Kategória: Automobil

  • Kijött az Auto Bild négyévszakos gumitesztje: zsinórban másodszor nyert a Goodyear

    Kijött az Auto Bild négyévszakos gumitesztje: zsinórban másodszor nyert a Goodyear

    Az Auto Bild vezető német autós magazin sorozatban immár másodszor hozta ki győztesnek a Goodyeart a négy évszakos abroncsok tesztjén, a piac legjobbjaként elismerve 2021-ben a gyártó négy évszakos abroncscsaládját.

    „Kimagasló teljesítmény mindenfajta időjárási körülmények között, dinamikus vezethetőség, rövid fékút, nagyon jó vízen való felúszás elleni védelem, kiemelkedő futásteljesítmény” – foglalta össze a gumipiac legalaposabb tesztjeiről híres Auto Bild a négy évszakos abroncsok piacán veteránnak számító Goodyear gumijának erősségeit.1

    A Goodyear négy évszakos portfóliójának fő terméke a Vector 4Seasons Gen-3, amelyet az Auto Bild 2020-ban és 2021-ben egyaránt győztesnek választott a négy évszakos abroncsok átfogó tesztjén2. A magazin idén 225/50 R17 méretben tesztelte a mintázatokat, 32 – kereskedelmi forgalomban vásárolt – abroncsból 16 teljesítette a fékútra vonatkozó minimális elvárást, közülük pedig 2 kapott jó, 2 pedig példás minősítést – az egyik a tesztgyőztes Goodyear.

    A német magazin tavaly szintén a Goodyeart hozta ki győztesnek3, vagyis a Vector 4Seasons Gen-3 immár két egymást követő évben veretlen. A legjobb öt abroncs közül idén a Goodyear érte el a legmagasabb pontszámot a futásteljesítmény-teszten, és egyetlen abroncsként kapta meg minden kategóriában a legmagasabb szintű, „zöld” fokozatot. Ezzel elnyerte az Auto Bild „vorbildlich”, azaz példás minősítését.

    A Goodyear nagy múltra tekinthet vissza a termékkategóriában. A négy évszakos abroncs a márka találmánya volt 1985-ben, a Goodyear Vector család első változata volt az első ilyen gumi. A gyártó azóta tökéletesítette az egész évben – napsütésben, esőben és hóban – egyaránt jól teljesítő abroncs receptjét. Az utóbbi években a Goodyear bármely más márkánál több teszten győzedelmeskedett4 a négy évszakos mezőnyben.

    Laurent Colantonio, a Goodyear EMEA-régió regionális műszaki igazgatója kifejtette: „Büszkék vagyunk arra, hogy a tesztelők az Auto Bild magazinnál sorozatban immár másodszor a Goodyear termékét találják az év legjobb négy évszakos abroncsának. Az elismerés igazolja a Vector portfólióba fektetett fejlesztési munkánkat, aminek  eredménye a mintázat jelenlegi verziója, a Vector 4Seasons Gen-3. Továbbra is dolgozunk a négy évszakos technológia fejlesztésén, hogy megtarthassuk vezető pozíciónkat az abroncspiac eme növekvő szegmensében.”

    1 Auto Bild magazin, 42-2021-es szám

    2 Auto Bild magazin, 39-2020-as és 39-2021-es szám

    3 Auto Bild magazin, 41-2020-es szám

    4 16 vezető, független európai abroncsmagazin 41tesztje alapján, amelyeket 2013 novembere és 2020 szeptembere között végeztek. A számítások azon tesztek számán alapulnak, amelyekben a Goodyear győzedelmeskedett a négy évszakos kategóriában, az összes vizsgált versenytárssal szemben.

  • A Ford Mustang Mach-E 5 csillagos eredményt ért el

    A Ford Mustang Mach-E 5 csillagos eredményt ért el

    A tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E mind a biztonság, mind a környezettudatosság tekintetében tökéletes, 5 csillagos eredményt ért el.

    A Ford Mustang Mach-E díjainak egyre hosszabb listája most tovább bővült, mivel a modell két szervezettől, az Euro NCAP és a Green NCAP intézetektől is tökéletes, 5 csillagos értékelést kapott.

    A Ford vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV-ja maximális eredményt ért el a járművek biztonságát vizsgáló független szervezet tesztjén, akárcsak annál a szervezetnél, amely arra ösztönzi a gyártókat, hogy tiszta üzemű, energiatakarékos és a környezetet nem károsító autókat fejlesszenek.

    A Mustang Mach-E a szigorú törésteszteken 92 százalékot teljesített a felnőtt utasok, és 86 százalékot az autóban utazó gyermekek védelme terén.

    A kiváló eredményhez az is hozzájárult, hogy az autó alapfelszereltségében olyan modern vezetéssegítő technológiák szerepelnek, mint a Stop&Go és Sávközép rendszerekkel kiegészített Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika1, az Aktív Fékezés funkciót is kínáló Ütközésre Figyelmeztető rendszer1 és a Holttér Asszisztenssel kiegészített Sávtartó rendszer1. Sávkövető technológiáiért az SUV a legmagasabb pontszámot kapta.

    A Green NCAP is maximális értékelést adott az autónak a kipufogónál mért nulla emisszió és az akkumulátoros elektromos hajtáslánc 610 km-es elektromos hatótávolsága (WLTP)miatt a tisztalevegő- és üvegházhatású gáz teszteken.

    A 94 százalékos energiahatékonysági eredményen belül a Mustang Mach-E a legmagasabb pontszámot kapta azokon a laboratóriumi vizsgálatokon, amelyek a hajtáslánc alacsony és magas hőmérsékletű környezetekben mutatott működését értékelték.

    “A Mustang Mach-E modellt nulláról kezdtük el tervezni, így igazán biztonságos és környezettudatos autó alkothattunk,” nyilatkozta Stuart Southgate, a Ford Európa biztonsági tervezésért felelős igazgatója. “Éppen ezért vásárlónk biztosak lehetnek abban, hogy olyan autót vezetnek, ami ugyanúgy óvja őket, mint a környezetet.”

    Az Euro NCAP és a Green NCAP mostani elismerései tovább gyarapítják azt a több mint 20 díjból álló listát, amelyen olyan trófeák szerepelnek, mint a prémium B&O audiorendszer hangfalainak integrálásáért kapott iF DESIGN AWARD3, vagy az új generációs SYNC rendszerért a Fordnak ítélt Connected Car Manufacturer Award a MOTUL-tól.

    A Ford Puma, a Kuga (Kuga Plug-In Hybrid és Kuga Hybrid), az Explorer Plug‑In Hybrid, a Focus és a Fiesta után a Mustang Mach-E a hatodik elektromos hajtásláncú Ford modell, ami maximális, 5 csillagos biztonsági értékelést kapott az Euro NCAP tesztjén.

    A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást.

    A Ford Mustang Mach-E hátsókerékhajtású, nagyobb kapacitású akkumulátoros változatának WLTP-szabvány szerint mért elektromos hatótávolsága 610 km.

    Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.

    iF DESIGN AWARD 2020.

  • Már csak pár napig lehet jelentkezni a HUMDA Startup Programra

    Már csak pár napig lehet jelentkezni a HUMDA Startup Programra

    Nyolc kategóriában lehet jelentkezni november 1. éjfélig a HUMDA Startup Programra, amelyet olyan ötletek felkarolására hoztak létreamelyek az autó- és motorsport egyes sportágait, valamint a mobilitás területét újítanák meg innovatív technológiai megoldásokkal. Az alternatív hajtásrendszerekhez és üzemanyagokhoz kapcsolódó megoldások, továbbá a zöld mobilitás kategóriáiban is várja a hidrogénhajtással kapcsolatos ötleteket, megoldásokat a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. 

     A kevésbé környezetszennyező, zöldebb közlekedési eszközök minél szélesebb körű használata, a modernebb járműállomány és a fenntarthatóság is prioritás az Ügynökség számára. Az egyre jobban elterjedő elektromos meghajtás mellett a hosszabb távú közlekedésben kaphat majd kulcsszerepet a hidrogén. A hidrogén üzemanyag-cellás technológia megoldási alternatívát jelenthet a tömegközlekedésben a dízelbuszokkal szemben, de a hidrogén belsőégésű motorokban való használata is figyelmet érdemel.  

    A HUMDA Zöld Mobilitási Igazgatósága fogja össze a hajtásláncokkal kapcsolatos programokat, melyekhez csatlakozik majd a Nemzeti Hidrogénstratégia megvalósításának elektromobilitási része. A hidrogén, mint üzemanyag, a felhasználásához szükséges hajtáslánc és a teljes értékláncot érintő infrastrukturális fejlesztések komoly érdeklődésre számot tartó potenciállal rendelkező innovációs területek. A Program végén a befektetésre érett startupok megszerezhetik az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus 20 millió forintos tőkebefektetését, mellyel elindulhatnak a nemzetközi siker felé.  

    A HUMDA Startup Program a pénzügyi finanszírozás mellett iparági és szakmai szereplők bevonásával üzletfejlesztési képzést is biztosít a legjobb innovációkra. A program szervezői által kiválasztott csapatok öthetes online előadássorozaton vehetnek részt, valamint üzleti és szakmai mentorációt kapnak. A képzés második szakaszába továbbjutók további öthetes befektetési felkészítésben és akár 20 millió forintos kockázati tőkeberuházásban is részesülhetnek. A résztvevők a startup világ tapasztalt szakembereitől és elismert iparági szereplőktől tanulhatnak. A programot záró Demo Day-en, azaz befektetési ülésen a legjobb csapatok a potenciális befektetők és az autó-motorsport szakma képviselői előtt prezentálhatják pályázatukat a kezdőtőke befektetésének reményében. 

    – Mindössze néhány napjuk maradt a jelentkezőknek a pályázatuk kidolgozásához, bízunk benne, hogy minél többen élnek a HUMDA Startup Program által kínált egyedülálló lehetőséggel. Olyan innovatív megoldásokat érdemes beadni, amelyek akár még csak az ötlet vagy a prototípus fázisában vannakMinimum két fős csapatokat várunk a mobilitás, a közlekedésbiztonság, a városi közlekedés vagy a versenyzői felkészülés területén. A négy szakmai védnökünk a garancia, hogy az arra érdemes ötletek jó kezekbe kerülnek és kihozzuk belőlük a legtöbbet. Michelisz Norbert autóversenyző, 2019-es túraautó-világbajnok, Kling Sándor Forma–1-es tervezőmérnök, akinek a polimer kompozitok kutatása, fejlesztése és alkalmazása a szakterülete, dr. Hanula Barna, a belsőégésű motorok szakértője, a győri Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Karának dékánja és Talmácsi Gábor, a MotoGP-sorozat 2007-es világbajnoka segíti majd a jelentkezők előrelépését – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója. 

    A programra az alábbi linken lehet jelentkezni: 

    https://www.startupcampus.hu/humda  

     

  • Gömbkerekek és cserélhető karosszéria: a Goodyear a Citroënnel együttműködve kínál megoldást az önvezető városi közlekedésre

    Gömbkerekek és cserélhető karosszéria: a Goodyear a Citroënnel együttműködve kínál megoldást az önvezető városi közlekedésre

    A Goodyear bemutatta Eagle 360 gömb alakú koncepcióabroncsának prototípusát, amelyet kifejezetten az új Citroën Autonomous Mobility Vision kezdeményezéshez fejlesztett ki 

     A Citroën Autonomous Mobility Vision a nagy múltú francia autógyár jövőképe a mindenki számára elérhető, önvezető technológiára épülő városi közlekedésről. Az elképzelés alapja egy autonóm elektromos platform, a Citroën Skate, amelyre különböző podokat, kapszulákat lehet ráépíteni, kiszolgálva a közlekedési igények széles körét. A Goodyear összefogott a Citroënnel, hogy az Eagle 360 gömb alakú koncepcióabroncs egyedi prototípusának kifejlesztésével segítse a vízió megvalósítását. 

    A Citroën Skate és a podok koncepcióját a „The Urban Collëctif”, azaz a Citroën, az Accor nemzetközi hotelcsoport és a JCDecaux médiavállalat közös projektje ihlette. A járművet és az abroncsokat Párizsban leplezték le.  

    „Büszkén mutatjuk be a Citroën Autonomous Mobility Vision szerves részét képező, gömb alakú koncepcióabroncsunk prototípusát – mondta Hans Vrijsen, a Goodyear eredeti felszerelésekért felelős ügyvezető igazgatója. – Az Eagle 360 prototípus formájának köszönhetően a jármű dinamikusan és könnyedén kormányozható, ami ideális a jövő városi és autonóm közlekedési megoldásaihoz.” 

    Az elmúlt 120 évben a Goodyear folyamatosan törekedett az innovációra és az új megoldásokra. A közlekedés fejlődése során úttörő vállalatokkal működött együtt számos területen – a holdexpedícióktól a szárazföldi sebességrekordokig –, hogy ösztönözze a változást és a felfedezést. 

    A Goodyear először 2016-ban mutatta be az Eagle 360 koncepciót a Genfi Nemzetközi Autószalonon, amelyet 2017-ben egy második bemutató követett: ekkor láthattuk az Eagle 360 Urban verziót. A Time magazin 2016 legjobb 25 innovációja közé választotta az Eagle 360 abroncsot[1].  

    Az Eagle 360 prototípus ezekből a koncepciókból merít ihletet, számos innovatív tulajdonsága megegyezik ezen abroncsokéval, valamint új sajátosságokkal is rendelkezik: 

      • Kiváló kormányozhatóság: Gömb alakjának köszönhetően a többirányú prototípusabroncs minden irányba képes mozogni, biztosítva ezzel a kormányozhatóságot és a jármű utasainak kényelmét. Az Eagle 360 prototípus könnyed, oldalirányú mozgásával gördülékeny haladást biztosít. Ez segít abban, hogy a Citroën Skate platform gond nélkül kikerülje az akadályokat. 
      • Nem igényel karbantartást: Az Eagle 360 prototípus nem pneumatikus abroncs. Mivel nincs szükség a nyomás figyelésére és nem áll fenn a defekt előfordulásának kockázata, a Citroën Autonomous Mobility Vision esetén minimálisra csökkenthető az állásidő.  
      • Hosszú élettartam: Az Eagle 360 prototípus a hagyományos abroncs futófelületének négyszeresével rendelkezik, így egy normál abroncshoz képest négyszer lassabban kopik, ezért nincs szükség gyakori cserére. 
      • Megnövelt hatótávolság: A merev belső struktúrának és az alacsony gördülési ellenállást biztosító gumikeveréknek köszönhetően az Eagle 360 prototípus alakja az úttal érintkezve csak kismértékben változik. Ez hozzájárulhat az energiaveszteség és a gördülési ellenállás csökkentéséhez, ami segít növelni az elektromos jármű akkumulátorának hatótávolságát. 
      • Állandó tapadás: A hatszögletű lamellák alkalmazásával az Eagle 360 prototípust úgy alakítottuk ki, hogy a haladás irányától függetlenül állandó tapadást biztosítson. 

    Az együttműködés a Goodyear és a Citroën tervezőcsapata közötti partneri kapcsolat legújabb fejezete, amelynek középpontjában az autonóm, csatlakoztatott elektromos Citroën 19_19 koncepcióval kapcsolatos legújabb kollaboráció áll. A koncepció a Citroën alapításának századik évfordulójának állított emléket. 

    A projekt során a Goodyear Advanced Design Studio csapata a Citroën tervezőcsapatával szorosan együttműködve tervezte és alkotta meg az egyedi Eagle 360 prototípust, amely tökéletes összhangban van a Citroën Autonomous Mobility Vision jövőképével és céljaival. 

    „A koncepcióabroncsok alapul szolgálnak a Goodyearhez hasonló innovatív vállalatok számára, hogy megoldást találjunk a jövő közlekedési kihívásaira és új, úttörő termékeket és szolgáltatásokat fejlesszünk ki. Megtiszteltetés, hogy a Citroën partnereként vehetünk részt ebben az egyedülálló projektben és hogy újabb lépést tehettünk előre egyik leginnovatívabb koncepcióink kidolgozásában” – tette hozzá Vrijsen. 

  • AMTS-en jártunk, Nagy Danival beszélgettünk, és le is merültünk

    AMTS-en jártunk, Nagy Danival beszélgettünk, és le is merültünk

    Idén is kinéztünk az Automobil és Tuning Show-ra (AMTS), még augusztus végén. Innen hoztunk nektek pár hangulatképet, illetve „belebotlottunk” Nagy Daniba, aki igazán érdekes infókkal szolgált nekünk a PURE ETCR elektromos autóiról!

  • Kijöttek az ADAC téligumi-tesztjei, a Goodyear és a Dunlop az élen

    Kijöttek az ADAC téligumi-tesztjei, a Goodyear és a Dunlop az élen

    Németországban az ADAC, Svájcban a TCS, Ausztriában pedig az ÖAMTC adja ki a téli abroncsok éves értékelésének eredményeit. 16 abroncsmárka tesztelése nyomán mindhárom autós szervezet a Goodyeart és a Dunlopot hozta ki nyertesnek, a két vállalatnak ítélve oda a megosztott első helyezést. 

    A tesztek során az abroncsoknak tizenhét szigorú szempontnak kellett megfelelniük. Idén a vizsgálat a népszerű 195/65R15 méretre helyezte a hangsúlyt. Számos piacvezető családi autó, így például a Volkswagen Golf is ilyen abroncsokon fut.

    A rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményű Goodyear UltraGrip 9+ a tesztelők kedvence lett. Száraz és nedves utakon, illetve hóban egyaránt megbízhatóan hozta a formáját, ráadásul a kopási és fogyasztási mutatói is kiválónak bizonyultak. Az abroncs a jeges úton végzett tesztekben is első helyezést ért el. Az UltraGrip 9+ sikeréhez két innovatív Goodyear megoldás is hozzájárult. A Mileage Plus technológia rossz útviszonyok közt is védelmet ad az abroncsoknak, így növeli a futásteljesítményt, a Winter Grip pedig hóban és jégen is kiemelkedő tapadást biztosít.

    A Dunlop esetében a Winter Response 2 másodszor szerepel az első helyen a tesztekben: ugyanez a mintázat 2018-ban egyszer már megnyerte a téli abroncsok versenyét. A tesztelők most is kiemelték a Dunlop abroncs rendkívüli teljesítményét, melyet sem a nedves út viszonyok, se a hó, se a jég nem tudott lerontani. Ehhez a vállon lévő mikro-mintaárkok speciális dőlésszöge is hozzájárul, melyek úgy befolyásolják a centrifugális erőket, hogy a Dunlop Winter Response 2 hóban és jégen is képes legyen megfelelően tapadni az útfelülethez.

    Kiváló eredmények a nagy teljesítményű téli abroncsok tesztje során

    Ugyanebben a tesztsorozatban a nagyobb személygépkocsikra, például a Volvo V60-ra, Škoda Octaviára, a 3-as BMW-re és a Mercedes C-osztályra szerelt, 225/50R17 méretű abroncsokat is tesztelték. Ebben a méretkategóriában a Dunlop Winter Sport 5 kapta a legmagasabb pontszámot. A Goodyear UltraGrip Performance+ egyike volt annak a három abroncsnak, amely a tesztelőktől az előkelő ’jó’ besorolást kapta.

    A hóban végzett tesztek során a Dunlop WinterSport 5 az öt legjobb abroncs közt végzett, a Goodyear UltraGrip Performance+ pedig a vizsgált útviszonyok mindegyikén kiegyensúlyozott teljesítményt mutatott.

    „A tény, hogy abroncsaink az első hét helyből ötöt megszereztek az iparág legrangosabb tesztsorozatában, azt bizonyítja, hogy a Goodyear termékcsalád legújabb tagjai valóban a legmodernebb technológia képviselői – nyilatkozta a Goodyear részéről Laurent Colantonio, az EMEA régió technológiai igazgatója. – Az olyan újítások, mint a Winter Grip Technology, az élmezőnybe repítették a Goodyear UltraGrip 9+ és Performance+ abroncsokat, ahol csatlakozhattak az évtizedek óta sikert sikerre halmozó UltraGrip családhoz. Ráadásul a Dunlop Winter Response 2 és Winter Sport 5 is megszerezték saját kategóriájukban a legmagasabb pontszámokat. Büszkék vagyunk rá, hogy téli termékportfóliónk ilyen jól teljesít, és ennyire sokoldalú.”

    A tesztek adatai:

    1. 2021. szeptember 21-én megjelent teszteredmények: Az ADAC/OAMTC/TCS 195/65R15 méretű téli abroncsokon végzett tesztjei
    2. 2021. szeptember 21-én megjelent teszteredmények: Az ADAC/OAMTC/TCS 225/50R17 méretű téli abroncsokon végzett tesztjei
    3. 2018. szeptember 25-én megjelent teszteredmények: Az ADAC/OAMTC/TCS test 175/65R14 méretű téli abroncsokon végzett tesztjei
  • A Mustang Mach-E csúnyán elbukta a jávorszarvas tesztet

    A Mustang Mach-E csúnyán elbukta a jávorszarvas tesztet

    Az autózással, autókkal képben lévőknek bizonyára nem ismeretlen a híres jávorszarvas-teszt. Buktak már el rajta hibridek és mentek át sportautók a teszten. Azt gondolná az ember, hogy egy elektromos jármű esetében, amelynek alacsonyan van a súlypontja az akkumulátorok miatt, simán át kell mennie ezen a teszten.

    A sokat reklámozott Mustang Mach-E azonban mégis elbukott. A Teknikens Värld négy elektromos crossoverének tesztje során a Mustang volt az egyetlen amelyik elbukott: 68 km/h feletti sebességnél elvesztette az irányíthatóságát. Két versenytársa, a Hyundai Ioniq 5 és a Skoda Enyaq iV a 72 km/h-s normál sebességnél még kontroll alatt maradt a pályán. Az utolsó tesztalany, a Tesla Model Y még 75 km/h-s sebességnél is átment a teszten.

    A Teknikens Värld a Mustang elektronikus menetstabilizálóját okolta a kudarcért, mondván, hogy az túl lassan reagált, és nem fékezte elég agresszívan a crossover farát.

    A teszthez használt Mach-E egy AWD Long Range modell volt, eredeti gumiabroncsokkal felszerelve. Nem világos, hogy a Ford által kínált opcionális nyári gumiabroncsok milyen hatással voltak a tesztre, ha voltak egyáltalán.

    A Ford már ígéretet tett arra, hogy a jövőbeni Mach-E modellek szoftverét frissíti a hatótávolság növelése érdekében.

  • Ingyenes vezetéstechnikai tréninget szervez autósoknak a HUMDA

    Ingyenes vezetéstechnikai tréninget szervez autósoknak a HUMDA

    Október 10-én autós közlekedésbiztonsági napot rendez a Groupama Tanpályán a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. Az eseményre a humdadrivesafety.hu oldalon lehet jelentkezni szeptember 27-től. A résztvevők fejleszthetik képességeiket és éles helyzetekben szerezhetnek gyakorlatot szakértő instruktorok segítségével, akik felkészítik őket a téli, megváltozott időjárási körülmények közötti vezetésre. A régóta vezetők és a friss jogosítvánnyal rendelkezők jelentkezését egyaránt várja az Ügynökség. Az esemény fővédnöke Palkovics László, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos.

    A kétórás képzésen az első 90 regisztráló három csoportban vehet részt a hazai mobilitási piac meghatározó szereplője, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. autós közlekedésbiztonsági, balesetmegelőzési és vezetéstechnikai tréningjén, a Hungaroring Groupama Tanpályáján.

    A gyakorlati helyszíneken instruktorok segítségével többek között a szlalomozást, a vészfékezést, a lejtőn és hegymenetben való közlekedést fejleszthetik a sofőrök. Emellett a hátsó durrdefekt, valamint a vízátfolyáson való megcsúszás kivédését is gyakorolhatják rántópados tesztpályán. A tréning során az autósok kiismerhetik gépjárművük viselkedését vészhelyzetben, különösképp azok, akiknek a kocsijában van blokkolásgátló és menetstabilizáló, ezek rendkívül hasznosak egy vészhelyzet elkerülésénél. A feladatok teljesítése folyamán szerzett tapasztalatok mindegyike hasznosítható a hétköznapi közlekedésben.

    A HUMDA autós vezetéstechnikai tréningjére a humdadrivesafety.hu oldalon lehet jelentkezni szeptember 27-től. A rendezvényen való részvétel feltétele a megfelelő nyilatkozatok kitöltése és a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos aktuális védekezési előírások betartása mellett az érvényes műszaki engedéllyel rendelkező saját gépjármű és a vezetői engedély megléte. A képzésre kizárólag személygépjárművel lehet érkezni.

    – A kormány a közúti közlekedésbiztonság javításán, az autós balesetek számának radikális csökkentésén dolgozik. Az uniós törekvésekkel összhangban álló célkitűzésünk, hogy 2030-ra a felére csökkenjen a közúti halálesetek száma, 2050-re pedig egyetlen magyar ember se veszítse életét az utakon. Az elmúlt évtizedben minden esztendőben mintegy 600-an hunytak el közúti balesetben. Tavaly ez a gyászos mutató az 1950-es évek óta nem tapasztalt szintre, 500 alá esett, és abban bízunk, hogy idén sem lépi túl a félezret. A járművezetők részéről több odafigyelésre és együttműködési készségre, az autó viselkedésének alaposabb ismeretére van szükség ahhoz, hogy még kevesebb baleset történjen a közutakon. Minden lehetőséget érdemes tehát megragadni a vezetéstechnikai képességek fejlesztésére, a HUMDA jóvoltából most mintegy kilencven autós ingyenesen sajátíthatja el a veszélyhelyzetek elhárításához, megfelelő kezeléséhez szükséges rutint – hangsúlyozta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos, az esemény fővédnöke.

    – A HUMDA számára kiemelten fontos a közlekedésbiztonság színvonalának növelése, a hazai közlekedéskultúra fejlesztése. A HUMDA „Safety sorozatait” a motorosok képzésével kezdtük idén: három eseményen fejleszthették képességeiket zárt pályán a résztvevők és éles helyzetekben szerezhettek gyakorlatot szakértő instruktorok segítségével. A rendezvények nagyon népszerűek voltak, mindegyik teltházas volt. Azért indítottunk a motorosok képzésével, mert a járművüket tekintve ők képezik a „sérülékenyebb” csoportot, ugyanakkor az autós közlekedésben is elengedhetetlen a magabiztos tudás és a személygépjárművünk alapos ismerete, főleg most, a rosszabb időjárás közeledtével. A 2050-es uniós célkitűzés megvalósulásához is csak úgy juthatunk közelebb, ha a közlekedés minden szereplője összefog és együtt tesz érte, mindenki részéről empátiára és együttműködésre van szükség. A HUMDA Drive Safety programjában megszerzett tudás életeket is menthet – tette hozzá Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

    Az Ügynökség törekszik arra, hogy a közlekedés legtöbb szereplője számára lehetőséget kínáljon a vezetési képességek fejlesztésére. A motorosok és az autósok mellett szállítmányozási cégekkel együttműködve kamionsofőröknek is szervez tréninget. A legvédtelenebb csoportok kiemelt törődést igényelnek: a „Road Safety – a biztonság az első” országjáró programsorozatunkban 12 megyeszékhelyen és Budapesten első és második osztályos gyermekek interaktív edukációja jelenleg is zajlik a HUMDA szervezésében.

  • Szaktekintélyekkel indít mobilitási startup programot a HUMDA

    Szaktekintélyekkel indít mobilitási startup programot a HUMDA

    Michelisz Norbert autóversenyző, Talmácsi Gábor motoros világbajnok, dr. Hanula Barna belsőégésű motor-szakértő, egyetemi docens és Kling Sándor F1-mérnök is segíti majd a HUMDA Startup Programot. Ezt az autó- és motorsport megújításáért indítja el a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. olyan ötletek felkarolására, melyek az érintett sportágakat, valamint a mobilitás területét újítanák meg innovatív technológiai megoldásokkal. A program végén a befektetésre érett startupok megszerezhetik az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus 20 millió forintos tőkebefektetését, mellyel elindulhatnak a nemzetközi siker felé.

    Talmácsi Gábor
    Talmácsi Gábor  |  Fotó: HUMDA

    A HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt., a Startup Campus és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures kockázati tőkealap-kezelő közös programjára már lehet jelentkezni. A HUMDA Startup Program azokat a friss technológiai innovációkat támogatja, amelyek az autó-motorsport, valamint a mobilitáshoz kapcsolódó területek fejlesztését segítik. A Program a pénzügyi finanszírozás mellett iparági és szakmai szereplők bevonásával üzletfejlesztési képzést is biztosít a legjobb innovációkra. A program szervezői által kiválasztott csapatok öthetes online előadássorozaton vehetnek részt, valamint üzleti és szakmai mentorációt kapnak. A képzés második szakaszába továbbjutók további öthetes befektetési felkészítésben és akár 20 millió forintos kockázati tőkeberuházásban is részesülhetnek. A résztvevők a startup világ tapasztalt szakembereitől és elismert iparági szereplőktől tanulhatnak. A programot záró Demo Day-en, azaz befektetési ülésen a legjobb csapatok a potenciális befektetők és az autó-motorsport szakma képviselői előtt prezentálhatják a kezdőtőke befektetésének reményében.

    Kling Sándor
    Kling Sándor  |  Fotó: HUMDA

    Az első körben jelentkezők szakmai kiválasztását négy szaktekintély védnökként is segíti; Michelisz Norbert autóversenyző, 2019-es túraautó-világbajnok, Kling Sándor Forma–1-es tervezőmérnök, akinek a polimer kompozitok kutatása, fejlesztése és alkalmazása a szakterülete, dr. Hanula Barna, a belsőégésű motorok szakértője, a győri Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Karának dékánja és Talmácsi Gábor, a MotoGP-sorozat 2007-es világbajnoka segíti majd. Közülük Michelisz Norbert és Talmácsi Gábor egyben a HUMDA Igazgatóságának is tagjai. – Köztudott, hogy az autóversenyzésből rengeteg fejlesztés kerül át a hétköznapi autózásba, azaz a mindennapi mobilitásba. Ezek egymással összefüggő területek és mindegyiken nagy szükség van a fejlesztésekre, a megújulásra. Többek között az önvezetés, a hajtásláncok átalakulása, az alternatív megoldások térnyerése terén is szükség van az új ötletekre, a mobilitás egy rendkívül gyorsan fejlődő terület, ahol rengeteg lehetőség adódhat a friss cégek számára is. A HUMDA által meghirdetett programban elinduló vállalkozások részesei lehetnek a jövő mobilitását meghatározó folyamatoknak – mondta Michelisz Norbert autóversenyző.

    Michelisz Norbert
    Michelisz Norbert  |  Fotó: HUMDA

    A szervezők november 1. éjfélig várják azon minimum két fős csapatok jelentkezését, akik a mobilitás, a közlekedésbiztonság, a városi közlekedés vagy a versenyzői felkészülés területén alkotnak újat. Keresik továbbá az AI alapú megoldásokat, az alternatív hajtásrendszerekhez és az üzemanyagokhoz kapcsolódó innovációkat, de akár az újrahasznosítással foglalkozó projekteket is. A szurkolói élmény javítása, a teljesítményanalitika és az adatvezérelt megoldások szintén részét képezik a program fókuszterületeinek. A felsoroltakon túl bármilyen, a területhez kapcsolódó innovációval lehet jelentkezni.

    Hanula Barna
    Hanula Barga  |  Fotó: HUMDA

    – A HUMDA-t a Kormány által elfogadott Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Stratégiában foglalt komplex feladatok végrehajtása érdekében alapította az Innovációs és Technológiai Minisztérium. Tevékenységünk azonban túlmutat a boxutcák világán, az autó- és motorsport mellett a közlekedésbiztonság, a mindennapi mobilitás, a gazdaságfejlesztés, az ágazatspecifikus K+F ösztönzése, az infrastrukturális fejlesztések szakmai felügyelete, valamint összehangolása is ugyanolyan fontos. A sportszakma támogatása, a STEM-tárgyak (science, technology, engineering, mathematics) népszerűsítése mellett promóteri és sportdiplomáciai feladataink is vannak. Ebből is látszik, hogy szinte minden olyan témában érdemes jelentkezni a HUMDA Startup Programra, mely bármilyen szinten is csatlakozik az autósporthoz, vagy a mobilitáshoz. Bízunk benne, hogy olyan induló vállalkozások fejlődését segíthetjük, amelyek nemcsak a szektor, hanem az egész ország jó hírnevét viszik tovább a jövőben – hívta fel a figyelmet Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: hosszú távon a multimobilitás is egyre nagyobb hangsúlyt kap az Ügynökség működésében. A kevésbé környezetszennyező, zöldebb közlekedési eszközök minél szélesebb körű használata, a modernebb járműállomány és a fenntarthatóság is prioritás a HUMDA számára.

  • A Mercedes-AMG első nagyteljesítményű hibrid modelljének premierje

    A Mercedes-AMG első nagyteljesítményű hibrid modelljének premierje

    Az E PERFORMANCE az AMG dinamikus teljesítményét nyújtja az elektrifikált jövő számára. Az autó lelkét a 4,0 literes, V8-as biturbó erőforrás adja, amelyhez elektromos hajtás is társul. A rendszer teljesítménye összesen 843 lóerő, maximális nyomatéka több mint 1400 Nm. A hátsó tengelyen elhelyezett elektromotor és akkumulátor kivételes súlyelosztást teremt, amely hozzájárul a különösen dinamikus vezetési élményhez. Az akkumulátor esetében a Formula 1-ben használt technológiából merítettek a mérnökök, amelyet gyors teljesítményleadásra optimalizáltak. A 12 kilométeres elektromos hatótáv városban vagy lakóövezetben praktikus közlekedést tesz lehetővé. A Mercedes-AMG új kommunikációs csatornák felé nyit, és márkanagykövetként will.i.am-mel működik együtt, aki az „Everything but quiet” marketingkampányt támogatva exkluzív dalt is készített az újdonság bemutatkozó videójához.

    Kifejező orr, széles karosszéria, erős vállak és hátra tolt utascella emeli ki a négyajtós Mercedes-AMG GT kupé sportosságát. A külső légbeömlők szélesek és a jármű közepe felé mutatnak, kihangsúlyozva a kétajtós AMG GT-t idéző hűtőrácsot. Hátul a hibrid modellel együtt kerül bemutatásra az egyedi trapéz alakú dupla kipufogóvég, a meghajtásra pedig az E PERFORMANCE logó is utal. Azonban nem csak ez teszi egyedivé az új modellt: számos fényezés és felszereltség kizárólag a hibrid verzió kiváltsága, így például hét új fényezést találunk a kibővített kínálatban.

    A külső megjelenést még inkább kihangsúlyozhatja az új AMG Night csomag II, főleg a Night csomaggal és a karbon csomaggal kombinálva. Új 20 és 21 colos keréktárcsák is bekerültek a kínálatba.

    Zászlóshajóként az AMG GT 63 S E PERFORMANCE felszereltsége kivételesen gazdag, és természetesen megkapja a korábban bemutatott modellfrissítés minden újdonságát, mint például az új lengéscsillapítási rendszerrel dolgozó AMG RIDE CONTROL+ futóművet. Széria az AMG nagyteljesítményű kerámia kompozit fékrendszer és az MBUX multimédiás rendszer, amely ezúttal egyedi hibrid kijelzőkkel is rendelkezik. A rendszer a műszercsoporton keresztül tájékoztatja a vezetőt az elektromos hatótávról, az áramfogyasztásról, valamint az elektromos rendszer aktuális teljesítményéről és nyomatékáról, illetve az akkumulátor és az elektromotor hőmérsékletéről. A központi kijelzőn megjeleníthető a hajtáslánc erőfolyama, amelyről a hátsó utasok is értesülhetnek az opcionális hátsó multimédiás kijelzőről.

    Belső tér: duplaküllős AMG Performance kormánykerékkel

    A széria AMG Performance kormánykerék egyedi duplaküllős kialakítással és a finoman integrált gombokkal nyújt látható és kézzelfogható élményt a belső térben. A három lekerekített duplaküllő erőt és könnyedséget sugall. A jármű szinte minden fontos funkciója elérhető anélkül, hogy a vezetőnek le kellene vennie a kezét a kormányról, a mögötte található váltófülek segítségével pedig a hibrid rendszer energiavisszanyerésének szintjét lehet beállítani.

    A zászlóshajó különleges belső színekkel hangsúlyozza a sportos és exkluzív kivitelt. Újdonság például a titánszürke gyöngy/fekete exkluzív nappabőr kárpitozás sárga kontrasztvarrással, valamint a trüffelbarna/fekete exkluzív nappabőr kárpitozás gyémántmintás varrással. Emellett további öt színárnyalat is elérhető: Sienna-barna, klasszikus vörös, jachtkék, mélyfehér és Neva-szürke.

    Az AMG-specifikus Performance hibrid hajtáslánc

    Az AMG GT 63 S E PERFORMANCE modellben a főszerepet továbbra is a 4,0 literes, V8-as biturbó motor kapta, amelynek teljesítményét egy hátul elhelyezett elektromotor egészíti ki, ami egy Affalterbachban fejlesztett akkumulátorból táplálkozik. Mindehhez egy teljes mértékben változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás társul. Arendszerteljesítmény 843 lóerő, a maximális rendszernyomaték pedig meghaladja az 1400 Nm-t. Mindez egyértelműen a valaha készült legerősebb AMG szériamodellt eredményezi, amely ennek megfelelő menetteljesítménnyel rendelkezik. Álló helyzetből mindössze 2,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, de a 0-200-as gyorsulást is kevesebb, mint 10 másodperc alatt teljesíti. A végsebesség 316 km/h.

    A hátul elhelyezkedő, 204 lóerős elektromotor egy elektromosan vezérelt kétsebességű váltóval és az ugyancsak elektromosan vezérelt önzáró differenciálművel közös házban foglal helyet. A könnyű nagyteljesítményű akkumulátor is itt, a hátsó tengely felett helyezkedik el. A kompakt kialakítás révén még gyorsabb a reakció, az elektromotortól azonnal érkező 320 Nm nyomaték hatékony leadásában pedig a differenciálzár segít. A kétsebességű váltómű kb. 140 km/h-nál kapcsolja a második fokozatot, mielőtt az elektromotor elérné a 13.500-as maximális fordulatot. Az összkerékhajtás az elektromos közlekedés során is aktív.

    AMG nagyteljesítményű akkumulátor

    Az Affalterbachban fejlesztett akkumulátor kialakításánál a mérnökök a Formula 1-ben szerzett tapasztalatokra támaszkodtak. A nagyteljesítményű lítium-ion egység esetében kiemelten fontos volt a gyors és nagy teljesítményleadás, ennek megvalósítása érdekében pedig a Mercedes-AMG affalterbachi csapata és a Mercedes-AMG Petronas F1-es csapat brixworthi központja között folyamatos volt az egyeztetés. A végeredmény egy olyan megoldás lett, amely könnyű súlyával is kiemelkedik a mezőnyből, miközben mind teljesítményleadásában, mind pedig a regenerálás során új csúcsokat képes elérni.

    A 6,1 kWh-s lítium-ion csomag 70 kW-os (95 lóerős) állandó teljesítményleadásra képes, de tíz másodpercig 150 kW teljesítménnyel, azaz 204 lóerővel segíti a hajtást. Energiasűrűsége 1,7 kW/kg, vagyis nagyjából a hagyományos akkumulátorok kétszerese, amely mindössze 89 kilogrammos tömeget tesz lehetővé. A töltésről 3,7 kW-os fedélzeti AC töltő gondoskodik, az elektromos hatótáv pedig 12 kilométer, ami pont elegendő a lakóövezetek elhagyásához vagy a városból kivezető utak eléréséhez.

    A 400 V-os akkumulátor kompakt és könnyű kialakításában fontos szerepe volt a közvetlen hűtés megvalósításának: a mintegy 560 cella hőmérsékletét külön-külön szabályozza a speciális hűtőfolyadék. Ez pedig kulcsfontosságú a teljesítményleadás szempontjából, hiszen minden akkumulátornak megfelelő hőmérsékletűnek kell lennie az optimális használathoz. Ha egy akkumulátor túl hideg vagy túl forró, az teljesítményveszteséget jelent, ráadásul az egyenletes hőmérséklet a biztonságot és a tartósságot is fokozza. A hagyományos hűtésrendszerek, amelyek levegővel vagy vízzel hűtik a teljes akkucsomagot, gyorsan elérik a határaikat, különösképpen a magas energiasűrűségű akkumulátorok esetében, ami hátrányosan hat az egység élettartamára is.

    A közvetlen hűtés megvalósítása érdekében az AMG szakembereinek teljesen új hűtőmodulokat kellett kifejleszteniük, amelyek mindössze egyetlen milliméter átmérőjűek. A teljes akkumulátorban körülbelül 14 liter speciális hűtőfolyadékot keringet ezeken át egy nagyteljesítményű elektromos szivattyú, amely a jármű két alacsony hőmérsékletű körének (low-temperature, LT) egyikéhez csatlakozva adja le a felesleges hőt, onnan a jármű elején lévő LT-hűtőbe vezetődik, ahonnan a szabadba jut.

    Az eredmény egy olyan akkumulátor, amely mindig egyenletes teljesítményt nyújt és az ideális, körülbelül 45 Celsius fokos hőmérsékleten működik, a használat gyakoriságától függetlenül. A speciális vezérlés ráadásul azzal is számol, ha nagy sebességen történő vezetés során a hőmérséklet megemelkedik: a védelmi mechanizmus úgy lett kialakítva, hogy az akkumulátor maximális teljesítményt nyújtson, miközben a hőmérséklet a közvetlen hűtés révén csökken. A hagyományos hűtésrendszerek nem képesek ilyen kifinomult és előrelátó szabályozásra. Az AMG nagyteljesítményű akkumulátora így akár versenypályás használat esetén is mindig képes a teljes mértékű teljesítményleadásra és energiavisszanyerésre. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy minden egyes kanyar után számíthatunk a rendszer maximális teljesítményére.

    Az optimális használatról az AMG DYNAMIC SELECT hétféle üzemmódja gondoskodik, amely lehetővé teszi a tisztán elektromos használatot, valamint a teljesen egyéni beállítást is. Az üzemmódok közötti váltást megkönnyítik a kormánykerékre szerelt AMG vezérlőgombok.

    Általában a nagyteljesítményű E-PERFORMANCE hibrid modell csendesen indul a Comfort üzemmódban, amelyben az elektromotor is üzemel, de a menetkész állapotot („Ready” ikon) a műszercsoport visszajelzése mellett az audiorendszer is jelzi, amely az AMG modellekre jellemző indítási hangot adja. Tisztán elektromos közlekedés esetén, alacsony sebességnél speciális figyelmeztető hang tájékoztatja a gyalogosokat a modell érkezéséről: a 20 km/h-s sebességig hallható, alacsony frekvenciás, mély, erőteljes hangot elöl és hátul is egy-egy hangszóró adja ki magából, és halkan a belső térben is észlelhető.

    Nagyobb sebességnél a hangélmény a kiegyensúlyozott és az erőteljes üzemmódok szerint módosítható: az egészen 130 km/h-s sebességig elérhető tisztán elektromos közlekedésnél dinamikus vagy diszkrét hangaláfestés érkezik. A belsőégésű motor indulását követően pedig a kiválasztott mód a kipufogó hangjára van hatással.

    A hibrid hajtás a jármű menetdinamikáját is elősegíti. Az ESP fékezési beavatkozása helyett az elektromotor önmaga szabályozásával is finomhangolhatja a tapadást, amelyet az elektromosan vezérelt önzáró differenciálmű is fokoz. Ez amellett, hogy lehetővé teszi a menetstabilizáló későbbi beavatkozását (amennyiben az egyáltalán szükséges), az egyébként hőként távozó fékezési energiát a rendszer az akkumulátorok töltésére használja.

    Az energiavisszanyerés azonnal megkezdődik, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, működése pedig a fékrendszer alkatrészeit kíméli. A kiválasztott négy szintnek (0-tól 3-ig) megfelelően az üresben történő kigurulástól egészen az egypedálos vezetést lehetővé tevő, akár 100 kW-os energiavisszanyerés is elérhető, amit természetesen alacsonyabb szinteknél a fékpedál használatával is megvalósíthatunk. RACE üzemmódban az optimális versenypályás teljesítmény érdekében a rekuperáció mindig 1-es szintű.

    AMG 4,0 literes, V8-as biturbó motor, kettős megfúvású turbófeltöltőkkel

    Csúcsmodellként az AMG GT 63 S E PERFORMANCE az AMG 4,0 literes, V8-as biturbó motorjának különösen erőteljes változatát kapja 639 lóerős maximális teljesítménnyel. Az erőforrás 900 Nm-es nyomatéka 2500-as fordulatszámtól egészen 4500-ig elérhető, amelyet az elektromotor 320 Nm nyomatéka már az alapjárattól kiegészít.

    A kettős megfúvású turbófeltöltők különösen gyors erőleadást tesznek lehetővé, miközben alacsony fordulaton is fokozzák az erőt. Az indítómotor generátorként a 400 V-os rendszer részeként további 14 lóerővel segítheti a hajtást.

    Menetdinamika: AMG RIDE CONTROL+ futómű és karbon- kerámiakompozit fékek szériában

    Az AMG RIDE CONTROL+ futómű az alapfelszereltség részeként kínál különösen széles tartományt a kényelmes rugózás és a dinamikus kanyarképességek között. A többkamrás légrugózási rendszer automatikus szintszabályozással és adaptív, elektromosan vezérelt lengéscsillapítással teszi mindezt lehetővé. A lengéscsillapítók összenyomódásának és kirugózásának különálló szabályozása a korábbinál még kifinomultabb munkát tesz lehetővé, ami nagymértékben javítja a kényelmet és az optimális kirugózás okán a tapadást is, a kevésbé jó minőségű útburkolaton.

    Emellett a rendszer leglágyabb és legfeszesebb állása között is az eddigieknél szélesebb a különbség, ami minden korábbinál sokoldalúbb karaktert ad. Mindezt az AMG DYNAMIC SELECT üzemmódválasztóval a saját ízlésünk szerint alakíthatjuk.

    Az AMG DYNAMICS rendszer pedig a jármű reakcióra is befolyással van a menetstabilizáló, az összkerékhajtás és az elektromosan vezérelt hátsó differenciálmű karakterének módosításával. A Basic, Advanced, Pro és Master üzemmódok a megfelelő menetprogramok részeként a különösen kifinomult és semleges karaktertől az egészen dinamikus, hátsókerék-orientált mozgásig mindent lehetővé tesznek, beleértve a rendszer Drift üzemmódját is.

    A fékek terén sem kötött kompromisszumot a Mercedes-AMG: a nagyteljesítményű AMG kerámia-kompozit fékrendszer elöl hat, hátul egy dugattyúval és bronz színűre fényezett féknyergekkel az alapfelszereltség része. Az elöl 420, hátul 380 milliméteres tárcsák kivételes fékteljesítményt biztosítsanak, miközben mind a kopás, mind a fáradás tekintetében különösen ellenállók.

    A vadonatúj AMG GT 63 S E PERFORMANCE premierjét új márkanagykövet erősíti. will.i.am az új, „Everything but quiet” elnevezésű marketingkampányt támogatja. A világhírű zeneszerző és vállalkozó, a Black Eyed Peas társalapítója az autózás rajongójaként büszkén áll be a márka mögé, támogatva a csúcstechnológiát képviselő innovációkat. A hosszútávú együttműködés keretében will.i.am támogatja a vállalat elektrifikált jövőjét és ehhez egyedi zenei alkotásokat hoz létre. Erre kiváló példa az új AMG GT 63 S E PERFORMANCE hatvan másodperces bemutatkozó filmje, amelyet a brit sztárrendező és fényképész, Rankin készített, és amelynek zenéjét szintén will.i.am szerezte.