Kategória: Automobil

  • Több magyar nagyvárosban indulnak el a Google autói

    Több magyar nagyvárosban indulnak el a Google autói

    A Google autói egy hét múlva újra elindulnak 14 magyar nagyvárosban, hogy a Street View, azaz az Utcakép szolgáltatásait frissítsék – közölte a Google Magyarország kedden az MTI-vel.

    A közlemény szerint az autók a következő hónapokban többek között Miskolcra, Egerbe, Debrecenbe, Szolnokra, Nyíregyházára, Békéscsabára, Szentesre, Veszprémbe, Tatabányára, Szombathelyre, Sopronba, Pécsre, Kaposvárra és Szekszárdra is ellátogatnak. Az újbóli bejáráson utak, autópályák és városok Google Street View képeit frissítik a Google Térképen.

    Az alkalmazásnak köszönhetően a felhasználóknak lehetőségük nyílik már most is virtuálisan meglátogatni a magyar városok többségét, számos várat, kastélyt, építészeti, valamint természeti csodákat, beleértve a nemzeti parkokat is. Az új képek segítik a felhasználókat a még pontosabb tájékozódásban. Az Utcakép 360 fokos képet mutat utcákról, valamint természeti és kulturális nevezetességekről.

    Magyarországon a Google térkép Utcakép szolgáltatása 2013 óta érhető el.

    A közzétételt megelőzően a képeket egy speciális eljárás alá vetik, amely elhomályosítja az emberek arcát, illetve a rendszámokat, így azok nem lesznek beazonosíthatók, a magánéletükhöz való joguk nem sérül. A Street View lehetőséget kínál a felvételek közzétételét követően is további részletek (egyének, házak, autók) elhomályosítására, ezt a képek jobb alsó sarkában található „Hiba bejelentése” gombra kattintva lehet igényelni.

    Az Utcakép jelenleg a világ több mint 220 országában érhető el, beleértve az Antarktiszt és az Északi-sarkot is.

    További információ az Utcaképről, valamint, a frissíteni tervezett magyarországi helyszínekről a https://www.google.com/streetview/understand/ oldalon található.

  • A GR Yarisnál versenyközelibb közúti WRC autó ma nem létezik

    A GR Yarisnál versenyközelibb közúti WRC autó ma nem létezik

    Sajtóközlemény: Jari Matti Latvala, aki az idei szezontól csapatfőnökként vezeti a TOYOTA GAZOO Racing WRC (Rally Világbajnokság) tevékenységét még aktív élvonalbeli WRC pilótaként vette ki a részét a 261 lóerős, négykerékmeghajtású Toyota GR Yaris utcai sportautó fejlesztéséből illetve teszteléséből akkori csapattársával, Kris Meeke-kel közösen.

    Az elmúlt években motorsport aranykorát élő Toyota sportsikereinek története több mint hatvan évre nyúlik vissza. A csúcs szakágakban is sikeresen szereplő márka számos kiváló közúti sportautót is alkotott, az első S800-astól a 2000GT-n át egészen a Celicáig és az MR2-ig. A TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló ugyanakkor csak 2015-ben alakult, kifejezetten azzal a céllal, hogy a márka motorsportok iránti elkötelezettségét a pályákon kívül is hirdesse. Már a kezdetektől arra törekedett a cég, hogy a versenyeken gyűjtött műszaki tapasztalatok a Toyota sorozatgyártású modelljeiben is megjelenjenek, és a sportsikerek által tovább növekedjen a márka rajongóinak tábora.

    A TOYOTA GAZOO Racing azóta háromszor nyert egyéni és konstruktőri világbajnoki címet Le Mans-ban a FIA Hosszútávú Világbajnokság futamain, majd a márka WRC-be való 2017-es visszatérése után több futamgyőzelemmel és a versenyzői mellett konstruktőri világbajnoki címmel zárt.

    Hitvallásához és vállalásához hűen a GAZOO Racing csapata 2018-ban bemutatta első, világszerte megvásárolható közúti modelljét, a GR Suprát. E folyamat újabb állomása most a kifejezetten a rallybajnokságok homologizációs szempontjainak szem előtt tartásával megtervezett GR Yaris bemutatása. Az új Yaris család csúcsát jelentő sportmodellt eleve úgy tervezték meg, hogy kiválóan szerepeljen a rallyban, és egy jövőbeli WRC modell alapjául is szolgáljon, miközben tökéletes vezetési élményt kínál a mindennapokban.

    A WRC tüzében kovácsolva

    A GR Yaris fejlesztése során a Toyota Gazoo Racing World Rally Team akkori pilótái, Kris Meeke és ma már a versenyistálló WRC csapatfőnökeként tevékenykedő Jari-Matti Latvala is részt vettek a GR Yaris prototípusának tesztelésében és az autó beállításainak finomhangolásában. Ennek kapcsán Latvala úgy véli: “Ennél versenyközelibb közúti WRC autó ma nem létezik.”

    Jari Matti Latvala és Kris Meeke rally-szaktudását és tapasztalatait hozta a GR Yaris projektbe, a prototípus fejlesztéséből ők is komolyan kivették a részüket. A folyamat arra is kiváló példa, hogy miként hasznosítja a Toyota az így megszerzett tudást és tapasztalatokat a közúti modellek fejlesztésében. Meeke, aki már 2019-ben is a Toyota Gazoo Racing World Rally Team tagja volt, így fogalmaz: „Először a finn vidék befagyott tavain teszteltünk, szöges gumikkal. Ott aztán végképp kiderül, mennyire érezhető, kezelhető egy-egy autó, és hogy mennyire közvetlen az irányíthatósága. Szabadon szórakozhatsz vele, hergelheted, és ráadásul ez az egész hatalmas élmény!”

    A ma már csapatfőnök Latvala, aki a Toyota 2017-es visszatérése után három szezont is vezetett a WRC-ben a Yaris WRC-vel, tovább áradozik: „A GR Yaris közúti változata is fantasztikusan közel áll a WRC autóhoz, vezethetőségében, gázreakcióiban egyaránt. Igazából ennél komolyabb rallyautó-élményt ma nem nagyon találni utcai autóban.”

    Az alábbiakban két élvonalbeli pilóta a GR Yaris legfontosabb paramétereit külön-külön is elemzi.

    GR-Four összkerékhajtás

    Latvala: „Abból indultunk ki, hogy legyen három lehetőség. Normál körülmények között az autó 60/40 arányú első-hátsó nyomatékosztási aránnyal működik. Aztán ott az 50/50 jégre, kavicsra, azonos nyomatékkal elöl és hátul, és végül a 30/70-es állás, amikor a gyors kanyarokhoz kell a hátsó nyomatéktöbblet. Igazából ez ugyanaz, mint a WRC autóban.”

    Aerodinamika

    Meeke: „Még a tető vonala is más. 95 mm-rel alacsonyabb hátul, ami azt is jelenti, hogy jó nagy lehet a hátsó szárny. Az első lökhárítóval is volt munka bőven, elég csak ránézni a nagy légbeömlőre.”

    Könnyűszerkezetes felépítés

    Latvala: “A tető anyaga ultrakönnyű szénszálas polimer, és a motorháztető, az ajtók meg a csomagtérfedél aluszerkezete is komolyan kiveszi a részét a tömegcsökkentésből. Az autó mindössze 1.280 kilót nyom, és nagyon erős. Ez a legjobb kombináció”

    Meeke: „Az autó nagyon pontosan irányítható, és ez mind a könnyű alkatrészeknek köszönhető. A kis tömeg ráadásul nagyon jót tesz a rugalmasságnak.”

    Motor

    Meeke: „Ez a motor alapjaiban új konstrukció: a 261 lóerő és 360 Nm már önmagában lenyűgöző. Ha ehhez még hozzájön a könnyű felépítés, ez a szerkezet csodákra képes. Sőt, igazából maga a motor is könnyűszerkezetes, a tömeg/teljesítmény arány így 4,9 kg/LE, ez ebben a kategóriában kiemelkedően jó érték.”

    Padlólemez és futómű

    Latvala: „A GR Yaris Motomachiban készül, ami a világ egyik lefejlettebb autógyára. Az összeszerelésben rengeteg a kézi munka, ami időigényes, de vezetés közben egyértelműen érzed, hogy megérte. Az autó rendkívül stabil, és a feszesebb futómű fantasztikusan viselkedik a kanyarokban. Egy ilyen teljesítményközpontú autóban minden részletnek a helyén kell Lennie, mert az ördög ugyebár…”

    Meeke: „Egy ilyen eleve könnyű és kicsi, egyedi padlóra épített autónál egyértelmű, hogy eleve mindent a legjobb úttartás és kezelhetőség érdekében lőttek be, és ezt menet közben érezni is. A független futóművel kiváló a tapadás és a trakció, hiszen ez az autó pont erről szól. Rallysportos hátterével ez a gép tényleg minden pályán otthon van.”

    Váltóáttételek

    Latvala: „A fokozatokat nagyon körültekintően szerkesztették meg, hiszen az áttételi arány alapvetően meghatározza a gyorsulást és a rugalmasságot, például a kanyarokból való kigyorsításokkor. Ha jó a váltó fokozatkiosztása, ezzel még játszhatsz is a körülményektől függően. A GR Yaris esetében további fontos szempont volt, hogy az áttételezés passzoljon a motor karakterisztikáihoz.”

    Versenypálya csomag

    Latvala: „A GR Yaris Versenypálya csomagjánál csak akkor kerülhetsz közelebb egy WRC autóhoz, ha felvesznek egy csapatba. A Torsenek remekül osztják el a nyomatékot; minden kereket egyszerre hajtva hihetetlen mutatványokra képes ez az autó, és nem is húz oldalra. Kanyarból kijövetnél nincs sem túl- sem alulkormányzott viselkedés, csak tartja a kiválasztott ívet és kész. A feszesebb futóművel nagyon stabilak az ívek, és könnyen kontrolálható a gép, gyorsabb és agilisabb tőle az egész autó. A kerekek ultrakönnyűek és erősek, a Michelin Pilot Sport 4S-ek remekül tapadnak. Pályán meg különösen, így nagyon élvezetesek a féktávok és a kanyarok.”

    https://youtu.be/9xp1XWmJ_Wo

  • Hidrogéntárolási rendszerek fejlesztésére kötött megállapodást a Groupe Renault és a Faurecia

    Hidrogéntárolási rendszerek fejlesztésére kötött megállapodást a Groupe Renault és a Faurecia

    A Faurecia és a Groupe Renault együttműködést jelentett be kishaszonjárművek hidrogén-tároló rendszereinek kialakítására.

    Az idei év végétől a Faurecia hidrogéntároló-rendszereket szállít az első kishaszongépjármű-flották számára. Ezeket a rendszereket a cég franciaországi Bavans-beli, globális szakértői központjában fejlesztik és gyártják. A mennyiség növekedésével később a termelés egy új, hidrogén-tároló rendszereket gyártó üzemmel is bővül, amelyet a Faurecia Allenjoie-ban létesít majd.

    Mathias Miedreich, a Faurecia Clean Mobility ügyvezető alelnöke:

    Ez a partnerség fontos megnyilvánulása annak a közös jövőképnek, amely szerint a hidrogén-hajtás egyik alapeleme lesz a zéró-emissziós mobilitásnak. Az üzemanyagcellás elektromos jármű technológiája 2030-ra igen jelentős súlyt kap a hajtáslánc-mixben, ennek megfelelően a Faurecia kiemelt erőforrásokat szán a fejlesztési és alkalmazási folyamat felgyorsítására.

    Ez, a hidrogéntároló rendszerekre vonatkozó együttműködés illeszkedik a stratégiánkba, amely arra irányul, hogy piackész H2 megoldásokat kínáljunk kishaszonjárművek számára, és ebből a gyorsan növekvő európai piacból több mint 30%-os részesedést hasítsunk ki.” – tette hozzá Gilles le Borgne, a Groupe Renault mérnökségért felelős alelnöke.

  • A Volkswagen felgyorsítja átalakítását autógyártóból mobilitási szolgáltatóvá

    A Volkswagen felgyorsítja átalakítását autógyártóból mobilitási szolgáltatóvá

    (MTI) – Felgyorsítják a Volkswagen átalakítását, amelynek célja, hogy a vállalat autógyártóból a digitalizáció eredményeire támaszkodó, úgynevezett szoftveralapú mobilitási szolgáltató legyen – jelentették be pénteken Wolfsburgban, a német társaság központjában.

    A Volkswagen csoport (VW) névadó márkájának új stratégiáját bemutató tájékoztatón Ralf Brandstätter vezérigazgató kiemelte, hogy a több mint nyolcvan éve működő vállalat a története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül, és ezt a folyamatot felgyorsítják.

    Az utóbbi években elsősorban arra törekedtek, hogy beépítsék az elektromos meghajtási technológiát modellkínálatukba, a következő időszakban pedig az autógyártás jövőjének két másik kulcsfontosságú területére összpontosítanak, az autók használatát szolgáló szoftverekre és az úgynevezett digitális felhasználói élményre.

    A szoftverfejlesztés mint fő autógyártói kompetencia előretörésének legfőbb példája, hogy az idén nyáron bevezetik a cég első teljesen elektromos modellcsaládja, az ID szoftverének rendszeres távoli (over-the-air) frissítését. Ezeken a kocsikon így külön szervizelés nélkül mindig a legfrissebb változat fut majd.

    Az autó „szoftveralapú termékké” formálása lehetőséget ad új üzleti modellek kifejlesztésére, a termék – vagyis egy Volkswagen gépkocsi – képességeinek vásárlótól függő, egyéni összeállításában pedig a cég „digitális ökoszisztémája” kerül a középpontba. Így az egyes gyártmánytípusok, modellek az eddiginél jóval kevesebb változatban kerülnek a piacra, mert az egyéni konfiguráció egyre inkább azt jelenti majd, hogy a vásárló milyen szoftveres szolgáltatásokat rendel meg kocsijához – fejtette ki Ralf Brandstätter.

    Az elektromos meghajtás és a digitalizáció mellett további súlyponti terület az autonóm vezetési technológia, valamint az autó gyártási folyamatának megújítása, amelynek fő terepe a központi, wolfsburgi üzem. Minderre 16 milliárd eurót fordítanak 2025-ig.

    Az összes fejlesztés valamennyi eredménye a Trinity nevű modellben lesz látható elsőként. A Volkswagen első teljesen digitális és elektromos modellje 2026-ban jelenik meg, és a cég várakozása szerint az egész iparágban központi jelentőségű viszonyítási pontot, „új standardot” jelent majd a technológiáját, az általa kiaknázható üzleti modelleket és a gyártási megoldásait tekintve is – mondta a vezérigazgató.

    A többi között arról is szólt, hogy az átalakítás felgyorsításának jegyében kitűzték azt a célt, hogy az európai piacon 2030-ban az eddig tervezett 35 helyett 70 százalék, az amerikai és a kínai piacon pedig 50 százalék legyen az elektromos meghajtású kocsik aránya az általuk értékesített gyártmányok körében.

    A Volkswagen tavaly 5,328 millió kocsit adott el, ami 15,1 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 6,297 millióhoz képest. A csoport egésze valamennyi márkát együttvéve 9,305 millió gyártmányt értékesített, ami 15,2 százalékos csökkenés az előző évi 10,975 millióhoz viszonyítva. A visszaesés főként a koronavírus-világjárványnak tulajdonítható. A 2020-as pénzügyi eredményeket március 16-án közlik.

    A VW a világ legnagyobb autógyártó csoportja. A névadó Volkswagen autómárka mellett az Audi, a Skoda, a Seat és a Porsche, valamint a Bentley, a Bugatti és a Lamborghini tartozik hozzá. Saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket és a Ducati sportmotorkerékpárokat is a VW gyártja.

  • A Nürburgring hivatalos gumiszállító partnere lett a Goodyear

    A Nürburgring hivatalos gumiszállító partnere lett a Goodyear

    A Goodyear lett a Nürburgring hivatalos abroncsszállító partnere; így még jobban elmélyült a híres német versenypálya és az abroncsvállalat régóta fennálló együttműködése.

    Az új partnerség keretében a teljes nürburgringi autóflottát a Goodyear széles nyári- és téli gumiabroncsválasztékából szerelik fel, beleértve a Nürburgringi Autóversenyzői Akadémia, a ring kartbahn és az Offroadpark járműparkját is. A partnerség részeként a Goodyear jelentősen növeli márkajelenlétét a világ egyik leghíresebb és legnehezebb versenypályáján.

    Az abroncsgyártó a Nürburgring „hivatalos abroncsszállító partnere” címet kapja meg, és használhatja a Nürburgring Partner logót márkakommunikációjának részeként. „A Goodyear kiváló példa egy mindkét fél számára jól működő partnerkapcsolatra. Manapság különösen fontos, hogy támaszkodhassunk egymásra, ezért örülünk, hogy hivatalos abroncsszállító partnerünk még jobban megerősíti elkötelezettségét” – nyilatkozta Michael Dürbaum, a Nürburgring üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.

    „Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy még intenzívebbé tehetjük régóta fennálló, sikeres együttműködésünket a Nürburgringgel” – mondta Dr. André Weisz, a Goodyear Németország fogyasztói ágazatának ügyvezető igazgatója. „Meggyőződésünk, hogy hivatalos abroncsszállító partner státuszunk még láthatóbbá tesz bennünket Németország vezető abroncsgyártójaként, különösen az UUHP (ultra-ultra nagy teljesítményű) szegmensben. A Goodyear fokozottabb jelenléte a rangos versenypályán még inkább ráirányítja a figyelmet a márka gazdag motorsportmúltját, és nyomatékosítja a Goodyear visszatérését a német autóversenyzésbe.”

    A Goodyear több mint tíz éve a Nürburgring hivatalos partnere. A kibővített partnerség magában foglalja a Goodyear márkajelzés feltüntetését a versenypályán és a közvetlenül a rajt-/célegyenes felett található VIP-lounge elnevezését.

    Az együttműködés Goodyear újjászületését is jelképezi a német és nemzetközi motorsportban. Az vállalat tavalyi visszatérésekor több kategóriagyőzelmet is aratott a Nürburgring NLS Endurance Series versenysorozaton. Az NLS kizárólag a híres 25 km-es Nordschleife pályán zajlik, azon a pályán, amit az 1976-os Német Nagydíj után a Formula–1 számára alkalmatlannak minősítették. Az utolsó F1-es versenyt az Eifel-hegység legendás aszfalcsíkján James Hunt Goodyear abroncsokkal felszerelt McLarenje nyerte meg. Azóta a rendkívüli kihívást jelentő pályát felújították, és az NLS-bajnokságon kívül évente futamot rendeznek egy szintén Goodyear abroncsokat használó versenysorozatban, a FIA WTCR túraautó-világkupában is.

    A Nordschleife pályát az autó- és abroncsgyártók legújabb termékeik teljes körű tesztelésére is használják, és a Goodyear rendelkezik a pályán egy fejlesztőközponttal is. A többek között a Porsche 911 GT2 RS és GT3 RS autókra homologizált legújabb Eagle F1 SuperSport RS UUHP-abroncsok tesztelése is a 170 kanyaros pályán zajlott.

  • A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában

    A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában

    A Shell mai nappal bejelenti a legnagyobb szén-dioxid semleges programját a kenőanyag piacon, ezáltal Partnereink már karbonsemleges olajokat is választhatnak a személygépjármű és további szektorokban.

    A Shell mai nappal bejelenti, hogy szén-dioxid semleges kenőanyagokat gyárt személygépjárművekhez, teherautókhoz és ipari berendezésekhez. Ez a kezdeményezés nagyban segíti kiszolgálni a növekvő igényét partnereinek, legyen szó akár szállítmányozásról, akik csökkenteni szeretnék a szén-dioxid lábnyomukat illetve ellensúlyozni a kibocsátást egy jól megválasztott kenőanyag által.

    A program során világszinten a Shell kompenzálja a teljes termék életciklus alatt történő CO2 kibocsátást több mint 200 millió liter teljesen szintetikus kenőanyag kapcsán, ami egyenértékű 340,000 autó CO2 kibocsátásával, de a cél a 700,000 tonna szén-dioxid kibocsátás éves szinten. Európát tekintve mindez több mint 60 millió liter teljesen szintetikus kenőanyagot és 130,000 személygépjárművet és közelítőleg 280,000 tonna szén-dioxid kibocsátás kompenzálását jelenti éves szinten.

    Parminder Kohli, Shell Vice President Lubricants Europe, Russia and Africa nyilatkozata alapján: “A világ legnagyobb kenőanyag gyártójaként törekednünk kell a partnereink igényeinek teljes mértékű kiszolgálására. Azon munkálkodunk, hogy elkerüljük, de legalábbis csökkentsük a károsanyag-kibocsátást, azzal, hogy megújuló energiaforrásokat használunk a kenőanyagok gyártása során, csökkentjük a gyártás során keletkező hulladék mennyiségét, és növeljük a működésünk energia hatékonyságát. Továbbá segítséget nyújtunk partnereinknek, hogy ellensúlyozni tudják a károsanyag kibocsátást, ha a megfelelő kenőanyagot választják. Ez egy út a sok közül, mellyel környezetünkért tehetünk.”

    A Shell karbonsemleges kenőanyagai a főbb piacokon lesznek elérhetőek Európában, mint az Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Lengyelország, Hollandia, Belgium, Luxemburg és Törökország. Ezen termékek elérhetőek lesznek azon piacokon is, ahol a Shell hivatalos forgalmazói vannak jelen, mint például Magyarország. A Shell ellensúlyozza a kibocsátást egy válogatott teljesen szintetikus kenőanyag termékportfólió által, ami magába foglalja: a Helix személygépjármű motorolajat, a Rimula tehergépjármű motorolajat és széles körben ipari kenőanyag családjait is, mint például a Shell Omala, Shell Naturelle, és jónéhány Shell Gadus termék a szélerőművi szektorban.

    Ez a program hozzájárul a Shell által kitűzött célhoz, hogy 2050-ig (vagy hamarabb) nulla kibocsátású energiavállalat legyen, ezzel is segítve a környezetet. Míg a kibocsátás elkerülését és csökkentését célzó intézkedések kínálják a legjobb módszert az emisszió hosszú távú leküzdésére, a követelményekhez igazodó megoldások bevezetéséig a Shell portfólióján és teljes ellátási láncán keresztüli szén-dioxid-ellensúlyozó program azonnali megoldást kínálnak a CO2-kibocsátás csökkentésére.

    A Shell természeti alapú szén-dioxid-kibocsátási portfóliója kompenzálni fogja e termékek teljes életciklusának CO2-kibocsátását, az alapanyagtól a csomagoláson át a gyártást és értékesítést is beleértve, kiegészülve a felhasználással. Az így készült szintetikus Shell kenőanyagok teljes életciklusában ellensúlyozza a CO2 kibocsátást több tevékenységével, mint faültetési kampányok, megújuló energiaforrások kutatása és fejlesztése, karbonkvóta vásárlása. Minden egyes szén-dioxid kibocsátási egység (karbon kredit) segít csökkenteni az üvegház hatású gázok termelődését, ami 1 tonna CO2 -vel egyenértékű.

  • Hét perc alatt a Nordschleifén a legújabb Porsche 911-gyel – VIDEÓ

    Hét perc alatt a Nordschleifén a legújabb Porsche 911-gyel – VIDEÓ

    Kevesebb mint hét perc alatt teljesítette Lars Kern a Zöld Poklot a Porsche 911 GT3 legújabb modelljével.

    A Porsche a hetedik generációs 911-be egy négy literes, hathengeres szívómotort ültetett be, ami 510 lóerős leadására képes, ami tízzel több az elődjénél. 3,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, és a végsebessége eléri a 320-at is.

    Az új modell erejét pedig a legendás Norsdchleife versenypályán tesztelték le, ahol 17 másodperccel tudott gyorsabban körbe érni a régebbi modellhez képest. Lars Kern kormányzásával a 20,8 km-es kört 6:59,927 idő alatt tette meg a Michelin leglágyabb elérhető gumiabroncsain.

    A köridő javulás számos okra vezethető vissza, legfőképp az optimalizált aerodinamikára, ami a Porsche elmondása szerint jóval nagyobb leszorítóerőre képes anélkül, hogy negatívan befolyásolná a jármű sebességét és légellenállását. Emellett pedig az új 911 súlya a fejlettebb technológia ellenére is csupán 1418 kg.

    Az új Porsche 911 GT3 májusban kerül majd piacra, az ára pedig nagyjából 60 millió forint környékén lesz.

  • Az orosz vlogger az ablakon át távozott a szalonból egy Porschéval

    Az orosz vlogger az ablakon át távozott a szalonból egy Porschéval

     

    Emlékeztek Mikhail Litvin orosz vloggerre? Ő az, aki a mező közepén felgyújtott egy Mercedest.

    Úgy tűnik hobbija a drága autók tönkretétele – amivel egyébként nem kis nézettséget szeret YouTube-on és TikTokon -, ugyanis legutóbb egy Porsche Taycan Turbo S-t tört össze, miután az ablakon át távozott vele egy autószalonból.

    A videó már eleve szokatlanul indul, ugyanis Litvinnek Sztálin, Lenin és Putyin „hasonmások” adnak tanácsokat.

    Végül Litvin körbejárja a szalon autóit, végül a Taycant választja, és az ablakon át hagyta el az épületet a nagyjából 55-60millió forintos autóval.

  • A CUV kora: a CUPRA Formentor

    A CUV kora: a CUPRA Formentor

    Ha van egy olyan szegmens, amely az elmúlt 10 évben exponenciálisan növekedett, az az SUV (Sport Utility Vehicle) szegmens. A sokoldalúság, a nagyobb magasság és a vonzó kialakítás tette ezt a kategóriát a vásárlók kedvencévé.

    De az autóipar mindig tovább megy, és új utakat keres. Ez a helyzet a CUV-k (Crossover Utility Vehicles) népszerűségének növekedésével, ami egy SUV és egy kompakt autó kombinációja. Becslések szerint ez a kategória 2028-ra körülbelül 500.000 darabos állományt jelent majd. Az alábbiakban fedezze fel, mi rejlik e szegmens mögött, és miért szánják a CUPRA Formentort az egyik legfontosabb szereplőjének.

    – Mi az a CUV? Ez egy SUV tágasságával és egy kompakt sportosságával rendelkező autó. Ez a helyzet a CUPRA Formentor, a márka első, teljesen önállóan fejlesztett modelljének esetében is. „A SUV szegmens virágzik, és láttuk, hogy a CUPRA DNS sikeres továbbításával valami mást tudunk nyújtani, például sportosságot és dinamizmust. Ezért készítettük ezt a CUV-t, amely rendelkezik a terepjárók minden pozitív vonásával, ugyanakkor hozzáteszi egy sportautó vagy egy kompakt jellemzőit ”– mondja Carlos Galindo, a CUPRA termék marketing vezetője.

    – Létezésének indoka. Az a választás, hogy a CUV-val ezen a független úton indulnak, valójában a CUPRA szándéknyilatkozata arról, hogyan kíván hozzájárulni az autók és különösen a terepjárók világához. A kulcs a kényelem és a sportosság ideális fúziójának megteremtése volt. „Ennek a koncepciónak a létrehozására a CUV-ben egy magasabb vezetési pozíciót kívántunk kialakítani, amely lehetővé teszi az út uralását, de elég közel van a talajhoz, hogy lehetővé tegye a sportos vezetést és fenntartsa a kapcsolatát az aszfalttal” – teszi hozzá a CUPRA Technical Marta Almuni igazgató.

    – Térkihasználás. E modellek értékesítési növekedésének egyik legfontosabb oka az volt, hogy nagyobb helyre és magasabb vezetési pozícióra van igény, anélkül, hogy a dizájnt és a sportosságot rontanák. „Az arányok nagyon fontosak minden jármű kialakításában, de ebben a modellben kulcsot jelentettek a kívánt hatás eléréséhez.” Alberto Torrecillas, a CUPRA külső tervező csapatának dizájnere a projekt kezdetétől fogva egyértelmű volt ebben. Meg kellett találni a pontos egyensúlyt, hogy a márka első modellje kiemelkedjen a többi közül. – Valami egyedinek, kifinomultnak kell lennie. A CUPRA Formentor jellegzetesen izmos, ugyanakkor sportos arányokkal rendelkezik. Nagyvonalú méretei ellenére is könnyű, és ezt egy nagyon kidolgozott kialakításnak köszönhetően sikerült elérni, amely mindenki számára kihívást jelentett ”– magyarázza Albert.

    – Kidolgozás és megjelenés. A belső és külső kialakítás a Francesca Sangalli vezette Color & Trim csapat munkája volt. Itt a kihívás kettős volt: egyrészt egy új színpaletta megtervezése, amely azonosítja a márkát, másrészről pedig egy CUV-hez is alkalmas. „A színek nagyon fontosak a márka karakterének azonosításához. Minden színnek megvan a maga személyisége, más hozzáállást fejez ki, és azok, amelyeket az első, kizárólag a CUPRA számára tervezett és fejlesztett modellhez hoztunk létre, hiteles személyiséget tükröznek, a CUPRA DNS-t. ”– mondja Francesca.

    – Az autó lelke. Annak érdekében, hogy még sportosabb érzetet nyújtson, a mérnökcsapat két munkatárssal egészült ki, akik tudják, milyen élvezet egy egy autót vezetni – ők ketten Mattias Ekström és Jordi Gené autóversenyzők. „Keményen dolgoztunk az alváz, a futómű, a kormányzás és a motor megfelelő beállításain és szabályzásán. Mindent kipróbáltunk a versenyzőkkel, akik segítettek abban, hogy az autó kanyarodásnál biztosítsa a kívánt pontosságot, és hogy a gázpedál  képes az érzelmek közvetítésére”– mondja Marta Almuni.

    Az érzéseket a szokásos testhez simuló kagylóülések és az adaptív futómű is továbbítja. Ezenkívül „a vezetési módokat a kormánykeréken is kiválaszthatja, mert azt akarjuk, hogy a vezető a kezét a kormányon tudja tartani, akár az autó beindításához, akár a vezetési mód kiválasztásához, vagy a sebességváltáshoz” – zárja Marta.

    A CUPRA első CUV modellje számokban

    4450 mm hosszú

    1,839 mm széles

    1511 mm magas

    9 szín

    R-EPS progresszív kormányzás

    Független első felfüggesztés

    7 sebesség

    19 ”alufelnik

    Brembo fékek

    Petrol Blue bőr kagylóülések

  • Újabb csúcstechnológiás szimulátor bevetésével gyorsítja fel az abroncsfejlesztést a Goodyear

    Újabb csúcstechnológiás szimulátor bevetésével gyorsítja fel az abroncsfejlesztést a Goodyear

    A Goodyear Tire & Rubber Company és a szimulációs megoldásokat forgalmazó VI-grade ma bejelentette, hogy csúcstechnológiás DiM250 DYNAMIC vezetésszimulátort telepítenek a Goodyear Colmar-Bergben, Luxemburgban működő Innovációs Központjába.

    Az új szimulátor elősegíti a termékfejlesztést a Goodyear európai létesítményében, és erősíti a műszaki együttműködést az ohiói Akronban található cégközponttal, ahol a közelmúltban szintén üzembe helyeztek egy DiM250 berendezést. A Goodyear Innovációs Központjai a VI-grade által biztosított COMPACT szimulátorokkal is támogatják a virtuális abroncsfejlesztést.

    A vezetésszimulátorok már a fejlesztési ciklus kezdeti szakaszában lehetővé teszik az abroncsmodellek tesztelését és ellenőrzését, elősegítve a legjobb teljesítményt nyújtó abroncsváltozatok kiválasztását az első prototípus legyártása előtt. Mindez illeszkedik az autóipari fejlesztési folyamatok üteméhez, így a járműgyártók számára pontosan akkor tudják biztosítani a kívánt abroncsmodelleket, amikor szükségük van rá.

    „A szimuláció alkalmazásának képessége ilyen magas szinten egyértelmű technológiai előny” – mondta el Chris Helsel, a Goodyear első alelnöke és technológiai vezetője. „Folyamatosan arra törekszünk, hogy felgyorsítsuk a fejlesztési folyamatot, és így ügyfeleink továbbra is kiemelt partnerként számítsanak ránk.”

    „Örömmel jelentjük be, hogy immár a második DiM250 DYNAMIC vezetésszimulátort helyeztük üzembe a Goodyearnél” – mondta el Guido Bairati, a VI-grade globális értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. „Azzal, hogy az óceán mindkét partján használunk DiM250 és COMPACT szimulátorokat, a Goodyear a virtuális abroncsfejlesztés élvonalába került, és jelentős versenyelőnyt szerez az autóipari gyártókkal való együttműködés és a gyorsított termékfejlesztés terén. A Goodyear mérnökeinek mindkét helyszínen rendelkezésére állnak a legfontosabb versenypályák (mint a Nürburgring Nordschleife, a Virginia International Raceway és az Idiada Spain Proving Grounds) digitális másolatai, valamint a Fraunhofer Intézet által fejlesztett magas színvonalú abroncsmodellek CDTire formátumban.”