Kategória: Automobil

  • Az átszervezés ellenére Binotto marad a Ferrarinál

    Az átszervezés ellenére Binotto marad a Ferrarinál

    A Ferrari teljes átszervezésbe fogott, hogy 2030-ra karbonsemlegesek legyenek, és bár céges oldalról nagy a változás, az F1-es csapat élén ugyanúgy Binotto marad.

    Az olaszok kiemelték, szeretnék megtartani a márka lelkét jelentő versenyistállót, hiába a különböző irány.

    „Az új szervezeti struktúra az innovációt veszi célba, a hatékonyságot és a szorosabb együttműködést a partnereinkkel. Kiszélesítjük a vezetést, hogy a saját tehetségeinknek adjunk lehetőséget, valamint néhány kulcsfontosságú külső szakembert is igazolni fogunk.”

    Binotto továbbra is a vezérigazgatónak, Benedetto Vignának jelent majd, aki az alkalmaskodást, és a gyorsabb fejlesztést emelte ki, mint fejlődést.

    Bár a pletykák szerint – így, hogy kitöltötte a mandátumát az FIA elnökeként – Jean Todt akár vissza is térhetne a Ferrarihoz, ennek a lehetőségét Binotto nem is cáfolta, de ne is erősítette meg.

    A téli szünetben több változás is történt a Scuderia háza-táján, ugyanis az UPS távozott szponzori szerepköréből, de a Santander visszatért. A Philip Morris helyzete kérdéses, miután a csapat kivette nevéből a Mission Winnow-t.

    Ezenkívül új szimulátort vehettek igénybe ezen a télen, ami segíti majd Binotto és csapata felzárkózását az élmezőnyre.

  • A Dodge az új király, legyőzte a Mustangot

    A Dodge-nak 2021-ben sikerült több Challengert eladnia, mint a Fordnak Mustangot, ami azért is lenyűgöző, mert a jelenlegi Challenger alapdizájnja nem változott a modell 2008-as bemutatása óta.

    Az amerikai eladási adatok szerint a Dodge 2021-ben 54 314 Challengert adott el, ami körülbelül 3%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

    Ehhez képest a Ford 52 414 Mustangot adott el a tavalyi évben, ami 14,2%-kal maradt el a 2020-as összértéktől, és tulajdonképpen a legalacsonyabb éves összérték a márka történetében – írja cikkében a Motor Authority.

    A Chevrolet Camaro folytatta az elmúlt néhány évben tapasztalt csökkenő tendenciát: a 2021-es eladási adatok lelombozóak, hiszen mindössze 21 893 darabot sikerült eladniuk, ami 26,5%-os csökkenést jelent az előző évhez képest.

    A visszaesés, valamint a Chevy vonakodása a nagyobb fejlesztések bevezetésétől, alátámasztja azokat a pletykákat, amelyek szerint a jelenlegi Camaro 2024 után elérkezik az út végére, és a típus vagy nyugdíjba vonul, vagy egy elektromos jármű alapja lesz.

    A Mustang hagyományosan mindig az első helyen állt az eladási versenyben, és még mindig vezet, ha a Mustang Mach-E elektromos crossover eladásait is figyelembe vesszük. A két autó együttes száma 79 554 darab.

    Fényesebb jövő a Dodge, a Ford és a Chevy számára?

    Az elmúlt év sok autógyártó számára furcsa volt az ellátási hiányok és egyéb, világjárvánnyal kapcsolatos zavarok miatt.

    A GM-et ez különösen keményen érintette, aminek következtében 90 év óta először veszítette el vezető helyét az amerikai eladásokban

    A jó hír az, hogy a legtöbb autógyártó a gazdasági feltételek és az ellátási problémák javulására vonatkozó várakozások alapján 2022-re magasabb eladásokat jósol.

  • Egy új korszak: az Audi RS Q e-tron megkezdte első Dakar-rali versenyét

    Egy új korszak: az Audi RS Q e-tron megkezdte első Dakar-rali versenyét

    Az új Audi RS Q e-tron 2022. január 1-14. között részt vesz első Dakar-rali versenyén. A quattro, a TFSI, az ultra, az e-tron és számos más jövőbemutató, a motorsportban használt technológia fejlesztőjeként az Audi számára ez egy új korszak kezdetét jelenti az országokon átnyúló raliversenyek tekintetében.

     „A Dakar-rali az elképzelhető legnagyobb kihívás a nagyfeszültségű akkumulátorral és kiemelkedően hatékony energiaátalakító egységgel szerelt innovatív elektromos hajtásunk számára.” – nyilatkozta Julius Seebach, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója, aki az Audi márkánál a motorsport területért felel. „Az Audi Sportnál eddig soha nem állítottunk rajthoz ilyen összetett járművet ilyen rövid idő alatt. Versenykörülmények között az első megbízhatósági tesztünk éppen a világ leghosszabb és legmegterhelőbb raliversenye, most kizárólag erre a kihívásra összpontosítunk.” A szaúd-arábiai sivatagi rali tizenkét futamán az autók mezőnyében az Audinak 91 további versenytárssal kell megküzdenie. Ez pedig egy az öt járműkategória közül a motorkerékpárok, a quadok, a könnyű járművek és a kamionok mellett.

    Az Audi Sport történetében az országokon átnyúló raliversenyeken való részvétel egyike a hét motorsport irányzatnak. 1981 óta a márka képviselteti magát a sprint rali versenyeken (WRC), a túraautó küzdelmeken (Trans-Am, IMSA GTO, DTM, STW, TCR), a prototípus versenyeken (LMP), a GT sorozatokban (GT3, GT2, GT4), a ralikrossz világában (WRX) és az együléses versenyautók küzdelmeiben (Formula E).

    A három Audi RS Q e-tron fedélzetén: úttörő technológia és három kiemelkedő pilóta és navigátor páros. Miután az Audi 2012-ben első autógyártóként elektromos hajtással győzedelmeskedett a Le Mans-i 24 órás autóversenyen illetve első német gyártóként csapatbajnoki címet szerzett a Formula E sorozatban 2017/2018-ban, a következő úttörő vállalkozás egészen a sivatagig vezette a márkát. A Dakar-rali T1 kategóriájában induló Audi azt kívánja bebizonyítani, hogy az elektromos hajtás kifejezetten hatékony és versenyképes lehet.

    Három kiemelkedően nagy tudású vezető páros hozza majd a legjobb teljesítményét. Mattias Ekström ismét megcsillogtatja sokoldalúságát, hiszen a közel 30 éves, nemzetközi motorsportban eltöltött karrierje során két DTM bajnoki címmel és egy WRC elsőséggel is büszkélkedhet. Navigátora, a szintén svéd Emil Bergkvist, aki junior ralivilágbajnok is volt, mielőtt átült a navigátori ülésbe. Stéphane Peterhansel 14 első helyezésével vezeti a Dakar-rali győzelmi listáját. Honfitársa és navigátora Edouard Boulanger mutatta az utat legutóbbi, 2021-es sikerénél. A spanyol Carlos Sainz háromszor diadalmaskodott a Dakar-rali versenyén, több, mint két évtizednyi – a sprint ralik világában szerzett – tapasztalattal a háta mögött, amelynek során kétszer is a WRC bajnoka lett. Honfitársa Lucas Cruz foglalt helyet mindhárom Dakar győzelménél a navigátori ülésben.

    Mindhárom Audi RS Q e-tron autó a Team Audi Sport színeiben állt rajthoz. A márka a Q Motorsport alakulatától kap támogatást. Sven Quandt csapata, amelynek székhelye a németországi Trebur település, több, mint negyedszázados tapasztalatra tekinthet vissza az országokon átívelő ralizás világában, amely során hat Dakar győzelmet gyűjtöttek be. Az Audi és a Q Motorsport összesen 80 munkatársa – a pilótáktól kezdve a technológiai megvalósítást vagy a logisztikai kérdéseket felügyelő kollégákon át a csapatorvosig és a gyógytornászig –utazik két héten keresztül Szaúd-Arábián át. A 2022-es program tizenkét szakaszból áll és előfordul, hogy a naponta előirányzott távolság meghaladja a 800 kilométert. A rali teljes hossza 8 099 kilométer, az utaktól távol megtett mért szakasz hossza 4 252 kilométer. A rali újév napján rajtolt Dzsiddából és ugyanitt ér véget majd január 14-én. Január 8-án a mezőny Rijádban tart pihenőnapot.

  • Előbb debütálhat a Xiaomi autója, mint az Apple-é

    Előbb debütálhat a Xiaomi autója, mint az Apple-é

    Korábban már beszámoltunk róla, hogy az Apple és a Huawei okostelefon gyártó vállalatok az autóipar felé terjeszkednének, és teljesen, vagy részben saját elektomos autóval terveznek előrukkolni.

    A legújabb ezen a listán az a Xiaomi. Ez az információ is ismert már úgy egy éve, mostanra azonban kiderült, hogy a kínai márka autó-fronton meg is fogja előzni az Apple-t. Ugyanis míg utóbbi 2025-ben tervezi piacra dobni autóját, úgy a Xiaomi már 2024-ben megtenné ezt.

    A Xiaomi és az Apple az okostelefonjaikról ismert, most pedig az autópiacra is belépnek. Ebben a Xiaomi először 2024-ben, míg az Apple 2025-ben dobja piacra autóját.

    Az Apple azt tervezi, hogy saját önvezető autót hoz létre. Erről még nem sok információ látott napvilágot, de ez az autó debütálását 2025-re tervezik.

    Azonban a Xiaomi 2024-ben fogja piacra dobni az elekrtomos autóját.

    A Xiaomi Electric Vehicle-t tavaly jelentették be, és a vállalat megkezdte az előkészületeket. Emellett a Xiaomi alapítója és vezérigazgatója, Lei Jun a közösségi médiában megerősítette, hogy 2024-ben fogja bemutatni az autóját. Erről az autóról azonban még szintén nem sok információ érkezett.

    Xiaomi Mi Car

    Az Apple már évek óta dolgozik az önvezető autókon. Az Apple Watch szoftverért felelős vezetője, Kevin Lynch most kulcsszerepet játszik az önvezető autó első verziójának fejlesztésében is. Ezzel a változással az Apple azt reméli, hogy négy éven belül bemutathatja önvezető autóját.

    Az Apple már az elmúlt években is dolgozott az önvezető autókon.

    Az Apple Watch szoftverért felelős vezetője, Kevin Lynch mostantól kulcsszerepet játszik az önvezető autó első verziójának fejlesztésében. Ezzel a változással az Apple azt reméli, hogy négy éven belül bemutatja önvezető autóját.

    A Xiaomi és az Apple mellett pedig az Oppo is dolgozik egy önvezető autón, amely számos különleges funkciót ígér.

  • Meghoztuk az idei autós, karácsonyi reklámokat

    Meghoztuk az idei autós, karácsonyi reklámokat

    Karácsony alkalmából összeszedtük nektek azokat a reklámokat, melyeket az autómárkák az ünnepekre készítettek idén. Ha valami kimaradt a listánkból, várjuk Facebookon, kommentben! 😉

    https://www.youtube.com/watch?v=5cqgGaRCZwA

     

  • Lewis Hamilton eladta a Pagani Zonda 760 LH-ját

    Lewis Hamilton eladta a Pagani Zonda 760 LH-ját

    Bár a Zondának nagyjából két tucatnyi „760-as” változata létezik, Hamilton csak a második példányt tudhatja magáénak a sorozatból. Ez egyike azon kevés darabnak, amelyet az alapoktól kezdve már ennek építettek, nem pedig egy „alapabb” változat, amelyet később 760-asra építettek át.

    A hétszeres F1-es világbajnok hét évig volt az autó tulajdonosa, és Monacóban tartotta. Úgy tudni, hogy miután az autót eladták, állítólag csak kevesebb, mint 1000 km-t futott, az Egyesült Királyságba importálták, és jelenleg Északnyugaton található.

    Hamiltont számtalanszor látták vezetni az autót Monacóban, és 2015-ben egy kis sebességű balesetben is részes volt az autóval, de gyorsan megjavíttatta.

    A 760LH-t egy 7,3 literes szívó AMG V12-es motor hajtja, amely 750 lóerőt és 780 Nm nyomatékot ad le. A 760LH a legtöbb 760-as sorozatú modellel ellentétben hatfokozatú kézi sebességváltóval rendelkezik, amely kizárólag a hátsó kerekeken keresztül adja le az erőt, míg a legtöbb más modell automata váltóval és lapátváltóval rendelkezik. Néhány éve Hamilton azt mondta, hogy a Zondát „szörnyű vezetni”, és azt állította, hogy ez a „legjobban hangzó autó” a gyűjteményében, „de kezelhetőség szempontjából ez a legrosszabb”.

    Úgy tudni, hogy Hamilton körülbelül 1,5-2 millió dollárt fizetett az egyedi Zondáért. Bár ez 2014-ben még sok volt, az egyedi Zondák ára az elmúlt években az egekbe szökött, és valószínűleg komoly felárral adta el.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Pagani Zonda Registry (@thezondaregistry) által megosztott bejegyzés

  • Kenderolajjal átitatott jeggyel nyugtathatod le magad Berlinben

    Kenderolajjal átitatott jeggyel nyugtathatod le magad Berlinben

    Ha valami igazán izgalmas innovációra vágytál a tömegközlekedésben, ne keress tovább. Ennél a kender-jegynél feljebb ugyanis nehezen tudjuk elképzelni, hogy legyen bármi.

    Mit csinálnál a BKV-n a vonaljegyek és a bérletek vásárlása okozta papírszeméttel? Megtöltöd a szelektív kukákat? Mi lenne, ha meg is ehetnéd?

    Ha ezt csak fikciónak találod, nos, a Berlini Közlekedési Vállalat (akár lehetne BKV is, de a német rövidítése a BVG) ezt tényleg megcsinálta. A rizspapírból készült jegyeket a BVG ráadásul a kender olajával itatta át, ami a jópofa reklám szerint még meg is nyugtatja az ezt használókat… és az ezt fogyasztókat. De szigorúan csak leszállás után!

    A BVG reklámja:

  • Új létesítményt épít a Firestone

    Az IndyCar hivatalos gumibeszállítója, a Firestone az Ohio-i Akronban építi új telephelyét mely kisebb ökológiai lábnyommal fog működni.

    Akronban legfőképpen majd az IndyCar-ban használt gumik gyártásával, valamint a versenyekről visszaérkező abroncsok elemzésével fognak foglalkozni.

    Emellett az innováció is nagy szerepet fog kapni, hiszen az 50 munkást foglalkoztató új központban az új gumi típusok létrehozására is lesz erőforrás.

    Az épület közvetlen közelében egy tesztpálya is épülni fog, amely a személyautók gumijainak kipróbálásra fog szolgálni.

    Novemberben a Bridgestone hivatalosan is felkapcsolta a gyár tetején díszelgő Firestone logót, ezzel jelezve a projekt elindulását. Ez a logó több mint 100 éve világítja be Akront, így sokat jelent nem csak az ott dolgozóknak, de a város lakóinak is. Ez a felirat az új épület elkészültekor szintén költözni fog.

    A Firestone régi épülete felett eljárt az idő

    Az új komplexum felszereltségében sokkal modernebb lesz mint, az eddigi. A munkásoknak nem csak az új öltöző jelenthet majd segítséget, hanem a géppark korszerűsítése is.

    A régi épület már 100 éve állt, így valószínűleg sokkal gyorsabban, és hatékonyabban fog működni a gyártás a jövőben.

    A Bridgestone Advanced Tire Production Center felülnézetből
    A Bridgestone Advanced Tire Production Center felülnézetből (Fotó: Bridgestone Americas, Inc.)

    “Az egymillió négyzetméteres terület negyedét használjuk jelenleg, ami nem ideális” – mondta Cara Adams, a Firestone versenygumik tervezéséért és gyártásáért felelős igazgatója.

    A jelenlegi épület tehát túl nagy, és a kemény Ohio-i telek sem segítik a fenntartását.

    „A Bridgestone-nak nagyon fontos a fenntarthatóság, és ezért szeretnénk a jelenlegi minőségi elvárásaink megőrzése mellett a lehető legfenntarthatóbban működni. Ebben segít majd nekünk az, hogy egy régi, több mint 100 éves épületből egy modern, sokkal kihasználtabb komplexumba költözünk, aminek köszönhetően kisebb lesz az ökológiai lábnyomunk. Nem kell már befűtenünk majd a feleslegesen nagy épületünket, emellett használhatunk majd megújuló erőforrásokat is.”

    Az új Akron-i telephely a Bridgestone Americas Technical Center közvetlen szomszédságában lesz.

    „A dolgozóinknak nem kell majd mérföldeket vezetniük ha át akarnak menni a központba, hiszen gyakorlatilag át tudnak majd sétálni a közelben lévő épületbe” – tette hozzá Adams.

  • A gyermekeinknek már az elektromos autó lesz a sztenderd

    A gyermekeinknek már az elektromos autó lesz a sztenderd

    Fenntarthatóságról, a megosztott mobilitás városi közlekedésben betöltött szerepéről és környezetre gyakorolt hatásáról, valamint az elektromobilitás előtt álló lehetőségekről és kihívásokról fejtették ki a véleményüket meghatározó iparági szakértők a SHARE NOW standján a Planet Budapest Expón.  

    Évente legalább 400 millióval kevesebb kilométert autóznak Európában a közösségi autózás elterjedése miatt, mivel egy megosztott autó akár 7-10 saját gépkocsit is képes kiváltani. Ezzel a fenntartható megoldással az öreg kontinens ambiciózus klímacéljai megvalósításának irányába is nagy lépést tesz: egyetlen közösségi autó éves szinten több mint 12 tonnával képes csökkenteni az európai CO2 kibocsátást. 

    Többek között erről is szó esett azokon a beszélgetéseken, amelyeket iparági szereplők folytattak a SHARE NOW standján a Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expó és Világtalálkozón, a visegrádi négyek közös rendezvényén. Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke például arról beszélt: a fejlett világban már elfogadott része a kultúrának, hogy nem kell feltétlenül birtokolni egy autót, hanem ezeket akár napi szinten lehet bérelni. Mint mondta, Budapesten is fokozatosan javul ezeknek az elérhetősége: autóból, robogóból és rollerből is egyre több érhető el. 

    SHARE NOW
    Fotó: SHARE NOW Kommunikáció

    A megosztott eszközök fokozatos térnyeréséről beszélt Buday Bence, a SHARE NOW ügyvezető igazgatója is, bár egyelőre a saját tulajdonúak dominanciája megkérdőjelezhetetlen. Ugyanakkor a szokásjogon kívül egyre kevésbé indokolható, mért birtoklunk olyan eszközöket, amelyeket az idő legnagyobb részében nem is használunk, hacsak nem szándékosan akarunk problémákat generálni maguknak, például az amúgy is korlátozottan rendelkezésre álló parkolóhelyek felesleges foglalásával.  

    Varsányi Tamás, a blinkee.city ügyvezető igazgatója szerint a fenntartható mobilitási szokások kialakulásában kulcsfontosságú a szabályozás. A megosztott rollereket említve példaként úgy vélte, a parkolás pontos kereteinek rögzítése elkerülhetetlen a városi közlekedésbe való integrációhoz. Ugyanakkor a felhasználók, a helyi lakosok, a kerületi, illetőleg a városi szabályozószervek közös gondolkodásával közelebb jutunk az okosváros megvalósulásához. 

    SHARE NOW
    Fotó: SHARE NOW Kommunikáció

    Az elektromobilitás előtt álló jövőképről szólva ifj. Chikán Attila, az ALTEO Nyrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: ennek elterjedéséhez nem elegendő az eszközöknek fejlődniük, leginkább az egyre nagyobb hatótávval: fenntartható ellátásbiztonságra is szükség van. Szerinte Nyugat-Európában már több sikeres példa működik, ugyanakkor az is egyértelmű, hogy egyelőre az egyéb megoldásoknak is van a jövőben létjogosultsága az elektromos közlekedés mellett. 

    Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója is arról beszélt: amíg az elektromos hajtáslánc teljes ciklusát tekintve nem egyértelműen fenntarthatóbb a hagyományosoknál, utóbbiakat nem kell teljesen kivezetni, miközben a jövőben olyan alternatív hajtásláncok is jelentős szerepet kaphatnak az autós mobilitásban, mint a hidrogénhajtás. Hozzátette: az elektromos autózás tömegessé válásához az ezt kiszolgáló infrastruktúrának részben közműként kell funkcionálnia, ami akár uniós szintű szabályozási kérdéssé is válhat.  

    Varsányi Tamás ugyanakkor úgy vélte, mire a gyermekeink tudatos járműfelhasználókká válnak, már egészen biztosan az elektromos közlekedés lesz az alap. 

     A Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expó és Világtalálkozón iparági szakértőkkel készült podcast beszélgetések visszahallgathatóak a https://anchor.fm/share-now-hu linken keresztül.  

  • Elkészült az egymilliómodik Puma Krajovában – Az ünneplésről az M-Sport Ford Puma Rally1 versenyautója gondoskodott

    Elkészült az egymilliómodik Puma Krajovában – Az ünneplésről az M-Sport Ford Puma Rally1 versenyautója gondoskodott

    Az új, hibrid hajtású M-Sport Ford Puma Rally1 versenykész változata ma debütált a Ford felvillanyozó videójában.1

    A krajovai Ford gyár ma ünnepelte, hogy gyártósoráról legördült az 1 milliomodik új Puma. Az ünneplésről film is készült a romániai Ford autógyár teljes területén melyben a Ford több munkatársa mellett az M-Sport Ford World Rally Team (WRT) pilótája, Adrien Fourmaux, sőt Josephine Payne, a Ford Románia elnöke és a Krajova üzem igazgatója is feltűnik.

    Az M-Sport Ford Puma Rally1 eddig csak prototípusként jelent meg a 2021 Goodwood Festival of Speed nézői előtt, látványosan megüzenve, hogy a Ford nagy erőkkel készül színre lépni az elektromos hajtásláncú autók világszintű versenyein, és ennek első epizódjaként 2022 januárjában rajthoz áll a FIA Rally Világbajnokság (WRC) szezonnyitó futamán, a Monte Carlo Rallyn.

    A Ford Puma Hybrid Rally1 ajtóstul ront be a buliba

    A Chrome Productions három napon át, 40 fős stábbal forgatta le a “Ford Puma Hybrid Rally1 ajtóstul ront be a buliba” című akciódús filmet, amelyben az M-Sport Ford Puma Rally1 életre kel egy villámokkal tarkított elektromos viharban, majd lenyűgöző iramban száguld végig a Krajova üzemen.

    Az autót az M-Sport Ford WRT pilótája, Adrien Fourmaux vezette egy sor rámpán és emelvényen keresztül, amiket a Ford mérnökei helyeztek el a gyárcsarnokban. A Ford munkatársai a film kedvéért az összeszerelő robotokat is átprogramozták, hogy a forgatókönyvnek megfelelően mozogjanak.

    A video minden szereplője a Ford munkatársa volt, és a figyelmes nézők a jelenetekben elrejtett apró poénokat és utalásokat is kiszúrhatják.

    MSport Ford Puma Rally1

    Az új M‑Sport Ford Puma Rally1 lesz az utódja a legendás Ford Fiesta WRC-nek, ami 2017-es színre lépése óta három bajnoki címet is szerzett a versenysorozatban.

    A Ford első HIBRID versenyautójának új generációs hibrid hajtáslánca a fékezés és egyenletes haladás közben egyébként veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja, amit a 3,9 kWh kapacitású akkumulátor tárol, hogy szükség esetén egy elektromotor extra teljesítménnyel támogassa a már több bajnokságon érmet szerző 1,6 literes EcoBoost benzines turbómotort. Versenykörülmények közt az elektromos rásegítés több alkalommal is három másodpercen át tartó, 100 kW-ra rúgó teljesítménylöketet jelent.

    Az M‑Sport Ford Puma Rally1 elektromos hajtáslánca emellett azt is szolgálja majd, hogy a versenyautó kizárólag a villanymotor erejével haladjon át a falvakon, városokon, a szervizállomásokon és az egyes versenyszakaszok között. Az akkumulátor a kijelölt szervizpontokon külső áramforrásról is feltölthető, méghozzá alig 25 perc alatt. A 95 kg súlyú, folyadék- és levegőhűtésű akkucsomagot golyóálló szilárdságú burkolat védi a felverődő kövektől, a g-erőktől és egy esetleges baleset során fellépő erőhatásoktól.

    A közúti Ford Pumában a vállalat 1.0 literes EcoBoost Hybrid hajtásaműködik, 48 voltos mild hibrid technológiával, ami egyszerre javítja az üzemanyag-fogyasztást és vezetés örömét. A szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor egy 48 voltos akkumulátor-csomagba irányítja a visszanyert energiát, és egyúttal elektromotorként is működik, plusz forgatónyomatékkal támogatva a benzinmotort, üzemanyagot spórolva meg, vagy fokozva a teljesítményt – ahogy azt a pillanatnyi forgalmi helyzet éppen kívánja.

    A Ford idén bejelentette, hogy 2026 közepére minden európai személyautója kínálatában szerepel majd valamilyen nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos hajtású vagy plug-in hibrid változat, 2030-ra pedig a teljes modellpalettán elektromos hajtásláncok szerepelnek.

    Krajovában az egymilliomodik legyártott autót ünneplik

    A versenykész Puma Rally1 bemutatása mellett a Ford ma jelentette be, hogy a Krajova üzemben elkészült az egymilliomodik autó: egy Puma ST-Line modell Desert Island Blue fényezéssel, amiben155 lóerős EcoBoost Hybrid hajtás működik.3

    A Ford 12 évvel azt követően érte el ezt a mérföldkövet, hogy 2009-ben legördült az első jármű a romániai üzem szerelőszalagjáról. Kezdetben a Transit Connect kompakt áruszállító termelése folyt itt, majd gyártásba került az innovatív B-MAX és az EcoSport, 2019-ben pedig megjelent a palettán a Puma is.

    A Ford tavaly jelentette be, hogy 300 millió dolláros beruházással készíti elő egy új haszongépjármű 2023-as gyártását a Krajova üzemben, amelynek tisztán elektromos hajtású változata 2024-ben mutatkozik be; ez lesz a román autóipar legelső, nagy sorozatban gyártott, tisztán elektromos hajtású járműve.

    Ezzel a beruházással közel 2 milliárd dollárra nő az az összeg, amit a Ford 2008, vagyis a Krajova üzem megvásárlása óta befektetett a romániai autógyártásba, Több mint 600 robotot állítottak munkába, javítva ezzel a karosszériaüzem, a présüzem, a fényezőüzem, a belső burkolást végző részleg és a futómű beszerelését végző részleg működésének hatékonyságát és minőségét. A Ford világszínvonalú jármű- és motorgyártását mintegy 6000 dolgozó segíti Romániában.

    Idézetek

    “Lelkesítő a gondolat, hogy a 2022-es Rally Világbajnokságon a Puma Rally1 áll majd rajthoz; az pedig kifejezetten kellemes meglepetés volt, hogy éppen ez az autó szerepel a gyárunk eredményeiről megemlékező filmben. Nagy öröm volt részt venni ebben a projektben, és vendégül látni Krajovában az M-Sport csapatát és Adrien Fourmaux-t, miközben pár napra forgatási helyszínné vált a gyár.”

    Jo Payne, a Ford Románia elnöke és a Krajova üzem igazgatója

    “Ez a video gyönyörű, ami a Ford Krajova üzem csapata és a filmstáb hibátlan együttműködésének köszönhető. Hihetetlen erőfeszítés kellett ahhoz, hogy fáradhatatlan munkával mindössze három nap alatt életre keltsük elképzelésünket, és elkészítsük ezeket a lenyűgöző felvételeket.”

    Stephen Parker, a Chrome Productions kreatív igazgatója

    “Amikor először hallottunk erről az izgalmas projektről, azonnal megtetszett nekünk. Mi mással állíthatnánk méltó emléket az M-Sport és a Ford hihetetlen munkájának a Puma Hybrid Rally1 fejlesztésében, mint ha ott forgatunk, ahol a Puma születik? Nem volt könnyű a feszes tesztelési ütemtervünkbe beszorítani egy háromnapos forgatást, da a krajovai dolgozók lelkes segítségével sikerült elkészíteni ezt a videót, ami stílusos belépő a WRC izgalmas, új korszakába. Az M-Sport csapata a forgatás minden pillanatát élvezte!”

    Richard Millener, az M-Sport Ford World Rally Team vezetője

     

    1 A film jeleneteit ellenőrzött körülmények között, lezárt utakon, professzionális sofőrökkel vették fel. Ne próbálja meg utánozni a filmben látott jeleneteket és akciókat. Mindig vezessen felelősen, és tartsa be a vonatkozó közlekedési előírásokat.