Kategória: Automobil

  • Magyar Suzuki Zrt.: középtávon a hibrid meghajtásé a főszerep

    Magyar Suzuki Zrt.: középtávon a hibrid meghajtásé a főszerep

    (MTI) A Magyar Suzuki Zrt. azzal számol, hogy a következő 5-10 évben a járműiparban még a hibrid technológiáé lesz a főszerep, az esztergomi gyártóhely az import modellekkel együtt már teljes hibridmeghajtású modellpalettát tud biztosítani az európai piacra – hangzott el kedden a cég online sajtótájékoztatóján, amelyen beszámoltak az elmúlt év eredményeiről.

    A Suzuki csoportnál is folyik az elektromos meghajtás fejlesztése, ám csak fokozatosan, a piaci igények függvényében jelennek meg teljesen elektromos modellekkel – közölte Krisztián Róbert operatív igazgató.

    Maszato Acumi (Atsumi Masato) a cég májusban kinevezett új vezérigazgatója elmondta: a Suzuki csoport 2030-tól jelenik meg elektromos modellekkel, jelenleg a hibridekre fókuszál. A csoport 2025-ig mintegy 8 milliárd eurót fordít kutatásfejlesztésre, egyebek között a hibrid technológia, a robotizáció fejlesztésére. Hozzátette: a Suzuki 2050-re karbonemleges üzemekkel és termékportfólióval fog rendelkezni.

    Urbán László vezérigazgató-helyettes tájékoztatása szerint a Magyar Suzuki tavaly folytatta a gyár fejlesztését, egyebek között új emissziós labort létesített, fejlesztette a festőüzem robotizációját, a gyártás digitalizációját.

    A gyár tavaly 38,1 millió eurót fordított beruházásokra, főleg a hibrid modellek gyártása területén. Ehhez mintegy 500 millió euró korábbi években felhalmozott eredmény biztosított forrást, amely stabil alapot teremtett a cégnek, hogy a pandémia alatt is fejlődhessen.

    A koronavírus-járvány 362 millió forint többletköltséget jelentett a cégnek – hangzott el a sajtótájékoztatón.

    Az esztergomi gyár tavaly 6 hétre állt le a járvány miatt március-áprilisban, ez jelentős nyomot hagyott a gyártáson és az értékesítésen egyaránt.

    A Magyar Suzuki 2020-ban 112 475 gépkocsit gyártott, ennek 65 százaléka volt hibrid. A tavaly eladott 111 044 esztergomi gyártású Suzuki 87 százalékát exportpiacokon értékesítették. 2019-ben még 185 ezer itt készült autót adtak el.

    Az operatív igazgató jelezte: a tervek szerint az idén 143 ezer gépkocsi készül Esztergomban, és mintegy 20 százalékkal múlhatják felül a tavalyi év eladásait.

    A társaság 2020-at 1,656 milliárd euró nettó árbevétellel zárta, ez 31 százalékkal elmarad a 2019. évitől. Az adózás utáni eredmény 20,01 millió euró volt 2020-ban, míg egy évvel korábban 84,46 millió euró.

    A magyarországi újautó-piacon tavaly 14 783 Suzuki kelt el, ami 11,55 százalékos részedesedést biztosított az öt éve piacvezető márkának.

    [poll id=”199″]

  • A magyarok több, mint harmada rendszeresen prémium üzemanyagot tankol

    A magyarok több, mint harmada rendszeresen prémium üzemanyagot tankol

     A hazai autósok több mint 50%-a részben, minden hatodik pedig kizárólag prémium üzemanyagot tankol – derült ki a MOL megbízásából készült országos kutatásból. A vásárlók elsősorban az autó motorját védik ezzel a fajta üzemanyaggal, de a kisebb fogyasztás, az alacsonyabb környezetterhelés is ott van a döntési szempontok között. A legtöbben (74%) az üzemanyag minősége alapján választanak töltőállomást.

    Főként a motor tisztán tartása (40%), a magasabb teljesítmény (39%) és a jobb minőség (36%) miatt választják a magyar autósok a prémium üzemanyagokat – derült ki a MOL által készített országos felmérés adataiból. A visszatartó tényezők közül az első helyen az ár áll, de az a szempont is sokszor előbukkan a válaszok között, hogy a normál üzemanyag minősége is megfelelő a válaszadók számára. Azzal az állítással ugyanakkor a megkérdezettek több mint 80%-a egyetért valamilyen mértékben, hogy a prémium üzemanyag használata megnöveli az autó élettartamát. Vagyis az ár/érték arányt tekintve hozzáadott értéket jelent a prémium üzemanyagok használata. Ezt a megközelítést támasztja alá az is miszerint a legtöbben (74%) az üzemanyag minősége alapján választanak töltőállomást, az ár (68%), az elérhető árengedmény (59%) illetve az elhelyezkedés (55%) csak ezután következik a szempontok sorában. A hazai autósok e tekintetben erősen ragaszkodnak a szokásaikhoz, 93% válaszolta azt, hogy legutóbb is a „megszokott” töltőállomáson tankolt. 

    A többség tisztában van vele, hogy a motor tisztább üzemű, nagyobb teljesítményű és hosszabb élettartamú lesz a prémium üzemanyagok használata esetén. Szintén jelentős azoknak az aránya, akik szerint prémium üzemanyag használatával csökkenthető a fenntartási/szervizelési költség, ami szintén fontos szempont lehet az ár/érték alapú döntésben. A női autósok különösen a prémium üzemanyagok megbízható motorműködésben megmutatkozó előnyeit értékelik: körükben az átlagosnál magasabb azok aránya, akik télen (a biztonságos indulás és megérkezés érdekében), vagy hosszabb utak előtt választják a prémium üzemanyagot.  

    „Kifejezetten örülünk annak, hogy az egyes üzemanyagok kedvező tulajdonságait a magyar autósok egyre nagyobb hányada ismeri, és tudatos döntésként, valós előnyökért választják prémium üzemanyagokat. Töltőállomásainkon ma már minden 4. eladott liter prémium” – fogalmazott Orosz András, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője. 

     A MOL EVO üzemanyagok a MOL EVOTECH formula révén olyan kedvező tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyek hosszú távú problémamentes működést biztosítanak a gépjárművek számára. A MOL EVO üzemanyagokat folyamatosan fejlesztik – az EVOLUTION kifejezésből származó elnevezés is erre utal –, javítva azok legfőbb tulajdonságait. Dr. Holló András, MOL finomítói termékfejlesztés vezetője hozzátette, hogy a MOL EVO prémium üzemanyagai a magasabb cetán- és oktánszám révén tökéletesebb égést és hatékonyabb működést tesz lehetővé – márpedig minél hatékonyabban ég el az üzemanyag az égéstérben, annál kevesebb lerakódás keletkezik, alacsonyabb fogyasztást, magasabb teljesítményt és kisebb környezetterhelést eredményezve. A MOL EVO 100 Benzin Plus pedig nemcsak a benzines személygépjárművek, hanem a motorkerékpárok és a kerti benzines kisgépek számára is ideális választás. Ennek oka speciális összetétele, így hosszabb ideig tárolható minőségváltozás nélkül, kedvező égési tulajdonságai és tisztántartó hatása.

  • Bécs után már Budapesten is elérhető a Swapp autóelőfizetős szolgáltatása

    Bécs után már Budapesten is elérhető a Swapp autóelőfizetős szolgáltatása

    Sajtóközlemény: Egy új startup havidíjas autóelőfizetős szolgáltatást indított el Budapesten. A Bécsben már működő Swapp eddig több mint 1 millió eurónyi angyalbefektetést vonzott nagynevű befektetőktől. Alapítói pedig a nemzetközi porondon is tapasztalt startup vezetők, akik korábban az Ubernél, a Boltnál, a Deezernél és a Careemnál tanulták a mesterséget. A Swapp az autóvásárlás és a lízing helyett kínál versenyképes árú, de annál sokkal rugalmasabb alternatívát. Bár a „Netflix-generáció” a célközönség fontos része, de nem csak nekik szolgáltatnak.

    A Swapp nevet viseli az az új, magyar startup, amellyel havi előfizetéses rendszerben használhatunk és váltogathatunk személygépkocsikat futamidő vagy hűségidő nélkül. A Swapp az autóvásárlás és a lízing helyett kínál versenyképes árú, de sokkal rugalmasabb alternatívát. A szolgáltatás tesztüzeme közel 100 – köztük környezetkímélő, prémium, kompakt és családi – személygépkocsiból álló flottával indul és egyelőre Budapesten érhető el, de mind a kínálatot, mind a partner hálózatot folyamatosan bővítik. A jelenlegi flottapartner hálózatnak lízingcégek, autóbérléssel foglalkozó cégek, autókereskedések, valamint erre a célra autókat üzemeltető magánbefektetők a tagjai. Az alapítók célja, hogy rövid időn belül többszörösére növeljék az elérhető autók számát és a fővároson túl is terjeszkedjenek.

    A szolgáltatás működése egyszerű. A Swapp online felületén gyors regisztrációt követően a felhasználó kiválasztja a számára megfelelő autót, a rendszer levonja az első havi előfizetési díjat és zárolja a kaució összegét a felhasználó bankkártyájáról. Ezután a Swapp munkatársai házhoz szállítják a kiválasztott gépkocsit Budapest területén ingyenesen. Egy autó tetszőleges ideig, de minimum egy hónapig használható. Ha az előfizető váltana vagy lezárná az előfizetést, akkor azt 14 nappal előre kell jeleznie a Swapp felé. Az átvételben és az autó elszállításában a Swapp szintén segít.

    A Swapp platformon elérhető minden autó casco biztosítással és asszisztencia szolgáltatással rendelkezik, így az előfizetőt nem érhetik meglepetések. A felhasználó a casco önrész, vagyis 10 százalék erejéig viseli a felelősséget káresemény esetén. Ha az autó szervizelésre szorul, akkor is a Swapp ügyfélszolgálata intézi a teendőket a flottapartnerek bevonásával. A havidíj az autó használati díján túl tartalmazza a szervizelés, a biztosítás, az asszisztencia és a budapesti házhozszállítás költségét, illetve egy meghatározott futáskilométert. Ha egy felhasználó többet autózik egy hónapban, mint a havidíjban meghatározott távolság, akkor extra kilométereket vásárolhat. A flottapartnerek az előfizetési díjról a magyar adószabályoknak megfelelő számlát állítanak ki a Swapp rendszerén keresztül.

    A Swapp havi előfizetési díja kb. 100 ezer forinttól indul, vagyis komoly versenytársa kíván lenni mind a tartósbérletnek, mind az autólízingnek, ám azoknál sokkal rugalmasabb megoldást nyújtva. A Swapp szolgáltatása többféle közönséget céloz meg. Alternatívát kíván nyújtani például azoknak, akik nem szeretnének, vagy anyagilag nem tudnak egy összegben autót vásárolni, esetleg nem akarnak hosszú évekre elköteleződni egy lízingkonstrukcióval. Érdekes lehet azoknak is, akiknek rendszeresen, de nem állandóan van szükségük autóra. A Swapp bécsi tapasztalatai alapján a célcsoporthoz tartoznak még a „Airbnb-generáció” tagjai, akik számára az autótulajdonlás nem, de az élmény annál fontosabbak, továbbá az autók szerelmesei, akik szeretnének folyamatosan újabb autókat kipróbálni. illetve olyan családok, akiknek van autójuk, de rövidebb időre szükségük lenne egy másodikra is. Végezetül a kisvállalkozásokat is meg akarják szólítani, amelyek a több milliós önrész befizetése helyett inkább vállalnák a költségként elszámolható autóelőfizetést.

    A Swappot magyar származású, de eddig elsősorban külföldön dolgozó startupperek indították közösen:

    • Poprócsi Zsolt, ügyvezető igazgató, a Bolt korábbi magyarországi vezetője;
    • Wossala Kristóf, terjeszkedésért felelős vezető, a Deezer zenestreaming szolgáltató volt regionális igazgatója;
    • Fekete Zoltán, operatív igazgató, korábban az Uber magyar, illetve svéd piacokért felelős vezetője;

    A Swapp budapesti működéséért Moldován Tibor felel, aki Poprócsi Zsolttal közösen operatív vezetőként épített lízingcéget nulláról több száz autóig. Az alapítók saját tőkéjén túl a Swapp eddig több mint 1 millió eurónyi tőkét vont be, melynek nagyobb része közel-keleti, kisebb része cseh, német, magyar és lengyel angyalbefektetőktől.

    A cég – a magyar startupoktól eltérően – előbb volt jelen külföldi piacon, mint a magyaron. A Swapp idén márciusban indította el tesztüzemét Bécsben, ahol a járvány miatti korlátozások feloldása óta a felhasználók száma fokozatosan növekszik. Az ottani pozitív tapasztalatok alapján döntöttek úgy az alapítók, hogy már most elindítják a szolgáltatást Budapesten is.

    Weboldal: www.joinswapp.hu

  • Most már maga az autó szól, ha feltörték – méghozzá a vezető okostelefonján keresztül

    Most már maga az autó szól, ha feltörték – méghozzá a vezető okostelefonján keresztül

    Sajtóközlemény: Bár a járvány miatt az emberek Európa-szerte leginkább otthon vannak, a járművek továbbra is a bűnözők kedvelt célpontjai, sőt néhány országban meg is szaporodtak az ilyen bűnesetek.Az autóriasztók segíthetnek ugyan elriasztani a tolvajokat, de a nagyvárosokban, ahol az utcák éjjel tele vannak leparkolt járművekkel, sokan már nem foglalkoznak a riasztásokkal, hiszen azt sem tudják, hogy kinek az autójáról van szó.2

    Éppen ezért a Ford fejlesztette az okostelefon-kapcsolattal működő SecuriAlert riasztórendszert (korábban Guard Mode néven volt ismert), ami immár a személyautó-tulajdonosok számára is elérhető.

    A bekapcsolt SecuriAlert értesítést küld a felhasználó okostelefonjára, ha bármilyen aktivitást érzékel az autóval kapcsolatban, például ha kinyitották az ajtót, vagy ha valaki (akár kulccsal is) bejutott a járműbe. Így a tulajdonos akkor is nyugodt lehet, ha éppen nem lát rá az autójára, vagy ha azt hallótávolságon kívül parkolta le.

    Hogyan működik a SecuriAlert?

    Az autósok akkor aktiválhatják a SecuriAlert funkciót, amikor nincsenek a jármű közelében. A rendszer könnyen ki- és bekapcsolható a FordPass okostelefonos alkalmazás segítségével.3

    Aktivált állapotban a SecuriAlert a jármű saját érzékelői segítségével észleli, ha valaki behatol a járműbe. Ilyen esetekben a rendszer a FordPass Connect modem révén haladéktalanul értesítést küld a tulajdonos okostelefonjára.

    A FordPass Pro alkalmazás jelzi, hogy mikor és milyen okból kapcsolt be a riasztó, és a rendszer hol észlelte utoljára a jármű jelenlétét.

    A SecuriAlert akkor is jelez, ha az ajtót a kulccsal próbálják kinyitni (erre a hagyományos riasztók többnyire nem reagálnak), ami különösen olyankor lehet hasznos, ha valaki másolt vagy lopott kulccsal próbál hozzáférni a járműhöz.

    Amikor a tulajdonos visszatér az autóhoz – például hogy reggel munkába menjen –, egyszerűen csak ki kell kapcsolnia a SecuriAlertet a FordPass alkalmazás segítségével, és már indulhat is.

    Hálózatba kapcsolt funkciók

    Az eredetileg haszongépjárművekhez kínált SecuriAlert csupán az egyik a Ford-vásárlók számára elérhető kapcsolódó funkciók közül.

    2020-ban a Ford egész Európában díjmentessé tette ügyfelek számára a hálózatba kapcsolt járműszolgáltatásait, nemrégiben pedig bejelentette, hogy tagja annak a több autógyártót is egyesítő hálózatnak, amely azért jött létre, hogy az autók figyelmeztessék vezetőiket az előttünk álló útszakaszon felmerülő veszélyekre.

  • Eltűnnek a „gagyibb” Ferrari termékek, betörnek a luxus divatiparba!

    Eltűnnek a „gagyibb” Ferrari termékek, betörnek a luxus divatiparba!

    A Ferrari a kifutók és a fine dining éttermek világában is megjelent, annak érdekében, hogy a hűséges rajongókon túl a tehetős ügyfeleket is megnyerje magának.

    A neves Forma-1-es csapatáról és a Cavallino Rampante (ágaskodó ló) logóval díszített sportautóiról ismert olasz vállalat vasárnap divatkollekciót dobott piacra, két nappal később pedig újranyitott egy éttermet Maranellóban.

    A ruhakollekciót a kreatív igazgató és egykori Armani-tervező, Rocco Iannone készíti, míg a Michelin-csillagos olasz séf, Massimo Bottura indította újra azt az éttermet, ahol egykoron az alapító Enzo Ferrari, barátaival és Forma-1-es sztárokkal vacsorázott.

    Nicola Boari, a Ferrari márkadiverzifikációs vezetője a Reutersnek elmondta, hogy a cél az, hogy új ügyfeleket érjenek el „mind kor, mind kultúra” tekintetében, a Forma-1 rajongókon és a sportkocsikért rajongó ügyfeleken túl azokat is, akik rajonganak a márkás ruházati cikkekért.

    A Ferrari évente kevesebb, mint 10 000 járművet ad el, ez kevesebb ügyfelet jelent, mint amennyit Bottura új étterme ugyanennyi idő alatt ki tudna szolgálni. A luxusautógyártó hozzátette, hogy reményeik szerint az úgynevezett márkabővítési stratégia egy évtizeden belül a nyereség 10%-át teszi majd ki.

    A Ferrari messze nem az első luxusautó-márka, amely az életmód-üzletágakba merészkedik. Mások, mint például a Volkswagen Lamborghini és Bentley, valamint az amerikai motorkerékpárgyártó Harley-Davidson, ruhakollekciók felé fordultak.

    „A Ferrari a világ egyik legerősebb márkája, és egyértelműen a legerősebb márka a luxusiparban” – mondta Massimo Pizzo a Brand Finance márkaértékelési tanácsadó cégtől. „Megvan a potenciálja, hogy a luxus ruházati iparban is sikeres legyen”.

    A Ferrari korábbi vezérigazgatója, Louis Camilleri 2019-ben mutatta be a márkabővítési stratégiát, éppen azelőtt, hogy a koronavírusjárvány kirbobbant volna, így az késleltette a tervek megvalósítását.

    Az indítás most napokkal az új vezérigazgató, Benedetto Vigna kinevezése után történik meg, aki egy 52 éves fizikus, s 26 évet töltött a STMicroelectronicsnál, és aki várhatóan az elektromos autók korszakába vezeti majd a Ferrarit.

    Nincs több olcsó termék

    A Ferrari azt tervezi, hogy az autógyártó licencszerződéseinek mintegy felét, és a termékkategóriák mintegy 30%-át leépíti.
    A Ferrari meglévő üzleteinek polcairól azóta például eltűntek a parfümök, ahogyan néhány olyan alsó kategóriás termék is, amelyeknek a logón túl nincs valódi értékük.

    „Tekintettel arra, hogy a luxusiparban a nyereségességhez mekkora léptékre van szükség, nem hiszem, hogy ez növelni fogja a Ferrari árrését, amely már most is elég magas” – mondta Susy Tibaldi, a svájci UBS bank luxusipari elemzője.

    Tavaly a Ferrari nettó bevételének 11,3%-a származott a szponzorációs, kereskedelmi és márkakategóriából, amely magában foglalja a Forma-1-es csapatot és a márka által a merchandising, a licencelés és a jogdíjak révén generált bevételeket, ami 2019-ben még 14,3% volt.

    A Ferrari közvetlen riválisa, a Lamborghini több, partnerségen alapuló márkakollekciót kínál, köztük férfi ruházatot, gyerekruházatot és lakberendezési termékeket, míg a Bentley márkabővítési stratégiája a kiegészítőkre és a luxusbútorokra összpontosít.

    A Harley-Davidson már régóta profitál a márkás termékek széles skálájából, az általános merchandising a vállalat motorkerékpár üzletágának tavalyi bevételének 5,7%-át tette ki.

    A Ferrari, amely kezdetben azt tervezi, hogy divatvonalát üzletein keresztül és online értékesíti, a luxus nagyágyúkkal fog versenyezni egy olyan piacon, amelynek becsült értéke idén mintegy 280 milliárd euró (98 000 milliárd forint) lesz.

    A Ferrari anyavállalata, az Exor, az olasz Agnelli család befektetési társasága szintén a luxusipar felé mozdult el.

    Nemrégiben megvásárolta a Christian Louboutin cipőmárka 24%-át, és legnagyobb befektetője lett a kínai Shang Xia luxuscsoportnak, amelyet a francia Hermès alapított.

    Mivel a Ferrari már eltávolodik a licencelt ruházati termékektől, iparági források szerint a ruházati vonal a „közepes luxus” kategóriába fog tartozni, egy szinttel az olyan csúcsmárkák alatt, mint a Gucci vagy az olasz Prada és a Dolce & Gabbana.

    A források szerint a kollekció várhatóan inkább felsőkategóriás anyagokból készült készruhákat tartalmaz majd, mint lazább utcai viseletet.

    A kreációk az olasz Armani divatháznál és Pal Zileri szabónál szerzett tapasztalatokból merítkeznek, letisztult, elegáns vonalakkal és finom, minimalista részletekkel.

    „Nyilvánvalóan kell lennie egy narratívának, a ‘Made in Italy’-re összpontosítva, nem jöhetnek csak úgy ki egy logóval ellátott pólóval” – mondta Tibaldi.

    A kollekció ide kattintva tekinthető meg.

    Hamarosan nyit az étterem

    Ami a Ferrari főhadiszállása előtt található Il Cavallino éttermet illeti, a személyzet szorgalmasan készül a jövő heti megnyitóra, ahol Forma-1-es orr-részek lesznek kiállítva, valamint Enzo Ferrari barátokkal készített, bekeretezett fotói és Ferrari versenyzői poszterek is díszítik majd a helyet.

    Bottura a Reutersnek elmondta, hogy a helyi specialitásokat, például a tortellinit és a tagliatellét friss, modern megjelenéssel kívánja feldobni.

    „Nem nosztalgikusan, hanem kritikusan tekintek a múltra, hogy a múlt legjobbjait átemeljem a jövőbe, hogy megújítsam a hagyományokat, pontosan úgy, ahogy a Ferrari teszi” – mondta.

    https://www.youtube.com/watch?v=3j2W7ZahG3Q

  • Nem teljesen szakadt el egymástól a Red Bull és az Aston Martin

    Nem teljesen szakadt el egymástól a Red Bull és az Aston Martin

    Egy bizonyos projekt mentén továbbra is együtt fog dolgozni egymással a Red Bull és az Aston Martin.

    A brit autógyár visszatérése nem új keletű dolog, hiszen évek óta a Bikák névadó szponzoraként tekinthettek a Forma-1 világára. Ám miután Lawrence Stroll vette át a vezetést a manufaktúrában, a teljes visszatérés lehetősége a Racing Point által elérhetővé vált a számukra. Így a száguldó cirkusz berkein belül elszakadt egymástól az Aston Martin és a Red Bull, ám van egy projekt ami továbbra is összeköti a két márkát. Nem tettek le ugyanis arról a felek, hogy közös erővel tovább fejlesztik az Aston Martin és Adrian Newey szerelemgyermekét, a Valkyrie-t.

    ,,Azon bejelentés ellenére, miszerint az Aston Martin és a Red Bull Racing között a névadó szponzori megállapodás 2020-ban megszűnik, a Red Bull Advance Technologies továbbra is együtt fog működni a gyárral a Valkyrie projekt kapcsán. A két fél 2016-os egyességének keretein belül ugyanis tavaly a Brit Nagydíjon a prototípus már teljesíthette első bemutatóját.”

    Akik az előrendelés során már lefoglaltak maguknak egy példányt, azok hamarosan megkapják az áhított járművet.

    ,,A két üléses, középmotoros Valkyrie fejlesztése továbbra is kulcsfontosságú a Red Bull Advance Technologies számára. Az év végén így az utcai használtra szánt első 150 tétel a tulajdonosaihoz fog kerülni.”  – olvasható a Red Bull sajtóközleményében.

  • Felvillanyoz: az első képek a jövő új Opel Astrájáról

    Felvillanyoz: az első képek a jövő új Opel Astrájáról

    Sajtóközlemény: Az Opel ma először tesz fotókat közzé az jövő új Opel Astrájáról – a német német márka első olyan kompakt autójáról, amelynek elektromos változata is lesz. A fotók megmutatják a nagyon várt új Opel modell kiemelkedően pontos kidolgozását és a finom részleteket, amellyel az Astra tovább viszi és újra értelmezi az Opel határozott és tiszta formanyelvét.

    „Az új Astra izgalmas új fejezetet nyit kompakt modelljeink 30 éves történetében” – mondja az Opel vezérigazgatója, Michael Lohscheller. „Bízunk benne, hogy az Opel Astra következő generációja elődeihez hasonlóan nagyon sikeres lesz és sok új ügyfelet szerez majd a márkának.”

    Der neue 2021 Opel Astra
    Fotó: Opel Automobile GmbH

    Az Opel új arca, a Vizor egységbe foglalja a csúcstechnológiákat

    Az Astra elején a központi külső design elem – az új Mokkán bemutatkozott orrkialakítás – az Opel Vizor továbbfejlesztett változata látható. A Vizor teljes szélességben húzódik az autó orrán, egységes formai megoldásba  integrálva az olyan technológiákat is, mint például az ultravékony IntelliLux LED® fényszóró, amellyel az Opel ismét élvonalbeli innovációt hoz a kompakt piaci szegmensbe. Hátul az Astra felirat az új modellekrnél megszokott módon középre került.

    Új generációs Pure Panel műszerfal

    Ugyanez az új formanyelv érvényesül az egész belső térben. A következő generációs, teljesen üvegezett felületekkel rendelkező Pure Panel digitális műszerfalon két nagyképernyős kijelző szolgáltatja a vezetőre szabható információkat, amelyen minden látható, ami kell, viszont elrejthető minden, ami a sofőr számára fölösleges. A minimálisra csökkennek, de megmaradnak bizonyos „fizikai” kezelőszervek finoman kidolgozott gombok formájában. A beltér élményét,  magas színvonalát tovább hangsúlyozzák az újonnan tervezett kormánykerék formája, textúrája és anyagai, valamint az Opelre jellemző kivételesen ergonomikus első ülések.

    Der neue 2021 Opel Astra
    Fotó: Opel Automobile GmbH

    Az elektromos változatban is bemutatkozó új Astra generáció folytatja az Opel termék offenzíváját

    A németországi Rüsselsheimben tervezett és fejlesztett következő generációs Astra dinamikus ötajtós és sokoldalú Sports Tourer, azaz kombi változatként lesz elérhető. Az Astrával továbbbővül az Opel új modelljeinek a sora beleértve a márka teljes termékportfóliójának villamosítását. Az új Astra generáció gyártása ebben az évben kezdődik az Opel központjában, Rüsselsheimben.

  • Szén-dioxid-semleges mérleg mentén szállítja ki ügyfeleinek ENYAQ iV modelljét a ŠKODA AUTO

    Szén-dioxid-semleges mérleg mentén szállítja ki ügyfeleinek ENYAQ iV modelljét a ŠKODA AUTO

    Nem csupán az úton, azaz helyi szinten közlekedhet károsanyag-kibocsátás nélkül az új ŠKODA ENYAQ iV, a ŠKODA AUTO ugyanis szén-dioxid-semleges mérleg mentén szállíthatja ki ügyfeleinek új, tisztán elektromos zászlóshajóját. A cseh autógyártó a teljes gyártási folyamat során ISO-minősített módon dokumentálja szén-dioxid-kibocsátását és számos megoldással mérsékli hatékonyan a szén-dioxid légkörbe jutását a gyártás során. A termelésben egyelőre nem megelőzhető szén-dioxid-kibocsátásokat minősített klímavédelmi projektekkel – például indiai szélerőműpark építésével – egyenlíti ki a ŠKODA AUTO, az ENYAQ iV vásárlói így teljes mértékben „zölden” közlekedhetnek, ha kizárólag megújuló forrásokból származó elektromos árammal töltik SUV-modelljüket.

    A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek, mint például az új ŠKODA ENYAQ iV, üzem közben helyi szinten, zöld-áram használatával teljes mértékben károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedhetnek. Ökológiai lábnyomuk azonban a gyártásuk során kibocsátott szén-dioxidot is magában foglalja. Számos különböző intézkedésének köszönhetően ugyanakkor a ŠKODA AUTO szén-dioxid-semleges mérleg mentén szállíthatja ki új ENYAQ iV modelljét ügyfeleinek.

    A saját gyártási folyamatok optimalizálása

    Mindennek érdekében a vállalat folyamatosan optimalizálja üzemeinek működését és gyártási folyamatait. A Vrchlabíban termelő főegységgyár 2020 vége óta a ŠKODA első termelési helyszíneként működik szén-dioxid-semleges módon. Az ENYAQ iV a ŠKODA Mladá Boleslav-i főüzemében készül, ahol a cseh autógyártó a ČEZ energiaszolgáltatóval közösen Csehország legnagyobb napelemes tetőrendszerét építi. A ŠKODA AUTO csehországi üzemeiben a termeléshez szükséges összes energia még az évtized folyamán teljes egészében szén-dioxid-semleges forrásokból származik majd. Részleteiben is jól mutatja, miképp csökkenthető okos ötletekkel a károsanyag-kibocsátás, például a ŠKODA által kifejlesztett OPTIKON alkalmazással, amely mesterséges intelligencia segítségével biztosítja a szállítókonténerek lehető legjobb térkihasználását. Ily módon egyedül 2020 első felében több mint 150 konténerszállítást és ezzel 80 tonna szén-dioxid kibocsátását sikerült megtakarítani.

    A szén-dioxid-kibocsátás monitorozása a teljes beszállítói láncolat mentén

    Saját gyártási folyamatainak optimalizálása mellett a ŠKODA AUTO beszállítói és partnerei szén-dioxid-kibocsátását is figyelemmel kíséri. A vállalat gondoskodik róla, hogy – többek között zöld-áram használatával – beszállítói láncolatában, teljes gyártási folyamatában és logisztikájában is arányosan megelőzze vagy mérsékelje a szén-dioxid-kibocsátást. Az LG beszállító például garantálja a „zöld áram” használatát az ENYAQ iV hajtásrendszer-akkumulátorának gyártásában, de számos más partner is kifejezte már környezetbarát gyártási folyamatok iránti szándékát. A fennmaradó szén-dioxid-kibocsátás számítása az ENYAQ iV specifikus életciklus-ökomérlegén alapul, ezt a TÜV NORD CERT tanúsítja, amely egyébként a további kibocsátásokat is ellenőrzi. A TÜV NORD CERT tanúsítványokkal igazolja a teljes életciklus alatti összes szén-dioxid-kibocsátás helyes megállapítását, valamint az ENYAQ iV – az ügyfélkiszállításokat tekintve – mérleg szerint szén-dioxid-semleges termékként meghatározott besorolását.

    Járművek és akkumulátorok újrahasznosítása

    A teljes életciklus során produkált szén-dioxid-kibocsátás része az ŠKODA ENYAQ iV újrahasznosítása is. Járműbeli használatukat követően a hajtásrendszer-akkumulátorok először a ŠKODA iV energiatároló rendszerekben élik „második életüket”, amely megoldással meghosszabbítható az akkumulátorok élettartama, így javítva ökológiai lábnyomukat. Ezután újrahasznosítják őket és ismételten felhasználják a kinyert alapanyagokat. A jármű újrahasznosításából származó szén-dioxid-emissziót is eleve figyelembe veszik, s a magas újrahasznosítási arány, illetve a már ismételten felhasznált vagy újrahasznosítható anyagok széleskörű alkalmazása szintén hozzájárul a kibocsátás csökkentéséhez.

    Emissziókiegyenlítés minősített projektekkel

    A ŠKODA ENYAQ iV gyártása (beszállítók és gyártás) során keletkező szén-dioxid-kibocsátás egy része egyelőre nem kerülhető el. A ŠKODA AUTO ezt minősített karbonkreditek vásárlásával egyenlíti ki, olyan minősített klímavédelmi projektek támogatásával, mint például nagyméretű szélerőmű-park létesítése Indiában. Az ország déli részén fekvő Tamil Naduban épülő parkban száz szélturbinát helyeznek majd üzembe, amelyek 200 megawatt együttes teljesítmény-kapacitásukkal mintegy 600 ezer háztartást láthatnak el tiszta energiával.

  • A Ferrari élére Camilleri helyére új vezérigazgató érkezett!

    A Ferrari élére Camilleri helyére új vezérigazgató érkezett!

    Louis Camilleri távozik az olasz márka éléről, helyére a Ferrari élén szeptember 1-jétől a mérnöki háttérrel rendelkező Benedetto Vigna érkezik majd.

    „Örömmel fogadjuk Benedetto Vignát mint új vezérigazgatót” – nyilatkozta John Elkann, az olaszok elnöke.

    „Ő mélyen érti a technológiát, ami az autóipar változásait vezérli. Bebizonyította, hogy újító szellemű, üzleti szemléletű és jó vezetői képességekkel rendelkezik. Ez tovább fog erősíteni minket, a szenvedély és teljesítmény által egy újabb korszak felé.”

    Vigna, aki jelenleg három technológiai céget is vezet, így beszélt új szerepéről:

    „Különleges megtiszteltetés a Ferrari első emberének lenni, ugyanakkora izgalommal és felelősségtudattal teszem ezt.”

    „Izgatott vagyok a nagy lehetőségek miatt, amik előttünk állnak. És mindeközben mély felelősséget érzek a márka kötelékében dolgozó férfiak és nők tehetsége iránt, valamint a részvényesek és világon mindenki iránt, aki szenvedéllyel tekint a Ferrarira.”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Ferrari (@ferrari) által megosztott bejegyzés

  • Bemutatták a több mint 400 000 LEGO® Technic™ elemből megépített, életnagyságú Lamborghini Sián FKP 37-et

    Bemutatták a több mint 400 000 LEGO® Technic™ elemből megépített, életnagyságú Lamborghini Sián FKP 37-et

    A LEGO Csoport ma bemutatta autógyűjteményének legújabb, irigylésre méltó darabját, a Lamborghini Sián FKP 37 modell életnagyságú mását, ami több mint 400 000 LEGO® Technic™ elemből épült. Az Automobili Lamborghinivel való együttműködés ismét bizonyítja, hogy a Technic™ elemekből bármit megépíthetsz, amit csak elképzelsz.

    A tavaly bemutatott 1:8 méretarányú LEGO® Technic™ Lamborghini Sián FKP 37 után ez az életnagyságú, szemet gyönyörködtető modell még részletesebben eleveníti meg a limitált kiadású olasz sportkocsit. Több mint 154 különböző típusú LEGO elemet használtak, mert szerettek volna biztosra menni, hogy a modell a legapróbb részletekig visszaadja a Lamborghini Sián futurisztikus eleganciáját és összetéveszthetetlen sziluettjét.

    Tervezőink imádják a kihívásokat. Képzelhetik lelkesedésüket, mikor arra kértük őket, hogy ezúttal a megszokottnál kicsit nagyobban gondolkodjanak. Kapva kaptak az alkalmon, hogy ismét együtt dolgozzanak a csehországi Kladno gyárunkban működő modellgyártó műhelyünk designereivel és mérnökeivel. Ők építik ezeket a lenyűgöző életnagyságú modelleket, így tágítva folyamatosan a LEGO Technic-ben rejlő lehetőségek határait. A LEGO rendszerben rejlő kreativitásnak köszönhetően valóban sikerült megfelelnünk a Lamborghini Sián FKP 37 kivételes designjának” – mondta Lena Dixen, a LEGO Csoport termék- és marketingfelelős alelnöke.

    Úttörő design

    A két vállalat második közös munkáját designerek, mérnökök és technikusok segítették, így jött létre a Lamborghini Sián FKP 37 modell milliméterre pontos mása. Az arányokhoz hűen felépített külső vázat tekervényes hexagonális LEGO Technic elemek borítják, kialakítva a modell energikus küllemét. A design tisztelettel adózik az Automobili Lamborghini tervezési nyelvében szerves szerepet játszó hatszögletű design elemnek, amely az olasz szupersportkocsi ikonikus hexagonális hátsó lámpáit és kipufogóját idézi meg.

    A Lamborghini Sián designjának másolata részletekben gazdag. A Sián szó egyébként száguldást, villámot jelent a bolognai dialektusban – a LEGO Csoport elektromérnökei ezért arra törekedtek, hogy a fények és a villámcsapás is visszatükröződjön a modell karosszériáján, ahogy az az igazi autó fényszórójának és hatszögletű hátsó lámpáinak be- és kikapcsolásakor történik. A részletek az autó belsejében is folytatódnak, méghozzá a kockákból megépített Lamborghini emblémával és olasz zászlóval ellátott kormánykeréken, valamint a LEGO elemekből álló műszerfalon és versenyüléseken.

    Ez a LEGO Csoport legelső valósághű autómodellje, mely különleges UV festékborítást kapott, ezáltal biztosítva a modell hosszú élettartamát. Az 1:8 méretarányú LEGO Technic modellhez tökéletesen passzoló szín felvitelét az Automobili Lamborghini hivatalos festőműhelyében végezték, amely garantálta a szupersportautókhoz méltó kivitelezést. Az eredmény a 15 tagú csapat 8600 órányi fejlesztésének és fáradságos munkájának gyümölcse: egy hibátlan, az eredetivel könnyen összetéveszthető modell.

    Ülj Te is a volán mögé!

    A lélegzetelállító 1:8 méretarányú modell bemutatóját követően, szupersportautóhoz méltóan, a valósághű LEGO Technic Lamborghini Sián FKP37 is megkapja a megérdemelt rivaldafényt.

    A LEGO Csoport egy igazán egyedi virtuális bemutatóra hívja az érdeklődőket. A teljes LEGO modellt egy virtuális térben is megépítették, ezáltal világszerte lehetőséget adva a sportautó rajongóknak és a LEGO szerelmeseinek arra, hogy – teljes biztonságban – közelebbről is megismerkedhessenek vele.

    Az izgalmakkal és érzelmekkel teli élmény egy valóra vált álmot jelenthet az érdeklődők számára, akik betekintést nyerhetnek az 1:8 méretarányú autó kormánykereke mögé, mielőtt „átváltoznak” vele a ma leleplezett életnagyságú LEGO modellé.

    Az élmény lehetőséget ad a nézőknek saját tempójukban felfedezni a páratlan design részleteit; ülhetnek a vezetőülésen, és meghallgathatják a modellt megalkotó Automobili Lamborghini és a LEGO Csoport tehetséges designereinek beszámolóját.

    Ha szeretnél te is beülni az életnagyságú LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37 vezető ülésébe, valamint még több képért, videóért és részletért látogass el a

    https://www.lego.com/themes/technic/lamborghini-sian weboldalra!

    Valósághű LEGO® Technic™ Lamborghini Sían FKP 37 modell – Tények és részletek:

    – Több mint 400 000 LEGO® Technic™ elemből épült

    – 154 különböző LEGO Technic elemet használtak fel, mely közül 20 darabot kifejezetten ehhez a modellhez készítettek

    – Súlya: 2200 kg

    – 8600 órányi fejlesztést és építést vett igénybe:

    – 5370 óra fejlesztés

    – 3290 óra kivitelezés

    – A csehországi Kladno csapatának – 15 designer, mérnök és technikus – lehengerlő munkája

    – Egy igazi másolat:

    – Az építmény méretarányai megegyeznek az eredeti modellével: 4980 mm hosszú, 2101 mm széles és 1133 mm magas

    – Működő LEGO Technic elemekből álló elülső és hátsó fények

    – A legelső modell, mely a Lamborghini hivatalos festőműhelyében különleges, ecsettel készített hatású festékborítást kapott

    Minden szempontból szemet gyönyörködtető

    Egy ilyen szuperautó megérdemli a rivaldafényt… Alábbi eredményeink az autó futurista designja előtt tisztelegnek:

    – Az első LEGO modell, mely a Lamborghini hivatalos festőműhelyében különleges, ecsettel készített hatású festékborítást kapott.

    – Az első olyan életnagyságú modell, melynek ikonikus vonalai megvilágítást is kaptak, ezáltal tisztelegve – a sportautók szerelmesei által világszerte csodált – eredeti autó jövőbe mutató designja és futurisztikus formái előtt.

    – Az első alkalom, hogy hexagonális formát alkalmaztak az építmény karosszériájának kialakítására, a Lamborghini Sián FKP 37 tiszteletére, amelyet jelentősen inspirált ez a forma.