Kategória: Automobil

  • Lett ismét hazai Lotus forgalmazó, visszatért a legendás brit márka

    Lett ismét hazai Lotus forgalmazó, visszatért a legendás brit márka

    Anglia a sportautó-gyártás és az autóversenyzés őshazája. A Gablini cégcsoport 2021-ben bővíti portfolióját egy legendás brit márkával, ami nem más, mint a Lotus.

    A gazdag múlttal rendelkező hetheli gyár remekei mostantól a hazai piacion is elérhetővé válnak a sebesség és sportautók szerelmesei számára. Izgalmas új technológiák és a márka teljes átalakulása keltette életre a márka hazai bevezetését.

    Új autó értékesítés mellett márkaszerviz is nyílik, ahol várjuk a már meglévő és jövőbeli Lotus tulajdonsokat egyaránt.

  • Elkészült az utak csillagának első példánya

    Elkészült az utak csillagának első példánya

    Átadásra készen áll a Mercedes-Benz Actros Edition 2 legelső példánya. A különleges teherautóból mindössze 400 darab készül és a modell a kényelem, a biztonság és a látvány új dimenzióját nyitja meg, amelyet mintegy 40 különböző, külső és belső felszerelés valamint egyedi megoldás tesz teljessé. Az eredmény: egy olyan prémium Actros, amely garantáltan magára vonzza a tekinteteket.

    Különböző felszereltségek széles választéka teremti meg az Edition 2 luxus atmoszféráját. Ezek között megtalálható például a műszerfal és a belső ajtófogantyúk nappabőr borítása, a szénszáloptikás betétek, valamint a hangulatvilágítással rendelkező tetőablak.

    Kívül az exkluzív, csillagmintás oldalfal-dekoráció, a napellenző „Edition 2” felirata, elöl a különleges Actros embléma, az Actros felirat a vezetőfülke hátsó falának felső részén, a napellenzőbe épített négy kiegészítő LED lámpa, valamint a fülke mögött található három LED-es munkalámpa egyaránt olyan kiegészítő, amely magára irányítja a figyelmet. Oldalról a rozsdamentes acél fellépők gondoskodnak a különleges látványról.

    Emellett az Edition 2 része a megvilágított Mercedes-Benz embléma fekete háttérrel és számos sötétkróm díszítőelemmel; még a fényszórók kerete is sötétített kivitelű.

    Érthető módon a wörthi gyár dolgozói is nagyon büszkék az utak új csillagaira, és egyben jó utat kívánnak a boldog tulajdonosoknak.

  • Az Audi R8 LMS GT2 egy exkluzív Color Edition kiadással jelentkezik

    Az Audi R8 LMS GT2 egy exkluzív Color Edition kiadással jelentkezik

    Röviddel az Audi R8 LMS GT2 Monzában aratott két győzelme után az Audi Sport ügyfélverseny részlege egy mini sorozatot mutat be versenyautójából. Hat karakteres fényezés, amely az R8 LMS legerősebb változatát egy igazi gyűjteménybe illő egyéniséggé változtatja.

    „Az Audi Sport ügyfélverseny részlegének 13 éves története során most először állunk elő ilyen színes elgondolással ügyfeleink felé.” – nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélverseny programjának vezetője. „Színenként egy modellel a Color Edition sorozat valódi egyéniségeket kínál és ebben a formában nem lesz még egyszer elérhető. A versenytársakkal összehasonlítva egyedülálló és vonzza a figyelmet, legyen akár egy gyűjtemény darabja vagy a pályanapokon és versenyeken megjelenő versenyautó.”

    470 kW (640 LE) teljesítményével az Audi R8 LMS GT2 a legerősebb a márka ügyfélverseny programjában elérhető négy modell közül. A sorozatgyártású változaton alapuló, szabadon forgatható V10 erőforrás gyorsította a versenyautót az első két európai győzelemig, amelyeket a monzai Király Parkban található versenypályán gyűjtött be április 17-én és 18-án. Négy autógyártó már elkötelezte magát e mellett, a nemzetközi GT versenyek sorában még mindig újnak számító, nagy teljesítményű sorozat mellett. Mind a négy gyártó autói ott voltak a monzai rajtnál.

    Az Audi Sport ügyfélverseny részlege a Color Edition darabjaival párhuzamosan építi az R8 LMS GT2 hagyományos változatát márka neckarsulmi üzemében. A versenyváltozat alumínium és szénszál-erősítésű műanyag kompozit alváza és acél bukókerete ugyanabban a gyárban készül, mint a sorozatgyártású modellé. Az Audi Sport az 5,2 literes szívómotort Magyarországon, a győri üzemben gyártja. Az Audi Sport ügyfélverseny részlegének egy csapata Heilbronn-Biberachban állítja össze a versenykész autót összhangban az SRO (Stéphane Ratel Organization) által meghatározott GT2 szabályozással.

    A Color Edition sorozat hat árnyalata fényezésként kerül a karosszériára, amely teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készül. Ennek eredményeként – a versenyeknél használt fóliázással összehasonlítva – egy szokatlanul igényes, kiemelkedő minőségű és tartós megoldás jön létre. Az Audi Sport ügyfélverseny részlege a hat Color Edition modellt 349 000 eurós (plusz áfa) áron kínálja.

    Az Audi R8 LMS GT2 Color Edition modelljei:

    • Kyalami zöld
    • Misano vörös
    • Nogaro kék
    • Sebring fekete
    • Tactical zöld
    • Vegas sárga
  • A HUMDA stratégiai együttműködési megállapodást kötött az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal és a Volánbusszal

    A HUMDA stratégiai együttműködési megállapodást kötött az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal és a Volánbusszal

    Sajtóközlemény: A közlekedési kultúra és a közlekedésbiztonság fejlesztése érdekében kötött kétoldalú együttműködési megállapodásokat a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. az Országos Rendőr-Főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottságával (ORFK-OBB), valamint a Volánbusszal. A HUMDA a hazai mobilitási piac meghatározó szereplőjeként mindkét szervezettel összehangolja kommunikációs és edukációs megjelenéseit a jövőben.

    A Közlekedési Kultúra Napján, május 11-én aláírt megállapodásokkal a HUMDA, valamint az ORFK-OBB és a Volánbusz arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a balesetek megelőzése érdekében a forgalomban mindig biztonságtudatos, egymásra odafigyelő együttműködésre van szükség. A Magyarországon 2015 óta minden évben megrendezett napnak az a célja, hogy arra ösztönözze az úton lévőket: a KRESZ előírásait betartva, kulturáltan közlekedjenek. Az együttműködés során a három szervezet különböző korosztályoknak szóló edukációs, illetve közlekedésbiztonsági kampányokban dolgozik majd együtt.

    – A HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség a sportcélú feladatok ellátása mellett küldetésének tekinti, hogy javítson a közlekedésbiztonság helyzetén, hiszen komplex módon közelítünk az egész területhez. Ezért is szerveztünk meg tavasszal egy országos, teljes médiamixet lefedő közlekedésbiztonsági kampányt „Maradj ember a volán mögött is!” szlogennel. Az autós és motoros közlekedésen túl számos területen szükséges, hogy empátiával és együttműködéssel csökkentsük a közúti balesetek számát. Ezért is szolgál örömünkre, hogy a szemléletformáló munkánkat immár az ORFK-OBB-vel, illetve a Volánbusszal közösen folytathatjuk. A közösségi közlekedésre és azon belül az autóbuszos közlekedésre azért is oda kell figyelni, mert sok fiatal veszi igénybe a szolgáltatást. Részben ezért a közeljövőben egy olyan kampányt is indítunk, amelyben influencerek bevonásával, a közösségi médián keresztül szólítjuk majd meg őket – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

    – A közlekedésbiztonsággal kapcsolatos tájékoztatásban több évtizedes tapasztalatokkal rendelkezünk, amelyeket szívesen megosztunk a HUMDA-val. Az ORFK-OBB mellett megyei és fővárosi balesetmegelőzési bizottságok működnek. Területi szinten összesen 20, helyi szinten mintegy 150 bizottság végez balesetmegelőzési tevékenységet országszerte. Fontos számunkra, hogy az állami szereplők egymás partnerei legyenek és összehangoltan végezzék munkájukat a balesetmegelőzés területén – mondta Óberling József r. ezredes, az ORFK-OBB ügyvezető elnöke.

    – A MÁV-Volán-csoport tagjaként a Volánbusz csaknem 6500 autóbuszával és több mint 18 ezer munkavállalójával a közúti közösségi közlekedés meghatározó vállalata Magyarországon, és országonkénti összehasonlításban a legnagyobb járműparkkal rendelkező európai autóbuszos szolgáltató. A reggeli csúcsidőben több mint 4 ezer helyközi busszal közel félmillió utast szállítunk minden munkanapon, éves szinten pedig csaknem 670 millióan utaznak velünk összesen 455 millió kilométeren. Szolgáltatásainkat és járműparkunkat folyamatosan fejlesztjük a kényelmes és környezetkímélő személyszállítási szolgáltatások biztosítása érdekében. Az egyéni közlekedési eszközök használatával szemben a közösségi közlekedés a környezetvédelem és a biztonságos utazás tekintetében is élen jár, számos projektünkkel törekszünk ennek fenntartására és fokozására. A HUMDA-val közösen készítendő videóinkban nemcsak arra kívánjuk felhívni a figyelmet, hogy az autóbuszokon is növeli a biztonságot, ha beköti magát az utas, hanem többek között a csomagok megfelelő elhelyezéséről, valamint leszálláskor a holttérből való körültekintő kilépéssel is foglalkozunk majd – tette hozzá Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója.

  • A Volkswagen bemutatta a klímasemleges mobilitás felé vezető útitervét

    A Volkswagen bemutatta a klímasemleges mobilitás felé vezető útitervét

    Sajtóközlemény: Első Way to Zero Convention rendezvénye alkalmával a Volkswagen április 29-én részletesen is meghatározta a vállalat és termékei szén-dioxid-mentesítésének terveit. Legkésőbb 2050-re a vállalat szén-dioxid-semleges mérleg mentén kíván működni, új közbenső célként pedig 2030-ra 40 százalékkal tervezi csökkenteni az egy járműre jutó szén-dioxid-kibocsátását Európában – jelentősen felülmúlva a teljes vállalatcsoportra kitűzött 30 százalékos célt (bázis: 2018). Egy átlagos Volkswagen így mintegy 17 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát majd ki. Az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás felgyorsítása mellett a gyártásnak – a beszállítói láncolatokat is beleértve – és az elektromos autók üzemeltetésének is klímasemleges mérleg mentén kell zajlania, amit a régi elektromos járművek nagyfeszültségű akkumulátorainak következetes újrahasznosítása egészít ki.

    „A Volkswagen célja a hosszú távon fenntartható elektromos mobilitás mindenki számára. Elindultunk a „Way to Zero” irányába és következetesen a környezet védelmét állítjuk minden tevékenységünk középpontjába” – hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen vezérigazgatója. „Nagyszabású elektromos offenzívánk csupán a kezdet. Átfogóan gondolkodunk a szénmentesítésről, a gyártástól az üzemeltetés szakaszán át, egészen az újrahasznosításig, s első autógyártóként magunk is támogatjuk a megújuló energiák alkalmazásának ipari méretű bővítését.”

    A Volkswagen támogatja a szél- és napenergia-parkok létesítését

    A szén-dioxid-semleges elektromos mobilitás meghatározó tényezője a járművek következetesen száz százalékban megújuló forrásokból származó elektromos árammal végzett töltése. Az Európai Unió szokásos villamosenergia-összetételéhez viszonyítva már önmagában ezzel a teljes szén-dioxid-kibocsátás közel fele megelőzhető. A Volkswagen már ma is kínál ügyfeleinek zöld-áramot az otthoni (Volkswagen Naturstrom), illetve az útközbeni töltéshez (többek között az IONITY töltőállomásain). A márka most egy lépéssel tovább halad, s a Volkswagen az első autógyártóként támogatja közvetlenül is a megújuló forrásból származó energiák széleskörű alkalmazását. Ennek jegyében 2025-ig Európa különböző régióiban létesülnek új szél- és napenergia-parkok.

    Az első projektekről már szerződéses megállapodás is született az RWE energiaipari vállalattal, s a Volkswagen egy összesen 170 millió kilowattóra éves kapacitású napelem-rendszer építését támogatja Németországban. A megfelelő technika 2021 végére készül el Északkelet-Németországban, a mecklenburgi Tramm-Göthenben, s a beruházás teljes egészében állami támogatások nélkül valósul meg. Közel 420 ezer napelem-moduljával ez a legnagyobb független napenergia-projekt Németországban.

    A tervek szerint 2025-re a projektek együttesen mintegy hét terawattóra további öko-áramot állítanak elő. Az ID.-modellek számával párhuzamosan a megújuló forrásokból származó elektromosáram mennyisége is nő a hálózatban, amivel a Volkswagen tovább javíthatja ID.-családja klímamérlegét, illetve megteremtheti elektromos járművei szén-dioxid-semleges üzemének alapjait.

    Zöld termelés és beszállítói láncolat

    A „zöld üzemi szakasz” mellett a Volkswagen a gyártás és a beszállítói láncolat szénmentesítésén is dolgozik. A márka európai járműgyárai már ma is megújuló energiaforrásokból szerzik be elektromosáram-igényük száz százalékát, aminek épp a zwickaui e-autógyár az egyik úttörője, ahol az ID.-család tagjai gördülnek le a szerelőszalagról. 2030-tól a tervek szerint minden Kínán kívüli üzem kizárólag megújuló forrásból származó energiát használ majd. A jövőben a beszállítói láncolatban is következetesen azonosítják és csökkentik a legnagyobb szén-dioxid-kibocsátókat, amihez az ID.3 és ID.4 akkumulátorcelláinak már ma is teljes egészében zöld-árammal folyó, s a szén-dioxid-mérleget nagyban javító gyártása szolgálhat példaként.

    A Volkswagen már az idén további hosszú távon fenntartható alkatrészeket is használ ID.-modelljeiben, köztük zöld-alumíniumból készült akkumulátorházakkal és keréktárcsákkal, valamint az alacsony károsanyag-kibocsátás mellett előállított gumiabroncsokkal. Tíz kiemelt alkatrész révén járművenként mintegy két tonnával javulhat az ID.-család szén-dioxid-mérlege az elkövetkező évek során. Új modellprojektjeiben a Volkswagen központi kritériumként kezeli a szén-dioxid-kibocsátást beszállítói szerződései odaítélése során, így beszállítóival közösen kíván fokozatosan javuló klímamérleget elérni, illetve hosszú távon fenntartható beszállítói láncolatot kialakítani. A Volkswagen Group Components révén a vállalat saját alkatrészgyártásában is egyértelmű szénmentesítési stratégiát követ, ennek megfelelően a Power Day alkalmával bejelentett, akkumulátorcellákat előállító gigagyárakat is teljes mértékben zöld-árammal kell ellátni.

    Az akkumulátorok következetes újrahasznosításával – amely során a jövőben a nyersanyagok több mint 90 százaléka újból felhasználhatóvá válik – szintén a szén-dioxid-kibocsátás további mérséklését kell megvalósítani. A cél az akkumulátor és nyersanyagai olyan zárt körfolyamata, amelyet a vállalat a teljes konszernre kiterjedően kézben tarthat. Ennek jegyében a Volkswagen Group Components Salzgitterben már működteti első újrahasznosító üzemét.

    Az elektromos offenzíva felgyorsítása

    A „Way to Zero” ütemterv középpontjában az elektromos offenzíva az új ACCELERATE márkastratégia keretében felgyorsítandó üteme áll, ahol a cél az új járművek teljes kínálatának elektromossá alakítása. A tervek szerint 2030-ra a Volkswagen európai értékesítésének legalább 70 százalékát már tisztán elektromos autók adják, ami jóval több mint egymillió járművet jelent. Ezzel a Volkswagen jelentősen túlteljesítené az Európai Unió Zöld Megállapodásában (Green Deal) foglalt előírásokat. Észak-Amerikában és Kínában legalább 50 százalékra kell bővülnie az értékesítésben az elektromos autók részarányának, ennek érdekében a Volkswagen évente legalább egy új elektromos modellel jelenik meg a piacon. Az ID.4 GTX formájában a márka még a rendezvényt megelőző napon mutatta be tisztán elektromos ID.-családjának következő tagját.

    A Way to Zero Convention a politika, a gazdaság és a társadalom közötti nyílt párbeszéd

    „A ’Way to Zero’ a hatékony klímavédelemre készült ütemtervünk, egyértelmű és ambiciózus mérföldkövekkel. Felelősséget vállalunk a környezetért. A ’Way to Zero’ azonban valódi versenyelőnyt is jelent számunkra, a jövőben ugyanis a munkatársak, az ügyfelek és a befektetők azon vállalatokat részesítik majd előnyben, akik társadalmi felelősségvállalásukat állítják tevékenységük középpontjába. A fenntarthatóság így a hosszú távú üzleti sikerek meghatározó tényezőjévé válik” – fejtette ki Ralf Brandstätter. „Egyértelmű ugyanakkor, hogy a Volkswagen önmagában nem szénmentesítheti a mobilitást. Ehhez a politika, a gazdaság és a társadalom közös erőfeszítései, valamint innovatív ötletek és bátor beruházások is szükségesek.”

    Way to Zero Convention rendezvényével a Volkswagen a vállalat, a politika és a társadalom közötti nyílt párbeszédet kívánja elősegíteni. A koronavírus-járvány miatt teljes egészében digitális formában megrendezett, egésznapos eseményen a Volkswagen képviselői mellett politikai pártok, civil szervezetek, tudományos intézmények és vállalatok részéről több mint húsz vendég vett részt.

  • A Lotus Emira lesz a márka utolsó belsőégésű motorral szerelt sportautója

    A Lotus Emira lesz a márka utolsó belsőégésű motorral szerelt sportautója

    Ahogy a legtöbb autógyártó, úgy a Lotus is az elektromos autókban látja a jövőt. Ezért a nyáron bemutatásra kerülő Emira lesz a hetheli márka utolsó belsőégésű motorral szerelt sportautója. A Lotus célja, hogy 2028-ra szén-dioxid-semleges vállalattá váljon; számolt be róla az Auto Motor und Sport.

    A Lotus eddig csak részben vázolta fel a jövőre vonatkozó stratégiáját.

    Most azonban a brit gyártó több részletet is közölt a 2028-ig (amely évben a Lotus 80 éves lesz) tartó időszakra vonatkozó terveikről. E szerint egy szén-dioxid-semleges vállalattá válnak, amely kizárólag elektromos autókat gyárt. A Lotus ki akar lépni a kisszériás gyártásból, és olyan márkává akar válni, amely globálisan jelen van és eladható.

    Az eladásokat új autókkal kívánják masszívan fellendíteni. A jelenlegi, évi körülbelül 1800 autóról (Elise, Exige és Evora együttesen) öt számjegyűvé növelnék a darabszámt. A nagyobb mennyiséggel az értékesítés terén is növekedést várnak.

    A létesítmények korszerűsítését, a jobb termékek érdekében, a kínai anyavállalat, a Geely finanszírozta. A Geely az elmúlt években már milliárdokat fektetett be az infrastruktúrába.

    Az Evija, elektromos hiperautó jelöli ki a következő évek útját. 4 villanymotor, gigantikus akkumulátor, 1680 kilogramm súly, 2000 lóerő. Az Evija tehát a márka zászlóshajója lesz az új projektben.

    „Olyan, mint egy Group C-s versenyautó – csak elektromos hajtással” – állítja a Lotus.

    A hiperautónak már korábban gyártásban kellett volna lennie, de a koronavírus járvány késleltette ezt. Bár a világjárvány még mindig tart, az Evija gyártása 2021-ben várhatóan megvalósul.

    Július 6-án pedig a Lotus bemutatja utolsó belsőégésű motorral szerelt sportkocsiját. A bemutató helyszíne pedig Goodwood lesz. A brit médiában megjelent találgatásokkal ellentétben az Emira nem hibrid sportautó lesz. A Lotus saját bevallása szerint nem akar többé félmunkát végezni. Az elektromos alkatrészek és a belső égésű motor együttesen túl nagy súlyt jelentenének. A Lotus pedig mindig arról (is) volt híres, hogy meglehetősen könnyű.

    A Lotus az Emira kapcsán új partnerségról is beszélnek. Hogy kivel, az azonban még nem derült ki, noha az AMuS a Renault-ra tippel.

    Az Emira motorjáról még nem sokat tudni, azon kívül, hogy nem elektromos. Egyik opció a Toyota hathengeres motorja, amely az Exige és az Evora modellben is megtalálható. Az ügyfelek választhatnak kézi vagy automata sebességváltó közül. A másik opció egy új, négyhengeres motor. „Talán az Alpine A110-esből?” – teszi fel a kérdést az AMuS.

    Az Emira érkezésével pedig az Elise, az Exige és az Evora gyártását 2021 végén befejezik.

  • Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata

    Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata

    Sajtóközlemény: A pályanapokra épített BT62 után a rendszámozható BT62R-t is a Goodyear gumijaival szereli fel a Brabham Automotive. A 2019-ben felélesztett ausztrál márka az Eagle F1 SuperSport RS gumik mellett döntött, amely a pályán és az utcán is megállja a helyét.

    A Brabham-dinasztia legenda a motorsport világában. A pátriárka, Sir Jack Brabham máig az egyetlen pilóta, aki saját maga által épített autóval nyert Forma–1 világbajnokságot. A nevét viselő csapat összesen 2 konstruktőri és 4 egyéni vb-címet szerzett 30 éves története során.

    A siker a család három generációjában folytatódott tovább. Jack legkisebb fia, David a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen győzedelmeskedett, és ő az, aki 2019-ben a Brabham régi, hűséges partnerével, a Goodyearrel karöltve felélesztette a márkát.

    A Goodyear F1-es belépője

    A Brabham története 1962-ben indult, a Goodyearrel 1965-ben fogott össze a cég. Ez volt az amerikai gumigyár igazi belépője a Forma–1-be, ahol a vállalat abroncsai 1997-ig 50 egyéni és konstruktőri vb-címben, illetve több száz futamgyőzelemben játszottak szerepet.

    Az első siker hamar jött: 1966-ben Sir Jack legendás BT19-ese volt a mezőny legjobb autója. Tervezője négy egymást követő futamgyőzelmet aratott a Goodyear gumikon, nyert többek között a dimbes-dombos angliai Brands Hatchben és a hírhedt Nürburgring Nordschleifén. Végül a Goodyear hazai terepén, az amerikai Watkins Glenben szerezte meg a vb-címet. A két vállalat még az 1980-as években is bajnokságokat és versenyeket nyert közösen.

    Egy legendás név újra az aszfalton

    A Brabham 1992-ben bezárta kapuit, de közel három évtized szünet után, 2019-ben visszatért a legendás név, méghozzá ismét a Goodyear partnereként. A David által alapított Brabham Automotive kifejezetten pályanapokra fejlesztett ki szupersportkocsit BT62 néven. A mindössze 972 kilós autót 5,4 literes, 700 lóerős V8-as motor hajtja, amelynek 666 Nm nyomatékát 6 sebességes, szekvenciális váltó viszi át a hátsó kerekekre.

    Az autó győzelemmel debütált a 2019-es Britcar Endurance Championship során, a Brands Hatchben rendezett éjszakai futamon David Brabhammel és Will Powell-lel a volánnál.

    „A Brabham Forma–1-es múltjának fényében úgy éreztem, kötelességem feléleszteni az édesapám által alapított márkanevet. Ebben a Goodyear kiváló partnernek bizonyult. A BT62-t igazi versenyautónak szántuk, és amikor feltettük rá az F1 SuperSport abroncsot, megtaláltuk az autó, a gumi és a pilóta tökéletes összhangját” – mondta el David Brabham.

    Versenytapasztalat a közútra

    A BT62 közútra szánt változata, a BT62R célja, hogy egyensúlyt teremtsen a pályán nyújtott csúcsteljesítmény és a hétköznap elvárt kényelem között. Egy ilyen autót olyan gumikkal kell felszerelni, amely egyszerre helyt áll a tükörsima versenypályán és a közúton, bármilyen időjárási körülmények is uralkodnak. A komoly feladvány megoldása a Goodyear Eagle F1 SuperSport RS, amely úgy tud megbirkózni a sok versenyabroncs számára kihívást jelentő közúti felületekkel, hogy a pályán nyújtott teljesítménye sem csorbul.

    „A versenyzés mind a Goodyear, mind pedig a Brabham lételeme: tökéletes terep a két márka együttműködéséhez. A versenyzés során felhalmozott tapasztalatainkat használjuk fel akkor is, amikor olyan rendszámozható versenyautók számára tervezünk a pályán és a közúton is kiemelkedően teljesítő abroncsokat, mint a lélegzetelállító BT62R” – mondta el Ben Crawley, a Goodyear Europe motorsportokért felelős igazgatója.

    A cél: a Le Mans-i 24 órás

    David Brabham vágya, hogy a márka eljusson Le Mans-be és újabb győzelmeket arasson. Mivel a Goodyear az LMP2 kategória egyedüli abroncsszállítójaként fontos szereplője a legendás versenynek, a Brabham számára a 24 órás győzelem több puszta álomnál.

    „A Goodyear és édesapám közötti kapcsolat, valamint a Brabham versenymúltja mind fontos elemei a BT62R létrejöttének. A név felélesztése és az, amit mára elértünk, rendkívül sokat jelent nekem és a családomnak. Szomorú, hogy édesapám már nincs velünk, hogy lássa mindezt, biztosan nagyon boldog lenne. A Goodyear és a Brabham Automotive közötti partneri kapcsolat kiemelkedően fontos a versenypályán és a közúton egyaránt” – tette hozzá David Brabham.

  • Ebből a videóból kiderül, hogy miért vált a Volvo az elektromos autózásra

    Ebből a videóból kiderül, hogy miért vált a Volvo az elektromos autózásra

    Nemrég bejelentette a Volvo, hogy felhagynak a belső égésű motoros autóiknak a gyártásával, és átállnak teljesen az elektromosra. A bejelentést egy rendhagyó videóval tették meg, amely első látásra egy normális töréstesztnek tűnik. A végső tesztnek szánt 30 méter magasból való tesztszimuláció akad kicsit másképp, köszönhetően a természet válaszának az időjárás megváltozására.

    Ez adja meg a végső lökést a gyártónak azon irányba, hogy lépjenek.

  • A SEAT új izgalmat visz az Ibiza és az Arona világába

    A SEAT új izgalmat visz az Ibiza és az Arona világába

    A SEAT új energiát visz fiatalos városi járművei világába, továbbfejlesztve azok külső megjelenését és forradalmasítva a nagy kedvenc SEAT Ibiza és Arona modellek belső terét.

    A SEAT Ibiza a márka sikerének ikonikus modellje. 1984-es bemutatása óta a kis ferdehátú modell a legnépszerűbb járművé nőtte ki magát a SEAT gyártósoráról valaha legördült autók sorában. A megújult változat pedig ezt a győztes szemléletet kívánja továbbvinni.

    Hozzá csatlakozik a továbbfejlesztett SEAT Arona városi terepjáró is, amely még erőteljesebb külső formavilágot és hangsúlyosabb offroad karaktert képvisel. Így akár a városok forgalmas útjain haladva is a biztonság érzését kínálja és kerüljön az útjába bármilyen akadály, képes leküzdeni azt.

    “A SEAT Ibiza az öt generáció alatt kiszállított közel 6 millió járművel a márka sikerének egyik sarokköve, míg a SEAT Arona a kínálat egyik oszlopos tagjaként a tavalyi évben a második legkeresettebb SEAT modellként zárt.” – nyilatkozta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA elnöke. “Mindkét modell megújult és továbbfejlesztett arculata bővíti a járművek nagyszerű tulajdonságait, még teljeskörűbbé téve a kínálatot és egyben felfrissítve az autó formatervét.”

    A világ egyre inkább digitalizált és hálózatba kapcsolt irányba halad és a SEAT Ibiza és Arona készen áll, hogy részese legyen ennek az utazásnak, megőrizve fiatalos energiájukat, még kiemelkedőbb funkcionalitást, intuitív megoldásokat és érzékelhetően minőségi belső teret kínálva. Ezt pedig a továbbfejlesztett formanyelv és az egyre magasabb szintű műszaki megoldások teszik lehetővé.

    Tartson velünk az új SEAT Ibiza és SEAT Arona digitális világpremierjén, amely április 15-én 10 órakor (CET) veszi kezdetét.

  • Legalább 4,5 milliárd euró áll majd rendelkezésre a közlekedési célú fejlesztésekre

    Legalább 4,5 milliárd euró áll majd rendelkezésre a közlekedési célú fejlesztésekre

    Az Európai Unió új pénzügyi ciklusában továbbra is jelentős súlya lesz a közlekedésfejlesztési támogatásoknak, és főként a fenntartható közlekedésre való átállás elősegítésének. A Deloitte a Holland Nagykövetség megbízásából készült fenntartható közlekedésről szóló tanulmányában elemzi, hogy a piaci szereplők számára milyen üzleti lehetőségeket kínálnak az új pénzügyi időszak programjai. A tanulmány főbb megállapításait egy 2021. március 17-én tartott online előadáson ismerhették meg az érdeklődők.

     A Kormány 2020 októberében indította el az új, 2021-2027-es időszakra tervezett uniós finanszírozású programok társadalmi egyeztetését és egyre több információt ad a programok közötti forrásallokációról, a kiemelt támogatási területekről. Már most lehet tudni, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (IKOP Plusz) 4,5 milliárd euró kerettel a magyarországi kötöttpályás, közúti, kerékpárúti és kikötői beruházások legnagyobb uniós forrása lesz ebben az évtizedben. További támogatást a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz, illetve a Zöldgazdaság Finanszírozási Rendszer is biztosíthatnak majd.

    Az új időszak forrásai és fejlesztési prioritásai által megnyíló üzleti lehetőségekről nyújt információkat a Deloitte és a Holland Nagykövetség által publikált tanulmány, mely az okos és fenntartható közlekedés magyarországi helyzetét elemzi. A jelentés hazai és külföldi befektetők igényeit egyaránt figyelembe véve ismerteti a hazai üzleti környezet jellemzőit, áttekintést nyújt a vállalkozásokat és a kutatási konzorciumokat támogató pénzügyi ösztönzőkről és bemutatja a holland-magyar együttműködés lehetőségeinek széles skáláját az e-mobilitás, a városi és a nemzetközi logisztika, valamint a hidrogénmeghajtás terén.

    A tanulmány által megállapított három fő együttműködési terület

    • E-mobilitás: Magyarországon az elektromos járművek töltéséhez szükséges infrastruktúra fejlesztésében még rengeteg kiaknázatlan lehetőség rejlik, akár külföldi befektetők számára is. A személygépjárművek töltésére az egész országban mindössze 1200 töltőpont van, sok terület teljesen lefedetlen. A Kormány 2030-ig legalább 5900 darabra növelné a töltőpontok számát hazánkban, melyre várhatóan 360 millió euró jutna. Ezen kívül a tömegközlekedés zöldítése is hangsúlyos lesz.
    • Városon belüli logisztika zöldítése: A járvány miatt 2020-ban megugrott az e-kereskedelmi szolgáltatások iránti kereslet, ami tovább növelte a városi közlekedési hálózat terhelését. A városi életet érintő stressz csökkentése érdekében többek között okos és fenntartható, „last mile” megoldásokra van szükség, mint például a belvárosban található használaton kívüli barnamezős területeken logisztikai központok kialakítására, ahonnan a futárok elektromos biciklikkel vagy furgonokkal kézbesíthetik a csomagokat.
    • Kutatás, fejlesztés és innováció: Számos lehetőség kínálkozik a külföldi és a magyar kutatóintézetek közötti együttműködésre az intelligens mobilitás és a városi logisztika területén, amelyekhez pénzügyi támogatás nyerhető a Horizont Európa vagy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretében.

    „A hamarosan megnyíló források és az ideális szakpolitikai keretek jó alapot nyújtanak a nagy tapasztalattal rendelkező holland és magyar vállalatok együttműködéséhez, akik így együtt komoly fejlődést valósíthatnak meg a szektorban a következő évek során” – hívta fel a figyelmet Lukács Ákos, a Deloitte Fenntarthatóság és klímaváltozás üzletágának vezetője.

    A Deloitte és a Holland Nagykövetség közös tanulmányának legfontosabb megállapításait 2021. március 17-én egy online előadás keretében mutatták be először. Az esemény további részében holland és magyar szakértők osztották meg szektorbéli tapasztalataikat, ezáltal megvitatásra kerültek az okos és fenntartható mobilitási piac kulcskérdései és a legnagyobb piaci potenciállal rendelkező területei is.

    René van Hell nagykövet az eseményen elhangzott nyitóbeszédében kiemelte: „Ha szeretnénk elérni, hogy 2050-re klímasemlegesek legyünk, akkor most kell cselekednünk. A zéró emissziós közlekedésre való áttérés egyértelmű előnyökkel jár, mivel okosabbá, zöldebbé és biztonságosabbá teszi városainkat, és új gazdasági lehetőségeket is kínál. Nagykövetségünk és partnerei ezért is hozták létre a magyar Lean & Green Platformot azoknak a logisztikai vállalatoknak, amelyek 100 százalék együttműködéssel szeretnék elérni a 0 százalékos kibocsátást. „