Kategória: Automobil

  • Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje

    Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje

    • Az EV6 az első Kia modell a márka kifejezetten elektromos hajtásokhoz tervezett új padlólemezén (E-GMP), és a márka elektromos modelljeinek új típusnév-rendszerével
    • Egyedi megjelenés, éles vonalak és high-tech részletek
    • A Kia bemutatja új, kifejezetten elektromos-autós típusnév-rendszerét

    A Kia ma bemutatta az ‘EV6’ – a márka első, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modelljének – első hivatalos fotóit. Az újdonság az első Kia a márka globális elektromos padlólemezén (Electric-Global Modular Platform: E-GMP).

    Az EV6 a márka elektromos autózás felé vezető útjának, és ehhez kapcsolódó átalakulásának indító modellje.

    “Az EV6 új márkacélunk (Movement that inspires), és új formafilozófiánk tökéletes megtestesítője. Arra született, hogy élvezetessé és természetessé tegyen minden utazást azáltal, hogy természetes, egyszerű és intuitív élményeket kínál, olyanokat, amelyek jobbá teszik használóinak mindennapjait.” Mondta Karim Habib, a márka globális formatervező központját is irányító Kia-alelnök. “Célunk, hogy kézzelfogható élménnyé tegyük az autózást és izgalmas, eredeti, ötletes elektromos autókat alkossunk mindehhez.”

    A Kia új elektromos-autós típusnév-rendszere
    A brand átalakulásának fontos részeként a márka első tisztán elektromos modelljének bevezetésével egy időben új típusnév-rendszer is megjelenik. A világ valamennyi piacán használatos új elnevezések rendszere egyszerű felépítésű, logikus és átlátható.

    A márka valamennyi elektromos modelljének típusneve EV-vel kezdődik, így mindenki számára azonnal egyértelmű és könnyen azonosítható, hogy ezek a Kiák tisztán elektromos hajtásúak. A betűket követő szám a modell helyét és rangját is mutatja a kínálatban.

    Az EV6 a Kia új márkaszlogenjének (Movement that inspires) első kézzel fogható megtestesülése. A premier 2021 első negyedévében várható.

  • Különleges díjjal ismerte el az ENSZ a Honda fenntarthatóságért tett erőfeszítéseit

    Különleges díjjal ismerte el az ENSZ a Honda fenntarthatóságért tett erőfeszítéseit

    • Az SDG Pioneer1 díjat logisztikai központjaival érdemelte ki a Honda
    • Miként az ENSZ elismerése is tanúsítja, a japán vállalat hosszú távon is elkötelezett a fenntartható fejlődés és a globális jólét mellett

    Idén két ultramodern ipari komplexum, a belgiumi Aalst és Gent városában működő Honda logisztikai központ vívta ki az Egyesült Nemzetek Szervezetének ún. SDG Pioneer kitüntetését, az elmúlt három évben ugyanis újabb jelentős lépéseket tettek annak érdekében, hogy elérjék a fenntartható fejlődés kapcsán megfogalmazott 17 célt. E célokat foglalja össze a Sustainable Development Goals (ti. fenntartható fejlődéssel kapcsolatos célok) névre keresztelt projekt, melyet az ENSZ Képzési és Kutatási Intézete hívott életre.

    Mindez az ENSZ Globális Megállapodásának (United Nations Global Compact) szerves része, mely olyan jövőt vázol fel, melyben az emberi és munkavállalói jogok egyaránt érvényesülnek; a társadalom és a gazdaság pedig környezettudatosan, korrupció nélkül működik. A szervezet törekvése, hogy 2030-ig minél nagyobb mértékben számolja fel az éhezést és a szociális egyenlőtlenségeket, egyszersmind a klímaváltozásnak is gátat szabjon.

    A Honda Motor Europe Logistics (HMEL) aalsti és genti telephelye sikeresen mutatta meg, miként működhet egy üzleti vállalkozás az SDG képviselte gondolkodásmód mentén. S.M.A.R.T elemeket tartalmazó, holisztikus cselekvési tervük a többi piaci szereplőnek is példaként szolgálhat. A megvalósulást mindkét esetben a VOKA, azaz a Flamand Kereskedelmi és Iparkamara, valamint az UNITAR helyi központjaként működő CIFAL Flanders támogatta.

    Yoshiaki Nisa, az HMEL elnöke elmondta: „Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a fenntarthatóság mellett. Logisztikai műveleteink során – jó szándékú piaci szereplőként – a tiszta és biztonságos társadalom megvalósítására, tehát az energiafogyasztás, a szén-dioxid-kibocsátás és a hulladékmennyiség csökkentésére, valamint a munkavállalók jólétére törekszünk. Az SDG Pioneer díj nem más, mint a kemény, elhivatott munkánk elismerése és itt is szeretném megköszönni minden kollégánknak, hogy segített elérni céljainkat. Az ENSZ elismerése nagyon komoly eredmény, mindannyian nagyon büszkék lehetünk rá.”

    Összhangban az SDG terveivel, rengeteg változtatást hajtottak végre a Honda – roppant összetett munkát végző – logisztikai központjaiban. Az aalsti és a genti bázisra évente 1400 konténernyi termék és alkatrész érkezik, ezek döntő többségét az antwerpeni kikötőből szállítják át. A HMEL erőfeszítéseinek köszönhetően 2019 júniusa óta 14 tonnával mérséklődött a szállítás során termelődő szén-dioxid, ezzel együtt csökkent az utak terheltsége és nőtt a menetbiztonság.

    Nagy hangsúlyt fektettek az energiafelhasználás csökkentésére is. Ezt bizonyítja, hogy kis fogyasztású LED-izzókra cserélték a fényforrásokat, korszerűsítették a hűtő-fűtő rendszert és 1800 m2-nyi speciális szigetelőanyaggal fedték be a genti épületegyüttest.

    Mindemellett Youth Start néven 16-20 éveseknek szánt ifjúsági programot is meghirdetett az HMEL, ezzel is segítve a szakmai fejlődést, valamint a biztonságos és jó hangulatú munkavégzést.

    A SDG Pioneer díj megszerzésével az HMEL bekerült azon négy ünnepelt cég közé, amelyet – 17 éves SDG-szemléletű tevékenységére tekintettel – Aalst városa „A fenntarhatóság hőseként” nevezett meg 2019-ben. Ebben nagy szerepet játszott, hogy az HMEL működése úgy vált egyre környezettudatosabbá, hogy közben üzletileg is sikeres maradt.

  • 21 év után ismét a Toyota Yaris az év autója

    21 év után ismét a Toyota Yaris az év autója

    A vadonatúj, negyedik generációs Toyota Yaris megismételte az első generáció 21 évvel ezelőtti győzelmét, és elnyerte Európa talán legrangosabb autós szakmai elismerését, az Év Autója díjat. Az elismert szakújságírókból álló nemzetközi zsűri, amely Gajdán Miklós és Csikós Zsolt személyében két magyar taggal is büszkélkedhet, díjazta a Yaris hibrid hajtásának csekély károsanyag-kibocsátását, kellemes dinamizmusát és megfizethető árát, épp ilyen nagyra értékelve a januárban Európa legkelendőbb újautójának bizonyuló kisautós vonzó dizájnját és kategóriaelső biztonságát is. A Yaris azért is elismerést kapott, mert létezik egy örömautó-változata is: a GR Yaris

    Az 59 neves európai autós újságíróból állú zsűri választása a negyedik generációs Yarisra esett, 21 évvel azután, hogy a modell első változata 2000-ben elnyerte az Év Autója címet, méghozzá elsőként a Toyota történetében. A Yaris összes modellgenerációja azóta is mindvégig szerepelt a díjra kiemelten esélyes autók listáján. A zsűri külön kiemelte a Yaris hibrid technológiájának csekély károsanyag-kibocsátását, sima járását és kedvező árát, amit az is bizonyít, hogy a vásárlók több mint 80 százaléka hibrid hajtással rendelte meg új Yarisát.

    A szakértők hasonlóképpen magas pontszámmal díjazták az autó vonzó dizájnját, élvezetes vezethetőségét és kategóriaelső biztonságát is. Mindemellett a zsűri azt is kifejezetten nagyra értékelte, hogy a Toyota újra szenvedéllyel töltötte meg a ferdehátú izomautók európai piacát, bevezetve a GR Yaris változatot.

    A 2021-es Év Autója címet alig néhány nappal azután nyerte el az új Yaris, hogy kiderült: ez a modell lett Európa legkelendőbb autója. Nehéz lenne ennél egyértelműbb bizonyítékot találni arra, hogy az európai autóvásárlók teljesen egyetértenek az Év Autója zsűrijével!

    “Hatalmas megtiszteltetés ez a Toyota számára, és szeretnék köszönetet mondani a zsűri tagjainak ezért az elismerésért. Ugyanakkor szeretném megragadni az alkalmat, hogy ráirányítsam a figyelmet európai és japán fejlesztőcsapataink szenvedélyes elkötelezettségére. Ez minden idők legjobb Yarisa, ami pontosan úgy csal mosolyt vásárlónk arcára, ahogy Akio Toyoda eltervezte.” – fogalmaz Matt Harrison, a Toyota európai alelnöke.

    Ez egyébiránt a harmadik alkalom, hogy a Toyota Európában megszerezte az Év Autója címet: először a Yaris győzött a szavazáson 2000-ben, után a Prius 2005-ban, most pedig ismételten Yaris büszkélkedhet a 2021-es díjjal.

  • Megújult az Útinform weboldala

    Megújult az Útinform weboldala

    (MTI) – Gyorsabban és hatékonyabban tájékozódhatnak az úton lévők a közlekedési eseményekről az Útinform megújult weboldalán – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. csütörtökön az MTI-vel.

    Azt írták, a folyamatosan frissülő, közlekedési információkat nyújtó szolgáltatást ezentúl egy új, felhasználóbarát, korszerű felületen érhetik el az érdeklődők. A honlap a már ismert funkciókon túl új lehetőségekkel is bővült, az aktuális korlátozásokról szóló hanganyagok mostantól egy gombnyomással meghallgathatók mobilon, és a térképes információk megjelenítése is változott.

    A közlemény szerint figyelembe vették a felhasználói szokásokat és véleményeket is, és ezek alapján a fejlesztés fókuszába a mobilra optimalizált megjelenés, valamint a szöveges hírek azonnali elérhetősége került. Az utinform.hu honlapra látogatók a főoldalon szöveges és térképes formában egyaránt könnyedén, gyorsan tájékozódhatnak az aktualitásokról, és akár konkrét településre vagy autópályára, illetve útra szűkítve is kereshetnek információkat – írták.

    A megújult weboldal térképén átláthatóbban jelennek meg a részletes és hivatkozható információk a határátkelőkről, a gyorsforgalmi utak mentén található pihenőparkolókról, a kompokról és a pontonhidakról, valamint a 32 ezer kilométernyi országos közúthálózat útjai mentén kihelyezett webkamerák képeiről is – írta a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

  • Jubileum a ŠKODA AUTO központjában – 15 millió autó Mladá Boleslavból 1905 óta

    Jubileum a ŠKODA AUTO központjában – 15 millió autó Mladá Boleslavból 1905 óta

    Sajtóközlemény: Egészen különleges évfordulót ünnepel székhelyén a ŠKODA AUTO: 1905 óta immár 15 millió autó gördült le a Mladá Boleslav-i szerelőszalagról, a jubileumi darab éppen március 5-én. Ez a példány egy Arctic-ezüst metál ŠKODA ENYAQ iV. 1905-ben itt gördült ki a mobilitás úttörőinek – Václav Laurin és Václav Klement – első autója, a Voiturette A a gyárcsarnokból. A ŠKODA AUTO folyamatosan invesztál a székhelyén zajló autógyártás korszerűsítésébe, s ezzel az ottani gépjárműgyártás jövőjébe.

    Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának termelési és logisztika területeiért felelős tagja kifejtette: „Szívélyesen gratulálnék e különleges jubileum kapcsán a Mladá Boleslav-i termelési helyszín teljes kollektívájának. 15 millió legyártott járművel ez az üzemünk a ŠKODA márka sikerének központi pillére, s főegységgyártásának köszönhetően már régóta a teljes Volkswagen Csoport számára is nagy jelentőségű. A jubileumi példány, egy ENYAQ iV, további utunk képviselője is egyben: folyamatosan digitalizáljuk gyártásunkat és következetesen végrehajtjuk elektromos mobilitási stratégiánkat. Ezzel egyidejűleg a vállalatcsoport szinergiáit is kihasználjuk, hogy különösen korszerű és vonzó járműveket készíthessünk, amelyek világszerte meghódítják ügyfeleinket.”

    Az autógyártás Mladá Boleslav-i kezdetei egészen a Laurin & Klement vállalatig nyúlnak vissza, amelyből később a ŠKODA AUTO kialakult. Az alapítók, Václav Laurin és Václav Klement, 1905-ben a kerékpárgyártás beszüntetése mellett döntöttek és teljes egészében a motorkerékpárok és autók gyártására összpontosítottak. A történelmi csarnokok, amelyekből a vállalat első autója, a Voiturette A is kigördült, még ma is állnak, s néhány éve a ŠKODA Múzeumnak adnak otthont.

    Mindjárt az utca túloldalán húzódik a modern autógyár, ahol jelenleg mintegy 29 100 dolgozó, összesen hat modellsorozatot gyárt: a FABIA mellett itt készül a SCALA és az OCTAVIA, valamint a KAMIQ és a KAROQ SUV-modellek, illetve a tisztán elektromos ENYAQ iV. Utóbbi számára a vállalat egy már meglévő gyártósorát tervezte át, illetve alakította ki az MEB-alapú járműveknek megfelelően. Ez a sor a teljes Volkswagen Csoportban egyedüliként teszi lehetővé a Moduláris elektromos platform (MEB) és a Moduláris keresztirányú platform (MQB) műszaki alapjaira épülő modellek párhuzamos gyártását. 2020 november vége óta az OCTAVIA és a kompakt-SUV KAROQ mellett a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ENYAQ iV is ezen készül.

    Ez a fejlesztés jól példázza a ŠKODA AUTO termelési helyszíneinek folyamatos korszerűsítését, amely során az Ipar 4.0 eljárásai, a digitalizálási projektek és az automatizálás állnak az előtérben. Még az MQB- és MEB-alapú modellek közös gyártósorának üzembehelyezését megelőzően, például egy korszerű, akár 168 ezer karosszéria kapacitású fényezőüzem is megkezdte működését Mladá Boleslavban, több mint 650 új munkahelyet teremtve. 2021 elején a ŠKODA AUTO az előszériás járművek számára új központi próbacsarnokot (Pilot Hall), valamint új tesztjármű- és prototípuskészítő központot nyitott székhelyén.

    A járművek mellett a ŠKODA AUTO motorokat, MQ100 és MQ200 manuális sebességváltókat, tengelyeket, valamint a vállalatcsoport több márkájának hálózatról tölthető hibridmodelljeihez (Plug-in Hybrid) nagyfeszültségű akkumulátorokat is gyárt Mladá Boleslavban. 2021 februárban már a százezredik hajtásrendszer-akkumulátor került le itt a gyártósorról.

    Sikertörténet a Volkswagen Csoport tagjaként

    A ŠKODA AUTO főüzemének fejlesztése és a 15 millió legyártott gépkocsi jubileuma egyaránt szorosan kapcsolódik a márka 1991-es belépéséhez a Volkswagen Csoportba. Ennek idén immár harminc esztendeje. Már azóta is több mint 10,7 millió gépkocsi készült Mladá Boleslavban, s a globális vállalat részeként a ŠKODA AUTO regionális piacvezetőből világszerte sikeres volumenmárkává lépett elő.

    Ma Mladá Boleslav gyára kulcsszerepet játszik a cseh autógyártó elektromos mobilitási stratégiájának megvalósításában: Az ENYAQ iV az egyetlen olyan modell Európában, amely Németországon kívül készül és a Volkswagen Csoport MEB-platformjára épül.

    Főüzeme mellett a ŠKODA AUTO Kvasinyban és Vrchlabíban is rendelkezik termelési helyszínnel. Kvasinyban a ŠKODA SUPERB sorozatot és hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű SUPERB iV változatot, valamint KODIAQ és KAROQ SUV-modelljeit gyártja. A DQ200 kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltó (DSG) a Vrchlabí, különösen korszerű főegységgyárában készül. 2020-ban a ŠKODA AUTO a COVID-19 miatt elrendelt gyártásszünet ellenére is több mint 750 ezer autót gyártott Csehországban, de Szlovákiában és Ukrajnában, valamint Kínában, Indiában és Oroszországban is készülnek ŠKODA gépkocsik. 1905 óta a cseh gyártó világszerte több mint 24,8 millió járművet készített.

    A legjelentősebb ŠKODA-modellek Mladá Boleslavból 1905-től napjainkig

    Az első Mladá Boleslav-i autója a híres L&K Voiturette A volt, amely 1905 és 1907 között gördült ki a bohémiai gyárból. A modellpaletta zászlóshajója, a ŠKODA SUPERB 1934-ben jelent meg és a Monte Carlo Ralin a kezdetektől fogva aratott sikerei 1936-ban a ŠKODA POPULAR MONTE CARLO1 különleges modelljének megalkotására inspirálta az autógyártót. Az akár 110 kilométer/óra végsebességre is képes, kétajtós modell 1938-ig készült Mladá Boleslavban. A ŠKODA 1000 MB az akkori Csehszlovákia első nagysorozatú gépkocsijaként farmotoros kialakításával és önhordó karosszériájával műszakilag új idők kezdetét jelentette 1964-ben. A márka első orrmotor-elsőkerékhajtás elrendezésű típusa, a ŠKODA FAVORIT 1987-től Vrchlabí üzemében, egy évvel később pedig már Mladá Boleslavban is új korszakot nyitott. A ŠKODA OCTAVIA, azaz „a márka szíve” szintén készül a főüzemben is. A leendő „bestseller” első modern generációja 1996. szeptember 3-án érkezett meg, s gyártása az OCTAVIA TOUR változatot is beleértve egészen 2010-ig tartott. A kompakt ŠKODA SCALA, amely a gyártó első típusaként már a Volkswagen Csoport MQB A0 platformjára épül, 2019 óta készül a Mladá Boleslav-i szerelőszalagon. A ŠKODA AUTO 2020 november vége óta Mladá Boleslavban készíti a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjára (MEB) épülő első sorozatgyártású típusát. Ez a már eleve akkumulátorhajtású gépkocsinak tervezett, tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV.

    1 A Monte Carlo a Monaco Brands bejegyzett védjegye

     

  • 7 autós tipp a karbonlábnyom csökkentésére

    7 autós tipp a karbonlábnyom csökkentésére

    (Sajtóközlemény) Az autózásnak mindenképp van karbonlábnyoma, még teljesen elektromos autóval is, ám számos trükkel csökkenthetjük szén-dioxid-kibocsátásunkat.

    1. Figyeljen a gyorsulásra és a fékezésre

    A környezetbarát vezetés az autó óvatosabb, figyelmesebb kezeléséről, vezetéséről is szól. Ha hirtelen fékezés helyett időben elvesszük a gázt, hiszen, ha motorfékezéssel lassítunk, csökkentjük az üzemanyag-fogyasztást – ha pedig elektromos autót vezetünk, még vissza is táplálunk ilyenkor az akkumulátorba. Szintén takarékosan bánunk az energiával, ha a megfelelő sebesség eléréséhez egyenletesen nyomjuk a gázpedált a hirtelen gyorsítás helyett. Ez különösen fontos, az elinduláskor – például a közlekedési lámpáknál vagy a kereszteződésekben -, mert ezzel nemcsak az autó által kibocsátott szén-dioxid mennyiségét csökkenthetjük, hanem üzemanyagot is spórolhatunk.

    2. Válasszon megfelelő abroncsot

    Más gyártási folyamatokhoz hasonlóan az abroncsok előállítása is termel szén-dioxidot, így célszerű olyan abroncsot választani, amely a lehető leghosszabb ideig használható.

    Bár az abroncsok élettartama kulcsfontosságú tényező az ökolábnyom csökkentésében, az abroncs gördülési ellenállása is jelentős szempont. A teljesítményt előtérbe helyező, nagyobb járművek esetében fontos leginkább a gördülési ellenállás mértéke, azonban közúti járművével kapcsolatban is ugyanúgy érdemes figyelembe venni ezt a tényezőt. A Goodyear EfficientGrip Performance 2 nyári gumi kiváló példa a hosszú élettartamú abroncsra (elődjéhez1 képest akár 50%-kal hosszabb élettartamot biztosít), és mindehhez alacsony gördülési ellenállás párosul.

    3. Ellenőrizze az abroncsnyomást

    Az alacsony nyomás az abroncsokban nagy hatással lehet a jármű kibocsátására – ezért is érdemes rendszeresen ellenőrizni azt. (Az optimális érték minden jármű kézikönyvében megtalálható.) A szükségesnél alacsonyabb nyomású abroncs használata nehezítheti a vezetést, miközben növeli az üzemanyag-fogyasztást és a kipufogógáz-kibocsátást.

    4. Ne rakodja túl autóját

    Minél nehezebb az autó, annál több energia szükséges a mozgásban tartásához. A kedvezőbb és kisebb kibocsátás érdekében érdemes eltávolítani az gépjárműből és a gépjárműről, amire az adott úton nincs szükség. A tetőcsomagtartók például nagyobb légellenállást okozhatnak, amely jelentősen növelheti a szén-dioxid-kibocsátást. Amennyiben nem használja a tetőcsomagtartót, vagy az autójában is tudja szállítani a tárgyakat, érdemes eltávolítani autója tetejéről, mert ezáltal növelheti járműve teljesítményét az út során és csökkentheti az ökolábnyomát. Ugyanez igaz a nehéz tárgyak szükségtelen szállítására, ami ráadásul a jármű korai elhasználódását is eredményezheti.

    5. Használja a tempomatot

    Hosszú utakon, ha lehet, használja a tempomatot. A tempomat segítségével csökkentheti a kibocsátást, ami például az erőteljes gyorsulással jár. Az üzemanyag-fogyasztás szempontjából az állandó sebesség sokkal hatékonyabb, mint a gyakran változtatott tempó.

    6. Tekerje fel az ablakot

    Habár kellemes letekert ablakokkal autózni a vidéki utakon, nagyobb sebességnél mindez jelentős hatással van autója kibocsátására. A nyitott ablakok következtében megnövekedett légellenállás hatására autója több üzemanyagot fogyaszt, így nagyobb lesz a szén-dioxid-kibocsátása is.

    7. Rendszeresen vigye autóját szervizbe

    Ha gondoskodik autója tökéletes működéséről, elősegíti, hogy továbbra is a lehető legjobban teljesítsen. A kisebb problémák komollyá válhatnak, aminek következtében autója a szükségesnél több üzemanyagot fogyaszthat.

    Ha szeretné csökkenteni ökolábnyomát érdemes tisztában lenne azzal, hogy milyen tevékenységek okoznak nagyobb szén-dioxid-kibocsátást. Összeségében a megfelelő vezetési stílus megválasztásával és az autó rendszeres karbantartásával, apró odafigyeléssel hozzájárulhat a kisebb kibocsátás eléréshez.
    ____

    [1] Belső mérés alapján. Elődjéhez, az EfficientGrip Performance abroncshoz viszonyítva. Abroncsméret: 205/55R16 91V; Autó: VW Golf 7; Helyszín: közutak Luxemburgban és Franciaországban

  • Forma-1-es V8-as hangján „szólal meg” a Lotus elektromos autója!

    Forma-1-es V8-as hangján „szólal meg” a Lotus elektromos autója!

    A Lotus első, teljesen elektromos autójából, a 2000 lóerős hiperautóból, az Evijából mindössze 130 darab készül.

    Hiába azonban a sok lóerő, közismert, hogy az elektromos autók hangja egészen más, mint azoké, melyek belsőégésű motorral rendelkeznek. A gyártók, annak érdekében, hogy a hanghatások is fokozzák a sportosság élményét, gyakran mesterséges hangeffektekkel látják ez az elektromos járműveket.

    Így van ez a Lotus Evija esetében is, azonban egy kis csavarral! A „motor”hangról Patrick Patrikios díjnyertes zenei producer gondoskodott, aki többek között Olly Mursszel és Britney Spearsszel is dolgozott már.
    Patrikios nagy Lotus rajongó, kedvence pedig az eredeti Esprit.

    Nem kell azonban attól tartani, hogy az Evijából menet közben az Oops!…I Did It Again csendül fel. Helyette azonban nem mást hallani, mint a legendás, Forma-1-es Type 49-est!

    „Olyan zenei képet akartunk adni az Evijának, ami felismerhetően és jellegzetesen Lotus” – mondta Patrikios. „Leültem a fejlesztő csapattal Hethelben és megvitattuk, milyennek kellene lennie. Olyasmit akartunk, ami lényegében kapcsolódik a Lotushoz, szóval készítettünk egy audio tervezetet az jövő elektromos autóihoz.”

    Az Evija pedig az 1967-es F1-es Lotusban dübörgő, V8-as Cosworth-Ford hangján fog „megszólalni”.

    „Van egyfajta tisztaság abban a V8-asban, nyers él és érzelem, ami megkavar valamit az ember lelkében, akárcsak a legjobb dalok” – tette hozzá.

    A munka azzal kezdődött, hogy rögzítették egy Type 49-es hangját, amit feltöltöttek egy számítógépre, majd digitálisan szerkesztették.
    A motor hangját lelassították, hogy az Evija teljesen elektromos hajtásláncának természetes hangjához hasonló frekvenciát hozzanak létre.

    „Mindannyian szerettünk volna valamit, ami érzelmi kapcsolatot hoz létre az autó és a sofőr között” – mondta Patrikios.

    A végeredmény pedidg, hogy „minden idők egyik legismertebb Lotus versenyautójának hangja” került a legújabb alkotásába.

  • A ŠKODA OCTAVIA nyerte a 2020 -as „Világ Év Női Autója” díj „Családi autó” kategóriáját

    A ŠKODA OCTAVIA nyerte a 2020 -as „Világ Év Női Autója” díj „Családi autó” kategóriáját

    A ŠKODA OCTAVIA diadalmaskodott a 2020-as „Világ Év Női Autója” („Women’s World Car of the Year 2020”) díj „Családi autó” („Family Car”) kategóriájában, ami a cseh autógyártó első sikere az immár tizedik alkalommal kiosztott, s kizárólag autós szakújságírónők által odaítélt nemzetközi díjak szavazásán. Az összesen kilenc kategóriagyőztes között a ŠKODA „bestsellere” még az összesített győzelemért is versenyben van. A 2020-as a „Világ Év Női Autóját” március 8-án, azaz a Nemzetközi nőnapon hirdetik ki. A zsűrit Argentínától Új-Zélandig 38 ország összesen 48 újságírónője alkotja.

    A ŠKODA OCTAVIA negyedik generációja elődjéhez képest érzelmekben még gazdagabb és dinamikusabb formavilága mellett még tágasabb térkínálattal, tovább növelt kényelemmel, valamint a legmagasabb szintű aktív és passzív biztonsággal, illetve a legkorszerűbb connectivity-megoldásokkal szolgál. Mindemellett a ŠKODA-modellekre jellemző kiemelkedő funkcionalitása és ötletes részletmegoldásainak sokasága is ideális családi autóvá avatja, de az OCTAVIA gazdaságosabb és környezetkímélőbb is, mint valaha, mivel a ŠKODA a modellsorozat történetének eddigi legsokrétűbb hajtásrendszer-választékával kínálja. Limousine és COMBI karosszériaváltozataiban egyaránt gazdaságos benzin-, dízel- és földgázüzemű (CNG) motorokkal, valamint hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) és mild-hibrid technikával, illetve első- és összkerékhajtással is kapható, teljesítménypalettája pedig a 81 kW (110 LE) és 180 kW (245 LE) közötti tartományt öleli fel.

    A „Világ Év Női Autója” („Women’s World Car of the Year”) díjakat 2011 óta osztják ki, s a zsűri kizárólag autós szakújságírókból áll. Az idén 38 országból összesen 48 zsűritag értékelte a 2020 január és december között bemutatott összes új modellt, illetve jelölt ki előzetesen a kilenc kategória mindegyikében három-három döntőst. Az OCTAVIA a „Családi autó” („Family Car”) kategóriában bizonyult sikeresnek, s most az összessített győzelemért küzd. A 2020-as a „Világ Év Női Autóját” március 8-án, vagyis a Nemzetközi nőnapon hirdetik ki. Az értékelési kritériumok között például a biztonság, a minőség, az ár, a dizájn, a menetkényelem és a környezetkímélő üzem is szerepel.

    Nemzetközi díjakat gyűjt az új OCTAVIA

    A 2020-as „Világ Év Női Autója” („Women’s World Car of the Year 2020”) egyik kategóriájában aratott győzelmével az új OCTAVIA folytatja a nemzetközi díjátadókon elért, mély benyomást keltő sikersorozatát. 2021 februárjában a német auto motor und sport szakmai magazin 2021-es „Legjobb autók” („Best Cars 2021”) olvasói szavazásán az importmodellek mezőnyének „Kompaktkategóriájában” győzedelmeskedett. Az OCTAVIA már 2020 utolsó negyedévében is rangos díjakat nyert el, többek között Ausztria, Németország és Svájc jelentős exportpiacain. Különösen a családi autók között teljesített jól 2020 októberben a brit Auto Express magazin szavazásán, ahol az „Év Autója” („Car of the Year”) összesített győzelem mellett a „Kompakt családi autó” („Compact Family Car”) kategóriában az „Auto Express Újautó-díj” („Auto Express New Car Award”) kitüntetését is megszerezte, a német AUTO Straßenverkehr szakmai magazin olvasói pedig 2020 júniusban a 25 ezer euró alatti modellek „Legjobb dizájn” („Best Design”) kategóriájában az „Év Családi Autójává” („Family Car of the Year”) választották.

  • A BMW M divízió bemutatta a MotoGP™ új biztonságiautó-flottáját

    A BMW M divízió bemutatta a MotoGP™ új biztonságiautó-flottáját

    A kétkerekű versenysportok királykategóriájának katari szezonnyitó hétvégéjén már a három új biztonsági autó és az új biztonsági motorkerékpár kvartettje gurul fel a rajtrácsra, a BMW M GmbH és a MotoGP™ futamait szervező Dorna Sports több mint húszéves együttműködése során most először.

    A március 28-i szezonnyitó katari nagydíj előtt hivatalosan is megkezdődtek a MotoGP™ 2021-es versenyszezonjának előkészületei. A BMW M divízió 1999 óta a kétkerekű versenysportok királykategóriájának hivatalos autóipari partnere, amely a sorozat biztonságiautó-flottájára is kiterjed, az idei azonban az első év, amikor a bajor prémiumgyártó egyszerre három új biztonsági autóról és egy új biztonsági motorkerékpárról rántja le a leplet. A BMW M3, a BMW M4 és a BMW M5 CS műszaki alapjaira épített biztonsági autók Katarban gurulnak fel először a rajtrácsra, a BMW M 1000 RR biztonsági motorkerékpár kíséretében. A BMW M 1000 RR a BMW Motorrad első M modellje, amelynek versenyváltozata a Superbike World Championship futamain is feltűnik majd.

    A MotoGP™ 2021-es biztonságiautó-flottája a sorozat első európai megmérettetésén még tovább bővül: április 18-án a portugáliai Portimão versenypályáján a BMW M8 Competition Coupé biztonsági autó, a BMW M8 Competition Gran Coupé biztonsági autó, a BMW X5 M orvosi autó és egy második BMW M 1000 RR biztonsági motorkerékpár is csatlakozik a kvartetthez.

    „A biztonságiautó-flotta átfogó MotoGP™-szereplésünk egyik legfontosabb pontja. Büszkék vagyunk arra, hogy az idénynek most először három teljesen új biztonsági autóval vághatunk neki” – mondta Markus Flasch, a BMW M GmbH elnök-vezérigazgatója. „Mindhárom biztonsági autónk a sorozatgyártásban kínált változatok műszaki alapjaira épül, hiszen kimagasló teljesítményük és menetdinamikai tulajdonságuk teszi őket alkalmassá a MotoGP™ versenypályáin való szereplésre. A trióhoz a BMW M 1000 RR biztonsági motorkerékpár is csatlakozik, amelyet a BMW Motorrad első M modelljeként a motorsport élvonalában fejlesztettünk ki, minden tekintetben megfelelve a zárt versenypályák legvadabb követelményeinek. Nagyon várjuk a katari szezonnyitót, és hogy végre pályán láthassuk új biztonsági flottánkat” – tette hozzá.

    „Új biztonságiautó-flottájával partnerünk, a BMW M divízió újfent igazolta szenvedélyes elköteleződését a MotoGP™ iránt” – vette át a szót Carmelo Ezpeleta, a MotoGP™ futamait szervező Dorna Sports elnök-vezérigazgatója. „2021-ben immár a huszonharmadik közös szezonunknak vágunk neki, a három új autóból és egy új motorkerékpárból álló biztonsági flotta bemutatkozása pedig a partnerség erősségét és komolyságát igazolja. Rendkívül hálásak vagyunk a BMW M divíziónak ezért az együttműködésért” – fogalmazott.

    Az új biztonsági autók sorozatgyártásban kínált változatait a letaglózóan sportos teljesítmény és még határon autózva is a precíz irányíthatóság szempontjai szerint álmodták meg a mérnökök. A három modell MotoGP™-szerepléséhez így csupán néhány apró módosításra volt szükség: a tetőre fényhidat szereltek, az első fényszórókba villogók kerültek, a motorháztető gyári rögzítését gyorszáras megoldás váltotta fel, a fedélzeti elektromos berendezések pedig egyetlen vészkapcsolóval leállíthatók. A BMW M4 Competition Coupé műszaki alapjára épített biztonsági autóból kikerült a hátsó üléssor és helyét egy bukókeret, illetve négypontos biztonsági övek vették át. A BMW M3 és a BMW M4 biztonsági autók alatt módosított kipufogórendszer dolgozik.

    Idéntől a BMW M divízió új ruhába csomagolta biztonsági autóit. A klasszikus fehér árnyalat helyett a flotta tagjai immár a sorozatgyártásban kínált BMW M modellek karosszériafényezési árnyalataiban ragyognak: a BMW M3 Competiton limuzin biztonsági autó Frozen Grey Dark metál, a BMW M4 Competition Coupé biztonsági autó São Paulo Yellow, a BMW M5 CS biztonsági autó pedig Frozen Deep Green metál színt visel. A biztonsági autók matricáinak kiválasztásakor a BMW M GmbH törekedett a letisztult megjelenésre, és hogy a feliratok, illetve minták kiemeljék a karosszériafényezési árnyalatokat. A BMW M 1000 RR biztonsági motorkerékpár fehér alapon viseli a BMW M divízió klasszikus trikolor árnyalatát, ahogyan azt a Superbike World Championship futamain is teszi majd.

    A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájáról és a BMW M divízió MotoGP™-szerepvállalásának részleteiről további információkat talál a www.bmw-m.com weboldalon.

    A BMW M divízió

    A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG teljes körű leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, illetve BMW Group Driving Experience), valamint biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és speciális célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek különleges igényeinek kielégítésére törekszik, akik sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem pedig az egyénre szabhatóság terén nem kötnek kompromisszumot. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű azóta világszerte a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.

  • Stroll szerint az F1-es közönség 80%-a nagy teljesítményű autókat vesz

    Stroll szerint az F1-es közönség 80%-a nagy teljesítményű autókat vesz

    Az Aston Martin elnöke, Lawrence Stroll a Financial Timesnak adott interjúban beszélt arról, mik a tervei a márka közúti autó-részlegével.

    A kanadai Stroll tavaly óta vezeti a brit márkát, mely idén már a Forma-1-be is visszatér.

    Ami pedig a közutat illeti, Stroll új, akkumulátoros SUV-t tervez.

    „Az SUV Walesben épül majd, a sportautók, pedig itt fognak épülni (Gaydonban)” – mondta a Financial Timesnak.

    Ahogy ma már minden márka, az Aston Marin is a hibrid és elektromos irányba tervet elmozdulni. Már csak amiatt is, mert az Egyesült Királyság 2030-ra betiltja majd a nem hibrid benzines, valamint dízel autókat.

    E folyamatot segíti a Mercedes-Benzzel való partnerség, mely 20%-os részesedéssel is jár.

    „Messze a riválisaink előtt járunk, ez pedig a Mercedesszel való együttműködésünknek köszönhető” – mondta Stroll.

    „Lesz elektromos, frontmotoros verziónk a DB11/Vantage-ból, és lesz egy négykerék-meghajtású SUV-nk, de a neveiket még nem tudjuk.”

    De vajon megmarad-e az Aston Martin imidzse, varázsa, ha elmozdulnak az elektromos irányba?

    „A gyönyörű kasznink, felfüggesztésünk, járműdinamikánk, egyedi enteriőrünk” az, ami miatt Stroll szerint az ügyfelek lelkesedése nem fog csökkenni.

    Az Aston Martin már a koronavírus járvány előtt is anyagi gondokkal küzdött, így átálltak arra, hogy egy új modell építését csak akkor kezdik meg, ha már van rá vevő.

    „Azáltal, hogy egy kicsit megmutattuk a hiány első jeleit, máris láthatjuk az eredményeket” – mondta Stroll. „Szeptemberig már elkeltek a sportautók, a DBX pedig júliusig.”

    Stroll szerint emellett a közúti autóealadásaikra nagy hatással van a Forma-1-es szereplés is.

    „Az F1-et néző emberek 80%-a high performance autókat vásárol, különféle árkategóriákban” – mondta Stroll. „A 23 ország közül, melyekben van verseny, 20-ban van kereskedésünk.”