatra, valamint, hogy a Hyundai elektromos járművei esetében soha többé nem kell a hatótávolság miatt aggódnunk.”

    Rendkívül megbízható töltöttségi szint kijelző

    A rekord futamsorozatot megelőző este a Dekra mérnökei alaposan ellenőrizték mindhárom Kona Electric gépkocsi állapotát, valamint megmérték a járművek tömegét. A szakértők összevetették a kilométerszámlálók állását, majd leplombálták a fedélzeti diagnosztikai rendszer kezelőfelületét, a műszerfal alatti biztonsági fedelet, továbbá az első lökhárítóban kialakított töltőnyílás fedelét, ezzel kizárva az eredmények manipulálását. Ezt követően megkezdődhetett a csaknem 35 órán át tartó autózás. A Hyundai elektromos járművei óvatosan, nesztelenül vágtak neki a távnak. A vezetőcserék alkalmával élénk eszmecserék folytak: a pilóták megvitatták a tempomat beállításait, a pillanatnyi energiafogyasztás megjelenítését, valamint a 3,2 kilométeres, három egyenesből álló pálya döntött kanyarjainak optimális – azaz legtakarékosabb – megközelítését.

    A harmadik napon, kora délután az autók műszerfalán megjelentek az első figyelmeztető jelzések. Amikor az akkumulátor kapacitása 8% alá csökkent, a Hyundai Kona Electric fedélzeti számítógépe azt javasolta, hogy a gépkocsit csatlakoztassák töltőpontra. Amikor pedig a kapacitás elérte a 3 százalékot, a rendszer vezérlése vészüzemmódra váltott, csökkentve a villanymotor maximális teljesítményét. Ez azonban nem befolyásolta a pilótákat, akik a fennmaradó 3 százaléknyi töltéssel még további több mint 20 kilométert tudtak megtenni.

    A Kona Electric meggyőzte az ügyfeleket

    „A hatótávolsági kísérlet bebizonyította, hogy a Kona Electric nagyfeszültségű akkumulátorai és teljesítményszabályozó elektronikai rendszere rendkívül jól képesek együttműködni.” – mondta Juan Carlos Quintana, a Hyundai Motor Deutschland sajtórészlegének vezetője. „Szintén nagy jelentőséggel bír, hogy a három tesztautó szinte ugyanakkora távolságot tett meg. Ezek szerint rendkívül csekély a gyártási szórás.”

    A teszt másik fontos tanulsága, hogy a Hyundai Kona Electric töltésszint-kijelzője – amely a vezetési stílustól függően, százalékokban számol vissza – rendkívül pontosan mér. Amikor a számláló elérte a nullát, a villanymotor még néhány száz méteren át hajtotta az autót, amely ezt követően hajtás nélkül gurult tovább, majd végül egy finom rántással állt meg, amint az elektromos rögzítőfék biztonsági okokból automatikusan aktiválódott.

    „Szívből gratulálok a hatótávolság-teszt összes résztvevőjének. A kísérlet bebizonyította, hogy a Kona Electric nem csak megfizethető és szabadon megvásárolható, de rendkívül takarékos is.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Ez az életmód-orientált autó a kompakt szabadidőjárművek tetszetős formatervét a környezetbarát elektromos gépkocsik minden előnyével kombinálja. Ez pedig azt jelenti, hogy a Kona Electric vásárlói olyan gépkocsi birtokába jutnak, amely kifinomult technológiák egész sorát kínálja, miközben tökéletesen megfelel a mindennapos használatra.”

    A Hyundai Kona Electric a Hyundai legkeresettebb akkumulátoros elektromos modellje Európában

    Az eredményeket még relevánsabbá teszi, hogy a Hyundai kibővítette a Kona Electric gyártási kapacitását a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) nošovicei (Cseh Köztársaság) üzemében. A HMMC 2020 márciusa óta gyártja az életmód-crossover akkumulátoros elektromos változatát. Így a Hyundai ügyfelei jóval rövidebb várakozási idővel juthatnak hozzá új elektromos járművükhöz. Éltek is a lehetőséggel: az autóból 2020 eleje óta csaknem 25 ezer darab talált gazdára. Ezzel a legnépszerűbb tisztán elektromos modellek közé tartozik, illetve az abszolút legnépszerűbb tisztán elektromos szabadidőjármű Európában.

  • Tanácsok a Seattól: Tudatosság és autóvezetés

    Tanácsok a Seattól: Tudatosság és autóvezetés

    Amikor az emberek visszatérnek a munkába, a stressz az élet újabb velejárójává válik, és a rohanás kihat a hangulatunkra. Így az autózás ideális időszak lehet az idegek megnyugtatására, az agy működési sebességének csökkentésére, és arra, hogy a vezetésre összpontosítsunk. Hogy hogyan? Tudatossággal.

    Teljes figyelem. „A tudatosság arról szól, hogy az agyat megtanítjuk arra, hogy egyetlen funkcióra összpontosítson, hogy a teljes figyelmet ennek szentelhesse” – magyarázza Emmy Smit pszichológus, az ITAE Empresas tudatossági képesség fejlesztője, a SEAT Egészségügyi és Rehabilitációs Központjának (CARS) munkatársa. Ezt meg lehet tenni, amikor a napi feladatokat végezzük el, így például vezetés közben, azért, hogy ezek a feladatok kevésbé mechanikusak és inkább élvezetesebbek legyenek. „Fiziológiai szinten a tudatosság az idegrendszer pozitív érzelmekkel kapcsolatos területeit ösztönzi, növeli a szerotonin és az endorfinok kiválasztódását, és megváltoztatja az agyi tevékenység térképét” – mondja Smit.

    Nagyobb hatékonyság és biztonság. A tudatosság alkalmazásával nagyobb figyelmet tudunk fordítani a vezetésre, és így csökkenthetjük a balesetek kockázatát (a spanyol közlekedési minisztérium szerint a halálos balesetek 30% -át a figyelem elterelés okozza,). Ezen felül a hatékonyabb vezetéssel csökkentjük a CO2 kibocsátást, üzemanyagot és pénzt takaríthatunk meg. Dr. Gerhard Lux, a SEAT hibrid és elektromos hajtás fejlesztéséért felelős munkatársa, úgy véli, hogy „ha az ember koncentrál, akkor a fékezésre már előre számít a sebesség csökkentésével „.

    A hatékonyság még nagyobb az olyan modellekben, mint az új SEAT Leon PHEV, vagy az eTSI, mivel alacsonyabb a kombinált fogyasztásuk, amely az autópályán stabil haladási sebesség esetén csökken. Emellett a nagyobb hatékonyság abból is ered, hogy az eTSI a fékezés során visszanyeri az energiát, és ez által a motort elektromos rásegítéssel támogatja.

    Az ideális környezet. A harmonikus tér ösztönzi a nyugalmat. Ebben a tekintetben a jó világítás életbevágóan fontos. Az új SEAT Leon harmonikus teret biztosít a körbefutó környezeti fénynek köszönhetően, amely mind erősségében, mind árnyalatában testre szabható. Ez a fény a két első ajtón és a műszerfal tetején egyfajta ívet alkot. Mindezen túl, „ha az ember érzi a saját ki- és belélegzését, az elősegíti, hogy ismét a vezetésre figyeljen, és ez kiegyensúlyozó hatással van az idegrendszerre” – mondja Smit. Ehhez szellőztetett, hűvös hely, belső tér szükséges. A Climatronic funkció a levegőminőség-érzékelő és légkondicionáló rendszereknek köszönhetően érzékeli a túlzott szennyeződést, és megtisztítja a levegőt.

    A boldogság ergonómiája. „Az ember elméje és teste szorosan kapcsolódik egymáshoz – a gondolatok és az érzelmek befolyásolják a testtartást, ami viszont közvetlenül befolyásolja azt is, hogyan gondolkodik és hogyan érzi magát” – hangsúlyozza Smit. Ezért az ülések ergonómiája kulcsfontosságú. A SEAT-nál az üléseket úgy tesztelik egy géppel, mintha egymás után 20.000-szer „szállna be és ki” az autóból.

    Összekapcsolódás a belső énnel. A tudatosság lehetővé teszi, hogy erősítse kapcsolatát a környezetével azáltal, hogy azt összekapcsolja a belső énjével. Az autóban a SEAT Full link technológia elősegíti a mobil telefon és az autó fúzióját annak biztosítása érdekében, hogy a gépkocsivezetők hozzáférhessenek „személyes világukhoz” (térképek, zene, üzenetek …) anélkül, hogy ez elvonná figyelmüket a vezetéstől. Ebben az értelemben „az új Leon képernyőjét magasan helyezték el, hogy minden látható legyen, és a felhasználó keze ügyében legyen” – magyarázza Dani Molina, a SEAT felhasználói felületeinek formatervezési vezetője. Ilyen módon, legfeljebb két kattintással a gépkocsivezető figyelheti autójának állapotát anélkül, hogy figyelmét elvonná a vezetéstől.

    10 tudatossági gyakorlat, amelyeket elvégezhet az autójában

    Emmy Smit, a SEAT CARS egyik munkatársa, néhány tudatosság-fejlesztő gyakorlat elvégzését javasolja arra, mielőtt beszállna a kocsiba, amikor már a kocsiban tartózkodik, és amikor kiszállt a kocsiból.

    1. Beszállás előtt figyelje meg érzelmi állapotát és fáradtságának szintjét, és legyen tisztában úticéljával és azon szándékával, hogy rohanás nélkül élvezhesse a vezetést.
    2. Amikor beszállt a gépkocsiba, vegyen néhány mély lélegzetet, érezve, amint a levegő az orrán át bejut, majd távozik a szervezetéből.
    3. A biztonsági öv bekapcsolása után legyen tisztában a testtartásával, keze legyen a kormánykeréken és teste tapadjon az üléshez.
    4. Amikor előjönnek a vezetéshez nem kapcsolódó témák, gondolatok, vagy ha kísértést érez arra, hogy ránézzen a telefonjára, szándékosan összpontosítsa figyelmét ismét az útra, a jelzőtáblákra és a hangokra.
    5. Legyen kedves a többi gépkocsivezetővel, hogy jobban élvezhessen egy biztonságos utazást.
    6. A piros lámpa, vagy a forgalmi dugó lehetőséget kínál egy rövid szünetre, hogy tudatosan lélegezzen, és ismét a jelen pillanatának élvezetére összpontosítson.
    7. Amikor megérkezik rendeltetési helyére, várjon egy pillanatot, mielőtt kiszállna az autóból, és élvezze a csendet.
    8. Figyelmét ismét koncentrálja testének fizikai állapotára, és vegye figyelembe azokat az érzéseket, amelyeket az utazás Önnek fiziológiai szinten okozhatott.
    9. Gondoljon arra, hogy az utazás Önnek élvezetet okozott, vagy inkább stresszt? Mit csinálna másképp, ha legközelebb vezeti az autóját?
    10. És ha kedve tartja, szánjon rá néhány percet arra, hogy örüljön a biztonságosan érkezésnek.

  • Vizsgálat indult a Porsche ellen Németországban benzinmotorok manipulációjának gyanúja miatt

    Vizsgálat indult a Porsche ellen Németországban benzinmotorok manipulációjának gyanúja miatt

    (MTI) – Vizsgálatot indított a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) a Porsche autógyártó társaság ellen benzinüzemű motorok manipulációjának gyanúja miatt – írták kedden német lapok.

    A vizsgálatot benzinmotorokkal összefüggő lehetséges szabálytalanságok miatt folytatják. Az érintett gyártmányokat 2017 előtt fejlesztették, az európai piacon értékesítették, az aktuális kínálatban nem szerepelnek. A szabálytalanságok gyanúját a gyártó jelentette a KBA-nál és az amerikai hatóságoknál. A belső vizsgálatokat még 2016-ban kezdték, az anyavállalat Volkswagen csoport (VW) névadó márkájánál kirobbant dízelbotrány nyomán.
    A gyanú szerint előfordulhat, hogy szabálytalanul, a gyártási engedélyben rögzített jellemzőktől eltérően működnek bizonyos Porsche-modellekben motorok, motorvezérlő szoftverek, illetve a kipufogógázt elvezető és tisztító berendezések.

    A sportkocsikat és luxus városi terepjárókat gyártó Porsche közölte, hogy mindenben együttműködik a hatóságokkal, célja a tények teljes körű feltárása.

    A VW dízelbotrányával kapcsolatban egyszer már elmarasztalták a Porschét. A károsanyag-kibocsátási előírásoknak nem megfelelő gyártmányok forgalmazása miatt 535 millió euró (174 milliárd forint) bírság megfizetésére kötelezték 2019-ben. Az érintett gyártmányokat az ugyancsak a VW-hez tartozó Audi által fejlesztett V6, illetve V8 típusú dízelmotorral szerelték. Benzinüzemű motorokkal összefüggésben eddig nem tártak fel szabálytalanságot a Porschénél vagy a VW-csoport más tagjainál.

    A VW botránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a csoportot, hogy olyan szoftvert telepített több százezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

    A VW a legnagyobb európai gépjárműgyártó társaság. A névadó Volkswagen, a Porsche és az Audi mellett a csoporthoz tartozik a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Scania, a Seat, a Skoda és a Volkswagen haszonjárművek márka.

  • Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender

    Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender

    A Jaguar Land Rover évek óta szorosan együttműködik a Goodyearrel, és az amerikai gumigyár első szerelt abroncsaival hozza forgalomaba változatos pallettájának számos modelljét. A legendás brit autógyár ismét a Goodyearre bízza, hogy abroncsokkal lássa el vérbeli terepjáróikonját, az új Land Rover Defendert, amely 2020-ban teljesen új generációval tér vissza.

    A megállíthatatlan és egyedülálló új Land Rover Defender különböző méretű és specifikációjú Goodyear abroncsokkal rendelhető. A Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure például 18”, 19” és 20”-os méretekben is elérhető az új Defenderhez. Az átfogó képességekkel rendelkező és sokoldalú abroncs révén az új Land Rover Defender vezetőinek nagyfokú vezetési kényelemben lehet részük, ugyanakkor bármikor le is térhetnek a közutakról, hogy maximális magabiztossággal nézhessenek szembe a nehezebb terepviszonyokkal.

    Az abroncs megerősített Kevlar® karkasza biztosítja a következetes teljesítményt, valamint megakadályozza a defektet és a perforációt a terephasználat során. A vállak esetében alkalmazott DuraWall technológiának köszönhetően elkerülhető a defekt vagy az oldalfal sérülése, ami igen hasznos a sziklás területeken. Az abroncs optimalizált futófelülete 37%-kal nagyobb futásteljesítményt1 képes elérni a versenytársak átlagánál.

    A Goodyear magas szintű teljesítményt biztosít a sofőrök számára, akik még többet szeretnének kihozni járművükből a terepen: a Goodyear Wrangler DuraTrac abroncs 18”, 19” és 20”-os kivitelben is elérhető lesz a Land Rover kereskedőknél az új Defenderhez. A Wrangler DuraTrac a TractiveGroove™ technológiának köszönhetően optimális húzóerőt biztosít olyan kihívást jelentő felületeken, mint a sár vagy a hó.

    Az új Land Rover Defender globális bevezetése és a nemzetközi sajtóbemutatója alkalmából a brit márka komplett tesztprogramot bonyolított le Namíbiában, ahol a világ minden tájáról érkező újságírók a világ legnagyobb kihívást jelentő és legtöbb erőfeszítést igénylő útjain próbálhatták ki az új SUV-t. A környezet tökéletes volt az új Defender terepképességeinek tesztelésére. Az expedíción részt vevő valamennyi járművet Goodyear Wrangler DuraTrac abroncsokkal szerelték fel 18” és 19”-os kerekeken – az autók konfigurációjától függően.