Kategória: Automobil

  • Mi a teendő vadgázolás esetén? Videóban mutatjuk!

    Mi a teendő vadgázolás esetén? Videóban mutatjuk!

    Szarvasbőgés idején – augusztus végétől szeptember végéig – jelentősen megnőnek a vadgázolásos esetek hazánkban, azonban sokan nem tudják, mi a teendő, ha elütöttünk például egy nagyvadat. Előfordulhat azonban olyan eset is, hogy gázolás nem történik, de az autó előtt átfutó kisállat miatt a sofőr félre rántja a kormányt, és így szenved balesetet. Hogy mit lehet tenni ilyen esetben? Erre válaszol a Das WeltAuto jogi videósorozatának első része, amelyben dr. Újvári Zoltán ügyvéd ad jogi tanácsot egy megtörtént eset kapcsán.

    Rengeteg őz, szarvas, vaddisznó, róka pusztul el, sérül meg a magyar utakon augusztus végétől szeptember végéig, miután autóval ütközik. Ráadásul a balesetek nemcsak az állatok szempontjából okoznak jelentős problémát, hanem a járművekben is kárt tehetnek, arról nem is szólva, hogy az autó sofőrét és az utasokat is veszélybe sodorják. Méretüknél fogva a legnagyobb veszélyt a szarvasok jelentik, a gímszarvas párzási időszakában (augusztus vége és szeptember vége között) a vadak kontroláltalanul viselkednek, ennek köszönhetően pedig sok állat téved a közutakra, amely komoly veszélyt hordoz magában. Számos vadgázolásos balesetről szólnak ebben az időszakban a hírek. De nemcsak a nagyvadak, hanem a kisebb méretű állatok is okozhatnak akár több százezres kárt.

    „Országos használt autó kereskedői hálózatunkban sokszor találkozunk – jellemzően ősszel – olyan esettel, hogy eladunk egy autót, és néhány héten belül jön vissza a szegény ügyfél kétségbeesetten, mert összetört a jármű – mondta Frank György a Das WeltAuto márkaigazgatója. – Bár a szabályokat betartva közlekedett az úton, elütött egy vadat, a javítást pedig saját Cascóra kellett megcsinálni; sőt a vadásztársaság feljelentette a rendőrségen és be is perelte, hogy megtérítse a vadkárt, amit okozott.”

    Legtöbbet úgy tehetjük egy baleset elkerülése érdekében, ha csökkentett sebességgel és nagy éberséggel közlekedünk a vadaktól veszélyeztetett útszakaszokon, amelyre egyébként minden esetben tábla figyelmeztet. Sajnos minden óvintézkedés ellenére időnként annyira kiszámíthatatlan az állatok viselkedése, hogy bekövetkezik az ütközés. Amennyiben megfelelően tájékozottak vagyunk a jogainkat illetően, jelentős költségektől kímélhetjük meg magunkat.

     Sok esetben ugyanis nem az autóvezető a hibás, előfordulhat, hogy a helyi vadásztársaság felel a balesetért. Minden egyes, akár közúton történt vadbalesetben is érdemes szakember véleményét kikérni, hogy abban az adott ügyben, abban a konkrét helyzetben van-e értelme felszólítólevelet írni vagy pert indítani a vadászatra jogosult ellen, sőt akár olyan szituációban is, amikor nem történik konkrét ütközés a vaddal, mégis emiatt szenvedett valaki balesetet.

    Pont egy ilyen esetet dolgoz fel a Das WeltAuto több részes jogi videósorozatának első része, a történet különlegessége ugyanis az, hogy a filmben hallható baleset során nem volt ütközés. Egy róka szaladt át az autó előtt, amely az elkerülő manőver miatt komoly balesetet szenvedett, és felborult.

    A perben dr. Újvári Zoltán volt a kárt elszenvedő autós védőügyvédje, akivel Szabados Ágnes, a Das WeltAuto márkanagykövete, az RTL Klub Híradó műsorvezetője és Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója beszélgetett a Das WeltAuto legújabb videójában.

  • Az elektromos Mustang Mach-E két újabb feltöltési rekordot is elért, így már háromszoros Guinness-csúcstartó

    Az elektromos Mustang Mach-E két újabb feltöltési rekordot is elért, így már háromszoros Guinness-csúcstartó

    A Ford tisztán elektromos hajtású modellje, a Mustang Mach-E immár háromszoros Guinness világcsúcstartó, miután két új feltöltési rekordot is begyűjtött az idén nyáron megszerzett trófeája mellé, amit ultra-takarékos működéért kapott.

    A Guinness World Records™ hivatalosan is hitelesítette, hogy Nagy-Britannia leghosszabb útvonalát az autó az eddigi legrövidebb, 43 perc 13 másodperces feltöltési megállóval teljesítette, mintegy 30 percet verve az eddigi csúcstartóra. A rekordot beállító hátsókerékhajtású, nagyobbik kapacitású akkumulátorral felszerelt Mustang Mach-E hatótávolsága 10 percnyi (150 kWh-s) gyorstöltéssel mintegy 117 kilométerrel hosszabbítható meg.

     

    A csapat mindössze az északnyugat-angliai Wiganban kényszerült egyetlen töltésre, ami azt jelenti, hogy a legkevesebb töltési megálló rekordját örökre a Ford Mustang Mach-E fogja tartani – hacsak nem akad a jövőben egy olyan autó, ami rátöltés nélkül is képes lesz megtenni a több mint 1350 kilométer hosszú útszakaszt. Európában egyébként összesen 200.000 feltöltő pont létezik, amelyek közül a FordPass alkalmazás 15.000 töltőállomást megmutat és oda is navigálja az autóst, hogy az app segítségével fizethesse ki a feltöltés árát.

    Júliusban a Mach-E már felállított egy ultra-hatékonysági rekordot ugyanezen az útvonalon, a legtakarékosabb elektromos autóként 10,5 kilométert téve meg egyetlen kilowattóra energiával; ez több mint 800 kilométeres hatótávolságnak felel meg, noha a modell hivatalosan 609 kilométert teljesít egyetlen feltöltéssel.

    Tim Nicklin, a Ford elektrifikácós igazgatója szerint “Ahogy egyre több Mach-E kerül ki a tulajdonosokhoz, az emberek rájönnek, mennyire praktikusan használható ez az autó a mindennapokban – ahogy azt a három világcsúcs is igazolja.”

    “A Ford saját Go Electric felmérése szerint az emberek tudatában még mindig az él, hogy egy elektromos hajtású autó hatótávolsága kevesebb, mint 250 kilométer. A Mustang Mach-E a profi sofőrökkel ennek több mint a háromszorosát teljesítette, ráadásul a feltöltése is 45 percnél kevesebb időbe telt, így biztosan kijelenthetjük, hogy megfelel a vásárlók hétköznapi igényeinek.”

    A világrekorder csapat tagjai Paul Clifton, a BBC autós szakírója mellett Fergal McGrath, Kevin Booker és Adam Wood voltak, akik korábban már benzin- és dízelmotoros járművekkel is több fogyasztási rekordot állítottak fel. Az autó energiafelhasználását Adam munkaadója, az Intrepid távoli adatrögzítési technológiájával ellenőrizték, a Guinness World Records™ szigorú előírásainak megfelelően.

    A Ford a csúcsdöntő Ford Mustang Mach-E modellt is kiállította a múlt hét végén a Fully Charged Live című rendezvényen, a Go Electric roadshow részeként, amelynek célja, hogy megválaszolja az emberek kérdéseit az elektromos közlekedéssel kapcsolatban. A roadshow keretében a márka bemutatta, milyen autókkal oldja majd meg teljes modellpalettájának átalakítását tisztán elektromos és plug-in hibrid hajtásra, még mielőtt az Egyesült Királyság 2030-ban átáll az elektromos hajtású új autókra.

  • 007-es hangulatban készül a hétvégére az Aston Martin

    007-es hangulatban készül a hétvégére az Aston Martin

    Visszatér a legmenőbb kém! James Bond és az Aston Martinok végre újra a filmvásznon!

    Daniel Craiget ismét James Bond szerepében láthatjuk a filmvásznon, noha a legújabb, Nincs idő meghalni (No Time To Die) film bemutatását eredetileg másfél évvel korábbra tervezték.

    A 2020 áprilisára tervezett premiert többször is el kellett halasztani a koronavírus miatt, majd azért is, mert egyes termékmegjelenítést tartalmazó jeleneteit újra is kellett alkotni. Például a Nokia miatt, mivel a filmben eredetileg egy 2019 szeptemberében megjelent Nokia 7.2-es okostelefon szerepelt, azonban a hosszú csúszás ideje alatt ez kifutott modellé vált. Azt egy aktuálisabbra cserélték, így már Nokia 8.3 5G lesz látható a jelenetekben.

    Mindenesetre nagyon úgy tűnik, hogy hamarosan megnézheti a nagyérdemű Bond új kalandjait. A nemzetközi premier szeptember 28-án lesz, míg Magyarországon szeptember 30-ától játsszák majd a mozik.

    Erre a bemutatóra hangolódik most nagyon az Aston Martin F1-es csapata is, így a hétvégi Olasz Nagydíjra 007-esre dekorálták a boxukat is.

    Az Aston Martin állítása szerint a Nincs idő meghalni számos Aston Martin mmodellt felvonultat majd a múltból, a jelenből és a jövőből. Így például köszönhetjük majd a mozivásznon a legendás DB5-öst, a klasszikus Aston Martin V8-at, a DBS-t, és a jövőben bemutatásra kerülő hibrid szupersportautót, az Aston Martin Valhallát is.

    Íme, hogyan dekorálják ki Vettel és Stroll boxát, alább pedig megnézhetitek a film előzetesét is.

    @astonmartinf1

    It’s time to give our garage the 007 treatment. #LicenceToThrill #NoTimeToDie

    ♬ original sound – Aston Martin Aramco F1 Team

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Aston Martin (@astonmartin_5) által megosztott bejegyzés

    https://www.youtube.com/watch?v=I7GbVR_I7Go

  • Olvasás világnapja: Autósportos könyvajánló

    Olvasás világnapja: Autósportos könyvajánló

    1965. november 17-én az UNESCO szeptember 8-át nevezte ki az olvasás nemzetközi napjává. Ez alkalomból most autósport témájú könyveket válogattunk nektek ebbe az ajánlóba, magyar és angol nyelvűeket egyaránt. Olyanokat, melyeket minden tekintetben minőséginek tartunk, így bátran ajánljuk őket nektek, és az elmúlt pár évben jelentek meg.

    Többet ezek közül bizonyára már nem kell bemutatnunk, hiszen korábban is beszámoltunk már róluk, de most csokorba szedtünk párat.

    Lássuk a magyar nyelven megjelenteket:

    Jenson Button: Féktelenül (Kossuth Kiadó, 2017)
    Viszonylag könnyed olvasmány, melyben maga Button meséli el életéről, karrierje főbb állomásairól. Az erről szóló cikkünkért klikkelj ide!

    Kari Hotakainen: Az ismeretlen Kimi Räikkönen (Helikon Kiadó, 2018)
    Az a tippünk, hogy az ötből ezt a könyvet ismeritek a legjobban. Túl sok újat talán nem is tudunk róla mondani. Aki bővebben olvasna róla, klikkeljen ide az erről szóló cikkünkért!

    Wéber Gábor: Forma-1 ​a 21. században (Age N. C., 2019)
    A királykategória elmúlt 20 évének történéseit segít jobban megértetni ez a könyv, többféle perspektívából is. A könyvről ide kattintva olvashatsz többet.

    Maurice Hamilton: Niki ​Lauda (Athenaeum, 2021)
    Friss könyv, nem rég jelent meg magyarul, Surányi Géza fordításában. Még mi sem értünk a végére, de amint ez sikerül, jelentkezünk könyvajánlóval. Részletekért klikkelj ide!

    Négyesi Pál: Kalandra fel! /Budapest-Konstantinápoly Autós Túraút 1912/ ( Gül Baba Türbéje Örökségvédő Alapítvány, 2021)
    Igazán izgalmas történet, a magyar autósport hajnaláról, 1912-ből, a leghitelesebb forrásból! További információkért klikkelj ide, ha pedig egyenesen a szerző szájából szeretnétek izgalmas történelmi/autósportos információkat megtudni a könyv kapcsán, kövessetek minket továbbra is, a következő hetekben ugyanis egy podcast epizódban lesz vendégünk Négyesi Pál!

    Mindezeken túl ugyebár várjuk, most már jó ideje, Fernando Alonso önéletrajzi könyvét is. Az azonban még várat magára. Mivel a spanyol versenyző visszatért a Forma-1-be, elhalasztotta könyve megjelenését. Ennek dátuma így egyelőre még nem ismert.

    Ha pedig „velünk együtt” olvasnátok, kövessetek minket moly.hu-n is! 😉

    Most pedig jöjjenek az angol nyelvű javaslataink. Ezek Amazonról beszerezhetők.

    • Johnny Herbert – Damon Hill: Lights ​Out, Full Throttle
    • Adrian Newey: How to Build a Car
    • Ross Brawn, Adamm Parr – Total Competition: Lessons in Strategy from Formula One
    • Marc ‘Elvis’ Priestley: The Mechanic: The Secret World of the F1 Pitlane
    • Will Buxton: My Greatest Defeat (Stories of hardship and hope from motor racing’s finest heroes)
    • Nick Fry: Survive. Drive. Win.: The Inside Story of Brawn GP and Jenson Button’s Incredible F1 Championship Win
    • Jenson Button: How to Be an F1 Driver
    • David Coulthard: The Winning Formula: Leadership, Strategy and Motivation The F1 Way
  • Megnyílt az Ikarus – A Busz című kiállítás Zalaegerszegen

    Megnyílt az Ikarus – A Busz című kiállítás Zalaegerszegen

    (MTI) – Megnyílt az Ikarus – A Busz című kiállítás Zalaegerszegen, a tárlaton az érdeklődők a székesfehérvári Ikarus gyár és az Általános Mechanikai Gépgyár történetét ismerhetik meg – olvasható a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum által hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményében.

    Mint írják, a helyszínen különböző egyedi és fontos műtárgyat, makettet és rajzot is kiállítottak az Ikarus gyár történetéből. A tárlat a Közlekedési Múzeum 2019 májusától júliusig, a székesfehérvári Szent István Király Múzeumban megnyílt kiállítási anyagára építkezik, a gyűjteményt a MOGIM a Zala Volán történetét feldolgozó tablókkal egészítette ki.

    Az összegzés emlékeztet, hogy a MOGIM kiemelt feladatának tekinti a hazai közlekedéstörténet bemutatását a zalaegerszegi múzeumban, mivel az elmúlt évszázadban a közlekedés és az olajipar elválaszthatatlanul összefonódtak. A Volánbusz Zrt. segítségével kiállították a Zalaegerszegen restaurálás alatt álló emeletes Ikarus eredeti JÁFI típusú ritkaságszámba menő motorját, valamint egyéb érdekességeket is.

    Az Ikarus-örökség gondozása a Közlekedési Múzeum fontos célja. Az intézmény a 2016. óta megkezdett gyűjteményfejlesztési programjának részeként több autóbuszt is megmentett, többek között az augusztus 27-én átadott, frissen restaurált Faros Ikarusát, amely egy méhészetből került a múzeumba. A hazai autóbuszgyártás nemzetközileg is jól ismert produktumainak összegyűjtése mellett a múzeum egyéb tárgyi emlékek megmentésén is dolgozik, egyebek mellett a teljes Ikarus-fotóarchívum gondozása is a múzeum feladata. A világhírű magyar autóbuszgyár 55 éves történelme alatt összesen mintegy 300 ezer autóbuszt gyártott, ezekből 83 országba körülbelül 240 ezer Ikarus buszt exportáltak – emlékeztet a kommüniké.

    A kiállítást Merczi Miklós, a Közlekedési Múzeum muzeológiai főosztályvezetője nyitotta meg pénteken. A tárlat május 29-ig tekinthető meg – áll a közleményben.ű

    ————

    Ha viszont Budapesten néznétek meg egy közlekedési kiállítást, arra is van javaslatunk:

  • Egy 1912-es autós futam történetét dolgozza fel Négyesi Pál könyve

    Egy 1912-es autós futam történetét dolgozza fel Négyesi Pál könyve

    (MTI) A Budapest-Konstantinápoly autós futam emlékére rendezett vándorkiállítás anyaga alapján készült Négyesi Pál, Kalandra fel! című, hamarosan megjelenő kötete, amelyben a Királyi Magyar Automobil Club (MKAC) 1912-ben szervezett autós túrájának történetét dolgozza fel.

    Mint a kötet szerzője felidézi, 1912 nyarán kalandvágyó arisztokraták, nagypolgárok és kísérőik vágtak neki a Balkánnak, hogy úttalan utakon próbálják ki a friss közlekedési eszköz, az automobil teherbírását, teljesítsék a majdnem kétezer kilométeres távot. A távot 21 autóval csaknem 60 résztvevő teljesítette, akik egy hét alatt jutottak el Budapestről Konstantinápolyba.

    A versenyen helyezetteket nem hirdettek, a futamnak elsősorban szimbolikus jelentősége volt, így a fejlődő magyar-török baráti kapcsolatok propagálása, valamint az egyes autók működőképességének, megbízhatóságának demonstrálása. ű

    A futam emlékére 2018-ban kiállítást rendeztek a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum szakembereinek közreműködésével, melynek kurátora Négyesi Pál volt. Az autós túrák fotói, így a tárlat anyaga is, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum archívumának digitalizálásakor kerültek elő.

    A vándorkiállításon a látogatók korabeli fotók, dokumentumok, leírások és újságcikkek által ismerhették meg az automobilizmus hajnalán megrendezett versenyt, amely a Ferenciek teréről, az MKAC székháza elől indult Isztambulba.

    A tárlat azóta megjárta az egykori túra útvonal országait: Törökországban, Romániában, Bulgáriában is bemutatták. A kiállítás anyaga 2021-ben érkezett Budapestre, ahol a Gül Baba Kulturális Központ és Kiállítóhelyen láthatja a közönség.

    A vándorkiállításokon számos dokumentummal gazdagodott a túraút története, ennek összefoglalása Négyesi Pál most megjelenő kötete, amely tágabb technikatörténeti és geopolitikai kontextusba helyezve mutatja be a túraútvonalat.

    „A ma már elképesztő és elképzelhetetlen útviszonyok és feltételek között zajló kalandok mellett sorra veszi az indulók ambícióit és társadalmi státuszát, továbbá a gépjárművek teljesítményéről, felszereltségéről is izgalmasan mesél. A könyv érdekfeszítően mutatja be az autósport hagyományait, betekintést nyújt az autó mint státuszszimbólum kialakuló szerepébe” – olvasható az ajánlóban.

    Az olvasó többek között megismerheti a túraút szervezésének menetét, az előkészületeket, valamint a részvevőket és járműveiket. A könyv taglalja magát az utazást is. Bemutatja azt a kort, amikor az autós közlekedés még nem mindennapi látvány, kiváltságos státusz volt.

    A kötet a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum és a Gül Baba Türbéje Örökségvédő Alapítvány együttműködésében jelenik meg a közeljövőben magyar és török nyelven.

    https://www.tiktok.com/@racinglinehu/video/7003727392158076166?lang=hu-HU&is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

  • Idén újra megérkezik Magyarországra a Ford globális, ingyenes vezetéstechnikai programja

    Idén újra megérkezik Magyarországra a Ford globális, ingyenes vezetéstechnikai programja

    A Ford Alapítvány által világ 46 országában sikeresen működő Ford Driving Skills for Life elnevezésű ingyenes tréningsorozatot 2021-ben ismét megrendezik Magyarországon – jelentette be Ford ma egy sajtótájékoztató keretében. A társadalmi szerepvállalás program célja, hogy segítse a 18-26 év közötti friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalokat a vezetési gyakorlat megszerzésében, hogy elkerülhessék az autóbaleseteket. Ebben az évben a COVID előírások betartásával 200 fiatalt várnak a szervezők.

    Magyarországon a közúti közlekedés nagy veszélyt jelent a fiatalokra: közlekedési balesetben évek óta 50-70 fő veszíti életét ebből a korosztályból, amely a közúti balesetben meghalt személyeknek a 10 %-a.

    Mellbevágó statisztikák bizonyítják, hogy a 18-26 éves korosztály közel kétszer akkora eséllyel veszíti életét a közutakon, mint a többiek, körükben Európa szerte ez a vezető halálok. Ezért is vagyunk nagyon büszkék, hogy a nagy sikerű Ford Driving Skills for Life CSR-programot a tavalyi kényszerű szünet után folytathatjuk. Az ingyenes vezetéstechnikai oktatás során a vezetés közben adódó vészhelyzetekre próbáljuk felkészíteni a fiatalokat, hiszen a jogosítvány megszerzése csak egy dolog, a járművezetői rutin elsajátítása viszont hosszútávú folyamat. A szeptember 25-26-án szervezett 4 kis csoportos vezetéstechnikai tréningünk már a világ minden táján bizonyított, így biztosra vesszük, hogy a fél napos képzést követően a tapasztalatlan fiatal sofőrökből is magabiztos autóvezetők válhatnak. Érdekes, kreatív és mindenekelőtt hatékony programmal várjuk a jelentkezőket.” – mondta Györke Orsolya, a Ford Driving Skills for Life magyarországi menedzsere.

     

    A Ford Driving Skills for Life programot 2003-ban az USA-ban, az amerikai közlekedési hatósággal együttműködve indította el a Ford Fund, a Ford Motor Company Alapítványa. 2021-ig a Ford Fund a több, mint 60 millió dollárt fektetett be a Ford Driving Skills for Life program működtetésébe, és ma már a világ 46 országban tartanak sikeres tréningeket, összesen több mint 1 250 000 fiatal számára biztosítva az ingyenes gyakorlati képzést. 2013-as európai bevezetése óta – 12 millió eurós befektetéssel – kontinensünkön is több mint 30 000 friss jogosítvánnyal rendelkező fiatal vett részt a képzéseken. Hazánkban a program 20217-es indulása óta a tavalyi kényszerű szünet ellenére is már több, mint 1700-an vettek részt a fél napos tréningeken, és lettek gazdagabbak sok hasznos tapasztalattal. A 4, egyenként félnapos tréningre szeptember 25-26-án kerül sor, amire az érdeklődők már most is jelentkezhetnek a http://www.drivingskillsforlife.hu weboldalon. A Ford DSFL-hétvégén a fiatalok az autókezelési ismeretek mellett megtanulják az olyan közlekedési veszélyek kezelését mint például a vészfékezés akadálykikerüléssel, a jégen megcsúszó, alulkormányzott jármű kezelése illetve a zavaró tényezők felismerését és kiküszöbölését is. A tréningen kiemelt figyelmet fordít a Ford az elektromos közlekedés kihívásaira. A résztvevők megtapasztalhatják, milyen egy elektromos autót vezetni, ill. a scooterrel való helyes közlekedés gyakorlására is készülnek gyakorlatokkal a szervezők.

    „Szó szerint kijózanítóak a hazai közúti balesetekkel foglalkozó statisztikák. 2020-ban a hazai közutakon összesen 13778 személysérüléses közúti közlekedési baleset történt, melynek nagyságrendileg 15%-át, közel 2000-et 25 évesnél fiatalabbak okoztak. A 200.000 jogosítvánnyal rendelkező, ebbe a korosztályba tartozó személy továbbá nemcsak a balesetek okozója, de számos esetben ők az áldozatok is. A közutakon évente 18-22 000 ember sérül meg vagy veszíti életét, akik közül 5000-5500 fő, a sérültek egynegyede szintén 25 évnél fiatalabb volt. Közülük évente
    70-90 fő halt meg. A Rendőrségnél szomorúan látjuk, hogy a fiatalok meggondolatlansága milyen veszélyt jelent saját maguk, és a közlekedésben részt vevő többi szereplő számára is. Üdvözöljük a mostani kezdeményezést, és minden támogatást biztosítunk a Ford Driving Skills For Life képzéssorozathoz.”
     – mondta el Óberling József, rendőr ezredes az ORFK-OBB képviseletében.

    A Ford Driving Skills for Life képzés során azonban nemcsak a törvényileg szabályozott veszélyforrásokról esik majd szó, de a szervezők kiemelt figyelmet szentelnek a közösségi médiahasználatból és a telefonálási szokásokból adódó veszélyeknek is. A Ford kutatása szerint a 18-24 éves korcsoportba tartozó autóvezetők 13 százaléka ül autóba egy-egy buli után, és 43 százaléka SMS-ezik, 36 százalékuk telefonál, 11 százalékuk néz mobilon videókat vagy szelfizik vezetés közben.

    „Az európai fiatalok halálozási okai között az első helyen szerepel az autóbaleset, ezért kiemelten fontos, hogy a friss jogosítvánnyal rendelkező tapasztalatlan sofőrök minden segítséget megkapjanak ahhoz, hogy gyakorlott autóvezetőkké váljanak. A tréning programját a nemzetközi szakértőcsapattal közösen állítottuk össze, a magyar hatóságok bevonása mellett, így ténylegesen a hazai valóságra szabtuk az elméleti, a gyakorlati, illetve a demonstrációs részeket is. A képzés során a számítógépes játékok és a virtuális valóság is a segítségünkre lesz, valamint a drogok és az alkohol hatásait demonstráló öltözettel, illetve a megváltozott útviszonyok és extrém időjárás által okozott veszélyek szimulálásával zajlik majd az izgalmas felkészülés.” – mondta Györke Orsolya a DSFL program hazai managere.

    A Ford Magyarország idén a Hungarian Police Rally Teammel és az ORFK-OBB-vel együttműködve nagyszabású közös kampányban hívja fel a figyelmet a közlekedés biztonság fontosságára. A kampány keretében a 2021-es Magyar Rally Bajnokság futamain egy közlekedésbiztonsági parkban várják a rally szerelmeseit, hogy a futamok szüneteiben sok hasznos információval, játékos formában hívják fel a figyelmet a szabályos vezetésre. A kampány főszereplője a Hungarian Police Rally Team új autója, egy Rally3-as Ford Fiesta, mely az idei DSFL Programokon is látható lesz.

    „Csapatunk két fő iránya az Autósport és a Közlekedésbiztonság. Az autósport, a rallye értékeit használjuk fel eszközként, a közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében.” – mondta el Hoffer Zsolt, a Hungarian Police Rally Team Pilótája, rendőr alezredes, vezetésbiztonsági szakértő.

    Az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság a közlekedési tudatosság fejlesztésére idén bevezet egy új applikációt is. OBBPoint applikációja a világ első, sebesség alapon működő „hűségpont”-rendszere. Az ötletet az üzletláncok által kínált hűségkártyák adták. A várhatóan augusztus első napjaiban induló OBBPoint felhasználói akkor kapnak pontokat, ha szabályosan közlekednek: az app szabadon letölthető.

    Berzai Zsolt r. alezredes az applikáció kapcsán elmondta, hogy az elképzések szerint az OBBPoint alkalmazással gyűjtött „szabályossági-jutalompontokat” a későbbiekben különböző üzletekben és szolgáltatóknál lehet majd beváltani kedvezményekre, vagy ajándéktárgyakra. A programot támogató szponzorokkal még tart az egyeztetés, hogy milyen kedvezményeket, jutalmakat, ajándékokat ajánlanak fel.

    A Ford és a közreműködő partnerei remélik, hogy a programban minél több magyar fiatal vesz majd részt, hiszen a közutak biztonsága mindannyiunk érdeke és a rutin megszerzése, illetve megtartása életeket menthet. A félnapos, ingyenes programra folyamatosan lehet regisztrálni a http://www.drivingskillsforlife.hu weboldalon.

  • Wuhanban készülnek majd az új, kínai Lotus sportautók

    Wuhanban készülnek majd az új, kínai Lotus sportautók

    Amióta a Geely 2017-ben többségi részesedést szerzett a Lotusban, a hetheli székhelyű vállalat felfelé ívelő pályára állt. Ennek előfutára a Lotus Emira volt, mely a márka utolsó nem elektromos meghajtású sportautója.

    Ezt után néhány szervezeti változás következett. A Wuhan Lotus Technology Co.,Ltd. 2020 végén jött létre. A Zhejiang Geely Holding 60%-os részesedéssel bír az új vállalatban. A Wuhan Lotus Technology felel az új székhelyért, és jelenleg 3 milliárd kínai jüan (~13 milliárd forint) befektetéssel fejleszti a területet.

    Az új központ a Wuhanban – ahonnan a koronavírus-járvány „világhódító” útjára indult – lesz. A létesítmény a Wuhan gazdasági és technológiai fejlesztési zónában egy 186 hektáros telken terül majd el, 390 000 négyzetméter beépített területtel.

    A kínai sajtó szerint a Lotus augusztus 31-én rendezi meg új székhelyének alapkőletételi eseményét, amely új kezdetet jelent a vállalat számára.

    A gyár mellett a Lotus új központja irodaházakat, étkezdéket, szállókat, élményközpontokat, valamint konferenciaközpontokat is magában foglal majd. A Lotus új főhadiszállása több mint 4000 ember befogadására lesz alkalmas.

    Az új helyszín nem csak a Lotus sportautók gyártásáért felelős gyárnak ad otthont a jövőben, hanem a Geely és a Lotus projektek globális bázisaként is szolgál majd.

  • Bemutatta frissen restaurált, „faros” Ikarusát és új nosztalgiabusz-flottáját a Közlekedési Múzeum

    Bemutatta frissen restaurált, „faros” Ikarusát és új nosztalgiabusz-flottáját a Közlekedési Múzeum

    Bemutatta gyűjteményfejlesztési programjának első eredményét, egy restaurált, „faros” Ikarus 66-ost pénteken a Közlekedési Múzeum, a felújított járművel – amelyet a hétvégi Ikarus minifesztiválon a közönség is megtekinthet – megalakult a múzeum nosztalgiabusz-flottája.

    A kormány május 31-i határozatában 6,674 milliárd forinttal támogatta a Közlekedési Múzeum gyűjteményének restaurálását, a nemzeti kulturális műszaki és közlekedési örökség megmentésének öt éven át tartó programját. A forrásból a múzeum több mint száz kiemelt értékű nagyjármű és számtalan további műtárgy (többek között modellek, egyenruhák és térképek) restaurálásával és beszerzésével újítja meg gyűjteményét – közölte az intézmény pénteken az MTI-vel.

    A program első kézzelfogható eredménye a most bemutatott Ikarus 66-os. „Mindig nagy öröm egy múzeumnak, amikor gyarapíthatja gyűjteményét, a Közlekedési Múzeum számára pedig nem is lehetne nagyobb érték talán egy faros Ikarusnál, ami a nemzeti ipar- és közlekedéstörténet egyik szimbóluma, a hazai formatervezés egyik kiemelt darabja” – idézte a közlemény Vitézy Dávid főigazgatót.

    A közlemény szerint a gyűjtemény új Ikarusa a talán legnépszerűbb és legszebb magyar autóbusztípus utolsó tíz legyártott példányának egyike. Az Ikarus 66-os a vidéki autóbuszállomások, autóutak legjellemzőbb példánya volt mintegy két évtizeden át, a nyolcvanas évek elejéig.

    A múzeum példányát 1973. április 3-án helyezték üzembe a székesfehérvári, 14. számú Volán vállalatnál, az évtized végén a Mezőgép vállalat egri gyáránál közlekedett, majd 1982-től a Kisegítő Foglalkoztató Iskola és Nevelőotthon autóbuszaként szolgált, egészen a forgalomból való 1983-as kivonásáig. Ezt követően a járművet egy méhész használta, oldalán a kaptárak felhelyezésére alkalmas pontokat alakítva ki, valamint kiszerelve az üléseket is.

    Az autóbusz lényegesebb fő darabjai, így motorja, váltója, illetve a teljes műszerfali egysége azonban épségben maradtak, és látszólagos rossz állapota ellenére a múzeumi szempontoknak megfelelően jól restaurálható volt. A Közlekedési Múzeum még 2016-ban vásárolta meg az Ikarus 66-ost; aprólékos és hiteles restaurálása mintegy másfél évet vett igénybe. A jármű visszanyerte eredeti állapotát, üzemképességét, illetve az oldtimer minősítést is megkapta – olvasható a közleményben.

    Mint a múzeum hangsúlyozta, nem egy már működő, felújított járművet szerettek volna megvenni, hanem az enyészettől megmenteni egy példányt a nemzeti ipar- és társadalomtörténet egyik szimbólumából.

    A Közlekedési Múzeum ugyanis az Ikarus-örökség közintézményi megőrzését is felvállalja – emlékeztetett az intézmény, amelynek 2016-ig csupán egy darab Ikarus autóbusza volt, ám az azóta megkezdett, a kormány által is támogatott gyűjteményfejlesztési programjának egyik legfontosabb célkitűzése a hazai autóbusz- és vasúti járműgyártás nemzetközileg is jól ismert produktumainak megmentése.

    A közlemény szerint a múzeum nemcsak a járművekre figyel, hanem a kapcsolódó archívumi anyagok, történetek, rajzok méltó megőrzésére is, ezért nemrég az Ikarus műszaki tervtárának mikrofilmmásolatai is bekerültek a gyűjteménybe.

    Mindezek mellett a múzeum szorosan együttműködik az Ikarus-örökséget szintén fontosnak érző számos hazai céggel, szervezettel és gyűjtővel. Az augusztus 28-29-i hétvége a Közlekedési Múzeum leendő otthonában, az egykori Északi Járműjavítóban már ezt a partnerséget is szépen reprezentálja, ugyanis a BKV Zrt., a Volánbusz, a Légiközlekedési Kulturális Központ és a Lanta Kft. is elviszi buszait az Ikarus minifesztiválra.

    Az intézmény célja az is, hogy az utcaképet egykor jellemző, régi járművek közül néhány nosztalgiamenetekre is alkalmas legyen. Ilyen járműparkja a Közlekedési Múzeumnak korábban soha nem volt, most azonban a faros Ikarus mellett bemutatták az intézmény fiatal és bővülő nosztalgia autóbuszflottáját is, amelyet a faros Ikarus mellett egy Ikarus-311-es és egy szintén frissen felújított Ikarus-211-es alkot.

    Az autóbuszokkal elindult gyűjteményfejlesztés az új Közlekedési Múzeum megnyitásáig, 2026-ig folytatódik a májusi kormánydöntés értelmében. A műtárgyak az új Közlekedési Múzeum kiállításában, illetve egyes darabok a most megalapozott nosztalgia flottában lelik meg végleges otthonukat a közlemény szerint.

  • Augusztus 27-29: két év után újra AMTS!

    Augusztus 27-29: két év után újra AMTS!

    Idén rendhagyó módon, nyár végén nyitja meg kapuit a legnagyobb hazai autó show, az AMTS. A méltán népszerű rendezvény két szezonnyi kényszerpihenő után, hatalmas jubileumi felvonással tér vissza a Hungexpo falai közé – és persze azon is túlra. Az Automobil és Tuning Show az év első nagy kiállításaként avatja fel teljesen megújult budapesti vásárközpontot!

    Nemcsak a helyszín, de az Automobil és Tuning Show is vadonatúj formában mutatkozik be idén a nagyérdeműnek. Múlt, jelen és jövő autócsodáit még több programmal és látnivalóval fűszerezve nézhetik végig a látogatók augusztus 27-29. között Budapesten.

    Az immáron 15. éve hihetetlen járműveket felvonultató autó show több mint százezer négyzetméteren, 4 pavilonban és hatalmas külső területen, 15 ország több mint 200 kiállítójával és több mint ezer kiállított autójával 2021-ben igazán az élményre fókuszál.

    Az AMTS tíz, teljes értékű autós rendezvényt tömörít magában, melyek mindegyike egyetlen belépőjeggyel látogatható a nyitva tartás három napja alatt. A programhelyszínek kül- és beltéren összesen 120.000 négyzetméterenúj elrendezésben érhetők majd el a látogatók számára.

    A legnagyobb csarnok ez évben is a tuning és a háttéripar témakörét öleli majd fel. Az európa számos országából érkező, átépített autócsodák mellett a kiállító cégek listája is erősen a nemzetköziség felé billenti a mérleg nyelvét. Mindezt mi sem bizonyítja jobban, mint például az egyik legnagyobb európai tuning vállalat, a FOLIATEC megjelenése, mely történetében először állít ki standdal magyar rendezvényen.

    Izgalmas nemzetközi felhozatallal, döbbenetesen komoly autókkal érkezik a show állandó partnere, a TOYO Tires hazai importőreként ismert Abroncs Kereskedőház, mellettük hazánk Európa-szerte legjobban elismert tuning cége, az RS Tuning is az AMTS-re időzítette két exkluzív autójának premierjét. Magánautók terén pedig a nemzetközi szcéna legeredményesebben szereplő magyar tunere, Bara Laci is élőben leplezi le a Porsche Boxster alapra épített Opel Combo-jának legújabb reinkarnációját!

    A show felhozatalának legexkluzívabb darabja viszont vitathatatlanul egy egyetlen példányban létező koncepcióautó, a Vision 3000 Desert Raid lesz. Az egyedi hiperSUV a világhírű olasz tervező, Giorgetto Giugiaro, valamint fia, Fabrizio Giugiaro zsenialitásának gyümölcse, eredetileg a tavaly elmaradt Genfi Autószalonon debütált volna. A Hungarogumi csapatának köszönhetően, az igazi premier az AMTS-en lesz, ami az első nagy kiállítás, amelyen élőben meg lehet csodálni az autót.

    De nem csak járművek terén számíthatunk hírességekre: a hazai és nemzetközi autós-motoros élet számos neves személyisége teszi tiszteletét a nyár végi show-n, közülük is kiemelten említve a kaliforniai legendát, John D’Agostino-t. A világhírű autóépítő kizárólag az AMTS miatt utazik Európába és a rendezvény általa legjobbnak tartott tuning járművét is megjutalmazza, a neve által fémjelzett kristály-serleggel.

    Hazai fronton pedig a hazai autós élet számos ismert médiaszemélyisége és celebritása mellett megemlíthetjük többek között a sokszoros magyar bajnok gyorsasági motorversenyzőt, Sebestyén Petit, aki jelenleg a Supersport világbajnokság egyetlen magyar résztvevője, vagy akár Ámon Olivért, aki a Markom Racing kötelékében több drift show-val is megörvendezteti a közönséget a hétvége alatt.

    Ha pedig autósport, idén az évzáró GymkhanaDrift futamok során a parkoló vadonatúj aszfaltját avatják majd fel a sok száz lóerős versenyautók, egy eddig soha nem látott versenyszám, az AMTS KINGS keretei között is.

    Ha ez nem lenne elég, Európában először az AMTS-en lesz keresztben száguldva látható és kipróbálható az egyedülálló SRminator driftbusz, melyet egy vérbeli SR20DET szív hajt és egyszerre akár három utas adrenalinszintjéről is képes gondoskodni!

    A kültér a terepautók szerelmeseit is imádni fogják, hiszen vadonatúj akadályokkal  és tereptárgyakkal tarkított, izgalmas pályán mutatkozik be a rendezvényhez már hozzánőtt Off-Road Show, pazar felhozatallal, eddig soha nem látott gépszörnyekkel, a legnagyobb kategóriából is!

    A rendezvény továbbá egy komplett pavilonnyi, pazar veterán és oldtimer felhozatallal büszkélkedik majd, mellettük pedig egy több mint 25 márkát felvonultató új autós csarnokkal és két tematikus kiállítással várja az autóvásárlás előtt álló látogatókat.

    Az új autóknak otthont adó „G” csarnoknak talán soha ennyire nem volt még színes felhozatala az AMTS történetében, ezen belül is kiemelten említhetjük hazánk legnagyobb elektromos autó kiállítását, az EV-GreenTechet, melyben a Nissan Leaf-től a Teslán át a Porsche Taycanig, vagy a vadonatúj Hyundai IQNIQ-ig minden fellelhető lesz majd.

    Ugyanitt kap helyet a hazánk múlt- és jelenkori járműipari vívmányait felsorakoztató látványos tárlat, a Magyarok a Világ Járműgyártásában Kiállításahol a muzeális értékű hintótól az E-Tech Mustang-ig minden megtalálható lesz, amelynek létrejöttéhez hazánk legnagyobb koponyái hozzájárultak. Mellettük az idei összes Év Magyar Autója díjazott járműből is kiállításra kerül egy-egy példány.

    Ha pedig mindez nem lenne elég, szerte Európából, akár több mint 800 km-ről érkeznek „lábon” az AMTS Hot-Rod Showjának nemzetközi résztvevői, teljesen átalakított, átlag 80-90 éves coupe-ikkal és roadstereikkel. A 50′ Brothers neve által fémjelzett show nem csak az autókkal, de autentikus programokkal, sőt, koncertekkel kalauzolják majd vissza a látogatókat az amerika járműgyártás első évtizedeibe.

    Újra felépül továbbá az AMTS Európában egyedülálló, járműbemutatókra épített nagyszínpada is, mely szinte egy percre sem csendesedik el: a programok között a hagyományos Miss AMTS szépségverseny, autóbemutatók és showműsorok váltják egymást.

    Egy biztos: a 15. jubileumi AMTS Autó Show a veteránoktól az új autókon át a legkomolyabban megépített gépekig mindent felvonultat, az autózás világa iránt érdeklődő közönség pedig biztosan megtalálja a számítását, a legkisebbektől a legnagyobbakig: az AMTS garantáltan kivételes szórakozást nyújt az egész család részére!

    Az Automobil és Tuning Show ideje alatt egyetlen belépővel megtekinthető:

    • Carstyling.hu Tuning Show – hazánk legnagyobb autótuning showja
    • Új autók kiállítása – szalonautók, márkaimportőrök és koncepciók bemutatkozása
    • EV-GreenTech – elektromos és plugin hibrid autók kiállítása, az elérhető kínálat bemutatkozása
    • Classic Automobil Show – restaurált klasszikus autók, oldtimerek, veteránok
    • Magyarok a világ járműgyártásában kiállítás – hazánk nagyjai az autó- és motoriparban
    • GymkhanaDrift Bajnokság és Show – A látványos autósportok exkluzív versenye
    • Offroad Hungary Show – Minden, ami terep, épített, látványos pályán
    • 50 Brothers Hot Rod Show – döbbenetesen átépített veterán járművek kiállítása
    • Tuning találkozó és kiállítás – több száz magánépítő és klub bemutatkozása
    • Év Magyar Autója 2020 – exkluzív tárlat a verseny döntős modelljeiből
    • SUV Zóna – szabadidőautó kiállítás és az elérhető kínálat bemutatkozása
    • Egész napos programok – kültéren és beltéren egyaránt, az egész családnak
       

    A rengeteg program és látnivaló mellett, idén ráadásul ismét egy autó a fődíj az Automobil és Tuning Show-n, ami egyenesen az AMTS tuning garázsából gurul ki! A nyereményjátékban bárki részt vehet, aki felnőtt, VIP, vagy családi jegyet vásárol a rendezvényre, akár elővételben, akár a helyszínen. A főnyeremény, egy különleges Mini Cooper Coupé a show harmadik napján kerül kisorsolásra.

    Ne késlekedj és kerüld el a sorban állást, vásárold meg a belépőid most, online elővételben!