Kategória: Automobil

  • Eltűnik a Daimler név, és változni fog, de mégis mire?

    Eltűnik a Daimler név, és változni fog, de mégis mire?

    A Daimler AG a Mercedes márka anyacége, és egyben a Forma-1-es csapatuké is, megváltoztatja a nevét Mercedes-Benzre, jelentette be a cég csütörtökön. Nem egy eget rengető változás, de változik a vállalati struktúra is.

    Az anyacég neve még egy hagyaték az 1920-as évekből: akkor egyesült Karl Benz és Gottlieb Daimler cége. Ugyan a vállalat gyakorlatilag virtuálisan végig a Mercedes szinonimája volt, a másik fél neve jó száz évig megmaradt. A Bloomberg jelentése szerint ennek most vége, és ennek hatásaként az anyavállalat részvényeinek az értéke azonnal emelkedett kilenc százalékkal. A személyautók világában a Mercedes-Benz egyszerűen egy erősebb név, így ez egy logikus lépés.

    Nemcsak ez lesz az egyetlen változás. A busz és teherautó divíziója az anyavállalatnak elkülönítésre kerül, és és új társaságokká alakulnak át. A Daimler név azonban marad, árulta el Ola Kallenius vezérigazgató:

    „Mercedes-Benz Cars & Vans és a Daimler Trucks & Buses különböző cégek, meghatározott ügyfélkörrel, technológiai utakkal és tőkekövetelményekkel.”

  • Ötödik éve első helyen prémium személyautó eladásban a Mercedes-Benz Magyarországon

    Ötödik éve első helyen prémium személyautó eladásban a Mercedes-Benz Magyarországon

    Az év eleji kihívásokat követően a Mercedes-Benz Hungária Kft. a személyautók értékesítése terén ismét elérte a 2019-es rekorderedményt. A Datahouse hivatalos gépjármű forgalomba helyezési adatai szerint 4501 Mercedes-Benz személyautót regisztráltak Magyarországon* 2020-ban, ezzel a márka immár ötödik alkalommal érte el az első helyet a prémium autómárkák értékesítési rangsorában. Közel ötszörösére nőtt a Mercedes-Benz Hungária teljesen elektromos és plug-in hibrid személyautó-eladásainak száma, és idén is taroltak a SUV-k, az eladások közel fele ebből a kategóriából került ki.

    Szinte darabra pontosan a megelőző év számát hozta 2020-ban a Mercedes-Benz márka Magyarországon, 4501 személyautó regisztrációval*. Tavaly a GLE volt a legnépszerűbb modell, 604 darab talált gazdára, amely háromszoros növekedést jelent a 2019-es regisztrációkhoz képest; a második legtöbbet értékesített modell az A-osztály volt, amelyből 575 darabot regisztráltak. 509 regisztrált személyautóval a GLC volt a harmadik legkedveltebb modell. A GLS modell is jól szerepelt 2020-ban, a modellből közel háromszor annyit regisztráltak, mint 2019-ben.

    Kategóriák szintjén is a városi terepjáróké a vezető szerep, 2172 SUV kelt el, 42 százalékkal több, mint a megelőző évben. Ezzel a Mercedes-Benz személyautók között az értékesített SUV-k aránya megközelíti az 50 százalékot.

    Jelentős lépést tett a CO2-semlegesség eléréséhez vezető úton a márka, a teljesen elektromos és plug-in hibrid személyautók eladása 200-ról 960-ra, közel ötszörösére nőtt. Kiemelkedően, több mint négyszeresére nőtt a teljesen elektromos EQC eladások száma.

    Mintegy ezer darabot regisztráltak tavaly a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban készülő A-osztály (575 darab) valamint CLA és CLA Shooting Brake modellekből (418 darab), ezzel a 2020-as Mercedes-Benz személyautó eladások közel negyedét tették ki az itthon készülő modellek.

  • Itt a világ első elektromos, repülő versenyautója! Életre kel a Star Wars?

    Itt a világ első elektromos, repülő versenyautója! Életre kel a Star Wars?

    A (ki tudja mennyire távoli, vagy közeli) jövőben lehet, hogy a Star Wars járművekre emlékeztető „versenyautókkal” láthatunk majd „autóversenyeket. A levegőben!

    Az Airspeeder ugyanis bemutatta az Mk3-at, a világ első elektromos, repülő versenyautóját. A nem mindennapi jármű első évében 120 km/órára képes, és távirányítással működik, a földről.

    Az Airspeeder azt tervezi, hogy a jármű 2022-re már pilótafülkével rendelkezzen. A vállalat alapítója, Matt Pearson azt szeretné, ha a Star Wars: Baljós árnyakban látott fogatversenyekhez hasonló versenyeket tudnának rendezni a jövőben.

    Az Airspeeder célja, hogy „olyan sportot hozzon létre, amely felgyorsítja az új, tiszta levegőt előtérbe helyező mobilitási forradalmat”. 2021-ben több mint 10 egyforma versenyautót gyártanak le és szállítanak ki a csapatoknak.

    A jármű kifejlesztésében és gyártásában nagy nevű gyártók vesznek részt, mint a McLaren, a Boeing, a Jaguar Land Rover, a Rolls-Royce és a Brabham.

    Az Airspeeder Mk3 versenysorozat részletei a következő hónapban látnak majd napvilágot. A zárt ajtók mögött zajló tesztre Ausztráliában kerül sor, mielőtt összeállítanák a nemzetközi eseménynaptárat.

    A sorozat nem egyszerűen a verseny kedvéért akar létrejönni. Az Airspeeder szerint a 2021-es versenyek segítenek kialakítani a pilótafülkés, ember által vezetett versenyautók következő iterációjának fejlődését, és „létfontosságú szerepet játszanak az eVTOL (elektromos függőleges felszállás és leszállás) technológiák fejlődésének meggyorsításában is, amelyek forradalmat ígérnek a városi mobilitás, logisztika és akár az orvosi szállítás terén is”.

  • Nick Heidfeld tesztelte a világ legerősebb utcai autóját – VIDEÓ

    Nick Heidfeld tesztelte a világ legerősebb utcai autóját – VIDEÓ

    A Pininfarina Battista lesz majd a világ legerősebb sorozatgyártású közúti autója, amelynek a tesztelésében és fejlesztésében aktívan részt vesz a korábbi Forma-1-es pilóta Nick Heidfeld is.

    A német pilóta 12 szezont húzott le a Forma-1-ben, és szinte a kezdetek óta részese a Battista projektnek. Most pedig lehetősége nyílt arra is, hogy egy prototípust éles pályán is kipróbálhat, amelyre a nardói tesztpályán került sor.

    Az autó tisztán elektromos meghajtású, amelyben négy elektromotor biztosítja az 1873 LE-t és a 2300 Nm nyomatékot, ezzel pedig, ha forgalomba kerül, akkor ez lesz a legerősebb utcai autó, amely a Forma-1-es autók számára is lenyűgöző idő alatt (kevesebb, mint 2 másodperc) képes felgyorsulni 0-ról 100 km/h-ra, és a végsebessége 350 km/h lesz.

    Heidfeld a teszt után mér inkább egy versenyautóhoz hasonlított azt, mintsem utcai autóhoz, mivel nagyon precízen és megbízhatóan viselkedik az úton. A németet leginkább az autó tapadása nyűgözte le, és ahogy fogalmazott sosem tapasztalt még ilyet egy utcai autó volánja mögött korábban.

  • A Toyota az internet legkeresettebb autómárkája volt 2020-ban

    A Toyota az internet legkeresettebb autómárkája volt 2020-ban

    Sajtóközlemény: A Google statisztikái szerint 2020-ban Perutól Oroszországig, Ausztráliától Izlandig, Közép-Afrikától Izraelen át Japánig a Toyota vezette az autómárkákra irányuló online keresések gyakoriságát. Ez volt ennek a nem túl vidám évnek talán az egyetlen ésszerű következménye.

    Mondani is felesleges: 2020 nem volt átlagos év. Amint a modern emberi civilizációt megállásra kényszerítette a koronavírus-járvány, megváltoztak a prioritásaink. Ez persze nem csak az élet racionális aspektusaira igaz: arra is minden eddiginél nagyobb szükségünk volt, hogy megtaláljuk a világban azokat az apró örömforrásokat, amelyek átsegítenek bennünket a bizonytalanságokon.

    A XXI. század harmadik évtizedének küszöbén mi sem tanúskodhat minderről pontosabban, mint az emberiség online keresési szokásai. A Google által közzétett adatokból kiderül, hogy mi érdekelt bennünket, karanténba zárt, korlátozások közé kényszerített embereket a leginkább 2020-ban.

    Egyszerre meglepő és reményt keltő, hogy 2020 egyik leggyakrabban előforduló keresési kifejezése a „naplemente a közelemben” volt. Úgy tűnik az örökké velünk élő, ám az elmúlt időkben egyre inkább elhanyagolt természetben kerestünk menedéket. A keresési trendek alapján megtanultunk kenyeret sütni és hajat vágni, és a múlthoz való visszatérés helyett egyre inkább a jövő felé, a világ új irányba terelésére koncentráltunk.

    Mindezek a trendek az autópiaci keresésekben is érvényesültek. Egy pénzügyi és biztosítási szolgáltatások összehasonlítására szakosodott weboldal, az ausztrál Compare the Market összegyűjtötte és országos bontásban rangsorolta az egyes autómárkákra irányuló globális kereséseket.

    A Google Trends adatain alapuló elemzés szerint 2020-ban messze a Toyota volt a leggyakrabban guglizott autógyártó. A világ 158 országára kiterjedő elemzés szerint tavaly minden harmadik országban a japán autógyártó vezette az online keresések rangsorát.

    Ennek éppúgy lehetett az az oka, hogy az életünk minden területét beárnyékoló bizonytalanság ráébresztette az embereket a megbízhatóság, a kiszámíthatóság értékére, mint az, hogy a Toyota a legváltozatosabb, izgalmas, reményt keltő újdonságokkal rukkolt elő 2020 során, a GR Yaris városi versenyautótól kezdve a Yaris és Corolla modellcsaládok crossover verzióin át a prémium irányba lépő, második generációs Mirai öko-limuzinig.

    Ha egyébként három évre visszamenőleg elemezzük az adatokat, meglepő következtetésre juthatunk: az autóiparban 2020 nem a forradalmi változás, hanem a visszarendeződés éve volt. Sok szempontból helyükre rázódtak azok a trendek és erőviszonyok, amelyek 2019-ben felborulni látszottak. Ebből a megközelítésből pedig még meghatározóbbnak tekinthető a Toyota győzelme, hiszen a jelek szerint a normalitás és a válság idején is egyaránt ehhez a stabil, kiszámítható márkához fordulunk a leggyakrabban.

    A keresések racionalizálódásának legnagyobb vesztese a BMW, amelynek tavalyi, igen jelentős fellendülése átmenetinek bizonyult, és amely most Európán kívül csak Afrika déli területein, Oroszország perifériális szigetvilágában, valamint Türkmenisztánban számít kedvencnek. A Mercedes visszakerült a harmadik helyre, és nagyot nőtt a Kia népszerűsége (a márka megszerezte magának Indiát, Jordániát és Egyiptomot).

    Az pedig különösen érdekfeszítő, hogy a Lexus az arab térség mintaállamaként emlegetett Ománban és a mélyről felkapaszkodó Kambodzsában egyaránt az emberek kedvence tudott lenni, hogy az Alfa Romeo a kínai és tadzsik internetezők kedvenc márkája, és hogy a mélyszegénységben élő Etiópiában a francia Alpine sportautó-márkára keresnek rá a legtöbben. További információk a csatolt infografikában.

  • Hazánkban is bemutatkozott az új Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan

    Hazánkban is bemutatkozott az új Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan

    • Az Új Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan az első olyan modell, amely
    minden eddiginél dögösebb megjelenése mellett hű marad a Dacia értékeihez:
    egyszerű, megbízható, robusztus járművei továbbra is a piac legkedvezőbb
    ajánlatának számítanak

    • A megújult modellek alapját a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség CMF-B
    moduláris platformja adja, az új, idén január 1-től érvényes EURO-6 DFull
    szabványnak megfelelő motorokkal érkeznek

    • Az Új Dacia Sandero Magyarországon 3 399 000 forintos ártól, az Új Sandero
    Stepway 4 349 000 forintos ártól lesz elérhető 2021 februártól, míg az Új Logan 4
    649 000 forintos áron mutatkozik majd be 2021 áprilisában.

    Néhány éve gondolkodásmód váltás tapasztalható a vevők részéről, az elmúlt év eseményei pedig még inkább arra ösztönözték a járművezetőket, hogy tudatosabb döntést hozzanak autóvásárláskor – úgy a fogyasztás, mint a funkcionalitás terén. A vevők mára egyre pragmatikusabb elvárásokat támasztanak a kiszemelt járművekkel szemben. Ezekre az igényekre kínál megoldást a Dacia az Új Sanderóval, Sandero Stepway-jel és a Logannal. Bár külső méreteik szinte változatlanok, üdébb megjelenésük korszerűbb felszereltséget, tágasságot és sokoldalúságot takar. Mindezt ötvözik a Daciától már megszokott megbízhatósággal, a mindennapi használat során szükséges alapvető technológiákkal és a kiemelkedő ár-érték aránnyal.

    Ezek a jegyek biztosították elődeik sikerét is, hazánkban a Dacia Sanderoból 1403 darab
    kelt el 2020-ban, amelyből a Sandero Stepway 51%-ot képviselt (715 darab). A Dacia
    családi szedánja, a Logan is számottevő érdeklődést generált, tavaly 354 darab talált
    gazdára. A magyar Dacia várakozásai szerint nagy lesz a kereslet az új modellek iránt, a
    márkakereskedőktől kapott visszajelzések alapján sokan kifejezetten kivárnak az
    autóvásárlással azok érkezéséig.

    „Azt látjuk, hogy a vevők nagyon várják az új modelleket, arra számítunk, hogy markáns
    növekedést fog eredményezni a Dacia már idei első féléves eladásaiban is – mondta
    Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója. – Az Új Sandero, Sandero
    Stepway és Logan a vásárlók igényeire kínálnak megoldást. Cserébe megbízható
    járműveket kapnak, amelyek rendelkeznek a mindennapos autózáshoz elengedhetetlen
    technológiákkal és ehhez természetesen kedvező áron juthatnak hozzá”.

    A megújult modellek alapját a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség CMF-B moduláris platformja adja, mely három előnyt is kínál az utasok számára: kisebb zajszintet, Confidential C egyszerűbb vezethetőséget és jobb úttartást, valamint az új, teljesen elektromos változó rásegítésű szervokormánynak köszönhetően több mint harmadával kisebb erőkifejtést a vezetés során. A modellek emellett az új, idén január 1-től érvényes EURO-6 DFull szabványnak megfelelő motorokkal érkeznek. A motorkínálatot az egyliteres háromhengeres turbós TCe 90, valamint a Sandero esetében elérhető SCe 65-ös motor mellett a Dacia új TCe 100 LPG erőforrása egészíti ki, amely kettős, benzin-LPG üzemmódú, turbófeltöltős, 1 literes háromhengeres egységet jelent hatfokozatú kézi váltóval. A modellek számos új passzív és aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszerrel érkeznek, köztük aktív vészfékező rendszerrel, holttérfigyelővel és bővített parkolássegítő rendszerrel.

    Az Új Dacia Sandero megújult, robusztus külsője erős karaktert sugall. Ezt fokozzák a
    Dacia új, Y-alakú LED fényjegyei is, amely az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan
    esetében mutatkozik be először és amely az összes felszereltségi szinten alapfelszereltség
    lesz.

    Az Új Dacia Sandero Stepway magabiztos megjelenéssel, emelt hasmagassággal (174
    mm), és még hangsúlyosabb crossover jegyekkel hív új kalandra.

    A modellek helykínálata a piaci kategória felső részében megszokott belső tér méretét
    nyújtja, mind az Új Sandero és Új Sandero Stepway esetében a kategóriájában az egyik
    legjobb hátsó lábtér áll rendelkezésre. Újdonságként a Dacia kínálatában 2021-ben
    elektromos napfénytető is elérhető lesz az Új Sandero és Sandero Stepway-ben. Az ikonikus családi szedán újragondolt változata, az Új Dacia Logan megújult külsővel, és kategóriájának egyik legtágasabb, családi méretű utasterével büszkélkedhet, miközben 528 literes csomagtartója szintén a legnagyobbak között szerepel a B-kategóriás szedánok között. A csomagtérajtó szériában távirányítással nyitható.

    Mindhárom modell esetében az alapfelszereltségek közé tartozik az okostelefon tartó, az új műszeregység, automatikus tompított fényszóró felkapcsolás, míg felszereltségi szinttől függően a sebességhatároló és sebességtartó automatika mostantól a kormánykeréken is elérhető. Emellett három különböző szintű multimédia rendszer, Media Control, Media Display illetve MEDIA NAV gondoskodik az akár vezetéknélküli okostelefon-tükrözésről és a különböző vezetéstámogató funkciók beállításainak könnyebb eléréséről.

    Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan elődeik szellemének megújult megtestesítői. Továbbra is versenyképes áron érhetők el, minden eddiginél nagyobb hozzáférést biztosítva az ügyfeleknek a piacon a legjobb ár-érték arányú autókhoz. Hazánkban az Új Dacia Sandero 3 399 000 forinttól, a Sandero Stepway 4 349 000 forinttól lesz elérhető 2021 februártól, míg az Új Logan 4 649 000 forintos áron mutatkozik majd be 2021 áprilisában.

  • A ŠKODA AUTO több, mint egymillió járművet szállított ki 2020-ban a COVID-19 járvány ellenére

    A ŠKODA AUTO több, mint egymillió járművet szállított ki 2020-ban a COVID-19 járvány ellenére

    A ŠKODA AUTO a 2020-as évben összesen 1 004 800 járművet adott át ügyfeleinek, ezzel sorozatban hetedik éve lépi át az egymillió autós kiszállítási határt. A COVID-19 járvány jelentette jelentős terhek mellett ez a szám nagyszerűen mutatja a hozott intézkedések hatékonyságát. Miután a második negyedévben a csehországi gyártási egységek 39 napra leálltak és a kereskedői hálózat átmenetileg összeomlott, a ŠKODA AUTO már júniustól újabb lendületet vett a nemzetközi piacokon. A kereskedések hatékony támogatását biztosító átfogó újraindítási program mellett a vonzó és korszerű modellkínálat is hozzájárult ehhez a teljesítményhez.

    A ŠKODA AUTO összesen 1 004 800 járművet adott át ügyfeleinek világszerte 2020-ban a COVID-19 járvány jelentette jelentős akadályok és komoly kihívások ellenére. A második negyedévben átmenetileg ellehetetlenült nemzetközi kereskedői hálózat lehetőség szerinti kompenzálására a cseh autógyártó az egyes piacok igényeihez alkalmazkodó újraindítási programot dolgozott ki, hogy kereskedőinek célzott segítséget nyújthasson. Az év második felében tapasztalt pozitív változás a kiszállításokat illetően ezeknek az intézkedéseknek a hatékonyságát mutatja.

    A folyamatos kihívást jelentő körülmények ellenére a cseh autógyártó július és december között világszerte 578 100 járművet szállított ki (2020. első félév: 426 700 darab).

    A ŠKODA AUTO vezérigazgatója, Thomas Schäfer szerint: „Egymillió jármű kiszállítása világszerte óriási siker a ŠKODA AUTO számára, különösen a koronavírus járvány okozta visszaesés és a tavaszi első hullám alatt bekövetkező öthetes gyártásleállás ellenére. Szeretném megköszönni a teljes értékesítői csapatnak, az importőröknek és a kereskedéseknek a közösen vállalt erőfeszítéseket. Hasonlóan nagy köszönet illeti kollégáinkat a gyártás, a minőségbiztosítás területéről és az összes Škodásnak, akik minden egyes ŠKODA modellért küzdöttek. Az egész csapat megmutatta, hogy ezekben a kihívásokkal teli időkben is van bennük kitartás, rugalmasság és valódi szenvedély. Most bizakodóan tekinthetünk előre: a ŠKODA márkának rengeteg új terméke érkezik majd és hatalmas várakozással tekintek eléjük. Mindemellett továbbra is óvatosak leszünk és figyelemmel követjük az egyes piacok további fejlődését.”

    A ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területekért felelős tagja, Alain Favey hozzátette: „A nagyszerű csapatteljesítménynek köszönhetően sikerrel folytattuk utunkat a tavalyi évben a COVID-19 járvány okozta nehézségek ellenére. Őszintén köszönöm kereskedéseink minden dolgozójának kiemelkedő elkötelezettségét, rugalmasságát és ügyfélszolgálati munkáját. Rendkívüli elszántságuknak köszönhetően érhettük el ezt a sikert. Ezzel együtt az elmúlt tizenkét hónap minden szempontból egy próbatétel volt, amely egyértelműen megmutatta, hogy a stratégiánk működőképes, a programjaink hatékonyak és korszerű modellkínálatunk vonzó az ügyfelek körében. Ezért én óvatos optimistán tekintek a következő hónapok elé, annak ellenére, hogy a jelenlegi járványhelyzet miatt egyelőre nem lehetséges megbízható kijelentéseket tenni a piacok alakulására.”

    Nyugat-Európában az autógyártó 434 500 kiszállítást teljesített 2020-ban (2019. január – december: 520 500 darab; – 16,5 százalék), a decemberi kiszállítások elérték a 41 700 járművet (2019. december: 42 200 darab; – 1,2 százalék). Németországban, a márka második legnagyobb piacán a tavalyi évben 161 800 kiszállítást regisztrált a ŠKODA (2019. január – december: 191 200 darab; – 15,4 százalék). Decemberben a ŠKODA ebben a régióban 10,8 százalékos növekedést könyvelhetett el, így 16 600 darabra nőtt a kiszállítások száma (2019. december: 15 000 darab).

    Közép-Európában a ŠKODA AUTO 2020. január és december között 181 900 járművet szállított ki (2019. január – december: 215 800 darab; – 15,7 százalék). 2020. decemberében a ŠKODA AUTO 14 600 kiszállítást regisztrált (2019. december: 17 700 darab; – 17,2 százalék). A ŠKODA AUTO a régióban 1,74 százalékkal 19,65 százalékra növelte piaci részesedését. A Cseh Köztársaságban a kiszállítások 11,6 százalékkal 83 200 darabra csökkentek 2020. január és december között (2019. január – december: 94 200 darab), a márka piaci részesedése pedig 3,34 százalékkal 41 százalékra emelkedett. Decemberben az autógyártó 7 100 autót adott át ügyfeleinek (2019. december: 7 000 darab; + 1,1 százalék).

    Kelet-Európában (Oroszország kivételével) a ŠKODA AUTO összesen 39 800 járművet adott át az ügyfeleknek 2020. január és december között (2019. január – december: 50 200 darab; – 20,8 százalék). Decemberben a kiszállítások elérték a 4 300 járművet (2019. december: 4 300 darab; – 1,8 százalék).

    Oroszországban az autógyártó kiszállításai 6,8 százalékkal bővültek 2020-ban és ezzel elérték az új rekordot jelentő 94 600 járművet (2019. január – december: 88 600 darab). Decemberben a ŠKODA AUTO 9 700 kiszállítást regisztrált a régióban (2019. december: 9 200 darab; + 5,8 százalék).

    A világszerte legnagyobb piacának számító Kínában az autógyártó 173 000 járművet adott át ügyfeleinek 2020. január és december között (2019. január – december: 282 000 darab; – 38,7 százalék).

    Indiában a ŠKODA AUTO 2020. január és december között összesen 10 900 kiszállítást teljesített (2019. január – december: 15 100 darab; – 27,9 százalék). 2020. decemberében a kiszállítások elérték az 1 400 járművet (2019. december: 1 800 darab; – 23 százalék)

    A ŠKODA AUTO jelentős bővülést ért el Törökország piacán. 2020. január és december között az autógyártó 56,3 százalékkal 24 200 darabra növelte kiszállításait (2019. január – december: 15 500 darab). 2020. decemberében a vállalat 2 800 járművet adott át új tulajdonosainak a régióban, amely 10,7 százalékos növekedés (2019. december: 2 500 darab).

    A ŠKODA márka kiszállításai 2020-ban (darabszám, kerekítve, modellenként gyűjtve, a változás százalékban, 2019-hez képest)

    ŠKODA OCTAVIA               (257,400; -29.2%)

    ŠKODA KAROQ                 (137,200; -10.1%)

    ŠKODA KODIAQ                 (131,600; -23.4%)

    ŠKODA KAMIQ                   (128,500; +99.0%)

    ŠKODA FABIA                     (105,500; -39.0%)

    ŠKODA SUPERB                (86,200; -17.8%)

    ŠKODA RAPID                    (79,700; -43.9%)

    ŠKODA SCALA                   (63,200; +61.7%)

    ŠKODA CITIGO                  (csak Európában elérhető: 15,000; -)

    ŠKODA ENYAQ Iv              (600; –)

  • Megkezdődik az Audi e-tron GT sorozatgyártása

    Megkezdődik az Audi e-tron GT sorozatgyártása

    Böllinger Höfe üzemében a szenvedély egyesül a precizitással, innovációval és fenntarthatósággal: itt zajlik ugyanis a tisztán elektromos Audi e-tron GT sorozatgyártásának előkészítése. A kiemelkedő teljesítmény és a környezettudatosság itt kéz a kézben jár. A 100 százalékban öko áramot és megújuló forrásból származó hőt használó gyártás nettó szénsemleges. Az erőforráskímélő járműgyártási folyamat a papír és a csomagolás használatát is kerüli, zárt alumínium és műanyag láncokat alkalmaz és ez az első új Audi modell, amelyet fizikai prototípus létrehozása nélkül terveztek.

    Az Audi e-tron GT modellnek, a márka legerősebb elektromos járművének sorozatgyártása a neckarsulmi üzemben indul. Az Audi Böllinger Höfe üzemében a gyártási folyamat minden mozzanata különleges, akárcsak az autó maga. Egyetlen négy karikás autó sem jutott el ilyen gyorsan a sorozatgyártásra kész fázisba. „Az Audi termékkínálat elektromos és sportos zászlóshajójaként az e-tron GT tökéletesen illik a neckarsulmi üzem, különösképpen a Böllinger Höfe sportautó gyártó létesítményéhez.” – nyilatkozta a gyár vezetője, Helmut Stettner. Az a tény, hogy a sorozatgyártás a koronavírus járvány ellenére is időben elindulhat, a kiemelkedő csapatmunka és a szakértelem megosztásának eredménye.

    A neckarsulmi üzem már eddig is plug-in (hálózatról tölthető) hibrid modellekre fókuszáló gyárként működött, az Audi elektromos modelljeinek legjavát kínálva az A6, A7 és A8 modellek plug-in (hálózatról tölthető) és mild hibrid változataival. „Az Audi e-tron GT-vel itt készül a márka első, tisztán elektromos Audi modellje, amelyet németországi üzemben gyártanak és amely újabb jelentős, jövőbemutató lépés számunkra.” – teszi hozzá Stettner.

    Az Audi e-tron GT nettó szénsemleges gyártása

    Nem csupán a Gran Turismo hajtáskoncepciója az, ami fenntartható: a Böllinger Höfe teljes gyártási folyamata nettó szénsemleges. 2020. elejétől a teljes neckarsulmi üzem kizárólag öko-áramot használ. A Böllinger Höfe üzemében zajló gyártáshoz szükséges hőről a biogázzal működő hő- és villamos energiát kapcsoltan termelő erőmű gondoskodik. Az Audi minősített klímavédelmi projektekből származó karbonkreditet használ, hogy kompenzálja azt a kibocsátást, amely nem váltható ki megújuló forrásból származó energiával. „A brüsszeli és győri gyár nyomában járva a Böllinger Höfe az első Audi üzem Németországban, amelynek gyártási tevékenysége nettó szénsemleges. Ez egy lényeges mérföldkő a neckarsulmi üzem számára és egy újabb fontos lépés azon az úton, amely világszerte az összes üzemünk karbonsemleges működését célozza meg 2025-ig.” – nyilatkozta Peter Kössler, az Audi igazgatótanácsának a termelés és logisztika területekért felelős tagja, összefoglalva ezzel az Audi Mission:Zero programjának célját.

    A Mission:Zero környezetvédelmi program számos intézkedést magában foglal a gyártás és a logisztika területéről, amely hatékonyan és fenntarthatóan csökkenti az ökológiai lábnyomot. Kiemelt pontjai a dekarbonizáció, az erőforrás hatékonyság, a biodiverzitás és a vízfelhasználás innovatív megoldásai.

    Zöld logisztika: klímasemlegesen a gyárba
    A szénsemleges gyártáshoz vezető úton az Audi következetes szemlélettel a teljes értékláncot vizsgálja. Ennek megfelelően a logiszitika legalább olyan fontos, mint a járműgyártás maga. A neckarsulmi üzem teljes vasúti forgalma klímasemleges. A telepen belül sűrített földgázzal (CNG) üzemelő vagy elektromos hajtású mozdonyok teljesítenek szolgálatot. Az Audi szakértőinek javaslatára az egyik kiemelt szállítmányozó partner szintén biometánnal hajtott teherautókat használ a közúti szállítmányozásra. Két, folyékony földgázzal (LNG) hajtott teherautó teljesít szolgálatot az alkatrészek nagyobb távolságokról történő, gyárba irányuló szállítása kapcsán. Az év végén pedig még egy taggal bővül ez a flotta. Minden egyes ilyen jármű akár 20 százalékkal kevesebb szén-dioxidot és közel 85 százalékkal kevesebb nitrogén oxidot bocsát ki, mint a hagyományos dízel tehergépkocsik.

    Zárt láncok a környezet védelméért
    Szintén az üzem területén valósul meg a fontos erőforrások megóvása és a nyersanyagok újrahasznosítása is. Legjobb példa erre az „Aluminium Closed Loop”, amely egy zárt újrahasznosítási láncot takar. Ennek során a neckarsulmi gyár présüzemében keletkező alumíniumlemez hulladékok kerülnek újrahasznosításra, például az Audi e-tron GT oldalfal elemeinek gyártásánál. A legmagasabb és legmélyebb pontok között mért extrém, 35 centiméteres különbségével ez adja a kerékjárat feletti hangsúlyos domborulatokat és formálja ezzel az e-tron GT rendkívül látványos quattro-domborulatait (quattro blisters). Ehhez minden, az alumínium nehézkes megmunkálásához szükséges műszaki megoldást bevetett a gyártó. Az „Aluminium Closed Loop” zárt láncnak köszönhetően – amely során az alumíniumlemez hulladékot az Audi visszajuttatja a beszállítónak, aki azt újrafeldolgozza és végül az Audi újrahasznosítja azt – az üzem több ezer tonna szén-dioxid kibocsátását spórol meg évente.

    De az ökológiai gondolkodás nem áll meg az alumíniumnál. A műanyagok újrahasznosításának jelmondata: „legyen a régiből új”. Egy jelenleg is zajló kísérleti projekt során az A6 és A7 összeszerelése kapcsán keletkező műanyag hulladékot típus szerint szétválogatják, felaprítják majd speciális szálakká alakítják. Ezeket az úgynevezett rostokat használják aztán a gyártási folyamat során a 3D nyomatóknál. A Böllinger Höfe üzemen belüli 3D nyomtatással foglalkozó csapata a dolgozók igényeire szabott segédeszközök széles választékára specializálódott. Ezek közül az eszközök közül több, mint 100 darabot használnak az Audi e-tron GT gyártása során. Az újrahasznosítási projekt célja, hogy létrehozza a tökéletes műanyag zárt láncot.

    Az erőforrások következetes megóvása
    A zárt láncok alkalmazása nem az egyetlen lehetőség a nyersanyagok megóvására. Az e-tron GT az első Audi, amelynek gyártását fizikai prototípus használata nélkül tervezték meg. Minden összeszerelési fázist virtuálisan teszteltek, házon belül fejlesztett szoftverek és virtuális valóság alkalmazások használatával és ezeket most sikeresen alkalmazzák a gyakorlatban is, a sorozatgyártás részeként. Az érzékeny alkatrészek szállításához használt speciális konténerek szintén prototípus nélkül, az új virtuális módszerrel lettek megtervezve. Ez nem csupán kevesebb fémet igényel, de kevesebb csomagolásra van szükség az alkatrészek védelmére is. A kulcsszavak: kerüljük a hulladékot és a papírt. A karosszériaműhely és az összeszerelés már nagyrészt papírmentesen működik. Az új projektek, mint amilyen például a karbantartási alkalmazás – amely szükségtelenné teszi a hagyományos, kézzel írt feljegyzéseket – szintén papírt takarítanak meg. A logisztika területén jelenleg is zajlik a digitális címkék tesztje, amely szintén ezt támogatja. Ennek keretében elektronikus címkék veszik át a polcon található alkatrésztárolók papír matricáinak helyét. Ez nem csupán kiemelkedően energia hatékony, de változás esetén könnyedén újraprogramozható. Ez a legfőbb előnye a hagyományos, eldobható címkékkel szemben. Az Audi projekt csapata a beszállítókkal is együttműködik olyan további megoldások kialakításán, amelyek következetesen csökkentik a csomagolás és ezzel  hulladék mennyiségét.

    Az intelligens gyár és precíz kézművesség tökéletes elegye
    A csúcsminőség, a csúcsteljesítmény és a részletek iránti szenvedély mindig is megkülönböztette Böllinger Höfe üzemét. Itt készül az Audi R8 2014. óta. Az Audi neckarsulmi üzemének részeként működő sportautómanufaktúrát 2019-ben kibővítették és továbbfejlesztették ez e-tron GT integrációjához. Minden idők két legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású Audi modellje itt készül. „Két, műszakilag teljesen különböző autó gyártása egy gyártósoron egyedülálló a konszernen belül.” – nyilatkozta a gyártást irányító Wolfgang Schanz. „Tisztán elektromos négyajtós kupé modellünk integrációja az Audi Böllinger Höfe kisszériás gyártóegységét egy kiemelkedően rugalmas, csúcstechnológiát képviselő létesítménnyé változtatta, amely ugyanakkor megtartotta kézműves jellemvonásait.” Az ügyfelek a jövő évi világpremiert követően adhatják le rendeléseiket a tisztán elektromos Gran Turismo modellre.

  • Lance Stroll és egy Aston Martin Vantage Silverstoneban

    Lance Stroll és egy Aston Martin Vantage Silverstoneban

    Először látható egy reklámfilmben egy Aston Martin és Lance Stroll. A kanadai pilóta Silverstoneban vette kezelésbe a Vantage-t, és láthatóan nagyon jól érezte magát.

    Kifejezetten menő lett a végeredmény.

  • Groupe Renault: „RENAULUTION” stratégiai terv

    Groupe Renault: „RENAULUTION” stratégiai terv

    Az Igazgatótanács jóváhagyását követően, Luca de Meo, a Groupe Renault elnöke ma mutatja be a „Renaulution” névre keresztelt új stratégiai tervet, amely a Renault Csoport stratégiáját a volumen felől a jövedelmezőség felé tolja el.

    A stratégiai terv 3 fázisból áll, ezek párhuzamosan indulnak el:

    • “Resurrection” – vagyis „Újraélesztés”, amely 2023-ig fut, az árrésre és a cash állomány helyreállítására koncentrál,
    • “Renovation” – vagyis „Megújulás, amely 2025-ig terjed, új, gazdag termékválasztékkal készül, így segítve a márkák jövedelmezőségét,
    • “Revolution” – vagyis „Forradalom”, amely 2025-től kezdődik, eltolja az üzleti modellt a technológia, energiagazdálkodás és mobilitás felé: így pozícionálva a Renault Csoportot az új mobilitási hullám élére.

    A Renaulution terv hivatott a Groupe Renault versenyképességét helyreállítani azáltal, hogy:

    • a 2o221 névre keresztelt tervet egy lépéssel megtoldja, és a hatékonyságot helyezi előtérbe a mérnöki tervezés, gyártás és a fix költségek optimalizálásával, valamint a változó költségek újragondolásával,
    • a Groupe jelenlegi ipari kapacitásait és az európai EV piaci elsőségét tovább fejleszti
    • épít az Alliance-ra, így segítve a termékeinkkel, üzleti modelljeinkkel és technológiáinkkal kapcsolatos lefedettség megnövelését
    • felgyorsítja a mobilitással, energiafelhasználással és adatmenedzsmenttel kapcsolatos szolgáltatásokat
    • 4 olyan jól elhatárolt business uniton keresztül törekszik a jövedelmezőségre, amelyek az ügyfél- és márkaalapú megközelítést alkalmazzák,

    Teljesen új szervezeti felépítés is jár a tervvel: a funkciók, élükön a mérnökséggel saját maguk felelnek a versenyképességért, a költségekért, a termékek piacra dobási idejéért (TTM) a saját márkájukat illetően. A teljes értékű, jól elkülöníthető márkák felelnek a jövedelmezőségükért is.

    Az érték / jövedelmezőség-alapú szervezettel összhangban a cég teljesítményét nem méri többé piacrészben és eladásban, az új mérőszám a jövedelmezőség, a cash állomány és a befektetési hatékonyság lesz.

    A Csoport új üzleti célokat állít fel:

    • 2023-ra a Csoport több mint 3%-ra növeli a működési árrését, 3Mrd €-ra a kumulált autóipari szabad cash-flow állományát1 (2021-2023) és csökkenti a befektetéseit (K+F és capex) a bevétel 8%-ára
    • 2025-re a Csoport legalább 5%-os működési árrést kíván elérni, 6Mrd € kumulált autóipari szabad cash flow2 állománnyal (2021-2025) és a ROCE2 legalább 15 százalékpontos fejlesztésével, 2019-hez képest.

    A Renaulution terv biztosítja a Csoport fenntartható jövedelmezőségét, és segít 2050-re vállalt zéró európai karbonlábnyom megvalósításában.

    Luca de Meo, a Groupe Renault elnöke hangsúlyozta: A Renaulution alapja az, hogy az egész céget a volumen-alapú megközelítés felől a jövedelmezőség-alapú gondolkodás felé toljuk el. Több ez, mint egy irányváltás, ez az üzleti modell igazán mélységi átalakítása. Stabil, egészséges alapokat hoztunk és hozunk is létre a teljesítményünk mellé. Áramvonalasítottuk a működésünket, kezdve a mérnöki tervezéssel, a méreteinket kiigazítottuk ahol kellett, újraosztottuk az erőforrásainkat oda, ahol nagy jövedelmezőségi potenciált és technológiát látunk. Ez a felpörgetett hatékonyság táplálja majd a jövőbeli választékunkat: tech-megközelítésű, elektromos és versenyképes lesz. Ez pedig a márkáinkat erősíti, mindegyik saját, a másiktól élesen különválasztott területet kap, ahol saját maguk lesznek felelősek a jövedelmezőségért és az ügyfelek elégedettségéért. Eddig egy autóipari cég voltunk, erős technológiai megközelítéssel. Ez meg fog változni és egy olyan tech. céggé válunk, amely autókkal foglalkozik. A bevételeink legalább 20%-a 2030-ra szolgáltatásokkal, adatokkal és energiával kapcsolatos tevékenységekből jön majd.

    A Renaulution terv a következő fő elemekből áll:

    1. Felgyorsítjuk a különböző funkciók hatékonyságát, ezek lesznek felelősek a versenyképességért, a költségekért, a fejlesztési időért és a TTM-ért (Time-to market).
    • Mérnöki és gyártási hatékonyság, gyorsaság és teljesítmény, az Alliance által:
      • A 6 platformot 3-ra csökkentjük, (a Csoport volumenjének 80%-a 3 Alliance platformra épül majd), az erőforrások száma pedig 8-ról 4 csoportra csökken
      • Minden – a jelenlegi platformon – bevezetendő modell a piacra kerül 3 éven belül
      • A gyártási kapacitást a 2019-es 4M unitról 3.1M unitra csökkentjük 2025-re (Harbour standard)
      • A beszállítói kapcsolatokat hatékonyabbá tesszük
    • A Csoport nemzetközi jelenlétét a nagy jövedelmezőségű üzletek felé irányítjuk: nevezetesen Latin-Amerikában, Indiában és Koreában, emellett a versenyképességünket tovább emeljük Spanyolországban, Marokkóban, Romániában, Törökországban és további együttműködésekre készülünk Oroszországban.
    • Szigorú költséggazdálkodási elvek:
      • Fix költségek: a 2o22-es tervet hamarabb szeretnénk elérni, és 2023-ra tovább tolva 2.5 Mrd€, majd 2025-re 3Mrd€ csökkentést elérni
      • Változó költségek: 600€-nyi fejlesztés autónként (iso mixre vetítve)
      • Csökkenő befektetések (K+F és Capex), a bevétel jelenlegi 10%-áról 8%-ra 2025-re

    Ezek a fenti erőfeszítések alapozzák meg a Csoport ellenállóképességét és lejjebb húzzák a fedezeti pontot 30%-al 2023-ra.

    1. Négy business unit erős egyéniséggel, és jól meghatározott pozícionálással: Az új felépítés új egyensúlyi és még jövedelmezőbb termékportfoliót teremt a maga 24 bevezetendő új modelljével 2025-ig, ezeknek a fele a C/D szegmenst érinti és legalább 10 ebből teljesen elektromos lesz.

    Ez a jövedelmezőség-centrikus szervezet kedvezőbb árazást és termékmixet eredményez majd.

    Renault, La nouvelle Vague

    The brand will embody modernity and innovation within and beyond the automotive industry in energy, tech and mobility services, for example.

    A márka megújul, modernebb és innovatívabb lesz úgy az autóipari piacon, mint azon kívül, például az energiakezelés, a technológia és a mobilitási szolgáltatások területén.

    A stratégia részeként a márka offenzívát indít a C-szegmensben, és megerősíti európai pozícióit, ezek mellett a LatAm régióban és Oroszországban a jövedelmező szegmensekre koncentrál.

    A márka a következő erős eszközöket használja majd:

    • 2025-re vezető szerep az elektrifikációban:
      • Az ún. „Electro pole” Franciaország északi részén, a Csoport legnagyobb EV gyártókapacitásával világszerte
      • Hidrogén vegyesvállalat az üzemanyagcellás járművek miatt
      • Európa „legzöldebb” termékválasztéka
      • Az európai modell bevezetések fele full elektromos lesz, és magasabb jövedelmezőséget biztosítanak majd, mint a belsőégésű motorok (€-ban)
      • Igazi kihívó lesz a hibrid piacon (35%-os hibrid mixszel)
    • High-tech ökoszisztéma szolgáltató: a big datától a kiberbiztonságig a „Software République” segítségével meghatározó piaci szereplővé válik
    • Vezető szerep a körkörös gazdaságban az EV és energiával kapcsolatos szolgáltatások segítségével, a Flinsben (Franciaország) épülő Re-Factory segítségével

    Dacia-Lada, Minden. Egyszerűen.

    A Dacia Dacia marad, egy csepp lazasággal, a Lada pedig az igazi keményfiú – továbbra is az elérhető termékekre koncentrálva, kipróbált technológiákkal, a racionális vásárlókat célozva. A brand át szeretné törni a C-szegmens üvegplafonját.

    • Szuperhatékony üzleti modell
      • Design-to-cost
      • Megnövelt hatékonyság: 4 platformról 1-re, 18 karosszériaváltozatról 11-re, megnövelve a gyártási kapacitást 0.3M db / platformról 1.1M db / platformra
    • Megújult, versenyképes választék és betörés a C-szegmensbe
      • 2025-ig 7 új modell, ebből 2 a C-szegmensben
      • Ikonikus modellek újraélesztése
      • CO2 hatékonyság: a Csoport technológiai eszközeinek felhasználásával (LPG mind a két márka esetében, E-Tech a Dacia esetében)

    Alpine

    Az Alpine az Alpine Cars, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing összeolvasztásával egy teljes értékű, és okosan átogondolt egységgé válik, amely exkluzív és innovatív sportautókat gyárt majd.

    • 100%-os elektromos terjeszkedés az anyamárka támogatására
      • A Groupe Renault lehetőségeit és kapacitásait beemelve, valamint az Alliance CMF-B és CMF-EV platformjait felhasználva, a beszerzési erősségeket, a globális kereskedelmi hálózatot és az RCI Bank & Services pénzügyi szolgáltatásokat is összeadva optimális költségeket és versenyképességet lehet elérni
      • Az F1 a márka középpontjában, megújult elkötelezettséggel
      • Újgenerációs elektromos sportautót fejlesztünk a Lotus-szal közösen
    • 2025-re teljes profitabilitás beleértve a motorsportos befektetéseket is

    Mobilize, túl az autóiparon

    Az új business unit célja az, hogy új jövedelmező üzletággá válhasson, az adatok, energia és mobilitási területen úgy, hogy 2030-ra a csoport bevételének több mint 20%-át adhassa.

    A Mobilize lehetővé teszi, hogy a Groupe Renault a mobilitás jövőjének úttörője lehessen, más márkáknak és partnereknek is nyújtva szolgáltatásait.

    • Három küldetés:
      • Az autók jobb kihasználtsága (az átlag autó jelenleg az idő 90%-ában kihasználatlan)
      • Hatékonyabb maradványérték-kezelés
      • Törekvés a 0 karbonlábnyomra
    • A unique, accessible and useful offer:
    • Egyedi, elérhető és hasznos ajánlat:
      • 4, erre a célra tervezett modell, 2 a carsharing, egy a ride-hailing és egy pedig az ún. last-mile delivery céljaira
      • Innovatív finanszírozási megoldások (előfizetés, lízing, használat alapú díj)
      • Dedikált adat-, szolgáltatási és szoftver platform
      • Új karbantartási, és felújítási szolgáltatások (Re-Factory)