Kategória: Automobil

  • JMSZ: alacsony a céges autók kihasználtsága, a carsharing a környezetvédelmet is támogatja

    JMSZ: alacsony a céges autók kihasználtsága, a carsharing a környezetvédelmet is támogatja

    A vállalatok a carsharing (megosztottautó hozzáférés) alkalmazásával nemcsak a környezetvédelmet támogathatják, csökkenthetik költségeiket is, illetve cafeteriaelemként olyan dolgozóknak is lehetővé tehetik az autóhasználatot, akik egyébként nem jogosultak rá – áll a Jövő Mobilitása Szövetség elemzésében.

    Közölték: a számítások szerint ha például egy cégnél főként alkalomszerűen használjáka dolgozók a céges vagy kulcsos autókat, és nem óriási távokra, ehhez teljesen feleslegesvállalati flottát fenntartani és üzemeltetni, az adminisztráció összes pluszmunkájával.

    Az adatok azt mutatják, hogy kisebb autóknál évi 7500 kilométer, közepes méretűeknél pedig 16 ezer kilométer vagy annál kevesebb megtétele esetén már nem éri meg saját kocsit fenntartani, illetve sokszor ennél jóval magasabb kilométerszám esetében is előnyösebb megoldást jelent a carsharing használata.

    A közlemény idézi Pukler Gábort, a szövetség elnökét, aki elmondta: a céges autók a nap nagy részében állnak, ráadásul sokszor fizetős garázsokban. Azt látják, hogy az átlagos autókihasználtság 3-4 százalékos, ez a rendkívül alacsony arány a kizárólag munkába járásra használt céges autókra is igaz.

    Hozzátette: az autómegosztás egy adómentes juttatás, melynek adómentessége akkor is fennáll, ha a munkavállaló magáncélra veszi igénybe a közösségi autót, sőt, az utóbbi esetben a juttatás cafeteria-rendszerben is adható. Ezzel a megoldással így azok is hozzáférést kaphatnak a megosztott autókhoz, akiknek a céges szabályok alapján az egyébként nem járna, miközben a munkaadó újragondolhatja és optimalizálhatja az indokoltan fenntartandó flottaméretet.

    A Jövő Mobilitása Szövetség szerint ez a megoldás nemcsak az autókra, hanem más mobilitási eszközökre is alkalmazható: például zéróemissziós e-kerékpár flotta is létrehozható a dolgozók számára, adómentes béren kívüli juttatásként is.

    A közleményben kitérnek arra is, hogy a tapasztalatok szerint, jóllehet afenntartható működés (ESG – environmental, social, governance – környezeti, társadalmi,irányítási szempont) ma már versenyképességi tényező, nagy a különbség a magyarvállalatok körében az erre való felkészülésre. A szövetség ajánlása szerint azonban javítható a cégek hatékonysága, ha például nemcsak a környezeti célok, az energiahatékonysági és az üvegházhatású gázok kibocsátás-csökkentésére koncentrálnak, hanem arra is, ha például a carsharingon keresztül jobb logisztikai rendszert alakítanak ki, a személyzeti járműparkot
    elektromosra cserélik, és ezzel is csökkentik a munkábajárás és munkavégzés karbonlábnyomát.

  • Több százezer autót hív vissza a Tesla az önvezető rendszerének hiányossága miatt

    Több százezer autót hív vissza a Tesla az önvezető rendszerének hiányossága miatt

    (MTI) – Amerikai hatóságok nyomására szoftverfrissítés idejére visszahívja teljes önvezető rendszerrel felszerelt 362 ezer autóját a Tesla – derült ki a csütörtökön megjelent dokumentumokból.

    A döntés azután született meg, hogy az Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) közölte, hogy a sofőrtámogató rendszer nem felel meg a közlekedésbiztonsági jogszabálynak és baleseteket okozhat.
    A hatóság álláspontja szerint a szoftver megengedi, hogy az általa navigált jármű átlépje a sebességhatárt, valamint törvénytelen, illetve kiszámíthatatlan módon hajtson be kereszteződésekbe, megnövelve az ütközés kockázatát.

    A Tesla vitatja a közlekedésbiztonsági szervezet megállapításait, de közölte, hogy teljesíti a kérést.

    Ugyanakkor a cég szerint nincs tudomás arról, hogy a visszahívás által érintett járművek esetében a kifogásolt hiányosság bármilyen sérüléshez, vagy halálesethez vezetett volna.
    A rendszert illetően összesen 18 alkalommal kérték garanciális intézkedést – áll a közleményben.

    A texasi székhelyű autógyártó bejelentette, hogy önvezető szoftverrendszerét távoli eléréssel frissíti az érintett járművek esetében, amelyek 2016 és 2023 között gyártott modellek.

    Az amerikai közúti közlekedés biztonságáért felelős hivatal (NHTSA) több vizsgálatot folytat az elektromos autóiról ismert gyártó ellen annak önvezető technológiája miatt, állítólagos balesetek miatt.

  • Videón népszerűsíti a közútkezelő a fényvisszaverő ruházatot

    Videón népszerűsíti a közútkezelő a fényvisszaverő ruházatot

    (MTI) – Életmentő lehet a gyalogosok számára a láthatósági mellény, ruházat vagy fényvisszaverő eszközök használata, amit a Magyar Közút videóban népszerűsít – közölte a közútkezelő csütörtökön az MTI-vel.

    Azt írták, különösen lakott területen kívül, éjszaka és korlátozott látási viszonyok között jut jelentős szerephez a gyalogosok láthatóságának növelése a ruházat megválasztásával.
    Az Instagramon közzétett videóban azt tesztelték, milyen távolságból veszi észre az autós a gyalogost este, kivilágítatlan útszakaszon.

    A felvételen jól látszik, hogy világos ruházattal is mindössze pár métert nyerhetünk láthatóság szempontjából, szemben a fényvisszaverő ruházattal, ami adott esetben már több száz méterről is láthatóvá teszi viselőjét, még koromsötétben is.

    A közútkezelő emlékeztet arra, hogy a külterületi gyorsforgalmi, fő- és mellékúti szakaszokon 2020-ban 43, 2021-ben 28, míg 2022-ben 38 halálos áldozata volt baleseteknek. Ezek a tragikus kimenetelű balesetek nem történnek meg, ha a gyalogosok távolról is jól észlelhető fényvisszaverő kiegészítőt, ruházatot viselnek, ami leginkább a külterületi, közvilágítás nélküli szakaszokon döntő fontosságú, de belterületi utaknál sem elhanyagolható az előnye – hívták fel a figyelmet.

    A Magyar Közút ezért minden gyalogost arra biztat, hogy közutak mentén, különösen külterületen, a saját biztonsága érdekében viseljen fényvisszaverő kiegészítőt vagy láthatósági mellényt napkelte előtt, napnyugta után vagy korlátozott látási viszonyok között.

    A gyermekek kabátjára, táskájára is érdemes apró fényvisszaverő eszközöket, kulcstartókat vagy kiegészítőket akasztani, mert ezek segítik a biztonságukat és jobb észlelhetőségüket az autósok számára – tették hozzá.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Magyar Közút Nonprofit Zrt. (@magyarkozut) által megosztott bejegyzés

  • Egy legenda emlékére: az Audi S1 Hoonitron az AMTS-en!

    Egy legenda emlékére: az Audi S1 Hoonitron az AMTS-en!

    A show rengeteg programja mellett, a szervezők egy megemlékezéssel is készülnek a 2023-as AMTS-re. Idén január 2-án egy újabb legenda távozott közülünk, az autós világ egyik legismertebb és legszerethetőbb figurája, Ken Block. A hajdani ralikrossz versenyző és Gymkhana-fenegyerek még életében legendává vált, távozása pótolhatatlan veszteség az egész autós világ számára.

    /In memoriam Ken Block/

    Partnereikkel közösen a szervezők egy, az elhunyt versenyzőhöz méltó emlékstandot emelnek a rendezvényen, melynek keretei között egy itthon még soha nem látott jármű is hazánkba érkezik.

    A Toyo Tires, az Abroncs Kereskedőház, valamint az Audi Motorsport jóvoltából, Magyarországon először az AMTS-en mutatkozik be élőben a világ egyik legbrutálisabb versenygépe, az Audi S1 Hoonitron, melyet a gyár kifejezetten a neves pilóta, valamint csapata, a Hoonigan részére készített.

    Audi
    Fotó: AMTS

    Az egyetlen példányban létező fenevad a legendás B-csoportos raliautó, az Audi S1 Sportquattro modern interpretációja, koncepcióban pedig tökéletesen passzol mindahhoz, ami Block utolsó két évét meghatározta: már nem rendezett Gymkhana videókat, helyette az elektromobilitás népszerűsítését tűzte ki célul, melynek első lépése volt a tavaly októberben megjelent rendhagyó videó – ami tulajdonképpen az eddig látottak átültetése az „amperhajtás” világára.

    Mindezek fényében nem csoda, hogy a Hoonitron teljesen elektromos: a Formula E-szériából adoptált két Audi villanymotor dolgozik benne, mindkét tengelyen egy-egy, melyek így összkerékhajtást biztosítanak. A rendszer 4 db, összesen 57.6 kWh kapacitású Audi standard PHEV akkumulátorcsomagból táplálkozik, és 800 volton működik.

    Teljesítménye 671 lóerő, a nyomaték pedig motoronként 320 Nm, viszont a drifthez használt 12:1-es áttételi aránnyal ez egészen 3.000 Nm-ig szalad fel motoronként, így a maximális nyomaték nem kevesebb, mint 6.000 Nm!

    Az autó a Las Vegasban forgatott első Electrikhana videóban mutatkozott be, amelyben a kaszinóváros neves helyszíneit driftelte végig Ken Block. Ezzel a teljesítménnyel bőven 200 km/óra feletti keresztben autózásokat sikerült bemutatni, abroncsokból pedig dupla annyi fogyott, mint egy átlagos Gymkhana mozi elkészítésekor: több mint 100 szettnyi vadonatúj Toyo Tires R888R gumi füstölt el a nevadai aszfalton!

    Audi
    Fotó: AMTS

    A minden részletében egyedülálló versenygép mindössze fél év alatt, több millió dollárból épült meg, mellyel az AMTS történetének valaha volt legértékesebb kiállított járműve lesz. Jelenlétével, valamint az autó köré épített standdal és aktivitásokkal a szervezők méltó emléket szeretnének állítani a nemrégiben tragikusan elhunyt, legendás versenyző számára.

    Az Audi S1 Hoonitron először – és talán utoljára – jár Magyarországon. Megtekinthető március 17-19. között az Automobil és Tuning Show-n, az Abroncs Kereskedőház / Toyo Tires standján a Hungexpo „A” pavilonjának közepén!

    További információk: www.amts.hu / fb.com/amtsofficial / instagram.com/amts_official

     

  • Ricky Bobby Netflix sorozatokban találta magát és autókat reklámoz a SuperBowlon

    Ricky Bobby Netflix sorozatokban találta magát és autókat reklámoz a SuperBowlon

    A Super Bowl az amerikaifoci-bajnokság (NFL) döntője. A hatalmas eseményt a világ minden tájáról figyelemmel szokták követni. A kereskedelmi márkák számára pedig presztízs értékkel bír, ha az eseményen megjelenik a hirdetése.

    Ezért a Super Bowlra igyekeznek igazán emlékezetes és/vagy vicces reklámfilmet készíteni azok a márkák, melyek kifizetik a reklámelhelyezés igencsak magas, többmillió dolláros árát.

    Az eseményen megjelenő reklámfilmek között gyakran tűnnek fel autómárkák is. Idén egy ilyet találtunk, méghozzá a GM (General Motors) kisfilmjét, mely a Netflix-szel közösen készült.

    A reklámban a színész Will Ferrell különböző Netflix-műsorok szereplőjévé válva mesél a GM elektromos járműveiről.

    A Netflix megfogadta, hogy a jövőben minden általa kezelt filmben vagy sorozatban legalább egy elektromos járművet megjelenít a képernyőn, és ezt már megtette az Audival és a GM-mel.

    Mely filmekbe/sorozatokba illeszkedett be Will Farrell, és mely autómárkák tűnnek fel?

    GMC Sierra Denali EV A halottak hadserege (Army of the Dead)
    Chevy Blazer EV Squid Game
    Cadillac Lyriq A Bridgerton család
    Chevy Silverado EV Stranger Things
    GMC Hummer EV Vak szerelem (Love is blind)

     

    Will Farrellnek egyébként van egy – komolyan nem vehető, de annál viccesebb – NASCAR témájú filmje is, a Talladega Nights, magyar címén Taplógáz: Ricky Bobby legendája. 

    Az idei Super Bowl magyar idő szerint február 13-án, 0:00-kor kezdődik majd.

    https://www.youtube.com/watch?v=5jymEz9xkPQ

    Ricky Bobby színrelépett a tegnapi F1-es sajtótájékoztatón

  • A céges autók fenntartásának drágulásával új szelek fújnak az üzleti mobilitásban

    A céges autók fenntartásának drágulásával új szelek fújnak az üzleti mobilitásban

    A praktikusság mellett főleg anyagi megfontolásokból válik carsharing egyre vonzóbb, átlátható és költséghatékony alternatívájává a céges autóknak. A szolgáltatását Budapesten félezernél is népesebb flottával nyújtó SHARE NOW üzleti mobilitási megoldásai már rövid időtávon belül kézzel fogható eredménnyel optimalizálják a vállalkozások ilyen célú kiadásait.

    Egyre népszerűbb Budapesten és vonzáskörzetében az autómegosztás magánjellegű használata, amiben a fenntartás drágulásán túl az a felismerés is közrejátszik, hogy a saját tulajdonú gépjárművek akkor is viszik a pénzt, ha egyetlen métert sem teszünk meg velük. Márpedig egy idei felmérésből az derül ki, hogy a járművezetők harmada 10 kilométernél is kevesebbet gurul naponta a saját kocsijával, miközben a fővárosban nyilvántartott autók száma rendületlenül nő: az elmúlt öt évben 15 százalékos emelkedést mutatott.

    Az autómegosztás vállalati célú használatának, a Nyugat-Európai országok látványos élénkülését követve itthon is fellendült a terjedése. Azt, hogy eleinte óvatosabban nyert teret az üzleti mobilitás újgenerációs ága, részben egy sor régi beidegződés magyarázza. Ezek egyike, hogy a magyarországi üzleti döntéshozók egy része hagyományosan gondolkozik, ha arról van szó, hogyan támogatják a munkába járást. A SHARE NOW és a HR Fest 2021 szeptemberi online felmérésének tanúsága szerint a megkérdezett cégvezetők 58 százaléka a dolgozók tömegközlekedésére (BKK, MÁV, Volán) áldozott, és ettől alig maradt el azok aránya, akik a saját tulajdonú gépkocsik, illetőleg a cégesautók használatát támogatták (55 és 54%).

    Bíztató ugyanakkor, hogy növekedik az autómegosztásban rejlő költségcsökkentési lehetőségek felismerése a döntéshozók körében. Ideális alternatíva például a rövidtávú, esetleg céges taxit kiegészítő vagy épp kiváltó élethelyzetekben, amellett, hogy a költségmegtakarítás is jelentős lehet. A lízingelt autóflotta fenntartásához viszonyítva is jelentősen csökkenthetőek a költségek, pláne, ha az autózási szokásokat is optimalizálja egy vállalkozás, hiszen a Share Now esetében nincs fix havi díj, csak a tényleges használat alapján történik az elszámolás.

    Tovább növeli a szolgáltatásban rejlő potenciált, hogy az autós mobilitást ezáltal változatosabb formában, nem csak státusz autókkal lehet biztosítani a munkatársaknak. Ezzel alternatívát teremtve a vállalkozások számára egy olyan időszakban, amikor több cég is csökkenti a céges autók számát.

    Nem meglepő a fenti előnyök ismeretében, hogy a megkérdezettek negyede már 2021-ben is aktívan használta az autómegosztást: a legtöbben üzleti találkozókra jártak megosztott autóval (67%), ám ettől alig maradt el a munkába járás (63%), illetve a munkatársi juttatás (52%). Eközben a kategória munkáltatói márka építésében is fontos tényező lehet. Az innovatív és fenntartható autós közlekedés a Share Now Magyarország 2022-es felmérése szerint a budapesti carsharing felhasználók több mint fele már most is használja munkába járáshoz az autómegosztást, míg 30%-uk gyakrabban használná, ha a munkahelyük támogatná a carsharing használatot.

    „A megoldás üzleti keretrendszerbe történő beépítése mellett szól, hogy az szja-mentesen, azaz egyszeres költségszorzóval nyújtható, így pedig a vállalati cafeteria-rendszerbe is könnyedén beilleszthető” – véli Koralewsky Márk, a Share Now Magyarország digitális üzletfejlesztési igazgatója. A költséghatékonyságot ráadásul a szolgáltatás egyik legelőnyösebb tulajdonságának tartják a felhasználók: ezt a felmérésre válaszadók 48 százaléka ítélte fontosnak, ami alig marad el a rugalmasságtól (53%).

    A gazdaságossági szempontokon túl természetesen az autómegosztás környezeti hatásai is jelentősek. Egyetlen közösségi autó akár 10 saját járművet képes kiváltani a városi forgalomban, ez pedig kisebb szén-dioxid emissziót, kevesebb forgalmi dugót és javuló parkolási esélyeket jelent, összességében tehát rengeget javít azoknak a településeknek az életminőségén, amelyekben a carsharing kellően fajsúlyos tényezővé válik a városi mobilitásban.

  • A gazdasági visszaesés tovább növelheti az elektromos járművek előretörését

    A gazdasági visszaesés tovább növelheti az elektromos járművek előretörését

    A Roland Berger legújabb Automotive Disruption Radar (ADR) tanulmánya szerint az elemzett országokban az elektromos járművek aránya 13,2 százalékra emelkedett – mely közel kétszeres érték az elmúlt 12 hónaphoz (6,9 százalék) képest. A jelentés 22 ország 26 autóipari mutatóját vizsgálja félévente, amely magában foglalja a Car-as-a Service (Caas) és mobilitási megoldások Covid utáni visszatérését.

    A jelenlegi globális kihívások, mint az energiaválság, az ellátási láncokat érintő problémák és a szárnyaló infláció átformálta az ADR eddigi vezető országainak pozícióját. Erre utal, hogy Szingapúr megelőzte Kínát és Hollandiát, és most először a lista első helyére került. Különösen jól teljesített a mobilitási mutatók terén: a szingapúriak által megtett távolság 15 százalékát a kereslet által vezérelt módokon (autómegosztás, fuvarmegosztás stb.), 46 százalékát pedig tömegközlekedéssel tették meg. Az elektromos autók értékesítése az északi államokban tört előre. Norvégiában 76 százalékot, Svédországban pedig 48 százalékot tett ki az összes járműeladásból.

    „A félvezetőhiány és a jelenlegi nehéz gazdasági környezet sem lassították le az elektromos járművek térnyerését. A folyamatra kedvezően hat, hogy világszerte egyre több korlátozást vezetnek be a kormányok a belsőégésű motorok gyártására vonatkozóan, mely tendencia a közeljövőben sem csökken. Az Automotive Disruption Radar tizenkettedik kiadása négy fő mutatón keresztül nyújt betekintést az autóipar szereplői számára” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere.

    Szemléletváltás: az autó, mint szolgáltatás

    A Car-as-a-Service (CaaS) közlekedési lehetőség alternatívája növekszik, különösen a fiatalabb generációk körében. A jármű megvásárlása helyett havi előfizetési díjat kell fizetniük az ügyfeleknek, mely magában foglalja a biztosítást, a karbantartást és az egyéb fenntartással kapcsolatos teendőket is. Az ADR felmérése alapján a megkérdezettek 57 százaléka venné igénybe a szolgáltatást, ami 11 százalékos növekedést jelent 2019-hez képest.

    A pandémia enyhülésével a mobilitás ismét fellendül

    A mobilitási megoldások, például a fuvarmegosztás, az elektromos rollerek és a tömegközlekedés használata a Covid-19 járvány csúcspontján visszaesett, de a fertőzéssel kapcsolatos tévhitek és félelmek enyhülésével ismét növekedést mutat – egyes esetekben még a járvány előtti szintet is meghaladta. A kutatásban megkérdezett személyek 65 százaléka ismer legalább egy olyan személyt, aki lemondott a magánautóról az alternatív közlekedési módok javára. Amennyiben a mobilitási piac az elkövetkező években erőteljes növekedést mutat, előidézheti a személygépkocsi-tulajdonlás végét.

    Önvezetés

    Bár régóta beszélnek döntő áttörésről, a Roland Berger szakemberei szerint a technológia továbbra is megrekedt az automatizált járművek piacán. A számítástechnikai teljesítmény (teljesen önvezető rendszer kifejlesztése) és a szabályozás (típusjóváhagyás, biztosítás aggályai) még mindig a legfontosabb akadályok.

    OEM-ek kontra új szereplők

    A hagyományos autóipari OEM-ek és az új iparági szereplők közötti küzdelemben az önvezető autók gyártása továbbra is fő célpont. Ebben az új szereplők még mindig vezető szerepet foglalnak el, míg a hagyományos OEM-ek egyre inkább belépnek a mobilitási piacra. Az OEM-ek számára kihívás lesz felvenni a versenyt a Szilícium-völgy technológiai óriásaival, a Roland Berger szerint egyértelmű, hogy továbbra is versenyben maradnak.

  • AMTS 2023 – február elején indul a nyereményautó-építés a Westendben

    AMTS 2023 – február elején indul a nyereményautó-építés a Westendben

    Idén is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autót sorsolnak ki a látogatók között az AMTS zárónapján. A sokéves hagyomány és a játék feltételei változatlanok, ezúttal pedig egy egyedi sportkombi talál gazdára!

    Ahogyan immáron 17 év alatt megszokhattuk, megszámlálhatatlan különlegességet és élményt ígér hazánk és a térség legnagyobb autós szezonnyitó rendezvénye, a 2023-as AMTS. A Hungexpót benépesítő show felhozatalában az autózás minden szegmensét lefedő kiállítások, színes motorsport események, valamint kortól és nemtől független családi programok is szerepelnek. Egy belépő áráért hat pavilon, valamint hatalmas szabadtéri terület kínálatában ezernél is több járműkülönlegességet, 10 tematikus rendezvényt, Off-Road és Drift Show-t is láthatnak az odalátogatók, továbbá a Miss AMTS Szépségverseny látványvilága mellett idén egy egyedi sportkombival gazdagabban térhet haza valamelyik szerencsés látogató. 

    A tuningalapot idén egy 2018-es évjáratú SEAT Leon ST FR adja, mely egyúttal a rendezvény történetének legfiatalabb és legjobban felszerelt nyereményautója. Az átépítési munkálatok szokás szerint az érdeklődők szeme láttára folynak majd a Westend legalsó szintjén, a Millennium udvarban, február 2-től. A show szakemberei ezúttal is ízekre szedik az autót, majd a belterét, hangrendszerét és futóművét, valamint a teljes külső megjelenését minőségi komponensekkel teszik egyedivé. 

    Az autót az AMTS bármely látogatója megnyerheti. A sorsoláson való részvétel feltétele akár egyetlen felnőtt, VIP, vagy családi jegy megvásárlása, mellyel tulajdonosa online regisztrálhat a nyereményjátékon – ezután pedig már csak a sorsoláson kell izgulni!

    A korábbi években Volkswagen EOS, Scirocco, BMW Z4 és Audi TT, Ford Mustang, Porsche Boxster S, Mini Cooper Coupé és Mazda MX5 modelleket vettek kezelésbe a tuningmesterek. A lényeg a magas minőségű, legális módosításokban van, az élő átépítés pedig nemcsak közép-kelet-európai viszonylatban, hanem világszinten is kuriózumnak számít, hiszen egyrészt teljesen nyilvános, másrészt pedig mindössze 4 nap alatt megy végbe a teljes metamorfózis. 

    A február 2-án, reggel 10 órától induló nyilvános átépítés helye a Westend bevásárlóközpont Millennium udvara, ahol egy mini-autókiállítás keretei között folynak majd a munkálatok, minden nap 19 óráig. Az elkészült nyereményautót pedig február 6-án lehet megtekinteni ugyanitt, de az AMTS-ig is még számos autós rendezvényen találkozhatnak vele az érdeklődők.

    A nemzetközi Automobil és Tuning Show idén hat pavilont és hatalmas külső területet tölt meg élménnyel, múlt, jelen és jövő autócsodái kíséretében, március 17-19. között a Hungexpón. A rengeteg, látnivalókban gazdag kiegészítő program, verseny és bemutató pedig garantáltan kivételes szórakozást kínál valamennyi korosztálynak, a család minden tagjának!

    Az Automobil és Tuning Show ideje alatt egyetlen belépővel megtekinthető:
    • Carstyling.hu Tuning Show – hazánk legnagyobb autótuning showja
    • Új autók kiállítása – szalonautók, márkaimportőrök és koncepciók bemutatkozása
    • Nemzetközi Elektromobilitás Expo – elektromos autó kiállítás 
    • Classic Automobil Show – restaurált klasszikus autók, veteránok, oldtimerek
    • Magyarok a világ járműgyártásában – hazánk nagyjai az autó- és motoriparban
    • DRIFT és GYMKHANA Show – A látványos autósportok exkluzív bemutatkozása
    • OFF-ROAD Show – Minden, ami terepautó, látványos, épített pályán
    • Hot Rod Show – döbbenetesen átépített veterán járművek kiállítása
    • Tuning találkozó és kiállítás – több száz magánépítő és klub bemutatkozása
    • SUV és Pickup Zóna – szabadidőautó kiállítás, az elérhető kínálat bemutatkozása 
    A SEAT Leon ST FR nyereményautó a következő módosításokat kapja:
    Futómű ST típushoz gyártott állítható futómű az O.CT Tuning Hungária Kft. kínálatából.
    Abroncsok Vadonatúj TOYO Proxes abroncsok, a gumi.hu kínálatából. 
    Felnik Vadonatúj, 19 colos Japan Racing JR35 könnyűfém felnigarnitúra a Red Sun Service kínálatából
    Fékek A típushoz gyártott első-hátsó fúrt és mart Rotinger féktárcsákat az Elaforg 2000 Kft. kínálatából választottuk.
    Bodykit A autóra első és hátsó spoilerből, küszöbökből, valamint szárnyból álló Maxton Design szett kerül, a Red Sun Shop kínálatából.
    Dekoráció Az új színárnyalatot a AH Fólia Kft. APA fóliái közül választottuk, a profi telepítést pedig a VIll-Fény Kft. csapata végzi, a PB Wraps segítségével
    Hifi A mélynyomót, az új erősítőt és a minőségi kábelezést, valamint a rezgéscsillapítás-hoz használt STP alapanyagot a Hififutár webshopjából szereztük be.
    Installáció Az igényes beépítést a Grandvoice Audio csapata végzi.
    Utastéri optika Az ülések és kárpitok, valamint a kormánykerék minőségi bőrözéséről a Bara Kárpit szakértelme gondoskodik. A minőségi alapanyagokat a Tibike-Bőrike Bt. szállítja
    Fénytechnika A minőségi ledes és izzós fénytechnikát az Osram Magyarország hazai partnere, a lumenet.hu webáruházából válogattuk.
    Kiegészítők A SEAT-ra a PlexiClick minőségi, láthatatlan rendszámtartói kerülnek, a TunerFashion shop kínálatából
    Egyedi elemek Az autóba kerülő egyedi alkatrészek és kiegészítők a KVINT-R 3D nyomtatási technológiájával készülnek.
    Motorolaj A minőségi Castrol motorolaj az AKH jóvoltából kerül az autóba
    Szerszámok és eszközök Az autó építése a Milwaukee professzionális szerszámaival és felszerelésével történik.
    Beszerzés A nyereményautót a Das Weltauto kínálatából vásároltuk meg.
    Takarítás A nyereményautó makulátlan tisztaságáról az Easy Wash System gondoskodik

     

    További információk: www.amts.hu / fb.com/amtsofficial / instagram.com/amts_official

  • Így ment kirándulni Verstappen Milton Keynes környékén – videóval

    Így ment kirándulni Verstappen Milton Keynes környékén – videóval

    Max Verstappen minden idők legfiatalabb Forma-1-es futamgyőztese és a Forma-1 regnáló versenyzői bajnoka.

    A versenypályán kívül is izgalmas autózásra vágyik, így most egy Honda HR-V-t kapott szolgálati autónak. A Red Bull Racing főhadiszállásának közelében ment el kipróbálni az új japán autót, terepen is. Hiszen mi mást is csinálna a szabadidejében Max, mint akkor is vezet. Az örömautózása egy réten ér véget, és már épp élvezné a csendet, amikor üzenetet kap a központból…

    https://youtu.be/6vAIk5s0Jec

    De Vries számára Verstappen olyan, mintha a bátyja lenne

     

  • Új modell az MG kínálatában: Az MG családi autója, az MG HS, megérkezett a magyar piacra

    Új modell az MG kínálatában: Az MG családi autója, az MG HS, megérkezett a magyar piacra

    A 2022-ben bevezetett ikonikus márka az MG, újabb – családi és flottaautónak is kiválóan alkalmas – modellel bővíti hazai kínálatát. Az MG HS modell sajtóbemutatója 2023. január 12-én volt a Várkert Bazárban, és ezzel egyidőben az új modell elérhetővé vált a vásárlók számára az országos lefedettséget biztosító, 22 tagú MG márkakereskedői hálózatában. 
    A brit gyökerekkel rendelkező, MG autómárka kedvező fogadtatásra talált a magyar piacon.

    űA múlt évben – a szeptember 17-ei indulást követően – közel 300 MG márkajelzésű jármű talált gazdára Magyarországon. A siker titka az autók kedvező ár-érték arányában, a tetszetős külsőben, az átlagon felüli garanciális időben és nem utolsó sorban a kiterjedt kereskedői hálózatában keresendő. Az első rendelkezésre álló modellek javarészt a B-SUV kategóriába tartozó MG ZS-ek voltak, így a modellpaletta bővülésével megalapozott az a célkitűzés, hogy 2023-ban jelentős piaci részarányt érjen el.

    A 2007-ben kínai háttérrel újjászületett márka sikeres globális stratégiájának köszönhetően sorra hódítja meg a világ- és azon belül az európai piacokat az elmúlt időszakban teljes átalakuláson átesett modellkínálatával. A közel 100 éves múltra visszatekintő márkanév ma a SAIC csoporthoz, Kína legnagyobb autógyártójához tartozik, mely 2022 júliusában bejelentette, hogy az MG modellek nemzetközi – vagyis Kínán kívüli – eladásai meghaladták az 1 millió járművet. Az MG Nyugat-Európába 2019-ben tért vissza és Európa legdinamikusabban fejlődő autómárkájaként 2022 végére már 686 márkakereskedést és márkaszervizt számlált a kontinens 26 országában. Az MG a prémium dizájn, a legújabb technológia és a magas szintű felszereltség teljes csomagját kínálja az ügyfeleknek, mindezt ésszerű árazással. Az európai vásárlók igényessége megkérdőjelezhetetlen, de az MG által nyújtott – a hagyományos európai és japán márkákat meghaladó – 7 év vagy 150 000 km gyári garancia alátámasztja a magas gyártási minőséget, és eloszlatta a kételyeket. A 2019-es európai visszatérése óta gyorsan népszerűvé és elismertté vált a nyugat-európai vásárlók körében.

    Bővülő hazai modellpaletta: MG HS

    Az MG 2022 szeptemberében kezdte meg hivatalosan a hazai autóértékesítést két modell (MG ZS és MG EHS) 6 változatával. A most érkező MG HS a már korábban bemutatott, C-SUV szegmensbeli EHS Plug-in hybrid modell benzines változata. Formaterve tökéletesen illeszkedik az európai ízlésvilághoz, vonalai határozottságot és dinamizmust sugallanak. Kívülről sportos, belülről családbarát – praktikus, tágas és biztonságos. A 4574 mm hosszú, 1876 mm széles és 1685 mm magas MG HS egy teljes értékű SUV, amely lenyűgöző helykínálatot és kényelmet biztosít utasai számára. Az otthonos belső térben számos puha és kellemes tapintású anyag, komfortos ülések, okosan kialakított tárolók és ízléses dekorelemek fokozzák a minőség érzetét. Minden felszereltségi szint tartalmazza – többek között – a klímaberendezést, a 10,1”-os színes lebegőképernyőt és az Apple CarPlayTM /Android AutoTM csatlakozókat.

    Az MG HS 162 lóerős, négyhengeres1,5l turbós benzinmotorral érkezik a magyar piacra, amely elsőkerék-meghajtással 250 Nm maximális nyomatékot ad le. A vásárlók hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos, DCT sebességváltó közül választhatnak. A belsőégésű motorral szerelt HS ötcsillagos Euro NCAP töréstesztje mellett, a csúcstechnológiás MG Pilot vezetőtámogató csomag gondoskodik a biztonságról, amely minden változatban alapfelszereltség – szintenként eltérő funkciókkal. Az aktív vészfékező rendszer, sebességtámogató automatika, a sávtartó asszisztens, sávváltásra figyelmeztetés, intelligens fényszóróvezérlés, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, a holttérfigyelő rendszer és az ajtónyitásra figyelmeztetés az összes felszereltségi szint része, míg az automata váltóval szerelt változatokban adaptív sebességtartó automatika és forgalmi dugó asszisztens is segíti a biztonságos közlekedést.

    Az MG HS megfizethető luxust kínál a teljes választékban, minden változatban magas szériafelszereltséggel. Háromféle felszereltségi szinttel válik elérhetővé hazánkban. A kizárólag manuális váltóval szerelt, belépőszintű Family változat a már említetteken kívül LED-es nappali menetfénnyel, Eco bőr üléskárpittal, tolatókamerával, 12.3”-os digitális műszerfallal, kulcs nélküli ajtónyitással, nyomógombos motorindítással és Bluetooth telefonkapcsolattal 9 999 000 forintos áron kiváló értékajánlatot képvisel a kategóriáján belül. A középső, Comfort felszereltség esőérzékelős ablaktörlőkkel, műholdas navigációval, fűthető első ülésekkel, első és hátsó parkolóradarral, első ködlámpákkal, manuális váltóval 10 599 000 Ft-ba, automata váltóval 11 149 000 Ft-ba kerül. A kínálat csúcsát jelentő Luxury felszereltség – ahogy neve is utal rá – olyan prémium színvonalú extrákkal ruházza fel az MG HS modellt, mint az alumínium sportpedálok, elektromosan állítható fűthető exkluzív első sportülések, 2 zónás klímaberendezés, személyre szabható belső hangulatvilágítás, állítható LED fényszórók, dinamikus hátsó irányjelző. Mindezekhez szériafelszereltségként nyitható panoráma napfénytető is társul, ami az utastérben világosabb, tágasabb légkör érzetét kelti. Az MG HS Luxury kivitelben manuális váltóval 11.349.000 Ft-ért, míg automata váltóval 11.999.000 Ft-ért vásárolható meg. A csúcsfelszereltséghez az exkluzív, burgundi bőrkárpit is választható 150.000 Ft felár ellenében. A metálfényezés mindhárom felszereltségi szinthez 175 000 Ft.

    „A most bevezetett MG HS modellünk méreténél fogva ideális nagyobb családok számára, de flottaautóként céges felhasználásre is kiválóan alkalmas. Az MG márka a Get More jelmondatát követve termékek szintjén is többet nyújt, hiszen az egyes felszereltségi szintek számos olyan elemet tartalmaznak, amelyek a konkurens típusoknál felár ellenében, vagy még úgysem érhetők el.
    A kiváló ár-érték arányú, minőségi termékeink mellett a jelenlegi piaci helyzetben hatalmas előnyt jelent, hogy a gyári ellátás folyamatos, aminek köszönhetően országos szinten több száz darabos készlettel rendelkezünk. További jelentős fegyvertény, hogy a legújabb HS modellünkből automata váltóval szerelt változatból is jelentős készlet áll rendelkezésre, melyet a versenytársainkhoz képest jelentős árelőnnyel kínálunk.
    Az eddigi értékesítési eredményeink bizakodásra adnak okot: a bevezetéstől eltelt bő 3 hónap alatt az értékesítéseink nagyrészét kitevő, kétféle benzinmotorral elérhető ZS modellünkkel a B-SUV szegmensen belül jelentős, 4%-os piaci részesedést értünk el. Az idei évben további három tisztán elektromos modellel bővülő termékkínálatunknak köszönhetően az eladási darabszámok és ezzel párhuzamosan a piaci részesedésünk is növekszik, így a 2024-re prognosztizált 3%-os piaci részesedés minden bizonnyal elérhetővé válik.” – osztotta meg Markó Zoltán, az MG Motor magyarországi márkaigazgatója.