Kategória: Automobil

  • Időutazás és kertvárosi vízicsata az Audi Amerikával

    Időutazás és kertvárosi vízicsata az Audi Amerikával

    Nagyon odatette az Audi USA a legújabb kisfilmjét, amelyben Lanny Joon koreai-amerikai színész érkezik haza, majd kezdetét veszi egy „háború”, a szomszédok közt. A dolog olyannyira eszkalálódik, hogy biztosan több mint 99 luftballont szórnak egymásra az ellenfelek, hiába szól aláfestő zeneként Nena örök klasszikusa, a háborúellenességről.

    Autósportos szempontból is szenzációs a felhozatal, hiszen láthatjuk Hans-Joachim Stuckot az apjára utalva egy régi, 1936-os Auto Union Type C Grand Prix autóban, majd előkerül Walter Röhrl is, a legendás Quattróval. Hurley Haywood háromszoros Le Mans-győztes is beszáll a buliba, ahogy Tom Kristensen is.

    Érdemes végig nézni a töményen vagy 8 perces kisfilmet, pláne utána a bakiparádét és egyéb forgatási érdekességeket.

    https://www.youtube.com/watch?v=MKUBj3Hi064

  • Kelet-Magyarországon szervez ingyenes motoros vezetéstechnikai tréninget a HUMDA

    Kelet-Magyarországon szervez ingyenes motoros vezetéstechnikai tréninget a HUMDA

    A Máriapócs melletti Rabócsiringen szervezi meg szeptember 5-én harmadik, egyben idei utolsó motoros közlekedésbiztonsági napját a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. Nemcsak a keleti régióból, hanem az ország minden részéről vár látogatókat az Ügynökség a HUMDA Moto Safety 3.0 rendezvényre.

    Motoros közlekedésbiztonsági napot és szlalomversenyt rendez szeptember 5-én HUMDA Moto Safety 3.0 néven a hazai mobilitási piac meghatározó szereplője, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. A közlekedésbiztonsági program kétszáz résztvevője gyakorlati tréningen és elméleti előadáson vehet részt. A gyakorlati helyszíneken instruktorok segítségével a szlalomozást, a vészfékezést, valamint az akadályok és vészhelyzetek elkerülését gyakorolhatják a jelenlévők. A sűrű forgalomban történő előrehaladással is foglalkoznak majd a programban. A kanyarívekkel, kanyarkombinációkkal a Rabócsiring versenypálya aszfaltcsíkján ismerkedhetnek a motorosok. Második alkalommal szlalomversenyt is rendez a HUMDA, melyen biztonságos körülmények között, technikás ügyességi pályán bizonyíthatja felkészültségét a hatvan induló, akiknek a legrövidebb idő alatt és a legkevesebb hibával kell teljesíteniük a pályát. Az esemény fővédnöke Prof. Dr. Palkovics László, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos.

    A versenyen érvényes műszaki engedéllyel rendelkező motorkerékpárral indulhatnak azok, akiknek megvan a megfelelő jogosítványa. A HUMDA motoros közlekedésbiztonsági napjára és a szlalomversenyre is a humdamotosafety.hu oldalon lehet jelentkezni.

    – Már két nagysikerű motoros közlekedésbiztonsági napot is szervezett a HUMDA. Az elsőt a Hungaroringen tartottuk, akkor alapvetően a fővárosban és környékén élőket céloztuk meg. Augusztus elején Zalaegerszegre a ZalaZONE Járműipari Tesztpályára látogatott a HUMDA Moto Safety, ekkor főleg a nyugat-magyarországi motorosokat szólítottuk meg. Most pedig Kelet-Magyarország következik. Az a célunk, hogy kevesebb baleset történjen a közutakon, ehhez akarunk hozzájárulni a vezetéstechnikai tréninggel – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

    A korábbi HUMDA Moto Safety rendezvényeken készült videók itt tekinthetők meg:

  • A Laguna Secán hajtotta meg Jenson Button a Lotus Emirát

    A Laguna Secán hajtotta meg Jenson Button a Lotus Emirát

    Egy hónappal ezelőtt mutatkozott be a Lotus Emira, Amerikában. A szuperautót a legendás Laguna Seca versenypályára vitték.

    Dugóhúzó a 7-es és 8-as kanyar beceneve, amelyek egy lejtős sikánt alkotnak. A dugóhúzót még a legügyesebb versenyzők sem veszik félvállról. A vadonatúj Lotus Emira-t pedig nem más próbálta ki, mint a Forma-1-es világbajnok Jenson Button.

    A Lotus Emira az ikonikus márka új középmotoros sportkocsija, amely egy mérföldkőnek számító átmenetet is jelent. Az Emira lesz a Lotus utolsó olyan autója, amelyet kizárólag belsőégésű motor hajt. Az Emira után a Lotus összes autója vagy hibrid, vagy teljesen elektromos jármű lesz. Ez teszi az Emira-t jelentős autóvá.

    Hivatalosan még nem közölték, hogy a Lotus Emira limitált szériás autó lesz-e, vagy a „tömeggyártásba” kerül.

    Az a tény azonban, hogy a Lotus úgy döntött, hogy elviszi az Emira-t a Monterey Car Week-re, azt jelzi, hogy az amerikai piacot valóban az egyik prioritásuknak tekintik az autóval kapcsolatban, hiszen a Car Week a legkülönfélébb luxus és szuperautók bemutatkozásának ad otthont.

    Jenson Button egy olyan versenyző, aki szinte minden autótípust vezetett már, amit csak el lehet képzelni.

    Mit gondol tehát egy Button tapasztalatával rendelkező ember az Emira-ról, miután az Egyesült Államok egyik legtechnikásabb versenypályáján vezette? Úgy tűnik, hogy szerinte az Emira tökéletesen alkalmas a pályanapokra.

    „Ez egy nagyszerű pálya, és a legtöbb utcai autó a pályákon nem működik jól, de ez igen” – mondta Button

    Egy korábbi F1-es pilóta jóváhagyásával, a történelmi pedigrével és versenyképes árral megvan az esélye annak, hogy az Emira újjáéleszti a márkát.

  • A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg

    A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg

    Több mint fél évszázada már annak, hogy a Ford GT szupersportkocsi prototípusával életre kelt a GT-program, a Ford pedig ennek tiszteletére most elkészítette a 2022-es Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition változatot. A korlátozott darabszámú modell azt a Ford GT prototípust idézi meg, ami 1964 április 3-án állt először reflektorfénybe a New Yorki Nemzetközi Autókiállításon, majd pedig Amerika egyetlen Le Mans-győztes versenyautója lett.

     

    „Ez az első Ford GT Heritage Edition modell, ami nemcsak a nagy futamgyőzelmeket idézi, hanem jóval messzebb megy ennél, és a Ford legmélyebb szupersportkocsi-gyökereihez nyúl vissza,” nyilatkozta Mike Severson, a Ford GT programmenedzsere. „A Ford GT Heritage Edition valójában az eredeti autó modern átértelmezése.”

    A Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition a Monterey Autós Héten áll először közönség elé, méghozzá az 1964-es Ford GT prototípus egyetlen még működő példányával, a GT/105 kódjelű autóval, ami még mindig eredeti versenyfényezésében pompázik.

    A korlátozott darabszámú modell az öt eredeti GT prototípust idézi

    A Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition szupersportkocsi Wimbledon White fényezését Antimatter Blue színű díszítések – többek közt a tetőn végigfutó versenysávok – egészítik ki. Hatásos látványt nyújtanak a burkolatlan karbonszálas elemek is, például a Ford GT egyik jellegzetességének számító, Antimatter Blue árnyalatúra fényezett 20 colos keréktárcsák, az első légterelő, a küszöbelemek, a tükörházak, gépháztető-légbeömlők és hátsó diffúzor. Az ezüstszínű Brembo® féknyergeket fekete grafika egészíti ki, és feketék a kerékrögzítő csavarok is.

     

    A karbonszálas felületek a kabinban is visszaköszönnek, hiszen szénszál borítja a küszöböket, az A-oszlopok alsó részét és a középkonzolt is. A szintén karbonvázas ülések Lightspeed Blue árnyalatú Alcantara® kárpitozását ezüstszínű varrás díszíti, az ülőfelületen és a fejtámlán pedig dombornyomású GT embléma látható. A műszerfalat Ebony színű bőrrel és Lightspeed Blue árnyalatú Alcantarával burkolták, az oszlopokat pedig steppelt Ebony Alcantara kárpit fedi. A műszerfal és az ülés mögötti merevítő X-idom Antimatter Blue színű díszítései az egyedi keréktárcsák látványvilágára rímelnek. A kormánykereket fekete fonallal varrott Ebony Alcantara borítja, a duplakuplungos váltó kormánykapcsolóit pedig csillogóra polírozták.

    „A Ford GT történetében rengeteg olyan pillanat akad, ami méltó a megünneplésre, de a csapat egyöntetűen úgy gondolta, hogy most az eredeti prototípusra kell koncentrálnunk,” mondta el a Severson. „Az 1964-es modell hatalmas alkotó energiákat szabadított fel a Ford Advanced Vehicles részlegében, és kijelölte az utat a Ford GT program számára. Minden ezzel a géppel kezdődött!”

    Az eredeti Ford GT prototípus nemcsak gyors volt, hanem zseniális is

    A Ford 1963-ban kezdett bele saját versenyautója fejlesztésébe, azzal a nem titkolt céllal, hogy legyőzzék a Ferrarit®, és győzzenek Le Mans-ban – és alig egy évvel később a Ford GT prototípusa (a GT/101) már meg is jelent a New Yorki Nemzetközi Autókiállításon.

    Összesen öt darab Ford GT prototípus készült; ezek voltak az első Fordok, amelyeket komoly aerodinamikai elemzéssel terveztek, hogy nagy sebességnél is jól teljesítsenek. Ezek a járművek a Ford által gyártott legfontosabb modellek közé tartoznak, és szilárd alapot teremtettek a GT-programhoz, ami végül lenyűgöző eredményt hozott, hiszen 1966-ban a márka az első, a második és a harmadik helyezést is megszerezte Le Mans-ban. Ez az autó jelképezi azt a hatalmas mérnöki teljesítményt, ami mindmáig jellemzi a Fordot, és ami most a 2022-es Ford GT Heritage Edition modellben is testet ölt.

    Az öt darab Ford GT prototípus közül már csupán egy, a GT/105 kódjelű autó látható még az aszfalton, amint mindmáig a korszakra jellemző versenyfényezést viseli.

    A GT/101 és GT/102 jelű autókat a Le Mans és Monza futamokat előkészítő töréstesztek után ki kellett selejtezni, de ezek a tesztek létfontosságúak voltak ahhoz, hogy a tapasztalatok alapján megépülhessenek a GT/103, GT/104 és GT/105 kódjelű gépek. Az első GT-győzelem a GT/103 nevéhez fűződik; ez 1965-ben történt Daytonában®, ahol az autót Ken Miles és Lloyd Ruby vezette; a GT/104 harmadik helyen ért célba ugyanezen a futamon, Bob Bondurant és Ritchie Ginther irányításával. A GT/103-ast és a GT/104-est később átfestették, és mindkettőt a coloradói Shelby® Múzeumban állították ki.

    A Heritage Edition sorozat

    A Ford GT Heritage Edition modellek a típus emlékezetes pillanatait örökítik meg; az új, 2022-es Ford GT ’64 Heritage Edition a hatodik ilyen autó a rendkívül korlátozott darabszámban gyártott sorozatban.

    2021 Ford GT ’66 Daytona Heritage Edition

    • A Ford GT MK II No. 98 versenyautó emlékére
    • Jelenleg is gyártásban

    2020 Ford GT ’69 Gulf Livery Heritage Edition

    • Az 1969-es Le Mans futam győztese, a Ford GT40 MK I No. 6 versenyautó emlékére
    • Mindössze 50 darab készült

    2019 Ford GT ’68 Gulf Livery Heritage Edition

    • Az 1968-as Le Mans futam győztese, a Ford GT40 MK I No. 9 versenyautó emlékére
    • Mindössze 50 darab készült

    2018 Ford GT ’67 Heritage Edition

    • Az 1967-es Le Mans futam győztese, a Ford GT40 MK IV No. 1 versenyautó emlékére
    • Mindössze 39 darab készült

    2017 Ford GT ’66 Heritage Edition

    • A Ford GT40 MK II No. 2 versenyautó emlékére, amit Bruce McLaren és Chris Amon vezettek 1966-ban Le Mans-ban
    • Mindössze 27 darab készült

    2006 Ford GT Gulf Livery Heritage Edition

    • A Le Mans 24 órás futamon 1968-ban és 1969-ben is zsinórban győzelmet arató GT40 versenyautók tiszteletére
    • Mindössze 343 darab készült
  • Szenzáció: Giugiaro koncepció az AMTS-en!

    Szenzáció: Giugiaro koncepció az AMTS-en!

    Az első szuper sportautó, amelyet off-roadra építettek

    Nem ez az első alkalom, hogy világhírű tervezők, autóépítők, vagy akár versenycsapatok gépei jelennek meg hazánk legnagyobb éves autómustráján, az Automobil és Tuning Show-n. A jubileumi felvonásra pedig idén egy igazán különleges koncepció érkezik!

    Az augusztus 27-29. között megrendezésre kerülő AMTS két év kényszerpihenő után tér vissza a teljesen felújított Hungexpo falai közé. A több mint 100.000 négyzetmétert elfoglaló autómustrára – a tuning autóktól kezdve a veteránokon és hot-rodokon át az autóimportőrökig – az autós szcéna minden szegmense nagy erőkkel készül, a kiállítást pedig látványos drift verseny, off-road show és rengeteg program kíséri.

    A show felhozatalának egyik ékköve vitathatatlanul egy koncepció, a komolyabb autókiállításon eddig még sehol nem látott Vision 2030 Desert Raid lesz. A minden elemében egyedi jármű a világhírű olasz tervező, Giorgetto Giugiaro, valamint fia, Fabrizio Giugiaro zsenialitásának gyümölcse. Az autó eredetileg a tavalyi Genfi Autószalonon debütált volna, ami a pandémiás helyzet miatt végül – sok más rendezvénnyel együtt – csak online formában valósult meg a nagyközönség számára.

    Az utópisztikus tanulmány  teljesen egyedi alvázra épült, a ménest pedig két 510 lóerőt és 680 Nm nyomatékot produkáló elektromotor biztosítja, természetesen mind a négy kereket hajtva. A 90 KWh-s akkumulátorpakknak köszönhetőn, egy töltéssel akár több mint 450 km-t is megtesz az autó és nem marad szégyenben akkor sem, ha gyorsulnia kell: a 100 km/órás sprintet mindössze 3.8 másodperc alatt teljesíti.

    A Desert Raid gyakorlatilag egy hiperSUV – a szuper sportautó a szabadidőautók között. Bármilyen terepen elboldogul, mindehhez pedig háromféle vezetési mód, a Race, a Road és az Off-Road áll a sofőr rendelkezésre. Utóbbi az autó hasmagasságát is több mint 8 cm-el (egészen 24 cm-ig) emeli meg a ballonos abroncsokkal szerelt 20 colos MAK garnitúra fölé.

    Vision 2030 Desert Raid, AMTS
    Fotó: AMTS

    A lehengerlő formatervet felfelé és oldalra nyíló ajtók, karbon szélesítések, valamint jókora hátsó traktus teszi még sportautósabbá. Az autó – SUV létére – mindössze kétszemélyes, az ülések mögött – ott, ahová első ránézésre minimum egy V10-es aggregátot képzelne az ember – egy ízlésesen rögzített pótkereket, valamint egy poroltó készüléket találunk.

    A koncepcióhoz képest döbbenetesen szépen kidolgozott, futurisztikus utastér a taktikai ruházatot idéző szél- és vízálló bevonatok, valamint a hagyományos karbon-bőr borítások kombinációja. A műszerek mindegyike 100%-ban digitális, a sofőr összesen hat különböző kijelzőn tarthatja a kapcsolatot a járművel.

    A Desert Raid koncepció az AMTS ideje alatt a legszélesebb hazai alufelni kínálattal rendelkező Hungarogumi standján található majd meg, augusztus 27-29 között a Hungexpón, több mint ezer további autócsoda társaságában.

  • Megnyitja első szalonját az Alpine Magyarországon

    Megnyitja első szalonját az Alpine Magyarországon

    Megnyitja első magyarországi szalonját a Renault Group sportautó-márkája, az Alpine. A lépést a Formula-1 Magyar Nagydíjat megelőző gálaesten jelentette be tegnap Laurent Rossi, az Alpine ügyvezető igazgatója, Cedric Journel, az Alpine alelnöke illetve értékesítési és marketingvezetője, valamint Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója.

    A szalonnyitás része az Alpine új nemzetközi terjeszkedési stratégiájának, melynek keretében a márka új piacokon jelenik meg és bővíti európai kereskedői hálózatát. A 60 négyzetméteres kiállítóterem Budapest egyik legnépszerűbb főútvonalán, a Váci úton helyezkedik el, ahol a márka legújabb arculati elemeivel felruházott bemutatóterem az Alpine-hoz méltó ügyfélélményt kínálja majd.

    A Budapesti Alpine Center nevet viselő szalon üzemeltetője Magyarország legnagyobb gépjárműkereskedelmi vállalata lesz, amely sok éves tapasztalattal és megfelelő infrastruktúrával rendelkezik az olyan exkluzív márkák értékesítéséhez, mint az Alpine.

    A butik kora ősszel nyitja meg kapuit, részletes információk a http://alpinecars.hu alatt érhetők el, ahol az érdeklődők a legendás A110-es modell tesztvezetésére is regisztrálhatnak.

    A magyarországi szalonnyitás kulcsfontosságú lépés az Alpine európai terjeszkedése szempontjából, hiszen szeretnénk minél szélesebb körben megismertetni azt az egyedülálló sportos életérzést, amely az Alpine versenyzői DNS-én, és a Renault Group innovatív fejlesztésein alapszik – mondta el Laurent Rossi, az Alpine ügyvezető igazgatója. – Az Alpine összehozza a márkahitelességet, a specializált gyártást, a mérnöki szaktudást, a Forma-1 jelentős népszerűségével. Ezek együtt megalapozzák az Alpine piaci értékének valódi megteremtését és egy új szintre emelését a nemzetközi és magyar piacon is” – tette hozzá a vezető.

    Nagy öröm számunkra, hogy a magyar vásárlókhoz is elhozhatjuk a Renault Group sportautó-márkáját, az Alpine-t. – mondta Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója. – Először a legendás A110-es modell lesz elérhető a kínálatunkban, amely a hazai autóversenyzés történelmében is jelentős sikereket ért el, és amely a mai napig más sportautókkal össze nem hasonlítható fürgeséget, agilitást és vezetési élményt kínál. Ugyan a márka önálló üzletágat képvisel a Renault Csoporton belül, a magas minőségű, egyedi gyártásnak köszönhetően arra számítunk, hogy az Alpine a társmárkák eladásait is segíti, hiszen mind az Alpine, mind a Renault közúti modelljeiben alkalmazott technológiák a Formula-1 fejlesztésein alapulnak. Emellett a folyamatosan bővülő modellpaletta is lehetővé teszi majd az értékesítési darabszámok növekedését – tette hozzá a hazai leányvállalat vezetője.

    Alpine belső
    Fotó: Tajthi Andrea

    Exkluzív sportkocsikkal a Renault Csoport innovációjának élvonalában – Az Alpine

    A Renault Group által korábban bemutatott Renaulution stratégiai terv részeként az Alpine, a Renault Csoport innovatív, eredeti és exkluzív sportkocsiknak szánt márkája 2021 januárjában bejelentette hosszú távú növekedési terveit.

    Az Alpine vitathatatlanul a francia autózás megtestesítője, mely figyelemre méltó győzelmeket halmozott fel története során. Ez egy olyan márka, amelynek öröksége és történelme van. És egyben egy magasan képzett szakemberekkel rendelkező gyár is, amely az A110-et gyártja Dieppe-ben.

    Az Alpine modellek, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing jelenlegi tevékenységei egy egységként egyesülnek az Alpine márkanév alatt. Az újonnan létrehozott szervezet „újgenerációs” autóipari márkaként kívánja kielégíteni a szenvedélyes, igényes, újdonságokra nyitott vásárlók igényeit. Az Alpine emellett kihasználja a Renault Group és az RNM Alliance tudásbázisát, beleértve az Alliance EV natív platformjának technológiáját, a globális gyártási lábnyomot, az optimális költségeket biztosító erőteljes beszerzési csapatot, a globális disztribúciós hálózatot és az RCI pénzügyi szolgáltatásait.

    Az Alpine 100% -ban elektromos álomgarázsa

    Az új szervezeti struktúra, a Renault Group és az Alliance közötti szinergiák intenzívebbé válása, valamint a kiválasztott partnerekkel való együttműködés fontos szerepet játszik majd az Alpine terméktervének támogatásában:

    • a 100%-os elektromos B-szegmensű Hot Hatch az Alliance CMF-B EV platformján alapszik
    • a 100%-os elektromos C-szegmensű Sports Cross Over az Alliance CMF-EV platformján alapszik
    • az A110 100%-os EV helyettesítőjét a Lotus közreműködésével fejlesztik

    Az Alpine, a Renault Group innovációjának élén jár, legyen szó technológiáról, disztribúcióról, vásárlói élményekről vagy bármely más területről, amely értéket képvisel a márka és az ügyfelek számára. Az Alpine következő termékgenerációja kihasználja a Renault Group legújabb innovációit, és kihasználja az F1 technológiáját és szakértelmét is: hatékony energiamenedzsment, biztonsági rendszerek és csatlakozási megoldások, amelyek az F1 adatelemzésben és feldolgozásban nyújtott nagy teljesítményéből származnak, amelyek jelentős versenyelőnyt jelentenek az Alpine termékeknek.

    Az Alpine története

    Az Alpine-t 1955-ben alapította Jean Rédélé, a versenyzés iránt rajongó fiatalember. Cégét a kedvenc versenyhelyszínéről, az Alpokról nevezte el. A sikert az 1962-ben bemutatott A110 típusú közúti autó hozta meg. Addigra az Alpine és a Renault szoros együttműködő partnerek voltak: az Alpine autókat a Renault márkakereskedések értékesítették és szervizelték. A hetvenes évek elejére az Alpine élvonalbeli szereplője lett a rally versenyeknek. Az Alpine először 1971-ben szerzett dobogós helyezést a világhírű Rallye Monte Carlo versenyen, majd ezt megismételte 1973-ban.

    A társaság abban az évben elnyerte a Rally Világbajnokság konstruktőri elsőségét is. Ezzel egyidőben nőttek az Alpine közúti autóeladásai is. Az Alpine 1969-ben külön gyárat épített Dieppe-ben, ugyanazon a helyen, ahol ma gyártják a vadonatúj A110-et, és 1971-ben elkezdték gyártani az A310-t. Két évvel később az Alpine-t megvásárolta a Renault Group. Az Alpine 1978-ban érte el leghíresebb autósport-diadalát; az összesített győzelmet a le mans-i 24 órás versenyen.

    A gyár a hetvenes-nyolcvanas években folytatta az új és innovatív közúti autók forgalmazását, beleértve az A310 V6-ot és a GTA-t is. Az Alpine termelése végül 1995-ben állt le. 2017-ben a márka bemutatta az új A110-et, a sportautót, amely hű maradt az Alpine időtlen elveihez, a kompakt, könnyed, agilis és kiemelkedő vezetési élményt nyújtó járművek fejlesztéséhez.

    2021-től az Alpine modellek, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing jelenlegi tevékenységei egy egységként egyesülnek az Alpine márkanév alatt, amely a Renault Group innovatív, autentikus, és exkluzív sportautóit gyártja.

    https://www.tiktok.com/@racinglinehu/video/6990414840124820742?lang=hu-HU&is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

    Az Alpine A110

    Az A110 alapjait ugyanazok a műszaki elvek adják, amelyeket még Jean Rédélé határozott meg 66 évvel ezelőtt, és amelyek azóta minden egyes Alpine autóban visszaköszönnek, legyen az versenygép vagy utcai modell.

    Az Alpine autók teljesítményét a kompakt méretei, a különös odafigyeléssel végrehajtott könnyű építés és a magas teljesítmény-tömeg arány adják, nem pedig a rendkívül erős motorok és a széles gumiabroncsok. Az Alpine egyik alapelve, hogy a vezetési élményt – a sofőr tapasztalatától függetlenül – a köridők, a végsebességek és a gyorsulási adatok elé helyezi. Fontos emellett, hogy az Alpine autók a mindennapi használat során is kényelmesnek és kifinomultak legyenek, ez pedig különösen igaz az új A110-re.

    Az A110 alumínium szerkezete egyszerre nagyon erős és kivételesen könnyű. Az autó legkisebb súlyú változata, az A110 Pure kevesebb mint 1100 kg (folyadékokkal együtt). A középmotoros elrendezés tökéletes súlyelosztást biztosít az agilis és érzékeny kezelhetőség érdekében, míg a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés kiemelkedő irányíthatóságot és pontosságot biztosít a kanyarokban. A menetkomfort az A110 különleges erőssége. A sportkocsik minden változatában hétfokozatú, váltófüllel rendelkező, duplakuplungos váltómű található, amely szinte azonnali sebességváltást biztosít.

    A különböző modellváltozatok közös lelke az 1,8 literes, négyhengeres, turbófeltöltésű motor. Az A110 Pure és Légende modellekben ez a motor 252 lóerő teljesítményt ad le, míg az A110S esetében ez 292 lóerőt jelent. Az A110 minden változata ugyanazt a három vezetési módot kínálja: Normal, Sport és Track. Az eredeti, 1962-es A110 Berlinette által inspirált A110 külső dizájnja testesíti meg a kapcsolatot az Alpine öröksége és jövője között.

    A francia Antony Villain vezette tervezőcsapat az Alpine szellemiségét igyekezett megragadni az autóban, miközben olyan formatervezési nyelvet alkotott, amely kiállja az idő próbáját. Az elülső kettős fényszórók, a domború szárnyak, a motorháztetőn végig futó jellegzetes gerincforma és a karosszéria teljes szélességében átívelő hátsó szélvédő egyértelműen az A110 Berlinette-től ered, míg a LED fényszórók és az „X” alakú LED hátsó lámpák dinamikus irányjelzőkkel az autó modernkori technikájára és teljesítményére utalnak. Az autó letisztult, sallangmentes sziluettjét a mérnöki csapattal párhuzamosan végzett munkával sikerült elérni.

    A teljesen lapos alváz és a funkcionális diffúzor optimális légáramlást és leszorítóerőt biztosít. Bár a külső méretek kompaktak – ami hozzájárul az autó agilitásához -, az utastérben még így is elég hely van a magasabb sofőrök számára is, még akkor is, ha sisakot viselnek. Az alacsony és keskeny küszöbnek köszönhetően az utastérbe való bejutás az egyik legkényelmesebb a sportautók között, míg maga a belső tér az A110 könnyű építését tükrözi.

    https://www.tiktok.com/@racinglinehu/video/6990662946644954373?lang=hu-HU&is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

    Alpine a motorsportokban: a versenyzés élvonalában

    Alpine F1 Team

    2020 szeptemberében a Renault Csoport bejelentette, hogy az Alpine, az autóversenyzésből született márka képviseli a csapatot a Forma-1-es világbajnokságon. A 2021-es szezontól kezdve a Renault Csoport csapata az Alpine F1®Team lett, Renault E-TECH hibrid motorral felszerelve.

    Alpine Elf Matmut Endurance Team

    Az F1-be való belépése után az Alpine fokozta az autósport legmagasabb szintjén történő szereplését azzal, hogy a 2021-es szezonban a Hypercar kategóriában indul az Endurance Világbajnokságban.

    A 2013 óta Endurance-ben versenyző Signatech Alpine csapat két Európa-bajnoki címet és két világbajnoki címet nyert, valamint háromszor nyert az LMP2 osztályban a le Mans-i 24 órás versenyen.

    Az Alpine-ról

    Az 1955-ben Jean Rédélé által alapított márka kitűnt francia stílusú sportautóival. 2018-ban a márka bemutatta az új A110-et, egy sportautót, amely hű az Alpine kompaktságának, könnyedségének, mozgékonyságának és vezetési élményének időtlen elvéhez. 2021-ben az Alpine Cars, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing összefog az Alpine zászlaja alatt. Így az Alpine, a Renault Group innovatív, hiteles, exkluzív sportmodelljeinek szentelt márkává válik, kihasználva a történelmi dieppe-i gyár örökségét, valamint a Forma-1 és a Renault Sport csapatok mérnöki szaktudását.

  • Közlekedési és járműtechnikai kiállítás nyílt a Camponában!

    Közlekedési és járműtechnikai kiállítás nyílt a Camponában!

    Egy ideje nincs már Közlekedési Múzeum Budapesten, így a közlekedési eszközök és járművek magyar rajongói feszülten várják az időpontját annak, amikor az új helyszínén nyit meg az ismert kiállítás. Ettől teljesen függetlenül magángyűjtők gondoltak egy merészet, és csináltak valami nagyon hasonlót, kicsiben.

    Sohajda Károly és barátai évek óta gyűjtöttek már különféle tematikában tárgyi eszközöket, amelyek leginkább a második világháború utáni időszakot fedi le, a 90-es évekig. Ebbe beletartoznak a városi közlekedési eszközök, vasút, hajók, repülők, de akár a trafikárus Nyugatról jogdíj és egyebek nélkül koppintott, fröccsöntött, lemásolt versenyautók is. Megtaláljuk itt apáink, vagy nagyapáink játékait is szép számmal, valamint olyan ritka modelleket, amelyek kézzel készültek, és egy darab létezik belőle.

    A kiállításon túl egy kis boltot is beüzemeltek, ahol lehet is vásárolni a retro holmikból, valamint egyedi kézműves érdekességeket. Aki tehát időutazásra vágyik a nem is annyira régmúlt járműveinek a világába, legyen az akár csak játék, modell, vagy akár eredeti méret is, az látogasson el a Campona első emeletére a mai kor játékboltja mellé, és nézze meg a kiállítást, amely időről-időre változni fog, mindig valami kiemeltebb tematika mentén.

    Hol követhetitek a kiállítást?
    Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/269456144302749/
    Instagram: https://www.instagram.com/retro_kozlekedes/

    Weboldal: http://jarmutechnika.com/

  • Teljesítette hivatalos tesztrepülését egy repülő autó

    Teljesítette hivatalos tesztrepülését egy repülő autó

    Egy repülő autó prototípusa 35 perces repülést teljesített a szlovákiai Nyitra és Pozsony nemzetközi repülőterei között.

    Az AirCar nevű hibrid autó-légijárművet BMW motorral szerelték fel, és normál benzinszivattyús üzemanyaggal működik.

    Készítője, Stefan Klein elmondta, hogy a jármű körülbelül 1000 km-t tud repülni, 2 500 méteres magasságban, és eddig 40 órát töltött a levegőben.

    A jármű 2 perc 15 másodperc alatt alakul át autóból repülőgéppé. A keskeny szárnyak az autó oldalai mentén lehajthatók.

    Klein professzor megérkezésekor egyenesen a kifutópályáról a városba hajtott vele.

    A levegőben a jármű 170 km/órás utazósebességet ért el.

    Két személy szállítására alkalmas, akik együttes maximális súlya 200 kg lehet.

    A dróntaxi prototípusokkal ellentétben azonban nem tud függőlegesen fel- és leszállni, ezért kifutópályára van szüksége.

    Nagy várakozásokkal tekintenek a repülő autók kialakulóban lévő piacára.

    A Morgan Stanley tanácsadó cég 2019-ben azt jósolta, hogy az ágazat 2040-re 1,5 billió dollárt érhet.

    A Hyundai Motors Europe vezérigazgatója, Michael Cole pedig egy keddi iparági rendezvényen a „jövőnk részének” nevezte a koncepciót.

    A jelenlegi közlekedési infrastruktúrára nehezedő terheltség lehetséges megoldásának is tartják a repülni képes autókat.

    Az AirCar mögött álló Klein Vision vállalat szerint a prototípus kifejlesztése körülbelül két évig tartott, és „kevesebb mint 2 millió euróba” került.

    Anton Rajac, a Klein Vision tanácsadója és befektetője szerint, ha a vállalat a globális légitársaságok vagy taxik forgalmának akár csak egy kis százalékát is magához tudná vonzani, akkor hatalmas sikert érne el.

    „Csak az Egyesült Államokban körülbelül 40 000 repülőgépre van megrendelés” – mondta.

    „És ha ezek 5%-át átalakítjuk, hogy a repülőgépet repülő autóra cseréljük – máris hatalmas piacunk van”.”

    Dr. Stephen Wright, a Nyugat-Angliai Egyetem repüléstechnikai és repülőgép-szakértője úgy jellemezte az AirCar-t, mint „egy Bugatti Veyron és egy Cesna 172 szerelemgyerekét”.

    „El kell ismernem, hogy ez nagyon menőnek tűnik – de száz kérdésem van a tanúsítványokkal kapcsolatban” – mondta Dr. Wright.

    „Bárki készíthet repülőgépet, de a trükk az, hogy olyat kell készíti, amely repül és repül és repül és repül, egymillió órán keresztül, egy emberrel a fedélzeten, anélkül, hogy baleset történne.”

    „Alig várom, hogy lássam azt a papírt, amely azt állítja, hogy ez biztonságosan repülhető és biztonságosan eladható”.

    Korábban már írtunk egy holland repülő autóról és egy elektromos repülő autóról is.

  • Räikkönen meghajtotta a Giulia GTAm-et

    Räikkönen meghajtotta a Giulia GTAm-et

    Az Alfa Romeo finn versenyzője, Kimi Räikkönen ismét a márka egyik utcai autójának, a Giulia GTAm-nek a volánja mögé ült, amelynek fejlesztésében ő is részt vett. Ellenőrizte, hogy kifizetődött-e a munkája.

    „Nagyon tetszik. Egy olyan autóval állunk szemben, amelyet a mindennapokban is lehet használni, de a pályára is ki lehet vinni; egy olyan autóval, amelyben igazán jól érezheted magad” – mondta az Alfa Romeo videójában.

    A Giulia GTAm az Alfa 2,9 literes, duplaturbós V6-os motorjának tuningolt változatávan bír, amely 532 lóerős (540 LE/396 kW) teljesítményre képes. Ami azonban Räikkönent a legjobban lenyűgözte, az a leszorítóerő.

    „Természetesen nagy sebességnél jobb az autó az egyensúly szempontjából” – mondta Räikkönen. „Úgy érzem, mintha jobban terhelt lenne az eleje, hogy gyorsabban forduljon. Gyors, könnyen vezethető és jól kezelhető.”

    Ettől függetlenül azonban kiváló az autó közútra is.

    „Ezt arra találták ki, hogy elmenjünk valahova, elmenjünk a tengerpartra, aztán, oké, jöjjünk vissza és tegyünk meg néhány kört (pályán). Csináljuk” – mondta Räikkönen.

    A kissé kevésbé extrém Giulia GTA  ára 175 000 eurótól (61 millió forint) kezdődik Olaszországban, míg a videón látható Giulia GTAm ára 180 000 eurótól (63 millió forint) indul.

  • Autómentessé kell válniuk az élhetőség érdekében a jövő városainak

    Autómentessé kell válniuk az élhetőség érdekében a jövő városainak

    (MTI) – Teljesen autómentessé kell válniuk a városoknak, hogy a jövőben is élhetők maradjanak – vélik kutatók a városi gépkocsihasználat alakulásának egy új matematikai modellezése alapján.

    A University College London tudósainak részvételével folyt nemzetközi kutatás készítői a közösségi magatartás megváltoztatására szólítottak fel a városokban közlekedő gépkocsik számának csökkentésére. Emlékeztettek arra, hogy a gépkocsigyártás gyorsabb ütemben nő, mint a népesség: 2019-ben 80 millió gépkocsit gyártottak világszerte, miközben a Föld népessége 78 millióval nőtt.

    A kutatók szerint a jövőbeni várostervezésnek magában kell foglalnia a gépkocsitól való függőség csökkentését, ösztönzést a kevesebb és rövidebb autóút megtételére, bátorítást a gyaloglásra és kerékpározásra, amelyeknek a helyi közlekedés elsődleges módozataivá kell válniuk. A közösségi közlekedés használatát hosszabb utazásokra kell használni, a gépkocsikat csak szükséghelyzetben vagy különleges alkalmakkor.

    Az Open Science folyóiratban közzétett tanulmányukban egy új matematikai modellt hoztak létre különböző forgatókönyvekkel a városi gépkocsihasználatra, amelyben a lakók vagy naponta használták autóikat, vagy közösségi közlekedést használtak. Más tényezők mellett számításba vették az utazási idő hosszának a becsült költségét, mivel ez a legnagyobb tényező, amikor valaki arról dönt, miként utazik.

    „Néhány évtized múlva lesznek 40-50 milliós lélekszámú városaink, amelyek 40-50 millió gépkocsi számára elégséges parkolókra fognak hasonlítani. A gépkocsi szükségessége egy nagyon szennyező iparágtól és egy nagyon drága marketingtől ered” – idézte Rafael Prieto Curielt, a tanulmány vezető szerzőjét az EurekAlert tudományos hírportál.

    A különböző forgatókönyvek számításai alapján arra a következtetésre jutottak, hogy a gépkocsihasználat csökkenése elsősorban attól függ, hogy a lakosoknak biztosítják a választást több utazási mód közül. A kutatók szerint az emberekben tudatosítani kell a gépkocsihasználat, valamint a dugódíj, az autópályadíj, a parkolás költségeit, ami segíthet abban, hogy elkedvetlenítsék őket a gépkocsihasználattól. A tömegközlekedés jobbításával, az utazási idő rövidülésével több embert téríthetnek át használatára.

    A modellezésben egy szélsőséges forgatókönyvet is találtak, amikor egy 50 millió város, 50 milliós gépkocsiparkjának mindennapos munkába járási használatát vizsgálták. A kutatók arra jutották, hogy egy ilyen városban a legnagyobbak a dugók, több közlekdési infratuktúrára sugárutakra, hidakra, parkolóházakra van szükség.