Kategória: Automobil

  • Hipnózis díjat nyert a HUMDA közlekedésbiztonsági kampánya

    Hipnózis díjat nyert a HUMDA közlekedésbiztonsági kampánya

    Egy arany és egy ezüst díjat is nyert az egyik legrégebbi és legrangosabb magyarországi kreatív reklámversenyen, a Hipnózis megmérettetésen a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. „Nem vagy egyedül az utakon” közlekedésbiztonsági kampánya. Ez az egyetlen olyan hazai szakmai verseny, amelynek zsűrizésében külföldi kreatívigazgatók is részt vesznek.

    Társadalmi célú reklámfilm kategóriában a legjobb, arany díjat kapta a HUMDA tavaly őszi egyedülálló szemléletformáló kampánya, amelyet a balesetek számának radikális csökkentése érdekében indított az Ügynökség. Craft kategóriában pedig ezüst díjat kaptak a HUMDA reklámfilmjei, itt a kiemelkedő rendezői, operatőri, vágói, art direkciós teljesítményt ismerte el főzsűri, melynek elnöke Mark Tungate, az Epica Awards igazgatója volt. Az idei verseny shortlistje 209 pályázatból alakult ki.

    A „Nem vagy egyedül az utakon” mottóval indított egy hónapos közlekedésbiztonsági kampányban négy olyan reklámfilm volt látható a legnépszerűbb honlapokon és közösségi médiafelületeken, amelyeket a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása miatt készített a HUMDA. Olyan mindennapi helyzetekre hívták fel a figyelmet a reklámfilmek, mint a vasúti átjárónál történő közlekedés, az autóvezetés közbeni figyelem, a megkülönböztető jelzést használó jármű azonnali elengedése és a mikromobilitási eszközök helyes használata.

    – A HUMDA kiemelt feladata a közlekedésbiztonság javítása, számos látványos aktivitásunk van ezen a területen. Most is zajlanak a motoros vezetéstechnikai tréningjeink, amelyeken több száz motoros vesz részt.. Képzési területen az autósokra és a gyerekekre is gondolunk, de a legtöbb közlekedőt a magas szakmai színvonalon elkészülő és a célcsoporthoz hatékonyan eljuttatott kampányainkkal érünk el – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.

    – A HUMDA Kommunikációs Irodája és a Lounge Group által közösen készített kampány áprilisban már a dallasi Hermes Creative Awards-on is két platina díjat kapott. Örülünk neki, hogy a nemzetközi szakmai elismerés után hazai díjakat is nyertünk. Már tervezzük a következő kampányainkat, amelyek remélhetőleg hasonlóan sikeresek lesznek. A munka igazi eredménye azonban az, ha egyre többen figyelünk oda egymásra a közutakon és közösen tesszük egyre biztonságosabbá a hétköznapi közlekedést – mondta Lázár László, a HUMDA kommunikációs vezetője.

  • Rally szakaszon is bizonyított a magyarok kedvenc autója

    Rally szakaszon is bizonyított a magyarok kedvenc autója

    Az esztergomi gyártású Suzuki S-Cross 2022 után 2023-ban is elnyerte a közönségdíjat az Év Magyar Autója versenyben. Az 1,4 literes motorral és lágy hibrid hajtással szerelt kompakt szabadidő-autó a Salgó Rallyn is szerepet kapott, Kammerer Zoltán olimpiai- és világbajnok kajakos előfutóként állt rajthoz a volánja mögött.

    Autóversenyen nem csupán versenyautókra van szükség, számos egyéb jármű is szolgálatot teljesít a lebonyolítás érdekében. A Salgó Rally sportszakmai személyzete egyebek mellett egy Suzuki S-Crosst is használt, ami a felszerelés szállítása után a híres ceredi gyorsasági szakaszon előfutó autóként is remekül megállta a helyét.

    A még 2021-ben megújult esztergomi Suzuki S-Cross 4,3 méter hosszú, 1,785 méter széles, 1,58 méter magas és 2,6 méteres tengelytávval rendelkező autó. Elődjéhez képest csak a hasmagassága változott, 180 milliméter helyett 175 milliméter lett, a tágas utasterében öt felnőtt elfér, a 430 literes dupla padlós csomagtér sokoldalúan használható, ezúttal az is hasznosnak bizonyult, hogy az űrtartalma 1230 literre is bővíthető a háttámlák könnyű ledöntésével.

    Az utazási élményt nagyvonalú hátsó lábtér és szélesre nyitható (feláras) panoráma-napfénytető fokozza. A lágy hibrid rendszer elemei az ülések alatt kaptak helyet, így nem vesznek el hasznos teret sem az utas- sem a csomagtérből. A hátsó ülések osztottan dönthetők (a háttámla két fokozatban rögzíthető), az álpadló segítségével teljesen sík felületet kapunk.

    Jó technikai felszereltség

    A LED-es fényszórók és hátsó LED-es lámpák alapáron járnak az autóhoz, GL+ szinttől pedig már a fényszórók automatikus szintszabályozása is a listaárban van. Érintőképernyő nélkül sosem maradunk, az alap héthüvelykes (felbontása 800 x 480 pixel), a tesztünkben szereplő komolyabb egység 9 hüvelyk képátlójú, képe HD-felbontású (1920 x 1080 pixel) és vezeték nélkül is fut rajta az Apple CarPlay, illetve az Android Auto.

    A tolatókamera képe éles, a hangzórendszer alapáron nem nyújt különleges élményt, de extraként nyolc hangszóró is rendelhető. Jellegéből adódóan a kocsi vezethetőség nem különleges, de jól manőverezhető, és minden tekintetben hozza a manapság elvárt szintet.

    Takarékos lágy hibrid

    A Suzuki ötféle hibridet kínál. Lágy (kisegítő) hibridből kettő is van, 12 voltos, illetve 48 voltos, full (teljes) hibrid hajtásláncból is kettő szerepel a palettán: a villanymotorral támogatott, Toyotától átvett 1,8 literes motorral (Swace), illetve a saját fejlesztésű, először a Vitarában majd az S-Crossban bemutatkozott, négyhengeres 1,5 literes motorral szerelt hajtás. Plusz ott van a szintén Toyota-fejlesztésű plug-in hibrid rendszer (Across).

    Az 1,4 literes közvetlen befecskendezéses, négyhengeres turbómotornak és a Bosch által gyártott 48 voltos SHVS lágy hibrid rendszernek köszönhetően az autó nem fogyaszt sokat, 6,8 literes átlagfogyasztással üzemelt, de hétköznapi körülmények között bonyolított tesztelés során 5,9 liter benzinnel is beérte 100 kilométerenként. Ekkor sík tájon és városon belül használtuk az eco, azaz takarékos üzemmódot, amellyel erőtlenebbé vált az autó, gyengült a gázpedál érzékenysége és a légkondi is spórolós fokozatban dolgozott, de cserébe takarékosabb volt.

    Fotó: TRP Hungary/MGR Images/Nagy Gábor Sándor

    A Suzuki könnyű és kompakt lágy hibrid rendszere egy meghajtó funkcióval is ellátott integrált, 10 kW teljesítményű és 53 newtonméter nyomatékkal bíró indítógenerátorból (ISG) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátorból (az első utasülés alatt található), valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban tárolódik. A hatékony töltési folyamat gyakori motorrásegítést tesz lehetővé. A tárolt energiának köszönhetően a hibrid rendszer az utazósebesség elérése után minimalizálja az áramfelhasználás benzinmotorra háruló terhelését. Az automatikus start/stop rendszerrel megállított benzinmotort simábban és egyenletesebben újraindítja, míg az üzemanyagigényes gyorsítás során az ISG saját nyomatékát használó két funkciójával (nyomatéknövelés és nyomatékkiegyenlítés) tovább segíti annak működését.

    Mit jelentenek ezek? Amikor a kuplungot kinyomjuk a lassításhoz, és a motor fordulatszáma az alapjárati fordulatig csökken, az ISG alapjáraton tartja a benzinmotort, és leállítja az üzemanyag-felhasználást (már 15 kilométer/óra alatti sebességtől) – önálló elektromos hajtásra nem képes. Miután az alapjárat folytonos, a jármű igény szerint bármikor visszagyorsítható. A nyomatékkiegyenlítés az ISG nyomatékát felhasználva rásegít a benzinmotor forgatónyomatékára, így kompenzálja a gyorsítási folyamat során fellépő késleltetett motorválaszt, ami fokozza a gyorsulást és növeli a teljesítményt. A nyomatéknövelés zökkenőmentesebbé teszi a gyorsítást azáltal, hogy az ISG forgatónyomatékával támogatja a benzinmotor nyomatékát, amíg a turbófeltöltő a motorba nem juttatja a sűrített levegőt. Az erőforrás legnagyobb teljesítménye 130 lóerő, nyomatékának maximuma 235 Nm. Álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 9,5 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 195 kilométer/óra.

    Fotó: TRP Hungary/MGR Images/Nagy Gábor Sándor

    Az üresen 12,5 mázsás S-Cross hibrid rendszere kiküszöböli a turbólyukat, a motor meglehetősen élénk, a hatfokozatú váltó hosszú karja ellenére rövid úton jár, de néha megakad a hármas fokozat környékén. Az autó futóműve elöl MacPherson rugóstagokra épül, hátul a szokásos csatolt hosszlengőkaros. Elektromos rásegítésű kormányzása steril, a vezetési pozíció megfelelő, az ülések hosszabb utazás során sem terhelik meg a derekat, illetve a hátat. A kilátás jó, a parkolásban négykamerás rendszer segíthet. A kerék- és szélzaj jelentős.

    Mennyibe kerül?

    Alapfelszereltséggel (elfogadhatónak mondható GL: LED-fényszórót, hét légzsákot, táblafelismerőt, városi koccanásgátlót, aktív sávtartót, sávelhagyásra figyelmeztetőt, távolságtartós tempomatot is ad) listaáron 9 millió forintért (kedvezményes áron 7,95 millió forintért) lehet kétkerékhajtású lágy hibrid Suzuki S-Cross a birtokunkban, a GLX felszereltséggel kedvezményes áron 9,22 millió forintba kerül az autó. Erre a modellre is érvényes a Suzuki 3+7 éves garanciája (200 ezer kilométerig), ami hosszú távon megalapozza a gondozásmentes használatát.

    A cikk készítésében közreműködött Bíró Csongor.

  • Második alkalommal közlekedik elektromos busz Békéscsabán a Zöld Busz Programban

    Második alkalommal közlekedik elektromos busz Békéscsabán a Zöld Busz Programban

    A HUMDA Zrt. Zöld Busz Program Demonstrációs Mintaprojektjében egy újabb elektromos meghajtású busztípust tesztel Békéscsabán. 2023. május 31-től június 7-ig a békési vármegyeszékhelyen a Volánbusz Zrt. üzemeltetésében közlekedő Mercedes-Benz eCitaro NMC3 típusú elektromos járművet a városban elérhető autóbuszvonalakon és menetrend szerint próbálhatják ki az utasok.

    A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. demonstrációs mintaprojektjeiben már számos alkalommal együttműködött a Volánbusz Zrt.-vel, egyes települések helyi és elővárosi közösségi közlekedésében, illetve már hosszabb vonalakon, helyközi közlekedésben is tesztelték közösen a különböző típusú járműveket.

    Békéscsaba helyi vonalain 2020 októberében egy Solaris Urbino 12 electric típusú elektromos jármű 25 napon keresztül, naponta mintegy 160 kilométeren szállította az utasokat. Most egy másik típust próbálhatnak ki a vármegyeszékhely lakói: a május 31-én kezdődő tesztidőszakban a Mercedes-Benz eCitaro NMC3 naponta több, mint 250 km-t tesz meg az 1, 5, 7F, 8, 8A, 8MJ, 17, 17V, 74A, 74B jelű járatok útvonalán. A jármű töltése a Sportcsarnoknál telepített töltőberendezésnél zajlik.

    Az akadálymentes kialakítású, végig alacsonypadlós, 2 ajtós, kerekesszékben ülő utas szállítására is alkalmas, légkondicionált elektromos jármű ismét lehetőséget nyújt a HUMDA és a MÁV–Volán-csoport számára, hogy a meglévő elektromos autóbuszai mellett újabb típusok tesztelésével gyűjtsön üzemeltetési tapasztalatokat.

    HUMDA, Zöld Busz Program, Békéscsaba
    Fotó: HUMDA

    – A mintaprojektek, így a békéscsabai demonstráció során is olyan üzemeltetési tapasztalatokat szerzünk, amelyek a jövőbeni beruházásoknál nélkülözhetetlenek, másrészt ezek kiváló háttéranyagot biztosítanak a Magyar Kormány számára az elektromobilitással kapcsolatos jövőbeni döntések megalapozására. A hazai közösségi közlekedés járműállományának megfelelő ütemben történő modernizálódása hozzájárul a vállalt klímacéljaink eléréshez. A Zöld Busz Programban eddig közel száz elektromos meghajtású autóbuszt adtunk át a budapesti agglomerációban és vármegyeszékhelyeken, az új járművek valamennyi városban szívélyes fogadtatásban részesültek az utazóközönség részéről – mondta Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

    – A MÁV–Volán-csoport fenntarthatósági célkitűzéseivel összhangban társaságunk az autóbusz-állomány fiatalítása mellett fokozatosan annak zöldítésére is törekszik új, alternatív meghajtású, lokálisan alacsony vagy zéró károsanyag-kibocsátású járművek beszerzésével. Jelenleg 54 elektromos autóbuszt üzemeltetünk, és a következő hetekben további 48 e-busz érkezik a flottába. Mindent elkövetünk annak érdekében, hogy egyre több alternatív meghajtású járművel biztosítsuk környezetünk védelmét, és fejlesztési programokat indítunk annak érdekében, hogy üzemeltetésük hosszú távon is költséghatékony legyen – húzta alá Kruchina Vince, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója.

    – A környezettudatos gondolkodásmód közel áll Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzathoz. Az elmúlt években minden lehetséges területen igyekezett a város redukálni a környezeti lábnyomát: ez a szén-dioxid-kibocsátás mérséklésén keresztül a zöldebb közösségi terek kialakításán át a hulladék újrahasznosításáig mutatott. A környezetvédelemmel kapcsolatos célkitűzések végrehajtásában fontos szerepe van az alternatív energiaforrások és a legmodernebb technikák alkalmazásának és a város lakosainak szemléletformálásának. Ezért is öröm számunkra, hogy egy héten keresztül, demonstrációs program keretében üzemeltet a HUMDA és a Volánbusz közösen egy elektromos buszt – tette hozzá Szarvas Péter, Békéscsaba polgármestere.

    – A Mercedes-Benz eCitaro NMC3 típusú autóbusz 4. tesztállomása Békéscsaba. Nagy öröm és megtisztelő számunkra, hogy a HUMDA Zrt.-vel közösen a Zöld Busz Program keretében először lesz lehetősége az érdeklődőknek egy elektromos Mercedes autóbusz kipróbálására. Bízunk benne, hogy az előző helyszínekhez mérten – ahol az elvárt napi futásteljesítményeket az akkumulátorok kapacitásának nagy tartalékával hajtották végre – itt is hasonló sikerrel mutatkozik be a jármű és elnyeri mind az utasok, mind a járművezetők tetszését – fűzte hozzá Uray Dóra, a tesztautóbuszt biztosító Omnibus Hungária Kft. ügyvezetője.

    A jármű egy harmadik generációs lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid, NMC3 akkumulátorcsomagból nyeri az energiát. Ennek az energiasűrűsége mintegy 50 százalékkal nagyobb, mint ez előző típusé. A hat darab nagyfeszültségű akkupakk; egyenként 98,1 kWh kapacitású, összesen 590 kWh a névleges kapacitás és 468 kWh a használható energia. A két ZF AVE 130, kerékagy közelében elhelyezett elektromotor csúcsteljesítménye darabonként 125 kW, a forgatónyomatékuk maximuma 485 Nm. Az eCitaro második ajtajában kihajtható rámpa kapott helyet, a szintszabályozás elektropneumatikus és térdeplés funkcióval is rendelkezik. Az utastérbe 13 USB-csatlakozó is került, az utastájékoztatásról bent egy TFT-monitor, kívül pedig három LED mátrix-kijelző gondoskodik.

  • Íme egy kör Magyarország legújabb versenypályáján, a Balaton Park Circuiten (videó)

    Íme egy kör Magyarország legújabb versenypályáján, a Balaton Park Circuiten (videó)

    Versenyt egyelőre még nem rendeztek rajta, de a megnyitón mi is kipróbálhattuk a nemrég elkészült Balaton Park Circuitet.

    Mint arról mi is beszámoltunk, a héten a háromszoros Forma-1-es futamgyőztes Giancarlo Fisichella részvételével bemutatták Magyarország legújabb versenypályáját, a Balaton Park Circuit-et. A Balatonfőkajáron megépített aszfaltcsík a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legmagasabb biztonsági előírásait figyelembe véve jött létre, és Grade 2-es licencért folyamodik, azaz a Forma-1-en kívül bármilyen autós versenysorozatot vendégül láthat a jövőben.

    A 4115 méter hosszú, hat jobb és tíz balkanyart tartalmazó pályát elsőként a Porsche vette használatba, hogy a márka születésének 75. évfordulója alkalmából kéthetes, „Porsche on Track” elnevezésű programot bonyolítson le a vadonatúj létesítményben. A megnyitó napján pedig a meghívott vendégeknek és újságíróknak lehetősége nyílt a Porsche helyszínen levő, meglehetősen széles modellpalettájából autót választva végigmenni a frissen átadott aszfaltcsíkon, így most mi is meg tudjuk mutatni, hogyan is néz ki a Balaton Park Circuit belülről, egy Porsche 718 Boxster GTS anyósüléséről.

    Íme:

     

    Alább a Balaton Park Circuit pályarajza látható:

    Balaton Park Circuit
    Fotó: TRP Media
  • A hazai motorsport nagyjaival népszerűsíti a biztonságos közlekedést a HUMDA

    A hazai motorsport nagyjaival népszerűsíti a biztonságos közlekedést a HUMDA

    A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. is csatlakozott a május 11-i közlekedési kultúra napja kapcsán indított figyelemfelhívó kampányhoz. A közösségi médiában közzétett videóban a hazai autó- és motorsport legendái, illetve reménységei hívják fel a figyelmet a biztonságos közlekedésre.

    A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által készített videóban Michelisz Norbert, túraautó-világkupa győztes a sebességkorlátozás betartására; Kiss Norbert négyszeres Európa-bajnok kamionversenyző az odafigyelés fontosságára; Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke a biztonsági öv használatára hívja fel a figyelmet. Talmácsi Gábor világbajnok motorversenyző elmondta, hogy ha adrenalint szeretne égetni, akkor azt mindig csak versenypályán teszi, soha nem közúton. Csomós Miklós raliversenyző pedig azt hangsúlyozta, hogy a közút nem versenypálya.

    Kovács Bálint gyorsasági motorversenyző szerint a védőfelszerelés és a megfelelő ruházat elengedhetetlen a motorkerékpárokon, Katona Áron motokrossz-versenyző pedig kiemelte a bukósisakviselés meghatározó szerepét. Dr. Szauter Ferenc, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának vezetője pedig a türelmet említette meg, mint a biztonságos közlekedés pótolhatatlan összetevőjét.

    Budapest, HUMDA
    Budapest – Fotó: HUMDA

    – Nem lehet elégszer hangsúlyozni a közlekedésbiztonság fontosságát. A HUMDA minden eszközével hozzá akar járulni annak a nagyszabású célnak az eléréséhez, hogy 2050-re ne történjenek halálos kimenetelű balesetek a közutakon. Kampányokkal, vezetéstechnikai tréningekkel, rendezvényekkel és számos aktvitással, így ezzel a videóval is hozzá akarunk járulni ahhoz, hogy mindenki figyeljen oda a többi közlekedőre és defenzív vezetési stílussal járuljon hozzá a balesetszámok csökkenéséhez – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.

    – Büszkék vagyunk rá, hogy olyan nagy nevek is elvállalták a szereplést ebben a videóban, mint Michelisz Norbert vagy Talmácsi Gábor. Két éve volt már egy közös kampányunk „Maradj ember a volán mögött is!” szlogennel, de azóta is folyamatosak az aktivitásaink ezen a területen. A tavaly őszi-téli kampányunk épp nemrég kapott két platina díjat a világ egyik legrégebbi és legnagyobb kreatív versenyén, a dallasi Hermes Creative Awards-on. Összesen már több millió embert értünk el, de tudjuk, hogy ez a munka már akkor megéri, ha csak néhány balesetet is meg tudunk akadályozni a személetformálással – mondta Lázár László, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. kommunikációs vezető.

    A közlekedési kultúra napját minden évben május 11-én tartják, ez a biztonságtudatosan, környezettudatosan, udvariasan közlekedő emberek ünnepnapja. Ekkor a közlekedő társadalom és a kulturált közlekedés ügye iránt elkötelezett szervezetek rendezvényekkel, aktivitásokkal hívják fel a közfigyelmet a közlekedés sokszínűségére, szépségére, technikai vívmányaira, a biztonságtudatos, toleráns, egymásra odafigyelő közlekedési magatartás fontosságára a közúti, a vasúti, a vízi és a légi közlekedés területén egyaránt.

  • Kaposváron folytatódik a Zöld Busz Program Mintaprojektje

    Kaposváron folytatódik a Zöld Busz Program Mintaprojektje

    A HUMDA Zrt. Zöld Busz Program Demonstrációs Mintaprojektjében egy héten át elektromos meghajtású buszt tesztelnek Kaposváron. A Mercedes-Benz eCitaro elektromos autóbusz a megyeszékhely minden vonalán közlekedik a hét folyamán, csaknem kétezer kilométert tesz meg a városban és naponta mintegy 500 utas tapasztalhatja meg a helyszíni kibocsátástól mentes közösségi közlekedés élményét.

    A kétajtós jármű egy harmadik generációs lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid, NMC3 akkumulátorcsomagból nyeri az energiát. Ennek az energiasűrűsége mintegy 50 százalékkal nagyobb, mint ez előző típusé. A hat darab nagyfeszültségű akkupakk; egyenként 98,1 kWh kapacitású, összesen 590 kWh a névleges kapacitás és 468 kWh a használható energia. A két ZF AVE 130, kerékagy közelében elhelyezett elektromotor csúcsteljesítménye darabonként 125 kW, a forgatónyomatékuk maximuma 485 Nm. Az eCitaro második ajtajában kihajtható rámpa kapott helyet, a szintszabályozás elektropneumatikus és térdeplés funkcióval is rendelkezik. Az utastérbe 13 USB-csatlakozó is került, az utastájékoztatásról bent egy TFT-monitor, kívül pedig három LED mátrix-kijelző gondoskodik.

    A Kaposváron közlekedő Mercedes-Benz eCitaro napszakonként eltérő vonalakon közlekedik, az egyhetes, május 9. keddig tartó demonstrációs mintaprojekt során minden egyes vonalon lehet vele találkozni. Az autóbusz egyszerre 85 fő befogadására alkalmas, közülük 29-en ülve utazhatnak. A környezetkímélő busz ezúttal is díjmentesen próbálható ki, menetrendje a Kaposbusz honlapján érhető el.

    A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által koordinált Zöld Busz Program Demonstrációs Mintaprojekt célja, hogy a települések és az üzemeltetők is hasznos tapasztalatokat szerezzenek az elektromos meghajtású autóbuszok működtetéséről. A tiszta és csendes járművek forgalomba állítása szemléletformálási célokat is szolgál.

  • Rangos nemzetközi díjakat nyert a HUMDA közlekedésbiztonsági kampánya

    Rangos nemzetközi díjakat nyert a HUMDA közlekedésbiztonsági kampánya

    A világ egyik legrégebbi és legnagyobb kreatív versenyén, a dallasi Hermes Creative Awards-on két platina díjat is kapott a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. 2022-es őszi-téli közlekedésbiztonsági kampánya. A díj marketing és kommunikációs területen ismeri el a kiemelkedő munkákat, az elismerése több ezren pályáztak. A HUMDA rendezés és szórakoztatás kategóriákban kapta meg a legrangosabb díjat.

    A díj odaítéléséről az 1995-ben alapított Marketing és Kommunikációs Szakemberek Szövetsége (AMCP) dönt iparági szakemberek bevonásával. A kreatív ipar legjobb kiadványait, márkaépítési megoldásait, webhelyeit, videóit, valamint reklám-, marketing- és kommunikációs programjait értékelik minden évben.

    A HUMDA kiemelt feladata a közlekedésbiztonság javítása, ezért indított 20222 őszén egyedülálló szemléletformáló kampányt a balesetek számának radikális csökkentése érdekében. A „Nem vagy egyedül” mottóval indított egy hónapos közlekedésbiztonsági kampányban négy olyan reklámfilm volt látható a legnépszerűbb honlapokon és közösségi médiafelületeken, amelyeket a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása miatt forgattunk. Olyan mindennapi helyzetekre hívtuk fel a figyelmet, mint a vasúti átjárónál történő közlekedés, az autóvezetés közbeni figyelem, a megkülönböztető jelzést használó jármű azonnali elengedése és a mikromobilitási eszközök helyes használata.

    HUMDA
    Fotó: HUMDA

    – A HUMDA az elmúlt években lehetőségeihez képest sokat tett a közlekedésbiztonság javítása érdekében. Számos vezetéstechnikai tréning szervezésén, magas színvonalú szakmai kiadványok összeállításán és országos edukációs kampányok lebonyolításán vagyunk már túl munkatársaimmal. Az olyan kampányaink, amely most az Egyesült Államokból kapott elismerést sok százezer, vagy akár több millió emberhez is eljut és erősíti azt az elhivatott munkát, amelyet partnereinkkel, többek között az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal is végzünk. A közlekedésbiztonság egy olyan terület, ahol még sok tennivalónk van, de az ilyen részsikerek erőt adnak ahhoz, hogy folytassuk a munkát – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.

    – Minden korosztályt megszólítottunk ezzel a kampánnyal, ezért egy közös nyelvhez, a szarkasztikus humorhoz és az iróniához folyamodtunk. Ezért is nyertünk a rendezés mellett szórakoztatás kategóriában is. Büszke vagyok rá, hogy a HUMDA Kommunikációs Irodája és a Lounge Group közösen egy olyan kampányt alkotott tavaly, amely nemzetközi szinten is kiemelkedő szakmai elismerésben részesült. A humor egy olyan nemzetközi nyelv, amellyel a fiatalokat, a középkorúakat és az időseket is meg tudjuk szólítani. Természtesen tervezzük, hogy hagyományainkhoz híven idén is szervezzünk egy országos elérésű közlekedésbiztonsági kampányt – mondta Lázár László, a HUMDA kommunikációs vezetője.

    A reklámfilmek itt tekinthetők meg:

  • Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése

    Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése

    A valaha készült összes Porsche többsége még mind a mai napig az utakat rója. Ez pedig nem véletlen. Több mint 70 évnyi történelemmel ehhez már jóval többre van szükség, mint pusztán megbízható autókra. Elhivatott tulajdonosok és elkötelezett törődés kell hozzá, amelynek alapfeltétele a kötődés. A szerelem. A Porsche Classic pedig éppen azért született, hogy mindent megkaphassanak a klasszikusok.

    „Azok, akik voltak annyira szerencsések, hogy megvalósították az álmukat, felelősséggel tartoznak a világ felé, hogy megőrizzék azt,” mondta Ferry Porsche, a márka alapítója. A Porsche pedig abszolút felismerte ezt a felelősséget és éppen ezért alapította a klasszikus modellek karbantartásáért felelős Classic részleget.

    A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak. A márkába életet lehelő 356. A 911 bármely generációja. A középmotoros klasszikusok. A szupersport-autók. Az első Boxster, sőt, még az első Cayenne is szerepel a portfólióban. Mindegyik modellhez gyári előírások szerint, gyári minőségű megmunkálással készült alkatrészek állnak rendelkezésre, sőt ennél sokkal több is.

    Porsche
    Forrás: Porsche

    A speciális, régebbi technikát tökéletesen kiszolgáló kenőanyagok és adalékok segítik az állapot fenntartását. Ha pedig engedünk a modern idők hívószavának, akkor korhű megjelenésű, ám igencsak modern technológiájú központi rendszert tehetünk a gyártó jóvoltából a gyári rádió helyére, illetve tökéletes kidolgozású járműkövetési rendszerrel biztosíthatjuk befektetésünket.

    Egy Porsche ugyanis mindig is álom lesz, nem csak új, hanem használt formában is. A veteránautók már évek óta az egyik legjobb befektetésnek számítanak, sőt, az összes klasszikus Porsche modell növeli az értékét, ha megfelelően karban tartják.

    Ebben a Porsche Centrum Budapest is segédkezik: hivatalos Porsche Classic Partnerként itt elérhető a klasszikus modellekhez kínált összes termék. A katalógus több mint 60.000 terméket foglal magában és mindegyikhez egy-egy saját történet kapcsolódik. Erre kiváló példa az eredeti Porsche embléma, amelyből az évek során ötféle verzió is született. Az első 356-osokon például még narancssárgába hajlott a mára vörös sávozás – a Württemberg-Hohenzollern akkori jelzésének megfelelően. Ám nem csak a megfelelő színt kell eltalálni, hanem a megfelelő technológiát is: akkoriban még aranyozták a jelvényt, a festéket pedig kézzel vitték fel rá. Természetesen Németországban. Természetesen a pótalkatrész is ott készül.

    Porsche
    Forrás: Porsche

    Ám a Porsche Classic ennél többről is szól. Teljes körű restaurálást is végeznek, méghozzá gyári szakértelemmel és eszközökkel, hogy az álmok újraálmodói biztos hátteret kapjanak – olykor pedig saját szárnyakat adjanak az álmoknak. Erre kiváló példa a 911 Classic Club Coupé, amely a Porsche Club of America megbízásából egy tökéletesen restaurált 996-ot eredményezett – a 997-es típusú 911 Sport Classic stílusában, a 911 Carrera RS 2.7 ’kacsafarok’ légterelőjével és egy olyan kettős buboréktetővel, amely az USA-ban sosem volt elérhető.

    De nem kell Amerikáig menni, ha különleges klasszikusra vágyunk. A Porsche Centrum Budapest is meglehetősen sokat tesz a Porsche modellek megőrzéséről, amiről Aradi Géza márkaigazgató is beszámol: „Classic teljes felújítás zajlik jelenleg is nálunk, több projekt is fut párhuzamosan. Ezek időigényes tevékenységek és egy igazi, teljes felújítás akár évekig is eltarthat. Sok függ attól, hogy alkatrészek beszerzését/felújítását részben az ügyfél végzi, vagy a folyamat egészét ránk bízza.” A klasszikus modellek piaca folyamatos felívelésben van, és ennek megfelelő a kereslet is.

    Porsche
    Forrás: Porsche

    „Jelenleg saját autón nem is dolgozunk, mivel teljes kihasználtságú a Classic műhely is,” tette hozzá a magyarországi márkaigazgató. „Ugyanakkor ezen a helyzeten is sokat fog segíteni az idén induló bővítési beruházás, amelyet követően mind normál karbantartásra, mind pedig komolyabb szerelési munkákra, felújításra is több autót tudunk majd fogadni.”

    (X)

  • Citroen: már nem lassítja az értékesítést a csiphiány

    Citroen: már nem lassítja az értékesítést a csiphiány

    Csaknem teljesen helyreállt az alkatrészellátás a Citroen gyártó helyszínein, a csiphiány már nem nehezíti az importőrök készletezését és a megrendelések teljesítését – mondta el Marton András, a C Automobil Import Kft. Citroën márkaigazgatója az MTI-nek.

    Emlékeztetett arra, hogy a márka a koronavírus-járvány előtt is képes volt gyorsan kiszállítani a megrendelt járműveket, most pedig – túljutva az iparágat tavaly sújtó alkatrészhiányon – ismét megfelelő szintre emelkedtek a készletek.

    A magyarországi újautó-piacon tavaly 2333 Citroen kelt el, ezzel a márka részesedése 1,81 százalék lett.

    A Magyarországon eladott új Citroënek kissé több mint fele teherjármű, a többiszemélyautó – ismertette. A teherjárművek szegmensében minimális volt tavaly az elektromos meghajtású, a személyautóknál megközelítette a 8 százalékot.

    Az elektromos modellek részarányának növekedését a magyar piacon rövid távon bizonytalannak ítéli a márkaigazgató, jelezte ugyanakkor, hogy a tervek szerint 2025-re amárka minden modellje elérhető lesz elektromos változatban is.

    A modelloffenzíva részeként Magyarországon is bemutatták a spanyolországi Villaverdében készülő új Citroen C4 X szedánt és elektromos változatát, az e-C4 XElectric-et, amelyeket a következő időszakban további Citroën modellek új plug-in hibrid és elektromos változatai követnek.

    Magyarországon jelenleg 22 értékesítési pont foglalkozik a Citroen márkával, Marton András elmondása szerint a márkakereskedői hálózat tagjai nem kényszerültek bezárásra a koronavírus-járvány, valamit az orosz-ukrán háború okozta válság következtében.

    A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a C Automobil Import Kft. nettó árbevétele 2021-ben megközelítette a 18 milliárd forintot. A C Automobil Import Kft. nettó árbevétele 2022-ben 18,4 milliárd forint volt.

  • Ismét Magyarok a Világ Járműgyártásában kiállítás az AMTS Automobil és Tuning Show-n

    Ismét Magyarok a Világ Járműgyártásában kiállítás az AMTS Automobil és Tuning Show-n

    Ismét megrendezik a Magyarok a VilágJárműgyártásában című kiállítást az AMTS Automobil és Tuning Show keretében március 17-19. között a Hungexpón – tájékoztatta a szervező Autós Nagykoalíció (ANK) az MTI-t.

    Ismertették: a G-pavilon 1700 négyzetméternyi területén több mint húsz cég és egyesület vesz részt, mintegy ötven jármű és részegység bemutatásával idézik fel a hazai járműgyártás múltját, jelenét, jövőjét, globális jelentőségét.

    A rendezvény mottója az idén „Szakemberekkel, fiatalokkal a tudatos mobilitásért, közlekedésbiztonságért, környezetvédelemért, a jövőért!”, tükrözve az Autós Nagykoalició egyik fő törekvését, az autós szakma népszerűsítését, az utánpótlás biztosításának támogatását. Az ANK jóvoltából a járműgyártás iránt érdeklődő ezer középiskolás diák ezúttal is ingyenes belépővel nézheti meg a kiállítást.

    A kiállítás a 15. században Kocs községben készült őskocsitól kezdve végigvezet az autóipar több évszázados történelmén, és bemutatja, hogy a magyar szakemberek milyen megoldásokkal segítették az autóipar fejlődését. Az idén sem hiányozhat a kiállításról a Galamb József által tervezett Ford T-modell, és először lesz látható nyilvánosan az egyetlen muzeális Ikarus terepjáró, valamint több Csepel márkájú, szigetszentmiklósi gyártású Laplander. Kiállítanak drónokból álló légiflottát, vízi járművet, muzeális és újmentő-, tűzoltó-, rendőrautókat, a Magyar Közút speciális gépeit, a Volánbusz járműveit, valamint a rendszerváltás óta Magyarországon gyártott modelleket. Bemutatkozik a sikeres magyar autóversenycsapat, az M1RA, valamint a BME Formula Racing Team magyar 4WD-elektromos-autonóm Formula versenyautója is.

    A szervezők a gyerekekre is gondoltak, ők interaktív minivárosban elektromos járművekkel próbálgathatják a biztonságos autózást és motorozást.

    A közleményben tájékoztatnak arról is, hogy a kiállítás ötletgazdája, Knezsik István,az Autós Nagykoalíció elnöke az AMTS keretében fogja átadni az idei Év magyar autója díjait.