Sebastian Vettel reklámfilmet forgatott az Aston Martin DBX luxus SUV-jával, miközben az újrakezdésen elmélkedett, saját maga narrálásában. A brit márka nagyköveteként tehát nem csak a Forma-1-es AMR01-gyel lesz dolga a jövőben, hanem akár Skandináviában is csapathat havas tájakon az 550 lóerős terepjáróval, miközben olykor bevillan az F1-es versenygépe is. A család fontos, ezt tudjuk már Dominic Torettótól is, de a német is megerősítette a mondandójával, hogy milyen fontos az új köteléke a britekkel.
A versenypályákon az orvosi autóként is látható DBX alább a téli környezetben hasít:
Sajtóközlemény: Csaknem 4,5 millió liter kéz- és felületfertőtlenítő készült máig a MOL almásfüzitői üzemében, amelynek egyik gyártósorát a járvány első hullámának idején állították át az akkor világszerte hiánycikknek számító termék gyártására. A MOL Hygi az Operatív Törzs közreműködésével, illetve a MOL adományaként mindenhol jelen van, ahol a védekezés frontvonalában dolgozók biztonsága érdekében szükség van rá. A kézfertőtlenítő – magas alkoholtartalma miatt – az új mutációk, köztük a brit variáns ellen is hatékony.
A koronavírus-járvány jelenlegi szakaszában, a korábbiaknál is fertőzőbb vírusmutációk terjedése idején még nagyobb jelentősége van az egyéni felelősségvállalásnak és a személyes higiéniának. A rendszeres kéz- és felületfertőtlenítés a védekezés egyik kulcseleme, és ezt a MOL töltőállomások vásárlói is látják: március első hetében az előző héthez képest duplájára nőtt a MOL Hygi kézfertőtlenítő szerek kereskedelmi forgalma.
A fokozott járványveszélyre utoljára január első hetében, a karácsonyi otthonlét utáni időszakban reagáltak így az emberek. Akkor egy hét alatt hétszeresére nőtt a kereslet, de a forgalom mostani megduplázódása is rendkívülinek számít. A töltőállomásokon a kisebb kiszerelésű változatok a legnépszerűbbek. Az első járványhullám idején csaknem 100 ezer liter fogyott a magyar kézfertőtlenítőből, de a második hullám forgalma is meghaladta az 55 ezer litert.
A MOL Hygi fő összetevője, az etil-alkohol igazoltan vírus-, baktérium- és gombaölő hatású. A magas – a MOL Hygi esetében 70% fölötti – alkoholtartalmú kézfertőtlenítők pedig a harmadik járványhullámot okozó új vírusmutációk ellen is hatékonyak. A Health Europa március végén publikált, több kutatás eredményét összefoglaló tanulmánya szerint az alkoholbázisú készítmények a vírus külső burkát denaturálják, és a hatásuk a kórokozók olyan biológiai tulajdonságain alapul, amelyek minden vírusváltozat esetében hasonlóak.
„A MOL felelős vállalatként a pandémia kezdete óta folyamatosan biztosítja a fertőtlenítő-ellátást a járvány elleni védekezés hazai szereplői számára. Máig csaknem 4,5 millió liter MOL Hygi készült, amelynek nagy részét az Operatív Törzs közreműködésével a védekezés frontvonalában dolgozó hazai kórházaknak, önkormányzatoknak, közszolgáltató cégeknek, rend- és honvédelmi szervezeteknek, valamint szociális intézményeknek, iskoláknak juttattuk el. Emellett az elmúlt egy évben 72 ezer liter fertőtlenítőszert adományoztunk, többek között egészségügyi intézményeknek, önkormányzatoknak, valamint gyermekvédelmi és segélyszervezeteknek” – mondta Bakos Piroska, a MOL Magyarország szóvivője.
A MOL legutóbb március elején adott át – szintén adományként – 27 ezer liter kis kiszerelésű alkoholos fertőtlenítőt az Országos Kórházi Főigazgatóságnak, ezeket országszerte 100 egészségügyi intézmény – többek között a Debreceni Egyetem Klinikai Központja, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórház, a Pécsi Tudományegyetem, a Semmelweis Egyetem, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak és Egyetemi Oktatókórház, valamint az SZTE Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ – dolgozói kapták meg.
A MOL Hygi gyártása teljes egészében Magyarországon történik; a vállalat 2020. március végén kezdte meg a kéz- és felületfertőtlenítők előállítását almásfüzitői gyárában, akkor, amikor ez a termék világszerte, így Európában is hiánycikknek számított. Az üzem kapacitása napi mintegy 50 000 liter, így a biztonságos ellátás hosszú távon is garantált. A MOL elkötelezett abban, hogy a harmadik hullám során is biztosítsa a hazai kézfertőtlenítő-ellátást, hozzájárulva a járvány leküzdéséhez és a lakosság biztonságához.
Ugyan idén mi nem gyártottunk április bolondja hírt a mai napra, de minket is sokkolt Mucsi Zoltán legújabb alakítása, egy BULLITT reklám kapcsán. A művész úr az ismert stílusában mutatja be a Ford Mustang 5 literes V8-as amerikai csodaautóját, amelynek eredetije 1968-ban szerepelt Steve McQueennel, a San Franciscó-i zsaru című filmben. Negyed órában és kellő alapossággal járja körbe a témát, a Mr. Mustang megbízásából.
Sajtóközlemény: „Maradj ember a volán mögött is!” szlogennel közlekedésbiztonsági kampányt indít a HUMDA. A kezdeményezés arra hívja fel a figyelmet, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma Magyarországon. Michelisz Norbert, Talmácsi Gábor és Szujó Zoltán is csatlakozott a kampányhoz.
Budapest, 2021. április 1. – A hétköznapokhoz hasonlóan a közlekedésben résztvevőknél is rendkívül fontos az empátia és az együttműködés, ezek nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy kevesebb baleset történjen a közutakon. Ennek érdekében indít közlekedésbiztonsági kampányt a hazai mobilitási piac meghatározó szereplője, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. A kampány célja felhívni a figyelmet arra, hogy milyen egyszerűen tehetnénk a balesetmentes közlekedésért. A közlekedési kultúra általános szintjének javulásával kevesebb lenne a forgalom szereplői között az ellentét, ami a baleseti kockázatok csökkenéséhez vezetne.
A kampányhoz csatlakozott az autó- és motorsport két legsikeresebb hazai versenyzője, Michelisz Norbert, a WTCR túraautó-világkupa 2019-es világbajnoka és Talmácsi Gábor, a MotoGP 125 köbcentiméteres kategóriájának 2007-es világbajnoka, valamint Szujó Zoltán. Az ismert sportriporter a kampány részeként elkészült társadalmi célú hirdetés narrátora. A reklám hétköznapi helyzeteken keresztül mutatja be, hogy az empátia és a kooperáció közutakon tapasztalható hiánya milyen életidegen és furcsa lenne a mindennapokban. Sokkal több felesleges probléma és konfliktus keletkezne, ha mindenki úgy viselkedne egymással, ahogy arra az utakon hajlamosak az emberek.
A közlekedési balesetben elhunytak száma 2020-ban 450-re csökkent. A HUMDA kiemelt célja az elért eredmények megőrzése, amelyhez hozzájárulhat a közlekedési szabályok betartása és a közlekedők egymásra figyelése, így többek között az autósok és motorosok közötti tolerancia növelése is.
„A HUMDA egyik küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A megfelelő szemléletformálás révén szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy a 2020-ban jelentősen javuló baleseti statisztikák eredményeinek számottevő részét hosszú távon is megőrizhessük. Magyarország ennek érdekében is csatlakozott az ENSZ közlekedésbiztonsági alapjához és átvesszük a Nemzetközi Automobil Szövetség, az FIA jó gyakorlatait és tapasztalatait is. A Hungaroring továbbfejlesztése és a hajdúnánási MotoGP pálya kapcsán e törekvésünk szintén kiválóan megmutatkozik, hiszen már a tervezési fázistól folyamatosan egyeztetünk a szakma nemzetközi szereplőivel” – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.
„A teljes médiamixet lefedő Maradj ember a volán mögött is! kampányunk az egész társadalmat célozza, és reméljük, sokakat elér és sikeresen szólít meg, hiszen csakis közösen, odafigyeléssel és empátiával érhetjük el a kitűzött célt. Gondoljunk csak bele: a pénztár előtti sorban sem kezdünk el olyan ingerülten viselkedni, mint néha az autóban, amikor lassan indul el valaki előttünk. Más helyzetekben többnyire jóval visszafogottabban reagálunk, pedig a felesleges bosszankodás elterelheti a figyelmet a vezetésről, a türelmetlenkedéssel magunkat és másokat is veszélybe sodorhatunk” – emelte ki Lázár László, a HUMDA Zrt. kommunikációs igazgatója.
Összehasonlítás a felsővezetékes koncepcióval: az akkumulátoros-elektromos Mercedes-Benz eActros januártól a jövőbeli felsővezetékes pálya mentén naponta akár 300 kilométert tesz meg.
Sajtóközlemény: A pozitív tapasztalatok okán a Logistik Schmitt az eActros prototípusokat idén januártól egy új, az eddigieknél komolyabb feladatkör elé állította: az év elejétől immár a B462 számú úton is zajlik a tesztelés, amely útvonal lényegében megfelel az eWayBW felsővezetékes projektjének. Ez a tesztfázis eredetileg csak 2021 közepétől volt betervezve, immár a továbbfejlesztett eActros prototípusokkal, azonban a Mercedes-Benz szakértői végül úgy döntöttek, hogy kihasználják a lehetőséget és az aktuális prototípusokat még alaposan megdolgoztatják. Tekintettel arra, hogy az eActros esetében kizárólag akkumulátorok szolgáltatják a hajtási energiát, a modell maximális flexibilitást tesz lehetővé a rövid távú helyváltoztatások tekintetében is. Az új feladatkörben a napi futásteljesítmény 250 és 300 kilométer közötti, tehát bő 100 kilométerrel több az eddiginél. Tekintettel arra, hogy a jelenlegi prototípusok hatótávolsága egyetlen feltöltéssel 200 kilométer, az új feladatkörhöz tartozó nagyobb napi kilométer futás okán napközben szükség van egy töltésre, amire a Logistik Schmitt telephelyén kerül sor, rakodás során, holtidőben. Miközben az eActros prototípusok terhelése eddig általában 4 tonna környékén mozgott, az új feladatkörben ennek a többszörösét szállítja az elektromos modell. Az eActros prototípusok tesztelésének következő fázisa az új B462 útvonalon az eWayBW felsővezetékes projekttel való koncepció-összehasonlítás első lépésének tekinthető, azonban a Daimler nem tervez a jövőben ilyen felsővezetékes megoldást. A Mercedes-Benz a továbbfejlesztett, szériaközeli eActros prototípusok átadását különben idén nyárra tervezi a Logistik Schmitt számára. Ezt a remek hírt a Mercedes-Benz illetékesei az elmúlt napokban osztották meg a Logistik Schmitt vezetőivel egy, a közvetlenül az új tesztútvonalat jelentő B462 mentén található gaggenaui Unimog Múzeumban megrendezett digitális rendezvényen.
Az akkumulátorokkal és a hidrogén-alapú üzemanyagcellákkal a jövőben minden ügyfelünk igényét ki fogjuk tudni elégíteni
A jövőbeli hajtáskoncepciók tekintetében a fejlesztéseket két, lokálisan teljesen CO2-semleges tisztán elektromos meghajtásra összpontosítjuk: az akkumulátoros és a hidrogén-alapú tüzelőanyagcellás hajtásláncok irányába. Ezzel a két megoldással a jövőben minden ügyfelünk szállítmányozási igényét ki fogjuk tudni elégíteni, mégpedig teljesen flexibilis módon. Az eActros prototípusokkal végzett gyakorlati tesztek tökéletesen bizonyítják, hogy az akkumulátoros-elektromos tehergépjárművek kiváló szolgálatot tesznek a középnehéz városi terítőfuvarozás során. Azon felhasználási területekre, ahol nagyobb hatótávolságra van szükség és nagyobb terheléssel dolgoznak a tehergépjárművek, 2024-től tervezzük egy szintén akkumulátorokkal dolgozó, tisztán elektromos, kiterjesztett hatótávú eActros „LongHaul“ kivitel bemutatását, a még nagyobb hatótávolságot igénylő feladatkörökhöz pedig a hidrogén-alapú tüzelőanyagcellás koncepcióban látjuk a jövőt, amely technológiát az évtized második felétől már sorozatgyártásban tervezünk alkalmazni.
A Daimler Trucks & Buses a fenntartható vállalati stratégiát követve céljául kitűzte, hogy a 2039-es évig bezárólag Európában, Japánban és Észak-Amerikában csak olyan új gépjárműveket fog kínálni ügyfelei számára, amelyek menet közben CO2-semlegesek. Vállalatunk célja, hogy 2050-ig meg tudjuk valósítani a CO2-semleges közúti szállítmányozást.
Mint kiderült, a Xiaomi saját autót építene, az ezzel kapcsolatos projektet meg is alapozzák a következő hónapokban.
A 36KR szerint ez az információ a vállalathoz közel álló befektetőktől származik.
Az információk szerint a Xiaomi vezérigazgatója már megkereste a NIO alapítóját az elképzeléssel, és már az is tudható, hogy a szórakoztatóelektronikai cég autóipari részlegének vezetője a márka társalapítója és elnök helyettese, Wang Chuan lesz.
Sajtóközlemény: A németországi Affalterbachban és a brit Brackley-ben egyaránt különösen hatékony és motivált csapatok dolgoznak a kivételes menetteljesítmények elérésén. Fejlesztések a csúcstechnológia terén, innovációk és sikerek – mindezek a Mercedes-AMG és a Mercedes-AMG Petronas F1 Team számára is alapvetőek, most pedig az eddiginél is szorosabb együttműködésben dolgoznak e célok eléréséért.
„Már kilenc éve összeköt minket a partneri viszony, amely számos különböző fejlesztés és rengeteg siker forrása. Összekötnek minket a motorsportgének és csapataink elkötelezettsége. Röviden: a teljesítménynek élünk! Most pedig elérkezett az idő, hogy közös munkánkat magasabb szintre emeljük: a Project ONE hiperautó személyében jóformán elsőként hozunk el Formula 1-es technológiát a közutakra. A különösen exkluzív modell első példányait már az idén megkapják a megrendelők. Ezzel a kivételes projekttel kívánjuk bevezetni az AMG-nél a teljesítményközpontú elektrifikációt. Az E PERFORMANCE jelvény alatt különösen nagy teljesítményű, mégis hatékony hibrid hajtásláncok érkeznek a jövő utcai modelljeibe. Ami pedig versenypályás teljesítményünket illeti, reméljük, hogy leggyorsabb és legerősebb E Performance versenyautónk ismét sikeresen száll ringbe a világbajnoki címért” – mondta Philipp Schiemer, a Mercedes-AMG GmbH vezetőségének elnöke.
Affalterbachban a Mercedes-AMG minden releváns területen hozzáférést kap a Mercedes-AMG Petronas F1 Team győztes technológiájához. A szorosabb közös munka a tudás és a technológiák megosztását gyorsabbá teszi, ezáltal pedig a Mercedes-AMG pozícióját a jövő teljesítményközpontú sportmárkájaként még tovább erősíti. Ezáltal pedig a Mercedes-AMG még inkább nyit a Formula 1 világa iránt érdeklődő ügyfelek irányába, miközben a legújabb, leginkább fenntartható és motorsportban is bevált technológiát ülteti át sorozatgyártású autóiba.
„A Formula 1-ben, a motorsport királykategóriájában dolgozó jelenlegi hibrid hajtásláncok nem csak különösen erősek, de egyre magasabb hatékonysági fokon dolgoznak, ezáltal pedig nagyon takarékosak – ezek pedig olyan ismérvek, amelyek sorozatgyártású modelljeinket is jellemzik. A szorosabb partneri viszony lehetővé teszi a tapasztalat és a technológiák gyorsabb megosztását, amelyekből utcai autóink is profitálhatnak” – mondta Jochen Hermann, a Mercedes-AMG GmbH vezetőségi tagja.
A Mercedes-AMG már 2012 óta dolgozik együtt a Mercedes-AMG Petronas F1 Team-mel és a Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) vállalattal, méghozzá nem csak számos projekten, de a technológiák megosztásán is. Friss példa erre az elektromos turbófeltöltő, amely a Formula 1-ben már bizonyított szélsőséges körülmények között, hamarosan pedig az AMG sorozatgyártású modelljeibe is megérkezik. Emellett a fejlesztések szimulációjánál, valamint a hibrid üzemeltetési stratégia tekintetében is hasznos eszmecsere folyik.
A jövőben további megoldások és fejlesztések kerülnek át a Formula 1-ből a sorozatgyártású autókba, többek között a nagyteljesítményű akkumulátorok cellatechnológiája vagy a speciális hűtési megoldások. Ezek nem csupán párhuzamot vonnak az AMG F1 W12 versenyautó és az utcai autók közé, de egyben az F1 világát a közúton is átélhetővé teszik.
Az új együttműködés jegyében az affalterbachi Mercedes-AMG néhány dolgozója Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP)-nél és a sikeres Formula 1-es istállónál kap helyet, miközben a vállalatok felügyelőbizottságába is bekerülnek a két cég vezetői.
„Örömmel üdvözöltük a különböző ágazataink még szorosabb együttműködését. Mindegy, hogy a mi Formula 1-es csapatunkat vagy az affalterbachi Mercedes-AMG-t nézzük, mindenhol érezhető lesz a közös munka és gondolkodás lenyűgöző eredménye. Minden egyes csapattagunk mindent belead, hiszen életünk a teljesítmény. Ennek szellemében izgatottan várom, hogy milyen új csúcsokat tudunk együtt elérni” – mondta Toto Wolff, a Mercedes-AMG Petronas F1 Team csapat- és üzletvezetője.
Az intenzív közös munka eredménye a Mercedes-AMG motorsport-aktivitásán is meglátszik majd. Ez a marketinget épp úgy érinti, mint az e-sport támogatását, sőt, aktív kihatással van az elmúlt tizenegy évben különösen nagy sikernek örvendő, folyamatosan növekvő GT3-as és GT4-es ügyfélversenyzésre is. Mindezzel az AMG megerősíti mélyen a motorsportban rejlő gyökereit, miközben új technológiákkal és megoldásokkal halad egy még ígéretesebb jövő felé.
Manapság mindenhova magunkkal visszük okostelefonjainkat. Ugye milyen intelligens megoldás lenne, ha leváltanák az autóinkban található multimédia kijelzőt? A Dacia számára ez nyilvánvaló választás volt, de csak akkor, ha teljes mértékben a vezetési élmény része lehet. Ebben a szellemben született meg a Media Control. Nicolas Legros, a Dacia Cross Car Line operatív igazgatója, mutatja be a rendszer filozófiáját és előnyeit, amelyek az Új Dacia Sandero-val mutatkoznak be.
Hogyan lehetne az okostelefon az útitársunk, anélkül, hogy azzal kellene bajlódnunk, hogy folyton a lötyögős légbefúvón rácson lévő telefontartót kell igazgatnunk? Bárcsak ennyire egyszerű lenne! A Dacia-nál megértették ezt a problémát. A márka mérnökei és formatervezői közös erővel egy olyan okos és gazdaságos megoldással álltak elő, amely összhangban van kor elvárásaival.
„A Dacia-nál küldetésünknek tekintjük, hogy újradefiniáljuk az autózás leglényegének fogalmát. Ezért egy olyan egyszerű, de okos multimédia-megoldást kellett találnunk a, ami egyben vonzó is. Felméréseink azt mutatják, hogy vásárlóink az egyszerűséget szeretik ezen a téren. Olyan fontos szempont ez, amelyet a Dacia-közösség tagjai is számtalanszor jeleztek nekünk. Mérnökeink és tervezőink ezért közösen létrehozták a Media Control rendszert, amely ügyfeleink kedvenc képernyőjét – a telefonjukat – az autóban lévő multimédia élmény középpontjába helyezi.” – mondta el Nicolas Legros, a Dacia Cross Car Line operatív igazgatója.
MI AZ A MEDIA CONTROL?
A Media Control egy olyan rendszer, amely a rádiós egység kiegészítőjeként kap helyet, és egy kifejezetten az okostelefon számára kialakított tartót, valamint egy ingyenes, testreszabható és könnyen kezelhető alkalmazást foglal magában.
Nicolas Legros kifejti: “A Media Control egy teljes multimédiás rendszert jelent. Egy rádiót, két hangszórót, egy USB-portot, Bluetooth csatlakozási lehetőséget, a kormánykerék kezelőszerveit és mindenekelőtt a műszerfalba integrált okostelefon dokkoló állomást tartalmaz. A projekt kezdete óta ez a dokkoló állomás a műszerfal dizájnjának szerves, beépített részét képezi. Ez garantálja vásárlóink számára a kényelmet és az ergonomikus kialakítást.”
Az új Dacia Sandero műszerfalának közepén kialakított univerzális foglalatába helyezve és szilárdan rögzítve, az okostelefon tökéletesen a vezetési élmény részévé válik. A stratégiai elhelyezés, magasan, enyhén a vezető felé fordítva tökéletes láthatóságot biztosít, ezáltal garantálva a biztonságot. Az autó vezetője pedig egyszerűen csak letölti a Dacia Media Control alkalmazást az okostelefonjára, és az egyszerű Bluetooth-kapcsolatnak köszönhetően az eszköz a műszerfal valódi kiterjesztésévé válik, felváltva az integrált multimédiás rendszert.
Navigáció, rádió, zene, telefon, sőt a jármű információi is csupán egyetlen érintésre vannak a vezetőtől, és mindez akár hangvezérléssel is használható az okostelefonba épített hangfelismerésnek köszönhetően.
Ráadásul, ha a telefon nincs a dokkolóban, az teljesen eltűnik a műszerfalban.
INTELLIGENS RENDSZER, OKOS FUNKCIÓK
De mindez nem elegendő ahhoz, hogy a Media Control 100%-ban intelligens multimédiás rendszer legyen. A testreszabható alkalmazásnak köszönhetően a rendszer minden egyes felhasználó igényeihez alkalmazkodik, valamint csatlakozik a jármű fedélzeti számítógépéhez is.
Így a felhasználó parancsikonokat is létrehozhat kedvenc alkalmazásaihoz, kontaktjaihoz és
widgetjeihez. Ami a navigációt illeti, szolgáltatók széles választéka áll rendelkezésre. Ha a
multimédia funkcióit nézzük, egy menüből választhatunk: rádió, streaming szolgáltatások, telefonon található lejátszási listák, USB pendrive és akár még MP3 lejátszó közül is lehet választani. A telefon esetében, a hívás mellett minden egyéb fontos funkció rendelkezésünkre áll: hangalapú vezérlés, a névjegyzékben történő kereséshez, a hívás előzmények böngészéséhez, vagy a naptárhoz való hozzáféréshez. Androidos készülékek esetében a rendszer akár SMS-eket is fel tud hangosan olvasni, és ez a funkció hamarosan az iOS alapú készülékek esetében is elérhető lesz. Ami a járművet illeti, a Driving ECO funkció megjeleníti a valós idejű fogyasztási adatokat és személyre szabott vezetési tanácsokat nyújt minden út végén.
Az úticélhoz való megérkezést követően hasznos lehet az autóban felejtett telefon figyelmeztetés, vagy a ‘Go To My Car’ funkció, amely segít megtalálni az autót a parkolásnál.
Nicolas Legros így foglalja ezt össze: „A Media Control funkció az okostelefonok leghasznosabb lehetőségeit beépíti a vezetési élménybe.”
ENNÉL NEM IS LEHETNE EGYSZERŰBB
A rendszer egyszerűsége az ergonómiájában rejlik. Az okostelefon dokkoló optimális elhelyezésének köszönhetően minden könnyen elérhető néhány érintéssel. Az alkalmazás intuitív felhasználói felülete lehetővé teszi a menükben történő hatékony és gördülékeny navigációt. Az okostelefonon végrehajtott műveletek tükrözése az autó multimédiás kijelzőjén még könnyebbé teszi a rendszer kezelését. Nem utolsósorban, a kormánykerék kezelőszervei megkönnyítik az alkalmazás vezérlését, ha zeneszámot, vagy rádióállomást szeretnénk váltani, vagy a hangerőt szabályoznánk, esetleg hívást fogadunk vagy fejezünk be. A nagyobb kényelem és biztonság érdekében a rendszer az okostelefonba épített hangvezérléssel is használható.
Röviden: a Media Control egy jól átgondolt rendszer, alapvető funkció. Testreszabható, letisztult és a legjobb ár-érték arányt nyújtja a piacon. „A márka ismertetőjegyei a multimédiára alkalmazva. ” – mondta Nicolas Legros, utalva arra, hogy a rendszer a Dacia szellemiség minden kritériumának megfelel. Egyszerű, praktikus és okos: igazi Dacia.
A HERE pontosan rögzíti az útadatokat és precízen, utcaszinten gyűjti össze a panorámaképeket a világ számos országából, annak érdekében, hogy naprakész és részletgazdag digitális térképeket jelenítsen meg.
A HERE a legújabb technológiákat használja, hogy rögzítse és feldolgozza ezeket az információkat, miközben elkötelezett az iránt, hogy tiszteletben tartsa a privát szférát.
Magyarország, Budapest – a HERE, a helyalapú felhőszolgáltató, áprilistól rendkívül pontosan, 3D-ben térképezi fel Magyarország egy részét, hogy a világ legfejletteb térképét biztosítsa.
A HERE azzal kezdi, hogy a legújabb technikával felszerelt autókkal járják be az utakat, és nagy pontossággal rögzítik az útadatokat, így az útburkolati jeleket és a KRESZ-táblákat egyaránt. Az egyértelműen azonosítható HERE autók 3D-ben is rögzítenek, valamint utcaszintű képeket hoznak létre a látványosságokról, az üzletekről, benzinkutakról és éttermekről.
Az információkat egy részletgazdag Magyarország-térképen fogják használni, melyet az önvezető autókhoz és egyéb fejlett szolgáltatásokhoz terveztek, amik növelik a közlekedésbiztonságot, enyhítik a forgalmi dugókat és megkönnyítik a városi navigációt.
A következő hetekben a HERE autói az ország összes fontosabb útját bejárják. A felmérés nem zavarja a rendes forgalom menetét.
A HERE elkötelezett a magánszféra tiszteletben tartása iránt. A rögzített képek csak az autóban tárolódnak, majd később, titkosított formában kerülnek át egy biztonságos tárhelyre. Ezután elkezdődik a feldolgozásuk az iparágban vezető szoftver és egy fejlett algoritmus segítségével. A képek csak az után lesznek elérhetőek, hogy az arcokat és rendszámokat elhomályosították.
Abban a ritka esetben, ha a képen látható személy vagy rendszám felismerhető maradt, bárki egyszerűen jelentheti ezt a HERE felé. Nézze meg az online képet, majd kattintson a térképen a “Report Image” linkre a bal alsó sarokban.
További információkért, kérjük, látogassa meg a https://here.com/en/drive-schedule weboldalt, ahol megtudhatja, hogy a HERE, hogyan óvja magánéletét.
(MTI) – Kihirdették immár második alkalommal az Év Magyar Autója díjakat, az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Járműipar.hu által szervezett versenyre 22 márka 48 jelölést adott le, a Suzuki Vitara lett az Év Magyar Autója 2021-ben – közölték a szervezők az MTI-vel hétfőn.
Mint írták, most először mindhárom autógyártó nevezett autót a díjra. Így az ebben a kategóriában tavalyi ezüstérmes esztergomi Suzuki Vitara megmérkőzhetett a győri Audi Q3 Sportback és a kecskeméti Mercedes-Benz CLA 250 e modellekkel. Külön érdekesség: mindhárom jelölt autó hibrid, ami jól jelzi, hogy Magyarországon magas színvonalon folyik az autógyártás és nem a múltnak, hanem a jövőnek termelnek ezek az üzemek.
Közölték: minden évben nagy példányszámú online és print lapok elismert autós újságíróiból álló, független szakmai zsűri dönti el, hogy több kategóriában melyik lesz a magyar autópiacon a „legmagyarabb”, a „legjobb” és a „legzöldebb” autó. 2021-ben a közönségdíjjal együtt tizenhárom Év Magyar Autója díjat kaptak a hazai forgalmazók és gyártók, további huszonegy dobogós modell pedig oklevélben részesült. Jövőre a szervezőbizottság tervei szerint további kategóriákban is díjazzák az autókat.
A Magyar Év Autója 2021 díjra 29 modellt neveztek, az Év Zöldautója 2021 díjra pedig 16 modellt.
A Magyar Év Autója 2021 elismerést hat kategóriában adták át, ebben a mezőnyben indult a legtöbb autó.
Az Év Zöldautója 2021 díjra két kategóriában nevezhették az importőrök és az autógyártók az autóikat. Egyetlen kritériumnak kellett ezeknek megfelelniük: kevesebb mint 50 gramm/kilométer lehet a szén-dioxid-kibocsátásuk.